Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-06 21:41
RobbieHifi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Een Golf GTE met opties is daarmee net zo duur voor mij als gebruiker, dan een KIA EV6 GT-line AWD.
BMW i4 (basis en kaal) ook net zo duur als een Kia.
Een BMW 120i met wat opties en pakketten, duurder dan de Kia.

Zelf moet ik nog de keuze maken, komende weken de laatste proefritten maken. Het lijkt te gaan tussen:
BMW i4 (met basis opties), KIA EV6 GT-Line, Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5 en de Volkswagen ID.4 GTX (die laatste is eigenlijk geen serieuze optie).
Ik zou zelf niet snel voor een basis versie gaan. Hoewel de BMW i4 en Polestar 2 in mijn ogen mooier zijn dan de Kia EV-6 zou ik toch liever de Kia rijden omdat die iig vol met opties zit. Is tuurlijk persoonlijke keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robvef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 15:05
Bogey555 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:11:
Ik weet dat de meesten onder jullie de stilte van een elektrische auto fantastisch vinden en daar kan ik volledig inkomen maar voor sommigen onder jullie die af en toe eens het echte motorgeluid willen heeft Milltek een active sound generator gemaakt.

Voor diegene met interesse hier ingebouwd in een model 3 Tesla maar ik ben er zeker van dat het voor de EV6 ook kan :P

https://www.dagelijksauto...3-active-sound-generator/

YouTube: This Modified Tesla Sounds Like A Lamborghini!
Erg leuk en had er wel oren naar, totdat ik las hoeveel het kost ;)
Zou trouwens ook al genoegen nemen met een custom sound voor het Active Sound Design systeem

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-10 22:56
Robvef schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:34:
[...]

Erg leuk en had er wel oren naar, totdat ik las hoeveel het kost ;)
Zou trouwens ook al genoegen nemen met een custom sound voor het Active Sound Design systeem
Met een beetje geluk maakt KIA in de toekomst ook leuke audio files. Sorry maar wat er nu opzit is echt niks in mijn ogen. En ja misschien moet ik mee met de tijd maar daar heb ik het toch nog moeilijk mee. En vooral dat je inderdaad enkel bandengeruis of windgeruis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:13
_YmmiT_ schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Ik zou zelf niet snel voor een basis versie gaan. Hoewel de BMW i4 en Polestar 2 in mijn ogen mooier zijn dan de Kia EV-6 zou ik toch liever de Kia rijden omdat die iig vol met opties zit. Is tuurlijk persoonlijke keuze.
Klopt, dat is dus ook een beetje mijn twijfel.
Moet nog met de i4 rijden.

Veel opties zijn wel leuk, maar gebruik je niet of (te) weinig.

Voordeel dat ik bij de KIA dan wel bijna all the way kan gaan en voor een EV6 AWD GT-Line opteer.
Alleen wat ik zal missen is de i-Drive. Dat gesmeer met je vingers over een touchscreen....is niet mijn ding. Oja draadloze Apple Carplay in de BMW is ook wel lekker.

Maar ik vergelijk de auto's, zowel financieel als subjectief. Kia wint het van de ID4, Hyundai.
Moet met de Mach E nog rijden (die is naar mijn smaak teveel SUV, maar de rijkwaliteiten zijn wel goed - tis een Ford).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Robvef schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:34:
[...]
+1

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
RobbieHifi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Klopt, dat is dus ook een beetje mijn twijfel.
Moet nog met de i4 rijden.

Veel opties zijn wel leuk, maar gebruik je niet of (te) weinig.

Voordeel dat ik bij de KIA dan wel bijna all the way kan gaan en voor een EV6 AWD GT-Line opteer.
Alleen wat ik zal missen is de i-Drive. Dat gesmeer met je vingers over een touchscreen....is niet mijn ding. Oja draadloze Apple Carplay in de BMW is ook wel lekker.

Maar ik vergelijk de auto's, zowel financieel als subjectief. Kia wint het van de ID4, Hyundai.
Moet met de Mach E nog rijden (die is naar mijn smaak teveel SUV, maar de rijkwaliteiten zijn wel goed - tis een Ford).
Ook hier ben ik het weer met je eens. Ik rij nu BMW met i-Drive. Zo makkelijk te bedienen met 1 hand met wat draaien en klikken.

Ik twijfel nog beetje over de grootte van de kofferbak van de Kia. De Ford is dacht ik nog kleiner, dus die valt wel af. En helaas kies ik een auto nooit op rationele gronden. Dat betekent dat ik altijd veel meer betaal per maand dan in principe nodig. Maar ik heb dan wel elke dag plezier als ik instap :)

(ik geloof overigens dat wij de enige twee op dit forum zijn die in 2022 gaan leasen ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door _YmmiT_ op 07-01-2022 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:19
Hier nog een tevreden iDrive gebruiker: de combi iDrive controller én touchscreen (plus voice control) is ideaal in mijn beleving. Zal zeker wennen worden met de EV6 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
Franciesco schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:03:
Hier nog een tevreden iDrive gebruiker: de combi iDrive controller én touchscreen (plus voice control) is ideaal in mijn beleving. Zal zeker wennen worden met de EV6 :)
Ik heb het touchscreen in mijn BMW in 4 jaar tijd volgens mij niet meer dan 5x gebruikt...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
Eigenlijk off topic, maar ik gebruik het touchscreen gedeelte van iDrive met name voor de interactieve kaart. Dus ook niet dagelijks. Voor de rest mee eens hoor: vrijwel alles doe ik met de controller. Navigatiebestemmingen met bekend adres ingeven en iemand bellen dan weer vaak via spraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
_YmmiT_ schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Ook hier ben ik het weer met je eens. Ik rij nu BMW met i-Drive. Zo makkelijk te bedienen met 1 hand met wat draaien en klikken.

Ik twijfel nog beetje over de grootte van de kofferbak van de Kia. De Ford is dacht ik nog kleiner, dus die valt wel af. En helaas kies ik een auto nooit op rationele gronden. Dat betekent dat ik altijd veel meer betaal per maand dan in principe nodig. Maar ik heb dan wel elke dag plezier als ik instap :)

(ik geloof overigens dat wij de enige twee op dit forum zijn die in 2022 gaan leasen ;) )
Mijn huidige BMW heeft een kleine kofferbak. Was ook geen rationele keuze.
Zelf 1 kind, dus kan met een kleine kofferruimte toe. In de huidige BMW ook geen ruimtewonder (gewoon 360 liter).

Als ik rationeel zou leasen, zou ik een Polo gaan leasen. Nooit voor bijtelling wonders gegaan.

iDrive ga ik missen, dus misschien toch de i4. Hoewel dat een zwik geld kost, wanneer er toch enkele opties ingegooid gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
RobbieHifi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:17:
[...]

iDrive ga ik missen, dus misschien toch de i4. Hoewel dat een zwik geld kost, wanneer er toch enkele opties ingegooid gaan worden.
Net even gekeken. Valt echt buiten mijn budget :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
RobbieHifi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:17:
[...]

Mijn huidige BMW heeft een kleine kofferbak. Was ook geen rationele keuze.
Zelf 1 kind, dus kan met een kleine kofferruimte toe. In de huidige BMW ook geen ruimtewonder (gewoon 360 liter).

Als ik rationeel zou leasen, zou ik een Polo gaan leasen. Nooit voor bijtelling wonders gegaan.

Check bij de i4 dan wel even de toegankelijkheid van de achterbank: de instap is erg krap vond ik (veel kleiner dan bij b.v. een BMW 3 touring). Lijkt me onhandig als je regelmatig passagiers meeneemt en/of een kind in een zitje wil plaatsen.
Smaak is natuurlijk persoonlijk, maar de i4 is zeker een mooie wagen die ongetwijfeld lekker zal rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmens
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-08-2023
Gisteren de auto, voor de eerste keer, 100% opgeladen.
Geeft de app aan 495 Km
Op rechtste display in EV modus 423 KM
Bestuurders display, tot aan laden 463 km
De welke heeft het nu bij het rechte eind? zit er wel vreemd uit dat je drie maal verschillende reikwijdte zit.

Verder na 400 km geen issue's, gaat gewoon lekker dat rijden met de EV6 plus.
Maar moet nog veel ontdekken en 530 bladzijde gebruikershandleiding lees je ook niet in een keer uit. :P

Wel al bepaalde ervaringen.
Besturing erg licht.
Zit comfort erg goed.
Auto grootlicht reageert heel snel, zelf op lantaarnpaal verlichting, in de middle of nowhere.
NACC is ff wennen, maar dat gaat wel goedkomen.
E-pedal drive in de stad, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:14
Mijn auto gaat volgende week naar de dealer voor de vervanging van de inverter en hij had ook over een pomp van de koelvloeistof. Daarnaast nog de nodig software updates maar ik vraag me of het gaat helpen aangezien er nog steeds rijders zijn die problemen melden naar het vervangen/updates. Ik heb daarnaast nog wat andere issues die direct worden opgepakt, viel mij zojuist wel op dat de kofferbak links niet lekker sluit, hij veert weer terug naar vergrendelen. Rechts sluit hij wel mooi aan met de carrosserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Voorbeeldje van de krasjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIrBClUVtr4RlVDTi9-V190gmI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4Ly4r4eX8YyTIpYs8MNZ9vs.jpg?f=fotoalbum_large

Zo is het over de hele auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
ziet er inderdaad niet mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Detailer die ik sprak noemde de zachte lak van Kia trouwens een voordeel met detailen... makkelijker om krasjes te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
Phusebox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:21:
Detailer die ik sprak noemde de zachte lak van Kia trouwens een voordeel met detailen... makkelijker om krasjes te verwijderen?
Zachtere lak is inderdaad makkelijker maar wel weer gevoeliger. Vooral waskrassen krijg je er heel makkelijk door bij de verkeerde technieken. Ook heb je bij kleien meer kans op marring en ben je al snel weer aan het polijsten (dit kan je dan wel met een lichte polish of zelf met een finisher weg krijgen)

Maar belangrijkste is wel "Geen enkele lak (zelfs niet van het zelfde merk auto) is het zelfde, daarom altijd een test spot maken voor de juiste gradatie van polijsten".

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:31
JT900 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:59:
Voorbeeldje van de krasjes
[Afbeelding]

Zo is het over de hele auto
Jemig. Het kan toch niet zo zijn dat dit voor je eigen rekening komt.
Herstel door of op kosten van KIA/dealer, lijkt me.
Ik zou hen aansprakelijk stellen.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Franciesco schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:32:
[...]

Check bij de i4 dan wel even de toegankelijkheid van de achterbank: de instap is erg krap vond ik (veel kleiner dan bij b.v. een BMW 3 touring). Lijkt me onhandig als je regelmatig passagiers meeneemt en/of een kind in een zitje wil plaatsen.
Smaak is natuurlijk persoonlijk, maar de i4 is zeker een mooie wagen die ongetwijfeld lekker zal rijden.
De passagier is net 7 geworden. Dus die red zich wel. Is klein genoeg en kan zelf in een zitje.

Neem zo min mogelijk passagiers mee ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

Klinkt wel als een interessant alternatief om AA wireless te maken.
https://androidworld.nl/a...id-auto-draadloos-adapter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb via de Facebook groep “KiA EV6 owners” begrepen dat er een nieuwe software update is die het einde zou moeten betekenen van de Zombie mode. Ik zit zelf nog te wachten op de AWD GT-line dus kan het helaas niet testen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Kwam net aanlopen bij mijn geparkeerde EV6 en trof twee jongens aan die 'm aan het bewonderen waren. Heb even de lampen aangedaan en we hebben 10 minuten staat praten. Ze hadden er nog nooit een gezien. Toch stiekem wel leuk :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:32
Voor diegene die de verlichting binnen missen. DIY met glasvezel binnenverlichting:
Wel in het Italiaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Laatst online: 11-02 21:35
Phusebox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:14:
Heb net een offerte binnen voor glas coating (incl. velgen en ruiten): bijna 2000 euro. Beetje van geschrokken wel.

Product: Gtechniq Crystal Serum Ultra.
Is toch wel een “normale” prijs hoor, ik heb mijn huidige auto een MB AMG C63S Coupé nu 4 jaar geleden ook in een nano glascoating laten zetten incl. velgen en was daar € 1720,- voor kwijt, in achtnemend dat nu alles duurder is geworden is € 2000,- niet eens zo heel erg duur (ik heb ze wel duurder gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pilot41Day schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:26:
[...]

Is toch wel een “normale” prijs hoor, ik heb mijn huidige auto een MB AMG C63S Coupé nu 4 jaar geleden ook in een nano glascoating laten zetten incl. velgen en was daar € 1720,- voor kwijt, in achtnemend dat nu alles duurder is geworden is € 2000,- niet eens zo heel erg duur (ik heb ze wel duurder gezien).
Die auto was dat bedrag misschien waard dan. Bij deze auto vind ik het wat van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Pilot41Day schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:26:
[...]

En wat is de status van de lak en velgen naar 4 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:52
_YmmiT_ schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Ik mag dit jaar ook een nieuwe auto - rijd nu nog in een focus wagon (diesel) en ga morgenavond de ev6 ophalen om m zondag eens te ervaren. Ben vooral erg benieuwd naar de actieradius in gebruik (reed pre-COVID ca 50-56k / yr)… nu dat ik hier de verschillende ervaringen lees ben ik benieuwd hoe het gaat zijn!🤞

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• taa_nl
  • Laatst online: 23:01
Bij afleveren auto bleek op de led strip van de achterklep een barst te zitten. Leek eerst een kras, maar was toch een barst van het kunststof. Helaas zelf moeten constateren, maar daarna wel netjes vervangen door een nieuwe ledstrip op kosten van de dealer. Dealer gaf aan dat bij meerdere auto’s is geconstateerd en lijkt te zijn gebeurd in fabriek bij fabricage. Doe er je voordeel mee check goed of ledstrip geen schade heeft bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lion-Art
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-04-2024
Phusebox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:14:
Heb net een offerte binnen voor glas coating (incl. velgen en ruiten): bijna 2000 euro. Beetje van geschrokken wel.

Product: Gtechniq Crystal Serum Ultra.
Ik doe het wel zelf, volgende week de nieuwe auto van me vrouw doen. Moet wel binnen in een schone ruimte met goede verlichting doen. Heb 3 jaar geleden ook onze nieuwe Outlander gedaan nog steeds plezier van als ik hem was.

Ik zit zelf in autolakken. Nu kan de blankelak op den duur nog doorharden. Dit kan bij sommige blankelakken heel lang duren. Ik heb liever een wat zachtere blanke lak dan een kei harde, die zijn heel moeilijk te polijsten en ook gevoeliger voor steenslag. Als die wat zachter is dan veert het wat meer met steenslag. Door de coating komt er ook een hardere bescherming op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Ik heb deze ochtend de auto weggebracht voor 2 terug roep acties (lees software updates) en software updates voor de verwarmings perikelen. Nu vergelijk ik de software maar de nummers zijn niet veranderd. Ik zie nog steeds 210719 en 210716 (navi) terugkomen. Dat moet toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:51
jefjef schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:29:
Ik heb deze ochtend de auto weggebracht voor 2 terug roep acties (lees software updates) en software updates voor de verwarmings perikelen. Nu vergelijk ik de software maar de nummers zijn niet veranderd. Ik zie nog steeds 210719 en 210716 (navi) terugkomen. Dat moet toch niet?
We hebben het idee dat dat de versienummers voor het infotainment systeem zijn. Het lijkt erop of de software updates van de onderdelen niet (makkelijk) zichtbaar zijn.

Ik heb nog steeds een idee dat dit in engineering mode kan staan, maar ik ga zelf mijn infotainment niet updaten voor alle huidige issues die ik heb opgelost zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Update van mijn dealer.... op z'n vroegst april kan ik mijn auto verwachten dan zitten we op een jaar levertijd voor mijn AWD GT-line mat grijs :/

Eerste mat grijze worden nu gelukkig wel afgeleverd alleen zijn dit de RWDs

Ben nu ook maar eens bij BMW gaan kijken voor een IX3 of I4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 03-10 11:32
Indien de 12 volt accu leeg is, is het dan wel mogelijk om stroom af te nemen van het 230V stopcontact?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Laatst online: 11-02 21:35
De Ideale Man schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:34:
[...]

En wat is de status van de lak en velgen naar 4 jaar?
Nog steeds als nieuw en schoonmaken alleen met de hogedrukreiniger, is de auto wat vuiler dan met de hand wassen nadat deze eerst is schoongespoten.
Is en blijft een behoorlijk bedrag natuurlijk maar is het zeker waard als je een zwarte auto hebt of zoals straks de EV6 GT in Moonscape Matt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQVxZHtr2PIkPlhwDGr87LEQ9HI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UxOIlAOAH6Pacfxxlgaw6eub.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 02-10 08:14
Francos schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:23:
Heb via de Facebook groep “KiA EV6 owners” begrepen dat er een nieuwe software update is die het einde zou moeten betekenen van de Zombie mode. Ik zit zelf nog te wachten op de AWD GT-line dus kan het helaas niet testen…
Klopt, is bij mij al geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 22:48
koen.zwrt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:27:
[...]

Goeie, ik zoek eigenlijk een goeie bescherming voor de kofferbak, en eventueel een rek, dus ik volg dit even :)
Nog weinig nieuws.

Wel weet ik dat Kia Nederland buiten de webshop om gewoon het hondenrek kan leveren. 371 euro.
Ik kan alleen de handleiding niet meer online vinden. Volgens mij gaat de bevestiging in de hoedenplank uitsparing. Dat is 3x k*t.

Wachten een een model van "Hondenrekken voor Kia | Koop een hondenrek op maat voor Kia" www.travall.nl is verstandiger, de helft goedkoper.

[ Voor 12% gewijzigd door radeondutch op 07-01-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Pilot41Day schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:36:
[...]

Nog steeds als nieuw en schoonmaken alleen met de hogedrukreiniger, is de auto wat vuiler dan met de hand wassen nadat deze eerst is schoongespoten.
Is en blijft een behoorlijk bedrag natuurlijk maar is het zeker waard als je een zwarte auto hebt of zoals straks de EV6 GT in Moonscape Matt.

[Afbeelding]
De auto ziet er inderdaad nog uit als nieuw!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De Ideale Man schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:46:
[...]

De auto ziet er inderdaad nog uit als nieuw!!

Ik hoop dat de Kia EV6 GT ook als bij dealer komt , zodat ik ff met zoveel pk kan proefrijden. In 3,5 sec naar de 100km...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Bij mijn vorige auto had ik een knop op mijn dash zitten om zelf alle deuren in 1x te sluiten. Soms handig wanneer je stilstaat en niet een goed gevoel hebt over de situatie.

Kijk ik verkeerd of zit deze niet op de Kia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
king_dude schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 04:28:
Bij mijn vorige auto had ik een knop op mijn dash zitten om zelf alle deuren in 1x te sluiten. Soms handig wanneer je stilstaat en niet een goed gevoel hebt over de situatie.

Kijk ik verkeerd of zit deze niet op de Kia?
In de bestuurders deur zit hij, net onder de knoppen voor de spiegels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
henrov schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 05:44:
[...]

In de bestuurders deur zit hij, net onder de knoppen voor de spiegels
Bij mijn huidige auto gaat de deurvergrendeling automatisch op slot als ik harder rij als 10km/h. Kun je dat bij de kia ook instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
De Ideale Man schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 06:57:
[...]

Bij mijn huidige auto gaat de deurvergrendeling automatisch op slot als ik harder rij als 10km/h. Kun je dat bij de kia ook instellen?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 11:53
RobbieHifi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Mustang Mach-E was toen een optie en vorig jaar hadden we een proefrit gereden. Over de goede rijkwaliteit weet ik niet zo zeker. Zie ook https://www.teknikensvarl...even%20at%20low%20speeds..

Verder vind ik de beleving (interieur) in de Mach-E wat minder. Daar word ik niet warm van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Ideale Man
Is het trouwens mogelijk om bij de kia de ruitenwissers te laten stoppen halverwege het raam? Meestal moet je de hendel naar boven brengen en deze een paar seconde vasthouden.

Verder de display van de verwarming en geluid wat je kunt wisselen (weet ff niet hoe dat heet). Kun je instellen welke je standaard zichtbaar wilt hebben? Kun je dat instellen door de wisselknop een paar seconde in te houden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9A9kFy2PqMmmWOLKp1X0Z7peKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9CdJYQMpUuh0rDr4KQHIDINO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door De Ideale Man op 08-01-2022 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

De Ideale Man schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:58:
Is het trouwens mogelijk om bij de kia de ruitenwissers te laten stoppen halverwege het raam? Meestal moet je de hendel naar boven brengen en deze een paar seconde vasthouden.

Verder de display van de verwarming en geluid wat je kunt wisselen (weet ff niet hoe dat heet). Kun je instellen welke je standaard zichtbaar wilt hebben? Kun je dat instellen door de wisselknop een paar seconde in te houden?

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip. Dat ga ik eens proberen.

en wat een vreselijke kleur vind IK dat zeg

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki

[Afbeelding]
Heb hier een video ooit over gezien vanuit Kia zelf. Niet geprobeerd of het bij de EV6 ook werkt. Straks ff testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco

[Afbeelding]
Om de wissers halverwege de ruit te zetten zou je volgens de online manual dit moeten doen:
  • Operation
  • Turn off the vehicle.
  • Move the wiper switch to the single wiping (MIST) position within 20 seconds.
  • Hold the wiper switch for more than 2 seconds.
Standaard instellen van navigatie of juist verwarmingsmenu: lang indrukken van de betreffende knop en dan de gewenste optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink

[Afbeelding]
Het kan wel, ik klooi elke keer wat aan. Maar volgens mij moet je de auto eerst helemaal aanzetten. Vervolgens uit doen. En binnen een paar seconden de ruitenwisserhendel een paar seconden naar beneden doen. Het staat ook in de handleiding, maar ik vergeet het elke keer :p

Nee volgens mij kan dat niet. Hij pakt de laatstgekozen optie als je de auto start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
radeondutch schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:42:
[...]

Nog weinig nieuws.

Wel weet ik dat Kia Nederland buiten de webshop om gewoon het hondenrek kan leveren. 371 euro.
Ik kan alleen de handleiding niet meer online vinden. Volgens mij gaat de bevestiging in de hoedenplank uitsparing. Dat is 3x k*t.

Wachten een een model van "Hondenrekken voor Kia | Koop een hondenrek op maat voor Kia" www.travall.nl is verstandiger, de helft goedkoper.
Het jammere is dat Travall geen deuren levert icm het scheidingsrek. Tenminste: ik heb ze niet kunnen ontdekken. En dat vind ik een groot nadeel: als je dan de klep open doet kan de hond er meteen uit. Dat vind ik niet veilig op b.v. rustplaatsen langs de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Dartlink schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:06:
[...]

Het kan wel, ik klooi elke keer wat aan. Maar volgens mij moet je de auto eerst helemaal aanzetten. Vervolgens uit doen. En binnen een paar seconden de ruitenwisserhendel een paar seconden naar beneden doen. Het staat ook in de handleiding, maar ik vergeet het elke keer :p

Nee volgens mij kan dat niet. Hij pakt de laatstgekozen optie als je de auto start.
Zie mijn vorige post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Haha ja tikten gelijk denk ik :p

Zo eens zelf proberen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anunnaki
Even nog voor de duidelijkheid en als reminder. Ik plaats hem ook even hier in dit topic maar berichten over levering e.d. kunnen in Het KIA EV6 leveringen topic.

Wil je je bestelling voor het eerst aan de lijst toevoegen gebruik je dit formulier:
Besteld en verwacht

Mocht je wijzigingen willen aanbrengen, nadat je jezelf al hebt toegevoegd, aan de verwachte levertijd of datum dat hij is geleverd kan dit hier:
Uitlevering

Wil je het overzicht bekijken kan je dit hier doen:
Overzicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 02-10 08:14
Anunnaki schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:26:

Wil je het overzicht bekijken kan je dit hier doen:
Overzicht
Mooi lijstje @Anunnaki !

Nu snap ik waarom ik hier in het noorden zo weinig EV6's zie .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Mooi lijstje @Anunnaki !

Nu snap ik waarom ik hier in het noorden zo weinig EV6's zie .... :)
In Limburg idem. Zit natuurlijk ook minder op de weg nu maar ik heb er één gezien en mijn vrouw één, sinds oktober dus ongeveer dat we er op zijn gaan letten.

Volgens mij ook nog dezelfde maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:18
Ik heb er nog maar 1 in het wild gezien. Dat was in Sint-Oederode.
Regio Eindhoven rijden er maar bar weinig rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Ik heb er 3 gezien in Liempde (geparkeerd voor de deur), Gemonde(geparkeerd voor de deur) en Schijndel (op straat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBronkhorst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Kan bevestigen dat dat inderdaad kan, heb de mijne default op temperatuur staan want navigatie heb ik minder vaak nodig. Instellen werkt precies op de methode zoals door jou omschreven, wisselknop paar seconden inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Een witte? Dan was ik het.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 10:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
StickMan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:51:
[...]

Mustang Mach-E was toen een optie en vorig jaar hadden we een proefrit gereden. Over de goede rijkwaliteit weet ik niet zo zeker. Zie ook https://www.teknikensvarl...even%20at%20low%20speeds..

Verder vind ik de beleving (interieur) in de Mach-E wat minder. Daar word ik niet warm van.
interieur is wel minder, maar juist overstuur can de Mach-E spreekt mij wel aan.

Gister met een ID4 gereden. Groot, maar echt een saai hok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
djwb schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:23:
Update van mijn dealer.... op z'n vroegst april kan ik mijn auto verwachten dan zitten we op een jaar levertijd voor mijn AWD GT-line mat grijs :/

Eerste mat grijze worden nu gelukkig wel afgeleverd alleen zijn dit de RWDs

Ben nu ook maar eens bij BMW gaan kijken voor een IX3 of I4.
Hoe lang denk je te moeten wachten op een i4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Gevonden tof!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YA2lzxBY7OSFkY97EWLfaDVU4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8etWpBevdQxFOCrsFKaIHts.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Anunnaki schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Een witte? Dan was ik het.... :+
Ja klopt een witte. Ik ging helaas richting de Wit anders was ik even achter je wezen plakken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Mooi dat het werkt, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
RobbieHifi schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Ligt eraan of je kiest voor een pure of pro. Ik had vorig jaar een pure besteld, maar die komt pas in 2023. De pro komt wel in 2022, maar dan vind ik de Kia EV6 beter daarom voor de kia gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
De Ideale Man schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:42:
[...]

Ligt eraan of je kiest voor een pure of pro. Ik had vorig jaar een pure besteld, maar die komt pas in 2023. De pro komt wel in 2022, maar dan vind ik de Kia EV6 beter daarom voor de kia gekozen.
Belgie neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Een bericht uit het V2G topic wat vast ook door diverse (toekomstige) EV6 rijders interessant wordt gevonden:
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:51:
Op de tweakers nieuws pagina een Tweakers plus artikel: wanneer is een thuisaccu interessant.

reviews: Wanneer is een thuisaccu interessant?

Inhoudsopgave
1. Inleiding: de opmars van de thuisaccu
2. Situatie in Nederland en België: van vraag- naar aanbodgestuurd
3. Voordelen van een thuisaccu en/of bi-directionele elektrische auto's (V2X)
4. Knelpunten en beschikbaarheid
5. Praktijkvoorbeelden en smartgrids
6. Wanneer is een thuisaccu interessant?
Uitgebreid artikel!

[ Voor 28% gewijzigd door Franciesco op 08-01-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGCPiXv64eW_S6V54YIn37x-PF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s95Z0jn03Z6OQNMAUcCKyhJL.jpg?f=fotoalbum_large

Zo tijd voor een update van mijn GTLine AWD, zoals je ziet staat de 12V accu weer vrolijk vol te pruttelen nadat deze mij een derde keer deze week liet stilstaan... blijkbaar wordt de 12V in standby dusdannig leeg getrokken dat die binnen 8uur leeg is.

Helaas kon de dealer bij de eerste keer niet bijzonders vinden en is er voor volgende week(ivm corona en onderbezetting door zieke niet eerder mogelijk) een dag gepland voor alle updates die momenteel bekend zijn. Gelijk met het plaatsen van de trekhaak.

We wachten geduldig af. Al ben ik er niet echt blij mee.

P.s. phusebox, gelukkig dat jou ev6 nog in productie moet kunnen wij alle kinderziektes ontdekken. Zodat je straks met een gerust hart kan rond scheuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
Franciesco schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:00:
Een bericht uit het V2G topic wat vast ook door diverse (toekomstige) EV6 rijders interessant wordt gevonden:

[...]

Uitgebreid artikel!
Saldering afschaffen, maar daarna wordt er nog steeds een vergoeding verkregen voor iedere Kw/h die aan het net worden geleverd. Alleen zal de prijs hiervan lager zijn, dan van een Kw/h die je betrekt van het net.

In de zomer zie ik het wel als uitkomst, maar ik denk dat de auto in veel gevallen overdag niet bij de woning staat. Dus dat maakt de praktische impassing juist lastig.

Hoe zal een werkgever omgaan met het feit dat je laadt via een laadpaal op het werk en deze in de avond terug zal gaan leveren in je eigen woning?

Menigeen laadt de auto juist in de avond thuis, om de volgende ochtend een volle accu te hebben.
Smart laden (dus bij pieken in opbrengst van de panelen) is een mooie stap, maar het is voorlopig niet zo relevant als je toch enige vergoeding gaat krijgen voor ieder opgewekte kw/h. In de winter kun je er in de praktijk al helemaal niets mee.

Dit artikel is wel heel erg positief en lijkt een beetje een evangelie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
JPoers83 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:14:
[Afbeelding]

Zo tijd voor een update van mijn GTLine AWD, zoals je ziet staat de 12V accu weer vrolijk vol te pruttelen nadat deze mij een derde keer deze week liet stilstaan... blijkbaar wordt de 12V in standby dusdannig leeg getrokken dat die binnen 8uur leeg is.
Moet je opladen aan twee draadjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[Afbeelding]

Helaas kon de dealer bij de eerste keer niet bijzonders vinden en is er voor volgende week(ivm corona en onderbezetting door zieke niet eerder mogelijk) een dag gepland voor alle updates die momenteel bekend zijn. Gelijk met het plaatsen van de trekhaak.

P.s. phusebox, gelukkig dat jou ev6 nog in productie moet kunnen wij alle kinderziektes ontdekken. Zodat je straks met een gerust hart kan rond scheuren.
Kun je de 12v accu wel opladen met de V2L, of ben je dat op de foto ook aan het doen?

En die kinderziektes. Ik geloof er niks van dat die er op productieniveau uit zijn over een maand of 2-3 als die van mij ongeveer, hopelijk, geproduceerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
RobbieHifi schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:17:
[...]

Moet je opladen aan twee draadjes
Ja als de 12v leeg is doet de hoogspanningslader het ook niet, die mist het startsignaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
Phusebox schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:19:
[...]

Kun je de 12v accu wel opladen met de V2L, of ben je dat op de foto ook aan het doen?

En die kinderziektes. Ik geloof er niks van dat die er op productieniveau uit zijn over een maand of 2-3 als die van mij ongeveer, hopelijk, geproduceerd zal worden.
Nee gewoon ouderwetse stopcontact stroom. V2l werkt alleen als de auto aan is. En laat dat nu net niet kunnen als de 12v geen spanning geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.b
  • Laatst online: 22-01 23:50
[Afbeelding]

Ik heb t zelfde gehad 3x pechhulpdienst erbij gehad. Uiteindelijk bleek er een sensor die de 12v accu meet kapot te zijn. Deze stond op 250%, dus altijd vol.
Deze is vervangen en sindsdien geen probleem meer. (So far)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Uitgebreide review van Autogefühl:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anunnaki
Iemand ooit al eens Tronity getest? Dit is ook met ABRP te koppelen voor live data en je hebt geen dongle nodig. Ik ben dit nu aan het testen, je kan voor 2 weken een gratis account aanmaken. Dit is te verlengen naar een maand, maar de referral code mag ik hier niet plaatsen. Als je interesse hebt kan dit eventueel via een omweg ;)

Enige nadeel het kost je ongeveer €48 per jaar. Maar voordeel is dus geen dongle. Werkt rechtstreeks via software van de auto. De EV6 werkt en ben het nu aan het testen. En ziet er erg interessant uit en lijkt veel data te verzamelen. Nu nog met ABRP testen hoe accuraat dit is.

Tronity

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LB9gcHgYR29v48BH8_IjpMPkqfo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5DhsFSK5sVCAdfhBYsonSzCQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenThie
  • Laatst online: 01-03-2024
Vanmorgen mijn eerste meters in de EV6 gereden, proefrit bij Stern Groningen. Rijden beviel me goed, ook in de RWD al een aardige bak power (rijd nu Focus station met 125 pk ecoboost). Twijfel nu een beetje of een AWD voor dagelijks gebruik wel nodig is (verstand (‘nee’) vs gevoel (‘ja’), portemonnee heeft zich er nog niet over uitgelaten).

Tijdens het rijden geen last gehad dat het dak te laag was (GT-line). Wel bij verkeerslicht even wennen dat het automaat was (oeps). Vrouwlief was erg blij met de stoelverwarming. Ook per ongeluk die van mij wel eens aan/uit of koeling aangezet. Zal even wennen zijn van bedienen.

Geschatte aflevering mei/juni werd nu benoemd. (Tenzij je voor de rode Plus wil gaan, daarvan had hij er eentje op voorraad staan ivm te late levering voor de bijtelling)

EricEB: Ik heb hier in het noorden 1x een witte EV6 bij de Albert Heijn in Haren gezien, verder nog niet tegengekomen terwijl ik toch dagelijks tussen Groningen en Hoogeveen of Stadskanaal rijd.

[ Voor 20% gewijzigd door BenThie op 08-01-2022 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
RobbieHifi schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:16:
[...]

Saldering afschaffen, maar daarna wordt er nog steeds een vergoeding verkregen voor iedere Kw/h die aan het net worden geleverd. Alleen zal de prijs hiervan lager zijn, dan van een Kw/h die je betrekt van het net.

In de zomer zie ik het wel als uitkomst, maar ik denk dat de auto in veel gevallen overdag niet bij de woning staat. Dus dat maakt de praktische impassing juist lastig.

Hoe zal een werkgever omgaan met het feit dat je laadt via een laadpaal op het werk en deze in de avond terug zal gaan leveren in je eigen woning?

Menigeen laadt de auto juist in de avond thuis, om de volgende ochtend een volle accu te hebben.
Smart laden (dus bij pieken in opbrengst van de panelen) is een mooie stap, maar het is voorlopig niet zo relevant als je toch enige vergoeding gaat krijgen voor ieder opgewekte kw/h. In de winter kun je er in de praktijk al helemaal niets mee.

Dit artikel is wel heel erg positief en lijkt een beetje een evangelie.
Al jouw punten (en meer) worden genoemd in het artikel. Ik zie het totaal niet als een evangelie. Maar juist als een mooi overzicht van allerlei facetten rondom en opties om het net qua belasting wat meer te balanceren.

Veel (on)mogelijkheden zullen afhankelijk zijn van de persoonlijke situatie en kunnen bijdragen aan een meer gebalanceerd net en om je toekomstige stroomkosten te beheersen.

Maar dit onderwerp kan denk ik beter besproken worden in het V2G of Duurzame kroeg topic…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Positief verhaal van Thomas! Ik zat al een tijd te wachten op zijn review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 17:21
Anunnaki schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:48:
Iemand ooit al eens Tronity getest? Dit is ook met ABRP te koppelen voor live data en je hebt geen dongle nodig. Ik ben dit nu aan het testen, je kan voor 2 weken een gratis account aanmaken. Dit is te verlengen naar een maand, maar de referral code mag ik hier niet plaatsen. Als je interesse hebt kan dit eventueel via een omweg ;)

Enige nadeel het kost je ongeveer €48 per jaar. Maar voordeel is dus geen dongle. Werkt rechtstreeks via software van de auto. De EV6 werkt en ben het nu aan het testen. En ziet er erg interessant uit en lijkt veel data te verzamelen. Nu nog met ABRP testen hoe accuraat dit is.

Tronity

[Afbeelding]
Keep us posted. Erg geïnteresseerd. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabian-69
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-10-2023
Na vele proefritten en vergelijkingen van veel EV's van de week ook een EV6 besteld, de 58kWh AIR ‘Runway Red’ met warmtepomp versie.
Mijn grote vraag is wel, wat zijn de verschillen tussen de Plus en Air die NIET op de brochure lijst staan.
Tot nu toe het volgende verschil (jammergenoeg) gevonden:
- Alle plastic bodywerk aan alle kanten van de auto zijn NIET meegespoten in glanzend zwart. (dus mat zwart en dezelfde kleur als de onderkant paneel achter en voor)

Wie o wie weet meer verschillen?

Bedankt voor de reacties. Inmiddels meer gevonden op pagina 6 van de prijslijst. Was praktischer geweest om dit ook in de brochure te vermelden met een foto.
https://www.kia.com/api/b...rlands-EV6-prijslijst.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFVVUl2T_cxZ6TOXXpaLHaoLmwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxjF15zV0NuIpoptsogYCruW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TN41I2bDhLObKmA6cp6urFS92pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Rp5fFLq4UXBwnJP643FXxCB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Fabian-69 op 09-01-2022 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Fabian-69 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:41:
Na vele proefritten en vergelijkingen van veel EV's van de week ook een EV6 besteld, de 58kWh AIR ‘Runway Red’ met warmtepomp versie.
Mijn grote vraag is wel, wat zijn de verschillen tussen de Plus en Air die NIET op de brochure lijst staan.
- Alle plastic bodywerk aan alle kanten van de auto zijn NIET meegespoten in glanzend zwart. (dus mat zwart en dezelfde kleur als de onderkant paneel achter en voor)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De hoogglans afwerking is binnenin ook vervangen door mat, wat misschien wel een pluspunt is.
Ook de toetsen voor stoelverwarming zijn fysieke knoppen ipv touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Nee in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Fabian-69 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De wel of niet gespoten cq hoogglans plastic exterieurdelen staan “gewoon” in de prijslijst vermeld. Idem voor de knoppen en afwerking sierpanelen. Naar mijn idee staat eigenlijk alles wel vermeld, alleen zal het handig zijn om adhv foto’s of in real life te kijken wat dit dan exact (cosmetisch) betekent.

Edit: uitzondering op bovenstaande is het verschil in stuurwiel tussen Air/Plus en de GT-line wat ik niet zie staan in de prijslijst.

[ Voor 4% gewijzigd door Franciesco op 08-01-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
RobbieHifi schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Ik had een optie voor een slot in juli, en gezien productie al begonnen was, wat meer zekerheid.
Maar natuurlijk belde dit weekeinde de dealer met een alternatief voorstel en krijg ik einde van een maand een matte gt line rwd.
Awd gt line was lang wachten en een mat grijze was helemaal niks van bekend.

Jammer geen awd maar voor dagelijks gebruik eigenlijk niet zo’n probleem. Als ik de power echt mis na 6 maanden, kan ik met de besparingen en goede 2de hands prijzen vast wel een upgrade vinden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Zat net te denken dat ik nog wel een uitdaging heb met het ophangen van 2 beeldschermen op de voorstoelen. Normaal maak ik die vast aan de hoofdsteun, maar dat is nu niet zo makkelijk meer. De hoofdsteun is nu heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
De Ideale Man schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:12:
Zat net te denken dat ik nog wel een uitdaging heb met het ophangen van 2 beeldschermen op de voorstoelen. Normaal maak ik die vast aan de hoofdsteun, maar dat is nu niet zo makkelijk meer. De hoofdsteun is nu heel anders.
Kabelbinders en ductape? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 21:05
Wij hadden exact het zelfde probleem. Na lang zoeken (en terugsturen) hebben we eindelijk de oplossing gevonden bij amazon:
https://www.amazon.nl/dp/...VAYQ?_encoding=UTF8&psc=1

Wij hebben deze met monstertrucks en een met eenhoorns. We hebben hier 10.1 inch samsung galaxy s4 in zitten en deze zitten in een dikke otterbox hoes. Het touchscreen is bedienbaar en je kan in de juiste hoek zetten. Werkt fantastisch en bedekt de volledige stoel.

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Hier is nog een oplossing. Te koop via de webshop van Kia.

Kia Autostoel organizer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzzpxlJnuJORyIm3afSf9NgYRfw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/urpferEgXVNs95FHBkLfCjpr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vanmiddag tijdens de bandenwissel eens onder de auto gekeken. Wat schetste mijn verbazing: de stekker van de trekhaak is niet toegankelijk: het klepje kan niet helemaal open.
Heeft hier een monteur zitten slapen? Voor diegenen die een trekhaak hebben, hoe ziet het er bij jullie uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffGzeUHkEY5EhxH3J1QoOYRsjLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nltdIg7XitZEPR6Ny3JLCIob.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-10 12:53
Waarschijnlijk kan je gans het stopcontact eronder uit klappen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
Wanneer je met je EV6 ooit in een sneeuwbui terechtkomt dan kan de achterzijde behoorlijk wat sneeuw absorberen 🤪 foto is in Zweden gemaakt tijdens een lange rit door de sneeuw… de automobilist die het betrof kreeg behoorlijk wat lichtsignalen van mede weggebruikers te verwerken voordat ie door had wat er aan de hand was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwkalzDnDNn4mm0gOHEazd5DZYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i1wA2G11TEX1OFXlJkZLQN2J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
oldie127 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 22:44:
Waarschijnlijk kan je gans het stopcontact eronder uit klappen
Klopt, die trek je gewoon van linksboven naar rechtsonder naar beneden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1gCPwnY885P0a570ktYGRQSHvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLvcxY589u922XeLUS7Gsqtm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterman53
  • Laatst online: 16-02 14:35
[quote]Martinblokhuis schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:13:
[...]

Lelijk uitgezaagd trouwens…..

[ Voor 20% gewijzigd door Waterman53 op 09-01-2022 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
Nu je het zegt; alsof een hobbyist met een decoupeerzaag een haastklusje had...
Het is een leaseauto, dus het is wat het is, maar het ziet er inderdaad niet heel netjes uit.

Doet de fabrikant dit of de Nederlandse dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBronkhorst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Bij mij hetzelfde, stekker kan "naar beneden" gedraaid worden en dan is die toegankelijk. De dealer bouwt dit in de auto nadat deze is afgeleverd. Is standaard 13-polig en adapter naar 7-polig en witte plaat wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
Ik heb gisteren de demo op mogen halen - eerste kilometers inmiddels gemaakt en moet zeggen, bevalt me behoorlijk goed (komende uit focus diesel - automaat)! Afwerking binnen is goed, dak is wel wat aan de lage kant met mijn 185cm, maar kan daarentegen wel weer prima achter mijzelf zitten. Wat in de reviews op internet ook al wordt vermeld is dat je achterin weinig hoofdruimte overhoudt (check) en dat je voeten niet onder de voorstoel passen (check)…

Voorin is verder perfect - stoel zit goed en de “relax-stand” voor tijdens het laden lijkt me een leuke “gimmick”. Wat anderen hier ook al aangaven is mij inmiddels ook overkomen: het per ongelijk bedienen van de touch-toetsen voor stoelverwarming tijdens het bedienen van de temperatuurinstellingen e.d.

Vandaag een wat langere rit (ca. 2x 200km + een beetje) op de planning om m.n te ontdekken hoe het mij in het “dagelijkse” leven met veel kilometers bevalt.

Van de dealer heb ik de 77KWh GT-line (RWD) meegekregen in het wit en kom tijdens het rijden op de B-wegen op ca. 20-24KWh/100km uit. Als ik dit snel doortel zou ik tussen de 320-380km moeten kunnen halen. Hoe ervaren jullie dit? Ik rijd niet zelden een 400-500km op een dag en mijn klanten hebben (meestal) geen laadvoorziening - dat zullen dan dus veel tankstations/super-chargers worden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@Timmiee Als je zoveel range nodig hebt, en je hebt geen zin wat vaker te stoppen zou ik naar een andere auto kijken met meer range. Zou tijdens je test vandaag ook één of twee laadsessies proberen want in de winter kan dit toch wel tegenvallen hoe lang je moet laden. En als je dan een agenda vol afspraken hebt lijkt me dit niet prettig.

Wel luxe dat je zo lang mag proefrijden. Ik kreeg max. een uur en daar heb ik al moeilijk voor moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
@Phusebox thanks voor je advies- stond zeker ook op de todo list om dat eens te ervaren (en omdat ik het niet netjes vind hem helemaal leeg terug te brengen 😜)

Hier waren ze er ook niet direct van overtuigd dat ik zo lang wilde proberen- maar gelukkig konden ze op een zondag een uitzondering voor me maken! Erg goede service vanuit wensink vast dus🙂
Pagina: 1 ... 87 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic