:strip_exif()/f/image/xkJVBD6ynsrakgjc2q7o2cus.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben met mijn 58kwh bij 300kwh laadstations nog niet boven de 42kw laadsnelheid gekomen overigens. Is het zo dat de 58kwh per definitie ook een lage maximale laadsnhelheid heeft dan de 77kwh?
Ongeacht waar je vanaf begint? Dus ook 43%?Loei123 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:25:
[...]
Dit hoeft niet, van 10 tot grofweg 78% moet de auto boven de 200KW halen.
Afhankelijk van je accu temperatuur maakt dit niet uit nee.Anunnaki schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:29:
[...]
Ongeacht waar je vanaf begint? Dus ook 43%?
[ Voor 5% gewijzigd door Anunnaki op 30-12-2021 12:37 ]
Ja, 58 kwh zou maximaal 170/180 kw moeten kunnen ladenMartinblokhuis schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:29:
Het lijkt me sterk dat 1 van deze opties bij aflevering uit staat, maar ik kwam hem tegen in het menu, dus misschien dat mensen met beslagen ramen hier nog even naar kunnen kijken.
[Afbeelding]
Ik ben met mijn 58kwh bij 300kwh laadstations nog niet boven de 42kw laadsnelheid gekomen overigens. Is het zo dat de 58kwh per definitie ook een lage maximale laadsnhelheid heeft dan de 77kwh?
Niet dat me is opgevallen. De temperatuur van het battery pack varieert rond de buiten temperatuur. De temp loopt pas echt op bij het snelladen.Anunnaki schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:36:
Misschien dat iemand met een OBD dongle kan checken of de accu tijdens een rit weleens de 30 °C aan tikt zonder gekke dingen uit te halen.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
De auto zelf geeft 431 aan.
Enig idee waarom de app en auto niet hetzelfde aangeven?
[ Voor 34% gewijzigd door Loei123 op 30-12-2021 13:55 ]
Misschien doen ze zelf allebei berekenen en gebruiken ze andere data.Loei123 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:38:
Volgens de app nu 467km range met een volle accu, ga zo eens in de auto zelf kijken.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
App rekent de airco niet mee als je auto uit staat. Als je in je auto stapt gaat de airco aan en vermindert je range. Stap eens in en zet je airco volledig uit, dan zou het hetzelfde moeten zijn.Loei123 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:38:
Volgens de app nu 467km range met een volle accu, ga zo eens in de auto zelf kijken.
Mooi combiMarcEv6 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:37:
Vandaag wintervelgen inclusief winterbanden (235/55 R19 105V | Hankook Winter i*cept evo3 X W330A XL) onder de auto gelegd.
[Afbeelding]
heb ervoor gekozen om 4 tpms sensoren erbij aan te schaffen .Het systeem is self learning dus na ongeveer 5 minuten rijden registreren de sensoren automatisch de bandendruk.
nu nog wachten op sneeuw ;-)
Terwijl ik dit tik is het sneeuwvlokje weg in het accu symbool en pakt hij de volle 150kW. Jammer dat ik nu niet bij een 300kW sta
Sneeuwvlok icoon is dus weg bij een temperatuur van 25 graden van het accu pakket.
:strip_exif()/f/image/7iTLldZtoHHmr6wGLRoVTUGk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Dartlink op 30-12-2021 15:37 ]
Vanochtend heb ik geladen bij Ionity Bodegraven. Buiten temperatuur was ongeveer 12 graden.Makkievld 2.0 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:15:
Vandaag is het warmte record verbroken. Erg benieuwd wat dit met het laden doet. Helaas kan ik het zelf niet uittesten aangezien ik geen EV6 heb 🤣 Maar ben erg benieuwd wat voor laad ervaringen er vandaag geplaatst gaan worden.
De sessie was gestart na een rit van 61 minuten. De accu stond op 20%.
/f/image/mMp14ctgeqU4YS4APC8FaQyk.png?f=fotoalbum_large)
Na een tijdje ging het sneller.
/f/image/9vf61QG8lGBqby5BX4h0O3GC.png?f=fotoalbum_large)
Van 20% naar 90%, totaal geladen 59kWh in 34 minuten.
/f/image/9SOvgz8NqkUaov3GsKRw4Vl4.png?f=fotoalbum_large)
Ik moet zeggen dat ik de 127kw met het sneeuwvlokje nog in de accu ook bijzonder vind.Dartlink schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:36:
Ik sta nu op aan een 150kW lader en schiet ook ineens door naar 120kW in plaats van een tussenstop van 75kW!
Terwijl ik dit tik is het sneeuwvlokje weg in het accu symbool en pakt hij de volle 150kW. Jammer dat ik nu niet bij een 300kW sta
Sneeuwvlok icoon is dus weg bij een temperatuur van 25 graden van het accu pakket.
[Afbeelding]
Zelf heb ik het sneeuwvlokje nog niet gezien overigens, de handleiding bevestigd dat dit een koude accu betekent? Of zie je het sneeuwvlokje alleen tijdens het laden?
Is hier ooit nog wat uit gekomen?heggel007 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:03:
Hallo allemaal.
Ik lees best wel veel over problemen met snelladers. Meer dan 50 kW.
Fastned, Shell, Total, Allego zijn netwerk operators. Cpo's.
De problemen met snelladen zitten mijns inziens tussen de auto en de lader. Niet tussen de auto en de CPO.
Laders zijn bvb ABB, Alpitronic en Tritium (dat zijn de grote merken in Europa. Naast Tesla.) .
Als iemand bereid is om zijn ev6 77 kWh naar Delft te rijden, dan kunnen we denk ik wel regelen dat we de invloed van batterij temp op snelladen in een (1) keer vastleggen. In Delft staat het wereldwijde HQ van ABB's laad divisie, inclusief lab. En daar werk ik (dat hadden jullie door). En ja, eigenbelang want ik verwacht ook een ev6 (basis).
Regelen kost wel tijd, dus is niet binnen 2 weken geregeld.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Ik gebruik hier al jaren Stayholds voor. Hebben me werkelijk nog nooit in de steek gelaten, van rolkoffers tot boodschappentassen tot kratten bier, het verschuift geen millimeter.Phusebox schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:36:
[...]
Zei gisteren nog tegen mijn vrouw dat ik die het meest ga missen straks. Ik denk dat ik gewoon zelf ga kijken of ik iets kan vastschroeven achterin.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Trekt dit na verloop van tijd niet je velours/naaldvilt tapijt kapot?FirePuma142 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:27:
[...]
Ik gebruik hier al jaren Stayholds voor. Hebben me werkelijk nog nooit in de steek gelaten, van rolkoffers tot boodschappentassen tot kratten bier, het verschuift geen millimeter.
Dit klopt...eenmalig 200kw gehaald, daarna nooit boven 150kwlrnt schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:08:
@Dartlink bij een 300kW lader had je niet sneller geladen, tenzij je een update hebt gehad waar ik nog niet vanaf weet
Voorlopig mijdt ik de 'dure' Fastned 300kw laders...
Ik heb de rubberen EV6 schaal in de kofferbak...is beetje kleverig, er verschuift helemaal nietsFirePuma142 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:27:
[...]
Ik gebruik hier al jaren Stayholds voor. Hebben me werkelijk nog nooit in de steek gelaten, van rolkoffers tot boodschappentassen tot kratten bier, het verschuift geen millimeter.
In mijn Land Rover had ik een aparte mat liggen en Stayholds met klittenband. Op de mat zag je na verloop van tijd wel wat tekening, maar dat vond ik voor een niet-originele mat van een paar tientjes niet erg. Ik rij tot de EV6 er is nog een Mercedes met velours bekleding, en daar heb ik Stayholds met wat tandjes en daar zie ik nul slijtage van na een 2 jaar.Loei123 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:29:
[...]
Trekt dit na verloop van tijd niet je velours/naaldvilt tapijt kapot?
Ik heb zo'n schaal in mijn Land Rover gehad, die kleverigheid verdwijnt als de nieuwigheid er af is en als je wat sportiever bochtjes rijdt wordt je kratje bier een rinkelend veerbootjeEricEB schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:36:
[...]
Ik heb de rubberen EV6 schaal in de kofferbak...is beetje kleverig, er verschuift helemaal niets
Als je een MTC kaart hebt, kun je je pas waarschijnlijk ook aan deze app koppelen. Dan zie je vrij snel je laadgeschiedenis. https://apps.apple.com/nl...by-newmotion/id1479559032--HOOLIE-- schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:08:
[...]
Dat is meestal pas over 10/15 dagen dat ik dat kan zien... Multi Tankcard
Ik heb dezelfde ervaring. Net vanmiddag de winterbanden erop laten zetten en het viel me gelijk op. Ben benieuwd wat het voor het verbruik gaat betekenen.Anunnaki schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:08:
Gisteren winterbanden eronder laten plaatsten. Die hoor je toch echt veel meer tijdens het rijden dan die Kumo’s. In zo’n stille ev merk je dit pas echt
Is een optie maar ziet er nogal omslachtig uit. Een haakje is toch veel handiger om even iets aan te hangen.FirePuma142 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:27:
[...]
Zo'n rubber schaal achterin vind ik ook helemaal niks persoonlijk. Ik ga wel gewoon met een boor aan de slag als het moet om wat haakjes te maken.
Daarom zijn er ook speciale banden voor EV's. Ik ga volgende winter voor all-seasons in de winter en zomer banden de rest van het jaar.KingOfNorway schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:52:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring. Net vanmiddag de winterbanden erop laten zetten en het viel me gelijk op. Ben benieuwd wat het voor het verbruik gaat betekenen.
Waarom zou je all seasons nemen in de winter als je toch een bandenwissel doet?Phusebox schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:11:
[...]
Daarom zijn er ook speciale banden voor EV's. Ik ga volgende winter voor all-seasons in de winter en zomer banden de rest van het jaar.
Omdat hier toch nooit sneeuw ligt en all seasons in alle andere omstandigheden beter zijn in ons klimaat.springfield89 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:32:
[...]
Waarom zou je all seasons nemen in de winter als je toch een bandenwissel doet?
Ik heb nergens bevestigd gezien dat er een update zou moeten komen voor hogere snelheden bij het laden.Ook op feestboek heeft iemand zich gemeld die de 200kW heeft aangetikt bij een Ionity met een Nederlandse EV6.lrnt schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:08:
@Dartlink bij een 300kW lader had je niet sneller geladen, tenzij je een update hebt gehad waar ik nog niet vanaf weet
Anoniem: 1302638
Ik vind het ergens wel briljant dat je met twee mensen achterin gaat zitten met het kinderslot erop en dan klagen dat het kinderslot er niet af kan.BlaTieBla schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:22:
Oke. zojuist 2 volwassen mensen (waar onder ikzelf) ingesloten gehad in de auto. We gingen ff de ruimte achter testen qua beenruimte. Omdat het regende de achterdeuren dichtgetrokken... KINDERSLOT!!!. Dus over de stoelen heen moeten klimmen om er via de voordeuren uit te kruipen. Zelfs alle knopjes op de bestuurdersdeur boden geen oplossing.
Er brandde een lampje bij het kinderslot knopje, maar na dat ingedrukt te hebben (het lampje ging uit) konden de deuren nog steeds niet opengemaakt worden vanuit binnen.
Dat vind ik wel een dingetje zeg maar. Zeker dat je het vanuit de bestuurderskant niet kan ontgrendelen.
Het is ook echt geen verrassing dat een kinderslot zo ontworpen is dat kinderen er niet uit kunnen, ook niet als ze over de voorstoelen kruipen en op de knopjes rammen. Kinderen ouder dan 5 zouden dat al proberen.
Wat mij betreft een complimentje voor de Kia EV6
Mijn proefrit is volgende week
Enkel tijdens het laden inderdaad. Blijft dus tot en met 25 graden van het accupakket. Maar onder de 15 graden lijkt het te blijven steken op 75kW.Loei123 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:18:
[...]
Ik moet zeggen dat ik de 127kw met het sneeuwvlokje nog in de accu ook bijzonder vind.
Zelf heb ik het sneeuwvlokje nog niet gezien overigens, de handleiding bevestigd dat dit een koude accu betekent? Of zie je het sneeuwvlokje alleen tijdens het laden?
Check eens in je frunk, daar lagen ze bij mij.Speedfight schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:22:
Vraagje: Het sleepoog, hebben jullie die bij de auto gekregen en waar lag deze? Bij mijn collega lag hij los achterin, maar ik ben hem nog niet tegengekomen.
Normaal gesproken zit er nog een volwassen voorin dus zomaar bij knopjes komen kunnen ze dan niet. Daarnaast een kind alleen in een afgesloten auto achterlaten.... Volgens mij vindt de maatschappij daar wat van.Anoniem: 1302638 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:39:
[...]
Ik vind het ergens wel briljant dat je met twee mensen achterin gaat zitten met het kinderslot erop en dan klagen dat het kinderslot er niet af kan.
Het is ook echt geen verrassing dat een kinderslot zo ontworpen is dat kinderen er niet uit kunnen, ook niet als ze over de voorstoelen kruipen en op de knopjes rammen. Kinderen ouder dan 5 zouden dat al proberen.
Wat mij betreft een complimentje voor de Kia EV6
Mijn proefrit is volgende week
Probleem is dat wanneer de auto helemaal uit staat, je dus niet de achterdeuren open krijg (ook niet als je het kinderslotvergrendelingsknopje uitzet in de bestuurdersdeur). Ramen gaan ook niet meer open (want auto staat uit) dus je kan ook niet buiten om de grendels open trekken.
Nu waren wij in staat om over de middenconsole te klauteren en via de bestuurdersdeur naar buiten te glippen, maar als je wat minder mobiel bent heb je een uitdaging.
Het is nauwelijks meer moeite dan een haakje, maar in mijn ervaring wel een heel stuk veelzijdiger. Ik kan een kratje bier niet aan een haakje hangen.Phusebox schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:09:
[...]
Is een optie maar ziet er nogal omslachtig uit. Een haakje is toch veel handiger om even iets aan te hangen.
Heerlijk voor modderige wandelschoenen, natte fietskleding, strandzooi, dat soort werk. Thuis er uithalen, afspoelen en drogen vind ik heel veel plezieriger werk dan eindeloos zand uit tapijt zuigen.Zo'n rubber schaal achterin vind ik ook helemaal niks persoonlijk. Ik ga wel gewoon met een boor aan de slag als het moet om wat haakjes te maken.
Ze hebben mijn EV6 voor snelladen een update gedaan voor een of andere module (icsu ?). Heeft niet geholpen.... de eenmalige 200kw was 2 dagen na aflevering auto.Dartlink schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:38:
[...]
Ik heb nergens bevestigd gezien dat er een update zou moeten komen voor hogere snelheden bij het laden.Ook op feestboek heeft iemand zich gemeld die de 200kW heeft aangetikt bij een Ionity met een Nederlandse EV6.
[ Voor 5% gewijzigd door EricEB op 30-12-2021 17:51 ]
Ik heb dat geprobeerd via de website, maar wat ik ook invul voor nummer, ik blijf onderstaande krijgen :KingOfNorway schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:50:
[...]
Als je een MTC kaart hebt, kun je je pas waarschijnlijk ook aan deze app koppelen. Dan zie je vrij snel je laadgeschiedenis. https://apps.apple.com/nl...by-newmotion/id1479559032
:strip_exif()/f/image/C0lKnHTbjkyH32pxDR6AJVAn.jpg?f=fotoalbum_large)
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Ja ok, maar goed heb nooit veel zooi in mijn auto. 1x per jaar een kerstboom maar dan gooi ik een zeil erin.FirePuma142 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:49:
[...]
Het is nauwelijks meer moeite dan een haakje, maar in mijn ervaring wel een heel stuk veelzijdiger. Ik kan een kratje bier niet aan een haakje hangen.
[...]
Heerlijk voor modderige wandelschoenen, natte fietskleding, strandzooi, dat soort werk. Thuis er uithalen, afspoelen en drogen vind ik heel veel plezieriger werk dan eindeloos zand uit tapijt zuigen.
Wandelschoenen etc gaan in een box mee, die staan ook zo in de garage. Hup box in de auto en zo weer terug in de garage.
Maar ik snap de use case wel. Misschien moet ik het eens proberen.
Goeie keuze Phusebox om in de winter met all season te gaan rijden! Cross Climate 2? Ook in de sneeuw staan die nog prima hun mannetje, dus ook dan geen zorgen.Phusebox schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:34:
[...]
Omdat hier toch nooit sneeuw ligt en all seasons in alle andere omstandigheden beter zijn in ons klimaat.
Denk het wel maar daar is nog geen EV variant van, die zouden wel in 2022 komen volgens mij.Franciesco schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:13:
[...]
Goeie keuze Phusebox om in de winter met all season te gaan rijden! Cross Climate 2? Ook in de sneeuw staan die nog prima hun mannetje, dus ook dan geen zorgen.
Hier 2 honden die in de bak meegaan...rubber schaal is noodzaak. Alleen laaddrempel erg hoog, nog op zoek naar loopplank...FirePuma142 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:49:
[...]
[...]
Heerlijk voor modderige wandelschoenen, natte fietskleding, strandzooi, dat soort werk. Thuis er uithalen, afspoelen en drogen vind ik heel veel plezieriger werk dan eindeloos zand uit tapijt zuigen.
Gezien de ruimte heb ik gekozen voor Konig K-Summit XXL K66r0el schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:19:
Is er hier al iemand die nagedacht heeft over sneeuwkettingen? Ik ben van plan eind januari met de EV6 naar Oostenrijk te gaan. De handleiding is niet persé heel expliciet (hier) en Kia biedt alleen een hele dure 'loopvlakketting' aan (hier)
Moet je voor de EV6 een loopvlakketting of kan je ook volstaan met het klassieke model? En moet je dan 'geschikt voor SUV/MPV' (m.n. kettingdikte) gezien het gewicht van de auto? Ik zal ze gaan huren (kopen lijkt me wat gortig) maar twijfel wat te doen.
Geeft je telefoon dat ook aan als je op 4G zit met Wi-Fi uit, en de app refreshed? Omdat ik van jou weet dat je toevallig ook Pi-Hole gebruikt. Misschien dat die iets blokkeert.Loei123 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:38:
4G of wifi maakt geen verschil, wifi op kantoor ook niet.Tux3.14 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:26:
[...]
Geeft je telefoon dat ook aan als je op 4G zit met Wi-Fi uit, en de app refreshed? Omdat ik van jou weet dat je toevallig ook Pi-Hole gebruikt. Misschien dat die iets blokkeert.
Ik heb hier toevallig nog een loopplank liggen. Hebben we sporadisch gebruikt voor onze Duitse dog, maar helaas is die niet meer dus heb nu een loopplank over. Stuur me maar een DM als je interesse hebt. Hoef er niks voor te hebben.EricEB schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:21:
[...]
Hier 2 honden die in de bak meegaan...rubber schaal is noodzaak. Alleen laaddrempel erg hoog, nog op zoek naar loopplank...
Theflying
Anoniem: 1302638
Ik volg dit even niet. Je concludeert dat een auto die uit staat, niet open kan. Vind ik niet gek. De ramen kunnen ook niet open. Vind ik ook niet gek. En dat een kinderslot de deuren vergrendelt. Vind ik al helemaal niet gek.BlaTieBla schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:44:
[...]
Normaal gesproken zit er nog een volwassen voorin dus zomaar bij knopjes komen kunnen ze dan niet. Daarnaast een kind alleen in een afgesloten auto achterlaten.... Volgens mij vindt de maatschappij daar wat
Probleem is dat wanneer de auto helemaal uit staat, je dus niet de achterdeuren open krijg (ook niet als je het kinderslotvergrendelingsknopje uitzet in de bestuurdersdeur). Ramen gaan ook niet meer open (want auto staat uit) dus je kan ook niet buiten om de grendels open trekken.
Nu waren wij in staat om over de middenconsole te klauteren en via de bestuurdersdeur naar buiten te glippen, maar als je wat minder mobiel bent heb je een uitdaging.
Maar dit is een probleem dat KIA moet oplossen, omdat jij jezelf hebt opgesloten op de achterbank.
Vandaag mijn ouders meegenomen naar de kust. 1 van de oudjes van achter, deze kon er niet uit door het kinderslot. Door op de knop te drukken met het raam en kindje op , onder de bediening van de ramen aan de bestuurderskant.
Ging de deur van het kinderslot en kon mijn vader uit stappen.
Deze knop:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vwqL5afuqpW1r4LvflDZs0E5.jpg?f=user_large)
Zou ik nog al weird vinden, dan zou de auto en app op je telefoon dus apart hun berekeningen maken hoever een auto nog kan rijden. Ik kan me haast niet indenken dat je zoiets dubbel gaat schrijven.Dartlink schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:48:
Ik gok dat de auto rekening houd met de airco/heating en de app niet.
Ik denk dat tussen de Auto <> Servers <> App gewoon iets niet goed gaat.
Ook de auto heeft twee berekeningen; eentje met airco aan en eentje zonder airco aan. Heb de auto nu even niet bij de deur staan. Anders kon ik even kijken of het zou kloppenTux3.14 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:15:
[...]
Zou ik nog al weird vinden, dan zou de auto en app op je telefoon dus apart hun berekeningen maken hoever een auto nog kan rijden. Ik kan me haast niet indenken dat je zoiets dubbel gaat schrijven.
Ik denk dat tussen de Auto <> Servers <> App gewoon iets niet goed gaat.
Tussen climate control en smart climate control zit bij mij 40km range.Dartlink schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:18:
[...]
Ook de auto heeft twee berekeningen; eentje met airco aan en eentje zonder airco aan. Heb de auto nu even niet bij de deur staan. Anders kon ik even kijken of het zou kloppen
Climate control helemaal uit zal dan nog iets meer opleveren, de range die de app aangeeft waarschijnlijk.
In een van beide tassen met accessoires. Ben niet meer zeker of het die platte was waar ook de gele hesjes in zitten, of onder in de tas waar ook de granny lader in zit.Speedfight schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:22:
Vraagje: Het sleepoog, hebben jullie die bij de auto gekregen en waar lag deze? Bij mijn collega lag hij los achterin, maar ik ben hem nog niet tegengekomen.
Volgens mij moet je de code die begint met NL gebruiken. Die staat achterop de pas.--HOOLIE-- schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:56:
[...]
Ik heb dat geprobeerd via de website, maar wat ik ook invul voor nummer, ik blijf onderstaande krijgen :
[Afbeelding]
Dat is het nadeel van leasen, het is de lease maatschappij die bepaalt wat er voor banden onder komen.Phusebox schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:11:
[...]
Daarom zijn er ook speciale banden voor EV's. Ik ga volgende winter voor all-seasons in de winter en zomer banden de rest van het jaar.
Interessant, ik wist niet dat er van de CC2 een EV variant aan komt.Phusebox schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:14:
[...]
Denk het wel maar daar is nog geen EV variant van, die zouden wel in 2022 komen volgens mij.
Heb jij, of iemand anders, wel eens een overzicht gezien van alle bandentypes die een EV variant hebben? Ik kom er maar weinig tegen op internet.
Gevonden, hij zit in de Tyre Repair Kit tas! Dank allen!PsychoMania schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:38:
[...]
In een van beide tassen met accessoires. Ben niet meer zeker of het die platte was waar ook de gele hesjes in zitten, of onder in de tas waar ook de granny lader in zit.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Wacht. Tasje met gele hesjes?! Die heb ik dan weer niet gekregenPsychoMania schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:38:
[...]
In een van beide tassen met accessoires. Ben niet meer zeker of het die platte was waar ook de gele hesjes in zitten, of onder in de tas waar ook de granny lader in zit.
Me not tooDartlink schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:19:
[...]
Wacht. Tasje met gele hesjes?! Die heb ik dan weer niet gekregen
https://www.auto-motor-un...eYjDmO5g3cYGdIjmfyzISL7GU
Het feit dat je het kinderslot er niet af kan halen via de knop in de bestuurdersdeur als de auto uit staat vind ik niet kunnen.Anoniem: 1302638 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:05:
[...]
Ik volg dit even niet. Je concludeert dat een auto die uit staat, niet open kan. Vind ik niet gek. De ramen kunnen ook niet open. Vind ik ook niet gek. En dat een kinderslot de deuren vergrendelt. Vind ik al helemaal niet gek.
Maar dit is een probleem dat KIA moet oplossen, omdat jij jezelf hebt opgesloten op de achterbank.
Van buiten niet naar binnen kunnen is een no-brainer, maar van binnen niet naar buiten kunnen vind ik wel degelijk kwalijk.
Volgens mij alleen de Pilot Sport All Season 4, bij nader inzien.Franciesco schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:11:
[...]
Interessant, ik wist niet dat er van de CC2 een EV variant aan komt.
Heb jij, of iemand anders, wel eens een overzicht gezien van alle bandentypes die een EV variant hebben? Ik kom er maar weinig tegen op internet.
Dat is toch het hele idee achter een kinderslot?BlaTieBla schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:41:
[...]
Het feit dat je het kinderslot er niet af kan halen via de knop in de bestuurdersdeur als de auto uit staat vind ik niet kunnen.
Van buiten niet naar binnen kunnen is een no-brainer, maar van binnen niet naar buiten kunnen vind ik wel degelijk kwalijk.
En hoe is dit laatste anders dan een klassiek kinderslot? Waarbij je in de deur een schuifje om moet zetten? Ook daar kan niet van buiten naar binnen hoor als je jezelf hebt opgesloten...BlaTieBla schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:41:
[...]
Het feit dat je het kinderslot er niet af kan halen via de knop in de bestuurdersdeur als de auto uit staat vind ik niet kunnen.
Heb jij Kumo heeft iedereen dat? Ik heb NFera Sport. Nooit eerder van gehoord. Heb deze gegoogled is een goede zomerband maar slecht op regenachtige dagen...lekker. gelijk maar LM gevraagd voor winterbandenAnunnaki schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:08:
Gisteren winterbanden eronder laten plaatsten. Die hoor je toch echt veel meer tijdens het rijden dan die Kumo’s. In zo’n stille ev merk je dit pas echt
Het lijkt een beetje roulette, de een heeft Kumho banden, de ander Nexxen en blijkbaar heb jij NFera sport.jefjef schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:06:
[...]
Heb jij Kumo heeft iedereen dat? Ik heb NFera Sport. Nooit eerder van gehoord. Heb deze gegoogled is een goede zomerband maar slecht op regenachtige dagen...lekker. gelijk maar LM gevraagd voor winterbanden
Wij hebben nu 2 weken Michelin Cross Climate 2 er op liggen. Geen klachten voor wat betreft grip en wegligging. Met de Kumho brak de achterkant nog wel eens uit op een rotonde met regenachtig weer.
Je hoort nu wel op hogere snelheid regelmatig een soort ‘zingen’, dus niet zo stil helaas.
Dit overkwam mij dus vanmorgen, op Kumhos.Peetman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:23:
Met de Kumho brak de achterkant nog wel eens uit op een rotonde met regenachtig weer.
Op stil asfalt hoor ik heel zachtjes een cuppend geluid.
Ik rij nu op Cross Climate 2 van Michelin. Verbruik ongeveer gelijk met de Nexen banden. Michelin banden zijn ook stil.Franciesco schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:13:
[...]
Goeie keuze Phusebox om in de winter met all season te gaan rijden! Cross Climate 2? Ook in de sneeuw staan die nog prima hun mannetje, dus ook dan geen zorgen.
Bij mij lag hij ook los achterin. Ik heb hem in de tas van de banden reparatie set gedaan. Zitten twee lussen in en sleepoog past daarin.Speedfight schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:22:
App gaf bij mij 415km range aan en in de auto ook hetzelfde.Loei123 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:38:
Ja Kumho als zomerbanden. Nu Michelin Pilot Alpin 5 als winterbanden.jefjef schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:06:
[...]
Heb jij Kumo heeft iedereen dat? Ik heb NFera Sport. Nooit eerder van gehoord. Heb deze gegoogled is een goede zomerband maar slecht op regenachtige dagen...lekker. gelijk maar LM gevraagd voor winterbanden
Welke omstandigheden in de auto? Als in, welke systemen heb je dan aan?Anunnaki schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:18:
[...]
App gaf bij mij 415km range aan en in de auto ook hetzelfde.
De eerste dag begon met 95% lading en verwachte range van 450km. Na veel snelweg waarbij ook veel 130 gereden is en redelijk wat regen had ik na 280 kilometer nog 99 kilometer resterend. Het is nog vroeg, maar wat mij betreft een prima actieradius.
Met sportstand de rotonde af in de regen ging achter heel kort iets uitbreken. De auto corrigeerde sneller dan ik zelf kon. Later heb ik tractiecontrole uitgezet en met sportstand vanuit stilstand rechtuit pedaal gevloerd, maar zonder enig probleem gelanceerd.
Wat me verbaasde was dat de cruisecontrol zelf de snelheid verlaagde van 130 naar 100 waar de borden dat aangaven. Later ging de auto vanzelf ook weer naar 130 waar het mocht. Als het hier al besproken is dan heb ik dat gemist.
Al met al hebben wij geen problemen ervaren. De verwarming werkt, ready kleurt groen, de ramen besloegen 1 maal, maar dat had mijn vorige auto ook als we met natte jassen instappen. Ontwasemen aan en het trekt in no time weg. Mijn vrouw maakte de mooiste fout door te wachten op het motorgeluid na het starten. Onze diesel klonk inderdaad anders
Alle systemen stonden aanLoei123 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:01:
[...]
Welke omstandigheden in de auto? Als in, welke systemen heb je dan aan?
Dealer gaf gisteren ook duidelijk uitleg over de auto, noemde de zombiemodus en verwarmingsissues. Overigens zelf geen problemen ervaren, behalve dat de auto aangeeft dat er iemand midden op de achterbank zit terwijl dit niet zo is. Heerlijke auto om in te rijden, automated cruise control werkt ook beter dan in andere auto's die ik eerder gereden heb hiermee. Lane control (groene stuurtje, weet niet of ik de term goed heb) wel uitgezet, rij liever zonder gefrunnik aan het stuur. Geen issues gehad met druppels op de achteruit, wel wat beslagen ramen maar mag ook als het zeiknat is. Ontwasemen werkt als een tierelier. Nog veel te ontdekken maar nu al heel blij met de auto, aanrader!
[ Voor 5% gewijzigd door MBronkhorst op 31-12-2021 00:54 ]
[quote]--HOOLIE-- schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:56:--HOOLIE-- schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:56:
[...]
Ik heb dat geprobeerd via de website, maar wat ik ook invul voor nummer, ik blijf onderstaande krijgen :
[Afbeelding]
[...]
Je moet inderdaad het NL-XXX nummer gebruiken!
Check je dan ook je telefoon terwijl je de auto en alle systemen aan hebt?
HELD!!KingOfNorway schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:41:
[...]
Volgens mij moet je de code die begint met NL gebruiken. Die staat achterop de pas.
Gelukt...
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Check voor ik in de auto stapte, en ook nog eens na het starten en rijden in de auto.Loei123 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:11:
[...]
Check je dan ook je telefoon terwijl je de auto en alle systemen aan hebt?
Ah, dat icoontje opzoeken is nu van de todo list geschrapt. Mijn dank daarvoor. Hoewel de auto andere lijnen kiest dan ikzelf doe komt het nog wel zover overeen dat ik het nog aan laat staan. Mijn vorige auto was 20 jaar oud en was net even iets minder gevanceerd. Daarom geef ik Evie nog wat meer tijd om eraan te wennen.MBronkhorst schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:50:
Lane control (groene stuurtje, weet niet of ik de term goed heb) wel uitgezet, rij liever zonder gefrunnik aan het stuur.
Hebben jullie ook al een paar keer de denkfout gemaakt om het laadklepje dicht te duwen ipv op het knopje te drukken. Ik heb mijzelf er al een paar keer op betrapt en wat voel ik mij dan een kneus 😂
Oke maar hoe zou die update dan tot de auto komen? In tegenstelling met mijn vorige auto (tesla) heb ik nog niets gevonden dat ik de auto aan mijn thuisnetwerk kan knopen. Dit is wel een gemis. De tesla kreeg gewoon vrijwel wekelijks kleine of grote updates (zo ingsteld) wanneer ik thuis was. Was best wel prettig. Klopt het dat de ev6 niet aan je thuisnetwerk gekoppeld kan gaan worden ? En OTA updates de mogelijkheid gaat deze komen ooit? De ev6 heeft toch een e-sim aan boord?Anunnaki schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:42:
Kia niet stiekem met een update gekomen die het probleem met Active Sound die door de laatste update is ontstaan oplost?
Ik zag vd week ergens bij instellingen dat de laatste update van 1-12-2021 was en ik weet 1000% zeker dat ik niks heb gedaan!jefjef schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:50:
[...]
Oke maar hoe zou die update dan tot de auto komen? In tegenstelling met mijn vorige auto (tesla) heb ik nog niets gevonden dat ik de auto aan mijn thuisnetwerk kan knopen. Dit is wel een gemis. De tesla kreeg gewoon vrijwel wekelijks kleine of grote updates (zo ingsteld) wanneer ik thuis was. Was best wel prettig. Klopt het dat de ev6 niet aan je thuisnetwerk gekoppeld kan gaan worden ? En OTA updates de mogelijkheid gaat deze komen ooit? De ev6 heeft toch een e-sim aan boord?
Deze zet ik ook altijd uit, maar de auto blijft dan alsnog wel eens corrigeren.MBronkhorst schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:50:
Lane control (groene stuurtje, weet niet of ik de term goed heb) wel uitgezet, rij liever zonder gefrunnik aan het stuur.
[ Voor 29% gewijzigd door Loei123 op 31-12-2021 10:23 ]
Van mijn werkgever mogen er alleen All Season banden onder...Phusebox schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:43:
[...]
Volgens mij alleen de Pilot Sport All Season 4, bij nader inzien.
Bij aflevering zaten er Continental AllSeasonContact 235/55 R 19 V XL onder. Ik heb dus geen vergelijk met de originele maar vind ze opvallend stil
YouTube: Kia EV6 Software Update 211214 is here.
Eventueel is in de laatste update de OTA updates door Kia geactiveerd. Geruchten waren dat dit in deze update heel misschien was toegevoegd, blijven geruchten.... Vandaar ik het ff checkjefjef schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:50:
[...]
Oke maar hoe zou die update dan tot de auto komen?

Gele hesjes??.....ff zoeken dan. Want die heb ik tot nu toe nergens nog gezien.PsychoMania schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:38:
[...]
Ben niet meer zeker of het die platte was waar ook de gele hesjes in zitten
Ben hem nu aan het installeren.. althans ik zit al enige tijd naar "Bestanden worden gevalideerd" te kijken.Hoppo198 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:58:
Gewoon zelf je updates doorvoeren
YouTube: Kia EV6 Software Update 211214 is here.
Er is een optie om die sensor (permanent) uit te zetten. Ergens onder vehicle settings geloof ik.MBronkhorst schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:50:
....behalve dat de auto aangeeft dat er iemand midden op de achterbank zit terwijl dit niet zo is.
Bij mij 2 x Kia tas, een voor kabel en een voor tire set.Anunnaki schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:16:
[...]
Gele hesjes??.....ff zoeken dan. Want die heb ik tot nu toe nergens nog gezien.
Plus ook tas van dealer met
:strip_exif()/f/image/w8vjcpW2hSRIsLyqGvy5WkJG.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu weet ik natuurlijk niet wat jullie, en wanneer, in jullie scherm hebben staan maar ik het het gevoel dat dit weer een “issue” is wat geen “issue” is…?pica schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:38:
[...]
Er is een optie om die sensor (permanent) uit te zetten. Ergens onder vehicle settings geloof ik.
Bij mij gaat aan het begin van de rit het middelste stoeltje rood branden maar dat gaat na een paar minuten uit en dat brand de rest van de rit niet meer. Ik heb begrepen dat het middelste stoeltje na het starten oplicht om aan te geven dat de controle lampjes werken.
Blijft het bij jullie de hele rit branden?
Yup hier ook en bij meerdere het geval. Ik heb het gemeld bij de dealer, ze gaan dit bekijken bij het eerst volgende bezoek.O-B-One schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:12:
[...]
Nu weet ik natuurlijk niet wat jullie, en wanneer, in jullie scherm hebben staan maar ik het het gevoel dat dit weer een “issue” is wat geen “issue” is…?
Bij mij gaat aan het begin van de rit het middelste stoeltje rood branden maar dat gaat na een paar minuten uit en dat brand de rest van de rit niet meer. Ik heb begrepen dat het middelste stoeltje na het starten oplicht om aan te geven dat de controle lampjes werken.
Blijft het bij jullie de hele rit branden?
Mijn vorige post
Waar heb je die update gedownload??MChellinga schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:32:
[...]
Ben hem nu aan het installeren.. althans ik zit al enige tijd naar "Bestanden worden gevalideerd" te kijken.
https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate eventjes die stappen volgen.
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic