Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-10 11:40
Loei123 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:46:
[...]

Lastig te omschrijven maar het is alsof de auto makkelijker van zijn plek komt, of het acceleratie pedaal reageert feller.
Klopt! Je merkt dat heel goed als je bv. 50 rijdt ik I-pedal en dan helemaal terug gaat naar lvl 0. Alsof je per tik terug een stukje soepeler rijdt of inderdaad minder weerstand voelt op het pedaal. Weet niet of het ook echt betekent dat de auto meer gebruikt, dat lijkt me namelijk sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:40
Nou vooruit...ook mijn verbruik ...zeker geen oma in verkeer....sterker nog, zoonlief heeft al paar maal de top uitgeprobeerd.... wist trouwens niet dat de App ook in NL kon zetten...pfff
Verder rijd ik vrijwel altijd op reg 3 en normaal modus, zeker ook vaak even sport :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSQvepRSEbo3S2r4r7vak0hPneA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxTEtQ4y7w3r29Fc04gsvM0Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door EricEB op 23-12-2021 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Nou mijn verbruik is een tikkie minder zie. Al moet ik zeggen dat ik wel vaak hard optrek, dat blijft toch het leukst Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QguQpQLxGK0OgHFPFWUZSpKRunM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hN0zoHsrq7JeCvJ12H2xKm4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• damianvd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05-2022
dosh schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:50:
[...]

Klopt! Je merkt dat heel goed als je bv. 50 rijdt ik I-pedal en dan helemaal terug gaat naar lvl 0. Alsof je per tik terug een stukje soepeler rijdt of inderdaad minder weerstand voelt op het pedaal. Weet niet of het ook echt betekent dat de auto meer gebruikt, dat lijkt me namelijk sterk.
Weet niet of ik jullie goed begrijp maar zo ja: wellicht komt dat omdat je (geloof ik) met iPedal het hardste regenereerd en je dit via je stroom pedaal kan verminderen, dus met het eerste stukje dat je je pedaal indrukt geef je niet echt gas maar regenereer je minder. Ik rij ook altijd op iPedal, als ik net te vroeg stop geef ik een beetje "gas" bij waardoor die minder hard regenereert en ik precies kan stoppen waar ik wil, je kan dan ook zien in je dashboard dat je nog regenereert ipv accelereert.

Anyway, hier nog mijn verbruik :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-tL3Ymcrp132YHPiGQPIx-oTv8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MSPUN1IvRhL2ea29ZdQmrKJF.png?f=fotoalbum_large

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
damianvd schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:07:
[...]

Weet niet of ik jullie goed begrijp maar zo ja: wellicht komt dat omdat je (geloof ik) met iPedal het hardste regenereerd en je dit via je stroom pedaal kan verminderen, dus met het eerste stukje dat je je pedaal indrukt geef je niet echt gas maar regenereer je minder. Ik rij ook altijd op iPedal, als ik net te vroeg stop geef ik een beetje "gas" bij waardoor die minder hard regenereert en ik precies kan stoppen waar ik wil, je kan dan ook zien in je dashboard dat je nog regenereert ipv accelereert.

Anyway, hier nog mijn verbruik :)
[Afbeelding]
Dat verklaard de vertraging in het pedaal iniPedal mode voor mij.
Thanks voor de uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09

Getinte ramen op de EV6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 17:26

anc

Hier mijn verbruik van het afgelopen maand.

Opvallend is mijn Climate Control verbruik van 0%. Terwijl hij toch echt wel eens aan staat, en het heel soms doet |:( Ik druk meer zelf op de knopjes tot de verwarming spontaan aanslaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-iTPM6TurAFH4AU3LHIGNMKNRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0MoRArCNYurXWNIrcDicb1N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

anc schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:15:
Hier mijn verbruik van het afgelopen maand.

Opvallend is mijn Climate Control verbruik van 0%. Terwijl hij toch echt wel eens aan staat, en het heel soms doet |:( Ik druk meer zelf op de knopjes tot de verwarming spontaan aanslaat.
[Afbeelding]
Het bovenste stuk van de screenshot is alleen van je laatste rit. Dus wellicht dat toen de climate control uitstond?

En het onderstaande gedeelte is het gemiddelde.
Zover ik het goed interpreteer natuurlijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RDQ
  • Laatst online: 09-01-2023

RDQ

Sinds gisteren ook in het bezit van een EV6 plus.

Super mooie auto maar wel al gelijk een paar puntjes ondervonden. Idd een trilling bij 120 km. Heel even een moment van koud lucht maar dat was maar even. Vanochtend deed het geluid van de radio niet meer. En ook 2 keer gehad dat hij niet in zijn versnelling gaat. Dus uit stappen vergrendelen / ontgrendelen en hij doet het weer.

Nog geen tijd gehad om de handleiding te lezen dus dit moet ik nog zeker doen. Maar verder is het een prachtige auto die heel comfortabel rijd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EB9up9c64fKM4718dNFcgvU_qGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANiSGWNWnrd5IPMQyDjhrqJG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redez
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-02-2024
Bij deze dan ook mijn verbruik, rijd de auto nu 3 weken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znFDPwzqcy2zcNAPVZK8NbFU55U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmWIru5dBHdQv3mEdUOkAXKz.jpg?f=fotoalbum_large
Ik rijd aardig door en relatief veel snelweg. Bijzonder dat er alsnog mensen zijn die nog veel lager zitten qua km's per kWh :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-10 08:26
Ik zag trouwens dat ze in Australië een ander 'onderstel' hebben, of ik ieder geval andere schokbrekers. Wist niet dat auto's zo per markt nog verschillend werden gebouwd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Redez schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:23:
Bij deze dan ook mijn verbruik, rijd de auto nu 3 weken:
[Afbeelding]
Ik rijd aardig door en relatief veel snelweg. Bijzonder dat er alsnog mensen zijn die nog veel lager zitten qua km's per kWh :-)
Ik denk, zonder een oordeel te vellen, dat anticiperend rijden al een enorm verschil maakt.

Als ik een afslag neem van de snelweg laat ik de auto zeker 500m vrij rollen en dan moet ik nog best hard remmen meestal aan het einde van de afrit.

Kijk ik naar hoe andere rijden, die blijven dan gas geven tot 50m voor het stoplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:26
Er zal vast nog een uitgebreide verbruikstest komen waarin ze regenereren gaan vergelijken met coasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:48:
[...]

1 op 20? Wat voor auto was dat?
Dat haal ik met een Fiesta 1.0 net als ik bijna alleen snelweg rij.
Peugeot 308 1.2 130 pk...niks bijzonders.

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

KingOfNorway schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:52:
@--HOOLIE-- wellicht ook, omdat je niet met SCC rijdt, dat je wat vaker kleine spintjes maakt om bijvoorbeeld mee te komen op de linkerbaan als iemand in haalt. Accelereren kost veel stroom. Als ik op SCC rij, dan merk ik dat ik langer achter een voorligger blijf hangen en pas als die een stuk langzamer rijdt, ga ik in halen.

Verder, afgaande op je recuperatie en dat je regen op 3 hebt staan, de auto meer laten uitrollen en minder hard remmen. Denk aan het nieuwe rijden.
Ik rem praktisch niet bij/hard..Hou al overal rekening mee. ( alleen die SCC kan ik niet aan wennen omdat er dan veel te vroeg wordt afgeremd op een voorganger, of als er 1 tussen duikt...)

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Anunnaki schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:19:
[...]

Hier met 78% en nog 332km range. 🤔
Tsja..ik doe echt iets fout denk ik....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:49:
[...]

Peugeot 308 1.2 130 pk...niks bijzonders.
Fabrieksopgave is 1 op 17. En normaal haal je de fabrieksopgave nooit. Dus dat vind ik wel bijzonder dan je dan 1 op 20 rijdt. Ik neem aan dat je dit niet afleest van het dashboard, want dat klopt bij vrijwel geen enkele auto.

Maar als je dus blijkbaar een master bent in zuinig rijden is er misschien toch iets mis met je auto? Je kunt eens vragen om je accu te testen op capaciteit. Kan natuurlijk ook iets mis mee zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 24-12-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Phusebox schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:31:
Ik zag trouwens dat ze in Australië een ander 'onderstel' hebben, of ik ieder geval andere schokbrekers. Wist niet dat auto's zo per markt nog verschillend werden gebouwd.
Ander onderstel komt vaker voor. Europa heeft doorgaans een steviger onderstel, vanwege de wens om sportief te rijden. Australië en vs vaker meer comfortabel.

Als ze de dempers van de Hyundai monteren, heb je een comfortabelere afstemming. Zonder dit meteen zeer uitgebreid te testen.

Bmw verkoopt in Nederland een auto zelfs met twee afstellingen. Normaal onderstel en sport onderstel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 14:18

Adjo

my first vectrex...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJsQCZNpGKB802ciYk-qk04p9s0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R73cdbMRRYYx8C9AyJXBzwbc.jpg?f=fotoalbum_large

Een aardig bereik bij volle accu, was een paar dagen geleden, met meer kou, een lagere inschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dat rijbereik wat de app aangeeft moet je wel met een korrel zout nemen.

Nu de temperatuur iets omhoog is gegaan geeft mijn auto 403km range aan, bij pakweg 95% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Phusebox schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:52:
[...]

Fabrieksopgave is 1 op 17. En normaal haal je de fabrieksopgave nooit. Dus dat vind ik wel bijzonder dan je dan 1 op 20 rijdt. Ik neem aan dat je dit niet afleest van het dashboard, want dat klopt bij vrijwel geen enkele auto.

Maar als je dus blijkbaar een master bent in zuinig rijden is er misschien toch iets mis met je auto? Je kunt eens vragen om je accu te testen op capaciteit. Kan natuurlijk ook iets mis mee zijn.
Nee niet afgelezen vanuit het dashboard, maar gewoon simpel rekenen hoeveel liter je tankt en hoeveel kilometer je daar mee rijdt..
En nee, ben zeker geen master , maar vind het verschil in range nogal veel met de andere gebruikers hier..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:05:
[...]

Nee niet afgelezen vanuit het dashboard, maar gewoon simpel rekenen hoeveel liter je tankt en hoeveel kilometer je daar mee rijdt..
En nee, ben zeker geen master , maar vind het verschil in range nogal veel met de andere gebruikers hier..
Ik zou zeggen probeer dan te rijden als met een ICE wagen, dus niet regenereren maar coasten en laat ons dan vooral je resultaten weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:05:
[...]

Als je echt zo'n relatief laag bereik blijft houden wellicht toch te overwegen om te vragen of ze je accu kunnen checken bij de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Loei123 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:06:
[...]

Ik zou zeggen probeer dan te rijden als met een ICE wagen, dus niet regenereren maar coasten en laat ons dan vooral je resultaten weten.
Ik ben nog niet helemaal thuis in alle EV termen. Wat bedoel je precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:12:
[...]

Coasten is regen level 0, dus niet regenereren maar vrij uitrollen.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 24-12-2021 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Geen stroom terug winnen wanneer de cruise control eraf is, maar puur uit laten rollen.
Regenereren moet dan op niveau 0 staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Loei123 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:14:
[...]

Geen stroom terug winnen wanneer de cruise control eraf is, maar puur uit laten rollen.
Regenereren moet dan op niveau 0 staan.
Ok, dus ik laat ECO modus aan en met de pedal switch ik naar lvl 0 en rem dus zelf....zoiets?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:53
Fijn, ik ben niet de enige die helemaal gek wordt van de afkortingen en specifieke woorden.

ICE = Internal Combustion Engine oftewel verbrandingsmotor
Coasting = niet regenereren van energie, maar gewoon uit laten rollen
SoC = State of Charge - batterijpercentage
Etc = enzovoort ;)

Praat Nederlands met me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:17:
[...]

Ok, dus ik laat ECO modus aan en met de pedal switch ik naar lvl 0 en rem dus zelf....zoiets?
Jep dat dus. En dan net zo anticiperen als je met een benzine auto doet alleen zal de EV6 verder rollen vanwege het gewicht en minder weerstand omdat de motor volledig 'ontkoppeld' is.

Dus je kunt verder rollen en eerder gas los laten.

Regen level 1 komt volgens mij meer overheen met een benzine auto qua uitrollen. Maar dat weten de mensen met ervaring beter te vertellen?

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 24-12-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:17:
[...]

Exact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

De manier hoe het voor mij heel fijn werkt en dus ook relatief zuinig rijden is juist wel de iPedal altijd gebruiken.
Maar ik doe heel veel met het stroompedaal. Door die licht in te drukken bepaal ik heel duidelijk de mate van remmen. Dus op het moment dat ik wil afremmen laat ik rustig mijn stroompedaal omhoog komen. Pas als ik hem helemaal los laat zie je ook de remlichten van de auto aangaan.

Op de snelweg als ik de cruise control uitzet dan zorg ik ervoor dat ik voor die tijd mijn voet al op het stroompedaal duw en zo aanvoel hoe ik hem rustig kan laten uitrollen.

Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk, maar werkt voor mij echt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Laatst online: 26-07 15:09
Met mijn diesel kan ik 800km, 900km of als heel zuinig rij 1000km halen. Daar hou ik me helemaal niet mee bezig. Alleen leuk om van NL in 1 keer naar Oostenrijk te rijden. Is hij leeg dan tank hem weer vol.

Bij een EV is het alleen belangrijk dat je heen en later weer terug kunt. Laden doe je voor, tijdens of na je afspraak.
Ik heb een grotere accu gepakt, omdat ik in de winter ook bereik wil hebben om bij mijn afspraak te komen zonder tussentijd te laden.
Verbruik vind ik daarom minder belangrijk. Liever lekker gereden en thuis komen met 15% accu, dan heel braaf met 30% accu.

Bij een hele drukke dag of vakantie is het fijn dat je snel kunt laden langs de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:13
Phusebox schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:31:
Zeker! Ook het airco systeem is vaak per land geoptimaliseerd, zelfs binnen Europa :) skoda had daar ooit een best leuk filmpje van gemaakt maar die kan ik niet zo snel terug vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 10:35

lawnmower

Elvis lives..

Ik merkte gisteren overigens dat het systeem wat de auto tussen de lijnen moet houden (ben de naam even kwijt) vrijwel onbruikbaar is als het een beetje regent. Op een goed stuk 3 baans snelweg waarbij de strepen goed zichtbaar zijn verliest hij continu het 'zicht', echt opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 14:18

Adjo

my first vectrex...

Loei123 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:01:
Dat rijbereik wat de app aangeeft moet je wel met een korrel zout nemen.

Nu de temperatuur iets omhoog is gegaan geeft mijn auto 403km range aan, bij pakweg 95% batterij.
Dat geldt dan ook voor jouw rijbereik van 403, verschil blijft. Ik denk dat hij het onder meer voorspelt obv je historisch verbruik (en inderdaad ook buitentemp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrnt
  • Laatst online: 12-07-2024
lawnmower schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:43:
Ik merkte gisteren overigens dat het systeem wat de auto tussen de lijnen moet houden (ben de naam even kwijt) vrijwel onbruikbaar is als het een beetje regent. Op een goed stuk 3 baans snelweg waarbij de strepen goed zichtbaar zijn verliest hij continu het 'zicht', echt opletten.
In bochten op de snelweg ook goed opletten! Ik heb al een paar x bijna in de vangrail gezeten omdat het systeem er midden in de bocht mee kapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13

Peetman

Tjah....

Van de week de fietsendrager op de trekhaak getest. Ook dan zie je dat het bereik direct omlaag gaat omdat de auto het fietsenrek detecteert. Zodra je de aanhangermodus uitzet (staat standaard op auto) dan schiet het bereik direct weer omhoog op het display.

Ons verbruik over afgelopen maand zit nu op 5,34 km/kWh. Valt me dus zeker niet tegen, maar veel overdag gereden op N-wegen en snelwegen, dus niet veel boven de 100 km/h gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Adjo schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:47:
[...]

Dat geldt dan ook voor jouw rijbereik van 403, verschil blijft. Ik denk dat hij het onder meer voorspelt obv je historisch verbruik (en inderdaad ook buitentemp)
Die 403 gaf de auto zelf aan, 16km verder en de app geeft nu 433 aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

lrnt schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:57:
[...]

In bochten op de snelweg ook goed opletten! Ik heb al een paar x bijna in de vangrail gezeten omdat het systeem er midden in de bocht mee kapt.
Daar zijn deze systemen m.i. ook niet voor bedoeld. Ik zie ze als noodopvang op het moment dat je even zelf een foutje maakt en niet oplet, of wellicht zelfs onwel wordt of wegdoezelt. Op alle andere momenten vertrouw ik er 0,0 op, alhoewel het bij gecontroleerde tests bij mij vrijwel altijd goed wekrt (mits belijning goed zichtbaar is).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:44
(Kerst)Update:
kenteken op naam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAm85ocM0FUKSn5MKgiwHCpP7RM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fGsasbdrCpPhFiMk7utdwhxV.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucZCVfWGJ-FDGRKNqoKmnJsnbJI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nnkiNXNCpfIRZjwiymVQdCzg.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkAkUmjeeO7z4JDBKq5P9lIbxYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qPmNgtHQ3M4dHYJgHHAPNiDB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Het aantal AWD's is echt laag. Had verwacht dat het aantal hoger zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank3523
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
De meesten gaan voor range ipv snelheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• damianvd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-05-2022
RobbieHifi schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:49:
Het aantal AWD's is echt laag. Had verwacht dat het aantal hoger zou zijn.
Denk dat een hoop leaserijders hun bestelling hebben aangepast van AWD naar RWD vanwege een bericht van KIA/dealer dat deze waarschijnlijk niet in 2021 geleverd konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
damianvd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:02:
[...]

Denk dat een hoop leaserijders hun bestelling hebben aangepast van AWD naar RWD vanwege een bericht van KIA/dealer dat deze waarschijnlijk niet in 2021 geleverd konden worden.
Dat was voor mij inderdaad een reden, de RWD kon dit jaar geleverd worden.. Maar ook de prijs, AWD scheelt toch behoorlijk in de bijtelling, daarbij, meeste van de tijd is het gewoon druk op de weg (muz Corona pieken) en dan vind ik het simpelweg het geld niet waard in de bijtelling om 2 seconden sneller op de 100 te zijn

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqcmHEh1i7GWbZr8wA2Q_ob4Mwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjSZc1cpfZ2bzq3ctwncShLV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzPL_vhgsJ-W5gYOWGAMo3jBJHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ZhacJAaQL4uOV1rV09JTiDK.jpg?f=fotoalbum_large

En ja hoor we hebben hem/haar! Vet ik ben blij. Dank kerstman!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 16:13
jefjef schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:10:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vind het nog steeds een mooie kleur om te zien, ben blij dat ik dezelfde heb gekozen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pont2mountain
  • Laatst online: 26-01-2023
jefjef schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:10:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel fraai, veel plezier!!

Aankomende dinsdag kan ik ook mijn groene AWD ophalen :)!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loei123
Zeer mooi, was mijn initiële keus geweest.
Snap niet dat ze dit niet op de GT-Line leveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Loei123 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:18:
Zeer mooi, was mijn initiële keus geweest.
Snap niet dat ze dit niet op de GT-Line leveren.
Nee inderdaad. Snap sowieso niet waarom de meest luxe versie van de auto de minste kleurkeuze heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Dartlink schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:32:
[...]

Zeker! Ook het airco systeem is vaak per land geoptimaliseerd, zelfs binnen Europa :) skoda had daar ooit een best leuk filmpje van gemaakt maar die kan ik niet zo snel terug vinden.
Het klimaatbedieningspaneel is zelfs anders...

Ik poste eerder filmpje van ijs aan binnenkant en beslagen ramen van Koreaan(?). YouTube: 히터를 풀가동하면 얼음을 만들어 주는 최신 전기차 EV6 Waarop reacties kwamen dat hij met recirculatie reed...
Maar op het paneel heeft hij hem ene moment aan, later uit. Als je goed kijkt (zie fotos) zie je een andere indeling als bij ons, ook een ronde functie/lampje die van kleur wisselt. Die heb ik niet op mijn paneel en ook geen idee waarvoor het dient....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fumMszHGoHM9GRd4GYmAtVsEwwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nh2by0ufPLSwm4oy0WcNg7eM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BctcGtvoNx5n8cGeOpu-wE00qoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbqNTWtLGrs5MhQ0fSWuEP5m.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door EricEB op 24-12-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Yilar schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:06:
[...]

Dat was voor mij inderdaad een reden, de RWD kon dit jaar geleverd worden.. Maar ook de prijs, AWD scheelt toch behoorlijk in de bijtelling, daarbij, meeste van de tijd is het gewoon druk op de weg (muz Corona pieken) en dan vind ik het simpelweg het geld niet waard in de bijtelling om 2 seconden sneller op de 100 te zijn
Zelf vind ik juist de meerprijs enorm beperkt tussen rwd en awd. Zeker als ik het vergelijk met ice. Maarja dan kreeg je een bpm straf.

Uiteraard is het niet zo rationeel. 2500,- voor weinig concrete meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
@EricEB Dat rondje lampje geeft toch de luchtkwaliteit aan? Ik meen dat er zelfs een speciaal filter in zit daar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freezhost schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:54:
@EricEB Dat rondje lampje geeft toch de luchtkwaliteit aan? Ik meen dat er zelfs een speciaal filter in zit daar....
Is die luchtfilter er hier niet? Dacht dat dit overal zo zou zijn.

Ben nu sowieso wel gewend aan een auto die automatisch naar recirculatie schakelt wanneer de buitenlucht van slechte kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Freezhost schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:54:
Nou, dat ronde lampje herken ik niet...zit niet in mijn paneel...

Op paneel uit video ontbreekt de Sync knop...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/matXvfqlDUVmUjABmOx3UcrptVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82SXUfNJrtS6e8noD7lE3Iyr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
EricEB schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:04:
[...]

Nou, dat ronde lampje herken ik niet...zit niet in mijn paneel...

Op paneel uit video ontbreekt de Sync knop...[Afbeelding]
SYNC staat daar boven de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Loei123 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:11:
[...]

SYNC staat daar boven de temperatuur.
na inzoomen...je hebt gelijk (anders als bij ons...) ;)

maar nu oranje of groene bolletje...waar zal het voor zijn? er lijkt een linkje te zijn met recirculatie stand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EricEB schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:15:
[...]

na inzoomen...je hebt gelijk (anders als bij ons...) ;)

maar nu oranje of groene bolletje...waar zal het voor zijn? er lijkt een linkje te zijn met recirculatie stand...
Air cleaning mode selection button aldus https://ev6.synology.me/topics/chapter3_21.html

Meer info over de werking:
https://ev6.synology.me/topics/chapter3_21_5.html

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 24-12-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Zal wel iets te maken hebben met de luchtkwaliteit in die regio dat dat er bij ons niet op zit?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• koen.zwrt
  • Laatst online: 13-06-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-nZsSlEW0ls5YmbDnZjpnk3Q8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCnjLbIf5WVBFR0ai1VPN9ZH.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is hij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Blijft het lampje, dat de veiligheidsgordel van de middelste stoel op de achterbank niet vast zit, ook bij meerdere mensen branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:27
Jep, hier hetzelfde.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23:32
Gezien de mooie vormen vind ik het meer een zij.

Maar veel plezier ermee.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Laatst online: 19:32
HansAuutB schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:49:
[...]

Gezien de mooie vormen vind ik het meer een zij.

Maar veel plezier ermee.
Mee eens ;) Die van ons gaat waarschijnlijk Evi 6 heten.
Was ik voor de e-niro gegaan had het Robert moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Loei123 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:24:
Zal wel iets te maken hebben met de luchtkwaliteit in die regio dat dat er bij ons niet op zit?
In Australie heb je nog veel onverharde wegen waar het behoorlijk kan stoffen. Ik vermoed dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zojuist via de update software ook de laatste versie gedownload en geinstalleerd.
Installatie in de auto duurde 40 minuten. Heb voor de snelle versie gekozen.

Je ziet nu wel netjes de software versie veranderen in het menu. En er zijn wel wat dingen verandert zo te zien. Viel me nu ieder geval op dat de EV-verbruikscherm een andere lay-out heeft.

Verder werd ik net weer gebeld door de KIA dealer met de vraag dat ze toch nog even de productnummer willen controleren voor de inverter, om zeker te zijn dat ik wel de goede serie heb. Wel netjes dat ze daar toch weer even achteraan bellen.

Hieronder nog wat foto's van het updaten en het nieuwe EV-verbruikscherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksFS9V-4lhgI9v4c7kLKYg4LiYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQDqf0UeCMGwA5T1ffR06UFH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7s-puM3Ls8sqiF_KUqNbCzoB0x4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aF5F4hPi8DGfV89KvMuXF1EI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSslj-WUOhC8CNtsr5Q3YugYAqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DH4B6mEYDOeIhdQaaGYAzT5A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kH1E2S2T4sMZii1nTsTf0sx09OA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtmCj4B3EpQwWRw5UEBlDCNU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBDGox0o8L_XMt9uczZ7xdVFtdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHkaGv7x4EhqI3sBc0SyqntV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bij het inschakelen van de auto krijg je een veiligheidsmelding op het scherm. Kan die uitgezet worden en zo ja, hoe? Ik krijg t niet voor mekaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
Weet iemand of de ARBP navigatie kan communiceren met de EV 6 ? Dus dat de Ev6 terug meld hoeveel accu die nog heeft ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:50
@Mainuser X : zie een paar pagina’s terug waar we het over live data en ABRP gehad hebben. Samenvatting: via een OBD2 dongle is het mogelijk om met de nieuwste versie van ABRP deze app te voorzien van data uit de EV6.

Overigens heeft voor zover ik weet nog niemand in dit topic dit geprobeerd, maar het zou tegenwoordig dus moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
Anunnaki schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:44:
Blijft het lampje, dat de veiligheidsgordel van de middelste stoel op de achterbank niet vast zit, ook bij meerdere mensen branden?
Yep, maar die melding verdwijnt als je gaat rijden, of in elk geval je ziet geen rood stoeltje meer staan op je Dashboard

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
Ik heb vandaag mijn EV6 58KWH opgehaald, ook bij van Mossel in Hengelo.

Nu vond ik 2 zaken opvallend:

1. Toen ik vroeg waar het stopcontact onder de achterbank zat werd aangegeven dat V2L niet op de zit en er dus ook niet de mogelijkheid heeft om als stopcontact te dienen. Ik dacht dat dit een standaard-optie op alle EV6's was, maar dat is dus niet zo?

2. Zodra ik boven de 100 km/u rijd, begint de auto behoorlijk te trillen? Nu heb ik zeer weinig verstand van auto's, maar zou dit kunnen komen omdat de banden nog ingeregen moeten worden ofzo? Of is hij gewoon niet goed gebalanceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Martinblokhuis schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:24:

1. Toen ik vroeg waar het stopcontact onder de achterbank zat werd aangegeven dat V2L niet op de zit en er dus ook niet de mogelijkheid heeft om als stopcontact te dienen. Ik dacht dat dit een standaard-optie op alle EV6's was, maar dat is dus niet zo?

2. Zodra ik boven de 100 km/u rijd, begint de auto behoorlijk te trillen? Nu heb ik zeer weinig verstand van auto's, maar zou dit kunnen komen omdat de banden nog ingeregen moeten worden ofzo? Of is hij gewoon niet goed gebalanceerd?
Kan twee oorzaken hebben. Of de wielen zijn niet goed gebalanceerd, of door het lange stilstaan van de auto zijn de banden aan een kant vlak geworden. Dat laatste schijnt vanzelf over te gaan, het eerste moet in de garage worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
alwinus schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:24:
[...]

Nee inderdaad. Snap sowieso niet waarom de meest luxe versie van de auto de minste kleurkeuze heeft :?
Van de meest luxe versie worden de minste aantallen geproduceerd. Sinds variaties het productie- en leveringsproces duurder en complexer maken, is er waarscjijnlijk voor gekozen om het aantal kleuren te limiteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Martinblokhuis schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:24:

Over 1: nee, dit staat ook vrij duidelijk in de prijslijst als een vanaf "plus" optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
r0el schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:56:
Bij het inschakelen van de auto krijg je een veiligheidsmelding op het scherm. Kan die uitgezet worden en zo ja, hoe? Ik krijg t niet voor mekaar..
Nee, dat kan niet. Is wettelijk verplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
KingOfNorway schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:45:
[...]

Nee, dat kan niet. Is wettelijk verplicht.
Sinds wanneer is dat? Zo'n onzin hè. Heb dat op mijn huidige auto niet, dus dat moet de afgelopen paar jaar ingevoerd zijn dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 24-12-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
Dartlink schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:44:
[...]

Over 1: nee, dit staat ook vrij duidelijk in de prijslijst als een vanaf "plus" optie
Toen ik hem bestelde rond mei/juni was er nog nauwelijks info bekend over de EV6.
Wel balen, kans is groot dat ik dan toch een andere keuze had gemaakt.

Werkt V2L dan helemaal niet, ook niet met het verloopstuk bij het oplaadpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:02
Mister I schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:51:
Zojuist via de update software ook de laatste versie gedownload en geinstalleerd.
Installatie in de auto duurde 40 minuten. Heb voor de snelle versie gekozen.

Je ziet nu wel netjes de software versie veranderen in het menu. En er zijn wel wat dingen verandert zo te zien. Viel me nu ieder geval op dat de EV-verbruikscherm een andere lay-out heeft.

Verder werd ik net weer gebeld door de KIA dealer met de vraag dat ze toch nog even de productnummer willen controleren voor de inverter, om zeker te zijn dat ik wel de goede serie heb. Wel netjes dat ze daar toch weer even achteraan bellen.

Hieronder nog wat foto's van het updaten en het nieuwe EV-verbruikscherm.

[Afbeelding]
Na deze update staat automatisch bij mij de 'Active sound Design' op stand 'zacht' aan.
Dit blijft terug komen en moet ik handmatig bij elke rit uitzetten, heb jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Martinblokhuis schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:54:
[...]

Toen ik hem bestelde rond mei/juni was er nog nauwelijks info bekend over de EV6.

Dat weet nog niemand. Bij Hyundai schijn je de V2L adapter los te kunnen kopen, maar of dat bij Kia ook gaat en werkt? (adapter zal overigens hetzelfde zijn denk ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 16:25
grotegok schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:57:
[...]

Na deze update staat automatisch bij mij de 'Active sound Design' op stand 'zacht' aan.
Dit blijft terug komen en moet ik handmatig bij elke rit uitzetten, heb jij dit ook?
is dat het nep-motorgeluid in de auto zelf?
Als dat geluid altijd aan zou staan zou dat voor mij een dealbreaker zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen.zwrt
  • Laatst online: 13-06-2023
Phusebox schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:59:
[...]

Dat weet nog niemand. Bij Hyundai schijn je de V2L adapter los te kunnen kopen, maar of dat bij Kia ook gaat en werkt? (adapter zal overigens hetzelfde zijn denk ik?)
Eigenlijk iemand met een adapter even meeten met iemand zonder adapter en kijken of het werkt :)
Als er iemand in Lelystad woont met een Adapter wil ik het best proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
1Mark schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:02:
[...]

is dat het nep-motorgeluid in de auto zelf?
Als dat geluid altijd aan zou staan zou dat voor mij een dealbreaker zijn..
Yep, update maar even niet. In UK is hetzelfde probleem:

https://www.kiaevforums.c...th-dec-2021.597/post-8089

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heems78
  • Laatst online: 24-04-2024
koen.zwrt schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:04:
[...]

Eigenlijk iemand met een adapter even meeten met iemand zonder adapter en kijken of het werkt :)
Ik woon in Lelystad, maar kan je helaas niet helpen. Ik moet waarschijnlijk toch wachten tot Q1 2023 :'( totdat ik mijn ev6 heb. Ik geloof na alle leveringsberichten niks meer van de belofte maart/april 2022. Zit er zelfs aan te denken om te annuleren, maar dat zal dan veel geld gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Thx for the heads up!...

Zou voor mij ook niks zijn om dit elke keer uit te moeten zetten

Overigens vind mijn Nav Updater de update niet... :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p928ruKr8F9BTROxcZ67YV7W8Pg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dbi4MewnjuQyVPqlbYYiZjxK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door --HOOLIE-- op 24-12-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
[...]

Ik woon in Bussum, dus hier kan je het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heems78 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:23:
[...]

Ik woon in Lelystad, maar kan je helaas niet helpen. Ik moet waarschijnlijk toch wachten tot Q1 2023 :'( totdat ik mijn ev6 heb. Ik geloof na alle leveringsberichten niks meer van de belofte maart/april 2022. Zit er zelfs aan te denken om te annuleren, maar dat zal dan veel geld gaan kosten.
Wanneer heb je besteld? Q1 2022 en Q1 2023 is wel heel veel verschil. Ik verwacht wel wat vertraging maar niet een jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
Phusebox schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:46:
[...]

Sinds wanneer is dat? Zo'n onzin hè. Heb dat op mijn huidige auto niet, dus dat moet de afgelopen paar jaar ingevoerd zijn dan?
Ik weet niet beter dan dat het verplicht is. Misschien zit ik ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
[...]

Almere Buiten heb ik voor je in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heems78
Phusebox schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:39:
[...]

Wanneer heb je besteld? Q1 2022 en Q1 2023 is wel heel veel verschil. Ik verwacht wel wat vertraging maar niet een jaar...
Ik heb de GT versie per 20 november besteld. Aangezien overal wordt aangegeven dat levering überhaupt pas in q4 2022 zal plaatsvinden, heb ik de hoop opgegeven dat het dus eind maart/begin april 2022 zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
KingOfNorway schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:47:
[...]

Ik weet niet beter dan dat het verplicht is. Misschien zit ik ernaast.
Mijn Opel Astra J uit 2012 had dat ook inderdaad. Het vervelende van de huidige opzet van Kia, vind ik, is dat het vrij lang duurt voor je op bevestigen kan klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

grotegok schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:57:
[...]

Meteen even getest. Ja helaas hier ook.
Nou hopen dat er binnenkort weer een update komt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heems78 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:50:
[...]

Ik heb de GT versie per 20 november besteld. Aangezien overal wordt aangegeven dat levering überhaupt pas in q4 2022 zal plaatsvinden, heb ik de hoop opgegeven dat het dus eind maart/begin april 2022 zal worden.
Oh sorry de GT, dat had ik even gemist. Nee de GT zal er niet voor Q4 2022 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heems78
Phusebox schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:42:
[...]

Oh sorry de GT, dat had ik even gemist. Nee de GT zal er niet voor Q4 2022 zijn.
Hierbij mijn eerste reactie (anders weer een heel getik)

Goedemorgen allen,

"Dit is mijn eerste post, maar heb wel alle andere post gelezen (heel wat 😀). Ik zie bij de leveringen een groot verschil met andere mensen die een GT hebben besteld. Die van mij, komt rond q1 2022 naar Nederland, terwijl anderen tot q4 2022 moeten wachten.

Ik heb ook al op andere forums gekeken, en in principe wordt de GT pas leverbaar per q4 2022. Toen ik mijn verzekering ging regelen bij de dealer toch maar schoorvoetend gevraagd of ze geen fout hebben gemaakt en dat het 2023 gaat worden. Kreeg de bevestiging dat hij al in de maak was, in principe zwart, maar de auto was nog niet voorzien van lak, dus bij navraag bij de fabriek in S-Korea kon dit worden aangepast naar Moonscape matte!

Gevraagd hoe het nu zit met al die afwijkende levertijden gaf de verkoper gaf mij ook aan dat Wensink op voorhand al 5 GT "slots" had besteld bij KIA, en ik de laatste heb besteld (en dus geluk heb)

Maar als je alles tot je neemt op diverse forums, is het idd wel een verwarrend gebeuren mbt de levertijden. Nu maar elke dag kijken wanneer de eerste echte GT review komt. eens waar kunnen zijn. "

Ik had bij aankoop ook aangegeven dat ik niet tot volgend jaar kan wachten(lees 2023), dus dat maakt het wel zuur. Ik heb alleen niks op papier mbt levertijd, alleen mondelinge toezegging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
Heems78 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:58:
[...]

Goedemorgen allen,

Kreeg de bevestiging dat hij al in de maak was, in principe zwart, maar de auto was nog niet voorzien van lak, dus bij navraag bij de fabriek in S-Korea kon dit worden aangepast naar Moonscape matte!
Welkom, maar wel de auto wordt direct geleverd met lak. Ze bouwen de auto binnen een dag en gaan die dan niet even daarna spuiten. Je zal een productieslot hebben en kan nog de kleur aanpassen. Maar gebouwd is die allerminst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen0000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 02:10
Martinblokhuis schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:54:
[...]

Het is een beetje verwarrend met alle buitenlandse versies. Er is ook een Scandinavisch filmpje voorbij gekomen van een basis met 230v stopcontact onder de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
mrbubble456 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:22:
[...]

Ik heb ook exact dezelfde versies. Zelfs na vijf systeemupdates bij de dealer heb ik dezelfde software gehouden als daarvoor, terwijl ik wel echt verschil merk (bijvoorbeeld de ready stand die veel sneller beschikbaar is dan voorheen na de shift-by-wire update). Ik verwacht dat de onderdelen elk eigen software en version management hebben, een andere verklaring heb ik er niet voor.
Volgens mij zien we alleen de softwareversies van het infotainment systeem in het scherm. Ik denk dat software versies van het systeem niet toegankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Hmmm ben dat je dat zegt, wellicht dat dat in engineering mode te zien is? (brainfart)

@stimpyrulez jij hebt die update toch? Staat zoiets in de engineering mode toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:30:
[...]

Thx for the heads up!...

Zou voor mij ook niks zijn om dit elke keer uit te moeten zetten

Overigens vind mijn Nav Updater de update niet... :?

[Afbeelding]
Bij mij net het zelfde probleem , de updater vindt de update niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Verwijderd….

[ Voor 95% gewijzigd door Anunnaki op 24-12-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilot41Day
  • Laatst online: 11-02 21:35
Heems78 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:58:
[...]

Goedemorgen allen,

"Dit is mijn eerste post, maar heb wel alle andere post gelezen (heel wat 😀). Ik zie bij de leveringen een groot verschil met andere mensen die een GT hebben besteld. Die van mij, komt rond q1 2022 naar Nederland, terwijl anderen tot q4 2022 moeten wachten.

Ik heb ook al op andere forums gekeken, en in principe wordt de GT pas leverbaar per q4 2022. Toen ik mijn verzekering ging regelen bij de dealer toch maar schoorvoetend gevraagd of ze geen fout hebben gemaakt en dat het 2023 gaat worden. Kreeg de bevestiging dat hij al in de maak was, in principe zwart, maar de auto was nog niet voorzien van lak, dus bij navraag bij de fabriek in S-Korea kon dit worden aangepast naar Moonscape matte!

Gevraagd hoe het nu zit met al die afwijkende levertijden gaf de verkoper gaf mij ook aan dat Wensink op voorhand al 5 GT "slots" had besteld bij KIA, en ik de laatste heb besteld (en dus geluk heb)

Maar als je alles tot je neemt op diverse forums, is het idd wel een verwarrend gebeuren mbt de levertijden. Nu maar elke dag kijken wanneer de eerste echte GT review komt. eens waar kunnen zijn. "

Ik had bij aankoop ook aangegeven dat ik niet tot volgend jaar kan wachten(lees 2023), dus dat maakt het wel zuur. Ik heb alleen niks op papier mbt levertijd, alleen mondelinge toezegging.
Ik heb begin september de GT besteld in Moonscape Matt bij Stern A’dam en afgelopen week nog eens contact met ze opgenomen I.v.m. al die wisselende verhalen over de levertijden.

Mij is verzekerd dat ik de auto september 2022 krijg (ik was bij Stern een van 1e die de GT besteld had). Vertegenwoordiger heeft bevestigd dat Stern in totaal 600 slots had gereserveerd incl. voldoende slots voor de GT.

Ik blijf dus hopen en heb goed vertrouwen dat het gaat lukken om de GT begin Q4 2022 te mogen ontvangen ….. kan niet wachten😉
Pagina: 1 ... 77 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic