Hier zit een hele wereld achter. Je hebt een vrij fundamentele keuze te maken en die begint bij de vraag of het realistische optie is nog 10-15 jaar iets te doen waar je niet gelukkig van wordt? Persoonlijk zou ik dat lastig vinden maar veel hangt ook af of je voor jezelf een alternatief pad kunt creëren en waar je prioriteiten liggen.Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:56:
Misschien een wat inhoudelijkere vraag.
Ik heb een goed betaalde baan, zeker voor mijn leeftijd, ervaring, en opleiding. Alleen vind ik het doodsaai, niet zozeer omdat er niks te doen is maar omdat het niet uitdaagt.
's-Ochtends in de file dagdroom ik wel eens over andere banen maar alles wat ik kan bedenken verdient de helft, als ik er al geen nieuwe opleiding voor hoef te doen.
Mijn huidige strategie is die van kabelmannetje, nog 10-15 jaar mijn werk haten en van al dat inkomen hopelijk daarna FO. Maar zijn er hier posters die explicitiet de gouden kooi vaarwel hebben gezegd?
Om een eigen voorbeeld te geven: Ik heb een aantal jaar geleden gekozen om als ZZP'er verder te gaan. Ik had, wel in mindere mate, ook het gevoel in een sleur beland te zijn. Mijn werk vond ik 60% leuk en 20% oke en 20% zeer vervelend. Door kortlopende opdrachten te doen, kon ik enerzijds een deel van het vervelende aspect van mijn werk beperken en bovendien heb ik sindsdien meer vrije tijd. In mijn hoofd speelt nog steeds de vraag of ik niet nog eens wat anders wil gaan doen maar de druk op de vraagstuk is veel minder groot in de huidige situatie omdat ik telkens een commitment aan ga voor een korte periode. Dat geeft mij elke keer een keuze aan het einde van zo'n periode.
Ik hoop dat dit je iets verder helpt, om een goed vergelijk te maken kun je ook een aantal alternatieven voor jezelf gaan schetsen, eventueel inclusief een financiële vertaling op hoofdlijn en dan afwegen welk pad je prefereert. Veel succes in ieder geval!