De draadloze oplader voor de telefoon staat in de accessoire lijst als optie voor € 159. Ik laat deze ook inbouwen.
Dit leek mij ook handig, maar nu ik weet dat er geen draadoze Carplay aankomt hoef ik dit niet meer.....oldeae schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:49:
De draadloze oplader voor de telefoon staat in de accessoire lijst als optie voor € 159. Ik laat deze ook inbouwen.
Maar wat kost het met inbouwen? 200 euro voor een draadloze oplader vind ik toch wel prijzigoldeae schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:49:

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Kreeg net een telefoontje van mijn dealer (Wassink).
In 1e instantie een rode GT-line besteld, waarvan dealer eind oktober zei dat deze nog dit jaar zou komen, maar dat bleek uiteindelijk maart 2022 te worden, omdat het een nieuwe bestelling betrof.
Toen begin november overgestapt op een geannuleerde zwarte GT-line, omdat deze zeker nog in december afgeleverd zou worden.
Het bericht is nu dat GT-lines dit jaar niet meer vanuit Korea geleverd zullen worden ivm chips-problemen.
Mooi dan.
Alternatief aanbod was nog een witte Plus of een Ford Mustang, maar beide vriendelijk afgewezen.
Vreselijk balen.
Geeft nu wel de ruimte om in alle rust te kijken of er goede/betere alternatieven zijn of komen met aflevering in 2022.
In 1e instantie een rode GT-line besteld, waarvan dealer eind oktober zei dat deze nog dit jaar zou komen, maar dat bleek uiteindelijk maart 2022 te worden, omdat het een nieuwe bestelling betrof.
Toen begin november overgestapt op een geannuleerde zwarte GT-line, omdat deze zeker nog in december afgeleverd zou worden.
Het bericht is nu dat GT-lines dit jaar niet meer vanuit Korea geleverd zullen worden ivm chips-problemen.
Mooi dan.
Alternatief aanbod was nog een witte Plus of een Ford Mustang, maar beide vriendelijk afgewezen.
Vreselijk balen.
Geeft nu wel de ruimte om in alle rust te kijken of er goede/betere alternatieven zijn of komen met aflevering in 2022.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Ik heb iets dergelijks gekocht (maar dan voor Android)BDelamontagne schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:52:
[...]
Dit leek mij ook handig, maar nu ik weet dat er geen draadoze Carplay aankomt hoef ik dit niet meer.....
https://www.bol.com/nl/nl..._RSvKbKcnqM4aAjCuEALw_wcB
Dat is jammer.....HansAuutB schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:59:
Mooi dan.
Vreselijk balen.
Het kost mij 159 incl inbouwenPhusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:54:
[...]
Maar wat kost het met inbouwen? 200 euro voor een draadloze oplader vind ik toch wel prijzig
Pfff dat zijn geen goede berichten mbt de awd leveringen, ik zal me alvast voorbereiden op het telefoontje.....
Vwb die alarmklasse 3, die heb ik wel kunnen nemen als optie, apart dat dit dan bij andere niet zou kunnen (het was ook een eis van de verzekering)
Vwb die alarmklasse 3, die heb ik wel kunnen nemen als optie, apart dat dit dan bij andere niet zou kunnen (het was ook een eis van de verzekering)
Als het goed is ben ik halverwege december eigenaar van een Kia EV6 plus, pearl black
Uiteraard ben ik al geruime tijd aan het meelezen in dit topic, en voornamelijk het snelladen is een dingentje.
Ik heb ook al wat vlogs van Bjorn bekeken en de trigger lijkt batterij-temp i.c.m. HVAC aan/uit te zijn.
Om dat goed te testen ben ik voornemens om een ELM327 - ODB2 dongle te kopen om zo meer inzicht in deze metrieken te krijgen.
Heeft iemand hier daar ervaring mee, en welke app gebruik je hier dan bij?
In de video's van Bjorn lijkt het carscanner te zijn, maar de vragen onder zijn video's betreffende dit onderwerp blijven voor zover ik kan zien onbeantwoord.
edit: Het lijkt erop dat Bjorn deze dongle gebruikt: https://www.obdlink.com/products/obdlink-lx/
Uiteraard ben ik al geruime tijd aan het meelezen in dit topic, en voornamelijk het snelladen is een dingentje.
Ik heb ook al wat vlogs van Bjorn bekeken en de trigger lijkt batterij-temp i.c.m. HVAC aan/uit te zijn.
Om dat goed te testen ben ik voornemens om een ELM327 - ODB2 dongle te kopen om zo meer inzicht in deze metrieken te krijgen.
In de video's van Bjorn lijkt het carscanner te zijn, maar de vragen onder zijn video's betreffende dit onderwerp blijven voor zover ik kan zien onbeantwoord.
edit: Het lijkt erop dat Bjorn deze dongle gebruikt: https://www.obdlink.com/products/obdlink-lx/
[ Voor 9% gewijzigd door swat! op 30-11-2021 16:33 ]
EV6 Plus
Zag deze in de accessoirelijst staan.Heems78 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:12:
Pfff dat zijn geen goede berichten mbt de awd leveringen, ik zal me alvast voorbereiden op het telefoontje.....
Dealer heeft mij net gebeld en het snel laad probleem is zo groot dat de laad poort in mijn auto geheel vervangen moet worden.
Maar de onderdelen daarvoor zijn (natuurlijk) niet op voorraad en ze ook kunnen niet zeggen wanneer die geleverd gaan worden.
Tot die tijd kan ik dus alleen maar via de granny stekker en dat is alles.
Wat een ramp zeg. En dat na 1 week.
Krijg toch wel spijt van deze aankoop
Maar de onderdelen daarvoor zijn (natuurlijk) niet op voorraad en ze ook kunnen niet zeggen wanneer die geleverd gaan worden.

FUMES et CARNES
Ai... een RWD of AWD?HansAuutB schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:59:
Mooi dan.
Vreselijk balen.
Lijkt er dus op dat we de nodige vertragingen gaan krijgen als ze nu al over tekorten beginnen.
Dat is echt balen zeg... En ze hebben geen andere auto voor je tot die tijd dat het gemaakt is? Want is niet echt werkbaar zo.Iusedto schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:27:
Dealer heeft mij net gebeld en het snel laad probleem is zo groot dat de laad poort in mijn auto geheel vervangen moet worden.
Maar de onderdelen daarvoor zijn (natuurlijk) niet op voorraad en ze ook kunnen niet zeggen wanneer die geleverd gaan worden.![]()
Heb je je gerealiseerd dat je naast je normale sleutel een tweede afstandsbediening krijgt die je iedere keer, nadat je de auto hebt geopend, moet indrukken om het alarm uit te schakelen?Heems78 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:12:
Voor mij was dit reden om een andere verzekering te kiezen.
EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren
FastNed 300kW.Loei123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:59:
[...]
Het is dus normaal dat onder de 15 graden de accu niet heel hard laadt, wanneer deze op is gewarmd gaat het veel sneller.
Aan wat voor lader haalde je die 130kW?
Is dat zo? Ok, dat is wel goed om te weten.ERN5T schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:45:
[...]
Heb je je gerealiseerd dat je naast je normale sleutel een tweede afstandsbediening krijgt die je iedere keer, nadat je de auto hebt geopend, moet indrukken om het alarm uit te schakelen?
Voor mij was dit reden om een andere verzekering te kiezen.
Even voor mijn gemoedsrust (ik krijg mijn gt-line RWD morgen), met snelladen bedoel je enkel de fastneds en ionity's of toch ook de reguliere laadpalen in de woonwijk?Iusedto schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:27:
Maar de onderdelen daarvoor zijn (natuurlijk) niet op voorraad en ze ook kunnen niet zeggen wanneer die geleverd gaan worden.![]()
Want hoe laat je anders op als je geen eigen oprit hebt?
Dat is toch ongelooflijk, gaat het via een leasemaatschappij? Gewoon zeggen dat je er niet mee kunt rijden omdat je meer rijdt dan je kan laden. Als de auto helemaal niet start is het ook niet jouw probleem he.Iusedto schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:27:
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Het staat wel in de tekst:Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:48:
[...]
Is dat zo? Ok, dat is wel goed om te weten.
Art. nr: ZKCVC046273
Alarm klasse 3, bedienbaar via originele afstandsbediening. Met SCM goedkeuring en verplichte 2e autorisatiezender voor deactiveren. Nog niet direct leverbaar.
Waarschijnlijk is dit een after market alarm en is het standaard Kia-alarm niet SCM-goedgekeurd, omdat de afstandsbediening niet aan de eisen voldoet. Vandaar de tweede zender en had het voor Kia Nederland geen zin om het standaard Kia-alarm te leveren (mijn aanname, niet op kennis gebaseerd).
EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren
Beide betrof een RWD.Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:39:
[...]
Ai... een RWD of AWD?
Lijkt er dus op dat we de nodige vertragingen gaan krijgen als ze nu al over tekorten beginnen.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Ok ja heb ook even gezocht en bij sommige merken is een extra zender inderdaad nodig. Kia is daar blijkbaar één van. Bizar dat Kia Nederland die keuze heeft gemaakt.ERN5T schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:09:
[...]
Het staat wel in de tekst:
Alarm klasse 3, bedienbaar via originele afstandsbediening. Met SCM goedkeuring en verplichte 2e autorisatiezender voor deactiveren. Nog niet direct leverbaar.
Waarschijnlijk is dit een after market alarm en is het standaard Kia-alarm niet SCM-goedgekeurd, omdat de afstandsbediening niet aan de eisen voldoet. Vandaar de tweede zender en had het voor Kia Nederland geen zin om het standaard Kia-alarm te leveren (mijn aanname, niet op kennis gebaseerd).
Dat haalde ik ook zojuist bij een fastned 300kw. Moet zeggen dat ie na 78% vol weer inkakte tot 80-90kw
:strip_exif()/f/image/oWSdJyBy5kPxPjZ3zgPWyDJz.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb overigens wel de wintermodus geactiveerd nu, dan zou de batterij beter moeten presteren.
[ Voor 7% gewijzigd door ruudje1983 op 30-11-2021 17:20 ]
Ja klopt inderdaad. Zie dit filmpje:swat! schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:16:
Als het goed is ben ik halverwege december eigenaar van een Kia EV6 plus, pearl black![]()
YouTube: How to install and use OBD adapter and Car Scanner
Heb er 1 besteld om te kijken rondom die accutemperaturen. Had ook aan de dealer gevraagd of in mijn auto nu ook al meteen de nieuwe inverter zit, maar dat kon hij mij niet vertellen.
Bij Ionity ook hoor, max 130kW. Vertrek naar Frankrijk binnenkort, zal dan eens kijken of de laadsnelheid naar 100en km autostrade dan hoger is door hogere snelheid, ander retour dealer.ruudje1983 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:13:
[...]
Dat haalde ik ook zojuist bij een fastned 300kw. Moet zeggen dat ie na 78% vol weer inkakte tot 80-90kw[Afbeelding]
Dat haal ik ook bij FastNed. Alle snelladers kakken in in de buurt van de 80%. Dat is om de batterij niet te overbelasten. Daarom heeft het ook geen zin om bij een snellader meer dan 80% te laden.ruudje1983 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:13:
[...]
Dat haalde ik ook zojuist bij een fastned 300kw. Moet zeggen dat ie na 78% vol weer inkakte tot 80-90kw[Afbeelding]
Ik heb overigens wel de wintermodus geactiveerd nu, dan zou de batterij beter moeten presteren.
Krijg je ook een afstandsbediening als deze direct ingebouwd wordt als optie?ERN5T schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:09:
[...]
Het staat wel in de tekst:
Maar daaronder hoort hij na verloop van tijd boven de 200kW te halen.KingOfNorway schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:25:
[...]
Dat haal ik ook bij FastNed. Alle snelladers kakken in in de buurt van de 80%. Dat is om de batterij niet te overbelasten. Daarom heeft het ook geen zin om bij een snellader meer dan 80% te laden.
Lijkt me wel want er zijn geen opties af fabriek, alles wordt achteraf bij de dealer gedaan. En dus zit je met die extra afstandsbediening.marcovit schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:29:
[...]
Krijg je ook een afstandsbediening als deze direct ingebouwd wordt als optie?
Ik spreek geen Italiaans, maar hij haalt blijkbaar wel 200 kWh bij ionity. Niet veel warmer als hier in die regio momenteel dus temperatuur zal geen grote invloed zijn geweest.
[YouTube: MILANO - PERUGIA CON KIA EV6 ⚡️ | Partenza con il 33% di batteria 🔋]
[YouTube: MILANO - PERUGIA CON KIA EV6 ⚡️ | Partenza con il 33% di batteria 🔋]
Nu het duidelijk is dat wireless Carplay niet komt ook maar hiervoor de Carlinkit besteld. Momenteel nog met leuke Cyber monday korting voor 75 euro besteld. Op Amazon en Bol was hij een stuk duurder.BDelamontagne schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:52:
[...]
Dit leek mij ook handig, maar nu ik weet dat er geen draadoze Carplay aankomt hoef ik dit niet meer.....
https://carlinkitcarplay.com/
Ik heb mijn dealer even gemaild hierover, antwoord volgt.Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:35:
[...]
Lijkt me wel want er zijn geen opties af fabriek, alles wordt achteraf bij de dealer gedaan. En dus zit je met die extra afstandsbediening.
Heeft iemand al de beste plaats gevonden voor een telefoon(in houder) op het dashboard?
In mijn vorige auto had ik een airvent holder met magneet maar geen optie bij de EV6 ivm bedienigsknoppen airco/sneltoetsen.
Telefoon ondersteunt geen draadloos laden en auto ook niet.. trouwens. Android auto alleen via USB kabel en dus op zoek naar de ideale plek zodat ik Android auto en Flitsmeister tegelijkertijd kan zien 😉.
Ideeën, best practice meer dan welkom.
In mijn vorige auto had ik een airvent holder met magneet maar geen optie bij de EV6 ivm bedienigsknoppen airco/sneltoetsen.
Telefoon ondersteunt geen draadloos laden en auto ook niet.. trouwens. Android auto alleen via USB kabel en dus op zoek naar de ideale plek zodat ik Android auto en Flitsmeister tegelijkertijd kan zien 😉.
Ideeën, best practice meer dan welkom.
Waar heb je gelezen dat dit niet komt?secretdk schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:54:
[...]
Nu het duidelijk is dat wireless Carplay niet komt ook maar hiervoor de Carlinkit besteld. Momenteel nog met leuke Cyber monday korting voor 75 euro besteld. Op Amazon en Bol was hij een stuk duurder.
https://carlinkitcarplay.com/
Ben erg benieuwd want dan bestel ik er zelf ook één uiteraard.
Zie mijn mail van Kia Nederland van gisterenLoei123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:29:
[...]
Waar heb je gelezen dat dit niet komt?
Ben erg benieuwd want dan bestel ik er zelf ook één uiteraard.
Linkje: Dartlink in "Het grote KIA EV6 topic"
[ Voor 10% gewijzigd door Dartlink op 30-11-2021 18:31 ]
Ligt het probleem van Wireless CarPlay niet bij Apple? Ik vermeen te hebben gelezen dat dit boven een bepaald schermformaat (8 inch?) niet werkt.
Zou dit de reden zijn dat de Niro met 8" scherm wel wireless ondersteund en de grotere schermen niet 🤔Tolga07 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:32:
Ligt het probleem van Wireless CarPlay niet bij Apple? Ik vermeen te hebben gelezen dat dit boven een bepaald schermformaat (8 inch?) niet werkt.
Ik heb deze en werkt perfect in de EV6:swat! schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:16:
Als het goed is ben ik halverwege december eigenaar van een Kia EV6 plus, pearl black![]()
https://www.amazon.nl/dp/...FFV1?_encoding=UTF8&psc=1
Zou het kunnen dat het probleem bij Fastned ligt? Bij alle filmpjes die ik al gezien heb bij ionity laders halen ze steeds meer dan 200kW. Heeft iemand al bij Ionity geladen?
k vrees dat ik hetzelfde heb, geen snelladen mogelijk. Welke dealer zit jij?Iusedto schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:27:
Moet een dealer toch merken wanneer de auto opgeladen wordt voor aflevering.grotegok schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:39:
[...]
k vrees dat ik hetzelfde heb, geen snelladen mogelijk. Welke dealer zit jij?
Je zou verwachten voor 1000 euro afleveringskosten dat ze iets doen. Zou ik ze in ieder geval onder de neus drukken.
Denk het niet, net even gezocht en volgens mij is het meer gewoon een licentiekwestie (wat overigens nadat dit geregeld is gepushed kan worden d.m.v. een software update).Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:34:
[...]
Zou dit de reden zijn dat de Niro met 8" scherm wel wireless ondersteund en de grotere schermen niet 🤔
Maar goed wireless gaan we niet krijgen maar die widescreen ondersteuning voor Android Auto mogen ze onderhand wel eens fixen bij Kia...Tolga07 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:46:
[...]
Denk het niet, net even gezocht en volgens mij is het meer gewoon een licentiekwestie (wat overigens nadat dit geregeld is gepushed kan worden d.m.v. een software update).
Iemand in de straat heeft een EV6, het is echt een ontzettend irritant ding. Ik krijg elke keer als hij fileparkeert zoveel aversie tegen de auto dat ik hem zelf niet meer zou willenEricEB schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:04:
Rijd ik achteruit....is het net of ik bij een distributiecentrum woon, een buurman einde straat sprak mij nu ook al aan, of dat geluid 's avonds zachter kan....grrr
Mag niet hopen dat alle auto's dit straks zouden moeten doen, dan wordt het ongezellig in de wijk.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
ID.4 heeft wireless Carplay en schermen van 10" of 12".Tolga07 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:32:
Alle nieuwe elektrische auto’s krijgen een geluid, maar Kia heeft wel een EXTRA irritante ontworpen ja. Die van Tesla wordt als minder irritant ervaren.Makkelijk schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:56:
[...]
Iemand in de straat heeft een EV6, het is echt een ontzettend irritant ding. Ik krijg elke keer als hij fileparkeert zoveel aversie tegen de auto dat ik hem zelf niet meer zou willen
Mag niet hopen dat alle auto's dit straks zouden moeten doen, dan wordt het ongezellig in de wijk.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Stern Alkmaargrotegok schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:39:
[...]
k vrees dat ik hetzelfde heb, geen snelladen mogelijk. Welke dealer zit jij?
Heb net de lease maatschappij ingeschakeld want ik ga hier echt niet mee akkoord.
Wat moet ik in hemelsnaam met een auto die alleen thuis te laden is ?
FUMES et CARNES
Opladen aan een andere EV6?Iusedto schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:05:
[...]
Stern Alkmaar
Heb net de lease maatschappij ingeschakeld want ik ga hier echt niet mee akkoord.
Ik zou inderdaad verwachten dat ze de EV6 op zijn minst in de garage houden tot ie gerepareerd kan worden en je zolang een andere gelijkwaardige auto krijgt.Iusedto schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:05:
[...]
Stern Alkmaar
Toch as zaterdag maar even langsgaan, ofschoon ik het alsnog allemaal wel accepteer ( wil gewoon die auto). Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit niet wordt aangegeven bij aankoop.Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:12:
[...]
Ok ja heb ook even gezocht en bij sommige merken is een extra zender inderdaad nodig. Kia is daar blijkbaar één van. Bizar dat Kia Nederland die keuze heeft gemaakt.
Ik heb 2x bij Ionity geladen (350 kW) en kwam nooit boven de 151 laadsnelheid uit (na eerst 10 minuten 70-80 kW)BelgNL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:35:
Zou het kunnen dat het probleem bij Fastned ligt? Bij alle filmpjes die ik al gezien heb bij ionity laders halen ze steeds meer dan 200kW. Heeft iemand al bij Ionity geladen?
Dat dacht ik ook maar mij werd heel duidelijk te kennen gegeven dat ik "na hun overleg met Kia Nederland" (letterlijke woorden vd dealer) verplicht was mijn auto mee te nemen en wachten op de onderdelen.Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:15:
[...]
Ik zou inderdaad verwachten dat ze de EV6 op zijn minst in de garage houden tot ie gerepareerd kan worden en je zolang een andere gelijkwaardige auto krijgt.
FUMES et CARNES
Bizar. Ik zou zeggen prima ik neem hem wel mee, maar ook een andere waarmee ik daadwerkelijk kan rijden.Iusedto schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:30:
[...]
Dat dacht ik ook maar mij werd heel duidelijk te kennen gegeven dat ik "na hun overleg met Kia Nederland" (letterlijke woorden vd dealer) verplicht was mijn auto mee te nemen en wachten op de onderdelen.
Echt te gek voor woorden zoiets. Je hebt nog een voordeel dat er een leasemaatschappij tussen zit.
Ik zou zelf de rechtsbijstand meteen in schakelen, maar als je dat allemaal niet hebt is het nog extra vervelend.
Kan me voorstellen dat je dan een zure smaak overhoudt en met minder plezier in je auto stapt, zelfs nadat het gerepareerd zou zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 30-11-2021 19:39 ]
Zoals hier ook al vaker gemeld, te zien in Bjorns test van de EV6, en ook geldig bij de Ioniq 5 (bij mij in ieder geval).Adjo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:28:
[...]
Ik heb 2x bij Ionity geladen (350 kW) en kwam nooit boven de 151 laadsnelheid uit (na eerst 10 minuten 70-80 kW)
Is de min. Temperatuur van je batterij:
- Onder de 15 graden: Laden onder 40-45% tot +-70KW, boven 45% 60kw en dan boven 60% 40 je.
- Tussen 15 en 20 graden: tussen 100-130 kW, afhankelijk van SoC
- Tussen 20 en 25 graden: tussen 160-180 kW afhankelijk van SoC
- Boven 25 graden: hier haal je pas max laad snelheid
Ik heb met Ioniq 5 zowel bij Ionity als Fastned geladen en is geen enkel verschil. Laadsnelheid schiet meteen omhoog als je de bovenstaande temperaturen overschrijd (gevolgd met OBDII Dongle). Heb nog niet dusdanig lange afstanden gereden dat ik 2x moest snelladen. Ik heb vanmiddag in ongeveer 28 minuten van 28%-80% geladen. Batterij min temperatuur begon op 10 graden en eindigde op 20 graden. Ik heb de versie zonder batterijverwarming. Ik ga er dus vanuit dat als ik verder zou rijden en 200-250 km verderop weer zou laten, ik op hogere temperatuur begin en dan dus wel meer profijt heb van de max laadsnelheid
[ Voor 31% gewijzigd door revo37 op 30-11-2021 19:43 ]
Foutje
[ Voor 99% gewijzigd door revo37 op 30-11-2021 19:56 ]
Vandaag naar huis gereden zonder verwarming. Een rit van 1,5 uur waarbij de ramen door de regen beslaan. Niet prettig, Allerlei tips geprobeerd als AC aan/uit Heat aan/uit. De auto uit en weer aan gezet, enz. Het is de 3e keer in 1000km dat de verwarming het niet doet....
[ Voor 27% gewijzigd door bello2011 op 30-11-2021 21:41 ]
Geeft niet joh, ik roep al een tijdje dat ze zondag aankomenMister I schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:22:
Zit ik de afgelopen weken de Morning Lynn te volgen, krijg ik zojuist een mailtje van de dealer dat de auto binnen is![]()
Hopelijk nu wel de goede![]()
![]()
[Afbeelding]
Met de Morning Concert of Pilot
Top, lekker dat hij er al is. Nu afhalen en genieten. Welke stad zit je dealer?
Nope, gaat prima bij FastNedBelgNL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:35:
https://zerauto.nl/fastne...-snel-kan-hij-echt-laden/
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
Blij verrastAnunnaki schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:09:
[...]
Geeft niet joh, ik roep al een tijdje dat ze zondag aankomen![]()
![]()
Met de Morning Concert of Pilot
Top, lekker dat hij er al is. Nu afhalen en genieten. Welke stad zit je dealer?
In Naarden is de dealer.
Vandaag contact gehad met de dealer:Speedfight schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:51:
[...]
Inmiddels akkoord gegeven op de offerte aan Athlon. Ik heb Kia Wolters (IJsselstein) doorgegeven als voorkeursdealer.
Ze gaven aan dat transport vanuit haven (Rotterdam) naar hen 10 dagen doorlooptijd heeft. Als alles meezit zou het betekenen dat ik er voor de kerst in kan rijden.
De auto (RWD GT-Line) is inmiddels in hun systeem gekoppeld waardoor ze meer informatie hebben.
Hij gaf aan dat de EV6 via Rotterdam komt en dat ze geen auto's via Antwerpen krijgen. Kortom hij moet wel op de Morning Lynn staan.
Ze verwachten de auto nog steeds dit jaar binnen en komt ook op kenteken (wat voor mij als lease rijder het belangrijkste is gezien de bijtelling), uitlevering gaat mogelijk wel pas januari worden i.v.m. bezetting werkplaats in de laatste week van het jaar.
Edit: Oeps, bedenk mij dat dit in het nieuwe levertijden topic had gemoeten. Excuus, volgende update volgt daar.
[ Voor 11% gewijzigd door Speedfight op 30-11-2021 20:42 ]
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Batterij verwarming is toch geen optie? Ben je niet in de war met de warmtepomp?revo37 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:39:
[...]
Zoals hier ook al vaker gemeld, te zien in Bjorns test van de EV6, en ook geldig bij de Ioniq 5 (bij mij in ieder geval).
Is de min. Temperatuur van je batterij:
- Onder de 15 graden: Laden onder 40-45% tot +-70KW, boven 45% 60kw en dan boven 60% 40 je.
- Tussen 15 en 20 graden: tussen 100-130 kW, afhankelijk van SoC
- Tussen 20 en 25 graden: tussen 160-180 kW afhankelijk van SoC
- Boven 25 graden: hier haal je pas max laad snelheid
Ik heb met Ioniq 5 zowel bij Ionity als Fastned geladen en is geen enkel verschil. Laadsnelheid schiet meteen omhoog als je de bovenstaande temperaturen overschrijd (gevolgd met OBDII Dongle). Heb nog niet dusdanig lange afstanden gereden dat ik 2x moest snelladen. Ik heb vanmiddag in ongeveer 28 minuten van 28%-80% geladen. Batterij min temperatuur begon op 10 graden en eindigde op 20 graden. Ik heb de versie zonder batterijverwarming. Ik ga er dus vanuit dat als ik verder zou rijden en 200-250 km verderop weer zou laten, ik op hogere temperatuur begin en dan dus wel meer profijt heb van de max laadsnelheid
Denk dat onze auto's op dezelfde boot staan.. Ik kreeg precies hetzelfde verhaal.. Maakt mij niet uit wanneer ik hem krijg, zolang hij maar dit jaar op kenteken staatSpeedfight schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:30:
[...]
Vandaag contact gehad met de dealer. De auto (RWD GT-Line) is inmiddels in hun systeem gekoppeld waardoor ze meer informatie hebben.
Hij gaf aan dat de EV6 via Rotterdam komt en dat ze geen auto's via Antwerpen krijgen. Wederom bevestiging dat hij op de Morning Lynn moet staat.
Ze verwachten de auto nog steeds dit jaar binnen en komt ook op kenteken (wat voor mij als lease rijder het belangrijkste is gezien de bijtelling), uitlevering gaat mogelijk wel pas januari worden i.v.m. bezetting werkplaats in de laatste week van het jaar.
“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers
EV6 heeft geen hardware om wireless CarPlay te ondersteunen..lackaday schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:04:
[...]
ID.4 heeft wireless Carplay en schermen van 10" of 12".
Hou er rekening mee dat de auto's nog wel enige tijd op de kade kunnen staan. Die van mij heeft er ook bijna een maand gestaan. Er schijnt een tekort te zijn in auto transport capaciteit. Ik heb begrepen dat ze al op de kade op kenteken worden gezet, maar vraag dat even na.Yilar schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:33:
[...]
Denk dat onze auto's op dezelfde boot staan.. Ik kreeg precies hetzelfde verhaal.. Maakt mij niet uit wanneer ik hem krijg, zolang hij maar dit jaar op kenteken staat
Als de batterij op de juiste temperatuur gebracht kan wordenLoei123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:31:
[...]
Maar daaronder hoort hij na verloop van tijd boven de 200kW te halen.
Dealer gaf aan 10 werkdagen vanaf lossen tot afleveren bij dealer (zelfde antwoord via twee verschillende personen bij de dealer). Hoop het...KingOfNorway schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:37:
[...]
Hou er rekening mee dat de auto's nog wel enige tijd op de kade kunnen staan. Die van mij heeft er ook bijna een maand gestaan. Er schijnt een tekort te zijn in auto transport capaciteit. Ik heb begrepen dat ze al op de kade op kenteken worden gezet, maar vraag dat even na.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Kan je dan wel weglopen met de sleutel? Of kan iedereen dan instappen en wegrijden?KingOfNorway schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:33:
Net de November update dan de navigatie op mijn EV6 gezet. Ik gebruik de SCC redelijk intensief en op een aantal plekken kwam de snelheid op de borden niet overeen met die op de onboard navigatie, dus dan is het wat lastiger om een nieuwe snelheid in te stellen. Ook al een paar wegen die niet meer klopten.
Tijdens de navigatie moet je de auto aan laten staan. Begrijpelijk want je wilt niet dat halverwege het proces de 12V accu ermee op houdt. Alleen is het dan jammer dat je dan niet de auto op slot kan doen als je tijdens het half uur / drie kwartier die dat duurt iets anders wilt doen.
In dat geval wordt het dan even thuiswerken in de auto vermoed ik 😬
Op de ioniq 5 zit pas batterijverwarming vanaf de duurste uitvoeringen.KingOfNorway schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:31:
[...]
Batterij verwarming is toch geen optie? Ben je niet in de war met de warmtepomp?
Batterijverwarming zit op elke EV6 ongeacht de uitvoering.Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:48:
[...]
Op de ioniq 5 zit pas batterijverwarming vanaf de duurste uitvoeringen.
I know, daarom zei ik ook Ioniq 5Freezhost schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:58:
[...]
Batterijverwarming zit op elke EV6 ongeacht de uitvoering.
Je kan weglopen. Auto gaat dan 5 seconden piepen (sleutel niet in auto aanwezig). Deur blijft open, maar wegrijden is er niet meer bij...Peetman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:43:
[...]
Kan je dan wel weglopen met de sleutel? Of kan iedereen dan instappen en wegrijden?
In dat geval wordt het dan even thuiswerken in de auto vermoed ik 😬
Be Nice!KeiFront schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:50:
[...]
Toch toevallig dat het iedere keer dezelfde persoon is die commotie veroorzaaktik lees zijn comments ondertussen al niet meer, toegevoegde waarde is nihil en toch altijd negatief.

Lol dat is dan een gerechtvaardigde "Zombie"modePsychoMania schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:00:
[...]
Je kan weglopen. Auto gaat dan 5 seconden piepen (sleutel niet in auto aanwezig). Deur blijft open, maar wegrijden is er niet meer bij...
Als hierboven gezegd, bij Ioniq 5 komen warmtepomp + batterijverwarming samen. Mijn uitvoering had hem niet en heb het ook niet als optie genomen, wat wel mogelijk was. Lease budget niet toereikend en ga daarnaast sowieso nooit op wintersport, dus effect voor mij beperkt. In zomer zijn temperaturen hoger dus haal je de snelheden toch welKingOfNorway schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:31:
[...]
Batterij verwarming is toch geen optie? Ben je niet in de war met de warmtepomp?
En dat kan gewoon, maar je moet niet de klimaatregeling aan houden voor het interieur van de auto (als ik bjorn moet geloven).KingOfNorway schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:40:
[...]
Als de batterij op de juiste temperatuur gebracht kan worden
Je moet keuzes maken in het leven hè. Een warme batterij of zelf warm.Loei123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:16:
[...]
En dat kan gewoon, maar je moet niet de klimaatregeling aan houden voor het interieur van de auto (als ik bjorn moet geloven).
Een warme batterij dan!Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:19:
[...]
Je moet keuzes maken in het leven hè. Een warme batterij of zelf warm.
Stoel en stuur verwarming zijn voldoende voor jezelf gok ik, al heb ik dat (nog) nooit zo geprobeerd
Ik las dit inderdaad ook, maar ben benieuwd hoe effectief dit is. Wellicht tijdens het snelladen niet aan zetten, maar kan me niet voorstellen dat het tijdens het rijden (20/30 minuten voor je bij paal bent uitzetten) veel effect heeft. Ik vertrok (Ioniq 5) vanochtend met een batterij temperatuur van 6 graden, na een dikke 90 km was hij 10 graden. Toen ik bij paal aankwam (totaal 240km ofzo) was de batterij 13 graden. Aangezien de batterijverwarming volgens mij niet in werking is tijdens het rijden (alleen als het echt heel koud is, als gezegd ik heb het überhaupt niet). Zo snel stijgt de temperatuur van de batterij dus namelijk niet tijdens het rijden. Dus 20/30 minuten van te voren uitzetten, ik betwijfel de impact aangezien het niet veel tijd geeft voor de batterij om weer in temperatuur te stijgen.Loei123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 21:16:
[...]
En dat kan gewoon, maar je moet niet de klimaatregeling aan houden voor het interieur van de auto (als ik bjorn moet geloven).
[ Voor 4% gewijzigd door revo37 op 30-11-2021 21:34 ]
De IONIQ 5 schijnt dat wel te hebben, dus ging ik er van uit dat dat voor de EV6 ook geldt.Ihkvdb schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:33:
[...]
EV6 heeft geen hardware om wireless CarPlay te ondersteunen..
Zie deze post uit IONIQ 5-topic:
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:08:
Via de verborgen "dealer mode/engineering mode" er achter gekomen dat de Wifi hardware van de IONIQ 5 de BCM8935 is. Screenshots van mijn auto in dit forum topic.
Wat informatie over de BCM89359 voor de mensen die zich afvragen of Wireless CarPlay of Android Auto in de toekomst ondersteund kunnen worden. Nu de software nog![]()
BCM89359 5G WiFi/Bluetooth Smart 2X2 MIMO Combo-chip met RSDB-ondersteuning
Geoptimaliseerd voor naadloze interactie met verbeterde draadloze applicaties en feature-rijke systemen zoals Apple CarPlay en Google Auto Link, is het BCM89359-apparaat de eerste WLAN-combo die speciaal is ontworpen voor gelijktijdige multi-band automotive infotainment en telematica.
RSDB-ondersteuning maakt gelijktijdige connectiviteit met de 5 GHz- en 2,4 GHz-banden mogelijk, waardoor de doorvoer en latentie bij gebruik van meerdere applicaties wordt verbeterd.
Geïntegreerde 5G WiFi-technologie biedt de bandbreedte die nodig is voor meerdere beeldschermen in de auto met hoge resolutie, waardoor niet-overbelaste 5GHz-video gelijktijdig kan bestaan met Wi-Fi-internettoegang en 2,4GHz Bluetooth handsfree audio.
2x2 MIMO-technologie levert tweemaal de wifi-prestaties van elke andere oplossing die momenteel op de markt is, en biedt de hoogst mogelijke doorvoer in het autonetwerk voor meerdere gebruikerservaringen.
Een speciale Bluetooth-antenne maakt gelijktijdige werking van Bluetooth- en WLAN-toepassingen mogelijk en maakt gebruik van geavanceerde coëxistentie-algoritmen om de spraakkwaliteit en gegevenstoegangssnelheid bij gelijktijdig gebruik te maximaliseren.
Rondom laden als het kouder wordt dan 12 graden.
Wat ik tot nu toe heb gelezen is het een generieke probleem als de omgeving koud wordt zijn de batterijen niet warm genoeg om full speed te laden. Keuze is in de software gemaakt. Het is bewuste keuze.
Ik rij zelf in een GT-line + winter modus geselecteerd en kwam zaterdag na 200km niet hoger dan 134KW.
Ook andere auto merken doen het minder als buiten koud is.
Mijn verwachting is dat je max 150 KW kan halen na verloop van je laadproces bij de huidige temperatuur en hangt ook af hoe lang je al aan het laden bent.
Het zou mooi zijn dat je in de EV6 kan checken wat de huidige batterij temperatuur is.
Voorbeeld:
https://www.ioniqforum.co...ng-during-charging.38603/
Op na de lente en zomer.
Wat ik tot nu toe heb gelezen is het een generieke probleem als de omgeving koud wordt zijn de batterijen niet warm genoeg om full speed te laden. Keuze is in de software gemaakt. Het is bewuste keuze.
Ik rij zelf in een GT-line + winter modus geselecteerd en kwam zaterdag na 200km niet hoger dan 134KW.
Mijn verwachting is dat je max 150 KW kan halen na verloop van je laadproces bij de huidige temperatuur en hangt ook af hoe lang je al aan het laden bent.
Het zou mooi zijn dat je in de EV6 kan checken wat de huidige batterij temperatuur is.
Voorbeeld:
Op na de lente en zomer.
Een vraag aan tweakers over de gen5w-update. Als je hem download via Kia navigation update en op usb stick zet, moet je hem dan uitvoeren in acc stand (starten zonder voet op rem) of moet de auto ready in P staan? Is in dat laatste geval koppelen aan laadpaal nodig of zinvol?
Fyi
In deze tijd wintermodus aan, SoC niet lager dan 35% laten worden. Dan zou het in theorie sneller moeten gaan. Als SoC lager is dan duurt het 30 minuten per 10 graden omhoog te gaan.
Klein engeltje heeft mij dit ingefluisterd
In deze tijd wintermodus aan, SoC niet lager dan 35% laten worden. Dan zou het in theorie sneller moeten gaan. Als SoC lager is dan duurt het 30 minuten per 10 graden omhoog te gaan.
Klein engeltje heeft mij dit ingefluisterd
Ik zou zeggen ready stand. Updat doet er een uur of meer over. In die tijd loop je het risico dat de 12V accu leeg raakt als je wat systemen hebt lopen.Ihkvdb schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:42:
Een vraag aan tweakers over de gen5w-update. Als je hem download via Kia navigation update en op usb stick zet, moet je hem dan uitvoeren in acc stand (starten zonder voet op rem) of moet de auto ready in P staan? Is in dat laatste geval koppelen aan laadpaal nodig of zinvol?
Disclaimer:
Dit advies komt van die gene bij wie de update via de USB vastliep, waarna het NAV systeem weer bij de dealer vlotgetrokken moest worden na een Zombie event...

Ik heb de usb-stick direct na het ophalen van de auto gewoon in de auto gestopt en toen ging ie updaten tijdens het rijden, duurt ff maar dan heb je ook wat.PsychoMania schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:48:
[...]
Ik zou zeggen ready stand. Updat doet er een uur of meer over. In die tijd loop je het risico dat de 12V accu leeg raakt als je wat systemen hebt lopen.
Disclaimer:
Dit advies komt van die gene bij wie de update via de USB vastliep, waarna het NAV systeem weer bij de dealer vlotgetrokken moest worden na een Zombie event...
By the way...
Is er al iemand die via de app de climate control werkend heeft met een geplande vertrektijd?
Is er al iemand die via de app de climate control werkend heeft met een geplande vertrektijd?
Ging de update lopen als in een soort van "autorun" of moest je het starten via het infotainment menu?ruudje1983 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:59:
[...]
Ik heb de usb-stick direct na het ophalen van de auto gewoon in de auto gestopt en toen ging ie updaten tijdens het rijden, duurt ff maar dan heb je ook wat.
Ik heb as maandag een afspraak bij de dealer. Steek min USB er in terwijl ik bij hun op het terrein sta.
Als alles vastloopt, mag ik een leenauto en repareren zij onder de garantie.
Dat terwijl ze door KIA NL nog niet eens officieel geïnformeerd zij dat hun klanten de NAV update van internet kunnen halen en zelf kunnen updaten...

Ik heb hem nu 2 keer opgestuurd naar de auto en ben benieuwd of ik morgen om 8.15 in een warme auto komPsychoMania schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:59:
By the way...
Ik kreeg alleen de vraag of ik snel of regulier wilde doen. Rest deed ie zelf.PsychoMania schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:06:
[...]
Ging de update lopen als in een soort van "autorun" of moest je het starten via het infotainment menu?
Ik heb as maandag een afspraak bij de dealer. Steek min USB er in terwijl ik bij hun op het terrein sta.
Als alles vastloopt, mag ik een leenauto en repareren zij onder de garantie.![]()
Dat terwijl ze door KIA NL nog niet eens officieel geïnformeerd zij dat hun klanten de NAV update van internet kunnen halen en zelf kunnen updaten...
Ja. Met Uvo app. Vorige week al over geschreven.PsychoMania schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:59:
By the way...
Ik heb de Kia Connect app gebruikt… ben benieuwd morgenochtend.EricEB schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:19:
[...]
Ja. Met Uvo app. Vorige week al over geschreven.
De auto moet echt aanstaan. Als tijdens het updaten de 12V accu leegraakt, heb je sowieso het probleem dat je niet kan rijden, maar wellicht dat het onderbroken update proces ook je infotainment systeem de nek omdraait.Ihkvdb schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:42:
Ah jammer. Dacht misschien de mijne (witte) ook te zien
Ik heb de auto gewoon in P laten staan terwijl hij volledig op stond. Dat vond ik het veiligste toch zeker tijdens een update.
En voor de uitlaatgassen in de garage moet je het ook niet laten 😅
En voor de uitlaatgassen in de garage moet je het ook niet laten 😅
Hebben ze dit vanuit Hyundai bevestigd?lackaday schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:07:
[...]
De IONIQ 5 schijnt dat wel te hebben, dus ging ik er van uit dat dat voor de EV6 ook geldt.
Zie deze post uit IONIQ 5-topic:
[...]
EV6 heeft dezelfde Hardware maar Kia geeft aan dat dit niet juiste hardware is en dus ook niet mogelijk in de toekomst.
Ja met de granny toch? Ook al gelukt met een laadpaal?EricEB schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:19:
[...]
Ja. Met Uvo app. Vorige week al over geschreven.
Ik geloof niet dat het aan de app ligt. Ik heb beide apps op mijn telefoon. Als ik de remote climat control start via de UVO, krijg ik zowel van de UVO als op de KIA connect een push dat het is gestart en vice versa.
Geldt ook voor gepland climate control. Krijg twee keer door dat de het niet is gestart,omdat er geen stekker in zou zitten, wat wel het geval is.
Ik denk dat het een bug is in de EV6. Immers alle andere E modellen van KIA werken prima met de UVO of KIA connect app...
Het kan wel. In de video's van Bjorn Nyland kwam hij met temperaturen rondom vriespunt op 230kw snelladen. Beginnen als de batterij minimaal 15 (liever iets hoger) is. Hij deed standaard bij het laden de interieurverwarming uit. Temp batterijen schiet dan snel omhoog. Bluck schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:24:
Rondom laden als het kouder wordt dan 12 graden.
Voorbeeld:
Op na de lente en zomer.
Het is in zoverre bevestigd dat het in de brochure staat (in ieder geval stond) beschreven.Anunnaki schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:01:
[...]
Hebben ze dit vanuit Hyundai bevestigd?
EV6 heeft dezelfde Hardware maar Kia geeft aan dat dit niet juiste hardware is en dus ook niet mogelijk in de toekomst.
Klopt, hier hetzelfde, geen verschil. Bij Android is KIA connect app zelfs ouder dan de UVO versie....PsychoMania schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:12:
[...]
Ik geloof niet dat het aan de app ligt. Ik heb beide apps op mijn telefoon. Als ik de remote climat control start via de UVO, krijg ik zowel van de UVO als op de KIA connect een push dat het is gestart en vice versa.
Geldt ook voor gepland climate control. Krijg twee keer door dat de het niet is gestart,omdat er geen stekker in zou zitten, wat wel het geval is.
Ik denk dat het een bug is in de EV6. Immers alle andere E modellen van KIA werken prima met de UVO of KIA connect app...
Bij de e-niro werkt het perfect met deze app. Auto wordt heerlijk warm (remote gestart en gepland gestart) en behoeft dan niet aan de paal aangesloten te zijn.
Vandaag ga ik maar weer even bellen. Ik ben geen drammer maar hoor graag de status.
Dito voor het niet kunnen snelladen...
De dealer laadt vaak de auto niet DC op maar AC.Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:43:
[...]
Moet een dealer toch merken wanneer de auto opgeladen wordt voor aflevering.
Je zou verwachten voor 1000 euro afleveringskosten dat ze iets doen. Zou ik ze in ieder geval onder de neus drukken.
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic