Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Dartlink schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:10:
[...]

Volgens mij is dat automatisch de snelheid aanpassen nav verkeersborden :)

Die pijl naar onderen ken ik dan weer niet. Wat is dat? :P
Volgens mij wil ie dan de snelheid omlaag brengen. En ja kan kloppen, realiseer mij net dat ik die optie recent aangezet heb - aangezien ik een hekel heb om meer tijd kwijt te zijn met aanpassen cruise control (door of uit/aan te zetten voor direct nieuwe snelheid, of nog erger op de min/plus te blijven drukken tot ik eindelijk bij die snelheid ben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
king_dude schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Volgens mij wil ie dan de snelheid omlaag brengen. En ja kan kloppen, realiseer mij net dat ik die optie recent aangezet heb - aangezien ik een hekel heb om meer tijd kwijt te zijn met aanpassen cruise control (door of uit/aan te zetten voor direct nieuwe snelheid, of nog erger op de min/plus te blijven drukken tot ik eindelijk bij die snelheid ben)
Overdag in Nederland niet heel spannend, (bijna) overal 100. In de avond werkt het al beter. Dan gaat de auto uit zichzelf sneller of juist langzamer rijden adhv de verkeersborden.

In Duitsland op de Autobahn ook enorm handig met alle baustelle.

Die pijl heb ik dus nog nooit gezien, en ik rijd er sinds Oktober al in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Dartlink schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:22:
[...]

Overdag in Nederland niet heel spannend, (bijna) overal 100. In de avond werkt het al beter. Dan gaat de auto uit zichzelf sneller of juist langzamer rijden adhv de verkeersborden.

In Duitsland op de Autobahn ook enorm handig met alle baustelle.

Die pijl heb ik dus nog nooit gezien, en ik rijd er sinds Oktober al in :P
Heb je ook last van borden die naast de snelweg staan op een parallelweg, zoals 60 kmh. Gaat de auto dan vol in de remmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rethink
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-12-2024
JT schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, juist niet over Meridian, ik vroeg mij af omdat je er wat kennis van hebt en ook bekend bent met de EV6, wordt bij de standaardaudio de bende ge-eq'd of is de frequentiecurve van wat er uit de headunit komt gewoon vlak bij elk volume?
Nou ja, ik ben een absolute audio liefhebber maar geen techneut, zullen we maar zeggen.
Ik denk dat sound sowieso niet vlak uit auto speakers komt, al is dat een gok. Maar dat mag ook. Uit je dure NAD versterker komt op vlak ook het geluid zoals NAD het bedoelt. Opvallend is wel dat elke auto af fabriek de bass op +3 heeft staan. Althans dat is wat ik heb meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Phusebox schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:20:
Bedacht me net toen ik in de mist reed opeens: waar zitten de mistlampen aan de voorzijde van de EV6 (Plus) eigenlijk?

Nou, nergens dus... Dat is toch ook zoiets waar je standaard vanuit gaat dat het er op zit. Snap ik echt weer niet zo'n beslissing.
Er zitten hele goede koplampen in die zeer prettig lichtbeeld geven ook in de breedte. Heb hier op de zeeuwse polderwegen nog niet gehad van had ik nu mijn mistkijkers maar om bij te lichten, zoals ik met voorgaande auto's wel prettig vond. Denk eerder dat ze een extra storend effect hebben op het adaptieve karakter van de koplampen, en daarom ze niet zijn toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 19:14
JPoers83 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:47:
[...]

Er zitten hele goede koplampen in die zeer prettig lichtbeeld geven ook in de breedte. Heb hier op de zeeuwse polderwegen nog niet gehad van had ik nu mijn mistkijkers maar om bij te lichten, zoals ik met voorgaande auto's wel prettig vond. Denk eerder dat ze een extra storend effect hebben op het adaptieve karakter van de koplampen, en daarom ze niet zijn toegepast.
Alleen de Plus heeft die koplampen niet ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
king_dude schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:04:
Ik rij nog rond zoals ie van de boot af kwam. Mijn kleur is interstellar grey.
Nog 2 weekjes wachten, dan gaat mijn detailer eerst overal lak dikte meten, en eens goed kijken of er nog lakfouten aanwezig zijn. Als ie grondig schoongemaakt is komt wrapfolie er op.
* blanke folie over de ledbalk achterklep boven én onder, zodat kunststof beschermd is
* Smoke folie over de reflectoren aan de zijkant, zodat de kleur overeenkomt met ledbalk (diep donker rood).
* smoke folie over de knipperlichten en witte balk. Doel is om deze een stuk donkerder (maar niet zwart!) te maken. Wit thema moet zichtbaar blijven!
* over de zilveren randen langs passagier, in dezelfde kleur als ledbalk achterklep. Dus niet felrood, maar diep donker rood
* voorkant zilveren rand om bumper wordt zelfde kleur als bumper. Moet onzichtbaar zijn
* logo’s gaan er af achter, voor nog even kijken
* dak wordt zwart gewrapt.

Ik twijfel nog om binnen tegen de deuren (bij onderkant scharnierpunt folie te laten zetten. Heb gemerkt dat dat erg instapschade gevoelig is.

Het thema is dus niet opvallen met contrast verschil, maar subtiel/ detail.

Hierna coaten en dan Shinen!
Mijn Plus Interstellar Grey staat op de boot en komt 24 januari in Rotterdam aan. Ik ben heel benieuwd hoe die van jou er uit komt te zien. Ik denk er ook over om de chromestrips rondom te laten wrappen. Het aanbrengen van smokefolie en blanke folie op de door jou genoemde delen lijkt me ook interessant. Hoop dat je het resultaat snel met ons kan en wilt delen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
De Ideale Man schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:22:
[...]

Heb je ook last van borden die naast de snelweg staan op een parallelweg, zoals 60 kmh. Gaat de auto dan vol in de remmen?
Heb ik vooralsnog geen last van gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
De Ideale Man schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Nee, echt waar! Heb je een dikke snelle bak en ga je achter een vrachtwagen blijven plakken met 80km/h... |:(
Doe ik ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
Bedacht me net toen ik in de mist reed opeens: waar zitten de mistlampen aan de voorzijde van de EV6 (Plus) eigenlijk?

Nou, nergens dus... Dat is toch ook zoiets waar je standaard vanuit gaat dat het er op zit. Snap ik echt weer niet zo'n beslissing.
Aannames leiden vaak tot teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Phusebox schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:59:
[...]

Dan toch de GTLine bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:03
Phusebox schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:59:
[...]

High beam assist is volgens mij hetzelfde als IFLS en zit wel op de plus. Ik was in de veronderstelling dat het alleen op de GT line zit, maar de dealer vertelde bij aflevering van niet. Er heeft nog geen tegenligger geknipperd dat ik groot licht aan had, het lijkt erop dat het ook nog goed werkt.

-edit- zit dus niet op de plus. Op de site van Kia staat ook een foto van de IFLS koplamp welke op de gt line zit.

[ Voor 11% gewijzigd door xxander968 op 16-01-2022 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
king_dude schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:06:
Weten jullie wat de tekst ‘nav’ betekent in het cluster? Deze zie ik pas zeer recent[Afbeelding]
De NAV zie je eigenlijk alleen op de snelweg en betekent volgens mij dat hij ook de snelheid afstemt op basis van bochten e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingOfNorway
king_dude schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:18:
[...]

De pijl naar beneden betekent dat als je op dat moment de linker knop op je stuur naar beneden duwt, je SCC dan automatisch naar de geldende snelheid (plus/min de marge die je hebt ingesteld). Wordt gezet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KingOfNorway
xxander968 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:32:
[...]

High beam assist is volgens mij hetzelfde als IFLS en zit wel op de plus. Ik was in de veronderstelling dat het alleen op de GT line zit, maar de dealer vertelde bij aflevering van niet. Er heeft nog geen tegenligger geknipperd dat ik groot licht aan had, het lijkt erop dat het ook nog goed werkt.
High Beam Assist (HBA) is iets anders dan IFLS. Bij HBA wordt automatisch je groot licht aan en uit gezet, bij IFLS wordt automatisch een deel van je koplamp uitgezet waardoor anderen niet verblindt worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• KingOfNorway
Net even een retourtje Almere Antwerpen gedaan. Dat kan dus gewoon met een volle accu zonder bij te hoeven laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 08:07
Heeft iemand al de moonscape kleur of ben ik de enige die hem besteld heeft? :?

[ Voor 4% gewijzigd door marcovit op 16-01-2022 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
Foutje :)

[ Voor 161% gewijzigd door frank3523 op 16-01-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 18:56
marcovit schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:29:
Heb vernomen dat er al een aantal op de boot onderweg zijn hierheen. Deze maand moeten ze aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golfie5
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-06-2023
Komende week staat de aflevering van de EV6 GT-line (demo van dealer) gepland. Ik rij momenteel een MB GLC 350e coupe (hybride). Erg benieuwd of auto ook 1 of meerdere kinderziektes (zombie mode - verwarming -) uit dit topic heeft. Daarnaast ook erg benieuwd of rij-ervaring wezenlijk anders gaat worden tov MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Voor diegene die een OBD dongle gebruiken icm ABRP. Je kan waarschijnlijk niet een route op afstand plannen met de exacte SOC waarde? Je moet echt in de auto zitten en de EV6 aan hebben staan om de exacte waarde in ABRP terug te zien?

Of heb ik het mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:08
marcovit schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:29:
Ik had een GT-Line AWD Moonscape besteld, maar uiteindelijk in november ge-switched naar Yacht Blue, omdat de Moonscape GT-Line AWD niet in 2021 op tijd geleverd kon worden. Vanwege de bijtelling heb ik toch maar ge-switched.

Volgens RDW is er toch een grijze GT-Line AWD geleverd in december, met kenteken N-861-LV. De GT-Line is in NL alleen leverbaar in Runway Red, Snow White Pearl, Aurora Black Pearl, Yacht Blue, Moonscape (grijs).

Dus een grijze AWD GT-Line, is toch Moonscape, of is het ge-wrapped in grijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-10 18:49

Bmw i4 heeft dat ook niet. Denk dat men uitgaat dat de koplampen met matrix technologie de juiste hoeveelheid licht op de weg kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RobbieHifi schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Bmw i4 heeft dat ook niet. Denk dat men uitgaat dat de koplampen met matrix technologie de juiste hoeveelheid licht op de weg kunnen brengen.
Alleen heb je niet altijd die matrix lampen op de EV6. Enkel op de top modellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-10 18:49
Phusebox schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:13:
[...]

Alleen heb je niet altijd die matrix lampen op de EV6. Enkel op de top modellen.
Mistlampen voor zijn niet verplicht.
Zelf denk ik dat ik ze zelf eigenlijk nooit gebruik. Maar kan kwa design wel mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
RobbieHifi schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:15:
[...]
Mistlampen voor zijn niet verplicht.
Zelf denk ik dat ik ze zelf eigenlijk nooit gebruik. Maar kan kwa design wel mooi zijn.
Ach ja het is wat het is. Ik gebruikte ze deze week voor het eerst in lange tijd weer.

Op vorige auto's gebruikte ik ze vaker op onverlichte wegen maar de led lampen op mijn BMW zijn echt fenomenaal goed. Ben bang dat ik die wel beetje ga missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hape4
  • Laatst online: 31-10-2024
EPE2021 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Je hebt gelijk, de app of de auto is de weg kwijt. De charge limits staan opnieuw op 50% bij AC en DC. Zolang hij de instellingen maar niet reset tijdens het laden is het niet een heel groot issue..
Nog een update over het trillen bij 110 km/h? Hoe gaat dat op winterbanden?
Hier gaat de auto over 2 weken terug naar de garage.

Gisteren btw een Citroën E-C4 proef gereden (voor privé erbij). Ik durf het bijna niet te schrijven maar het niet trillen van die auto voelde als een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Ach ja het is wat het is. Ik gebruikte ze deze week voor het eerst in lange tijd weer.

Op vorige auto's gebruikte ik ze vaker op onverlichte wegen maar de led lampen op mijn BMW zijn echt fenomenaal goed. Ben bang dat ik die wel beetje ga missen.
Ja ik ook. Heb nu led matrix lampen op de auto en werkt echt goed. Mooi licht, ook bij een bocht extra licht. Groot licht rijden dat hij zichzelf aanpast gebruik ik alleen bij binnendoor wegen. De overige wegen heeft het niet veel toegevoegde waarde. Veel straatverlichting of openvlakte en verkeersborden is het niet zo fijn rijden.
Mistlampen gebruik nooit, omdat dit geen meerwaarde heeft op het lichtbeeld.
Ik hoop dat de plus ook goed verlicht dan heb ik de mistlampen niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Hape4 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:16:
[...]

Gisteren btw een Citroën E-C4 proef gereden (voor privé erbij). Ik durf het bijna niet te schrijven maar het niet trillen van die auto voelde als een verademing.
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:03
Iemand al gereden met een aanhanger?
Zo ja, stelt auto zichzelf in voor consequenties tav CC en navigatie?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
HansAuutB schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:35:
Iemand al gereden met een aanhanger?
Zo ja, stelt auto zichzelf in voor consequenties tav CC en navigatie?
Theoretisch wel maar ik heb het nog niet echt zien werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
henrov schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Theoretisch wel maar ik heb het nog niet echt zien werken.
Dus verlagen max snelheid, verlengen reisduur en minder wegen toegankelijk. Dat soort zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ekSFmuU901QFLnrA_-KU5yTyzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3PrrK2NZzgiLQQSgHIBz6DC2.jpg?f=fotoalbum_large

Een tip om niet met banden te moeten werken in de koffer. Ik gebruik 1/2 uitsparing dubbele bodem om kabel, granny en noodzak kwijt te kunnen. Noodkit Kia zit vast met klittenband in de hoek. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry.W
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-10 21:55
Er is al redelijk wat over het Meridian geluidssysteem gesproken. Voorin vind ik het acceptabel na (extreem) aanpassen van de equalizer. Ik kreeg laatst echter de opmerking van een vriend die achterin zat de opmerking dat er achterin nauwelijks geluid uit de speakers kwam. Zojuist zelf maar even achterin gaan zitten en dat is (bij mij) inderdaad het geval. Het geluid is ontzettend 'iel' en ontzettend zacht (-20dB?)in vergelijking met voor. De 'fader' iets naar achteren zetten geeft niet het gewenste resultaat. Als je schakelt tussen de uitersten (zoals op de foto) hoor je duidelijk de verschillen tussen voor en achter.

Bij jullie ook het geval?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9skUBvvmcgwykf5r-czH2sVwxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/od1A1sSP7NwH6tAuZxhRCrKV.jpg?f=fotoalbum_large

P.s. alle andere sound settings ben ik ook al bij langs geweest, maar lost het probleem niet op.

[ Voor 4% gewijzigd door Harry.W op 16-01-2022 15:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De Plus en mijn GT-line gebroederlijk naast elkaar aan het laden in Waalwijk! - je ziet ze wat dat betreft toch nog wel regelmatig!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9T8tkhSx2DA0JmYuSwSle3tVEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SaI1s5bJKP44IfRoxHxuj7fJ.jpg?f=fotoalbum_large

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Is het nu gezichtsbedrog of is bij de GT-line alles rondom de motorkap iets hoger?
Breedste punt lamp?
Gril/ruimte tussen kap en bumper?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPoers83
HansAuutB schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Dus verlagen max snelheid, verlengen reisduur en minder wegen toegankelijk. Dat soort zaken?
Als je een trekhaak hebt komt in het ev menu de volgende optie vrij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deY4ZNjVLy5LTFzXfjILxsQuGYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXyvAA4iXLfMfV2Y4TNhoB23.jpg?f=fotoalbum_large

In principe zou de auto dus iets moeten doen om een acceptabel vebruik te houden..

Met aanhanger niks van gemerkt. Als je op het pedaal gaat staan trekt de awd het chassis er nagenoeg onderuit >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPoers83
king_dude schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:20:
[Afbeelding]

Een tip om niet met banden te moeten werken in de koffer. Ik gebruik 1/2 uitsparing dubbele bodem om kabel, granny en noodzak kwijt te kunnen. Noodkit Kia zit vast met klittenband in de hoek. Werkt perfect!
Tegen het schuiven heb ik een universeel netje achterin, bij mijn vorige auto bij aankoop erbij geregeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvPaAkV_a4jYbd5AgArcHE1TAh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1jXL8lKvCi6esQVz37Fnapps.jpg?f=fotoalbum_large
Die grote tas heb ik leeggehaald en los onder de plank gelegd. Past precies:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mf-8uWeC7Ae8x4jGtxdZwCOpIlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2cH9GEz6TlaVM3Qee5lmjgT.jpg?f=fotoalbum_large

En die rode tas met bandenset en trekhaak in het frunkje voorin, ook dat past precies.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3f16BfCZul0P5Y482ttqOEJ2zM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyxLoYGc9xQvzyzW59OcGJVj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Mooi! Dat kratje opgevouwen ga ik ook doen, goede tip! De frunk, hmm Ben benieuwd of deze volledig droog blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
HansAuutB schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:55:
Is het nu gezichtsbedrog of is bij de GT-line alles rondom de motorkap iets hoger?
Breedste punt lamp?
Gril/ruimte tussen kap en bumper?
Ik verwacht gezichtsbedrog. Kreeg de foto van mijn vrouw, dus heb het zelf niet in het echt gezien.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
HansAuutB schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Ik zeg niet dat het niet werkt, ik heb er nog niets van gezien. Volgens de handleiding zou het moeten werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:37
king_dude schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:20:
[Afbeelding]

Je maakt me nieuwsgierig naar de hele tekst die op dat kledingstuk oid staat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:37
JPoers83 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Tegen het schuiven heb ik een universeel netje achterin, bij mijn vorige auto bij aankoop erbij geregeld
[Afbeelding]
Die grote tas heb ik leeggehaald en los onder de plank gelegd. Past precies:[Afbeelding]

En die rode tas met bandenset en trekhaak in het frunkje voorin, ook dat past precies.
[Afbeelding]
Mooi opgeborgen al die spullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 10:17
_YmmiT_ schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:26:
Gistermiddag voor het eerst eentje in het wild gespot 😅. Een Plus in de donker antraciet kleur (?) die richting Erasmus in Rotterdam reed. Member?
Ik kijk normaal alleen en denk dat het jaren geleden is (m'n laatste post), maar ik denk dat ik het was :)

Wel zo netjes om even te groeten

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 03-10 11:32
KingOfNorway schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Ik ben geen 18 meer he en heb ook een hekel aan het dragen van petjes. Ik rij geen EV voor de snelheid of de acceleratie. Ik rij hem omdat die geen uitstoot heeft en omdat hij een grote range heeft.
En nog een groot voordeel is het super relax rijden door vrijwel nooit van baan te hoeven verwisselen. Tenminste dat herken is heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
De Ideale Man schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:41:
[...]

Ja iedereen zijn keuze. Ik vind het fijner om ca. 100 te rijden en voor de vrachtwagens.
Met honderd op teller ( echte snelheid 5-96), veel van baan wisselen, bumperklevers van achteren, van voren vaak onrustig gedrag door veel wisselende snelheid en als veel auto's links rijden zie je ook niet wat een paar auto's verder voor je gebeurt. Tevens regelmatig invoegers zo gauw er iets ruimte is met voorganger. Natuurlijk voldoende afstand houden t.o.v. vrachtverkeer die meestal rond de 84 km/h rijden. Inderdaad ieder zijn keuze maar feit is dat het op de rechter baan veel minder energie kost voor chauffeur en auto.
Misschien ben ik ook al ouder maar weet heel goed wat in 3 seconden van 0 naar honderd betekent en ook hoge snelheden. ( Motorfiets)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
king_dude schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:13:
Mooi! Dat kratje opgevouwen ga ik ook doen, goede tip! De frunk, hmm Ben benieuwd off deze volledig droog blijft.
Heb nog geen water in de buurt van de frunk gezien. En al door een leuke regenbui gereden waarbij de ruitenwissers het lastig hadden.

Denk dat de awd sowieso minder last heeft, als je erlangs kijkt zit het behoorlijk vol eronder.

Dus als die spullen nat worden denk ik dat we hier weer terug zijn in 1953, en we grotere problemen hebben. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Harry.W schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:00:
Er is al redelijk wat over het Meridian geluidssysteem gesproken. Voorin vind ik het acceptabel na (extreem) aanpassen van de equalizer. Ik kreeg laatst echter de opmerking van een vriend die achterin zat de opmerking dat er achterin nauwelijks geluid uit de speakers kwam. Zojuist zelf maar even achterin gaan zitten en dat is (bij mij) inderdaad het geval. Het geluid is ontzettend 'iel' en ontzettend zacht (-20dB?)in vergelijking met voor. De 'fader' iets naar achteren zetten geeft niet het gewenste resultaat. Als je schakelt tussen de uitersten (zoals op de foto) hoor je duidelijk de verschillen tussen voor en achter.

Bij jullie ook het geval?

[Afbeelding]

P.s. alle andere sound settings ben ik ook al bij langs geweest, maar lost het probleem niet op.
Ik denk dat er bij je EV6 iets niet goed is. Versterker misschien?

Hier geen enkel probleem, systeem is niet gewijzigd op instellingen. Alles staat op standaard en klinkt zeer goed. Ook achterin, snap ook niet hoe het komt dat sommige de bas op max hebben staan. Als ik dat doe klappen de speakers eruit ben ik bang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Qua audio is het eerste wat je moet doen die meridian ruimtelijkheids modus flink terugschroeven tot uit.

Die modus introduceert een faseverdraaiing waardoor (standaard / de meeste) muziek ruimtelijker klinkt, maar faseverdraaiing heeft altijd tot gevolg dat frequenties elkaar opeens gaan cancellen, en wat mij betreft gaat er er niet op vooruit. Dat krijg je nooit rechtgetrokken met een EQ omdat elk nummer anders is.

Dus als je last heb van te veel / weinig lage tonen / midden tonen. Eerst dat proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 16-01-2022 19:52 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik mis eigenlijk de mogelijkheid om de actuele laadsnelheid te zien in de app van Kia. Is er een andere mogelijkheid om dit te achterhalen?

Staat nu aan de 22kw lader maar gaat naar mijn idee niet op 22kw, eerder op 10kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
ruudje1983 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:53:
Ik mis eigenlijk de mogelijkheid om de actuele laadsnelheid te zien in de app van Kia. Is er een andere mogelijkheid om dit te achterhalen?

Staat nu aan de 22kw lader maar gaat naar mijn idee niet op 22kw, eerder op 10kw.
Omdat de EV6 maximaal 11kw kan laden ;)

Wellicht in de toekomst sneller, maar nu niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 08:07
Dartlink schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:57:
[...]

Dus thuis een 3 fase oplader is nutteloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 22:48
jefjef schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:35:
[Afbeelding]

Dit is mijn energie verbruik sinds 16 dec weet niet of dit goed of slecht is?
Voorbeeld van mijn 77kw rwd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3_CQBTbRXHB3mJXnsDHarEqbCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/piR3J7q0uWlL6c8oAdugSNjE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWDNjvnv_L98eJ87wc-j8Gx3bVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzOjC9Fm5BpFG74Uy9c72YTZ.jpg?f=fotoalbum_large

Verwarming rond de 20, stoel en stuurverwarming ook regelmatig aan.

[ Voor 21% gewijzigd door radeondutch op 16-01-2022 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPoers83
marcovit schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Dus thuis een 3 fase oplader is nutteloos?
Nee want anders haal je de 11kw niet.

1 fase (16*230) = 3,6kw
2 fase (16*230*2) = 7,2kw
3 fase (16*230*3) = 11kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
[...]

Oh dat is balen, ik had speciaal een 22kw lader gezocht verderop in de buurt 8)7

Wat is de reden dat dit niet kan aangezien je ook op 230kw kan laden (echte noob hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
ruudje1983 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:26:
[...]

Oh dat is balen, ik had speciaal een 22kw lader gezocht verderop in de buurt 8)7

Wat is de reden dat dit niet kan aangezien je ook op 230kw kan laden (echte noob hier)
Ik laad 75kw bij de huidige temperaturen. In de zomer gaat dat over de 200kw heen, no worries. Uiteraard afhankelijk van de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
radeondutch schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:28:
[...]

Ik laad 75kw bij de huidige temperaturen. In de zomer gaat dat over de 200kw heen, no worries. Uiteraard afhankelijk van de paal.
Begrijp ik, maar dat is bij de snelladers dit is een ‘normale’ lader dus vandaar dat ik die Max 11 kw niet snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
ruudje1983 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:30:
[...]

Begrijp ik, maar dat is bij de snelladers dit is een ‘normale’ lader dus vandaar dat ik die Max 11 kw niet snap.
No clue. Misschien die thuis / camping lader die je erbij krijgt voor in het reguliere stopcontact? Die met dat blok (baksteen) er tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Franciesco schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:58:
[...]

Je maakt me nieuwsgierig naar de hele tekst die op dat kledingstuk oid staat. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7q1YkF5mDYOYcBfotHg6249k7z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRmPGhIOJnfkjsLTpg8k60jw.jpg?f=fotoalbum_large

Een grap gerelateerd aan één van de functies binnen mijn (WFM) werkgebied. Deze hanteer ik op werk altijd als voorbeeld.
Er hoort een verhaal bij (aanleiding) maar daar val ik jullie niet mee lastig. Wel dat ik sindsdien het shirt op de hoedenplank heb liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door king_dude op 16-01-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
ruudje1983 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:26:
[...]

Wisselstroom en gelijkstroom :)

Wisselstroom = AC = 11kW laden. Wordt dan gebruik gemaakt van de interne oplader van de auto

Gelijkstroom = DC = 230 kW laden. Dat zijn de grote kasten met vaste stekers eraan. Die kunnen de hogere snelheden aan. Daarom moeten bij snelladers het onderste kapje eraf, die worden dan gebruikt.

Voor meer info kan ik je aanraden de topics van Thuis opladen van je EV. En openbare laadpalen te lezen. Hierin wordt alles haarfijn uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Dartlink schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Wisselstroom = AC = 11kW laden. Wordt dan gebruik gemaakt van de interne oplader van de auto

Gelijkstroom = DC = 230 kW laden. Dat zijn de grote kasten met vaste stekers eraan. Die kunnen de hogere snelheden aan. Daarom moeten bij snelladers het onderste kapje eraf, die worden dan gebruikt.

Voor meer info kan ik je aanraden de topics van Thuis opladen van je EV. En openbare laadpalen te lezen. Hierin wordt alles haarfijn uitgelegd :)
Top bedankt voor de info! ik ga er eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
[...]

Waarschijnlijk is de limiet niet softwarematig. De hardware heeft Kia beperkt tot max 11kW. Ik denk in de toekomst waarschijnlijk ook niet sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Hmmmm, in Nederland kan ik alleen een EV6 Plus kopen, omdat elk hoger pakket een zonnedak heeft die niet werkt voor mij.

Dus ik kijk even in Duitsland, en daar is het zonnedak altijd een optie. Tevens kun je ‘m krijgen in het geel en je kan twee andere interieurs (stoelen en hemel) krijgen, en wij zijn mega fan van lichte interieur.

Helaas ligt de prijs wel wat hoger, en dat is nog met 19% ipv 21% BTW….

Even over nadenken maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIcE5qIsD4tvM8-3xNR5uZ299VQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BzLIhXbgMvuzxIsP1h3X8KyO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Rx1JHzfs05v43cIPeBrWelyfPA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4fm8Zam2CLwZ2aoMHSpih5Hc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvDo95QgTjL2XJjUbizSDGo0qEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qFdsGCw57du4AUPQftkRDpu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
Helaas vergeten goed te bekijken tijdens de proefrit, maar hoeveel “verborgen” vakken/ruimte heb je eigenlijk nog in de kofferbak naast de dubbele bodem?🤔 ik herinner me links en rechts nog wel wat klepjes die open konden, maar of daar nu nog iets achter past heb ik dus niet bekeken… iemand die me daar al het verlossende antwoord op kan geven?😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 00:17
radeondutch schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:28:
[...]

Niet alleen in de zomer !!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Qt15wdNvTf4PjOGedTxLcC00x4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22RUIJZ2klkJ9lZAXYe20pn9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:03
_eLMo_ schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:01:
Helaas ligt de prijs wel wat hoger, en dat is nog met 19% ipv 21% BTW….

Even over nadenken maar.
Lees een klein stukje terug over de BAFA subsidie en een 6000 kilometer 'oude' import. Die prijs kan flink naar beneden. En die gele kleur hadden ze ook in NL mogen leveren. Ik vind m mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 19:11
Lees een klein stukje terug over de BAFA subsidie en een 6000 kilometer 'oude' import. Die prijs kan flink naar beneden. En die gele kleur hadden ze ook in NL mogen leveren. Ik vind m mooi.
Heb me hier ook eerst wat in verdiept en uiteindelijk toch voor een NL model gekozen. Het was me het gedoe niet waard. Maar als het je lukt heb je wel een megadeal natuurlijk. Komt bij dat de Duitse dealers ook nog aardige kortingen geven omdat de EV's daar ondanks de veel ruimere subsidies nog altijd niet bepaald over de toonbank vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Dartlink schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Het is Wisselspanning en gelijkspanning. De rest prima. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
Timmiee schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:24:
Helaas vergeten goed te bekijken tijdens de proefrit, maar hoeveel “verborgen” vakken/ruimte heb je eigenlijk nog in de kofferbak naast de dubbele bodem?🤔 ik herinner me links en rechts nog wel wat klepjes die open konden, maar of daar nu nog iets achter past heb ik dus niet bekeken… iemand die me daar al het verlossende antwoord op kan geven?😅
Vakjes links en rechts zijn serviceluikjes, conclusie een dubbele bodem. En punt. Kijk maar paar posts terug voor een foto van de kofferruimte.
Weet niet of de basis versie nog een extra vak onder de dubbele bodem heeft omdat die geen subwoofer daar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPE2021
  • Laatst online: 03-12-2023
Hape4 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:16:
[...]

De update komt eraan :-) maar de omruil naar winterbanden was vanwege omstandigheden uitgesteld tot morgen. Iig heb ik nu nog steeds dezelfde trilling. Ik had gelezen dat dit mogelijk na x km verdwijnt maar daar maak ik nu te weinig kilometers voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartHNL
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-05-2022
EPE2021 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:19:
[...]

De update komt eraan :-) maar de omruil naar winterbanden was vanwege omstandigheden uitgesteld tot morgen. Iig heb ik nu nog steeds dezelfde trilling. Ik had gelezen dat dit mogelijk na x km verdwijnt maar daar maak ik nu te weinig kilometers voor.
Ik had het ook heel sterk, zeker met zomerbanden. Na een goede 5000 was het wel weg. Met winterbanden was het sowieso geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Vanmorgen mijn profiel ook spontaan gereset na het starten van de auto. Alles weer terug naar fabrieksinstellingen en moest mijn profiel dus opnieuw koppelen en back-up terugzetten.
Profiel van mijn vrouw was nog wel aanwezig, dat was ook het profiel dat als laatste actief was.
Ik heb het vermoeden dat het profiel van slag is geraakt door de geplande klimaatcontrole, die had ik namelijk naar de auto verzonden vanmorgen, maar dus ook zonder resultaat. Dikke faal dus :-(

Wat een andere tweaker ook al aangaf, lijkt het erop dat je klimaatinstelling via de app niet bij de auto aankomt als je profiel niet als laatste actief was in de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHX-ffsuNkQQBKZLFKrCkB7kVX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRrk1jYAnKh6hDaaPQujCgto.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
JPoers83 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:41:
[...]

Vakjes links en rechts zijn serviceluikjes, conclusie een dubbele bodem. En punt. Kijk maar paar posts terug voor een foto van de kofferruimte.
Weet niet of de basis versie nog een extra vak onder de dubbele bodem heeft omdat die geen subwoofer daar heeft.
Thanks! Ik was hier al “bang” voor. Rest had ik inderdaad wel bekeken maar kon over die luikjes dus niets vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koen.zwrt
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-06-2023
Phusebox schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Staat je regen op AUTO? Als die op AUTO staat moet je hem eerst op 'normaal' zetten. Ik meen door de rechter flipper vast te houden?
Dit was het inderdaad. Werkt weer!. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidlover
  • Laatst online: 06-10 13:46
Pffff als ik zo allemaal lees weet ik niet of ik voor een EV6 zal gaan...
Is wel een mega wagen maar met al die gebreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
acidlover schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:12:
Alle EV's zijn nog niet perfect :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
_eLMo_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Alle EV's zijn nog niet perfect :>
Niks is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
True, en bij een EV is het vaak een appje wat niet werkt ofzo, of een sensor die wat vreemd doet. Bij brandstof auto's loopt je distributieketting eraf, haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ERN5T
  • Laatst online: 22:53
Wiliyama schreef op maandag 17 januari 2022 @ 00:01:
[...]

Het is Wisselspanning en gelijkspanning. De rest prima. ;)
@Dartlink heeft het perfect uitgelegd en AC en DC betekenen wel degelijk wissel- en gelijkstroom.
Natuurlijk heb je spanning nodig om stroom mogelijk te maken, maar je laadt met stroom.
@Wiliyama: opmerking was niet terecht.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Laat mijn bericht je niet te veel afschrikken, ben verder super tevreden.
En dit is iets softwarematigs dat echt wel opgelost gaat worden, daar ben ik van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 10:35

lawnmower

Elvis lives..

Kan ik me voorstellen dat je dat denkt. Ik werd ook erg bang de weken voordat ik hem geleverd kreeg. Mijn enige probleem is de verwarming, en die wordt volgende week gefixed. Geen trillende banden, op afstand voorverwarmen werkt etc. etc. Het is een fantastische wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Echt een verschrikkelijke miskleun. Mooie looks maar verder zo brak als het maar kan. Je kunt nauwelijks rijden, comfort is eigenlijk afwezig. De auto start vaak niet, de software loopt vast of reset spontaan. Het trilt als een gek, bereik is maar de helft van wat je verwacht en de temperatuur moet op max anders wordt het niet warm in de auto.

Oh ja, de spraakherkenning luistert alleen naar mij en niet naar mijn vrouw.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
henrov schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Zo te horen heb jij de ideale auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
frank3523 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:24:
[...]

Zo te horen heb jij de ideale auto :)
_/-\o_

Ik ben zo ontzettend blij met mijn wagen, echt waar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Echt een verschrikkelijke miskleun. Mooie looks maar verder zo brak als het maar kan. Je kunt nauwelijks rijden, comfort is eigenlijk afwezig. De auto start vaak niet, de software loopt vast of reset spontaan. Het trilt als een gek, bereik is maar de helft van wat je verwacht en de temperatuur moet op max anders wordt het niet warm in de auto.

Blue monday? Of wil je mijn taken overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Phusebox schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Blue monday? Of wil je mijn taken overnemen?
:+

De /s mist.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:35
Het lijkt erop dat het voorverwarmen sinds de updates en het vervangen van de inverter goed werk. Ik kan zowel met als zonder aangesloten kabel verwarmen. Het is mij alleen nog niet duidelijk hoe ik er voor kan zorgen dat ook de spiegel, stuur en achteruitverwarming vast aan gaan. In de app kun je dit aanvinken maar ik heb het idee dat de auto er verder niets mee doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 14:17
Al die gebreken zijn relatief - ik heb tot nu toe nergens last van - geen trillende banden, verwarming werkt goed, laden gaat prima, snelladen haalde ik max 150Kw, maar was van 58% tot 80% en het was met temperaturen rond het vriespunt. Enige wat bij mij niet goed werkt is het voorverwarmen via de app. Maar dat zal ongetwijfeld opgelost gaan worden en is wat mij betreft echt geen hekel punt.

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Ondanks de aanwezige kinderziektes en het veel ongunstigere fiscale jaar nu heb ik net de bestelling naar de leasemaatschappij gestuurd voor een RWD GT-line. Je leeft maar 1 keer he! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
_YmmiT_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:36:
Ondanks de aanwezige kinderziektes en het veel ongunstigere fiscale jaar nu heb ik net de bestelling naar de leasemaatschappij gestuurd voor een RWD GT-line. Je leeft maar 1 keer he! ;)
Jij durft... met een lease-auto 8) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
Zoals ik al vaker reageer. Ik heb nergens last van, prima auto. Wil geen andere meer. Volgende wordt ook weer een EV6 maar dan de GT 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
_YmmiT_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:36:
Inderdaad!! Had dan gelijk een GT gepakt.... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
De Ideale Man schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Inderdaad!! Had dan gelijk een GT gepakt.... *O*
Er zitten helaas grenzen aan het bedrag dat ik elke maand kan/mag/wil uitgeven. Anders had ik het zeker gedaan! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 07-10 18:18
[b][

Wat een andere tweaker ook al aangaf, lijkt het erop dat je klimaatinstelling via de app niet bij de auto aankomt als je profiel niet als laatste actief was in de auto.

[Afbeelding]
Geen last van. Ik ben de enige die app gebruikt voor voorverwarmen, mijn vrouw en kinderen gebruiken andere profielen, toch komen commando's goed aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 07-10 18:18
Kijk, dat zijn de betere laadwaarden !

Ben wel benieuwd naar omstandigheden;
-type laadstation
-het weer, temperatuur
-hoe lang de auto al aan het rijden was ('bedrijfstemperatuur' accu)
-de SoC toen laden begon
-had je zelf auto nog aan staan, incl verwarming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Ik moet trouwens zeggen dat sinds de vervangen inverter en software updates, ook het verbruik van HVAC omlaag is gegaan :) eerder had ik 4.5kW verbruik vlak na het starten van de auto. Nu is dat in het begin zo'n 2.5kW :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Ja dat dacht ik eerst ook toen ik de auto net had besteld. Gelukkig gaf iedereen aan dat het nog steeds een fantastische auto is en alles wel goed komt. Zo kun je al merken uit verschillende berichten dat de updates werken en al een aantal problemen al zijn opgelost.
Geen 1 auto is perfect voor dit geld.

De eerste auto bezitters hebben niet voor niets een heel duur koffiezetapparaat gekregen! Wij krijgen meteen een auto zonder kinderziektes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Auto bij de dealer voor de sofware updates. Net telefoon dat ook de inverter vervangen moet worden.
Ik heb voorlopig een werkende verwarming dus ik hoop dat ik die straks ook nog heb na de updates. Inverter moeten ze bestellen dus dat zal later vervangen worden.

Bij mij werkte enkel het voorverwarmen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:10
Dartlink schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:46:
Ik moet trouwens zeggen dat sinds de vervangen inverter en software updates, ook het verbruik van HVAC omlaag is gegaan :) eerder had ik 4.5kW verbruik vlak na het starten van de auto. Nu is dat in het begin zo'n 2.5kW :)
Dit ga ik ook even in de gaten houden.

Zoals eerder aangegeven toont de auto regelmatig een verbruik van tussen de 30 en 50kw per 100km aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Loei123 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Dit ga ik ook even in de gaten houden.

Zoals eerder aangegeven toont de auto regelmatig een verbruik van tussen de 30 en 50kw per 100km aan.
is dat in het begin? Met veel optrekken? En welk scherm geeft dit weer? Je EV scherm in het midden. Of dat balkje onderin je snelheid achter je stuur?
Pagina: 1 ... 94 ... 448 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic