Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:20
Dartlink schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:31:
[...]

is dat in het begin? Met veel optrekken? En welk scherm geeft dit weer? Je EV scherm in het midden. Of dat balkje onderin je snelheid achter je stuur?
Het balkje onderin achter het stuur.
Volgens mij is dat het actuele verbruik.

Ik zal in de gaten houden of dit enkel in het begin is of ook wanneer ik 15/20 minuten onderweg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Loei123 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Het balkje onderin achter het stuur.
Volgens mij is dat het actuele verbruik.

Ik zal in de gaten houden of dit enkel in het begin is of ook wanneer ik 15/20 minuten onderweg ben.
Dat balkje kan ik zelf vrij slecht interpreteren. Volgens mij is dat gemiddeld verbruik over afgelopen x minuten. En dat doorzichtige streepje is je gemiddeld verbruik sinds laden. Maar beide zullen hoogstwaarschijnlijk een RTFM dingetje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-10 15:36
Franciesco schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:21:
Ok!
En die eerste 1500 lijken ook een Nespresso set te krijgen. :)

[Afbeelding]
Weet iemand eigenlijk meer van deze actie, hoe dit nu precies is ingeregeld?

Ik mijn lease EV6 vorige week in ontvangst mogen nemen, maar heb er van de dealer helemaal niets overgehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Hoppo198 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Ik mijn lease EV6 vorige week in ontvangst mogen nemen, maar heb er van de dealer helemaal niets overgehoord.
Ik moest er zelf ook om vragen (toch leuk voor op de camping ofzo). Maar het zouden de eerste 1500 bestellingen zijn. Geen idee of die nu al gepasseerd zijn.

Gewoon om vragen, nee heb je, ja kun je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
Dartlink schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Ik moest er zelf ook om vragen (toch leuk voor op de camping ofzo). Maar het zouden de eerste 1500 bestellingen zijn. Geen idee of die nu al gepasseerd zijn.

Gewoon om vragen, nee heb je, ja kun je krijgen.
Dank. De vraag gaat uit naar de dealer. De bestelling dateert van juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Hoppo198 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Dank. De vraag gaat uit naar de dealer. De bestelling dateert van juli.
Mijn bestelling uit September en geleverd in Oktober. Me dunkt dat jij dan wel in de eerste 1500 valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Dat balkje kan ik zelf vrij slecht interpreteren. Volgens mij is dat gemiddeld verbruik over afgelopen x minuten. En dat doorzichtige streepje is je gemiddeld verbruik sinds laden. Maar beide zullen hoogstwaarschijnlijk een RTFM dingetje zijn.
Ik dacht zelf actueel, wanneer ik aan het coasten ben zakt deze altijd terug naar 0 namelijk.

De verwachting is dat ik binnenkort iets meer kilometers ga maken dus dan kan ik het mooi in de gaten houden qua algeheel gemiddeld verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Loei123 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Ik dacht zelf actueel, wanneer ik aan het coasten ben zakt deze altijd terug naar 0 namelijk.

De verwachting is dat ik binnenkort iets meer kilometers ga maken dus dan kan ik het mooi in de gaten houden qua algeheel gemiddeld verbruik.
https://ev6.synology.me/e...507_r1_20210720160310_133

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puUBEIX64761OVhiwjEehUjHFTE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DRmZMBbDd5W1NH3RzkFTHFSM.png?f=user_large

Hmm hier wordt je ook niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:14
Het verbruik is mi beter te zien in de boordcomputer... ik heb gehele km stand nog niet gereset, 8000 km, en gemm van 4,9 km....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VfTrUQrpA9AA5_0-boIwjplWj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJ7CxDl1vZVHYjH7xLzWHI3u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 18:56
[...]

Ik had hier ook niets over gehoord. Tot ik zelf ben gaan bellen. “Oh zijn ze vergeten je mee te geven, als je langs komt staat er eentje klaar voor je.”

Dus maar ff langs gereden en opgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Anunnaki schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Ik had hier ook niets over gehoord. Tot ik zelf ben gaan bellen. “Oh zijn ze vergeten je mee te geven, als je langs komt staat er eentje klaar voor je.”

Dus maar ff langs gereden en opgehaald.
Vergeten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upJO2UbLqpK2vBcd0eoK81RJTbA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/NbWHASatDEBkFSAPunwMFLfz.gif?f=user_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Het balkje is "realtime" dat gaat ook heen en weer met een vertraging van een paar seconde.
Het getal wat daarnaast staat is het gemiddeld verbruik na de laadsessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 17:10
[...]

Geen idee, maar ik heb er wel 1 gehad :) (begin december in ontvangst ontvangen).

Afgelopen vrijdag overigens winterbanden eronder gezet, het valt mij nu op dat de auto inderdaad minder trilt...

[ Voor 3% gewijzigd door pica op 17-01-2022 13:30 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
pica schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Geen idee, maar ik heb er wel 1 gehad :) (begin december in ontvangst ontvangen).

Afgelopen vrijdag overigens winterbanden eronder gezet, het valt mij nu op dat de auto inderdaad minder trilt...
Gevalletje dealer heeft hem niet meegegeven / is het vergeten. Volgens Kia NL heb ik er in ieder geval recht op. Altijd mooi meegenomen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-10 20:30
acidlover schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:12:
Pffff als ik zo allemaal lees weet ik niet of ik voor een EV6 zal gaan...
Is wel een mega wagen maar met al die gebreken....
Niks van aantrekken en gewoon die EV6 bestellen, heerlijke auto!

Met “al die gebreken” valt het best wel mee. Ik zelf heb bijvoorbeeld nergens last van. Het feit dat er sommige berijders zijn die wel 1 of meerdere “problemen” hebben wil niet zeggen dat jij die ook gaat krijgen. Bovendien als je nu nog moet bestellen is de auto bijna een jaar op de markt voordat jij hem hebt, dan zijn de kinderziektes er echt wel uit :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Ik denk maar zo als @Phusebox hem durft te bestellen. Dan kan iedereen hem met een gerust hart bestellen (grapje natuurlijk @Phusebox maar ik blijf het tof vinden dat je zo kritisch bent! :D )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:15
Dartlink schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:14:
Ik denk maar zo als @Phusebox hem durft te bestellen. Dan kan iedereen hem met een gerust hart bestellen (grapje natuurlijk @Phusebox maar ik blijf het tof vinden dat je zo kritisch bent! :D )
>:) >:)
Bij twijfel, vraag het aan @Phusebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
acidlover schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:12:
Pffff als ik zo allemaal lees weet ik niet of ik voor een EV6 zal gaan...
Is wel een mega wagen maar met al die gebreken....
Bij mij heb ik ook geen probleem met de auto, enkel de app, met name energieverbruik is niet correct.
Voor de rest nog steeds hartstikke blij met mijn EV6 (eerste EV).

Ben trouwens benieuwd, welke andere autos zijn je opties?

[ Voor 6% gewijzigd door StickMan op 17-01-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Dartlink schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:14:
Ik moet zeggen dat zijn besluit voor de EV-6 te gaan me wel heeft geholpen met dat laatste zetje! :) :) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:39
_YmmiT_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Ik moet zeggen dat zijn besluit voor de EV-6 te gaan me wel heeft geholpen met dat laatste zetje! :) :) ;)
En daarnaast heb ik het idee dat hij meer weet over de EV6 dan ik doe als bezitter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 18:43
Hape4 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:16:
[...]

Nog een update over het trillen bij 110 km/h? Hoe gaat dat op winterbanden?
Hier gaat de auto over 2 weken terug naar de garage.

Gisteren btw een Citroën E-C4 proef gereden (voor privé erbij). Ik durf het bijna niet te schrijven maar het niet trillen van die auto voelde als een verademing.
Nog een maandje, dan staat dat beest hier op de stoep! Ongeëvenaard succes qua comfort. Behalve de range dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_VR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik ben zo hard te twijfelen tussen een ID4 en Kia EV6
Wat gezinswagen en ruimte betreft heeft de ID4 natuurlijk een streepje voor.
Wat rijplezier betreft is Kia EV6 dan weerde winnaar.

Met beide al testrit gedaan en ik kom er niet uit.
Wat Lease betreft, liggen ze zo dicht bij elkaar.

De kofferruimte is een grote struikelblok om niet voor een Kia EV6 te gaan!
Wat zijn jullie ervaringen hierin? Kunnen jullie mij nog overtuigen om alsnog voor een Kia EV6 te gaan. : ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
Jan_VR schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:19:

Wat zijn jullie ervaringen hierin? Kunnen jullie mij nog overtuigen om alsnog voor een Kia EV6 te gaan. : ;)
2 honden, 2 pubers en bijna wekelijks rijden we naar de camping met een kofferbak vol spullen.

Gaat prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 14:17

Ik heb de ID4 ook gereden - leuke auto, maar vond hem rijden als een soort baksteen op wielen, weinig dynamiek, log. Daarbij vond ik de binnenkant van de auto saai en goedkoop aan doen voor een auto van die prijs. Tel daarbij op de range en het verschil in laadtijd, toen viel de beslissing al eigenlijk richting de EV6. Toen ik de car configurator van VW ging bekijken haakte ik al helemaal af.. |:(

En als je het VW ID.X forum bekijkt, als je denkt dat er issues zijn met de EV6, maak dan je borst maar nat met de ID.X lijkt het wel...

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09

Ga je dan voor een ID.4 Pro?

Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan. De kofferbak sprak mij meer aan bij vw dan bij de Kia, maar hoe vaak gebruik je die kofferbak volledig. Alleen met vakantie. Je kunt ook minder meenemen of de vlakke vloer bij de achterbank gebruiken en je hebt een frunkje.
Ga je de auto kiezen op kofferbak. Uiteindelijk nee, ik heb gekozen voor het uiterlijk en interieur, wat ik echt veel mooier vind bij de Kia.
Mijn vrouw gaf eigenlijk de doorslag. Je praat met veel meer enthousiasme over de kia dan over de vw. Toen was de keuze zo gemaakt. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:09
@Jan_VR Die touch knoppen in de ID4 vond ik niet prettig, daarom stond bij mij de Enyaq op de lijst die heeft dat niet. Alles bij elkaar genomen was ik voor de EV6 minder geld kwijt dan bij de Enyaq/ID4 want zodra je de opties gaat aanvinken loopt de prijs hard op. En het 800 volt systeem trok mij uiteindelijk over de streep, daarnaast al een goede ervaring met de e-Niro, 7 jaar garantie etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05

Big box test. De ruimte in de Kia valt erg mee. Zitruimte achterin is zelfs beter dan de ID4.
YouTube: Big Box and practicality test - Kia EV6 v VW ID4 v Ford Mustang (and...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 00:17
EricEB schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:23:
[...]

Kijk, dat zijn de betere laadwaarden !

Ben wel benieuwd naar omstandigheden;
-type laadstation
-het weer, temperatuur
-hoe lang de auto al aan het rijden was ('bedrijfstemperatuur' accu)
-de SoC toen laden begon
-had je zelf auto nog aan staan, incl verwarming?
Afgelopen weekend terug uit Italië. Geladen bij Ionity in Duitsland en Oostenrijk.
Heenreis wat vaker geladen, maar de laadsnelheid neemt pas na 8-10 min. toe. Bijv. start bij ongeveer 60-70 KWh. en na 8- 10 min naar 130-150 KWh. met een uitschieter naar bijna 200 KWh. Als je dan start bij Soc 40 %, dan voor dat hij echt snellaadt , al op 55 % zit. Bij 80 % neemt de laadsnelheid weer af naar 50-60 KWh.

Terugreis steeds leeggereden tot ongeveer 15- 20 %. Dan is bij het laden de periode van laden op 130-150 langer en ben je dus minder tijd kwijt bij de laadpaal.

Aan de laadpaal gewoon de auto uit. Blijft best lang warm in de auto.

Buitentemperatuur iets rond het vriespunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
JanKoen schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Afgelopen weekend terug uit Italië. Geladen bij Ionity in Duitsland en Oostenrijk.
Heenreis wat vaker geladen, maar de laadsnelheid neemt pas na 8-10 min. toe. Bijv. start bij ongeveer 60-70 KWh. en na 8- 10 min naar 130-150 KWh. met een uitschieter naar bijna 200 KWh. Als je dan start bij Soc 40 %, dan voor dat hij echt snellaadt , al op 55 % zit. Bij 80 % neemt de laadsnelheid weer af naar 50-60 KWh.

Terugreis steeds leeggereden tot ongeveer 15- 20 %. Dan is bij het laden de periode van laden op 130-150 langer en ben je dus minder tijd kwijt bij de laadpaal.

Aan de laadpaal gewoon de auto uit. Blijft best lang warm in de auto.

Buitentemperatuur iets rond het vriespunt.
Durf je de volgende keer ook de auto leeg te rijden tot 10% of 5% nu je meer ervaring hebt met de auto? Of durf je dat alleen in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 03-10 11:32
ERN5T schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:19:
[...]

@Dartlink heeft het perfect uitgelegd en AC en DC betekenen wel degelijk wissel- en gelijkstroom.
Natuurlijk heb je spanning nodig om stroom mogelijk te maken, maar je laadt met stroom.
@Wiliyama: opmerking was niet terecht.
Bedankt voor de correctie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-10 18:49

Zelf heb ik met beide gereden. De ID.4 is kwa rijden toch een drol op wielen.
Het is een broodje kaas. Prima het voedt, maar dat is ook alles. Zit geen lol en plezier in.

De ID.4 is een ruim ding, zeker met de juiste specificatie kan het een mooi interieur worden. Ook exterieur kun je redelijk maken. Maar het is wel een beetje een grijze muis. Natuurlijk niets mis mee, maar het is wat je wil. Wil je de meest praktische auto kies de ID.4, maar wil je toch die glimlach en de bevestiging dat je ook met je hart kiest dan is de EV6 een moetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:26
Wiliyama schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Bedankt voor de correctie.
De 'C' in AC en DC staat dan ook voor current, of ook wel stroom in het Nederlands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Net terug van een proefrit met een Hyundai Ionic 5. Die had trillende wielen bij 110 km/uur. Voor een demo auto niet heel relax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
RobbieHifi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:32:
Net terug van een proefrit met een Hyundai Ionic 5. Die had trillende wielen bij 110 km/uur. Voor een demo auto niet heel relax.
Heeft vast een verkoper van KIA incognito mee geknoeid om meer EV6 te verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:53
:)
In het IONIQ 5 topic wordt ook regelmatig geklaagd over trillende wielen. Dus ik vrees dat het iets met de velgen, banden of aandrijfassen te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Franciesco schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:04:
:)
In het IONIQ 5 topic wordt ook regelmatig geklaagd over trillende wielen. Dus ik vrees dat het iets met de velgen, banden of aandrijfassen te maken heeft...
Voor een demo auto is dat echt wel een no go. Dan weet je bijna zeker dat je ' eigen' auto dat ook heeft. Het uiterlijk van de IONIQ 5 vind ik toch echt wel leuk, maar ook met het slappe onderstel valt deze af.

De keuze gaat nu tussen een EV6 en i4.
Dus fully loaded EV6 of een beperkter uitgevoerde i4.

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieHifi op 17-01-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
RobbieHifi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:13:
[...]

Voor een demo auto is dat echt wel een no go. Dan weet je bijna zeker dat je ' eigen' auto dat ook heeft.
Hoezo dat? Bij de demo zat ik te knoeien met de laadkabel (wilde niet los), was het geluid abominabel (ruimtelijk aangezet), was de achterklep niet echt slim (instellingen) en snapte ik niet waarom de spiegels niet omlaag klapten. En hij trilde fors bij 120. Ik was een van de eerste die in die auto reed. Kortom, iemand had met alle instellingen zitten spelen waardoor ik een andere indruk kreeg van de auto dan ik nu heb.
Bij mijn auto heb ik deze issues niet (of niet meer in het geval van de trillende banden).
Niet alles wat bij een demo niet bevalt haar ook niet bevallen bij je eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
henrov schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Hoezo dat? Bij de demo zat ik te knoeien met de laadkabel (wilde niet los), was het geluid abominabel (ruimtelijk aangezet), was de achterklep niet echt slim (instellingen) en snapte ik niet waarom de spiegels niet omlaag klapten. En hij trilde fors bij 120. Ik was een van de eerste die in die auto reed. Kortom, iemand had met alle instellingen zitten spelen waardoor ik een andere indruk kreeg van de auto dan ik nu heb.
Bij mijn auto heb ik deze issues niet (of niet meer in het geval van de trillende banden).
Niet alles wat bij een demo niet bevalt gaat ook niet bevallen bij je eigen auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-07 13:19

Doe ik ook een duit in het zakje, het laden beter dan de id4 en dan maar zwijgen over de looks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:42
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat ze in het iD4 topic zeggen.

+ Werkende verwarming
+ Auto start vaker dan een EV6
+ Deurgrepen vriezen niet vast

:+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:49:
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat ze in het iD4 topic zeggen.

+ Werkende verwarming
+ Auto start vaker dan een EV6
+ Deurgrepen vriezen niet vast

:+
Vergeet het Tesla topic niet :P In collega met een M3 met "wat" issues werd door dat topic hier verwezen onder het mom van "De EV6 is erger". Maar bij ons wordt het vrij snel opgelost :D

Mijn persoonlijke wensenlijstje vooralsnog:
- Batterij voorverwarming bij navigeren naar snellader;
- Routes berekenen met laadstops;
- OTA updates.

Maar als ik de geruchten mag geloven komt dit vrij snel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
  • Laatst online: 04-09-2024

Tel de frunk eens op bij de bagageruimte, zal je zien dat het verschil ineens heel klein is. TRipje Italie met twee kinderen en een hond ging zonder problemen en ik kon gewoon nog door de achterruit kijken. (ja ook als het regent...)

[ Voor 9% gewijzigd door Tempo_del_sole op 17-01-2022 18:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:56
Hiervoor had ik een V70 met 2 meter ruimte als de bank plat lag. Alles paste, heerlijk met vakantie en verbouwen. Maar na 2 jaar corona ben ik wel uitverbouwd en met elke grotere auto ben ik ook meer mee gaan nemen. Ergens wilde ik best kleiner gaan rijden (is niet helemaal gelukt). Wil je echt voor de vakantie alleen de ruime kofferbak die je nooit echt vol gooit? Vorige week hadden een een nieuwe afzuigkap, de doos paste niet zonder de bank plat te leggen. Bij de Volvo ging dat prima. Maar de bank platleggen is twee klikjes en dan past het toch gewoon. Daarentegen wordt ik blij van de looks van deze auto, de wegligging en de rijke uitrusting. Maar goed, als het erop aan komt zou ik zeggen dat je de ID4 moet nemen. Ik zou het jammer vinden als de EV6 de nieuwe polo wordt en op elke straathoek staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmens
  • Laatst online: 15-08-2023
jmens schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:16:
Vertrouw de app voor geen meter.

Had van de week een rit van 225 km ( een heen en weer rit) en volgens de app meer als 88KWh verbruikt?
Dat is dan ongeveer op 2,55 km/kWh.

Dat is toch sterk voor een 77,4 kwh uitvoering.
Vandaag weer de zelfde rit gereden.
vanuit de auto een gemiddeld verbruik van 17,8 kW/100km -> 5.61 km/kWh

De app ??? Nu nog gekker als de laatste keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mDFu8UG3REvl85TqOvvdtUV1zA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQ6PO1eM9bIYDQi7kWkc8vVD.jpg?f=fotoalbum_large

Dat dan zonder een laadstop, dus meer Kw's verbruiken als je überhaupt ter beschikking hebt??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
Ik ben toch wel benieuwd naar de ervaringen van de RWD bezitters wat betreft het achter uitbreken. Ik heb twee proefritjes gemaakt en leek een beetje te voelen dat de achterkant aan het zoeken was. In mijn BMW heb ik dat een stuk minder. Ik werd getriggerd door een member van de Facebook groep "Kia Ev6 owners". Hij komt wel van een Tesla model S dus zal niet snel tevreden zijn. Om hem te quoten. Dit is wat hij slecht vond:

[Traction: Well there is none. It was dry (though admittedly coldish) today but the car can absolutely not handle the power from the rear wheels. Everytime I wanted to accelerate coming out of a turn, the rear end broke loose, I found it frankly dangerous (and yes, traction control was on). So AWD or nothing for this one.]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
henrov schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:25:
[...]

Niet alles wat bij een demo niet bevalt haar ook niet bevallen bij je eigen auto.
demo had 16k gereden en dan nog de trillende banden. Voor de rest kan ook door instellingen heen kijken. Maar de instelling was er niet om de resonantie van de banden weg te nemen. Als het in de eerste 100 km gebeurt, kun je zeggen vers van de pers. Nog niet opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
_YmmiT_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:19:
Ik ben toch wel benieuwd naar de ervaringen van de RWD bezitters wat betreft het achter uitbreken. Ik heb twee proefritjes gemaakt en leek een beetje te voelen dat de achterkant aan het zoeken was. In mijn BMW heb ik dat een stuk minder. Ik werd getriggerd door een member van de Facebook groep "Kia Ev6 owners". Hij komt wel van een Tesla model S dus zal niet snel tevreden zijn. Om hem te quoten. Dit is wat hij slecht vond:

[Traction: Well there is none. It was dry (though admittedly coldish) today but the car can absolutely not handle the power from the rear wheels. Everytime I wanted to accelerate coming out of a turn, the rear end broke loose, I found it frankly dangerous (and yes, traction control was on). So AWD or nothing for this one.]
Hier ook RWD. Maar ik vond het voor en na de updates dikke prima. Zowel op droog als nat wegdek. Eigenlijk geen last van gehad tenzij ik dit zelf wilde. Als je terwijl je in de bocht zit dan een volle dot gas geeft, ja dan breekt hij uit. Zelf heb ik een vrij sportieve rijstijl (kuch 320km range met volle accu op 't moment) en mij gebeurt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lijkt me ook beetje overdreven die post. Ik vond zelf de Model 3 zenuwachtiger rijden dan de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
Phusebox schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:39:
Lijkt me ook beetje overdreven die post. Ik vond zelf de Model 3 zenuwachtiger rijden dan de EV6.
Ik vond hem verder best wel positief moet ik zeggen. Alleen dit stukje vond hij niks en de HDA (wat ik denk ik toch niet ga gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik heb ook totaal geen problemen met de tractie. Gewoon een beetje weten wanneer je terug vol op de gas kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JT900 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:41:
Ik heb ook totaal geen problemen met de tractie. Gewoon een beetje weten wanneer je terug vol op de gas kan.
Hmm misschien heb ik het te rustig aangedaan. Mijn huidige BMW ligt dan weer als een baksteen op de weg. Zelfs in de sneeuw moet ik traction control uitzetten om een beetje goed dwars te kunnen gaan (op een afgesloten terrein).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RuudV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 19:59
_YmmiT_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:19:

Na jarenlang BMW te hebben gereden, heb ik nu een GT line RWD, en ben dik tevreden over t rijgedrag. Het is natuurlijk een SUV-achtig model dus je moet m niet vergelijken met de sedan modellen van BMW, maar hij ligt strak op de weg en je voelt niet dat ie zo zwaar is. Heb je in Sport of Normal modus gereden? Want zit best veel verschil in wat de esp toelaat qua uitbreken van de achterkant vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 17:02
Heeft iemand hier al te maken gehad met het compleet wegvallen van de internetverbinding? Heb welgeteld 2 weken fijn de Kia Connect app kunnen gebruiken, maar sinds een aantal dagen kan ik geen verbinding meer krijgen met de EV6.

Status verversen blijft maar duren tot er uiteindelijk een melding komt dat de auto niet te bereiken is, en ook vanuit de auto lijken geen zaken die een internetverbinding nodig hebben nog te werken. Het opnieuw configureren van Kia Connect lukt ook niet, omdat deze actie ook een verbinding vereist. Verder geen inhoudelijke melding alleen "Bezoek een officiële Kia dealer".

Heb volgende week sowieso al een afspraak staan bij de dealer, maar als iemand hier al ervaring heeft met dit probleem (en hoe op te lossen) is het fijn om dat te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ossie7 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:44:
Heeft iemand hier al te maken gehad met het compleet wegvallen van de internetverbinding? Heb welgeteld 2 weken fijn de Kia Connect app kunnen gebruiken, maar sinds een aantal dagen kan ik geen verbinding meer krijgen met de EV6.

Status verversen blijft maar duren tot er uiteindelijk een melding komt dat de auto niet te bereiken is, en ook vanuit de auto lijken geen zaken die een internetverbinding nodig hebben nog te werken. Het opnieuw configureren van Kia Connect lukt ook niet, omdat deze actie ook een verbinding vereist. Verder geen inhoudelijke melding alleen "Bezoek een officiële Kia dealer".

Heb volgende week sowieso al een afspraak staan bij de dealer, maar als iemand hier al ervaring heeft met dit probleem (en hoe op te lossen) is het fijn om dat te weten :)
Probeer eens een reset van het infotainment systeem door met een pinnetje de reset knop in te drukken op het bediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrnt
  • Laatst online: 12-07-2024
_eLMo_ schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:51:
Qua audio is het eerste wat je moet doen die meridian ruimtelijkheids modus flink terugschroeven tot uit.

Die modus introduceert een faseverdraaiing waardoor (standaard / de meeste) muziek ruimtelijker klinkt, maar faseverdraaiing heeft altijd tot gevolg dat frequenties elkaar opeens gaan cancellen, en wat mij betreft gaat er er niet op vooruit. Dat krijg je nooit rechtgetrokken met een EQ omdat elk nummer anders is.

Dus als je last heb van te veel / weinig lage tonen / midden tonen. Eerst dat proberen.
Waar vind ik de ruimtelijkheids-modus? Ik zie het niet in de audio-instellingen staan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Laatst online: 08-04-2023
Een forum is vaak een verzamelplaats voor tips, vaak positief, soms negatief en klachten blijven beter vooraan in ons geheugen hangen.

Kia werkt echt heel hard aan oplossingen, geen halfbakken fix of workaround maar echte oplossingen.

Ik ben ongeduldig als iets niet goed werkt maar ik wacht liever semi-geduldig wat langer op een goede oplossing. Bij de e-Niro hebben ze bewezen de kopers niet in de kou te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 17:02
Phusebox schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:45:
[...]

Probeer eens een reset van het infotainment systeem door met een pinnetje de reset knop in te drukken op het bediening?
Ga ik morgen even proberen. Heeft deze knop hetzelfde effect als een factory reset, of is dit puur om het systeem te herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ossie7 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:01:
[...]

Ga ik morgen even proberen. Heeft deze knop hetzelfde effect als een factory reset, of is dit puur om het systeem te herstarten?
Volgens mij is het een cold boot, dus alles wordt helemaal opnieuw gestart.

Heb hier eerder gelezen dat het iemand bij soortgelijke problemen heeft geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Ihkvdb schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:59:
Een forum is vaak een verzamelplaats voor tips, vaak positief, soms negatief en klachten blijven beter vooraan in ons geheugen hangen.

Kia werkt echt heel hard aan oplossingen, geen halfbakken fix of workaround maar echte oplossingen.

Ik ben ongeduldig als iets niet goed werkt maar ik wacht liever semi-geduldig wat langer op een goede oplossing. Bij de e-Niro hebben ze bewezen de kopers niet in de kou te laten staan.
Precies! Een bijna first fix voor alle problemen die ik persoonlijk heb mogen ervaren! Kan menig autofabrikant/softwareboer nog wat van leren! :)

Laat ze nu maar mooi de prio 1's oplossen, en daarna wat fijne features bijbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
JT900 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:41:
Denk dat het ook helpt als dealers die banden niet zo idioot hard oppompen. Ook ik zat op 3 bar. Nu op 2,5 rondom. Veel prettiger, en heb het gevoel (met dit weer) dat er meer ‘bite’ is wat van de band afkomt.

Relatief natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
king_dude schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Denk dat het ook helpt als dealers die banden niet zo idioot hard oppompen. Ook ik zat op 3 bar. Nu op 2,5 rondom. Veel prettiger, en heb het gevoel (met dit weer) dat er meer ‘bite’ is wat van de band afkomt.

Relatief natuurlijk.
2.5 bar koud of warm. Zomer/winter/allround?

Ik zit nu zelf op 2.5 bar koud op een winterband :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
lrnt schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:58:
[...]

Waar vind ik de ruimtelijkheids-modus? Ik zie het niet in de audio-instellingen staan. :X
Ik kijk nu in de app dus kan niet zo snel verzinnen hoe je dit in de auto doet.

Via de Kia app;
User settings > user profile > vehicle settings > sound settings > premium sound

Daarna kiezen voor “custom”

Ik heb “Meridian Intelli-Q” ook op “minimised” staan. “Minimised” of “Off” klinkt in mijn oren beter.

Sorry heb alles in Engels staan O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYvwbcvFn5fjQ1CosFqPqNn_sJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cui2wYO3NH5n5ZlFgdKLCFed.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Anunnaki op 17-01-2022 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Dartlink schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:27:
[...]

2.5 bar koud of warm. Zomer/winter/allround?

Ik zit nu zelf op 2.5 bar koud op een winterband :)
Koud! En op de standaard band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
king_dude schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:34:
[...]

Koud! En op de standaard band.
Check! Ik heb echt nooit gesnapt waarom dealers/bandenboeren alles ze knoeperdshard oppompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcEv6
  • Laatst online: 20-02-2023
henrov schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Echt een verschrikkelijke miskleun. Mooie looks maar verder zo brak als het maar kan. Je kunt nauwelijks rijden, comfort is eigenlijk afwezig. De auto start vaak niet, de software loopt vast of reset spontaan. Het trilt als een gek, bereik is maar de helft van wat je verwacht en de temperatuur moet op max anders wordt het niet warm in de auto.

Oh ja, de spraakherkenning luistert alleen naar mij en niet naar mijn vrouw.
Heb af en toe problemen met de verwarming maar hier krijg ik morgen een update voor bij de dealer. Verder zeer tevreden over de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Speedfight schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:59:
Vanmorgen mijn profiel ook spontaan gereset na het starten van de auto. Alles weer terug naar fabrieksinstellingen en moest mijn profiel dus opnieuw koppelen en back-up terugzetten.
Profiel van mijn vrouw was nog wel aanwezig, dat was ook het profiel dat als laatste actief was.
Ik heb het vermoeden dat het profiel van slag is geraakt door de geplande klimaatcontrole, die had ik namelijk naar de auto verzonden vanmorgen, maar dus ook zonder resultaat. Dikke faal dus :-(

Wat een andere tweaker ook al aangaf, lijkt het erop dat je klimaatinstelling via de app niet bij de auto aankomt als je profiel niet als laatste actief was in de auto.

[Afbeelding]
Ben al drie profielen kwijtgeraakt. Heb niet het idee dat het met de climate controle te maken heeft. Geen idee waarmee wel... :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
In plaats van dat rare balkje... welke ik ook niet helemaal volg. In het menu van EV en dan op die 3 streepjes en dan 2e keuze. Ev-informatie, En dan op Energieverbruik dan zie je 4 waardes welke het actuele verbruik weergeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvGzbnJolH_vpCPVrzV76OQf-Gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVEwzWKuSHrAAPj9TgqFsoi6.jpg?f=fotoalbum_large

Als je enthousiast het pedaal in stampt kan je over de 200kW in beeld krijgen >:)
Dus wie biedt hoger 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024

Ik heb een belachelijk groot computerscherm (zo'n mooie widescreen) in mijn vorige Optima SW kon ik deze doos niet in de kofferbak krijgen, dus moest minimaal 1 bank plat.
In de EV6 krijg ik dezelfde doos in de breedte erin.
Hoogte is echt naar achteren toe iets minder. Maar als je meer hoogte wil kan je de dubbele bodem eruit halen. Wat dan betreft doet die niet veel onder voor mijn vorige station wagen.
Daarnaast in het interieur voornamelijk voorin een stuk meer ruimte door de open ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Phusebox schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:39:
Model 3 is zeer zenuwachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:53
Off topic, maar de Model 3 in de chill stand rijdt duidelijk rustiger dan de normale stand die erg fel is. Soms wel leuk overigens :) Het stuurgedrag blijft mede door het kleine stuurtje, ook in comfort instelling, relatief direct wat op de snelweg imo een wat zenuwachtig gedrag geeft. Maar ieder wat wils en ik heb als het goed is straks de EV6 naast de (zakelijke) Model 3. Dus ik kan beide modellen waarderen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anunnaki
Voor diegene die (net als ik) de mogelijkheid zochten om de lichtbalk aan te hebben tijdens dagrijverlichting.

Zet je verlichting niet in de “auto” stand. Maar de stand van dagrijverlichting (dus stand 3). Dan staat de lichtbalk achter ook aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiXJ_wla5LmpKfiGZN8MYiAfHZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTGUHRp34xANOWoaaERinJXp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RDQ
  • Laatst online: 09-01-2023

RDQ

Ik heb 3 kinderen van 3,6 & 9 in de kerstvakantie zijn we een week weggeweest. Die van 3 zit nog in een kinderstoel en de andere twee op een verhoger.

Het volgende ging mee;

2 boodschappen kratten
3 tassen voor de kids
1 grote tas kleren
1 grote tas laarzen en schoenen
1 dik Winterdekbed
En nog een paar van losse tasjes en de winterjassen

Ik heb wel de vlakke vloerplank eruitgehaald en daarin het dekbed gelegd alle andere spullen er boven op.

We zaten in de bossen dus de auto was behoorlijk vuil van binnen. Vervolgens via de adapter heb ik midden in het bos de auto kunnen stofzuigen 😉 werkt perfect

Deze auto is echt groot genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
lrnt schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:58:
[...]

Heb je het Meridian pakket? Onder instellingen -> geluid. Ik heb er zo geen foto van. In de Engelse noemen ze het horizon:

YouTube: Kia EV 6 Features- Infotainment System | Kia How-To (vanaf 64s).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 20:40

PB-powell

Mr. Laziness

Toen ik de auto gister aansloot had de app al moeite met dit detecteren, maar 239km op 10% zou wel een unicum zijn. Voor aansluiten zei de app als bereik 35km dus hij werkt half bij…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgRLKTmNckq-IJwwg3ef1rr-FqA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/itkW7EvYxslDuwzPAasGkmx8.png?f=fotoalbum_large

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
king_dude schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:06:
Weten jullie wat de tekst ‘nav’ betekent in het cluster? Deze zie ik pas zeer recent[Afbeelding]
Ik heb het antwoord (uit Ionic forum)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_pVXfOEbZ6ZO155VJ39vU-MVio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmuaJ5sf4L0jfIBdSyuOUSKo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IyXkPLzGYkE_D2Rq1nd5-m1JgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVWTcr0WuvTuL1OpE6t5OnrL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bijbehorende video bij de post hierboven:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
PB-powell schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 07:17:
Toen ik de auto gister aansloot had de app al moeite met dit detecteren, maar 239km op 10% zou wel een unicum zijn. Voor aansluiten zei de app als bereik 35km dus hij werkt half bij…
[Afbeelding]
Heel af en toe heb ik ook zo'n rare meting. Zie ik ook soms in de grafiekjes in HA. Maar ik denk dan, ach als dit hetgeen is waar ik om moet klagen is het een perfecte auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Dartlink schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:13:
[...]

Heel af en toe heb ik ook zo'n rare meting. Zie ik ook soms in de grafiekjes in HA. Maar ik denk dan, ach als dit hetgeen is waar ik om moet klagen is het een perfecte auto :)
Eens, alleen bleek de auto maar tot 52% te zijn geladen :?
Daar baalde ik uiteraard wel van, hij had tot 80 gemoeten. Vanavond dus weer aan de lader en dan opnieuw proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
PB-powell schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 07:17:
[Afbeelding]
Ik druk zelf altijd nog op handmatig vernieuwen van de informatie, dan moet ik een pincode opgeven en wordt er nieuwe informatie opgehaald, zie je dan nog steeds foute waarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Loei123 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:21:
[...]

Ik druk zelf altijd nog op handmatig vernieuwen van de informatie, dan moet ik een pincode opgeven en wordt er nieuwe informatie opgehaald, zie je dan nog steeds foute waarden?
Ja op het screenshot zie je dat ik net heb ververst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
PB-powell schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:15:
[...]

Daar baalde ik uiteraard wel van, hij had tot 80 gemoeten. Vanavond dus weer aan de lader en dan opnieuw proberen
Thuis opgeladen of publieke laadpaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:04

Peetman

Tjah....

PB-powell schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:15:
[...]

Stond de laadlimiet op 50%? Die van ons staat op 90% en die stopt altijd bij 92%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Anunnaki schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:34:
Voor diegene die (net als ik) de mogelijkheid zochten om de lichtbalk aan te hebben tijdens dagrijverlichting.

Zet je verlichting niet in de “auto” stand. Maar de stand van dagrijverlichting (dus stand 3). Dan staat de lichtbalk achter ook aan.

[Afbeelding]
Dan kun je hem net zo goed op standje 4 zetten, dan heb je altijd alle verlichting aan, alleen geen automatisch grootlicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
ruudje1983 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:52:
[...]

Dan kun je hem net zo goed op standje 4 zetten, dan heb je altijd alle verlichting aan, alleen geen automatisch grootlicht.
Ik zet 'm zelf overdag ook altijd op dagrijverlichting, niet op alle verlichting aan. Vind het mooier als de Tiger Face + lichtbalk aanstaan dan dat de koplampen ook meedoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Zojuist 16km afgelegd, een heen en terugreis van 8km.

Op de terugweg de nodige stoplicht sprintjes uitgevoerd (9 stoplichten per heen/terugreis) en 5% accu verloren over deze 16km.

Ik kom met 100% batterij ook niet meer aan een verwacht bereik boven de 400km.
Wat wel opvalt is dat ik begin met 375km range en na 16km nog 365km range.

Overigens geeft de app nog steeds 375km range aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Peetman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:47:
[...]

Stond de laadlimiet op 50%? Die van ons staat op 90% en die stopt altijd bij 92%.
Ja dat heb ik ook inderdaad. Het rare is dat je ziet dat hij tot 90% op 10,6 kW laadt. Daarna met zo'n 100 watt tot 92%. Kun jij dat ook terugzien?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLK0h7MnVe3LFyhrphLlm-nqEwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DQOOLog40O9NRDMeVXtG0FT.jpg?f=fotoalbum_large
Eindelijk bij de dealer de eerste Moonscape Mat bewonderd. Ik heb deze bestelt in GT-Line met AWD in augustus 2021 maar de auto is nog steeds niet geproduceerd. Wordt dus waarschijnlijk april. Maar, in het grijs is de auto wel dik zeg. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rethink schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:32:
[Afbeelding]
Eindelijk bij de dealer de eerste Moonscape Mat bewonderd. Ik heb deze bestelt in GT-Line met AWD in augustus 2021 maar de auto is nog steeds niet geproduceerd. Wordt dus waarschijnlijk april. Maar, in het grijs is de auto wel dik zeg. Nice!
Ja dat mat grijs is echt voor mij ook de mooiste kleur, maar ik durfde het niet aan qua onderhoud en de extra kosten bij een eventuele (kleine) schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
Phusebox schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:35:
[...]

Ja dat mat grijs is echt voor mij ook de mooiste kleur, maar ik durfde het niet aan qua onderhoud en de extra kosten bij een eventuele (kleine) schade.
Uhhh, mis ik iets qua onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Rethink schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Niet door de wasstraat o.a. omdat de matte look dan wegvaagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Rethink schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Het is meer werk om de matte lak goed te onderhouden, zeker als ie niet ook nog eens extra gecoat wordt ter bescherming.

Vuil trekt er sneller in (denk aan vogelpoep), schoonmaken moet met speciale middelen, niet door de wasstraat, dat soort dingen.

Verder zijn krassen of kleine beschadigingen niet simpel bij te werken, dan moet het hele paneel gespoten worden. En ook dat gaat niet zomaar overal bij mijn weten vanwege de matte lak.

Hoe gaaf ik het ook vind, dat gaat mij persoonlijk te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:04

Peetman

Tjah....

Mister I schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:27:
[...]

Ja dat heb ik ook inderdaad. Het rare is dat je ziet dat hij tot 90% op 10,6 kW laadt. Daarna met zo'n 100 watt tot 92%. Kun jij dat ook terugzien?
Volgens mij wel. Op onderstaande grafiek zie je ook een afbuiging aan het einde voordat deze vlak gaat lopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdZ7IIninXV7N1a6JFbL1GQyLPM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0mdZAMTC4yTEEpAmNb3Yqmx6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Rethink schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:32:
[Afbeelding]
Misschien vloeken in de kerk maar i.c.m. een Plus uitvoering en het zwart om de wielkasten en bumpers vind ik het echt geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:54:
[...]

Misschien vloeken in de kerk maar i.c.m. een Plus uitvoering en het zwart om de wielkasten en bumpers vind ik het echt geen succes.
Dit is overigens de Air uitvoering, en ben het niet met je eens. De kleur misstaat niet, maar je hebt gelijk dat het op een GT(-Line) beter tot zijn recht komt. Maar goed, dat is met elke kleur :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-10 22:53
Anunnaki schreef op maandag 17 januari 2022 @ 22:34:

[Afbeelding]
Stand 3 is geen dagrijverlichting, maar het aloude stadslicht of parkeerlicht. Hierbij branden de lichten aan de voorzijde zwakker dan bij DRL. Dus wat je aan veiligheid wint aan de achterzijde, gooi je weg aan de voorzijde. Stand 3 is alleen voor stilstand, 2 en 4 tijdens het rijden.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:55:
[...]

Dit is overigens de Air uitvoering, en ben het niet met je eens. De kleur misstaat niet, maar je hebt gelijk dat het op een GT(-Line) beter tot zijn recht komt. Maar goed, dat is met elke kleur :'(
Behalve Deep Forest. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Peetman schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Volgens mij wel. Op onderstaande grafiek zie je ook een afbuiging aan het einde voordat deze vlak gaat lopen:

[Afbeelding]
Ja hier dus ook inderdaad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7JQOxLLehmBmuNbfZTJlntXQVI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yNEMeM9Q2SqgR47EIXjmiU5E.png?f=user_large

Voor diegene die met Homey werken. Je kan best wel leuk dingen uit Homey halen met de EV6. Ga daar nog wat verder mee spelen de komende tijd. Ook hier dan voorverwarmen vanuit Homey afhankelijk van het ritme van die dag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gw9m4tW_jcGg84JiU_JM8odrEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z7BKzt2Lhudg4omD8Yinc8y2.png?f=fotoalbum_large

En zo is er nog wel meer data uit te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StickMan
RuudV schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:44:
[...]

Na jarenlang BMW te hebben gereden, heb ik nu een GT line RWD, en ben dik tevreden over t rijgedrag. Het is natuurlijk een SUV-achtig model dus je moet m niet vergelijken met de sedan modellen van BMW, maar hij ligt strak op de weg en je voelt niet dat ie zo zwaar is. Heb je in Sport of Normal modus gereden? Want zit best veel verschil in wat de esp toelaat qua uitbreken van de achterkant vind ik
Helemaal eens. Het rijgedrag van de EV6 is dik in orde. Ook jarenlang in een 320 gereden, en voor een crossover-achtig auto (hoog op de poten) is EV6 best strak. Ongeveer drie maanden lang heb ik in een Niro gereden (voorloopauto) en ik merk echt een verschil. Ik heb ook een paar keer in een BMW X1 (X-drive) van een collega gereden, en heb het gevoel dat de EV6 strakker op de weg ligt (misschien door het lagere zwaartepunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
Phusebox schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Het is meer werk om de matte lak goed te onderhouden, zeker als ie niet ook nog eens extra gecoat wordt ter bescherming.

Vuil trekt er sneller in (denk aan vogelpoep), schoonmaken moet met speciale middelen, niet door de wasstraat, dat soort dingen.

Verder zijn krassen of kleine beschadigingen niet simpel bij te werken, dan moet het hele paneel gespoten worden. En ook dat gaat niet zomaar overal bij mijn weten vanwege de matte lak.

Hoe gaaf ik het ook vind, dat gaat mij persoonlijk te ver.
He Phusebox, dank. Dit is mij allemaal bekend maar maak me daar gek genoeg niet zo druk om. Wassen doe ik met mijn huidige Niro ook soms zelf.
Een vriend van mij heeft een peperdure Mercedes sport in mat grijs. Voor te bestellen heb ik eens met hem overlegd. Inderdaad nooit door de wasstraat (schijnen wel bij de betere wasstraten speciale programma's voor te zijn) en zijn mening: simpel met water afspoelen, je ziet weinig op mat grijs maar nooit gaan boenen idd.
Het enige waar ik me zorgen om maak is dat die pubers er eens lekker een hockeytas langs trekekn als we uit moeten spelen.
We zien wel.
Maar, wel mooi in mat grijs hoor.

Heeft er al iemand een Moonscape ???
Pagina: 1 ... 95 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic