Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-09 20:43
Gisteren mijn EV6 moeten laten afslepen door opnieuw een soort zombiemodus waarbij de auto niet in ready mode wil gaan en aangeeft 'controleer schakelblokkeringssysteem'.

Vandaag de auto gelukkig weer terug. Er zijn 5 softwareupdates uitgevoerd waaronder een voor de verwarming (waar ik toevallig geen last van had), maar veel belangrijker, eentje die de zombiemodus voorkomt. Volgens de dealer kan het probleem zich voordoen wanneer de bestuurder de auto in de versnelling probeert te zetten voordat de ready modus beschikbaar is. Door een bug is (was) dit mogelijk en blokkeert de auto als onderdeel van een veiligheidsbeleid.

Na de update lijkt de auto sneller in ready modus te komen en kan ik ook hem ook direct in de versnelling zetten, zelfs voordat hij in ready modus staat.

Dus mocht je vaker last hebben van de zombiemodus, het komt waarschijnlijk door een foutieve handeling. Maar je kunt dus even je dealer bellen en de nieuwe update vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:04
Dartlink schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:16:
@Loei123 Eindelijk! Gefeliciteerd man! Wanneer komt de EV6 meetup in Twente? Kan @stimpyrulez ook meedoen :+
Ja leuk. Kom ik ook. Ik vertegenwoordig Brabant dan wel ff.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Anunnaki schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:24:
[...]

Ja leuk. Kom ik ook. Ik vertegenwoordig Brabant dan wel ff.
Joe, Noord-Holland present! Vast een leuke snellader te vinden in Twente, haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BelgNL
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-11-2024

Nog een review. Kia EV6 vs Polestar 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
grotegok schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:03:
[...]

Hoe kan ik bij een gemeld probleem updaten met de oplossing?
stimpyrulez schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:02:
[...]

Effe kijken of @Anunnaki daar iets voor kan regelen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLizLNkCp8JLJTBA1gDGLINF6Ys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0Ns1o4ToPgZOOMRpVHifDSU4.png?f=fotoalbum_large

Heb een formulier gemaakt waar je dit kan toevoegen.
Aanpassen van de lijst

Probleem melden
Overzicht problemen en wensen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
JPoers83 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:41:
[...]

Afleverdag vandaag, zo blij.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De optima PHEV is beschikbaar bij auto Vermeulen in Goes. O-)
213 dagen heb je hier op gewacht? 8) Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:52
Onderweg zojuist het spontaan beslaan van de ruiten ervaren.

Als oplossing de ventilatie op de voorruit gezet en de temp wat hoger zodat de heater aan ging, de rest van de rit geen klachten gehad.

Ik heb auto climate overigens uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 28-09 21:32
Bogey555 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:37:
[...]

Lol net de brochure van KIA eens ingekeken en zij zeggen een draaicirkel van 5.81 m voor alle versies gelijk.
Het zal de straal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:16:
@Loei123 Eindelijk! Gefeliciteerd man! Wanneer komt de EV6 meetup in Twente? Kan @stimpyrulez ook meedoen :+
Ik doe wel mee hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 10:35

lawnmower

Elvis lives..

Het viel me op dat het 'slimme groot licht' me niet echt opviel tot nu toe. Nagekeken in het boekje, zou ik dit aan moeten kunnen zetten in het menu (instellingen > voertuig > lichten > HBA). Deze hele menu optie ontbreekt bij mij. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
lawnmower schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:57:
Het viel me op dat het 'slimme groot licht' me niet echt opviel tot nu toe. Nagekeken in het boekje, zou ik dit aan moeten kunnen zetten in het menu (instellingen > voertuig > lichten > HBA). Deze hele menu optie ontbreekt bij mij. Hebben meer mensen dit?
Ik ga het morgen checken.

Ik heb de automatten ook nog eens geïnspecteerd en het oogt mooi en kwalitatief, maar het zijn zeker geen velours matten. Het lijkt eigenlijk een soort hoog kwaliteit naaldvilt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

De Kia EV6 is by far de mooiste auto wat dit jaar op de markt is gebracht. Vanavond heb ik even de Kia EV6 van @Loei123 mogen bewonderen. Wat een bizar mooie auto.
Porsche heeft met de Taycan al eerder in het hogere luxe segment laten zien dat elektrisch rijden echt niet saai hoeft te zijn. Dat heeft Kia nu gedaan met het midden segment. De looks, zowel van binnen en buiten zijn gewoon mooi en het zit 'm in de details.
Jammer dat merken zoals Tesla dat niet begrijpen (suffe rijdende computers met een stuur :X ).
*Tux3.14 is een beetje jaloers op alle Tweakers met een EV6. Mocht er over een paar jaar in de occasion markt EV6 auto's verschijnen met de kop er af, dan maakt de EV6 zeker een kans om hier ook op de oprit te komen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-09 20:27
lawnmower schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:57:
Lichtstand op auto zetten. En als dimlichten aan zijn, dan pookje 1x van je afduwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabianno1234
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-01-2023
mrbubble456 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:03:
Gisteren mijn EV6 moeten laten afslepen door opnieuw een soort zombiemodus waarbij de auto niet in ready mode wil gaan en aangeeft 'controleer schakelblokkeringssysteem'.

Vandaag de auto gelukkig weer terug. Er zijn 5 softwareupdates uitgevoerd waaronder een voor de verwarming (waar ik toevallig geen last van had), maar veel belangrijker, eentje die de zombiemodus voorkomt. Volgens de dealer kan het probleem zich voordoen wanneer de bestuurder de auto in de versnelling probeert te zetten voordat de ready modus beschikbaar is. Door een bug is (was) dit mogelijk en blokkeert de auto als onderdeel van een veiligheidsbeleid.

Na de update lijkt de auto sneller in ready modus te komen en kan ik ook hem ook direct in de versnelling zetten, zelfs voordat hij in ready modus staat.

Dus mocht je vaker last hebben van de zombiemodus, het komt waarschijnlijk door een foutieve handeling. Maar je kunt dus even je dealer bellen en de nieuwe update vragen.
Dit had ik gisteren ook. Is denk gekomen door hem aan te zetten in acc mode. En daarna weg willen rijden. Je krijgt de ev6 dan ook niet meer op slot. Heb dit op kunnen lossen door de aan/uit knop zonder rem in te drukken. En daarna met rem. Toen schoot hij weer in ready. Dacht wel even, daar gaan we!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
Loei123 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:08:
[...]

Ik ga het morgen checken.

Ik heb de automatten ook nog eens geïnspecteerd en het oogt mooi en kwalitatief, maar het zijn zeker geen velours matten. Het lijkt eigenlijk een soort hoog kwaliteit naaldvilt.
Velours matten zijn er als optie/accessoire voor 59 euro.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Phusebox schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:22:
[...]

Ook de bovenkant van de led bar achterop?
Er zijn mijn geen krassen opgevallen. Maar een auto is voor mij een gebruiksvoorwerp. Ik kijk er niet met een vergrootglas naar of er krassen zijn. Mijn vorige kreeg allen een standaard wasbeurt van de garage als hij weer eens voor een beurt was geweest. Dus zeg maar een keer per jaar. Dat deze nu een wasbeurt kreeg was alleen maar omdat ik wilde ontdekken of ik de laadpas van de LM ook kon gebruiken voor de wasstraat. En dat ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
EricEB schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:04:
[...]

Eens...logisch dat mijn buren klagen over achteruitrijsignaal...moet wel 2 x steken om achteruit de oprit te kunnen komen.. 8)7
Went vanzelf, ik kan mijn EV6 na vier weken oefenen, bijna in 1 keer achteruit in de krappe parkeerplaats steken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 14:12
Fabianno1234 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:30:
[...]

Dit had ik gisteren ook. Is denk gekomen door hem aan te zetten in acc mode. En daarna weg willen rijden. Je krijgt de ev6 dan ook niet meer op slot. Heb dit op kunnen lossen door de aan/uit knop zonder rem in te drukken. En daarna met rem. Toen schoot hij weer in ready. Dacht wel even, daar gaan we!!!
Toevallig...exact zelfde had ik vanavond ook. Ik weet heel goed hoe te starten door te wachten op groene Ready...
maar ik was ongeduldig, wilde al in D gaan zonder Ready...en boem. Vast. Zombie...shit. Niets deed het meer...
Geen paniek, met geduld auto weten uit te zetten met EV knop. Even wachten...en opnieuw starten, voet op de rem en ja hoor, Raedy in groen en D deed het weer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
Loei123 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:35:
Ik heb auto climate overigens uit staan.
Auto Climate staat standaard aan bij mij en nergens problemen mee. Altijd warm en geen ramen die beslaan. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Anunnaki schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:26:
[...]

Auto Climate staat standaard aan bij mij en nergens problemen mee. Altijd warm en geen ramen die beslaan. 🤔
Ik hou niet van automatisch veranderende ventilatorsnelheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Yes! Mijn Ev6 interstellar Grey is gearriveerd! 28-12 uitleveren! Gisteren even bekeken. Mooie kleur, maar zal ‘m echt nog wel wat mooier gaan maken met wrappen.

Hopen dat kabinetplannen geen roet in eten gooit (dealers / garage ook dicht?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

king_dude schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:13:
Yes! Mijn Ev6 interstellar Grey is gearriveerd! 28-12 uitleveren! Gisteren even bekeken. Mooie kleur, maar zal ‘m echt nog wel wat mooier gaan maken met wrappen.

Hopen dat kabinetplannen geen roet in eten gooit (dealers / garage ook dicht?)
In de vorige volledige lockdown waren de showrooms voor verkoop inderdaad dicht. Echter in de werkplaats werd gewoon gewerkt. Daarnaast hadden dealers wel allerlei manieren om alsnog nieuwe auto’s te verkopen en af te leveren. Bijvoorbeeld door een nieuw geleverde auto gewoon te bezorgen. Bij proefritjes werd ie voor de deur gezet. Ik zou er niet al te bang voor zijn eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Japie.b schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:56:
[...]

De ironie van t verhaal is dat ik nu weer met lege 12 v accu, Kia hulpdienst is onderweg. Maar begint nu echt irritant te worden.
Vervelend dat het je al 2x is overkomen. Hoe is het uieindelijk opgelost? Nieuwe accu?

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Anunnaki schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:04:
[...]

213 dagen heb je hier op gewacht? 8) Gefeliciteerd!
Ow maar 213 dagen, voor het afleveren duurde het erg lang. Nu ik eenmaal rond kan rijden ben ik dat alweer vergeten!

Geweldige wagen, nog maar 100km verder. Maar zit echt prima rijdt super, vooral ff met vol power. Looks super. En verlichting savonds op standje auto echt heel goed. (Snap de opmerkingen hierboven niet zo goed)

Helaas is die 1x in niet-ready mode gegaan. Lang leve steeksleutel 10 en een losse accupool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
Zojuist voor het eerst snel laden bij Ionity.. hoogste snelheid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2xOhrMNKiY8QydM78i5qJtlnfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/puLCSqPOsNG3gr46kljf5pJ7.jpg?f=fotoalbum_large

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Toch wel bijzonder dat helemaal niemand de 230/250 kwh haalt?

Bjorn Nyland haalt het toch regelmatig in zijn video's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
JPoers83 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:41:
[...]

Afleverdag vandaag, zo blij.

De optima PHEV is beschikbaar bij auto Vermeulen in Goes. O-)
Heel veel plezier ermee.
Blauw is toch ook wel een erg mooie kleur.

Heel veel veilige kilometers gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09

Hier wordt ook een test gedaan bij 3 graden (snellader 350kw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
Loei123 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:57:
Daar is ie dan eindelijk!

Wat een bak, heel heel erg gaaf!

Het Meridian audio systeem meteen uitgeprobeerd maar dat valt mij vooralsnog niet tegen (DnB/dubstep). 8)
Na wat meer km's zal ik een wat uigebreidere post maken.
Ook jij gefeliciteerd.
Ziet er netjes uit.
Ik heb nu een zwarte auto en wil na acht jaar wel een andere kleur. Dus daarom is zwart niet de kleur voor mij.

Heel veel veilige kilometers toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Gisteren eerste x geladen bij Ionity:
132 kW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTw9xrAwtffPf7gdgbLnK6l2UUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjdbp1fOO0wioUDZNnRFhWxS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Ik zie net op Instagram iets opvallends...iets wat ik zelf heel graag wil.

Een lichte achtergrond bij navigatie gebruik....maar dan niet het hele scherm wit/licht...
Hoe krijgen ze deze combi ? Is volgens mij wel origineel Kia navi....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dt-vZsfZlZTECiBoxEJjgxtJEnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HoIDwfZbePpFjotYZFgd1beK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
Loei123 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:57:
Toch wel bijzonder dat helemaal niemand de 230/250 kwh haalt?

Bjorn Nyland haalt het toch regelmatig in zijn video's.
Korter na elkaar laden?
Dan is de accu warmer.

Hopelijk komt de update voor batterij voorverwarmen ook naar de EV6.
Komt in ieder geval voor de Ioniq5, dus zal wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

EricEB schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:05:

Een lichte achtergrond bij navigatie gebruik....maar dan niet het hele scherm wit/licht...
[Afbeelding]
Volgens mij is dat linkerdeel carplay (iOS) en dat rechterdeel is de splitscreen mogelijkheid (door met je vinger aan de rechterkant van de schermrand te tikken.
Volgens mij is dat redelijk standaard.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
EricEB schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:05:

[Afbeelding]
Inderdaad CarPlay met een eigen Navigatie, niet de standaard van Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.b
  • Laatst online: 22-01 23:50
FREAKJAM schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:13:
[...]

Vervelend dat het je al 2x is overkomen. Hoe is het uieindelijk opgelost? Nieuwe accu?
Idd pechhulpdienst heeft er weer wat leven in gekregen en gelijk naar dealer gereden. Ze hebben er een nieuwe ingezet. Ik denk dat er ergens een dieper probleem zit. Pechhulpdienst had t al over 6 gevallen. Er zijn er dus meer. Keep fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Dartlink schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 21:21:
[...]

Lichtstand op auto zetten. En als dimlichten aan zijn, dan pookje 1x van je afduwen
Maar hoe krijg je hem weer uit die stand? Ben er nog niet achter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hape4
  • Laatst online: 31-10-2024
Goedemiddag, ik ben sinds iets meer dan een week ook de trotse bezitter van een EV6, een zwarte RWD met het grote accupakket in GT-line.
Tot op heden geen hele spannende zaken, wel een paar kanttekeningen :

Meridian klinkt echt goed, nog beter dan in mijn vorige auto
Stuurt strak
Ik kan een prima zitpositie vinden
Het laden gaat tot nu toe inderdaad bij lange na niet zo snel als geadverteerd (koude accu?)
Tot nu toe 1x gemerkt dat de temperatuur in het interieur zomaar omlaag ging
Het meest storende vind ik echter de trilling in de auto. Bij pakweg 60km/h begint het al en op sommige snelheden hoor je het ook echt duidelijk. Komende week staat een afspraak bij de dealer gepland. Dat moet echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
KingOfNorway schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:34:
[...]

Maar hoe krijg je hem weer uit die stand? Ben er nog niet achter.
Mits groot licht dan aan staat door middel van de auto stand. Dan linker pookje naar je toe trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anunnaki
king_dude schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:13:
Nice, nu echt aftellen.
Foto's hier plaatsen na de behandeling is verplicht! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Zijn er geen geruchten bekend dat Kia een soort Tesla/Polestar/ABRP systeem bouwt die de navigatie route incl. laadstops genereert gekoppeld aan je werkelijke verbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
Vandaag een proefrit gemaakt met een EV6 rwd gt line.
Ik heb niet de tijd gehad om uitgebreid met de instellingen te spelen, maar deze zaken vielen me op.

1. Met mijn 1,84 en 73 kg kreeg ik geen zitpositie gevonden die helemaal goed voelde. Vooral het stuur kan voor mij niet ver genoeg naar me toe en omlaag. Ook staat de stoel toch wel hoog. Wanneer ik voor mijn gevoel dicht genoeg bij het stuur zit komen mijn benen te dicht bij de stuurkolom.

2. Een tijdje heb ik in de i-pedal stand gereden. Na afremmen of stoppen voor een rotonde reageerde het gas eh stroompedaal erg loom op stroom geven (drivemode NORMAL). Iemand die dit herkent?

3. Na een half uur begon de auto dicht te trekken. Met drie personen in de auto en regenachtig weer.

4. Met de stoel in de laagste stand vond ik de hoofdruimte niet overhouden. De verkoper bij de dealer zei dat de hoofdruimte zonder zonnedak 5 centimeter meer is.

5. De kofferbakruimte is breed en diep, maar erg laag.

Positief dan wel weer het rijcomfort van een automaat en het instant koppel. De ruimte op de achterbank, het uiterlijk en de afwerking.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Japie.b
  • Laatst online: 22-01 23:50
Met trekhaak en fietsdrager. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0jP7QVdBJipdRenhHfZ1ZEYs4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ma7ws73F06bHfXKsFTz4m4bV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

De EV6 heeft geen wireless Carplay mogelijkheid en de kans is klein dat die er gaat komen begreep ik. Dus dan maar aan de gang met een 'dongle' oplossing.
Aan de hand van diverse fora en YT-filmpjes heb ik de CarLinKit gekocht (Carlinkit 2.0/3.0 Wireless Apple CarPlay Adapter Dongle for Wired CarPlay - 2.0 + BLACK (U2W Plus)). Deze kwam van de week binnen en zojuist eens in de auto aangesloten.

De onderstaande foto's/screenshots staan misschien niet helemaal in de juiste volgorde, maar met de begeleidende tekst zal het vast wel te volgen zijn.

Toen ik de dongle uit de door haalde heb ik hem eens aangesloten op een USB adapter om te kijken of de software een update moest krijgen (er zit een manual bij met daarin de update instructies). Dat bleek niet het geval te zijn. Wat me wel opviel is dat het uitgezonden SSID 'VOLKSWAGENFE' was...
Euh... ik had toch niet de verkeerde besteld?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E643YhziD8-1Bo8CBgfRPm8zZZA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dod48QoWvS2n7BlQnSIOoHwc.png?f=fotoalbum_large

(het standaard wachtwoord voor het SSID is overigens 12345678)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_LRv0aqHRrujeVFKh1ge31R__g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZDsoZ01hCGTVg4RzQRa00Gfc.png?f=fotoalbum_large

Na het verbinden met het VOLKSWAGENFE SSID komt er een Apple CarPlay dialoog op het scherm in de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRKzlSsuiGUF5HazhvrbKx9HPF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aN4B0l1zTweJ7VTwX2lvK4VS.jpg?f=fotoalbum_large

en nog 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ApbxfY4cpCqVPj-BNUH6UpL4fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YEPRfOu3I62DAuwVS4wBqjf.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf dat moment wordt de dongle ook aangepast en verandert VOLKSWAGENFE in KIAED

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmC0MA7FwQU7MYU-ar-UyJWQf5s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MTSEnLGYR8nvXDRWNXD6rhoh.png?f=fotoalbum_large

en komt er een Bluetooth signaal in de lucht met daarin een KIA verwijzing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wj7hCdwFatY1MaLd8byP_9GAHe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCIxqfqL6bPv10IqlnqKOnjH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaZeaLx5rFbKukiUn4SPz2kGXNc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5IC4PdqjSlHcyTstqRkyOmdy.png?f=fotoalbum_large

Bij het selecteren van de KIA Bluetooth verbinding wordt gevraag of CarPlay gebruikt moet worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCP9MCCWRK6bJLDVPvOVzVM0akI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeySGYZLrUepqsIs29QI1T05.jpg?f=fotoalbum_large

En vanaf dat moment:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75NdkrKdTu7--hp3J4BG_kMGr0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhEK0YFWJsk1C3oBlIpPLwAg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_HT7Pu3FTzsl4hKgmxCdcMlzwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nrkFzyBRkFMA1ESDAuRaTAtB.png?f=fotoalbum_large

Als laatste, met wat klittenband (not included in the CarLinKit package!!) de dongle vastzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNbyDuHLjYvbgNQ4KcAkZIvzWec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJOrrfjahtD4JnwZE1IsqkHa.jpg?f=fotoalbum_large

Rood lampje: geen verbinding met een iPhone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxqVFOrBAHaSDLEq3rvwyFeJFQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DEYAtvdCwJzbQpjoMreQvDY.jpg?f=fotoalbum_large

Groen lampje: verbinding met een iPhone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6K91s1_raqMYGHVdeZRdAJAzaVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wemH8hhe0Io7SMkLZeZXzQfb.jpg?f=fotoalbum_large

Gebruik
De interface is snel. Ik merk geen verschil met bedraad. Het opstarten en verbinden bij het in de auto stappen gaat ook goed. Enige punt waar je even rekening mee moet houden (en dat is niet aan de dongle te wijten) is dat wanneer je nog WiFi verbinding hebt van bijv. je huis er dan geen automagische verbinding met de CarLinKit gemaakt wordt. Je moet dan echt even het KIAED SSID kiezen binnen je wireless instellingen. Als je de wired variant gebruik heb je daar uiteraard geen last van.

Ik moet nog wel een duurtest doen om te kijken of de verbindingen ook stabiel blijven.

Volgende project/zoektocht is een (platte rechthoekige) QI lader voor de telefoon in de auto. Liefst 1 die op de plek past waar nu de uitsparing zit voor de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPoers83
asennamm schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:09:
Ik heb niet de tijd gehad om uitgebreid met de instellingen te spelen, maar deze zaken vielen me op.

1. Met mijn 1,84 en 73 kg kreeg ik geen zitpositie gevonden die helemaal goed voelde. Vooral het stuur kan voor mij niet ver genoeg naar me toe en omlaag. Ook staat de stoel toch wel hoog. Wanneer ik voor mijn gevoel dicht genoeg bij het stuur zit komen mijn benen te dicht bij de stuurkolom.

2. Een tijdje heb ik in de i-pedal stand gereden. Na afremmen of stoppen voor een rotonde reageerde het gas eh stroompedaal erg loom op stroom geven (drivemode NORMAL). Iemand die dit herkent?

3. Na een half uur begon de auto dicht te trekken. Met drie personen in de auto en regenachtig weer.

4. Met de stoel in de laagste stand vond ik de hoofdruimte niet overhouden. De verkoper bij de dealer zei dat de hoofdruimte zonder zonnedak 5 centimeter meer is.

Positief dan wel weer het rijcomfort van een automaat en het instant koppel. De ruimte op de achterbank, het uiterlijk en de afwerking.
1. Ik ben 1.80m gewicht afhankelijk van de tijd van het jaar 8)7 kan de stoel best laag zetten, zo erg zelfs dat mijn benen eigenlijk te vlak zitten. Dus tandje omhoog. Stuur bewust ook iets omhoog zodat ik het hele scherm zie en ik nog met het been kan sturen...stt niet hardop zeggen.

2. Ipedal zorgt inderdaad voor vertraging. Dat heb ik ook gemerkt. Maar bij de eniro die ik wel eens leende kwam dat ook voor. Afremmen prima, versnellen moah...

3. Nog geen last van gehad, snelheid beslaan wel afhankelijk van sterkte climaatstand.

4. Hoofdruimte kan meer. Maar vind ik zelf niet storend, ongeveer 3/4 vingers ruimte

5. Kofferbak tov mijn optima valt zeker niet tegen. Mis wat hoogte maar krijg breedte ervoor terug. In worstcase(vakantie) kan de hogere vloer er helemaal uit.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Vraag, waar zit bij jullie de noodhamer. Bij mij rechts tegen middenconsole. Wat een waardeloze plek. Als bestuurder onbereikbaar, en hij steekt uit. Wie idee voor betere/mooiere plek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven-J
  • Laatst online: 16-06-2024
EricEB schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 00:25:
[...]

Toevallig...exact zelfde had ik vanavond ook. Ik weet heel goed hoe te starten door te wachten op groene Ready...
maar ik was ongeduldig, wilde al in D gaan zonder Ready...en boem. Vast. Zombie...shit. Niets deed het meer...
Geen paniek, met geduld auto weten uit te zetten met EV knop. Even wachten...en opnieuw starten, voet op de rem en ja hoor, Raedy in groen en D deed het weer...
Mijn truc is aanzetten, gordel om en dan D of R. Tot nu toe geen zombies meer gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
JPoers83 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:35:
[...]

1. Ik ben 1.80m gewicht afhankelijk van de tijd van het jaar 8)7 kan de stoel best laag zetten, zo erg zelfs dat mijn benen eigenlijk te vlak zitten. Dus tandje omhoog. Stuur bewust ook iets omhoog zodat ik het hele scherm zie en ik nog met het been kan sturen...stt niet hardop zeggen.

2. Ipedal zorgt inderdaad voor vertraging. Dat heb ik ook gemerkt. Maar bij de eniro die ik wel eens leende kwam dat ook voor. Afremmen prima, versnellen moah...

3. Nog geen last van gehad, snelheid beslaan wel afhankelijk van sterkte climaatstand.

4. Hoofdruimte kan meer. Maar vind ik zelf niet storend, ongeveer 3/4 vingers ruimte

5. Kofferbak tov mijn optima valt zeker niet tegen. Mis wat hoogte maar krijg breedte ervoor terug. In worstcase(vakantie) kan de hogere vloer er helemaal uit.

Succes met je keuze!
Bedankt voor het delen van je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
JPoers83 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:37:
Vraag, waar zit bij jullie de noodhamer. Bij mij rechts tegen middenconsole. Wat een waardeloze plek. Als bestuurder onbereikbaar, en hij steekt uit. Wie idee voor betere/mooiere plek?
Onderkant klep middenconsole?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Bij mij zit hij links onder de klep waar de OBD dongle geplaatst kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Bij mij boven de usb poort voor het vak onder de middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zit die al gemonteerd bij aflevering? Zal de garage wel doen dan neem ik aan? Ik doe dat liever zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
BlaTieBla schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:29:
De EV6 heeft geen wireless Carplay mogelijkheid en de kans is klein dat die er gaat komen begreep ik. Dus dan maar aan de gang met een 'dongle' oplossing.
Aan de hand van diverse fora en YT-filmpjes heb ik de CarLinKit gekocht (Carlinkit 2.0/3.0 Wireless Apple CarPlay Adapter Dongle for Wired CarPlay - 2.0 + BLACK (U2W Plus)). Deze kwam van de week binnen en zojuist eens in de auto aangesloten.

De onderstaande foto's/screenshots staan misschien niet helemaal in de juiste volgorde, maar met de begeleidende tekst zal het vast wel te volgen zijn.

Toen ik de dongle uit de door haalde heb ik hem eens aangesloten op een USB adapter om te kijken of de software een update moest krijgen (er zit een manual bij met daarin de update instructies). Dat bleek niet het geval te zijn. Wat me wel opviel is dat het uitgezonden SSID 'VOLKSWAGENFE' was...
Euh... ik had toch niet de verkeerde besteld?!

[Afbeelding]

(het standaard wachtwoord voor het SSID is overigens 12345678)

[Afbeelding]

Na het verbinden met het VOLKSWAGENFE SSID komt er een Apple CarPlay dialoog op het scherm in de auto.

[Afbeelding]

en nog 1

[Afbeelding]

Vanaf dat moment wordt de dongle ook aangepast en verandert VOLKSWAGENFE in KIAED

[Afbeelding]

en komt er een Bluetooth signaal in de lucht met daarin een KIA verwijzing.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij het selecteren van de KIA Bluetooth verbinding wordt gevraag of CarPlay gebruikt moet worden.

[Afbeelding]

En vanaf dat moment:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als laatste, met wat klittenband (not included in the CarLinKit package!!) de dongle vastzetten.

[Afbeelding]

Rood lampje: geen verbinding met een iPhone
[Afbeelding]

Groen lampje: verbinding met een iPhone
[Afbeelding]

Gebruik
De interface is snel. Ik merk geen verschil met bedraad. Het opstarten en verbinden bij het in de auto stappen gaat ook goed. Enige punt waar je even rekening mee moet houden (en dat is niet aan de dongle te wijten) is dat wanneer je nog WiFi verbinding hebt van bijv. je huis er dan geen automagische verbinding met de CarLinKit gemaakt wordt. Je moet dan echt even het KIAED SSID kiezen binnen je wireless instellingen. Als je de wired variant gebruik heb je daar uiteraard geen last van.

Ik moet nog wel een duurtest doen om te kijken of de verbindingen ook stabiel blijven.

Volgende project/zoektocht is een (platte rechthoekige) QI lader voor de telefoon in de auto. Liefst 1 die op de plek past waar nu de uitsparing zit voor de telefoon.
Thanks voor de uitgebreide uitleg en screenshots!

Ik heb nog wel een vraag; is de resolutie hetzelfde als wanneer je hem rechtstreeks bekabeld aansluit op de auto? Ik meende iets gelezen te hebben dat de resolutie minder word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:34:
Zit die al gemonteerd bij aflevering? Zal de garage wel doen dan neem ik aan? Ik doe dat liever zelf.
Bij mij was ie ook vooraf al geplaatst... Aan de kant van passagiers deur onder het dashboardkastje 8)7

Moet ik ook nog even verplaatsen, of een tweede kopen voor de bestuurder. Misschien vind ik zelf dat laatste wel prettiger voor als de ander in de auto onwel is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Ja ook zeker niet blij mee dat dat als is gebeurd. Hoop als die loskomt je er niks van ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
JPoers83 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:28:
[...]

Ja ook zeker niet blij mee dat dat als is gebeurd. Hoop als die loskomt je er niks van ziet.
Ik heb zelf nog een zwarte liggen, die ga ik gebruiken. Valt niet zo op (en ja ik snap dat het de bedoeling is dat je opvalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:10
Yilar schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:38:
Zojuist voor het eerst snel laden bij Ionity.. hoogste snelheid:

[Afbeelding]
Bij 72% SoC is 133kW niet zo’n gekke waarde. Het kan wat hoger, volgens mij max ca 155kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Anunnaki schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:03:
Gisteren eerste x geladen bij Ionity:
132 kW

[Afbeelding]
Idem aan mijn voorgaande bericht (hier boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Phusebox schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 23:22:
[...]

Velours matten zijn er als optie/accessoire voor 59 euro.
Tijdens het offertegesprek met mijn dealer had ik nagevraagd welke soort matten standaard geleverd werden. Zijn antwoord was toen velours… dus ik mag hopen dat dat er straks ook in zit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Franciesco schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:27:
[...]

Tijdens het offertegesprek met mijn dealer had ik nagevraagd welke soort matten standaard geleverd werden. Zijn antwoord was toen velours… dus ik mag hopen dat dat er straks ook in zit…
Het is zeker geen velours.
Ook bijzonder dat dat een optie moet zijn op een dergelijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Hmm, ok. Dat zal dan nog wel even een discussie worden. Helaas heb ik die vraag en antwoord van destijds niet op papier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
BlaTieBla schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:45:
[...]

Zo. Nu ook in de auto;
[Afbeelding]

De anti-slip matjes zitten los, dus die kan je er uit halen en schoonmaken. De voorkant van de bak heeft geen ondersteuning op de rand. Alleen de zij- en achterkant.
En de armsteun sluit ook gewoon fatsoenlijk.

Het gaat dus om deze.

Nu nog zooi vinden om er in te gooien :+
Mag ik vragen hoe hoog het bakje is? Of anders hoeveel hoogte gaat "verloren" in de originele bak? Past er nog een flesje bijv. Onder? En kan je dit bakje er makkelijk uitpakken om eronder te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenThie
  • Laatst online: 01-03-2024
asennamm schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:09:
……

Ik lees het forum al een tijd mee, vandaag gesprekje met dealer gehad en proefrit ingepland voor 8 januari (ritje van maar 30 minuten, is dat standaard?)
Even proefzitten in GT-line. Hierbij viel me in eerste instantie ook het lage dak op. Echter bij stoel wat beter instellen minder/geen last van. Denk dat het snel went als je hem hebt. Kan ook ruim achter mezelf zitten (lengte 1.86).

De ‘kleine’ kofferbak viel me ook op. Heb nu een Ford Focus wagon, maar qua aantal liter gelijkwaardig aan de EV6. Zo oogde het niet, mat name niet zo diep/hoog.
Zijn er mensen die een kinderwagen hebben gepast? Voegt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

BenThie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:05:
[...]

Ik lees het forum al een tijd mee, vandaag gesprekje met dealer gehad en proefrit ingepland voor 8 januari (ritje van maar 30 minuten, is dat standaard?)
Even proefzitten in GT-line. Hierbij viel me in eerste instantie ook het lage dak op. Echter bij stoel wat beter instellen minder/geen last van. Denk dat het snel went als je hem hebt. Kan ook ruim achter mezelf zitten (lengte 1.86).

De ‘kleine’ kofferbak viel me ook op. Heb nu een Ford Focus wagon, maar qua aantal liter gelijkwaardig aan de EV6. Zo oogde het niet, mat name niet zo diep/hoog.
Onze proefrit was ook maar 30 minuten.

Kinderwagen gaat prima. Zowel een duo zit als een enkele kinderwagen past probleemloos.
Je kan eventueel de verhoging in de kofferbak eruit halen. Dan wordt die iets hoger. Dat is de plaat die op de bodem ligt.

Ik kom van een Opel Astra station. Wel wat minder ruimte in de kofferbak, maar dat lossen we ruim op met de beenruimte op de achterbank. Met twee kleine kinderen welke in een kinderstoel zitten is die ruimte mooi op te vullen met spullen in geval van vakantie.

Iemand trouwens al caravanspiegels gevonden voor de EV6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
BenThie schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:05:
[...]

Proefrit bij dealers hier in de buurt is een uur.

Ik heb ook zitten rommelen met de stoeli instelling, maar heb ik de korte tijd die ik hiervoor had geen super zit gevonden. In de e niro (proefrit) ging dat sneller. Maar qua verstelmogelijjkheden van de stoel zou dat wel moeten lukken.

Mij viel op dat het stuur gewoon beperkt verstelbaar is.

Ik kom uit een Alfa 159 SW en mis vooral de hoogte van de kofferbak. Maar die plaat zou er bij mij op vakantie sowieso uit gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door asennamm op 18-12-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-09 20:43
BlaTieBla schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:29:

...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZfY0eGu3lKSTOy6I3A1q1LmYso=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Dod48QoWvS2n7BlQnSIOoHwc.png?f=user_large
Je netwerk Pfizer_5G noemen, dat vind ik humor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Dartlink schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:37:
[...]

Thanks voor de uitgebreide uitleg en screenshots!

Ik heb nog wel een vraag; is de resolutie hetzelfde als wanneer je hem rechtstreeks bekabeld aansluit op de auto? Ik meende iets gelezen te hebben dat de resolutie minder word
Ik heb niet het idee dat de resolutie lager is. Ziet er voor mij exact hetzelfde uit.
JPoers83 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:38:
[...]

Mag ik vragen hoe hoog het bakje is? Of anders hoeveel hoogte gaat "verloren" in de originele bak? Past er nog een flesje bijv. Onder? En kan je dit bakje er makkelijk uitpakken om eronder te zijn?
Je gaat ongeveer 7cm missen aan ruimte. Dus een 'regulier' 0.5 flesje water ga je er niet (meer) onder krijgen.
Het bakje is er makkelijk uit te halen. Het hangt er gewoon los is (maar het rammelt niet of zo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

mrbubble456 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:37:
[...]

Je netwerk Pfizer_5G noemen, dat vind ik humor :+
offtopic:
Da's mijn rechter arm, maar ik ben de wifi code kwijt. Heb er dus verrekte weinig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Franciesco schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:23:
[...]

Idem aan mijn voorgaande bericht (hier boven).
Vandaag haalde hij de 155 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
Mister I schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:18:
[...]

Iemand trouwens al caravanspiegels gevonden voor de EV6?
Passen oude niet dan?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Bij mij niet. Dat waren op maat gemaakte voor een Astra, die had van die speciaal gevormde spiegels helaas. Dus voordat ik andere koop, zijn er hier wellicht met ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:05
Mister I schreef op zondag 19 december 2021 @ 08:20:
[...]

Bij mij niet. Dat waren op maat gemaakte voor een Astra, die had van die speciaal gevormde spiegels helaas. Dus voordat ik andere koop, zijn er hier wellicht met ervaring.
Ik heb deze en ga er van uit dat ze passen (maar liggen in de caravan bij de stalling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Aanschaf van de EV6 geeft je een jaar lang gratis Kia Charge. Begrijp ik het goed als je “Easy” kiest krijg je automatisch het “Advanced” pakket gratis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anunnaki schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:18:
Aanschaf van de EV6 geeft je een jaar lang gratis Kia Charge. Begrijp ik het goed als je “Easy” kiest krijg je automatisch het “Advanced” pakket gratis?
Als je bij de eersten zat (weet zo niet hoe ze dat weten) krijg je de advance abbo + Ionity power package gratis voor 12 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
stimpyrulez schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:22:
[...]

Als je bij de eersten zat (weet zo niet hoe ze dat weten) krijg je de advance abbo + Ionity power package gratis voor 12 maand.
Klopt, weten ze door je VIN nummer te checken. En dat is iedere EV6 die voor 31-12-2021 besteld is.
Maar kan je dan kiezen voor Easy, en krijg je automatisch het Advanced pakket. Of moet je juist voor Advanced kiezen?

Confused.... :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 16:03
Ik ben de EV6 nu pas voor het eerst in werkelijkheid tegengekomen en geef hierbij de rijders van dit model een groot compliment, wat een bak en zeker in het rood.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPoers83
stimpyrulez schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:17:
[...]

Ik heb deze en ga er van uit dat ze passen (maar liggen in de caravan bij de stalling).
Uhm, ja en nee. Je krijgt ze erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBInloKE0F9p-CwbI_XPV9LQmaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMYHybHjyJ7o6WPjs51MmxsK.jpg?f=fotoalbum_large

De onderzijde is vlak en zit meeste ruimte tussen spiegel en behuizing. Echter kan je ze dan niet inklappen omdat de poten dan je deur in draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZC15JMFwXKMaVm-NPtdl9nEN2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wc4mNPzdiqmgrHlZVViPHdWY.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenop met wat voorzichtig gewiebel krijg je m tussen spiegel en behuizing (maar stel dan niet later je originele spiegel bij)

Alleen bovenop is de spiegel niet vlak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGtM3qW4fkMBX1yQaAGPjxCPasY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyJRe1omPvR5BwZkzJTkfI0F.jpg?f=fotoalbum_large

Dus de pootjes zitten niet volledig erop. Al voelt het wel of ze stevig vast zitten (hoe hard durf je ze aan te draaien >:) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGL8TtM51CKZ08w5oRMQuXcOZLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIhHPnDFXj4H5KsoCNxQiks1.jpg?f=fotoalbum_large

En je kan ze inklappen.

Nog eens bij droog weer goed bekijken en desnoods de voetjes misschien wat 'tweaken' zodat ze beter aansluiten. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De EV6 kan jouw rijgedrag leren in 1 uur.

Weten jullie of het rijgedrag per sleutel wordt bewaard? Mijn vrouw rijdt namelijk iets anders (langzamer) dan ik.
Hebben jullie hieral ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
Update:
kenteken op naam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmKvPyfPV6GyV6XusTuBHH8hmAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IGGLj8OmKkL3XamAFo6e1HGn.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9t9oO1W3Y7huYUZYka5HcUI5Hk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m6B3AJkRAwF4WdArZkULqqz4.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Z-99omloohuWkVsTZFwpZMqHwk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FEYv3Mq7mytRshPIhU8Mpc9C.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
De Ideale Man schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:26:
De EV6 kan jouw rijgedrag leren in 1 uur.

Weten jullie of het rijgedrag per sleutel wordt bewaard? Mijn vrouw rijdt namelijk iets anders (langzamer) dan ik.
Hebben jullie hieral ervaring mee?
Ik denk op profiel. Dus rijden er andere in altijd Guest kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Anunnaki schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:36:
[...]

Klopt, weten ze door je VIN nummer te checken. En dat is iedere EV6 die voor 31-12-2021 besteld is.
Maar kan je dan kiezen voor Easy, en krijg je automatisch het Advanced pakket. Of moet je juist voor Advanced kiezen?

Confused.... :?
Ik heb voor advanced gekozen.
En na een jaar kan jd dat weer opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Bij mij hadden ze hem los in de deur gelegd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Osc_9Dws8HKJ_ELMdahA-LUfYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6J19xDRLtoeer04ZNn1I20xf.jpg?f=fotoalbum_large

Zo is hij bij mij geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 28-09 21:32
JPoers83 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:16:
[...]

[Afbeelding]

7(8)7
En hoe zit het dan met de camera's? Deze zitten toch aan de onderkant van de spiegels. Wordt het zicht niet beperkt door de bevestiging van de spiegels.

Nog een vraagje:
Hoe ziet het beeld van de 360° camera eruit indien er een aanhanger of caravan achter hangt? Heeft iemand dat al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
Wiliyama schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:18:
[...]

En hoe zit het dan met de camera's? Deze zitten toch aan de onderkant van de spiegels. Wordt het zicht niet beperkt door de bevestiging van de spiegels.

Nog een vraagje:
Hoe ziet het beeld van de 360° camera eruit indien er een aanhanger of caravan achter hangt? Heeft iemand dat al uitgeprobeerd?
Indien eronder zit de beugel net naast de camera. Bovenop maakt het niks uit.

360 camera met aanhanger zie je achter ineens een wit vlak van je caravan opdoemen. Niet anders dan het was bij mijn optima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-09 20:46
Dit vind ik wel afbreuk aan het interieur doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Tolga07 schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:40:
[...]

Dit vind ik wel afbreuk aan het interieur doen.
Ja beetje wel, tijdens het rijden zie/merk je er niks van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Oef. lelijke plaats. Bij mij hebben ze hem rechts naast het gaspedaal geplaatst. Kan er net bij met de hand en hij valt niet op. Op de onderstaande foto zie je hem (grijs/oranje) nog net helemaal links (op de foto) zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6K91s1_raqMYGHVdeZRdAJAzaVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wemH8hhe0Io7SMkLZeZXzQfb.jpg?f=fotoalbum_large
Toevallig net zichtbaar op de CarLinKit foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Die acties van Kiacharge bij aankoop van een EV6 loopt bij mij spaak , ze zijn nu al 2 weken bezig met het nakijken van mijn EV6 of ik er wel recht op heb .
Tevens hadden prereservaties in België recht op 58€ laadtegoed, ook nog niks van gezien. Maar wel alles vollenbak aanrekenen op de factuur. Die gingen ze ook recht zetten ondertussen 3 weken geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
Hyundai gaat bij de Ioniq 5 inderdaad een software update doorvoeren waardoor deze de batterij gaat voorverwarmen voor het laden. Wel alleen wanneer een laadpaal in de navigatie als bestemming is ingegeven.

Zie op 5:30 in deze video de brief van Hyundai Deutschland.

Misschien dat iemand hier eens bij zijn of haar Kia dealer na kan vragen of dat bij de EV6 ook gaat gebeuren (bij aflevering of geplande software update).

[ Voor 16% gewijzigd door asennamm op 19-12-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@asennamm zelfde platform, zelfde software dus lijkt mij een no brainer. Maar wellicht kom Kia nog met een statement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-09 20:46
asennamm schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:10:
Hyundai gaat bij de Ioniq 5 inderdaad een software update doorvoeren waardoor deze de batterij gaat voorverwarmen voor het laden. Wel alleen wanneer een laadpaal in de navigatie als bestemming is ingegeven.

Zie op 5:30 in deze video de brief van Hyundai Deutschland.

[YouTube: Nach Car Maniac Ladeflop-Video: Hyundai HAT REAGIERT!]

Misschien dat iemand hier eens bij zijn of haar Kia dealer na kan vragen of dat bij de EV6 ook gaat gebeuren (bij aflevering of geplande software update).
Waarom niet gewoon een preheat knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
Tolga07 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:13:
[...]

Waarom niet gewoon een preheat knop...
Gekoppeld aan de navigatie kan verwarmen getimed starten, dus niet te vroeg of te laat en rekening houdend met de temperatuur van accu en buitenlucht in combinatie met nog te rijden afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Ihkvdb schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:02:
[...]

Gekoppeld aan de navigatie kan verwarmen getimed starten, dus niet te vroeg of te laat en rekening houdend met de temperatuur van accu en buitenlucht in combinatie met nog te rijden afstand.
Zal wel top zijn als dit mogelijk is. Warmt hij dan op tot 25 graden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Vandaag mijn allereerste laad avontuur gehad aan een 60kw paal. Voornamelijk met 43/44 kw geladen en de laatste paar minuten laadde de auto met 57kw.

Had climate control uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
JPoers83 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:16:
[...]

[Afbeelding]

De onderzijde is vlak en zit meeste ruimte tussen spiegel en behuizing. Echter kan je ze dan niet inklappen omdat de poten dan je deur in draaien.

[Afbeelding]

Bovenop met wat voorzichtig gewiebel krijg je m tussen spiegel en behuizing (maar stel dan niet later je originele spiegel bij)

Alleen bovenop is de spiegel niet vlak.

[Afbeelding]

Dus de pootjes zitten niet volledig erop. Al voelt het wel of ze stevig vast zitten (hoe hard durf je ze aan te draaien >:) )

[Afbeelding]

En je kan ze inklappen.

Nog eens bij droog weer goed bekijken en desnoods de voetjes misschien wat 'tweaken' zodat ze beter aansluiten. 7(8)7
Mooi dat de Milenco’s passen! Deze heb ik namelijk ook. Dat het spiegelhuis een beetje rond loopt is bij de auto’s die ik tot nu toe heb gehad geen probleem geweest. Ze zaten er altijd stevig op (ik draai de moeren behoorlijk vast). Wel zet ik altijd de automatische kanteling van de buitenspiegels bij achteruit rijden uit. Voor de zekerheid…

Ik heb het idee dat er in dit topic best wat mensen zijn die een caravan met de EV6 gaan rijden. Het zou leuk zijn om de ervaringen daarmee uit te gaan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 30-09 11:34
Die ervaring zal nog even op zich laten wachten zonder trekhaak :P Ik had gehoopt in januari de vouwwagen voor een servicebeurt weg te brengen, maar dat zal even moeten wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Franciesco schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:36:
[...]

Ik heb het idee dat er in dit topic best wat mensen zijn die een caravan met de EV6 gaan rijden. Het zou leuk zijn om de ervaringen daarmee uit te gaan wisselen.
Ik voel een nieuw topic aankomen. Ben alvast geinteresseerd... d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franciesco
Een algemeen topic “Op vakantie met EV & caravan” is misschien nog wel leuker en interessanter. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Laatst online: 08-04-2023
De Ideale Man schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:11:
[...]

Zal wel top zijn als dit mogelijk is. Warmt hij dan op tot 25 graden?
Ze zullen de ideale temperatuur kiezen om dan met optimale snelheid te laden. Tijdens het laden zal de temperatuur stijgen dus ik verwacht dat opwarmen tot iets onder ideale temperatuur gaat zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jmens
  • Laatst online: 15-08-2023
Krijgen we nog wat leesvoer de komende dagen.

https://www.autoreview.nl...auto-van-het-jaar-2021-is

;)
Pagina: 1 ... 71 ... 447 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic