Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-10 17:15
Anunnaki schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:49:
Denk we ff moeten wachten of Kia dit gaat fixen, dus of het optrekken vanuit 0 juist de bedoeling is hoe het nu is geprogrammeerd.

En denk dat de GT Boys en Girls hun ervaring straks met liefde willen delen, hoogst waarschijnlijk melden die gebruikers dat ze instant power hebben vanuit 0.
Als ik ooit mijn GT geleverd krijg :+ dan wil ik met plezier wel eens een KIA EV6 meeting houden in Nederland om de anderen eens te laten testen ;) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-10 16:52
Redez schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Nogmaals, appels en peren, maar zoals ik het zie igv Q5:
245 pk --> iets hoger
480 nM --> meer als 1/3e hoger
Quattro vs 2WD --> kan 2x zoveel koppel kwijt per wiel
Elktro hulp (ook belangrijk bij schakelmomenten)

0-100 7,1s --> 0,2s sneller

Ik zie je punt niet zo, logisch dat de Q5 sneller naar 100 gaat. Wellicht is de EV6 wel sneller naar van 0 naar 50 á 70 i.v.m. instant koppel i.p.v. @ 1.500 RPM maar alsnog...
En koppel is het belangrijkste voor de acceleratie en vermogen voor de topsnelheid.......
130nm verschil is veel, heel veel.
Mij valt de 0-100 tijd van de EV6 dan ook heel erg mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robvef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 19:15
Loei123 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:52:
Hoe krijgen de mensen hier zombie mode?

Starten jullie de auto, wachten op het ready signaal maar dit komt gewoon niet?

Ik heb het zelf in bijna 1000km nog niet meegemaakt namelijk.
Ik heb het zelf 1x meegemaakt, maar dat was bij mijn ouders en nadat ik aan het 'spelen' was geweest om te laten zien wat ie allemaal kon. Sindsdien niet meer meegemaakt. Wat ik altijd doe is: instappen, deur dicht, gordel om en daarna pas starten. En wachten tot Ready in beeld komt inderdaad

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 03-10 11:32
ViWe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:39:
[...]
Die maten kloppen inderdaad.
Weet iemand ook nog de maat van het naaf gat?

Giva zegt in bestelproces "Uw Kia is vermoedelijk voorzien van een direct bandenspannings-controlesysteem". Is dus toch TPMS nodig?

Verder krijg ik op andere websites voor mij lastige vragen over steekmaat en ET-waarde, hier kiest giva "maat 7.5J x 19 inch, steekmaat 5x114.3 en een ET-waarde van 45". Is dat ook het enige dat past? In de kia documentatie vind ik wel de 7,5Jx19 terug, maar de steekmaat en et-waarde niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redez
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-02-2024
Loei123 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Edit: Ik lees inderdaad dat het gecombineerde vermogen 245PK is, ietsje meer dan dat van de Kia.

Mijn punt is simpelweg dat de Kia sneller moet kunnen zijn gezien het vermogen van de auto.

Dat een 10 jaar oude auto met 10 jaar oude transmissie i.c.m. een elektromotor, iets meer vermogen en hetzelfde gewicht sneller is vind ik zelf dus wel bijzonder.
Altijd leuk om het laatste woord te forceren met 'we gaan off topic' :)
480nM over vier wielen is niet ietsje meer, dat is een compleet andere league qua koppel. Dat koppel is vervolgens beschikbaar bij 1.500 RPM, dat is vrij laag. Dat behalen scheelt misschien 1/10e seconde met 'instant koppel'.
Dan nog het gewicht, scheelt ook 10%. O en tel daarbij op dat ja, een EV sneller is uit stilstand, maar na de 70 km/u inzakt t.o.v. een ICE die dan loskomt. Dan is het gewoon niet gek dat de 0-100 van de Q5 sneller is.
Schakelmomenten, ook bij een 10 jaar oude Audi quattro met elektrohulp, zijn gewoon rap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:27

Precies dit
Robvef schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Ik heb het zelf 1x meegemaakt, maar dat was bij mijn ouders en nadat ik aan het 'spelen' was geweest om te laten zien wat ie allemaal kon. Sindsdien niet meer meegemaakt. Wat ik altijd doe is: instappen, deur dicht, gordel om en daarna pas starten. En wachten tot Ready in beeld komt inderdaad
Ja, die handelingen doe ik ook. Alleen lullig als ready dan niet in beeld komt :+

Na 1500km heb ik nu zo'n 10-15 keer een zombiemodus gehad (met of zonder controleer schakelblokkeringssysteem melding). Zelfs na de update bij de dealer die blijkbaar dat zou moeten voorkomen. Door diverse meldingen van andere bestuurders en de dealer ben ik eerst aan mijn eigen handelingen gaan twijfelen, maar vrijwel sinds het begin doe ik niets anders dan deur dicht, gordel om, rempedaal helemaal in en auto aan. Vervolgens wachten op ready, die dus soms niet komt...

Ik heb 26 januari een afspraak bij de dealer voor verwarmingsproblemen (ook nog na de update). Daar kaart ik dit opnieuw aan en ga ik wat bozer worden. Want dit is wel heel vervelend aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvef
mrbubble456 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Precies dit

[...]

Ja, die handelingen doe ik ook. Alleen lullig als ready dan niet in beeld komt :+

Na 1500km heb ik nu zo'n 10-15 keer een zombiemodus gehad (met of zonder controleer schakelblokkeringssysteem melding). Zelfs na de update bij de dealer die blijkbaar dat zou moeten voorkomen. Door diverse meldingen van andere bestuurders en de dealer ben ik eerst aan mijn eigen handelingen gaan twijfelen, maar vrijwel sinds het begin doe ik niets anders dan deur dicht, gordel om, rempedaal helemaal in en auto aan. Vervolgens wachten op ready, die dus soms niet komt...

Ik heb 26 januari een afspraak bij de dealer voor verwarmingsproblemen (ook nog na de update). Daar kaart ik dit opnieuw aan en ga ik wat bozer worden. Want dit is wel heel vervelend aan het worden.
Ik denk dat ik tot nu toe in mijn handjes mag knijpen met de problemen die ik hier lees. Op dus 1x zombie na geen problemen ook niet met de verwarming of trillen of wat dan ook. Voorverwarmen via de app lukt dan ook niet helemaal goed, maar gebruik ik sowieso niet vaak.

Enige wat mij dus niet lukt is mijn telefoon via een USB-kabel verbinden met de auto om zo gebruik te maken van Android Auto. Zelfs niet met mijn originele Oneplus USB-A -> USB-C kabel. Dus als iemand hier ook een Oneplus telefoon heeft en het welk werkend heeft gekregen, dan hoor ik dat graag :-)

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Redez schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:01:
[...]

Altijd leuk om het laatste woord te forceren met 'we gaan off topic' :)
Succes verder. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:38

PB-powell

Mr. Laziness

mrbubble456 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Precies dit

[...]

Bijzonder, nou heb ik de auto nog geen 10x gestart maar ik doe praktisch hetzelfde en nog altijd succesvol tot nu toe. Ik stap in, zet de auto aan met voet op de rem, doe de gordel om en vervolgens krijg ik ready te zien en is het zoefff....

Vanmorgen had ik ook vooraf de airco aangezet op 26 graden, dit keer geen melding dat het niet gelukt zou zijn maar toen ik bij de auto kwam was de airco weer uit. Mogelijk dat ik langer dan 10 minuten erover heb gedaan om daadwerkelijk in te stappen. De auto voelde wel warmer dan buiten en toen ik ging rijden kwam er ook direct warme lucht. Enige verschil met andere keren is dat ik de app open liet met scherm aan op m'n telefoon.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 18:58
Anunnaki schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:16:
[...]

OTA updates gaan er ook aan komen. Dan kan je je USB stick weer weg doen :D
Dan is die stick nog sneller afgeschreven dan de auto :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 13:45
Robvef schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:09:
[...]
Enige wat mij dus niet lukt is mijn telefoon via een USB-kabel verbinden met de auto om zo gebruik te maken van Android Auto. Zelfs niet met mijn originele Oneplus USB-A -> USB-C kabel. Dus als iemand hier ook een Oneplus telefoon heeft en het welk werkend heeft gekregen, dan hoor ik dat graag :-)
Hier een OP6 en die werkt prima via de USB-A aansluiting. Zowel met een Belkin kabel als een goedkope kabel met haakse aansluiting (merk weet ik niet meer). Rode OP kabel nooit geprobeerd, maar doodgewone kabels werken prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:43
[...]

Staat je USB instelling wel goed? Bij Samsung krijg je een melding in je notificatie drawer, en daar kun je voor USB instellen of hij alleen moet laden, dataoverdracht en meer opties. Er staat ook eentje bij waar Android Auto bij staat. Misschien staat die van jou op alleen laden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9B7DOU0628A1I52JrcJFJ4ByI6Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xn3oUURd4WwCn2gmz1dsjDaT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 13-01-2022 12:23 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robvef
Phusebox schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:21:
[...]

Staat je USB instelling wel goed? Bij Samsung krijg je een melding in je notificatie drawer, en daar kun je voor USB instellen of hij alleen moet laden, dataoverdracht en meer opties. Er staat ook eentje bij waar Android Auto bij staat. Misschien staat die van jou op alleen laden?

[Afbeelding]
Waarschijnlijk is dit het probleem, staat bij mij op alleen opladen. Kan hem alleen niet op bestandsoverdracht zetten. Maar daar ga ik nog wel uitkomen. Gelukt, moest hem in de ontwikkelaarsmodus zetten. Nu eens testen of het werkt in mijn auto

Jaaa het werkt hoor. Alleen raar dat ik hem in ontwikkelaarsmodus moet zetten om in USB-gegevens overdracht wijzigen. Hopelijk komt mijn Carsifi snel en heb ik daar ook geen last meer van ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Robvef op 13-01-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plnKEVzbX_4vfTLNOCiD3MucmkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3vJzqDGv2OZ4ZgNXZWMU8Wh0.png?f=fotoalbum_large

'Kia connect' start niet op op mijn telefoon. 🤷🏻‍♂️ Na een lange tijd onbedienbaar zwart beeld komt deze melding.
Ben ik de enige die dit heeft? Of weet iemand een methode om dit te omzeilen? (Magisk hide staat al aan)
Bij de support (Google play store) vragen ze om in te loggen op de site, echter dat heb je een VIN voor nodig. 🤔 Aangezien ik de auto nog niet heb gaat dat dus niet.

En dit heeft ook geheel niets met de app te maken. Dus aan de support heb je ook niet veel.

[ Voor 10% gewijzigd door cruysen op 13-01-2022 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Robvef schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Waarschijnlijk is dit het probleem, staat bij mij op alleen opladen. Kan hem alleen niet op bestandsoverdracht zetten. Maar daar ga ik nog wel uitkomen. Gelukt, moest hem in de ontwikkelaarsmodus zetten. Nu eens testen of het werkt in mijn auto

Jaaa het werkt hoor. Alleen raar dat ik hem in ontwikkelaarsmodus moet zetten om in USB-gegevens overdracht wijzigen. Hopelijk komt mijn Carsifi snel en heb ik daar ook geen last meer van ;)
Top. Ben benieuwd, Carsifi werkt via Carplay interface van auto en emuleert dan Android Auto. Dus dat zou eigenlijk wel in breedbeeld moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
Denk niet zo zeer dat het om cijfers gaat maar eerder om het gevoel. (cijfers helpen ook natuurlijk)
Wij hebben ook een Peugeot E-208, voorwiel aangedreven, 136pk, 260nm koppel en weegt 1430 kg.

Nou zou ik persoonlijk denken, de EV6 is sneller, en dit is die praktijk ook. Maar ondanks de voorwiel aandrijving van de Peugeot voelt de vrijkomende vermogens heftiger (zeker in sport stand) bij stilstand. Wat wel is, in normaal en eco modus wordt bij de Peugeot het vermogen "geknepen" tot dat je de Kick-down doet (stroompedaal voor bij schakelpunt).

Ik zelf zou (eigen mening) graag willen dat ze in sport stand het vermogen iets meer loslaten. Laat de Traction control maar in grijpen als het te heftig is. En in normaal stand zou ik hem houden zoals hij is. Maar vermoedelijk gaat dit niet veranderen.

Theflying

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Theflying schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Denk niet zo zeer dat het om cijfers gaat maar eerder om het gevoel. (cijfers helpen ook natuurlijk)
Wij hebben ook een Peugeot E-208, voorwiel aangedreven, 136pk, 260nm koppel en weegt 1430 kg.

Nou zou ik persoonlijk denken, de EV6 is sneller, en dit is die praktijk ook. Maar ondanks de voorwiel aandrijving van de Peugeot voelt de vrijkomende vermogens heftiger (zeker in sport stand) bij stilstand. Wat wel is, in normaal en eco modus wordt bij de Peugeot het vermogen "geknepen" tot dat je de Kick-down doet (stroompedaal voor bij schakelpunt).

Ik zelf zou (eigen mening) graag willen dat ze in sport stand het vermogen iets meer loslaten. Laat de Traction control maar in grijpen als het te heftig is. En in normaal stand zou ik hem houden zoals hij is. Maar vermoedelijk gaat dit niet veranderen.
Nou precies dit.

Dat de Kia sneller is zal te wijten zijn aan 100 pk en koppel meer.
Mijn inziens moet de beleving er dan ook zijn, en bij de Kia mis ik die wel een beetje door de manier van opbouwen van het vermogen.

Als ze dit aanpassen zal de ervaring leuker zijn en de auto waarschijnlijk iets sneller.

Wanneer ik tussen de 40-60 cruise en dan het pedaal helemaal intrap, is het namelijk wél feest. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Laatst online: 11-02 21:35
Bogey555 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:53:
[...]

Als ik ooit mijn GT geleverd krijg :+ dan wil ik met plezier wel eens een KIA EV6 meeting houden in Nederland om de anderen eens te laten testen ;) :*)
Me too😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 08:07
EricEB schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Bij mij vaste meer prijs € 400 voor All-season.
Dat is wel apart, bij mij rekenen ze 925 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marcovit schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:32:
[...]

Dat is wel apart, bij mij rekenen ze 925 euro.
Voor die prijs mag je de zomerbanden houden neem ik aan? Want 925 euro betalen voor zomerbanden inleveren en all-seasons terug krijgen lijkt me echt absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Luiaard schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:27:
Ik kwam net @TomVeeCee tegen bij Fastned Peutie, was leuk kletsen tijdens het laden 🙂
@Luiaard Aangename kennismaking !!!Dat was inderdaad leuk kletsen!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
Phusebox schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:49:
[...]

Voor die prijs mag je de zomerbanden houden neem ik aan? Want 925 euro betalen voor zomerbanden inleveren en all-seasons terug krijgen lijkt me echt absurd.
Dat zou ik eigenlijk moeten navragen.

All season banden ja, gaat wel om een GT-line dus grote banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
Kreeg zojuist antwoord van de dealer, de orginele banden blijven daar. Twijfel of ik de all season banden laat zitten en zelf deze ga regelen.

[ Voor 33% gewijzigd door marcovit op 13-01-2022 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
marcovit schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:04:
Kreeg zojuist antwoord van de dealer, de orginele banden blijven daar. Twijfel of ik de all season banden laat zitten en zelf deze ga regelen.
Lijkt me stuk voordeliger, dan zou ik de all-seasons in de winter rijden en de rest van het jaar de zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Wat een oplichters. Echt, dealers ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21

Na ruim 3k kilometers heb ik het nog nooit gehad, mijn vrouw al 6x of zo.
Het heeft duidelijk iets te maken met geduld en de auto starten zonder rempedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:08

Peetman

Tjah....

Als ik kijk naar de all-seasons die wij er nu onder hebben zitten (Michelin Cross-Climate 2), dan zijn die momenteel zo'n 50 euro per stuk duurder dan toen wij ze kochten (eind november). En 2 dagen voordat we ze kochten waren ze 15 euro per stuk goedkoper nog. Dus de prijzen liggen momenteel in ieder geval vrij hoog.

Bij de dealer toen 90 euro betaald voor het wisselen. Zij konden ze via hun eigen leverancier niet krijgen en het alternatief was nog een stuk prijziger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
[...]

Ik denk dat ik tot nu toe in mijn handjes mag knijpen met de problemen die ik hier lees. Op dus 1x zombie na geen problemen ook niet met de verwarming of trillen of wat dan ook. Voorverwarmen via de app lukt dan ook niet helemaal goed, maar gebruik ik sowieso niet vaak.

Ikke. OnePlus 7 Pro, OnePlus 8, OnePlus 9 Pro en 2 huawei's. Allemaal zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 12:14
henrov schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Het heeft duidelijk iets te maken met geduld en de auto stappen zonder rempedaal.
Iedereen die hier thuis, 4 pers, met de auto rijdt is zich bewust van starten MET VOET OP REMPEDAAL.

Vorige week ook 'antie' zombie software gekregen.

Gister tijdens laden eea uitgeprobeerd.
voet niet op de rem en 1 x startknop, 'accesoire' stand gaat aan. prima
Voet niet op de rem en 2 x startknop, auto gaat 'aan', alles doet het behalve rijden/versnelling (oranje auto met sleutel brandt...was meestal teken dat Zombie optreedt..)
dan voet op de rem en nog een keer startknop...en ja hoor, groene Ready verschijnt.

Dus bewust geprobeerd Zombie te forceren maar kwam niet. alles werkte prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robvef
henrov schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Ikke. OnePlus 7 Pro, OnePlus 8, OnePlus 9 Pro en 2 huawei's. Allemaal zonder problemen.
Ik heb het nu ook werkend, moest inderdaad de USB-gegevensoverdracht selecteren (hoefde ik trouwens bij mijn VW Golf niet) Alleen vreemd dat ik hem in ontwikkelaarsmodus moest zetten om dit te kunnen veranderen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Zo zie ik nooit een EV6, zo zie ik er ineens 2 vlakbij elkaar staan in Maarssen, toch leuk.

Wat betreft de winterbandjes, dat rijdt echt een stuk soepeler dan de zomerbandjes waar hij mee afgeleverd is. Geen trilling meer rechtsachter (ondanks balanceren met de zomerbanden), boven de 100.

Verder is het tot nu toe nog niet gelukt voor te verwarmen via de app, ondanks dat de app aangeeft succesvol te zijn en binnen x minuten de gewenste temperatuur zal bereiken. Wel was vanochtend als enige mijn stuur voorverwarmd, dat was dan wel weer prettig. Hopelijk volgende keer een warme auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:11

Hier bijna 4000km en gelukkig ook niet meegemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 11:58
henrov schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Ook rooted?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zou niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damianvd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05-2022
Anunnaki schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Hier bijna 4000km en gelukkig ook niet meegemaakt....
Hier 8300km en ook nog nooit meegemaakt, opgehaald op 3 december. Collega wel en hij heeft die van hem in oktober opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 11:58
Wat bedoel je?

Om vooral advertentiereden is mijn Oneplus rooted en dat zou ik toch wel graag zo willen houden.
Maar ik wil natuurlijk ook KIA Connect en Android Auto.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvg2
  • Laatst online: 10:27
HansAuutB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:06:
[...]

Wat bedoel je?

Om vooral advertentiereden is mijn Oneplus rooted en dat zou ik toch wel graag zo willen houden.
Maar ik wil natuurlijk ook KIA Connect en Android Auto.
Hij bedoeld waarschijnlijk dat het ook kan zonder root, maar moet ook met root kunnen. Gebruik je wel de poort met daarbij het opschrift USB (de USB-A aansluiting) ? Want op de USB-C aansluitingen werkt bij mij alleen het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 06-10 17:15
Ik weet dat jij nu met een AMG rijd dus ik veronderstel dat je de EV ook wat stil gaat vinden. Heb jij de volgende al eens bekeken? Milltek gaat dit jaar een versie uitbrengen voor de EV6. Iets voor onze GT :P

YouTube: Tesla Model X + Milltek Active Sound System

[ Voor 22% gewijzigd door Bogey555 op 13-01-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:27
henrov schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Het heeft duidelijk iets te maken met geduld en de auto starten zonder rempedaal.
Of gewoon een bug, want ik heb nog nooit de auto gestart zonder het rempedaal in te trappen.
Bij auto uitzetten houd ik de rem ook maar voor de zekerheid ingetrapt. Alleen wanneer ik de melding 'controleer schakelblokkeringssysteem' krijg kan ik de auto niet uitzetten met de rem in, dan moet de rem los.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kom net van de dealer waar mijn EV6 op verzoek de laatste updates heeft gekregen. Letterlijke omschrijving op de werkbonnen was als volgt:
  • Campagne 210171 Software update ABS/ESP. De ABS-ESP software (anti brake system/electronic stability program) van sommige 2022MY EV6 voertuigen (CV) te upgraden om de werkingslogica van het TCS (traction controle system) te verbeteren van software versie 1.00 naar 1.01.
  • Campagne 210180 De ICU software (geïntegreerde centrale regeleenheid) van sommige 2022MY EV6 voertuigen te upgraden om de voertuigstartlogica te verbeteren. Auto wil soms niet in ready en/of drive en/of reverse stand/schakelen en soms wil het contact niet meer uit. Software update ICU naar versie 3.04.
  • Campagne 210165 EV6 kachel wordt slecht/niet warm. Lot nummer controleren van de inverter van de airco pomp omdat de kachel slecht kan werken en dat er fout codes kunnen ontstaan. B169588/B160C88/B181588 Lot nummer / productie datum op de inverter controleren. Is deze van 17-08-2021 of eerder dan moet de inverter vervangen worden voor aangepaste type. Is het lotnummer/productiedatum van 17-08-2021 of later dan hoeft er niet vervangen te worden.
  • Campagne 210168 Kachel wordt soms slecht warm geeft geen warmte uit de roosters en auto beslaat dan aan de binnenkant. Software update uitvoeren aan de DACT van software versie 12,00-103,00 naar 104,00 TSB nr KCE21-71-E081-CV. Eerst controleren of auto serie valt. Valt de auto in serie chassis reeks dan is nu een update op een update nieuwste software versie 106.00 auto valt in serie reeks.
  • Klanten klacht: controleren of kastje trekhaak 13 polig juiste software op staat. Staan er veel XXXXXXX op kastje dan moet deze vervangen worden / geherprogrammeerd worden door ECS.
Die laatste komt niet van mij maar is kennelijk een breder probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Robvef schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:49:
[...]

Ik heb het nu ook werkend, moest inderdaad de USB-gegevensoverdracht selecteren (hoefde ik trouwens bij mijn VW Golf niet) Alleen vreemd dat ik hem in ontwikkelaarsmodus moest zetten om dit te kunnen veranderen :?
Dat ligt niet aan je auto maar de versie van je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
r0el schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:45:
Kom net van de dealer waar mijn EV6 op verzoek de laatste updates heeft gekregen. Letterlijke omschrijving op de werkbonnen was als volgt:
  • Campagne 210171 Software update ABS/ESP. De ABS-ESP software (anti brake system/electronic stability program) van sommige 2022MY EV6 voertuigen (CV) te upgraden om de werkingslogica van het TCS (traction controle system) te verbeteren van software versie 1.00 naar 1.01.
  • Campagne 210180 De ICU software (geïntegreerde centrale regeleenheid) van sommige 2022MY EV6 voertuigen te upgraden om de voertuigstartlogica te verbeteren. Auto wil soms niet in ready en/of drive en/of reverse stand/schakelen en soms wil het contact niet meer uit. Software update ICU naar versie 3.04.
  • Campagne 210165 EV6 kachel wordt slecht/niet warm. Lot nummer controleren van de inverter van de airco pomp omdat de kachel slecht kan werken en dat er fout codes kunnen ontstaan. B169588/B160C88/B181588 Lot nummer / productie datum op de inverter controleren. Is deze van 17-08-2021 of eerder dan moet de inverter vervangen worden voor aangepaste type. Is het lotnummer/productiedatum van 17-08-2021 of later dan hoeft er niet vervangen te worden.
  • Campagne 210168 Kachel wordt soms slecht warm geeft geen warmte uit de roosters en auto beslaat dan aan de binnenkant. Software update uitvoeren aan de DACT van software versie 12,00-103,00 naar 104,00 TSB nr KCE21-71-E081-CV. Eerst controleren of auto serie valt. Valt de auto in serie chassis reeks dan is nu een update op een update nieuwste software versie 106.00 auto valt in serie reeks.
  • Klanten klacht: controleren of kastje trekhaak 13 polig juiste software op staat. Staan er veel XXXXXXX op kastje dan moet deze vervangen worden / geherprogrammeerd worden door ECS.
Die laatste komt niet van mij maar is kennelijk een breder probleem.
allemaal herkenbaar en inmiddels bij mijn auto uitgevoerd... :) en ja, de meeste updates zorgen voor verbetering...

en behalve de laatste...dat is de module die niet goed was waardoor ik 2 maanden op een goede trekhaak moet wachten... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robvef
henrov schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Dat ligt niet aan je auto maar de versie van je telefoon
Heb nog gewoon OxygenOS 11 draaien, maar ben blij dat ik nu weet waar het aan ligt. Kan ik nog eens gaan kijken als ik ontwikkelaarsmodus uitschakel of ik het dan ook nog werkend krijg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:37
Ik twijfel om naar de dealer te gaan. Ik heb nog geen updates uitgevoerd (ook niet van de navigatie bijvoorbeeld) en alles werkt eigenlijk naar behoren. Verwarming werkt prima (m.u.v. voorverwarmen) en verder ook geen problemen. Een paar keer bij wat extra power in de bochten dat je merkt dat je een beetje glijdt, maar dat lijkt mij niet vreemd met RWD en een bak koppel. Ik ben bang dat als ik updates doorvoer, er juist meer problemen ontstaan (geen warme lucht of beslagen ramen). Het kan echter ook maar zo zijn dat mijn standaard laag is en de auto na een update écht beter rijdt/functioneert.

Het enige 'probleem' dat ik ervaar is als ik over verkeersdrempels rijd op lage snelheden, dat ik een soort klein kraakje hoor, (links)boven mijn hoofd. Echt plaatsen kan ik het niet. Het is niet storend en komt niet vaak voor, maar toch wel opvallend. Dus dat is nog wel een reden om even langs te wippen bij de dealer. Anderen die dit wel eens gehoord hebben?

Verder nog een vraag over het energieverbruik. Idealiter meet je het zelf natuurlijk door geladen stroom / gereden kilometers, maar het overzicht in de Kia app laat mij zien dat ik echt prima waardes heb: 5,23 km/kWh over 2.780 kilometers. Recuperation op ca. 10% van het verbruik, dus niet bepaald hoog. Volgens mij was de vraag al een keer langsgekomen, maar wordt er in de average consumption rekening gehouden met de recuperation? Dat zou namelijk kunnen verklaren waarom sommige bezitters een relatief hoge average consumption hebben, maar wellicht ook een hoge recuperation die netto misschien een even grote range oplevert als een lage avg consumption + lage recuperation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heems78
  • Laatst online: 24-04-2024
Ook van de partij, maar ga nu maar gewoon van Q4 uit _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damianvd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05-2022
dosh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:31:
Ik twijfel om naar de dealer te gaan. Ik heb nog geen updates uitgevoerd (ook niet van de navigatie bijvoorbeeld) en alles werkt eigenlijk naar behoren. Verwarming werkt prima (m.u.v. voorverwarmen) en verder ook geen problemen. Een paar keer bij wat extra power in de bochten dat je merkt dat je een beetje glijdt, maar dat lijkt mij niet vreemd met RWD en een bak koppel. Ik ben bang dat als ik updates doorvoer, er juist meer problemen ontstaan (geen warme lucht of beslagen ramen). Het kan echter ook maar zo zijn dat mijn standaard laag is en de auto na een update écht beter rijdt/functioneert.

Het enige 'probleem' dat ik ervaar is als ik over verkeersdrempels rijd op lage snelheden, dat ik een soort klein kraakje hoor, (links)boven mijn hoofd. Echt plaatsen kan ik het niet. Het is niet storend en komt niet vaak voor, maar toch wel opvallend. Dus dat is nog wel een reden om even langs te wippen bij de dealer. Anderen die dit wel eens gehoord hebben?

Verder nog een vraag over het energieverbruik. Idealiter meet je het zelf natuurlijk door geladen stroom / gereden kilometers, maar het overzicht in de Kia app laat mij zien dat ik echt prima waardes heb: 5,23 km/kWh over 2.780 kilometers. Recuperation op ca. 10% van het verbruik, dus niet bepaald hoog. Volgens mij was de vraag al een keer langsgekomen, maar wordt er in de average consumption rekening gehouden met de recuperation? Dat zou namelijk kunnen verklaren waarom sommige bezitters een relatief hoge average consumption hebben, maar wellicht ook een hoge recuperation die netto misschien een even grote range oplevert als een lage avg consumption + lage recuperation.
Ik denk dat als jij nu geen last hebt van bepaalde dingen dat je er na de update ook geen last van zult krijgen. Van de meeste dingen heb ik ook geen last maar ik laat hem wel updaten. Ik heb ook geen krakende onderdelen in mijn auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 14:35
Mijn bandenleverancier neemt de 4 gemonteerde banden in en ik krijg dan 4 Conti’s all season voor de prijs van 3 ( de dan van toepassing zijnde internet prijs). Prijs die deze dealer rekent is echt belachelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
dosh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:31:
EV6 hier heeft ook nergens last van maar hij gaat volgende week wel ff langs de dealer voor enkele updates. Voornamelijk om de inverter serie te controleren of hij in de serie valt die vervangen moet gaan worden.
Kan geen kwaad neem ik aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudolfust
  • Laatst online: 04-02-2022
Vandaag eindelijk op correcte wijze navigatie instructie ontvangen in de auto middels de Connect app. Dit lukte nadat ik mijn bestuurdersprofiel aan de account heb weten te koppelen (na 10 pogingen). Dit moet onder Instelling bestuurdersaccount. Het lijkt erop dat het voorverwarmen hierdoor nu ook lukt. Iedereen die Remote problemen heeft en meerdere profielen in de auto, raad ik aan om naar deze koppeling te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
  • Laatst online: 04-09-2024
Ben vandaag weer bij de dealer geweest voor trillingen vanaf 110 km/H, die lijken nu verholpen dus dat is top. Dealer gaf ook aan de er diverse software updates gedaan waren, ik merk nu dat de tractie controle niet meer ingrijpt bij optrekken op de snelweg dus dat is fijn. Verwarming deed het bij mij al prima en alle andere eigenlijk ook, inmiddels bijna 9K op de teller staan. Tip voor iedereen die nog twijfelt; kopen.

Aan de infotainment kant zie ik geen verschil na de updates, weet iemand hoe ik achterhaal of ik de laatste versie heb? Ik heb wel eens begrepen dat het energie scherm veranderd zou zijn (ergenis in dit enorme topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Rudolfust schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:48:
Vandaag eindelijk op correcte wijze navigatie instructie ontvangen in de auto middels de Connect app. Dit lukte nadat ik mijn bestuurdersprofiel aan de account heb weten te koppelen (na 10 pogingen). Dit moet onder Instelling bestuurdersaccount. Het lijkt erop dat het voorverwarmen hierdoor nu ook lukt. Iedereen die Remote problemen heeft en meerdere profielen in de auto, raad ik aan om naar deze koppeling te kijken.
??
Ik heb een Kia Connect app gekoppeld aan mijn auto, kan alles doen en remote zaken instellen....ook voorverwarmen.
Maar wat bedoel je met navigatie instructie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:41
EricEB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:30:
[...]

??
Ik heb een Kia Connect app gekoppeld aan mijn auto, kan alles doen en remote zaken instellen....ook voorverwarmen.
Je kan je navigatie alvast vanuit je luie stoel naar de auto sturen zodat de navigatie direct start als je de auto in stapt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3sapWUY4Yl1Nnpb9VJ6Hntk-G8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a3V7IOv1PvnqDZJRirApk00c.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:41
Ik begrijp vanuit de dealer dat inmiddels op de EV OTA actief zou moeten zijn. Ik lees hier toch echt het tegenovergestelde. Zou heel wat ritjes schelen. Echter hij blijft volhouden dat het sinds kort actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvef
mavical schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:36:
Ik begrijp vanuit de dealer dat inmiddels op de EV OTA actief zou moeten zijn. Ik lees hier toch echt het tegenovergestelde. Zou heel wat ritjes schelen. Echter hij blijft volhouden dat het sinds kort actief is.
Die OTA updates gaan alleen voor de navigatie gelden voor zover ik weet. Deze kun je trouwens ook zelf handmatig via een USB-stick updaten.

Voor systeemupdates zul je wel naar de dealer moeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolfust
  • Laatst online: 04-02-2022
EricEB schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:30:
[...]

??
Bij mij was het een probleem omdat mijn vrouw bestuurdersprofiel 2 heeft en ik in de app geen koppeling had gelegd. De navigatie opdracht kwam in dat geval bij de ‘Gast’ uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
mavical schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:36:
Beetje raar van een dealer om dat zo stellig te brengen terwijl niemand (ook online niet) er iets van weet.

Ik vind het inmiddels wel vrij vervelend dat er voor IOS al enige dagen een KIA Connect update is die issues op heeft gelost, maar er voor android nog steeds geen beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
Waterman53 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Mijn bandenleverancier neemt de 4 gemonteerde banden in en ik krijg dan 4 Conti’s all season voor de prijs van 3 ( de dan van toepassing zijnde internet prijs). Prijs die deze dealer rekent is echt belachelijk.
Hoeveel rekent jouw banden leverancier ervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
marcovit schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:22:
[...]

Hoeveel rekent jouw banden leverancier ervoor?
Ff contact opnemen met Leen Post banden Sliedrecht ( naar Kees vragen )

[ Voor 4% gewijzigd door Waterman53 op 13-01-2022 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcEv6
  • Laatst online: 20-02-2023
ViWe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:39:
[...]

Giva zegt in bestelproces "Uw Kia is vermoedelijk voorzien van een direct bandenspannings-controlesysteem". Is dus toch TPMS nodig?

Verder krijg ik op andere websites voor mij lastige vragen over steekmaat en ET-waarde, hier kiest giva "maat 7.5J x 19 inch, steekmaat 5x114.3 en een ET-waarde van 45". Is dat ook het enige dat past? In de kia documentatie vind ik wel de 7,5Jx19 terug, maar de steekmaat en et-waarde niet.
Dit is de omschrijving van mijn velgen 7.5J x 19 ET50.00 5x114.3 CB 73.10. Deze zijn er in ieder geval nog niet afgevallen ;) Ik heb de OEM TPMS sensoren, waren wel wat prijzig (206,-) maar ervan uitgaande dat ik de velgen toch een aantal jaren gebruik vond ik het de investering waard. Nu kan ik per band de bandendruk gewoon aflezen in het scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:05
Loei123 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:31:
[...]

Daar gaat het dus niet om.

Het gaat erom dat, voor mijn gevoel althans, de auto het vermogen aan de langzame kant opbouwt wanneer je wegrijdt.

Ik dacht ook gelezen te hebben dat mensen hier een update voor hadden ontvangen.
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus wellicht spuit 11: In de review van Autogefühl die hier laatst gelinkt werd, had hij het er volgens mij over dat hij ook de ESP/traction-control in sport modus zette, en dat hij toen wel agressief accelereerde.

EDIT:
Hij zet de TC uit, terwijl de ESC aanblijft:

[ Voor 13% gewijzigd door Wild Chocolate op 13-01-2022 21:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Vandaag heel veel mist bij ons in de omstreken. Dus mistlicht achter aan , maar nu had ik geen flauw idee waar het mistlicht gemonteerd zat. Deze zit gewoon mee in het achteruitrijlicht. Ik vind het alvast zeer netjes gedaan van Kia. In achteruit blijven de 2 middelste lampen dienen als mistlicht, de buitenste worden dan wit . Een fototje kon niet ontbrekenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEcc1nz0DIh9st2gyjBX2L8VC3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enA1GK8XpfiAbwMI9fWfCZSx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
Hier is vandaag de leaseaanvraag ingediend!🥳 plus rwd versie in deep forest op aandringen van de chef👌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
JT900 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:56:
Vandaag heel veel mist bij ons in de omstreken. Dus mistlicht achter aan , maar nu had ik geen flauw idee waar het mistlicht gemonteerd zat. Deze zit gewoon mee in het achteruitrijlicht. Ik vind het alvast zeer netjes gedaan van Kia. In achteruit blijven de 2 middelste lampen dienen als mistlicht, de buitenste worden dan wit . Een fototje kon niet ontbreken[Afbeelding]
Wat hebben we toch het geluk om zo’n dikke Brutus te mogen rijden. Écht mooi (geschoten)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Laatst online: 08-04-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYUD2iOo4MEXoAwI1cIKobUM_AM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmqbnM6AJXR1Vpmkm5pdJdgD.jpg?f=fotoalbum_large

Kon alleen maar op ok klikken. Moest ook Kia Connect opnieuw koppelen, let op, bij telefoonnummer +31 gebruiken. Voor de ‘+’ de ‘nul’ toets even ingedrukt houden. Bij koppeling kan je backup bestand opgeven om instellingen weer in te lezen. Wel handmatig m’n telefoon weer moeten koppelen.

Geen idee waarom dit gebeurd is, maar draait weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Wild Chocolate schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:37:
[...]

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus wellicht spuit 11: In de review van Autogefühl die hier laatst gelinkt werd, had hij het er volgens mij over dat hij ook de ESP/traction-control in sport modus zette, en dat hij toen wel agressief accelereerde.

EDIT:
[YouTube: Kia EV6 GT-Line driving REVIEW - better than Ioniq 5 or even best EV overall?]
Ah dank, iets om te testen morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
Loei123 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:07:
[...]

Ah dank, iets om te testen morgen!
keep us informed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Wild Chocolate schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:37:
[...]

EDIT:
[YouTube: Kia EV6 GT-Line driving REVIEW - better than Ioniq 5 or even best EV overall?]
Thnx, filmpje ooit wel eens voorbij zien komen maar nooit echt getest.
Ga ik dus straks ook ff doen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Laatst online: 06-10 23:55
Timmiee schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:31:
Hier is vandaag de leaseaanvraag ingediend!🥳 plus rwd versie in deep forest op aandringen van de chef👌
Goede keuze ;) Deep forest is een deftige kleur. De mijne staat sinds dagen voor de deur geparkeerd.
De eerste echte kilometers moeten nog gemaakt worden en nog een hoop te ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
Ihkvdb schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:57:
[Afbeelding]

Kon alleen maar op ok klikken. Moest ook Kia Connect opnieuw koppelen, let op, bij telefoonnummer +31 gebruiken. Voor de ‘+’ de ‘nul’ toets even ingedrukt houden. Bij koppeling kan je backup bestand opgeven om instellingen weer in te lezen. Wel handmatig m’n telefoon weer moeten koppelen.

Geen idee waarom dit gebeurd is, maar draait weer als een zonnetje.
Hier afgelopen woensdag ook het probleem gehad |:( Houdt er rekening mee dat niet alles terug wordt gezet van je backup. Zaken als favorieten in je navagatie verdwijnen ook en eenheden (vooral km/kWh / kWh/100km) worden niet meegenomen.
Heb jij ook een mail gekregen van Kia Connect dat ze welkom heten van te voren?

[ Voor 4% gewijzigd door Theflying op 14-01-2022 09:38 ]

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
JT900 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:56:
Vandaag heel veel mist bij ons in de omstreken. Dus mistlicht achter aan , maar nu had ik geen flauw idee waar het mistlicht gemonteerd zat. Deze zit gewoon mee in het achteruitrijlicht. Ik vind het alvast zeer netjes gedaan van Kia. In achteruit blijven de 2 middelste lampen dienen als mistlicht, de buitenste worden dan wit . Een fototje kon niet ontbreken
Wat een berg licht zo houd iedereen wel afstand. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Ik ervaar nu eigenlijk sinds ik de auto heb dat hij nooit met 11kW wil laden aan de laadpaal bij mij thuis. Hij haalt altijd maar max 7kW, waardoor het laden langer duurt. Dat is an sich geen ramp, maar onnodig want hij kan gewoon 11kW laden, het is ten slotte een 22kW paal.

Het gaat hier om een publieke paal (Q-Park garage), waar er 4 van hangen. Uiteraard is je laadsnelheid afhankelijk van de bezetting van alle 4 de palen, maar zelfs als ik de enige ben haalt hij de 11kW niet. Dat vind ik toch wel vreemd want de ID.3 die ik hiervoor reed haalde dat eigenlijk altijd ondanks dat meerdere palen bezet waren of het -10 was buiten.

Iemand anders die dat ook ervaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
BDelamontagne schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:57:
Ik ervaar nu eigenlijk sinds ik de auto heb dat hij nooit met 11kW wil laden aan de laadpaal bij mij thuis. Hij haalt altijd maar max 7kW, waardoor het laden langer duurt. Dat is an sich geen ramp, maar onnodig want hij kan gewoon 11kW laden, het is ten slotte een 22kW paal.

Het gaat hier om een publieke paal (Q-Park garage), waar er 4 van hangen. Uiteraard is je laadsnelheid afhankelijk van de bezetting van alle 4 de palen, maar zelfs als ik de enige ben haalt hij de 11kW niet. Dat vind ik toch wel vreemd want de ID.3 die ik hiervoor reed haalde dat eigenlijk altijd ondanks dat meerdere palen bezet waren of het -10 was buiten.

Hier heb ik thuis geen last van, ik heb een privé laadpunt op mijn oprit.

Wel kan ik dit laadpunt op verschillende ampères instellen, wellicht dat die betreffende paal niet goed staat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Loei123 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:01:
[...]

Hier heb ik thuis geen last van, ik heb een privé laadpunt op mijn oprit.

Wel kan ik dit laadpunt op verschillende ampères instellen, wellicht dat die betreffende paal niet goed staat ingesteld?
Helaas ervaar ik het bij elke van de 4 laadpalen, terwijl die het ervoor wel goed deden. Kan mij niet voorstellen dat Q-Park daar iets in aangepast zou hebben. Weet je natuurlijk nooit, thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
BDelamontagne schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Helaas ervaar ik het bij elke van de 4 laadpalen, terwijl die het ervoor wel goed deden. Kan mij niet voorstellen dat Q-Park daar iets in aangepast zou hebben. Weet je natuurlijk nooit, thanks voor de tip!
Wat bedoel je met ervoor goed deden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 06-10 20:22

Heb je niet per ongeluk ergens de laadbeperking aangezet in de auto?

https://ev6.synology.me/en/topics/chapter2_3_6.html (kopje Charging current)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh

Geen idee of het helpt, maar je kunt ergens in je instellingen ook aangeven hoeveel stroom je wilt trekken uit een paal. Ik weet alleen niet meer waar je dat kunt selecteren.

Of haal je op andere palen wel meer dan 7kW? Dan gaat bovenstaande sowieso niet op.

Edit: wat hierboven door Stimpyrulez wordt gezegd bedoel ik inderdaad.

Over dat verliezen van je Kia Connect account, ik zag zojuist dat het mogelijk is in de app om een back-up te maken. Misschien is dat een goed idee zodat je altijd terug kunt naar die instellingen. Dit is mogelijk via Gebruikersinstellingen --> gebruiksprofiel --> back-up van gebruikersprofiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Loei123 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Wat bedoel je met ervoor goed deden?
Voor de EV6 reed ik een ID.3, die pakte altijd op elke van de 4 laadpalen 11kW. Dus "ervoor" doelt op de periode voor ik de EV6 kreeg en nog een andere EV had ;)
stimpyrulez schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Voor zover ik weet staat dat gewoon op Max, maar ga ik zo even checken!

@dosh, heb eigenlijk nog niet geladen aan andere laadpalen buiten die 4 bij mij thuis, dus ik durf niet te zeggen of hij ergens anders wel 11kW zou laden. Ga ik ook even na vandaag of dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Laatst online: 08-04-2023
Theflying schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Hier afgelopen woensdag ook het probleem gehad |:( Houdt er rekening mee dat niet alles terug wordt gezet van je backup. Zaken als favorieten in je navagatie verdwijnen ook en eenheden (vooral km/kWh / kWh/100km) worden niet meegenomen.
Heb jij ook een mail gekregen van Kia Connect dat ze welkom heten van te voren?
Heb geen mail gehad. Bericht kwam spontaan bij starten van auto vanochtend…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen.zwrt
  • Laatst online: 13-06-2023
Ik heb nu zon 1000km op de teller staan. Lang niet allemaal door mij zelf gereden, maar ik heb de eerste 2 dagen I-Pedal voorbij zien komen, maar ik krijg het nu niet meer aan. Handleiding gecontroleerd, maar als ik de stappen volg, gebeurd er bij mij niks.

iemand tips toevallig?

Verder bevalt de auto erg goed. Naast bovenstaade, eigenlijk nog geen problemen tegen gekomen. Ik heb ook wel het idee dat hij thuis langzamer laad dan mijn Kona voorheen, maar heb het nog niet exact in beeld gebracht.

Airco via de app wil soms niet starten met de melding dat de laadkabel is los gekoppeld. Ik heb nu in de settings aangepast dat hij de laadkabel niet moet onkoppelen na het laden. Wellicht helpt dat.

Range valt me iets tegen. Volle accu(58kw) = 250km. Mijn kona had een 64kw accu en die kwam wel op 350. Overigens gebruik ik hem niet echt zuinig op dit moment, dus moet nog testen als ik lange ritten 100/110 km/u rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
koen.zwrt schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:48:
Ik heb nu zon 1000km op de teller staan. Lang niet allemaal door mij zelf gereden, maar ik heb de eerste 2 dagen I-Pedal voorbij zien komen, maar ik krijg het nu niet meer aan. Handleiding gecontroleerd, maar als ik de stappen volg, gebeurd er bij mij niks.

iemand tips toevallig?

Verder bevalt de auto erg goed. Naast bovenstaade, eigenlijk nog geen problemen tegen gekomen. Ik heb ook wel het idee dat hij thuis langzamer laad dan mijn Kona voorheen, maar heb het nog niet exact in beeld gebracht.

Airco via de app wil soms niet starten met de melding dat de laadkabel is los gekoppeld. Ik heb nu in de settings aangepast dat hij de laadkabel niet moet onkoppelen na het laden. Wellicht helpt dat.

Range valt me iets tegen. Volle accu(58kw) = 250km. Mijn kona had een 64kw accu en die kwam wel op 350. Overigens gebruik ik hem niet echt zuinig op dit moment, dus moet nog testen als ik lange ritten 100/110 km/u rij.
Wanneer regeneratie bij mij op stand 3 staat hoef ik enkel nog 1x aan de linker flipper te tikken (niet vasthouden).

Voor wat betreft range, hoeveel gewicht en vermogen had die Kona?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Mijn EV6 heeft vandaag een dagje Wellness bij de dealer. Ben benieuwd in hoeverre de 'features' (en welke) verholpen zijn. Ik had een lijstje van 10 punten meegegeven met de EV6 die wel wat aandacht verdienden.
Het overgrote deel werd herkend door de dealer.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 06-10 20:22
koen.zwrt schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:48:

iemand tips toevallig?
Je moet rijden als je dit wil aanzetten.
Het kan dus niet in stilstand.

of wel, regen staat waarschijnlijk op 3.
zachtjes rijden en de linker flipper naar je toe halen.

Dat zou moeten werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Laatst online: 09:46
En volgens mij moet slim regenereren uit staan...

[ Voor 1% gewijzigd door Freezhost op 14-01-2022 12:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen.zwrt
stimpyrulez schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Je moet rijden als je dit wil aanzetten.
Het kan dus niet in stilstand.

of wel, regen staat waarschijnlijk op 3.
zachtjes rijden en de linker flipper naar je toe halen.

Dat zou moeten werken
Als ik dat doe dan gaat hij zeg maar extra afremmen, ik gebruik die ook wel eens als extra rem zeg maar als je op een stoplicht aan komt rijden ofzo. Maar I-Pedal gaat niet meer aan lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dosh
koen.zwrt schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Als ik dat doe dan gaat hij zeg maar extra afremmen, ik gebruik die ook wel eens als extra rem zeg maar als je op een stoplicht aan komt rijden ofzo. Maar I-Pedal gaat niet meer aan lijkt het.
Je moet de flipper niet aangetrokken houden, maar 1x naar je toe klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen.zwrt
dosh schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Je moet de flipper niet aangetrokken houden, maar 1x naar je toe klikken
Ja heb ik ook geprobeerd, maar gebeurd niks. Zal vanmiddag nog een keertje 'alles' proberen en anders even de dealer bellen/langs gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
stimpyrulez schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Net even gekeken maar staat gewoon op Max. Als ik een van de andere opties aanklik zie ik ook direct de laadsnelheid terugzakken. Klik ik weer op Max dan neemt de laadsnelheid weer toe, maar blijft steken op 7kW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
koen.zwrt schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Ja heb ik ook geprobeerd, maar gebeurd niks. Zal vanmiddag nog een keertje 'alles' proberen en anders even de dealer bellen/langs gaan.
Staat je regen op AUTO? Als die op AUTO staat moet je hem eerst op 'normaal' zetten. Ik meen door de rechter flipper vast te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
koen.zwrt schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Dit werkt alleen als je rijdt, maar je moet op dat moment niet remmen en ook niet rijden op de cruise control.
Slim regenereren moet ook uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen.zwrt
Phusebox schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Staat je regen op AUTO? Als die op AUTO staat moet je hem eerst op 'normaal' zetten. Ik meen door de rechter flipper vast te houden?
Thanks, dat zal het zijn, zal het straks proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartHNL
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-05-2022
Ik heb de navigatie update uitgevoerd, update 211214; op 3 januari. Werkt prima behalve het active sound design gedoe, waar ik opzich (tijdelijk) wel mee kan leven.
Wat me na die update echter opviel is dat ik boven de 30km/h de heater hoor brommen, een beetje vanuit de passagiers voetenruimte. Daaronder valt het ook direct weg en vice versa. Heel vreemd en daardoor zou je denken dat het inderdaad software gerelateerd is. Ook gaat het geluid direct weg als ik de heat knop uit zet, dus vandaar dat het met de heater te maken heeft.

Toevallig heb ik vorige week een nieuwe inverter gehad voor de heater; dat werkt nu allemaal. Maar het gebrom is er nog steeds. Behoorlijk irritant eigenlijk. Zijn er meer mensen die dit ervaren, en dan specifiek gerelateerd aan die update?
Of mensen die die update gedaan hebben maar dit totaal niet herkennen?

Uiteraard ook aangegeven bij de dealer, die verschuilen zich achter het argument: die updates moet je niet zelf doen, en helaas kunnen we je niet helpen.... (Goeie les, maar wel te laat)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:16
@BartHNL : als je de update via het officiele kanaal/updater (https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate) hebt gedownload en geinstalleerd, dan kan de dealer zich naar mijn mening niet verschuilen achter dat je de updates niet zelf mag doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-10 16:52
Een video hoe je de navigatie instructies weer kunt geven op het display achter het stuur.

YouTube: Kia EV6 Hidden Satnav feature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:08

Peetman

Tjah....

asennamm schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:53:
Een video hoe je de navigatie instructies weer kunt geven op het display achter het stuur.

YouTube: Kia EV6 Hidden Satnav feature
Ik vind de term 'Hidden' wel wat overdreven voor een feature die al jaren op verschillende KIA modellen aanwezig is en in de handleiding staat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-10 22:14
Peetman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:58:
[...]

Ik vind de term 'Hidden' wel wat overdreven voor een feature die al jaren op verschillende KIA modellen aanwezig is en in de handleiding staat :P
alles voor de clicks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Nu online
Zojuist de auto voor het eerst stofgezogen.

Ik heb niet de luxe matten, dat betekend een soort kort getrimd naaldvilt idee.
Helaas kan ik al wel concluderen dat deze matten het geen 4 jaar vol gaan houden.

Als de stofzuiger ze niet kapot maakt slijten ze wel weg.
Ik heb nog geen 1000km op de auto staan maar kan al twee heel goed ingesleten plekken zien van waar mijn voeten rusten tijdens het rijden. :(

Dat wordt vast zoeken naar een mooie veloursset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Anunnaki schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:48:
Iemand ooit al eens Tronity getest? Dit is ook met ABRP te koppelen voor live data en je hebt geen dongle nodig. Ik ben dit nu aan het testen, je kan voor 2 weken een gratis account aanmaken. Dit is te verlengen naar een maand, maar de referral code mag ik hier niet plaatsen. Als je interesse hebt kan dit eventueel via een omweg ;)

Enige nadeel het kost je ongeveer €48 per jaar. Maar voordeel is dus geen dongle. Werkt rechtstreeks via software van de auto. De EV6 werkt en ben het nu aan het testen. En ziet er erg interessant uit en lijkt veel data te verzamelen. Nu nog met ABRP testen hoe accuraat dit is.

Tronity

[Afbeelding]
@henrov
@KingOfNorway
@EPE2021

Dat is nu jammer, hadden we met zijn alle de proefperiode bij Tronity wel langer kunnen gebruiken als we dit slimmer hadden aangepakt. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
  • Laatst online: 04-09-2024
Anunnaki schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:17:
[...]

@henrov
@KingOfNorway
@EPE2021

Dat is nu jammer, hadden we met zijn alle de proefperiode bij Tronity wel langer kunnen gebruiken als we dit slimmer hadden aangepakt. 8)
Ik kreeg het niet aan de gang in combinatie met ABRP, als iemand het toch lukt hoor ik het graag natuurlijk. Al heb ik inmiddels een dongle, dat werkt voorlasnog perfect. Als je een tweede proefperiode wil met Tronity kan je gewoon een ander mailadres gebruiken was me opgevallen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:07

anc

Verwarming aan uit heeft enorm veel impact op de actieradius. De verwarming uit vs heat + blower 8 + hele auto (niet driver only) dan scheelt dat zo meer dan 100km.

Ik ben gisteren en vandaag weer bij de garage geweest met mijn auto vanwege verwarmingsproblemen. Mijn auto valt buiten de boot voor een nieuwe inverter en moet het doen met software updates tot nu toe.
Echter het helpt niet. Ik krijg nu door op de knoppen te drukken voor elkaar dat de verwarming aan kan schieten, maar deze blijft alleen aan als ik hem boven de 25 graden hou en geen gebruik maak van de automatische climate control. Gevolg is wel dat bij beslagen ruiten ik met de hand dat weer aan en uit moet zetten, waarbij bij gebruik van de front het direct weer heel koud wordt in de auto.
Ik heb overigens alle overige punten op de lange baan gezet, dit kost mij al veel tijd en is voor mij prio 1.

Positieve nieuws voor de nieuw rijders. Ik kreeg ook te horen dat het bij nieuwe opleveringen, bij hen!, in de afgelopen weken aanzienlijk beter gaat en verwarmingsproblemen zijn daar volledig opgelost.
Pagina: 1 ... 92 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic