Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-12-2024
Loei123 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:54:
[...]

Misschien vloeken in de kerk maar i.c.m. een Plus uitvoering en het zwart om de wielkasten en bumpers vind ik het echt geen succes.
Helemaal mee eens. Ik vind die combinatie ook niet echt geweldig. De bies aan de zijkant, de look voor en achter met veel zwart... nee

maar we weten hoe de GT-line er uitziet en die stond er ook naast. Glazen dak breekt hem ook he.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQ_dHigxldpeH7KzZcBI6vhBOhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gf2yVJh4dtAzYpoBzf9OD9eT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vrX8LC7euoxJaR8WAeI03Or9K4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggdqSSqUTM4RTd2K0pgsF2Fx.jpg?f=fotoalbum_large

Om het plaatje compleet te maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:04
Zo dat mat grijs is goed zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 22:48
ossie7 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:44:
Heeft iemand hier al te maken gehad met het compleet wegvallen van de internetverbinding? Heb welgeteld 2 weken fijn de Kia Connect app kunnen gebruiken, maar sinds een aantal dagen kan ik geen verbinding meer krijgen met de EV6.

Status verversen blijft maar duren tot er uiteindelijk een melding komt dat de auto niet te bereiken is, en ook vanuit de auto lijken geen zaken die een internetverbinding nodig hebben nog te werken. Het opnieuw configureren van Kia Connect lukt ook niet, omdat deze actie ook een verbinding vereist. Verder geen inhoudelijke melding alleen "Bezoek een officiële Kia dealer".

Heb volgende week sowieso al een afspraak staan bij de dealer, maar als iemand hier al ervaring heeft met dit probleem (en hoe op te lossen) is het fijn om dat te weten :)
Ik toevallig gister ook. Berichten kwamen niet aan, kreeg ook geen feedback terug van de auto dat iets in gang was gezet. De icoontjes in de app bleven een rode circel houden [de gene die ik op dat moment had ingedrukt].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 14:13

Adjo

my first vectrex...

Volgende week afspraak om de inverter te vervangen. Zijn hier mensen bij wie dat al gedaan is, en zo ja, wat heb je daar in de praktijk van gemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:31
Adjo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:02:
Volgende week afspraak om de inverter te vervangen. Zijn hier mensen bij wie dat al gedaan is, en zo ja, wat heb je daar in de praktijk van gemerkt?
Inverter vervangen en ben bij met de updates.

Positief! Blijft nu warm, stroomverbruik is een stuk omlaag gegaan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:15
ossie7 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:44:
Heeft iemand hier al te maken gehad met het compleet wegvallen van de internetverbinding? Heb welgeteld 2 weken fijn de Kia Connect app kunnen gebruiken, maar sinds een aantal dagen kan ik geen verbinding meer krijgen met de EV6.

Status verversen blijft maar duren tot er uiteindelijk een melding komt dat de auto niet te bereiken is, en ook vanuit de auto lijken geen zaken die een internetverbinding nodig hebben nog te werken. Het opnieuw configureren van Kia Connect lukt ook niet, omdat deze actie ook een verbinding vereist. Verder geen inhoudelijke melding alleen "Bezoek een officiële Kia dealer".

Heb volgende week sowieso al een afspraak staan bij de dealer, maar als iemand hier al ervaring heeft met dit probleem (en hoe op te lossen) is het fijn om dat te weten :)
Een keertje heb ik dit ervaren. De auto stond aan een laadpaal in een ondergrondse parkeergarage (logisch, geen bereik). De KIA Connect app kon de auto niet bereiken om bijvoorbeeld de laadstatus op te vragen. Uitgereden uit de parkeergarage was de Kia Connect Service niet direct bereikbaar (spraakopdracht zoeken naar een bestemming). En na ongeveer 5 minuten nog steeds geen service. Daarna had ik het niet meer geprobeerd.

Wel ben ik benieuwd met welke telco service provider, Kia samenwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
StickMan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Wel ben ik benieuwd met welke telco service provider, Kia samenwerkt?
Ik meende Vodafone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
Hoe kun je dat checken? Of, hoe kom je erachter?

In mijn EV6 is (in opdracht van leasemaatschappij) een extra alarm ingebouwd van Vodafone Automotive, dat wel. Maar dit staat los van de sim-kaart voor Kia Connect Service, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 22:48
_YmmiT_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:19:
Ik ben toch wel benieuwd naar de ervaringen van de RWD bezitters wat betreft het achter uitbreken. Ik heb twee proefritjes gemaakt en leek een beetje te voelen dat de achterkant aan het zoeken was. In mijn BMW heb ik dat een stuk minder. Ik werd getriggerd door een member van de Facebook groep "Kia Ev6 owners". Hij komt wel van een Tesla model S dus zal niet snel tevreden zijn. Om hem te quoten. Dit is wat hij slecht vond:

[Traction: Well there is none. It was dry (though admittedly coldish) today but the car can absolutely not handle the power from the rear wheels. Everytime I wanted to accelerate coming out of a turn, the rear end broke loose, I found it frankly dangerous (and yes, traction control was on). So AWD or nothing for this one.]
Er is een tractie control update gekomen een paar weken geleden.
Toen ik de auto net had merkte ik dat de auto soms totaal onnodig een baby stapje opzij deed. Vanuit de achterkant.
Na de update heb ik dit nooit meer gehad.

Op glad wegdek, en waar het veilig kan, probeer ik hem wel eens ''zijwaarts'' door de bocht te krijgen. Klinkt veel meer hooligan dan het is...en dat lukt. Net zoals dat lukt met andere auto's. Ik merk daar geen verschil in.
Laatst kwam ik naast een Fastned in een f*cking bos terecht dankzij de navigatie. Was ook nog eens vlakbij een nudisten vereniging (deuren snel op slot 8)7 ). Daar probeerde ik te keren maar had totaal geen grip met de achterbanden. De banden waar ook niet als een malle aan het spinnen. Ik heb het idee dat als de tractie control daar niet had gewerkt ik weggesleept had moeten worden wegens gevalletje ingraven door spinnende banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
  • Laatst online: 04-09-2024
_YmmiT_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:19:
Ik ben toch wel benieuwd naar de ervaringen van de RWD bezitters wat betreft het achter uitbreken. Ik heb twee proefritjes gemaakt en leek een beetje te voelen dat de achterkant aan het zoeken was. In mijn BMW heb ik dat een stuk minder. Ik werd getriggerd door een member van de Facebook groep "Kia Ev6 owners". Hij komt wel van een Tesla model S dus zal niet snel tevreden zijn. Om hem te quoten. Dit is wat hij slecht vond:

[Traction: Well there is none. It was dry (though admittedly coldish) today but the car can absolutely not handle the power from the rear wheels. Everytime I wanted to accelerate coming out of a turn, the rear end broke loose, I found it frankly dangerous (and yes, traction control was on). So AWD or nothing for this one.]
Geen enkel probleem mee, ik rijdt op all seasons. Ja hij breekt uit als je lomp doet, maar dat is juist wel leuk. Wel heb ik recent een update gehad van de tractiecontrole en dat maakt zeker uit, in het begin had ik op de snelweg wel eens dat de tractiecontole ingreep bij bruusk accelereren maar dat is sinds de update voorbij. Op vakantie in Italie heerlijk gespeeld met de auto in haarspeldbochten, het is ook in de RWD configuratie een kanon. Zeker bergop is er niet veel wat hem bijhoudt, vergeet niet dat je met 2 ton onderweg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:44
Rethink schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Uhhh, mis ik iets qua onderhoud?
Idd niet in de wasstraat.

Maar mij is ook aangeraden geen autozeep te gebruiken met WAX ! Deze geeft blijkbaar vlekken. (Gedemonstreerd ergens een YouTube filmpje)
Edit: Don't Ever Wax Matte Paint

Edit: kom toevallig op dit filpmje hoe je een matte kleur moet behandelen:

[ Voor 34% gewijzigd door cruysen op 18-01-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ik kan via de app niet meer de laadpoort openen, alles werkt maar bij het openen of sluiten van de laadpoort geeft de app de melding geen reactie van het voertuig. Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:31
Freezhost schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:46:
Ik kan via de app niet meer de laadpoort openen, alles werkt maar bij het openen of sluiten van de laadpoort geeft de app de melding geen reactie van het voertuig. Meer mensen dit probleem?
Waarom zou je die eigenlijk met de app willen openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:36

Peetman

Tjah....

Hoppo198 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Waarom zou je die eigenlijk met de app willen openen?
Ik doe dat wel eens als ik de sleutel niet bij de hand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:22
ruudje1983 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:52:
[...]

Dan kun je hem net zo goed op standje 4 zetten, dan heb je altijd alle verlichting aan, alleen geen automatisch grootlicht.
Nee hoor. Want dan heb je niet alleen die mooie led strips voor aan 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
BDelamontagne schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Ik zet 'm zelf overdag ook altijd op dagrijverlichting, niet op alle verlichting aan. Vind het mooier als de Tiger Face + lichtbalk aanstaan dan dat de koplampen ook meedoen. ;)
Exactly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29

PB-powell

Mr. Laziness

Peetman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:47:
[...]

Stond de laadlimiet op 50%? Die van ons staat op 90% en die stopt altijd bij 92%.
Limiet zou op 80 moeten staan, niet gecontroleerd om eerlijk te zijn. Wel een goede om nog even te checken voor vanavond.

Edit: de laadlimiet staat inderdaad op 50%, ik had deze eerder op 80 gezet |:( kennelijk is deze gereset geraakt. Meerdere die dit hebben ervaren?

[ Voor 18% gewijzigd door PB-powell op 18-01-2022 12:19 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven-J
  • Laatst online: 16-06-2024
PB-powell schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Limiet zou op 80 moeten staan, niet gecontroleerd om eerlijk te zijn. Wel een goede om nog even te checken voor vanavond.

Edit: de laadlimiet staat inderdaad op 50%, ik had deze eerder op 80 gezet |:( kennelijk is deze gereset geraakt. Meerdere die dit hebben ervaren?
Ik had op 100 en 100 staan en zie in de app dat deze nu op 50 en 50 staat. Wellicht default update op achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:08
Omdat het nogal wat over grip gaat, het maakt nogal verschil wat voor rubber onder de auto zit. Voor mijn winterbanden koop ik banden die goed uit testen komen. Kia heeft daar kennelijk iets minder rekening mee gehouden voor de zomerbanden. De Kumho die er nu onder zitten zijn als zomerbanden niet meer dan een middenmoot. Bij de winterbandentest van de ANWB is de geteste 15 inch Kumho zelfs een afrader.

Dit zit er bij mij onder, maar dan in 19 inch:
https://www.adac.de/rund-...ls/4347/kumho-ecsta-ps71/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
StickMan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:14:
[...]

Hoe kun je dat checken? Of, hoe kom je erachter?

In mijn EV6 is (in opdracht van leasemaatschappij) een extra alarm ingebouwd van Vodafone Automotive, dat wel. Maar dit staat los van de sim-kaart voor Kia Connect Service, denk ik.
Door de FAQ te lezen (blijkbaar) :D

https://connect.kia.com/nl/customer-support/faq-general/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GKOjO-qN8RBefLsBcYul2Pt-DU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X6r73vxkgOsJtK2lrzLHb443.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
ERN5T schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:57:
[...]

Stand 3 is geen dagrijverlichting, maar het aloude stadslicht of parkeerlicht. Hierbij branden de lichten aan de voorzijde zwakker dan bij DRL. Dus wat je aan veiligheid wint aan de achterzijde, gooi je weg aan de voorzijde. Stand 3 is alleen voor stilstand, 2 en 4 tijdens het rijden.
Merkte eigenlijk geen verschil. Dus voor overdag is het voor mij zeker geen probleem, overdag rijden er zat zonder verlichting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:10
Anunnaki schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Merkte eigenlijk geen verschil. Dus voor overdag is het voor mij zeker geen probleem, overdag rijden er zat zonder verlichting.
Inderdaad.
Als je overdag de hulp van de koplampen nodig bent, kun je beter geen rijbewijs hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29

PB-powell

Mr. Laziness

Steven-J schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:31:
[...]

Ik had op 100 en 100 staan en zie in de app dat deze nu op 50 en 50 staat. Wellicht default update op achtergrond
Van de app? Heb daarvoor vanuit de app-store automatische updates uit staan.
Overigens had mijn collega met zijn Ioniq 5 hetzelfde probleem, in zijn app stonden de limieten ook weer op 50%.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
Loei123 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:58:
[...]

Inderdaad.
Als je overdag de hulp van de koplampen nodig bent, kun je beter geen rijbewijs hebben. :+
Het overdag voeren van verlichting verminderd significant het aantal ongelukken en daarmee slachtoffers. Dat is uit meerdere onderzoeken ook meermaals gebleken. Dat heeft niets te maken met de vaardigheden van welke chauffeur dan ook.
Ik kan mij voorstellen (zonder het er mee eens te zijn) dat mensen geen lichten willen voeren omwille van bijvoorbeeld duurzaamheid (kost aardig wat energie al die lichten) of omdat ze hun auto simpelweg mooier vinden.
Maar deze opmerking doet een beetje tekort aan de slimheid die je eerder in dit forum wel laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
henrov schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Het overdag voeren van verlichting verminderd significant het aantal ongelukken en daarmee slachtoffers. Dat is uit meerdere onderzoeken ook meermaals gebleken. Dat heeft niets te maken met de vaardigheden van welke chauffeur dan ook.
Ik kan mij voorstellen (zonder het er mee eens te zijn) dat mensen geen lichten willen voeren omwille van bijvoorbeeld duurzaamheid (kost aardig wat energie al die lichten) of omdat ze hun auto simpelweg mooier vinden.
Maar deze opmerking doet een beetje tekort aan de slimheid die je eerder in dit forum wel laat zien.
Sorry maar op elke stand van de pook in de auto wordt verlichting gevoerd, het is niet zo dat de DRL's van de auto niet opvallen..

Gezien worden werkt prima met DRL, en zelf zien doe je met dimlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Loei123 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:28:
[...]

Sorry maar op elke stand van de pook in de auto wordt verlichting gevoerd, het is niet zo dat de DRL's van de auto niet opvallen..

Gezien worden werkt prima met DRL, en zelf zien doe je met dimlicht.
kuch geen achterlichten in DRL kuch

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
_eLMo_ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:46:
[...]

kuch geen achterlichten in DRL kuch
Klopt, maar de kans dat meerijdend verkeer je achterkant inrijdt doordat je licht niet aan staat lijkt me wat klein, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven-J
  • Laatst online: 16-06-2024
PB-powell schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Van de app? Heb daarvoor vanuit de app-store automatische updates uit staan.
Overigens had mijn collega met zijn Ioniq 5 hetzelfde probleem, in zijn app stonden de limieten ook weer op 50%.
Ben geen IT expert maar ik vermoed dat via de app dit naar een database gaat en vanuit daar naar de wagen.
In ieder geval de constatering dat ie bij mij ook op 50 50 staat ipv 100 100 waarop ik m zelf gezet had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:39

TGEN

Hmmmx_

Loei123 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:47:
[...]

Klopt, maar de kans dat meerijdend verkeer je achterkant inrijdt doordat je licht niet aan staat lijkt me wat klein, niet?
Vertel dat maar aan de hele volksstammen die denken dat DRL (zonder meelichtende achterlichten) in alle weersomstandigheden voldoende is, omdat ze zelf voor zich uit zaken kunnen onderscheiden (al dan niet met twijfelachtig succes in dichte mist ;)).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
TGEN schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Vertel dat maar aan de hele volksstammen die denken dat DRL (zonder meelichtende achterlichten) in alle weersomstandigheden voldoende is, omdat ze zelf voor zich uit zaken kunnen onderscheiden (al dan niet met twijfelachtig succes in dichte mist ;)).
Slechte weersomstandigheden waren geen onderdeel van de discussie.

Daarbij, elke auto met automatisch licht die ik heb gereden gooit de verlichting aan wanneer het bijvoorbeeld begint te regenen.

Tevens geloof ik best dat zulke zaken ongelukken verminderen, maar wanneer je in een regenbui geen achter verlichting voert en iemand rijdt in je achterkant, kun je toch moeilijk stellen dat jij degene bent die dan fout zit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
Oeps... toch bedankt... geen zin om FAQ te lezen... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Anunnaki schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Als je rijdt met stadslicht kan je een bekeuring krijgen. Ook overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
KingOfNorway schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:13:
[...]

Welke feitcode is dat? Want dit kan ik niet terugvinden. Anders dan wat een aantal mensen roepen op wat fora.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
[...]

Het is niet toegestaan om op de momenten dat verlichting verplicht is uitsluitend stadslicht te voeren.

meer uitleg over stadslicht, dimlicht, dagrijverlichting etc…
Zie:
https://www.anwb.nl/auto/...0de%20rijbaan%20parkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Dit is exact dezelfde verlichting voor die aan gaat dan als je hem op auto hebt staan. Alleen nu met achter licht aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Anunnaki schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Dit is exact dezelfde verlichting voor die aan gaat dan als je hem op auto hebt staan. Alleen nu met achter licht aan.
Ik denk dat King in Noorweegse wetten denkt? :+

In Nederland is zijn stelling in ieder geval onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
ERN5T schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:57:
[...]

Stand 3 is geen dagrijverlichting, maar het aloude stadslicht of parkeerlicht. Hierbij branden de lichten aan de voorzijde zwakker dan bij DRL. Dus wat je aan veiligheid wint aan de achterzijde, gooi je weg aan de voorzijde. Stand 3 is alleen voor stilstand, 2 en 4 tijdens het rijden.
Net gecheckt en geen verschil met “auto” (2) 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
Misschien ben ik wel een van de weinigen maar ik vind die lichtbalk achter echt niet mooi. Zie liever de twee traditionele achterlichten. Is er een mogelijkheid om die lichtbalk uit te schakelen zonder foutcode?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
Hoeveel mensen rijden in het donker trouwens met het automatische grootlicht?

Ik vind de standaard lichten goed, hadden iets hoger gemogen wellicht.
Maar bij onbelichte wegen is het automatische grootlicht naar mijn mening echt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik durf er in mijn e-Niro niet mee te rijden, ze gaan altijd "net te laat" uit, tevens schijnen ze vaak vrachtwagens in hun ogen omdat hun koplampen nog achter de vangrail zitten (daar reageert hij op), maar de cabine al verblind word.

Wat ik zag van de matrix koplampen in de EV6 reageren ze precies hetzelfde (laat aan, laat uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:06
_eLMo_ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:42:
Ik durf er in mijn e-Niro niet mee te rijden, ze gaan altijd "net te laat" uit, tevens schijnen ze vaak vrachtwagens in hun ogen omdat hun koplampen nog achter de vangrail zitten (daar reageert hij op), maar de cabine al verblind word.

Wat ik zag van de matrix koplampen in de EV6 reageren ze precies hetzelfde (laat aan, laat uit).
Dit herken ik wel. Toen ik door de polder reed om deze functie even uit te proberen had ik binnen 5 minuten een knipperende vrachtwagenchauffeur. Sindsdien de functie niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Loei123 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:40:

Maar bij onbelichte wegen is het automatische grootlicht naar mijn mening echt perfect!
Ik kom bijna nooit op wegen waar ik groot licht nodig heb :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
BDelamontagne schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Ik kom bijna nooit op wegen waar ik groot licht nodig heb :+
Ik woon in het Oosten van het land.
Daar kom je nog wel eens een onbelichte, provinciale weg tegen.
Dan is naar mijn mening de normale verlichting net iets te laag om ver genoeg te kunnen zien en biedt het automatische grootlicht uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 17:02
Phusebox schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Volgens mij is het een cold boot, dus alles wordt helemaal opnieuw gestart.

Heb hier eerder gelezen dat het iemand bij soortgelijke problemen heeft geholpen.
Dank, het heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 12:44
Loei123 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:40:

Ja, hier elke dag, Drentse weggetjes zijn donker....de automatische groot licht functie werkt heel goed vind ik..

Verlichting is ok, niet meer dan dat, maar het is lang niet zo wit en ver dan in vorige Passat met adaptieve LED maar die was ook wel bijzonder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:13
Ben deze auto aan het overwegen als opvolger van mijn Model 3 in de lease. Hoe is de 'autopilot' van de EV6? Werkt dat een beetje?

En heeft deze auto draadloos Android Auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14
dedominee schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:37:
Ben deze auto aan het overwegen als opvolger van mijn Model 3 in de lease. Hoe is de 'autopilot' van de EV6? Werkt dat een beetje?

En heeft deze auto draadloos Android Auto?
Nee geen draadloos Carplay of Android Auto.

Autopilot is matig at best in de GT Line. En zo goed als non existent in de Plus of lager.

Op basis van enkele lange proefritten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Mister I schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:01:
[...]

Ja hier dus ook inderdaad:

[Afbeelding]

Voor diegene die met Homey werken. Je kan best wel leuk dingen uit Homey halen met de EV6. Ga daar nog wat verder mee spelen de komende tijd. Ook hier dan voorverwarmen vanuit Homey afhankelijk van het ritme van die dag :)

[Afbeelding]

En zo is er nog wel meer data uit te halen.
Kan dat ook met home assistant? Heb die wel draaien nu maar zie geen historische data enz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Als je het autopilot noemt is het matig ja. Als je het ACC noemt is hij prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
_eLMo_ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:41:
Als je het autopilot noemt is het matig ja. Als je het ACC noemt is hij prima :+
True.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lion-Art
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-04-2024
Rethink schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:05:
[...]

He Phusebox, dank. Dit is mij allemaal bekend maar maak me daar gek genoeg niet zo druk om. Wassen doe ik met mijn huidige Niro ook soms zelf.
Een vriend van mij heeft een peperdure Mercedes sport in mat grijs. Voor te bestellen heb ik eens met hem overlegd. Inderdaad nooit door de wasstraat (schijnen wel bij de betere wasstraten speciale programma's voor te zijn) en zijn mening: simpel met water afspoelen, je ziet weinig op mat grijs maar nooit gaan boenen idd.
Het enige waar ik me zorgen om maak is dat die pubers er eens lekker een hockeytas langs trekekn als we uit moeten spelen.
We zien wel.
Maar, wel mooi in mat grijs hoor.

Heeft er al iemand een Moonscape ???
Toch spuiten we vaak plaatselijk matte afgelakte fiets frame bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:09
Mooie zeer koude review:

YouTube: Review KIA EV6: nog beter dan de Hyundai Ioniq 5?

[ Voor 4% gewijzigd door mavical op 18-01-2022 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
_eLMo_ schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:41:
Dus in de vergelijking met Tesla is dit een flink stuk minder? Alleen adaptieve cruise control werkt naar behoren?

Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 03-10 11:32
Vanmiddag op de auto boulevard waar honderden auto's buiten stonden stond ook de EV6 bij de Kia dealer. Dit was de enigste auto met een heftig beslagen voorruit. Toch geen goede reclame....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9SkpdSHIRlk2Vyv_thIyebg-70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3yZbKpYv6jaL5DVSxF8fWDXi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Wiliyama op 18-01-2022 20:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:06
Phusebox schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Autopilot is matig at best in de GT Line. En zo goed als non existent in de Plus of lager.

Totaal niet mee eens: op basis van bezit van een EV6.

Ik rijd voornamelijk snelweg, en hierbij alleen maar de ‘autopilot’ aan. Brengt me hartstikke prima van A naar B. Af en toe dat hij de lijnen niet herkent, maar daarvoor heb je zelf nog een paar ogen. Voor de rest vind ik het echt goed. Ik rijd regelmatig in de drukte van de ring Amsterdam, maar daar ook altijd autopilot aan en dat voelt gewoon veilig en vertrouwd. Scherpe bochten zijn de enige echte situaties die ik liever zelf doe.

Hij heeft wel de neiging wat meer aan de rechterkant van de baan te rijden, maar is hierin wel stabiel. Het zal vast niet zo goed zijn als de autopilot van Tesla, maar ik zou niet teveel vertrouwen op de ervaring van een paar lange proefritten dat het matig at best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

ruudje1983 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:40:
[...]

Kan dat ook met home assistant? Heb die wel draaien nu maar zie geen historische data enz.
Durf ik niet te zeggen, geen ervaring met HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Nu online
Wiliyama schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:57:
Vanmiddag op de auto boulevard waar honderden auto's buiten stonden stond ook de EV6 bij de Kia dealer. Dit was de enigste auto met een heftig beslagen voorruit. Toch geen goede reclame....
[Afbeelding]
Stond hij aan de lader? Want daardoor wordt de bodem/accu warmer en verdampt het vocht dat tijdens transport in de auto terecht komt. Kan natuurlijk ook zijn dat deze geen software updates of nieuwe inverter heeft gehad.

Die van mij stond er ook zo bij na het opladen tijdens een koude nacht maar nu niet meer gezien :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• henrov
Phusebox schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Niet mee eens. Ik rij regelmatig van Almelo naar Zwolle en terug. Dat is grotendeels een 100/80 km weg met een stuk 50 er tussen. Het hele stuk rijdt de auto zelf. Ik hoef alleen af en toe het stuur aan te raken. Als ik pech heb en ik ben de eerste bij het stoplicht, dan moet ik zelf remmen. Sta ik lang stil bij het stoplicht met een voorganger, dan moet ik even het pedaal aanraken om weer te rijden.
Op de snelweg rijdt de auto, niet ik. Dat rijdt enorm relaxed.
Ik rij een Plus sinds 4 december, dik 3k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
Klopt het dat in de KIA EV6 de maps en navigatie van HERE in Q1 2022 worden vervangen door die van TomTom? Dat las ik op het Duitse forum namelijk, de dealers zouden hier al over zijn geïnformeerd. (Zie link)

KIA Connect gebruikt al TomTom Live Service (traffic info, etc.), maar nu dus de full stack.
Kan iemand dat bevestigen en weet iemand (van de dealers wellicht) wanneer die grote update over the air (OTA) komt?

Alvast bedankt.

https://www.ev6-forum.de/...tomtom-auf-dem-ev6-q1-22/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:03

Reacher

oldschool

henrov schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:55:
[...]

Niet mee eens. Ik rij regelmatig van Almelo naar Zwolle en terug. Dat is grotendeels een 100/80 km weg met een stuk 50 er tussen. Het hele stuk rijdt de auto zelf. Ik hoef alleen af en toe het stuur aan te raken. Als ik pech heb en ik ben de eerste bij het stoplicht, dan moet ik zelf remmen. Sta ik lang stil bij het stoplicht met een voorganger, dan moet ik even het pedaal aanraken om weer te rijden.
Op de snelweg rijdt de auto, niet ik. Dat rijdt enorm relaxed.
Ik rij een Plus sinds 4 december, dik 3k op de teller.
Ik heb soort gelijke ervaring. Ik rij net zo. Erg prettig.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchyR
Phusebox schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Ja zodra ze overstappen op Nvidia Drive, maar daar valt de huidige EV6 niet onder. Dan moet je wachten op de facelift in 2023/2024?

Volgens het Duitse forum vindt de switch van HERE maps en navigatie naar TomTom in Q1 2022 plaats en is het niet afhankelijk van Nvidia Drive. Nvidia Drive werkt ook met TomTom maar dat vraagt ook andere hardware in de toekomstige KIA modellen. Nvidia Drive werkt ook met TomTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 03-10 11:32
Freezhost schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:20:
[...]

Stond hij aan de lader? Want daardoor wordt de bodem/accu warmer en verdampt het vocht dat tijdens transport in de auto terecht komt. Kan natuurlijk ook zijn dat deze geen software updates of nieuwe inverter heeft gehad.

Die van mij stond er ook zo bij na het opladen tijdens een koude nacht maar nu niet meer gezien :)
Nee hij stond niet aan de lader. Het was 8° en na de middag en geen nachtvorst afgelopen nacht.. Door het transport zal het niet komen want dit is de auto waar ik 15 oktober 2021 een proefrit mee heb gemaakt. Waarschijnlijk nog geen update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Waterman53 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:30:
Misschien ben ik wel een van de weinigen maar ik vind die lichtbalk achter echt niet mooi. Zie liever de twee traditionele achterlichten. Is er een mogelijkheid om die lichtbalk uit te schakelen zonder foutcode?
Je bent niet de enige. Ik heb lang met het idee gespeeld om de balk uit te schakelen (want: idd mooier). Helaas mag het niet: het is onderdeel van je remlicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
DutchyR schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:14:
Klopt het dat in de KIA EV6 de maps en navigatie van HERE in Q1 2022 worden vervangen door die van TomTom? Dat las ik op het Duitse forum namelijk, de dealers zouden hier al over zijn geïnformeerd. (Zie link)

KIA Connect gebruikt al TomTom Live Service (traffic info, etc.), maar nu dus de full stack.
Kan iemand dat bevestigen en weet iemand (van de dealers wellicht) wanneer die grote update over the air (OTA) komt?

Alvast bedankt.

Ik hoop dat ze dan ook echt de Full Stack van TomTom implementeren. Dus heel het systeem inclusief SoC, verbruik tijdens rijden, plannen van eventuele laadstations op de route etc. etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbQyuP_Yj8Ghaaaoc3onHiK8ECg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnPuU2rJqhiihphxMtieJNeq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8Dx7wvqIlpSn_5QAJGRCWf1h4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GVTOXwKDgt5CVO6kvlw5eHP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:52:
[...]

Ik hoop dat ze dan ook echt de Full Stack van TomTom implementeren. Dus heel het systeem inclusief SoC, verbruik tijdens rijden, plannen van eventuele laadstations op de route etc. etc.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik verwacht dat de licentiekosten te duur gaan worden eerlijk gezegd. Zou mooi zijn als ze deze stap maken maar ik acht de kans toch klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:54:
[...]

Ik verwacht dat de licentiekosten te duur gaan worden eerlijk gezegd. Zou mooi zijn als ze deze stap maken maar ik acht de kans toch klein.
Denk dat het goedkoper is dan zelf ontwikkelen en bijhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Dat de autopilot niet super is vergeef ik het de auto zolang deze geen 'phantom break' verschijnselen vertoont.

Ik ben er ook wel uit inmiddels. Ondanks de problemen met de verwarming (en dergelijke) die me toch wat kopzorgen geven (ik moet de auto van mijn eigen geld betalen), heb ik vertrouwen in het instituut Kia en hoop ik binnenkort richting de dealer te togen om een EV6 te bestellen.

Overigens vond ik de RWD versie al erg compleet en eigenlijk vlot genoeg. Ik vond de stoelen van de Plus echter gladjes en miste die dode-hoekrondjes in het scherm als je richting aangeeft.

Misschien kom ik wel thuis met een bestelling voor een RWD Plus, als ik me dood schrik van de totale kosten van de AWD GT-Line :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchyR
Anunnaki schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:55:
[...]

Denk dat het goedkoper is dan zelf ontwikkelen en bijhouden.
TomTom kwam eind vorig jaar met eigen Infotainment system, gebaseerd op Android Automotive. Het zou ontwikkelkosten en -tijd besparen voor OEM’s
https://www.tomtom.com/pr...platform-for-carmakers--/

Verder heeft de GB80 van Genesis (luxe modellen van Hyundai) al de ADAS/HD maps in gebruik
https://www.tomtom.com/pr...o-power-models-in-europe/

De full stack begint in de duurste modellen en wordt steeds goedkoper zodat het ook in de goedkopere modellen kan worden geïmplementeerd ….licentiekosten vallen wel mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Nu online
Denk inderdaad dat het dan om TomTom IndiGo gaat, zou wel heel mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Dat zou wel gaaf zijn, ja. Een reden om voor de EV6 te gaan. Binnenkort zelf eens de HDA proberen. Rijd nu woon-werk over de A9 dagelijks bijna autonoom. Dat wil ik graag zo houden.

Verder prachtige wagen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
Misschien zou iemand mer een EV6 eens bij zijn dealer kunnen informeren of er in Q1 2022 een grote update (vervanging HERE door TomTom) gepland staat met meer feautures en wellicht een nieuwe User Interface (al dan niet IndiGO van TomTom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Yup dat bedoel ik met full stack. Het wiel moet je niet altijd zelf opnieuw willen uitvinden. Bedrijven die gespecialiseerd zijn hierin kunnen bepaalde takken van sport vaak beter en goedkoper. In dit geval TomTom voor nav…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
DutchyR schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:28:
Misschien zou iemand mer een EV6 eens bij zijn dealer kunnen informeren of er in Q1 2022 een grote update (vervanging HERE door TomTom) gepland staat met meer feautures en wellicht een nieuwe User Interface (al dan niet IndiGO van TomTom)
Ik heb morgen een afspraak bij de dealer. Zal het vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
Anunnaki schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:30:
[...]

Ik heb morgen een afspraak bij de dealer. Zal het vragen.
Bedankt, deze mail hebben de Hyundai Ioniq bezitters in Noorwegen al ontvangen
https://www.ioniqforum.co...2-2022.39202/#post-474462

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkievld 2.0
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-06-2024
DutchyR schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:46:
[...]

Bedankt, deze mail hebben de Hyundai Ioniq bezitters in Noorwegen al ontvangen
https://www.ioniqforum.co...2-2022.39202/#post-474462
Dit is de vertaling

Dear Hyundai customer,
We are pleased to announce that we have launched a
brand new "Navigation Updater" for home use.
Simply put, this is a program you can
download on your own PC or Mac, where last
navigation and software update for your
car infotainment is always available.
The program can be used to download
update to all supported models and you can
easily find your model in the overview. When you
have downloaded the latest update just to
transfer to a USB flash drive (FAT32 formatted,
must have 32GB capacity), and to plug this in
the car. Follow the instructions on the screen, and
system updated.
We hope this makes your car life even more enjoyable
easier!
READ MORE AND UPDATE HERE
Over the air update to your
IONIQ5
It has been known since the start of sales that everyone
IONIQ 5 will receive over the air updates
(OTA). Updates like this no longer
will need to update the car with a USB-
flash drive, when you get the updates sent to
the car automatically over the cellular network.
Over the new year, a new update will be available in
"Navigation Updater", and by updating this in
the car will OTA activated. Just this one
the update must therefore still be done by loading
download latest software and to transfer to a USB-
flash drive. Then the OTA is activated.
For the record: first actual OTA update,
an update that comes automatically
the mobile network is expected during Q2 2022. Therefore will
your system be activated with the new
the update that comes after the new year, but it
no update is scheduled for OTA until about
a couple of months.
Do you have questions about downloading maps and
and
updates you can reach customer service via chat
or telephone (englishspra).
CONTACT CUSTOMER SERVICE
Make charging easy with Charge
myHyundai
As a Hyundai owner, you have access to Charge
myHyundai. Charge easily on one of the largest
public charging networks in Europe when you are on
trip.
Download the app to get an overview of the nearest
charging station, Check availability and navigate to
desired charging station.
Charging starts easily with Charge MyHyundai
the card that came with your new car or you can
order when establishing an agreement.
As an IONIQ 5 owner, you also have an extra advantage
atale for IONITY network, remember to activate
the deal before 31. June 2022 to enjoy this.
Since it's easy, you get é monthly invoice -
no matter which charging operator you use.
GET STARTED HERE
HYUNDAI MOTOR NORWAY
P. O. Box 6466 Etterstad
0605 OSLO
Telephone: 22 70 60 10
E-mail: kundeservice@hyundai.no
hyundai.no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchyR
Nu installeren en vanaf Q2 2022 wordt het geactiveerd en vanaf dat moment zou je over near realtime info en map-data moeten kunnen beschikken en wellicht ook een volledige nieuwe IndiGO user interface van TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
Iemand enig idee van de levertijd op de EV6 momenteel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
Is de openingshoogte van de achterklep af te stellen? Klep lijkt mij vrij hoog te openen, in lage parkeergarages kans op aanraken plafond denk ik of valt dat mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 22:45
Waterman53 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:24:
Is de openingshoogte van de achterklep af te stellen? Klep lijkt mij vrij hoog te openen, in lage parkeergarages kans op aanraken plafond denk ik of valt dat mee?
Ja die kan je instellen.
Volgens mij bij de algemene voertuig instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Waterman53 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:24:
Ik meen dat iemand in dit forum eerder zei dat er een sensor in zit die dat voorkomt.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18:22
henrov schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 07:12:
[...]

Ik meen dat iemand in dit forum eerder zei dat er een sensor in zit die dat voorkomt.?
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat er geen sensor in zit :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
dedominee schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:57:
Iemand enig idee van de levertijd op de EV6 momenteel?
Het KIA EV6 leveringen topic

Hebben we een leveringen topic voor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Nou week geleden heeft mijn auto de verschillende sw updates mogen ontvangen waaronder die voor de kachel. Ook heb ik gevraagd om de sw voor het entertainment gedeelte up te graden welke ze niet hebben gedaan. Nu bemerk ik dat verwarming op korte stukken het meestal wel doet maar op langere ritten laat afweten dan alleen werkt als ik de verwarming op 25 plus zet wat echt niet lekker is. Iemand meer waar de sw updates niet de gewenste verandering heeft gegeven? Vandaag maar weer bellen met de dealer dat ze toch maar naar de inverter moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
jefjef schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:52:
Nou week geleden heeft mijn auto de verschillende sw updates mogen ontvangen waaronder die voor de kachel. Ook heb ik gevraagd om de sw voor het entertainment gedeelte up te graden welke ze niet hebben gedaan. Nu bemerk ik dat verwarming op korte stukken het meestal wel doet maar op langere ritten laat afweten dan alleen werkt als ik de verwarming op 25 plus zet wat echt niet lekker is. Iemand meer waar de sw updates niet de gewenste verandering heeft gegeven? Vandaag maar weer bellen met de dealer dat ze toch maar naar de inverter moeten kijken.
Had je voor de update ook al problemen met verwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Initieel direct. Ze hadden bij mij ook enkel software gedaan en niet de inverter. In de avond direct minstens 45 minuten aan een stuk gereden. Ging 40 minuten goed en daarna direct kou... Dag erna direct gebeld en in overleg kreeg ik een nieuwe inverter. Hier rij ik nu een weekje mee rond en alles werkt goed nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Anunnaki schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Had je voor de update ook al problemen met verwarming?
Ja zeker dat was ook de reden voor contact met de dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 15:25
Ik vind dat eigenlijk wel fantastisch... als ik dat zo hoor ga ik tegen de tijd dat de mijne zou toekomen (Q4-22_Q1-23) een totaal andere auto hebben :P oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:37:
Ik vind dat eigenlijk wel fantastisch... als ik dat zo hoor ga ik tegen de tijd dat de mijne zou toekomen (Q4-22_Q1-23) een totaal andere auto hebben :P oOo
Ik zou vooralsnog al deze geruchten met een korreltje zout nemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
Zeker, geeft de mens weer moet en vertrouwen, nu maar hopen dat het echt zo is?
Ook ik moet nog wachten tot Q4 22 op mijn GT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchyR
https://corporate.tomtom....7a5-90df-ffb7b55e0041eraa

Onderaan blz 2 staat in het transcript van de Q3 2021 cijfers van TomTom

We do have a long-standing relationship with Hyundai-Kia for the supply of traffic and incident data, but this is the first time Hyundai-Kia is using our maps. We expect to be able to broaden and deepen this relationship in the future, which would mark another important market share win.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 15:25
Pilot41Day schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:10:
[...]

Zeker, geeft de mens weer moet en vertrouwen, nu maar hopen dat het echt zo is?
Ook ik moet nog wachten tot Q4 22 op mijn GT.
Wel als je ziet wat de plannen van Hyundai zijn kan KIA alleen maar volgen en ik ben misschien wat naïef maar als je ziet dat KIA hoog inzet op de EV6 met veel belangstelling van de pers dan vraag ik me af wat het zal zijn met de lancering van het vlaggenschip de GT. Als ze zo sterk willen uitpakken kunnen ze daar niet falen zonder zwaar op de bek te gaan... Mijn inziens gaan we daar alleen maar vruchten van kunnen plukken kerel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
als ik dat zo hoor ga ik tegen de tijd dat de mijne zou toekomen (Q4-22_Q1-23) een totaal andere auto hebben :P oOo
Heerlijk toch zo dromen.... dat is het voordeel van wachten op je dikke bak.

Maar maak je niet druk je krijgt dezelfde auto als die ik nu heb, en tegen die tijd dat jij hem hebt is het nog steeds dezelfde auto (uitgezonderd van de extra goodies van de GT _/-\o_ ) die ik op dat moment ook heb, voorzien van alle software updates. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 10:35

lawnmower

Elvis lives..

Ik ga volgende week naar de garage voor een software update om verwarmingsproblemen te voorkomen. Tegen mij zeiden ze, dat er een grote kans is dat het dan verholpen is, maar in sommige gevallen moeten ze de inverter dan alsnog vervangen om het te fixen. Ik zou even terugbellen, waarschijnlijk gaan ze dan hardware vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
DutchyR schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:11:

Onderaan blz 2 staat in het transcript van de Q3 2022 cijfers van TomTom

We do have a long-standing relationship with Hyundai-Kia for the supply of traffic and incident data, but this is the first time Hyundai-Kia is using our maps. We expect to be able to broaden and deepen this relationship in the future, which would mark another important market share win.
Je vergat nog een regel op dezelfde pagina:

Our ADAS content also supports the new upgraded driver assistance features. Genesis is Hyundai-Kia's luxury brand, and they have chosen TomTom maps and real-time traffic services for their upcoming models in Europe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Sleutelwoord: UPCOMING

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Je vergat nog een regel op dezelfde pagina:

Our ADAS content also supports the new upgraded driver assistance features. Genesis is Hyundai-Kia's luxury brand, and they have chosen TomTom maps and real-time traffic services for their upcoming models in Europe.
Like I said, vanaf Nvidia Drive dus. Totaal niet verrassend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Like I said, vanaf Nvidia Drive dus. Totaal niet verrassend.
Yeah right, ze hebben het echt over ADAS niet over HD....
Nvidia gebruikt HD maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DutchyR schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:11:

Onderaan blz 2 staat in het transcript van de Q3 2022 cijfers van TomTom

Heb je ook een werkende link want ik kan dat nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Yeah right, ze hebben het echt over ADAS niet over HD....
Nvidia gebruikt HD maps
Ok, maar ze hebben het verder specifiek over Genesis als merk, en niet de Hyundai groep.

Pagina: 1 ... 96 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic