Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:24
EricEB schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:04:
VESS...is dat alleen voor achteruit rijden bedoeld? Als ik ga rijden maakt de auto geen geluid, ik rijd stapvoets door de straat (meer dan 20 kleine kinderen...)
Rijd ik achteruit....is het net of ik bij een distributiecentrum woon, een buurman einde straat sprak mij nu ook al aan, of dat geluid 's avonds zachter kan....grrr
Beide is VESS! :) is een illegale workarround voor (zekering eruit) maar dan werkt vooruit ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
KingOfNorway schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:22:
Hoe zet je handmatig de batterij verwarming aan?

[...]
Zoals ik zei. Dat is een wedervraag van mij aan Kia NL :) zosnel ik wat hoor deel ik het!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-09 15:20
Wel het was humoristisch bedoeld ;) . Ik had dat nog nooit gehoord en vorkliften die achteruit rijden piepen ook zo dus als ze de wagen achteruitreden achter mijn rug was dat mijn eerste gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 08:19
Phusebox schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:07:
[...]

Vooruit maakt ie ook geluid hoor, alleen stuk minder luid en binnen nauwelijks hoorbaar.
Nou...muisstil is het niet, maar het zoemende geluid is minimaal, een electrische tandenborstel maakt meer geluid. Iemand die 4 meter voor de auto loopt hoort hem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik heb net opgemerkt dat er bij de splitsscreen , bij de agenda niet alle afspraken weergegeven worden van deze dag.

In de connect app worden wel alle afspraken weergegeven maar in auto niet. Iemand die dit ook heeft /gehad ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Zojuist bij de dealer geweest om de door mij bestelde rubber vloematten te halen.

Meteen even de problemen die ik ervaar met het hoofd werkplaats besproken en op schrift achtergelaten:
  • Scheduled climate control werkt niet; melding dat de stekker er niet in zit terwijl dit wel het geval is.
  • Remote climate control werkt slecht. Moet tmp op 27gr zetten om iets van warmte te voelen na 10 min. Ontwasemen / ontdooien vooruit werkt niet of zeker niet voldoende. IJs stond nog op de vooruit na 10 min.
  • Scheduled charging werkt , maar was afgeslagen op 69%, daar waar ingesteld dat het laden tot 80% door zou moeten.
  • Snelladen: nog maar 1 x geprobeerd bij 300kwh Fastned: kwam niet boven de 75kwh (van 39-80%, 14 graden C)
  • Vibratie stuur rond 120 kmh. Bij andere snelheden niet aanwezig.
Afgesproken dat deze punten aandacht krijgen als de trekhaak gemonteerd wordt.

Daarnaast voor maandag afgesproken dat ik bij hen de nieuwe navigatie update uitvoer via mijn eigen USB stick. Aangezien dit de vorige keer tot problemen heeft geleid.
Overigens hebben ze bij de dealer nog steeds niets gehoord van KIA NL dat hun klanten nu via een app NAV updates kunnen doen... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Private lease Kia EV6 tegenover koop - wat is het aantrekkelijkst? - Artikel met rekenvoorbeeld:
https://www.autoreview.nl...at-is-het-aantrekkelijkst

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:02
Ik lees hier zo nu en dan mee, puur uit interesse. Rijd zelf een Ioniq 5 en zag wat problemen met zombie mode langs komen.
Zojuist had ik dit ook (volgens mij). Na starten van de auto het symbooltje met de auto + sleutel (oranje) evenals de accu in het rood.
Op het moment dat ik mijn sleutel fysiek bij de startknop hield (zoals ik hier had gelezen), sprong het auto symbool + sleutel weg. Ik heb toen de auto uitgezet. Deur open en dicht, auto gestart en het was opgelost.
Wellicht dat ik ergens anders nog wat fout heb / had gedaan met voet op de rem, aangezien ik snel even de auto aan een paal ging zetten. Maar dit was dus binnen 15 seconden opgelost.

Of het 100% de zombie mode is die jullie ervaren, geen idee. Maar dacht ik deel het toch even

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:03

anc

Ook ik ben terug van de garage voor o.a. het verwarmingsprobleem. Hiervoor moet een inverter besteld worden en die komt medio december binnen. Dit zou alle verwarming gerelateerde problemen oplossen.

Tijdelijk kan je de verwarming werkend krijgen door hem boven de 25 graden te zetten en Heat aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EricEB
anc schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:26:
Ook ik ben terug van de garage voor o.a. het verwarmingsprobleem. Hiervoor moet een inverter besteld worden en die komt medio december binnen. Dit zou alle verwarming gerelateerde problemen oplossen.

Tijdelijk kan je de verwarming werkend krijgen door hem boven de 25 graden te zetten en Heat aan.
Ja, blijkbaar was ik de eerste en het proefkonijn...ik rijd nu al bijna 2 weken met het vervangende onderdeel (inverter dus?) en kan je verklappen...alles doet het goed en is lekker warm _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:17

Peetman

Tjah....

EricEB schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:33:
[...]

Ja, blijkbaar was ik de eerste en het proefkonijn...ik rijd nu al bijna 2 weken met het vervangende onderdeel (inverter dus?) en kan je verklappen...alles doet het goed en is lekker warm _/-\o_
Werkt de scheduled climate control nu ook?
En de climate control direct aanzetten via de app?

Onze auto staat medio december bij de dealer voor montage trekhaak, all season banden en diagnose van de verwarming. Misschien maar even belletje aan wagen of ze al de vervangende inverter kunnen regelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Peetman op 29-11-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Dubbeling, zie boven

[ Voor 94% gewijzigd door PsychoMania op 29-11-2021 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-09 07:55
EricEB schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:04:
VESS...is dat alleen voor achteruit rijden bedoeld? Als ik ga rijden maakt de auto geen geluid, ik rijd stapvoets door de straat (meer dan 20 kleine kinderen...)
Rijd ik achteruit....is het net of ik bij een distributiecentrum woon, een buurman einde straat sprak mij nu ook al aan, of dat geluid 's avonds zachter kan....grrr
Ik vraag mij af hoe hard het geluid dan is bij de tweakers die commentaar krijgen van de buren?! Mijn buurman heeft al geruime tijd een (gewone) Ioniq en die hoor ik als hij thuiskomt maar het stoort mij totaal niet. Wanneer ik zelf achteruit de oprit op rij en ik heb de radio aanstaan in de auto hoor ik mijn eigen pieper ook niet……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 22:56
O-B-One schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:44:
[...]

Ik vraag mij af hoe hard het geluid dan is bij de tweakers die commentaar krijgen van de buren?! Mijn buurman heeft al geruime tijd een (gewone) Ioniq en die hoor ik als hij thuiskomt maar het stoort mij totaal niet. Wanneer ik zelf achteruit de oprit op rij en ik heb de radio aanstaan in de auto hoor ik mijn eigen pieper ook niet……
Zoals ik hier al eens heb gepost, toen ik na een proefrit de oprit afreed en mijn vrouw in de keuken bezig was hoorde ze het heel duidelijk.

10 meter, met 3 muren ertussen en een goed geïsoleerde woning, terwijl ze bezig was met genoeg geluid op de achtergrond. Laat staan als het muisstil is buiten en in huis.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
Phusebox schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:48:
[...]

Zoals ik hier al eens heb gepost, toen ik na een proefrit de oprit afreed en mijn vrouw in de keuken bezig was hoorde ze het heel duidelijk.

10 meter, met 3 muren ertussen en een goed geïsoleerde woning, terwijl ze bezig was met genoeg geluid op de achtergrond. Laat staan als het muisstil is buiten en in huis.
Het pongeltje dat uit miin Kia komt is zeker niet zo luid.

Ik zal er een eens dB meter bijhouden.

[ Voor 4% gewijzigd door KingOfNorway op 29-11-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
KingOfNorway schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:50:
[...]

Het pongeltje dat uit miin Kia komt is zeker niet zo luid.

Ik zal er een eens dB meter bijhouden.
Ik hoorde het zelf ook, met de radio aan, alsof er een vrachtwagen achteruit reed. Eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Iusedto schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:53:
[...]

Probleem bij mijn auto is dat hij in principe nergens kan snel laden (communicatie fout)
Heb er 2 gevonden waar hij wel, na de stekker heen en weer te bewegen, met een sessie begon maar dan bleef op 35 to 45 KwH. Dit was bij een 175 KwH en een 350KwH.
Als je dan de sessie afbreekt en het weer probeert dan lukt niets meer.

Ik werk niet thuis (godzijdank) dus ik moet kunnen laden langs de snelweg.
En zo wie zo hoort dit gewoon te werken. Zo simpel is het ook.
Dat is voor mij ook een belangrijke. Het hele principe voor mij is snelladen langs de weg. Ik werk niet thuis, heb voorlopig thuis geen oplader. Opladen gebeurt of langs snelweg: snelladen 5/6 minuten voor 100km of bij een opdrachtgever een paar uur.

Als dat niet niet (binnen het redelijke) mogelijk is… oeh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Phusebox schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:51:
[...]

Ik hoorde het zelf ook, met de radio aan, alsof er een vrachtwagen achteruit reed. Eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat namelijk ook.
Zijn er dan verschillende geluiden? Als een vrachtwagen achteruit hoor je echt een piep. Vrij hoog geluid. Het geluid wat uit mijn auto komt is meer een pong. Dus een lagere toon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aprofet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 13:32
Phusebox schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:51:
[...]

Volgens de EU richtlijn moet dit geluid min 56 en max 75 decibel zijn.

Dit zou je kunnen meten en indien hoger dan 75 DB kun je er wellicht mee terug naar de dealer.

Bron Google
“Acoustic Vehicle Alert System, (AVAS)”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Even een video gemaakt terwijl ik in de auto zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
aprofet schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:16:
[...]

Volgens de EU richtlijn moet dit geluid min 56 en max 75 decibel zijn.

Dit zou je kunnen meten en indien hoger dan 75 DB kun je er wellicht mee terug naar de dealer.

Bron Google
“Acoustic Vehicle Alert System, (AVAS)”
Oeh nice, het is dat ik net weer binnen ben, maar anders zou ik het direct meten :D 75dB is wel erg hard trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprofet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 13:32
Dartlink schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:17:
[...]

Oeh nice, het is dat ik net weer binnen ben, maar anders zou ik het direct meten :D 75dB is wel erg hard trouwens
Zoals ik het snel heb begrepen maakt het ook uit hoe hard je rijdt,

Edit: aanvullende info

https://automotive-online...rides-moeten-geluid-maken

Achteruitrijgeluiden zijn ook verplicht. Een schakelaar is toegestaan om ervoor te zorgen dat auto's 's nachts onhoorbaar door een woonwijk kunnen rijden.

Meer over de verordening is hier te lezen.

[ Voor 36% gewijzigd door aprofet op 29-11-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
aprofet schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:24:
[...]

Achteruitrijgeluiden zijn ook verplicht. Een schakelaar is toegestaan om ervoor te zorgen dat auto's 's nachts onhoorbaar door een woonwijk kunnen rijden.

Misschien achterhaald die info. Ach ja er komt vast iemand die iets verzint om het zachter te maken. En anders hebben de buren helaas pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
aprofet schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:24:
[...]

Alleen weer jammer dat het linkje in het artikel naar het wetsartikel naar een lege pagina doorverwijst. Ik ben benieuwd wat de definitie van ‘s nachts is. Waarschijnlijk iets van tussen middernacht en zes uur in de ochtend. Dan zou er dus een tijdschakelaar in moeten zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ERN5T
  • Laatst online: 23-09 19:13
KingOfNorway schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:45:
[...]

Alleen weer jammer dat het linkje in het artikel naar het wetsartikel naar een lege pagina doorverwijst. Ik ben benieuwd wat de definitie van ‘s nachts is. Waarschijnlijk iets van tussen middernacht en zes uur in de ochtend. Dan zou er dus een tijdschakelaar in moeten zitten.
Als je dan op die pagina zoekt naar AVAS, zie je dat er in 2017 een pauzeschakelaar voor de nachtelijke uren wordt toegestaan, maar dat het in 2019 wordt herroepen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/daeZQvOvTQgayn_ug2fuzrqwYQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJpIYsvzcqnAExDDDFBjWpON.jpg?f=fotoalbum_large

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
Phusebox schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:39:
[...]

Misschien achterhaald die info. Ach ja er komt vast iemand die iets verzint om het zachter te maken. En anders hebben de buren helaas pech.
Purschuim :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Weerstandje er tussen solderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 15:19
er moet dan ergens een speaker driver zitten. Dat had mijn motor als claxon. Draadje doorknippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Dat is jammer genoeg dan weer definitief, dan kun je ook de zekering er gewoon uittrekken. Ik zou het liefst gewoon zien dat er 's avonds het volume omlaag geschroefd wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 19:06
De E-Niro heeft bij sommige modellen een fysieke VESS knop en bij sommige modellen een VESS die je via de infotainmentsysteem bedient. Het zou dus softwarematig moeten kunnen; of ze het willen/mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dartlink schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:57:
Dat is jammer genoeg dan weer definitief, dan kun je ook de zekering er gewoon uittrekken. Ik zou het liefst gewoon zien dat er 's avonds het volume omlaag geschroefd wordt :(
Ben er bang voor. Misschien dat iemand een keer uitvogelt hoe je een knopje ertussen zou kunnen zetten, of een regelbare weerstand voor volume of iets dergelijks.

Vanuit Kia hoeven we niets te verwachten in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Tolga07 schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:04:
De E-Niro heeft bij sommige modellen een fysieke VESS knop en bij sommige modellen een VESS die je via de infotainmentsysteem bedient. Het zou dus softwarematig moeten kunnen; of ze het willen/mogen?
"Oude" e-Niro's hebben dat inderdaad vanwege de toelatingsdatum van het type. Nieuwe EV's zoals de EV6 mag dat dus niet meer hebben uitschakelbaar zijn.

De meest recente facelift van de e-Niro is het ook niet meer uitschakelbaar. En volgens de dealer even hard als de EV6.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• asennamm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 16:06
Gaaaaaaaap

Het wordt nu wel erg saai meelezen hier.
Al twee pagina's gemiep over een pongeltje of een piepje....

Ik denk dat ik het gras maar ga maaien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wS8f21Fmv2O_MrbCVnZ5nU7-U6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrxhpwPMD2j0IzGb6RKX5Z6Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door asennamm op 29-11-2021 22:15 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phusebox
asennamm schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:14:
Gaaaaaaaap

Het wordt nu wel erg saai meelezen hier.
Al twee pagina's gemiep over een pongeltje of een piepje....

Ik denk dat ik het gras maar ga maaien:
Even het aantal berichten per pagina aanpassen, dan is het maar één pagina en valt het best mee.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Vandaag mijn ev6 gt-line opgehaald, in 1 woord geweldig. Rijdt echt fantastisch, 2 kleine minpunten, die nieuwe autolucht (bahbah) en ze hebben hem echt belachelijk slecht gepoetst dus dat moet even over.

Verder geen issues tot nu toe, auto wordt lekker warm en geen zombies gespot! Morgen even een fastned lader testen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlc-R07ye4kpdwKlmzTV7ccxQp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vc3XHk3nLa5ua5etDmyYdyZr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PXp4PWtCmfk0QkVPHBBaUBLsZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8vuXRbHmwJcO6lUIv1FXjPc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm
De reactie van MyEnergi Benelux op mijn vraag op de Zappi V2 goed samenwerkt met de EV6:

Wij hebben geen meldingen gehad dat er problemen zouden zijn met de combinatie Zappi V2 en de Kia EV6. Sterker nog, we hebben van Elaad.nl vernomen dat alles getest is en 100% compliant werkt met de Ioniq5 dat in principe een bouwgelijk voertuig is natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 22:17

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Phusebox schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:06:
[...]

Ben er bang voor. Misschien dat iemand een keer uitvogelt hoe je een knopje ertussen zou kunnen zetten, of een regelbare weerstand voor volume of iets dergelijks.

Vanuit Kia hoeven we niets te verwachten in ieder geval.
Nee want dan krijgen ze gedonder met de overheid. Het is namelijk een verplicht systeem. Daar gaat een importeur niet mee klooien omdat de klanten dat graag willen.

https://www.ad.nl/auto/ni...ht-geluid-maken~ab0d2b89/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
de meester01 schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:33:
[...]

Nee want dan krijgen ze gedonder met de overheid. Het is namelijk een verplicht systeem. Daar gaat een importeur niet mee klooien omdat de klanten dat graag willen.

Als het een verplicht veiligheidssysteem is, dan kan het dus zijn dat deze in de keuring mee wordt genomen over een paar jaar. 🤔
Dus ik zou geen kabeltjes knippen. 😉
Edit: Of purschuim in spuiten. 😒

[ Voor 3% gewijzigd door cruysen op 29-11-2021 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
de meester01 schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:33:
[...]

Ik bedoelde meer dat er een volume aanpassing op zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:55
ruudje1983 schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:11:
Vandaag mijn ev6 gt-line opgehaald, in 1 woord geweldig. Rijdt echt fantastisch, 2 kleine minpunten, die nieuwe autolucht (bahbah) en ze hebben hem echt belachelijk slecht gepoetst dus dat moet even over.

Verder geen issues tot nu toe, auto wordt lekker warm en geen zombies gespot! Morgen even een fastned lader testen. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!

Wanneer was deze besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
asennamm schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:17:
De reactie van MyEnergi Benelux op mijn vraag op de Zappi V2 goed samenwerkt met de EV6:

Wij hebben geen meldingen gehad dat er problemen zouden zijn met de combinatie Zappi V2 en de Kia EV6. Sterker nog, we hebben van Elaad.nl vernomen dat alles getest is en 100% compliant werkt met de Ioniq5 dat in principe een bouwgelijk voertuig is natuurlijk.
Ik heb afgelopen week zelf een 3 fase zappi geinstalleerd en gisteren mij ev6 (Gt Line, 78kW) opgehaald en meteen even getest. Geen problemen. Ik had de auto uitstaan, vervolgens eerst de stekker in de zappi, daarna in de auto. Ging prima. Met mijn afstelling kon ik 10kW laden. ( grid ingesteld op 25A, device limit op 20A ).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrocar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-07 13:19
ruudje1983 schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:11:

Verder geen issues tot nu toe, auto wordt lekker warm en geen zombies gespot! Morgen even een fastned lader testen. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Nieuwe autolucht heerlijk zat het maar in een spuitbus :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Electrocar schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:01:
[...]

Nieuwe autolucht heerlijk zat het maar in een spuitbus :X
Volgens mij komt het daar letterlijk uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Loei123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 06:29:
[...]

Gefeliciteerd!

Wanneer was deze besteld?
Eind oktober, voorraad auto via athlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
ruudje1983 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:28:
[...]

Eind oktober, voorraad auto via athlon.
Ik neem aan dat dit betekend dat Athlon deze auto al had besteld en nog op voorraad had om te leasen?

Mijn werkgever koopt de auto's zelf, 7 oktober besteld en nog steeds niks vernomen. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Loei123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:31:
[...]
Ik neem aan dat dit betekend dat Athlon deze auto al had besteld en nog op voorraad had om te leasen?
Klopt, hier hetzelfde via Athlon. Op 6 november besteld (‘Athlon Edition’ noemen ze dat) en 10 december kan ik m ophalen. Ze hadden plus-varianten in kleuren zwart, wit en interstellar grey besteld. Die zijn 2 weken geleden aangekomen en worden nu uitgeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51
EV6 en IONIQ 5 genomineerd als (wereld) auto van het jaar.
https://www.autoweek.nl/a...l-auto-van-het-jaar-2022/

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Had gisteravond nog even zitten knutselen hoe een chrome delete eruit zou kunnen zien op "mijn" kleur. En indien mogelijk een donker transparante wrap op de knipperlichten (maar dat zal lastig zijn denk ik)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kE_dnOLPUuXj-FY2p-nSFXxdPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oubmeB1XvcRKmH1aBSS9lpY0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:17

Peetman

Tjah....

Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:12:
Had gisteravond nog even zitten knutselen hoe een chrome delete eruit zou kunnen zien op "mijn" kleur. En indien mogelijk een donker transparante wrap op de knipperlichten (maar dat zal lastig zijn denk ik)

[Afbeelding]
Aan de zijkant vind ik het wel mooi, voorkant wordt wat saai naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redez
  • Laatst online: 12-02-2024
Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:12:

[Afbeelding]
Smaken zullen verschillen, maar waarom zou je dit willen? Er zijn al meerdere zwarte accenten en zo wordt het wel redelijk saai allemaal. Het is toch juist mooi dat i.t.t. merken zoals Tesla er verschillende varianten zijn die er van de buitenkant anders uit zien (en niet zoals bij merken zoals de VAG groep je minimaal de hoogste uitvoering moet hebben voor een mooie auto).
Op die manier wordt het net zo'n 'net-niet GT-Line'.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dartlink
Gisteravond nog antwoorden ontvangen over de resterende punten van Kia Nederland :) Met ook weer nieuwe info.

Omdat ik mijn eigen email welke ik in MO tags heb gezet terugvond op o.a. feestboek en andere fora ga ik deze niet meer hier integraal plaatsen. Ik wil mijn contact met Kia Nederland namelijk niet verslechteren. Mocht iemand de mail willen lezen dan kan ik dit via een PM in vertrouwen delen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Redez schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:28:
[...]

Smaken zullen verschillen, maar waarom zou je dit willen? Er zijn al meerdere zwarte accenten en zo wordt het wel redelijk saai allemaal. Het is toch juist mooi dat i.t.t. merken zoals Tesla er verschillende varianten zijn die er van de buitenkant anders uit zien (en niet zoals bij merken zoals de VAG groep je minimaal de hoogste uitvoering moet hebben voor een mooie auto).
Op die manier wordt het net zo'n 'net-niet GT-Line'.
Ik vind dat chrome persoonlijk too much, vooral door die dubbele lijn. Ziet er beetje oubollig uit. Kan er mee leven, maar overweeg dus een aanpassing ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 30-11-2021 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
cruysen schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:44:
[...]

Als het een verplicht veiligheidssysteem is, dan kan het dus zijn dat deze in de keuring mee wordt genomen over een paar jaar. 🤔
Dus ik zou geen kabeltjes knippen. 😉
Edit: Of purschuim in spuiten. 😒
Plus je bent natuurlijk zwaar het haasje als er iets gebeurd en je hebt zitten knutselen aan het systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmens
  • Laatst online: 15-08-2023
r0el schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:43:
[...]

Klopt, hier hetzelfde via Athlon. Op 6 november besteld (‘Athlon Edition’ noemen ze dat) en 10 december kan ik m ophalen. Ze hadden plus-varianten in kleuren zwart, wit en interstellar grey besteld. Die zijn 2 weken geleden aangekomen en worden nu uitgeleverd.
Bij mij ook, 18 nov alles getekend, levering week 51, had alleen nog de keuze uit wit en wit.
Maar dat mag de pret niet drukken, had hiervoor een audi Q4 in bestelling staan maar die ging naar levering april/mei volgend jaar. Audi is aardig wat duurder en dan ook nog in het duurdere bijtelling tarief, dat werd niet leuk meer, schilt een kleine 160€ netto in de maand. :)
Kia stond als tweede op de shortlist, dus wel blij met deze oplossing vanuit Athlon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:03

Arfman

Drome!

Dartlink schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:28:
Gisteravond nog antwoorden ontvangen over de resterende punten van Kia Nederland :) Met ook weer nieuwe info.

Omdat ik mijn eigen email welke ik in MO tags heb gezet terugvond op o.a. feestboek en andere fora ga ik deze niet meer hier integraal plaatsen. Ik wil mijn contact met Kia Nederland namelijk niet verslechteren. Mocht iemand de mail willen lezen dan kan ik dit via een PM in vertrouwen delen.
Tjongejongejonge .. de goeden lijden, zoals wel vaker de afgelopen 2 jaar, weer onder de slechten. Wat voor een mafklapper gaat dat dan ook lopen copy/pasten ... :(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudje1983
jmens schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:36:
[...]

Bij mij ook, 18 nov alles getekend, levering week 51, had alleen nog de keuze uit wit en wit.
Maar dat mag de pret niet drukken, had hiervoor een audi Q4 in bestelling staan maar die ging naar levering april/mei volgend jaar. Audi is aardig wat duurder en dan ook nog in het duurdere bijtelling tarief, dat werd niet leuk meer, schilt een kleine 160€ netto in de maand. :)
Kia stond als tweede op de shortlist, dus wel blij met deze oplossing vanuit Athlon.
Ja ik wachtte al een half jaar op een Seat tarraco. Die werd steeds vooruit geschoven dus geannuleerd en toen kwam de laatste zwarte gtline op mijn pad. Durfde hem eerder dit jaar niet blind te bestellen, maar na 1 proefrit wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Vanochtend mijn EV weg gebracht voor het snel laden en verwarmings probleem.
Het zal mij benieuwen. Ik hou jullie op de hoogte.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asennamm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 23-09 23:36
Dartlink schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:28:

Is het misschien iets om de opmerkingen van KIA NL in het klachten en wensen formulier te verwerken?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:03

anc

Wat een opvallende review. Op bepaalde punten is hij echt niet tevreden met de auto, tenminste zo lees ik het, en vervolgens is hij toch super tevreden met een 4.8 op de schaal tot 5. :)
Eigenlijk de meeste GT line opties die je aanvullend krijgt op de PLUS vindt hij maar niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Wat een slechte review, niet echt verdiept in de materie geloof ik. Snelle Pappa was iets te snel :+
De geluidsisolatie in de auto is matig te noemen en het meeste ergerde ik me aan het VESS. (wat? jaja, het Virtual Engine Sound System) Deze stond al in de zachtste stand, gelukkig kan het ook uit. Zo gauw ik de eerste kinderen of huisdieren bijna heb aangereden zet ik hem terug aan, maar ik geloof dat het bandengeluid van deze vage Koreaanse banden voldoende is.
Hij kan het uitzetten, yeah right.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 30-11-2021 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:05:
[...]

Wat een slechte review, en volgens mij triest figuur:

[...]

Hij kan het uitzetten, yeah right.
Kalm aan zeg, zitten je sokken scheef vandaag?

Ik denk dat hij VESS verwart met ASD. Dat kun je namelijk prima uit zetten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Gok dat die knakker ASD (Active Sound Design - dus het spaceship geluidje bij rijden - binnenkant auto en uitschakelbaar) verwart met VESS (buitenkant auto - En t/m 20-30km/h - En het beruchtje plong) door elkaar haalt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:08:
[...]

Review is weg, zeker iemand van hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:09:
[...]

Nah, dan zouden we het al op feestboek moeten hebben zien staan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:09:
[...]

Dat zou zo maar kunnen, bedankt voor het blaffen. Zo gaat de lol er wel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
FirePuma142 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:10:
[...]

Lijkt er meer op dat autoweek server issues heeft. Heb mijn post aangepast trouwens :>

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 30-11-2021 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
FirePuma142 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:10:
[...]

Uit je opmerking maak ik op dat jij deze review hebt geschreven?

Een review / column schrijven is niet makkelijk en dit was een goede poging. Blijf leren en jezelf verbeteren! Je hebt een leuke schrijfstijl.

Ik herken mij wel in jouw verhaal. Nu zijn mijn kinderen wat groter en heb ik er twee, maar ik heb ook een vrouw met wat argwaan voor mijn voorliefde voor technische snufjes. Ze heeft al gezegd dat ze er pas in gaat rijden als ze precies weet wat elk piepje betekent en dat ze er 100% zeker van is dat ze niet zo maar het verkeerde knopje indrukt en de auto spontaan de berm induikt of zo...

Ik begrijp ook dat je snel een beslissing moest nemen en dat je de auto "blind" hebt besteld. Voor mij gold hetzelfde. Ik wilde graag dit jaar nog een EV rijden om ongeveer dezelfde redenen die jij noemde. Dus dan was de EV6 al snel een van de weinige keuzes. Ik wens je nog veel plezier met de auto en veilige kilometers voor jou en je gezin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:46
Leuke review! Ik vond het juist leuk lezen - vooral interessant dat gezien het budget de keuze toch voor de EV6 is gekozen. Dat stemt mij wel positief, als je een budget van een ton hebt!

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

KingOfNorway schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:23:
[...]

Uit je opmerking maak ik op dat jij deze review hebt geschreven?
Zeker niet, mijn EV6 komt pas eind april.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
FirePuma142 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:08:
[...]

Zie het maar als afgunst voor die persoon omdat hij zijn auto al heeft en Phusebox nog lang moet wachten terwijl zijn twijfels toenemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Laten we het even vriendelijk houden in dit forum aub.

We komen hier om ervaringen (goed of slecht) over onze EV6 uit te wisselen en niet om elkaar te bashen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:41:
[...]

Zie het maar als afgunst voor die persoon omdat hij zijn auto al heeft en Phusebox nog lang moet wachten terwijl zijn twijfels toenemen.
Haha, nope. Sorry maar ik krijg gewoon jeuk van de schrijfstijl, maar dat hebben andere mensen (iedereen) bij mij dus.

En als je auto's blijkbaar zo makkelijk in je schoot geworpen krijgt en er zo simpel over denkt hecht ik persoonlijk weinig waarde aan een review, zeker als je dan zaken roept die feitelijk niet kloppen.

Maar dat is mijn mening, en ik weet zeker dat velen het niet met me eens zijn. Iedereen is nu eenmaal anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Iusedto schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:45:
Laten we het even vriendelijk houden in dit forum aub.

We komen hier om ervaringen (goed of slecht) over onze EV6 uit te wisselen en niet om elkaar te bashen.
Toch toevallig dat het iedere keer dezelfde persoon is die commotie veroorzaakt ;) ik lees zijn comments ondertussen al niet meer, toegevoegde waarde is nihil en toch altijd negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:47:
[...]

Haha, nope. Sorry maar ik krijg gewoon jeuk van de schrijfstijl, maar dat hebben andere mensen (iedereen) bij mij dus.

En als je auto's blijkbaar zo makkelijk in je schoot geworpen krijgt en er zo simpel over denkt hecht ik persoonlijk weinig waarde aan een review, zeker als je dan zaken roept die feitelijk niet kloppen.

Maar dat is mijn mening, en ik weet zeker dat velen het niet met me eens zijn. Iedereen is nu eenmaal anders.
Ja, dat ben ik met je eens.

Als je op die wijze een lap tekst schijft vraag ik me zeer af hoe je dan aan een budget van een ton voor een auto komt.

Verder lijkt de keuze op de Kia enkel te zijn gevallen vanwege verduurzaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:50:
[...]

Ja, dat ben ik met je eens.

Als je op die wijze een lap tekst schijft vraag ik me zeer af hoe je dan aan een budget van een ton voor een auto komt.

Verder lijkt de keuze op de Kia enkel te zijn gevallen vanwege verduurzaming.
Dat en het feit dat de EV6 als enige nog leverbaar was dit jaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
KeiFront schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:50:
[...]

Toch toevallig dat het iedere keer dezelfde persoon is die commotie veroorzaakt ;) ik lees zijn comments ondertussen al niet meer, toegevoegde waarde is nihil en toch altijd negatief.
Speciaal voor jou dan:

- Van alle auto's die ik heb gereden en overwogen was de EV6 duidelijk de beste keuze voor ons (afgevallen zijn Ioniq 5, Model 3, Mégane EV, Enyaq, ID3/4 en de Cupra Born).
- De EV6 stak qua rijgedrag kop en schouders boven de rest uit voor ons. Verder vind ik het cockpit gevoel in de EV6 echt super en de ambient lighting (ben ik eens met Snelle Pappa) is echt van toegevoegde waarde.
- Ik voel me als een kind dat nog heel lang moet wachten tot kerst (die voor mij in de zomer gaat vallen) en het is lang geleden dat ik dat gevoel heb gehad. Met mijn huidige auto (BMW 1 serie had ik dat gevoel veel minder). Kan dan ook niet wachten om met deze auto de weg op te gaan en hopelijke nog vele jaren van te genieten.

Ja, ik laat me kritisch uit, maar het feit dat iemand die zo kritisch is, en een enorme azijnpisser van geboorte, toch gekozen heeft voor de EV6 mag je van mij als compliment zien voor de EV6. Ik realiseer me ook dat er kinderziektes zijn bij een nieuw platform, en nu KIA eindelijk inhoudelijk heeft gereageerd op een aantal punten ben ik wel meer gerustgesteld.

Ben nu eenmaal een twijfelaar, die ook nog eens altijd enorme pech heeft als het aankomt op materiele zaken. Dus neem mijn posts gerust met een korreltje zout, maar dat deed je al. Enige waar ik me zorgen over zou maken is niet dat ik kritisch ben, maar dat ik bekend sta om de verkeerde keuzes te maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asennamm
Interessant verhaal over laden met de Ioniq5.
Over batterijtemperatuur en invloed op het laden hiervan.
Maar ook over hoe laadcapaciteit van een laadpunt verdeeld wordt en je laadsnelheid beïnvloed.

Interessante conclusie is dat van twee uur 120 km p u rijden de accu niet genoeg opwarmt. Maar door opladen wel, zodat je wen tweede keer sneller laadt.

YouTube: Großes Hyundai IONIQ 5 Winter-Lade-Problem: Ursache + Lösung

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Ik weet niet of deze al gedeeld was:
YouTube: Kia EV6 1000 km challenge

Paar complimenten van Björn:
Goede stoelen, na 3 dagen rijden niet vermoeid
Goede audio installatie (kan iemand dit bevestigen?)
Goed rij comfort al wel een beetje stevig

Slecht punt:
Het laden gaat zo snel dat hij niet echt tijd heeft om fatsoenlijk te eten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Wat ik nog wel merk is dat ik de warmtepomp hoor als ik de "heat" functie aanzet? Zijn er nog mensen die dit ervaren? Is dit normaal? en dan nog de snellaadissues...
Ik heb al de dealer gecontacteerd vorige week donderdag, die gingen me terug contacteren voor een afspraak. Helaas is dit nog niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
xxander968 schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:55:
En met geholpen bedoel je dat het daarna wel gelukt is? Kun je dan het hele gordijn optillen en ons mee laten genieten van de oplossing?
Yes hij heeft geladen, maar eerste 10 min schommelend tussen 50kW en 75 kW, nadien naar 130kW, maar dat was het dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
TomVeeCee schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:30:
[...]

Yes hij heeft geladen, maar eerste 10 min schommelend tussen 50kW en 75 kW, nadien naar 130kW, maar dat was het dan.
Het is dus normaal dat onder de 15 graden de accu niet heel hard laadt, wanneer deze op is gewarmd gaat het veel sneller.

Aan wat voor lader haalde je die 130kW?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:59:
[...]

Speciaal voor jou dan:

- Van alle auto's die ik heb gereden en overwogen was de EV6 duidelijk de beste keuze voor ons (afgevallen zijn Ioniq 5, Model 3, Mégane EV, Enyaq, ID3/4 en de Cupra Born).
- De EV6 stak qua rijgedrag kop en schouders boven de rest uit voor ons. Verder vind ik het cockpit gevoel in de EV6 echt super en de ambient lighting (ben ik eens met Snelle Pappa) is echt van toegevoegde waarde.
- Ik voel me als een kind dat nog heel lang moet wachten tot kerst (die voor mij in de zomer gaat vallen) en het is lang geleden dat ik dat gevoel heb gehad. Met mijn huidige auto (BMW 1 serie had ik dat gevoel veel minder). Kan dan ook niet wachten om met deze auto de weg op te gaan en hopelijke nog vele jaren van te genieten.

Ja, ik laat me kritisch uit, maar het feit dat iemand die zo kritisch is, en een enorme azijnpisser van geboorte, toch gekozen heeft voor de EV6 mag je van mij als compliment zien voor de EV6. Ik realiseer me ook dat er kinderziektes zijn bij een nieuw platform, en nu KIA eindelijk inhoudelijk heeft gereageerd op een aantal punten ben ik wel meer gerustgesteld.

Ben nu eenmaal een twijfelaar, die ook nog eens altijd enorme pech heeft als het aankomt op materiele zaken. Dus neem mijn posts gerust met een korreltje zout, maar dat deed je al. Enige waar ik me zorgen over zou maken is niet dat ik kritisch ben, maar dat ik bekend sta om de verkeerde keuzes te maken :+
Lol ik hoop dat je deze keer dan wel een goeie keuze hebt gemaakt voor ons allemaal ;) :*)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 17:09
Hallo, ik meld mij ook :w .
Na 1 3/4e jaar een e-Niro te hebben gereden heb ik een promotie gehad, waardoor er weer meer lease budget vrijkwam, en was een andere collega geïnteresseerd in een e-Niro dus ik kon die van mij kwijt aan hem.
Derhalve heb ik proefritten in de Ioniq 5 en EV6 gedaan en ben toch maar binnen de Kia familie gebleven :) .
Van het weekend te horen gekregen dat ik hem volgende week dinsdag kan ophalen.
Wordt een EV6 Plus in interstellar gray. Ben erg benieuwd hoe de kleur eruit gaat zien, aangezien dit eigenlijk nog de enige optie was die dit jaar nog potentieel leverbaar was.

Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EricEB
Voor allen die op Instagram zitten...

volg #ev6

alle kleuren komen voorbij, mooie plaatjes en af en toe gekke Koreanen die achter in de bak gaan liggen....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Jullie hebben hier niets aan maar ik wil het toch even delen.
Vanwege de onzekere levering van mijn basis 58kwh en de realisatie van alles wat ik zou gaan missen op de 58kwh ben ik op zoek gegaan naar een Plus op voorraad.
Dankzij @Adjo is die gevonden en ga ik komende zaterdagochtend mijn Plus ophalen in Houten, inclusief trekhaak en draadloze oplader :)

Om vervolgens met mijn gezin een dagje uit te gaan want tja, als je vanuit Hengelo naar Houten gaat kun je er net zo goed een dagje uit van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:58:
Jullie hebben hier niets aan maar ik wil het toch even delen.
Vanwege de onzekere levering van mijn basis 58kwh en de realisatie van alles wat ik zou gaan missen op de 58kwh ben ik op zoek gegaan naar een Plus op voorraad.
Dankzij @Adjo is die gevonden en ga ik komende zaterdagochtend mijn Plus ophalen in Houten, inclusief trekhaak en draadloze oplader :)

Om vervolgens met mijn gezin een dagje uit te gaan want tja, als je vanuit Hengelo naar Houten gaat kun je er net zo goed een dagje uit van maken ;)
Nice. Is die draadloze oplader al een optie dan?
Welke kleur?

En vooral, congrats *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Blijkbaar want de verkoper vertelt me dat hij er al in zit. Het is een snow white pearl geworden. Ik zal de fotos er even bij zoeken.
Nog maar 4 nachtjes slapen. Leuk detail: mijn allereerste auto kreeg ik ook op 4 december :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:35

Adjo

my first vectrex...

Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:02:
[...]

Nice. Is die draadloze oplader al een optie dan?
Welke kleur?

En vooral, congrats *O*
Ja, dealer gaf aan dat oplader als optie naderhand ingebouwd kan worden, ik meen 250,- (@henrov weet jij dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Adjo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:06:
[...]

Ja, dealer gaf aan dat oplader als optie naderhand ingebouwd kan worden, ik meen 250,- (@henrov weet jij dat toevallig?
Heb het ook in de brochure zien staan maar kon het niet kiezen toen ik besteld. Ook het alarm klasse 3 was niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Adjo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:06:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IyDCTCvdWWISA6qGPGG_GmHagFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UbggkrYHYgdcXvVIwq0zW7K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zit ik de afgelopen weken de Morning Lynn te volgen, krijg ik zojuist een mailtje van de dealer dat de auto binnen is :D
Hopelijk nu wel de goede O-) O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwSNKiI5A6PtAnLunreIptRIL60=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OpMmb5aH4tZJ3bhb4xIzMCk8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Mister I schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:22:
Zit ik de afgelopen weken de Morning Lynn te volgen, krijg ik zojuist een mailtje van de dealer dat de auto binnen is :D
[Afbeelding]
Wel een mooie kleur dat blauw :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 12:14
Mooi alweer (bijna) iemand met een trekhaak.....
Zouden de gelukkigen die reeds een ev6 met trekhaak hebben of binnenkort krijgen - gegeven tijd en zin - eens kunnen kijken of deze ook netjes de permanente en geschakelde 12V uitgevoerd heeft op de 13-polige connector? Lijkt een open deur maar een Tesla M3 schijnt dat dus niet te hebben heb ik ergens in een Tesla forum gelezen (nou is de M3 trekhaak het stuk waar het budget van de UX designers bij Tesla blijkbaar op was, totale afterthought imho....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Net de November update dan de navigatie op mijn EV6 gezet. Ik gebruik de SCC redelijk intensief en op een aantal plekken kwam de snelheid op de borden niet overeen met die op de onboard navigatie, dus dan is het wat lastiger om een nieuwe snelheid in te stellen. Ook al een paar wegen die niet meer klopten.

Tijdens de navigatie moet je de auto aan laten staan. Begrijpelijk want je wilt niet dat halverwege het proces de 12V accu ermee op houdt. Alleen is het dan jammer dat je dan niet de auto op slot kan doen als je tijdens het half uur / drie kwartier die dat duurt iets anders wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Mister I schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:22:
[Afbeelding]
Oeh gaaf! Welke dealer is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:42
KingOfNorway schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:33:
Net de November update dan de navigatie op mijn EV6 gezet. Ik gebruik de SCC redelijk intensief en op een aantal plekken kwam de snelheid op de borden niet overeen met die op de onboard navigatie, dus dan is het wat lastiger om een nieuwe snelheid in te stellen. Ook al een paar wegen die niet meer klopten.

Tijdens de navigatie moet je de auto aan laten staan. Begrijpelijk want je wilt niet dat halverwege het proces de 12V accu ermee op houdt. Alleen is het dan jammer dat je dan niet de auto op slot kan doen als je tijdens het half uur / drie kwartier die dat duurt iets anders wilt doen.
Ik ben benieuwd of het na de update beter is en of we dan van die dubbele borden af zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Loei123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:35:
[...]

Oeh gaaf! Welke dealer is dit?
Kooijman in Naarden. Als het goed is volgende week binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERN5T
  • Laatst online: 23-09 19:13
KingOfNorway schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:33:
Dit snap ik niet, wanneer je tijdens een genavigeerde route de auto uitschakelt, pakt de navigatie de route weer op als je verder gaat. Of bedoel je iets anders?

EX40 TMP Ultra Sage Green MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
ERN5T schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:31:
[...]

Dit snap ik niet, wanneer je tijdens een genavigeerde route de auto uitschakelt, pakt de navigatie de route weer op als je verder gaat. Of bedoel je iets anders?
Hij bedoelt tijdens de navigatie update. Woordje weggevallen denk ik.

Pagina: 1 ... 54 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic