Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:52
Dartlink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:48:
[...]

ODB dongle :+

Tijdje terug dit filmpje gemaakt :) Ook even hier gepost (even doorheen klikken)

[YouTube: Kia EV6 charging at 350kW with -2 degree celsius]
Resultaten sluiten mooi aan bij wat Bjorn ook eerder constateerde. Alleen die dip rond de 36%, waar komt die dan vandaan? Gaat opeens naar 0kW laden.
Stond niet toevallig iemand naast je? Omdat ie op 175kW bleef hangen.

[ Voor 6% gewijzigd door The__Virus op 20-01-2022 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 17:31
The__Virus schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:55:
[...]

Resultaten sluiten mooi aan bij wat Bjorn ook eerder constateerde. Alleen die dip rond de 36%, waar komt die dan vandaan? Gaat opeens naar 0kW laden.
Het is al een tijdje geleden, durf het dus niet te zeggen wat daar precies is gebeurt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:31
KingOfNorway schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Dat hogere leasebedrag betaalt toch de werkgever? Goed onderhandelen.
Mocht ik willen. We hebben een vast bedrag voor iedereen afhankelijk van je dienstverband, ik werk nu 80%, dus ook maar 80% van het leasebedrag, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:22
KingOfNorway schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:47:
[...]

Dat hogere leasebedrag betaalt toch de werkgever? Goed onderhandelen.
Zo makkelijk is het helaas niet voor iedereen, ik heb ook de 58kWH versie gekozen omdat dat de enige was die in het leasebedrag past. Er zit ook nog een max aan de eigen bijdrage. En als het allemaal niet past zegt de werkgever, dan kies maar een andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
Poulske schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:12:
[...]

Zo makkelijk is het helaas niet voor iedereen, ik heb ook de 58kWH versie gekozen omdat dat de enige was die in het leasebedrag past. Er zit ook nog een max aan de eigen bijdrage. En als het allemaal niet past zegt de werkgever, dan kies maar een andere auto.
En dan ga je helaas toch weer inleveren op de auto als je dat moet doen.
Een half jaar geleden kwam ik tot de conclusie dat qua laadsnelheid/bereik/prijs de ev6 de beste keuze zou zijn. Ik had ook een e-niro nog kunnen kiezen met 77 kwh, op papier 60km meer bereik (als ik me niet vergis) maar wel langzamer laden. De 77 kwh ev6 werd gewoon te duur. Overigens ben ik met de ev6 58kwh ook meer aan het betalen dan bij mijn vorige auto (c4 cactus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:22
Hoppo198 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:35:
[...]

En dan ga je helaas toch weer inleveren op de auto als je dat moet doen.
Een half jaar geleden kwam ik tot de conclusie dat qua laadsnelheid/bereik/prijs de ev6 de beste keuze zou zijn. Ik had ook een e-niro nog kunnen kiezen met 77 kwh, op papier 60km meer bereik (als ik me niet vergis) maar wel langzamer laden. De 77 kwh ev6 werd gewoon te duur. Overigens ben ik met de ev6 58kwh ook meer aan het betalen dan bij mijn vorige auto (c4 cactus).
Nee dat is zeker waar, en ik klaag niet. Ik ben 27 jaar en rij een auto van 44k, daar kon ik als 16 jarige alleen maar van dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
Poulske schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Nee dat is zeker waar, en ik klaag niet. Ik ben 27 jaar en rij een auto van 44k, daar kon ik als 16 jarige alleen maar van dromen.
Haha, dat is helemaal waar. Dat allemaal dankzij de bijtelling.
Een goedkopere diesel/benzine had ook gekund, maar dan betaal onder aan de streep alsnog hetzelfde bedrag. Dan ook voor de milieubewuste keuze gaan en een elektrische auto gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Hoppo198 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Haha, dat is helemaal waar. Dat allemaal dankzij de bijtelling.
Een goedkopere diesel/benzine had ook gekund, maar dan betaal onder aan de streep alsnog hetzelfde bedrag. Dan ook voor de milieubewuste keuze gaan en een elektrische auto gaan rijden :)
Over die bijtelling denk ik liever niet meer na. Vorig jaar had een GT line AWD er ook wel ingezeten |:(

(al zou het wel een challenge zijn die op tijd te bestellen en geleverd te krijgen begrijp ik)

[ Voor 9% gewijzigd door _YmmiT_ op 20-01-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
_YmmiT_ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:57:
[...]

Over die bijtelling denk ik liever niet meer na. Vorig jaar had een GT line AWD er ook wel ingezeten |:(

(al zou het wel een challenge zijn die op tijd te bestellen en geleverd te krijgen begrijp ik)
De basis 58kwh ook al ;) eind juli besteld, half december in Nederland, vorige week uitgeleverd (overigens wel met een 2021 kenteken O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Freezhost schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Handmatig lijkt het bij mij dus ook niet te werken en het zou natuurlijk belachelijk zijn als het zo zou moeten dus Kia moet nog aan de bak.
Hey ik geef alleen aan wat voor mij werkt, met het idee dat anderen daar wellicht ook iets aan hebben.

Dat Kia aan de bak moet, dat is bekend.
Balen dat dit niet voor je werkt man :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 10:35

lawnmower

Elvis lives..

Ik heb mezelf al een aantal keer gestoten tegen die puntige achterlamp als ik dingen aan het in en uitladen ben. Waarbij het gisteren helemaal mis ging, ik pak een zwaar pakket uit de auto en stoot ermee tegen de unit en die zei *krak*. Iets van plastic binnen is kapot waardoor die hele achterlamp unit nu los zit. Hopelijk kunnen ze er iets mee bij de garage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dMY9ZDpzeGMMSW8EZgI2s3ccfU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yjJOm0l190hrUkzCb7WSbBDK.jpg?f=user_large

ps. de foto is niet mijn auto, maar een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:29
lawnmower schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:39:
Ik heb mezelf al een aantal keer gestoten tegen die puntige achterlamp als ik dingen aan het in en uitladen ben. Waarbij het gisteren helemaal mis ging, ik pak een zwaar pakket uit de auto en stoot ermee tegen de unit en die zei *krak*. Iets van plastic binnen is kapot waardoor die hele achterlamp unit nu los zit. Hopelijk kunnen ze er iets mee bij de garage.

[Afbeelding]

ps. de foto is niet mijn auto, maar een voorbeeld.
Ai. Dat was het eerste waar ik bang voor was toen ik de EV6 zelf met kofferbak open zag.
Hopelijk valt het mee...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 14:35
Had net een bijzonder gesprek met de chat op de update site van Kia. Het was me al opgevallen dat de "November update" die op update.kia.com staat eigenlijk niet de november update is, maar de december update.

Toen die er net op stond kon je er mee bijwerken naar versie 211117. Wanneer je nu de zelfde update download werkt hij het systeem bij naar versie 211214. Een beetje een grote "No No" in softwareland om een oude versie bij te werken en niet de release aan te passen. Je moet nu dus zelf kijken of de header aanpast van de update file (EV6_MY_22_EU.ver).

code:
1
+|21Q2|CV.S5W_L.001.001.211214|KM|EV6_MY_22_EU|1556|1
(10:24:43) Visitor 31802695: I have a question about knowing what is the latest version.
(10:24:52) Jasmine Essam: Of course
(10:25:18) Visitor 31802695: The November update isn't actually the November update, but the December update.
(10:25:48) Visitor 31802695: Why wouldn't you release new versions and instead update previous ons without telling anyone?
(10:26:35) Jasmine Essam: I am sorry i couldn't quite understand the issue
(10:26:44) Jasmine Essam: Would you explain more
(10:27:19) Visitor 31802695: Sure. When you look at the latest available update (for Europe) is says "November update".
(10:28:25) Visitor 31802695: When installed directly after it was released the software version was indicating a date in November (the software version ends with a date)
(10:28:57) Visitor 31802695: when you download it today it shows a later December version.
(10:29:38) Visitor 31802695: so without informing customers of a newer version, you updated the old version instead of releasing a new one
(10:29:50) Jasmine Essam: Yes, Actually that is because not all the cars are eligible for the December update
(10:30:29) Jasmine Essam: Just few cars are eligible that's why the note hasn't been changed from NOV to December
(10:30:58) Jasmine Essam: But you are correct the info should be more clear
(10:31:11) Jasmine Essam: I will raise your feedback regarding this
(10:31:18) Visitor 31802695: I have a new EV6, but found out by accident. That's not the way I should guess there is a new version.
(10:31:36) Jasmine Essam: Yes I agree with you
(10:31:59) Jasmine Essam: There should be a way to inform every one about the new update
(10:32:09) Visitor 31802695: Exactly
(10:32:21) Jasmine Essam: That's why I will raise your feedback

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18:22
fsve schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:43:
Had net een bijzonder gesprek met de chat op de update site van Kia. Het was me al opgevallen dat de "November update" die op update.kia.com staat eigenlijk niet de november update is, maar de december update.

Toen die er net op stond kon je er mee bijwerken naar versie 211117. Wanneer je nu de zelfde update download werkt hij het systeem bij naar versie 211214. Een beetje een grote "No No" in softwareland om een oude versie bij te werken en niet de release aan te passen. Je moet nu dus zelf kijken of de header aanpast van de update file (EV6_MY_22_EU.ver).

code:
1

[...]
Dan ben ik benieuwd welke auto’s wel in aanmerking komen voor die december update en welke niet. En natuurlijk waarom een auto niet in aanmerking zou komen. Wanneer zij de software aanbieden op de website kan iedereen die downloaden en installeren. Dus wanneer het niet een universele update is lijkt mij dat niet zo handig….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

O-B-One schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Dan ben ik benieuwd welke auto’s wel in aanmerking komen voor die december update en welke niet. En natuurlijk waarom een auto niet in aanmerking zou komen. Wanneer zij de software aanbieden op de website kan iedereen die downloaden en installeren. Dus wanneer het niet een universele update is lijkt mij dat niet zo handig….
Dit is puur de NAV update..
Andere updates kan je niet zelf ( legaal) uitvoeren

p.s. dit is toch nog steeds de update met de bug erin??

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Niet echt alleen NAV. Deze versie introduceerde bv ook de bug dat de Active sound design altijd aanstaat bij het starten. Het bracht zeker een aantal navigatie verbeteringen (press en hold op de kaart voor navigeren naar vind ik heel fijn!) maar het doet wel het gehele infotainment systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

fsve schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Niet echt alleen NAV. Deze versie introduceerde bv ook de bug dat de Active sound design altijd aanstaat bij het starten. Het bracht zeker een aantal navigatie verbeteringen (press en hold op de kaart voor navigeren naar vind ik heel fijn!) maar het doet wel het gehele infotainment systeem
Ik had mij inderdaad beter moeten uitdrukken.
Dit is puur een infotainmentupdate....

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
--HOOLIE-- schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Ik had mij inderdaad beter moeten uitdrukken.
Dit is puur een infotainmentupdate....
Ik weet dat het geen “dealer software” update is maar mijn vraag blijft staan; wanneer het een update is die niet voor alle auto’s bedoeld is, waarom zet je die dan free to download op de website? Ongeacht of je deze de juiste datum/versie meegeeft in de beschrijving…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

O-B-One schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:21:
[...]

Ik weet dat het geen “dealer software” update is maar mijn vraag blijft staan; wanneer het een update is die niet voor alle auto’s bedoeld is, waarom zet je die dan free to download op de website? Ongeacht of je deze de juiste datum/versie meegeeft in de beschrijving…
Maar de Infotainment/NAV update is toch juist voor alle autos bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32

code:
1

[...]
Het vreemde is dat de oude release notes er nog steeds bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-10 17:22
Ik rij nog steeds met de infotainment versie van 19 juli :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
--HOOLIE-- schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:23:
[...]

Volgens deze mevrouw in de betreffende chat niet:

(10:30:29) Jasmine Essam: Just few cars are eligible that's why the note hasn't been changed from NOV to December

En vandaar dus mijn vraag *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
--HOOLIE-- schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:23:
[...]

Op de genoemde site kan je ook een overzicht downloaden van voertuigen waarvoor het geschikt is. Op zich niet gek dat niet alle software voor elke auto geschikt is.

edit:
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/373#
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/373/pop2
De zwarte kaart bevalt me overigens wel, ik heb het beeld graag donker.

Ik zie overigens bij EV6 MY '22 staan. Wat me dan doet afvragen of de in 2021 geleverde auto's dan ook MY '21 hebben of dat ze onder '22 vallen. In geval van het eerste, is de update dus niet voor de 2021 geleverde ev's 6 (en mogelijk ook voor een deel van de in 2022 geleverde, als het afhangt van moment van productiestart).

Iemand die hier meer over weet?

[ Voor 11% gewijzigd door Hoppo198 op 20-01-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-10 11:32
Als de min-pool van de 12 volt accu ontkoppeld wordt d.m.v. 10mm sleutel of zoals ik van plan ben d.m.v. ontkoppelstuk (zie foto) kun je de auto dan nog afsluiten en ook weer openen? Dit ontkoppelstuk kan ik dan namelijk ook incidenteel gebruiken als extra diefstalbeveiliging, zombiemode (hopelijk nooit meer) of om bijvoorbeeld bij lang parkeren het risico te vermijden dat de accu leeg loopt. Voor €6,95 een koopje om problemen te voorkomen. :-)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCEENB5Jhu8DYep2fw3yQT99wls=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jKUcLXxP7R4rzNGN4aikEgG8.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 21:33
djwb schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 04:53:
[...]

Hoeveel km was dat en wat was de totale reistijd? Wij gaan in april naar Oostenrijk nog geen 1000 km met trekhaak koffer en twee jonge kinderen. Ons idee is halverwege over nachten en met twee keer stoppen per rit (halve reis) zouden we het moeten halen.
Van mijn huis naar Kempten, vlak voor de Fernpas , ongeveer. 850 km. Heeft mij met opladen een kleine 10 uur gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 21:33
Sturgeon22 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:35:
@TomVeeCee Ik ben benieuwd!

@JanKoen Hoeveel km/tijd zat er ongeveer tussen de laadbeurten? Met skikoffer zal dit nog korter zijn. Vanwege de kinderen gaan we altijd in de voorjaarsvakantie op wintersport, dus ik ga er vanuit dat het dan wel drukker is bij de laadpalen. We rijden 's nachts en ivm slaap van de kinderen wil ik graag zo'n 2,5 uur achter elkaar kunnen rijden voordat ik weer moet laden.

@Tweakx Die had ik gezien inderdaad! Vond zijn range bij die hele koude temperaturen nog hoog, maar gemiddelde snelheid van 75km/h en geen dakkoffer, dus dat scheelt natuurlijk wel een hoop. Ik vrees voor de invloed van de dakkoffer.

@Loei123 110km/h zou nog wel te doen zijn, daaronder wordt het wel erg langzaam. Kan wel begrijpen dat het veel scheelt in luchtweerstand/verbruik.
Rijtijden tussen de laadbeurten ongeveer. 2 -2.15 min.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
Anunnaki schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:34:
Je bent niet de enige :+ Ik wacht wel tot het echt stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vandaag de eerste hier in de buurt in het wild gezien, een Air uitvoering 58 kWh in Glacier volgens mij. Een van de tweakers? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmJ1pwq6cRFP-1aoG9acfXZ07ZQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5mMcBuZmojwBcUeghcBH2wg5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:56
Anunnaki schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:34:
Daar rij ik waarschijnlijk ook mee.

Maar het lijkt erop dat ik één van de weinigen ben die nog geen enkel probleem met de auto heeft gehad (behalve 1x lichtelijk beslaan van binnen op de allereerste dag en het niet werken van voorverwarmen met de app).

Ik durf dus ook nog niet te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 14:04
Wiliyama schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:42:
Als de min-pool van de 12 volt accu ontkoppeld wordt d.m.v. 10mm sleutel of zoals ik van plan ben d.m.v. ontkoppelstuk (zie foto) kun je de auto dan nog afsluiten en ook weer openen? Dit ontkoppelstuk kan ik dan namelijk ook incidenteel gebruiken als extra diefstalbeveiliging, zombiemode (hopelijk nooit meer) of om bijvoorbeeld bij lang parkeren het risico te vermijden dat de accu leeg loopt. Voor €6,95 een koopje om problemen te voorkomen. :-)[Afbeelding]
Moet je hiervoor de bestaande accuklem afknippen? Dat vind ik eerlijk gezegd een oplossing die eerder past bij een Mazda 323F uit de vorige eeuw dan iets wat je bij een hagelnieuwe auto met fabrieksgarantie doet.

Edit: nee zie het al geloof ik, je klemt de oude klem hier eerst op.

[ Voor 3% gewijzigd door marcel3 op 20-01-2022 13:28 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• O-B-One
Loei123 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Maar het lijkt erop dat ik één van de weinigen ben die nog geen enkel probleem met de auto heeft gehad (behalve 1x lichtelijk beslaan van binnen op de allereerste dag en het niet werken van voorverwarmen met de app).

Nee hoor er zijn heel, heel, heel veel mensen die geen problemen met de auto hebben. Maar die mensen hoor je niet *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-10 14:06
[...]

Same here! Gisteren bíjna een afspraak gemaakt maar het wachten aan de telefoon duurde me te lang :+

Nooit problemen gehad, behalve het voorverwarmen en een enkele keer beslagen een beslagen raam (hoewel ik vermoed dat dat 2 keer was nadat ik aan de snellader had gehangen en de accu warm was). Voor de rest (ca. 4k km later) echt bijzonder tevreden. Helemaal in het begin twijfelde ik tussen een Tesla en de EV6 (eerstgenoemde was goedkoper), maar man man man wat ben ik blij met deze autokeuze O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Hier ook geen enkel probleem, ik heb de auto wel laten updaten door de leverancier. Verschillende updates gedaan en nog steeds geen problemen. Update voor de remmen, tractie en HVAC vlgs mij

De update van de infotainment doe ik wel als de bug er uit is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anunnaki op 20-01-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik ga voorlopig ook niet updaten. Eerst maar eens goed debuggen ;). Ik kan gelukkig om de problemen heen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Anunnaki schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:39:
Voor diegene die een OBD dongle gebruiken icm ABRP. Je kan waarschijnlijk niet een route op afstand plannen met de exacte SOC waarde? Je moet echt in de auto zitten en de EV6 aan hebben staan om de exacte waarde in ABRP terug te zien?

Of heb ik het mis.
Weet iemand dit? Moet je echt de auto aan hebben staan om de exacte waarde in ABRP terug te zien via een OBD dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damianvd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05-2022
Anunnaki schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Weet iemand dit? Moet je echt de auto aan hebben staan om de exacte waarde in ABRP terug te zien via een OBD dongle?
Volgens mij wel, ik moest in ieder geval het contact aan hebben staan voordat de dongel geregistreerd werd via de ABRP app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 08-10 10:24
Jep, volgens mij moet dat ook.

Werkt bij jullie trouwens de ABRP app via android auto?

Ik heb een premium account (via link van Tesla Bjorn voor 30 dagen gratiz)

Nu kan ik wel de OBD dongle connecten, maar als ik via AA de app ABRP opstart, dan zegt hij dat ik een premium account moet hebben |:(

Doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
marcel3 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:25:
[...]

Moet je hiervoor de bestaande accuklem afknippen? Dat vind ik eerlijk gezegd een oplossing die eerder past bij een Mazda 323F uit de vorige eeuw dan iets wat je bij een hagelnieuwe auto met fabrieksgarantie doet.

Edit: nee zie het al geloof ik, je klemt de oude klem hier eerst op.
Inderdaad. Goed gezien. Gewoon op het cilindrische deel klemmen dat precies dezelfde afmeting heeft dan de - pool van de accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29

PB-powell

Mr. Laziness

O-B-One schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Nee hoor er zijn heel, heel, heel veel mensen die geen problemen met de auto hebben. Maar die mensen hoor je niet *O*
Dan hier een die je wel hoort, welliswaar pas 600km op de teller maar geen noemenswaardige problemen tegengekomen. Vanmorgen ging het verwarmen van de auto wel goed, laatste keer laden verliep soepel, tijdens het rijden ook geen problemen met de verwarming oid en ook nog altijd geen zombie gezien :+
Ik moet mezelf nog even wat handigheidjes aanleren en vooral niet te veel op de range letten tijdens het rijden. Deze is behoorlijk accuraat gelukkig, maar doordat ie elke km aftelt blijft toch door m'n achterhoofd spoken 'als ik maar thuis kom' :X even leren vertrouwen dat als de range nog 40km zegt en ik nog 10km moet, ik ook daadwerkelijk thuis kom met nog 30km range.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsve
Er wordt net op de Facebook pagina gedeeld dat ze nog een keer de oude versie (november update) hebben geupdate. Er staat info in over OTA updates!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBQEDfHr5cDfjmda0es9baSt2GY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M891ZuWaolyRMt0QwVugXFDR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
damianvd schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:05:
[...]

Volgens mij wel, ik moest in ieder geval het contact aan hebben staan voordat de dongel geregistreerd werd via de ABRP app.
Oke, thnx. Vooraf in je luie stoel een rit met huidige SoC plannen via de dongle lukt niet zonder de auto ff te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Oke, thnx. Vooraf in je luie stoel een rit met huidige SoC plannen via de dongle lukt niet zonder de auto ff te starten.
Wel als je de GT-Line hebt, dan kun je de auto met de sleutel van afstand aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Phusebox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:49:
Wel als je de GT-Line hebt, dan kun je de auto met de sleutel van afstand aanzetten.
Zit ook op jouw Plus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
De knop wel maar doet ie ook wat? Ik had laatst gelezen dat die knop niks deed op een Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
Phusebox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:51:
[...]

De knop wel maar doet ie ook wat? Ik had laatst gelezen dat die knop niks deed op een Plus.
Waarom zit die knop er dan...
Volgens mij zit de desbetreffende knop ook op de standaard EV6, de dealer kon me ook al niet vertellen wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:38
king_dude schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:11:
[...]

Hey ik geef alleen aan wat voor mij werkt, met het idee dat anderen daar wellicht ook iets aan hebben.

Dat Kia aan de bak moet, dat is bekend.
Balen dat dit niet voor je werkt man :(
Ik neem het je niet kwalijk dat het bij mij niet werkt en bij jouw wel hoor. Ben ik alleen maar blij mee maar ik verbaas me wel dat er zoveel verschillen zijn. Daar zou ik toch heel zenuwachtig van worden als ik Kia was. Maar om eerlijk te zijn begint het wel te irriteren dat het nog steeds niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost

[...]
Zouden ze stiekem een aanpassing hebben doorgevoerd om die bug te fixen waardoor Active Sound Design niet meer uit kon? Maar inderdaad een absolute no go om het versienummer niet te wijzigen. Blijkbaar dachten ze dit even ongemerkt te kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hoppo198 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Waarom zit die knop er dan...
Volgens mij zit de desbetreffende knop ook op de standaard EV6, de dealer kon me ook al niet vertellen wat ie doet.
Goedkoper te produceren ipv een hoop verschillende versies te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Kun je met die knop niet gewoon vast de auto starten? Kan iemand vast even proberen Openen - Sluiten en dan die knop ingedrukt houden tot het lampje knippert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
Phusebox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:01:
[...]

Goedkoper te produceren ipv een hoop verschillende versies te maken?
Dat zou je zeggen.., maar de gt-line? heeft wel weer een eigen afstandsbediening. Dan hadden ze beter alles gelijk kunnen trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsve
Freezhost schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:58:
Zouden ze stiekem een aanpassing hebben doorgevoerd om die bug te fixen waardoor Active Sound Design niet meer uit kon? Maar inderdaad een absolute no go om het versienummer niet te wijzigen. Blijkbaar dachten ze dit even ongemerkt te kunnen doen...
Ze hebben het net nog een keer gedaan om weer een nieuwe versie onder de November update uit te brengen. Zal hem straks proberen en check ik gelijk even of de Active Sound bug nu opgelost is.
Freezhost schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:02:
Kun je met die knop niet gewoon vast de auto starten? Kan iemand vast even proberen Openen - Sluiten en dan die knop ingedrukt houden tot het lampje knippert.
Ik loop zo even naar buiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wiliyama schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:42:
Als de min-pool van de 12 volt accu ontkoppeld wordt d.m.v. 10mm sleutel of zoals ik van plan ben d.m.v. ontkoppelstuk (zie foto) kun je de auto dan nog afsluiten en ook weer openen? Dit ontkoppelstuk kan ik dan namelijk ook incidenteel gebruiken als extra diefstalbeveiliging, zombiemode (hopelijk nooit meer) of om bijvoorbeeld bij lang parkeren het risico te vermijden dat de accu leeg loopt. Voor €6,95 een koopje om problemen te voorkomen. :-)[Afbeelding]
Je kunt de auto altijd openen met de “echte” / “hardware” / metalen sleutel toch?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
_eLMo_ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Je kunt de auto altijd openen met de “echte” / “hardware” / metalen sleutel toch?

[YouTube: How to open the Kia EV6 door when you have a flat 12 Volt Battery]
Het alarm doet het wel in ieder geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
[...]

Werkt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
Wat doet die dan? (Of wat zou die moeten doen?) -O- Ik loop net naar mijn plus maar die knop doet helemaal niks bij mij….. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
_eLMo_ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:12:
[...]

[YouTube: How to open the Kia EV6 door when you have a flat 12 Volt Battery]
Dank voor het antwoord. Ik begrijp dat je hem met de fysieke sleutel kunt openen. Maar zoals je hoort gaat dan het alarm ook af. Ik wil graag weten of je hem kunt openen en sluiten op de 'normale' manier als de min-pool ontkoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
PB-powell schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Dan hier een die je wel hoort, welliswaar pas 600km op de teller maar geen noemenswaardige problemen tegengekomen. Vanmorgen ging het verwarmen van de auto wel goed, laatste keer laden verliep soepel, tijdens het rijden ook geen problemen met de verwarming oid en ook nog altijd geen zombie gezien :+
Ik moet mezelf nog even wat handigheidjes aanleren en vooral niet te veel op de range letten tijdens het rijden. Deze is behoorlijk accuraat gelukkig, maar doordat ie elke km aftelt blijft toch door m'n achterhoofd spoken 'als ik maar thuis kom' :X even leren vertrouwen dat als de range nog 40km zegt en ik nog 10km moet, ik ook daadwerkelijk thuis kom met nog 30km range.
Een elektrische auto is niet als een brandstof auto. Een elektrische auto wordt tegen de tijd dat hij op 0% langzaam trager maar kan vaak echt nog wel zeker 10-20km doorrrijden. Een brandstof auto valt gewoon ineens uit als de tank leeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Griffen83 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:24:
[...]

Een elektrische auto is niet als een brandstof auto. Een elektrische auto wordt tegen de tijd dat hij op 0% langzaam trager maar kan vaak echt nog wel zeker 10-20km doorrrijden. Een brandstof auto valt gewoon ineens uit als de tank leeg is.
Kia en hyundai zijn vrij strak met 0%=0% ;)

YouTube: Hoe ver kun je nog doorrijden met een LEGE elektrische auto?!
@19.45

3km na 0% ging ie echt stilstaan hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsve
O-B-One schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Wat doet die dan? (Of wat zou die moeten doen?) -O- Ik loop net naar mijn plus maar die knop doet helemaal niks bij mij….. -O-
Met de afstandbediening:
- Ontgrendelen
- Vergrendelen
- De start knop (met het ronde pijltje) 5 seconden ingedrukt houden

Dat start de auto als ware je er in zit. Dus je climate op je voorkeuren e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wiliyama schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Dank voor het antwoord. Ik begrijp dat je hem met de fysieke sleutel kunt openen. Maar zoals je hoort gaat dan het alarm ook af. Ik wil graag weten of je hem kunt openen en sluiten op de 'normale' manier als de min-pool ontkoppeld is.
Sowieso niet met je afstandsbediening, aangezien de 12v er af is zal hij de sloten niet kunnen bedienen.

Dus met de fysieke sleutel. Als je van het alarm wil kun je kijken of je dat tijdelijk uit kan schakelen (vaak is er zo’n functie voor op een veerboot of auto trein). Maar dan staat je auto wel zonder alarm.

Vergeet ook niet dat je alarm een accu heeft welke gewend is aan de 12v te hangen continu. Hij is alleen voor wanneer een dief de 12v door knipt ofzo. Maar ik durf niet te gokken hoe goed het voor je alarm batterij is als de auto lange perioden zonder 12v staat.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:18:
[...]

Je kunt ook nog een een verlengkabel overwegen. Volgens mij is er best wat ruimte achter het klepje om die weg te werken? (Heb mijn auto nog lang niet, dus geen idee)

https://www.amazon.nl/-/en/dp/B0721B75WM/

Of ook handig (qua veiligheid) een kabel met aan/uit knop:
https://www.amazon.nl/-/en/dp/B0816F8CRH/ <-- deze dus
Even update nog op deze post.
Ik heb deze verlengkabel besteld.
Maar hij is weer retour aangezien ook dan niet het klepje er weer op kan.

@Phusebox Thx voor de tip en was het proberen waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
fsve schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Met de afstandbediening:
- Ontgrendelen
- Vergrendelen

Met het risico dat ik nu nogal blond ga klinken: moet je dan eerst iets in je instellingen aanpassen soms? Ik heb net 10 seconde de knop ingedrukt maar er gebeurt echt helemaal niks….. Heb jij ook een Plus of een GT Line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
O-B-One schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Met het risico dat ik nu nogal blond ga klinken: moet je dan eerst iets in je instellingen aanpassen soms? Ik heb net 10 seconde de knop ingedrukt maar er gebeurt echt helemaal niks….. Heb jij ook een Plus of een GT Line?
Heb je ook de twee handelingen ervoor gedaan? Dus ontgrendelen en vergrendelen? Die twee zijn redelijk cruciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29

PB-powell

Mr. Laziness

Dartlink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Kia en hyundai zijn vrij strak met 0%=0% ;)

YouTube: Hoe ver kun je nog doorrijden met een LEGE elektrische auto?!
@19.45

3km na 0% ging ie echt stilstaan hoor ;)
Die had ik ook van mijn collega gehoord, die heeft een Ioniq 5.

@Griffen83 het zit ook tussen mijn oren het gevoel en het is voornamelijk ervaring op doen. Het zit ook voornamelijk in het feit dat vanuit het werk nog even tanken zo kon, maar even laden duurt gewoon wat langer. Als het even kan wil ik dat vermijden.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 10:15
O-B-One schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Hier ook eentje. Ongeveer 3,5K km gereden, geen noemenswaardige problemen, geen zombie modus, geen verwarming issue (alleen in de eerste week).
Zelf heb ik de updates gedaan voor de infotainment (november, december versie).

Vanochtend zijn er drie software updates geïnstalleerd door KIA dealer/garage.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTflplXRDmDCDjTkJG7T-t1GqzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCZSnitPP952nw6SPU9MLXuY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O-B-One
Dartlink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Heb je ook de twee handelingen ervoor gedaan? Dus ontgrendelen en vergrendelen? Die twee zijn redelijk cruciaal.
Dan zal ik wellicht eerder te lang hebben gewacht tussen open en dicht doen en de startknop indrukken want nu deed hij het wel! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
_eLMo_ schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Sowieso niet met je afstandsbediening, aangezien de 12v er af is zal hij de sloten niet kunnen bedienen.

Dus met de fysieke sleutel. Als je van het alarm wil kun je kijken of je dat tijdelijk uit kan schakelen (vaak is er zo’n functie voor op een veerboot of auto trein). Maar dan staat je auto wel zonder alarm.

Vergeet ook niet dat je alarm een accu heeft welke gewend is aan de 12v te hangen continu. Hij is alleen voor wanneer een dief de 12v door knipt ofzo. Maar ik durf niet te gokken hoe goed het voor je alarm batterij is als de auto lange perioden zonder 12v staat.
Van de ene kant klinkt het logisch, maar eigenlijk toch niet. Er zijn diversen mensen op de side die een compleet lege accu hebben gehad (zombie) en die toch gewoon de auto konden openen. Als er 77 kWh ter beschikking hebt waarom is er dan nog een alarm accu nodigzoals jij schetst, die aan de 12 volt accu 'hangt'?
Ik had toch verwacht dat de auto bij een compleet lege of afgekoppelde 12V accu toch zo 'slim' zou zijn om stroom uit de hoofdaccu te betrekken..Een tijd geleden heeft iemand ook zo'n ontkoppelstuk gemonteerd op de -pool. Helaas kan ik dat niet meer vinden. Misschien is er iemand die echte feiten kent wat er gebeurt in de geschetste situatie. Ik kan van alles verwachten of bedenken maar dat zegt niet zo veel over wat er precies gebeurd en of de auto dan nog gesloten of geopend kan worden op de normale manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Het alarm doet het wel in ieder geval :+
Welk alarm, Kia Nederland en de dealer beweert dat er geen alarm in zit. Waardoor de keuze van verzekeraars ook erg beperkt is en duurder dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViWe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-05 20:38
Dartlink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:48:
[...]

ODB dongle :+

Tijdje terug dit filmpje gemaakt :) Ook even hier gepost (even doorheen klikken)

[YouTube: Kia EV6 charging at 350kW with -2 degree celsius]
Welke app gebruik je hiervoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsve
Phusebox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Welk alarm, Kia Nederland en de dealer beweert dat er geen alarm in zit. Waardoor de keuze van verzekeraars ook erg beperkt is en duurder dan nodig.
Ook dat zit op je Plus :P het is zelfs een setting in het menu.
Settings/Vehicle/Convenience - switch Advanced Alarm off

Heb laatst een keer vrouw en kind in de auto gelaten en die konden het alarm niet waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11

Peetman

Tjah....

[...]

Als je de auto op slot doet met de kinderen er nog in dan gaat na een tijdje een alarm af (en niet een piepje dat je iets bent vergeten op de achterbank als ik het goed begreep). Zo heeft mijn vrouw proefondervindelijk geconstateerd :). Wat voor alarm het is en welke klasse, geen flauw idee, maar er zit dus wel iets in.

(Edit: te langzaam....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
fsve schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:16:
[...]

Ook dat zit op je Plus :P het is zelfs een setting in het menu.
Settings/Vehicle/Convenience - switch Advanced Alarm off

Heb laatst een keer vrouw en kind in de auto gelaten en die konden het alarm niet waarderen.
Maar dat is een inzittenden alarm, dat je niet vergeet iemand uit de auto te halen ;)

Geen inbraakalarm. En als het wel een inbraakalarm is, dan is het niet als dusdanig gecertificeerd waardoor je er voor de verzekering niks aan hebt. Ik kom niet onder de 95-100 euro per maand voor een verzekering, wat ik echt absurd vind eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
fsve schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Met de afstandbediening:
- Ontgrendelen
- Vergrendelen

Ik zoek als een gek op een knop met het ronde pijltje 8)7
Toch maar even in de handleiding induiken. De sleutel van de GT-Line heeft geen "knop met het ronde pijltje".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2iTAlXLXBDvCboa9k8lXHdoXA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fp5UPM7YI1kzOtQxT7gzRfYw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViWe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-05 20:38
Phusebox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Maar dat is een inzittenden alarm, dat je niet vergeet iemand uit de auto te halen ;)

Geen inbraakalarm. En als het wel een inbraakalarm is, dan is het niet als dusdanig gecertificeerd waardoor je er voor de verzekering niks aan hebt. Ik kom niet onder de 95-100 euro per maand voor een verzekering, wat ik echt absurd vind eerlijk gezegd.
Volgens Independer bij Univé zonder alarm (wel startonderbreker, dat is standaard volgens mij), met 15 schadevrije jaren en <15.000 km €50,82 per maand volledig casco.
Mijn huidige opel corsa diesel van 2017 is €42,81, dan bij Inshared, zelfde condities.
Ik vind het prijsverschil in mijn situatie nogal meevallen, het is tenslotte een beduidend duurdere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 08-10 12:44
[...]

Ik heb al meermaals op de knop gedrukt...deed nooit iets

Tot ik een YT filmpje zag, eerst op de sleutel vergrendelknop drukken (auto op slot zetten), dan op de Auto Aan knop...en voila, de auto startte op afstand....instappen, Drive selecteren en rijden maar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Heeft iemand getest of je de dongel ook aan de onderzijde kunt aanbrengen? Zodat het klepje niet open hoeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-sDJRKIqxE3YpisK1QRWHNSgSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gUzdbpYVXF8vTkcUtxa3L6EQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
StickMan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Toch maar even in de handleiding induiken. De sleutel van de GT-Line heeft geen "knop met het ronde pijltje".

[Afbeelding]
Sorry dat ik je het bos in stuurde! Ik heb alleen de Plus sleutel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
fsve schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Sorry dat ik je het bos in stuurde! Ik heb alleen de Plus sleutel haha
Waarom zou je de gewone (of plus) eigenlijk op afstand willen starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 08-10 12:44
Hoppo198 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Waarom zou je de gewone (of plus) eigenlijk op afstand willen starten?
Omdat de voorverwarming, incl voorruitverwarming, spiegels en achterruitverwarming het niet samen doen via de app....
auto vanuit huis starten en alles werkt...instappen en rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 15:44
Bij de Hyundia Ioniq 5 buren is de OTA update gearriveerd:

https://gathering.tweaker...message/70296316#70296316

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StickMan
Vanochtend heb ik, voor de tweede keer de Moonscape Grey (GT-Line RWD) in het echt mogen bewonderen. De eerste keer was van een pre-productie auto bij KIA Experience Center.

Even de foto's naast elkaar gezet met mijn Yacht Blue.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXtNiyqcvUbGfacheoaSFXScjuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gklKMlklzPdFDQKKSpBc7IuF.jpg?f=fotoalbum_large

Oorspronkelijk had ik de Moonscape besteld, uiteindelijk ge-switched naar Yacht Blue in november.
Beide kleuren vind ik mooi. Moonscape heeft toch iets aparts in het echt. Ben nog steeds blij met de Yacht Blue en ook het gemak om te wassen door de wasstraat, is toch fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
StickMan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:28:
[...]

[Afbeelding]
Weet je dat zeker? Mijn GT-line sleutel heeft wel degelijk dat knopje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsve
Bij ons (als het goed is) ook!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBQEDfHr5cDfjmda0es9baSt2GY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M891ZuWaolyRMt0QwVugXFDR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:50
StickMan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:48:
Vanochtend heb ik, voor de tweede keer de Moonscape Grey (GT-Line RWD) in het echt mogen bewonderen. De eerste keer was van een pre-productie auto bij KIA Experience Center.

Even de foto's naast elkaar gezet met mijn Yacht Blue.
[Afbeelding]

Oorspronkelijk had ik de Moonscape besteld, uiteindelijk ge-switched naar Yacht Blue in november.
Beide kleuren vind ik mooi. Moonscape heeft toch iets aparts in het echt. Ben nog steeds blij met de Yacht Blue en ook het gemak om te wassen door de wasstraat, is toch fijn.
Beide kleuren heb ik nog niet in het echt gezien op een EV6. Maar heb zelf ook een Yacht blue in bestelling staan want dat vind ik de mooiste kleur bij een GT-line. Moonscape matte was tweede keus en ook zeker mooi, maar voor mij toch iets te sportief, te onpraktisch en eng ivm mogelijke lakschade. Wel leuk om beide kleuren zo naast elkaar te zien!

Als Interstellar Grey ook mogelijk geweest zou zijn bij een GT-line, dan was de keuze nog lastig geweest denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Lijkt dus goed te gaan komen met die OTA's! Ben benieuwd wanneer de eerste OTA beschikbaar komt en hoe de uitrol verloopt. Enkele jaren geleden begon BMW er mee (bij o.a. mijn huidige 3-serie) en dat liep in het begin wat stroefjes. M.n. omdat een bepaald streng 12V accu niveau vereist was, wat soms lastig was bij benzine/dieselmodellen. Inmiddels gaat het overigens in mijn ervaring wel soepel.
Eens kijken hoe Kia en Hyundai het er van af gaan brengen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik ga maar even de USB stick updaten vanaf de navigation software update, kijk ik vanavond of ik hetzelfde heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
Franciesco schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:14:
[...]

Lijkt dus goed te gaan komen met die OTA's! Ben benieuwd wanneer de eerste OTA beschikbaar komt en hoe de uitrol verloopt. Enkele jaren geleden begon BMW er mee (bij o.a. mijn huidige 3-serie) en dat liep in het begin wat stroefjes. M.n. omdat een bepaald streng 12V accu niveau vereist was, wat soms lastig was bij benzine/dieselmodellen. Inmiddels gaat het overigens in mijn ervaring wel soepel.
Eens kijken hoe Kia en Hyundai het er van af gaan brengen! :)
Ik ben benieuwd hoe dat in praktijk gaat uitpakken. Of ie dergelijke updates alleen tijdens het laden doet of wanneer je rijdt.
Je moet niet willen dat je accu sochtends ineens 10-20% lager is bijvoorbeeld doordat er updates zijn uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
ViWe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Welke app gebruik je hiervoor?
Car Scanner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
[...]

Ik denk dat het sleutelwoord is "gecertificeerd" alarm is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Hoppo198 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:18:
[...]

Ik ben benieuwd hoe dat in praktijk gaat uitpakken. Of ie dergelijke updates alleen tijdens het laden doet of wanneer je rijdt.
Je moet niet willen dat je accu sochtends ineens 10-20% lager is bijvoorbeeld doordat er updates zijn uitgevoerd.
10-20% lager lijkt me sterk. Als auto's met alleen een 12V accu een update kunnen installeren terwijl de motor niet loopt (mijn huidige benzine auto), dan zou een BEV met grote (hoogspannings) batterij dat toch ook gemakkelijk moeten kunnen met hooguit 2% SoC verlies.

Maar inderdaad: we moeten dit nog zien. Ik heb nog geen OTA voorwaarden/eisen van Kia gezien mbt wel/niet aangesloten zijn op lader, SoC etc. Maar zou het niet (vrijwel) hetzelfde zijn als nu met de USB stick updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
ruudje1983 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:18:
[...]

Ik ga maar even de USB stick updaten vanaf de navigation software update, kijk ik vanavond of ik hetzelfde heb.
Die van mij loopt nu, dus hij zei dat het 35 minuten zou duren.

Verder lijkt er dus helemaal geen update te zijn, maar als je de NaU folder leeg gooit en opnieuw binnen haalt staat er toch een nieuwe versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
dosh schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Weet je dat zeker? Mijn GT-line sleutel heeft wel degelijk dat knopje
Zo ziet mijn sleutel er uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhMiYvBWCljBMCDWXBnt1RWROn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mfir9UTqUcZHYMSXQ9hBgtiH.jpg?f=fotoalbum_large

Geen knop met rood pijltje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsve
StickMan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:45:
[...]

Zo ziet mijn sleutel er uit
[Afbeelding]

Geen knop met rood pijltje
hahaha dit lijkt wel dat spelletje op school waar je in een kring moet doorfluisteren en dan komt er aan het einde heel wat anders uit.

Ik zei startknop met het ronde pijltje. De bovenste dus waar "hold" onder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
fsve schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:48:
[...]

hahaha dit lijkt wel dat spelletje op school waar je in een kring moet doorfluisteren en dan komt er aan het einde heel wat anders uit.

Ik zei startknop met het ronde pijltje. De bovenste dus waar "hold" onder staat.
Die knop inderdaad. De enige knop met een rond pijltje en tevens conform handleiding. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar de knop is er.

NB. Mooie HQ foto :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Ligt natuurlijk aan een aantal dingen

- aantal schadevrije jaren
- leeftijd
(- wellicht ongeluk met drank/drugs, dan ga je echt betalen)

Maar ik heb met 7 schadevrije jaren een premie van +/- € 80, - (met aanvullende dekkingen) en zonder ook maar iets te hoeven aanleveren qua alarm.
Zit zelf bij Inshared.

Maar bij independer kan je makkelijk wat berekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
fsve schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:48:
[...]

Hahahahaha, we hebben het over hetzelfde...
Te weinig koffie eind van de dag..
Het gaat om "rond pijltje", maar in mijn hoofd (las ik) "rood pijltje". En ik maar zoeken naar "rood pijltje" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
dosh schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:50:
[...]

Die knop inderdaad. De enige knop met een rond pijltje en tevens conform handleiding. Ik heb het zelf nog nooit gebruikt maar de knop is er.

NB. Mooie HQ foto :9
Sony Xperia 1MK3 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fsve
Update succesvol! OTA optie staat er tussen.

Kan bevestigen dat de Active Sound bug is opgelost. Die blijft uit na opnieuw starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsjKZHSeuU7FGPEACIrG3DoHFlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQjzSo1azUGAjbExmMdswZHi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:10:
[...]

Ligt natuurlijk aan een aantal dingen

- aantal schadevrije jaren
- leeftijd
(- wellicht ongeluk met drank/drugs, dan ga je echt betalen)

Maar ik heb met 7 schadevrije jaren een premie van +/- € 80, - (met aanvullende dekkingen) en zonder ook maar iets te hoeven aanleveren qua alarm.
Zit zelf bij Inshared.

Maar bij independer kan je makkelijk wat berekenen.
Ik mis helaas wel wat schadevrije jaren door de laatste 4 jaar private lease en een parkeerschade van iemand die weg is gereden. Bij private lease moet je dit laten repareren vanuit de verzekering en kan ik dus geen schadevrije jaren meer claimen. Een reden om geen private lease meer te kiezen.

Bij privé bezit betaal je dit soort kleine schades gewoon zelf.

Verder sinds ik mijn rijbewijs heb ooit 1 schade gehad maar dat hakt er meteen flink in. En was ook nog iemand anders die mijn auto had geleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
Franciesco schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Beide kleuren heb ik nog niet in het echt gezien op een EV6. Maar heb zelf ook een Yacht blue in bestelling staan want dat vind ik de mooiste kleur bij een GT-line. Moonscape matte was tweede keus en ook zeker mooi, maar voor mij toch iets te sportief, te onpraktisch en eng ivm mogelijke lakschade. Wel leuk om beide kleuren zo naast elkaar te zien!

Als Interstellar Grey ook mogelijk geweest zou zijn bij een GT-line, dan was de keuze nog lastig geweest denk ik...
Inderdaad Interstellar Grey is ook mooi. Wat ik niet snap van Kia Nederland, waarom hebben ze alleen maar 5 kleuren beschikbaar gemaakt als opties voor de GT-Line. Of is het bepaald in Zuid Korea?
Bij andere merken bieden ze meestal wat exclusievere kleuren aan, die alleen leverbaar zijn bij de duurdere uitvoeringen.

De Moonscape op de foto stond vanochtend nog bij Zeeuw & Zeeuw in Delft. Ik weet niet of je in de buurt woont.
Pagina: 1 ... 98 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic