Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:17
TomVeeCee schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:40:
Op kerstavond willen vertrekken naar de familie, zombie modus. Qua timing kan de EV6 er wel wat van :-).

De auto van de vriendin genomen, en er toch nog geraakt. Vervelende situatie wel, maar all good now.

Weet er iemand wat de "accu verzorging " doet? Je vindt dit in het EV menu en dan onder verbruikers. Bij mij staat dit op 0%...
Ik heb dit dus nog nooit gehad.. En toch inmiddels bijna 1000km op de teller, enige waar ik op let is of het Ready signaal op mijn dashboard staat..

Was in jouw geval de drive mode te snel aangezet?

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Treed ook enkel in bij -15 graden Celsius met de huidige firmware.

Kan me voorstellen dat dit straks met voorverwarmen van batterij ook hieronder zal worden geschaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Yilar schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:14:
Was een tijdje iemand die bezorgd was om de range? Ik heb hem net tot 100% geladen. 30km gereden, stad en provinciale weg. Met driver only climate op 21.. resultaat is prima wat mij betreft

[Afbeelding]

Bij start op 100% stond er 493km als range
Dat was ik denk ik ( onder andere )...
Ik kom niet boven de 400km ( nog nooit geweest ook )
Van het weekend naar Duitsland gereden vanuit Amsterdam. Vertrek met 99% 340 km. na 220 aangekomen op bestemming met nog 50km over. Onderweg geen airco/heat aangehad. een enkele keer een paar seconde aangezet om te ontwasemen.
Daar aan een 300kw lader gehangen. duurde 48 minuten om op 92% te komen en slechts eventjes met 132 kw geladen.

Valt nog een hoop te verbeteren denk ik want ik heb nu 3x helemaal vol geladen binnen 18 uur...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:00
anc schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:09:
Ik ervaar het verbruik echt verwarrend en onduidelijk. Ook wat de auto en de app aangeven.

Gisteren 2 ritjes gemaakt van een kleine 10 kilometer.
Heenrit verbruik van 16kwh/100km.
Terugrit verbruik van 29kwh/100km.
Enige verschil hierin was dat de verwarming op de heenrit niet aan wilde gaan en bij de terugrit wel.

Zelfde wat ik niet begrijp is het verbruik in de app dat aangeef dat ik op iets meer dan 3km/kwh zit terwijl als ik hem vol laad ik zie dat er nog 460km range is. Dat zie ik vervolgens dan ook als ik in de auto stap.

In de auto staat het gemiddelde van alle gereden kms op 18.(nogwat)kwh/100km.
De bovenstaande verbruikswaardes zeggen niet veel, want zijn een meting over slechts 10km.
Omgerekend heb je dus 1,6kWh op de heenweg verbruikt en 2,9kWh op de terugweg. Dat is dus 1,3kWh extra voor (waarschijnlijk hoofdzakelijk) de verwarming. Dit relatieve meerverbruik (+80%) kun je niet zomaar door rekenenen naar 100km, want de verwarming zal in het begin hard moeten werken om het interieur op temp te krijgen en vervolgens zal de benodigde energie om het interieur op temp te houden veel lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:00
--HOOLIE-- schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:43:
[...]

Van het weekend naar Duitsland gereden vanuit Amsterdam. Vertrek met 99% 340 km. na 220 aangekomen op bestemming met nog 50km over.
Bij mij nu 80% met nog 344km als bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Anunnaki schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:04:
[...]

Onbegrijpelijk!!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Dit was ook even schrikken vanochtend Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09AZ4cTG140JGy1Q9xEnYXyJvjM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0t8o5PYSY5D8hWKgQijZuGG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:17
Franciesco schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:51:
[...]

De bovenstaande verbruikswaardes zeggen niet veel, want zijn een meting over slechts 10km.
Omgerekend heb je dus 1,6kWh op de heenweg verbruikt en 2,9kWh op de terugweg. Dat is dus 1,3kWh extra voor (waarschijnlijk hoofdzakelijk) de verwarming. Dit relatieve meerverbruik (+80%) kun je niet zomaar door rekenenen naar 100km, want de verwarming zal in het begin hard moeten werken om het interieur op temp te krijgen en vervolgens zal de benodigde energie om het interieur op temp te houden veel lager zijn.
Nee, dat was ook niet het doel - meer om te zeggen dat ik ruim boven de 400 kom.. Ik heb een rit naar Apeldoorn en terug gedaan, ruim 260km, had toen 290 range verbruikt en ook nog 130 als range over.. Kortom ik haal prima waardes..
Anunnaki schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:04:
[...]

Lijkt echt alsof er iets mis is ergens in je batterij ofzo?

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:59
[...]

Van het weekend naar Duitsland gereden vanuit Amsterdam. Vertrek met 99% 340 km. na 220 aangekomen op bestemming met nog 50km over. Onderweg geen airco/heat aangehad. een enkele keer een paar seconde aangezet om te ontwasemen.
Daar aan een 300kw lader gehangen. duurde 48 minuten om op 92% te komen en slechts eventjes met 132 kw geladen.

Valt nog een hoop te verbeteren denk ik want ik heb nu 3x helemaal vol geladen binnen 18 uur...
Wat is je kenteken?
Niet stiekem een 58kwh model gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Ik heb een 77kwh versie en nu met 100% kan ik volgens de app 360km rijden. Volgens mij staart iedereen hier in dit topic zich blind op de wltp range, met het weer van de afgelopen dagen haal je dat echt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57
Dacht de dealer te vragen om de wireless charger te bestellen en in te bouwen voor aflevering maar zie nu dat het niet dezelfde is als in de GT Line maar een generiek iets dat in heel veel Kia modellen past. Dus een veredelde charging pad voor 160 euro :')
Loei123 schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:04:
[...]

Wat is je kenteken?
Niet stiekem een 58kwh model gekregen?
Dacht ik ook al, maar hij heeft een GT Line dus zou niet moeten kunnen.

Maar goed ik had al wel om een battery check gevraagd waarin ze meten wat de capaciteit is en of alles in orde is.

Dat zouden ze toch bij een Kia garage moeten kunnen lijkt me.

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 27-12-2021 18:45 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:11
Goede avond mede Tweakers/EV6-ers,

Na 4,5 jaar, te hebben gereden, met heel veel plezier, in een betrouwbare en mooie, Optima GT-Line SW (daarvoor een BMW 320 Touring), heb ik in mei dit jaar een EV6 GT-Line AWD besteld (zakelijk lease).

Op 16 december mocht ik uiteindelijk de EV6 in de kleur Yacht Blue (ge-switched van Moonscape) ophalen. Volgens onze dochters hadden we moeten switchen naar de zwarte kleur. Maar nu ze de auto in het echt hebben gezien, vinden ze toch de Yacht Blue mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7ORutzXbJDEAuOGFWZXeOga_Qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hiUJXBs8FEhebRE4dj9ugLi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_3qgxjQzXUhcsIENhUVI_TRMQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqB3ub4dApO5uCreR053pYdK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKKY5pBrnf4qSufHza9Xm8nEUFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwP1WExv1rafRiXjEmKwUmEr.jpg?f=fotoalbum_large

Hartstikke blij ben ik met de EV6. De wegligging voor zo’n cross-over-achtige zware auto is zeker goed. Zombie modus heb ik tot nu toe nooit gehad. De eerste 2 dagen voelde het wat kouder in de auto (klimaatcontrole op 21 graden), maar daarna werkt het prima (meestal ingesteld op 22 graden).

Wel heb ik wat vraagtekens over de accu en het verbruik.

Vandaag op het werk heb ik aan een 11kW laadpaal opgeladen tot 100% (totaal volume 62kWh). Maar nu zie ik in de Kia Connect app de range van 385km en het gemiddelde verbruik van 0,69 km/kWh!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpQw3ZScFJJYTCHY7lMlqj8Dg7A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WykvvWq3C0HvVJMcWpVzOjoy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYPUtaQ_APPrF_NxWE4fz2TWrGU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WzV4UILqJawKUJIflCk9XdK8.png?f=fotoalbum_large

Tot nu toe heb ik voornamelijk veel korte ritten gemaakt, < 20km, en enkele keren ritten van 40-50km. Af en toe heb ik een acceleratietest gedaan, in Eco, Normaal of Sport stand. In de ochtend of in de avond, doe ik meestal de stoelverwarming en de stuurverwarming ook aan, voor een paar minuten. Toch vind ik dat het accuverbruik veel te hoog is, en dat de range van 385km te weinig is bij 100% accu.

Ik ben benieuwd naar de ervaring en het accuverbruik van andere berijders van GT-Line AWD uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:14
BDelamontagne schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:14:
De eerste 150km zitten erop! Wat een waanzinnig fijne auto zeg, echt top!

Wel boven de 100 flinke trilling uit het wiel rechtsachter, dus zit nu bij de dealer om dat te laten verhelpen. Die gaven aan dat KIA al met alle dealers had gecommuniceerd dat dat kan komen door het lang op de boot staan, waardoor een band wat kan afplatten. Als het balanceren niet helpt moet je het eruit rijden over zo'n 1000 a 2000 km. Komt vast goed.

Later meer indrukken 🤪
Ik wil niet negatief zijn....maar na 6000km is het weer (nog steeds) aanwezig....balanceren heeft niets geholpen. Plat door boottrip? Echt onzin. Ik heb af dealer andere Allweather banden gekregen....de mijne zijn nooit op een boot geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:44
StickMan schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:04:

Tot nu toe heb ik voornamelijk veel korte ritten gemaakt, < 20km, en enkele keren ritten van 40-50km. Af en toe heb ik een acceleratietest gedaan, in Eco, Normaal of Sport stand. In de ochtend of in de avond, doe ik meestal de stoelverwarming en de stuurverwarming ook aan, voor een paar minuten. Toch vind ik dat het accuverbruik veel te hoog is, en dat de range van 385km te weinig is bij 100% accu.

Ik ben benieuwd naar de ervaring en het accuverbruik van andere berijders van GT-Line AWD uitvoering.
Als je veel korte ritten maakt ben je relatief veel energie kwijt aan interieurverwarming. Dus dan is je gemiddelde verbruik hoger en schat de auto je bereik korter in.

Ik heb zelf nog geen EV6, maar zo werkt het misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
EricEB schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:05:
[...]

Ik wil niet negatief zijn....maar na 6000km is het weer (nog steeds) aanwezig....balanceren heeft niets geholpen. Plat door boottrip? Echt onzin. Ik heb af dealer andere Allweather banden gekregen....de mijne zijn nooit op een boot geweest....
Leek mij ook wat onzin van de boot, haha. Mij maakt het niet uit waar het door komt, als ze het maar oplossen. Dealer gaf ook aan dat de auto inderdaad wat uit balans was en dat het nu opgelost zou moeten zijn. Nog niet boven de 100 gereden sinds, dus even checken vanavond of morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44

Peetman

Tjah....

Vandaag 200 km gereden met een fietsendrager met racefiets achterop. Gemiddeld 5,83 km/kWh verbruik. Blijkt wel dat de auto de fiets detecteert via de dode hoek detectie. Met name op de heenweg last van gehad ivm gepiep tijdens wisselen van rijstrook. Op de terugweg er op gelet dat de fiets meer in het midden stond en toen was het een stukje minder gelukkig. Nou heb ik een vrij grote fiets, dus wat dat betreft lastig goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa73
  • Laatst online: 26-04 09:16
Sinds ik mijn winterbanden eronder heb nergens last van.. Ligt toch echt aan de banden en/of afstelling af-fabriek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDQ
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-01-2023

RDQ

Zo nu een paar dagen verder en alles bevalt super goed. Trilling is al een stuk minder en de audio blijft het doen.

Zombie modus had ik in het begin heel vaak. Totdat ik de handleiding ben gaan lezen en er achter kwam dat er ook een parkeerrem aanwezig is. Nu doe ik altijd het opstarten als volgt.

Starten
Rem pedaal indrukken, ev knop indrukken, parkeerrem ontkoppelen en dan in D zetten rem los en gaan.

Uitzetten
Rem pedaal indrukken P in drukken parkeerrem erop ev knop indrukken en de rem los.

Met deze volgorde heb ik geen zombie modus meer gehad. Hopelijk blijft het ook zo.

Verbruik is prima tot nu toe. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDAizmNfqy4b-H2ika1SSjYzxXY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xVjAY5VNAn49wgGxGyTkXqje.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 18:49
EricEB schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:05:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat KIA bij meerdere types een ophangingsprobleem heeft dat deze trillingen zou (kunnen) veroorzaken.
Mogelijk dus ook bij de EV6.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12:00

Na 4,5 jaar, te hebben gereden, met heel veel plezier, in een betrouwbare en mooie, Optima GT-Line SW (daarvoor een BMW 320 Touring), heb ik in mei dit jaar een EV6 GT-Line AWD besteld (zakelijk lease).

Op 16 december mocht ik uiteindelijk de EV6 in de kleur Yacht Blue (ge-switched van Moonscape) ophalen. Volgens onze dochters hadden we moeten switchen naar de zwarte kleur. Maar nu ze de auto in het echt hebben gezien, vinden ze toch de Yacht Blue mooi.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hartstikke blij ben ik met de EV6. De wegligging voor zo’n cross-over-achtige zware auto is zeker goed. Zombie modus heb ik tot nu toe nooit gehad. De eerste 2 dagen voelde het wat kouder in de auto (klimaatcontrole op 21 graden), maar daarna werkt het prima (meestal ingesteld op 22 graden).

Vandaag op het werk heb ik aan een 11kW laadpaal opgeladen tot 100% (totaal volume 62kWh). Maar nu zie ik in de Kia Connect app de range van 385km en het gemiddelde verbruik van 0,69 km/kWh!!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

385km range zou op basis van 77kW netto een verbruik van ca 5km/kWh zijn. Dat is geen hele gekke waarde in de winter als ik de verschillende berichten in dit topic moet geloven.
Sowieso: ik zou adhv korte ritten de voorspelde range voor een lange rit niet te letterlijk nemen. Korte ritten kosten in de winter bij een EV nou eenmaal relatief veel extra energie voor verwarming. Vergelijk het met een benzine auto: korte ritten zijn dan ook onzuiniger (mn door de koude motor) dan langere ritten.
Maar zoals gezegd: een werkelijke range in de winter van 385km lijkt niet heel erg afwijkend van andere berichten hier. Maar het blijft heel erg afhankelijk van je eigen rijgedrag. En misschien is het deels ook gewenning aan een nieuwe auto en/of EV rijden waardoor je nu nog wat lager uitkomt dan over een tijdje.

P.S.: mooie auto! Ik heb precies dezelfde in bestelling staan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
1Mark schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:09:
[...]

Als je veel korte ritten maakt ben je relatief veel energie kwijt aan interieurverwarming. Dus dan is je gemiddelde verbruik hoger en schat de auto je bereik korter in.

Ik heb zelf nog geen EV6, maar zo werkt het misschien
Dat is inderdaad logisch, maar toch vind ik het verbruik van 0,69km/kWh heel hoog, niet eens 1 km per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:05

Adjo

my first vectrex...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat mij ook opvalt is de extreem lage recuperatie, nog geen 5%... Gebruik je wel je regen stand? Zet hem eens een paar weken op 3 (= standaard) of liefst max (iPedal). Even wennen met rijden/gebruik van je stroompedaal, maar in principe kun je (vrijwel) zonder rem rijden...

En kan het zijn dat je heel veel in stilstand de auto aan hebt gehad? bv updates draaien, de instellingen en menu's doorlopen enz. Met de verwarming aan? Dan verbruik je wel accu, maar verplaats je niet en krijg je dus dit soort waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44

Peetman

Tjah....

StickMan schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:36:
[...]

Dat is inderdaad logisch, maar toch vind ik het verbruik van 0,69km/kWh heel hoog, niet eens 1 km per kWh.
Je hebt volgens de app meer dan 1700 kWh geladen. Vraag me af of dat wel klopt. Kan je ergens terughalen (laadpass of eigen laadpunt) of dat wel klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
Franciesco schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:19:
[...]

385km range zou op basis van 77kW netto een verbruik van ca 5km/kWh zijn. Dat is geen hele gekke waarde in de winter als ik de verschillende berichten in dit topic moet geloven.
Sowieso: ik zou adhv korte ritten de voorspelde range voor een lange rit niet te letterlijk nemen. Korte ritten kosten in de winter bij een EV nou eenmaal relatief veel extra energie voor verwarming. Vergelijk het met een benzine auto: korte ritten zijn dan ook onzuiniger (mn door de koude motor) dan langere ritten.
Maar zoals gezegd: een werkelijke range in de winter van 385km lijkt niet heel erg afwijkend van andere berichten hier. Maar het blijft heel erg afhankelijk van je eigen rijgedrag. En misschien is het deels ook gewenning aan een nieuwe auto en/of EV rijden waardoor je nu nog wat lager uitkomt dan over een tijdje.

P.S.: mooie auto! Ik heb precies dezelfde in bestelling staan. 8)
Als de auto lang (een dagje werk, of in de nacht) stil heeft gestaan, dan begint het, bij het wegrijden, met 31-33 kWh/100 km (verwarming aan, achterruitverwarming aan, stoel- en stuurverwarming aan). Na een paar minuten op de snelweg, begint het verbruik te zakken naar ongeveer 24-25 kWh/100km. Volgens mij heb ik ooit gezien, een paar dagen geleden, het verbruik van 20-21 kWh/100km.

Wel heb ik het gevoel dat ik te vaak harder reed dan maximaal toegestane snelheid. Het is zeker wennen. De auto is stiller, geen (brandstof-) motorgeluid. Ik moet meer opletten op de snelheid. Op zich staat heel veel info geprojecteerd op de Head Up Display.

Zeker, het is een mooie auto. Geen spijt met de keuze. Audi Q4 E-tron was toen een kandidaat, maar qua techniek is de EV6 beter, en ook mooier, vind ik :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Het was even pielen maar uiteindelijk is het mij gelukt om een draadloze lader netjes weg te werken in mijn 58kWh EV6, op de plek waar je je telefoon kunt leggen.

Als je op de middenconsole het rubber matje voor de telefoon verwijdert kom je een klepje tegen. Als je dat klepje openmaakt kom je in de kabelboom van de middenconsole terecht. Daar kun je een usb kabel doorheen laten zakken en die aan de onderkant van de middenconsole tussen het plastic en de vloer eruit halen. Dit is behoorlijk wat gepiel, zeker als je net als ik dikke vingers hebt :+

Als je dan de kabel erdoorheen hebt kun je die in de usb a of usb c aansluiting bij de voeten steken. Aan de andere zijde van de kabel heb ik het binnenwerk van een 5w IKEA draadloze lader zitten. Dit zit met duct tape vastgeplakt aan de achterzijde van het klepje onder het rubber matje. Even goed positioneren zodat het goed uitlijnt met je telefoon, en daarna goed vastplakken. Alles weer op z’n plek plaatsen en je bent good to go. 8)

Ik maak mij qua warmte niet zo druk, er zit genoeg lucht omheen en het is maar een 5w lader. Als je sterkere lader gebruikt zal je daar wellicht wat meer over na moeten denken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLNmwwbTro5uohAQr5UQrWJ63FE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkgLdgHWAXoXgVA67EUuydN8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJDopsAcjEciVDOi0F8lpywEE0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sYHDmtO8jGc5q5cDK0EyLhvF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faBnTF0f16T6DKHuIiiwUfmrbdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeEmWnQgNErKOD1bKsqr4hOO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Jy7U29NZnRyC3yx-R7_wm5vSII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbCLPD8ouJfcqvLIOFGqNZQx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88-Ihvv2sYIvfTmS6sbejbYirCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vs4flQRCxPOvSYeJk2dW3yXe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
Adjo schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:45:
[...]

Wat mij ook opvalt is de extreem lage recuperatie, nog geen 5%... Gebruik je wel je regen stand? Zet hem eens een paar weken op 3 (= standaard) of liefst max (iPedal). Even wennen met rijden/gebruik van je stroompedaal, maar in principe kun je (vrijwel) zonder rem rijden...

En kan het zijn dat je heel veel in stilstand de auto aan hebt gehad? bv updates draaien, de instellingen en menu's doorlopen enz. Met de verwarming aan? Dan verbruik je wel accu, maar verplaats je niet en krijg je dus dit soort waardes.
Regeneratie stand staat op 1.
Update heb ik gedraaid tijdens het rijden. Wel inderdaad een paar keer in de auto stilstand, terwijl de auto "aan" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
46.7 rechtsonder? Dat heb ik nog nooit gezien.
Ooit een keer 23 na veel stoeien en spelen met de sportstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
[...]

De GT line heeft ergens een scherm waar de rijstijl wordt bijgehouden. Kun je daar eens een foto van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
Peetman schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:45:
[...]

Je hebt volgens de app meer dan 1700 kWh geladen. Vraag me af of dat wel klopt. Kan je ergens terughalen (laadpass of eigen laadpunt) of dat wel klopt?
New Motion laadsessies: 250,2 kWh
Kia Cahrge laadsessies: 84 kWh

dus totaal: 334,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
henrov schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:48:
[...]

46.7 rechtsonder? Dat heb ik nog nooit gezien.
Ooit een keer 23 na veel stoeien en spelen met de sportstand.
Klopt was deze ochtend , auto is staat snachts in de garage. Dan had ik al 3km gereden ongeveer, hij kwam de garage uit met 48. Ik heb wel recent de update gedaan , misschien dat de cijfers zich nog wat moeten uitvlakken terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:49:
[...]

De GT line heeft ergens een scherm waar de rijstijl wordt bijgehouden. Kun je daar eens een foto van maken?
Ehm de Plus ook lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
.................

Dit mag je verwachten volgens de betrouwbare gegevens van de EV-database:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cBG6PYN74JI0kGkrsOdX0qi-uac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LNOBcsjXqZY6z1U535lzMdgz.png?f=fotoalbum_large

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Ik kon hem niet vinden. Dacht dat dat onderdeel was van hda2. Waar kan ik dat vinden volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Een oude vraag/ discussie, maar houd mij nog bezig.

Volgens de handleiding zou je wel gewone cruise control op de ev6 hebben.

En die moet je zo aanzetten.
Will iemand hier dit eens proberen een laten weten of dit werkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOhYZ6TJRs0pEfMJQcuJav9mhsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UazYdkWyl3MQfiIz2j38dO1H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07:31
asennamm schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:51:

[Afbeelding]
Er zullen vast markten zijn waar de auto in een basis uitvoering met reguliere cruise control uitgevoerd is. In NL hebben alle uitvoeringen adaptive cruise control (SCC).

Een Engelse handleiding moet je je niet blind op staren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harry.W
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-09 10:04
HansAuutB schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:54:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat KIA bij meerdere types een ophangingsprobleem heeft dat deze trillingen zou (kunnen) veroorzaken.
Mogelijk dus ook bij de EV6.
Afgelopen donderdag mijn EV6 RWD opgehaald. Ook last van trillingen, de dealer gaf aan dat balanceren niet helpt en dat er inderdaad een probleem is met ophanging (?) of (aansturing van) de elektromotor(?). Ik weet het niet precies en de dealer wellicht ook niet. Verhaal is plausibel, want ik heb er niet altijd last van, wat je bij onbalans in de wielen wél zou verwachten. De demo auto van de dealer had er ook last van gaven ze aan. Ze hopen/verwachten dat Kia snel met een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02 21:31
Loei123 schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:41:
[...]

Dat klopt.
Maar afgaand op wat ik voel als ik rijdend het stroompedaal helemaal intrap weet ik zeker dat de auto bij stilstand niet al het vermogen afgeeft.
Klopt dat was voor mij de dealbreaker. Een audi q4 rwd komt vanuit stilstand beter van zijn plek de eerste meters als de kia ev6. Ik heb dat zo echt aangevoeld. 1 van de (meerdere) redenen waarom ik uiteindelijk toch niet voor de ev6 ben gegaan en wel voor de q4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
JanAllElectric schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:24:
[...]

Dit mag je verwachten volgens de betrouwbare gegevens van de EV-database:

[Afbeelding]
Dank voor de info (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:35:
[...]

Ik kon hem niet vinden. Dacht dat dat onderdeel was van hda2. Waar kan ik dat vinden volgens jou?
Ik ging er vanuit dat er geen software verschil zou zijn, qua statistieken en gebruiksinfo, tussen de modellen... Kan me niet voorstellen dat die paar camera's rondom nodig zijn voor je rijstijl.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 28-12-2021 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Phusebox schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 05:36:
[...]

Ik ging er vanuit dat er geen software verschil zou zijn, qua statistieken en gebruiksinfo, tussen de modellen... Maar blijkbaar wel dan. Triest. Alsof die paar camera's rondom nodig zijn voor je rijstijl.
Op basis van een aanname (ik ga er van uit, software is gelijk) poneer je een stelling (verschil is alleen paar camera's rondom) en op basis van die stelling kom je tot een oordeel (triest).

Ik denk dat je slim genoeg bent om te zien hoe gevaarlijk dit soort gedachtegang is.

Het zou prima kunnen dat de software gelijk is, kans is groot dat ik het scherm simpelweg niet gevonden heb. Maar een oordeel vellen op basis van een aanname vind ik heel dubieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:02:
[...]

Op basis van een aanname (ik ga er van uit, software is gelijk) poneer je een stelling (verschil is alleen paar camera's rondom) en op basis van die stelling kom je tot een oordeel (triest).

Ik denk dat je slim genoeg bent om te zien hoe gevaarlijk dit soort gedachtegang is.

Het zou prima kunnen dat de software gelijk is, kans is groot dat ik het scherm simpelweg niet gevonden heb. Maar een oordeel vellen op basis van een aanname vind ik heel dubieus.
Aangepast. Kon ook helemaal niks vinden over dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
SWIGGA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 00:10:
[...]

Klopt dat was voor mij de dealbreaker. Een audi q4 rwd komt vanuit stilstand beter van zijn plek de eerste meters als de kia ev6. Ik heb dat zo echt aangevoeld. 1 van de (meerdere) redenen waarom ik uiteindelijk toch niet voor de ev6 ben gegaan en wel voor de q4...
Ik hoop ergens dat ze dat kunnen fixen, en heb hier nog iets gelezen over sportstand i.c.m. traction control uitschakelen, wellicht dat ik dat een keer ga testen.

Wat kost een Q4 met de goodies van een EV6 GT-Line eigenlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
asennamm schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:51:

[Afbeelding]
Het is altijd ACC.

Wat mij ook opvalt is dat de CC pas zijn werk gaat doen nadat je van het stroompedaal af gaat, meerdere mensen dit gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:35
Loei123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:59:
[...]

Ik hoop ergens dat ze dat kunnen fixen, en heb hier nog iets gelezen over sportstand i.c.m. traction control uitschakelen, wellicht dat ik dat een keer ga testen.

Een Q4 heeft volgens mij niet eens standaard ACC. Dus daar begint het al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:06
Wel eens op een provinciale weg of op een 60 weg aangezet?
Dan is er bij mij in de EV6 weinig adaptive aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Roadman schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:29:
[...]

Dat soort wegen rij ik voornamelijk.
Wat is er bij jou niet adaptive aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:06
Loei123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:31:
[...]

Dat soort wegen rij ik voornamelijk.
Wat is er bij jou niet adaptive aan?
Een constante snelheid zonder af te remmen op de voorligger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Roadman schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:43:
[...]

Een constante snelheid zonder af te remmen op de voorligger.
Dat lijkt me dan iets om bij je dealer te laten controleren, of heb je ergens in de instellingen bewust iets uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Dartlink schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:14:
Ik heb een 77kwh versie en nu met 100% kan ik volgens de app 360km rijden. Volgens mij staart iedereen hier in dit topic zich blind op de wltp range, met het weer van de afgelopen dagen haal je dat echt niet...
Nou staar mij er niet blind op ,maar mijn max range bij 100% geladen is 335km. Dat is best weinig vind ik.

Vanmorgen gestart met 100%, na een ritje van 118km is er nog 58% over en kan ik nog 180km rijden.
Continu met SCC op 120km gereden en in de 85minuten dat de rit duurde in totaal misschien 3 minuten de airco icm heat aangehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen.zwrt
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-06-2023
Loei123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:56:
[...]

Dat lijkt me dan iets om bij je dealer te laten controleren, of heb je ergens in de instellingen bewust iets uitgeschakeld?
Bij de uitleg van de dealer gaf hij aan dat je beide kon gebruiken. CC en ACC, ik heb nog geen tijd gehad om het te testen. Wel zag ik gisteren in het HDA menu dat je de A in ACC ook aan kan zetten als je gewoon aan het rijden bent en het gas los laat. Als je dan te snel op een voorligger aan komt rijden, remt hij ook sneller af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Roadman schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:29:
[...]

Ik rij regelmatig van Zwolle naar Almelo. Het enige wat ik doe is af en toe stuur bewegen en als het stoplicht op groen springt gaspedaal kort aan raken.
Soms heb ik pech en rijdt er niemand voor me en dan moet ik notabene(!) zelf remmen voor het rode licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Phusebox schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:29:
[...]

Aangepast. Kon ook helemaal niks vinden over dat scherm.
Misschien zit het alleen in de hda2 omdat die de statistieken bijhouden of zo.
Hebben hda en hda2 eigenlijk dezelfde software versies?

@Phusebox Ik snap je verbazing en gedachtegang, ik zou ook denken dat het ook in hda zichtbaar zou kunnen (moeten?) zijn aangezien die zich ook aanpast aan de bestuurder. Maar we weten het hoe en waarom niet dus dan is het wel zo netjes je oordeel even voor je te houden. Niet kwaad bedoeld hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
henrov schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:35:
[...]

Instellingen > Voertuig > SCC (Smart Cruise Control) > Toon analyse van rijstijl
Daarna toont hij de rijstijl op basis van de verzamelde systeem gegevens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpzM8tPM8-pSZyBi0zXNy3v2E_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gV15OkBOuRQIwiHtSHEzyXZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Om even discussie weg te halen, of juist op te starten. Mijn geschatte actieradius als ik mijn GTLine AWD 100% oplaad. (462km)

En ja af en toe gebruik ik de awd als een klein kind :)
Nu moet ik wel eerlijk vertellen dat dit mijn inmiddels 3e volledige BEV is, daarnaast ook een PHEV gereden. Deze laatste kon volgens opgave slechts 62km rijden, en haalde vaak 60km op een volle lading.
Het rempedaal vooral met de regeneratie van de ev6 is bijna overbodig. Vooral het gebruik met de flippers is ideaal om te spelen met de mate van vertraging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:01:
[...]

Nou staar mij er niet blind op ,maar mijn max range bij 100% geladen is 335km. Dat is best weinig vind ik.

Vanmorgen gestart met 100%, na een ritje van 118km is er nog 58% over en kan ik nog 180km rijden.
Continu met SCC op 120km gereden en in de 85minuten dat de rit duurde in totaal misschien 3 minuten de airco icm heat aangehad.
Snelweg is natuurlijk killing voor de range van EV's je regeneert helemaal niets dan natuurlijk. Ik heb gisteravond laat even 50 kilometer snelweg gereden met 130km/h en gewoon netjes alles aan op 22 graden. Ik heb 20% batterij minder. Wat neerkomt dus op ~14 kWh in totaal. Wat dus een vergelijkbaar bereik is met jouw bereik nu. De geadverteerde WLTP range is natuurlijk ook gemaakt inclusief regeneratie in de rem stukken van de WLTP test. Eerder in dit topic is een Koreaan besproken die hier ruim boven kwam zo rond de 600km door de efficiënte regeneratie.

Maar bedenk je nog dat je hiermee zelfs nog Amsterdam.- Groningen kan rijden zonder tussendoor bij te laden!

Van mijn collega heb ik voordat ik EV ging rijden ook de filosofie meegekregen: ABC - always be charging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Dartlink schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:42:
[...]

Van mijn collega heb ik voordat ik EV ging rijden ook de filosofie meegekregen: ABC - always be charging.
Inderdaad, dit advies hebben ze mij ook gegeven. Zodra je lang stil gaat staan, waar dan ook, zoveel mogelijk de laadpaap opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

[...]

Snelweg is natuurlijk killing voor de range van EV's je regeneert helemaal niets dan natuurlijk. Ik heb gisteravond laat even 50 kilometer snelweg gereden met 130km/h en gewoon netjes alles aan op 22 graden. Ik heb 20% batterij minder. Wat neerkomt dus op ~14 kWh in totaal. Wat dus een vergelijkbaar bereik is met jouw bereik nu. De geadverteerde WLTP range is natuurlijk ook gemaakt inclusief regeneratie in de rem stukken van de WLTP test. Eerder in dit topic is een Koreaan besproken die hier ruim boven kwam zo rond de 600km door de efficiënte regeneratie.

Maar bedenk je nog dat je hiermee zelfs nog Amsterdam.- Groningen kan rijden zonder tussendoor bij te laden!

ABC is nog iets wat ik aan mindset moet aanleren inderdaad... ( geloof niet dat EV dan goedkper is dan benzine, maar goed )

Feit blijft wel dat er hier heel veel gebruikers zijn die vergelijkbaar rijden als ik en toch 100/130 km meer hebben als er 100% is opgeladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:57:
[...]

ABC is nog iets wat ik aan mindset moet aanleren inderdaad... ( geloof niet dat EV dan goedkper is dan benzine, maar goed )

Feit blijft wel dat er hier heel veel gebruikers zijn die vergelijkbaar rijden als ik en toch 100/130 km meer hebben als er 100% is opgeladen..
Zou er toch mee naar de dealer gaan, wellicht heb je een aangelopen remblok o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:57:
[...]

( geloof niet dat EV dan goedkper is dan benzine, maar goed )
Ik denk met AC laden wel. DC laden wordt een ander verhaal. Even een mega versimpeld sommetje.

De baas betaalt nu circa 9 euro voor 30kWh (ex btw). Das circa 150km rijden in huidige omstandigheden. Gemiddelde wagen 1:15 (makkelijk rekenen) is dus 10 liter benzine a 1.90. Geen idee hoe dat met btw gespeeld kan worden maar laat het 15 euro ex btw zijn. Dat is dus al 6 euro "winst" per 150km rijden.
Ons wagenpark bestaat uit circa 2000 auto's. Dan tikt dat hard aan. Daarnaast voor een EV voorlopig geen MRB, en men beweert dat onderhoud goedkoper is. Daarentegen slijten banden meende ik harder door het zwaardere gewicht. Dus dat zijn extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Loei123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:59:
[...]

Zou er toch mee naar de dealer gaan, wellicht heb je een aangelopen remblok o.i.d.
Ja dit, en dan niet laten afschepen met "het is uw rijstijl".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
Peetman schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:45:
[...]

Ik denk toch dat er een bug in zit in de Kia Connect app, wat betreft energieverbruik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYPUtaQ_APPrF_NxWE4fz2TWrGU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WzV4UILqJawKUJIflCk9XdK8.png?f=fotoalbum_large

Tot nu toe heb ik de volgende laagsessies gedaan:
New Motion laadsessies: 250,2 kWh
Kia Charge laadsessies: 84 kWh
dus totaal: 334,2 kWh

Uit de auto krijg ik de volgende info:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsQd0cmVz5CochqjbzOlP4e6Mhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9D3GAH3UoUwDH6vrOkNkc1el.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ToeVFYiULz_fwj5m26Q6qb6fVKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mNrFEIK4KwtJdsYq1CAkG6C.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een totale rit van 1418,1km gemiddeld verbruik 22,8kWh/100km oftewel 4,38km/kWh. Dit is volgens mij redelijk in de winterperiode?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricEB
Tolga07 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:21:
[...]

Een Q4 heeft volgens mij niet eens standaard ACC. Dus daar begint het al.
Plus nog wat meer 'opties'...

De Q4 en de i4 stonden ook op mijn lijstje, wilde liefst 'suv', dus q4...maar die viel eigenlijk direkt af toen ik geremd trekkracht zag...pfff
De i4....veel hogere aanschafwaarde, veel minder goodies aan boord en bizar lange levertijd...tja dan komt bijtelling ook nog eens veel negatiever uit...

Blij met de EV6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
EricEB schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:47:
[...]

Plus nog wat meer 'opties'...

De Q4 en de i4 stonden ook op mijn lijstje, wilde liefst 'suv', dus q4...maar die viel eigenlijk direkt af toen ik geremd trekkracht zag...pfff
De i4....veel hogere aanschafwaarde, veel minder goodies aan boord en bizar lange levertijd...tja dan komt bijtelling ook nog eens veel negatiever uit...

Blij met de EV6 :)
Inderdaad. KIA geeft op zijn basisuitvoering al een royale uitrusting. Bij Audi moet je zelfs nog betalen voor een automatisch dimmend binnenspiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Loei123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:59:
[...]

Ja de Q4 heeft volgens mij gewoon veel betere tractie waardoor je vanuit stilstand ook beter van je plek komt. Een q4 40 voelt in de stad sneller aan, buiten de bebouwde kom en de autostrade voelt de kia rwd lr net even wat sneller aan... Weet je wat het is: op papier wint de kia het bijna op elk vlak. In de praktijk wint voor mij de q4 het... geen 4 of 5 handelingen om te starten en weg te rijden of te parkeren zoals bij de kia. Bij de q4 druk je op de rem en zet je de automaat in drive en je bent weg. De handrem is dus automatisch (voor mij ook een enorme luxe) de kofferruimte is bij de q4 een stuk praktischer (met het 2de kindje op komst dus beter voor mij) de zitpositie is beter voor elkaar, mooiere zetels met een verlengd ziteinde voor je onderbenen. Ik was bij de ev6 ook niet helemaal tevreden met de velgenkeuze. De audi heeft veel mooiere velgen. Bij de q4 ook draadloze android auto wat in de praktijk geweldig werkt. Hoe zeer ik ook mijn best doe, de achterkant van de ev6 vind ik nog altijd wat vreemd en niet zo mooi. De voorkant vind ik dan weer ongelofelijk goed geslaagd, was de achterkant ook maar zo mooi... De Q4 is ook stiller en heeft meer comfort al vond ik dat bij de ev6 ook best goed 😉 ik heb ook vele nachten wakker gelegen of ik die ev6 of q4 zou nemen. Bij de q4 is alles echt een optie en is bijna niets standaard dat klopt, maar ik heb gewoon gekozen wat ik belangrijk vond en ik ben dan rond de 61k uitgekomen... (advanced 40, s line interieur, shadow look, 20 inch, acc, achteruitcamera, geblindeerde ruiten, comfort pack, sfeerverlichtingspakket plus, audi sound system...) eigenlijk alles wat je nodig hebt...Helaas nog een jaartje geduld hebben, maar ik kijk er naar uit 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
SWIGGA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:57:
[...]
In de praktijk wint voor mij de q4 het... geen 4 of 5 handelingen om te starten en weg te rijden of te parkeren zoals bij de kia. Bij de q4 druk je op de rem en zet je de automaat in drive en je bent weg. De handrem is dus automatisch (voor mij ook een enorme luxe)
Deze begrijp ik niet, want het is auto starten, draaien naar D en rijden (in de Kia).

Verder heb ik zelf niet gereden in een Q4 , maar gezien Audi als "premium" merk moet verkopen geloof ik je op je woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Loei123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:03:
[...]

Deze begrijp ik niet, want het is auto starten, draaien naar D en rijden (in de Kia).

Verder heb ik zelf niet gereden in een Q4 , maar gezien Audi als "premium" merk moet verkopen geloof ik je op je woord.
Vergeet niet de rem in te drukken voor je start voor je in zombie komt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:06:
[...]

Vergeet niet de rem in te drukken voor je start voor je in zombie komt :+
Vanzelfsprekend toch?

Ik zie ook dat een Q4 E-tron 40 meer dan een seconde langzamer is naar de 100 dan de Kia...

Bijzonder om dan omwille van acceleratie voor de Audi te kiezen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Loei123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:03:
[...]

Moet je bij de kia de startknop niet indrukken en handmatig de handrem afzetten en bij parkeren de handrem opzetten? Bij de audi moet je zelfs niet starten dacht ik, gewoon met de voet op de rem staan en de auto start en de handrem wordt automatisch uitgeschakeld... de Q4 mocht nog wat meer premium zijn voor het geld. De materiaalkeuze kon hier en daar wel wat beter al had ik zowieso wel een meer 'premium' gevoel als in de kia en niet alleen door de badge zeg maar...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loei123
SWIGGA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:13:
[...]

Moet je bij de kia de startknop niet indrukken en handmatig de handrem afzetten en bij parkeren de handrem opzetten? Bij de audi moet je zelfs niet starten dacht ik, gewoon met de voet op de rem staan en de auto start en de handrem wordt automatisch uitgeschakeld... de Q4 mocht nog wat meer premium zijn voor het geld. De materiaalkeuze kon hier en daar wel wat beter al had ik zowieso wel een meer 'premium' gevoel als in de kia en niet alleen door de badge zeg maar...
Auto starten (zoals elke andere auto) en dan voet op de rem en in D zetten, heb zelf nog nooit iets met de handrem gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
Loei123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:09:
[...]

Vanzelfsprekend toch?

Ik zie ook dat een Q4 E-tron 40 meer dan een seconde langzamer is naar de 100 dan de Kia...

Sterker nog: voor 2500 euro meer heb je de GT-versie van de EV6 met 576 pk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Tolga07 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:21:
[...]

Sterker nog: voor 2500 euro meer heb je de GT-versie van de EV6 met 576 pk.
Sommige mensen willen gewoon graag een Audi (of BMW, Mercedes, etc) badge en betalen daar graag meer voor. Merk gevoel speelt soms ook mee bij zo'n beslissing.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 28-12-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:24:
[...]

Sommige mensen willen gewoon graag een Audi (of BMW, Mercedes, etc) badge en betalen daar graag meer voor. Merk gevoel speelt soms ook mee bij zo'n beslissing.
Ik mis alleen mijn iDrive systeem :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Loei123 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:09:
[...]

Vanzelfsprekend toch?

Wel ik dacht eerst ook zo, maar zoals gezegd voelt de audi in de stad sneller aan als de kia, en overall voel je die 1 seconde sneller zeker niet... voor mij was het belangrijker om sneller te kunnen vertrekken vanuit stilstand of om sneller op de baan te komen. Ik ben ervan overtuigd dat de audi de eerste 30 meter gewoon voor de kia rwd blijft. Ik heb trouwens al op youtube gezien dat de 0-70km/u tijd tussen deze 2 nagenoeg identiek is. Die kia wint vanaf 70 km per uur, maar in de praktijk ga je dus meer hebben aan het vlot kunnen vertrekken vanuit stilstand denk ik. Ik hoop echt voor jullie dat ze dat nog fixen bij de ev6 want ik heb ze vlak na elkaar gereden en ik dacht na de q4 van: zo nu de kia en een volle seconde sneller naar de 100... wel dat sloeg toen tegen... vanuit stilstand dacht ik oei doe ik iets fout? De auto beperkt heel duidelijk het vermogen... qua accelereren heeft die audi voor mij dus het lichte voordeel ook al lijkt ie op papier wat minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Phusebox schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:24:
[...]

Klopt, maar ik heb lange tijd in mijn hoofd gehad dat ik voor die kia zou gaan, in de praktijk overtuigde de audi me gewoon meer en ja het is net wat meer dan een kia badge (is trouwens mijn eerste 'premium auto) mijn vorige auto's waren alfa romeo, ford en nu een toyota corolla 2.0 touring sports)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 19:27
Reed je met ipedal? Dat vertraagd je initiële acceleratie namelijk sterk.
Ik rijd om die reden met lvl3 + autohold.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
pica schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:45:
Reed je met ipedal? Dat vertraagd je initiële acceleratie namelijk sterk.
Ik rijd om die reden met lvl3 + autohold.
Nee ik reed zonder ipedal, level 0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012

PB-powell

Mr. Laziness

--HOOLIE-- schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:01:
[...]

Vergeet niet dat 120 tot 25% meer verbruik oplevert tov 100km/h. Dus je rijstijl is weldegelijk van invloed op je bereik en eigenlijk zou je eens een paar (langere) ritten moeten maken met ~105 op de cc en kijken wat dat met je range doet. Zeker nu het warmer wordt zou dat een flinke stijging moeten geven lijkt mij.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

PB-powell schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:50:
[...]

Vergeet niet dat 120 tot 25% meer verbruik oplevert tov 100km/h. Dus je rijstijl is weldegelijk van invloed op je bereik en eigenlijk zou je eens een paar (langere) ritten moeten maken met ~105 op de cc en kijken wat dat met je range doet. Zeker nu het warmer wordt zou dat een flinke stijging moeten geven lijkt mij.
Hoe snel ik rij zou toch niet zoveel uit moeten maken als ik nog geen meter heb gereden. Ik bedoel als ik instap staat de range al op 335km...en geen meter meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
SWIGGA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:57:
[...]
In de praktijk wint voor mij de q4 het... geen 4 of 5 handelingen om te starten en weg te rijden of te parkeren zoals bij de kia.
Ik start hem zet hem in D en rij weg.. Weet niet welke handeling je nog meer moet doen behalve je veiligheidsgordel om te doen.

Spiegels kijken hoeft niet in de q4?? :+

Oh en na het rijden parkeer ik hem en zet hem uit...

[ Voor 6% gewijzigd door Anunnaki op 28-12-2021 11:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zilversmid
  • Laatst online: 06-12-2024

Zilversmid

KIA EV6 AWD GT-Line

SWIGGA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:38:
[...]

Klopt, maar ik heb lange tijd in mijn hoofd gehad dat ik voor die kia zou gaan, in de praktijk overtuigde de audi me gewoon meer en ja het is net wat meer dan een kia badge (is trouwens mijn eerste 'premium auto) mijn vorige auto's waren alfa romeo, ford en nu een toyota corolla 2.0 touring sports)
Ik was juist lange tijd pro Q4 (40 e-tron) en had niets eens in de EV6 gereden. Echter, toen ik de Q4 offerte liet samenstellen viel ik van de ene in de andere verbazing en was het 'premium' gevoel gelijk weg. Dingen die me echt tegenvielen aan de Q4 en/of Audi in het algemeen:
- Glazen dak niet eens meer te bestellen
- Draadloze oplader voor de telefoon niet meer te bestellen
- Climate Control softwarematig begrensd op 1-zone (wtf Audi :X)
- Niet standaard stuurverwarming, maar wel standaard tiptoetsen (handig, met handschoenen aan)
- Het e-tron laadsysteem (kabelset) compact € 785 kost als optie. Als je deze losse kabelset als accessoire wenst te bestellen, dan kost íe ineens € 1.900...?

Verder vond ik het grote voordeel van de EV6 de grote middenconsole. In de Q4 zit een gat waar normaal de versnellingspook zat en laat dat nou net de plek zijn waar altijd mijn hand op rust. Ik kon er tijdens de proefrit maar niet aan wennen...

En voor beduidend minder rij ik straks een AWD, dus die strijd van 0-70 durf ik wel aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012

PB-powell

Mr. Laziness

--HOOLIE-- schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:55:
[...]

Hoe snel ik rij zou toch niet zoveel uit moeten maken als ik nog geen meter heb gereden. Ik bedoel als ik instap staat de range al op 335km...en geen meter meer
Wat ik van andere EV's weet is dat ze zich baseren op de rijstijl van vorige ritten, dus als je altijd een hoog verbruik hebt wordt dat meegenomen in zijn voorspelling. Als je nu rustiger gaat rijden en je verbruik zakt, zal je zien dat de voorspelling ook hoger wordt. Maar dat zijn puur aannames, mijn EV6 krijg ik volgende week dus kan ik het zelf gaan ervaren. Ik weet wel dat ik mijn rijstijl ook moet gaan aanpassen, ik ben nu ook van het vlotte (te snel) doorrijden en van mijn collega's om mij heen hoor ik al dat dat voor een EV killing is qua bereik.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Zilversmid schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:56:
[...]

Ik was juist lange tijd pro Q4 (40 e-tron) en had niets eens in de EV6 gereden. Echter, toen ik de Q4 offerte liet samenstellen viel ik van de ene in de andere verbazing en was het 'premium' gevoel gelijk weg. Dingen die me echt tegenvielen aan de Q4 en/of Audi in het algemeen:
- Niet standaard stuurverwarming, maar wel standaard tiptoetsen (handig, met handschoenen aan)
- Het e-tron laadsysteem (kabelset) compact € 785 kost als optie. Als je deze losse kabelset als accessoire wenst te bestellen, dan kost íe ineens € 1.900...?

Verder vond ik het grote voordeel van de EV6 de grote middenconsole. In de Q4 zit een gat waar normaal de versnellingspook zat en laat dat nou net de plek zijn waar altijd mijn hand op rust. Ik kon er tijdens de proefrit maar niet aan wennen...

En voor beduidend minder rij ik straks een AWD, dus die strijd van 0-70 durf ik wel aan :)
Ik had initieel helemaal niet naar de EV6 gekeken (wist ook niet van het bestaan af :)). Eerst langs de usual suspects en dan is bij een aantal merken bijna alles een (duur) betaalde optie. Audi, BMW en Mercedes leveren een casco auto zo lijkt het.
Ik was flabbergasted toen ik de optielijst van de EV6 zag... Heb drie keer op F5 gedrukt en mijn ogen uitgewreven. Die lijst bleef maar leeg.
Het grootste voordeel is dan wel dat je ook geen keuzestress meer hebt qua opties (dit valt wel binnen een pakket, maar met dat pakket loop ik uit mijn lease bedrag e.d.).

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

PB-powell schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:58:
[...]

Wat ik van andere EV's weet is dat ze zich baseren op de rijstijl van vorige ritten, dus als je altijd een hoog verbruik hebt wordt dat meegenomen in zijn voorspelling. Als je nu rustiger gaat rijden en je verbruik zakt, zal je zien dat de voorspelling ook hoger wordt. Maar dat zijn puur aannames, mijn EV6 krijg ik volgende week dus kan ik het zelf gaan ervaren. Ik weet wel dat ik mijn rijstijl ook moet gaan aanpassen, ik ben nu ook van het vlotte (te snel) doorrijden en van mijn collega's om mij heen hoor ik al dat dat voor een EV killing is qua bereik.
Zijn inderdaad aannames ( niks ten nadele van jou ) want na eerdere berichten hier en tips om (nog) rustiger te rijden, heb ik mij een aantal ritten totaal aan de snelheid gehouden en nee de range veranderde totaal niks...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:04
SWIGGA schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:13:
[...]

Moet je bij de kia de startknop niet indrukken en handmatig de handrem afzetten en bij parkeren de handrem opzetten?

Bij de audi moet je zelfs niet starten dacht ik, gewoon met de voet op de rem staan en de auto start en de handrem wordt automatisch uitgeschakeld...

de Q4 mocht nog wat meer premium zijn voor het geld. De materiaalkeuze kon hier en daar wel wat beter al had ik zowieso wel een meer 'premium' gevoel als in de kia en niet alleen door de badge zeg maar...
Maar hóe weet de auto dan of je vóór of áchteruit wil?? :?

edit: Wat ik óók niet snap in je motivatie als ik beter lees:
je wilt 1 sec besparen in gelijk wegrijden zonder tijd verspillen....
maar 2x langer staan laden (Audi 510km/h tegen 1.030km/h) heb je géén probleem mee. :F

[ Voor 14% gewijzigd door Hansieo op 28-12-2021 12:10 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Hansieo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:02:
[...]

"Hé Audi, ik wil graag achteruit, maar niet te ver. Maximaal 34.6cm"

[ Voor 17% gewijzigd door BlaTieBla op 28-12-2021 12:05 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:02:
[...]

Zijn inderdaad aannames ( niks ten nadele van jou ) want na eerdere berichten hier en tips om (nog) rustiger te rijden, heb ik mij een aantal ritten totaal aan de snelheid gehouden en nee de range veranderde totaal niks...
Kia Connect geeft bij mij nu een range aan van 275km met 60% batterij.
Totale average consumption staat bij mij op 4,36 km/kWh, wat een bereik van 337km oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
[...]

Dat is dan in NL zo, maar in Belgie kan je nog perfect een panodak bestellen (het duur wel lang, maar was voor mij niet echt nodig), krijg je gewoon een draadloze oplader... Het klopt ook dat audi de opties dan nog eens verstopt heeft in pakketten en dat vond ik er soms ook over... De vraag is ook telkens: ja je krijgt enorm veel bij de ev6, maar heb je dat nodig? Ik heb geen stuurverwarming nodig en vind het ook maar niets... Waarom heb je dat nog nodig als je van te voren je interieur kan voorverwarmen? Ik krijg er zweethanden van :D . Een e tron laadsysteem is bij mijn weten gewoon standaard meegeleverd in België, bij de ID4 moet je ervoor bij betalen, maar niet bij de audi. Ik vond ook de middenconsole beter in de kia, maar dan weer de stoelen en zitpositie duidelijk beter in de Q4... Er is geen perfecte auto, maar voor iedereen zijn er andere zaken belangrijker... Ik kan ook maar niet wennen aan die achterkant van de ev6, vind geen mooie velgen, buiten die van de echte GT eind volgend jaar, maarja hoe is het comfort dan nog? Als ik gewoon denk aan de zaken die ik belangrijk vind: comfort, stilte, zitpositie en stoelen, koffer en looks wint de audi voor mij. Voor iemand anders is dat misschien omgekeerd. Ik was ook van plan een AWD kia ev6 te bestellen, maar ben helemaal op het laatst gedraaid. Gaat zeker wel lekker rijden die awd :-) veel pezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Hansieo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:02:
[...]

edit: Wat ik óók niet snap in je motivatie als ik beter lees:
je wilt 1 sec besparen in gelijk wegrijden zonder tijd verspillen....
maar 2x langer staan laden (Audi 510km/h tegen 1.030km/h) heb je géén probleem mee. :F
Je gaat op de rem staan zonder op een startknop te drukken en je zet hem in D voor vooruit natuurlijk, als je achteruit wil zet je hem in R... :)
Wel over dat laden dacht ik ook zo, ik denk dat het in de praktijk heel goed ga meevallen. Er komt trouwens volgend jaar al een update aan waardoor er slechts een 9 min meer nodig zal zijn om van 10 naar 80% te laden in de audi versus de kia ev6. Al lees ik zo goed als overal dat de waardes die iedereen opgeeft in de praktijk zelden tot nooit gehaald worden. Dus ik denk dat het verschil slechts minimaal is qua opladen. Nogmaals op papier inderdaad duidelijk het voordeel van de kia, in de praktijk... mwah ik ga er niet wakker van liggen van een paar minuten. Bovendien zal ik zo goed als altijd thuis opladen dus dan maakt het zowieso al geen verschil... Bovendien moet je dan nog wel een goede fast charger vinden onderweg om te profiteren van dat heel snel opladen... Nogmaals ik begrijp jullie reacties. Op papier is de ev6 bijna onverslaanbaar. Ik heb ook maanden zo gedacht, maar in de praktijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:04
[...]

...en voor beduidend minder rij ik straks een AWD, dus die strijd van 0-70 durf ik wel aan :)
Minder?? wowww.. dan zou het 0~100 5.2 Sec zijn tegen 8.5Sec van de Audi.

Réken maar dat je dát gaat voelen, kan ik je garanderen.

Als die snelle 0~70 sprint dus idd zo uiterst belangrijk voor hem is...
ben ik óók het spoor bijster waarom Audi gekozen

(terwijl ik toch ~40 jaar Audi fan was O-) , en afhaakte op o.a. prijslijst )

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Hansieo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:20:
[...]

Minder?? wowww.. dan zou het 0~100 5.2 Sec zijn tegen 8.5Sec van de Audi.

Réken maar dat je dát gaat voelen, kan ik je garanderen.

Als die snelle 0~70 sprint dus idd zo uiterst belangrijk voor hem is...
ben ik óók het spoor bijster waarom Audi gekozen

(terwijl ik toch ~40 jaar Audi fan was O-) , en afhaakte op o.a. prijslijst )
Die 0-70 tijd is inderdaad veel beter in de awd kia ev6. Je bent ook 3 seconden sneller naar de 100 als in de Q4 40. Die doet het in de praktijk in 8.1 (op papier 8.5 sec) maar nogmaals snelheid was voor mij niet het allerbelangrijkste... Als de auto vlot genoeg is, is ie vlot genoeg. Ik vond de geknepen start bij de rwd gewoon wat tegenvallen. De audi Q4 40 was vlotter vanuit stilstand, is overal vlot genoeg en wint het ook van de AWD met de punten die ik al aangehaald heb in bovenstaande reacties (zitpositief, kofferbak, draadloos android auto, stilte, comfort, looks...) Misschien begrijp je met nu beter >:) Ik had dus de rwd ev6 ook snel en goed genoeg gevonden hebben moesten de eerste meters vanuit stilstand niet zo ingehouden voelen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Veel plezier met jouw Audi.
Ik lees liever verhalen over de Kia EV6! Deze auto wordt hier door de meeste gereden en ga ik zelf ook rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door De Ideale Man op 28-12-2021 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
@SWIGGA verkeerde topic zit je....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
Dartlink schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:33:
[...]

Ik mis alleen mijn iDrive systeem :'(
Same here. iDrive vind ik nog steeds de beste.

Wat ik ook mis in de EV6/KIA is, een extra USB aansluiting of een SD-card aansluiting voor de Media-optie (FLAC/MP3 bestanden). Nu heb je alleen 1 USB-A aansluiting voor Media, en deze is vaak bezet voor Android Auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SWIGGA
De Ideale Man schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:32:
Veel plezier met jouw Audi.
Ik lees liever verhalen over de Kia EV6! Deze auto wordt gereden door de meeste hier en ga ik zelf ook rijden.
Excuses ik ga er inderdaad over ophouden, maar ik lees dit topic ook en omwille van dezelfde ondervindingen door sommigen hier met de EV6 rwd ivm optrekken vanuit stilstand wou ik dat toch even ophalen want ik vond dat ook opvallend... Heel veel plezier met de EV6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Auto is nu 100% opgeladen...range is 324
Aan de temperatuur kan het niet echt liggen denk ik....
Ik weet het ff niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:43:
Auto is nu 100% opgeladen...range is 324
Aan de temperatuur kan het niet echt liggen denk ik....
Ik weet het ff niet meer
hop hop hop...naar je dealer ! Wij hebben allen (iets) hogere waarden, kunnen het niet onderbouwd verklaren. Laat dealer het uitzoeken !!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Ik wist niet dat er zoveel 18-jarigen waren die zich een EV6 kunnen veroorloven. Natuurlijk leuk als je hem een keer diep kunt intrappen en die stoplicht dragrace wint, maar voor normaal gebruik absoluut overbodig. Tenzij je kotsende kinderen op de achterbank, een hond die tegen de achterklep aangeplakt zit en een boze vrouw wilt. De acceleratie van de RWD is meer dan voldoende als je een keer wilt inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:06
@--HOOLIE-- Hoeveel kilometer kun je rijden per kWh volgens de app? Wat zijn de verbruikscijfers van de auto? Per rit en per totaal? Dus wat geeft de auto bij jou weer?

Ik kan momenteel 280km met 71% volgens de app...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pont2mountain
  • Laatst online: 26-01-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFxmWV-JfQifDEIQ1y84PM__Buk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IObWEIigNWcXRdtRYUikdCTY.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist onze EV6 AWD opgehaald. Wat een top wagen! Stil en super acceleratie!

Bij het testen op de snelweg viel wel direct het trillen op bij 110km/h. Wellicht trekt het weg, maar zo te lezen ben ik niet de enige…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:05

Adjo

my first vectrex...

[...]

Die filosofie volg ik tot nu toe niet. Ik laadt hem op, als hij de 20% nadert, of als ik de volgende dag een lange rit moet maken. Mijn gedachte daarbij is dat als je hem continue oplaadt, dat de batterij dan eerder 'slijt' zoals ook bij een GSM. Of maak ik daarin een denkfout?
Pagina: 1 ... 79 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic