Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Mijn algehele average zit op 4,43km/kWh.--HOOLIE-- schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:04:
[...]
Auto kan ik nu ff niet bij....
App zegt dit :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We zitten dus zeer dicht bij elkaar, ik zou de hogere temperaturen afwachten, dan moet je range wel richting de 500km gaan.
Wat zegt jouw range dan bij 100% lading? ( ik heb nog nooit boven de 380km gezien...Loei123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:06:
[...]
Mijn algehele average zit op 4,43km/kWh.
We zitten dus zeer dicht bij elkaar, ik zou de hogere temperaturen afwachten, dan moet je range wel richting de 500km gaan.
Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...
Zowel een GSM als een EV hebben een batterij management systeem, maar daarmee houdt de vergelijking wel zo ongeveer op. Een EV kent veel hogere laadstromen en het BMS is veel meer geavanceerd. Het verstijven waar je op duidt, heet Plating en dat komt voor als de batterij te snel laadt of ontlaadt. Het BMS is erop gericht om dat te voorkomen.Adjo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:55:
[...]
Die filosofie volg ik tot nu toe niet. Ik laadt hem op, als hij de 20% nadert, of als ik de volgende dag een lange rit moet maken. Mijn gedachte daarbij is dat als je hem continue oplaadt, dat de batterij dan eerder 'slijt' zoals ook bij een GSM. Of maak ik daarin een denkfout?
Ik heb ongeveer hetzelfde verbruik per km en bij die van mij is bij 100% de waarde 483km, en dat was bij 2 graden boven nul--HOOLIE-- schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:08:
[...]
Wat zegt jouw range dan bij 100% lading? ( ik heb nog nooit boven de 380km gezien...
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
Dat verschilt behoorlijk. van 94% batterij en 385km range en tijdens laden 76% batterij met 363km range...--HOOLIE-- schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:08:
[...]
Wat zegt jouw range dan bij 100% lading? ( ik heb nog nooit boven de 380km gezien...
Ook een keer 79% batterij gehad met 317km range.
Wat trilt er dan? Alleen het stuur of heel de auto. Is hetzelfde gevoel als je over z'n ribbelstrook rijdt met de wielen?Pont2mountain schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:54:
[Afbeelding]
Zojuist onze EV6 AWD opgehaald. Wat een top wagen! Stil en super acceleratie!
Bij het testen op de snelweg viel wel direct het trillen op bij 110km/h. Wellicht trekt het weg, maar zo te lezen ben ik niet de enige…
Nice!!Yilar schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:11:
[...]
Ik heb ongeveer hetzelfde verbruik per km en bij die van mij is bij 100% de waarde 483km, en dat was bij 2 graden boven nul
Same here, en als ik vlot weg wil zijn kan ik zelfs uit de voeten met mijn huidige 1 serie die beduidend trager is als de EV6.KingOfNorway schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:47:
Ik wist niet dat er zoveel 18-jarigen waren die zich een EV6 kunnen veroorloven. Natuurlijk leuk als je hem een keer diep kunt intrappen en die stoplicht dragrace wint, maar voor normaal gebruik absoluut overbodig. Tenzij je kotsende kinderen op de achterbank, een hond die tegen de achterklep aangeplakt zit en een boze vrouw wilt. De acceleratie van de RWD is meer dan voldoende als je een keer wilt inhalen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Voornamelijk het stuur, maar het komt ook licht door in de stoel. Het voelt wel uit de stuurinrichting te komen - dus meer een links/rechts beweging dan een op/neer (ribbelstrook).De Ideale Man schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:13:
[...]
Wat trilt er dan? Alleen het stuur of heel de auto. Is hetzelfde gevoel als je over z'n ribbelstrook rijdt met de wielen?
Ander onderwerp: Verassend hoe speels de auto rijdt voor het gewicht! Zelfs met ESP aan laat de auto veel toe in de regen. Het optrekken in de sport stand zonder recup is EV-like. Met level 3 recup zit er vrij veel vertraging in.
Dat laatste zal ik vanmiddag eens testen.Pont2mountain schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:53:
[...]
Ander onderwerp: Verassend hoe speels de auto rijdt voor het gewicht! Zelfs met ESP aan laat de auto veel toe in de regen. Het optrekken in de sport stand zonder recup is EV-like. Met level 3 recup zit er vrij veel vertraging in.
de plek van de gear selector zou ideaal zijn voor een idrive achtige oplossing in de Kia.StickMan schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:34:
[...]
Same here. iDrive vind ik nog steeds de beste.
Wat ik ook mis in de EV6/KIA is, een extra USB aansluiting of een SD-card aansluiting voor de Media-optie (FLAC/MP3 bestanden). Nu heb je alleen 1 USB-A aansluiting voor Media, en deze is vaak bezet voor Android Auto.
Ik heb hetzelfde issue; als ik naast de auto sta en het opwarmen via KIA connect aan zet zie ik hem aan gaan, maar binnen een seconde hoor ik een klik bij de oplaadstekker en gaat ie direct weer uit.Loei123 schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:59:
[...]
Zou het niet zo kunnen zijn dat hij bij 100%/ingestelde limiet stopt met laden en daardoor geen laadkabel meer detecteerd?
Alsof hij inderdaad zoekt naar een stekker en de stekker niet gedetecteerd wordt of pakt omdat hij al 100% opgeladen is.
Ik had gehoopt dit op te lossen door de instelling van "Stekker ontgrendelen als de auto opgeladen is" aan te passen naar "Stekker vergrendelen zolang de auto op slot is" maar helaas geen enkel verschil.
Ik zal ook nog eens testen of hij het wel doet als de auto nog niet 100% opgeladen is. Maar als hij dit issue blijft houden met 100% accu en de stekker er nog in, dan heb ik niks aan het voorverwarmen.
Zodra ik thuis kom gaat hij thuis namelijk aan de lader en zet ik het voorverwarmen aan voordat ik naar het werk vertrek. Als ik de stekker er eerst uit moet halen om te kunnen verwarmen, kan ik hem immers net zo goed de verwarming zelf in de auto aanzetten.
[edit]Het komt inderdaad echt door de aangesloten stekker. Als ik die er uit haal (de laadklep hoeft niet eens dicht) werkt het voorverwarmen wel zoals normaal.
Iemand anders met dit zelfde issue die wel een oplossing gevonden heeft?
Ik heb overigens een 58kwh.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinblokhuis op 28-12-2021 15:09 ]
Dank voor je inzicht, mijn aanname klopt dus niet en ik kan onbeperkt aan de stekker...KingOfNorway schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:10:
[...]
Zowel een GSM als een EV hebben een batterij management systeem, maar daarmee houdt de vergelijking wel zo ongeveer op. Een EV kent veel hogere laadstromen en het BMS is veel meer geavanceerd. Het verstijven waar je op duidt, heet Plating en dat komt voor als de batterij te snel laadt of ontlaadt. Het BMS is erop gericht om dat te voorkomen.
Hier zijn heel veel variabelen...Martinblokhuis schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:51:
[...]
Ik heb hetzelfde issue; als ik naast de auto sta en het opwarmen via KIA connect aan zet zie ik hem aan gaan, maar binnen een seconde hoor ik een klik bij de oplaadstekker en gaat ie direct weer uit.
Alsof hij inderdaad zoekt naar een stekker en de stekker niet gedetecteerd wordt of pakt omdat hij al 100% opgeladen is.
Ik had gehoopt dit op te lossen door de instelling van "Stekker ontgrendelen als de auto opgeladen is" aan te passen naar "Stekker vergrendelen zolang de auto op slot is" maar helaas geen enkel verschil.
Ik zal ook nog eens testen of hij het wel doet als de auto nog niet 100% opgeladen is. Maar als hij dit issue blijft houden met 100% accu en de stekker er nog in, dan heb ik niks aan het voorverwarmen.
Zodra ik thuis kom gaat hij thuis namelijk aan de lader en zet ik het voorverwarmen aan voordat ik naar het werk vertrek. Als ik de stekker er eerst uit moet halen om te kunnen verwarmen, kan ik hem immers net zo goed de verwarming zelf in de auto aanzetten.
[edit]Het komt inderdaad echt door de aangesloten stekker. Als ik die er uit haal (de laadklep hoeft niet eens dicht) werkt het voorverwarmen wel zoals normaal.
Bij mij werkt het wel, ook met kabel aangeprikt en ook met 100% soc.
Maar: ik laad (voorlopig) met de granny/220V kabel thuis. Wellicht verschil met wallbox ?
Het voorverwarmen deed iets raars, wel blazen en ontwasemen maar auto werd niet warm...
Toevallig kwam ik er achter als je voorruitverwarming (ontwaseming) uit zet in de app dat de verwarming in de auto het wel doet...consequentie? warm in auto met beslagen ramen ...
Melding dealer ; het voorverwarmen via app gaat niet helemaal goed, is bekend bij Kia en men is er mee bezig (ict....?)
Ik zou het gewoon melden bij de dealer.
Ik kwam gisteren tot dezelfde conclusie na meerdere manieren geprobeerd te hebben. Zonder kabel werkt het perfect, met kabel erin krijg ik de melding in de app dat het klimaatsysteem is gestart en vervolgens: Error cable not connected.. Het is voor mij geen halszaak, maar ga het wel bij de dealer aangeven. (Ik heb een GT-line)Martinblokhuis schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:51:
[...]
Ik heb hetzelfde issue; als ik naast de auto sta en het opwarmen via KIA connect aan zet zie ik hem aan gaan, maar binnen een seconde hoor ik een klik bij de oplaadstekker en gaat ie direct weer uit.
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
Zijn er forumleden die al bij de dealer zijn geweest? Kun je in dat geval aangeven welke updates je gekregen hebt en welke issues daarmee zijn opgelost?
Is het slim om ook het systeem te laten updaten naar de laatste versie (waren daar niet wat issues mee?) En de navigatie?
Ja, al 2 x geweest...vorige week meerdere updates gehad. Oa:Adjo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:19:
Donderdag heb ik een afspraak met de dealer voor een fix / update van de climate control. Voor het snellaadprobleem was volgens mijn dealer nog geen update beschikbaar.
Zijn er forumleden die al bij de dealer zijn geweest? Kun je in dat geval aangeven welke updates je gekregen hebt en welke issues daarmee zijn opgelost?
Is het slim om ook het systeem te laten updaten naar de laatste versie (waren daar niet wat issues mee?) En de navigatie?
ABS, Alg software, verwarming, snelladen en nog wat...(zie eerdere post)
Helaas al weer melding gedaan mbt ontwasemen / beslaan ramen, snellaadstations die de auto weigeren. 4 januari staat nwe afspraak.
Let wel; men is zich bewust van enkele hardnekkige issues...ze zijn er mee bezig, Kia NL als in Korea
Nu gaat wachten op de EV6 nog langer duren als ik elke dag die Ioniq 5 zie
Het digitale geluid bij het rijden is speciaal voor mensen met wagenziekte. Doordat EV vrijwel geen geluid maakt wordt men eerder wagenziek. Het digitale geluid helpt om gevoel van acceleratie beter te ervaren. Test maar uit op volume en soort om te kijken welk het beste werkt.xxander968 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:38:
Dat de EV6 ‘traag’ van de plek komt vind ik persoonlijk wel fijn. Mijn vrouw en zoon worden snel wagenziek, dat Kia dan niet meteen volgas wegknalt is prima. Daarnaast denk ik dat de banden daardoor aanzienlijk minder slijten. Met mijn motor (2 wieler) was ik altijd zo weg vanuit stilstand, maar een achterband ging maximaal 9000 kilometer mee. De voorband deed 15.000 kilometer. De bandenprijs voor de EV6 weet ik niet, maar met die tractormaten hoop ik dat ik dat niet snel ga weten. (Morgen ga ik de auto halen, laat me nog maar even in het ongewisse)
Je kunt ook minder gas geven bij het weg rijden. Dan trekt hij op wat trager op.xxander968 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:38:
Dat de EV6 ‘traag’ van de plek komt vind ik persoonlijk wel fijn. Mijn vrouw en zoon worden snel wagenziek, dat Kia dan niet meteen volgas wegknalt is prima. Daarnaast denk ik dat de banden daardoor aanzienlijk minder slijten. Met mijn motor (2 wieler) was ik altijd zo weg vanuit stilstand, maar een achterband ging maximaal 9000 kilometer mee. De voorband deed 15.000 kilometer. De bandenprijs voor de EV6 weet ik niet, maar met die tractormaten hoop ik dat ik dat niet snel ga weten. (Morgen ga ik de auto halen, laat me nog maar even in het ongewisse)
Ja dat is echt balen. Inderdaad dan duurt het wachten nog langer.Phusebox schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:34:
Nou ik ga in ieder geval niet meer de eerste in de straat met een E-GMP platform zijn. Overbuurman kwam net thuis met zijn nieuwe Ioniq 5. Toch ook een gave bak om te zien, zeker in de donkergrijze kleur die hij heeft. Vond hem alleen van binnen niet zo mooi.
Nu gaat wachten op de EV6 nog langer duren als ik elke dag die Ioniq 5 zie
Misschien mag je er wel een keer in zitten of heel misschien een stukje rijden.
De Ideale Man schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:50:
[...]
Je kunt ook minder gas geven bij het weg rijden. Dan trekt hij ook wat trager op.
Wagenziek wordt je vooral door acceleratie die je niet verwacht. Dus door optrekken en/of remmen wat je niet verwacht. Dus met EV komt dit vooral door dynamisch regenereren. Daarmee wordt ik als bestuurder zelfs misselijk. Wellicht helpt het geluid de versnelling/vertraging te koppelen in je hoofd met de verwachting waardoor je minder snel wagenziek wordt.Ihkvdb schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:48:
[...]
Het digitale geluid bij het rijden is speciaal voor mensen met wagenziekte. Doordat EV vrijwel geen geluid maakt wordt men eerder wagenziek. Het digitale geluid helpt om gevoel van acceleratie beter te ervaren. Test maar uit op volume en soort om te kijken welk het beste werkt.
@Verwijderd kan dat dan geen sticky worden?
Kan in ieder geval ervaring uitwisselen. Binnenkort eens even buurten.De Ideale Man schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:52:
[...]
Ja dat is echt balen. Inderdaad dan duurt het wachten nog langer.
Misschien mag je er wel een keer in zitten of heel misschien een stukje rijden.
Rebooten van een infotainment systeem kwam ook voor in mijn 508 en V40. Dus niet uniek als je het mij vraagt.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
:strip_exif()/f/image/CMaRA3lY9yaYxdXu4Fmc9qzI.jpg?f=fotoalbum_large)
heb ervoor gekozen om 4 tpms sensoren erbij aan te schaffen .Het systeem is self learning dus na ongeveer 5 minuten rijden registreren de sensoren automatisch de bandendruk.
nu nog wachten op sneeuw ;-)
Zit zelf te denken aan Mak Electra velgen voor de winter (gepolijste delen worden afgeraden helaas las ik).MarcEv6 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:37:
Vandaag wintervelgen inclusief winterbanden (235/55 R19 105V | Hankook Winter i*cept evo3 X W330A XL) onder de auto gelegd.
[Afbeelding]
heb ervoor gekozen om 4 tpms sensoren erbij aan te schaffen .Het systeem is self learning dus na ongeveer 5 minuten rijden registreren de sensoren automatisch de bandendruk.
nu nog wachten op sneeuw ;-)
:strip_exif()/f/image/SrRjTkUy1aGgmUheMZGNdQod.webp?f=fotoalbum_large)
Vooral in de winter wil ik zo veel mogelijk range behouden dus dan maar een specifieke velg voor EV's.
Of is dat gelul in de marge?
Bij mij werkt ook het voorverwarmen zonder kabel niet. Als ik in de auto zit zie ik wel dat de instellingen die ik via de Kia connect app heb gegeven (temperatuur en voorruit verwarming) zijn doorgevoerd maar er is in praktijk niets uitgevoerd ik ga morgen ook maar eens met de dealer bellen….Yilar schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:04:
[...]
Ik kwam gisteren tot dezelfde conclusie na meerdere manieren geprobeerd te hebben. Zonder kabel werkt het perfect, met kabel erin krijg ik de melding in de app dat het klimaatsysteem is gestart en vervolgens: Error cable not connected.. Het is voor mij geen halszaak, maar ga het wel bij de dealer aangeven. (Ik heb een GT-line)
Hier precies het zelfde probleem. Zonder kabel geen probleem, met kabel krijg ik exact de zelfde foutmelding.Yilar schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:04:
[...]
Ik kwam gisteren tot dezelfde conclusie na meerdere manieren geprobeerd te hebben. Zonder kabel werkt het perfect, met kabel erin krijg ik de melding in de app dat het klimaatsysteem is gestart en vervolgens: Error cable not connected.. Het is voor mij geen halszaak, maar ga het wel bij de dealer aangeven. (Ik heb een GT-line)
Ik ga dit ook terug koppelen bij mijn dealer (Sinds donderdag een RWD Plus-line)
Theflying
Dit is mij inmiddels ook al 3x overkomen bij gebruik van de CarLinKit icm Apple Carplay gebruik. Ik verdenk de CarLinKit..BlaTieBla schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:20:
Net een nieuwe ervaring opgedaan tijdens het rijden; infotainment ging in zijn geheel uit tijdens de rit. Het kan de CarLinKit geweest zijn, maar dat is dan de eerste keer. Na een kleine minuut kwam het systeem weer terug.
Ik ben nog steeds benieuwd naar hoe de auto jouw rijgedrag interpreteert. (Instellingen-voertuig-scc-informatie p--HOOLIE-- schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:43:
Auto is nu 100% opgeladen...range is 324
Aan de temperatuur kan het niet echt liggen denk ik....
Ik weet het ff niet meer
Las ik ergens).
Misschien geeft dat wat inzicht in waarom de rente zo laag is?
Mijn average zit ook op dat niveau maar dan wel wat meer airco(ik zie 1%, bij mij wel wat meer)Loei123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:06:
[...]
Mijn algehele average zit op 4,43km/kWh.
:strip_exif()/f/image/WsW6M03wAOzlU0vs05AREAAS.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag staat de climate control op 10% en een verbruik van 4.94 km/kWh.henrov schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:08:
[...]
Mijn average zit ook op dat niveau maar dan wel wat meer airco(ik zie 1%, bij mij wel wat meer)
[Afbeelding]
Maar dit is over 26km met af en toe de acceleratie testen.
Maar eens in de gaten houden dan.r0el schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:35:
[...]
Dit is mij inmiddels ook al 3x overkomen bij gebruik van de CarLinKit icm Apple Carplay gebruik. Ik verdenk de CarLinKit..
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
/f/image/yLmNeD0g5xqkPbks9DyiqYEo.png?f=fotoalbum_large)
De eerste weken kon ik de HEAT en Airco niet tegelijkertijd aanzetten. Zodra ik de Airco aandeed kreeg ik alleen nog maar koude lucht, ook al stond de temp op bv 22 graden. (en in mijn herinnering ging HEAT-lampje ook uit als ik airco koos, dat weet ik niet meer zeker).
Deze week met 4 personen in de auto (komt niet zo vaak voor) gingen de ruiten beslaan. Dus uit reflex deed ik de airco aan. Dat doet hij ineens tegelijkertijd met de HEAT en ik krijg ook geen koude lucht meer. Maar wel ontvochtiging (althans, daar ga ik vanuit).
Zijn er meer van jullie die HEAT en airco (nu) ook in combinatie kunnen gebruiken en zonder dat je alleen maar koude lucht krijgt?
En hoe zou dit komen? Ik heb donderdag pas eerste afspraak met de dealer. Is er een OTA update geweest? Ik moest me een paar weken geleden wel een keer opnieuw aanmelden toen ik de auto startte...
Bij mij heeft dit altijd zo gewerkt. Heb de auto anderhalve week.Adjo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:08:
Vraag:
De eerste weken kon ik de HEAT en Airco niet tegelijkertijd aanzetten. Zodra ik de Airco aandeed kreeg ik alleen nog maar koude lucht, ook al stond de temp op bv 22 graden. (en in mijn herinnering ging HEAT-lampje ook uit als ik airco koos, dat weet ik niet meer zeker).
Deze week met 4 personen in de auto (komt niet zo vaak voor) gingen de ruiten beslaan. Dus uit reflex deed ik de airco aan. Dat doet hij ineens tegelijkertijd met de HEAT en ik krijg ook geen koude lucht meer. Maar wel ontvochtiging (althans, daar ga ik vanuit).
Zijn er meer van jullie die HEAT en airco (nu) ook in combinatie kunnen gebruiken en zonder dat je alleen maar koude lucht krijgt?
En hoe zou dit komen? Ik heb donderdag pas eerste afspraak met de dealer. Is er een OTA update geweest? Ik moest me een paar weken geleden wel een keer opnieuw aanmelden toen ik de auto startte...
schakelaar van de spiegels naar rechts auto in z'n achteruit en dan je spiegels instellen.BDelamontagne schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:31:
Is er iemand die weet hoe je de zijspiegels in kunt stellen om automatisch te kantelen bij achteruit rijden? Ik weet dat het pas gebeurt als je een van de 2 spiegels heb geselecteerd als je de wagen in z’n achteruit zet, maar dit moet je eerst instellen. De handleiding geeft wel instructie hoe dit in te stellen maar stopt voor mijn gevoel halverwege de uitleg waardoor de wagen de instelling niet opslaat. Iemand gelukt?
En hoe rond je het dan af om het op te slaan? Auto weer in de P stand? Dat is het punt waar het nu bij mij spaak loopt.stoutski schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:37:
[...]
schakelaar van de spiegels naar rechts auto in z'n achteruit en dan je spiegels instellen.
Dit was bij mij voldoende als je hem in drive set gaat die weer naar z'n normale stand.BDelamontagne schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:42:
[...]
En hoe rond je het dan af om het op te slaan? Auto weer in de P stand? Dat is het punt waar het nu bij mij spaak loopt.
Thanks! Morgen proberen.stoutski schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:45:
[...]
Dit was bij mij voldoende als je hem in drive set gaat die weer naar z'n normale stand.
Oeh van deze functie wist ik niet af!stoutski schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:37:
[...]
schakelaar van de spiegels naar rechts auto in z'n achteruit en dan je spiegels instellen.
Morgen testen inderdaad.
Voor het instaleren van Carlinkit voor wireless AA is nodig dat er een file genaamd AutoKit.apk geinstalleerd wordt op het infotainment systeem.
Ik kan niet goed vinden hoe ik dat via een USB drive kan doen, of via een "wired" verbinding met de telefoon, omdat er geen webrowser op AA aanwezig is.
Iemand een tip?
Denk dat je dat op je telefoon moet doen. En als het voor Android Automotive is, dat zit niet op de EV6.PsychoMania schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:56:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een apk file kan installeren op het Android Auto systeem?
Voor het instaleren van Carlinkit voor wireless AA is nodig dat er een file genaamd AutoKit.apk geinstalleerd wordt op het infotainment systeem.
Ik kan niet goed vinden hoe ik dat via een USB drive kan doen, of via een "wired" verbinding met de telefoon, omdat er geen webrowser op AA aanwezig is.
Iemand een tip?
Lijkt me niet dat je die op je auto plaatst...PsychoMania schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:56:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een apk file kan installeren op het Android Auto systeem?
Iemand een tip?
Naast mij stond een T3 waardoor ik tussen de laatste 2 datapunten ben verhuisd naar een 175kW paal, in de hoop dat de paal de limiterende factor was (spoiler alert: dat was het niet).
Hierdoor ben ik wel een paar min tijd verloren.
Deze data is vastgelegd met een Vgate iCar Pro dongle:
Time | SOC | Batt(min) | Batt(max) | Heater | Power |
18:54 | 22% | 11°C | 13°C | 10°C | 50..72kW |
19:03 | 36% | 15°C | 20°C | 30°C | 112kW |
19:13 | 60% | 25°C | 29°C | 44°C | 130kW |
19:22 | 78% | 28°C | 36°C | 30°C | 97kW |
Wat mij opviel is dat je ook zonder dongle kan zien dat de batterij te koud is:
:strip_exif()/f/image/AeFIqiCihMrHJ83YaDhfyXqm.jpg?f=fotoalbum_large)
Initieel had ik HVAC aan had staan tijdens het laden, hierdoor warmde de batterij minder snel op.
Na het uitzetten van de HVAC zag ik de heater omhoog springen (tot 50°C gezien).
Ik begin een beetje te vermoeden dat het bij deze temperaturen te lang duurt voordat de batterij op temperatuur is. Als de batterij eenmaal warm is lijkt de SOC te hoog te zijn voor vol vermogen.
In een video van Bjorn zag ik dat het hem wel lukte om 230kW te krijgen.. zal het wellicht toch een hardware/software issue zijn?
Iemand andere/betere ervaringen qua laadvermogen bij deze temperaturen?
[ Voor 3% gewijzigd door swat! op 28-12-2021 23:26 ]
EV6 Plus
En om het nog wat te verduidelijken een video.Loei123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:13:
[...]
Oeh van deze functie wist ik niet af!
Morgen testen inderdaad.
Kia’s secret mirror function:
Ik las het alszijnde dat je dan de spiegels nog moet instellen, maar met de knop naar rechts werkt de functie al gewoon!stoutski schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:37:
[...]
Ideaal moet ik zeggen.
Nice, heldere uitleg van de beste man.Anunnaki schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:42:
En om het nog wat te verduidelijken een video.
Kia’s secret mirror function:
[YouTube: Kia's secret mirror function! - Kia Class]
Loei123 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:02:
[...]
Ik las het alszijnde dan je spiegels nog instellen, maar met de knop naar rechts werkt de functie al gewoon!
Ideaal moet ik zeggen.
Zo las ik het ook. Knop naar links werkt ook.
[...]
Nice, heldere uitleg van de beste man.
En zijn er mensen die hier de Juice Booster gebruiken met de EV6?
Bonken, kraken, schuren, knarsen. Allerlei geluiden.Freezhost schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:28:
Meer mensen hier last van dat als de auto een tijdje stil staat op de handrem bij wegrijden een hard gebonk te horen is van de remmen lijkt het wel? De handrem is dan al wel uitgeschakeld want dat hoor je maar mogelijk dat ze blijven hangen ofzo
Dat eerste. Lijkt gerelateerd aan de kouFreezhost schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:09:
@henrov en heb je dat alleen bij wegrijden na stilstand of structureel?
Same hier, vanmorgen kwam de EV6 krakend van zijn plek nadat 'ie 2 dagen had stilgestaan.Freezhost schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:28:
Meer mensen hier last van dat als de auto een tijdje stil staat op de handrem bij wegrijden een hard gebonk te horen is van de remmen lijkt het wel? De handrem is dan al wel uitgeschakeld want dat hoor je maar mogelijk dat ze blijven hangen ofzo
Heeft volgens mij te maken met het vochtige weer. Remschijven hebben na een wasbeurt of rijden in heel natte omstandigheden last van vliegroest waardoor bij gebruik van de handrem de remblokken vast komen te zitten op de schijf. Die bonk is het los komen van de remblokken....
Is de techniek hiervan anders dan bij benzine auto's?JT900 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:39:
Heb ik ook al gehad, na een wasbeurt de auto 2 dagen niet gebruikt en bij het uitrijden uit de garage hoorde ik ook die bonk.
Heeft volgens mij te maken met het vochtige weer. Remschijven hebben na een wasbeurt of rijden in heel natte omstandigheden last van vliegroest waardoor bij gebruik van de handrem de remblokken vast komen te zitten op de schijf. Die bonk is het los komen van de remblokken....
Ik laat hem in P stand staan, lijkt me voldoende of zit ik er naast.
Is ook voldoende, net als bij een automaat. Tenzij je op een steile helling staat.Anunnaki schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:47:
Volgens mij gebruik ik nooit de handrem??
Gaat er automatisch opAnunnaki schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:47:
Volgens mij gebruik ik nooit de handrem??
En vocht.
Als hij langer staat komt er roest tussen het remblok en de remschijf.
Had dit ook met mijn mercedes die ik hiervoor had en langer stilstond (en automatisch op de handrem ging).
De EV6 gaat volgens mij ook standaard op de handrem als je de P indrukt.
En aangezien je veel minder remt met de remmen roesten ze eerder, aangezien ze niet schoongeremd worden.
Dus net als ik nu doe, want ik gebruik de remmen ook nauwelijks, regelmatig even flink remmen om roest zoveel mogelijk te voorkomen.stimpyrulez schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:01:
[...]
En vocht.
Als hij langer staat komt er roest tussen het remblok en de remschijf.
Had dit ook met mijn mercedes die ik hiervoor had en langer stilstond (en automatisch op de handrem ging).
De EV6 gaat volgens mij ook standaard op de handrem als je de P indrukt.
En aangezien je veel minder remt met de remmen roesten ze eerder, aangezien ze niet schoongeremd worden.
Iemand?jefjef schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:11:
Waar kan ik terug vinden welke de laatste software / firmware updates zijn? Zodat ik de nummers kan vergelijken met die ik heb
@Verwijderd kan dat dan geen sticky worden?
Ah duidelijk, dacht dat je de knop links onder je stuur moest gebruiken om de handrem handmatig te activeren.Freezhost schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:55:
Klopt de handrem gaat automatisch als de auto iets rolt of op een helling staan. Aangezien mijn oprit schuin afloopt gaat de handrem er dus altijd op.
Dat klopt ook. Alleen als de auto een helling herkent, dan gaat het automatischAnunnaki schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:30:
[...]
[...]
Ah duidelijk, dacht dat je de knop links onder je stuur moest gebruiken om de handrem handmatig te activeren.
In het instellingen menu kan ik zoeken naar split screen maar daar komt dan niet de optie voor CarPlay tevoorschijn.
Kwa systeem updates; niet.
Infotainment systeem; hier zijn wel versienummers van, maar heb ik zelf niet geïnstalleerd in verband met bugs die ik her en der hoor.
Zit je wel in het set-up menu?BDelamontagne schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:39:
Gister probeerde ik om split screen met CarPlay te activeren maar ik krijg het niet voor elkaar met de instructies van mede tweakers. Volgens de instructies moet je op de knop telefoonprojectie drukken wanneer je je telefoon niet met een usb kabel verbonden hebt. Als ik dat doe krijg ik alleen de melding dat ik mijn telefoon moet aansluiten met een usb kabel die CarPlay ondersteunt en verder geen menu waarin ik split screen kan instellen.
In het instellingen menu kan ik zoeken naar split screen maar daar komt dan niet de optie voor CarPlay tevoorschijn.
Dacht van wel uit mijn hoofd, maar ik check het zo meteen wel even. Thanks!
Ik heb zelf pas 2x gemeten, maar haal maar ~330km op een volle accu (= combi snelweg + bebouwde kom met GT-Line 77Wh met winterbanden + winter modus aan). Valt me nogal tegen eigenlijk want mijn vorige eNiro met 64Wh accu haalde dat ook.
Gaat het kopje "Auto Hold" dan branden?Dartlink schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:39:
[...]
Dat klopt ook. Alleen als de auto een helling herkent, dan gaat het automatisch
Ik haal inderdaad nog minder dan de app aangeeft.RuudV schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:47:
Wat is de werkelijke range die jullie halen op een volle accu? (dus niet wat de app voorspelt, want dat is niet zo nauwkeurig heb ik gemerkt)
Ik heb zelf pas 2x gemeten, maar haal maar ~330km op een volle accu (= combi snelweg + bebouwde kom met GT-Line 77Wh met winterbanden + winter modus aan). Valt me nogal tegen eigenlijk want mijn vorige eNiro met 64Wh accu haalde dat ook.
Globaal zo rond de 280-300km
Moest even zoeken voor je, maar heb foto's voor het topic gemaakt!BDelamontagne schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:45:
[...]
Dacht van wel uit mijn hoofd, maar ik check het zo meteen wel even. Thanks!
Dartlink in "Het grote KIA EV6 topic"
Bij mij blijft op een helling de auto hold branden als ik aan het rijden ben. Auto hold houdt simpelweg de rem voor je ingedrukt tijdens het rijden. Handrem/parkeerrem is iets anders.Anunnaki schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:48:
[...]
Gaat het kopje "Auto Hold" dan branden?
Ik zit rond de 350km met een volle accu op het moment. Vooral snelweg.RuudV schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:47:
Wat is de werkelijke range die jullie halen op een volle accu? (dus niet wat de app voorspelt, want dat is niet zo nauwkeurig heb ik gemerkt)
Heeft nog nooit gebrand bij mijDartlink schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:52:
[...]
Bij mij blijft op een helling de auto hold branden als ik aan het rijden ben. Auto hold houdt simpelweg de rem voor je ingedrukt tijdens het rijden. Handrem/parkeerrem is iets anders.
Het is ook een knopje die je met de hand aan moet zettenAnunnaki schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:54:
[...]
Heeft nog nooit gebrand bij mij. Ff opletten de komende tijd wat hij en wanneer hij iets doet.
Beetje vergelijkbaar met mijn Tesla 3 LR, dis prima getallen voor zo’n grote bak 😉RuudV schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:47:
Eens.Dartlink schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:39:
[...]
Dat klopt ook. Alleen als de auto een helling herkent, dan gaat het automatischals je vlak staat, hem in P zet dan is het alsof je hem in de 1e versnelling zet bij een traditionele auto.
De P in de draaiknop en de knop links achter je stuur hebben niet zelfde functie !
Monteur heeft mij uitgelegd:
Zodra je P gaat inschakelen blokkeert de versnelling, dit moet je dan ook alleen indrukken als je STIL staat !
De knop van de (hand)rem zet mechanisch de remmen in werking. Op dash zie je ook handrem lampje branden.
Dit gebeurt bij mij wel, en heb hier geen instelling voor moeten veranderen o.i.d.Freezhost schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:07:
Hoe zit het nu eigenlijk met die deurgrepen wanneer komen die naar buiten, mijn vrouw klaagt er over dat ze regelmatig heeft dat alleen het bestuurdersportier naar buiten komt als ze uitgestapt is na het parkeren. Wil je dan wat van de achterbank pakken dan zijn die deurgrepen niet uitgeschoven. Ik was van mening dat alle deurgrepen naar buiten komen zodra je de auto in de P zet?
Bij mij zijn vanaf aflevering wel direct de kindersloten ingeschakeld, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft?
Aanvulling op post @DartlinkBDelamontagne schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:39:
Gister probeerde ik om split screen met CarPlay te activeren maar ik krijg het niet voor elkaar met de instructies van mede tweakers. Volgens de instructies moet je op de knop telefoonprojectie drukken wanneer je je telefoon niet met een usb kabel verbonden hebt. Als ik dat doe krijg ik alleen de melding dat ik mijn telefoon moet aansluiten met een usb kabel die CarPlay ondersteunt en verder geen menu waarin ik split screen kan instellen.
Eerst je kabeltje loshalen, dan settings aanpassen, dan kabel weer in usb...
Dat is vreemd, ik zal eens kijken wat er op mijn profiel gebeurd, mogelijk dat het een instelling isLoei123 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:10:
[...]
Dit gebeurt bij mij wel, en heb hier geen instelling voor moeten veranderen o.i.d.
Bij mij zijn vanaf aflevering wel direct de kindersloten ingeschakeld, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft?
Is een instelling. Geen idee meer waar die staatFreezhost schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:07:
Hoe zit het nu eigenlijk met die deurgrepen wanneer komen die naar buiten, mijn vrouw klaagt er over dat ze regelmatig heeft dat alleen het bestuurdersportier naar buiten komt als ze uitgestapt is na het parkeren. Wil je dan wat van de achterbank pakken dan zijn die deurgrepen niet uitgeschoven. Ik was van mening dat alle deurgrepen naar buiten komen zodra je de auto in de P zet?
- Ontgrendelen bij lage snelheid
- Ontgrendelen in P
- Ontgrendelen bij uitzetten.
Ik heb hem zelf bij uitzetten gedaan, als ik tussendoor uitstap terwijl de auto aanstaan moet ik toch aan de deurhendel zitten en dan is de knop voor alle deuren ontgrendelen binnen vingerbereik. Ik vond uitzetten veel veiliger.
Eens, maar volgens mij krijg je de hele optie niet als er een apparaat op is aangeslotenEricEB schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:10:
[...]
Aanvulling op post @Dartlink
Eerst je kabeltje loshalen, dan settings aanpassen, dan kabel weer in usb...
[YouTube: How to enable Android Auto split screen mode on the Kia EV6]
Alle deur grepen open is een instelling die je moet instellen. Waarschijnlijk staat bij jou dat alleen bestuurders kant open gaat.Freezhost schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:07:
Net ook even gezocht maar kan die instelling nergens meer vinden. 🤔Freezhost schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:17:
Nou geeft aan dat het soms wel werkt en soms niet, en vooral als het regenachtig weer is. Zodra ik klaar ben met werken ga ik voor de zekerheid even kijken waar die instelling op staat.
Dat hij ene x wel werkt en andere x niet is op zich al vreemd.
Same here. Al heb ik er dan nog wel vertrouwen in dat Kia/Hyundai dit wel moet gaan oplossen wil hun E-GMP platform niet ten dode opgeschreven zijn. En dat platform is de basis voor hun EV's de komende tien jaar.De Ideale Man schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:00:
Als ik al bovenstaande berichten lees over de issues, denk wel bij mij zelf waar ben ik toch aan begonnen. Had ik toch niet beter voor een benzine auto kunnen gaan en over 5 jaar een EV gaan rijden.
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic