Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
Congrats! *O* Ik heb ook precies dezelfde :) Fantastische auto..

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-09 15:26
Heeft iemand voor mij een voorbeeld kenteken van een Nederlandse EV6 AWD GT-line? Ik zou vast (online) wat verzekeraars willen vergelijken en pak daarbij liefst een kenteken van dezelfde uitvoering als ik in bestelling heb staan.

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09 18:28
Adjo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:31:
Na een maand is het wel tijd voor een eerste wasbeurt. Er zit hier in het dorp een goede carwash, waar ik mijn Audi ook altijd probleemloos doorheen haalde.
Hebben jullie nog tips/aanbevelingen? Ik las iets over autohold wel of niet...
Ik heb een EV6 met de kleur Moonscape besteld. De verkoper had mij wel de waarschuwing gegeven dat ik deze kleur niet in de wasstraat moet zetten. Dus deze wordt dan op mijn inrit gewassen. 8)
Ik weet niet of meer mensen deze raad gekregen hebben met deze kleur?

Los daarvan, hoe is het wettelijk ook alweer of je je auto mag wassen op straat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:04
cruysen schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:57:
[...]

Ik heb een EV6 met de kleur Moonscape besteld. De verkoper had mij wel de waarschuwing gegeven dat ik deze kleur niet in de wasstraat moet zetten. Dus deze wordt dan op mijn inrit gewassen. 8)

Los daarvan, hoe is het wettelijk ook alweer of je je auto mag wassen op straat?
Hm niets van gehoord, mogen wasboxen wel? In mijn wijk is het verboden je auto te wassen omdat het drainage systeem in de grond uitkomt in een beschermd gebied. Boetes zijn duizenden euro's.

Ik ga zo mijn GT-Line ophalen in Runway Red! _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Yes van Wassink in Doetinchem vernomen dat ik mijn groene ev6 vrijdag 24ste mag ophalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Skon Wage d:)b

• asennamm
Phusebox schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:38:
[...]

Congrats. Blijft de mooiste kleur/uitvoering nu ik ze regelmatig heb gezien.

Helaas geen budget voor. :'(
Moet je bij onze oosterburen shoppen en geduld hebben.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 17:04
Franciesco schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:47:
Heeft iemand voor mij een voorbeeld kenteken van een Nederlandse EV6 AWD GT-line? Ik zou vast (online) wat verzekeraars willen vergelijken en pak daarbij liefst een kenteken van dezelfde uitvoering als ik in bestelling heb staan.
- foutje -

Heb zelf ook nog eens gekeken maar t.o.v. een paar weken geleden zijn de verzekeringen momenteel 20 euro per maand omhoog gegaan... misschien vanwege het feit dat er alleen alarm klasse 1 op zit?

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 16-12-2021 13:17 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Phusebox
asennamm schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:07:
[...]

Moet je bij onze oosterburen shoppen en geduld hebben.
EV's zijn niet echt goedkoper in Duitsland.

• Rob66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-10-2022
Mijn ev6 gt-line moonscape matte is besteld 1e week september. Maar dealer kan mij nog steeds geen afleverdatum geven. Zijn er al andere die wel al iets hebben vernomen?

Mij werd ook afgeraden met deze kleur door de wasstraat te rijden.

• asennamm
Leezer14 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:02:
[...]

Hm niets van gehoord, mogen wasboxen wel? In mijn wijk is het verboden je auto te wassen omdat het drainage systeem in de grond uitkomt in een beschermd gebied. Boetes zijn duizenden euro's.

Ik ga zo mijn GT-Line ophalen in Runway Red! _/-\o_
Moonscape Matte is de beruchte matte kleur....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 19:15
[...]

Dat is per gemeente verschillend, dit kun je vaak op de site van de gemeente waar je woont terugvinden.
In Almere bijv. hebben ze het liever niet, maar mag het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 16-12-2021 12:10 ]

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

[...]

Klopt heb ik ook meegekregen. Dat wordt handmatig. Zit erover te denken een keramische coating aan te laten brengen

• asennamm
Phusebox schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:08:
[...]

EV's zijn niet echt goedkoper in Duitsland.
Ik stuur je een pb'tje met uitleg.

• Phusebox
asennamm schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:11:
[...]

Niet nodig want ik heb al een Plus in bestelling staan in Nederland, omdat de GT-Line buiten mijn budget viel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:29
cOOlrUnnINgs schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:09:
[...]

Dat is per gemeente verschillend, dit kun je vaak op de site van de gemeente waar je woont terugvinden.
In Almere bijv. hebben ze het liever niet, maar mag het wel.
Almere rulezzzzz! Maar dat geheel terzijde :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
Phusebox schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:13:
[...]

Niet nodig want ik heb al een Plus in bestelling staan in Nederland, omdat de GT-Line buiten mijn budget viel.
Okay, ik zal je niet aan het twijfelen brengen ;) .

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 14:18

Adjo

my first vectrex...

KingOfNorway schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:49:
[...]

Ik ben één keer met mijn EV6 door de wasstraat geweest en ik moest na de auto in N te hebben gezet, nog handmatig de Auto Hold eraf halen.
En kwam ie er een beetje krasvrij door?

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:29
[...]

Zelfde advies kreeg ik van de dealer. Daarom er niet voor gekozen.

In veel gemeenten mag je zelf de auto niet op straat (of eigen oprit) wassen, omdat het vervuilde water in het riool terecht komt. In mijn gemeente staat er een forse boete op (maar ik zie er nooit een controle op).

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09 14:18

Adjo

my first vectrex...

[...]

Klopt, was ook mijn eerste voorkeur, heel mooie kleur! Mijn dealer gaf in oktober echter aan dat deze matte kleur voorlopig niet geleverd werd, mede vanwege het beschadigen van de lak in de wasstraat. Dus heb ik een donker grijze gekozen. Dealer zei dat ie gewoon door de wasstraat kon. Wel eerst goed het zand eraf spuiten...

• HansAuutB
asennamm schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:11:
[...]

Mag je mij wel sturen.
Ik heb weliswaar een auto in bestelling, maar die kan ik annuleren.

• asennamm
HansAuutB schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:51:
[...]

Mag je mij wel sturen.
Ik heb weliswaar een auto in bestelling, maar die kan ik annuleren.
Die stuur ik je zodra ik mijn EV6 besteld heb.
Kan een paar weekjes duren.
Maar geduld moet je voor mijn optie sowieso hebben.

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:27
Phusebox schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:07:
[...]

N-949-GG (bron: https://www.nederlandmobi...and-kan-afwijken/14480371)

Heb zelf ook nog eens gekeken maar t.o.v. een paar weken geleden zijn de verzekeringen momenteel 20 euro per maand omhoog gegaan... misschien vanwege het feit dat er alleen alarm klasse 1 op zit?
Dit is een RWD toch? Tenminste dit staat in de omschrijving.

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-09 15:31
Zie iedereen voorbij komen met leveringen... gisteren te horen gekregen dat de levering volgende week niet door gaat voor mij en dat mijn auto waarschijnlijk door de dealer doorverkocht is aan een andere klant.. (had mondeling bevestiging 2x gehad, de wagenparkbeheerder ook 2x en de order bevestiging etc).

Neemt niet weg, dat ik de mijne nu naar verwachting niet voor Feb geleverd zou kunnen worden. Reactie van de dealer was vrij simpel en gelaten en de mogelijke annulering was niet zo spannend. Welkom in de huidige markt. Baal ervan als een stekker :(.

// edit - uiteraard heeft het geen zin om met modder te gaan gooien naar de dealer en namen te benoemen ik krijg mn auto er niet mee en dus bereik ik er ook niets mee.

[ Voor 18% gewijzigd door WaMeLiNoS op 16-12-2021 13:00 ]

• Wiliyama
  • Laatst online: 28-09 21:32
lawnmower schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:22:
[...]

Geen idee wat de 'etiquettes' onder EV rijders zijn, en of je zomaar een kabel van iemand anders eruit mag trekken als je vermoedt dat hij klaar is.
Dat risico loop je wel.

[ Voor 52% gewijzigd door Wiliyama op 16-12-2021 13:09 ]

• HansAuutB
asennamm schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:53:
[...]

Ben benieuwd. Dank alvast.
Waardoor wordt de (mijn) wachttijd veroorzaakt?

• Wiliyama
Poulske schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:49:
Even een onbenullige vraag, ik ga binnenkort op vakantie en wil de auto bij vertrek op Schiphol aan de laadpaal hangen, deze optie is er bij lang parkeren. Maar ik ben 9 dagen weg, waardoor de auto ook 9 dagen aan de paal staat.

Hoe werkt dit, kan de Kia het aan als ie 8 dagen op 100% aan de laadpaal staat, is dit goed voor de batterij?
Geen idee wat de 'etiquettes' onder EV rijders zijn of het netjes is om uit eigenbelang een auto 9 dagen aan een laadpaal aangesloten te laten staan. Los van alle risico's. Als ik minimaal 400 km van Schiphol zou wonen dan zou ik op heen en/of terug weg een pauze inlassen en onderweg even bijladen. Maar dat is wat ik zou doen.
Ik woon maar 212km van Schiphol dus rij ik heen en weer met 1 lading. Zoniet dan laad ik de laatste 50 km op de terugweg even een paar minuten bij en de rest weer thuis.
Nogmaals zo zie ik het.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

asennamm schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:53:
[...]

Waarom zo mysterieus?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Laatst online: 18-09 20:47
Die stekker heb je alvast, wel handig bij een EV ;)

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Wiliyama schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:06:
[...]

Geen idee wat de 'etiquettes' onder EV rijders zijn of het netjes is om uit eigenbelang een auto 9 dagen aan een laadpaal aangesloten te laten staan. Los van alle risico's. Als ik minimaal 400 km van Schiphol zou wonen dan zou ik op heen en/of terug weg een pauze inlassen en onderweg even bijladen. Maar dat is wat ik zou doen.
Ik woon maar 212km van Schiphol dus rij ik heen en weer met 1 lading. Zoniet dan laad ik de laatste 50 km op de terugweg even een paar minuten bij en de rest weer thuis.
Nogmaals zo zie ik het.
Ik neem aan dat iedereen die op Schiphol bij lang parkeren parkeert op vakantie gaat en niemand moeilijk gaat doen als mijn auto daar 8 dagen aan een paal staat. Ze staan tenslotte bij lang parkeren, de palen zijn daar voor bedoeld.

Maar goed, dat is een andere discussie, terug naar de EV6.

• asennamm
HansAuutB schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:04:
[...]

Ben benieuwd. Dank alvast.
Waardoor wordt de (mijn) wachttijd veroorzaakt?
Omdat het een praktijkvoorbeeld moet zijn en geen theoretisch verhaal.
Dus wanneer het gelukt is kan ik pas zeggen wat gelukt is..... ;)

• Wiliyama
Heel mooi. Veel plezier en geluk ermee.
Ik heb dezelfde besteld. Nog veel nachtjes slapen. Hopelijk worden het er geen paar honderd.

• Franciesco
Phusebox schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:07:
[...]

N-949-GG (bron: https://www.nederlandmobi...and-kan-afwijken/14480371)

Helaas is dit een RWD en geen AWD. Van die laatste heb ik (in GT-line) tot nu toe nog geen kenteken gevonden.

• Phusebox
Dartlink schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:57:
[...]

Dit is een RWD toch? Tenminste dit staat in de omschrijving.
Klopt, foutje.

• Welabel
  • Laatst online: 04-04 16:12
Vanochtend reageerde mijn auto helemaal niet meer op openen met sleutel of via Kia Connect App. Zelfs openen met vaste sleutel in het deurslot lukte niet. Compleet 'dood' dus.

Batterij was gisteravond toen ik parkeerde 79% vol. Range 333km volgens laatst update vanochtend 03:26 in Kia Connect App. Heel vreemd dus.

Kia pechhulp was keurig binnen een uur op locatie. Nogmaals geprobeerd de deur met de sleutel te openen. Dat lukte nu wel. Want je moet wel de deurhandel naar achteren trekken:-) Zodoende konden we de motorkap open en 12V accu bijladen. Toen kwam de auto weer tot leven. Alles werkte weer. Kreeg wel melding dat SW was bijgewerkt en ik (opnieuw) akkoord moest gaan met voorwaarden en privacy. Is er wellicht een OTA update geweest?
Ik ben me er niet van bewust dat ik de auto gisteravond niet goed heb uitgezet. I.i.g sowieso goed op slot gezet. Maar wellicht per abuis toch accessoires aan laten staan misschien? Kan dat? Schakelt dat niet automatisch uit na x-tijd?

Afijn, rondje gereden. Alles werkt weer. In de App staat wel bij Overige Voertuiginformatie, 12V Accu: Let op! in rood. En de SW-versie lijkt 1 op gehoogd. Gebruik nu 2.1.2 van Kia Connect

Toch nog maar een flinke rit maken vanmiddag om accu weer helemaal goed op te laden. En dan kijken of opmerking over accu in App verdwijnt.

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-09 16:39
De eerst geregistreerde GT-line AWD was een blauwe: N590JF. De tweede, een rode N713KJ (rood heeft een lagere aanschafwaarde) Bron: RDW open data

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrnt
  • Laatst online: 12-07-2024
Redez schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:33:
Na toch al een aantal keren last te hebben gehad van 'traag' snelladen bij start van een sessie, heb ik gisterenavond bij een 150KW Fastned paal eigenlijk na ca. 1 á 2 minuten laden de max. op die paal van 150KW gehaald (gestart op ca. 20%). Condities vergelijkbaar met andere keren.
Deze nette snelheid werd vervolgens lang aangehouden:
[Afbeelding]

Ook bij Shell recharge (175KW) wordt de 150KW nu redelijk makkelijk behaald. Inmiddels bijna 3000km gereden in 2 weken, dus binnenkort eens proberen bij een 300KW paal.

Mijn auto heeft tussendoor enkel de update voor de interieur verwarming gehad.
Ik heb al een stuk of 10x bij de 300kw lader van Fastned staan laden. De laadsnelheid gaat niet hoger dan 150kw, alsof hij tegen een onzichtbare grens aan beukt en niet hoger mag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wiliyama
Poulske schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:12:
[...]

Ik neem aan dat iedereen die op Schiphol bij lang parkeren parkeert op vakantie gaat en niemand moeilijk gaat doen als mijn auto daar 8 dagen aan een paal staat. Ze staan tenslotte bij lang parkeren, de palen zijn daar voor bedoeld.

Maar goed, dat is een andere discussie, terug naar de EV6.
Voor mij is het een zienswijze.
Als ik daar van uit ga dan zou het ook volkomen normaal zijn als ik overal in den landen waar laadpalen staan en waar geen parkeermeters zijn, mijn auto dagenlang aan een laadpaal laat staan. Want de volgende week heb ik hem toch weer nodig... Want in zo'n gebied mag je tenslotte ook
'lang parkeren'....pfffff..

• Phusebox
Volgens Kia zelf hebben ze maar 5000 stuks van de EV6 verkocht in heel Europa tot en met november... En er rijden er al meer dan 1000 rond in Nederland?

https://worldwide.kia.com...9c-4cdf-bfc5-f192420157b7

Bron: https://worldwide.kia.com.../ir/archive/sales-results

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 16-12-2021 13:57 ]

• Poulske
  • Nu online
Wiliyama schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:51:
[...]

Voor mij is het een zienswijze.
Als ik daar van uit ga dan zou het ook volkomen normaal zijn als ik overal in den landen waar laadpalen staan en waar geen parkeermeters zijn, mijn auto dagenlang aan een laadpaal laat staan. Want de volgende week heb ik hem toch weer nodig... Want in zo'n gebied mag je tenslotte ook
'lang parkeren'....pfffff..
Prima dat je het daar mee oneens bent, maar een parkeerplaats op Schiphol wat letterlijk voor lang parkeren is, is wel iets anders dan ergens een straat. Ik kan ook moeilijk terug van vakantie komen om de auto van de paal te halen...

Bovendien geeft Schiphol ook geen limiet op.

[ Voor 5% gewijzigd door Poulske op 16-12-2021 14:05 ]

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Phusebox schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:55:
Volgens Kia zelf hebben ze maar 5000 stuks van de EV6 verkocht in heel Europa tot en met november... En er rijden er al meer dan 1000 rond in Nederland?

https://worldwide.kia.com...9c-4cdf-bfc5-f192420157b7

Bron: https://worldwide.kia.com.../ir/archive/sales-results
Interessant wel! Ik zie er bijzonder weinig rijden nog. Vorige week toevallig 2 op dezelfde dag gezien maar voor de rest nooit....

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 23:44
asennamm schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:12:
[...]

Omdat het een praktijkvoorbeeld moet zijn en geen theoretisch verhaal.
Dus wanneer het gelukt is kan ik pas zeggen wat gelukt is..... ;)
@HansAuutB Zal wel een licht gebruikte EV6 met BAFA-subsidie uit Duitsland betreffen, zie bv. https://mrwheelson.nl/blo...hybride-auto-in-nederland (Disclaimer: ik ken deze jongens verder niet, ze hangen vast snel aan de telefoon als je hun 'whitepaper' aanvraagt).

Er zitten overigens wel wat voorwaarden en beperkingen aan, daar heb ik me vooralsnog verder niet in verdiept.

Opel Ampera-e (2020)

• Franciesco
ERN5T schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:38:
De eerst geregistreerde GT-line AWD was een blauwe: N590JF. De tweede, een rode N713KJ (rood heeft een lagere aanschafwaarde) Bron: RDW open data
Dank! De blauwe is dan het kenteken die ik ga gebruiken in de proefberekeningen (mijne is ook in het blauw besteld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkwl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
lrnt schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:44:
[...]

Ik heb al een stuk of 10x bij de 300kw lader van Fastned staan laden. De laadsnelheid gaat niet hoger dan 150kw, alsof hij tegen een onzichtbare grens aan beukt en niet hoger mag.
Mij is het ook nog niet gelukt om boven de 150 kWh te komen met de juiste battereij temparatuur van 25 graden.

Coasterfreak heeft in dit forum al eens een bericht hierover gepost :

de 800v ioniq5/ev6 hebben problemen met laden bij de alpitronic hypercharger laders (de grote laders met 2x ccs aansluiting erop)

lijkt een bug te zijn die eerst moet worden opgelost voordat je op 230 kWh kunt laden

https://gathering.tweaker...message/69316784#69316784

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

De middenconsole bak (mark: Ruiya) van Amazon.de is binnen. Duurde een dag of 4 uiteindelijk.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86YIJ65uGzpK1cbdazsJNVY3-yA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qREr9eFHT8xKRF2luh0z2wd.jpg?f=fotoalbum_large

Zal straks ook ff een foto maken van het resultaat in de auto.
Deze bak heeft wel een randje rondom waar de boel op rust, dus niet een paar kleine haakjes ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door BlaTieBla op 16-12-2021 14:14 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Coasterfreak schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:33:
[...]

de 800v ioniq5/ev6 hebben problemen met laden bij de alpitronic hypercharger laders (de grote laders met 2x ccs aansluiting erop)

deze hebben modules van 75kw erin, dus 4x 75kw. wanneer je met een koude accu aankomt en alleen 46kw laad, denk de lader dat je alleen <75kw gaat laden. zelfde met je poging met 130kw. het is blijkbaar lastig om 150kw+ te bereiken op de alpitronic hyperchargers. wanneer je eenmaal op 75kw/150kw zit, lading stoppen en opnieuw proberen om de 2/3e module die in de snellader zit te activeren om zo wat sneller te laden.

wil je echt gebruik maken van je 230kw laadsnelheid moet je het beste langs ionity. op fastned zul je vaak vast zijn op 150kw en in uiterste gevallen 75kw tot deze bug is opgelost
Ook bij Ionity niet meer dan 150kW gehaald op verschillende locaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrnt
  • Laatst online: 12-07-2024
Is dat puur een softwarematige bug? Zou wel lekker zijn als dat zsm wordt gefixt, ik rij vaak lange afstanden en heb de EV6 met name gekozen door haar hoge (theoretische) laadsnelheid van ca 230kw

• Franciesco
Max gehaalde kW bij een laadstation zegt niet zo veel als je er geen SoC bij vermeld. Best ook nog aangevuld met de batterij temperaturen omdat we inmiddels weten dat dit veel invloed heeft op de max te halen laadsnelheden en de EV6 (vooralsnog) geen batterij pre-heating doet.

• heggel007
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-01-2022
lrnt schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:27:
Is dat puur een softwarematige bug? Zou wel lekker zijn als dat zsm wordt gefixt, ik rij vaak lange afstanden en heb de EV6 met name gekozen door haar hoge (theoretische) laadsnelheid van ca 230kw
Het eerder gedane aanbod om bij ABB langs te komen staat nog steeds open (niet specifiek aan u/jou, in het algemeen). We kunnen onze eigen logfiles bekijken en dan kijken of de auto of onze lader iets raars doet.
Over conculega's kan ik niets zeggen.

KoffieKarma

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
Poulske schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:05:
[...]

Prima dat je het daar mee oneens bent, maar een parkeerplaats op Schiphol wat letterlijk voor lang parkeren is, is wel iets anders dan ergens een straat. Ik kan ook moeilijk terug van vakantie komen om de auto van de paal te halen...

Nog een keer en dan geef ik de moed op...
Stel 12 mensen voor jouw hebben ook zo uit eigenbelang gedacht en vervolgens wil jij bij lang parkeren je auto 9 dagen aangesloten laten staan.....volgens mij kun je dan niet laden. Of ga je er gemakshalve maar van uit dat alleen jij zo denkt en de rest wel een beetje rekening met elkaar houd?
Trouwens ik kan hier nog wel 500 situaties neerschrijven waar geen wetten of voorschriften voor gelden ( een voorbeeld had ik al genoemd) maar waar wel ieder reëel denkend mens respect voor heeft en rekening mee houdt.
Ik wens je een fijne vlucht met een 100% volle accu bij terugkomst en hopelijk geen lange krassen op je auto!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:39
TomVeeCee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:22:
[...]

Ook bij Ionity niet meer dan 150kW gehaald op verschillende locaties
dan hebbie een koude accu :)

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Laatst online: 20:51
Wiliyama schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:32:
[...]

Stel 12 mensen voor jouw hebben ook zo uit eigenbelang gedacht en vervolgens wil jij bij lang parkeren je auto 9 dagen aangesloten laten staan.....volgens mij kun je dan niet laden. Of ga je er gemakshalve maar van uit dat alleen jij zo denkt en de rest wel een beetje rekening met elkaar houd?
Trouwens ik kan hier nog wel 500 situaties neerschrijven waar geen wetten of voorschriften voor gelden ( een voorbeeld had ik al genoemd) maar waar wel ieder reëel denkend mens respect voor heeft en rekening mee houdt.
Ik wens je een fijne vlucht met een 100% volle accu bij terugkomst en hopelijk geen lange krassen op je auto!
Op welke wijze wil je rekening met elkaar houden dan?
Schiphol de sleutels geven en zeggen dat ze de auto kunnen verplaatsen wanneer deze vol is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Poulske schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:05:
[...]

Schiphol geeft inderdaad geen limiet aan, maar een laadpaal op straat ook niet. Vanwege het beperkte aanbod van laadpalen is het ongeschreven EV etiquette dat je je auto weghaalt als 'ie vol is. Als je niet in staat bent dat te doen omdat je bijvoorbeeld op vakantie bent, moet je nadenken of je dan inderdaad wel je auto daar neer wilt zetten om daar een ander mee te blokkeren.

Dat gezegd hebbende is dit ook wel een bijzondere situatie waar meer EV rijders zich de vraag zullen stellen, wat nu?

Wat je ook kan doen is je laadkabel ontgrendelen van de laadpaal op afstand als hij vol is. Dan blijft hij nog wel vergrendeld aan je auto en kan hij niet meegenomen worden en heeft een ander mogelijk alsnog de kans om hem op te laden op een hopelijk aangrenzende non-laadpaal plek. Met de app van The NewMotion kan je dat doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
Loei123 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:36:
[...]

Op welke wijze wil je rekening met elkaar houden dan?
Schiphol de sleutels geven en zeggen dat ze de auto kunnen verplaatsen wanneer deze vol is?
Misschien zorgen dat hij niet helemaal leeg is voordat je de auto verlaat. Of van te voren bijladen. Of bij vertrek even bijladen...

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Wiliyama schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:06:
[...]

....
Nogmaals zo zie ik het.
Dat ga je nu niet redden....

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TomVeeCee
Hi all,

Net terug van een lang weekend Lyon met de EV6.

Vertrokken met de EV6 vrijdagochtend met 100% SOC, besloten de weergoden dat het tijd was voor sneeuw en koude in BE (niet geheel abnormaal deze tijd van het jaar). Met ABRP de route gesimuleerd en die gaf aan 3 laadstops. Ik had wel in gesteld dat ik met 40% SOC wou aankomen, en minimum 15% aan de laadpaal wou arriveren (I know, heel hoog, maar de vriendin is niet zo avonturierlijk ingesteld).

De rit begon goed (sarcasm alert) => Geen verwarming.

Volgens de app en de auto ging ik lekker tot in Metz geraken, helaas niet met de vooropgestelde 15%, maar hey, koude en sneeuw doen iets met een EV. Helaas wou mijn vriendin dit risco niet nemen, (aankomst zou zijn met nog +- 2%). Dus wij in Luxemburg op zoek naar een snellader op de toch wel veel aanwezig tankstations daar. (Van vertrek tot hier gaf de auto een range aan van +- 270 km)

Ik wil jullie verwittigen, zorg dat je voldoende bijgeladen bent voor je in Lux aankomt. Geen enkele "hypercharger" te vinden aan de kant van de autostrade. Ik ben er dan maar af gegaan en via de Shell Recharge app een snellader gevonden aan de Porsche garage van Howald.

10 minuten bij geladen, en voldoende overschot om tot in Metz te geraken bij Ionity. Echter nog steeds geen verwarming. Mijn vriendin bereidt zich altijd voor op het ergste en had een dekentje meegenomen, wat wel van pas kwam.

Aangekomen bij Ionity in Hauconcourt, bijgeladen aan +-150kW tot 90% en hop verder. Nu ineens, wel verwarming in het interieur. Wij blij want volgens ABRP moesten we nu het langste stuk van de rit doen +- 211 km tot aan Ionity Langres Perrogney.

Daar aangekomen geladen, vertrokken en opnieuw geen verwarming meer. Het had een gezellige rit moeten worden.

Dus lang verhaal kort, ABRP is een handig hulpmiddel, maar als je er niet komt met de instellingen die je ingegeven hebt, en ik heb heel ruim gemeten qua verbruik, dan you are in for a treat.

Wat mij opviel is dat er langs die route wel voldoende hyperchargers zijn in FR, toch voldoende laadpleinen.

Verbruik op die lange ritten lag tussen de 25 kWh en 26 kWh per 100 km. Met koude lucht weliswaar. We hadden ze dan ook uit gezet, maar dan heb je condensatie aan de binnenkant van de ruiten.

21/12 mag ik binnen voor de software update, en hopelijk is dan het trage "snelladen" en de verwarming verholpen. Indien niet moet ik in januari terug voor een onderdeel dat moet vervangen worden.

"1. De 1ste actie bestaat uit het updaten van de software m.b.t. de regeléénheid van het HVAC-systeem, deze service actie is sinds 6 december beschikbaar.

2. Voor de 2de actie zal er een onderdeel van de A/C-compressor worden vervangen. Deze service actie is momenteel in voorbereiding door KIA en zal beschikbaar zijn over 2 weken. Ondertussen zijn de onderdelen in bestelling bij Kia en deze zullen eind 2021, ten laatste bij de start van 2022 beschikbaar zijn.

Opmerking: Enkel het uitvoeren van de 1ste actie gaat in sommige gevallen de klacht niet verhelpen en zal het dus noodzakelijk zijn om de 2de actie uit te voeren."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh
  • Laatst online: 30-09 14:53
Dartlink schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:29:
HDA ook aanstaan? Is het een autosnelweg of een autoweg/80 weg?
Dit was het inderdaad. Vanochtend in de file gestaan met HDA waarna de auto inderdaad meereed met de voorganger zonder zelf iets te hoeven doen.

Thanks!

• TomVeeCee
Zie mijn relaas van het lang weekendje Lyon. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Wiliyama schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:39:
[...]

Misschien zorgen dat hij niet helemaal leeg is voordat je de auto verlaat. Of van te voren bijladen. Of bij vertrek even bijladen...
Waarom zou je dat doen als Schiphol gewoon de optie biedt?
Met jouw redenering zijn laadpalen bij Schiphol niet nodig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
Wiliyama schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:32:
[...]

Ben benieuwd aan welke criteria iemand volgens jou moet voldoen om bij lang parkeren op Schiphol zijn auto op te mogen laden…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Franciesco
Mijn inziens zijn de laadpalen bij lang parkeren op Schiphol een beetje onzinning en achterhaald. Je gaat normaal gesproken alleen op lang parkeren staan als je minimaal 3 dagen of langer weg bent. De meeste auto's zullen binnen een halve dag vol geladen zijn. Dus al zou je bv een max aantal dagen van bv 3 instellen waarbij je gebruik mag maken van die laadplekken, dan sta je alsnog 2,5 dag te lang en andere auto's te blokkeren. Bovendien is er dan ook nog controle nodig om dit te handhaven.

Beter zou zijn: charge service aanbieden waarbij je de sleutels afgeeft (valet service). Maar dat zal zo duur zijn dat laden daar niet interessant meer is. Andere oplossing: een véél groter aantal laadplekken maken zodat de capaciteit het probleem niet meer is en het dus ook niet/nauwelijks uitmaakt dat sommige auto's een week of langer op de laadplekken staan.

• Wiliyama
Hoezo kan ik geen 374 km rijden met een lading? Anders laad ik 75 voor thuiskomst een paar kW erbij. 349 km zal hij toch wel halen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
Granny chargers zouden voor lang parkeren voldoende zijn om EV's bij te laden.
Dit zou ook realiseerbaar moeten zijn.

Dan kunnen de snelle palen vrij blijven voor niet lang parkeerders.

• Francos
Loei123 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:47:
Granny chargers zouden voor lang parkeren voldoende zijn om EV's bij te laden.
Dit zou ook realiseerbaar moeten zijn.

Dan kunnen de snelle palen vrij blijven voor niet lang parkeerders.
Briljante oplossing. En met de parkeertarieven van Schiphol kunnen ze dat met gemak bekostigen.

• Wiliyama
Franciesco schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:44:
Mijn inziens zijn de laadpalen bij lang parkeren op Schiphol een beetje onzinning en achterhaald. Je gaat normaal gesproken alleen op lang parkeren staan als je minimaal 3 dagen of langer weg bent. De meeste auto's zullen binnen een halve dag vol geladen zijn. Dus al zou je bv een max aantal dagen van bv 3 instellen waarbij je gebruik mag maken van die laadplekken, dan sta je alsnog 2,5 dag te lang en andere auto's te blokkeren. Bovendien is er dan ook nog controle nodig om dit te handhaven.

Beter zou zijn: charge service aanbieden waarbij je de sleutels afgeeft (valet service). Maar dat zal zo duur zijn dat laden daar niet interessant meer is. Andere oplossing: een véél groter aantal laadplekken maken zodat de capaciteit het probleem niet meer is en het dus ook niet/nauwelijks uitmaakt dat sommige auto's een week of langer op de laadplekken staan.
Dan ga je giga investeringen doen voor mensen die het te veel werk vinden om vooraf even bij te laden of bij terugkomst iets later te vertrekken omdat ze ter plekken even laden of onderweg even langs een snelladen rijden.

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Wiliyama schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:46:
[...]

Hoezo kan ik geen 374 km rijden met een lading? Anders laad ik 75 voor thuiskomst een paar kW erbij. 349 km zal hij toch wel halen?
Ik red met 100% lading net aan de 340km...Eco stand en netjes 110-115km per uur.
Airco alleen aan als de ramen beslaan en stoelverwarming op 2 streepjes...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
Francos schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:43:
[...]

Ben benieuwd aan welke criteria iemand volgens jou moet voldoen om bij lang parkeren op Schiphol zijn auto op te mogen laden…
Zo simpel:
Laadpaal gebruiken om te laden maar niet als lang-parkeerplaats gebruiken...
Dit sociale gedrag geldt toch voor alle laadpalen! Wat heeft dat specifiek met schiphol te maken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Poulske
  • Nu online
Poe poe, blijkbaar heeft iedereen een andere mening over de laadpalen bij Schiphol. Ik ben van mening dat de laadpalen daar juist staan voor vakantiegangers zodat de auto vol is en direct naar huis kan gaan.

Een laadpaal op straat is in de praktijk anders, en natuurlijk haal ik daar mijn auto direct weg zodra ik kan wanneer deze vol is. Maar de parkeerplaats op Schiphol is toch anders in mijn optiek, ik ga niet midden in mijn vakantie terug naar huis vliegen om de kabel los te trekken.

Niet verwacht dat een praktische vraag zoveel discussie teweeg zou brengen, dus ik zou zeggen, we laten het hierbij en gaan weer lekker over naar de EV6.

We worden het toch niet met elkaar eens.

[ Voor 26% gewijzigd door Poulske op 16-12-2021 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francos
Wiliyama schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:54:
[...]

Zo simpel:
Laadpaal gebruiken om te laden maar niet als lang-parkeerplaats gebruiken...
Dit sociale gedrag geldt toch voor alle laadpalen! Wat heeft dat specifiek met schiphol te maken?
Alles. Schiphol maakt er zelfs reclame voor en moedigt het aan om je auto lang te parkeren en op te laden gedurende het lang parkeren. I rest my case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Wiliyama schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:50:
[...]

Dan ga je giga investeringen doen voor mensen die het te veel werk vinden om vooraf even bij te laden of bij terugkomst iets later te vertrekken omdat ze ter plekken even laden of onderweg even langs een snelladen rijden.
Mee eens: en lang parkeren op Schiphol is nu al prijzig... daarom denk ik ook niet dat het haalbaar is.

Maar zoals het nu ingericht is op lang parkeren kan ik me voorstellen dat mensen daar vele dagen staan. Want zoals gezegd: je staat er al gauw 3 dagen of langer, anders parkeer je uberhaupt niet daar. En is 3 dagen dan OK, maar 4 dagen niet? Zonder duidelijke regels is dat subjectief en vind ik niet dat je van goed of fout gedrag kunt spreken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:28
Hmm ik voel een nieuwe topic aankomen: Laadpalen op schiphol 8)7

ben alleen bang dat het hier dan heel rustig wordt O-)

• Poulske
  • Nu online
Freezhost schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:01:

Ansich vind ik het wel een mooi discussie en kan ook zeker de inzichten waarderen van de mensen waarmee ik het oneens ben, maar het vervuilt wel een beetje het topic.

• Coasterfreak
  • Laatst online: 20:39
TomVeeCee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:43:
[...]

Zie mijn relaas van het lang weekendje Lyon. :D
ja? is toch duidelijk dat in de koude winter dagen de accu niet opwarmt bij een v6/ioniq5 ook al rij je 1000km, dus tja.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

• Franciesco
TomVeeCee schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:42:

Ik wil jullie verwittigen, zorg dat je voldoende bijgeladen bent voor je in Lux aankomt. Geen enkele "hypercharger" te vinden aan de kant van de autostrade. Ik ben er dan maar af gegaan en via de Shell Recharge app een snellader gevonden aan de Porsche garage van Howald.
Is dat snellaadstation van Super Chargy aan de A6 net voor Luxemburg stad nog niet actief?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 19:08

Peetman

Tjah....

Freezhost schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:01:

Ik durfde het niet meer voor te stellen, nadat ik ook al had gevraagd om alle berichten over leveringen in een apart topic te plaatsen >:)

Maar voor iedereen met niet EV6 specifieke vragen over laden thuis:
Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Maar voor iedereen met niet EV6 specifieke vragen over laden op straat, snelladers, lang parkeerladers:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 30-09 15:56
Gefeliciteerd, erg fraai !

Stond eerst ook bij mij op nr 1 als kleurkeuze, maar ben toch alsnog gezwicht voor de Glacier....

• EricEB
Vanochtend alleen ruim 2,5 - 3 uur in de auto gereden met korte pauzes....

- verwarming doet het in principe prima (onderdeel eerder al vervangen), maar...toch gaan zomaar de ramen lichtjes beslaan, ook achterraam. Temp staat ingesteld op 21,5gr AUTO select op 1 lampje en op Sync.
Aangezien ik de touchpaneel standaard laat terugkeren naar hoofdmenu's, Maps, Navi, Radio enz zie ik niet wat airco doet. Ineens werd het iets frisser in de auto..staat ineens de A/C aan en is Heat uit... Dus auto doet dit dus toch uit zichzelf ! Ben bewust op een Parkeerplaats gestaan met deur open...ja hoor, A/C gaat uit en Heat gaat weer aan... dit hoef je dus niet handmatig te doen !

-Onderweg kreeg ik ook update melding Akkoord geven op voorwaarden en mijn Kia account checken. Dus toch een soort OTA functie...

- Ondanks dat de auto warm moet zijn na 2,5 uur rijden ging het laden weer niet echt snel bij FastNed (max 300kw)...auto ging op zn snelst met 110kw laden....

tot zover maar weer...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 10:02
ERN5T schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:38:
De tweede, een rode N713KJ (rood heeft een lagere aanschafwaarde) Bron: RDW open data
Dus ik heb de 2de van NL ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coxNv52ZoTew2U2vUk4yIcbmowY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o4bomrUcybDkeGicltoGoLLe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door stimpyrulez op 16-12-2021 16:40 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

BlaTieBla schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:12:
De middenconsole bak (mark: Ruiya) van Amazon.de is binnen. Duurde een dag of 4 uiteindelijk.[Afbeelding]

Zal straks ook ff een foto maken van het resultaat in de auto.
Deze bak heeft wel een randje rondom waar de boel op rust, dus niet een paar kleine haakjes ofzo.
Zo. Nu ook in de auto;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWk1F20almAfa0pSR4mSNYH_qUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GvY6bvnmaGbrMtvXusF0HSX.jpg?f=fotoalbum_large

De anti-slip matjes zitten los, dus die kan je er uit halen en schoonmaken. De voorkant van de bak heeft geen ondersteuning op de rand. Alleen de zij- en achterkant.
En de armsteun sluit ook gewoon fatsoenlijk.

Het gaat dus om deze.

Nu nog zooi vinden om er in te gooien :+

[ Voor 4% gewijzigd door BlaTieBla op 16-12-2021 20:15 ]

• dosh
  • Laatst online: 30-09 14:53
Ik sta as we speak bij een Fastned 350 kW lader. Begon rond de 75 kWh en na een paar minuten 133 kWh en daarop bleef ‘ie steady hangen. Alsof 133 kWh het laadplafond was. Snel zat hoor, daar niet van, maar niet de beloofde snelheid.

Na 80% vol daalt de snelheid hard, maar dat is te verwachten.

• Loei123
BlaTieBla schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:45:
[...]

Zo. Nu ook in de auto;
[Afbeelding]

De anti-slip matjes zitten los, dus die kan je er uit halen en schoonmaken. De voorkant van de bak heeft geen ondersteuning op de rand. Alleen de zij- en achterkant.
En de armsteun sluit ook gewoon fatsoenlijk.

Nu nog zooi vinden om er in te gooien :+
Verlies je nog wat aan diepte door dat bakje?

• Anunnaki
  • Laatst online: 23:15
Welabel schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:37:
Ik ben me er niet van bewust dat ik de auto gisteravond niet goed heb uitgezet. I.i.g sowieso goed op slot gezet. Maar wellicht per abuis toch accessoires aan laten staan misschien? Kan dat? Schakelt dat niet automatisch uit na x-tijd?
Misschien de Kia Connect open laten staan op je telefoon? Dat hij op de achtergrond toch ieder x connectie maakt met de auto en dan de 12V accu langzaam leeg trekt? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anunnaki op 16-12-2021 17:00 ]

• EricEB
Nu, na bijna 5000 km verder irriteer ik mij bijna dagelijks aan paar heel kleine dingen....

- ringtone van de telefoon...niet om aan te horen maar is nergens aan te passen...grrr

- de supergoede en felle kofferklep verlichting...deze gaat tegelijk met de coming-home verlichting (veel te) snel uit. Als je boodschappen in de avond wilt uitladen sta ja na een tas al in het donker....grrr

-de automatische deurvergrendeling achter...als je snel iemand achter wilt laten uitstappen moet je de auto eerst in P zetten, met dagelijks kids wegbrengen heb ik dagelijks ruzie met de vergrendeling van de auto...grrr

• Loei123
EricEB schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:24:
-de automatische deurvergrendeling achter...als je snel iemand achter wilt laten uitstappen moet je de auto eerst in P zetten, met dagelijks kids wegbrengen heb ik dagelijks ruzie met de vergrendeling van de auto...grrr
Er is geen knop om de deuren te ontgrendelen?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb het eerste probleem gevonden.
Vanmiddag toen ik naar huis wilde rijden kreeg ik de vraag of ik de nieuwe voorwaarden wilde accepteren. Lijkt een update geweest te zijn geweest, zoals ik hierboven ook al las.

Maar nu is er geen geluid meer. Geen radio of meldingen en ook geen telefoongeluid. Ook na reset met een pinnetje naast de volumeknop nog zelfde problemen. Meer mensen last van?
Morgen even naar de dealer toe.

@EricEB Wij kunnen de deuren trouwens gewoon van het slot halen met een knop op de deur van de bestuurder.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Loei123 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:59:
[...]

Verlies je nog wat aan diepte door dat bakje?
Wat bedoel je met verliezen van diepte? De ruimte er onder wordt ~7.5cm minder diep, want dat is de hoogte (of diepte) van de insert.

• Anunnaki

- ringtone van de telefoon...niet om aan te horen maar is nergens aan te passen...grrr
Ik heb een custom ringtone op mijn iPhone en die neemt hij gewoon over.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

[...]
Er zit toch een ontgrendel knop op de deur van de bestuurder (ergens tussen de knoppen voor de raambediening)?

• Loei123
BlaTieBla schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:45:
[...]

Wat bedoel je met verliezen van diepte? De ruimte er onder wordt ~7.5cm minder diep, want dat is de hoogte (of diepte) van de insert.
Ik bedoelde inderdaad de totale inhoud van het vak.
Die insert gaat niet tot de bodem zeg maar.

• EricEB
Anunnaki schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:47:
[...]

Ik heb een custom ringtone op mijn iPhone en die neemt hij gewoon over.
Ik heb een Samsung...ik herken de ringtone helemaal niet, dacht dat het van de EV6 zelf was.... 8)7

• EricEB
BlaTieBla schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:47:
[...]

Er zit toch een ontgrendel knop op de deur van de bestuurder (ergens tussen de knoppen voor de raambediening)?
Mmmm, maar ook die moet je iedere keer eerst indrukken? electronische kinderslot wat ik nu lees ? zal het proberen...

• Anunnaki
Bij het weg lopen van de auto gaat hij toch automatisch op slot? Ontgrendelen bij aankomst doet hij wel. Waarschijnlijk een instelling die ik heb gemist.

• Phusebox
Anunnaki schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:00:
Bij het weg lopen van de auto gaat hij toch automatisch op slot?
Nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Loei123 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:54:
[...]

Ik bedoelde inderdaad de totale inhoud van het vak.
Die insert gaat niet tot de bodem zeg maar.
Klopt. Je kan er onder nog redelijk wat zooi kwijt.

Overigens kwam er net nog wat ander nieuw speelgoed binnen voor in de EV6:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MXs9ciGr80ozUTZ3hx216Am02U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MmAWig7a988ytusQf3DS2hH.jpg?f=fotoalbum_large
Eens kijken of dat een beetje wil werken. Daarna eens op zoek naar een handige Qi lader locatie/oplossing.
Tegen de tijd dat we een jaar verder zijn heb ik zelf de Plus versie omgekat naar de GT-Line :+

• Tempo_del_sole
  • Laatst online: 04-09-2024
@EricEB je kan ook gewoon de automatische vergrendeling uitzetten, probleem ook opgelost. Alleen moet men dan wel "handmatig" de deurgreep naar buiten duwen, die blijft namelijk altijd dicht. De knop om het te doen is niet dezelfde als het kinderslot trouwens, maar een knop waarmee je de deur ver- en ontgrendeld. Staat een slotje op en wat je hebt geselecteerd heeft een oranje lampje.

Heel wat anders, is het meer mensen opgevallen dat de cirkel van de "drive selector" altijd feller is dan de rest van de interieurverlichting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Mister I schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:38:
Ik heb het eerste probleem gevonden.
Vanmiddag toen ik naar huis wilde rijden kreeg ik de vraag of ik de nieuwe voorwaarden wilde accepteren. Lijkt een update geweest te zijn geweest, zoals ik hierboven ook al las.

Maar nu is er geen geluid meer. Geen radio of meldingen en ook geen telefoongeluid. Ook na reset met een pinnetje naast de volumeknop nog zelfde problemen. Meer mensen last van?
Morgen even naar de dealer toe.

@EricEB Wij kunnen de deuren trouwens gewoon van het slot halen met een knop op de deur van de bestuurder.
Nou probleem heeft zichzelf weer opgelost :? :D

Was onderweg ook even gestopt en uitgestapt, maar twee uurtjes thuis was toch voldoende om iets te resetten (y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franciesco
Ben niet zeker of dit al gepost is, maar in de onderstaande video wordt het verschil in stadsverbruik getest tussen coasten en one pedal driving. Resultaat: coasten is ca 10% zuiniger dan max regen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
En ik weer een blauwe, een van de andere 32 geregistreerde AWD's. Morgen ophalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
BlaTieBla schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:03:
[...]

Klopt. Je kan er onder nog redelijk wat zooi kwijt.

Overigens kwam er net nog wat ander nieuw speelgoed binnen voor in de EV6:
[Afbeelding]
Eens kijken of dat een beetje wil werken. Daarna eens op zoek naar een handige Qi lader locatie/oplossing.
Tegen de tijd dat we een jaar verder zijn heb ik zelf de Plus versie omgekat naar de GT-Line :+
Zou je een review/video willen posten over de draadloze functie ervan?!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

PieterSn schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:06:
[...]

Zou je een review/video willen posten over de draadloze functie ervan?!
Dat zal ik doen. Zal ergens in of na het weekend worden denk ik.

Pagina: 1 ... 69 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic