Ik kan ze nog nergens vinden, maar als ze nou ook in andere "materialen look" komen dan zou ik ze overwegen.
Zo storend is deze niet.
Qua vingervlekken en stof valt het mij tot nu toe ook nog heel hard mee, ik heb auto's gehad waar dit erger was.
Wij willen dit jaar ook naar italie met de ev6 58kwh ( ook groen!) dus vaker laden lijkt me 😉. Heb het al gevondenTempo_del_sole schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:47:
Goede Morgen,
Klein EV6 reisverslagje Italiaanse Alpen en terug. Op de heenweg met ABRP de route gepland (ruim 1000KM) en die gaf 6 laadstops. Ik heb die netjes gevolgd en dat ging werkelijk probleemloos. ABRP is te pessimistisch over het bereik van de auto en de hoogte van het verbruik, ik heb continu op de automatische cruise controll gereden en de snelheid (max snelheid) laten bepalen door de auto, dat werkt feilloos en rijdt heel relaxed.
Ik had de verwarmingsupdate al gehad en die werkt bij mij prima, nooit koud gehad. Heerlijk koffie gezet onderweg met het 220v stopcontact in de auto. Wel weer beslagen ramen af en toe (onder andere door het koffie zetten) daar moet toch iets voor gebeuren want dat is niet van deze tijd vindt ik. Net als de navigatie, die is echt niet goed genoeg voor een auto van meer dan 50K, ik stelde mijn huisadres in vanuit mijn adres in Italie en hij zij eenvoudigweg dat ik dat niet ging halen en dat er geen snelladers in de buurt waren dus jammer dan, je zit hier voor eeuwig vast. (ik heb ingesteld dat ik alleen Ionity wil) ABRP opgestart en die vindt binnen 10 seconden een route met de juiste Ionity laadstops, beetje maf dat ik een extren appje nodig heb...
Op de heenweg zijn we in de avond vertrokken en de nacht doorgereden, hierdoor heb ik geen goede data over het verbruik maar terug op 1 en dezelfde dag gereden, 4.68 km/kWh. Over de alpen op de snelweg en door de Bernhardtunnel. Alles bij Ionity geladen, maar 1 keer hoeven wachten omdat er maar 4 stalls waren voor twee richtingen snelweg (bij Bern in de buurt). Laden tot 150KW hoger kwam ik niet, maar ook dan gaat het vlot en het is heerlijk om een ID4 te zien staan, praatje te maken en weer weg te rijden terwijl die ID4 nog steeds maar 45KW krijgt en ik weer op 80% zit. Heel veel Ioniq 5 onderweg, bijna allemaal met NL kenteken maar twee keer een EV6 gezien, eentje rijdend (zwarte GT line) en een keer aan de lader (rode GT line). Zelf heb ik een groene plus mocht je me gezien hebben.
Op de terugweg had ik Live data via de OBD dongle op ABRP (ABRP heeft een update gehad) en dat is ook wel heel geruststellend, je weet dan met welke SOC je gaat aankomen bij de laadpaal en dat deed me besluiten om een laadstop over te slaan, dat haalde ik ook gemakkelijk.
In Italie laden is lastiger omdat er niet veel laadpalen zijn, maar snelladen bij Ionity is zo vlot en met de pas die we van Kia gekregen hebben nog goedkoper ook dat dat geen problemen opleverde. Veel de bergen in geweest en dat rijdt enorm relaxed, zo veel vermogen maar zonder geluid is echt heerlijk. Bij thuiskomst de Pruis van mijn vrouw verplaatst en dat voelt dan ineens echt als een flintstone auto.
Al met al een prettige ervaring en ik kijk uit naar de volgende relaxte trip naar Italie, hopelijk ijn Mei met beter weer en nog kortete laadtijden.
Ik heb ze op Aliexpress Amazon ook met een carbonfiber afwerking gezien. Was rond de 90 euro als ik me goed herinnerasennamm schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:45:
[...]
Ik kan ze nog nergens vinden, maar als ze nou ook in andere "materialen look" komen dan zou ik ze overwegen.
https://www.amazon.nl/CDEFG-middenconsole-koolstofvezel-interieurlijsten-accessoires/dp/B09NR71JPX/ref=rvi_4/261-4401001-1833513?pd_rd_w=EGeUE&pf_rd_p=f88d5ebc-2d41-475c-952d-710c995431a9&pf_rd_r=7X5YZYN6P5FBA3V6XA74&pd_rd_r=903de936-512a-4689-bd4a-97ecafbe0101&pd_rd_wg=bswVr&pd_rd_i=B09NR71JPX&psc=1
[ Voor 47% gewijzigd door Robvef op 10-01-2022 12:58 ]
The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.
Gisteren eens getest met ABRP en een ODB dongle. Technisch werkt het wel, de SoC status wordt netjes gecommuniceerd, maar op het vlak van de navigatie is het ruk.
Zolang ik niet harder dan 50 rij blijft de navigatie correctwerken. Ga ik sneller rijden, dan gaat de navigatie achterlopen (in het eggie ben ik al verder op de kaart) en dat loopt steeds verder uit elkaar.
Initieel dacht ik dat het te maken had met GPS ontvangst, maar Google Maps en Waze deden het wel goed. Vervolgens nog even alle apps afgesloten (voor het geval het een CPU/RAM dingetje is), maar ook dan gaat de navigatie achterlopen.
Dit fenomeen treedt overigens op via wireless als wired carplay.
In eerdere testen van ABRP zonder de ODB dongle had ik niet het idee dat er vertraging op trad.
Iemand hier die dit herkent en/of een oplossing heeft? Want zo is het niet bruikbaar om een internationale route te plannen via ABRP.
Zolang ik niet harder dan 50 rij blijft de navigatie correctwerken. Ga ik sneller rijden, dan gaat de navigatie achterlopen (in het eggie ben ik al verder op de kaart) en dat loopt steeds verder uit elkaar.
Initieel dacht ik dat het te maken had met GPS ontvangst, maar Google Maps en Waze deden het wel goed. Vervolgens nog even alle apps afgesloten (voor het geval het een CPU/RAM dingetje is), maar ook dan gaat de navigatie achterlopen.
In eerdere testen van ABRP zonder de ODB dongle had ik niet het idee dat er vertraging op trad.
Iemand hier die dit herkent en/of een oplossing heeft? Want zo is het niet bruikbaar om een internationale route te plannen via ABRP.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Er is wel al een carbon "sticker" op Amazon verkrijgbaar sinds een paar weken.asennamm schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:45:
[...]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Al eens met een andere telefoon geprobeerd?BlaTieBla schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:04:
Gisteren eens getest met ABRP en een ODB dongle. Technisch werkt het wel, de SoC status wordt netjes gecommuniceerd, maar op het vlak van de navigatie is het ruk.
Ik heb maar 1 telefoon (iPhone 11) en aangezien Waze en Google Maps wel gewoon werken zal het niet in de telefoon zitten, maar meer in de ABRP (als dan niet in combinatie met de BLE+ dongle verbinding).MChellinga schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:10:
[...]
Al eens met een andere telefoon geprobeerd?
Zal zo ABRP nog eens proberen zonder de BLE+ verbinding.
Ziet er eigenlijk nog best afgewerkt en netjes uit.
Over accessoires voor de EV6 gesproken: deze kwam ik nog tegen op Amazon. Vooral dat matje voor de bak onder de middenconsole lijkt me mooi. Standaard ziet dat er kaal uit.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Je0f5AhvEcD3ispTfiyaxGoP.png?f=user_large)
https://www.amazon.nl/BIX...%2Caps%2C105&sr=8-10&th=1
:fill(white):strip_exif()/f/image/Je0f5AhvEcD3ispTfiyaxGoP.png?f=user_large)
https://www.amazon.nl/BIX...%2Caps%2C105&sr=8-10&th=1
"Improve the beauty of the sense of grade".
Dit is natuurlijk rommel die regelrecht van Alixpress komt.
Tevens zie je dat vak totaal niet wanneer je in de auto zit.
Waarom laten ze ook niet twee keer dezelfde afbeelding zien met het verschil?
Ik denk zelf omdat dit in werkelijkheid tegenvalt.
Dit is natuurlijk rommel die regelrecht van Alixpress komt.
Tevens zie je dat vak totaal niet wanneer je in de auto zit.
Waarom laten ze ook niet twee keer dezelfde afbeelding zien met het verschil?
Ik denk zelf omdat dit in werkelijkheid tegenvalt.
[ Voor 27% gewijzigd door Loei123 op 10-01-2022 13:40 ]
Ja, mooie marketing praat he?
En uiteraard komt het van Ali, maar dat geldt ook voor bv dat bakje wat je kunt kopen voor onder de centrale armleuning. En daar zijn de berichten toch best positief over.
Maaruh, je hoeft het niks te vinden hoor.
Mij lijkt het wel een verbetering. Misschien dat ik het tzt bestel. Eerst maar eens de auto zelf ontvangen...
Sowieso zie ik dat er langzamerhand meer accessoires voor de EV6 op de markt komen. Dus regelmatig Googlen is handig als je naar het e.e.a. op zoek bent.
En uiteraard komt het van Ali, maar dat geldt ook voor bv dat bakje wat je kunt kopen voor onder de centrale armleuning. En daar zijn de berichten toch best positief over.
Maaruh, je hoeft het niks te vinden hoor.
Sowieso zie ik dat er langzamerhand meer accessoires voor de EV6 op de markt komen. Dus regelmatig Googlen is handig als je naar het e.e.a. op zoek bent.
Helemaal eens, maar je geeft nu aan dat het standaard kaal oogt, maar de auto nog niet in bezit hebt?Franciesco schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:44:
Ja, mooie marketing praat he?
Maaruh, je hoeft het niks te vinden hoor.Mij lijkt het wel een verbetering. Misschien dat ik het tzt bestel. Eerst maar eens de auto zelf ontvangen...
Klopt: viel me op tijdens het bekijken van de auto tijdens de preview en later tijdens de showroom bezoekjes.
Het motief vind ik ook wel mooi.Tolga07 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:36:
[...]
Ziet er eigenlijk nog best afgewerkt en netjes uit.
Wat ik er echter niet zo mooi aan vind is dat de knoppen dan verdiept liggen. Een wrap of complete uitwisseling van het paneel zou dat probleem niet hebben. T.z.t. komen die opties waarschijnlijk ook wel beschikbaar.
Ik heb zojuist even gecheckt in mijn eigen auto, en hier zit een strepenpatroon op de bodem die erg lijkt op wat het matje moet bieden.Franciesco schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:46:
Klopt: viel me op tijdens het bekijken van de auto tijdens de preview en later tijdens de showroom bezoekjes.
Tevens is die eerste afbeelding zo onduidelijk dat het daardoor ook lijkt dat het matje een flinke verbetering is.
Ieder voor zichzelf uiteraard, maar het is gewoon duidelijk dat de standaard situatie is negatieve zin wordt aangedikt om een dergelijk matje te kunnen verkopen.
Tuurlijk doen ze dat. Daar moet je (altijd) door heen prikken.
Zoals gezegd bestel ik ook nog niks: eerst de auto hebben. Na een tijdje kun je immers pas echt bepalen wat je mooi/handig of juist minder mooi/handig vindt. Dus wie weet ben ik uiteindelijk tevreden met de looks van het standaard bakje. Praktisch lijkt me die bak sowieso!
Hoe is jouw ervaring: zorgt dat strepenpatroon er voor dat dingen niet gaan trillen en/of schuiven?
Wat dat betreft vind ik het netjes dat de EV6 beklede deurvakken heeft.
Zoals gezegd bestel ik ook nog niks: eerst de auto hebben. Na een tijdje kun je immers pas echt bepalen wat je mooi/handig of juist minder mooi/handig vindt. Dus wie weet ben ik uiteindelijk tevreden met de looks van het standaard bakje. Praktisch lijkt me die bak sowieso!
Hoe is jouw ervaring: zorgt dat strepenpatroon er voor dat dingen niet gaan trillen en/of schuiven?
De bodem is rubberachtig en heeft dus grip op bepaalde materialen.Franciesco schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:54:
Tuurlijk doen ze dat. Daar moet je (altijd) door heen prikken.
Een gehaktbal met mayo in een plastic bakje blijft prima op de plek.
Wil ik weten of je dit werkelijk getest hebtLoei123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:58:
[...]
Jazeker, dit is uit eigen ervaring!Dartlink schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:00:
[...]
Wil ik weten of je dit werkelijk getest hebt
Het vak is ook serieus ruim, dus de handtas van de chef pas er bijvoorbeeld ook goed in.
Ik moest even hardop lachenLoei123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:02:
[...]
Jazeker, dit is uit eigen ervaring!![]()
Het vak is ook serieus ruim, dus de handtas van de chef pas er bijvoorbeeld ook goed in.
Ja ik gebruik het vak zelf voor prullaria, zoals doekje om schermpjes te poetsen. Of broodtrommel tijdens het rijden
Ander praktisch vraagje welke ik paar maand geleden al had gevraagd. Maar nu meer mensen de EV6 hebben wellicht nieuwe inzichten. Iemand idee hoe ik luchtverfrisser/autoparfum (Rituals in mijn geval) kan vastmaken in de luchtroosters? De roosters zijn vrij dik en mijn houder schuift er dus direct vanaf. En een tiewrap was nou ook een beetje een pauper oplossing
Dit was ook het meeste favoriete deel van de auto voor mijn vriendinLoei123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:02:
[...]
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
Mijn vrouw was verkocht bij de stuurwiel- en stoelverwarming
Het grote vak ligt bij ons een doos tissues is (ivm snotneuzen op de achterbank) en een brandblusser, maar of dat nou nog handig is bij een EV?
Het grote vak ligt bij ons een doos tissues is (ivm snotneuzen op de achterbank) en een brandblusser, maar of dat nou nog handig is bij een EV?
Een EV die in de brand vliegt kun je absoluut niet zelf doven, tenzij het een brandje is van de bekleding oid. De brandweer heeft er speciale tanks voor waar je EV een week lang in ondergedompeld wordt om het te dovenPeetman schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:07:
Mijn vrouw was verkocht bij de stuurwiel- en stoelverwarming![]()
[...]
volgens mij heeft user Blatiebla een obdlink MX+ en hij kon het klepje er wel op doen.
echter die ODB dongle is een stuk duurder.
[/quote]
Vind het wel vreemd dat met die Vgate het klepje er niet meer op kan. Die dongle lijkt me niet groter dan die obdlink MX+
volgens mij heeft user Blatiebla een obdlink MX+ en hij kon het klepje er wel op doen.
[/quote]
Vind het wel vreemd dat met die Vgate het klepje er niet meer op kan. Die dongle lijkt me niet groter dan die obdlink MX+
Je weet dat er verboden voor eten en drinken symbolen aan de binnenkant van die bak staan heLoei123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:58:
[...]
De bodem is rubberachtig en heeft dus grip op bepaalde materialen.
Afhaalchinees (koreaans, lol) in een wit plastic zakje past dus echt perfect in die bak en het tassenhaakje aan de zijkantBlaTieBla schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:16:
[...]
Je weet dat er verboden voor eten en drinken symbolen aan de binnenkant van die bak staan he

Oei ik zie het.BlaTieBla schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:16:
[...]
Je weet dat er verboden voor eten en drinken symbolen aan de binnenkant van die bak staan he
Call the Kia police!
Haha, zo herkenbaar! De handtas van mijn vrouw past er ook in. Ideaal!Loei123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:02:
[...]
Hoogste snelheid was 150Km/h maar meestal 130 of de maximum snelheid. Het kan ook bijna nergens meer op mijn route (naar Basel) ook in verband met verkeer en de geldende maximum snelheid.MChellinga schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:31:
[...]
Wat voor snelheid reed je door Duitsland? Ik kan me zo voorstellen dat je niet de cruisecontrol op 160 km/h hebt gehad.
Klopt, en die knipperlichtjes worden irritant in het donker. Ik denk er over een kabeltje te kopen zodat ik hem los achter het klepje kan leggen, al moet ik hem af en toe er uit halen en weer in steken om de boel te laten communiceren.jkwl schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:41:
[...]
ik heb deze ook een paar weken gelden gekocht op amazon voor 28 euro, zie nu dat hij 32 euro is
Nog niet gebruikt met ABRP maar met carscanner werkt hij zonder problemen
Enige nadeel is dat de afschermkap er niet op kan als de dongle erin zit.
Ik kan de afmetingen van die vgate niet 1-2-3 vinden, maar zowel de Veepeak als de OBDLink MX+ passen achter het klepje. Het lijkt er op dat bovenste deel alle alle kanten net even wat verder uitsteekt (over de connector) en dat zou in de weg kunnen zitten.jkwl schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:41:
[...]
ik heb deze ook een paar weken gelden gekocht op amazon voor 28 euro, zie nu dat hij 32 euro is
Nog niet gebruikt met ABRP maar met carscanner werkt hij zonder problemen
Enige nadeel is dat de afschermkap er niet op kan als de dongle erin zit.
Nee al jaren geen dakkoffer meer, ik heb een hekel aan die dingen. Maken lawaai, zorgen voor een hoog verbruik en wat moet je ermee als je op bestemming bent? Ik heb het rigoureuzer aangepakt, een huis gekocht zodat ik niet zo veel spullen meer mee hoef te slepenxxander968 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:19:
[...]
Gezien je verbruik had je geen dakkoffer denk ik? Mooi verslag, dat geeft moed voor de lange trips! Vooral de ID4 inhalen bij de laadstop is een gniffel momentje.

Laten jullie allemaal die OBD2 dongles ingestoken dan?
Ik ga die enkel gebruiken voor lange ritten, dus dan maar inpluggen wanneer nodig, in verband met security issues.
Ik ga die enkel gebruiken voor lange ritten, dus dan maar inpluggen wanneer nodig, in verband met security issues.
Jup ik ook, enkel als ik aan het rijden ben (en het denk nodig te hebben) en nu nog voor testjes tijdens snelladen.Phusebox schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:38:
Laten jullie allemaal die OBD2 dongles ingestoken dan?
Als ABRP voorlopig toch achterloopt met navigeren zie ik ook voordeel niet van in. En als Kia straks met een update kom om snelladers in te plannen in de navigatie dan al helemaal niet meer.
Net ook ff ABRP getest, maar die werkt alleen als ik de app op de iPhone ook open heb staan?? Sluit ik die dan doet CarPlay met ABRP het ook niet meer.
Met overige nav apps geen enkel probleem.
Ik heb wel een dergelijk issue sinds de laatste update met Waze. iOS bugje wellicht?Anunnaki schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:43:
Net ook ff ABRP getest, maar die werkt alleen als ik de app op de iPhone ook open heb staan?? Sluit ik die dan doet CarPlay met ABRP het ook niet meer.![]()
De laadkabel hoeft toch niet zijn aangesloten als je handmatig gaat verwarmen?Dartlink schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:56:
[...]
Handmatig opwarmen terwijl de auto zijn laaddoel heeft bereikt en aangesloten is op de kabel werkt bij mij niet. Weer de foutmelding met dat de laadkabel eruit zou zijn en het allemaal moeilijk is voor de auto
Mmm vreemd, heb met TomTom geen enkel probleem.Dartlink schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:44:
[...]
Ik heb wel een dergelijk issue sinds de laatste update met Waze. iOS bugje wellicht?
@Dartlink Wat bedoel je met achterlopen van de Navi van ABRP? Ik heb er op 1 incident met een doodlopende straat na geen problemen mee en gebruik het al een maand of twee.
Ditto. Enige CarPlay app bij mij die ook op de telefoon aan moet staan.Anunnaki schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:43:
Net ook ff ABRP getest, maar die werkt alleen als ik de app op de iPhone ook open heb staan?? Sluit ik die dan doet CarPlay met ABRP het ook niet meer.![]()
Denk dat zijn positie in ABRP achter loopt t.o.v. realiteit.Tempo_del_sole schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:46:
@Dartlink Wat bedoel je met achterlopen van de Navi van ABRP? Ik heb er op 1 incident met een doodlopende straat na geen problemen mee en gebruik het al een maand of twee.
premium ervoor nodig.BlaTieBla schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:47:
[...]
Ditto. Enige CarPlay app bij mij die ook op de telefoon aan moet staan.
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Nee, maar als ik hem aan een paal heb hangen en ik wel hem opwarmen dat wil dan niet. Usecase: avond ervoor aan de paal en in de ochtend vertrekken. Gepland voorverwarmen nog niet getest.Anunnaki schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:44:
[...]
De laadkabel hoeft toch niet zijn aangesloten als je handmatig gaat verwarmen?
Vorige pagina: BlaTieBla in "Het grote KIA EV6 topic"Tempo_del_sole schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:46:
Ik heb een maandje premium. Zonder premium werkt CarPLay voor ABRP uberhaupt niet. Met premium moet de app dus ook actief zijn op de telefoon. Als je daar de app afsluit stop het display via CarPlay dus ook.
Ik heb ook de Mx+. Installeren en niet meer aan denken.frank3523 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:13:
[...]
[/quote]
Is die wel veilig dan? Of kan iedereen zomaar koppelen met jouw auto?henrov schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:57:
[...]
Ik heb ook de Mx+. Installeren en niet meer aan denken.
Over die krassen op de bovenkant van de deurhendels gesproken... Heb net gekeken, zitten er bij mij ook op. Garantie?
Koppelen kan alleen na het indrukken van een fysieke knop op de dongle. Hij gaat in slaapstand vlak na het uitzetten van de wagen.Phusebox schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:58:
[...]
Is die wel veilig dan? Of kan iedereen zomaar koppelen met jouw auto?
Denk dat je zijn reactie verkeerd heb begrepen. Hij reageerde op mijn post.
ABRP moet je op de iPhone open hebben staan. Anders werkt hij via CarPlay niet.
Ik zie ze niet. Misschien omdat auto wit is? Maar ik heb mijn best gedaan heel goed te kijken.Papa73 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:59:
Over die krassen op de bovenkant van de deurhendels gesproken... Heb net gekeken, zitten er bij mij ook op. Garantie?
Ja dan word ik toch ook nieuwsgierig, en dan ga ik ook kijken, maar ik heb geen krassen. Dit even voor de statistiekenPapa73 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:59:
Kan je hem inmiddels rechtstreeks linken met ABRP? Dacht dat de MX+ nog niet terug te vinden is in ABRP.henrov schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:57:
[...]
Ik heb ook de Mx+. Installeren en niet meer aan denken.
Dat leek een beetje hit n miss. De eerste keer na koppelen altijd foutloos, daarna altijd geen connectie. Heb hem nu connected via tronity maar ook dat ging steeds fout tot vanochtend. Ik denk dat ik een update het gehad. Ik zal zo de auto in stappen.Anunnaki schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:11:
[...]
Kan je hem inmiddels rechtstreeks linken met ABRP? Dacht dat de MX+ nog niet terug te vinden is in ABRP.
Beste Forum leden 
Ik heb een vraag.
Ik heb vorig jaar april de EV 6 GT-Line AWD in matgrijs besteld. (overigens heb ik direct ook de GT besteld, plannetje was dus om 1 jaar in de GT-Line te rijden en dan omruilen voor de GT, dit was (geloof het of niet) gunstiger omdat ik nu een E-Niro rijd met nog een aantal jaar 4% bijtelling, en dat jaar eerder inruilen leverde veel op)
Nu krijg ik van mijn dealer alleen maar berichten met uitstel, uitstel en nog eens uitstel.
Levering stond gepland in september 2021 en is inmiddels uitgesteld naar eind maart dit jaar. Overigens is dat nog verre van zeker omdat er nog geen "productie nummer" of zoiets dergelijks aan gekoppeld is, dus het kan zomaar nog veel later worden.
Ik ben nu al geruime tijd online op zoek naar soortgelijke ervaringen maar kan deze nergens vinden. Helaas....
Nu merk ik wel dat er hier op dit forum zeer veel leden zitten die er heel veel meer van weten dan ik, dus de vraag is:
Weet iemand waarom het zo lang duurt?
De KIA dealer zegt tegen mij dat het komt door de kleur en het feit dat er 2 motoren geplaatst moeten worden en dat de productielijn daar problemen mee zou hebben.....
Met een beetje pech wordt de GT dan ook weer uitgesteld en ga zo maar door
Ik hoor graag jullie mening.
Thanxx
Ik heb een vraag.
Ik heb vorig jaar april de EV 6 GT-Line AWD in matgrijs besteld. (overigens heb ik direct ook de GT besteld, plannetje was dus om 1 jaar in de GT-Line te rijden en dan omruilen voor de GT, dit was (geloof het of niet) gunstiger omdat ik nu een E-Niro rijd met nog een aantal jaar 4% bijtelling, en dat jaar eerder inruilen leverde veel op)
Nu krijg ik van mijn dealer alleen maar berichten met uitstel, uitstel en nog eens uitstel.
Levering stond gepland in september 2021 en is inmiddels uitgesteld naar eind maart dit jaar. Overigens is dat nog verre van zeker omdat er nog geen "productie nummer" of zoiets dergelijks aan gekoppeld is, dus het kan zomaar nog veel later worden.
Ik ben nu al geruime tijd online op zoek naar soortgelijke ervaringen maar kan deze nergens vinden. Helaas....
Nu merk ik wel dat er hier op dit forum zeer veel leden zitten die er heel veel meer van weten dan ik, dus de vraag is:
De KIA dealer zegt tegen mij dat het komt door de kleur en het feit dat er 2 motoren geplaatst moeten worden en dat de productielijn daar problemen mee zou hebben.....
Thanxx
Voor mijn ritje van en naar Tsjechie heb ik de navigatie gestart via abrp en daarna de route gedeeld met google maps en hiermee actief genavigeerd (beide stonden dus aan). Af en toe abrp via carplay of telefoon geopend om te kijken met welk percentage ik aan zou komen bij de volgende laadstop.BlaTieBla schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:04:
Mijn witte auto heeft ze wel, moet er wel heel goed voor kijken maar het stoort mij in ieder geval niet.henrov schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:09:
[...]
Ik zie ze niet. Misschien omdat auto wit is? Maar ik heb mijn best gedaan heel goed te kijken.
Ook ik heb een AWD GT-line in bestelling staan. De leveringsdatum is recent met ca 2 maanden opgeschoven (nu net als jij ca eind maart). Maar die datum is ook zeker niet vast (produktie van de auto heeft nog niet plaats gevonden). En ik heb soortgelijke redenen gehoord: vertraging door de AWD versie. Of dat met bepaalde tekorten of problemen of een combinatie van die twee te maken heeft weet ik ook niet. Ik gok op bepaalde onderdeeltekorten i.c.m. een grote vraag. Want gezien de problematiek bij vrijwel alle merken (zie b.v. de topics van de Enyaq, Q4 e-tron maar ook de i4) lijkt dat het meest logische.Linnemans schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:08:
Beste Forum leden
Ik heb een vraag.
Thanxx
Stiekem fantaseer ik ook wel eens dat de vertraging te maken heeft met een soort van life cycle update waarbij ze aan het overschakelen zijn naar het nVidia infotainmentsysteem. Maar dat zal wel vooral wishfull dreaming zijn!
Over een paar weken heb ik als het goed is opnieuw contact met de dealer. Ik ben benieuwd en mocht er dan nog geen concreet nieuws zijn, dan zal ik eens verder doorvragen om te kijken of hij inmiddels meer weet over de redenen.
Bedankt voor je bericht, stelt me toch wel weer een beetje gerust!Franciesco schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:48:
[...]
Ook ik heb een AWD GT-line in bestelling staan. De leveringsdatum is recent met ca 2 maanden opgeschoven (nu net als jij ca eind maart). Maar die datum is ook zeker niet vast (produktie van de auto heeft nog niet plaats gevonden). En ik heb soortgelijke redenen gehoord: vertraging door de AWD versie. Of dat met bepaalde tekorten of problemen of een combinatie van die twee te maken heeft weet ik ook niet. Ik gok op bepaalde onderdeeltekorten i.c.m. een grote vraag. Want gezien de problematiek bij vrijwel alle merken (zie b.v. de topics van de Enyaq, Q4 e-tron maar ook de i4) lijkt dat het meest logische.
Stiekem fantaseer ik ook wel eens dat de vertraging te maken heeft met een soort van life cycle update waarbij ze aan het overschakelen zijn naar het nVidia infotainmentsysteem. Maar dat zal wel vooral wishfull dreaming zijn!
Over een paar weken heb ik als het goed is opnieuw contact met de dealer. Ik ben benieuwd en mocht er dan nog geen concreet nieuws zijn, dan zal ik eens verder doorvragen om te kijken of hij inmiddels meer weet over de redenen.
Ik blijf dit forum volgen. Erg leuk!
Dat zou wel heel mooi zijnFranciesco schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:48:
[...]Stiekem fantaseer ik ook wel eens dat de vertraging te maken heeft met een soort van life cycle update waarbij ze aan het overschakelen zijn naar het nVidia infotainmentsysteem. Maar dat zal wel vooral wishfull dreaming zijn!
Ik denk dat ze tegelijkertijd er een 100 kW accu inzetten en het glanzend zwart vervangen door 24 krt goud.
Ik denk (hoop) stiekem dat de dikker-dan-gemiddelde laadkabel alvast een voorbereiding is op 22kW laden. De aanwezige 800V techniek zou het moeten kunnen ondersteunen. Ik doe gewoon net alsof ze die boordlader softwarematig begrenst hebben op 11kW en in de toekomst dit vrij gaan spelen voor 22kW. Lekker blijven dromen
Mijn vrouw is weekendje met dochter naar Duitsland geweest...
Lyrisch kwam ze thuis, wat een heerlijke reis auto !
Ze houdt van stevig doorrijden, vele stukken 150-160, zelfs de 'top' geprobeerd, 190 km/h. Helemaal blij werd ze met oprijden van de snelweg, stroompedaal ingedrukt bleef een A6 ver achter haar....maar knalde haar later met 200+ hard voorbij.
Verbruik? geen idee...kijkt ze niet naar natuurlijk. Laden overal prima, zelfs in 2 dorpen gratis.
Enige minpunt...wederom trillen tussen 115 en 125 km/h, was alleen heenweg, terug was het weg.
Lyrisch kwam ze thuis, wat een heerlijke reis auto !
Ze houdt van stevig doorrijden, vele stukken 150-160, zelfs de 'top' geprobeerd, 190 km/h. Helemaal blij werd ze met oprijden van de snelweg, stroompedaal ingedrukt bleef een A6 ver achter haar....maar knalde haar later met 200+ hard voorbij.
Verbruik? geen idee...kijkt ze niet naar natuurlijk. Laden overal prima, zelfs in 2 dorpen gratis.
Enige minpunt...wederom trillen tussen 115 en 125 km/h, was alleen heenweg, terug was het weg.
Ik wil je droom niet meteen kapot maken, ik denk dat die laadkabel inderdaad wel 22kW kan hebben, maar dan vooral om bij een 32A 1-fase laadpaal tot 7,4kW te kunnen laden over 1 fase. Bv. als je thuis een 1x35A aansluiting hebt met zonnepanelen en loadbalancing.BDelamontagne schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:53:
Ik denk (hoop) stiekem dat de dikker-dan-gemiddelde laadkabel alvast een voorbereiding is op 22kW laden. De aanwezige 800V techniek zou het moeten kunnen ondersteunen. Ik doe gewoon net alsof ze die boordlader softwarematig begrenst hebben op 11kW en in de toekomst dit vrij gaan spelen voor 22kW. Lekker blijven dromen
Opel Ampera-e (2020)
Woensdag komt hier de laadpaal en dan moet ik met 11kw kunnen laden, dus zorgeloos overal het stroompedaal vol intrappen.
Daar heb ik ook last van. ABRP icm Android Auto is behoorlijk onbruikbaar voor mij. Hij zoomt ook zo ver uit dat ik niet eens kan zien waar ik heen moet. Vooralsnog plan ik alles via de ingebouwde navigatie.Anunnaki schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:48:
[...]
Denk dat zijn positie in ABRP achter loopt t.o.v. realiteit.
Vandaag hebben ze bij mij de updates voor verwarming en traction control uitgevoerd, ben benieuwd. Volgens de dealer was het niet nodig om mijn inverter te vervangen (kwam niet voor op de serienummers). Morgenochtend maar eens kijken of ik nu wel normaal kan voor verwarmen dan..
Bij mij zouden ze hem vandaag plaatsen, is de monteur ziek. Nu komen ze pas halverwege februari ☹️Loei123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:29:
Woensdag komt hier de laadpaal en dan moet ik met 11kw kunnen laden, dus zorgeloos overal het stroompedaal vol intrappen.
Er is nu een update in de AppStore voor ABRP 4.1.13, ik ga hem ff downloaden en testen straks. Hopelijk is dit de bugfix die ze omschrijven.BlaTieBla schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:47:
[...]
Ditto. Enige CarPlay app bij mij die ook op de telefoon aan moet staan.
Draadloos AA?lawnmower schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:31:
[...]
Daar heb ik ook last van. ABRP icm Android Auto is behoorlijk onbruikbaar voor mij. Hij zoomt ook zo ver uit dat ik niet eens kan zien waar ik heen moet. Vooralsnog plan ik alles via de ingebouwde navigatie.
Welke laadpaal krijg je en wat zijn de criteria die jou over de streep heeft getrokken?Loei123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:29:
Dat je met een kia EV6 lekker door de bergen kunt rijden (scheuren) op nat weg dek, hoge snelheid en scherpe bochten is goed te zien in dit filmpje. Begint op 8.18 minuten (ik weet niet de video gelijk hier start).
Ja dit soort mensen mogen ze op basis van video bewijs wat mij betreft hun rijbewijs tijdelijk afnemen.pica schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:33:
Heel onverantwoord...
Op een afgesloten weg, prima als je jezelf in gevaar wel brengen, maar dit is inderdaad onverantwoord patser gedrag.
Helaas ook na de update moet ik nog steeds ABRP op de iPhone open doen om hem uiteindelijk via CarPlay te kunnen gebruiken.Anunnaki schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:52:
[...]
Er is nu een update in de AppStore voor ABRP 4.1.13, ik ga hem ff downloaden en testen straks. Hopelijk is dit de bugfix die ze omschrijven.
Geen fijne navigatie trouwens, locatie gaat schokkerig en visueel op de map niet heel duidelijk hoe je nu moet rijden.
Ik hou het voorlopig bij TomTom en de standaard Kia Nav.
Ik wilde de rijder een halve zool noemen maar dat doet geen recht aan hoe stom, idioot en a-sociaal dit is.De Ideale Man schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:28:
Dat je met een kia EV6 lekker door de bergen kunt rijden (scheuren) op nat weg dek, hoge snelheid en scherpe bochten is goed te zien in dit filmpje. Begint op 8.18 minuten (ik weet niet de video gelijk hier start).
[YouTube: 2022 Kia EV6 Base Long Range RWD POV Night Drive]
Schijnbaar zijn er meer elektrische voertuigen met verwarmingsproblemen.
https://nos.nl/l/2412640
Je kan dus altijd nog met een thermobroek in de auto gaan zitten
[ Voor 23% gewijzigd door bullytje op 11-01-2022 08:12 ]
Hallo,
Even een vraagje, ik heb een kia ev6 plus. Als mijn voorruit is beslagen duurt het ongeveer 10 minuten voordat het weg is. Ruitenwisser voor de buitenkant en een doek voor de binnenkant werkt niet. Lijkt er dus tussen te zitten. Hebben anderen dit ook?
Verder lijkt dat Voorverwarmen niet te werken. Ik druk in die kia app op airco. Is dat de juiste knop want zie geen knop voor ontdooien.
Alvast bedankt
Even een vraagje, ik heb een kia ev6 plus. Als mijn voorruit is beslagen duurt het ongeveer 10 minuten voordat het weg is. Ruitenwisser voor de buitenkant en een doek voor de binnenkant werkt niet. Lijkt er dus tussen te zitten. Hebben anderen dit ook?
Verder lijkt dat Voorverwarmen niet te werken. Ik druk in die kia app op airco. Is dat de juiste knop want zie geen knop voor ontdooien.
Alvast bedankt
Sommige mensen hebben wat succes gehad bij het ontvetten/reinigen van de binnenkant van de ruiten. Dat zou je nog kunnen proberen.Hempie79 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:20:
Hallo,
Alvast bedankt
Nee, via het kabeltje.
Helaas zonder defrost geen verbetering...Dartlink schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:48:
[...]
Mijn praktijkervaring is dat de Defrost On optie ervoor zorgt dat hij juist niet warm wordt. 27 graden + achteruitverwarming is hetgeen ik gebruik en is dan ook warm en ontdooit.
Ook ging dit keer de achterruitverwarming niet aan.
Bij dezePhusebox schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:08:
@Wesco Is het trouwens mogelijk om in de footer of ergens een koppeling te maken met het leveringen topic?
(#durftevragen @Orion84 @DaMarcus)
Dit soort verzoekjes kan evt. ook via een topicreport
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
In de topicstart staat al een link bovenin naar het leveringen-topic, @Orion84 bedankt voor het toevoegen in de footer. Dit kunnen alleen admin's voor zover ik weet.Phusebox schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:08:
@Wesco Is het trouwens mogelijk om in de footer of ergens een koppeling te maken met het leveringen topic?
(#durftevragen @Orion84 @DaMarcus)
Opel Ampera-e (2020)
De Eindhovense "schone" EV bussen hebben dit probleem niet. Daar hebben ze namelijk een flinke dieselmotor ingebouwd die voor de verwarming zorgt 🤣🤣🤣bullytje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:04:
Schijnbaar zijn er meer elektrische voertuigen met verwarmingsproblemen.![]()
https://www.ed.nl/eindhov...jna%20de%20wereld%20rond.
Een goede workaround is de route plannen met ABRP en dan in ABRP de route sturen naar Google maps of TomTom . Dan navigeer je automatisch naar het 1e oplaadpunt.Anunnaki schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:08:
[...]
Helaas ook na de update moet ik nog steeds ABRP op de iPhone open doen om hem uiteindelijk via CarPlay te kunnen gebruiken.
Geen fijne navigatie trouwens, locatie gaat schokkerig en visueel op de map niet heel duidelijk hoe je nu moet rijden.
Ik hou het voorlopig bij TomTom en de standaard Kia Nav.
Ik vind ook de navigatie zelf van ABRP (en ook Waze) een stuk minder dan Google maps of TomTom.
Omdat mijn EV6 er nog niet is heb ik geen mening over de KIA navigatie zelf. Ik kan er ook geen goede youtube van vinden.
Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA
Ik had deze video ook gezien, maar vanwege de reacties die jouw post krijgt maar niet hier gepost.De Ideale Man schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:28:
Mooi om te zien wat je met de rwd ev6 kunt doen. Een beetje plezier hebben. Helaas hebben we dit soort wegen in Nederland niet echt. Maar gelukkig wel een hoop rotondes
Hij blijft binnen de grenzen van zijn kunnen. En hij doet het 's nachts (na 00.00u) op een erg rustige weg.
Net alsof iedereen hier zich altijd aan alle verkeersregels houdt. En ik zie trouwens nergens in de video dat hij te hard rijdt

Eerst vond ik het niet zo erg dat de Basis versie geen sfeerverlichting heeft, maar nu ik dit zie begin ik het wel jammer te vinden.De Ideale Man schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:28:
Zowel vanmorgen als gister geprobeerd de auto te ontdooien, ik krijg vervolgens na 1 minuut van de app terug dat de klimaatregeling niet gestart kon worden. De achterruit en spiegels ontdooien wel.
De auto is verder niet aangesloten aan een lader en had gister nog ~65% accu. Dat zou voldoende moeten zijn lijkt me. Iemand ideeën? Heb de auto pas sinds vrijdag en nadien nog geen 150km mee gereden vooralsnog
De auto is verder niet aangesloten aan een lader en had gister nog ~65% accu. Dat zou voldoende moeten zijn lijkt me. Iemand ideeën? Heb de auto pas sinds vrijdag en nadien nog geen 150km mee gereden vooralsnog
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
@PB-powell Dat probleem heb ik al heel lang, vrijdag heb ik afspraak voor software updates en het vervangen van wat onderdelen.
Mijn dealer vertelde twee weken terug bij aflevering dat het verwarmen via de app nog niet goed werkt en dat Kia eraan werkt. Bij mij werkte het, maar dat was waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid.PB-powell schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:09:
Zowel vanmorgen als gister geprobeerd de auto te ontdooien, ik krijg vervolgens na 1 minuut van de app terug dat de klimaatregeling niet gestart kon worden. De achterruit en spiegels ontdooien wel.
Oke, de dealer heeft bij mij niks gezegd dat het niet zou werken oid. Ze wist ook niet zeker of alle laatste beschikbare updates al geïnstalleerd waren, maar ik werd gister wel nog nagebeld door ze hoe de auto tot nu toe beviel. Dit ook aangegeven en ze zei al dat als ik problemen bleef houden deze uiteraard gewoon moest melden. Ik kijk het nog een weekje aan, ook met proberen aan de lader en dan ga ik wel langs bij ze.
Aller belangrijkste is dat je met je verwarmingsproblemen naar jouw garage gaat en het daar vermeldt/laat zien en niet accepteert.
Ik vond het zo bijzonder om te horen bij mijn garage dat KIA NL weinig input krijgt van garages.
Terwijl ik hier en op social media diverse mensen erover zie klagen. Het lijkt niet een gigantische groep te zijn maar ze zijn er wel. En aan de reactie van mijn garage krijg ik de indruk dat sommige het er maar bij laten en niet het probleem terug leggen bij de garage.
Ik vond het zo bijzonder om te horen bij mijn garage dat KIA NL weinig input krijgt van garages.
Terwijl ik hier en op social media diverse mensen erover zie klagen. Het lijkt niet een gigantische groep te zijn maar ze zijn er wel. En aan de reactie van mijn garage krijg ik de indruk dat sommige het er maar bij laten en niet het probleem terug leggen bij de garage.
Dat lijkt me logisch dat je blijft klagen, maar gezien ik de auto pas 4,5 dag in bezit heb wil ik eerst zelf nog wat dingen proberenanc schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:27:
Aller belangrijkste is dat je met je verwarmingsproblemen naar jouw garage gaat en het daar vermeldt/laat zien en niet accepteert.
Had je de verwarming aanstaan de laatste keer dat je de auto verliet? Of had je die uitgezet? Ik weet van vorige auto's dat dat nog wel eens problemen opleverde als je de verwarming uit had gezet om die via de app op te starten.PB-powell schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:09:
Overigens werkt het verwarmen bij mij ook niet, dus dit is puur op basis van eerdere ervaring met andere auto's.
Bijzonder dat niet alle info overal gelijk is. Er is wel degelijk een hot-line tussen dealers en KiaNL. Moet de monteur daar wel zijn info delen natuurlijk...
Het is bekend dat de app niet optimaal werkt met de AC/verwarming (daar ligt de oorzaak).
De (tijdelijke) oplossing om je auto voor te verwarmen via app:
Alles aanzetten, behalve voorruitverwarming. Doe je die ook aan gaat AC wel aan en NIET de Heat....dus geen warme auto....
:strip_exif()/f/image/kNgWpmjhC1fV94kN9I7yYJzt.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is bekend dat de app niet optimaal werkt met de AC/verwarming (daar ligt de oorzaak).
De (tijdelijke) oplossing om je auto voor te verwarmen via app:
Alles aanzetten, behalve voorruitverwarming. Doe je die ook aan gaat AC wel aan en NIET de Heat....dus geen warme auto....
:strip_exif()/f/image/kNgWpmjhC1fV94kN9I7yYJzt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8kwuDl7nBOBH1zqOoIPUVXZk.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan zomaar dat Heat nog aanstond toen ik de auto de vorige keer uitzette, maar de auto zelf staat uit dus lijkt me raar dat dat een probleem zou zijn.BDelamontagne schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:44:
[...]
Had je de verwarming aanstaan de laatste keer dat je de auto verliet? Of had je die uitgezet? Ik weet van vorige auto's dat dat nog wel eens problemen opleverde als je de verwarming uit had gezet om die via de app op te starten.
Overigens werkt het verwarmen bij mij ook niet, dus dit is puur op basis van eerdere ervaring met andere auto's.
@EricEB die tip ga ik morgen nog eens proberen
Ik heb hetzelfde. Ik schaar het onder de categorie "problemen met de verwarming". Volgens mij doet de voorruitverwarming het vaker niet dan wel. Zeker met vorst of vochtig weer is dit irritant. Volgende week woensdag plaatsen ze mijn trekhaak en dan updaten ze ook meteen de software. Hopelijk is het dan opgelost. Als je in de KIA app de airco aanzet dan pakt hij ook de stuurwielverwarming, stoelverwarming, voorruit en achterruit (met zijspiegels) mee. Je kan dit checken bij status.Hempie79 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:20:
Hallo,
Alvast bedankt
:strip_exif()/f/image/NHcgDYtES4HigrAtHe9hgDVy.jpg?f=fotoalbum_large)
ik heb de voorruitverwarming voorlopig maar even uitstaan.
Mijn auto gaat morgen ook naar de dealer voor een trekhaak.
Neem aan dat ze dan gelijk de software updaten naar de laatste stand.
Tevens de vraag of er iets vervangen moet worden m.b.t. de verwarming, maar dat gingen ze checken aangezien ze dat op onderdeelcode doen (ik dacht aan de hand van chassisnummer).
Morgen maar effe afwachten wat het resultaat is.
Neem aan dat ze dan gelijk de software updaten naar de laatste stand.
Tevens de vraag of er iets vervangen moet worden m.b.t. de verwarming, maar dat gingen ze checken aangezien ze dat op onderdeelcode doen (ik dacht aan de hand van chassisnummer).
Morgen maar effe afwachten wat het resultaat is.
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic