Ga ik ook vanuit, de e-Niro had ook kinderziektes en zijn ook allemaal opgelost. En is nu toch een enorm goede auto toch. Ik ga ervanuit dat de EV6 ook perfect wordt!
Ik heb 0 issues…De Ideale Man schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:00:
Als ik al bovenstaande berichten lees over de issues, denk wel bij mij zelf waar ben ik toch aan begonnen. Had ik toch niet beter voor een benzine auto kunnen gaan en over 5 jaar een EV gaan rijden.
En het is natuurlijk ook al hier eerder gezegd, maar je hoort vooral op dit soort fora over de problemen. Als mensen geen problemen hebben, hoor je dat (bijna) niet.De Ideale Man schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:00:
Als ik al bovenstaande berichten lees over de issues, denk wel bij mij zelf waar ben ik toch aan begonnen. Had ik toch niet beter voor een benzine auto kunnen gaan en over 5 jaar een EV gaan rijden.
Ik mag de mijne vrijdag in ontvangst nemen en ben benieuwd waar ik wel of niet tegen aanloop.
The kids next door have challenged me to a water fight... I'm just updating my status while I wait for the kettle to boil.
Dit staat in de handleiding (ABS):Freezhost schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:28:
Meer mensen hier last van dat als de auto een tijdje stil staat op de handrem bij wegrijden een hard gebonk te horen is van de remmen lijkt het wel? De handrem is dan al wel uitgeschakeld want dat hoor je maar mogelijk dat ze blijven hangen ofzo
A click is nog wel geen bonk maar kan dit het niet zijn?A click sound may be heard in the vehicle compartment when the vehicle begins to move after the vehicle is started. These conditions are normal and indicate that the Anti-lock Brake System is functioning properly.
@EricEB @Dartlink , het is gelukt met split screen, thanks!
@Phusebox @De Ideale Man, early adopters krijgen altijd de kinderziektes. Het is aan jou zelf om te bepalen hoe vervelend je dat vindt. Ik ben van mening dat het z'n charmes wel heeft om tegen dingen aan te lopen, dat samen hier op te lossen of uit te kijken naar de software update om het te verhelpen. Maakt dat je je auto steeds meer gaat waarderen.
Los daarvan is het natuurlijk wel vervelend als basale functies van een auto niet goed werken.
Zelf nog geen problemen gehad, maar ben pas op dag 2 🤣
@Phusebox @De Ideale Man, early adopters krijgen altijd de kinderziektes. Het is aan jou zelf om te bepalen hoe vervelend je dat vindt. Ik ben van mening dat het z'n charmes wel heeft om tegen dingen aan te lopen, dat samen hier op te lossen of uit te kijken naar de software update om het te verhelpen. Maakt dat je je auto steeds meer gaat waarderen.
Los daarvan is het natuurlijk wel vervelend als basale functies van een auto niet goed werken.
Zelf nog geen problemen gehad, maar ben pas op dag 2 🤣
Ik heb geen van de genoemde issues gehad behalve het schudden bij 120km/u (en dat was na een week al verdwenen).De Ideale Man schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:00:
Oh ja, de automatische handrem die lawaai maakt maar dat ken ik ook van vorige auto's.
Je moet niet je oordeel vinden op een plek waar klachten zich verzamelen.
Je vindt vooral dan wat je zoekt .
Vanochtend naar de garage (Kooijman Naarden) geweest om kleine dingetjes op te lossen, maar voornamelijk het verwarmingsprobleem. Garage zegt dat ze een update hebben gedaan maar dat mijn auto ook in de serie valt die de inverter moet laten vervangen. Die is dus nu besteld en kijken hoe lang het duurt wanneer ze dat kunnen repareren.SFRtje schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:10:
Ook hier vanavond voor het eerst naast een mede-EV6 (kenteken eindigend op GG) gereden op de A7 ter hoogte van Drachten. Volgens mij moest hij wel lachen dat ik om z'n rode GT "rondjes" aan het rijden was, om eventjes 'mijn' wagen al rijdend te zien.
Wel helaas het eerste uur zonder verwarming gezeten (stoel en stuurverwarming deden het wel). Laatste 20min sloeg die eindelijk aan.. Woensdag staat de afspraak al gepland voor de updates.
De update ziet ik alleen niet terug als ik kijk naar de softwareversie of firmwareversie; die staan beiden nog steeds op de versie 210719. De garage zei dat zij niet bekend waren met nieuwere versies en anders het updaten zelf zou kunnen doen..
Ook ik heb 0 issues. Onthou dat de meeste “issues” die hier beschreven worden ontstaan door “driver error” of het simpelweg niet lezen van het instructie boekje. De echte issues zijn bekend bij KIA en zijn in behandeling. Dat daar niet a la minute een oplossing voor is heb je altijd met een nieuw model maar daar staat tegenover dat je met een redelijk unieke auto rijdt (vooralsnog). Ik heb nog in geen enkele andere auto meegemaakt dat mensen achter mij aan rijden om op een parkeerplaats uit te stappen en te informeren naar mijn auto…..De Ideale Man schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:00:

Oke. zojuist 2 volwassen mensen (waar onder ikzelf) ingesloten gehad in de auto. We gingen ff de ruimte achter testen qua beenruimte. Omdat het regende de achterdeuren dichtgetrokken... KINDERSLOT!!!. Dus over de stoelen heen moeten klimmen om er via de voordeuren uit te kruipen. Zelfs alle knopjes op de bestuurdersdeur boden geen oplossing.
Er brandde een lampje bij het kinderslot knopje, maar na dat ingedrukt te hebben (het lampje ging uit) konden de deuren nog steeds niet opengemaakt worden vanuit binnen.
Dat vind ik wel een dingetje zeg maar. Zeker dat je het vanuit de bestuurderskant niet kan ontgrendelen.
Er brandde een lampje bij het kinderslot knopje, maar na dat ingedrukt te hebben (het lampje ging uit) konden de deuren nog steeds niet opengemaakt worden vanuit binnen.
Dat vind ik wel een dingetje zeg maar. Zeker dat je het vanuit de bestuurderskant niet kan ontgrendelen.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Kinderslot knopje is voor de ramen neem ik aan?BlaTieBla schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:22:
Oke. zojuist 2 volwassen mensen (waar onder ikzelf) ingesloten gehad in de auto. We gingen ff de ruimte achter testen qua beenruimte. Omdat het regende de achterdeuren dichtgetrokken... KINDERSLOT!!!. Dus over de stoelen heen moeten klimmen om er via de voordeuren uit te kruipen. Zelfs alle knopjes op de bestuurdersdeur boden geen oplossing.
Kinderslot voor de deuren gaat normaal niet via een knopje?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Maar toen je dat knopje op de bestuurders portier indrukte en het lampje uit ging kon je wel het raam weer openen achter op het portioner en op die manier de deur open doen. Er zit een verschil in kinderslot op de deur en kinderslot op het raam. de ene bedien je met een pal op de geopende deur en de ander met een knopje op het bestuurders portierBlaTieBla schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:22:
@De Ideale Man ~Even ter illustratie dat niet elk issue ook echt een issue is

[ Voor 3% gewijzigd door O-B-One op 29-12-2021 15:29 ]
BlaTieBla schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:22:
:: ABIT AN7 :: GF3 Ti200 :: 2500+ ::
De Kia Connect App op je tel niet geïnstalleerd en geprobeerd?BlaTieBla schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:22:
De telefoon lag nog binnen. dus nee.Anunnaki schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:28:
[...]
De Kia Connect App op je tel niet geïnstalleerd en geprobeerd?
Maar goed, er zit dus een palletje in de deur om het uit te zetten begrijp ik.
[ Voor 14% gewijzigd door BlaTieBla op 29-12-2021 15:34 ]
Ik ben nu aan het opladen aan een fastned. Waar en in welk scherm kan ik nu zien met welke snelheid ik aan het laden ben? O en het klopt toch dat ik een aangesloten auto de verwarming niet aan kan zetten? Is wel een koude wachttijd zo
Dit heb ik dus ook gehad in mn eentje.BlaTieBla schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:22:
Contact aan en raam open gedaan.
Voor mij wel handig want ik was bezig met uitzoeken hoe het kinderslot erop moet (niet zo eenvoudig als bij mijn vorige auto's) maar nu weet ik dus dat ik het niet meer uit hoef te zoeken.
Tot je bedenkt dat de achterruiten niet open kunnen met de sleutelD3N_B0Y schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:26:
[...]
![]()
![]()
VOlgende keer via de sleutel ramen open doen en dan van buitenaf de deuren opendoen...
Dat kinderslot in de bestuurders deur is dacht ik niet alleen voor de ruiten, maar ook de deuren zelf.
Same here, nagenoeg probleemloos (muv climate control af en toe) en het rijden is heerlijk in deze wagen...
Net nog ruim 50 km over N weg met een gem. verbruik van 16,5kW/100 km. autoclimate en stuurverwarming aan, in normal mode.
Sleutel doet alleen de ramen voor.D3N_B0Y schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:26:
[...]
![]()
![]()
VOlgende keer via de sleutel ramen open doen en dan van buitenaf de deuren opendoen...
Niet in mijn softwareversie in ieder geval. Of de ramen open gingen heb ik overigens niet geprobeerd, omdat ik er vrij rap acht was dat de voordeuren wel gewoon open gingen.Dartlink schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:45:
[...]
Tot je bedenkt dat de achterruiten niet open kunnen met de sleutel
Dat kinderslot in de bestuurders deur is dacht ik niet alleen voor de ruiten, maar ook de deuren zelf.
Ik heb altijd connectie problemen met Fastned, al een paar keer geprobeerd maar uiteindelijk weggereden en en naar Ionity gegaan.jefjef schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:38:
Ik ben nu aan het opladen aan een fastned. Waar en in welk scherm kan ik nu zien met welke snelheid ik aan het laden ben? O en het klopt toch dat ik een aangesloten auto de verwarming niet aan kan zetten? Is wel een koude wachttijd zo
Zodra je de deur open doet verschijnt het scherm voor een minuut in beeld. En als je de auto aan zet zie je het scherm continu in beeld. Je kan de verwarming aan doen alleen is hij dan langer aan het laden. Geldt voor Airco en Heater.
Klopt, maar volgens mij werkt dit ook met hetzelfde knopje.Phusebox schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:25:
[...]
Kinderslot knopje is voor de ramen neem ik aan?
Kinderslot voor de deuren gaat normaal niet via een knopje?
Mijn dochters konden de deur ook niet openen.
Dus ik met de sleutel bij de achterdeur en kreeg het niet voor elkaar.
Daarna knopje op uit en ze konden de deuren openen.
Dus sinds dien gebruik ik het knopje.
(zou de deur beter vinden, aangezien ik nu niet alleen de ramen kan blokkeren)
Als ik nu alle positieve berichten lees naar aanleiding van mijn bericht, stelt mij dat weer gerust. Jullie geven aan dat het een fantastische auto is met een paar kinderziektes die als het goed is worden opgelost.De Ideale Man schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:00:
Het klopt dat niet elke auto probleemloos is.
Heeft iemand al een EV6 PLUS Yacht blue?
Ik heb wel foto's gezien van een GT-line, maar nog niet van de plus.
Je pas voor de laadpaal houden?jefjef schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:38:
Dit moest ik bij een Avia hypercharger doen om te zien hoe snel het laden ging.
In de auto zelf kun je het uiteraard ook zien.
Ja dit herken ik zeker, al een keer of 5 gehad. Grote klap, bonk bij het wegrijden. Alsof de remmen vast zitten.Freezhost schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:28:
Meer mensen hier last van dat als de auto een tijdje stil staat op de handrem bij wegrijden een hard gebonk te horen is van de remmen lijkt het wel? De handrem is dan al wel uitgeschakeld want dat hoor je maar mogelijk dat ze blijven hangen ofzo
Ben er reeds 2 keer bij de garage geweest en niet iets kunnen vinden.
Je schrikt er flink van dus het is niet een kraakje ofzo maar een grote bonk, klap. Links en rechtsachter.
Een tip, als je de auto start kun je de melding direct wegdrukken als de auto nog in P staat.r0el schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:56:
Bij het inschakelen van de auto krijg je een veiligheidsmelding op het scherm. Kan die uitgezet worden en zo ja, hoe? Ik krijg t niet voor mekaar..
In D duurt het even voordat dit kan.
Vraagje m.b.t. het bedieningsgedeelte van klimaat/multimedia: Het lijkt of er een beschermfolie op zit (beetje mat). Ik durf het er alleen niet af te halen in geval het geen folie is en ik schade toebreng. Iemand die weet of dit er nog af moet?
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Dit viel mij vanochtend ook op! Heb wat geprobeerd mijn nagel er tussen te krijgen in een hoekje, maar durfde het toch niet helemaal aan 🤣Speedfight schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:25:
Vraagje m.b.t. het bedieningsgedeelte van klimaat/multimedia: Het lijkt of er een beschermfolie op zit (beetje mat). Ik durf het er alleen niet af te halen in geval het geen folie is en ik schade toebreng. Iemand die weet of dit er nog af moet?
Helaas, daar niks kunnen vinden...henrov schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:05:
[...]
Ik ben nog steeds benieuwd naar hoe de auto jouw rijgedrag interpreteert. (Instellingen-voertuig-scc-informatie p
Las ik ergens).
Misschien geeft dat wat inzicht in waarom de rente zo laag is?
:strip_exif()/f/image/FEyL4z3gO0hxYdKkDiK2ghKq.jpg?f=fotoalbum_large)
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Eind oktober (veel te laat) gaan zoeken naar een EV om deze nog dit jaar op kenteken te krijgen. Contact gehad met dealers in het hele land. Gekeken naar de ID3, ID4 en later naar de ioniq 5 en de EV6. Allemaal heel lastig of helemaal niet meer leverbaar. Medio november toch bijna rond voor de aankoop van een 'aangeklede' ID3. Toen 's avonds gebeld door Content uit Tilburg dat er een EV6 plus (black Pearl) beschikbaar kwam door annulering van een andere klant. Volgende dag een proefritje gemaakt in de EV6 en ik was verkocht - met de belofte van levering dit jaar.
Gisteren geleverd - wat een heerlijke auto met prachtige looks. De verkoper informeerde netjes over de bekende problemen: zombie modus en de verwarming. Inmiddels wat ritjes gemaakt, het is nog vroeg, maar zonder enig probleem. Nog wel even wennen aan de hoeveelheid mogelijke instellingen, de rijhulpen etc maar het rijdt echt fantastisch en het is echt een super stoere auto
Het enige 'probleem' is dat ik de avond voor de levering gebeld werd door de dealer dat er iets mis was gegaan.....de geleverde auto bleek geen RWD te zijn maar een AWD. Alles klopte in het systeem, het chassis/vin nummer. Bij de RDW ook geregistreerd als een RWD - waarschijnlijk foutje in de fabriek. Even goed in mijn portemonnaie gekeken en een korting op de meerprijs afgesproken en er voor gegaan. Paar centen en pk's meer. Geen spijt als ik terugdenk aan de ID3 die ik bijna gekocht had. Na 15 jaar trouw aan VW nu een blije KIA rijder.
Gisteren geleverd - wat een heerlijke auto met prachtige looks. De verkoper informeerde netjes over de bekende problemen: zombie modus en de verwarming. Inmiddels wat ritjes gemaakt, het is nog vroeg, maar zonder enig probleem. Nog wel even wennen aan de hoeveelheid mogelijke instellingen, de rijhulpen etc maar het rijdt echt fantastisch en het is echt een super stoere auto
Het enige 'probleem' is dat ik de avond voor de levering gebeld werd door de dealer dat er iets mis was gegaan.....de geleverde auto bleek geen RWD te zijn maar een AWD. Alles klopte in het systeem, het chassis/vin nummer. Bij de RDW ook geregistreerd als een RWD - waarschijnlijk foutje in de fabriek. Even goed in mijn portemonnaie gekeken en een korting op de meerprijs afgesproken en er voor gegaan. Paar centen en pk's meer. Geen spijt als ik terugdenk aan de ID3 die ik bijna gekocht had. Na 15 jaar trouw aan VW nu een blije KIA rijder.
Ik ga ook nog eens zoeken.--HOOLIE-- schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:30:
[...]
Helaas, daar niks kunnen vinden...[Afbeelding]
Nee dit is geen bescherm folie dus ik zou er zeker niet aan gaan lopen pulken. Het is mat zodat je bij invallend zonlicht de info ook nog kan aflezen.Speedfight schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:25:
Hoe lang sta je daar nu al? Ik heb bij - 2 graden een keer 80kw gehaald van 80 tot 85%.--HOOLIE-- schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:34:
Ik ben nu aan het laden bij een 150kw lader. Als enige aan de paal...🤷🤷
[Afbeelding]
Als jij dit nu niet haalt samen met je verbruik zou ik de auto toch echt na laten kijken
Inderdaad hard schelden bij de dealer.--HOOLIE-- schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:34:
Ik ben nu aan het laden bij een 150kw lader. Als enige aan de paal...🤷🤷
[Afbeelding]
Nee, dat niet.
Maar wel even reclameren.
Haha ja heb ik ook al eens gehad. Alleen was dat een echte eenrichtingsverkeergrotegok schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:09:
Verkeerde rijrichting? Bleef staan totdat ik het infotainment systeem een harde reset gaf.
Best grappig.
[Afbeelding]
Is gekoppeld aan de kia navigatie. Kan wel eens achter lopen
Kwam na 15 min rijden aan, foto is genomen na +/-5 min aan de lader. Liep later nog wel wat door, maar hoger dan 77kw is het niet gekomenLoei123 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:37:
[...]
Hoe lang sta je daar nu al? Ik heb bij - 2 graden een keer 80kw gehaald van 80 tot 85%.
Als jij dit nu niet haalt samen met je verbruik zou ik de auto toch echt na laten kijken
( vd week in Duitsland wel heel even de 120kw aangetikt...)
Nu net 100% geladen..( ongeveer 1 minuut geden )
:strip_exif()/f/image/ZTCYIQOV1PU11vdstW95Bilh.jpg?f=fotoalbum_large)
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Klinkt als een koude batterij--HOOLIE-- schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:49:
[...]
Kwam na 15 min rijden aan, foto is genomen na +/-5 min aan de lader. Liep later nog wel wat door, maar hoger dan 77kw is het niet gekomen
[Afbeelding]
Ja die range lijkt mij niet goed bij 100% lading.--HOOLIE-- schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:49:
[...]
Kwam na 15 min rijden aan, foto is genomen na +/-5 min aan de lader. Liep later nog wel wat door, maar hoger dan 77kw is het niet gekomen
[Afbeelding]
[ Voor 86% gewijzigd door Loei123 op 29-12-2021 17:54 ]
Dat zou nog wel kunnen....maar 320km bij 100% lading en +9 graden buiten??
:strip_exif()/f/image/h0qAodkfD7aFQX69HWg2m7vf.jpg?f=fotoalbum_large)
Auto gisteren opgehaald, alle updates gehad. Nu op werk ‘zombie modus’
Beide bekende opties (startknop lang indrukken /sluiten en weglopen, daarna weer terug) werken niet. Nu wachten op pechhulpdienst voor loskoppelen accu
[ Voor 4% gewijzigd door king_dude op 29-12-2021 18:16 ]
Dank, dan ga ik er niet aan pulken!O-B-One schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:37:
[...]
Nee dit is geen bescherm folie dus ik zou er zeker niet aan gaan lopen pulken. Het is mat zodat je bij invallend zonlicht de info ook nog kan aflezen.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Sleutel tegen de Startknop houden ook niet?king_dude schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:15:
[Afbeelding]
Beide bekende opties (startknop lang indrukken /sluiten en weglopen, daarna weer terug) werken niet. Nu wachten op pechhulpdienst voor loskoppelen accu
Startknop minimaal 10sec ingedrukt houden ook niet?
Ik had m laatst ook en door de P in te drukken op middenconsole kwam ie er spontaan uit. T proberen waard als je toch staat te wachten.king_dude schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:15:
[Afbeelding]
Lijkt mij idd niet goed. Je komt veel dichter in de buurt van 58 kw waardes dan de 77--HOOLIE-- schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:49:
[...]
[Afbeelding]
Haha die heb ik ook al gehad. Goed ik ging dan ook een stukje een richtingsstraat in.grotegok schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:09:
Verkeerde rijrichting? Bleef staan totdat ik het infotainment systeem een harde reset gaf.
Best grappig.
[Afbeelding]
Had geen navigatie aan en ineens kwam de melding in beeld.
Elke nieuwe type auto heeft altijd wel iets, wat ik hier voorbij zie komen zijn in mijn optiek meer ongemakjes.Phusebox schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:05:
[...]
Same here. Al heb ik er dan nog wel vertrouwen in dat Kia/Hyundai dit wel moet gaan oplossen wil hun E-GMP platform niet ten dode opgeschreven zijn. En dat platform is de basis voor hun EV's de komende tien jaar.
Mijn ouders hebben een nieuwe nissan primera jaren terug gereden dat ding stond meer bij de garage dan op de oprit.
De simpele dingen:
-Nieuwe stoel omdat de rugleuning ineens bezweek (vreemde gewaarwording tijdens het rijden)
-Uitval van het complete tellercluster.
Technisch:
-nieuwe versnellingsbak omdat de synchro-ringen niet deden wat moest (koppelen zonder koppeling, heerlijk old school.
-nieuwe injectoren 6maanden.
-na 1 jaar ingescheurde draagarmen voor.
- gebroken achterruit, door teveel spanning erin.
- lekkage in kofferruimte omdat de afdichting niet goed was gemonteerd.
- dakraam, handmatig bediening, vervangen omdat het mechanisme de tandwielen tandjes verloren.
Na 2jaar was er behoorlijk wat vervangen en heeft die na 5jaar uiteindelijk het gevecht opgegeven toen de versnellingbak weer stuk liep.
Hier is het voornamelijk software of nog niet volledige afstemming met de 100 verschillende laadmogelijkheden.
Ja ik heb ook helaas een paar keer de niet-ready modus gehad. Vermoed dat ikzelf iets teveel te snel ofiets deed. Maar komt binnenkort een update voor, heb ik gisteren van de dealer doorgehad. Mbt verwarmingsprobleem hoorde ik ook al dat er van de week versie 2.0 is verschenen die nog meer issues oplost.
Dus rustig aan als de auto weer iets frisser blijft. Gelukkig hebben we daar kleding voor. Of hij niet zo snel laad als gehoopt. 50kw is voor sommige elektrische autos al heel wat.
Of als die een keer niet start, 10mm steeksleutel en je kan weer weg. Ook moet het met 15sec de startknop in uit, ook oplossen.
@--HOOLIE-- Als je gaat laden komt het aantal kWh wat erin gaat een beetje overeen met de capaciteit van de accu? Met andere woorden als je van 30 naar 80% laadt zou dat ongeveer 40 kWh moeten zijn.
Hoe test ik dat het beste?Phusebox schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:15:
@--HOOLIE-- Als je gaat laden komt het aantal kWh wat erin gaat een beetje overeen met de capaciteit van de accu? Met andere woorden als je van 30 naar 80% laadt zou dat ongeveer 40 kWh moeten zijn.
In de app kijken hoeveel kw je hebt geladen, en dan nagaan of dat klopt aan de hand van hoeveel procent erin zat toen je begon.
Ik heb sinds eind november mijn gt line. En ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Sommige van de issues hier herken ik en ga volgende week maar eens de dealer bellen.
Ik merk wel ook dat de auto aangeeft dat ik “slechts” 360km kan rijden. Maar ik denk dat de Kia software gewoon redelijk conservatief aan het doen is.
Door het thuis werk advies heb ik gewoon niet veel lange ritten gemaakt met de auto. En dan is met deze temperaturen de auto natuurlijk niet zuinig.
Maar zondag en vandaag langere ritten gemaakt. Vandaag bij het snel laden (we moesten toch even wat eten) zelfs de 130kw aangetikt met een rond de 70% soc
Daarna veder gereden en toen zat het verbruik rond de 18kwh/100km. Echter bij 55% accu gaf hij aan minder dan 190km te kunnen rijden.
Kortom mijn theorie is dat we niet zo een geluk hebben dat we de auto zo laat in het jaar hebben gekregen. En dan door de maatregelen veel korte ritjes in de kou waardoor de predicties gewoon niet al te optimistisch zijn. Maar ik heb goede hoop dat als ik meer langere ritten maak dit zichzelf wel rechttrekt
Ik merk wel ook dat de auto aangeeft dat ik “slechts” 360km kan rijden. Maar ik denk dat de Kia software gewoon redelijk conservatief aan het doen is.
Door het thuis werk advies heb ik gewoon niet veel lange ritten gemaakt met de auto. En dan is met deze temperaturen de auto natuurlijk niet zuinig.
Maar zondag en vandaag langere ritten gemaakt. Vandaag bij het snel laden (we moesten toch even wat eten) zelfs de 130kw aangetikt met een rond de 70% soc
Daarna veder gereden en toen zat het verbruik rond de 18kwh/100km. Echter bij 55% accu gaf hij aan minder dan 190km te kunnen rijden.
Kortom mijn theorie is dat we niet zo een geluk hebben dat we de auto zo laat in het jaar hebben gekregen. En dan door de maatregelen veel korte ritjes in de kou waardoor de predicties gewoon niet al te optimistisch zijn. Maar ik heb goede hoop dat als ik meer langere ritten maak dit zichzelf wel rechttrekt
Idd @Verwijderd check de volgende keer even of je links in het dashboard een sneeuwvlokje ziet staan in de accustatus
EV6 Plus
Gewoon laden bij een laadpaal of thuis en kijken hoeveel energie er in is gegaan tijdens je laadsessies en zelf bijhouden van hoeveel procent tot hoeveel procent je hebt geladen.
Dat stond er nu 100% zeker niet!!swat! schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:05:
[...]
Idd @Verwijderd check de volgende keer even of je links in het dashboard een sneeuwvlokje ziet staan in de accustatus
Kun je aangeven met hoeveel procent accu je begon te laden en hoeveel kw er in is gegaan?
Dat laatse kun je vaak zien in de app van de leverancier van je laadpas.
Dat is meestal pas over 10/15 dagen dat ik dat kan zien... Multi TankcardLoei123 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:50:
[...]
Kun je aangeven met hoeveel procent accu je begon te laden en hoeveel kw er in is gegaan?
Dat laatse kun je vaak zien in de app van de leverancier van je laadpas.
Ah dat is jammer.--HOOLIE-- schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:08:
[...]
Dat is meestal pas over 10/15 dagen dat ik dat kan zien... Multi Tankcard
Met Shell Recharge zie ik het direct.
Het AD heeft ook een geschreven review geplaatst:
https://www.ad.nl/auto/te...mfort-kan-beter~ac53050d/
https://www.ad.nl/auto/te...mfort-kan-beter~ac53050d/
Vanmiddag viel het mij op dat mijn zijspiegels beslagen waren en dus wilde ik ze verwarmen. Kon tot mijn verbazing geen knopje hiervoor vinden. Las zojuist ergens anders dat de verwarming van de zijspiegels samen gaat met de verwarming van de achterruit. Lijkt mij wat onhandig en onnodig, maar als dat zo is dan is het zo. Kan iemand dat bevestigen?
Dat klopt en dat is in de meeste auto’s het geval. Staat ook in het instructieboekje…BDelamontagne schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:08:
Vanmiddag viel het mij op dat mijn zijspiegels beslagen waren en dus wilde ik ze verwarmen. Kon tot mijn verbazing geen knopje hiervoor vinden. Las zojuist ergens anders dat de verwarming van de zijspiegels samen gaat met de verwarming van de achterruit. Lijkt mij wat onhandig en onnodig, maar als dat zo is dan is het zo. Kan iemand dat bevestigen?

Het klopt. Wordt nergens gemeld....behalve in de Kia Connect app. Werkt wel snel en goed trouwens...BDelamontagne schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:08:
Hmm, ik lees het net inderdaad…. Grappig, had dit nog niet eerder zo gezien in een auto en heb er toch wel aardig wat gereden. Was even bang dat mijn instapper het niet zou hebben, haha. Thanks in ieder geval!O-B-One schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:10:
[...]
Dat klopt en dat is in de meeste auto’s het geval. Staat ook in het instructieboekje…![]()
![]()
[ Voor 7% gewijzigd door BDelamontagne op 29-12-2021 23:13 ]
Aha oke dank jeAnunnaki schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:53:
[...]
Ik heb altijd connectie problemen met Fastned, al een paar keer geprobeerd maar uiteindelijk weggereden en en naar Ionity gegaan.
Zodra je de deur open doet verschijnt het scherm voor een minuut in beeld. En als je de auto aan zet zie je het scherm continu in beeld. Je kan de verwarming aan doen alleen is hij dan langer aan het laden. Geldt voor Airco en Heater.
Hold is om de auto te starten op afstand.jefjef schreef op donderdag 30 december 2021 @ 05:46:
Op mijn afstandbediening is er een knopje met het woord Hold. Dealer weet niet waar het voor is! Iemand?
Knopje achterklep werkt trouwens niet , moet er nog iets softwarematig worden ingesteld?
Aha, apart dat de dealer dit niet wist. De voorruit beslaat wel snel en vaak! Dit gaat vanzelf voorbij als de vocht uit de auto is neem ik aan?Phusebox schreef op donderdag 30 december 2021 @ 06:35:
[...]
Hold is om de auto te starten op afstand.
Echt iets wat ik in Amerika heb geleerd. Daar is het meest standaard. Als de auto afgesloten is kun je hem dan daar starten om de airco of verwarming aan te zetten. Bij een benzine auto lekker vervuilend, vandaar typisch Amerikaans, maar bij een EV is dat wel handig.jefjef schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:08:
[...]
Aha, apart dat de dealer dit niet wist. De voorruit beslaat wel snel en vaak! Dit gaat vanzelf voorbij als de vocht uit de auto is neem ik aan?
Ja en nee, ligt eraan hoe je de verwarming hebt ingesteld. Ik gebruik geen auto climate en geen voorruit verwarming in de App.jefjef schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:08:
[...]
Aha, apart dat de dealer dit niet wist. De voorruit beslaat wel snel en vaak! Dit gaat vanzelf voorbij als de vocht uit de auto is neem ik aan?
Daarnaast heb je mogelijk een 'verwarming' fix nodig zodat ook het bovenste werkt zoals je verwacht.
Als je net in de auto stapt kan hij beslagen zijn.jefjef schreef op donderdag 30 december 2021 @ 07:08:
[...]
Maar als alles schoon is zou dit tijdens het rijden niet moeten gebeuren.
Zelf één keer last van gehad op de eerste dag, toen snel ac erbij aangezet en sindsdien staat de clima niet meer op automatisch en heb ik geen problemen meer gehad.
Gisteren winterbanden eronder laten plaatsten. Die hoor je toch echt veel meer tijdens het rijden dan die Kumo’s. In zo’n stille ev merk je dit pas echt
Mijn EV6 valt buiten de boot voor een inverter vervanging voor het verwarmingsprobleem. De software update levert geen winst op. De garage moest van KIA NL informatie inwinnen van de auto, daarvoor moesten ze 30 minuten het een en ander meten. Na een paar dagen kreeg ik te horen dat KIA NL het ook niet weet en dat ze de informatie doorgestuurd hebben naar Korea. Ik heb dus een nieuw geval met mijn verwarmingsproblemen.
Met een hoop knoppen geram krijg ik uiteindelijk wel de verwarming aan, mits de temperatuur op 25+ staat. Maar dat is ook geen lolletje.
Met een hoop knoppen geram krijg ik uiteindelijk wel de verwarming aan, mits de temperatuur op 25+ staat. Maar dat is ook geen lolletje.
Wat gebeuert er als je AC en HEAT aan hebt en zelf de ventilator snelheid instelt?anc schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:10:
Mijn EV6 valt buiten de boot voor een inverter vervanging voor het verwarmingsprobleem. De software update levert geen winst op. De garage moest van KIA NL informatie inwinnen van de auto, daarvoor moesten ze 30 minuten het een en ander meten. Na een paar dagen kreeg ik te horen dat KIA NL het ook niet weet en dat ze de informatie doorgestuurd hebben naar Korea. Ik heb dus een nieuw geval met mijn verwarmingsproblemen.
Auto Climate gaat dan uit, zo rij ik ook en ik heb nooit problemen.
Gewoon als test.
In ander nieuws: In de regen mag je nog wel een beetje oppassen met de auto.
Ik wou bij het afrijden van een rotonde wat sneller accelereren maar de achterkant ging direct ietsje opzij.
Maakt niets uit, AC en HEAT of auto climate aan/uit drukken maakt niets uit. Ik moet juist handmatig en spelen met de knoppen, driver only, heat en waar je de lucht uit wilt laten blazen. Als ik dan ineens warme lucht heb en ik zet hem op auto climate dan valt ie gelijk weer uit. Enige dat ik dan wel tussendoor kan doen is de voorruit blower aanzetten, dat regelmatig nodig is wanneer het regent.Loei123 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:23:
[...]
Wat gebeuert er als je AC en HEAT aan hebt en zelf de ventilator snelheid instelt?
Auto Climate gaat dan uit, zo rij ik ook en ik heb nooit problemen.
Gewoon als test.
In ander nieuws: In de regen mag je nog wel een beetje oppassen met de auto.
Ik wou bij het afrijden van een rotonde wat sneller accelereren maar de achterkant ging direct ietsje opzij.
Wat mij gisteren opviel was dat er met auto climate geen lucht geblazen wordt door de centrale ventilatieroosters in het dashboard.
Enkel aan de bestuurder en passagierskant. Zou iemand dat eens willen nakijken?
En de roosters stonden open 😅
Zo, eerste reanimatie van de auto vanochtend gehad. 12 V accu was leeg. KIA hulpdienst was er na 45 min (netjes) en de auto aan de AED gehangen. Binnen een paar seconden leefde de auto weer (merkbaar aan inbraakalarm ;-) )
Ik heb gisteren (als laatste) de auto even in de ACC stand gehad (starten zonder rem in te trappen), en daarna opgestart en uitgezet. Dit om er zeker van te zijn dat auto echt uit is…..
En de ritten ervoor waren 2x 2,5 uur ritten, dus de 12V accu zou dan toch wel genoeg vermogen moeten hebben (als laden goed werkt). Laatste stand van de 12V accu in de KIA App was “GOED” voordat de hartstilstand optrad.
Even een aandachtspuntje.
Ik heb gisteren (als laatste) de auto even in de ACC stand gehad (starten zonder rem in te trappen), en daarna opgestart en uitgezet. Dit om er zeker van te zijn dat auto echt uit is…..
En de ritten ervoor waren 2x 2,5 uur ritten, dus de 12V accu zou dan toch wel genoeg vermogen moeten hebben (als laden goed werkt). Laatste stand van de 12V accu in de KIA App was “GOED” voordat de hartstilstand optrad.
Even voor de zekerheid, in de centrale roosters zit een schuifje wat je naar de zijkant moet schuiven om hem open te zetten, had je dat gedaan? Voelde voor mij beetje contra-intuitief maar fixte het wel.JT900 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:42:
Wat mij gisteren opviel was dat er met auto climate geen lucht geblazen wordt door de centrale ventilatieroosters in het dashboard.
Hi Allen,
Een kleine week in het bezit van een prachtige EV6 Plus AWD versie. Eigenlijk nagenoeg een prima ervaring op 1 klein vervelend dingetje na. Het navigatiesysteem lijdt regelmatig een eigen leven. Zowel via Android Auto (Waze) of de navigatie van Kia zelf blijft het systeem tollen en draaien en is het af en toe onmogelijk dit op een normale manier te gebruiken. Alsof het systeem niet op een goede manier kan positioneren.
Iemand anders ook ervaringen mee? En evenuteel een oplossing?
Dankjewel alvast!
Een kleine week in het bezit van een prachtige EV6 Plus AWD versie. Eigenlijk nagenoeg een prima ervaring op 1 klein vervelend dingetje na. Het navigatiesysteem lijdt regelmatig een eigen leven. Zowel via Android Auto (Waze) of de navigatie van Kia zelf blijft het systeem tollen en draaien en is het af en toe onmogelijk dit op een normale manier te gebruiken. Alsof het systeem niet op een goede manier kan positioneren.
Iemand anders ook ervaringen mee? En evenuteel een oplossing?
Dankjewel alvast!
Diep in de instellingen kwam ik wat tegen over noise canceling door het audiosysteem. Deze staat standaard ingesteld op medium maar kun je instellen op hoog oid. Ik weet niet wat voor effect dit heeft maar valt te proberen. Iemand daar al wat mee gespeeld?Anunnaki schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:08:
Gisteren winterbanden eronder laten plaatsten. Die hoor je toch echt veel meer tijdens het rijden dan die Kumo’s. In zo’n stille ev merk je dit pas echt
Heeft er iemand ook al een oplossing gevonden voor het gebrek aan boodschappen haakjes achterin? Dat vond ik bij mijn vorige auto toch wel erg handig, haha.
[ Voor 13% gewijzigd door BDelamontagne op 30-12-2021 09:23 ]
Zover ik heb gemerkt en begrepen is het alleen voor FM zenders, een soort ruisonderdrukking bij verminderde ontvangst.BDelamontagne schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:21:
[...]
Diep in de instellingen kwam ik wat tegen over noise canceling door het audiosysteem. Deze staat standaard ingesteld op medium maar kun je instellen op hoog oid. Ik weet niet wat voor effect dit heeft maar valt te proberen. Iemand daar al wat mee gespeeld?
Volgens mij is het geen noise cancelling, maar ruisonderdrukking van slechte zenders.BDelamontagne schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:21:
[...]
Diep in de instellingen kwam ik wat tegen over noise canceling door het audiosysteem. Deze staat standaard ingesteld op medium maar kun je instellen op hoog oid. Ik weet niet wat voor effect dit heeft maar valt te proberen. Iemand daar al wat mee gespeeld?
Heeft er iemand ook al een oplossing gevonden voor het gebrek aan boodschappen haakjes achterin? Dat vond ik bij mijn vorige auto toch wel erg handig, haha.
Staat ook bij op hoog niveau kan het geluid vervormen.
grotegok schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:24:
[...]
Zover ik heb gemerkt en begrepen is het alleen voor FM zenders, een soort ruisonderdrukking bij verminderde ontvangst.
Oh, dat is jammer. Had wel een leuke andere aanpak geweest t.o.v. isolatie van de koets!JPoers83 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:25:
[...]
Volgens mij is het geen noise cancelling, maar ruisonderdrukking van slechte zenders.
Staat ook bij op hoog niveau kan het geluid vervormen.
Toch blij dat mijn EV6 niet zo van de boot kwam https://nos.nl/l/2411242
Dat lijkt me voor de accu niet echt prettig...
Dat lijkt me voor de accu niet echt prettig...
Zei gisteren nog tegen mijn vrouw dat ik die het meest ga missen straks. Ik denk dat ik gewoon zelf ga kijken of ik iets kan vastschroeven achterin.BDelamontagne schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:21:
[...]
Dit is in praktisch alle auto’s in de afgelopen 30 jaar zo.BDelamontagne schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:08:
Zat zelf te denken aan een spinhaak spannen tussen de twee haakjes links of rechts en dan een krat ertussen klemmen. Dat zou stevig genoeg moeten zitten.Phusebox schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:36:
[...]
Zei gisteren nog tegen mijn vrouw dat ik die het meest ga missen straks. Ik denk dat ik gewoon zelf ga kijken of ik iets kan vastschroeven achterin.
Anders zijn er altijd nog de Stayhold bagage klemmen die je kunt aanschaffen.
Niet in de VWs en Skoda’s die ik gereden heb. Die hadden het verwerkt in het draaiknopje voor de zijspiegels. Kun je dat knopje draaien naar de verwarm stand en klaar is keesRobbieHifi schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:39:
[...]
Dit is in praktisch alle auto’s in de afgelopen 30 jaar zo.
[ Voor 26% gewijzigd door BDelamontagne op 30-12-2021 09:41 ]
Klopt, maar in veel andere auto's staat er dan ook een icoontje bij dat ook de spiegels mee verwarmd worden.RobbieHifi schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:39:
[...]
Dit is in praktisch alle auto’s in de afgelopen 30 jaar zo.
weinig tot geen ervaring met die merken, maar in Volvo, bmw, Mazda, ford en nog een legio andere merken zit het onder achterruit verwarming. Dan verwarmen de spiegels ook mee.BDelamontagne schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:40:
[...]
[...]
Niet in de VWs en Skoda’s die ik gereden heb. Die hadden het verwerkt in het draaiknopje voor de zijspiegels. Kun je dat knopje draaien naar de verwarm stand en klaar is kees
Maar is goed om voor de Kia even te weten.
Ik heb dat nu 3x meegemaakt, nieuwe accu gehad, aansluitingen zijn gechecked. De auto staat wederom bij de garage. Het lijkt erop dat een sensor die de accu meet op 250% stond, waardoor de auto “dacht” dat ie vol zat, dus niet bijladen. Deze is vervangen met de hoop dat t hiermee opgelost is, de tijd zal t leren.rlem67 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:07:
Zo, eerste reanimatie van de auto vanochtend gehad. 12 V accu was leeg. KIA hulpdienst was er na 45 min (netjes) en de auto aan de AED gehangen. Binnen een paar seconden leefde de auto weer (merkbaar aan inbraakalarm ;-) )
Krijg ik bij mij ook niet werkend. Alleen op handmatige stand. En dan nog niet altijd warme lucht. Komt goed denk ik. Kia is druk bezig met diverse oplossingen.JT900 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:42:
Vandaag is het warmte record verbroken. Erg benieuwd wat dit met het laden doet. Helaas kan ik het zelf niet uittesten aangezien ik geen EV6 heb 🤣 Maar ben erg benieuwd wat voor laad ervaringen er vandaag geplaatst gaan worden.
Is er hier al iemand die nagedacht heeft over sneeuwkettingen? Ik ben van plan eind januari met de EV6 naar Oostenrijk te gaan. De handleiding is niet persé heel expliciet (hier) en Kia biedt alleen een hele dure 'loopvlakketting' aan (hier)
Moet je voor de EV6 een loopvlakketting of kan je ook volstaan met het klassieke model? En moet je dan 'geschikt voor SUV/MPV' (m.n. kettingdikte) gezien het gewicht van de auto? Ik zal ze gaan huren (kopen lijkt me wat gortig) maar twijfel wat te doen.
Moet je voor de EV6 een loopvlakketting of kan je ook volstaan met het klassieke model? En moet je dan 'geschikt voor SUV/MPV' (m.n. kettingdikte) gezien het gewicht van de auto? Ik zal ze gaan huren (kopen lijkt me wat gortig) maar twijfel wat te doen.
[ Voor 6% gewijzigd door r0el op 30-12-2021 11:23 ]
Ik sta op deze moment te laden aan ionity. Gestart aan 130kw , terug gezakt naar 100 na 3 min en nu terug aan 130kw.
Aan het laden na een rit van 1u30 snelweg aan 120+ ongeveer.
Netjes, ben wel zeer benieuwd of je de 230 gaat halen.JT900 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:41:
Ik sta op deze moment te laden aan ionity. Gestart aan 130kw , terug gezakt naar 100 na 3 min en nu terug aan 130kw.
Met hoeveel % ben je gestart?
Ik vrees dat je hier niet onderuit gaat komen. Er is kennelijk te weinig ruimte aan de achterkant van de band om een klassieke ketting te monteren. Ik heb 2 jaar geleden het zustermerk van RUD aangeschaft. Scheelt aanzienlijk en grote voordeel is dat ze stelbaar zijn, dus dat ze passen op mijn huidige 19" (Kodiaq) en toekomstige 20" op de EV6.r0el schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:19:
Is er hier al iemand die nagedacht heeft over sneeuwkettingen? Ik ben van plan eind januari met de EV6 naar Oostenrijk te gaan. De handleiding is niet persé heel expliciet (hier) en Kia biedt alleen een hele dure 'loopvlakketting' aan (hier)
https://www.sneeuwketting...-loopvlaksneeuwkettingen/
@--HOOLIE-- Er zal waarschijnlijk ook een sensor zijn om de grote accu te meten, misschien ook een idee om dit bij jou te laten checken? Als hij niet volledig oplaat dan snap ik je matige range.Japie.b schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:31:
[...]
Het lijkt erop dat een sensor die de accu meet op 250% stond, waardoor de auto “dacht” dat ie vol zat, dus niet bijladen. Deze is vervangen met de hoop dat t hiermee opgelost is, de tijd zal t leren.
Ben beginnen laden aan 43%Loei123 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:43:
[...]
Netjes, ben wel zeer benieuwd of je de 230 gaat halen.
Met hoeveel % ben je gestart?
Volgens mij moet je rond de 10% of lager zitten om die waarde te halen.
Dit hoeft niet, van 10 tot grofweg 78% moet de auto boven de 200KW halen.Anunnaki schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:23:
[...]
Volgens mij moet je rond de 10% of lager zitten om die waarde te halen.
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic