Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:07
Mijn trekhaak staat nog in nalevering. Blijkbaar zelfs daarbij een lange levertijd. (oktober besteld)
Alleen als ik achteraf zie wat de trekhaak is aan materiaal, dan is deze goed betaald. Maar ik destijds nergens anders een trekhaak zien staan voor de EV6. :-(

Edit: Ik heb al wel andere automatten gevonden op amazon. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door cruysen op 11-01-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-10 08:14
cruysen schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:15:
Mijn trekhaak staat nog in nalevering. Blijkbaar zelfs daarbij een lange levertijd. (oktober besteld)
Alleen als ik achteraf zie wat de trekhaak is aan materiaal, dan is deze goed betaald. Maar ik destijds nergens anders een trekhaak zien staan voor de EV6. :-(

Edit: Ik heb al wel andere automatten gevonden op amazon. ;)
Er was een partij trekhaken met een foute/verkeerde/niet werkende module bij dealers aangekomen....
ik moet nu al 2 maanden wachten op de trekhaak...volgende week wordt hij gemonteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
@EricEB Kunnen we dan na volgende week ook jouw eerste caravantrek-ervaringen lezen op dit forum? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Franciesco schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:51:
@EricEB Kunnen we dan na volgende week ook jouw eerste caravantrek-ervaringen lezen op dit forum? :)
Nou, je zal nog even geduld moeten hebben...caravan staat in de stalling....eind maart of begin april op pad
(zucht...was maar zover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Haha, snap ik @EricEB ! Het was ook een grapje. Maar in theorie kon je best "ja" zeggen op mijn vraag, want het gaat ergens gebeuren "na volgende week" :+

PS: ook ik kijk al uit naar het voorjaar en de vakantie, maar dat duurt zoals je zegt inderdaad nog wel ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:25

Peetman

Tjah....

EricEB schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Er was een partij trekhaken met een foute/verkeerde/niet werkende module bij dealers aangekomen....
ik moet nu al 2 maanden wachten op de trekhaak...volgende week wordt hij gemonteerd
Ben wel benieuwd wat er dan aan die module mankeerde? Wij hebben nu bijna een maand de trekhaak er op, eenmalig getest met de fietsendrager en dat leek goed te werken. Enige issue leek te zijn dat de slimme achterklep na aansluiten fietsendrager alsnog reageerde. Dat leek pas uit te staan nadat de auto was gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Peetman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Ben wel benieuwd wat er dan aan die module mankeerde? Wij hebben nu bijna een maand de trekhaak er op, eenmalig getest met de fietsendrager en dat leek goed te werken. Enige issue leek te zijn dat de slimme achterklep na aansluiten fietsendrager alsnog reageerde. Dat leek pas uit te staan nadat de auto was gestart.
Ik had expliciet gevraagd om een constante plus (?) voor koelkastgebruik onderweg....daar scheen iets mee te zijn. Er waren meer modules niet goed, wachten op nalevering van wel goede

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:37
stimpyrulez schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:09:
Mijn auto gaat morgen ook naar de dealer voor een trekhaak.
Neem aan dat ze dan gelijk de software updaten naar de laatste stand.

Tevens de vraag of er iets vervangen moet worden m.b.t. de verwarming, maar dat gingen ze checken aangezien ze dat op onderdeelcode doen (ik dacht aan de hand van chassisnummer).

Morgen maar effe afwachten wat het resultaat is.
Morgen ook om 8.00 in Hengelo? Dan kunnen we zwaaien. Die van mij mag ook een dagje logeren voor nieuwe inverter + software updates :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Basetop
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-03-2022
Delivery today!

Beetje geluk gehad met de levering :) net voor kerst gaan kijken en er was een stockwagen onderweg naar de dealer.. deze moest dienen voor het autosalon later deze maand in Brussel.. aangezien de show niet door gaat ...vandaag kunnen ophalen RWD gt-line pearl black ;) so far so good, no trouble shooting yet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45
Basetop schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:48:
Delivery today!

Beetje geluk gehad met de levering :) net voor kerst gaan kijken en er was een stockwagen onderweg naar de dealer.. deze moest dienen voor het autosalon later deze maand in Brussel.. aangezien de show niet door gaat ...vandaag kunnen ophalen RWD gt-line pearl black ;) so far so good, no trouble shooting yet..
Congrats en psst, zie de rode balk onderaan het topic ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:02
Dartlink schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:44:
[...]

Morgen ook om 8.00 in Hengelo? Dan kunnen we zwaaien. Die van mij mag ook een dagje logeren voor nieuwe inverter + software updates :+
8uur ga ik denk ik niet redden.
Maar +/- 8:30 (kids moeten eerst naar school).

Ben ook benieuwd of ik een nieuwe inverter moet.
Hoop dat ze in iedergeval de updates doorvoeren (kan niet veel werk zijn neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:37
stimpyrulez schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Hoop dat ze in iedergeval de updates doorvoeren (kan niet veel werk zijn neem ik aan).
Ah dan missen we elkaar :) Ik moet daarna direct door naar kantoor in Deventer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 14:17
stimpyrulez schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:02:
[...]

HIer ook maar eens gebeld of er updates waren voor de auto: wat bleek; meerdere.. Dus 31 jan gaat de auto naar de dealer.. Wel heel vaag dat je daar zelf voor moet bellen :? Ik hoop dat ze die OTA updates snel gaan regelen..

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Yilar schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:06:
[...]

HIer ook maar eens gebeld of er updates waren voor de auto: wat bleek; meerdere.. Dus 31 jan gaat de auto naar de dealer.. Wel heel vaag dat je daar zelf voor moet bellen :? Ik hoop dat ze die OTA updates snel gaan regelen..
De OTA updates gaat alleen voor de navigatie zijn ben ik bang. Gezien de beperkte capaciteit bij de dealers snap ik wel dat ze alleen updates doen als je er om vraagt / als er problemen worden gemeld.

Misschien kan KIA NL een mobiel service team regelen dat bij mensen zelf langsgaat, i.p.v. dat alles via de dealers moet.

Begrijp dat er voor de Hyundai Ioniq 5 een (duitse) site is waar je obv VIN kan zien of er updates beschikbaar zijn. Zou ook handig zijn als dat voor KIA komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Ik zie net op Instagram filmpje hoe om te gaan met geplande reis en laadstations... het werkt, maar is het nog net niet....
https://www.instagram.com...yn0/?utm_medium=copy_link

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onDLwEZco33rdRmRn9ew3CUACR0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U4cTay6USRU8lAVitQvApUuH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 22:48
Yilar schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:53:
[...]

Dat vroeg ik me gisteren ook af.. Hyundai heeft een VIN pagina waar je kan zien welke updates er beschikbaar zijn, heb die voor KIA nog niet kunnen vinden..
Er is nu blijkbaar ook een remsysteem update vanuit Kia...
Maarja nergens na te lezen. Echt geen zin om bij elke update de dealer te bellen of mijn informatie correct is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 22:48
Yilar schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Wat staat er bij jou open?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Linnemans schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:08:
Beste Forum leden :)

Ik heb een vraag.
Ik heb vorig jaar april de EV 6 GT-Line AWD in matgrijs besteld. (overigens heb ik direct ook de GT besteld, plannetje was dus om 1 jaar in de GT-Line te rijden en dan omruilen voor de GT, dit was (geloof het of niet) gunstiger omdat ik nu een E-Niro rijd met nog een aantal jaar 4% bijtelling, en dat jaar eerder inruilen leverde veel op)

Nu krijg ik van mijn dealer alleen maar berichten met uitstel, uitstel en nog eens uitstel.
Levering stond gepland in september 2021 en is inmiddels uitgesteld naar eind maart dit jaar. Overigens is dat nog verre van zeker omdat er nog geen "productie nummer" of zoiets dergelijks aan gekoppeld is, dus het kan zomaar nog veel later worden.
Ik ben nu al geruime tijd online op zoek naar soortgelijke ervaringen maar kan deze nergens vinden. Helaas....
Nu merk ik wel dat er hier op dit forum zeer veel leden zitten die er heel veel meer van weten dan ik, dus de vraag is:
Weet iemand waarom het zo lang duurt?
De KIA dealer zegt tegen mij dat het komt door de kleur en het feit dat er 2 motoren geplaatst moeten worden en dat de productielijn daar problemen mee zou hebben.....

Met een beetje pech wordt de GT dan ook weer uitgesteld en ga zo maar door :(

Ik hoor graag jullie mening.
Thanxx
Ik heb dezelfde besteld, gt line mat AWD, maar ben net geswitched naar een rwd gt line die einde van de maand afgeleverd gaat worden.
Ik heb het idee dat je minimaal 2 / 3 maanden nodig hebt vanaf productie tot aflevering.
Wat mijn dealer mij vertelde, was dat maart op z’n vroegst was voor een awd gt line mat grijs maar dat dit zeker geen zekerheid was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 20:32
JanAllElectric schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Een goede workaround is de route plannen met ABRP en dan in ABRP de route sturen naar Google maps of TomTom . Dan navigeer je automatisch naar het 1e oplaadpunt.

Ik vind ook de navigatie zelf van ABRP (en ook Waze) een stuk minder dan Google maps of TomTom.

Omdat mijn EV6 er nog niet is heb ik geen mening over de KIA navigatie zelf. Ik kan er ook geen goede youtube van vinden.
Goeie tip 👍🏼. Morgen ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 21:12
Peetman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:50:
[...]
Begrijp dat er voor de Hyundai Ioniq 5 een (duitse) site is waar je obv VIN kan zien of er updates beschikbaar zijn. Zou ook handig zijn als dat voor KIA komt.
Die is er wel, maar in tegenstelling to Hyundai brengt Kia kosten in rekening voor het opzoeken van VIN info.
https://www.kia-hotline.com/euro5/index.tiles

[ Voor 5% gewijzigd door magikfly op 11-01-2022 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

De Ideale Man schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:28:
Dat je met een kia EV6 lekker door de bergen kunt rijden (scheuren) op nat weg dek, hoge snelheid en scherpe bochten is goed te zien in dit filmpje. Begint op 8.18 minuten (ik weet niet de video gelijk hier start).

[YouTube: 2022 Kia EV6 Base Long Range RWD POV Night Drive]
Buiten dat het niet heel slim is, word ik doodnerveus van zijn rij/stuur stijl....pfffff

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-10 10:16
Zijn er nog meer mensen die deze melding gezien hebben bij de "zombie modus"? Het is niet de zombie modus zoals de meeste mensen hem lijken te hebben, maar dit treedt willekeurig op bij het starten van de auto, zonder de auto überhaupt te schakelen. Voor dit probleem ben ik al eens weggesleept geworden omdat de melding vier uur bleef staan. Dealer had destijds (eind december) gezegd dat er een update voor is uitgevoerd en het niet meer voor zou komen. Dat blijkt... Gisteren weer. De dealer zegt niet te weten waar het aan ligt en stuurt me dus eigenlijk naar huis met een auto die zomaar ineens niet meer start. Ik ga er morgen nog eens op hoge poten langs, want dit is natuurlijk grote onzin.

Desondanks ben ik benieuwd of anderen deze melding 'controleer schakelblokkeringssysteem' al eens gezien hebben en of iemand wellicht een workaround weet? In de handleiding wordt deze foutmelding niet benoemd, wel wat het schakelblokkeersysteem is en doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f43Hy9BrKM-UhKgM2ngTqNVL-3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0XhwTDyW7s5U0HtUzHi2Adf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcEv6
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-02-2023
mrbubble456 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:53:
Zijn er nog meer mensen die deze melding gezien hebben bij de "zombie modus"? Het is niet de zombie modus zoals de meeste mensen hem lijken te hebben, maar dit treedt willekeurig op bij het starten van de auto, zonder de auto überhaupt te schakelen. Voor dit probleem ben ik al eens weggesleept geworden omdat de melding vier uur bleef staan. Dealer had destijds (eind december) gezegd dat er een update voor is uitgevoerd en het niet meer voor zou komen. Dat blijkt... Gisteren weer. De dealer zegt niet te weten waar het aan ligt en stuurt me dus eigenlijk naar huis met een auto die zomaar ineens niet meer start. Ik ga er morgen nog eens op hoge poten langs, want dit is natuurlijk grote onzin.

Desondanks ben ik benieuwd of anderen deze melding 'controleer schakelblokkeringssysteem' al eens gezien hebben en of iemand wellicht een workaround weet? In de handleiding wordt deze foutmelding niet benoemd, wel wat het schakelblokkeersysteem is en doet.

[Afbeelding]
Nee deze melding ken ik niet. Wel 2 keer zombie modus gehad en de melding dat de sleutel niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-10 16:52
[...]

Een goede workaround is de route plannen met ABRP en dan in ABRP de route sturen naar Google maps of TomTom . Dan navigeer je automatisch naar het 1e oplaadpunt.

Ik vind ook de navigatie zelf van ABRP (en ook Waze) een stuk minder dan Google maps of TomTom.

Omdat mijn EV6 er nog niet is heb ik geen mening over de KIA navigatie zelf. Ik kan er ook geen goede youtube van vinden.
Bedankt voor de tip.
Net gedaan en de route naar TomTom Go geëxporteerd.
Alleen hij laat dan alleen het eerste deel van de route (tot aan het eerste laadpunt) in TomTom zien.
Hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
asennamm schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Bedankt voor de tip.
Alleen hij laat dan alleen het eerste deel van de route (tot aan het eerste laadpunt) in TomTom zien.
Hebben anderen dat ook?
klopt. Dat viel mij ook op. Export naar google levert wel de hele route op,

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 03-10 08:21
magikfly schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:08:
[...]

Die is er wel, maar in tegenstelling to Hyundai brengt Kia kosten in rekening voor het opzoeken van VIN info.
https://www.kia-hotline.com/euro5/index.tiles
Die link is ook niet voor consumenten bedoeld: ‘Access for independent repairers’.

Over dat updaten maak ik me niet druk, Hyundai heeft aangegeven dat er OTA updates aankomen. Het zou me sterk verbazen als Kia dan blijft aanklooien door mensen zelf te laten updaten of elke keer naar de dealer te laten komen. Die dealers hebben ook wel wat beters te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Laatst online: 05-10 20:32
[...]

Export naar Google staat er wel maar naar TomTom niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 14:17
Kreeg keurig een mail; Dit zijn de updates die ze gaan doen bij de auto.

SA 210168 HEATING
SA 210171 TCS UPDATE
SA 210180 SOFTWARE UPDATE

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Anunnaki schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:35:
[...]

Export naar Google staat er wel maar naar TomTom niet
Mij mij (android 11 en tomtom) gaat het wel. Via delen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwaionFUcb2n_yAsFh-baoqaU1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqVoCo5t7UcO5aeTMjxorILv.jpg?f=fotoalbum_large

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
JanAllElectric schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:24:
[...]

klopt. Dat viel mij ook op. Export naar google levert wel de hele route op,
Kopt, maar ik het een TomTom abonnement dus zou wel fijn zijn als dat werkt.
Van de andere kant heb je natuurlijk tijdens het laden tijd genoeg om het volgende deel van de route naar TomTom te exporteren ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
JanAllElectric schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:15:
[...]

Mij mij (android 11 en tomtom) gaat het wel. Via delen:

[Afbeelding]
Hmm S9plus krijgt (nog) geen Android 11....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
Poulske schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:46:
[...]

Eerst vond ik het niet zo erg dat de Basis versie geen sfeerverlichting heeft, maar nu ik dit zie begin ik het wel jammer te vinden.
Is dit een idee? Komt uit het Ioniq 5 forum hier op Tweakers.
Tweakx schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:59:
Ik heb een Style en daarom geen interieurverlichting. Kitje van Ali gekocht en wat aan kabelverwerking gedaan. Eigenlijk wel erg blij met het resultaat. Met app ook aanpasbaar qua kleur 8) .

[Afbeelding]

En het antwoord qua verkrijgbaarheid:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.4f294c4dNR3Gt9

Ik raad je de USB en app versie aan. Ook de sigarettenplug versie + afstandsbediening geprobeerd maar dat werkt minder fijn en is minder goed weg te werken.

[ Voor 52% gewijzigd door asennamm op 12-01-2022 01:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robvef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 15:05
mrbubble456 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:53:

[Afbeelding]
Bij de enige keer dat ik nu de zombiemodus heb gehad, kreeg ik deze melding ook. Ik heb het uiteindelijk toen weten op te lossen door uit te stappen, auto op slot te doen en via dan via de app de climate control starten.

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Hebben mensen nog tips voor een OBD dongle die achter het klepje past?

Begreep dat de OBDlink CX hier achter past.
Maar die vind ik persoonlijk te duur.

Nu heb ik even wat opties van ABRP bekeken en gepoogd de maten er bij te zoeken:

- OBDlink CX - 46 x 23 x 33 mm
- Vgate vlinker MC+ - 43.94 x 22.09 x 50 mm
- Vgate Icat Pro - 44.95 x 23.87 x 25.90 mm

Helaas staat nergens duidelijk wat de lengte/breedte/hoogte is.

nu denk ik dat de 22/23mm de hoogte is.
Maar wat is de lengte van zo'n ding?

Hebben mensen ervaring met 1 van deze dongles en wie kan vertellen welke achter het klepje kan blijven zitten.

Heb je tevens de 'beveiliging' nodig (dit hebben de eerste 2 dongles)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
Anunnaki schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:08:
[...]

Helaas ook na de update moet ik nog steeds ABRP op de iPhone open doen om hem uiteindelijk via CarPlay te kunnen gebruiken.

Geen fijne navigatie trouwens, locatie gaat schokkerig en visueel op de map niet heel duidelijk hoe je nu moet rijden.

Ik hou het voorlopig bij TomTom en de standaard Kia Nav.
Ik denk dat de kracht van ABRP hem zit in het plannen en het rekening houden met je batterij.
Voor de rest ben ik nog niet zo gecharmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvef
stimpyrulez schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:26:
Hebben mensen nog tips voor een OBD dongle die achter het klepje past?

Begreep dat de OBDlink CX hier achter past.
Maar die vind ik persoonlijk te duur.

Nu heb ik even wat opties van ABRP bekeken en gepoogd de maten er bij te zoeken:

- OBDlink CX - 46 x 23 x 33 mm
- Vgate vlinker MC+ - 43.94 x 22.09 x 50 mm
- Vgate Icat Pro - 44.95 x 23.87 x 25.90 mm

Helaas staat nergens duidelijk wat de lengte/breedte/hoogte is.

nu denk ik dat de 22/23mm de hoogte is.
Maar wat is de lengte van zo'n ding?

Hebben mensen ervaring met 1 van deze dongles en wie kan vertellen welke achter het klepje kan blijven zitten.

Heb je tevens de 'beveiliging' nodig (dit hebben de eerste 2 dongles)?
Heb mijn Vgate Icar Pro gisterenavond binnengekregen dus hij ligt hier voor mijn neus,
De eerste maat is dus de breedte, de tweede de hoogte en de derde de lengte = BxHxL

Kan/ga het pas vanmiddag uitproberen, dus kan nog niets zeggen of ie achter het klepje blijft zitten.

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempie79
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-03 12:08
Bij status geeft de app aan dat alles aan staat. In de auto merk ik dat alleen de stuurverwarming en achteruit verwarming aan staat. Toch maar even terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Robvef schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:37:
[...]

Heb mijn Vgate Icar Pro gisterenavond binnengekregen dus hij ligt hier voor mijn neus,
De eerste maat is dus de breedte, de tweede de hoogte en de derde de lengte = BxHxL

Kan/ga het pas vanmiddag uitproberen, dus kan nog niets zeggen of ie achter het klepje blijft zitten.
Denk dat hij dan wel achter het klepje past (mits de maten van de OBDlink in dezelfde volgorde is).
zat zelf te kijken naar de 'Vgate vlinker MC+', maar die is dan denk ik 5cm lang.... en gok dat dat te lang is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Robvef schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:37:
[...]

Deze heb ik ook
Bij mij past het niet omdat de inkeping om het klepje los te maken tegen de dongle drukt zodat het klepje niet meer dicht gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:15:
[...]

Denk dat hij dan wel achter het klepje past (mits de maten van de OBDlink in dezelfde volgorde is).
zat zelf te kijken naar de 'Vgate vlinker MC+', maar die is dan denk ik 5cm lang.... en gok dat dat te lang is.
Je kunt ook nog een een verlengkabel overwegen. Volgens mij is er best wat ruimte achter het klepje om die weg te werken? (Heb mijn auto nog lang niet, dus geen idee)

https://www.amazon.nl/-/en/dp/B0721B75WM/

Of ook handig (qua veiligheid) een kabel met aan/uit knop:
https://www.amazon.nl/-/en/dp/B0816F8CRH/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:18:
[...]

Je kunt ook nog een een verlengkabel overwegen. Volgens mij is er best wat ruimte achter het klepje om die weg te werken? (Heb mijn auto nog lang niet, dus geen idee)

https://www.amazon.nl/-/en/dp/B0721B75WM/

Of ook handig (qua veiligheid) een kabel met aan/uit knop:
https://www.amazon.nl/-/en/dp/B0816F8CRH/
dat is zeker wel een idee ja!
Ga vanmiddag eens kijken als de auto weer terug is van de dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
@stimpyrulez Hou er rekening mee dat de meeste ODB dongles niet al te best beveiligd zijn. Dus altijd uit de auto halen als je zelf niet in de auto zit.

Ik ben nu zelf aan het kijken naar https://tronity.io. Die heb ik nu aan ABRP gekoppeld. Vind het alleen wat duur allemaal voor die paar keer per jaar dat ik een langere route moet plannen. Het gebruik van ABRP als dagelijkse navigatie vind ik nog al abominabel. Vooral als ik het vergelijk met mijn TomTom abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linnemans
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-09 15:29
djwb schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:22:
[...]

Ik heb dezelfde besteld, gt line mat AWD, maar ben net geswitched naar een rwd gt line die einde van de maand afgeleverd gaat worden.
Ik heb het idee dat je minimaal 2 / 3 maanden nodig hebt vanaf productie tot aflevering.
Wat mijn dealer mij vertelde, was dat maart op z’n vroegst was voor een awd gt line mat grijs maar dat dit zeker geen zekerheid was
Bedankt voor je bericht, ik merk gelukkig dat ik niet de enige ben. Dus dan maar geduld trainen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Linnemans schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Bedankt voor je bericht, ik merk gelukkig dat ik niet de enige ben. Dus dan maar geduld trainen :)
Naar ik heb begrepen hebben Noorwegen en Nederland in 2021 prio gekregen bij het uitleveren van de EV6 ivm gunstige belastingregelingen die in 2022 niet meer gelden. Nu in het nieuwe jaar geldt dat dus niet meer en is de verwachting dat Nederland minder leveringen zal krijgen. Vooral sinds nu ook de VS de EV6 gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
KingOfNorway schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:28:
@stimpyrulez Hou er rekening mee dat de meeste ODB dongles niet al te best beveiligd zijn. Dus altijd uit de auto halen als je zelf niet in de auto zit.
Vandaar dat ik zelf neig naar zo'n kabel met aan/uit knop. Dan kan ik hem gewoon aanzetten wanneer nodig en meeste tijd uit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Ik moest maandag langs om te kijken of mijn "airco onderdeel" deel uitmaakte van degenen die vervangen moesten worden. Ik noem het airco onderdeel want de dealer kon/wou niet zeggen of het nu de inverter was? Wat is een "inverter" eigenlijk. Gelijk hebben ze nog nieuwe updates erop gezet. Nu heb ik het fenomeen wel van de aangedampte ruiten aan de binnenkant. Redelijk vervelend.

1/2 afspraak gemaakt om de het airco onderdeel te vervangen. Ik ben benieuwd.

Ik denk altijd dat ik een auto heb die niet trilt, maar gisteren op de autostrade, vond ik het toch wel bizar dat het trilde. Ofwel spendeer ik te veel tijd op dit forum om te lezen, ofwel heeft de software update van maandag het trillen getriggerd.

Lijkt jullie dit plausibel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
TomVeeCee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:48:
Ik moest maandag langs om te kijken of mijn "airco onderdeel" deel uitmaakte van degenen die vervangen moesten worden. Ik noem het airco onderdeel want de dealer kon/wou niet zeggen of het nu de inverter was? Wat is een "inverter" eigenlijk. Gelijk hebben ze nog nieuwe updates erop gezet. Nu heb ik het fenomeen wel van de aangedampte ruiten aan de binnenkant. Redelijk vervelend.

1/2 afspraak gemaakt om de het airco onderdeel te vervangen. Ik ben benieuwd.

Ik denk altijd dat ik een auto heb die niet trilt, maar gisteren op de autostrade, vond ik het toch wel bizar dat het trilde. Ofwel spendeer ik te veel tijd op dit forum om te lezen, ofwel heeft de software update van maandag het trillen getriggerd.

Lijkt jullie dit plausibel?
Reed je in België, dan ligt het niet aan je auto :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BlaTieBla schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:22:
[...]
Maar eens in de gaten houden dan.
Inmiddels weer even verder en meerdere keren gehad dat de Carlinkit i.c.m. Carplay ervoor zorgde dat het infotainment in zijn geheel uit ging tijdens de rit. Soms al aan het begin v/d rit, soms gaandeweg. Geen peil op te trekken. Als het systeem weer beeld geeft, dan ziet 'ie de CarLinkit niet. Deze moet weer opnieuw in de USB geplugd worden om weer te gaan draaien. Ook heb ik een paar keer gehad dat het scherm niet reageert op input/aanraking, om na een enkele ogenblikken vervolgens alle acties uit te voeren. Hij werkt dus alles behalve stabiel.

Ik las hier dat er mensen zijn met vergelijkbare problemen i.c.m. KIA. Daar wordt opgemerkt dat het in de bedrading van de USB-poort kan zitten. Dat zou betekenen dat de issues ook zouden zijn met wired Carplay/Android Auto. Ik hou het verder in de gaten komende tijd. Zijn er hier verder nog mensen met issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 10:35

lawnmower

Elvis lives..

asennamm schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Bedankt voor de tip.
Hebben anderen dat ook?
Ik heb een bug ingeschoten bij ABRP. Zoveel techniek, maar de juiste mix bestaat voor mij niet.

ABRP navigeert niet fijn, maar berekent wel perfect de stops. Tomtom navigeert fijn, heeft goede file informatie, maar werkt niet met de HUD van de auto. Argh :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driekussie
  • Laatst online: 10-09 09:48
Van mijn dealer hoorde ik dat moedermaatschappij Hyundai voor de navigatie gaat switchen naar TomTom, dus dat met die HUD komt tzt waarschijnlijk ook wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPE2021
  • Laatst online: 03-12-2023

Ik ben nu zelf aan het kijken naar https://tronity.io. Die heb ik nu aan ABRP gekoppeld. Vind het alleen wat duur allemaal voor die paar keer per jaar dat ik een langere route moet plannen. Het gebruik van ABRP als dagelijkse navigatie vind ik nog al abominabel. Vooral als ik het vergelijk met mijn TomTom abonnement.
Ik ben ook aan het kijken naar tronity maar krijg na de voertuigregistratie geen informatie te zien op het dashboard van Tronity. Mag ik vragen hoe jij dit voor elkaar hebt gekregen?

Edit: na registratie moest er opnieuw worden ingelogd op de App (voortaan eerst de FAQ lezen :) )

[ Voor 6% gewijzigd door EPE2021 op 12-01-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Driekussie schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:12:
Van mijn dealer hoorde ik dat moedermaatschappij Hyundai voor de navigatie gaat switchen naar TomTom, dus dat met die HUD komt tzt waarschijnlijk ook wel in orde.
Ja zodra ze overstappen op Nvidia Drive, maar daar valt de huidige EV6 niet onder. Dan moet je wachten op de facelift in 2023/2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

r0el schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Inmiddels weer even verder en meerdere keren gehad dat de Carlinkit i.c.m. Carplay ervoor zorgde dat het infotainment in zijn geheel uit ging tijdens de rit. Soms al aan het begin v/d rit, soms gaandeweg. Geen peil op te trekken. Als het systeem weer beeld geeft, dan ziet 'ie de CarLinkit niet. Deze moet weer opnieuw in de USB geplugd worden om weer te gaan draaien. Ook heb ik een paar keer gehad dat het scherm niet reageert op input/aanraking, om na een enkele ogenblikken vervolgens alle acties uit te voeren. Hij werkt dus alles behalve stabiel.

Ik las hier dat er mensen zijn met vergelijkbare problemen i.c.m. KIA. Daar wordt opgemerkt dat het in de bedrading van de USB-poort kan zitten. Dat zou betekenen dat de issues ook zouden zijn met wired Carplay/Android Auto. Ik hou het verder in de gaten komende tijd. Zijn er hier verder nog mensen met issues?
Misschien eens een downgrade van de software proberen.
Er zijn een aantal oude (rollback) versie beschikbaar hier.

Ik heb overigens de makers een mail gestuurd met de vraag of ze het herkennen en of er nieuwe firmware is of aan komt.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@stimpyrulez
[...]
Het gebruik van ABRP als dagelijkse navigatie vind ik nog al abominabel. Vooral als ik het vergelijk met mijn TomTom abonnement.
Klopt. Geen in/uitzoom mogelijkheid of drag optie om de route te kunnen inspecteren (via CarPlay) is killing voor een route app imo. Op het vlak van de laadpunten in een lange route wil ik wel weten wat de status van een route is en waar ik geacht wordt te laden.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
lawnmower schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:07:
[...]

Ik heb een bug ingeschoten bij ABRP. Zoveel techniek, maar de juiste mix bestaat voor mij niet.

ABRP navigeert niet fijn, maar berekent wel perfect de stops. Tomtom navigeert fijn, heeft goede file informatie, maar werkt niet met de HUD van de auto. Argh :)
Ik dacht dat TomTOm Go via Android Auto via het scherm te bedienen was.
Dat is dus niet zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lawnmower
  • Laatst online: 22-09 10:35

lawnmower

Elvis lives..

asennamm schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:30:
[...]

Ik dacht dat TomTOm Go via Android Auto via het scherm te bedienen was.
Dat is dus niet zo?
Jawel dat wel. Maar hij geeft dan geen aanwijzingen in je heads up display (op je voorruit). Nou zal dat voor velen geen probleem zijn, maar ik moet zeggen dat ik er snel gewend aan ben geraakt in die korte periode dat ik het gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
Heb een vraag voor de EV6 rijders die wel eens hun complete profiel en instellingen kwijt zijn geraakt.

Gisteren avond kreeg ik een mail van Kia Connect (welkoms mail) wel een beetje vreemd, gebruik het al 4 weken. Ik dacht er verder niet heel veel bij.
Volgende ochtend wilde ik de voorverwarming inschakelen maar moest op de app inloggen (nog geen een keer gehad na het instellen van de app, en er was ook geen update uitgevoerd). Na het inloggen was ik verbonden en kon ik de verwarming inschakelen. Dit voerde de auto netjes uit (voorraam defrost uit en de rest aan en op 27 graden). 20min later stap ik de in de auto en krijg de melding dat de verbinding met het account is verbroken en toen waren in één klap alle instellingen weg, maar dan ook alles. Zenders (audio doet het nog steeds niet), telefoon verbinding, navigatie favorieten en noem maar op. Alleen de historie stond er nog in. Op nieuw verbinding gemaakt en backup terug gezet (toevallig 3 dagen geleden gemaakt) maar helaas werd niet alles teruggezet.

Mijn vraag aan de mensen die dit eerder hebben gehad, hebben jullie van te voren ook een mail gehad van Kia Connect en opnieuw moeten inloggen in de app?

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
Theflying schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:46:
Mijn vraag aan de mensen die dit eerder hebben gehad, hebben jullie van te voren ook een mail gehad van Kia Connect en opnieuw moeten inloggen in de app?
Als het helpt; ik heb ook gisteren pas een mail gehad en bij mij geen issues wat betreft opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Heb een vraag voor de EV6 rijders die wel eens hun complete profiel en instellingen kwijt zijn geraakt.

Geen mail van Kia, wel al 2 x opnieuw inloggen in de app ( was wel paar weken geleden..).
Overigens lijkt het te spoken...div instellingen van mijn profiel telkens anders. stoel andere houding, audio andere zender en geluid Surround...heel raar. Heb kids al de schuld gegeven , maar geven aan altijd op Gast in te stappen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Op mijn dashboard zie ik regelmatig een dubbel verkeersbord. Vooral op de snelwegen waar verschillende snelheden staan aangegeven met een onderbord wanneer welke maximum snelheid geldt. Hoe kan ik schakelen tussen deze twee borden? Ik merk dat vaak nogal random het bovenste of het onderste bord wordt weer gegeven en dat het andere bord er dan achter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
• De Chargemap routeplanner wordt in Android Auto geschoven:
Plan en bewaar je reizen in de mobiele app,
Vind al je opgeslagen routes op Android Auto,
Navigeer naar elke laadstop via je favoriete GPS-app.

Heeft iemand dit al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-10 21:29
KingOfNorway schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:23:
Op mijn dashboard zie ik regelmatig een dubbel verkeersbord. Vooral op de snelwegen waar verschillende snelheden staan aangegeven met een onderbord wanneer welke maximum snelheid geldt. Hoe kan ik schakelen tussen deze twee borden? Ik merk dat vaak nogal random het bovenste of het onderste bord wordt weer gegeven en dat het andere bord er dan achter staat.
Links op je stuur kan je een keuze maken wat je wil zien in het midden van het scherm.
In één van deze opties zit ook de verkeersborden.
Maar het is inderdaad vrij irritant dat ze door elkaar heen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
stoutski schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Links op je stuur kan je een keuze maken wat je wil zien in het midden van het scherm.
In één van deze opties zit ook de verkeersborden.
Maar het is inderdaad vrij irritant dat ze door elkaar heen staan.
Het ging er mij om, of het mogelijk is om ergens te schakelen tussen de twee borden die over elkaar heen staan. Dus dat ik het achterste en het voorste bord kan omdraaien. Ook omdat het instellen van de snelheid met de SCC daaraan gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
KingOfNorway schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Het ging er mij om, of het mogelijk is om ergens te schakelen tussen de twee borden die over elkaar heen staan. Dus dat ik het achterste en het voorste bord kan omdraaien. Ook omdat het instellen van de snelheid met de SCC daaraan gekoppeld is.
Volgens mij kan dat niet.
Is hij zo slim om te weten wanneer er wat gereden mag worden (overdag 100 en na 19uur 120)?
Staat volgens mij wel onder het bord, dus wellicht dat dit afgeleid kan worden.

Volgens mij had mijn mercedes uit 2015 dit wel door namelijk (maar dat alweer een tijd je terug ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door stimpyrulez op 12-01-2022 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:44
stimpyrulez schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Volgens mij kan dat niet.
Is hij zo slim om te weten wanneer er wat gereden mag worden (overdag 100 en na 19uur 120)?
Staat volgens mij wel onder het bord, dus wellicht dat dit afgeleid kan worden.

Volgens mij had mijn mercedes uit 2015 dit wel door namelijk (maar dat alweer een tijd je terug ;) )
Soms! Het ene moment laat 'ie je voor 19:00u al 130 rijden, maar soms werkt het ook goed dat als je op een dergelijke weg om 18:59u rijdt en de klok gaat naar 19:00u, dat er wel wordt geschakeld van 100 --> 130.

In zijn geheel vind ik het niet super werken, omdat ook de borden van 90 km/h bij nat wegdek als standaard worden aangenomen, dus ik stel de auto in SCC nooit in op de toegestane, maar altijd een kleine afwijking totdat het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Iemand hier 19 inch lichtmetalen velgen met winterbanden bij de auto besteld? Eventueel bij Kia zelf.
En wat heeft dit mogen kosten?

Ik kan in Duitsland voor €1.400,00 nieuwe 19 lichtmetalen Kia velgen met Nexen Winguard winterbanden bij de auto kopen.

Ik heb even geen vergelijkingsmateriaal wat de Nederlandse dealer hiervoor vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:53:
Iemand hier 19 inch lichtmetalen velgen met winterbanden bij de auto besteld? Eventueel bij Kia zelf.

Ik kan in Duitsland voor €1.400,00 nieuwe 19 lichtmetalen Kia velgen met Nexen Winguard winterbanden bij de auto kopen.

Ik heb even geen vergelijkingsmateriaal wat de Nederlandse dealer hiervoor vraagt.
Doe mij ook maar een setje, dit is de goedkoopste optie hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvauDusWyb6O17gLF4ikhpzfNTI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XaxHffxboqs4UDkfJRrixtsv.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Phusebox schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Doe mij ook maar een setje, dit is de goedkoopste optie hier:

[Afbeelding]
Thanks. Als dat ging, maar ik ben bang dat het deel uitmaakt van mijn package deal.
En mijn auto komt op zijn vroegst pas over 11 maanden....(tot 15 maanden).

Waar haal jij die informatie zo snel vandaan?
In de accessoiresbrochure bij Kia zie ik alleen lossen lm velgen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Thanks. Als dat ging, maar ik ben bang dat het deel uitmaakt van mijn package deal.
En mijn auto komt op zijn vroegst pas over 11 maanden....(tot 15 maanden).

Waar haal jij die informatie zo snel vandaan?
In de accessoiresbrochure bij Kia zie ik alleen lossen lm velgen staan.
https://webshop.kia.nl/ev6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
asennamm schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:53:

Ik heb een offerte (direct bij het bestellen van de EV6) van € 2000 (incl BTW). Dezelfde velgen als voor de zomerbanden incl 4 Continental of Michelin winterbanden. Natuurlijk weet ik dan weer niet of dat van de inruilwaarde is afgetrokken |:(

Op deze site kwam ik op € 1800 uit: https://www.givawheels.nl

[ Voor 4% gewijzigd door JanAllElectric op 12-01-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Ik heb een offerte (direct bij het bestellen van de EV6) van € 2000 (incl BTW). Dezelfde velgen als voor de zomerbanden incl 4 Continental of Michelin winterbanden. Natuurlijk weet ik dan weer niet of dat van de inruilwaarde is afgetrokken |:(
Hoe bedoel je inruilwaarde? Hij wordt geleverd op winterbanden of je krijg een extra set velgen + banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Phusebox schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Hoe bedoel je inruilwaarde? Hij wordt geleverd op winterbanden of je krijg een extra set velgen + banden?
extra set velgen + winterbanden.

Ik bedoelde misschien iets minder voor mijn inruilauto

[ Voor 10% gewijzigd door JanAllElectric op 12-01-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:27:
[...]

extra set velgen + winterbanden.

Ik bedoelde misschien iets minder voor mijn inruilauto
Ah zo. Ik heb enkel een meerprijs van leveren op all-season banden van ca. 500 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
Phusebox schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Ah zo. Ik heb enkel een meerprijs van leveren op all-season banden van ca. 500 euro.
Wil je daar dan het hele jaar mee gaan rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcEv6

Gisteren avond kreeg ik een mail van Kia Connect (welkoms mail) wel een beetje vreemd, gebruik het al 4 weken. Ik dacht er verder niet heel veel bij.
Volgende ochtend wilde ik de voorverwarming inschakelen maar moest op de app inloggen (nog geen een keer gehad na het instellen van de app, en er was ook geen update uitgevoerd). Na het inloggen was ik verbonden en kon ik de verwarming inschakelen. Dit voerde de auto netjes uit (voorraam defrost uit en de rest aan en op 27 graden). 20min later stap ik de in de auto en krijg de melding dat de verbinding met het account is verbroken en toen waren in één klap alle instellingen weg, maar dan ook alles. Zenders (audio doet het nog steeds niet), telefoon verbinding, navigatie favorieten en noem maar op. Alleen de historie stond er nog in. Op nieuw verbinding gemaakt en backup terug gezet (toevallig 3 dagen geleden gemaakt) maar helaas werd niet alles teruggezet.

Heb gisteren hetzelfde gehad. Instelling in de auto kwijt en opnieuw moeten aanmelden voor de KIA connect app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Laatst online: 09:13
Ik heb al eerder gemeld dat bij mij de remmen soms bonken bij wegrijden. Vanmorgen gingen de remmen helemaal niet los. Pas na 4 a 5 keer gas/stroom geven gingen ze met een hoop gebonk en gekraak los, de auto schudde helemaal heen en weer en kwam al schokkend in beweging.Vrijdag heb ik een afspraak bij de dealer en kunnen ze direct even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcEv6
JanAllElectric schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Op deze site kwam ik op € 1800 uit: https://www.givawheels.nl
Ik vond de velgen en winterbanden bij KIA te prijzig dus heb bij Givawheels een set aangeschaft inclusief TPMS sensoren en winterbanden. Was in totaal 1.700 euro kwijt. Liggen er inmiddels al een paar weken onder en rijdt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
MarcEv6 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:47:
[...]

Ik vond de velgen en winterbanden bij KIA te prijzig dus heb bij Givawheels een set aangeschaft inclusief TPMS sensoren en winterbanden. Was in totaal 1.700 euro kwijt. Liggen er inmiddels al een paar weken onder en rijdt prima.
Kan ik ook nog doen natuurlijk. Bij mijn huidige auto komen ze ook bij Givawheels vandaan. Vraagje: worden die TPMS sensoren automatisch aangemeld bij de EV6 of moeten ze daar nog wat voor doen? Dat was voor mij eigenlijk de belangrijkste reden om het maar bij de dealer zelf te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
De Ideale Man schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:58:
Is het trouwens mogelijk om bij de kia de ruitenwissers te laten stoppen halverwege het raam? Meestal moet je de hendel naar boven brengen en deze een paar seconde vasthouden.

Verder de display van de verwarming en geluid wat je kunt wisselen (weet ff niet hoe dat heet). Kun je instellen welke je standaard zichtbaar wilt hebben? Kun je dat instellen door de wisselknop een paar seconde in te houden?

[Afbeelding]
Beetje laat, maar dit vind ik een gave mooie kleur voor de Ev6.
Mooi tussen al dat grijs en zwart op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvef
asennamm schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Absoluut, alleen niet in Nederland te verkregen (op dit moment) Volgens mij wel in Italie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Wil je daar dan het hele jaar mee gaan rijden?
Nee, maar 2000+ voor een extra set gaat me momenteel ook te ver. Heb al mijn budget op moeten rekken om voor de Plus te kunnen gaan ipv de Air 58 kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Robvef schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Absoluut, alleen niet in Nederland te verkregen (op dit moment) Volgens mij wel in Italie
Dat is dan ook een bananenrepubliek.... :+

Maar nee, serieus, dat is een wrap, van een Koreaan. In Italië is geel wel een optie, maar dat is meer geel en niet mat als op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Phusebox schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Bij mij vaste meer prijs € 400 voor All-season.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
asennamm schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Deze auto is gewrapt...in de basis is het een witte. Heeft (vind ik) afzichtelijk creme/gelig interieur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-10 21:29
KingOfNorway schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 11:23:
Nog belangrijker; het zou fijn zijn als de AI in onze Kiaatjes het onderbord ook zou kunnen lezen, koppelen aan de systeem tijd en kan bepalen of op dat moment dus 100 of 120 geldt *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Phusebox schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Nee, maar 2000+ voor een extra set gaat me momenteel ook te ver. Heb al mijn budget op moeten rekken om voor de Plus te kunnen gaan ipv de Air 58 kWh.
Snap ik. Het houdt een keer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
Ik meld het hier toch.

Net mijn Ev6 besteld in Duitsland.
Een rode gt line met warmtepomp en extra set zwarte tarvos velgen met winterbanden.
En een rubberen mat voor in de kofferbak en gt line matten.
De mijne is een Vorführwagen die alleen door de vestigingsmanager wordt gereden tot maximaal 6.100 kilometer op de klok en bij 6 maanden oud wordt geleverd. Want geen dubbele BTW bij invoer.

En dat alles voor minder dan de basis 58 kWh versie in Nederland. Inclusief transportkosten uit voormalig Oost Duitsland naar Nederland, RDW keuring en Nederlands kenteken. RDW keuring ga ik zelf regelen overigens.

En de Duitse gt line is de uitrusting van de Plus versie in Nederland met het uiterlijk van de gt line.
Met als extra HDA2, draadloos oplaadstation voor smartphone, matrix led-koplampen, ifls, fca-jx en dynamische knipperlichten.

Hierbij opgemerkt dat het vinden van een Duitse dealer die hier aan mee wil werken lastiger bleek dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
De EV9 https://www.kia.com/nl/modellen/ev9/concept-ev9/ niet echt mijn ding... 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Freezhost op 12-01-2022 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leezer14
  • Laatst online: 09:12
Ik ben benieuwd naar ervaringen met winterbanden tov range. Ik merk sinds ik mijn Winterbanden (Pirelli) heb laten plaatsen op de originele velgen, de range aanzienlijk lager is na een laadbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:13:
Ik meld het hier toch.

Een rode gt line met warmtepomp en extra set zwarte tarvos velgen met winterbanden.
En een rubberen mat voor in de kofferbak en gt line matten.
De mijne is een Vorführwagen die alleen door de vestigingsmanager wordt gereden tot maximaal 6.100 kilometer op de klok en bij 6 maanden oud wordt geleverd. Want geen dubbele BTW bij invoer.

En dat alles voor minder dan de basis 58 kWh versie in Nederland. Inclusief transportkosten uit voormalig Oost Duitsland naar Nederland, RDW keuring en Nederlands kenteken. RDW keuring ga ik zelf regelen overigens.

En de Duitse gt line is de uitrusting van de Plus versie in Nederland met het uiterlijk van de gt line.
Met als extra HDA2, draadloos oplaadstation voor smartphone, matrix led-koplampen, ifls, fca-jx en dynamische knipperlichten.

Hierbij opgemerkt dat het vinden van een Duitse dealer die hier aan mee wil werken lastiger bleek dan gedacht.
Ja ok, dat is wel een leuke deal. Maar goed, je moet er ook zin in hebben dat allemaal te regelen. Plus met alle garantieleperikelen momenteel, vraag ik me af waar je daar mee terecht kunt? Kia dealers in Nederland zullen er niet happig op zijn, ook al moeten ze je officieel wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:33
asennamm schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:13:
Ik meld het hier toch.

snip
Dat is wel een hele strakke deal. Petje af _/-\o_ Op de Duitse Kia site is de basisprijs voor deze versie net geen 55 kE. Mag ik vragen hoe jij hem dan voor 10kE minder weet los te peuteren met al die extra's ook nog? Profiteer je als buitenlander ook van de Duitse subsidie ofzo?
Verder vind ik het idee dat iemand anders de eerste 6000 km rijdt met jouw nieuwe auto ook niet zo aantrekkelijk. Voor een auto met verbrandingsmotor zou ik dat in ieder geval nooi willen, in dit geval misschien toch wel overkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-10 21:29
Leezer14 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:22:
Ik ben benieuwd naar ervaringen met winterbanden tov range. Ik merk sinds ik mijn Winterbanden (Pirelli) heb laten plaatsen op de originele velgen, de range aanzienlijk lager is na een laadbeurt.
Ik heb ook Pirelli’s maar de enige drop off in range is volgens mij te wijten aan de lagere temperaturen. Afgelopen week weer vol geladen en met de airco uit zou de range 433km zijn. Naar kantoor gister ongeveer 50km rijden en een range bij aankomst op kantoor van 399 km. Nu rij ik natuurlijk wel als een comateuze bejaarde, maar dat geheel terzijde…. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
O-B-One schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Ik heb ook Pirelli’s maar de enige drop off in range is volgens mij te wijten aan de lagere temperaturen. Afgelopen week weer vol geladen en met de airco uit zou de range 433km zijn. Naar kantoor gister ongeveer 50km rijden en een range bij aankomst op kantoor van 399 km. Nu rij ik natuurlijk wel als een comateuze bejaarde, maar dat geheel terzijde…. *O*
hier ook pirelli's en kom ook niet hoger dan 440

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEB
En als je deze beelden mag geloven komt er een EV7...de suv....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@EricEB dat oogt al een stuk beter zo te zien...maar dat zie ik over 5 jaar wel

[ Voor 0% gewijzigd door Freezhost op 12-01-2022 15:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Iemand de rekenformule van de Model 3 -> Model Y tranformatie gevonden en over de EV6 gegooid zo te zien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Phusebox schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Ja ok, dat is wel een leuke deal. Maar goed, je moet er ook zin in hebben dat allemaal te regelen. Plus met alle garantieleperikelen momenteel, vraag ik me af waar je daar mee terecht kunt? Kia dealers in Nederland zullen er niet happig op zijn, ook al moeten ze je officieel wel helpen.
Ik heb al contact gehad met Kia Nederland.
Kan gewoon in Nederland ingeschreven worden en garantie/onderhoud hier.

Allemaal regelen valt wel mee. Rdw keuring stelt sowieso niks voor.
Is meer een kentekencontrole. De wachttijd is nog het meest vervelende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
marcel3 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Dat is wel een hele strakke deal. Petje af _/-\o_ Op de Duitse Kia site is de basisprijs voor deze versie net geen 55 kE. Mag ik vragen hoe jij hem dan voor 10kE minder weet los te peuteren met al die extra's ook nog? Profiteer je als buitenlander ook van de Duitse subsidie ofzo?
Verder vind ik het idee dat iemand anders de eerste 6000 km rijdt met jouw nieuwe auto ook niet zo aantrekkelijk. Voor een auto met verbrandingsmotor zou ik dat in ieder geval nooi willen, in dit geval misschien toch wel overkomelijk.
Ja, ik profiteer van de Bafa en Innovations premie. En dan nog flinke korting van de dealer.

Ach er rijdt maar 1 persoon (de vestigingsmanager) in de auto en hij wordt in nieuwstaat afgeleverd is afgesproken. Duitsers zijn hier over het algemeen heel netjes in.

En die 6.000 km en half jaar oud scheelt een hoop gedoe met btw bij import (wanneer je net als ik geen kvk nummer hebt).

[ Voor 6% gewijzigd door asennamm op 12-01-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 10:01
Super auto.
Lelijk en daardoor weer mooi.
Zou hem graag willen hebben.
ben bang dat die de nodige duiten gaat kosten.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Pagina: 1 ... 90 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic