Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
fsve schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:36:
Update succesvol! OTA optie staat er tussen.

Kan bevestigen dat de Active Sound bug is opgelost. Die blijft uit na opnieuw starten.

[Afbeelding]
Top dan ga ik zo gelijk updaten, ben klaar met die active sound |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-10 17:22
Phusebox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Wel als je de GT-Line hebt, dan kun je de auto met de sleutel van afstand aanzetten.
Klopt, maar dat zeg ik. Je moet je hem elke x starten 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Anunnaki op 20-01-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:34
Anunnaki schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Klopt, maar dat zeg ik. Je moet je hem elke x starten 8)
Je zei niet vanuit je luie stoel of zoiets. Dat bedoelde ik. Neem aan dat de sleutel wel een bereik van een meter of 10 heeft? Dat is althans gebruikelijk.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 10:24

Kan bevestigen dat de Active Sound bug is opgelost. Die blijft uit na opnieuw starten.

[Afbeelding]
Zit nu te kijken, maar mijn auto geeft geen update aan.

Had je hem ooit al eens geupdate via USB?
Of zat je nog op de initiële software versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Hoppo198 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Waarom zou je de gewone (of plus) eigenlijk op afstand willen starten?
Om vanuit je luie stoel de route voor de volgende dag te kunnen plannen via ABRP + dongle met exacte SoC etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 14:35
stimpyrulez schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:46:
[...]

Zit nu te kijken, maar mijn auto geeft geen update aan.

Had je hem ooit al eens geupdate via USB?
Of zat je nog op de initiële software versie?
Ik schreef er vanmiddag een bericht over. Kia update de installatiebestanden zonder er een nieuwe release van te maken. Het lijkt dus of er geen update is, maar die is er wel.

Even je NaU folder leeg gooien en opnieuw downloaden. Dan zegt hij nog steeds dat het de november update is, maar als je die stick in de auto stopt dan zit er wel degelijk deze januari update op.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Anunnaki schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:56:
[...]

Om vanuit je luie stoel de route voor de volgende dag te kunnen plannen via ABRP + dongle met exacte SoC etc.
Blijft je auto op slot als je hem start vanuit je luie stoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki

[Afbeelding]
Thnx for de info... Dan ga ik me er nu ook aan wagen. Top!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:45:
[...]

Je zei niet vanuit je luie stoel of zoiets. Dat bedoelde ik. Neem aan dat de sleutel wel een bereik van een meter of 10 heeft? Dat is althans gebruikelijk.
Nee klopt dat zei ik niet. Maar bedoelde ook gewoon dat je hem moet starten om de dongle uit te kunnen lezen. Met of zonder sleutel, je moet hem starten.

Ik blijf nog ff Tronity gebruiken, heb nog 18 uur dan loopt mijn trial af en ga ik nog een maandje verlengen. Vanuit die app is hij altijd uit te lezen en kan ik lekker blijven zitten in mijn luie stoel. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Anunnaki op 20-01-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
EV6 (of Evy?) gaat 7 feb nog een dagje naar de dealer. Twee weken geleden is hij al een keer geweest en heeft toen een aantal updates gekregen, maar nog niet alle problemen waren verholpen, vooral niet het irritante crashen van het navigatie systeem en de melding dat het HDA systeem gecontroleerd moet worden. Dus opnieuw online een afspraak gemaakt bij Wensink. Werd ik vanmiddag gebeld door hen met de melding dat ze met Kia Nederland contact hadden gehad en dat ze de auto een hele dag nodig hebben. Ze gingen o.a. nog een paar updates installeren en de problemen verder analyseren.

Goed om te horen dat ze ruggespraak hebben met Kia Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
StickMan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:48:
Vanochtend heb ik, voor de tweede keer de Moonscape Grey (GT-Line RWD) in het echt mogen bewonderen. De eerste keer was van een pre-productie auto bij KIA Experience Center.

Even de foto's naast elkaar gezet met mijn Yacht Blue.
[Afbeelding]

Oorspronkelijk had ik de Moonscape besteld, uiteindelijk ge-switched naar Yacht Blue in november.
Beide kleuren vind ik mooi. Moonscape heeft toch iets aparts in het echt. Ben nog steeds blij met de Yacht Blue en ook het gemak om te wassen door de wasstraat, is toch fijn.
Wat grappig, kom ook uit Delft en heb mijn EV6 daar in onderhoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-10 14:06

[Afbeelding]
Misschien een stomme vraag, maar moet je zelf eerst een update uitvoeren voordat de auto OTA's uit kan voeren? Ik was net ff in de auto en zag dat ik nog geen OTA opties had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZUkXw-B16ao_JqrGnKBQ6fTqpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/keUfzDvx9fibPsdtV9flTJgb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door dosh op 20-01-2022 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
dosh schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:28:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar moet je zelf eerst een update uitvoeren voordat de auto OTA's uit kan voeren? Ik was net ff in de auto en zag dat ik nog geen OTA opties had.

[Afbeelding]
Ja je moet eerst de december update zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsve
dosh schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:28:
[...]

[Afbeelding]
Geen stomme vraag. Het klopt wat je zegt. Deze update, die je alleen op de ouderwetse manier met de USB-stick kan uitvoeren, brengt de nieuwe update mogelijkheid via OTA naar de auto. Dus hopelijk nu de laatste stick versie doen en daarna door de lucht.

Edit: jij zit zelfs nog op je juli versie. Daarna was er november, december en nu januari.

[ Voor 5% gewijzigd door fsve op 20-01-2022 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
De Ideale Man schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:00:
[...]

Hij blijft inderdaad op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-10 14:06
Thanks @Phusebox @fsve

Dan zoek ik een USB-stick op en binnenkort even updaten.

Edit: Ik heb inderdaad nog niet geüpdatet sinds ik de auto heb ontvangen begin december. Ook nog geen problemen gehad dus zag geen noodzaak. Gebruik voor navigatie altijd Waze dus de laadpalen in de nav miste ik ook niet.

[ Voor 56% gewijzigd door dosh op 20-01-2022 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Downloaden van de update lukt alleen bij mij niet. Krijg foutmeldingen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Update zorgt inderdaad dat die irritante active sound uit blijft!! Voor de rest weinig nieuws te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Anunnaki schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:25:
Downloaden van de update lukt alleen bij mij niet. Krijg foutmeldingen. :-(
Waar krijg je de fouten? Bij het downloaden met de Navigation Updater, het maken van de USB-stick of in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcEv6
  • Laatst online: 20-02-2023
r0el schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:29:
Vorige week heb ik de serie updates laten uitvoeren bij de dealer. Nu vallen mij twee dingen op: de achterruitverwarming doet het minder effectief en het stuur warmt langzamer op en wordt ook minder warm. Beeld ik het mij in of zijn er mensen die dit herkennen?
Vandaag nog op gelet en kan niet zeggen dat bij mij de stuurverwarming langer duurt of de achterruitverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
fsve schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:56:
[...]

Waar krijg je de fouten? Bij het downloaden met de Navigation Updater, het maken van de USB-stick of in de auto?
Bij het downloaden. Blijf het proberen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-10 16:23
Phusebox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Maar dat is een inzittenden alarm, dat je niet vergeet iemand uit de auto te halen ;)

Geen inbraakalarm. En als het wel een inbraakalarm is, dan is het niet als dusdanig gecertificeerd waardoor je er voor de verzekering niks aan hebt. Ik kom niet onder de 95-100 euro per maand voor een verzekering, wat ik echt absurd vind eerlijk gezegd.
https://www.anwb.nl/verzekeringen/autoverzekering/
Kies dan voor de 'Veilig rijden' verzekering.
Kom met de Plus 77kwh versie uit op 728 euro per jaar. (allrisk 18 jaar schadevrije jaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Anunnaki schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:05:
[...]

Bij het downloaden. Blijf het proberen…
Heb nu 3x een update bestand gedownload en nooit ervaren. Het is een flinke unit van 30 tot 50Gb. Het is nu even "hot" om hem te downloaden aan de Facebook pagina te zien, dus misschien wat server overbelasting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
fsve schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:15:
[...]

Heb nu 3x een update bestand gedownload en nooit ervaren. Het is een flinke unit van 30 tot 50Gb. Het is nu even "hot" om hem te downloaden aan de Facebook pagina te zien, dus misschien wat server overbelasting..
Op een andere pc is het nu wel gelukt. Probeerde het op de MacBook en dat lukte niet. Vorige updates downloaden gingen wel goed op de Mac.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MarcEv6
Via Amazon een organizer besteld voor in het diepe opbergvak van de middenconsole. Valt me niet tegen voor 18,17 incl BTW en verzendkosten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyGFd882z3hK4fGZj8CwAAZXKZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJFfctg8G46Q0CIKBRpAimwx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
De Ideale Man schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:00:
[...]

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KY5FaxKQcsiK9nlYIQYRBKitJBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92l2bf26cONltopxPEtoiEi7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Mooi filmpje van sfeerverlichting in auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Wiliyama schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Dank voor het antwoord. Ik begrijp dat je hem met de fysieke sleutel kunt openen. Maar zoals je hoort gaat dan het alarm ook af. Ik wil graag weten of je hem kunt openen en sluiten op de 'normale' manier als de min-pool ontkoppeld is.
Nee zonder spanning van 12v alleen met sleutel de bestuurderskant ont of vergrendelen. Kan het helaas weten omdat ik paar keer met de 12v accu heb moeten spelen. Gelukkig al langere tijd zonder problemen naar verschillende updates. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
stimpyrulez schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:16:
[...]

Ik had eerder dat bij voorverwarmen ook de stoel en stuurverwarming aan ging (naar wat ik kan herinneren).

Nu doet hij dat ook niet meer. Wellicht dat het met buiten temperatuur te maken heeft?

Heb wel het gevoel dat als ik 'voorruit verwarming' aanzet en de temp op +/- 21gr zet, dat de auto niet warm wordt.
Terwijl zonder voorruit verwarming wordt hij wel warm.

Anderen hier ook last van (na vervangen inverter en software updates)?
Gisteravond even een testje gedaan.

Voorverwarmen met en zonder voorruit ontdooien aan.
Ik heb het geluid opgenomen en naar mijn inziens zegt dat al genoeg.

Ik heb dus de onderstaande instellingen gebruikt:

temp: 25gr
zijspiegels + achterruit = aan
stuurverwarming = aan

Ik heb even 2 audiofragmenten hier geplaatst.
https://drive.google.com/...Tj36VCk4jDYZS?usp=sharing

zoals je kan horen maakt de auto met de 'voorruitverwarrming = aan' veel minder geluid dan als deze uit staat.
Dit geeft dan volgens mij ook al aan dat er 'niks' verwarmt wordt.

Herkennen mensen dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:25
stimpyrulez schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 07:15:
[...]

Gisteravond even een testje gedaan.

Voorverwarmen met en zonder voorruit ontdooien aan.
Ik heb het geluid opgenomen en naar mijn inziens zegt dat al genoeg.

Ik heb dus de onderstaande instellingen gebruikt:

temp: 25gr
zijspiegels + achterruit = aan
stuurverwarming = aan

Ik heb even 2 audiofragmenten hier geplaatst.
https://drive.google.com/...Tj36VCk4jDYZS?usp=sharing

zoals je kan horen maakt de auto met de 'voorruitverwarrming = aan' veel minder geluid dan als deze uit staat.
Dit geeft dan volgens mij ook al aan dat er 'niks' verwarmt wordt.

Herkennen mensen dit euvel?
Ja ik heb hetzelfde probleem, amper geluid en geen warmte als voorruit verwarming aan staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Freezhost schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 07:21:
[...]

Ja ik heb hetzelfde probleem, amper geluid en geen warmte als voorruit verwarming aan staat
Hier ook ondanks de updates! Zou dit dan softwarematig zijn of is dit dan toch de inverter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
ruudje1983 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Hier ook ondanks de updates! Zou dit dan softwarematig zijn of is dit dan toch de inverter?
@Freezhost @stimpyrulez Hier ook alle updates gekregen en volgens dealer zou ik de juiste inverter moeten hebben (kijkend naar serie nummer inverter) Echter blaast hij dan enkel koude lucht door naar de voorruit, vermoedelijk is dat de airco voor het ontwassen maar vergeten ze de warmtepomp in te schakelen ofzo iets. Dit is nog puur software.
Meld het bij je dealer, geen melding, doet Kia er niks mee. :9 En hoe meer meldingen, hoe eerder het opgelost wordt.

Hier onder nog het filmpjes van EVOdesey, hij zou ook de update hebben moeten gehad maar bij hem ook alleen maar koude lucht.

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:36
Anunnaki schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:30:
[...]

Blijft toch mooi die verlichting
Ik vind het zelf jammer dat de optie om langzaam door alle kleuren te wisselen niet aanwezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:16
Ik wacht wel even een weekje voor ik van de Juli update naar December ga :+ mogen jullie van mij bugtesten <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
Dartlink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Kia en hyundai zijn vrij strak met 0%=0% ;)

YouTube: Hoe ver kun je nog doorrijden met een LEGE elektrische auto?!
@19.45

3km na 0% ging ie echt stilstaan hoor ;)
Dit is geen EV6, is dus geen goede indicatie... Weet niet of er ergens al een video is van een Ioniq 5 of EV6 die voorbij 0% gereden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:36
Griffen83 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Dit is geen EV6, is dus geen goede indicatie... Weet niet of er ergens al een video is van een Ioniq 5 of EV6 die voorbij 0% gereden wordt?
YouTube: We drove these electric cars until they DIED!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 17:02
Hier ook vanochtend weer lang moeten wachten tot de vooruit was ontwasemd met enkel koude lucht. Ook daarna werd het niet echt warm, zelfs op 25 graden. Hopen dat de updates die de dealer volgende week gaat installeren dat definitief verhelpen.

Zijn er trouwens mensen met een in november geleverde EV6 waarbij de inverter al vervangen is? Dealer moet het serienummer nog opzoeken, maar mogelijk is de leverdatum al een indicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29

PB-powell

Mr. Laziness

Vanmorgen stonden de ijsbloemen op de voorruit, begonnen met krabben ter hoogte van mijn zicht en toen ik dat een beetje vrij had kon ik het onderste deel al gewoon schoonvegen. Ik had in de auto de voorruitverwarming aangezet en daar kwam dus zeer snel warme lucht uit.
even een klein positief tegengeluid

Verder merk ik dat ik de lane-assistent steeds irritanter begin te vinden. Ik rijd links graag tegen de linkerkant van de weghelft aan, met de spiegel half over de lijn hangend maar met de banden ruim binnen de lijn. De auto vind dat te veel naar links en stuurt dus continu terug naar rechts. Ik zet de assistent daarom steeds vaker gewoon maar uit want het rijden wordt er alleen maar onrustiger op daardoor.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:50
StickMan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:39:
[...]

Inderdaad Interstellar Grey is ook mooi. Wat ik niet snap van Kia Nederland, waarom hebben ze alleen maar 5 kleuren beschikbaar gemaakt als opties voor de GT-Line. Of is het bepaald in Zuid Korea?
Bij andere merken bieden ze meestal wat exclusievere kleuren aan, die alleen leverbaar zijn bij de duurdere uitvoeringen.

De Moonscape op de foto stond vanochtend nog bij Zeeuw & Zeeuw in Delft. Ik weet niet of je in de buurt woont.
Ook in Korea zijn de GT-lines met alleen dezelfde 5 kleuren als in Nederland te leveren. Dus het lijkt mij geen keuze van Kia NL.

Delft is ver weg voor mij, maar maakt ook verder niet uit: ik blijf toch bij blauw :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
PB-powell schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:38:

Verder merk ik dat ik de lane-assistent steeds irritanter begin te vinden. Ik rijd links graag tegen de linkerkant van de weghelft aan, met de spiegel half over de lijn hangend maar met de banden ruim binnen de lijn. De auto vind dat te veel naar links en stuurt dus continu terug naar rechts. Ik zet de assistent daarom steeds vaker gewoon maar uit want het rijden wordt er alleen maar onrustiger op daardoor.
Dit heb ik dus ook. Voor mij gevoel is de assistent teveel naar rechts uitgelijnd waardoor ik als bestuurder in het midden van de weg kom te zitten en de auto (voor mijn gevoel) teveel naar rechts. Het zou de bedoeling moeten zijn dat je binnenspiegel in het midden van de weg zit, maar dat is echt niet het geval bij mij. Moet dus voor mijn gevoel continue tegen sturen, niet erg comfortabel.

[ Voor 14% gewijzigd door BDelamontagne op 21-01-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
ossie7 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:31:
Hier ook vanochtend weer lang moeten wachten tot de vooruit was ontwasemd met enkel koude lucht. Ook daarna werd het niet echt warm, zelfs op 25 graden. Hopen dat de updates die de dealer volgende week gaat installeren dat definitief verhelpen.

Zijn er trouwens mensen met een in november geleverde EV6 waarbij de inverter al vervangen is? Dealer moet het serienummer nog opzoeken, maar mogelijk is de leverdatum al een indicatie.
28 November kwam die van mij van de boot. Levering wel in december. Inverter kwam niet in aanmerking voor vervanging bij mij. Maar heb ook nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Theflying schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:22:
[...]

@Freezhost @stimpyrulez Hier ook alle updates gekregen en volgens dealer zou ik de juiste inverter moeten hebben (kijkend naar serie nummer inverter) Echter blaast hij dan enkel koude lucht door naar de voorruit, vermoedelijk is dat de airco voor het ontwassen maar vergeten ze de warmtepomp in te schakelen ofzo iets. Dit is nog puur software.
Meld het bij je dealer, geen melding, doet Kia er niks mee. :9 En hoe meer meldingen, hoe eerder het opgelost wordt.

Hier onder nog het filmpjes van EVOdesey, hij zou ook de update hebben moeten gehad maar bij hem ook alleen maar koude lucht.

[YouTube: Kia EV6 Remote Defrost after HVAC software update]
Thanks ga ik doen!
Als ik die defrost niet aanzet en 2x die opwarming draai vanuit de app is de boel wel ontdooid overigens, maar zodra ik de defrost gebruik gebeurd er weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29

PB-powell

Mr. Laziness

BDelamontagne schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:41:
[...]

Dit heb ik dus ook. Voor mij gevoel is de assistent teveel naar rechts uitgelijnd waardoor ik als bestuurder in het midden van de weg kom te zitten en de auto (voor mijn gevoel) teveel naar rechts. Het zou de bedoeling moeten zijn dat je binnenspiegel in het midden van de weg zit, maar dat is echt niet het geval bij mij. Moet dus voor mijn gevoel continue tegen sturen, niet erg comfortabel.
Dat heb ik ook, zeker als je dan een vrachtwagen aan het inhalen bent die nogal links op zijn rijstrook rijdt... dan wordt het wel erg krapjes
Overigens op de N-weg richting de snelweg heb ik de assistent dan vaak wel aan. Dan rijd ie bijna zelf door de flauwe bochten heen, nadeel is dan dat de auto begint te piepen dat ik mijn handen aan het stuur moet houden :+ die liggen er dan losjes op maar dat vind ie niet voldoende

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Zou fijn zijn als je in een aantal stapjes kon instellen of je iets links of rechts van de standaardwaarde wil zitten. Zou toch moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Vanochtend op de N2 t.h.v. afslag Veldhoven N-389-PR zien rijden.
Iemand hier? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 21-01-2022 10:00 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
JanKoen schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Van mijn huis naar Kempten, vlak voor de Fernpas , ongeveer. 850 km. Heeft mij met opladen een kleine 10 uur gekost.
Ow das een nette tijd, daarna moest je nog door naar Italië hoe was het verbruik in de Alpen en voor die eerste rit van 850 hoevaak heb je geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redez
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-02-2024
PB-powell schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Dat heb ik ook, zeker als je dan een vrachtwagen aan het inhalen bent die nogal links op zijn rijstrook rijdt... dan wordt het wel erg krapjes
Overigens op de N-weg richting de snelweg heb ik de assistent dan vaak wel aan. Dan rijd ie bijna zelf door de flauwe bochten heen, nadeel is dan dat de auto begint te piepen dat ik mijn handen aan het stuur moet houden :+ die liggen er dan losjes op maar dat vind ie niet voldoende
Dit is inderdaad ook mijn hekelpunt van de stuurassistent. Soms lijkt het zelfs dat de auto 'suicidaal' is en extra naar rechts gaat hangen als je iemand (b.v. een vrachtwagen) wil passeren. Dit is natuurlijk een gevoel omdat je er op dat moment extra op let, maar vervelend is het wel.
Verder ben ik over de assistentiesystemen dik tevreden en kun je hier rustig hele stukken autonoom op rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redez
  • Laatst online: 12-02-2024
Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:58:
[...]

Zou fijn zijn als je in een aantal stapjes kon instellen of je iets links of rechts van de standaardwaarde wil zitten. Zou toch moeten kunnen.
Prima plan, maar ken jij een auto waarbij dit kan?
Zullen wel praktische mitsen en maren aan hangen qua veiligheidsperspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Gisteravond de januari update geinstalleerd. Kaart crasht bij mij nog steeds na een minuutje of vijf. Dus voor mij nog geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Redez schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Prima plan, maar ken jij een auto waarbij dit kan?
Zullen wel praktische mitsen en maren aan hangen qua veiligheidsperspectief.
Schijnt bij de ID.4 te kunnen door tijdens het rijden met de assist aan bewust links van het midden aan te houden met je stuur. Hij schijnt daarna dan wat meer links aan te houden.

Heb op feesboek gestaan dus is waar :+

Nee, geen idee of het echt zo is, iemand had het op FB gepost in de ID.4 groep. Zou heel handig zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez

Die van mij was begin november geleverd.
Ze moesten het serienummer van de inverter hebben om te weten of deze vervangen moest worden.

Hij is dus vervangen, maar ontwaseming (ontdooien voorruit) doet (nog) niet heel veel.
Wordt straks weer terug gebeld door de dealer zodat ik effe melding kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-10 12:44

Heb mijn EV6 op 6 november ontvangen, binnen paar dagen al klacht over kou in auto, week later werd bij mij als eerste (?) de inverter vervangen als proef (samenspraak dealer en Kia NL) Op basis hiervan (want problem solved) werden met spoed inverters besteld. Lees maar terug op forum...veel nwe EV6 rijders met klachten moesten toen wachten op de inverter...

vwb de AutoClimate werking tussen AC en Heat en zeker met de voorverwarm functie via app is men nog zoekende naar juiste oplossing.(NL en Korea) Ondanks instellingen als automatisch ontwasemen etc werkt het soms niet lekker...dan handmatig AC bij Auto Climate aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
Dus nog 12 Mijl nadat de auto aangeeft dat hij echt leeg is, dat is 19km. Kortom je kunt met een EV6 echt nog wel even door na 0%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 15:44
Ik heb net de de update software gedraaid maar de auto geeft aan dat de usb stick dezelfde bestanden bevat als de november update die de auto nu heeft? :-( is de nieuwe update alweer van de site afgehaald? Vooral die active sound bug wilde ik graag vanaf!

[ Voor 9% gewijzigd door Yilar op 21-01-2022 11:12 ]

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 22:08
Vraagje aan de mensen die al op wintersport zijn geweest; Hoe is de bezetting van de laadpalen langs de snelweg? De laadtijd van de auto zal in de zomer het probleem niet zijn, maar hoe de wachttijd in de eventuele rij gaat zijn ben ik zeer benieuwd naar. Cijfers van vorig jaar zijn leuk, maar doordat er nu nieuwe auto's bijgekomen zijn niet meer realistisch. Nieuw laadpalen en locaties zijn in aanbouw, hopelijk genoeg om vakantiepieken aan te kunnen.

Niet mijn foto, maar dit was 8 januari bij Ionity Langres, Frankrijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7Brxc7AXPzc7-d4OUHfTqFVp1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6zhAZtsLLk8S64CCKaLiRF2.jpg?f=fotoalbum_large

@Yilar even teruglezen voor die update, je moet een bestand verwijderen omdat Kia de oude naam van de release heeft hergebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door xxander968 op 21-01-2022 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 10:15
Franciesco schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:41:
[...]

Ook in Korea zijn de GT-lines met alleen dezelfde 5 kleuren als in Nederland te leveren. Dus het lijkt mij geen keuze van Kia NL.

Delft is ver weg voor mij, maar maakt ook verder niet uit: ik blijf toch bij blauw :)
Blauw is toch echt mooi. Zeker! Tot nu toe alleen maar positieve reacties van mensen die de auto/foto's hebben gezien. Een ex-collega heeft een paar foto's gezien die ik gestuurd heb, en hij noemt het een "monster auto" :*)

De eerste dag nadat ik de auto heb gehaald, kwam iemand met big smiles naar mij toe (bezig om de auto te laden). We raakten in gesprek, hij was zo (over-) enthousiast over de auto. En als laatste vroeg hij of hij een foto mocht maken van de auto, maar dan met mij ernaast... |:(
Dat ging even te ver....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Zo, na meerdere keren terug naar de dealer en diverse software updates, nieuwe laadpoort en net een nieuwe inverter kan ik nu na 2 maanden zeggen dat de auto eindelijk bevalt :)

Het wordt warm in mijn auto en ik kan eindelijk laden langs de snelweg en dat zijn best wel handige dingen :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
xxander968 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:14:

@Yilar even teruglezen voor die update, je moet een bestand verwijderen omdat Kia de oude naam van de release heeft hergebruikt.
Klopt, stick gewist en bestanden weggegooid van mijn laptop, maar dat leverde dus dit resultaat..

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:07
StickMan schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Blauw is toch echt mooi. Zeker! Tot nu toe alleen maar positieve reacties van mensen die de auto/foto's hebben gezien. Een ex-collega heeft een paar foto's gezien die ik gestuurd heb, en hij noemt het een "monster auto" :*)

De eerste dag nadat ik de auto heb gehaald, kwam iemand met big smiles naar mij toe (bezig om de auto te laden). We raakten in gesprek, hij was zo (over-) enthousiast over de auto. En als laatste vroeg hij of hij een foto mocht maken van de auto, maar dan met mij ernaast... |:(
Dat ging even te ver....
Misschien ging het hem helemaal niet over de auto maar over jou.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
kx22 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:30:
[...]

Hahahahahaha... nee dank je... ben niet open voor dat soort dingen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:50
kx22 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:30:
[...]

Haha, dat was precies mijn gedachte toen ik het bericht van @StickMan las! :+
Maar we weten nu dat hij geen interesse heeft ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Franciesco op 21-01-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
Franciesco schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:35:
[...]

Haha, dat was precies mijn gedachte toen ik het bericht van @StickMan las! :+
Maar we weten nu dat hij geen interesse heeft ;)
Hahahaha, nee , heb genoeg aan een vrouw, en twee jonge dochters...
Alhoewel.... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:07
StickMan schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Hahahaha, nee , heb genoeg aan een vrouw, en twee jonge dochters...
Alhoewel.... >:)
Ben je Marco of Ali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
Yilar schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:25:
[...]

Klopt, stick gewist en bestanden weggegooid van mijn laptop, maar dat leverde dus dit resultaat..
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Bestanden verwijderd, installatie ongedaan gemaakt, VPN-server opgezet naar Duitsland (misschien andere servers) maar trek nog steeds versie CV.S5W_L.001.001.211214 binnen. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLJHhMwaDsTofak4aQtVqEQqZHw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wm5HUfafGEB1vBQOqk3Nw95g.png?f=fotoalbum_large

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 10:35

lawnmower

Elvis lives..

MarcEv6 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:29:
Via Amazon een organizer besteld voor in het diepe opbergvak van de middenconsole. Valt me niet tegen voor 18,17 incl BTW en verzendkosten

[Afbeelding]
Die heb ik ook, mooi ding. Enige nadeel is dat de armsteun niet helemaal 100% meer dichtgaat, een klein beetje wiebelt en doordat het plastic op plastic is een klein beetje piept. Ik ga het binnenkort op proberen te lossen met een subtiel rubbertje ertussen. Al bij al wel een goede upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Laatst online: 22:12
Volgende week gaat mijn GT-Line naar de dealer voor een check. De auto is half december geleverd en heeft nu een dikke 4k km op de teller staan. Ik ben benieuwd of onderstaande problemen herkenbaar zijn voor andere tweakers en wat eventuele oplossingen zijn geweest.

- Zombie modus komt soms voor, al is dit prima op te lossen door het starten van de auto volgens de gewenste procedure uit te voeren (voet op de rem, EV-Knop, wachten op Ready en dan pas wisselen naar een versnelling)

- Ratelende ventilator aan de rechter voorzijde. Dit lijkt op een kabeltje dat ergens tegenaan hangt of een ventilator die tegen de behuizing aanloopt. Er is verschil te horen bij optrekken en afremmen, wat mij doet denken aan een los hangend kabeltje dat bij het naar voren drukken van de auto, tegen een ventilator aan loopt.

- Zoomend geluid. Ik kan dit niet plaatsen, maar het lijkt op een pomp of verstelbaar deel dat blijft gaan. Het is na ongeveer 2k km ontstaan en is nu elke keer te horen. Wellicht iets met de verwarming? Is dit het vaker voorkomende inverter probleem?

- De auto is niet te ontdooien via de klimatisering via de Kia Connect app. Ook hier lees ik vaker iets over een inverter?

- Gepland opwarmen gaat niet wanneer de auto niet aangesloten is aan een laadpaal. Dit is volgens mij by design zo gemaakt, maar het is wel iets wat op mijn vragenlijstje staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Leezer14 op 21-01-2022 11:45 . Reden: Video linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Theflying schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Bestanden verwijderd, installatie ongedaan gemaakt, VPN-server opgezet naar Duitsland (misschien andere servers) maar trek nog steeds versie CV.S5W_L.001.001.211214 binnen. :X

[Afbeelding]
Ik zal hem nog even downloaden en kijken of er een verschil is.

In het .ver bestand blijft die versie gelijk, ik heb hem gewoon geupdate gisteren en toen waren de versies in de settings van de auto wel aangepast. Ik zou hem gewoon even downloaden en installeren in de auto, ging bij mij in 1 keer goed.

[ Voor 16% gewijzigd door ruudje1983 op 21-01-2022 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yilar schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Ik heb net de de update software gedraaid maar de auto geeft aan dat de usb stick dezelfde bestanden bevat als de november update die de auto nu heeft? :-( is de nieuwe update alweer van de site afgehaald? Vooral die active sound bug wilde ik graag vanaf!
Ja, de update van gisteren (220106 met OTA) is weer vervangen door de "oude" van december 211114. Zie deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:58:
[...]

Ja, de update van gisteren (220106 met OTA) is weer vervangen door de "oude" van december 211114. Zie deze post:

Het is bijna wachten tot de eerste auto's gebrickt worden door te snel uitgebrachte buggy software... Zal niet voor niks alweer terug getrokken zijn.

Of ze gaan daadwerkelijk de tekst aanpassen zodat het duidelijk is dat het een nieuwe versie is 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:58:
[...]

Crap - bij wie kan ik een USB stick komen kopieren? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
Yilar schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Als iemand zijn installatie wil zippen en share O-)

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
Theflying schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Goed plan - al is het alleen maar om van de active sound bug af te komen! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Ze halen die update niet voor niks terug... ik zou me toch bedenken voordat ik die dan alsnog zou installeren. Enige voorzichtigheid bij het updaten van een stuk tech van 45-60k lijkt me wel geboden :X

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 21-01-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yilar schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:04:
[...]

220107 met OTA kun je hier downloaden. Waarom deze teruggetrokken is, is niet duidelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door ZuinigeRijder op 21-01-2022 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Leezer14 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:44:
- Ratelende ventilator aan de rechter voorzijde. Dit lijkt op een kabeltje dat ergens tegenaan hangt of een ventilator die tegen de behuizing aanloopt. Er is verschil te horen bij optrekken en afremmen, wat mij doet denken aan een los hangend kabeltje dat bij het naar voren drukken van de auto, tegen een ventilator aan loopt.

[Vimeo: WhatsApp Video 2022-01-21 at 11.42.42 AM]
Dit zelfde probleem heb ik op mijn e-Niro gehad, is naar Kia gestuurd. Volgens mij is het opgelost want ik heb het eigenlijk niet meer.

Was iets met de kachelmotor of de luchtkleppen. Kwam vooral voor na / tijdens voorruit verwarmen.

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 21-01-2022 12:27 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Laatst online: 11-02 21:35
[...]

Je zou zeggen dat dit met een software setting mogelijk moet zijn om dit op te lossen al dan niet door KIA zelf.
Als ik denk dat ik bij mijn MB een nieuwe voorruit twee jaar gelen heb moeten vervangen en dat CarGlass nadat de ruit vervangen was de auto in een aparte opstelstrook plaatste waar ze met afstel apparatuur de sensors achter de voorruit opnieuw hebben afgesteld zodat de “alignment” weer origineel stond ingesteld. Dit deed men softwarematig.
Dus wellicht kan de KIA garage als ze de juiste apparatuur hebben dit ook doen met de EV6 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:22:
[...]

220107 met OTA kun je hier downloaden. Waarom deze teruggetrokken is, is niet duidelijk.
Deze is toch voor de IONIQ? (ver file met IONIQ verwijzingen etc) Kan die zomaar geinstalleerd worden in een Kia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
Yilar schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Deze is toch voor de IONIQ? (ver file met IONIQ verwijzingen etc) Kan die zomaar geinstalleerd worden in een Kia?
Vast wel op een manier, maar moet toegeven van Phusebox aangeeft heeft hij wel een punt.
Heb even contact gezocht met de chat van de update website en heb het gemeld.
Ze gaan contact opnemen met de engineers en over 48uur kan ik via de chat en een ID informatie krijgen over waarom de update is teruggetrokken en een changelog (gaan ze proberen)

Ben benieuwd maar als ik iets weet wat het delen waard is dan meld ik mij. oOo

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:00
Theflying schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Ja ik ook heeeeeeeeeeeeeel graag!
Zit ik elke dag te kijken voor een update, mis ik hem nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-10 19:36
Ik vind het instrumentenpaneel scherm nogal saaitjes uitzien. Jammer dat je alleen kunt kiezen tussen drie thema's en bijvoorbeeld geen 'analoge' klokken. Toevallig zag ik net een promovideo van de nieuwe Niro waarbij dit blijkbaar wel kan, ben benieuwd of Kia met een update gaat komen voor andere modellen of dat het alleen voor de Nvidea systemen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxKrPT7kjSEgJEnJthPFmUUYAl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUFfAl7jcmPvkBxLTdn048Ju.jpg?f=fotoalbum_large

N.b. de video voor geïnteresseerden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mrbubble456 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:27:
Ik vind het instrumentenpaneel scherm nogal saaitjes uitzien. Jammer dat je alleen kunt kiezen tussen drie thema's en bijvoorbeeld geen 'analoge' klokken. Toevallig zag ik net een promovideo van de nieuwe Niro waarbij dit blijkbaar wel kan, ben benieuwd of Kia met een update gaat komen voor andere modellen of dat het alleen voor de Nvidea systemen is.

[Afbeelding]

N.b. de video voor geïnteresseerden:
[YouTube: New 2022 Kia Niro - Compact Hybrid SUV Walkaround]
Ja ik zou ook zoiets graag zien maar vind deze redelijk klassiek ogen.
Benieuwd hoe het bij de nieuwe Sportage is. Die vind ik stiekem wel mooier dan de EV6... toch weer te vroeg gekocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anunnaki
@Theflying
@Yilar
@grotegok

Download komt er aan. Nog ff geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartHNL
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-05-2022
Ga je een wetransfer maken? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
BartHNL schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Ga je een wetransfer maken? :)
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
Dank alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
Geen van beide. Begrijp me niet verkeerd, ben blij met mijn eigen vrouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Ja ik zou ook zoiets graag zien maar vind deze redelijk klassiek ogen.
Benieuwd hoe het bij de nieuwe Sportage is. Die vind ik stiekem wel mooier dan de EV6... toch weer te vroeg gekocht.
The real @Phusebox is back :)
Je kan alsnog switchen ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcEv6

Die van mij is op 19 november geleverd en daarvan is afgelopen woensdag de inverter vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
StickMan schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:40:
[...]

The real @Phusebox is back :)
Je kan alsnog switchen ..
Er is nog geen BEV versie aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 21:33
djwb schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:04:
[...]

Ow das een nette tijd, daarna moest je nog door naar Italië hoe was het verbruik in de Alpen en voor die eerste rit van 850 hoevaak heb je geladen?
Heenreis 6x geladen en terug 5x, maar dan sta wat langer aan de laadpaal.
Verbruik in de Alpen viel mij mee. Omhoog gebruik je wat extra en downhill win je weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
[quote]xxander968 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:14:
Vraagje aan de mensen die al op wintersport zijn geweest; Hoe is de bezetting van de laadpalen langs de snelweg? De laadtijd van de auto zal in de zomer het probleem niet zijn, maar hoe de wachttijd in de eventuele rij gaat zijn ben ik zeer benieuwd naar. Cijfers van vorig jaar zijn leuk, maar doordat er nu nieuwe auto's bijgekomen zijn niet meer realistisch. Nieuw laadpalen en locaties zijn in aanbouw, hopelijk genoeg om vakantiepieken aan te kunnen.

Tijdens een trip naar Italië en terug, geen enkele hoeven wachten bij een Ionity laadpaal.
Wel waren er twee Ionity stations die mijn auto niet wilden laden. Kia charge wel herkend, maar geen contact met de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
JanKoen schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:37:

Tijdens een trip naar Italië en terug, geen enkele hoeven wachten bij een Ionity laadpaal.
Wel waren er twee Ionity stations die mijn auto niet wilden laden. Kia charge wel herkend, maar geen contact met de auto.
Heb eens gelezen dat het handvat wat op te tillen bij connecten kan helpen met die connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Heb eens gelezen dat het handvat wat op te tillen bij connecten kan helpen met die connectie?
Ja, maar dat gaf oplossing. Deze twee Ionity’s waren van een ander model, dan de palen die het wel koppelden.
De EnBW laadpaal ernaast deed het wel prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Ik zou wel bedenken dat men wellicht een goede reden had om deze update terug te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
KingOfNorway schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Ik zou wel bedenken dat men wellicht een goede reden had om deze update terug te trekken.
Ik had gelezen dat je geen USB updates meer kunt doen zodra je die OTA-update versie geïnstalleerd hebt. Wellicht dat dit een reden is, maar dat is gissen tot Kia met een nieuwe versie met release notes komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
Download:
Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:00
Phusebox schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 16:24:
[...]

Ik had gelezen dat je geen USB updates meer kunt doen zodra je die OTA-update versie geïnstalleerd hebt. Wellicht dat dit een reden is, maar dat is gissen tot Kia met een nieuwe versie met release notes komt.
Waar heb je dit gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Ik zag net wel dat het active sound bij mij weer op zacht stond. Hopelijk een vergissing, vanavond nog maar even kijken.

Verder staat er bij mij ineens iets over een abonnement…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3NAnfyaPjzPaWdZ8UbcTeZFTHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oh2OA9Uxe26i4IqPfbKzg5Sm.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 99 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic