Volgende week gaat mijn GT-Line naar de dealer voor een check. De auto is half december geleverd en heeft nu een dikke 4k km op de teller staan. Ik ben benieuwd of onderstaande problemen herkenbaar zijn voor andere tweakers en wat eventuele oplossingen zijn geweest.
- Zombie modus komt soms voor, al is dit prima op te lossen door het starten van de auto volgens de gewenste procedure uit te voeren (voet op de rem, EV-Knop, wachten op Ready en dan pas wisselen naar een versnelling)
- Ratelende ventilator aan de rechter voorzijde. Dit lijkt op een kabeltje dat ergens tegenaan hangt of een ventilator die tegen de behuizing aanloopt. Er is verschil te horen bij optrekken en afremmen, wat mij doet denken aan een los hangend kabeltje dat bij het naar voren drukken van de auto, tegen een ventilator aan loopt.
- Zoomend geluid. Ik kan dit niet plaatsen, maar het lijkt op een pomp of verstelbaar deel dat blijft gaan. Het is na ongeveer 2k km ontstaan en is nu elke keer te horen. Wellicht iets met de verwarming? Is dit het vaker voorkomende inverter probleem?
- De auto is niet te ontdooien via de klimatisering via de Kia Connect app. Ook hier lees ik vaker iets over een inverter?
- Gepland opwarmen gaat niet wanneer de auto niet aangesloten is aan een laadpaal. Dit is volgens mij by design zo gemaakt, maar het is wel iets wat op mijn vragenlijstje staat.
[
Voor 3% gewijzigd door
Leezer14 op 21-01-2022 11:45
. Reden: Video linkje ]