Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 20:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkjNs-gdt8hcqXXxJ2174q9cssw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoKFUdNBwZXpUicNERgHCptF.jpg?f=fotoalbum_large

Zucht, auto staat exact een week stil vanwege quarantaine. En zo te zien gaat hij niet meer van zijn plek komen ook... lege 12v accu alsof het een barrel is van 20 jaar |:(

Begint irritant te worden morgen de dealer maar inlichten. :'(

• Japie.b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-01 23:50
Welabel schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:37:
Vanochtend reageerde mijn auto helemaal niet meer op openen met sleutel of via Kia Connect App. Zelfs openen met vaste sleutel in het deurslot lukte niet. Compleet 'dood' dus.

Batterij was gisteravond toen ik parkeerde 79% vol. Range 333km volgens laatst update vanochtend 03:26 in Kia Connect App. Heel vreemd dus.

Kia pechhulp was keurig binnen een uur op locatie. Nogmaals geprobeerd de deur met de sleutel te openen. Dat lukte nu wel. Want je moet wel de deurhandel naar achteren trekken:-) Zodoende konden we de motorkap open en 12V accu bijladen. Toen kwam de auto weer tot leven. Alles werkte weer. Kreeg wel melding dat SW was bijgewerkt en ik (opnieuw) akkoord moest gaan met voorwaarden en privacy. Is er wellicht een OTA update geweest?
Ik ben me er niet van bewust dat ik de auto gisteravond niet goed heb uitgezet. I.i.g sowieso goed op slot gezet. Maar wellicht per abuis toch accessoires aan laten staan misschien? Kan dat? Schakelt dat niet automatisch uit na x-tijd?

Afijn, rondje gereden. Alles werkt weer. In de App staat wel bij Overige Voertuiginformatie, 12V Accu: Let op! in rood. En de SW-versie lijkt 1 op gehoogd. Gebruik nu 2.1.2 van Kia Connect

Toch nog maar een flinke rit maken vanmiddag om accu weer helemaal goed op te laden. En dan kijken of opmerking over accu in App verdwijnt.
Ik heb hetzelfde gehad. T begon met controle lampje traction control die onregelmatig flikkerde, met daarbij een ratelend geluid ergens bij t stuur vandaan. Dit werd veroorzaakt door lage 12v accu spanning. De volgende dag niks meer. Pechhulpdienst heeft de auto kunnen starten en me doorverwezen naar de garage. Conclusie slechte aarding tussen de - en chassis. Ik zou dit zeker laten checken, anders sta je straks weer.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:37
@Freezhost laadt die accu niet op tijdens het laden?

• Welabel
  • Laatst online: 04-04 16:12
Japie.b schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:10:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad. T begon met controle lampje traction control die onregelmatig flikkerde, met daarbij een ratelend geluid ergens bij t stuur vandaan. Dit werd veroorzaakt door lage 12v accu spanning. De volgende dag niks meer. Pechhulpdienst heeft de auto kunnen starten en me doorverwezen naar de garage. Conclusie slechte aarding tussen de - en chassis. Ik zou dit zeker laten checken, anders sta je straks weer.
Dank voor de tip Japie. Ga ik zeker doen. Rondje toeren langs de de Beer R'dam Zuid A15. Morgenochtend ben ik wel benieuwd of de batterij nog vol is :7

• ERN5T
  • Registratie: September 2021
JPoers83 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:04:
[...]

En ik weer een blauwe, een van de andere 32 geregistreerde AWD's. Morgen ophalen :)
Waarvan 23 in de GT-line versie.

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Freezhost schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:59:
Zucht, auto staat exact een week stil vanwege quarantaine. En zo te zien gaat hij niet meer van zijn plek komen ook... lege 12v accu alsof het een barrel is van 20 jaar |:(
Ik dacht eind januari met de EV6 naar Oostenrijk af te reizen, weekje skiën incl week stilstaande auto. Dit zo lezende baart me toch zorgen, zeker gezien de lage temperaturen in de bergen. Dat worden dus tussentijdse ritjes…

• Japie.b
Loei123 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:20:
Zou ie wel moeten doen, vanuit de grote accu. Dit wordt continue gemeten en beneden een bepaalde spanning zal de 12v accu geladen worden. Maar met een slechte aarding werkt dit niet

• JanKoen
  • Laatst online: 30-09 17:44
High voltage battery warmer system
The high voltage battery warmer system prevents reduction of battery output when battery temperature is low. If the charging connector is connected, the warmer system automatically operates according to the battery temperature.

Charging time may shorten compare to vehicles without the high voltage battery warmer system. But, electricity charge may increase because of high voltage battery warmer system operation.

The high voltage battery warmer system operates when the charging connector is connected to the vehicle.

However, the high voltage warmer system may not operate when battery temperature drops below -35 °C (-95 °F).

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
ERN5T schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:31:
[...]

Waarvan 23 in de GT-line versie.
En daarvan een mooie blauwe kleur?

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Ik heb net even een test gedaan in abrp om te kijken hoeveel stops Ik nog heb (plus rdw) om naar Italië te rijden. Ingesteld om minder te stoppen. 2 stops geeft hij aan, maar als ik vraag om 40% over te houden op het einde kan ik gek genoeg met 100% accu 638km rijden!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rerV-NZ3OpXykfiD8v0Tt4dSC-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7NGp92Nr42PhYoomBICtcGc.jpg?f=fotoalbum_large

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-09 20:27
Dat lijkt me vrij veel. Heb je aan de parameters gezeten in abrp? Als ik dit instel vanuit Twente kom ik op het volgende (hoger verbruik ingesteld in verband met koud weer)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ab571ynHEBW2YuoREb3tEdpP8Qs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MMMoXMeyFo6WlbfTCGtLQSLd.png?f=fotoalbum_large

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Loei123 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:20:
De Tesla van James May had hetzelfde. Enige tijd aan de charger in zijn garage (want Corona) en na een paar weken was zijn batterij (12V) ook helemaal leeg.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• RuudV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 19:59
Iemand al een mooie oplossing gevonden om spullen in de kofferbak vast te kunnen zetten?
Want bij iedere bocht glijden alle spullen heen en weer door de kofferbak...
Er zitten 4 haakjes waar een bagagenet oid aan bevestigd kan worden, maar kan nergens vinden dat Kia zoiets als accessoire aanbiedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 15:53

anc

RuudV schreef op donderdag 16 december 2021 @ 22:15:
Iemand al een mooie oplossing gevonden om spullen in de kofferbak vast te kunnen zetten?
Er zitten 4 haakjes waar een bagagenet oid aan bevestigd kan worden, maar kan nergens vinden dat Kia zoiets als accessoire aanbiedt.
Ik heb een tas met wat spullen en die heb ik vast gemaakt met een snelbinder. Misschien is dat wat voor je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 11:34
Voor mijn Volvo heb ik een bagagenet gekocht via cheaptech. Als ik die nu google blijk ik een van de weinige te zijn die daar ooit een product heeft ontvangen. Bol heeft ook soortgelijke producten: https://www.bol.com/nl/nl...3FfgDREAQYByABEgI1yfD_BwE

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-09 21:04
Daar is hij dan! Vanmiddag mijn GT-Line RWD opgehaald bij de dealer! Wat een parel!

Korte opsomming van de ervaringen tot nu toe:
- Eenmaal zombiemodus ervaren. Oplossing in mijn geval was uitstappen, vergrendelen waardoor ik een reactie krijg dat de sleutel uit de auto is. Hierdoor kon de auto wel uitgeschakeld worden, nogmaals vergrendelen, ontgrendelen en auto starten.

- Verwarming doet het goed, niets geks opgemerkt.

- Laadpaal kreeg geen verbinding, maar dit lijkt een issue met de paal geweest. Morgen nogmaals proberen met een andere paal.

Update: Laadpaal issue van gisteren leek aan de paal te liggen. Hij staat nu netjes te laden op kantoor. Ook merk ik dat de auto rond de 120km/h begint te vibreren. Eens uitzoeken of dat wind is of wat anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43KT7t89XKWI2YKoYuVmuTxRXu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDzo6pNNh2aolL6roPOpaZKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyqDj1ywAq6z9rSCvyWK1S0NlEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPoNmRfQm40HlVs6q4mqTjiK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcoSBvDLoFRe6ZGut0SlQ0EEonU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i10nWS4atg3XPSzv0cnRlK0H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Leezer14 op 17-12-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 08:58
Franciesco schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:35:
Ben niet zeker of dit al gepost is, maar in de onderstaande video wordt het verschil in stadsverbruik getest tussen coasten en one pedal driving. Resultaat: coasten is ca 10% zuiniger dan max regen.

[YouTube: Kia EV6. What's more efficient? Coasting or One-Pedal-Drive?]
Wat is coasten?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Voet los en uitrollen, zonder regeneratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Zit er verschil in de uitvoering van het stuur bij basis, plus en GT-line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
De Ideale Man schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:13:
Zit er verschil in de uitvoering van het stuur bij basis, plus en GT-line?
Ja, GT-Line is afgeplat onderaan, de rest is rond. GT-Line heeft volgens mij ook een witte stiknaad, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Verder geen verschillen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:41:
[...]

Ja, GT-Line is afgeplat onderaan, de rest is rond. GT-Line heeft volgens mij ook een witte stiknaad, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Verder geen verschillen.
Jammer dat de plus niet de afgeplat onderkant heeft. Vond ik wel wat hebben. Hopelijk mis ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:44:
[...]

Jammer dat de plus niet de afgeplat onderkant heeft. Vond ik wel wat hebben. Hopelijk mis ik het niet.
Ja vind ik zelf ook jammer, is toch wat compacter en sportiever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Niet dat het veel zal helpen waarschijnlijk maar er is een petitie die Kia/Hyundai wil vragen om een manual pre-heat optie:

https://chng.it/RstJGdFCVX

Kan geen kwaad denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Goede zaak, maar 5 euro erbij doen?
Waarvoor precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:06:
Goede zaak, maar 5 euro erbij doen?
Waarvoor precies?
Dat heb ik uiteraard ook niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:02
ik heb in mijn auto een krat achterin staan met daaronder van die antislip dashboard siliconen op iedere hoek van de Action. Staat als een huis, ook bij sportief rijgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
De 12 volt accu laad inderdaad bij aan de lader maar we hebben ook een Nissan Leaf en die wordt wel gebruikt, kabel zit er dus niet in. Straks even kijken of hij nog open gaat dan zet ik hem aan de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Freezhost schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:40:
De 12 volt accu laad inderdaad bij aan de lader maar we hebben ook een Nissan Leaf en die wordt wel gebruikt, kabel zit er dus niet in. Straks even kijken of hij nog open gaat dan zet ik hem aan de paal.
Lost twee uur aan de granny charger het niet voor je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ja dat is ook een optie, als hij niet meer wil rijden zal het wel moeten zelfs want de laadkabel is te kort om nu te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:10
[...]
Conclusie slechte aarding tussen de - en chassis. Ik zou dit zeker laten checken, anders sta je straks weer.
Dit heb ik nu al meerdere keren gelezen: lijkt me één van de aandachtspunten die fabrieksmatig of tijdens het rijklaarmaken gecontroleerd moet worden.

Soms denk ik er over om een lijstje te maken met dit soort punten en de dealer vóór aflevering te vragen of al deze punten gecontroleerd ed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Laatst online: 30-09 16:46
Franciesco schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:49:
[...]

Dit heb ik nu al meerdere keren gelezen: lijkt me één van de aandachtspunten die fabrieksmatig of tijdens het rijklaarmaken gecontroleerd moet worden.

Soms denk ik er over om een lijstje te maken met dit soort punten en de dealer vóór aflevering te vragen of al deze punten gecontroleerd ed zijn.
Zo'n lijstje zou heel welkom zijn inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Hij deed het nog dus staat nu even aan de laadpaal en de melding is weg. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:26
Misschien een rubberen mat kopen voor achterin ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 29-09 14:37
Hoppo198 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:51:
[...]

Heb je A3 papier ter beschikking :+ ;) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Leezer14 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:23:
Daar is hij dan! Vanmiddag mijn GT-Line RWD opgehaald bij de dealer! Wat een parel!

Korte opsomming van de ervaringen tot nu toe:
- Eenmaal zombiemodus ervaren. Oplossing in mijn geval was uitstappen, vergrendelen waardoor ik een reactie krijg dat de sleutel uit de auto is. Hierdoor kon de auto wel uitgeschakeld worden, nogmaals vergrendelen, ontgrendelen en auto starten.

- Verwarming doet het goed, niets geks opgemerkt.

- Laadpaal kreeg geen verbinding, maar dit lijkt een issue met de paal geweest. Morgen nogmaals proberen met een andere paal.

Update: Laadpaal issue van gisteren leek aan de paal te liggen. Hij staat nu netjes te laden op kantoor. Ook merk ik dat de auto rond de 120km/h begint te vibreren. Eens uitzoeken of dat wind is of wat anders.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er erg mooi uit. Ik zit ook te denken om een rode gt line aan te schaffen. Naast groen (maar helaas niet op de gt line te krijgen) en blauw toch wel dr mooiste kleur.

Heel veel veilige kilometers gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Laatst online: 23:15
Phusebox schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 07:41:
[...]
GT-Line heeft volgens mij ook een witte stiknaad, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Verder geen verschillen.
Correct. Wit stiksel bij de GT-Line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
  • Laatst online: 04-09-2024
Als ik door dit topic heen lees kom ik meermalen tegen dat er een vibratie te voelen is in de auto met snelwegsnelheden vanaf 110KM/U. Ik heb dat ook en ben al een keer terug geweest naar de dealer. Die heeft de wielen opnieuw gebalanceerd (best vreemd na 1K KM dacht ik) maar dat heeft onvoldoende geholpen bij mij. Ik ga dinsdag weer langs bij de dealer, iemand anders met deze vibtraties al een oplossing gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppo198
  • Laatst online: 30-09 16:46
Bogey555 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:00:
[...]

Heb je A3 papier ter beschikking :+ ;) _O-
mijn kladblok is oneindig ;) dus laat maar komen haha
de auto staat nog 3 a 4 weken bij de dealer, dus ze hebben tijd om te fixen wat er te fixen valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 30-09 10:02
Tempo_del_sole schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:14:
Als ik door dit topic heen lees kom ik meermalen tegen dat er een vibratie te voelen is in de auto met snelwegsnelheden vanaf 110KM/U. Ik heb dat ook en ben al een keer terug geweest naar de dealer. Die heeft de wielen opnieuw gebalanceerd (best vreemd na 1K KM dacht ik) maar dat heeft onvoldoende geholpen bij mij. Ik ga dinsdag weer langs bij de dealer, iemand anders met deze vibtraties al een oplossing gehad?
Ik had het ook (met de 20"wielen).
Zijn opnieuw gebalanceerd en niet meer gehad (ook niet heel veel gereden sindsdien).
De reden bij mij gaven ze aan de 6 weken op de boot. Maar kan het me haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
  • Laatst online: 04-09-2024
stimpyrulez schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:18:
[...]

Zijn opnieuw gebalanceerd en niet meer gehad (ook niet heel veel gereden sindsdien).
De reden bij mij gaven ze aan de 6 weken op de boot. Maar kan het me haast niet voorstellen.
Had ik ook wel eens begrepen en dat argument gebruikte mijn dealer in eerste instantie ook, totdat ik hem er op attent maakte dat hij voor mij al andere banden had gemonteerd, 19" all seasons in mijn geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
stimpyrulez schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:18:
[...]

Lijkt mij enorm stug. Of ze zijn niet gebalanceerd op de boot gezet. De gewichtsverdeling verandert niet als je even stilstaat.
Als je stevast over stoepjes heen dendert en er dan een loodje loslaat, dat zou impact kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffen83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:50
De auto waarmee ik een proefrit gedaan heb, had ook virbatie bij 110-130 km/h daarboven en eronder geen probleem.

Ben wel benieuwd of het bij iemand al structureel opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
asennamm schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:12:
[...]

Ziet er erg mooi uit. Ik zit ook te denken om een rode gt line aan te schaffen. Naast groen (maar helaas niet op de gt line te krijgen) en blauw toch wel dr mooiste kleur.

Heel veel veilige kilometers gewenst.
Zeker een aanrader, de diepe kleur rood maakt hem echt heel sportief en stijlvol. Dank!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Ik heb even moeten zoeken, maar ik heb een review gevonden van een kia ev6 plus. Nu heb je goed idee van de uitrusting en het kenteken NL is zichtbaar (verzekering)
De commentator is fantastisch!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
De Ideale Man schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:12:
Ik heb even moeten zoeken, maar ik heb een review gevonden van een kia ev6 plus. Nu heb je goed idee van de uitrusting en het kenteken NL is zichtbaar (verzekering)

[YouTube: Review KIA EV6 - De belangrijkste elektrische auto van dit moment - dagelijksauto.nl]
Haha, ik vond die video redelijk knullig overkomen, maar in ieder geval niet slecht.

Wat mij opviel is dat je tijdens het zij aanzicht een extra goed beeld krijgt van hoe groot de auto is wanneer de beste meneer in de auto zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Hoppo198 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:51:
[...]

Zo'n lijst is er. Zie de pin bij de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Is in de open data van de RDW ook het chassisnummer opgenomen?
Ik heb bij order al een chassisnummer gekregen, maar de auto zou nu plots niet meer leverbaar zijn.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Griffen83 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:51:
De auto waarmee ik een proefrit gedaan heb, had ook virbatie bij 110-130 km/h daarboven en eronder geen probleem.

Ik ben het ook maar het lijkt af te nemen met de tijd.
De kwaliteit van het geluid doet het tegenovergestelde 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06
JPoers83 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 02:30:
[...]

Voet los en uitrollen, zonder regeneratie.
Als je het filmpje bekijkt zie je dat hij zelf steeds speelt met level 0, 1, 2, 3. Dus hij laat hem niet zonder regeneratie rollen naar een stoplicht oid.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-07 13:19
henrov schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:45:
[...]

Ik ben het ook maar het lijkt af te nemen met de tijd.
De kwaliteit van het geluid doet het tegenovergestelde 😁
Waarschijnlijk te maken met platte kanten aan de banden vanwege het lange staan op de boot en zo. Zal na verloop van tijd wel minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Griffen83 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:51:

Ik heb ergens gelezen dat dit typisch KIA is en te maken zou hebben met problemen in de ophanging.
Wel reparabel overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:10
HansAuutB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:29:
[...]

Zo'n lijst is er. Zie de pin bij de openingspost.
Inderdaad! :)
Het zou mooi zijn als de mensen met issues (ook al zijn ze inmiddels opgelost) deze problemen willen vermelden in die lijst.

Probleem en evt oplossing invoeren:
https://forms.monday.com/...c53a303b9f55fc38ed?r=use1

Overzicht gemelde problemen & oplossingen:
https://view.monday.com/1...2b00329c597f09fe3c?r=use1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met het aansluiten van Apple Carplay of Android Auto? De auto blijft aangeven dat de kabel niet werkt als ik via USB-C aansluit. Gisteren werkte de USB-A wel gewoon, maar ook die is sinds vanochtend niet meer werkend. Ik blijf de melding krijgen dat de kabel niet goed zou zijn. Meerdere kabels geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
JPoers83 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:49:
[...]

En daarvan een mooie blauwe kleur?
Twee stuks blauwe GT-line AWD tot nu toe. Jij zou dan de N903RL moeten hebben, is dat niet het geval, dan zullen het er waarschijnlijk drie zijn (er zit nogal wat vertraging in de open data weergave).

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ERN5T
Leezer14 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:32:
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met het aansluiten van Apple Carplay of Android Auto? De auto blijft aangeven dat de kabel niet werkt als ik via USB-C aansluit. Gisteren werkte de USB-A wel gewoon, maar ook die is sinds vanochtend niet meer werkend. Ik blijf de melding krijgen dat de kabel niet goed zou zijn. Meerdere kabels geprobeerd.
De USB-C poorten zijn alleen om te laden (zie symbool bij de aansluiting). Alleen de USB-A is voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
ERN5T schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:34:
[...]

De USB-C poorten zijn alleen om te laden (zie symbool bij de aansluiting). Alleen de USB-A is voor data.
Aanvullend: met name vwb USB-A zitten er aanzienlijk kwaliteitsverschillen in de kabels.
Zorg dat je een goede kabel gebruikt. Probeer er meerdere.

Low-budget kabels probeer ik al niet eens voor Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Laatst online: 24-06 11:32
Adjo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:37:
[...]

En kwam ie er een beetje krasvrij door?
Ja hoor, geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
De Ideale Man schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:12:

[YouTube: Review KIA EV6 - De belangrijkste elektrische auto van dit moment - dagelijksauto.nl]
Vooral je laatste zin kon ik wel mee lachen.
Hij is inderdaad fantastisch.
Goed gevoel voor sarcasme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
HansAuutB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:33:
Is in de open data van de RDW ook het chassisnummer opgenomen?
Ik heb bij order al een chassisnummer gekregen, maar de auto zou nu plots niet meer leverbaar zijn.
Ben benieuwd.
Helaas de chassisnummers worden niet gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Wie weet wat de draaicirkel van een EV6 RWD is? Kan het niet vinden op het interwebs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.b
[...]

De ironie van t verhaal is dat ik nu weer met lege 12 v accu, Kia hulpdienst is onderweg. Maar begint nu echt irritant te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ERN5T
BDelamontagne schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:56:
Wie weet wat de draaicirkel van een EV6 RWD is? Kan het niet vinden op het interwebs...
De draaicirkel is 10,6m edit: 11,6m.

[ Voor 3% gewijzigd door ERN5T op 17-12-2021 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Volle of bijna lege accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zeker? Ik had gelezen 11,6m.

Bron: https://www.km77.com/coch...2021/estandar/informacion

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 17-12-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ook de bovenkant van de led bar achterop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
henrov schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:40:
[...]

Aanvullend: met name vwb USB-A zitten er aanzienlijk kwaliteitsverschillen in de kabels.

Ik heb er 1 van de action (usb-a naar micro usb en converter naar dopje naar usb-c).
Is 2m lang en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Misschien dat er verschil zit in de RWD en AWD. Als de voorwielen een motor aandrijving hebben is de draaicirkel misschien wat groter.
De RWD versie heeft iig een 10.nogwat draaicirkel (kleiner dan van mijn Volvo V40).

My bad. de Ioniq 5 heeft een draaicirkel van 10.6m
Voor de EV6 kon ik het niet vinden destijds tijdens mijn vooronderzoek. Ben er toen vanuit gegaan dat het zelfde platform gebruikt werd en dan ook de draaicirkel zou overeenkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door BlaTieBla op 17-12-2021 13:50 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
BlaTieBla schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:32:
[...]

Misschien dat er verschil zit in de RWD en AWD. Als de voorwielen een motor aandrijving hebben is de draaicirkel misschien wat groter.
De RWD versie heeft iig een 10.nogwat draaicirkel (kleiner dan van mijn Volvo V40).
Lol net de brochure van KIA eens ingekeken en zij zeggen een draaicirkel van 5.81 m voor alle versies gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrnt
  • Laatst online: 12-07-2024
De draaicirkel (RWD) is in ieder geval groter dan bij mijn MB A-klasse (11m draaicirkel), dus 11,6m zou best kunnen kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
- overbodig -

[ Voor 93% gewijzigd door Phusebox op 17-12-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BlaTieBla schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:32:
[...]

Wat is de bron van die 10.nogwat?

Ook hier staat 11,6m: https://autotijd.be/afmetingen/kia/ev6

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 17-12-2021 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:37:
[...]

Lol net de brochure van KIA eens ingekeken en zij zeggen een draaicirkel van 5.81 m voor alle versies gelijk.
De radius is dus 5,81 meter en de draaicirkel (diameter) is dus 11,62 m. Duidelijk. That settles it.

En 11,62m is behoorlijk... dat wordt nog een uitdaging in krappe parkeergarages?

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 17-12-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
henrov schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:40:
[...]

Heeft iemand een foto of filmpje of je de kabel netjes kunt weg werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
ERN5T schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:32:
[...]

Twee stuks blauwe GT-line AWD tot nu toe. Jij zou dan de N903RL moeten hebben, is dat niet het geval, dan zullen het er waarschijnlijk drie zijn (er zit nogal wat vertraging in de open data weergave).
Dan zijn het er volgens mij toch 2. Mijn begint met N6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:47:
[...]

De radius is dus 5,81 meter en de draaicirkel (diameter) is dus 11,62 m. Duidelijk. That settles it.

En 11,62m is behoorlijk... dat wordt nog een uitdaging in krappe parkeergarages?
Dat was mijn idee ook. En ik heb al in een aantal reviews commentaar gehoord over de behoorlijk grote draaicirkel. Misschien vandaar de optie om hemzelf te laten parkeren :+ :+ oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 30-09 15:56
Tempo_del_sole schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:14:
Heel herkenbaar. Vanaf dag 1 deed hij het...langzaam werd het beter en heb er niet over geklaagd. Maar nu 6 weken verder en 5000km is het sinds 2 weken helemaal terug en erger....maandag gaat hij naar dealer, wordt naar gekeken....

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Loei123
Daar is ie dan eindelijk!

Wat een bak, heel heel erg gaaf!

Het Meridian audio systeem meteen uitgeprobeerd maar dat valt mij vooralsnog niet tegen (DnB/dubstep). 8)
Na wat meer km's zal ik een wat uigebreidere post maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3m9gez-s0afNa2BarkWLciJ09aI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tt1gT6wL0oqhzyElH4c2DKUZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRhwHjRWssZ7Ct1cAq8BYwe9PCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6UAZWlCx1400UrGYiOnbuBG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyAgxWHVRUACAIKPiSuIq9OXE5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eKAVMf2yuXd56MlemauBvSa6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NuO7SVUC7sYPPGcTA5383xFrCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fyhDwTR6njtGHFnG25D4rLGV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
Je hebt gelijk, mijn fout, het is 11,6m. Ik had de draaicirkel graag wat kleiner gezien en de wens is de vader van de gedachte…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 30-09 15:56
ERN5T schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:58:
[...]

Je hebt gelijk, mijn fout, het is 11,6m. Ik had de draaicirkel graag wat kleiner gezien en de wens is de vader van de gedachten…..
Eens...logisch dat mijn buren klagen over achteruitrijsignaal...moet wel 2 x steken om achteruit de oprit te kunnen komen.. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
Loei123 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:57:

Het Meridian audio systeem meteen uitgeprobeerd maar dat valt mij vooralsnog niet tegen (DnB/dubstep). 8)
Gaaf, geniet ervan!!

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBronkhorst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Nvr mnd = me is idiot.

[ Voor 95% gewijzigd door MBronkhorst op 17-12-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Heeft iemand al ondervonden hoe het kinderslot op de achterdeuren werkt?

Nevermind, was al ingeschakeld. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Loei123 op 17-12-2021 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leezer14
De Ideale Man schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:47:
[...]

Heeft iemand een foto of filmpje of je de kabel netjes kunt weg werken?
Precies deze vraag wilde ik net posten :*) Ik lees even mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox

Je oprit is te kort... :+

Enjoy. Beetje het gevoel alsof alle vaste posters in dit topic al hun auto hebben... nu ik nog over een half jaar :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
Volgens dit nieuwsbericht krijgt de Ioniq 5, en logischerwijs de EV6 zou je denken, de gewenste pre-heat functionaliteit als je naar een oplader navigeert. Uitrol in de eerste helft van 2022.

https://motor.no/bil/hyun...Q9-q1bSAvBO6f-gOpmywvxUjg

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 17-12-2021 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:41:
[...]

Je oprit is te kort... :+

Enjoy. Beetje het gevoel alsof alle vaste posters in dit topic al hun auto hebben... nu ik nog over een half jaar :X
Lol diegene onder ons die de GT in bestelling hebben staan hebben nog meer geduld nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:46:
[...]

Lol diegene onder ons die de GT in bestelling hebben staan hebben nog meer geduld nodig :+
Maar die krijgen dan ook een monster van een auto voor een koopje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:47:
[...]

Maar die krijgen dan ook een monster van een auto voor een koopje :9
Ja en hopelijk volledig werkende zoals het hoort ... want 67000 is niet echt een koopje :+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JPoers83

Afleverdag vandaag, zo blij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LH_MPlBv3b0K23AO_xkdvUB2taQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFHuEUueLtsI861ObH40hKNk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFCzB_PPReb1P5mC6950cR_5PNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cG4T0xDq75AcRcQMPVOS1R5D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-9P8sWIKFZEMa2VK6N2TapbQ-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xs85qMFNR41nh62bVCfoITE1.jpg?f=fotoalbum_large

De optima PHEV is beschikbaar bij auto Vermeulen in Goes. O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-09 20:27
@Loei123 Eindelijk! Gefeliciteerd man! Wanneer komt de EV6 meetup in Twente? Kan @stimpyrulez ook meedoen :+
Leezer14 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:28:
[...]

Precies deze vraag wilde ik net posten :*) Ik lees even mee!
En @De Ideale Man

Ik heb de kabel vanuit de USB-A aansluiting recht naar onderen, onder de vloermat door. Richting passagierskant, onder de console weggedrukt. En daar komt hij bij de passagiersstoel weer omhoog. Heb hem nu nog los zitten, maar denk erover om hem met een kabelklem-plakker-achtig-ding hem vast te maken zodat ie altijd op één plek ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asennamm
Post op het Ioniq5 topic hier op Tweakers.
Maar zullen ze bij de EV6 dan hopelijk ook doen.

Article in Norwegian, but in short terms it states;

"A new update will come in the first half of 2022 that enables battery pre-heating run by the navigation. This means that when you select a charger in the cars navigation the car will start pre-heating the battery before reaching the charging station to allow better charging performance. This will drasticly improve rapid charging in the winter and eliminate "cold gating"."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Afbeeldingslocatie: https://youtu.be/wKmGO3TjU2Q

Ze zijn gearriveerd en 1 is voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
jefjef schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:39:
[Afbeelding]

Ze zijn gearriveerd en 1 is voor mij!
Hahaha, waar is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

WASSINK Doetinchem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broerrr
  • Laatst online: 23-02-2023
Wordt net gebeld door de dealer. Auto heeft de boot gemist...Das balen, komt nu pas wk 1-2022 aan. |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Broerrr op 17-12-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrnt
  • Laatst online: 12-07-2024
asennamm schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:36:
Post op het Ioniq5 topic hier op Tweakers.
Maar zullen ze bij de EV6 dan hopelijk ook doen.

Article in Norwegian, but in short terms it states;

"A new update will come in the first half of 2022 that enables battery pre-heating run by the navigation. This means that when you select a charger in the cars navigation the car will start pre-heating the battery before reaching the charging station to allow better charging performance. This will drasticly improve rapid charging in the winter and eliminate "cold gating"."
Mooi, hopelijk komt er ook nog een handmatige pre-heat functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:17
Franciesco schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:21:
[...]

Inderdaad! :)
Het zou mooi zijn als de mensen met issues (ook al zijn ze inmiddels opgelost) deze problemen willen vermelden in die lijst.

Probleem en evt oplossing invoeren:
https://forms.monday.com/...c53a303b9f55fc38ed?r=use1

Overzicht gemelde problemen & oplossingen:
https://view.monday.com/1...2b00329c597f09fe3c?r=use1
Hoe kan ik bij een gemeld probleem updaten met de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Broerrr schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:53:
Wordt net gebeld door de dealer. Auto heeft de boot gemist...Das balen, komt nu pas wk 1-2022 aan. |:(
Geen lease hoop ik? -.-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
grotegok schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:03:
[...]

Hoe kan ik bij een gemeld probleem updaten met de oplossing?
Effe kijken of @Anunnaki daar iets voor kan regelen
Pagina: 1 ... 70 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic