Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:11
Tempo_del_sole schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:21:
[...]

Ik kreeg het niet aan de gang in combinatie met ABRP, als iemand het toch lukt hoor ik het graag natuurlijk. Al heb ik inmiddels een dongle, dat werkt voorlasnog perfect. Als je een tweede proefperiode wil met Tronity kan je gewoon een ander mailadres gebruiken was me opgevallen O-)
Hier is het gelukt. Waar liep het bij jou op vast?

En extra periode kan inderdaad met nieuw email, maar je bent dan je history kwijt en begint opnieuw met je gegevens te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
anc schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:25:
Verwarming aan uit heeft enorm veel impact op de actieradius. De verwarming uit vs heat + blower 8 + hele auto (niet driver only) dan scheelt dat zo meer dan 100km.

Ik ben gisteren en vandaag weer bij de garage geweest met mijn auto vanwege verwarmingsproblemen. Mijn auto valt buiten de boot voor een nieuwe inverter en moet het doen met software updates tot nu toe.
Echter het helpt niet. Ik krijg nu door op de knoppen te drukken voor elkaar dat de verwarming aan kan schieten, maar deze blijft alleen aan als ik hem boven de 25 graden hou en geen gebruik maak van de automatische climate control. Gevolg is wel dat bij beslagen ruiten ik met de hand dat weer aan en uit moet zetten, waarbij bij gebruik van de front het direct weer heel koud wordt in de auto.
Ik heb overigens alle overige punten op de lange baan gezet, dit kost mij al veel tijd en is voor mij prio 1.

Positieve nieuws voor de nieuw rijders. Ik kreeg ook te horen dat het bij nieuwe opleveringen, bij hen!, in de afgelopen weken aanzienlijk beter gaat en verwarmingsproblemen zijn daar volledig opgelost.
Hoe dan? De verwarming gebruikt 2-3 kW bij startup, en na ~20 mins nog maar 1 kilowatt dankzij warmtepomp.

3 kW voor 20 mins = 1kWh
1 kW voor 120 mins = 2kWh

Verbruik voor heating: 3kWh. De EV6 doet geloof ik geen 3kWh / 100km? :9

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:11
Verwarming aan uit heeft enorm veel impact op de actieradius. De verwarming uit vs heat + blower 8 + hele auto (niet driver only) dan scheelt dat zo meer dan 100km.

Ik ben gisteren en vandaag weer bij de garage geweest met mijn auto vanwege verwarmingsproblemen. Mijn auto valt buiten de boot voor een nieuwe inverter en moet het doen met software updates tot nu toe.
Echter het helpt niet. Ik krijg nu door op de knoppen te drukken voor elkaar dat de verwarming aan kan schieten, maar deze blijft alleen aan als ik hem boven de 25 graden hou en geen gebruik maak van de automatische climate control. Gevolg is wel dat bij beslagen ruiten ik met de hand dat weer aan en uit moet zetten, waarbij bij gebruik van de front het direct weer heel koud wordt in de auto.
Ik heb overigens alle overige punten op de lange baan gezet, dit kost mij al veel tijd en is voor mij prio 1.

Positieve nieuws voor de nieuw rijders. Ik kreeg ook te horen dat het bij nieuwe opleveringen, bij hen!, in de afgelopen weken aanzienlijk beter gaat en verwarmingsproblemen zijn daar volledig opgelost.
Probeer Auto Climate eens niet te gebruiken.

Ik rij ALTIJD met HEAT en AC aan en heb nog geen enkel probleem gehad.
De blazer heb ik altijd op de voorruit deze dagen.

Auto Climate gaat volgens mij uit door zelf de ventilator snelheid aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki

Wanneer heb jij je auto ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-09-2024
Anunnaki schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:28:
[...]

Hier is het gelukt. Waar liep het bij jou op vast?

En extra periode kan inderdaad met nieuw email, maar je bent dan je history kwijt en begint opnieuw met je gegevens te loggen.
ABRP wilde niet verbinden met Tronity, was afeglopen maand vlak voordat ik een lange trip naar Italie ging ondernemen dus ik heb besloten niet meer verder te onderzoeken en een dongle te kopen. Is op de lange duur ook goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:02
Vandaag diverse updates ontvangen en de inverter is vervangen, ben benieuwd of mijn problemen hiermee zijn opgelost. Straks even testen of ik nu wel kan voorverwarmen via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:53

anc

_eLMo_ schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:29:
Hoe dan? De verwarming gebruikt 2-3 kW bij startup, en na ~20 mins nog maar 1 kilowatt dankzij warmtepomp.

3 kW voor 20 mins = 1kWh
1 kW voor 120 mins = 2kWh

Verbruik voor heating: 3kWh. De EV6 doet geloof ik geen 3kWh / 100km? :9
Vanochtend nog gedaan ik heb 85% batterij. Alles uit en ik kan iets van 410km rijden. Aan zoals ik zei en er stond 300 km aangegeven.
Loei123 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:29:
Probeer Auto Climate eens niet te gebruiken.

Ik rij ALTIJD met HEAT en AC aan en heb nog geen enkel probleem gehad.
De blazer heb ik altijd op de voorruit deze dagen.

Auto Climate gaat volgens mij uit door zelf de ventilator snelheid aan te passen.
Nee Auto Climate gebruik ik sowieso niet, dan blijft het koud in de auto.
AC aan is ook gelijk koude lucht en daarna mag ik weer knoppen drukken om de verwarming aan te krijgen.
Anunnaki schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:30:
Wanneer heb jij je auto ontvangen?
13 november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
[b]anc in "Het grote KIA EV6 topic"

Dat goed nieuws om te horen. Ik heb dan wel geen verwarming meer nodig als ik de auto krijg, misschien meer de airco.

Het kost jullie wel veel tijd om elke keer naar de dealer te gaan. Hebben ze altijd tijd voor je? Is wel weer een reden om een stukje te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
BartHNL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:42:
Ik heb de navigatie update uitgevoerd, update 211214; op 3 januari. Werkt prima behalve het active sound design gedoe, waar ik opzich (tijdelijk) wel mee kan leven.
Wat me na die update echter opviel is dat ik boven de 30km/h de heater hoor brommen, een beetje vanuit de passagiers voetenruimte. Daaronder valt het ook direct weg en vice versa. Heel vreemd en daardoor zou je denken dat het inderdaad software gerelateerd is. Ook gaat het geluid direct weg als ik de heat knop uit zet, dus vandaar dat het met de heater te maken heeft.

Toevallig heb ik vorige week een nieuwe inverter gehad voor de heater; dat werkt nu allemaal. Maar het gebrom is er nog steeds. Behoorlijk irritant eigenlijk. Zijn er meer mensen die dit ervaren, en dan specifiek gerelateerd aan die update?
Of mensen die die update gedaan hebben maar dit totaal niet herkennen?

Uiteraard ook aangegeven bij de dealer, die verschuilen zich achter het argument: die updates moet je niet zelf doen, en helaas kunnen we je niet helpen.... (Goeie les, maar wel te laat)
Dat gebrom heb ik al van bij het begin. Auto geleverd in November. Alle updates gehad, en nu op 1/2 de nieuwe inverter. Dat gebrom moet eruit. Ik blijf ze stalken. Hun test wagen heeft het niet, dus er is een probleem. Maar niemand weet wat en hoe.

Frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Bij mij scheelt dit 4km in range...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

De Ideale Man schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:44:
Dat goed nieuws om te horen. Ik heb dan wel geen verwarming meer nodig als ik de auto krijg, misschien meer de airco.

Het kost jullie wel veel tijd om elke keer naar de dealer te gaan. Hebben ze altijd tijd voor je? Is wel weer een reden om een stukje te rijden.
Hahaha zou wat zijn als we straks in de zomer komen en hetzelfde verhaal gaat starten maar dan met de verkoeling in de auto. Kappe nah! :)
Ja het kost zeker veel tijd. Maar ik kan bijna ad-hoc langskomen als het een update is of een bepaalde check is die ze van KIA Korea moeten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
anc schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Nee Auto Climate gebruik ik sowieso niet, dan blijft het koud in de auto.
AC aan is ook gelijk koude lucht en daarna mag ik weer knoppen drukken om de verwarming aan te krijgen.

[...]

13 november
Ah ik een maand later, denk dat ik dan tot de nieuwe leveringen behoor. Ik rij altijd met Auto Climate aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:57
anc schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Vanochtend nog gedaan ik heb 85% batterij. Alles uit en ik kan iets van 410km rijden. Aan zoals ik zei en er stond 300 km aangegeven.
Dit kan haast niet kloppen cq er is wat mis:
77kWh baterij *85%= 65,5kWh
Volgens je bericht wordt er dan ca 25% van deze capaciteit gebruikt voor de verwarming tijdens 300km. Oftwel: ca 16,4kWh. Aangenomen dat je in 3 uur tijd die 300km rijdt is dat dan 16,4/3=5,5kWh voor iedere 100km. Ik kan me haast niet voorstellen dat de warmtepomp in de EV6 een dergelijk hoog vermogen heeft die dit verbruik kan veroorzaken. Of heeft je EV6 geen warmtepomp maar alleen een PTC heater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Zit de bug met het met het rijgeluid nog steeds in de update of hebben ze stiekem een nieuwe versie neergezet? Zou toch raar zijn als we echt moeten wachten tot de volgende update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
Loei123 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:07:
[...]

Ah dank, iets om te testen morgen!
Scheelt bij mij wel als ik TC uit zet, reageert veel sneller en behoorlijk wat power tot mijn beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Franciesco schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Dit kan haast niet kloppen cq er is wat mis:
77kWh baterij *85%= 65,5kWh
Volgens je bericht wordt er dan ca 25% van deze capaciteit gebruikt voor de verwarming tijdens 300km. Oftwel: ca 16,4kWh. Aangenomen dat je in 3 uur tijd die 300km rijdt is dat dan 16,4/3=5,5kWh voor iedere 100km. Ik kan me haast niet voorstellen dat de warmtepomp in de EV6 een dergelijk hoog vermogen heeft die dit verbruik kan veroorzaken. Of heeft je EV6 geen warmtepomp maar alleen een PTC heater?
Tis een plus dus moet een warmtepomp hebben. Hoe kan ik dat controleren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:28
Anunnaki schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:03:
[...]

[...]

Scheelt bij mij wel als ik TC uit zet, reageert veel sneller en behoorlijk wat power tot mijn beschikking.
Tof! Stap ik zo ook even in de auto, nu ben ik ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Laatst online: 15:36
Kan je eigenlijk in de app (of ergens anders) ook inzien wat de laadsnelheid is geweest per oplaadbeurt (maximaal en gemiddeld bijboorbeeld)? Of kan dit enkel met een obd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
anc schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Tis een plus dus moet een warmtepomp hebben. Hoe kan ik dat controleren?
Als het een Nederlands model is, dan zou je inderdaad een wp moeten hebben. Ik heb geen idee hoe je dat verder kan controleren. Misschien is ie er wel, maar doet hij niks? Of is het puur de berekening die niet klopt?

Hoe is je verdeling van het energieverbruik volgens het EV menu in de auto en/of volgens de app?

Wat misschien ook nog kan is dat het getoonde meerverbruik (300km ipv 400km) komt doordat je de laatste tijd veel korte ritten gemaakt hebt? Bij korte ritten is het aandeel verbruik voor de verwarming immers relatief hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartHNL
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-05-2022
TomVeeCee schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:45:
[...]

Dat gebrom heb ik al van bij het begin. Auto geleverd in November. Alle updates gehad, en nu op 1/2 de nieuwe inverter. Dat gebrom moet eruit. Ik blijf ze stalken. Hun test wagen heeft het niet, dus er is een probleem. Maar niemand weet wat en hoe.

Frustrerend.
En welke multimedia versie heb jij? Toen ik nog 210719 had was er niks aan de hand, na 211214 wel.
Zit jij nog op 210719, dus echt qua multimedia navigatie versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Franciesco schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:22:
Als het een Nederlands model is, dan zou je inderdaad een wp moeten hebben. Ik heb geen idee hoe je dat verder kan controleren. Misschien is ie er wel, maar doet hij niks? Of is het puur de berekening die niet klopt?

Hoe is je verdeling van het energieverbruik volgens het EV menu in de auto en/of volgens de app?

Wat misschien ook nog kan is dat het getoonde meerverbruik (300km ipv 400km) komt doordat je de laatste tijd veel korte ritten gemaakt hebt? Bij korte ritten is het aandeel verbruik voor de verwarming immers relatief hoog.
In het EV menu van de auto kon ik niets vinden wat een globale informatie gaf, alleen van op dit moment. Maar bij het aanzetten van alles ging alleen electronics naar 0,7kwh

Zie hier wat het verschil is van heat + blower 8 en in de gehele auto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-o194ADDRnlwzSZ2-l9DiEJVMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNT3b6npcZ49clV2ANcCQz8q.jpg?f=fotoalbum_large

En in de app heb ik dit overzicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mbba-DXwBtreolhZcZjxO0aX1N0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3IyX5tJ8arEBQvaysqa1qdO.jpg?f=fotoalbum_large
Maar dat is zo'n hoog verbruik en dat ervaar ik ook weer niet.

Bij korte ritten, alles in de stad en verwacht korter dan 15 minuten heb ik ijs tenen omdat het teveel geklooi is om de verwarming aan te krijgen. Ik doe dan alleen stoel en stuur verwarming aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-10 20:30
anc schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:04:
[...]

In het EV menu van de auto kon ik niets vinden wat een globale informatie gaf, alleen van op dit moment. Maar bij het aanzetten van alles ging alleen electronics naar 0,7kwh

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij korte ritten, alles in de stad en verwacht korter dan 15 minuten heb ik ijs tenen omdat het teveel geklooi is om de verwarming aan te krijgen. Ik doe dan alleen stoel en stuur verwarming aan.
Op basis van deze info gebruikt jouw climate control wel heel veel stroom. Als ik een volle accu heb en ik start de auto dan maakt wel of geen AC meestal een verschil van 30-40 km volgens opgave. 100 Kilometer is wel een heel groot verschil. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik de altijd de auto climate aan heb staan op standje 1, bij 22 graden gevraagd. Wanneer ik allen in de auto zit schakel ik vervolgens ook driver only in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HeU2lJLcOmcgZ21RuzCOvonObNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vinflpG230WXY5vRLwbHvub1.jpg?f=fotoalbum_large

Je electronic devices staat ook wel hoog? Wat heb je allemaal aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In het EV scherm kun je via het hamburger menu (de 3 horizontale streepjes) het verbruik van de verschillende onderdelen zien. Maar dat zal misschien hetzelfde weergeven als je in de app ziet?

Volgens de app heb je dus 24% verbruik voor verwarming. Precies die 400-300km die je aangaf. Dat lijkt me echt heel erg hoog en iets voor de dealer om te onderzoeken.
Dat verbruik van 2,12 km/kWh volgens de app is inderdaad ook heel erg hoog en past niet bij het bereik van 300-400km die de auto weergeeft. 2km/kWh zou immers maar een range geven van ca 150km...
Overigens ook opvallend dat je daily average consumption precies hetzelfde is als je total average consumption...

Misschien zinloos, maar simpel te proberen: heb je het infotainment systeem al eens gereset (met een paperclip oid in dat gaatje naast de volumeregelaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 12:14
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat de AV/verwarming dus 25% van je bereik afsnoept is niet normaal, lees bizar veel.
Ook je melding over 'koude voeten' 15 minuten geven iets aan dat er iets niet klopt...

Snel naar je dealer, voor beide issues vermoed ik een defecte inverter....(toen die bij mij werd vervangen werd het echt binnen 2-3 minuten warm in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn verbruik komt overeen met dat van jou, afgelopen maandag de update voor verwarming gehad en het was niet nodig om de inverter te vervangen volgens de dealer. Zou nu van mij dus sowieso naar beneden moeten. Bij mij vaak op 22 auto standje 1 en zet hem niet naar driver only maar dan nog bizar verschil. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKbMAUXMVr1zmMCNAXFaFxLVClk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lx681Nb3p50tV8fiEOQC3F67.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
BDelamontagne schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Net even gekeken maar staat gewoon op Max. Als ik een van de andere opties aanklik zie ik ook direct de laadsnelheid terugzakken. Klik ik weer op Max dan neemt de laadsnelheid weer toe, maar blijft steken op 7kW.
Zal je natuurlijk net zien, gaat hij ineens net wel op 11kW laden 8)7

Oke, ook weer opgelost.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anc

anc

Nog op de valreep heb ik contact opgenomen om te vertellen over het enorm hoge stroomvebruik en ik heb te horen gekregen dat ze net terugkoppeling gehad hebben van Kia Korea/NL met als resultaat dat ze toch de inverter in mijn auto mogen vervangen. Volgende week woensdag staat de afspraak. Hoop zo dat het hiermee opgelost is, daarna ga ik zeker nog wel het stroomverbruik goed in de gaten houden.

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Rectificatie....

Ik stap net in een koude auto.....kachel op 22 gr.

En wat zie ik.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vF4PS-VuK4NIhxZnu4bOsxrNk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzAh9kicjf7EpturvdnvkCuG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

EricEB schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:35:
Rectificatie....

Ik stap net in een koude auto.....kachel op 22 gr.

En wat zie ik.....
[Afbeelding]
Dat is wel apart, op dat scherm staat bij mij als ik de verwarming aanzet en ik zet hem op 25+ graden anders gaaf hij sowieso niet aan... alleen een percentage bij eletronica. De rest is --%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Net even voorverwarmen getest via de app zonder kabel nadat ik de laatste updates heb gehad en er een onderdeel is vervangen. Lijkt te werken want ik voelde warme lucht en het stuur was warm. Spiegels en achterruitverwarming dan weer niet, auto lijkt ook de kluts kwijt als je de app hebt gebruikt want auto climate staat uit maar als je vervolgens auto aanraakt gaat hij naar auto op stand 2.

Verder ook nog een keer een melding gehad dat voorverwarmen niet beschikbaar was. Morgen ook maar even testen met de kabel even kijken wat het volgende week doet maar het is nog niet perfect

Als ik nu in de auto stap heb ik wel direct warme lucht dus dat werkt wel beter. Wel had ik twee beslagen ramen maar de auto is sowieso heel vochtig.

[ Voor 18% gewijzigd door Freezhost op 14-01-2022 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-02 21:35
Bogey555 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Ik weet dat jij nu met een AMG rijd dus ik veronderstel dat je de EV ook wat stil gaat vinden. Heb jij de volgende al eens bekeken? Milltek gaat dit jaar een versie uitbrengen voor de EV6. Iets voor onze GT :P

YouTube: Tesla Model X + Milltek Active Sound System
Ja dat unieke AMG geluid ga ik wel missen natuurlijk, die heerlijke diepe roffel en backfires bij het gas loslaten ( dit alles in sport+ of race modes waarbij de kleppen opengaan )

Filmpje bekeken en ik moet zeggen klinkt toch helemaal niet gek, ergens hoor je nog wel dat het “kunstmatig” geproduceerd wordt maar is zeker mee te leven😉

Tegen de tijd dat ik de GT mag ontvangen ga ik me daar nog wel eens verder in verdiepen.
Bedankt in ieder geval voor de tip👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6LgX1ktMWQ8RMuRpTt9pSaf8ZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsZpG0B8VlPu8oFhwV3dzMYi.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is mijn energie verbruik sinds 16 dec weet niet of dit goed of slecht is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcEv6
  • Laatst online: 20-02-2023
jefjef schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:35:
[Afbeelding]

23% voor de klimaatregeling is we erg hoog. Ik rij altijd met stoelverwarming op standje 3, stuurwielverwarming aan en climate control op 22 graden en mijn verbruik zit op 12% klimaatregeling en 4% overige electronica. Bijna 4000 km gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
MarcEv6 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:43:
[...]

23% voor de klimaatregeling is we erg hoog. Ik rij altijd met stoelverwarming op standje 3, stuurwielverwarming aan en climate control op 22 graden en mijn verbruik zit op 12% klimaatregeling en 4% overige electronica. Bijna 4000 km gereden.
Mijne staat op 34%. Altijd Auto Climate en op 21/22 gr. Heel af en toe stoel en stuur verwarming aan. Ook bijna 4000 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmens
  • Laatst online: 15-08-2023
Vertrouw de app voor geen meter.

Had van de week een rit van 225 km ( een heen en weer rit) en volgens de app meer als 88KWh verbruikt?
Dat is dan ongeveer op 2,55 km/kWh.

Dat is toch sterk voor een 77,4 kwh uitvoering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Franciesco schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:47:
@BartHNL : als je de update via het officiele kanaal/updater (https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate) hebt gedownload en geinstalleerd, dan kan de dealer zich naar mijn mening niet verschuilen achter dat je de updates niet zelf mag doen.
Het beleid bij de dealer is dat ze je gratis helpen met zelf aangebrachte updates als je Kia Family Member bent. Het hoofd van de werkplaats heeft mij die mail laten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry.W
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-10 21:55
jefjef schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:35:
[Afbeelding]

Ter vergelijking (over exact dezelfde periode en bijna dezelfde km's ;), verwarming op automatisch, 22C, met stoelverwarming e.d. aan):
Ritje over de Autobahn heeft mijn dagverbruik geen goed gedaan zie ik. Wel goed voor de verhouding tussen 'driving' en 'climate control' :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkB_SwE-OjBQtRoq9TNMm4OVQ9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJUBYdWHLM6WZDDHJe2HSRLL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Harry.W op 14-01-2022 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welabel
  • Laatst online: 04-04 16:12
BartHNL schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:42:
Ik heb de navigatie update uitgevoerd, update 211214; op 3 januari. Werkt prima behalve het active sound design gedoe, waar ik opzich (tijdelijk) wel mee kan leven.
Wat me na die update echter opviel is dat ik boven de 30km/h de heater hoor brommen, een beetje vanuit de passagiers voetenruimte. Daaronder valt het ook direct weg en vice versa. Heel vreemd en daardoor zou je denken dat het inderdaad software gerelateerd is. Ook gaat het geluid direct weg als ik de heat knop uit zet, dus vandaar dat het met de heater te maken heeft.

Toevallig heb ik vorige week een nieuwe inverter gehad voor de heater; dat werkt nu allemaal. Maar het gebrom is er nog steeds. Behoorlijk irritant eigenlijk. Zijn er meer mensen die dit ervaren, en dan specifiek gerelateerd aan die update?
Of mensen die die update gedaan hebben maar dit totaal niet herkennen?

Uiteraard ook aangegeven bij de dealer, die verschuilen zich achter het argument: die updates moet je niet zelf doen, en helaas kunnen we je niet helpen.... (Goeie les, maar wel te laat)
Mij viel het gebrom toevallig vandaag ook pas voor het eerst op … bij stilstand. Ook rechstvoor bij bijrijder. Al rijdend viel het me niet/minder op. Ik heb zelf geen (niet bewust althans) updates geinstalleerd of door de garage laten installeren. Klimaatregeling blijft toch sowieso wel wisselend qua temp regeling. Het is acceptabel maar niet stabiel, goed regelbaar zoals het hoort. Heb de auto sinds eind november. Ben 1x teruggeweest naar de garage omdat 12V-accu op een ochtend helemaal leeg was. Ze konden niks vinden en weet niet of er toen een update is uitgevoerd. Die nacht leek er ook een update te zijn geweest want ik moest voorwaarden opnieuw accepteren. Vandaag viel me op dat audio systeem instellingen op mijn profiel waren gewijzigd. Zou er recent dan weer een update zijn geweest? Zou een update kunnen leiden tot een brommend geluid? Zou wel vreemd zijn. Misschien heb ik toestemming gegeven om automatische updates toe te staan. Hoeft niet erg te zijn, maar een bericht dat er een update gedaan is of klaar staat zou toch wel fijn zijn. Misschien toch maar weer eens langs de garage voor wat uitleg en een final check voordat we onze eigen 1000km challenge gaan doen en naar Oostenrijk afdalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
anc schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:13:
Nog op de valreep heb ik contact opgenomen om te vertellen over het enorm hoge stroomvebruik en ik heb te horen gekregen dat ze net terugkoppeling gehad hebben van Kia Korea/NL met als resultaat dat ze toch de inverter in mijn auto mogen vervangen. Volgende week woensdag staat de afspraak. Hoop zo dat het hiermee opgelost is, daarna ga ik zeker nog wel het stroomverbruik goed in de gaten houden.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik ze ook maar eens ga bellen, had jij al wel de softwareupdate voor de verwarming geïnstalleerd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Gistermiddag voor het eerst eentje in het wild gespot 😅. Een Plus in de donker antraciet kleur (?) die richting Erasmus in Rotterdam reed. Member?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

ruudje1983 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:31:
[...]

Ik denk dat ik ze ook maar eens ga bellen, had jij al wel de softwareupdate voor de verwarming geïnstalleerd gekregen?
Ja 2 stuks en een 3e komt eraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Loei123 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:01:
[...]

Hier heb ik thuis geen last van, ik heb een privé laadpunt op mijn oprit.

Wel kan ik dit laadpunt op verschillende ampères instellen, wellicht dat die betreffende paal niet goed staat ingesteld?
Die hebben ze pas geplaatst bij je toch? Heb je een aanpassing gedaan op je netaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Anunnaki schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Die hebben ze pas geplaatst bij je toch? Heb je een aanpassing gedaan op je netaansluiting?
Ik heb nu een 3 fasen aansluiting inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Loei123 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Ik heb nu een 3 fasen aansluiting inderdaad.
3x35A ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPE2021
  • Laatst online: 03-12-2023
Anunnaki schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:49:
[...]

Mijne staat op 34%. Altijd Auto Climate en op 21/22 gr. Heel af en toe stoel en stuur verwarming aan. Ook bijna 4000 km
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yx328W4gjSzXGgIApfTlEU50izo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zmq2dPnlFwdDkEVpddfVzcTg.jpg?f=fotoalbum_large
Bij mij climate control 40% en electronica 13%
Ik maak vanwege het thuiswerken nog weinig km, maar vind dit echt niet normaal.
De airco staat altijd op 22 graden (soms zet ik per ongeluk ipv volume de temperatuur omhoog :-), maar dat hoor en corrigeer ik dan gelijk). Er staat wel altijd spotify via CarPlay aan..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dosh
EPE2021 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:34:
[...]

[Afbeelding]
Bij mij climate control 40% en electronica 13%
Ik maak vanwege het thuiswerken nog weinig km, maar vind dit echt niet normaal.
De airco staat altijd op 22 graden (soms zet ik per ongeluk ipv volume de temperatuur omhoog :-), maar dat hoor en corrigeer ik dan gelijk). Er staat wel altijd spotify via CarPlay aan..
Volgens mij baseert de app dit op je laatste rit. Bij een rit van 5km vind ik het niet gek dat airconditioning zo’n gedeelte verbruikt. Auto moet van 7 naar 22 graden in een korte tijd en dat kost simpelweg wat energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvef
  • Laatst online: 06-10 19:15
dosh schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:45:
[...]

Volgens mij baseert de app dit op je laatste rit. Bij een rit van 5km vind ik het niet gek dat airconditioning zo’n gedeelte verbruikt. Auto moet van 7 naar 22 graden in een korte tijd en dat kost simpelweg wat energie
Dat zou heel goed kunnen, ben net boodschappen wezen doen en heb nu een klimaatregeling verbruik van 39%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYVPjtPZmIa90rR_iAUkVWkA4XM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V3O011kCwgRgkMvQgnKId7XW.jpg?f=fotoalbum_large

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPE2021
  • Laatst online: 03-12-2023
[...]

Ah bedankt, dat heb ik dan totaal verkeerd begrepen.
Ik zou verwachten dat bij een maandrapport hier het gemiddelde wordt getoond. Ik ga eens een tijdje proberen om zonder AC te rijden voor de korte afstanden, kijken wat dat voor het verbruik doet... Dan blijft 13% electronica wel nog best hoog, kan dan beter een BT speaker op batterijen meenemen voor wat muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
[...]

Boven wel maar samenvatting van beneden niet toch? Anders is het een rare samenvatting onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
EPE2021 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Ah bedankt, dat heb ik dan totaal verkeerd begrepen.
Ik zou verwachten dat bij een maandrapport hier het gemiddelde wordt getoond. Ik ga eens een tijdje proberen om zonder AC te rijden voor de korte afstanden, kijken wat dat voor het verbruik doet... Dan blijft 13% electronica wel nog best hoog, kan dan beter een BT speaker op batterijen meenemen voor wat muziek...
Klopt wat de andere melden. Boven is je laatste rit en onder is het totaal en je gemiddelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dosh
Anunnaki schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Klopt wat de andere melden. Boven is je laatste rit en onder is het totaal en je gemiddelde.
Precies, kijk maar eens naar de percentages op langere ritten, dan zou dat een stuk beter in balans moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
Zojuist de auto met de hand gewassen en dat is toch niet zo'n bak werk als je zou denken.

De auto bestaat grotendeels uit grote gladde panelen waar je zo overheen gaat, erg prettig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EricEB
Loei123 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:50:
Zojuist de auto met de hand gewassen en dat is toch niet zo'n bak werk als je zou denken.

De auto bestaat grotendeels uit grote gladde panelen waar je zo overheen gaat, erg prettig.
Mmm, je brengt mij op een idee.....waar zal ik beginnen. 🤔Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rd2rykGzYFwz8Um3btg3MzNSzQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpTA9Iw5GMMkF6NT2s5XLfqw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
dosh schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Precies, kijk maar eens naar de percentages op langere ritten, dan zou dat een stuk beter in balans moeten zijn.
Maar dan zit er wel een behoorlijk verschil tussen de verschillende rijders, als je kijkt naar de een die heeft 5km/kWh en andere krap 2…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:19
EricEB schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Mmm, je brengt mij op een idee.....waar zal ik beginnen. 🤔[Afbeelding]
:X Heb wel het idee dat de auto erg snel smerig wordt. Zo vies heb ik zelf nog nooit een auto gehad.

Of rijd je regelmatig onverharde wegen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
[...]

Met foamen en daarna afspuiten en met de twee emmer methode wassen en eventueel drogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
[...]

Is dat Glacier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

[...]

Jij heb ook voor de 'Dynamic White' versie gekozen. Mooi om te zien hoe die over tijd van kleur verandert

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Meer een besneeuwde weg die gestrooid is en waar al wat auto's overheen zijn gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Ja Glacier. Wilde eerst een witte...maar had hiervoor ook een witte Passat..toen zag ik Glacier in het echt Wauw... Vind contrast met vele zwart wel mooi, en doet mij denken aan Porsche Crayon Grey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Gisteren is de auto voor een wellness sessie bij de dealer geweest. Ze hebben 4 software updates uitgevoerd en de handgrepen van de vier deuren aan de buitenkant met siliconen behandeld waardoor ze niet meer vast zouden moeten vriezen (we gaan het meemaken).
Verder bleken de handgrepen achter aan de buitenkant permanent wat gekanteld te zijn (ze vielen niet meer vlak in de deur). Hiervoor staat nu een bestelling uit om de achterste deuren de hendels te vervangen.
Oorzaak is vermoedelijk de vrieskou geweest. Maar zeker weten doen ze dat niet.

Qua software updates heb ik nog geen ervaringen, want verder nog niet in de auto gereden.
De reset knop in het dashboard is blijkbaar niet voor het resetten van iets wanneer de app niet meer wil verbinden. Ze keken erg raar op toen ik dat melden dat die (dus blijkbaar) ook werkt als de communicatie tussen de auto en de app verstoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
BlaTieBla schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:10:
[...]

Jij heb ook voor de 'Dynamic White' versie gekozen. Mooi om te zien hoe die over tijd van kleur verandert
Eeehh, 'Dynamic White'...? Die ken ik niet.. het is Glacier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Phusebox schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:43:
[...]

:X Heb wel het idee dat de auto erg snel smerig wordt. Zo vies heb ik zelf nog nooit een auto gehad.

Geen onverharde wegen, wel veel hier in Drenthe tussen de dorpen...en die zijn nu erg vies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Loei123 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:50:

Nu pas? Ik heb hem al 2x gewassen en is nog geen maand oud 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Ik gok vooral combinatie van zout op de wegen en vrij veel regen laatste tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
Dartlink schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Ik gok vooral combinatie van zout op de wegen en vrij veel regen laatste tijd :)
Of de welbekende “polderwegen”… mijn auto’s zien er in het najaar het grootste deel van de tijd zo uit 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Het dak. 8)

Ik moet er wel een handdoek bij hebben...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHgzLfV72Dql-fL511oEV9aq7P4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R604C6neKZpeTBGnx6aOkF2c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Loei123 op 15-01-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Je komt de Kia EV6 nu overal al tegen. Ook vandaag bij de gemeentewerf. Past genoeg in die bak. Hij was nog mooi wit..

[ Voor 11% gewijzigd door De Ideale Man op 15-01-2022 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grootkoolwitje
  • Laatst online: 28-03-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61VvGFAeSFQE6ddcLLMTmueo6CE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FuxJ6DP90Qfox7ON9c7llpoS.jpg?f=fotoalbum_large
‘Zaterdag autowasdag’ 😄. Ook hier minder zakelijke kilometers maar wel veel vieze Drentse dorpswegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Loei123 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Het dak. 8)

Ik moet er wel een handdoek bij hebben...

[Afbeelding]
Ook de rain-x erop gedaan nu? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Ook de rain-x erop gedaan nu? :D
Nee helemaal niks bedenk ik me nu.

Wellicht straks even met glas reiniger.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ga toch maar voor een Gtechniq Crystal Serum Ultra coating heb ik me bedacht. Ga binnenkort twee detailers bezoekje brengen en even kijken welke me het meeste aanstaat.

Zit nog in de voorpret fase, zwarte gat tot aan de levering moet nog komen. Over twee weken wordt de Zappi geplaatst en over 2 maanden de aansluiting verzwaard. Dus als dat gereed is, en de detailer uitgezoxht en eventueel een dashcam gekozen kan het echte wachten beginnen. Tot die tijd vermaak ik me nog met deze randzaken uitzoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
BlaTieBla schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:10:
[...]

;)

hij wordt eigenlijk zelfs een beetje mooier als hij een beetje vies is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-10 22:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6bts_jSctZGjKLRhGgim0QKg9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQiu4V58Y60GtSouKuvyucBq.jpg?f=fotoalbum_large

Hier mijn overzicht. EV6 Plus AWD.. ik rijd bijna altijd in eco mode en i-pedal. Ik ben nog niet onder de indruk van de range. Doe ik iets verkeerd? Qua climate control altijd op 21 graden en dan zo laag mogelijk bij de automatische settings.

Verder valt mij op dat bij 100% accu de range op 380 km staat. Heeft dat met weer/omstandigheden te maken? Ook merk ik dat op het begin de range snel naar beneden gaat. De eerste 8km lijkt de range soms 25 a 30 km omlaag te vallen om vervolgens wat stabieler te worden. Hoe ervaren anderen dit met de AWD?

[ Voor 19% gewijzigd door MChellinga op 15-01-2022 15:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-10 16:52
Hij is binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxihtVmjqSHLBCgSJP_9f6APQuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rWAobfw56FBOTmEnO89250N.jpg?f=fotoalbum_large

De folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De folder staat ook online :Y

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• EricEB
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand....

Zo, heb wel een biertje verdiend 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G59M5oVURjZ86wNT-RFjssoN2IA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLY4VFSz8pQJPQjyVKDiFI98.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Ziet er weer netjes uit @EricEB!

Vandaag kwam ik in de buurt van Heino (omgeving Zwolle) een rode EV6 tegen. Iemand van hier? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
MChellinga schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:08:
[Afbeelding]

Hier mijn overzicht. EV6 Plus AWD.. ik rijd bijna altijd in eco mode en i-pedal. Ik ben nog niet onder de indruk van de range. Doe ik iets verkeerd? Qua climate control altijd op 21 graden en dan zo laag mogelijk bij de automatische settings.

Verder valt mij op dat bij 100% accu de range op 380 km staat. Heeft dat met weer/omstandigheden te maken? Ook merk ik dat op het begin de range snel naar beneden gaat. De eerste 8km lijkt de range soms 25 a 30 km omlaag te vallen om vervolgens wat stabieler te worden. Hoe ervaren anderen dit met de AWD?
Nu is een AWD minder zuinig dan een RWD, dus helemaal te vergelijken is het niet. Heb je de standaard 19 inch banden eronder zitten? Ik zit nu op 4.12 km/kWh met een RWD Plus en standaard banden. Ik heb de regen altijd op auto modus staan en rij bijna altijd met SCC aan en sukkel als een oude opa achter de vrachtwagens aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ideale Man
KingOfNorway schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:41:
[...]

en sukkel als een oude opa achter de vrachtwagens aan.
Nee, echt waar! Heb je een dikke snelle bak en ga je achter een vrachtwagen blijven plakken met 80km/h... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Ik zit met smart te wachten op de volgende update van het navigatie systeem. Ik heb de november update begin december geinstalleerd en sindsdien is mijn in-car navigatie bijzonder instabiel. Hij crasht of bevriest regelmatig. Als ik op de snelweg rij krijg ik eerst de melding dat ik het HDA systeem moet laten controleren en vervolgens bevriest de navigatie. De snelheidsborden worden dan ook niet meer bijgewerkt. Dit laatste gebeurt overigens ook als ik de navigatie niet aan heb staan. Gisteren de november update opnieuw geinstalleerd, maar dat heeft het helaas niet mogen verhelpen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KingOfNorway
De Ideale Man schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Nee, echt waar! Heb je een dikke snelle bak en ga je achter een vrachtwagen blijven plakken met 80km/h... |:(
Ik ben geen 18 meer he en heb ook een hekel aan het dragen van petjes. Ik rij geen EV voor de snelheid of de acceleratie. Ik rij hem omdat die geen uitstoot heeft en omdat hij een grote range heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Dit snap ik ook nooit. Los van dat het niet opschiet zie je ook niet wat er voor je gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik heb de knoop ook door gehakt voor de coating te laten zetten.
Maandag gaat hij naar de dealer om te kijken of ze iets kunnen doen aan al die krasjes op de auto. De pianolak is nie om aan te zien op de deurstijlen .....
Maandag ook een telefoontje naar de detailer wanneer hij binnen kan.
Eerst polieren , glasscoating van gyeon er op en de pianolak aan de buitenkant daar wordt dan de xpell op gelegd .
Hopelijk is hij dan even beschermd 🤞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-10 16:52
Grapjas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
EricEB schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:11:

[Afbeelding]
Mooi hoor ik heb er ook zo een besteld. Word in maart verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
EricEB schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:11:

[Afbeelding]
Proost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

EricEB schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:22:
[...]

Eeehh, 'Dynamic White'...? Die ken ik niet.. het is Glacier
Dynamisch wit, of levend wit. Van dat wit dat uit zich zelf een andere (donkere) kleur krijgt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

[...]

Plakken niet, maar met enige regelmaat, met voldoende ruimte (adaptive cruise control) in een confcall zitten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
BlaTieBla schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Plakken niet, maar met enige regelmaat, met voldoende ruimte (adaptive cruise control) in een confcall zitten wel.
Ja iedereen zijn keuze. Ik vind het fijner om ca. 100 te rijden en voor de vrachtwagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmens
  • Laatst online: 15-08-2023
Gemiddeld verbruik volgens de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mx4vpGIf6H4VRBnejnX0O35am74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CeJ40L0ojKhQvU1JzhilYC2r.jpg?f=fotoalbum_large

Gemiddeld verbruik volgens de App.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryTew76w_v-kHxcMzWa4o0QcS-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDVMDDogTqjLYx1Ik0q094mR.jpg?f=fotoalbum_large

Vertrouw de App echt niet.
Zie ook eerdere post.
Rit van 230 km met een verbruik van 2,5 km/kWh, dat is meer als de 77,4 kWh batterij capaciteit. ?????
Is de grote rode streep, nog relateif veel thuswerk de eerste week. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlast666
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-09 09:20
iemand hier een foto van zijn of haar ev6 plus met de standaard velg ? Ik heb de advanced versie ingediend maar weet niet of ik die er door krijg. Ben benieuwd, met name van de zijkant wat t verschil is tussen de 19 of de 20 inch velg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
everlast666 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:19:
iemand hier een foto van zijn of haar ev6 plus met de standaard velg ? Ik heb de advanced versie ingediend maar weet niet of ik die er door krijg. Ben benieuwd, met name van de zijkant wat t verschil is tussen de 19 of de 20 inch velg
Zonder de bedoeling als wijsneus te klinken kun je met Google de twee velgen wel vinden. Ook op de site van kia zelf kun je het goed zien als je de gt line AWD vergelijkt met de RWD. De AWD heeft namelijk ook die 20".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
everlast666 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:19:
Zoek je de 19 inch of juist de 20 inch icm een Plus? Deze laatste is minder gebruikelijk namelijk.
De onderstaande is te vinden op internet.
Overigens staan er best wat EV6-en te koop zag ik. Ook wat AWDs (als de advertenties kloppen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9wXAl1SvHdVLOF9dzfpTNJZdxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iibvdPCOpmZc0YrsK2gxmHR3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bedacht me net toen ik in de mist reed opeens: waar zitten de mistlampen aan de voorzijde van de EV6 (Plus) eigenlijk?

Nou, nergens dus... Dat is toch ook zoiets waar je standaard vanuit gaat dat het er op zit. Snap ik echt weer niet zo'n beslissing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik rij nog rond zoals ie van de boot af kwam. Mijn kleur is interstellar grey.
Nog 2 weekjes wachten, dan gaat mijn detailer eerst overal lak dikte meten, en eens goed kijken of er nog lakfouten aanwezig zijn. Als ie grondig schoongemaakt is komt wrapfolie er op.
* blanke folie over de ledbalk achterklep boven én onder, zodat kunststof beschermd is
* Smoke folie over de reflectoren aan de zijkant, zodat de kleur overeenkomt met ledbalk (diep donker rood).
* smoke folie over de knipperlichten en witte balk. Doel is om deze een stuk donkerder (maar niet zwart!) te maken. Wit thema moet zichtbaar blijven!
* over de zilveren randen langs passagier, in dezelfde kleur als ledbalk achterklep. Dus niet felrood, maar diep donker rood
* voorkant zilveren rand om bumper wordt zelfde kleur als bumper. Moet onzichtbaar zijn
* logo’s gaan er af achter, voor nog even kijken
* dak wordt zwart gewrapt.

Ik twijfel nog om binnen tegen de deuren (bij onderkant scharnierpunt folie te laten zetten. Heb gemerkt dat dat erg instapschade gevoelig is.

Het thema is dus niet opvallen met contrast verschil, maar subtiel/ detail.

Hierna coaten en dan Shinen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Weten jullie wat de tekst ‘nav’ betekent in het cluster? Deze zie ik pas zeer recentAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3n4HLKpuBp22-_AogNP-YYb23NY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xK6N8fCjB7ItayRC439ooP3d.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
king_dude schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:06:
Weten jullie wat de tekst ‘nav’ betekent in het cluster? Deze zie ik pas zeer recent[Afbeelding]
Volgens mij is dat automatisch de snelheid aanpassen nav verkeersborden :)

Die pijl naar onderen ken ik dan weer niet. Wat is dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Oja, mbt updates: ik wacht voorlopig even. Het belangrijkste is dat ik nu de (niet) logica van klimaat systeem ga snappen. Mijn workaround is: altijd eerst een defrost. Dit zorgt voor een droge lucht in de auto. Hierna een sessie op 27 graden verwarmen (zonder defrost, wel met achterruit verwarming). Hierna is de auto droog en warm. Wanneer ik wegrij is is het auto climate standje 1 op 22 graden.
Wanneer ik goed op weg ben, zet ik ‘heat’ uit, en schakel over op stuur verwarming en stoel verwarming.
Dan moet ik af en toe nog de achterruit handmatig verwarmen. Als ik dat zat ben gaat ie weer op auto climate standje 1.

Ik heb hiermee eigenlijk nooit problemen, dus ik wacht nog even met updaten (aflever datum is 28-12, dus nog aardig recent).

Wat ik wél heb, is dat raamvanger van passagierraam vóór keurig druppels afvangt, en dus een heldere ruit geeft wanneer ik raam omlaag/omhoog doe.

Aan bestuurderskant blijkt de helft niet gevangen. Erg irritant met dit weer, omdat ik door de druppels dan niet alles zie.

Hebben jullie dit ook?
Pagina: 1 ... 93 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic