Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francos
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-10-2024
Tijd voor een feestje?!
Sinds vandaag meer EV6 exemplaren op kenteken in NL dan Ioniq 5. 1297 vs 1291. Begin juni begon de Ioniq 5 op de weg te verschijnen. Begin oktober de EV6….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 08:26
Francos schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:55:
Tijd voor een feestje?!
Sinds vandaag meer EV6 exemplaren op kenteken in NL dan Ioniq 5. 1297 vs 1291. Begin juni begon de Ioniq 5 op de weg te verschijnen. Begin oktober de EV6….
Liever niet, hopelijk wordt het geen nieuwe e-Niro want lijkt wel of je die bij een pakje boter krijgt. Rijden er zoveel van rond.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:50
Francos schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:55:
Tijd voor een feestje?!
Dat is wel bijzonder. Ik had niet verwacht dat de EV6 de IONIQ 5 zo snel zou inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik begreep trouwens dat de accu's van de EV6 van een andere fabrikant zijn dan van de Ioniq 5. Heeft iemand daar meer details van? Ben wel benieuwd wat dat nog voor invloed heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 19:25

swat!

computeraar

Gisteren heb ik mijn EV6 plus Black Pearl mogen ophalen.

Eerste indruk: Wauw <3

Middels een obd2 dongle de batterijstatus gevolgd en bij 21 graden (min) kreeg ik ~128kw aan juice!
Komende week ga ik nog wat meer testen, maar het voorverwarmen is nog niet gelukt (ook niet met HVAC uit, wintermodus aan).

Helaas heb ik wel de update met 'Active sound Design' standaard aan.

EV6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mister I schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:51:
Zojuist via de update software ook de laatste versie gedownload en geinstalleerd.
Installatie in de auto duurde 40 minuten. Heb voor de snelle versie gekozen.

Je ziet nu wel netjes de software versie veranderen in het menu. En er zijn wel wat dingen verandert zo te zien. Viel me nu ieder geval op dat de EV-verbruikscherm een andere lay-out heeft.

Verder werd ik net weer gebeld door de KIA dealer met de vraag dat ze toch nog even de productnummer willen controleren voor de inverter, om zeker te zijn dat ik wel de goede serie heb. Wel netjes dat ze daar toch weer even achteraan bellen.

Hieronder nog wat foto's van het updaten en het nieuwe EV-verbruikscherm.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit gewoon de navigatie update of is dit een andere soort update?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:30:
[...]

Thx for the heads up!...

Zou voor mij ook niks zijn om dit elke keer uit te moeten zetten

Overigens vind mijn Nav Updater de update niet... :?

[Afbeelding]
De versie die daar staat bij de updater klopt niet. Als je dit download krijg je wel de versie van 14-12-21. Kan je checken in txt bestandje dat met de download mee komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

ronaldmathies schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:18:
[...]

Is dit gewoon de navigatie update of is dit een andere soort update?
Navigatie, maar dus ook wel eea aan de interface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Ook al komt mijn EV6 plus pas eind Q1 2022, ik heb alvast een wireless android auto adapter besteld (Carsifi en een Ottocast Wireless Android Auto & CarPlay 2 in 1 Adapter).

Nu heeft de EV6 plus geen wireless oplader voor de telefoon, maar er zijn genoeg oplaadmatjes te bestellen.

Mijn vraag is of een van de EV6 plus bezitters de maten van de ruimte waar de telefoon moet komen zou willen opmeten.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JanAllElectric schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:14:
Ook al komt mijn EV6 plus pas eind Q1 2022, ik heb alvast een wireless android auto adapter besteld (Carsifi en een Ottocast Wireless Android Auto & CarPlay 2 in 1 Adapter).

Nu heeft de EV6 plus geen wireless oplader voor de telefoon, maar er zijn genoeg oplaadmatjes te bestellen.

Mijn vraag is of een van de EV6 plus bezitters de maten van de ruimte waar de telefoon moet komen zou willen opmeten.
De Ottocast heb ik ook naar gekeken maar die doet Android Auto via Carplay als ik het goed zie. Hij gebruikt de ingebouwde Carplay van de auto om vervolgens Android Auto te streamen? Zo lees ik het althans.

Denk ik maar voor de AA Wireless ga en als ik ooit overstap naar Apple zie ik dan wel weer. Anderzijds kan ik ook een oudere iPhone kopen en die gewoon dedicated in de auto leggen met een sim kaart en die gewoon altijd erin laten. Kabeltje wegwerken en telefoon onder het dashboard plakken ofzo.

Heb het gevoel dat Carplay namelijk beter ondersteund wordt of verder is dan AA, in ieder geval kan die het hele scherm gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heems78
  • Laatst online: 24-04-2024
Pilot41Day schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:35:
[...]

Ik heb begin september de GT besteld in Moonscape Matt bij Stern A’dam en afgelopen week nog eens contact met ze opgenomen I.v.m. al die wisselende verhalen over de levertijden.

Mij is verzekerd dat ik de auto september 2022 krijg (ik was bij Stern een van 1e die de GT besteld had). Vertegenwoordiger heeft bevestigd dat Stern in totaal 600 slots had gereserveerd incl. voldoende slots voor de GT.

Ik blijf dus hopen en heb goed vertrouwen dat het gaat lukken om de GT begin Q4 2022 te mogen ontvangen ….. kan niet wachten😉
Misschien moet ik me daar maar aan vast klampen, dat zou nog te overzien zijn. We hebben iig dezelfde kleur, alleen beetje lastig in onderhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Phusebox schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:24:
[...]

De Ottocast heb ik ook naar gekeken maar die doet Android Auto via Carplay als ik het goed zie. Hij gebruikt de ingebouwde Carplay van de auto om vervolgens Android Auto te streamen? Zo lees ik het althans.
.....
Heb het gevoel dat Carplay namelijk beter ondersteund wordt of verder is dan AA, in ieder geval kan die het hele scherm gebruiken.
@Phusebox Scherp gelezen. Ik had dat niet gezien 8)7 . Ik lees nergens dat er dan voor android auto een vervelende lag ontstaat. Jij zegt zelfs dat het een voordeel zou kunnen zijn mbt hele scherm gebruik.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Even een vraag over kia connect. Hoe kan ik nu meerdere gebruikers toevoegen? Er gaan meerdere familieleden gebruik maken van de auto en deze wil ik toevoegen. In mijn vorige auto (tesla) was het proces vrij logisch. Moet ik de telefoons eerst toevoegen in de auto en daarna voor een iedere een kia connect account aanmaken? Of moet ik mijn account sharen? Zoals dit wordt aangegeven in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-10 10:05
swat! schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:53:

Helaas heb ik wel de update met 'Active sound Design' standaard aan.
Ik neem aan dat je de Vess bedoelt.
'Active sound design' is dat nep motor geluid in de auto zelf.

VESS is het geluid dat je buiten de auto hoort tot 20km/h (als ik het goed heb).
Tevens hoort bij VESS dat gepingel als je achteruit rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-10 10:05
jefjef schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:08:
Even een vraag over kia connect. Hoe kan ik nu meerdere gebruikers toevoegen? Er gaan meerdere familieleden gebruik maken van de auto en deze wil ik toevoegen. In mijn vorige auto (tesla) was het proces vrij logisch. Moet ik de telefoons eerst toevoegen in de auto en daarna voor een iedere een kia connect account aanmaken? Of moet ik mijn account sharen? Zoals dit wordt aangegeven in de app.
Ergens in de app volgens mij.
Meer -> voertuig en service instellingen -> auto delen

Gok dat je dat kan gebruiken.
Ik heb gewoon met dezelfde login ingelogd op de telefoon van mijn vrouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:27:
[...]

Ik neem aan dat je de Vess bedoelt.
'Active sound design' is dat nep motor geluid in de auto zelf.

VESS is het geluid dat je buiten de auto hoort tot 20km/h (als ik het goed heb).
Tevens hoort bij VESS dat gepingel als je achteruit rijdt.
Nee er schijnt een 'bug' te zijn in de laatste update dat de auto elke keer weer ASD aanzet ook al heb je die uitgezet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa73
  • Laatst online: 26-04 09:16
Even een check bij de andere EV6 77Kw rijders. Net een keer tot 100% opgeladen en max range is 339km in eco modus. Vergelijkbaar met jullie op zo'n koude dag als vandaag?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6mNkYb0K-DIwrarS7c2qmZ39BE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oK20VAIACA1HmGgjxSR6bIz7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Papa73 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:57:
Even een check bij de andere EV6 77Kw rijders. Net een keer tot 100% opgeladen en max range is 339km in eco modus. Vergelijkbaar met jullie op zo'n koude dag als vandaag?

[Afbeelding]
Is hier veelvuldig besproken de afgelopen dagen. Gent af van je (recent) rijgedrag, klimaat instelling en de buitentemperatuur.

Veel variabelen dus. Maar 340 km is geen abnormaal lage waarde. Je kunt tot ca. 400 km halen met dit weer, uitschieters daargelaten, mits je zuinig rijgedrag hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmens
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-08-2023
https://www.facebook.com/...1/videos/730274581709279/

Plezier moet je zelf maken, in de EV6. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 19:25

swat!

computeraar

JanAllElectric schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:14:
9x18,5cm

EV6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Dank je (handig dit forum _/-\o_ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Vandaag de eerste keer de zombie mode gehad.
Ik wou de auto starten met de laadkabel nog ingeplugd om de update uit te voeren.
En toen in de zombie mode.

Redelijk snel de auto er uit gekregen door de startknop 10 sec in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Je hebt ook met hoogte te maken, omdat de telefoon deels onder de klep van het middenconsoleopbergvak valt. Dus je laadpad mag ook niet te dik zijn. Dus niet al te snel juichen :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Deze lijkt me wel handig en past qua formaat. Kabel zit aan de zijkant dus makkelijker weg te werken?

https://www.amazon.de/dp/B07STBDS6H/

Ah sorry niet leverbaar...

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 25-12-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Papa73 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:57:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wldXxPhtQ5dsV4tnqG5vh2qQ9t4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/704VCfoQ01nkNOEMmftiqh1d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taa_nl
  • Laatst online: 21:51
Afbeeldingslocatie: https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/utility/price-list/Kia-Netherlands-EV6-prijslijst.pdf

Kia nu ook te bestellen als Plus advanced. Is de plus inclusief 20inch wielen en glazen dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Phusebox schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:52:
[...]

Deze lijkt me wel handig en past qua formaat. Kabel zit aan de zijkant dus makkelijker weg te werken?

Op Ali zijn ze nog wel te koop met een levertijd van 10 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Phusebox schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:52:
[...]

Op amazon.nl zijn er diverse uitvoeringen te krijgen. Zelf heb ik vanochtend de ATIN uitvoering besteld en die is nog steeds op voorraad. Ze variëren allemaal zo rond de 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
BlaTieBla schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:09:
[...]

Op amazon.nl zijn er diverse uitvoeringen te krijgen. Zelf heb ik vanochtend de ATIN uitvoering besteld en die is nog steeds op voorraad. Ze variëren allemaal zo rond de 25 euro.
Zijn ze met usb-A of usb-C?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
Mijn eerste Kia in het wild. Op de voorgrond de mijne, op de achtergrond een GT-line.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28-k0TAjn-Q3vECRj3fcXor854k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZY1QBx2NLeXPHPPtfJrsk6D5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:26
Ik zag zojuist een blauwe rijden op de n36.
Meneer stak nog vriendelijk de hand op. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 14:18

Adjo

my first vectrex...

Was het een forumlid die me vanmiddag rond 15.00 uur tegemoet reed op de Amersfoortseweg thv de Julianatoren? We staken tegelijkertijd ons vingertje op (we lijken wel motorrijders ;))

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darksprout
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-02-2024
BelgNL schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:36:
[...]

Dit haal ik uit de info die Franciesco poste:

First : A big fat security WARNING
All known OBD BLE dongles on the market have very limited security – they will happily accept Bluetooth connections from anyone at certain times. Lower quality dongles often allow pairing at any time. This means anyone passing by your car at the right time could potentially pair with your dongle and unlock the car with the right software. It has nothing to do with the ABRP app specifically. Do not leave the OBD dongle connected when you are not in the car!
This is absolutely true. I was going to ask if someone had found an OBD dongle that had full pairing codes for BLE and only allowed pairing when a physical button is pressed?
There have been many security tests of OBD dongles and the complete lack of security is quite astonishing. The fact anyone with moderate hacking intelligence can stand next to your car, pair and then unlock the car is really bad.

My advice would be to never leave the dongle plugged in when you leave the car!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 09:25
Ook hier vanavond voor het eerst naast een mede-EV6 (kenteken eindigend op GG) gereden op de A7 ter hoogte van Drachten. Volgens mij moest hij wel lachen dat ik om z'n rode GT "rondjes" aan het rijden was, om eventjes 'mijn' wagen al rijdend te zien.

Wel helaas het eerste uur zonder verwarming gezeten (stoel en stuurverwarming deden het wel). Laatste 20min sloeg die eindelijk aan.. Woensdag staat de afspraak al gepland voor de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T42
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

Vandaag 2,38 km/kWh gereden op 350 km. Normaal ongeveer 4,50. Was wel koud maar range viel mij flink tegen. Gemiddeld 115 km/h gereden. Pas na, noodgedwongen, snellaadstop (Fastned 150 kW/h tot 75 kW/h gekomen) reed auto plots zo’n 20% zuiniger bij zelfde snelheid (?). Deurklinken wilden overigens bij deze temperatuur niet meer inklappen. Zal het op jet issue-lijstje zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
T42 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:11:
Vandaag 2,38 km/kWh gereden op 350 km. Normaal ongeveer 4,50. Was wel koud maar range viel mij flink tegen. Gemiddeld 115 km/h gereden. Pas na, noodgedwongen, snellaadstop (Fastned 150 kW/h tot 75 kW/h gekomen) reed auto plots zo’n 20% zuiniger bij zelfde snelheid (?). Deurklinken wilden overigens bij deze temperatuur niet meer inklappen. Zal het op jet issue-lijstje zetten.
Waarschijnlijk iets na het snelladen je batterij warmer geworden en daarom ook energiezuiniger? /aannames

Haha ja die deurhendels heb ik vandaag ook last van gehad, en ik vermoed dat we die vaker gaan zien :D De klinken zitten een beetje onder afschot en blijft dus beetje water in staan dat bevriest. Oplossing voor mij was eenmalig even met de hand de deurklinken open en dicht doen. Bij mij ging het ijs er daarna helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Laatst online: 24-06 11:32
T42 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:11:
Ik ga morgen een rit maken van 450 km met diverse tussenstops. Met ABRP de route gepland en ben benieuwd hoe dat overeen gaat komen.

Wat betreft de niet-inklappende deurklinken, ik heb daar ook last van. Zit te denken om ze met een beetje teflon spray in te spuiten. Is dat een goed idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Zo te zien A. Bij sommigen zit er ook een 12V adapter bij. Een verloopje van A naar C kost overigens ook geen drol (meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
KingOfNorway schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:25:
[...]
Wat betreft de niet-inklappende deurklinken, ik heb daar ook last van. Zit te denken om ze met een beetje teflon spray in te spuiten. Is dat een goed idee?
Zolang ze maar wel maar buiten komen vind ik het goed. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
KingOfNorway schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:25:
[...]

Ik ga morgen een rit maken van 450 km met diverse tussenstops. Met ABRP de route gepland en ben benieuwd hoe dat overeen gaat komen.

Waarom denk je dat dat helpt? Houdt dat het water weg zodat het niet bevriest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Mochten er nog mensen geïnteresseerd zijn in detail foto’s van de 58kWh, ik heb inmiddels 2 links gevonden waar ze duidelijk op staan.

https://www.wensink.nl/p/kia-ev6-58kwh-29289468

https://www.stern.nl/kia/...apt-cruise-carplay-camera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven-J
  • Laatst online: 16-06-2024
henrov schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:50:
[...]

Siliconenspray en water stoten elkaar inderdaad af. Ook handig om je rubbers mee in te smeren/spuiten.

Ik snap overigens niet waarom ze niet een klein verwarmingselementje bij elke hendel in hebben gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Loei123 schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:48:
[...]

Zolang ze maar wel maar buiten komen vind ik het goed. :*)
Het staat zo lelijk als je rond rijdt met van die uitsteeksels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Tesla's o.a. hebben dat probleem ook. Je kunt altijd proberen met je hand tegen de hendel te kloppen om hem open te krijgen.

Wat me erger lijkt is de klep van het laadpunt, als die vastvriest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
henrov schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:50:
[...]

Ja dat is het idee. Siliconen misschien inderdaad nog beter. Ik heb dat alleen niet liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door KingOfNorway op 26-12-2021 10:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:22
Ik zou eerder zuurvrije vaseline gebruiken tegen vastvriezen, dan siliconen- of Teflonspray op gelakte delen te spuiten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Steven-J schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:29:
[...]
Ik snap overigens niet waarom ze niet een klein verwarmingselementje bij elke hendel in hebben gebouwd.
En dat elementje doet het dan net zo goed als de rest van de opwarming zeker _O- ... maw dan hebben we er nog niets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
BlaTieBla schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:17:
[...]

En dat elementje doet het dan net zo goed als de rest van de opwarming zeker _O- ... maw dan hebben we er nog niets aan.
😂 ontdooien start dan alleen als je via je navigatie tussenstop programmeert en aanvinkt dat je bij tussenstop wil uitstappen. Maar moet dan wel actief aan de lader liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 20:40
Ik heb de EV nu 6 weken en 6000km gereden...

Eerste weken trilling in banden/wielen boven plm 110kmh, langzaam verdween het. Tot 2 weken geleden, onverklaarbaar kwam het terug, best wel fors ook. Auto moest toch naar dealer, ze zouden het nakijken en balanceren. Ik had ook aangegeven da bandenspanning veel wisselde, tussen 2,4 en 2,6.
Na nieuw balanceren bleken 3 banden behoorlijk 'scheef' (?) te zijn. Alles zou goed zijn... Nou, na 2 dagen trillingvrij kwam het weer terug, alsof je continu tegen witte lijn waarschuwing rijdt.

Ook weer klachten over de verwarming, onverklaarbaar gaan ramen beslaan, A/C aan en of vooruitontwaseming helpen nauwelijks... Auto gaat weer naar dealer...

Helaas ook wederom snallaadklachten, Nog niet eerder bij zoveel laadstations geen 'handshake' kunnen maken of lader geeft aan dat laden niet mogelijk is...doet zich alleen voor met de snellaadpistolen.....grrr!

Dealer baalt er ook van, enkele hardnekkige issues blijven spelen, gelukkig speelt hij alles door naar importeur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven-J
  • Laatst online: 16-06-2024
Iemand ervaring met de Continental CrossContact Winter?
Ik heb vanaf de levering deze eronder in de maat 235 55 R19 en merk dat ie bij bochten door t gewicht zijlings iets rolt. Volgens mij is t geen XL wang waardoor dit kan gebeuren. Per band mag ie 825kg hebben dus dat is ruim voldoende maar toch rolt ie zijlings

Update: t is de 101H ipv 105 qua belastingindex. Morgen dealer/leasemaatschappij maar bellen voor op de lijst erbij 😉

[ Voor 16% gewijzigd door Steven-J op 26-12-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Ben me aan het verdiepen in vakantieroute met caravan naar italie....

zag dit op https://abetterrouteplann...ca-40a1-bfc3-5ab043376ca1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PY5qZfMTsen_38INjiErI7d4ZVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KB3g528oCXHd5umSK1pyXq5L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
EricEB schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:33:
Ik heb de EV nu 6 weken en 6000km gereden...

Eerste weken trilling in banden/wielen boven plm 110kmh, langzaam verdween het. Tot 2 weken geleden, onverklaarbaar kwam het terug, best wel fors ook. Auto moest toch naar dealer, ze zouden het nakijken en balanceren. Ik had ook aangegeven da bandenspanning veel wisselde, tussen 2,4 en 2,6.
Na nieuw balanceren bleken 3 banden behoorlijk 'scheef' (?) te zijn. Alles zou goed zijn... Nou, na 2 dagen trillingvrij kwam het weer terug, alsof je continu tegen witte lijn waarschuwing rijdt.

Ook weer klachten over de verwarming, onverklaarbaar gaan ramen beslaan, A/C aan en of vooruitontwaseming helpen nauwelijks... Auto gaat weer naar dealer...

Helaas ook wederom snallaadklachten, Nog niet eerder bij zoveel laadstations geen 'handshake' kunnen maken of lader geeft aan dat laden niet mogelijk is...doet zich alleen voor met de snellaadpistolen.....grrr!

Dealer baalt er ook van, enkele hardnekkige issues blijven spelen, gelukkig speelt hij alles door naar importeur....
Hopelijk wordt alles snel opgelost!

Heb er zelf krap 400km op staan maar geen van deze issues.
Één keer snelladen op 150kw waar die niet boven de 80kw kwam, maar dat was bij - 2 graden buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:16
Workaround: aangepaste instellingen: Volume op 0 (nul)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
Hierbij nog wat test leesvoer. Een Noorse wintertest van zowel een rwd en awd versie. En rwd'ers, ben maar niet bang want ook de rwd doet het uitstekend op de besneeuwde hellingen... De reviewer was werkelijk waar op een positieve wijze in shock over de prestaties. Wie heeft er eigenlijk nog een awd nodig? Meer dan voldoende tractie. De awd is echter net wat leuker om mee te spelen.

https://nybiltester-no.tr...o&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=en

(Betreft een vertaling van Noors naar Nederlands

Ps ook hier kwam het bekende verwarmingsprobleem (waar oplossing voor in de maak is) naar voren. Een workaround was mogelijk door de auto af te zetten en vervolgens weer aan.

[ Voor 34% gewijzigd door Francos op 26-12-2021 14:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Francos schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:24:. De reviewer was werkelijk waar op een positieve wijze in shock over de prestaties. Wie heeft er eigenlijk nog een awd nodig? Meer dan voldoende tractie. De awd is echter net wat leuker om mee te spelen.
Meer vermogen is altijd leuker. Iedere auto wordt beter met 100 pk extra 🤣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Francos schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:24:
Hierbij nog wat test leesvoer. Een Noorse wintertest van zowel een rwd en awd versie. En rwd'ers, ben maar niet bang want ook de rwd doet het uitstekend op de besneeuwde hellingen... De reviewer was werkelijk waar op een positieve wijze in shock over de prestaties. Wie heeft er eigenlijk nog een awd nodig? Meer dan voldoende tractie. De awd is echter net wat leuker om mee te spelen.

https://nybiltester-no.tr...o&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=en

(Betreft een vertaling van Noors naar Nederlands

Ps ook hier kwam het bekende verwarmingsprobleem (waar oplossing voor in de maak is) naar voren. Een workaround was mogelijk door de auto af te zetten en vervolgens weer aan.
Geloof mij, die 120pk die nu xtra beschikbaar zijn tov de 205pk die ik had tovert een leuke lach op je gezicht. :)F oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAllElectric
JPoers83 schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:04:
[...]

Geloof mij, die 120pk die nu xtra beschikbaar zijn tov de 205pk die ik had tovert een leuke lach op je gezicht. :)F oOo
Haha Net kleine Jongens 8)7 . Met mijn huidige Fabia 1.2 TDI ben ik toch vaak het eerste weg. Ook een kwestie van reactievermogen. Maar eerlijk gezegd ik kan niet wachten tot ik mijn EV6 krijg (ook al is het dan de RWD).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
JanAllElectric schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:31:
[...]

Haha Net kleine Jongens 8)7 . Met mijn huidige Fabia 1.2 TDI ben ik toch vaak het eerste weg. Ook een kwestie van reactievermogen. Maar eerlijk gezegd ik kan niet wachten tot ik mijn EV6 krijg (ook al is het dan de RWD).
Je komt niks te kort in de RWD.

Wat misschien wel jammer is is dat je vanuit stilstand niet die duw in de rug krijgt van het volle vermogen.
D.w.z, de auto heeft volgens mij niet direct het volle vermogen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Aankomende week hogere temperaturen (tot 15 graden). Hogere laadsnelheden?

Dinsdag mag ik de mijne ophalen (58kw interstellar grey). Hoop dat het dan niet meer zo koud is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
Loei123 schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:05:
[...]

Wat misschien wel jammer is is dat je vanuit stilstand niet die duw in de rug krijgt van het volle vermogen.
Probeer het eens met esp/esc, auto hold en regeneratie uit ;) ik had van de week hiermee zelfs weel spin :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Tijdens de testrit kreeg ik de rwd ook aan het glijden. Beetje overstuur. Alleen die bijna 2000 kg, met mijn huidige bmw met 190 pk en 1400 kg voelt dat fijner. Kia is echt wel fun. Alleen stuurgevoel is matig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:22:
[...]

Probeer het eens met esp/esc, auto hold en regeneratie uit ;) ik had van de week hiermee zelfs weel spin :p
Ga ik doen! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Nu online
RobbieHifi schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:35:
Tijdens de testrit kreeg ik de rwd ook aan het glijden. Beetje overstuur. Alleen die bijna 2000 kg, met mijn huidige bmw met 190 pk en 1400 kg voelt dat fijner. Kia is echt wel fun. Alleen stuurgevoel is matig
Hmm dat laatste herken ik dus totaal niet, is natuurlijk persoonlijk, ik heb natuurlijk iets meer ervaring met mijn EV6 maar juist door het direct beschikbare koppel durf ik makkelijker de achterkant uit te laten breken. Dat durfde ik niet met mijn BMW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Dartlink schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:45:
[...]

Hmm dat laatste herken ik dus totaal niet, is natuurlijk persoonlijk, ik heb natuurlijk iets meer ervaring met mijn EV6 maar juist door het direct beschikbare koppel durf ik makkelijker de achterkant uit te laten breken. Dat durfde ik niet met mijn BMW.
Was een proefrit, en met mijn bmw rij ik 30k per jaar. Dus wie weet dat het anders gaat met de Kia als ik die als daily heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

EricEB schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:27:
Ben me aan het verdiepen in vakantieroute met caravan naar italie....

zag dit op https://abetterrouteplann...ca-40a1-bfc3-5ab043376ca1

[Afbeelding]
Heb je de premium nodig van ABRP voor die OBD link mogelijkheid? Ik heb net ff geprobeerd, maar ABRP nam niet de daadwerkelijk batterij status over en ging uit van de statische instelling, terwij l de automatisch optie wel aangevinkt was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingOfNorway
Vandaag een behoorlijke rondreis van 300 km door Nederland gemaakt met gezin en hond. Eco stand en meeste stukken snelweg met de SCC op 105. Geen noemenswaardige problemen met de auto behalve dat ik één keer het infotainment systeem moest resetten omdat de navigatie was bevroren en ik telkens meldingen kreeg dat het HDA systeem gecontroleerd moest worden. Één keer aan de FastNed 300kW lader gestaan, auto begon met een koude batterij op 70kW en toen de batterij warm was sprong hij naar de 140kW. Snelweg verbruik is wel een stuk hoger dan ik gewend ben. 3,38 km/kWh. Normaal zit ik op de 4,52 km/kWh.

Het automatische afstand houden op stand 2 gezet, dat scheelde een heleboel hard remmen op de snelweg als er auto tussen kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Dartlink schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:22:
[...]

Yep, afgelopen dagen tijdens nat wegdek ook even 'gespeeld'...in Sport modus is redelijk makkelijk wieslspin te krijgen, ook voorzichtig driften was leuk om te doen. Je merkt wel de massa die snel terug wil, beetje heftig tegensturen dan. Ik kan niet wachten op beetje sneeuw.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:44
BlaTieBla schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:08:
[...]

Heb je de premium nodig van ABRP voor die OBD link mogelijkheid? Ik heb net ff geprobeerd, maar ABRP nam niet de daadwerkelijk batterij status over en ging uit van de statische instelling, terwij l de automatisch optie wel aangevinkt was.
De dongle verbonden met ABRP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 17:26

anc

Ik ervaar het verbruik echt verwarrend en onduidelijk. Ook wat de auto en de app aangeven.

Gisteren 2 ritjes gemaakt van een kleine 10 kilometer.
Heenrit verbruik van 16kwh/100km.
Terugrit verbruik van 29kwh/100km.
Enige verschil hierin was dat de verwarming op de heenrit niet aan wilde gaan en bij de terugrit wel.

Zelfde wat ik niet begrijp is het verbruik in de app dat aangeef dat ik op iets meer dan 3km/kwh zit terwijl als ik hem vol laad ik zie dat er nog 460km range is. Dat zie ik vervolgens dan ook als ik in de auto stap.

In de auto staat het gemiddelde van alle gereden kms op 18.(nogwat)kwh/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
anc schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:09:
Ik ervaar het verbruik echt verwarrend en onduidelijk. Ook wat de auto en de app aangeven.

Gisteren 2 ritjes gemaakt van een kleine 10 kilometer.
Heenrit verbruik van 16kwh/100km.
Terugrit verbruik van 29kwh/100km.
Enige verschil hierin was dat de verwarming op de heenrit niet aan wilde gaan en bij de terugrit wel.

Zelfde wat ik niet begrijp is het verbruik in de app dat aangeef dat ik op iets meer dan 3km/kwh zit terwijl als ik hem vol laad ik zie dat er nog 460km range is. Dat zie ik vervolgens dan ook als ik in de auto stap.

In de auto staat het gemiddelde van alle gereden kms op 18.(nogwat)kwh/100km.
De auto is qua verbruik behoorlijk gevoelig voor zaken zoals wind of een droog of nat wegdek. Dus dat zou wellicht iets kunnen verklaren.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• BDelamontagne
Vandaag is de dag dat ik om 10:00 mijn EV6 ophalen mag! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 17:26

anc

KingOfNorway schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:23:
[...]

De auto is qua verbruik behoorlijk gevoelig voor zaken zoals wind of een droog of nat wegdek. Dus dat zou wellicht iets kunnen verklaren.
Dat geloof ik zeker, echter deze rit was volledig binnen de bebouwde kom en zoveel wind stond er niet. Beide ritten droog wegdek.
Het verschil was gewoon te groot. Ik denk eerder dat niet alles goed gemeten wordt in bepaalde condities, mogelijk een relatie met de defecte verwarming.

Een paar dagen terug had ik een rit van 40km (inc 30km snelweg) waarbij ik voor het grootste gedeelte 130 gereden heb. De verwarming werkte voor de verandering :) en het was flink aan het regenen. Verbruik kwam toen op 23 kwh/100km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
BDelamontagne schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:33:
Vandaag is de dag dat ik om 10:00 mijn EV6 ophalen mag! *O*
Enjoy!

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-10 15:29
Loei123 schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:05:
[...]

Dat kán ook niet, er is gewoonweg téveel koppel dat overgebracht moet worden op het wegdek.
Een droog & ruw wegdek kan helpen evenals supergrip banden,
zodat ESP / ASR wat later ingrijpen maar dat is alles.

Als je een grafiekje opzet van je koppel/eindratio valt alles snel op zijn plaats,
en zie je waarom/wanneer de pk's/Nm's losgelaten kunnen worden.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Hansieo schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:22:
[...]

Dat kán ook niet, er is gewoonweg téveel koppel dat overgebracht moet worden op het wegdek.
Een droog & ruw wegdek kan helpen evenals supergrip banden,
zodat ESP / ASR wat later ingrijpen maar dat is alles.

Als je een grafiekje opzet van je koppel/eindratio valt alles snel op zijn plaats,
en zie je waarom/wanneer de pk's/Nm's losgelaten kunnen worden.
Ik doel meer op het feit dat je bv in een Tesla flink in je stoel wordt gedauwd wanneer je het stroompedaal tegen de bodem drukt, mijn inziens doet de EV6 dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:28
Loei123 schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:28:
[...]

Ik doel meer op het feit dat je bv in een Tesla flink in je stoel wordt gedauwd wanneer je het stroompedaal tegen de bodem drukt, mijn inziens doet de EV6 dat niet.
Een Tesla (natuurlijk afhankelijk van uitvoering, maar over het algemeen) heeft toch ook veel meer vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Tolga07 schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:39:
[...]

Een Tesla (natuurlijk afhankelijk van uitvoering, maar over het algemeen) heeft toch ook veel meer vermogen?
Dat klopt.
Maar afgaand op wat ik voel als ik rijdend het stroompedaal helemaal intrap weet ik zeker dat de auto bij stilstand niet al het vermogen afgeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

De mééste Tesla's zijn AWD en kunnen dus 2x meer vermogen/koppel op het wegdek overbrengen,
en daarmee komt ook dat "lancerings" gevoel (én natuurlijk door het extra vermogen, zie grafiek van de Tesla)

Maar als je met de EV6 AWD gaat rijden zal je óók een veel sterker "lancerings" gevoel ervaren,
deze heeft niet 2x meer vermogen /koppel tov EV6 RWD,
maar wél veel meer ruimte om het op het wegdek over te brengen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Loei123 schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:41:
[...]

Dat klopt.
Maar afgaand op wat ik voel als ik rijdend het stroompedaal helemaal intrap weet ik zeker dat de auto bij stilstand niet al het vermogen afgeeft.
klopt 100% lees mijn onderbouwing. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Anunnaki schreef op maandag 27 december 2021 @ 00:43:
[...]

De dongle verbonden met ABRP?
Ik kan in de iOS app dus nergens vinden waar of hoe je de dongle kan verbinden.
Wat ik nog ergens las is dat ze BLE gebruiken voor de connectie (de veel minder veilige variant) en dat wordt niet door de ODBLink MX+ ondersteund (die doet alleen paired connections).Maar dan zou ik nog steeds ergens in het menu die koppel mogelijkheid moeten kunnen vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
[...]

Ik moet zeggen dat ik het toch echt anders ervaar (en mijn gezin ook). Helemaal als ik de sport stand gebruik, heb ik echt het gevoel dat je gelanceerd wordt! Dit is wel mijn eerste EV, hiervoor een 2 liter turbo diesel Volvo. Maar heb ook in de Tesla, ID4 en Enyaq gereden en vond de EV6 sneller dan de VW auto's en vergelijkbaar met de Tesla.

Los van dat alles - negen van de tien keer, sluit je aan in een rijtje bij het stoplicht of rij ik rustig op SCC met 100 over de snelweg, dus boeien de snelheid van de acceleratie. Maar als je dan even wil inhalen.. Daaaaaamn, wat een kracht!

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Yilar schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:26:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het toch echt anders ervaar (en mijn gezin ook). Helemaal als ik de sport stand gebruik, heb ik echt het gevoel dat je gelanceerd wordt! Dit is wel mijn eerste EV, hiervoor een 2 liter turbo diesel Volvo. Maar heb ook in de Tesla, ID4 en Enyaq gereden en vond de EV6 sneller dan de VW auto's en vergelijkbaar met de Tesla.

Los van dat alles - negen van de tien keer, sluit je aan in een rijtje bij het stoplicht of rij ik rustig op SCC met 100 over de snelweg, dus boeien de snelheid van de acceleratie. Maar als je dan even wil inhalen.. Daaaaaamn, wat een kracht!
Volledig eens!
Even in perspectief...de 77kw RWD, dit is een 2000kg zware auto met 'maar' 229 pk en toch 0-100 in 7,3 sec. Dit is een tijd die kortgeleden voor lichte GTI's haalbaar was... Dat je met nog eens 100pk (AWD) extra er toch nog 2 sec afhaalt is gewoon snel. Ja, de Tesla's zijn nog sneller...
Maar voor mij/ons is ook de RWD in Sport stand al snel zat en worden we behoorlijk bij sprint in de stoelen gedrukt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Net even de auto iets naar voren gereden met de afstandsbediening maar op het eind gaaf hij gewoon een draai aan het stuur! Geen idee waarom, of het een automatisch uitwijk manoeuvre was of om afstand te creëren tussen de muur of de auto van de buren... Nog nooit eerder gehad in ieder geval...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
BlaTieBla schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:58:
[...]

Ik kan in de iOS app dus nergens vinden waar of hoe je de dongle kan verbinden.
Wat ik nog ergens las is dat ze BLE gebruiken voor de connectie (de veel minder veilige variant) en dat wordt niet door de ODBLink MX+ ondersteund (die doet alleen paired connections).Maar dan zou ik nog steeds ergens in het menu die koppel mogelijkheid moeten kunnen vinden.
Hier denk ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baQNsDrrstvOT41OxB0PcOmemL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVvBjqkQgANjobrKfizkX9iR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9iBJPmtI83aP5Qvo6ajguQrbX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BfEK4CR46Ogk9EV3DXmASGm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat video's van Kia Nederland:

Vooral termen als "zonder zorgen op pad" en "ultra-snelladen in Nederland" roept nog wat vragen op :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingOfNorway
Phusebox schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:35:

Vooral termen als "zonder zorgen op pad" en "ultra-snelladen in Nederland" roept nog wat vragen op :+
Goede voornemens voor 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Thanks. ik had hem zelf net ook (bij toeval) gevonden. Op het moment dat je de auto aan je account toevoegt krijg je nml de optie voor die koppeling. Ik had dat nog niet gedaan.
Anyhoo, de ODBLink MX+ werk tin ieder geval nog niet met ABRP, want die dongle ondersteund dus geen BLE. Nu maar hopen dat ze een reguliere gepairde BT verbinding ook snel gaan ondersteunen. Het voordeel van zo'n koppeling met een routeplanner zie ik nml wel (and willing to pay for that).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:32
BlaTieBla schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:28:
[...]

Thanks. ik had hem zelf net ook (bij toeval) gevonden. Op het moment dat je de auto aan je account toevoegt krijg je nml de optie voor die koppeling. Ik had dat nog niet gedaan.
Anyhoo, de ODBLink MX+ werk tin ieder geval nog niet met ABRP, want die dongle ondersteund dus geen BLE. Nu maar hopen dat ze een reguliere gepairde BT verbinding ook snel gaan ondersteunen. Het voordeel van zo'n koppeling met een routeplanner zie ik nml wel (and willing to pay for that).
KIA zou, beter nog, haar navigatie aan verbruik en laadpalen moeten koppelen.

Kun je in de huidige navigatie aangeven dat je met aanhanger/caravan rijdt? Of slimmer nog, wordt dat al ingesteld obv sensoren?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BlaTieBla schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:28:
[...]

Weet iemand een dongle die wel BLE ondersteund en in het kastje past waar de OBD aansluiting zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Phusebox schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:47:
[...]

Weet iemand een dongle die wel BLE ondersteund en in het kastje past waar de OBD aansluiting zit?
Sowieso de OBDLink CX ondersteunt BLE (er is ook een kort lijstje op de website van ABRP te vinden (samen met de waarschuwing voor BLE dongles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

HansAuutB schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:40:
[...]

KIA zou, beter nog, haar navigatie aan verbruik en laadpalen moeten koppelen.

Kun je in de huidige navigatie aangeven dat je met aanhanger/caravan rijdt? Of slimmer nog, wordt dat al ingesteld obv sensoren?
Eens, maar het probleem is dat autofabrikanten niet echt bekend staan om goede werkbare software af te leveren of het lang te blijven ondersteunen. Plus ze moeten dat ook continu blijven ontwikkelen terwijl daar geen extra inkomsten tegenover staan. Een derde partij kan daar veel beter op in blijven springen zeker als ze een betaal service er van maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
BlaTieBla schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:54:
[...]

Sowieso de OBDLink CX ondersteunt BLE (er is ook een kort lijstje op de website van ABRP te vinden (samen met de waarschuwing voor BLE dongles.
Interessante studie naar OBD2 dongles: https://www.usenix.org/sy...ec20summer_wen_prepub.pdf

Even snel de tabel gescand, maar veilige bestaan niet. Topdon Auto Mate lijkt het veiligste maar niet te koop volgens mij hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Zo, zijn eerste wasbeurt zit er op. Hij blinkt weer.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:43

PB-powell

Mr. Laziness

Adjo schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:24:
Was het een forumlid die me vanmiddag rond 15.00 uur tegemoet reed op de Amersfoortseweg thv de Julianatoren? We staken tegelijkertijd ons vingertje op (we lijken wel motorrijders ;))
Als je daar vaak rijdt doordeweeks gaan we elkaar daar allicht wel eens zien. Ik mag de mijne binnenkort ophalen en door werkzaamheden in Apeldoorn zelf gaat dat m'n nieuwe route van/naar t werk worden :+

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Phusebox schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:15:
[...]

Interessante studie naar OBD2 dongles: https://www.usenix.org/sy...ec20summer_wen_prepub.pdf

Even snel de tabel gescand, maar veilige bestaan niet. Topdon Auto Mate lijkt het veiligste maar niet te koop volgens mij hier.
Ook een snelle scan gedaan. Zijn inderdaad geen veilige dongles... Ik wacht wel op Kia

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BDelamontagne
De eerste 150km zitten erop! Wat een waanzinnig fijne auto zeg, echt top!

Wel boven de 100 flinke trilling uit het wiel rechtsachter, dus zit nu bij de dealer om dat te laten verhelpen. Die gaven aan dat KIA al met alle dealers had gecommuniceerd dat dat kan komen door het lang op de boot staan, waardoor een band wat kan afplatten. Als het balanceren niet helpt moet je het eruit rijden over zo'n 1000 a 2000 km. Komt vast goed.

Later meer indrukken 🤪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
Was een tijdje iemand die bezorgd was om de range? Ik heb hem net tot 100% geladen. 30km gereden, stad en provinciale weg. Met driver only climate op 21.. resultaat is prima wat mij betreft

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjaPnNtYP688I9rrM-1jBMHcl4E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/toCq3EzG6JygBzjMKRaFFajd.png?f=fotoalbum_large

Bij start op 100% stond er 493km als range

[ Voor 4% gewijzigd door Yilar op 27-12-2021 15:15 ]

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Op kerstavond willen vertrekken naar de familie, zombie modus. Qua timing kan de EV6 er wel wat van :-).

De auto van de vriendin genomen, en er toch nog geraakt. Vervelende situatie wel, maar all good now.

Weet er iemand wat de "accu verzorging " doet? Je vindt dit in het EV menu en dan onder verbruikers. Bij mij staat dit op 0%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
TomVeeCee schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:40:
Op kerstavond willen vertrekken naar de familie, zombie modus. Qua timing kan de EV6 er wel wat van :-).

De auto van de vriendin genomen, en er toch nog geraakt. Vervelende situatie wel, maar all good now.

Weet er iemand wat de "accu verzorging " doet? Je vindt dit in het EV menu en dan onder verbruikers. Bij mij staat dit op 0%...
Battery care shows the momentary power and energy consumption which are used when:

Operating the winter mode to increase the battery temperature during winter to improve the driving performance.

Cooling down the battery temperature during summer to prevent over temperature of the battery.
Pagina: 1 ... 78 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic