Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:13
Phusebox schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Like I said, vanaf Nvidia Drive dus. Totaal niet verrassend.
En wat houdt dat precies in? Dat niet alle EV6 dit krijgen maar alleen toekomstige versies oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:22
Phusebox schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Heb je ook een werkende link want ik kan dat nergens vinden.
Zat inderdaad een foutje in de link. laatste letters heb ik moeten verwijderen.

Bij deze:
https://corporate.tomtom....77-47a5-90df-ffb7b55e0041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:29:
[...]

Ok, maar ze hebben het verder specifiek over Genesis als merk, en niet de Hyundai groep.
Even een completer stukje:

Next to that, we further expanded our footprint in the insurance market. Our products for traffic, speed profiles, congestion data are used to produce hyperlocal and reliable risk profiles for drivers which help to accurately price insurance products. In Automotive, we see leading brands continue to incorporate our technology, including our mapping data for advanced driver assistance features. The all-new Nissan Qashqai launched recently featuring TomTom maps, which are delivered over the air. Our ADAS content also supports the new upgraded driver assistance features. Genesis is Hyundai-Kia's luxury brand, and they have chosen TomTom maps and real-time traffic services for their upcoming models in Europe.

We do have a long-standing relationship with Hyundai-Kia for the supply of traffic and incident data, but this is the first time Hyundai-Kia is using our maps. We expect to be able to broaden and deepen this relationship in the future, which would mark another important market share win.

Ze hebben het ook over de upcoming models in Europe. EV6 is er 1 van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:12
Anunnaki schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Even een completer stukje:

Next to that, we further expanded our footprint in the insurance market. Our products for traffic, speed profiles, congestion data are used to produce hyperlocal and reliable risk profiles for drivers which help to accurately price insurance products. In Automotive, we see leading brands continue to incorporate our technology, including our mapping data for advanced driver assistance features. The all-new Nissan Qashqai launched recently featuring TomTom maps, which are delivered over the air. Our ADAS content also supports the new upgraded driver assistance features. Genesis is Hyundai-Kia's luxury brand, and they have chosen TomTom maps and real-time traffic services for their upcoming models in Europe.

We do have a long-standing relationship with Hyundai-Kia for the supply of traffic and incident data, but this is the first time Hyundai-Kia is using our maps. We expect to be able to broaden and deepen this relationship in the future, which would mark another important market share win.

Volgens mij hebben ze het alleen over Genesis. Maar goed, ik ben blij als het echt zo is. Maar ik hoop nergens op.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:07
Het klinkt vrij aannemelijk dat Kia de EV6 nog een paar features moet geven om competitief te zijn:

- OTA (voor maps minimaal, want: chargers)
- route plannen met SoC data en dynamisch charging plan

Ik kan me voorstellen dat de huidige maps implementatie 'gewoon' een app is. En dat ze die kunnen vervangen met een white-label TomTom app waarmee ze deze features kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-10 19:36
Na zo'n 15 keer startproblemen te hebben gehad heeft de auto weer twee dagen bij de dealer gelogeerd. Nu heb ik voor zowel de startproblemen als voor de verwarming beide een tweede update gekregen, waarbij Kia gezegd zou hebben dat deze update voor de startperikelen alle problemen met betrekking tot starten en zombie modus etc. definitief oplost. Ik ga de komende tijd weer levend proefkonijn zijn, ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
O-B-One schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:37:
[...]

Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat er geen sensor in zit :-(
Aiiii... Veel schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 14:35
O-B-One schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:37:
[...]

Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat er geen sensor in zit :-(
Daar ben ik ook bang voor….. :'( Per ongeluk in garage met laag plafond op sleutelknop drukken…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Waterman53 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Daar ben ik ook bang voor….. :'( Per ongeluk in garage met laag plafond op sleutelknop drukken…..
Hij gaat vrij langzaam open, dus als je je er bewust van bent, kun je hem altijd nog stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Ik dacht dat ik ooit eens per ongeluk de knop in de auto om de laadklep te openen vast hield. Toen ik los liet hij ook direct op die hoogte stopte met openen. Straks ff uitproberen, en misschien dat dit op de FOB ook zo werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
1Mark schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:17:
Het klinkt vrij aannemelijk dat Kia de EV6 nog een paar features moet geven om competitief te zijn:

- OTA (voor maps minimaal, want: chargers)
Nagevraagd bij de dealer en die gaf aan dat dit er aan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Anunnaki schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Genesis is Hyundai-Kia's luxury brand, and they have chosen TomTom maps and real-time traffic services for their upcoming models in Europe.

Wel de hele zin quoten. Ze hebben het specifiek over Genesis, niet over de andere Kia en Hyundai modellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18:22
Gelukkig niet, er zit alleen een krasje op de lichtbalk die je wel voelt maar niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18:22
Waterman53 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:56:
[...]

In dit geval was het niet per ongeluk maar stond ik precies onder een verlaagd gedeelte in de parkeergarage wat ik niet in de gaten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
O-B-One schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:46:
[...]

In dit geval was het niet per ongeluk maar stond ik precies onder een verlaagd gedeelte in de parkeergarage wat ik niet in de gaten had.
*Auw*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Johan4
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-09 15:34
Beste, om de batterij van de Hyundai Ioniq 5 in de winter aan hogere vermogens te kunnen ladenzou er een wintermodus bestaan die er voor zou zorgen dat bij het ingeven in de gps van het laadstation de auto gaat zorgen dat de temperatuur in de batterij gaat verhogen. Daarna kan men snelladen aan hoge vermogens. Alleen weet ik niet waar men dat kan instellen. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:08
4Johan4 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:59:
Beste, om de batterij van de Hyundai Ioniq 5 in de winter aan hogere vermogens te kunnen ladenzou er een wintermodus bestaan die er voor zou zorgen dat bij het ingeven in de gps van het laadstation de auto gaat zorgen dat de temperatuur in de batterij gaat verhogen. Daarna kan men snelladen aan hoge vermogens. Alleen weet ik niet waar men dat kan instellen. Weet iemand dat?
Komt, als het goed is naar de EV6. Is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Johan4
  • Laatst online: 06-09 15:34
Via een Update dan? Iemand ooit gezien op de Ioniq 5?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:51
Zojuist de EV6 bij een dealer in Harderwijk bekeken, wat een mooie auto :)
Heb ook de Ioniq 5, Audi Q4, Skoda Enyaq, Volkswagen id4 etc bekeken, maar imo steekt de Kia er qua styling wel bovenuit.
Ik mag vanaf deze maand een nieuwe elektrische leaseauto uitzoeken, deze staat nu wel bovenaan m'n lijstje!
Twijfel alleen nog of de plus 58kwh uitvoering voldoende is of dat ik beter de 77kwh uitvoering kan doen

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:31
Zojuist de eerste keer in vier maand tijd de zombie modus mogen ervaren, ondanks software updates.

Geen ready in beeld.
Sleutel zou hij niet herkennen, ondanks bij de startknop houden.

Geen tijd om zelf nu te gaan knutselen (zo examen). Vervangend vervoer nu maar privé geregeld en vanavond controleren of het is opgelost. Anders mag Kia pechhulp ook maar aandrukken straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Tosemime schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:11:
Heb ook de Ioniq 5, Audi Q4, Skoda Enyaq, Volkswagen id4 etc bekeken, maar imo steekt de Kia er qua styling wel bovenuit.
Ik mag vanaf deze maand een nieuwe elektrische leaseauto uitzoeken, deze staat nu wel bovenaan m'n lijstje!
Twijfel alleen nog of de plus 58kwh uitvoering voldoende is of dat ik beter de 77kwh uitvoering kan doen
58kwh is in mijn ogen in Nederland met haar uitgebreide laatnetwerk voldoende. Hangt verder natuurlijk puur af van je wensen/eisen/dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Heb zelf een 58kWh en de actieradius is meer dan ruim voldoende voor NL. Had ik liever een 77kWh gehad? Zeker weten. Is het echt nodig? Niet echt. Kun je het betalen? Zeker doen, je krijgt er namelijk ook meer PK voor en dat is (vind ik) leuk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
BDelamontagne schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Heb zelf een 58kWh en de actieradius is meer dan ruim voldoende voor NL. Had ik liever een 77kWh gehad? Zeker weten. Is het echt nodig? Niet echt. Kun je het betalen? Zeker doen, je krijgt er namelijk ook meer PK voor en dat is (vind ik) leuk :D
Toen ik mijn 58kwh bestelde werd er gesteld was er nog dusdanig weinig bekend dat men stelde dat hij identiek zou zijn aan de 77kwh, op de actiesradius na uiteraard.

Inmiddels is toch wel duidelijk dat de verschillen toch wel behoorlijk zijn, dus wat dat betreft baal ik wel.
Ook kom ik in het geheel niet in de buurt van de WLTP.
Zal door het koude weer komen en ik heb het idee dat verwarming die niet lekker werkt ook niet mee helpt, maar mijn werk-woon route is Utrecht - Doetinchem en dat red ik echt niet met een volle accu als ik normaal rijd.

Ik zou dus waarschijnlijk wel een andere keuze gemaakt hebben als ik dit van tevoren wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Martinblokhuis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Toen ik mijn 58kwh bestelde werd er gesteld was er nog dusdanig weinig bekend dat men stelde dat hij identiek zou zijn aan de 77kwh, op de actiesradius na uiteraard.

Inmiddels is toch wel duidelijk dat de verschillen toch wel behoorlijk zijn, dus wat dat betreft baal ik wel.
Zal door het koude weer komen en ik heb het idee dat verwarming die niet lekker werkt ook niet mee helpt, maar mijn werk-woon route is Utrecht - Doetinchem en dat red ik echt niet met een volle accu als ik normaal rijd.

Ik zou dus waarschijnlijk wel een andere keuze gemaakt hebben als ik dit van tevoren wist.
Hmm ja dat is inderdaad wel vervelend! Bij mij hadden ze wel aangegeven dat hij er van binnen anders uit zou zien dan de Plus/Gt Line, maar ze konden geen beeldmateriaal aanleveren.

Utrecht - Doetinchem niet op 1 lading? Dat is zo'n 200km heen en terug (grofweg), dat is inderdaad wel gek als je dat niet haalt.... Zelfs in dit koude weer zou je dat, met lading over, moeten halen op 1 lading met de 58kWh. De WLTP haal ik zeker niet, maar 250-300km zonder moeite wel. Ik rij wel (bijna) altijd in ECO met A/C driver only op 20,5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Laatst online: 29-10-2024
Phusebox schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:29:
[...]

Ok, maar ze hebben het verder specifiek over Genesis als merk, en niet de Hyundai groep.
Klopt Genesis G80 en GV80 gebruiken ADAS maps van TomTom voor de EU modellen. Dat zal in meerdere EV connected modellen van Genesis, Hyundai en KIA wordt uitgerold. Het is inderdaad denk ik een tijdelijke oplossing tot level 3+ wordt geimplementeerd qua AV (zelfrijdende auto’s) met HD Maps van TomTom via al dan niet Nvidia Drive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinblokhuis
BDelamontagne schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Hmm ja dat is inderdaad wel vervelend! Bij mij hadden ze wel aangegeven dat hij er van binnen anders uit zou zien dan de Plus/Gt Line, maar ze konden geen beeldmateriaal aanleveren.

Utrecht - Doetinchem niet op 1 lading? Dat is zo'n 200km heen en terug (grofweg), dat is inderdaad wel gek als je dat niet haalt.... Zelfs in dit koude weer zou je dat, met lading over, moeten halen op 1 lading met de 58kWh. De WLTP haal ik zeker niet, maar 250-300km zonder moeite wel. Ik rij wel (bijna) altijd in ECO met A/C driver only op 20,5 graden.
Het is nog iets achter Doetinchem, Radstake/Heelweg om precies te zijn. En dan rijd ik op de heenweg gemiddeld zo'n 115km/u en op de terugweg +/-130+.
Als ik wat rustiger zou rijden en de verwarming + stuur- en stoelverwarming uit zet zou ik het alsnog wel kunnen halen. Plus het feit dat ik gewoon weet dat ik hoe dan ook tussendoor moet laden als ik ergens op de route nog een extra stop langs een winkel wil doen.

Allemaal zaken waar ik liever geen rekening mee zou hoeven houden, dus beetje spijt dat ik 77 niet heb gekozen is er wel.
Los daarvan blijft het gelukkig nog wel steeds een geweldige auto waar ik na een maand nog steeds met net zoveel plezier iedere keer in stap, dat scheelt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
[...]

Ik ben om die reden last minute nog geswitched naar een plus.

Mij was verteld dat ze identiek zouden zijn op accu en warmtepomp na. Toen ik achter de verschillen kwam heb ik mijn leasemannetje gevraagd alsnog een Plus te regelen. Erg blij dat ik dat gegaan heb.
Achteraf denk ik wel eens: ik had voor de GT-line moeten gaan. Maar ik was al lang blij dat ik nog een Plus kon vinden die nog niet vergeven was en die voor 31-12 geleverd kon worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchyR
  • Laatst online: 29-10-2024
Phusebox schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Heb je ook een werkende link want ik kan dat nergens vinden.
Nieuwe poging
https://corporate.tomtom....77-47a5-90df-ffb7b55e0041

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Naar mijn mening is de 58 kWh wel erg minimaal. Ik weet niet of je een eigen laadpaal hebt of dat je volledig afhankelijk bent van publieke laadpalen. Rij je alleen korte ritjes met een lichte rechtervoet, dan zou je het kunnen overwegen. Anders zou ik de extra bijtelling nemen en voor de 77 kWh gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Laatst online: 22:31
KingOfNorway schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Naar mijn mening is de 58 kWh wel erg minimaal. Ik weet niet of je een eigen laadpaal hebt of dat je volledig afhankelijk bent van publieke laadpalen. Rij je alleen korte ritjes met een lichte rechtervoet, dan zou je het kunnen overwegen. Anders zou ik de extra bijtelling nemen en voor de 77 kWh gaan.
Het is natuurlijk niet alleen meer bijtelling, maar ook een hoger leasebedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:51
Ik heb helaas niet de beschikbaarheid over een eigen laadpaal, dus zal gebruik moeten maken van publieke laadpalen. Ik moet nog maar eens uitzoeken wat het qua leasebedrag uitmaakt tussen de 58 en 77kwh versies

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
KingOfNorway schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Had 'm graag genomen maar dat zou betekenen een flinke verhoging van de bijtelling + een grote eigen bijdrage die ik moet afkopen mocht ik binnen 4 jaar weggaan bij mijn werkgever. Dat kon ik voor mijzelf niet verantwoorden voor een auto die het grootste gedeelte van de week stil staat. Neemt niet weg dat als ik op vakantie ga met de EV6 een 77kWh toch verrekte fijn is t.o.v. een 58kWh, haha. Maar om daar voor de rest van het jaar een keuze op te baseren kon ik ook niet goedpraten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 14:04
Martinblokhuis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Het is nog iets achter Doetinchem, Radstake/Heelweg om precies te zijn. En dan rijd ik op de heenweg gemiddeld zo'n 115km/u en op de terugweg +/-130+.
Jij hebt dan ook wel een behoorlijk bovengemiddelde woonwerk afstand, ik denk dat ik in dat geval ook voor de 77kWh versie had gekozen. Zelf zit ik een eindje verderop langs dezelfde route, ik ga bij Duiven de snelweg op. In mijn huidige ICE rijd ik ook al nooit 130. Ik moet alles zelf betalen zonder enige vorm van reiskostenvergoeding. Kan vertellen dat dat erorm motiveert om ten alle tijden rustig aan te doen. Ik ga ervan uit dat ik het met de 58 kWh straks ruimschoots moet halen ook in de winter.

En verder voor wat betreft die exta's in de Plus: ik vond juist de basis al heel compleet, maar dan mn tov de concurrentie van oa VAG. Ben zelf verder niet zo van de gekleurde ledstrips en dat soort gimmicks. Maar die 77 kWh icm wat meer vermogen maakte het wel heel verleidelijk om van de SEPP af te zien. Vond het prijsverschil zonder de subsidie ook heel bescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Laatst online: 22:31
Tosemime schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:05:
Ik heb helaas niet de beschikbaarheid over een eigen laadpaal, dus zal gebruik moeten maken van publieke laadpalen. Ik moet nog maar eens uitzoeken wat het qua leasebedrag uitmaakt tussen de 58 en 77kwh versies
Toen ik in juni/juli de boel aan het uitzoeken was kwam het er bij mij op neer dat ik voor 58kwh + warmtepomp netto ongeveer 60/70 euro per maand goedkoper uit zou zijn dan met een 77kwh.

Ik ben dan ook voor de 58kwh gegaan. Vandaag leeggereden tot 9% met bezette palen in de buurt haha (er worden wel op mijn verzoek volgende week 2 palen in de buurt bij geplaatst). Altijd handig om bij aanschaf even contact op te nemen met de gemeente rondom palen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 08:24

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

[...]
[...]
Niemand in deze kou. Ongeacht merk of model. Is een fysieke eigenschap van de accu.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
henrov schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:47:
[...]

Ik ben om die reden last minute nog geswitched naar een plus.

Mij was verteld dat ze identiek zouden zijn op accu en warmtepomp na. Toen ik achter de verschillen kwam heb ik mijn leasemannetje gevraagd alsnog een Plus te regelen. Erg blij dat ik dat gegaan heb.
Achteraf denk ik wel eens: ik had voor de GT-line moeten gaan. Maar ik was al lang blij dat ik nog een Plus kon vinden die nog niet vergeven was en die voor 31-12 geleverd kon worden.
Edit: never mind.

[ Voor 13% gewijzigd door dedominee op 19-01-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50

anc

Goed nieuws en iets minder goed nieuws.
De inverter is bij mijn EV6 vervangen en de verwarming ging tijdens de laatste 3 ritjes gelijk aan, ook op temperaturen onder de 25 en bij gebruik van auto climate. Kortom opgelost!!!

Iets minder goed nieuws is dat de monteur een beetje olie zag bij de airco pomp en heeft besloten dat die vervangen moet worden voor de zekerheid. Mindere goeie hieraan is dat ze de auto weer onder handen moeten nemen.

Ik ben ook nog flink aan het pielen geweest om een kabeltje voor Android auto netjes weg te werken maar ik zie nergens een goede mogelijke doorgang dus ga ik op zoek naar een AA draadloze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:03

Reacher

oldschool

ik werd eerder deze week door de dealer bericht dat ik langs moest komen voor een serie aan updates die nodig zijn.

Het ging om een aardig rijtje oa ABS, verwarming, zombie en noemde nog wat dingen die niet meer zijn blijven hangen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golfie5
  • Laatst online: 08-06-2023
Gisteren mijn EV6 mogen ophalen bij de dealer. Eerste kilometers bevallen prima. Bij benadering van de auto met sleutels in de broekzak wordt auto ontgrendeld. Bij het weglopen van de auto met nog steeds sleutel in broekzak, vergrendeld deze niet automatisch. (Ook niet na enige verstreken tijd). Is dat in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Golfie5 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:54:
Gisteren mijn EV6 mogen ophalen bij de dealer. Eerste kilometers bevallen prima. Bij benadering van de auto met sleutels in de broekzak wordt auto ontgrendeld. Bij het weglopen van de auto met nog steeds sleutel in broekzak, vergrendeld deze niet automatisch. (Ook niet na enige verstreken tijd). Is dat in te schakelen?
Nope. Je bent niet de eerste die het vraagt. (hint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Phusebox schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:56:
[...]

Nope. Je bent niet de eerste die het vraagt. (hint)
Ik heb deze vraag gesteld aan de dealer. Dit is bewust gedaan van wege het skimmen(hoe dat ook heet). Je moet zelf auto op slot drukken en de sleutel maakt dan geen verbinding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Ik zag net dat je bij hyundai de dongle niet achter het klepje hoeft te stoppen, maar het kan ook aan de onderzijde. Kan dat bij de EV6 ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-sDJRKIqxE3YpisK1QRWHNSgSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gUzdbpYVXF8vTkcUtxa3L6EQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De Ideale Man schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:07:
Ik zag net dat je bij hyundai de dongle niet achter het klepje hoeft te stoppen, maar het kan ook aan de onderzijde. Kan dat bij de EV6 ook?

[Afbeelding]

Zie ook filmpje bij 9.10min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

[...]

Hej zelfde auto en zelfde woon-werk verkeer! 58kwh is echt genoeg maar verschillen qua uitrusting zijn wel groot genoeg om van te balen dat ik ze niet heb. Ook bij Wassink klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinblokhuis
jefjef schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:12:
[...]

Hej zelfde auto en zelfde woon-werk verkeer! 58kwh is echt genoeg maar verschillen qua uitrusting zijn wel groot genoeg om van te balen dat ik ze niet heb. Ook bij Wassink klant?
Nee, van Mossel, dus moet nog telkens naar Hengelo ook :+.

Trouwens, dat is vervolgens ook niet meer opnieuw opgerakeld; we zouden nog een keer testen of de "stopcontact" functie bij de 58 wel gewoon werkte.

Is er iemand met zo'n stopcontact adapter voor de laadpoort in de buurt van Doetinchem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Martinblokhuis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:15:
[...]

Trouwens, dat is vervolgens ook niet meer opnieuw opgerakeld; we zouden nog een keer testen of de "stopcontact" functie bij de 58 wel gewoon werkte.

Is er iemand met zo'n stopcontact adapter voor de laadpoort in de buurt van Doetinchem?
O dat wil ook wel weten. Als dat werkt dan schaf ik zelf zon stekker aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Op dit moment kan de 58kWh 2 pakketten hebben in NL. Heb je stoelventilatie? Dan heb je waarschijnlijk ook V2L.

De 77kWh pakketten zijn niet echt veranderd van 2021 naar 2022 namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npgdjnYR9C1M6nTcjoJgLwaH-lU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjMJgfMFW2f3lI4aAomScWd3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2y5IPA421cxmAdMZ1WW3TLUBDgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUMgkxPazz8AjltZWOsmEC7I.jpg?f=fotoalbum_large

Geen warmtepomp zou ook niet meehelpen met je bereik.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Dartlink schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:19:
Zojuist de eerste keer in vier maand tijd de zombie modus mogen ervaren, ondanks software updates.

Geen ready in beeld.
Sleutel zou hij niet herkennen, ondanks bij de startknop houden.

Geen tijd om zelf nu te gaan knutselen (zo examen). Vervangend vervoer nu maar privé geregeld en vanavond controleren of het is opgelost. Anders mag Kia pechhulp ook maar aandrukken straks.
Nou afsleepdienst was er net, en natuurlijk deed de auto het nu wel... Kon/wou (begrijpelijk) er niets aan doen.

Zou het nog nut hebben om de dealer morgen te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:56
Dartlink schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:20:
[...]

Nou afsleepdienst was er net, en natuurlijk deed de auto het nu wel... Kon/wou (begrijpelijk) er niets aan doen.

Oei dat is niet zo fijn.

Ik heb het nog steeds niet mee hoeven te maken gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:23:
[...]

Oei dat is niet zo fijn.

Ik heb het nog steeds niet mee hoeven te maken gelukkig.
Ja dit was ook mijn eerste keer sinds ik de auto heb (oktober), dus ik was een beetje verbaasd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinblokhuis
_eLMo_ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:20:
[...]

Op dit moment kan de 58kWh 2 pakketten hebben in NL. Heb je stoelventilatie? Dan heb je waarschijnlijk ook V2L.

De 77kWh pakketten zijn niet echt veranderd van 2021 naar 2022 namelijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geen warmtepomp zou ook niet meehelpen met je bereik.
Nee, ik heb geen stoelventilatie. Volgens mij is de 58kwh plus optie ook pas net een optie.

Maar het lijkt me toch stug dat ze een optie die qua productie gewoon hetzelfde zouden moeten zijn, bij mijn auto onklaar hebben gemaakt. Dus ik zou het wel even willen testen voor de zekerheid.

Wie staat daar voor open in de regio Doetinchem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Martinblokhuis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Nee, ik heb geen stoelventilatie. Volgens mij is de 58kwh plus optie ook pas net een optie.

Maar het lijkt me toch stug dat ze een optie die qua productie gewoon hetzelfde zouden moeten zijn, bij mijn auto onklaar hebben gemaakt. Dus ik zou het wel even willen testen voor de zekerheid.

De plus heeft ook een 230v stopcontact in de auto toch? Lijkt me dat de hele 230v omvormer er gewoon niet in zit als je het pakket niet kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Martinblokhuis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Vanuit Almelo een beetje ver, anders mocht je wel testen met mijn V2L adapter.

Zonder testen weten we het nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Hoppo198 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Het is natuurlijk niet alleen meer bijtelling, maar ook een hoger leasebedrag.
Dat hogere leasebedrag betaalt toch de werkgever? Goed onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
BDelamontagne schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Had 'm graag genomen maar dat zou betekenen een flinke verhoging van de bijtelling + een grote eigen bijdrage die ik moet afkopen mocht ik binnen 4 jaar weggaan bij mijn werkgever. Dat kon ik voor mijzelf niet verantwoorden voor een auto die het grootste gedeelte van de week stil staat. Neemt niet weg dat als ik op vakantie ga met de EV6 een 77kWh toch verrekte fijn is t.o.v. een 58kWh, haha. Maar om daar voor de rest van het jaar een keuze op te baseren kon ik ook niet goedpraten :9
Als je naar een nieuwe werkgever gaat neemt die de lease auto meestal wel over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingOfNorway
marcel3 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Jij hebt dan ook wel een behoorlijk bovengemiddelde woonwerk afstand, ik denk dat ik in dat geval ook voor de 77kWh versie had gekozen. Zelf zit ik een eindje verderop langs dezelfde route, ik ga bij Duiven de snelweg op. In mijn huidige ICE rijd ik ook al nooit 130. Ik moet alles zelf betalen zonder enige vorm van reiskostenvergoeding. Kan vertellen dat dat erorm motiveert om ten alle tijden rustig aan te doen. Ik ga ervan uit dat ik het met de 58 kWh straks ruimschoots moet halen ook in de winter.

En verder voor wat betreft die exta's in de Plus: ik vond juist de basis al heel compleet, maar dan mn tov de concurrentie van oa VAG. Ben zelf verder niet zo van de gekleurde ledstrips en dat soort gimmicks. Maar die 77 kWh icm wat meer vermogen maakte het wel heel verleidelijk om van de SEPP af te zien. Vond het prijsverschil zonder de subsidie ook heel bescheiden.
Het scheelt heel wat in het verbruik of je 105 of 135 rijdt. Denk dat het zo 50% scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
KingOfNorway schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:52:
[...]

Het scheelt heel wat in het verbruik of je 105 of 135 rijdt. Denk dat het zo 50% scheelt.
Ja daarom heb ik gekozen voor de 77 kw. Na 19.00 rij ik het liefst 140km/h.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 10:24
De Ideale Man schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Ja daarom heb ik gekozen voor de 77 kw. Na 19.00 rij ik het liefst 140km/h.
Voor 19uur rij ik het liefst ook wat harder ;).
Van mij mag die snelheid beperking er wel weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 22:08
KingOfNorway schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:48:
[...]
Sommige leasemaatschappijen rekenen dan ineens een hoger bedrag voor hetzelfde contract. Zelf heb ik een soepele overgang gehad met Terberg leasing, maar dat is niet vanzelfsprekend. Die afkoop regelingen zijn goudenkooi constructies, je komt er makkelijker in dan eruit.

@Martinblokhuis Als je in Nijmegen Noord wil proberen ben je welkom. Als het dan niet werkt proberen we het daarna in mijn auto om uit te sluiten of het de adapter is. Ik heb hem zelf nog niet gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hape4
  • Laatst online: 31-10-2024
Martinblokhuis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Als ik wat rustiger zou rijden en de verwarming + stuur- en stoelverwarming uit zet zou ik het alsnog wel kunnen halen. Plus het feit dat ik gewoon weet dat ik hoe dan ook tussendoor moet laden als ik ergens op de route nog een extra stop langs een winkel wil doen.

Allemaal zaken waar ik liever geen rekening mee zou hoeven houden, dus beetje spijt dat ik 77 niet heb gekozen is er wel.
Los daarvan blijft het gelukkig nog wel steeds een geweldige auto waar ik na een maand nog steeds met net zoveel plezier iedere keer in stap, dat scheelt! :*)
Heelweg?? Telt ons geweldige dorp dan al 2 EV6’en??
Heb je nog niet zien rijden 👋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hape4
[...]

Yup Heelweg-Oost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 14:04
_eLMo_ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:28:
[...]

De plus heeft ook een 230v stopcontact in de auto toch? Lijkt me dat de hele 230v omvormer er gewoon niet in zit als je het pakket niet kiest.
Ik heb hier een vrij kale Hyundai i10 staan. Die heeft oa geen speakers in de achterportieren. Heb nog een keer gekeken of er al wel speakervoorbereiding (kabels, bevestiging) aanwezig was. Vergeet het maar. Lijkt me dus idd sterk dat KIA/Hyundai zomaar 230V omvormers in auto's laten slingeren die makkelijk een paar tientjes inkoop kosten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
Dartlink schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:20:
[...]

Toevallig vandaag nog telefonisch contact gehad met Kia Nederland omtrent een waslijst aan opmerkingen en zelfs problemen. Mij werd gewezen altijd alles via de dealer te melden. Elke melding telt.

Hij melde het volgende:
"De Kia EV6 is zo'n nieuwe ontwikkeling maar ook belangrijk model dat de dealers verplicht zijn om alles te melden richting Kia Nederland. Bij meervoudige meldingen over het zelfde probleem gaat er een bericht naar Kia Zuid-Korea en wordt het wellicht opgepakt. Meldingen rechtstreeks vanuit consumenten naar Kia Nederland doen ze niks mee omdat zij niet de diagnostiek kunnen uitvoeren die de dealer kunnen doen waardoor ze het niet kunnen behandelen."

Dus voor iedereen die een wens, opmerking, probleem, tekortkoming of wat dan ook merkt, groot of klein.
Meld het bij de dealer, zonder melding geen oplossing
Leg je er ook niet bij neer dat als de dealer zegt "Dat heb ik al een keer gemeld" zonder melding blijft het maar bij één.

Vul ook de lijst in op de eerste pagina, zo houden we een goed overzicht en kan je ook kijken of er nog meer mensen zijn die tegen het zelfde aan lopen.

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Anunnaki schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:30:
[...]

Ik heb morgen een afspraak bij de dealer. Zal het vragen.
Wat zei de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinblokhuis
Haha, lachen man! Wij wonen echt direct achter Radstake, tussen de paardenweilanden.
Ik DM je binnenkort wel even dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hape4
Martinblokhuis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Haha, lachen man! Wij wonen echt direct achter Radstake, tussen de paardenweilanden.
Ik DM je binnenkort wel even dan!
Lol net aan de andere kant van de twenteroute 😎
Zie je berichtje wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-10 12:44
De Ideale Man schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:05:
[...]

Ik heb deze vraag gesteld aan de dealer. Dit is bewust gedaan van wege het skimmen(hoe dat ook heet). Je moet zelf auto op slot drukken en de sleutel maakt dan geen verbinding meer.
Auto ontgrendelt vanzelf met sleutel in de buurt....maar vergrendelt wel automatisch na poosje als je de deur niet opent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
OTA updates komt eraan en gaat echt gebeuren. Maar kon me over het overgaan naar TomTom maps niets vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcEv6
  • Laatst online: 20-02-2023
Vandaag bij de dealer geweest voor het plaatsen van de trekhaak. Ze hebben ook de inverter vervangen en een software update doorgevoerd. Ze konden nog niet garanderen dat de verwarming nu wel naar behoren werkt. Kennelijk is er een connector die ervoor zorgt dat de voorruitverwarming af en toe hapert. Dit onderdeel was niet op voorraad. Moet over anderhalve week nog een keer terug. Ook "geklaagd" dat de handgrepen niet strak in het portier vallen en een beetje naar buiten blijven staan bij het sluiten. Hier waren ze het mee eens. Er is een foto van gemaakt en naar KIA Nederland gestuurd. Volgens de monteur bij de dealer ligt het aan de aansturing van de greep bij het sluiten. Op dit laatste komen ze nog terug.

Kan in het scherm trouwens niet zien of een software update hebben doorgevoerd. Volgens mij is het al een keer eerder gezegd in de posts.
PsychoMania schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:12:
[...]

Volgens mij zien we alleen de softwareversies van het infotainment systeem in het scherm. Ik denk dat software versies van het systeem niet toegankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Is er een 58kW auto, gefabriceerd ruim na de inverter batch die zelfde problemen heeft als anderen in dit topic? Geleverd 28 dec.

Ik ervaar niet direct problemen, maar ben wel benieuwd of mijn ‘batch’ issues heeft.

Wel ervaar ik een airco waar de logica vrij rudimentair is. Oplossing is vooral leren hoe het gedrag is, en tijdig handmatig schakelen. Blijft overigens gewoon functioneren.

Trillen heb ik wel, ook met banden op 2,5 bar ipv 3,0. Dealer gaf bij mij aan dat ze deze al gemeld hebben bij Kia Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:38
Dat van die handgrepen heb ik ook, moet ik nog even mee naar de dealer. Mijn verwarming werkt inmiddels wel goed. Ook voorverwarmen al vond ik de auto niet echt warm toen ik vanmorgen instapte. Had wel ontdooien aangezet en 24 graden, ik vind het ook een gebrek dat je bij voorverwarmen niet de achteruit, stuur en stoelverwarming kunt inschakelen. Via de app remote inschakelen kan wel maar het lijkt er op dat het bij mij niet werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Freezhost schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:10:
Dat van die handgrepen heb ik ook, moet ik nog even mee naar de dealer. Mijn verwarming werkt inmiddels wel goed. Ook voorverwarmen al vond ik de auto niet echt warm toen ik vanmorgen instapte. Had wel ontdooien aangezet en 24 graden, ik vind het ook een gebrek dat je bij voorverwarmen niet de achteruit, stuur en stoelverwarming kunt inschakelen. Via de app remote inschakelen kan wel maar het lijkt er op dat het bij mij niet werkt.
Ik doe altijd 2 runs op de app:
27 graden defrost (effectief airco aan en binnenluchr drogen)
27 graden achterruit en spiegels verwarmen. Verwarmt ook interieur

Ik heb dan altijd een warme, ontwasemde auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 08-10 10:24
Freezhost schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:10:
Ik had eerder dat bij voorverwarmen ook de stoel en stuurverwarming aan ging (naar wat ik kan herinneren).

Nu doet hij dat ook niet meer. Wellicht dat het met buiten temperatuur te maken heeft?

Heb wel het gevoel dat als ik 'voorruit verwarming' aanzet en de temp op +/- 21gr zet, dat de auto niet warm wordt.
Terwijl zonder voorruit verwarming wordt hij wel warm.

Anderen hier ook last van (na vervangen inverter en software updates)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinblokhuis
king_dude schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:09:
Is er een 58kW auto, gefabriceerd ruim na de inverter batch die zelfde problemen heeft als anderen in dit topic? Geleverd 28 dec.

Ik ervaar niet direct problemen, maar ben wel benieuwd of mijn ‘batch’ issues heeft.

Wel ervaar ik een airco waar de logica vrij rudimentair is. Oplossing is vooral leren hoe het gedrag is, en tijdig handmatig schakelen. Blijft overigens gewoon functioneren.

Trillen heb ik wel, ook met banden op 2,5 bar ipv 3,0. Dealer gaf bij mij aan dat ze deze al gemeld hebben bij Kia Nederland
Ik heb hem ook eind december geleverd gekregen en de verwarming doet gewoon raar.
Zet ik hem op 27 graden en auto climate, dan gebeurt er vrijwel niks, de auto warmt niet tot nauwelijks op en het blijft gewoon fris in de auto.
Zet ik hem op 27 graden met de blazers handmatig op 8 en naar de voeten het midden, dan wordt het alsnog binnen afzienbare tijd warm.
Maar zet ik hem dan weer op auto, dan lijkt alles weer uit te gaan en koelt het weer langzaam af.

De 29e krijg ik mijn updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Als je net na het starten van de auto de verwarming hoog zet zal hij initieel weinig doen, de auto gaat pas blazen als het koelwater enigszins op temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vorige week heb ik de serie updates laten uitvoeren bij de dealer. Nu vallen mij twee dingen op: de achterruitverwarming doet het minder effectief en het stuur warmt langzamer op en wordt ook minder warm. Beeld ik het mij in of zijn er mensen die dit herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinblokhuis
_eLMo_ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:25:
Als je net na het starten van de auto de verwarming hoog zet zal hij initieel weinig doen, de auto gaat pas blazen als het koelwater enigszins op temperatuur is.
Ik kan er 1,5 uur mee rijden en dan gebeurt er alsnog weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
KingOfNorway schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:48:
[...]

Zeker, maar dat wil niet zeggen dat je er net zo "voordelig" vanaf komt. Ik wilde de ID.3 van mijn vorige werkgever meenemen naar de nieuwe, zo mij wel (zelfs met 8% bijtelling) bijna 150 euro per maand extra gaan kosten omdat het leasebeleid bij de nieuwe werkgever anders was. Dat wilde ik niet dus moest ik hem achterlaten. Het resultaat van de keuze is dat ik nu een EV6 kan rijden en daar heb ik zeker geen spijt van, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:08
Zijn er al mensen met een EV6 op wintersport geweest? Wij zijn afgelopen weekend bij de EV6 wezen kijken en ik vind het een mooie auto. Ik heb aan de verkoper gevraagd hoe ver ik ongeveer kan rijden op een accu richting de wintersport (volle auto, skikoffer op het dak, 130kmh op de cruise control, temperatuur rond de 0). Hij gaf aan dat ze bij hun nog geen praktijkcijfers hiervan beschikbaar zijn. Ik ben benieuwd of er hier op Tweakers al wel ervaring mee is. We kijken naar de 77.4kWh versie.
Ik snap dat ik kan spelen met ABRP, maar om daar een reele planning te krijgen moet je het juiste verbruik weergeven en dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Sturgeon22 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:46:
Zijn er al mensen met een EV6 op wintersport geweest? Wij zijn afgelopen weekend bij de EV6 wezen kijken en ik vind het een mooie auto. Ik heb aan de verkoper gevraagd hoe ver ik ongeveer kan rijden op een accu richting de wintersport (volle auto, skikoffer op het dak, 130kmh op de cruise control, temperatuur rond de 0). Hij gaf aan dat ze bij hun nog geen praktijkcijfers hiervan beschikbaar zijn. Ik ben benieuwd of er hier op Tweakers al wel ervaring mee is.
Ik snap dat ik kan spelen met ABRP, maar om daar een reele planning te krijgen moet je het juiste verbruik weergeven en dat weet ik niet.
Ik vertrek naar Modane(de vriendin is geen fan en probeert een diesel te regelen. Ik zal het je weten te vertellen.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 21:33
TomVeeCee schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:50:
[...]

Ik vertrek op 26/2 naar Modane(de vriendin is geen fan en probeert een diesel te regelen. Ik zal het je weten te vertellen.. :)
Ik ben naar Italië geweest op wintersport. Geen dakkoffer ! Gem. tussen de 125-135 gereden.
Op de heenreis 6 x geladen en op de terugreis, meer leeggereden , 5x geladen.
Hoe ver je komt hangt van je rechtervoet af, temperatuur en luchtweerstand/gewicht.
In Duitsland genoeg snelladers en er was altijd wel één vrij. Echt snelladen pas na 10 min aan de lader. Eerst wordt de accu verwarmd. Bij tweede derde keer laden gaat dit wel sneller, omdat de accu al warmer is.
Verbruik Max. 25 KWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 21:33
TomVeeCee schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:50:
[...]

Ik vertrek op 26/2 naar Modane(de vriendin is geen fan en probeert een diesel te regelen. Ik zal het je weten te vertellen.. :)
Ik zie nu dat je naar Frankrijk gaat. Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
JanKoen schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:50:
[...]

Ik ben naar Italië geweest op wintersport. Geen dakkoffer ! Gem. tussen de 125-135 gereden.
Op de heenreis 6 x geladen en op de terugreis, meer leeggereden , 5x geladen.
Hoe ver je komt hangt van je rechtervoet af, temperatuur en luchtweerstand/gewicht.
In Duitsland genoeg snelladers en er was altijd wel één vrij. Echt snelladen pas na 10 min aan de lader. Eerst wordt de accu verwarmd. Bij tweede derde keer laden gaat dit wel sneller, omdat de accu al warmer is.
Verbruik Max. 25 KWh
Hoeveel km was dat en wat was de totale reistijd? Wij gaan in april naar Oostenrijk nog geen 1000 km met trekhaak koffer en twee jonge kinderen. Ons idee is halverwege over nachten en met twee keer stoppen per rit (halve reis) zouden we het moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:08
Zijn er al mensen met een EV6 op wintersport geweest? Wij zijn afgelopen weekend bij de EV6 wezen kijken en ik vind het een mooie auto. Ik heb aan de verkoper gevraagd hoe ver ik ongeveer kan rijden op een accu richting de wintersport (volle auto, skikoffer op het dak, 130kmh op de cruise control, temperatuur rond de 0). Hij gaf aan dat ze bij hun nog geen praktijkcijfers hiervan beschikbaar zijn. Ik ben benieuwd of er hier op Tweakers al wel ervaring mee is. We kijken naar de 77.4kWh versie.
Wellicht dat de recente video van Bright over de ev6 interessant voor je is. Daar gebruiken ze de ev6 voor wintersport in Zweden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Moet allemaal te doen zijn echter zou je jezelf een plezier doen door 100-110 te gaan rijden ipv 130.

Gisteren zelf even over de snelweg "geknald" maar bij 130-140 zit je op een verbruik van ongeveer 30kwh/100km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Niet zo'n geweldige test, maar een idee hoe ver je komt als je bijna alleen maar plankgas rijdt

TLDR: ca. 150-170 km

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
We wisten dat dit er aan zit te komen maar hier toch een stukje vertaald uit Puls Magazin. Gaat over de Ioniq 5, hoogst waarschijnlijk dat het ook onze kant op komt. Had het hier nog niet voorbij zien komen.

Accu Pre-Heat en OTA Update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ivdi3WUVom8FsgZso2ICb64ZkeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJ8JpRQxIQT7OAUIKJMkYf6y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Nice! Ik verwacht het persoonlijk niet meer dit seizoen. Maar dikke prima voor volgende herfst/winter.

Zo'n systeem koelt dit ook als het nodig is? Ik denk dan even aan warme zomers waarbij tijdens het snelladen de accu natuurlijk mega warm gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sturgeon22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:08
@TomVeeCee Ik ben benieuwd!

@JanKoen Hoeveel km/tijd zat er ongeveer tussen de laadbeurten? Met skikoffer zal dit nog korter zijn. Vanwege de kinderen gaan we altijd in de voorjaarsvakantie op wintersport, dus ik ga er vanuit dat het dan wel drukker is bij de laadpalen. We rijden 's nachts en ivm slaap van de kinderen wil ik graag zo'n 2,5 uur achter elkaar kunnen rijden voordat ik weer moet laden.

@Tweakx Die had ik gezien inderdaad! Vond zijn range bij die hele koude temperaturen nog hoog, maar gemiddelde snelheid van 75km/h en geen dakkoffer, dus dat scheelt natuurlijk wel een hoop. Ik vrees voor de invloed van de dakkoffer.

@Loei123 110km/h zou nog wel te doen zijn, daaronder wordt het wel erg langzaam. Kan wel begrijpen dat het veel scheelt in luchtweerstand/verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:26:
Niet zo'n geweldige test, maar een idee hoe ver je komt als je bijna alleen maar plankgas rijdt

[YouTube: Kia EV6 (Long Range) Top Speed Range | Recharging ⚡️]

TLDR: ca. 150-170 km
Top speed en maar 5gr met winterbanden een range van 165km vind ik niet slecht.
Met een verbruik van 44,5 kW/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Sinds 15-Jan krijg ik geen verbinding meer met mijn EV6 via de app, daarvoor deed hij het altijd prima. Parkeerlocatie maakt geen verschil. Hij staat thuis in een parkeergarage op -1 dus ik kan best begrijpen dat de verbinding soms slecht is maar voor 15-Jan deed hij het ook gewoon. Ook als hij buiten geparkeerd staat werkt het niet.

Heb verder ook niets aangepast in de instelling o.i.d.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Dartlink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:29:
Nice! Ik verwacht het persoonlijk niet meer dit seizoen. Maar dikke prima voor volgende herfst/winter.

Zo'n systeem koelt dit ook als het nodig is? Ik denk dan even aan warme zomers waarbij tijdens het snelladen de accu natuurlijk mega warm gaat worden.
Volgens mij koelt hij nu al tijdens het snelladen als hij te warm wordt. Ga er van uit dat dit dan ook hoort bij de update die eraan komt, accu in de optimale temp krijgen vóór het snelladen, of het nu verwarmen is of juist koelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
BDelamontagne schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:41:
Sinds 15-Jan krijg ik geen verbinding meer met mijn EV6 via de app, daarvoor deed hij het altijd prima. Parkeerlocatie maakt geen verschil. Hij staat thuis in een parkeergarage op -1 dus ik kan best begrijpen dat de verbinding soms slecht is maar voor 15-Jan deed hij het ook gewoon. Ook als hij buiten geparkeerd staat werkt het niet.

Iemand suggesties?
ff het infotainment systeem resetten via het gaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Anunnaki schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:42:
[...]

Volgens mij koelt hij nu al tijdens het snelladen als hij te warm wordt. Ga er van uit dat dit dan ook hoort bij de update die eraan komt, accu in de optimale temp krijgen vóór het snelladen, of het nu verwarmen is of juist koelen.
Precies. Tijdens het snelladen zie je overigens wel het koelwater behoorlijk warm worden (50/60 graden+). Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:43:
[...]

Precies. Tijdens het snelladen zie je overigens wel het koelwater behoorlijk warm worden (50/60 graden+). Ben benieuwd!
Oehh, waar kun je dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:47:
[...]

Oehh, waar kun je dat zien?
ODB dongle :+

Tijdje terug dit filmpje gemaakt :) Ook even hier gepost (even doorheen klikken)

[ Voor 37% gewijzigd door Dartlink op 20-01-2022 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
BDelamontagne schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:41:

Iemand suggesties?
Wat ik nu al een 2 keer heb meegemaakt dat er zonder aanleiding de app de connectie met Kia connect deactiveerd, gevolg is dat de auto terug gaat naar fabrieksinstelling. Ik weet niet of je een soort gelijke melding hebt gekregen. Als dat zo is moet je de app weer koppelen met de auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvkbyh9NSHBKMhMkKK1D-2FJac8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ur46hQAE2dAhix1fE2dReKBk.jpg?f=fotoalbum_large

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:48:
[...]

ODB dongle :+

Tijdje terug dit filmpje gemaakt :) Ook even hier gepost (even doorheen klikken)

[YouTube: Kia EV6 charging at 350kW with -2 degree celsius]
Ah oke, die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
king_dude schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:13:
[...]

Ik doe altijd 2 runs op de app:
27 graden defrost (effectief airco aan en binnenluchr drogen)
27 graden achterruit en spiegels verwarmen

Ik heb dan altijd een warme, ontwasemde auto.
Handmatig lijkt het bij mij dus ook niet te werken en het zou natuurlijk belachelijk zijn als het zo zou moeten dus Kia moet nog aan de bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
stimpyrulez schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:16:
[...]

Ik had eerder dat bij voorverwarmen ook de stoel en stuurverwarming aan ging (naar wat ik kan herinneren).

Nu doet hij dat ook niet meer. Wellicht dat het met buiten temperatuur te maken heeft?

Heb wel het gevoel dat als ik 'voorruit verwarming' aanzet en de temp op +/- 21gr zet, dat de auto niet warm wordt.
Terwijl zonder voorruit verwarming wordt hij wel warm.

Anderen hier ook last van (na vervangen inverter en software updates)?
Ja ik heb hetzelfde, met voorruit verwarming aan lijkt het niet warm te worden. Heb nu een test gepland met 27 graden en aan,doe ik daarna 27 graden en uit... ben benieuwd.
Pagina: 1 ... 97 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic