2. Ieder pand in een aparte bv dus duidelijke scheiding.
Er is geen AFM toezicht, geen openheid van financiën, het is me helemaal niet duidelijk hoe alles gescheiden is. Je belegt in een ‘note’ (
https://www.brxsapp.com/faq/what-is-a-brxs-note) maar ik lees nergens of er onderpand is, wie er garant staat, in hoeverre je voorrang hebt op andere crediteuren, enz. Misschien mis ik ergens de kleine lettertjes, maar voorzover ik kan zien is het een grote ‘black box’.
3. Relatief lage kosten in verhouding tot bijvoorbeeld Synvest.
Dat het goedkoop is t.o.v. een Synvest supermarktfonds oid zegt weinig, dat is ook totale rotzooi

. Vergelijk het met een groot beursgenoteerd vastgoedfonds.
Het klopt dat je inderdaad niet zomaar je aandeel kunt verkopen of het is met eventueel verlies. Maar dit geld ook voor een aandelenfonds of wanneer je zelf een pand aanschaft.
Je kan natuurlijk overal verlies maken. Maar op de beurs hoef je niet eerst een mailtje te sturen naar je broker of je alsjeblieft mag verkopen. Er is gewoon een vrije markt. Andere kopers kunnen ook bieden. In tegenstelling tot BRXS, waar je maar moet hopen dat de heren oprichters je een goede prijs aanbieden. Want er is maar 1 potentiële koper .. Dat is over het algemeen geen goede zaak.
Ik ben misschien een beetje bot maar echt, blijf hier van weg. Als je vastgoedexposure wil hebben koop zelf een pand, of koop een groot, liquide beursfonds. Alle andere opties staan garant voor gezeik.
Geen AFM toezicht is al een
enorme rode vlag. Wacht op zijn minst tot dat rond is als je dit perse wil doen. Voordat blijkt dat dit het volgende Palminvest is..