anc schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:04:
[...]
In het EV menu van de auto kon ik niets vinden wat een globale informatie gaf, alleen van op dit moment. Maar bij het aanzetten van alles ging alleen electronics naar 0,7kwh
Zie hier wat het verschil is van heat + blower 8 en in de gehele auto
[Afbeelding]
En in de app heb ik dit overzicht
[Afbeelding]
Maar dat is zo'n hoog verbruik en dat ervaar ik ook weer niet.
Bij korte ritten, alles in de stad en verwacht korter dan 15 minuten heb ik ijs tenen omdat het teveel geklooi is om de verwarming aan te krijgen. Ik doe dan alleen stoel en stuur verwarming aan.
In het EV scherm kun je via het hamburger menu (de 3 horizontale streepjes) het verbruik van de verschillende onderdelen zien. Maar dat zal misschien hetzelfde weergeven als je in de app ziet?
Volgens de app heb je dus 24% verbruik voor verwarming. Precies die 400-300km die je aangaf. Dat lijkt me echt heel erg hoog en iets voor de dealer om te onderzoeken.
Dat verbruik van 2,12 km/kWh volgens de app is inderdaad ook heel erg hoog en past niet bij het bereik van 300-400km die de auto weergeeft. 2km/kWh zou immers maar een range geven van ca 150km...
Overigens ook opvallend dat je daily average consumption precies hetzelfde is als je total average consumption...
Misschien zinloos, maar simpel te proberen: heb je het infotainment systeem al eens gereset (met een paperclip oid in dat gaatje naast de volumeregelaar)?