Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:11

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Maar dat is de navigatie update en daar zit een bugje in...
In het filmpje zie je ook dat de navigatiemap de enige is wat niet geupdate wordt...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-01-2024
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:52:
[...]

Maar dat is de navigatie update en daar zit een bugje in...
In het filmpje zie je ook dat de navigatiemap de enige is wat niet geupdate wordt...
Klopt hij installeert meerdere zaken blijkbaar. Ik heb iig de nieuwere 211214 versie op m'n EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

MChellinga schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:56:
[...]

Klopt hij installeert meerdere zaken blijkbaar. Ik heb iig de nieuwere 211214 versie op m'n EV6.
En niet de map geupdate?

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• radeondutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 21:57
xxander968 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:55:

Met sportstand de rotonde af in de regen ging achter heel kort iets uitbreken. De auto corrigeerde sneller dan ik zelf kon. Later heb ik tractiecontrole uitgezet en met sportstand vanuit stilstand rechtuit pedaal gevloerd, maar zonder enig probleem gelanceerd.
Vanuit Kia is er een update beschikbaar voor het tractie controle systeem. Just FYI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radeondutch
KingOfNorway schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:42:
[...]

Dat is het nadeel van leasen, het is de lease maatschappij die bepaalt wat er voor banden onder komen.
Bij mij zitten de standaard kumho ecsta zomerbanden eronder. (21/12 auto ontvangen)
De leasemaatschappij is van mening dat je dood kan vallen en dat je zelf je een afspraak moet gaan maken bij een bandenfitter.
Probeer zelf maar even vlak voor kerst een afspraak te maken, februari hebben de bandenfitters weer plek.

Auto afleveren in de winter, op zomerbanden, niet helpen bij het maken een snelle afspraak, niet vooraf een afspraak voor je inboeken ergens. Ze doen helemaal niets voor je. Je mag lekker op je zomerbandjes de winter trotseren.

Sad story.

ps je kan met de bandenfitter overleggen binnen de merkkeuze, vaak zijn dat meerdere merken, welke banden je wilt. Niet zo flexibel als zelf banden kopen maar er is wel wat te kiezen hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door radeondutch op 31-12-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-01-2024
radeondutch schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:02:
[...]

Bij mij zitten de standaard kumho ecsta zomerbanden eronder. (21/12 auto ontvangen)
De leasemaatschappij is van mening dat je dood kan vallen en dat je zelf je een afspraak moet gaan maken bij een bandenfitter.
Probeer zelf maar even vlak voor kerst een afspraak te maken, februari hebben de bandenfitters weer plek.

Auto afleveren in de winter, op zomerbanden, niet helpen bij het maken een snelle afspraak, niet vooraf een afspraak voor je inboeken ergens. Ze doen helemaal niets voor je. Je mag lekker op je zomerbandjes de winter trotseren.

Sad story.

ps je kan met de bandenfitter overleggen binnen de merkkeuze, vaak zijn dat meerdere merken, welke banden je wilt. Niet zo flexibel als zelf banden kopen maar er is wel wat te kiezen hoor.
Wat een raar verhaal.. ik kreeg keurig netjes de optie om m'n auto met winterbanden te laten afleveren. Dit werd netjes geregeld vanuit de lease maatschappij. Normale banden worden getransporteerd naar de dichtsbijzinde bandenboer voor de wissel ergens in april ofso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeondutch
MChellinga schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:09:
[...]

Wat een raar verhaal.. ik kreeg keurig netjes de optie om m'n auto met winterbanden te laten afleveren. Dit werd netjes geregeld vanuit de lease maatschappij. Normale banden worden getransporteerd naar de dichtsbijzinde bandenboer voor de wissel ergens in april ofso.
Zo hoort het :) Zit je vast niet bij Athlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBronkhorst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
O-B-One schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:12:
[...]

Nu weet ik natuurlijk niet wat jullie, en wanneer, in jullie scherm hebben staan maar ik het het gevoel dat dit weer een “issue” is wat geen “issue” is…?

Bij mij gaat aan het begin van de rit het middelste stoeltje rood branden maar dat gaat na een paar minuten uit en dat brand de rest van de rit niet meer. Ik heb begrepen dat het middelste stoeltje na het starten oplicht om aan te geven dat de controle lampjes werken.

Blijft het bij jullie de hele rit branden?
Goeie, als dat zo is dan is het "probleem" opgelost inderdaad. Ga er de volgende keer op letten of die aan blijft, maar meen me te herinneren dat die inderdaad niet meer zichtbaar was na een tijdje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06 21:58
radeondutch schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:58:
[...]

Vanuit Kia is er een update beschikbaar voor het tractie controle systeem. Just FYI.
Klopt inderdaad want deze jongen kan dinsdag naar de garage voor een update. Als ik bij 80 km/u het stroompendaal in duw dan geeft hij half vermogen en begint de traction control te knipperen. (en dat bij 14 graden en droog wegdek). Zet ik de traction control uit dan is er niks aan de hand gebruikt hij vol vermogen.
(De Ev6 heb ik nu net een week.)

Verder ook de bekende verwarming problemen. Climate control op 21 graden, doet hij netjes verwarmen en dan bedenkt hij dat het wel goed is geweest en knalt de airco aan en heating uit. Kan je vertellen dan wordt het snel koud. Hele bijzondere ervaring, maar wordt gefixt.

Ook werkt de pre-heating niet als de laadkabel er in zit (foutmelding dat de kabel er niet in zit blabla)

Verder is het echt een top auto, als vergelijkingsmateriaal heb ik de auto van mijn vrouw een Peugeot e-208 (wat ook echt een leuke wagen is). Maar je merkt dat de KIA echt is opgebouwd met als doel een EV te zijn. Bij de Peugeot mis ik nog wat handige info en functies die de peugeot gewoon niet heeft. En de ruimte is bizar. Ben zelf 1,95m (lange benen) en zoon zit nog prima achter in. Ga denk nog heel plezier hebben aan de EV6. Moet alleen nog wennen aan de melding geluiden, soms hoor ik een melding geluid en moet ik echt zoeken met wat er nou is. :P

Verder heb ik een gemiddeld verbruik van 5,4 km/kwh (rij heel veel 80 wegen en met I-padel)

En elke Tesla rijder zit je gapend aan te kijken, ook vrij bijzonder. Vind het nog steeds een prachtige auto en hun blijkbaar ook ;) .

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen.zwrt
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-06-2023
radeondutch schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:02:
[...]

Sad story.

Ik heb woendag gebeld naar Kwikfit en kan 5 januari winterbanden laten monteren op mijn EV6 (lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taa_nl
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:32
Aan de snellader vandaag. Gekozen voor Ionity en haalt netjes de 150 KW. Tevreden mee en zal nog beter gaan als het warm wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taa_nl
  • Laatst online: 22:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eL4IZ07mEUTAQ9H1MZEr1Py4E1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTlhg3JPlv7xlWqKm0VsZFIq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWJT78
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-04-2022
Zojuist mn EV6 opgehaald bij de dealer. Ze hadden de auto eergister binnengekregen en ik kon hem vandaag al ophalen. Volgens de man die mij hielp, is de Zombie-mode opgelost met de nieuwe software die ze er gister in hebben geschoten. Ik ga het meemaken.
1e 100 km inmiddels achter de rug, en het rijdt heerlijk! Maar dat deed mn vorige e-niro overigens ook…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-06 18:39
Kun je de camera's van de Kia Ev6 ook gebruiken als dashcam, zoals bij tesla?

Zo niet heeft iemand al een dashcam netjes weggewerkt? Bij sommige auto's kun je de stroom halen uit de achteruitkijkspiegel. Kan dat bij ev6 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theflying
De Ideale Man schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:03:

Zo niet heeft iemand al een dashcam netjes weggewerkt? Bij sommige auto's kun je de stroom halen uit de achteruitkijkspiegel. Kan dat bij ev6 ook?
Ik heb even gekeken in mijn EV6 Plus (enkel achteruitrijcamera) en deze kan je alleen aanzetten tijdens het rijden (handmatig) of als je achteruitrijdt (automatische).

Als je de Sentry-mode van Tesla bedoelt, kan ik deze helaas niet ontdekken in de Ev6 en denk dat deze er ook niet in zit.

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:40

Technisch: ja. Praktisch in Nederland: nee

Er zijn versies van de EV6 op de markt waar de ingebouwde camera's als dashcam gebruikt kunnen worden. Dacht in Korea. Maar heb nog geen Europese verse gevonden waar deze optie ook is aangeboden.

Er is iemand in dit topic die een dashcam heeft waar alles is aangesloten. Moet je even de zoekfunctie gebruiken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:17

Zo niet heeft iemand al een dashcam netjes weggewerkt?
Hier staan een paar foto's.
Dashcam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:11
Anunnaki schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:42:
Kia niet stiekem met een update gekomen die het probleem met Active Sound die door de laatste update is ontstaan oplost?
In Korea is er een nieuwe versie uit 29-12, ik verwacht asap een nieuwe NL versie, nu nog op 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
grotegok schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:57:
[...]

In Korea is er een nieuwe versie uit 29-12, ik verwacht asap een nieuwe NL versie, nu nog op 14-12
Das goed nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robvef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 09:20
Vandaag ook mijn rode EV6 GT-Line in ontvangst mogen nemen. Maar ben niet tevreden over de aflevering. Ten eerste waren ze al anderhalf uur te laat en werd ook nog eens afgeleverd met nog maar 80 km actieradius. Heel erg slecht als je het mij vraagt.

Verder natuurlijk meteen een ritje gemaakt en alles werkt tot nu toe naar behoren. Verwarming een beetje vreemd, maar moet nog overal even induiken hoe alles werkt.

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
[...]

In Engeland hebben ze ook 29-12 update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Volgens mij is dat niet de 29 december update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 21:55
[...]

Enig idee wanneer je die update(s) in NL OTA kunt installeren? Zou mooi zijn als dit voor wat verbeteringen gaat zorgen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:36
Alvast veel veilige en probleemloze kilometers gewenst voor 2022.

Hopelijk kan ik me over een half jaar ook EV6 eigenaar noemen. "Duurt te lang..."

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 10:56
Phusebox schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:16:

Hopelijk kan ik me over een half jaar ook EV6 eigenaar noemen. "Duurt te lang..."
HaHa vertel mij wat. Dat ze maar een beetje opschieten met die EV6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heggel007
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-01-2022
Phusebox schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:20:
[...]

Is hier ooit nog wat uit gekomen?
Een van mijn collega’s heeft inmiddels een 77 kWh EV6.
We gaan vanzelf zien hoe er geladen kan worden bij verschillende batterij temperaturen.

Het wachten is op de software update van Kia die voorverwarmen van de batterij mogelijk maakt, dat zou veel schelen.

KoffieKarma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 16:03
Mister I schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:42:
[...]

Volgens mij is dat niet de 29 december update.
Hoe kom je daar zo bij? Vanwege de titel van het filmpje? Of de in het scherm getoonde versie? /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
henrov schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:50:
[...]

Hoe kom je daar zo bij? Vanwege de titel van het filmpje? Of de in het scherm getoonde versie? /s
Dat staat in beeld, versie 211214
Hij heeft deze versie op 29-12 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:16:

Yes het is je gegund! En dan zullen er veel echte eigen beleefde ervaring updates van je volgen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 21-04 09:24
Ik kijk inmiddels liever naar EVodessy op YT dan onze vriend in Scandinavië....

Allemaal gezellige avond, goed uiteinde en veel fun in 2022 met mooiste en gaafste EV van het moment ! Cheers !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
[...]

Hier staan de release notes:
https://update.kia.com/KR...5TDsWdizQJRAEp7dH2XRKOyhs

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vanmiddag voor het eerst snel laden getest bij een 150kW Shell Recharge station (moet nog een aantal maanden wachten op een paal thuis, dus dan maar publiek het e.e.a. testen).
De buitentemperatuur was 13 graden en de accu was dan ook nog niet op temperatuur (sneeuwvlokje).
SoC begon met 39% en laden begon direct op 66kW, daarna 125kW en een tijdje op 150kW om daarna weer terug te zaken naar 130kW.
Naast mij stond overigens een Nissan Leaf, die bleef hangen op 30kW. Wat dat betreft ben ik qua laadsnelheid tevreden.

Nu het grote ding waar ik tegenaan liep: gedurende de laadsessie is het een 6-tal keer voorgekomen dat de paal de melding gaf "Laden is beëindigd door het voertuig". De auto zelf gaf echter niets aan.
Telkens weer de hele procedure opnieuw gestart en dan ging het weer een paar minuten goed. Ook de paal ernaast getest, maar zelfde fenomeen.
Bij de laatste poging heb ik de kabel op de paal laten steunen, toen is het goed gegaan tot 80% (opgegeven max, en stopte toen ook netjes). Maar of dat toeval was kan ook maar zo.
Ik heb in ieder geval het idee dat de kabel geen goed contact lijkt te maken met de auto. Herkent iemand dit wellicht?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfP9eIGGQ4Y6_6yqo6cf51EXxxo=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ptco9sLjYevZ4SYP4CLLhnyk.gif?f=fotoalbum_large

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:53

jefjef

learning by doing

TWJT78 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:55:
Zojuist mn EV6 opgehaald bij de dealer. Ze hadden de auto eergister binnengekregen en ik kon hem vandaag al ophalen. Volgens de man die mij hielp, is de Zombie-mode opgelost met de nieuwe software die ze er gister in hebben geschoten. Ik ga het meemaken.
1e 100 km inmiddels achter de rug, en het rijdt heerlijk! Maar dat deed mn vorige e-niro overigens ook…
O mooi welke software versie heb je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPE2021
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik heb gisteren voor het eerst snelgeladen. De accu was 50% maar wilde het eens uitproberen.

Na 2 laadpalen geprobeerd te hebben (Allego 350KW volgens de verpakking) kwam ik er achter dat in de Connect app de instelling voor maximaal laden AC en DC beiden ineens op 50% stonden, geen idee hoe dit is gebeurd maar ik zal er wel per ongeluk op gezeten hebben.

Of de accu op temperatuur was, het was lig 14 graden en ik had net 20km gereden, weet ik niet maar ik kwam helaas niet boven de 100KW uit. Na 20 minuten zat ik op 70%. Nog niet helemaal naar wens dus.
Volgende week ga ik Ionity eens proberen, hopelijk daar een betere score..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Iedereen een fijn en max kwh 2022!..

Bij mij gaat de range steeds lager en lager..🤷🤷
( En ja, de auto geeft dezelfde range als de app )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxOJc7w46v4us--Z8t276XNAdHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NvwgDKjskCpfDg6ZT7ofJa4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 18:02

anc

Ik denk dat die app de weg kwijt is.
Bij mij stond ook charge limit van AC en DC op 50% en mijn gemiddeld verbruik is gezakt naar 2.37km/kWh. Dat klopt van geen kant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Van de week de december update op de navigatie geïnstalleerd. Gisterenavond reden we naar huis en klopte op het laatst de GPS positie niet meer. We reden aan de verkeerde kant van een kanaal en ook in de wijk zaten we een straat verder. Opvallend was ook dat de tijd van de navigatie niet klopte direct na wegrijden. Ipv 21:30 was het 14:42. Kan ongerelateerd zijn aan de update, maar opvallend is het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:23
@Speedfight ik heb geen EV6, maar wel al 3x slechte ervaring met Shell Recharge laders met onze beide auto's (na minuut uitvallen, kabel niet meer los te krijgen van de auto). Het zal vast pech zijn, maar als ik moet snelladen probeer ik nu lekker Fastned of Ionity te pakken. Dat is inpluggen en klaar, geen pasje voor nodig.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:19

swat!

computeraar

VidaR-9 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 10:05:
@Speedfight ik heb geen EV6, maar wel al 3x slechte ervaring met Shell Recharge laders met onze beide auto's (na minuut uitvallen, kabel niet meer los te krijgen van de auto). Het zal vast pech zijn, maar als ik moet snelladen probeer ik nu lekker Fastned of Ionity te pakken. Dat is inpluggen en klaar, geen pasje voor nodig.
Helaas had ik dezelfde ervaring met mijn e-Golf, sindsdien laat ik de shell laders link liggen ;w

EV6 Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Beste wensen voor 2022 iedereen! *O* *O* *O*
Anunnaki schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:16:
[...]

Gele hesjes??.....ff zoeken dan. Want die heb ik tot nu toe nergens nog gezien.
Is kennelijk niet standaard...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqrMzwes-25__tmHG07KqmzcvHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90rwcJ0WfeBJAPm21owjFrNn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JRmh290uKpdRz5dn3XJ0oVzYF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLVW6lwZS9xJumFpSyTXdmTG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hape4
  • Laatst online: 31-10-2024
PsychoMania schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:20:
Beste wensen voor 2022 iedereen! *O* *O* *O*

[...]

Is kennelijk niet standaard...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah hier ook zoiets via Van Mossel.

Gisteren met het iets warmere weer en wat rustiger binnendoor rijden kwam de terugweg gemiddeld 6km/kwh in beeld !
De heenweg kwam ik de eerste EV6 in het wild tegen bij Hengelo (Gld), een prachtige rode!

Vorige week is de auto trouwens terug geweest voor de trilling bij 110km/h en heeft de garage de banden gebalanceerd.
Helaas heeft dat weinig geholpen, vreemde is dat het de ene keer erger lijkt dan de andere keer. Dat stoort op den duur echt!
Daarnaast hoop ik dat het voorverwarmen via de app of in de auto ingesteld snel kan worden geactiveerd. Na deze week lijkt het weer kouder te worden en ruiten krabben zou toch niet meer nodig moeten zijn.
Hoewel er nog voldoende ruimte is voor andere updates en verbeteringen in de software ben ik verder voorlopig tevreden met de auto.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ANiMXJwfn7Q_-4FcnKqtQ_iPjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evtTzTMuXF8uFsMlIbrTdGCE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Hape4 op 01-01-2022 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EPE2021
Hape4 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Ah hier ook zoiets via Van Mossel.

Gisteren met het iets warmere weer en wat rustiger binnendoor rijden kwam de terugweg gemiddeld 6km/kwh in beeld !
De heenweg kwam ik de eerste EV6 in het wild tegen bij Hengelo (Gld), een prachtige rode!

Vorige week is de auto trouwens terug geweest voor de trilling bij 110km/h en heeft de garage de banden gebalanceerd.
Helaas heeft dat weinig geholpen, vreemde is dat het de ene keer erger lijkt dan de andere keer. Dat stoort op den duur echt!
Daarnaast hoop ik dat het voorverwarmen via de app of in de auto ingesteld snel kan worden geactiveerd. Na deze week lijkt het weer kouder te worden en ruiten krabben zou toch niet meer nodig moeten zijn.
Hoewel er nog voldoende ruimte is voor andere updates en verbeteringen in de software ben ik verder voorlopig tevreden met de auto.[Afbeelding]
Ik ben erg benieuwd wat de oplossing zal zijn voor het trillen. Ik heb hetzelfde probleem tussen 110 en 120 km/uur. Daarboven verdwijnt het maar het is precies de snelheid je je normaal op de snelweg rijdt...
Als je iets te weten komt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hape4
EPE2021 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Ik ben erg benieuwd wat de oplossing zal zijn voor het trillen. Ik heb hetzelfde probleem tussen 110 en 120 km/uur. Daarboven verdwijnt het maar het is precies de snelheid je je normaal op de snelweg rijdt...
Als je iets te weten komt hoor ik het graag.
Precies, bij 110 km/uur is dat het meest merkbaar. Ik ben ook benieuwd naar de oplossing, geloof niet dat het nog in de banden zit. Als ik meer weet laat ik het hier zeker horen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPE2021
anc schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 09:56:
Ik denk dat die app de weg kwijt is.
Bij mij stond ook charge limit van AC en DC op 50% en mijn gemiddeld verbruik is gezakt naar 2.37km/kWh. Dat klopt van geen kant!
Je hebt gelijk, de app of de auto is de weg kwijt. De charge limits staan opnieuw op 50% bij AC en DC. Zolang hij de instellingen maar niet reset tijdens het laden is het niet een heel groot issue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPE2021
Hape4 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Precies, bij 110 km/uur is dat het meest merkbaar. Ik ben ook benieuwd naar de oplossing, geloof niet dat het nog in de banden zit. Als ik meer weet laat ik het hier zeker horen !
Misschien zijn het de velgen (ik heb de GT-line). Ik ga aankomende week de winterbanden er onder laten zetten, als dat wat verandering biedt za ik het je laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Die pakketten met hesjes etc betaal je natuurlijk ook gewoon. Staat bij mij ook op de offerte aan 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Ik heb ook een door Wensink afgeleverde auto en heb dat pakketje niet :p wellicht afspraken met leasemjj ofzo.

Zojuist even in een wasbox gewassen, leek mooi schoon maar toen hij was opgedroogd was hij nog behoorlijk vies. Ook aardig wat vlekken van het "vlek vrije water" :+

Daarna thuis even alle ruiten en spiegels met rain-x gepoetst. Kijken of dat nog wat helpt met het zicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hape4
EPE2021 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Misschien zijn het de velgen (ik heb de GT-line). Ik ga aankomende week de winterbanden er onder laten zetten, als dat wat verandering biedt za ik het je laten weten.
Ik ben heel benieuwd, heb zelf ook de GT-line. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Laatst online: 22:11
Iemand enig idee met wat voor coating de auto wordt afgeleverd?

En hebben de mensen die door de wasstraat zijn geweest die coating er nog steeds op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:45:
Iemand enig idee met wat voor coating de auto wordt afgeleverd?

En hebben de mensen die door de wasstraat zijn geweest die coating er nog steeds op zitten?
Denk dat er geen coating op zit?

Aangezien de auto, van wat ik heb begrepen, nogal snel vies wordt, heeft iemand al spatlappen gevonden?

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 01-01-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Denk dat er geen coating op zit?
Jazeker wel, ook wel aardige beading wanneer er water op de auto ligt.

Naar mijn mening wordt de achterruit door deze coating ook weer heel makkelijk van water ontdaan tijdens het rijden, vandaar dat ik graag wil weten welke het is.

En een auto wordt altijd vies, maar door een coating is hij normaliter dan makkelijk te reinigen.

[ Voor 11% gewijzigd door Loei123 op 01-01-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Naar mijn mening wordt de achterruit door deze coating ook weer heel makkelijk van water ontdaan tijdens het rijden, vandaar dat ik graag wil weten welke het is.

En een auto wordt altijd vies, maar door een coating is hij normaliter dan makkelijk te reinigen.
Dan zal het die behandeling van 200 euro wel zijn uit de prijslijst. Die heb ik niet genomen, leek me zonde van het geld.

Master-Care lakbescherming
https://www.master-care.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 01-01-2022 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Is dat niet dat wax programma van die wasstraat naast Van Mossel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanKoen
  • Laatst online: 15:35
Hape4 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Het trillen is na 3000 km nagenoeg verdwenen en nu na de wisseling naar All seasons banden, geen trillingen meer. M.i. waren de banden de oorzaak van het trillen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikDuif1981
De beste wensen voor 2022 allemaal!

Wanneer komen die updates OTA beschikbaar? Ik vind het persoonlijk heel onhandig dat updates zelf geïnstalleerd moeten worden, dit moet toch via OTA mogelijk zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
MaikDuif1981 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:02:
De beste wensen voor 2022 allemaal!

Wanneer komen die updates OTA beschikbaar? Ik vind het persoonlijk heel onhandig dat updates zelf geïnstalleerd moeten worden, dit moet toch via OTA mogelijk zijn?
Het is de vraag of het überhaupt komt. En dan kan het ook alleen navigatie updates zijn en geen echte software updates voor de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radeondutch
Speedfight schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:15:
Ik heb in ieder geval het idee dat de kabel geen goed contact lijkt te maken met de auto. Herkent iemand dit wellicht?

[Afbeelding]
Had ik ook de eerste en tot nu toe enige keer laden bij fastnet in Haarlem.
Toevallig stond er een fastnet medewerker (engineer/monteur) die me vriendelijk hielp. Deed niet veel anders dan ik deed, de normale procedure, maar tweede proging om te laden werkte prima. Niet heel rap want was koud en zat al boven 80 procent.

Bij publieke laders in Castricum geen enkel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikDuif1981
Phusebox schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Het is de vraag of het überhaupt komt. En dan kan het ook alleen navigatie updates zijn en geen echte software updates voor de auto.
Eigenlijk zeg je dus dat je zelf die updates zult moeten installeren? Dat is wel klote zeg, tenzij Kia bij elke update je auto komt ophalen, voorzien van een update en weer thuis aflevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MaikDuif1981 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:32:
[...]

Eigenlijk zeg je dus dat je zelf die updates zult moeten installeren? Dat is wel klote zeg, tenzij Kia bij elke update je auto komt ophalen, voorzien van een update en weer thuis aflevert.
Uiteindelijk zul je in een situatie belanden waar je misschien nog maar twee updates per jaar hebt. Nu is het gewoon meer omdat alles nog nieuw is en er vanalles ontdekt wordt.

Ik doe het bij mijn BMW ook altijd zelf. Die update OTA ook alleen de kaart van de navigatie en dan ook alleen de Benelux. Wil ik Europa bijwerken of de rest van de software dan moet ik het zelf doen of bij een onderhoud.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 01-01-2022 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-01-2024
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat we maar vele kilometers in onze EV6en mogen rijden!

Is het jullie ook opgevallen dat de meegeleverde laadkabel vrij dik is? In vergelijking met mijn vorige laadkabel en die van de eniro van mijn partner is hij een stuk dikker. Zouden ze de EV6 al voorbereid hebben op 22kW AC laden en daarom een dikkere kabel meegeleverd hebben? In theorie zou de auto dat makkelijk aan moeten kunnen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Robvef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-04 09:20
Nu net voor de eerste keer de zombie modus mogen ervaren. Eerst natuurlijk de bekende oplossingen geprobeerd:
- uitstappen, op slot doen en even weglopen en daarna weer terugkomen (ook tip van de KIA Assistance NL)
- Youtube filmpje met het 'resetten' van het systeem door de EV knop 10 seconden ingedrukt te houden

Beide methodes lukte niet en had dus ondertussen al LM gebeld, die verbonden me door naar KIA Assistance NL en die zouden iemand sturen.

Uiteindeljik nog even het forum afgespeurd en toen kwam ik een tip tegen van iemand over de Hyundai Ioniq 5. Daarin werd gezegd, uitstappen, op slot doen en via de KIA Connect software remote de Climate Control starten. Als deze dan aangaat, instappen en starten.

En dat was voor mij de juiste 'oplossing' Daarna nog een aantal keer gestopt en gestart en alles werkte weer als een zonnetje. Dit zal vanaf nu mijn eerste oplossing zijn. Hoop dat het anderen ook helpt, mocht dit ze overkomen

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[ Voor 4% gewijzigd door Robvef op 01-01-2022 17:33 ]

The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWJT78
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-04-2022
jefjef schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 00:36:
[...]

O mooi welke software versie heb je nu dan?
210719 kennelijk. Dat lijkt me dus zeker niet de meest recente sw. Nou ja, tot op heden geen problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Dartlink schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Is dat niet dat wax programma van die wasstraat naast Van Mossel?
Ongetwijfeld, want ik kan je vertellen dat de EV6 niet met een coating wordt afgeleverd. De mijne is op mijn expliciet verzoek aan de buitenkant / binnenkant niet aangeraakt, behalve goed luchten en binnenkant ramen schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Dan zal het die behandeling van 200 euro wel zijn uit de prijslijst. Die heb ik niet genomen, leek me zonde van het geld.

Master-Care lakbescherming
https://www.master-care.nl/
Wassen neus (toepasselijke uitspraak). Gewoon naar een goede detailer gaan die met producten als Gyon werkt. Daar de auto af dealer direct naartoe brengen, hem de laktdikten goed op laten meten en zijn ding laten doen (lakdefecten verwijderen en glascoating er op).

Kost je tussen 800-1000 euro, maar ben je voor 3 jaar klaar. Heb je alle kosten van de krasstraat (+besparing) er mooi uit, en het is veeel beter voor je lak.

Wel van tevoren nog laten wrappen wat je wilt doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Mijn ervaring na 3 dagen 58kw EV6 basis, in nov. geproduceerd.

Dealer:
* Auto 68% vol afgeleverd, ondanks 0beurt en afspraak 100% vol. Jammer.
* Daarnaast was klepje zekeringkast foetsie, bleek in dashboard kastje te zitten. Slordig.
* Verkoper is begaan, en enthousiast. Erg fijn.
* Alle medewerkers van de vestiging zijn relaxed, down to earth. Ze zullen je altijd helpen. Fijn!
* Ook ik mis de bestelde medi kit met hesjes enz enz. Ga ik mee terug.

Auto:
* Trillende banden, heb ik ook last van. Ga ik nog mee terug.
* Geen gekke dingen met klimaatbeheersing. Wel is de logica matig geprogrammeerd. Ik moet wat meer ‘sturen’, maar tot nu toe mee te leven. Ik wacht een update af.
* 1x zombie modus gehad. Sindsdien sleutel 10 bij mij.
Wat ook helpt is je eigen proces aanpassen. Na het indrukken van de startknop leer ik mijzelf aan om EERST de gordel om te doen. In de praktijk geeft dit voldoende tijd om niet stuk te gaan.
* Aflegruimte. Ik heb sommige attributen die kunststof snel beschadigen, zoals sleutels en secrid portemonnee. Ik moet op zoek naar een beschermde oplossing.
* Touchscreen heeft snel vette vingers. Ik weet nog niet goed hoe snel dit beschadigd (zacht kunststof? Het is geen glas denk ik), dus maak het nog niet schoon.
* Waar ik al bang voor was is ook uitgekomen. Ik mis de sfeerverlichting. De auto is één donker gat van binnen. Hier ga ik een oplossing voor verzinnen.
* Kofferbak: vastzetten inhoud. Gezien beugeltjes, nog niet naar kunnen kijken voor een goede oplossing.

Verder:
* Ik trek veel bekijks (interstellar grey). Mensen lopen om de auto, en Kia rijders kijken extra.
* De auto is écht fantastisch. Stil en mooi. Snel maar ook precies. Supervet gewoon!
* Laden doe ik op 100kw, met een sneeuwvlokje in accu. Van 36 tm 78% op deze snelheid. Hierna 50kw

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• damianvd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik heb inmiddels de 236kW gehaald bij een Ionity lader :*)

Afgelopen dagen 4x geladen, 1x bij Tesla en 3x bij Ionity.
Ik heb het idee dat ik bij de Tesla superchargers niet de volledige snelheid kon behalen, hier bleef de snelheid op 77kw en 110kw van 6% tot 83%. Was ongeveer 7 graden en Min. batterij temp was 16 graden toen ik begon met laden.

De 2 keren bij Ionity kwam ik niet hoger dan 130-150kW, hier begon ik met laden bij een wat hogere soc (20-30%).

Vandaag begonnen met laden bij 8% en min. batterij temp van 16 graden. Laden begon gelijk met 110kw, na een tijdje ging het naar 196kw en daarna vanaf zo'n 40% nog even 236kw geladen tot 52%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLVzU69uWCOOGg101k28X-6vKv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKIGSMfs5E1VEW8WztU1G2cM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_tCG2_y-w-IeqOG-v1rCqWulgI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TStRt0Pvl5DhyJsxKGzXfv5j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:32:
[...]

Wassen neus (toepasselijke uitspraak). Gewoon naar een goede detailer gaan die met producten als Gyon werkt. Daar de auto af dealer direct naartoe brengen, hem de laktdikten goed op laten meten en zijn ding laten doen (lakdefecten verwijderen en glascoating er op).

Kost je tussen 800-1000 euro, maar ben je voor 3 jaar klaar. Heb je alle kosten van de krasstraat (+besparing) er mooi uit, en het is veeel beter voor je lak.

Wel van tevoren nog laten wrappen wat je wilt doen ;)
Helaas kan ik hier in de buurt niet echt iets vinden wat zoiets betaalbaar doet. Glas coating heb ik prijzen gekregen van gemiddeld rond de 1500 euro en dat was meestal niet de "top behandeling".

Een volledige wrap kwam al snel op 4000-5000 euro. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 01-01-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Het is mij gisteren gelukt in de auto op slot te doen met de sleutels er in.

Vergrendeld met de app terwijl sleutels in koffer lagen.

Geen enkele waarschuwing gehad dat sleutels nog in de auto lagen.

Enerzijds denk ik: geen problemen, ik heb de auto op slot gedaan met de app, hij kon ook weer open met de app. Enerzijds denk ik: auto met sleutels er in? Een ruitje intikken is dan genoeg om de auto probleemloos mee te nemen. En een gestolen auto waarbij je niet langer in bezit bent van de sleutel vormt een probleem voor de verzekering voor zover ik weet.

Wat is jullie gedachte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op zondag 2 januari 2022 @ 07:33:
Het is mij gisteren gelukt in de auto op slot te doen met de sleutels er in.

Vergrendeld met de app terwijl sleutels in koffer lagen.

Geen enkele waarschuwing gehad dat sleutels nog in de auto lagen.

Enerzijds denk ik: geen problemen, ik heb de auto op slot gedaan met de app, hij kon ook weer open met de app. Enerzijds denk ik: auto met sleutels er in? Een ruitje intikken is dan genoeg om de auto probleemloos mee te nemen. En een gestolen auto waarbij je niet langer in bezit bent van de sleutel vormt een probleem voor de verzending voor zover ik weet.

Wat is jullie gedachte?
Sommige auto's deactiveren de sleutels die nog in de auto liggen waardoor deze onbruikbaar zijn. Totdat de auto weer met een geactiveerde sleutel geopend wordt en de sleutel ook weer geheractiveerd wordt.

Probeer eens of dat hier ook zo is?
Sleutel in de auto met een raam open, afsluiten met de app, sleutel uit de auto nemen en kijken of je kunt openen en starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Phusebox schreef op zondag 2 januari 2022 @ 07:53:
[...]

Sommige auto's deactiveren de sleutels die nog in de auto liggen waardoor deze onbruikbaar zijn. Totdat de auto weer met een geactiveerde sleutel geopend wordt en de sleutel ook weer geheractiveerd wordt.

Sleutel in de auto met een raam open, afsluiten met de app, sleutel hit de auto nemen en kijken of je kunt openen en starten?
Ga ik vandaag proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
king_dude schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:00:
Mijn ervaring na 3 dagen 58kw EV6 basis, in nov. geproduceerd.

* 1x zombie modus gehad. Sindsdien sleutel 10 bij mij.
Wat ook helpt is je eigen proces aanpassen. Na het indrukken van de startknop leer ik mijzelf aan om EERST de gordel om te doen. In de praktijk geeft dit voldoende tijd om niet stuk te gaan.
Dit is exact wat ik altijd doe, 0x zombie modus gehad. Ik neem gewoon ff de tijd voor ik hem in R of D plaats. Of het hieraan ligt weet ik niet maar ga ik ook niet uit proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-01-2024
Anunnaki schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Dit is exact wat ik altijd doe, 0x zombie modus gehad. Ik neem gewoon ff de tijd voor ik hem in R of D plaats. Of het hieraan ligt weet ik niet maar ga ik ook niet uit proberen.
Dit doe ik ook inderdaad! Zitten, aanzetten, gordel om en je bent READY. Niet vergeten deze instructies door te geven als iemand anders erin gaat rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Phusebox schreef op zondag 2 januari 2022 @ 07:53:
[...]

Sleutel in de auto met een raam open, afsluiten met de app, sleutel uit de auto nemen en kijken of je kunt openen en starten?
Gedaan. Raam open, sleutel door het raam.
Via app vergrendeld. Piept een paar seconden want sleutel in auto. Sleutel via raam gepakt.
Auto geopend met sleutel en weggereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Gedaan. Raam open, sleutel door het raam.
Via app vergrendeld. Piept een paar seconden want sleutel in auto. Sleutel via raam gepakt.
Auto geopend met sleutel en weggereden.
Ai caramba. Geen beveiliging dus. Jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 02-01-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Phusebox schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Ai caramba. Geen beveiliging dus. Jammer.
De piep is best indringend maar tegelijkertijd weten we uit ervaring dat de sleutel in de auto achter kan blijven. Dat is al een keer gebeurd.
De app geeft dan netjes een melding dat de deuren open zijn. Daar reageer je op door via de app de deuren te sluiten.
Maar er is dus een behoorlijke kans dat je sleutels in de auto blijven liggen. Wordt je raam ingetikt, dan heb je een erg moeilijk verhaal tegenover de verzekering ben ik bang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:49:
[...]

De piep is best indringend maar tegelijkertijd weten we uit ervaring dat de sleutel in de auto achter kan blijven.
De app geeft dan netjes een melding dat de deuren open zijn. Daar reageer je op door via de app de deuren te sluiten.
Maar er is dus een behoorlijke kans dat je sleutels in de auto blijven liggen. Wordt je raam ingetikt, dan heb je een erg moeilijk verhaal tegenover de verzekering ben ik bang.
Nou ja goed, gewoon even logisch nadenken dat wanneer je die melding krijgt en de auto sluit met de app dat je dan ook checkt of je de sleutel wel bij je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Phusebox schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Nou ja goed, gewoon even logisch nadenken dat wanneer je die melding krijgt en de auto sluit met de app dat je dan ook checkt of je de sleutel wel bij je hebt.
Ik heb mijn vrouw al geïnstrueerd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
Is toch vaak het geval. Laat je je sleutels in de voordeur hangen en halen ze je huis leeg heb je ook een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Phusebox schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Dit is natuurlijk een no-brainer....

waarom zou je uberhaupt uitstappen en met de app de auto vergrendelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 11:41

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

EricEB schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:06:
[...]

idd, maar ik denk 'omdat het kan'. Ik heb al jaren auto's met de mogelijkheid om deuren open en dicht te doen via een app, maar werkelijk nog nooit gedaan in de praktijk. Wel getest, maar omdat er een flinke vertraging zit tussen de knop in de apps en het daadwerkelijk open/dicht gaan is de fysieke remote gewoon veel sneller.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henrov
EricEB schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:06:
[...]

We waren met de honden wezen wandelen. Die waren nat en vies en zijn achter de auto afgedroogd. Daarbij heeft ze de sleutels aan de kant gelegd. .Ze loopt met de druktemakers naar binnen. Afgeleid door de honden. Staat in de keuken en krijgt een melding in de app die zegt: "Deuren zijn nog open". Ze drukt op vergrendelen. Want de telefoon heeft ze in de handen, de sleutels op dat moment niet.
Realiseert zich op dat moment niet dat de sleutels nog in de auto liggen want afgeleid dor de drukte makende honden.

Pas toen we een paar uur later weg wilden en de sleutels niet konden vinden bedacht ze zich dat die nog wel eens in de koffer zouden kunnen liggen.

Het is geen standaard procedure. Maar ook niet één die nooit voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
stimpyrulez schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:36:
[...]

Moet zeggen dat ik het ook nog niet heel duidelijk vind hoor.
Onderstaand staat op de site

[...]

Maar je betaald dus 1 jaar lang geen abonnementskosten...
Of wel, je kan dan toch beter voor de 'advanced' gaan aangezien die dan toch ook gratis is (en na een jaar automatisch beëindigd)?
Of lees ik dat verkeerd?
Even een oude quote naar boven toveren. Maar zijn er al meer die een keuze hebben gemaakt?

Ik heb die namelijk nog niet gedaan 😀

Ik laad opzich zelf veel thuis. Maar bij langere afstanden kan het wel eens handig zijn zo goed mogelijk tarief te hebben. Iemand al een idee of als je nu het advaced pakket kiest niet het abonnement van 10euro hebt. Zo niet, zijn er andere aanbieders gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joluv
  • Laatst online: 10-06-2022
De Kumho banden hebben een speciaal geluid dempend foam , dit kan trillingen veroorzaken.
Dit blijkt ook wel als je overstapt naar winterbanden het trillen verdwenen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5jdfmsSKBKYUnCqdPaoZSO_CTE0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4rbhn2hwgyBXeKWOAGNJHgEa.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
henrov schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:11:
[...]

We waren met de honden wezen wandelen. Die waren nat en vies en zijn achter de auto afgedroogd. Daarbij heeft ze de sleutels aan de kant gelegd. .Ze loopt met de druktemakers naar binnen. Afgeleid door de honden. Staat in de keuken en krijgt een melding in de app die zegt: "Deuren zijn nog open". Ze drukt op vergrendelen. Want de telefoon heeft ze in de handen, de sleutels op dat moment niet.
Realiseert zich op dat moment niet dat de sleutels nog in de auto liggen want afgeleid dor de drukte makende honden.

Pas toen we een paar uur later weg wilden en de sleutels niet konden vinden bedacht ze zich dat die nog wel eens in de koffer zouden kunnen liggen.

Huissleutel aan de autosleutel maken? Dan kom je er gelijk achter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Joluv schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:50:
De Kumho banden hebben een speciaal geluid dempend foam , dit kan trillingen veroorzaken.
Dit blijkt ook wel als je overstapt naar winterbanden het trillen verdwenen is.

[Afbeelding]
Zou kunnen....

Maar ik heb af dealer Conti's allseason gekregen, trillen ook. Zelfs na opnieuw balanceren. Dinsdag gaat auto weer heen...ben langzaam beetje klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theflying
Allereerste de allerbeste wensen voor 2022 en veel veilig kilometers.
De start van het nieuwe jaar is voor mij bijzonder verlopen.
Eerste dag van het jaar had ik het plan om de auto vrij te maken van eventuele vuurwerkkruid en andere troep.
De auto met de hand gewassen zoals ik dat altijd doe (doe al 12 jaar hobbymatig detailen) en ik zeg niet dat ik precies weet wat ik doe maar weet verrekte goed waar ik op moet letten.
Tijdens het drogen van de deursponningen hoorde ik eens een luide tik (ik dacht eerst een relay), en +- 12 sec later weer. Maar naarmate ik beter luisterde leek het uit de speakers te komen.

Na de auto verder gedroogd te hebben, ging de auto starten om te kijken of het tikken wegging. De auto heeft al die tijd ontgrendeld gestaan en ik ben ongeveer 2,5 / 3 uur bezig geweest. Dus ik dacht, dat is iets van een relay die schakelt om één of andere reden.

Na het starten begon hij razendsnelle te tikken (ongeveer zo'n 10 Hertz) en daarna ging het weer terug naar elke 12 seconden een tik. Nu hoorde ik duidelijk dat het uit de voorste speakers kwam (niet alleen de deuren maar ook die van het dashboard).
Ook kwam er alleen nog maar geluid uit de achterste speaker. Elke keer dat de tik kwam schakelde het volledige geluid uit en vervolgens ging achter alleen weer aan. Verder geen foutmelding, geen raar gedrag (buiten de bekende problemen) of wat de dan ook. De auto deed het verder goed. Alleen elke keer die tik en bij het ontgrendelen een 10 Hertz tik geluid voor 2 seconden.

Erg vreemd allemaal, na een nacht buiten te hebben gestaan en regenbui wilde ik controleren of er geen zekering kapot waren. Ik de ochtend de auto ingeschakeld en weer het tikken. Maar nu had ik geluid voor, voor enkele seconden en toen had ik helemaal geen geluid meer (ook niet achter). Wat ik ook deed er kwam geen geluid uit, navigatie niet, sensoren niet, niks. Ik heb de 12V accu losgekoppeld (gelijk aan de druppelladder gehangen, ik dacht misschien dat er iets is met de accu omdat hij 3 uur ontgrendeld stond) en elke zekering één voor één doorgemeten (onder dash en in frunk) maar geen enkele zekering was kapot.
Toen de accu helemaal vol was, alles weer aangesloten. Weer het tikken maar geen geluid. Maar nu was ook het tikken om 12 sec weg en alleen bij het opstarten.

Daarna een software update gedaan (stond nog de versie van Juli op, bedankt Van Mossel, vorige week opgehaald en kan terug voor het TCS systeem waar gewoon een update voor was) maar nog steeds geen geluid. Nog een reset gedaan maar ook dit had geen effect. Dus morgen naar de dealer.

Kan ook nergens vocht vinden en dit is niet de eerste keer dat ik EV was (vrouw rijdt een E-208).
Dus ik weet niet of het door het wassen komt (denk het bijna wel) maar wees dus voorzichting. Ik vermoedt dat er ergens een afwatering niet goed gaat/zit en iets vochtig heeft gemaakt wat niet vochtig mag worden.

Ik houdt jullie op de hoogte.

Theflying

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
henrov schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Of je vrouw de app niet installeren. Scheelt een gestolen auto 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry.W
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-06 18:42
EricEB schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:00:
[...]

Zou kunnen....

Maar ik heb af dealer Conti's allseason gekregen, trillen ook. Zelfs na opnieuw balanceren. Dinsdag gaat auto weer heen...ben langzaam beetje klaar mee.
Aandrijflijn. Zie ook mijn post van een paar pagina's terug. Ik heb het gevoel dat de motor zichzelf af en toe 'tegenwerkt'. Als dat zo is zal dit het verbruik ook zeker niet ten goede komen. Wachten op een oplossing van Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Net iets vreemds gehad met de auto. We hadden nog een nieuwjaarsfeestje met familie en de vrouw ging terug naar huis rijden.
Dus bij het starten haar profiel gekozen, stoel deed niks, uur stond totaal fout, de buitenspiegels, media en sfeerverlichting veranderde wel juist.
Thuis aangekomen geswitched naar mijn profiel, stoel veranderde nu wel terug naar mijn instellingen maar het uur wederom fout. Staat ingesteld op GPS-uur.

Zijn er nog die vandaag foutief uur hebben gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie een nieuwe optie in de kia app, charging completion alarm. Kan de auto een melding geven wanneer het laden bijna klaar is. 10, 20 en/of 30 minuten van tevoren.

Is bij anderen die energy consumption ook enorm afwijkend?

Ons verbruik was volgens de app vandaag 66kWh voor 5Km, dus 0,07km/kWh.

Op de hele historie zitten we op 0,73km/kWh

Klopt echt helemaal niets van.

[ Voor 39% gewijzigd door ronaldmathies op 02-01-2022 22:30 ]

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
JT900 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:22:
Net iets vreemds gehad met de auto. We hadden nog een nieuwjaarsfeestje met familie en de vrouw ging terug naar huis rijden.
Dus bij het starten haar profiel gekozen, stoel deed niks, uur stond totaal fout, de buitenspiegels, media en sfeerverlichting veranderde wel juist.
Thuis aangekomen geswitched naar mijn profiel, stoel veranderde nu wel terug naar mijn instellingen maar het uur wederom fout. Staat ingesteld op GPS-uur.

Is het profiel gekoppeld aan de sleutels of aan de knoppen op de deur (maakt dan niet welke sleutel je meeneemt)?

Bij mijn huidige auto zijn de instellingen opgeslagen op de sleutel en gaan ze automatisch in de juiste stand bij indrukken startknop. Is dat bij kia ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
king_dude schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Of je vrouw de app niet installeren. Scheelt een gestolen auto 😂
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Gisteren ineens mijn profiel weg. Vanochtend na thuis tot 100% opgeladen te hebben melding lage 12v accu spanning en daarna zombie.
Medling ging weg, maar zombie niet. Alle routines uitgevoerd zonder resultaat. Accupool losgekoppeld, en weer terug gemonteerd, daarna alles dood. |:(

KIA pechservice gebelt. Waren er binnen een kwartier. Zelfde monteur als 3 weken geleden. Even spanning op de accu gezet en alles zo weer aan het lopen. :Y
Volgens de monteur zou de 12V accu zo weer moeten laden, maar hij adviseerde toch een kort ritje te maken voor zekerheid.
Tot over 3 weken zeiden we.... :w

En weer een puntje voor de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Theflying schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:10:
Eerste dag van het jaar had ik het plan om de auto vrij te maken van eventuele vuurwerkkruid en andere troep.
De auto met de hand gewassen zoals ik dat altijd doe (doe al 12 jaar hobbymatig detailen) en ik zeg niet dat ik precies weet wat ik doe maar weet verrekte goed waar ik op moet letten.
Tijdens het drogen van de deursponningen hoorde ik eens een luide tik (ik dacht eerst een relay), en +- 12 sec later weer. Maar naarmate ik beter luisterde leek het uit de speakers te komen.

Na de auto verder gedroogd te hebben, ging de auto starten om te kijken of het tikken wegging. De auto heeft al die tijd ontgrendeld gestaan en ik ben ongeveer 2,5 / 3 uur bezig geweest. Dus ik dacht, dat is iets van een relay die schakelt om één of andere reden.

Na het starten begon hij razendsnelle te tikken (ongeveer zo'n 10 Hertz) en daarna ging het weer terug naar elke 12 seconden een tik. Nu hoorde ik duidelijk dat het uit de voorste speakers kwam (niet alleen de deuren maar ook die van het dashboard).
Ook kwam er alleen nog maar geluid uit de achterste speaker. Elke keer dat de tik kwam schakelde het volledige geluid uit en vervolgens ging achter alleen weer aan. Verder geen foutmelding, geen raar gedrag (buiten de bekende problemen) of wat de dan ook. De auto deed het verder goed. Alleen elke keer die tik en bij het ontgrendelen een 10 Hertz tik geluid voor 2 seconden.

Erg vreemd allemaal, na een nacht buiten te hebben gestaan en regenbui wilde ik controleren of er geen zekering kapot waren. Ik de ochtend de auto ingeschakeld en weer het tikken. Maar nu had ik geluid voor, voor enkele seconden en toen had ik helemaal geen geluid meer (ook niet achter). Wat ik ook deed er kwam geen geluid uit, navigatie niet, sensoren niet, niks. Ik heb de 12V accu losgekoppeld (gelijk aan de druppelladder gehangen, ik dacht misschien dat er iets is met de accu omdat hij 3 uur ontgrendeld stond) en elke zekering één voor één doorgemeten (onder dash en in frunk) maar geen enkele zekering was kapot.
Toen de accu helemaal vol was, alles weer aangesloten. Weer het tikken maar geen geluid. Maar nu was ook het tikken om 12 sec weg en alleen bij het opstarten.

Daarna een software update gedaan (stond nog de versie van Juli op, bedankt Van Mossel, vorige week opgehaald en kan terug voor het TCS systeem waar gewoon een update voor was) maar nog steeds geen geluid. Nog een reset gedaan maar ook dit had geen effect. Dus morgen naar de dealer.

Kan ook nergens vocht vinden en dit is niet de eerste keer dat ik EV was (vrouw rijdt een E-208).
Dus ik weet niet of het door het wassen komt (denk het bijna wel) maar wees dus voorzichting. Ik vermoedt dat er ergens een afwatering niet goed gaat/zit en iets vochtig heeft gemaakt wat niet vochtig mag worden.

Tjee....wat een verhaal zeg. Klinkt als soort 'kortsluiting'.
Heb je het gefilmd? Altijd doen...zal je zien dat hij het niet doet bij dealer...heb je filmpje als bewijs.

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Theflying schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:10:

Je maakt mij ook bang als iemand die de auto graag zelf wast. :>

Was is de reden dat je hem al die tijd ontgrendeld had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcEv6
  • Laatst online: 20-02-2023
JT900 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:22:

Ik had vorige week woensdag hetzelfde. De tijd stond bij mij ook verkeerd. Toen ik later op de dag de auto opnieuw startte was het hersteld. Wel bijzonder inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
We gebruiken allebei de zelfde sleutel en veranderen van profiel in de auto zelf.
Bizar dat de stoelen ook niet veranderde , ik zal straks eens kijken of het hersteld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theflying
EricEB schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:47:
[...]

Tjee....wat een verhaal zeg. Klinkt als soort 'kortsluiting'.
Heb je het gefilmd? Altijd doen...zal je zien dat hij het niet doet bij dealer...heb je filmpje als bewijs.

Ben benieuwd...
Heb het inderdaad gefilmd, dus ben benieuwd.
Loei123 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 07:50:
[...]

Je maakt mij ook bang als iemand die de auto graag zelf wast. :>

Was is de reden dat je hem al die tijd ontgrendeld had?
Moet toegeven dat het toch verrekte veel auto is om te wassen. :P

Heb altijd auto's gehad met keyless-entry en als je dan de auto wast gaat deze heel de tijd op slot en van het slot, inclusief spiegels die in en uit klappen. Dus ik doe altijd deur ontgrendelen, bestuurders deur een keer open en dicht (anders gaat hij vanzelf weer op slot) en dan leg ik de sleutel in de garage. Pak ook altijd de deursponningen mee met een aparte microfiber washandschoen.

Theflying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 11:41

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

JT900 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:19:
We gebruiken allebei de zelfde sleutel en veranderen van profiel in de auto zelf.
Bizar dat de stoelen ook niet veranderde , ik zal straks eens kijken of het hersteld is.
De stoelen veranderen alleen door de twee knoppen in de bestuurdersdeur is mij verteld. Ik heb iig ook nog geen andere manier gevonden om het bijv. aan een gebruiker te koppelen. De stoel lijkt iig helemaal losgekoppeld te zijn van het infotainment systeem en de profielen die daarin zijn opgeslagen.
In mijn Volvo was alles gekoppeld aan de sleutel waarmee de auto ontgrendeld werd.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrnt
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-07-2024
Speedfight schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:15:

Nu het grote ding waar ik tegenaan liep: gedurende de laadsessie is het een 6-tal keer voorgekomen dat de paal de melding gaf "Laden is beëindigd door het voertuig". De auto zelf gaf echter niets aan.
Telkens weer de hele procedure opnieuw gestart en dan ging het weer een paar minuten goed. Ook de paal ernaast getest, maar zelfde fenomeen.
Bij de laatste poging heb ik de kabel op de paal laten steunen, toen is het goed gegaan tot 80% (opgegeven max, en stopte toen ook netjes). Maar of dat toeval was kan ook maar zo.

[Afbeelding]
Dat is toevallig, ik zie mijn EV6 rechts op jouw foto in beeld! Ik heb hetzelfde probleem met deze Shell Recharge in Den Bosch, bij mij stopt het laadproces ook regelmatig.
Pagina: 1 ... 83 ... 436 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic