Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:04
@AnotherFruitcake Zoals Loei123 aangeeft zijn er in dit topic ook diverse mensen die geen problemen hebben met de verwarming en.of zombie. Dus ik zou vooral niet te veel afgaan op de issues die hier gemeld worden. Niet dat ik die niet serieus neem en Kia ze moet oplossen, maar we weten toch allemaal (?) wel dat op fora vooral problemen besproken worden en dat er niet gemeld wordt dat je vanochtend in een lekker warme auto naar het werk gereden ben?

Over de laadsnelheid: diverse berichten die ik hier gelezen heb gaan over mensen die (al dan niet als test) op een koude dag na 15 minuten rijden bij de snellader staan met nog 60% SoC. In zo'n situatie haalt geen enkele EV een hoge laadsnelheid. Ik denk dat hier ook best wel wat onwetendheid zit bij mensen: de factoren die invloed hebben op de laadsnelheid zijn vaak niet echt bekend. Dit is ook gewoon heel anders dan brandstof tanken.
Neemt niet weg dat Kia naar verluid werkt aan een battery pre-heat functie die de laadsnelheid bij koude temperaturen hopelijk zal verbeteren.

Dat tijdens een test van de Autoweek etc de op dit forum besproken issues niet naar voren komen geeft mijn inziens ook moed: het komt simpelweg bij lang niet elke auto en rijgedrag voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:09
Zombie wat? Nooit gehad. Verwarmingsissues? Welke dan? Op afstand verwarmen? Net voor mijn vrouw de auto ijsvrij gemaakt met een druk op de knop, voorheen bedacht ik me wel om aan te bieden het ijs eraf te halen. Je moet wel kijken bij hoeveel mensen het voorkomt. Wat je zegt, bij elke auto is wel iets. Mijn vader had ooit een Citroen die hij bij de rellen in Parijs wilde parkeren met een jerrycan benzine erbij. De buurman reed exact dezelfde auto total loss en bestelde direct weer eenzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
AnotherFruitcake schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Je zult een keer snel naar het ziekenhuis moeten.... En voor je denkt dat dit nooit nodig zal zijn, omdat we daarvoor ambulances hebben, stel ik voor dat je even kijkt naar wat er nu in Engeland aan de gang is, waar de NHS volledig overspoeld wordt met Omicron-gevallen en men wordt geadviseerd om zelf vervoer naar een ziekenhuis of hulppost te regelen. Het is niet ondenkbaar dat dit hier ook gaat gebeuren.

Ik ben van plan ook een EV6 aan te schaffen binnenkort, maar durf de knoop nog niet definitief door te hakken door de problemen met de verwarming, zombie-modus en verlichtingsperikelen van de GT-Line. De overige zaken deren me niet, elke auto heeft wel iets, maar dit zijn toch wel essentiële zaken.

Ik vraag me ook af hoe een auto die dit soort problemen heeft allerlei tests wint en tot blabla-auto van het jaar wordt verkozen. Er zijn hier bijvoorbeeld niet veel mensen die ültrasnel" kunnen laden, één van de USPs van deze auto (voor mij niet van belang, ik zal voornamelijk voor de deur laden), dus hoe kunnen al die testauto's dat wel?
Bijna 1700 EV6 geleverd en een enkele die hier hun problemen melden wil niet zeggen dat dit een structureel probleem is. Begrijp dat het best wel lastig is om hier dan een keuze op te maken als dit je ongerust maakt, maar denk dat er meer EV6 rond rijden zonder deze issues dan met.

Mocht de EV6 door de mand vallen en dat het toch een kleun van auto is wordt dit wel duidelijk de komende maanden, dus zou je eerder de tijd moeten nemen en wachten met aankoop om dit echt te weten te komen.

Hier trouwens gelukkig nog geen enkele keer de zombie modus gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:34
Toch even teleurgesteld in de EV6 of de dealer , welke van de 2 is moeilijk te bepalen.
Tijdens het wassen had ik enkele fijne krassen opgemerkt op sommige carrosseriepanelen. Mijn auto's zien nooit een carwash. Altijd met de hand en 2 emmermethode om te wassen.
Nu ging ik er vanuit dat Kia dan een zachte lak gebruikt en dus gevoeliger voor krassen en ik beter een coating kan laten zetten om erger te voorkomen.
Bij de eerste cardetailer, onder de lampen in de spuitcabine bleek de EV6 vol te staan van voor tot van achter om nog maar te zwijgen over de pianolak op de deurstijlen. De detailer vertelde me dat het absurd was voor een auto van 2 maanden. Ook een 2de cardetailer opgezocht daar het zelfde verhaal.
Dan maar naar de dealer om te reclameren. Ze gingen mij terug opbellen ook om de updates te doen , moest ik zelf vertellen dat die er waren .....
Tot op heden nog niets gehoord. Nu dat ik weet dat die auto volstaat zie ik ze natuurlijk eens zo hard. Ik kan dus veel centen gaan uitgeven om mijn GT-LINE aan de buitenkant weer in topstaat te zetten.....
Dus voor diegene die een EV6 gaan ophalen, bekijk hem goed voor je instapt en door rijdt. Nu wordt het een ja en nee spelletje met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MBronkhorst schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:39:
Goed nieuws, probleem is opgelost. De auto lag aan de lading mbv de granny charger, toen ik die eruit haalde kon ik geen spanning meer meten in de cabine. Daarna granny charger geprobeerd met ander stopcontact, toen was er geen spanning te zien op plekken die niet hoorde. Kortom, probleem lag aan het stopcontact. Randaarde van het stopcontact gecheckt, deze was niet/slecht aangesloten op het stopcontact waar de auto ingeplugd zat. Randaarde daarna goed verbonden voor dit stopcontact en het probleem is gefixt. Vind het wel raar dat er blijkbaar elementen in de cabine van de auto onder spanning kunnen komen te staan zodra de randaarde van de stekker van de auto niet aangesloten zit, morgen maar even de dealer bellen.
Tja, is een bekend probleem bij geen (goede) randaarde....

Elektrische schok van uw eigen elektrische auto? Geen grapje! Elektrische auto's kunnen onder bepaalde omstandigheden gevaarlijke elektrische schokken tot 150 volt veroorzaken. Elektriciteitsongevallen van deze omvang kunnen leiden tot hartritmestoornissen.

Uitgebreide tests hebben aangetoond dat een groot aantal gangbare elektrische auto's een gevaarlijk veiligheidsrisico vormen. We laten zien welke fabrikanten het probleem hebben opgelost en voor welke modellen er echt actie nodig is.

Deel de video met vrienden die mogelijk in een van de betrokken auto's rijden of die mogelijk geïnteresseerd zijn in het onderwerp. Alleen als u het gevaar kent, kunt u het met eenvoudige veiligheidsmaatregelen minimaliseren. We geven belangrijke tips hoe je jezelf kunt beschermen zodat jij of anderen niet geraakt worden.

We denken dat een discussie over dit onderwerp nodig is. Voor journalisten en geïnteresseerden staat op de nextmove blog een uitgebreid artikel (Duits en Engels) met achtergrondinformatie, inclusief de beoordeling van een cardioloog. Tekst, afbeeldingen en eventuele aanhalingstekens kunnen worden gebruikt. Link naar de video of blog in je eigen berichten: https://nextmove.de/blog/

Abonneer je op ons kanaal als je ons werk waardeert en onafhankelijke berichtgeving belangrijk voor je is.

▬ Onderwerp overzicht ▬
0:00 inleiding
1:20 je elektrische schok vanuit eigen auto
2:24 Waarom rapporteren we erover?
3:34 In vier stappen naar een elektrische schok
5:22 Dus we hebben getest
5:37 Deze auto's zijn gevaarlijk
12:06 Dus er is een elektrische schok
14:45 Ook wallboxen problemen met
16:33 Gevolgen van een elektrische schok
18:26 Veilig opladen aan stopcontacten
23:04 Dat zeggen de autofabrikanten erover
23:41 Deze auto's zijn veilig
31:46 Hoe gevaarlijk zijn deze elektrische schokken?
33:13 Hoe kan ik mezelf beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:30
JT900 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:30:
Toch even teleurgesteld in de EV6 of de dealer , welke van de 2 is moeilijk te bepalen.
Tijdens het wassen had ik enkele fijne krassen opgemerkt op sommige carrosseriepanelen. Mijn auto's zien nooit een carwash. Altijd met de hand en 2 emmermethode om te wassen.
Nu ging ik er vanuit dat Kia dan een zachte lak gebruikt en dus gevoeliger voor krassen en ik beter een coating kan laten zetten om erger te voorkomen.
Bij de eerste cardetailer, onder de lampen in de spuitcabine bleek de EV6 vol te staan van voor tot van achter om nog maar te zwijgen over de pianolak op de deurstijlen. De detailer vertelde me dat het absurd was voor een auto van 2 maanden. Ook een 2de cardetailer opgezocht daar het zelfde verhaal.
Dan maar naar de dealer om te reclameren. Ze gingen mij terug opbellen ook om de updates te doen , moest ik zelf vertellen dat die er waren .....
Tot op heden nog niets gehoord. Nu dat ik weet dat die auto volstaat zie ik ze natuurlijk eens zo hard. Ik kan dus veel centen gaan uitgeven om mijn GT-LINE aan de buitenkant weer in topstaat te zetten.....
Dus voor diegene die een EV6 gaan ophalen, bekijk hem goed voor je instapt en door rijdt. Nu wordt het een ja en nee spelletje met de dealer.
Je spuit de auto wel grondig af met een hogedruk spuit?

Twee emmer methode is leuk, maar als je begint te wassen na een spoelbeurtje met de tuinslang ben je alsnog vuil/zand over de lak aan het bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
JT900 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:30:
Dat is één van de redenen waarom ik tegen mijn dealer heb gezegd dat ze NIETS met de auto mochten doen. Niet wassen, alleen updates en 0 beurt. Sterker nog: ik rij nog rond met de stickers en geschreven tekst op zijruit.

Op verzoek van detailer, zodat hij direct zonder extra correctiewerk aan de slag kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:33
Is het echt zo belabberd gesteld met ofwel de dealers, ofwel de lak dat een nieuwe auto al meteen vol krassen zit bij aflevering?

Ik vond wat kalkvlekken vorige keer al raar, maar gelukkig had die auto geen krassen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
Ik spuit eerst af , dan in de foam , terug afspuiten en dan pas met de 2 emmer methode.
Ik stond echt versteld van de hoeveelheid krasjes op de wagen , en hij staat echt vol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
JT900 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:51:
Ik spuit eerst af , dan in de foam , terug afspuiten en dan pas met de 2 emmer methode.
Ik stond echt versteld van de hoeveelheid krasjes op de wagen , en hij staat echt vol....
Ja dat zou geen krassen mogen veroorzaken, ik zal die van mij straks eens inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21:25
Papa73 schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:46:
Goedenavond,

zojuist een eerste ritje in het donker gemaakt (GT-Line). Koplamp verlichting is echt beperkt vergeleken met mijn vorige auto (Superb). Veel minder licht en ook te dicht op de auto. Ik wil niet zeggen slecht zicht, maar het houdt niet over. Komt dit bekend voor en heeft iemand een suggestie wat er aan te doen is?
Ik lees ook andere die bij de GT-line geen last hebben van de verlichting. Misschien moet je een keer met elkaar afspreken of je echt verschil ziet tussen de 2 auto's waarvan de verlichting minder is en van 1 die wel goed bevonden wordt. Als er verschil is kun je dit bespreken met de dealer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04 13:26
De Ideale Man schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Ik lees ook andere die bij de GT-line geen last hebben van de verlichting. Misschien moet je een keer met elkaar afspreken of je echt verschil ziet tussen de 2 auto's waarvan de verlichting minder is en van 1 die wel goed bevonden wordt. Als er verschil is kun je dit bespreken met de dealer.
Rijden de Nederlanders niet altijd met een caravan? Dan komt de verlichting toch hoger... misschien speciaal gedaan voor jullie :P :*) :*) grapje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:11
JT900 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:51:
Welke kleur heb je?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 00:20
Phusebox schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:20:
Is het echt zo belabberd gesteld met ofwel de dealers, ofwel de lak dat een nieuwe auto al meteen vol krassen zit bij aflevering?

Ik vond wat kalkvlekken vorige keer al raar, maar gelukkig had die auto geen krassen.
Nee zo belabberd is het niet. @JT900 plaatst hier een opmerking over dus dat wil niet zeggen dat “alle dealers” slecht werk afleveren of dat “alle lak voor de EV6”. Waardeloos is. Het is de ervaring van 1 individu in het bezit van 1 auto die door 1 dealer is geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 20:10
Bij mij was destijds mijn e-Niro ook vol met krassen geleverd, sommige zelfs door de blanke lak heen. Is redelijk hersteld met polijsten, na 1 week dus al... Ik vind het een heel goed idee om te vragen of ze er NIETS mee willen doen en een detailer het af te laten handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Klopt , ik zeg niet dat alle dealers slecht werk leveren , is trouwens de eerste keer dat ik dit meemaak met men dealer , voor de rest ben ik altijd goed en correct behandeld geweest. Ik was al klant voor de EV6.
Ik geef het gewoon mee aan jullie. Misschien is de lak hier gewoon gevoeliger aan en hadden ze mijn EV6 beter niet door de carwash bij de dealer geduwd.
Het is de kleur yacht blue.

Er staat in de showroom nog eentje , forrest green ( als ik de kleurnaam juist heb). Het eerste wat ik deed als ik verhaal ging halen, was deze inspecteren en die was in echte showroom staat . Dus ja waarschijnlijk heb ik gewoon pech gehad maar leuk is anders

[ Voor 24% gewijzigd door JT900 op 06-01-2022 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-12-2024
Die van mij is al twee keer door de wasstraat geweest en gaat morgen voor de derde keer. Er is mij nog geen kras opgevallen. Maar ik kijk er dan ook niet naar met een vergrootglas. Dat kan schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
Ik ben gewoon heel punctueel op men auto's. Kost genoeg centen , en om dan nu elke keer te vloeken wanneer de zon er fout op staat , vind ik jammer.

Krassen zitten ook allemaal in de blanke lak , het is er nergens door tot op de grondlaag.

[ Voor 24% gewijzigd door JT900 op 06-01-2022 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04 19:09
Veel succes met het verwijderen. Zal een hele klus worden. Is geen kleine auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:06
Kan een glasscoating die blanke lak krassen niet opvullen?

[ Voor 7% gewijzigd door marcovit op 06-01-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
marcovit schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:16:
Kan een glasscoating die blanke lak krassen niet opvullen?
Ze gaan eerst polieren tot alles eruit is en dan gaan ze de coating erover zetten.
Zaterdag nog afspraak bij een 3de detailer en dan hak ik de knoop door waar ik het laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:11
JT900 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Ze gaan eerst polieren tot alles eruit is en dan gaan ze de coating erover zetten.
Zaterdag nog afspraak bij een 3de detailer en dan hak ik de knoop door waar ik het laat doen.
En wie gaat dat betalen?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hape4
  • Laatst online: 31-10-2024
Hier ook nog geen één keer zombie mode gehad (waar is het stuk hout om af te kloppen…)
Geen verwarmingsissues
Geen problemen met verlichting

Wel nog het probleem met hele lichte trillingen bij 110km/h en ik krijg de auto niet automatisch ontdooid. Ik merk ook dat de instellingen in de app soms vanzelf veranderen. Vandaag stond ineens de oplaadlimiet voor zowel AC als DC op 50% en automatisch ontdooien weer op uit terwijl het zeker weten aan stond in de app.
Ook vanochtend zowel de deurhendel als het laadklepje vastgevroren.
Er zijn ergere dingen maar ‘t moet wel opgelost worden.
Binnenkort maar weer afspraak maken bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik was net nog even door de instellingen aan het gaan en snap eigenlijk niet wat de reismodus doet bij de licht instellingen (gt-line). Weet iemand dit? Verder zie ik dat je elke keer handmatig de die automatisch grootlicht moet activeren, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ruudje1983 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:14:
Ik was net nog even door de instellingen aan het gaan en snap eigenlijk niet wat de reismodus doet bij de licht instellingen (gt-line). Weet iemand dit? Verder zie ik dat je elke keer handmatig de die automatisch grootlicht moet activeren, klopt dat?
Volgens mij is dat voor als je naar landen gaat waar je links rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
Ik waarschijnlijk 😪

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Ideale Man
Leuke video met een aantal tips (als je deze nog niet weet). Het is helaas niet Engelstalig.

- deuren open bij aankomst auto of juist niet bij het wassen van de auto
- ramen openen maken met afstandsbediening
- filter schoonmaken welke verstopt zit achter de frunk.
- de achterklep automatisch laten open als de sleutel in de buurt is
- deur open maken met de sleutel in de afstandsbediening
- de kofferbak aan de binnenzijde open maken met de sleutel van de afstandsbediening
- lichteffecten en lichtjes bij de spoilers aanzetten (alleen GT-line?)
- pedalen op stand auto, kun je nog zaken instellen voor reageren op de voorligger
- en nog een paar meer...

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPoers83
  • Laatst online: 29-09-2024
JT900 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Zou een poetser niet altijd zeggen dat er werk te doen is aan een auto? Beetje hetzelfde als een kapper niet zegt dat minimaal de puntjes moeten worden afgeknipt. Of een schilder die vlekjes in het lakwerk vind. Een stucadoor met putjes in de wand..

Heb de mijne bij de dealer laten poetsen (kon gecombineerd worden voor aflevering) en volgend jaar doen ze weer een nabehandeling. Zoals met alle voorgaande auto's.
Met de zwarte delen wel wat voorzichtig omdat deze toch wel krasgevoelig zijn.
Maar wel op een normaal niveau. Het is een gebruiksvoorwerp geen museumstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
De Ideale Man schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:24:
Leuke video met een aantal tips (als je deze nog niet weet). Het is helaas niet Engelstalig.

- deuren open bij aankomst auto of juist niet bij het wassen van de auto
- ramen openen maken met afstandsbediening
- filter schoonmaken welke verstopt zit achter de frunk.
- de achterklep automatisch laten open als de sleutel in de buurt is
- deur open maken met de sleutel in de afstandsbediening
- de kofferbak aan de binnenzijde open maken met de sleutel van de afstandsbediening
- lichteffecten en lichtjes bij de spoilers aanzetten (alleen GT-line?)
- pedalen op stand auto, kun je nog zaken instellen voor reageren op de voorligger
- en nog een paar meer...

[YouTube: (1탄) 전기차 기아 EV6 오너도 모르는 숨은 기능 14가지]
-
De actie die hij uitvoert voor de coole verlichting bij ontgrendelen werkt bij mij niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-04 14:37
JPoers83 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Zou een poetser niet altijd zeggen dat er werk te doen is aan een auto? Beetje hetzelfde als een kapper niet zegt dat minimaal de puntjes moeten worden afgeknipt. Of een schilder die vlekjes in het lakwerk vind. Een stucadoor met putjes in de wand..

Heb de mijne bij de dealer laten poetsen (kon gecombineerd worden voor aflevering) en volgend jaar doen ze weer een nabehandeling. Zoals met alle voorgaande auto's.
Met de zwarte delen wel wat voorzichtig omdat deze toch wel krasgevoelig zijn.
Maar wel op een normaal niveau. Het is een gebruiksvoorwerp geen museumstuk.
Uiteraard is een auto een gebruikersvoorwerp en geen museumstuk.
En tuurlijk heb je altijd mensen die je het geld afhandig willen maken door onzin te verkopen. Maar ik ben er ook eentje die zijn auto overdreven wast (Foamen, afspuiten, 3 emmers (1 voor wielen en rest lak), 3 microfiber handschoenen puur voor de lak (1 voor horizontale vlakken, 1 voor vertical vlakken onder de motorkap lijn en 1 voor de sponningen) en atlijd in de zelfde richting bewegen en daarna met water zo veel mogelijk drogen (de eigenschappen van het water gebruiken) en vervolgens met een microfiber doek droog maken)
En zelfs voor het polijsten heb je verschillende kwaliteiten, prutsers en pro's. En ja je kan glans in een potje kopen (waxen met fillers) maar die zijn er met een maand al weer af en zie je het hele krassen festijn weer. En glascoating (keramisch coatings enz enz) hebben een goede voorbereiding nodig, hoe beter voorwerk, hoe mooier het eind resultaat. En coaten is zelf te doen, maar je kan het zelf ook goed vernachelen. Het is net wat je zelf accepteert en wat niet.

Deze jongen laat binnenkort ook de EV6 doen met Gyeon Synchro coating (en al het voorwerk) puur omdat ik er de spullen niet meer voor heb en de tijd maar wel een strak glimmend gebruiksvoorwerp wil hebben. Ik ben namelijk zo'n knuppel die altijd even naar zo'n auto kan staren als ik weg loop. En als hij dan glimt is dat voor mij echt een geluksmomentje, doe het ook puur voor mij zelf. (Elke gek zijn gebrek zeg ik maar)

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Theflying schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:37:
[...]

Uiteraard is een auto een gebruikersvoorwerp en geen museumstuk.
En tuurlijk heb je altijd mensen die je het geld afhandig willen maken door onzin te verkopen. Maar ik ben er ook eentje die zijn auto overdreven wast (Foamen, afspuiten, 3 emmers (1 voor wielen en rest lak), 3 microfiber handschoenen puur voor de lak (1 voor horizontale vlakken, 1 voor vertical vlakken onder de motorkap lijn en 1 voor de sponningen) en atlijd in de zelfde richting bewegen en daarna met water zo veel mogelijk drogen (de eigenschappen van het water gebruiken) en vervolgens met een microfiber doek droog maken)
En zelfs voor het polijsten heb je verschillende kwaliteiten, prutsers en pro's. En ja je kan glans in een potje kopen (waxen met fillers) maar die zijn er met een maand al weer af en zie je het hele krassen festijn weer. En glascoating (keramisch coatings enz enz) hebben een goede voorbereiding nodig, hoe beter voorwerk, hoe mooier het eind resultaat. En coaten is zelf te doen, maar je kan het zelf ook goed vernachelen. Het is net wat je zelf accepteert en wat niet.

Deze jongen laat binnenkort ook de EV6 doen met Gyeon Synchro coating (en al het voorwerk) puur omdat ik er de spullen niet meer voor heb en de tijd maar wel een strak glimmend gebruiksvoorwerp wil hebben. Ik ben namelijk zo'n knuppel die altijd even naar zo'n auto kan staren als ik weg loop. En als hij dan glimt is dat voor mij echt een geluksmomentje, doe het ook puur voor mij zelf. (Elke gek zijn gebrek zeg ik maar)
+1 hier, en idem qua persoon en qua behandeling to-do. Wel na het wrappen van de delen die gedaan moeten worden. Ben iig blij dat mijn dealer er niets aan gedaan heeft (nog te zien overigens, sommige bescherming zit er nog op).

Op naar Wrappen en detailer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
@Theflying waar ga je die coating laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisj
  • Laatst online: 13-02-2022
ik ben in het bezit van EV 6 GT line withe metallic va 10 nov. ben reeds 20 x door een super wasstraat gegaan H2O in spijkenisse maar geen problemen met de lak.
hoe werkt het automatisch ontdooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
Ik zal eens proberen wat foto's te trekken, nie gemakkelijk want licht inval moet juist zijn en de camera legt het niet altijd even duidelijk vast op beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
Heb nu een afspraak staan met Danny Exclusieve auto schoonmaak en is een Gyeon gecertificeerde detailer (volgens mij hoef je hier voor alleen bedrijf te hebben en een cursus te volgen dus geen idee hoe veel dit zegt)
Maar hij komt het aan huis doen (heb een garage met 8x ledpanelen met kleurtemperatuur 5000K) dus dat is wel handig.
Ik laat je wel weten hoe het eindresultaat is.

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
JT900 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:06:
Ik zal eens proberen wat foto's te trekken, nie gemakkelijk want licht inval moet juist zijn en de camera legt het niet altijd even duidelijk vast op beeld.
Kan je beste een zaklamp pakken (liefst met focus functie en wit licht) en foto's of filmpje maken dan zie je het het beste.

[ Voor 4% gewijzigd door Theflying op 06-01-2022 22:12 ]

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Theflying schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Heb nu een afspraak staan met Danny Exclusieve auto schoonmaak en is een Gyeon gecertificeerde detailer (volgens mij hoef je hier voor alleen bedrijf te hebben en een cursus te volgen dus geen idee hoe veel dit zegt)
Maar hij komt het aan huis doen (heb een garage met 8x ledpanelen met kleurtemperatuur 5000K) dus dat is wel handig.
Ik laat je wel weten hoe het eindresultaat is.
Ah die Danny zit hier op 10 minuten afstand, eens even op mijn lijstje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 17:06
Ik dacht dat het het eerste jaar gratis was?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyfBIU6Fx7J4UZDzj3LKkmttE5A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hlfq4LaStVJRnVI6JFESZqAI.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:25:

[Afbeelding]
Nee, niet altijd. Kia Charge is alleen gratis voor mensen met een pre-reservering. Bij een normale bestelling:
"Ontvang nu gratis het 12 maanden IONITY-Power abonnement t.w.v. € 156/jaar voor een in 2021/2022 bestelde EV6"
bron: https://www.kia.com/nl/kies-je-kia/acties/ev6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Phusebox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:35:
[...]

Nee, niet altijd. Kia Charge is alleen gratis voor mensen met een pre-reservering. Bij een normale bestelling:

[...]

Oh ja....... Mijn Basis was een pre-reservering maar ik ben last minute geswitched naar een plus... Dat zal dan de oorzaak zijn.

Om die reden kreeg ik ook al geen koffie apparaat 😭

[ Voor 6% gewijzigd door henrov op 07-01-2022 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
henrov schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:52:
[...]

Oh ja....... Mijn Basis was een pre-reservering maar ik ben last minute geswitched naar een plus... Dat zal dan de oorzaak zijn.
Pre-reserveringen waren toch alle bestellingen voor 31-12-2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Anunnaki schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:56:
[...]

Heb je een pre-reservering gemaakt, dan ontvang je alleen voor een in 2021 bestelde EV6, EV6 Plus, EV6 GT-Line of een in 2022 bestelde EV6 GT ook nog 12 maanden het Kia Charge Advanced abonnement t.w.v. € 120/jaar en laad je in Nederland tegen de voordelige vaste tarieven van € 0,25/kWh AC en € 0,58/kWh DC (snelladen). Vraag je Kia-dealer naar de voorwaarden.

Ik ga de dealer even aanspreken.

[ Voor 3% gewijzigd door henrov op 07-01-2022 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrnt
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-07-2024
Louisj schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:03:
ik ben in het bezit van EV 6 GT line withe metallic va 10 nov. ben reeds 20 x door een super wasstraat gegaan H2O in spijkenisse maar geen problemen met de lak.
hoe werkt het automatisch ontdooien?
In 57 dagen al 20x door de wasstraat, ben je alleen maar aan het offroaden ofzo? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
henrov schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Heb je een pre-reservering gemaakt, dan ontvang je alleen voor een in 2021 bestelde EV6, EV6 Plus, EV6 GT-Line of een in 2022 bestelde EV6 GT ook nog 12 maanden het Kia Charge Advanced abonnement t.w.v. € 120/jaar en laad je in Nederland tegen de voordelige vaste tarieven van € 0,25/kWh AC en € 0,58/kWh DC (snelladen). Vraag je Kia-dealer naar de voorwaarden.

Dus kom je toch in aanmerking voor de gratis versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:56:
[...]

Pre-reserveringen lijkt mij de bestellingen voor de marktintroductie en/of bekendmaking van de prijzen?

Pre-reservering is de stap voor bestellen. Dus je maakt een vrijblijvende reservering voordat alle details bekend zijn en de bestelsystemen geopend zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 07-01-2022 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 21-04 09:24
De EV6 als Taxi ingezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-01-2024
BDelamontagne schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:34:
[...]

Even 2 andere dingen:

1. Ik ben van mening dat bij mij het semi-autonoom rijden (weet even de juiste KIA afkorting niet, zijn er zo veel...) erg naar de rechterkant van de rijbaan is afgesteld. Dit heeft als gevolg dat ik continue aan het stuur moet blijven trekken om hem wat meer naar links te laten rijden en dat is niet erg prettig. Als ik zonder handen de EV6 laat rijden zit ik als bestuurder in het midden van de weg. Hebben jullie dit ook? Enig idee of je dit zelf kunt afstellen of dat de dealer dit moet doen?

2. Het sturen gaat erg licht, dat mag van mij best wat zwaarder zeker als je in de sportstand rijdt. So far heb ik nog niet kunnen ontdekken of je dit in kunt stellen, jullie wel?
Niemand die hier meer van weet? :/

Anders vraag ik het de dealer, maar wil er niet onnodig heen :9

[ Voor 3% gewijzigd door BDelamontagne op 07-01-2022 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
henrov schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:58:
[...]

Bij het aanmelden van Kia charge kwam er zelfs een melding 'gratis voor EV6' (weet de letterlijke tekst niet meer)

Voor mensen die de auto nog op moeten halen: Kia heeft een laadpassen tekort waardoor deze niet altijd bij de auto geleverd zullen worden. Mijn dealer kreeg ze half januari op zijn vroegst weer. Ik heb hem zelf besteld en deze week per post gekregen. Mocht je die pas als enige laadoptie willen hebben dan kon je wel eens een verrassing krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koen.zwrt
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-06-2023
BDelamontagne schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Ik heb daar geen last van. Wat mij betreft zit de auto in het midden van de rijstrook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:07
lrnt schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:00:
[...]

In 57 dagen al 20x door de wasstraat, ben je alleen maar aan het offroaden ofzo? :9~
Om de dag een uitje :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
[...]

Dit gaat belachelijk klinken maar ik heb altijd de neiging om op de snelweg op de rechterbaan meer rechts te hangen tussen de rijbaan/rijstrook. En als ik links rij dan hang ik meer naar de linker kant. Puur om ruimte te houden tussen de andere automobilisten, geen idee waarom ik dat doe. Laat ik de Kia zijn gang gaan dan doet hij 2-3 keer een beetje heen en weer om daarna netjes naar het midden te gaan. Je kan dit nergens in de instellingen aanpassen als gebruiker.

Puur uit nieuwsgierigheid, zit de Kia bij jou dan ook echt tegen de streep aan (of er soms overeen)?

En sturen gaat (voor mijn gevoel) normaal, in ieder geval niet lichter dan ik gewend ben/was (Peugeot E-208, Ford Focus, Alfa Romeo 147) Kan daar trouwens ook geen instellingen voor vinden. Welke stuurinrichting ben je gewend?

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Ik snap het wel, ik zoek ook excuses om de auto te pakken. En dat als GroenLinkser :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Mijn EV, een Plus, heeft Continental Allseaseon banden (19 inch) en ik stond bij de dealer voor wat zaken. Ik kreeg even een demo EV mee, een GT-line op (19 inch) Kumho zomerbanden.

Wat een enorm verschil in rijden ! Ik weet niet of het onderstel wezenlijk anders is, heb het nergens gelezen. Maar de banden gaven heel verschillend gedrag weer. Bij de demo voelde ik, bij wijze van spreken, ieder steentje of peuk die op de weg lag, bijna onplezierig en oncomfortabel. Bij mijn Allseason vind ik het het veel rustiger rijden.
Maar dan het 'leuke'....het wegdek was nat...man, wat kon ik met de zomerbanden makkelijk driften in de bochten. Haaks de bocht in, 'gas' erop en glijden maar, gewoon fun !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@EricEB heb je gekeken wat de bandenspanning was van de Kumho's? Er zou namelijk inderdaad geen verschil in vering/demping moeten zijn tussen de Plus en GT-line. En ik kan me haast niet voorstellen dat het veercomfort zo verschillend is tussen 2 soorten banden als je omschrijft.

De proefrit die ik wat maanden terug gemaakt heb was met een GT-line icm Nexen 19 inch zomerbanden. Die combinatie was op een hobbelige klinkerweg (die ik goed ken) zeker niet hard geveerd (bandenspanning onbekend). Al blijft hard of week geveerd een subjectief begrip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Laatst online: 30-04 09:27
[...]

Ben bang dat je de bekrachtiging van het stuur niet kunt aanpassen. Naar mijn smaak is het ook te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
Phusebox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:35:
[...]

[...]

Dat is correct!
Op de website van KIA staat:

Ontvang nu gratis het 12 maanden IONITY-Power abonnement t.w.v. € 156/jaar voor een in 2021/2022 bestelde EV6 en laad in heel Europa tegen het voordelige tarief van € 0,29/kWh* (in plaats van € 0,79) bij IONITY. Dus KIA charge Advanced wordt gewoon in rekening gebracht mits pre-reservering. KIA charge easy is gratis.

[ Voor 9% gewijzigd door Francos op 07-01-2022 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:34
Ik mag van werk een nieuwe leaseauto uitzoeken, dus ook ik heb onlangs proefgereden in een EV6,
Man, wat een auto, ik was helemaal om!

Ik ga voor de 77.4 kWh Plus RWD.
Kreeg bij de proefrit een GT-Line mee, ook echt een gaaf ding natuurlijk alleen door dat panoramadak raakte ik steeds met mijn kruin het dak, zelfs op de laagste stand van de stoel (ben 1m95).
Daardoor eigenlijk automatisch gebonden aan de Plus omdat die geen panoramadak heeft, scheelt toch net die paar cm.
Qua kleur denk ik aan de Deep Forest Green, lijkt me echt een hele vette unieke kleur die je weinig in het straatbeeld ziet.
Dealer gaf overigens aan dat de levertijd momenteel op 5-7 maanden ligt.

Maandag is de persoon die over de leasecontracten op mijn werk gaat er weer, dan maar eens de boel concreet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ArmyOfQueens schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:33:
Ik zou dat wel een beetje met een korreltje zout nemen of althans er niet teveel op rekenen. Kan zomaar richting de 10-12 maanden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-04 16:35
Zouden er al mensen zijn die de Plus Advanced hebben besteld? Mooie toevoeging, al maakt het mijn keuze er niet eenvoudiger op. Het liefst natuurlijk GT line AWD. Maar dat gaat financieel in belastingjaar 2022 niet meer lukken. Blijft over (in prijs oplopend)

- Plus RWD
- Plus Advanced RWD
- Plus AWD
- GT RWD
- Plus Advanced AWD

keuzes, keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-01-2024
ArmyOfQueens schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:33:
Ik mag van werk een nieuwe leaseauto uitzoeken, dus ook ik heb onlangs proefgereden in een EV6,
Man, wat een auto, ik was helemaal om!

Ik ga voor de 77.4 kWh Plus RWD.
Kreeg bij de proefrit een GT-Line mee, ook echt een gaaf ding natuurlijk alleen door dat panoramadak raakte ik steeds met mijn kruin het dak, zelfs op de laagste stand van de stoel (ben 1m95).
Daardoor eigenlijk automatisch gebonden aan de Plus omdat die geen panoramadak heeft, scheelt toch net die paar cm.
Qua kleur denk ik aan de Deep Forest Green, lijkt me echt een hele vette unieke kleur die je weinig in het straatbeeld ziet.

Maandag is de persoon die over de leasecontracten op mijn werk gaat er weer, dan maar eens de boel concreet maken :)
Vind je het qua bijtelling nu ook nog steeds interessant ja? Als ik heel eerlijk ben had ik nu niet meer voor de EV6 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
MChellinga schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Vind je het qua bijtelling nu ook nog steeds interessant ja? Als ik heel eerlijk ben had ik nu niet meer voor de EV6 gegaan.
Same here.
Heb hem vorige jaar gekregen maar als dat geen optie was had ik een benzine auto genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _YmmiT_
[...]

Het is minder interessant ja. Niks aan te doen helaas. Wat zou je dan doen? Voor hetzelfde geld nu een Seat Leon met alles erop. Auto van 42.000 EUR. Of een Skoda Octavia. Wel een stuk minder spannend voor hetzelfde geld.

Maar elektrisch rijden omdat het zo goedkoop is zit er niet meer in nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Francos schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:23:
[...]
Dus KIA charge Advanced wordt gewoon in rekening gebracht mits pre-reservering. KIA charge easy is gratis.
Je bedoeld waarschijnlijk: "Dus KIA charge Advanced wordt gewoon in rekening gebracht tenzij (ipv mits) pre-reservering." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:34
Phusebox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Ik zou dat wel een beetje met een korreltje zout nemen of althans er niet teveel op rekenen. Kan zomaar richting de 10-12 maanden gaan.
Oh serieus joh?
Ik snap dat de Kia dealer het plaatje iets rooskleuriger schetst dan de werkelijkheid is, maar dat is wel een groot verschil.
Het ging tijdens het gesprek ook nog even over de Skoda Enyaq waarbij de levertijd bijna een jaar is, en dat vond hij echt bizar en zei dat de EV6 dan nog wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Vraagje aan de EV6 eigenaren: ik was in de veronderstelling dat er op dit moment nog geen optie is in de EV6 om de live status van DC chargers te zien (aantal laadpalen beschikbaar). Nu zag ik echter in een video (van de IONIQ 5) dat dit wel mogelijk is. Werkt dit in de praktijk goed c.q. is het betrouwbaar wat daar aangegeven wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Franciesco schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:50:
Vraagje aan de EV6 eigenaren: ik was in de veronderstelling dat er op dit moment nog geen optie is in de EV6 om de live status van DC chargers te zien (aantal laadpalen beschikbaar). Nu zag ik echter in een video (van de IONIQ 5) dat dit wel mogelijk is. Werkt dit in de praktijk goed c.q. is het betrouwbaar wat daar aangegeven wordt?
Hij laat bij mij inderdaad zien hoeveel laadpalen beschikbaar/in gebruik zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 20:55

PB-powell

Mr. Laziness

Zojuist opgehaald bij van Mossel in Apeldoorn, korte en duidelijke uitleg gekregen en een nespresso apparaat meegekregen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juXIXocAkt4r_T_F9g87A9JazSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxmSyQKQAqic8nDknSOTyTwx.jpg?f=fotoalbum_large

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ArmyOfQueens schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:49:
[...]

Oh serieus joh?
Ik snap dat de Kia dealer het plaatje iets rooskleuriger schetst dan de werkelijkheid is, maar dat is wel een groot verschil.
Het ging tijdens het gesprek ook nog even over de Skoda Enyaq waarbij de levertijd bijna een jaar is, en dat vond hij echt bizar en zei dat de EV6 dan nog wel meevalt.
Nou niemand weet het, ik dus ook niet. Maar uit diverse landen om ons heen komen al geluiden van vertragingen. Die komen bovenop de 5-7 maanden die ze al een tijdje roepen.

Indicatie in Duitsland van een lease aanbieder:
Kia EV6 – 39 Wochen
Kia EV6 GT-Line – 39 Wochen

Carwow.de:
KIA EV6 10 Monate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PB-powell schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:55:
Zojuist opgehaald bij van Mossel in Apeldoorn, korte en duidelijke uitleg gekregen en een nespresso apparaat meegekregen :)
[Afbeelding]
Zijn dit nu de zwarte velgen of lijkt dat maar zo?
Viel me op in de nieuwe prijslijst dat antraciet niet meer genoemd werd bij de velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
[quote]Franciesco schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:47:
[...]

Je bedoeld waarschijnlijk: "Dus KIA charge Advanced wordt gewoon in rekening gebracht tenzij (ipv mits) pre-reservering." :)

Je hebt gelijk. Moet zijn tenzij! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Phusebox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:58:
[...]

Zijn dit nu de zwarte velgen of lijkt dat maar zo?
Viel me op in de nieuwe prijslijst dat antraciet niet meer genoemd werd bij de velgen.
Geen idee wat het verschil precies is, het is de Plus versie :9
Vanmiddag en vanavond maar eens spelen met alle instellingen, de vrouw is aan het werk en zoonlief is thuis dus kan niet ongestoord spelen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-01-2024
_YmmiT_ schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:46:
[...]

Het is minder interessant ja. Niks aan te doen helaas. Wat zou je dan doen? Voor hetzelfde geld nu een Seat Leon met alles erop. Auto van 42.000 EUR. Of een Skoda Octavia. Wel een stuk minder spannend voor hetzelfde geld.

Maar elektrisch rijden omdat het zo goedkoop is zit er niet meer in nee.
Ik weet niet wat ik zou doen.. Ik kon nog net op tijd eind december m'n EV6 halen. Maar ik denk niet dat ik er nu ook nog voor zou gaan. Het blijft natuurlijk een ontzettend gave wagen. Maar ik zou misschien dan toch voor wat anders gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PB-powell schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Geen idee wat het verschil precies is, het is de Plus versie :9
Vanmiddag en vanavond maar eens spelen met alle instellingen, de vrouw is aan het werk en zoonlief is thuis dus kan niet ongestoord spelen nu.
Ja, ik zie dat het de Plus versie is. Maar is de binnenkant van de velgen zwart of donkergrijs ingekleurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Phusebox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Ja, ik zie dat het de Plus versie is. Maar is de binnenkant van de velgen zwart of donkergrijs ingekleurd?
Het grijze loopt over de hele velg door op de zilveren stukken na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylo1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 04-12-2024
Problemen met AC laden...

Vanochtend met 21% SOC aangekomen op een laadplein van een bedrijf waar ik al vaker geladen heb, altijd op 11KW, staan een stuk of 20 dubbele palen, vandaag hooguit 4 auto's aan het laden. Eerste 45 minuten (schatting) gewoon 11 KW kunnen laden, SOC is nu 31% maar in de app is hij teruggesprongen naar scheduled charging (hij laadt dus niet meer). Bij het herstarten van het laden (knopje in de laadpoort) begint hij te laden op 1,9 KW. Auto aan een andere paal gezet maar ook daar 1,9 KW. 34,5 uur tot een volle accu. Vanavond maar eens even aan mijn 11KW Alfen laadpunt checken wat de snelheid is. Wellicht is er een probleem met het laadplein of heeft de auto een probleem. Iemand soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PB-powell schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Het grijze loopt over de hele velg door op de zilveren stukken na
Optisch bedrog dan, ik dacht even dat het zwart was.

Verschillen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD-75n9rrmPhEJi7iABLGKdK2no=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P622ZCWt1G29FoxvBCHhuXmy.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Loei123 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Hij laat bij mij inderdaad zien hoeveel laadpalen beschikbaar/in gebruik zijn.
Fijn!
Hopelijk gaat Kia dit tzt combineren met de laadplanning tijdens lange reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
Phusebox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Optisch bedrog dan, ik dacht even dat het zwart was.

Verschillen:
[Afbeelding]
en zwart is nu standaard op de plus voortaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
_YmmiT_ schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Dat, of het is een fout in de nieuwe prijslijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
De configurator is ook nog niet helemaal bijgewerkt. Je kunt de advanced editie nog niet selecteren. Weet niet of ze dat verschil in de kleur van de velgen (of de grotere 20 "velgen bij advanced) dan gelijk meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
_YmmiT_ schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Ik weet het antwoord niet...weet niet eens of mijn Plus velgen zwart of antraciet zijn...nu ze zo vies zijn is het meer grijs...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6z0UxJ1uQjIKiB5U1lGfs0S9fpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cspJ6oBQMSJa0iaUVVSqtEp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _YmmiT_
EricEB schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Ik weet het antwoord niet...weet niet eens of mijn Plus velgen zwart of antraciet zijn...
[Afbeelding]
Zien er aardig aangetast uit als je op de foto inzoomt. Hoop dat het vuil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Laatst online: 00:20
EricEB schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Ik weet het antwoord niet...weet niet eens of mijn Plus velgen zwart of antraciet zijn...nu ze zo vies zijn is het meer grijs...
[Afbeelding]
Jouw velgen zijn antraciet :) Ter vergelijk; je naafdop (met KIA logo) is zwart *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
henrov schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:25:

[Afbeelding]
Ik heb de zelfde miserie, al 2 foutieve facturen al 5 keer voor gebeld , nu heb ik KIA BELUX gecontacteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Ik ben niet zo'n fan van de velgen die ze aanbieden.
Het zal waarschijnlijk wel veel te maken hebben met de windweerstand maar het type ligt me persoonlijk zo niet.

Ik zat te denken om andere velgen te bestellen voor de bestelde GT. Met de 21" velgen en banden heb je maar een rijbereik van 408km dus in de winter gaat daar nog een pak vanaf.

Ik wil ook niet echt gaan voor all seasons op de GT want ik veronderstel met de power dat daar inzit dat je beter af bent met echte sportbanden.

mmm dat wordt nog een moeilijke keuze... gelukkig heb ik nog veel tijd :P :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
[...]

Zover ik weet heeft Kia geen semi autonoom rijden. Om het gesprek helder te hebben is dat belangrijk om aan te stippen. Kia heeft wel HDA wat staat voor snelweg rijondersteuning (Highway Driving Assist). Gisteren merkte ik dat de auto bij het oprijden van de snelweg deze ondersteuning ook automatisch startte. Je schrijft 2 dingen, dat je midden op de rijbaan zit en dat je naar links moet sturen omdat je teveel rechts zit. Dat midden op de rijbaan is op de snelweg precies waar je wil zijn, op een 60 kilometerweg juist niet. Kan het zijn dat jij het probleem ervaart op een andere weg dan de snelweg? Op B wegen en in de bebouwde kom blijft de auto netjes tussen de lijnen mits deze aanwezig zijn. Bij de eerst de beste zijweg waar de lijn afbuigt raakt de auto dan ook 'de weg kwijt'. Op de snelweg zijn deze lijnen doorlopend en heb je geen zijwegen en doorgaans goede rijbaanlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 09:49

JT

VETAK y0

Rethink schreef op donderdag 2 december 2021 @ 00:01:
[...]

Ik ben een absolute HiFi fan en oud verkoper van Meridian. Tevens ruim 20 jaar Kia rijder. Mooie combinatie. Toen de eerste EV6 in Breukelen arriveerde mocht ik het audio systeem testen. Ik was er op slag verliefd op. Waarom? omdat alles tegenwoordig zo belachelijk op diepe bas gestuurd is en dit systeem dat dus gewoon niet doet. Natuurlijk geluid als bedoeld. Wel had ik FLAC op een usb stick meegenomen. Spotify is absurd op bas gestuurd. Logisch ook, dat klinkt beter op oordoppies. Tidal Highres is beter. In mijn ogen (oren), is het systeem prima en dient idd twee weken minimaal in te draaien. Maar als ik alles hier op het Topic zo lees.... houd ik toch een beetje mijn hart vast.
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid, juist niet over Meridian, ik vroeg mij af omdat je er wat kennis van hebt en ook bekend bent met de EV6, wordt bij de standaardaudio de bende ge-eq'd of is de frequentiecurve van wat er uit de headunit komt gewoon vlak bij elk volume?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Gisterenmiddag even langs de dealer gereden voor een paar vragen. Meteen weer wat updates gekregen.
Wat nu wel opvalt is dat de vertraging bij het wegrijden weg is. Als ik nu het stroompedaal vol in druk bij wegrijden krijg je wel meteen de boost. Dus dat is wel een mooie verbetering.

Er was ook weer een update geïnstalleerd voor de verwarming. Maar hier heb ik zelf eigenlijk geen last van, behalve dat het voorverwarmen via de app bij mij niet goed werkt.

Ook even met de chef werkplaats gesproken. De versienummers die wij zien in het menu hebben te maken met de infotainment en navigatie versies. De updates welke de dealer doorvoert veranderen daar niks aan.
Zij wachten zelf wat langer met de updates installeren voor navigatie / infotainment omdat er soms nog wat kinderziektes in zitten. Net zoals het probleem van de Active Sound Design welke nu bij mij blijft aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
xxander968 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Zover ik weet heeft Kia geen semi autonoom rijden. Om het gesprek helder te hebben is dat belangrijk om aan te stippen. Kia heeft wel HDA wat staat voor snelweg rijondersteuning (Highway Driving Assist). Gisteren merkte ik dat de auto bij het oprijden van de snelweg deze ondersteuning ook automatisch startte. Je schrijft 2 dingen, dat je midden op de rijbaan zit en dat je naar links moet sturen omdat je teveel rechts zit. Dat midden op de rijbaan is op de snelweg precies waar je wil zijn, op een 60 kilometerweg juist niet. Kan het zijn dat jij het probleem ervaart op een andere weg dan de snelweg? Op B wegen en in de bebouwde kom blijft de auto netjes tussen de lijnen mits deze aanwezig zijn. Bij de eerst de beste zijweg waar de lijn afbuigt raakt de auto dan ook 'de weg kwijt'. Op de snelweg zijn deze lijnen doorlopend en heb je geen zijwegen en doorgaans goede rijbaanlijnen.
Het probleem ervaar ik juist op de snelweg, waar ik gebruik maak van de HDA inderdaad. Op de snelweg wil je je auto in het midden van de weg hebben, dat zeker! Wat ik echter ervaar is dat ik als persoon in de auto in het midden de weg zit en dus de auto in z'n geheel wat rechts van het midden aangezien je zelf links van het midden van de auto zit. Hij gaat niet over de lijn, maar als ik dan handjes los iemand voorbij rij op de snelweg kom ik akelig dichtbij. Ik heb meerdere mensen (zonder dit "probleem" te zeggen) in mijn EV6 laten rijden en stuk voor stuk geven ze aan dat hij teveel naar rechts is uitgelijnd.

Nou goed, ik ga wel even langs de dealer, ik woon toch vlakbij. Wellicht is het een karweitje van 5 minuten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phusebox
BDelamontagne schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:16:
[...]

Het probleem ervaar ik juist op de snelweg, waar ik gebruik maak van de HDA inderdaad. Op de snelweg wil je je auto in het midden van de weg hebben, dat zeker! Wat ik echter ervaar is dat ik als persoon in de auto in het midden de weg zit en dus de auto in z'n geheel wat rechts van het midden aangezien je zelf links van het midden van de auto zit. Hij gaat niet over de lijn, maar als ik dan handjes los iemand voorbij rij op de snelweg kom ik akelig dichtbij. Ik heb meerdere mensen (zonder dit "probleem" te zeggen) in mijn EV6 laten rijden en stuk voor stuk geven ze aan dat hij teveel naar rechts is uitgelijnd.

Nou goed, ik ga wel even langs de dealer, ik woon toch vlakbij. Wellicht is het een karweitje van 5 minuten.
Dat is een premium upgrade... nu staat ie nog in de "mensen attent maken op de EV6 door er akelig dicht langs te rijden"-modus. Soort van marketing opt-in. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
Phusebox schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:21:
[...]

Dat is een premium upgrade... nu staat ie nog in de "mensen attent maken op de EV6 door er akelig dicht langs te rijden"-modus. Soort van marketing opt-in. :+
Hahahaha _O-

Ik merk wel dat mensen toch al sneller aan de kant gaan dan voorheen toen ik in mijn oude Octavia reed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Mister I schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:14:

Wat nu wel opvalt is dat de vertraging bij het wegrijden weg is. Als ik nu het stroompedaal vol in druk bij wegrijden krijg je wel meteen de boost. Dus dat is wel een mooie verbetering.
Dat is goed nieuws. Hoef ik toch niet over te stappen naar een audi _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
Mister I schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:14:
Als ik nu het stroompedaal vol in druk bij wegrijden krijg je wel meteen de boost. Dus dat is wel een mooie verbetering.
Ook met het wegrijden wanneer de regeneratie op i-Pedal staat?

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
[...]

Kwa bijtelling niet alleen meer.

Alleen zelf zie ik leasebedragen van leuke hatchbacks met 180 pk benzine motoren ook de pan uitreizen. BMW 120i met opties is duurder dan een KIA EV6 GT-line AWD.

Zelf heb ik een leasebedrag (inclusief energie), alles wat daar boven ligt moet ik zelf bijdragen.

Dan is elektrisch echt nog aantrekkelijk, of je moet een compact hatchback met minder dan 150 pk gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
Zouden deze op de Advanced Plus zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCD-yovePv6yW-hyoZpzTLDKwPk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xUuFmlhTZn7EnXFGKptm20ow.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _YmmiT_
RobbieHifi schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Kwa bijtelling niet alleen meer.

Alleen zelf zie ik leasebedragen van leuke hatchbacks met 180 pk benzine motoren ook de pan uitreizen. BMW 120i met opties is duurder dan een KIA EV6 GT-line AWD.

Zelf heb ik een leasebedrag (inclusief energie), alles wat daar boven ligt moet ik zelf bijdragen.

Dan is elektrisch echt nog aantrekkelijk, of je moet een compact hatchback met minder dan 150 pk gaan rijden.
precies mijn gedachte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Ik weet dat de meesten onder jullie de stilte van een elektrische auto fantastisch vinden en daar kan ik volledig inkomen maar voor sommigen onder jullie die af en toe eens het echte motorgeluid willen heeft Milltek een active sound generator gemaakt.

Voor diegene met interesse hier ingebouwd in een model 3 Tesla maar ik ben er zeker van dat het voor de EV6 ook kan :P

https://www.dagelijksauto...3-active-sound-generator/

YouTube: This Modified Tesla Sounds Like A Lamborghini!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heb net een offerte binnen voor glas coating (incl. velgen en ruiten): bijna 2000 euro. Beetje van geschrokken wel.

Product: Gtechniq Crystal Serum Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Korte update:

Auto is voor 3e keer naar dealer geweest...monteur brieft alles door naar Kia NL en hun 'hot' lijn.

-banden (?) trillen; is eerder opnieuw gebalanceerd, heeft weinig geholpen. Men heeft idee dat mijn allseason er meer last van hebben dan de reguliere...voorlopig geen oplossing. men heeft alles nagekeken, uitlijnen, balanceren etc...
-verwarming met ramen beslaan; de inverter is eerder al vervangen, echter spontaan beslaan de ramen af en toe. Het probleem is bekend bij Kia. Er is is weer een nieuwe sw update geplaatst. Echter; in principe moet bij stand 'AUTO Climate' alles zelf gaan, verwarmen, koelen en ramen ontwasemen etc... Maar dit laatste doet hij dus niet als de verwarming aan staat (Heat). Hij springt alleen voor koelen de AC aan, niet voor ontwasemen. Als gezegd, dit is bekend en moet anders ingeregeld worden. Voorlopig bij beslaan zelf AC er bij aan doen...
-snelladen; auto is volledig nagekeken, nwste sw erin. Toch haperde regelmatig de 'handshake' met laadpistool. Advies; pistool tegen auto /opening aangedrukt houden. Dat het laden nu nauwelijks boven de 150kw komt heeft alles met accu temp te maken. Volgens Kia zal snelheid aanzienlijk hoger gaan bij hogere temperaturen.
-regenwater onder de 'motor' kap ....heb foto's gemaakt, de 3 sptrips waren ongelijk qua hoogte, en nu hebben ze de middelste rubberstrip hoger gemaakt waardoor er geen water meer tussen kan komen.

De dealer doet zn best, ze snappen dat sommige hardnekkige issues niet leuk zijn...maar ik blijf het een heerlijke auto vinden met nog steeds veel bekijks onderweg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Een Golf GTE met opties is daarmee net zo duur voor mij als gebruiker, dan een KIA EV6 GT-line AWD.
BMW i4 (basis en kaal) ook net zo duur als een Kia.
Een BMW 120i met wat opties en pakketten, duurder dan de Kia.

Zelf moet ik nog de keuze maken, komende weken de laatste proefritten maken. Het lijkt te gaan tussen:
BMW i4 (met basis opties), KIA EV6 GT-Line, Mustang Mach-E, Hyundai Ioniq 5 en de Volkswagen ID.4 GTX (die laatste is eigenlijk geen serieuze optie).
Pagina: 1 ... 86 ... 430 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic