Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11
Papa73 schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:46:
Goedenavond,

zojuist een eerste ritje in het donker gemaakt (GT-Line). Koplamp verlichting is echt beperkt vergeleken met mijn vorige auto (Superb). Veel minder licht en ook te dicht op de auto. Ik wil niet zeggen slecht zicht, maar het houdt niet over. Komt dit bekend voor en heeft iemand een suggestie wat er aan te doen is?
Ik rij een Plus en heb prima licht. Hiervoor e-niro gereden en ik merk niet echt verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
legofan schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:07:
[...]

Zie mijn post van eerder vandaag. Ik heb helaas dezelfde ervaring. Bij de e-Niro was het stukken beter dus Kia kan het wel.
Bij mij, de Plus, beleef ik bovenstaande niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:47:
Begin eigenlijk al een beetje spijt te krijgen van mijn bestelling. De EV6 lijkt toch wel heel wat meer problemen en klachten te hebben die de Ioniq 5, ik lees regelmatig ook in dat topic mee.

Als ik dan zaken lees als slechte verlichting, iets waar ik nu juist door blij mee ben in mijn 1-serie, dan begin ik hem toch wel te knijpen.

Ook alle laadperikelen en uiteraard de zombie mode en het uitblijven van een reactie van Kia stelt me niet echt gerust.
Nee joh!
Als de auto het doet zit ik met een brede glimlach achter het stuur!
Niet zeuren en alles komt uiteindelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:15

Peetman

Tjah....

Die slechte verlichting heb ik in de Plus nog niet ervaren, wat ons betreft is de verlichting prima.

Als er veel problemen met een nieuw product zijn zou communiceren juist wel je eerste prioriteit moeten zijn.

De verwarmingsproblemen die wij hebben vinden ook plaats in normal mode.
Van het weekend leek de trigger het overschakelen op ontwasemen (airco dus) te zijn. Was door een lange landtunnel gereden waarna mijn ramen een beetje besloegen ivm de automatische recirculatie. Ontwasemen geactiveerd en dan werkte vrijwel direct (gelukkig), maar daarna duurde het 10 minuten / een kwartier voordat er weer warme lucht uit de ventilatie kwam. De stoel- en stuurwielverwarming was dus wel weer een uitkomst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Misschien een idee om bij het laden te onthouden waar de sleutel zicht bevindt tijdens de hele laadessie ?

- sleutel heel de tijd in de auto
- sleutel in de broekzak bij aankoppelen stekker. Dan in terug in de auto tijdens het laden bv.
Zo zijn er verschillende mogelijkheden en kunnen we misschien de combi uitsluiten die de fout veroorzaakt ?
Er zijn nu wel heel veel gevalletjes van die zombie, dus ik vrees dat het voor elke EV6 geld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19-07 21:50
Phusebox schreef op maandag 29 november 2021 @ 06:04:
Ik snap wel dat ze er (hopelijk) druk bezig mee zijn, maar zwijgen naar juist die klanten die je blind vertrouwen hebben gegeven lijkt mij dodelijk.

Hoe meer van dit soort klachten online komen, in reviews belanden en zich mond op mond verspreiden hoe erger de situatie wordt. Als mensen nu nog iets hadden gehoord van Kia dan zouden ze de kanttekening erbij plaatsen "maar er wordt aan gewerkt". Nu is het "hopelijk lossen ze het op".

Ik hoop uiteraard voor iedereen dat er snel een oplossing is maar niet communiceren in dit soort gevallen is volgens mij het domste wat je kan doen als bedrijf.
Om alles even in perspectief te plaatsen; hoe leuk wij hier op tweakers ook bezig zijn met elkaar, samen zijn wij nog geen druppel op de gloeiende KIA plaat op de wereld schaal. Dus die “bad press” online valt wel mee (en daar pak ik ook de facebook groepen even bij). Daarnaast doen alle problemen zich sporadisch voor en blijf je excuses zoeken om met de auto te rijden want hij is zoooooooooo gaaf! *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-07 03:55
Phusebox schreef op maandag 29 november 2021 @ 06:04:
Ik snap wel dat ze er (hopelijk) druk bezig mee zijn, maar zwijgen naar juist die klanten die je blind vertrouwen hebben gegeven lijkt mij dodelijk.

Hoe meer van dit soort klachten online komen, in reviews belanden en zich mond op mond verspreiden hoe erger de situatie wordt. Als mensen nu nog iets hadden gehoord van Kia dan zouden ze de kanttekening erbij plaatsen "maar er wordt aan gewerkt". Nu is het "hopelijk lossen ze het op".

Ik hoop uiteraard voor iedereen dat er snel een oplossing is maar niet communiceren in dit soort gevallen is volgens mij het domste wat je kan doen als bedrijf.
Zit bij aanschaf auto’s ook de 14 dagen bedenktijd?
En/of kan je je bestelling kosteloos annuleren?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-10-2022
grotegok schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:47:
Eerste Fastned ervaring is niet best. Na 15 min klooien maar ongeladen vertrokken.

[Afbeelding]

Iemand ervaring mee?
Ervaring in de zin van, heb je dit ook al meegemaakt? Ik dan. Niet normaal. Ik dacht ga het eens aan een andere stekker proberen, idem. Waanzinnig frustrerend. Porsche Taycan bestuurder heeft me geholpen gisteren en zei ook regelmatig problemen te hebben bij Fastned. Lang leve Ionity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:02
En met geholpen bedoel je dat het daarna wel gelukt is? Kun je dan het hele gordijn optillen en ons mee laten genieten van de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 11:10
Misschien kunnen we een vergelijking maken van de plus en GT-line koplampen licht opbrengst in het donker.

[ Voor 8% gewijzigd door marcovit op 29-11-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
marcovit schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:36:
Misschien kunnen we een vergelijking maken van de plus en GT-line koplampen licht opbrengst in het donker.
Hoe zou je die vergelijking willen maken? Tenzij we met meetapparatuur in de weer gaan, iets wat de meesten van ons waarschijnlijk niet het bezit heeft, is de ervaring met het licht denk ik weinig objectief. Daarnaast gebruikt de GT-Line een heel ander systeem dan de Plus, dus vergelijken voegt denk ik weinig toe?

Het klinkt mij alsof het probleem vrij eenvoudig te verhelpen is door de garage door de instelling van de lichten aan te passen. Ik weet niet of dat ook wordt gedaan bij het rijklaar maken van de auto, anders lijkt het in de fabriek niet helemaal goed te zijn gegaan bij een aantal auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 20:02
Kun je tijdens zombie-mode eigenlijk nog gebruik maken van V2L? Dan kan ik (mocht het voorkomen) in ieder geval koffie drinken als ik wacht op de hulptroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:42

backupdevice

Boeh!

Phusebox schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:20:
[...]

Truc was volgens mij ook vaker stoppen en korter laden ipv lang doorrijden en lang laden.
Dat is met de meeste EV's de beste strategy ... lage SOC geeft hogere laadsnelheid bij veel EV's

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Morgen afspraak bij de dealer om dit belachelijke, niet kunnen snelladen, probleem op te lossen.
Ben er nu echt wel klaar mee en anders mogen ze de auto houden.
Ik heb een nagel nieuwe auto maar ik kan niet tanken/laden langs de snelweg . Echt te gek voor woorden.
Nu al 10 verschillende laadstations langs de snelweg geprobeerd en bij 2 werkend gekregen maar de laadsnelheid zat dan rond de 35KwH

Verwarming werkt sinds ik de Eco stand heb uitgezet uitstekend

Morgen misschien meer info :+

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:31
Helaas heb ik sinds kort ook last van een niet werkende verwarming, eigenlijk tot voor kort geen problemen gehad maar nu na de zombie modus lijkt de auto de kluts wel kwijt te zijn. Soms komt er alleen maar koude lucht uit en et ontwasemen duurt echt gigantisch lang. Gewoon te bizar voor woorden....

Krijg zo nu en dan ook meldingen van de assistentie systemen dat het niet werkt en naar de dealer moet. Auto is vanbinnen ook heel vochtig. Morgen weer een lange rit voor de boeg dus nu maar duimen dat hij start morgenochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Iusedto schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:54:
Morgen afspraak bij de dealer om dit belachelijke, niet kunnen snelladen, probleem op te lossen.
Ik heb een nagel nieuwe auto maar ik kan niet tanken/laden langs de snelweg . Echt te gek voor woorden.
Nu al 10 verschillende laadstations langs de snelweg geprobeerd en bij 2 werkend gekregen maar de laadsnelheid zat dan rond de 35KwH

Is dat de rij-eco stand of een andere eco stand voor de verwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
ruudje1983 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:01:
[...]
Is dat de rij-eco stand of een andere eco stand voor de verwarming?
Eco stand voor de verwarming/airco. Scheelt enorm.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Freezhost schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:59:
Helaas heb ik sinds kort ook last van een niet werkende verwarming, eigenlijk tot voor kort geen problemen gehad maar nu na de zombie modus lijkt de auto de kluts wel kwijt te zijn. Soms komt er alleen maar koude lucht uit en et ontwasemen duurt echt gigantisch lang. Gewoon te bizar voor woorden....
Dat krijg je met zo'n nickname :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 17-07 11:20
KingOfNorway schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:48:
[...]

Hoe zou je die vergelijking willen maken? Tenzij we met meetapparatuur in de weer gaan, iets wat de meesten van ons waarschijnlijk niet het bezit heeft, is de ervaring met het licht denk ik weinig objectief. Daarnaast gebruikt de GT-Line een heel ander systeem dan de Plus, dus vergelijken voegt denk ik weinig toe?

Het klinkt mij alsof het probleem vrij eenvoudig te verhelpen is door de garage door de instelling van de lichten aan te passen. Ik weet niet of dat ook wordt gedaan bij het rijklaar maken van de auto, anders lijkt het in de fabriek niet helemaal goed te zijn gegaan bij een aantal auto's.
Misschien is het een idee om dit op 1 of andere manier voor te leggen aan Bjørn Nyland. Hij lijkt veel materiaal te hebben misschien interessant voor hem om een nieuw filmpje te maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperSpy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-07 09:41
Ik ben afgelopen week voor de 3e keer bij de garage geweest voor het verwarming probleem.
Wat ik te horen kreeg was dat KIA Nederland het probleem erkent en dat er onderdelen vervangen moeten worden. Deze zijn ook vervangen bij mij... afgelopen weekend weer veel lange ritten gehad en het probleem lijkt inderdaad hierdoor opgelost.

Wel valt mij op dat na het snelladen (als je dat zo mag noemen want max vermogen haal ik nergens) eerst alle ramen beslaan van binnen.
Hebben hier meer mensen last van?

Dan over het snelladen... ik dit heb ik meerdere keren aangegeven bij de dealer. Kia Nederland zegt dat alles werkt naar behoren, ze zeggen hem ook getest te hebben bij een shell snellader (175 KW) en dat de lader stopt bij 75kwh ligt aan de lader niet aan de auto.

Hopelijk wordt dit probleem snel opgelost want snelladen werkt momenteel nergens echt goed.
Zelfs bij Ionity haal ik de eerste keer 75KW.. als ik de laadsessie stop en opnieuw start krijg ik net 160Kw.. wat nog netjes is.. ookal zou ik graag een keer de 200 voorbij willen zien komen zoals in alle reviews. (Wat mij na 15 verschillende snellaad stations nog nooit gelukt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:31
Dat klinkt in ieder geval hoopvol als het gaat om de verwarmingsproblemen.

Dat de ramen beslaan bij laden is op zich niet vreemd, de accu/bodem van de auto warmt op waardoor het vocht dat in de auto zit verdampt en dat resulteert in beslagen ramen.

Snelladen heb ik niet geprobeerd maar in alle filmpjes die ik heb gezien (en dat zijn er heel veel) werd de 200kw gewoon gehaald. Zou toch raar zijn als dat nu ineens niet zou werken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 20:02
SuperSpy schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:06:
Ik ben afgelopen week voor de 3e keer bij de garage geweest voor het verwarming probleem.
Wat ik te horen kreeg was dat KIA Nederland het probleem erkent en dat er onderdelen vervangen moeten worden. Deze zijn ook vervangen bij mij... afgelopen weekend weer veel lange ritten gehad en het probleem lijkt inderdaad hierdoor opgelost.
Weet je ook wat er precies is vervangen? Ik haal de auto op over 2 dagen en als ik hetzelfde probleem heb dan ben ik nog deze week weer terug bij de dealer om het op te laten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-07 16:04

Adjo

my first vectrex...

Iusedto schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:02:
[...]

Eco stand voor de verwarming/airco. Scheelt enorm.
Waar zit die instelling om ECO verwarming aan/uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-07 00:18
Wat is er vervangen? Wil je dat eens navragen. Deze info kan nuttig om het probleem met andere dealers te bespreken. (Dosh was me al voor met dezelfde vraag)

[ Voor 15% gewijzigd door Wiliyama op 29-11-2021 10:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

EricEB schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:03:
[...]

Overigens vraag aan allen: ik lees nergens dat de spiegels verwarmd zijn, zit er niet op denk ik. Toch wel opvallend dat de UVO app wel de achterruit MET spiegelverwarming kan aanzetten...? kon het nog niet testen, of foutje in de app ?
De rear en spiegelverwarming zijn gecombineerd. Dus zodra je de rear aanzet, ontwasemen ook je buitenspiegels, gisteravond getest en werkt (goed!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 14:28
Iusedto schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:54:

heb een keer bij een 50kWh paal van fastned gestaan.
Had geen enkel probleem.
Heb wel autocharge aangezet, weet niet of dat uitmaakt.

Haalde ook gewoon de 50kWh die hij max. kon.

Snellere palen hebben we helaas niet in de buurt in twente.
Wel bij Tesla gepoogd, maar daar lukt het mij ook niet.
Alleen dat zou dan ook aan Tesla kunnen liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperSpy
dosh schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:10:
[...]

Weet je ook wat er precies is vervangen? Ik haal de auto op over 2 dagen en als ik hetzelfde probleem heb dan ben ik nog deze week weer terug bij de dealer om het op te laten lossen.
Zover ze mij verteld hebben na wat navragen is het een regelunit voor de verwarming.. Er kwam vanuit KIA Nederland een hele kit binnen wat vervangen moest worden.
Ook gaf de warmtepomp bij mij een error code wanneer ze hem 30 minuten lieten draaien welke door het vervangen van het onderdeel verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpy
Freezhost schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:10:
Dat klinkt in ieder geval hoopvol als het gaat om de verwarmingsproblemen.

Dat de ramen beslaan bij laden is op zich niet vreemd, de accu/bodem van de auto warmt op waardoor het vocht dat in de auto zit verdampt en dat resulteert in beslagen ramen.

Snelladen heb ik niet geprobeerd maar in alle filmpjes die ik heb gezien (en dat zijn er heel veel) werd de 200kw gewoon gehaald. Zou toch raar zijn als dat nu ineens niet zou werken...?
Jep dat de accu/bodem opwarmt snap ik, maar het is raar dat de airco hier dan niet helemaal goed op inspeelt.

Ik heb ook inderdaad veel filmpjes gezien waar dit wel werkt (soms jaloers naar gekeken).
Maar helaas zelf nog niet echt zo kunnen ervaren, laten we hopen dat het snel opgelost wordt.
Lijkt mij meer een communicatie issue tussen Laadpaal en Auto welke in de loop van de tijd opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 16:07

lawnmower

Elvis lives..

15 december kan ik m'n GT-Line ophalen. Ik begin enigszins angst te krijgen na de berichten hier de afgelopen dagen. Ik heb ook al meer dan een maand een EV Box aan de muur hangen die niet werkt (had direct een kapotte kabel na installatie). Als ik niet kan snelladen, en ook thuis niet kan opladen dan is de pret snel voorbij :)

Alles en iedereen die te maken heeft met EV's heeft het (te) druk en komt om in het werk. De prijs die je betaalt voor het relatief vroeg overstappen op elektrisch rijden I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 21-04 09:24
stimpyrulez schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:19:
[...]

Had geen enkel probleem.

Ik weet niet waar je bent/woont in Twente, maar bij Enschede zit een Shell met 175kw lader...
Shell Recharge HPC New Motion Broekheurne Ring 1080 Enschede
ook station met 150kw
EViiGO - Esschert Design Euregioweg 235 Enschede
en ga je een keer naar de grens bij de Lutte...met 300kw laden !
EnBW - Autobahnraststätte Bentheimer Wald Süd
kijk maar op de kaart van ChargeMap.com

Toevallig had ik dit al eens opgezocht, ik kampeer daar vaak in de buurt....

[ Voor 10% gewijzigd door EricEB op 29-11-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:24
lawnmower schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:36:
15 december kan ik m'n GT-Line ophalen. Ik begin enigszins angst te krijgen na de berichten hier de afgelopen dagen. Ik heb ook al meer dan een maand een EV Box aan de muur hangen die niet werkt (had direct een kapotte kabel na installatie). Als ik niet kan snelladen, en ook thuis niet kan opladen dan is de pret snel voorbij :)

Alles en iedereen die te maken heeft met EV's heeft het (te) druk en komt om in het werk. De prijs die je betaalt voor het relatief vroeg overstappen op elektrisch rijden I guess.
Je kunt altijd de granny charger gebruiken.

Gaat niet snel, maar met het huidige thuiswerken ook niet noodzakelijk denk ik dan (spreek ik voor mezelf uiteraard).

Ik wacht nog steeds in spanning af, 7 oktober is de auto besteld en ik zou de 1e of 2e week van december kunnen gaan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iusedto
[...]
Had geen enkel probleem.

Probleem bij mijn auto is dat hij in principe nergens kan snel laden (communicatie fout)
Heb er 2 gevonden waar hij wel, na de stekker heen en weer te bewegen, met een sessie begon maar dan bleef op 35 to 45 KwH. Dit was bij een 175 KwH en een 350KwH.
Als je dan de sessie afbreekt en het weer probeert dan lukt niets meer.

Ik werk niet thuis (godzijdank) dus ik moet kunnen laden langs de snelweg.
En zo wie zo hoort dit gewoon te werken. Zo simpel is het ook.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Iusedto schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:53:
[...]

Probleem bij mijn auto is dat hij in principe nergens kan snel laden (communicatie fout)
Heb er 2 gevonden waar hij wel, na de stekker heen en weer te bewegen, met een sessie begon maar dan bleef op 35 to 45 KwH. Dit was bij een 175 KwH en een 350KwH.
Als je dan de sessie afbreekt en het weer probeert dan lukt niets meer.

Ik werk niet thuis (godzijdank) dus ik moet kunnen laden langs de snelweg.
Inderdaad daar heb je een fair punt. Stel je voor dat je een benzinewagen koopt en je kan niet tanken... heel de wereld stond op zin kop. Het is niet omdat de EV nieuw is dat dat moet geaccepteerd worden. Een wagen van 60000 euro 8)7 dat moet gewoon werken. Als ze daar niet snel met een oplossing komen gaan ze nog schadeclaims aan hun broek krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
EricEB schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ik weet niet waar je bent/woont in Twente, maar bij Enschede zit een Shell met 175kw lader...
Shell Recharge HPC New Motion Broekheurne Ring 1080 Enschede
ook station met 150kw
EViiGO - Esschert Design Euregioweg 235 Enschede
en ga je een keer naar de grens bij de Lutte...met 300kw laden !
EnBW - Autobahnraststätte Bentheimer Wald Süd
kijk maar op de kaart van ChargeMap.com

Toevallig had ik dit al eens opgezocht, ik kampeer daar vaak in de buurt....
Zit in Borne.
Dus enschede is wel toe doen, maar die had ik zelf nog niet gevonden.
Die EnBW had ik wel gezien in de auto (die van Shell staan er nog niet in volgens mij).

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• heggel007
  • Laatst online: 26-01-2022
Hallo allemaal.

Ik lees best wel veel over problemen met snelladers. Meer dan 50 kW.

Fastned, Shell, Total, Allego zijn netwerk operators. Cpo's.
De problemen met snelladen zitten mijns inziens tussen de auto en de lader. Niet tussen de auto en de CPO.
Laders zijn bvb ABB, Alpitronic en Tritium (dat zijn de grote merken in Europa. Naast Tesla.) .

Als iemand bereid is om zijn ev6 77 kWh naar Delft te rijden, dan kunnen we denk ik wel regelen dat we de invloed van batterij temp op snelladen in een (1) keer vastleggen. In Delft staat het wereldwijde HQ van ABB's laad divisie, inclusief lab. En daar werk ik (dat hadden jullie door). En ja, eigenbelang want ik verwacht ook een ev6 (basis).

Regelen kost wel tijd, dus is niet binnen 2 weken geregeld.

KoffieKarma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Iusedto schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:53:
[...]

Geheel mee eens hoor (zo bedoelde ik het ook niet).
Bedoel alleen dat ik niet dezelfde (1 malige) ervaring heb.

Maar geheel eens. Laden moet gewoon werken.
Soms zou het aan de laadpaal kunnen liggen, maar als het zo vaak mis gaat, dan zou ik ook denken dat het aan de auto ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
heggel007 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:03:
Hallo allemaal.

De problemen met snelladen zitten mijns inziens tussen de auto en de lader. Niet tussen de auto en de CPO.
Laders zijn bvb ABB, Alpitronic en Tritium (dat zijn de grote merken in Europa. Naast Tesla.) .

Als iemand bereid is om zijn ev6 77 kWh naar Delft te rijden, dan kunnen we denk ik wel regelen dat we de invloed van batterij temp op snelladen in een (1) keer vastleggen. In Delft staat het wereldwijde HQ van ABB's laad divisie, inclusief lab. En daar werk ik (dat hadden jullie door). En ja, eigenbelang want ik verwacht ook een ev6 (basis).

Wauw, kijk, de kracht van Tweakers. Helaas heb ik nog geen EV6, anders had ik er wel een dagje vrij voor genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:33

Reacher

oldschool

Hallo allemaal.

Ik woon niet in de buurt, maar ik ben best bereid hier een dag(deel) voor vrij te nemen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Ik heb nu twee keer aan een snellader gehangen. Begonnen rond de 30% tot 80%. Beide sessies duurden ongeveer een half uur en waren aan 150 en 175 kW snelladers van FastNed en Shell respectievelijk. De sessies begonnen beiden rond de 50 tot 75 kW. Pas na een minuut of tien werd de 140 kW aangetikt op beide chargers. En dat ging dan zo door tot rond de 75/78% vol. Daarna liep de snelheid weer terug. Bij de Shell charger had ik er al een aardig stukje rijden opzitten en was de batterij denk ik wel opgewarmd. Bij de FastNed lader had ik vooraf 15 minuten in de stad gereden en een klein stukje snelweg.

Je merkt echt dat de batterij niet wordt geprepareerd voor het laden als je naar een lader toe navigeert. Dus dat is waar de auto denk ik vooral mee bezig is tijdens de eerste tien minuten van de laadsessie. Hopelijk wordt dat opgelost met toekomstige software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Hallo allemaal.

Top initiatief, als er niet genoeg "vrijwilligers" zijn, wil ik er wel een dagje van maken hoor :-). Ik moet helaas vanuit BE komen, maar ik ben gefrustreerd genoeg om dit even te doen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ihkvdb
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
Hallo allemaal.

Ik maak er ook gerust een dag voor vrij! EV6 77 kWh GT Line met laadproblemen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:37
[...]

Had geen enkel probleem.

Enschede bij de Marssteden staan 2x350kW :)

https://www.google.com/ma...2184024!4d6.8359802?hl=nl

----

Mijn auto staat nu ook bij de dealer in Hengelo. Heb een beetje een impasse met ze; hang nu even met de leasmij aan de telefoon. Zal zo dit bericht aanvullen :)

Mijn auto dus vanochtend naar de dealer gebracht. Met een A4 met problemen met uitleg en scenario's.

Samenvattend:
- Snelladen werkt slecht. Maximaal 150kW en vaker 75kW dan wat anders
Kijken ze nu naar... Waren ze "vergeten"

- Verwarming
Er komt een nieuw onderdeel met een "fff-code" wat blijkbaar een revisie moet zijn op een inverter. Vanmiddag als ik de auto weer ophaal laten ze mij de email van Kia NL zien waarin dit staat. Workaround volgens Kia NL is de verwarming op hoger dan 25 graden zetten met A/C uit en Heat aan, dan zou het moeten werken. Direct maar gemeld dat dit niet het geval is. Nieuw onderdeel zou medio december beschikbaar komen.

- Gepland voorverwarmen -> wordt aan de inverter problemen gehangen.
- Handmatig voorverwarmen aan de kabel -> wordt aan de inverter problemen gehangen.
- Ruiten die snel beslaan -> wordt aan de inverter problemen gehangen.
- Airco/verwarming is niet stabiel -> wordt aan de inverter problemen gehangen.

- Achteruitrijpling is heel erg hard
Gaat door Kia NL niets aan gedaan worden "want veiligheidsfunctie en wettelijk verplicht". Waarop ik vroeg waarom andere EV's dit dan niet hebben hadden ze geen antwoord.

- Middelste gordellampje brandt.
Hoort blijkbaar zo om te controleren of de sensoren het doen, doorgegeven dat dat raar is want dan zou ik alle drie de sensoren willen zien. Dit brengt verwarring.

- Motorkap isolatie ontbreekt
Dealer kan dit nu los verkopen a 250 ex. btw... Hierop leasemij gebeld en zij gaan hier contact over opnemen omdat ik dit wel heb gemeld bij aflevering auto.

Ik voel me in ieder geval niet serieus genomen door de dealer en er gaat dus een klacht naar Kia NL...

[ Voor 57% gewijzigd door Dartlink op 29-11-2021 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlem67
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Hallo allemaal.

Ik woon in Delft, en zou (als het goed is) dit jaar nog een 77kWh Plus moeten krijgen. Dus die 2 weken regel tijd is geen probleem, en ik zit om de hoek zo bijna.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBronkhorst
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11-2024
Als het goed is krijg ik voor Kerst mijn 77 kWh Plus (blauw), zou dan graag willen checken of de motorkap isolatie erin zit, maar weet niet hoe dat eruit hoort te zien. Heeft iemand een foto van hoe dat met of zonder isolatie eruit ziet? Zou top zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerJon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2023
MBronkhorst schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:38:
Als het goed is krijg ik voor Kerst mijn 77 kWh Plus (blauw), zou dan graag willen checken of de motorkap isolatie erin zit, maar weet niet hoe dat eruit hoort te zien. Heeft iemand een foto van hoe dat met of zonder isolatie eruit ziet? Zou top zijn!
Het isolatie materiaal is doorgaans zwart

Dit is een linkje naar een foto waar geen isolatie in zit.
https://www.google.com/se...1.25#imgrc=zQUej4w2dAQquM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

MBronkhorst schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:38:
Even voor mijn beeld; wat doet die isolatie dan? De frunk warmhouden :+ ? Er zit toch geen motor in, dus geluidsisolatie lijkt me ook niet nodig, de auto is al stil. Dan zou je beter de wielkasten nog meer kunnen isoleren, 'bandengeluid' is het hardste/enige dat ik hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
En hier met :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaSFiB0_ovw9DW1OeEHVyR6hyRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4VCGNYC9KMUnVm0DULCMYaUl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:12:
[...]

Enschede bij de Marssteden staan 2x350kW :)

https://www.google.com/ma...2184024!4d6.8359802?hl=nl

----

Mijn auto staat nu ook bij de dealer in Hengelo. Heb een beetje een impasse met ze; hang nu even met de leasmij aan de telefoon. Zal zo dit bericht aanvullen :)

Mijn auto dus vanochtend naar de dealer gebracht. Met een A4 met problemen met uitleg en scenario's.

Samenvattend:

- Verwarming
Er komt een nieuw onderdeel met een "fff-code" wat blijkbaar een revisie moet zijn op een inverter. Vanmiddag als ik de auto weer ophaal laten ze mij de email van Kia NL zien waarin dit staat. Workaround volgens Kia NL is de verwarming op hoger dan 25 graden zetten met A/C uit en Heat aan, dan zou het moeten werken. Direct maar gemeld dat dit niet het geval is. Nieuw onderdeel zou medio december beschikbaar komen.

- Handmatig voorverwarmen aan de kabel -> wordt aan de inverter problemen gehangen.

Gaat door Kia NL niets aan gedaan worden "want veiligheidsfunctie en wettelijk verplicht". Waarop ik vroeg waarom andere EV's dit dan niet hebben hadden ze geen antwoord.

Hoort blijkbaar zo om te controleren of de sensoren het doen, doorgegeven dat dat raar is want dan zou ik alle drie de sensoren willen zien. Dit brengt verwarring.

Dealer kan dit nu los verkopen a 250 ex. btw... Hierop leasemij gebeld en zij gaan hier contact over opnemen omdat ik dit wel heb gemeld bij aflevering auto.

Ik voel me in ieder geval niet serieus genomen door de dealer en er gaat dus een klacht naar Kia NL...
Wauw, heel zonde dat er niet overal een duidelijk antwoord/oplossing op is.
Het is toch geen Dacia van 15K nieuw die je koopt.

En ze proberen nu serieus een vergeten onderdeel (motorkapisolatie) los aan je te verkopen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Bijzonder...ik heb ook geen isolatie onder de kap, wist niet eens dat het kon.

Als je googelt (EV6 frunk, afbeeldingen) zie je veel foto's, zowel met en zonder de isolatie....

Ook willekeur als het gaat om RWD en AWD...beide met en zonder te zien,

[ Voor 9% gewijzigd door EricEB op 29-11-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:49:
[...]

En ze proberen nu serieus een vergeten onderdeel (motorkapisolatie) los aan je te verkopen?!
Precies...

Jup dat proberen ze nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Volgens mij heeft alleen de AWD een motorkap-isolatie.
De RWD heeft geen frontmotor dus heeft ook geen isolatie nodig.
Of heeft iemand een AWD zonder isolatie en een RWD met isolatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
EricEB schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:51:
[...]

Als je googelt (EV6 frunk, afbeeldingen) zie je veel foto's, zowel met en zonder de isolatie....

Als je even terugzoekt in dit topic vindt je ook iemand die zegt dat Kia Korea dus een terugroepactie hiervoor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-07 23:09
Wat is eigenlijk het nut van die motorkapisolatie? Gezien er geen gedreun is van een motorblok dat geisoleerd zou moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 19:37
I.v.m. heating issue lijkt een hardware probleem te zijn, ik verwacht dat dealers ondertussen intern ook wel op de hoogte zullen worden gebracht.

“Car was at dealer's this morning, fault codes were found relating to the heating, turns out there are numerous reports on Kia's internal system on this issue and a replacement "air-conditioning inverter" is being produced which should resolve the issue, I hope they pull their finger out, 3C this morning, heating set to 27C and cold air starts coming out. I don't seem able to have heating for more than 5 - 10 mins before it starts blowing cold.”

https://www.kiaevforums.c...heat-issues.344/post-5614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:40

Heb hem nog niet maar kan ieder moment een telefoontje verwachten. Ik ben eventueel wel bereid die kant op te komen als ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
EricEB schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:51:
[...]

Ja dan zijn klachten inderdaad terecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-07 12:54
Hallo allemaal.

Ik krijg die van mij rond de 11de december en woon in Den Haag, dus lekker om de hoek en wil hier ook wel aan meewerken!

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:40
[...]

Waarschijnlijk omdat die het niet hebben misschien ouderen modellen zijn? Deze wet bestaat in Nederland namelijk nog niet zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Loei123 schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:49:
[...]

Was het maar een Dacia. In de nieuwe Sandero werkt de klimaatregeling absoluut subliem. Super snel op temperatuur, overal sensoren die perfect de warme lucht sturen naar de plaatsen waar dat nodig is. Ontvochtigen binnen een tiental seconden. Zit ergonomisch perfect in elkaar en volgens Engels onderzoek staat die aan de top van auto's met minste mankementen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loei123
Wiliyama schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:07:
[...]

Was het maar een Dacia. In de nieuwe Sandero werkt de klimaatregeling absoluut subliem. Super snel op temperatuur, overal sensoren die perfect de warme lucht sturen naar de plaatsen waar dat nodig is. Ontvochtigen binnen een tiental seconden. Zit ergonomisch perfect in elkaar en volgens Engels onderzoek staat die aan de top van auto's met minste mankementen.
Ondanks dat, doe mij toch maar een EV6. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
[...]

- Verwarming

-
Hebben ze de 'inverter' aan je laten zien? Bij mij noemden ze het een stuur/regel unit....
Het zag er uit als een plm 6 cm dikke ronde schijf met een soort dicht handvat met 2 connector aansluitingen, een zijde van de ronding was zilver/glanzend. Deze koppelt alles wat verwarmd en verkoelt. Ik kan nu de verwarming gewoon op 21,5 of 22 gr zetten, AUTO climat standje 1 en Heat gaat zelf aan....binnen 5 minuten wordt het warm in de auto. Maar bij AUTO climat vind ik het nog redelijk blazen, zet daarom de fan op 1 of 2. (maar dan wel kans op beslagen ramen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-11-2024
Hallo allemaal.

Goedemiddag,

Ik woon in Delft en zou graag willen kijken of het werkt! Heb een Plus RWD.
Jullie gebouw staat op de TU campus heb ik wel is gezien, vlakbij de Rotterdamseweg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggel007
Yilar schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:02:
[...]

Ik krijg die van mij rond de 11de december en woon in Den Haag, dus lekker om de hoek en wil hier ook wel aan meewerken!
Den Haag is mooi want dan kunnen we makkelijker met een koude batterij beginnen.
Ik ga kijken wat er te regelen valt.

KoffieKarma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
EricEB schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:14:
[...]

Hebben ze de 'inverter' aan je laten zien? Bij mij noemden ze het een stuur/regel unit....
Het zag er uit als een plm 6 cm dikke ronde schijf met een soort dicht handvat met 2 connector aansluitingen, een zijde van de ronding was zilver/glanzend. Deze koppelt alles wat verwarmd en verkoelt. Ik kan nu de verwarming gewoon op 21,5 of 22 gr zetten, AUTO climat standje 1 en Heat gaat zelf aan....binnen 5 minuten wordt het warm in de auto. Maar bij AUTO climat vind ik het nog redelijk blazen, zet daarom de fan op 1 of 2. (maar dan wel kans op beslagen ramen...)
Nee nog niet, ik zie nu in de app dat ze aan het spelen zijn met het snelladen. Zal vanmiddag eens vragen of ze me dat onderdeel kunnen laten zien!

Even wat anders he, als elektronica-leek: een inverter is toch AC->DC omvormer? En alles in de auto is toch of 800V DC of 12V DC? Of denk ik nu te makkelijk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSpy
Hallo allemaal.

Ik heb je zojuist een bericht gestuurd. Ik ben zeker bereid om langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggel007
SuperSpy schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:20:
[...]

Ik heb je zojuist een bericht gestuurd. Ik ben zeker bereid om langs te komen.
Ok.
Denk ook na of je bereid bent om afstand te doen van je claims op aansprakelijkheid.
Er gaat nooit iets fout en ik zou ook niet weten hoe dat wel kan..maar juridisch gaan we vragen of je afstand wilt doen van bepaalde rechten. Exact weet ik het nog niet.

KoffieKarma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Net mijn klachten gemeld bij de Lease maatschappij.
In het kader van dossiervorming.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Phusebox schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:04:
[...]

Dat krijg je met zo'n nickname :+
Dan weet jij waar jouw problemen gaan komen als je EV6 arriveert _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
PsychoMania schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:36:
[...]

Dan weet jij waar jouw problemen gaan komen als je EV6 arriveert _O- _O- _O-
Als het alleen daar is ben ik blij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Zojuist een lap tekst naar Kia Nederland gestuurd met de problemen die ik ervaar en klacht over de dealer :) Ook gevraagd om een inhoudelijke reactie en niet een "bedankt voor uw signaal we gaan dit intern oppakken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Dartlink schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:55:
Zojuist een lap tekst naar Kia Nederland gestuurd met de problemen die ik ervaar en klacht over de dealer :) Ook gevraagd om een inhoudelijke reactie en niet een "bedankt voor uw signaal we gaan dit intern oppakken"
Ik zou de rechtsbijstand er gewoon op zetten als ik dit aan de hand had. Ondeugdelijk product, ze een termijn geven om het op te lossen, zo niet gaat de auto retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Thanks, alleen vind je die niet terug in chargemap.

goede site ook met mooie vulling :P
----

Samenvattend:

- Verwarming

Verwarming doet het bij mij dikke prima (was net effe naar de teststraat met mijn dochter).
Maar wel alleen als ik rij.
Had de auto op voorverwarmen gezet, maar alleen het stuur en de stoel was 'goed dooi', maar de rest was nog behoorlijk koud.
Maar binnen paar minuten voel je wel dat er warmte komt.

wel zou het dan vreemd zijn als gepland voorverwarmen hier aan gelinkt wordt, aangezien de rest goed werkt.

Airco/verwarming is niet stabiel -> Wat bedoel je hiermee?
Dat er soms ineens een koude stroom is (heb ik soms last van).

De onderstaande punten heb ik dus ook last van:
- Middelste gordellampje brandt. <-- pingelt hij dan ook? Had ik namelijk last van. Terwijl er niemand zit
- Motorkap isolatie ontbreekt <-- geen last van met een AWD ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:58:
[...]

Ik zou de rechtsbijstand er gewoon op zetten als ik dit aan de hand had. Ondeugdelijk product, ze een termijn geven om het op te lossen, zo niet gaat de auto retour.
Heb ook al een gesprek gehad met de Leasemij hierover :) Dan zijn ze in ieder geval op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
stimpyrulez schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:59:
[...]

Thanks, alleen vind je die niet terug in chargemap.

goede site ook met mooie vulling :P

[...]
Staat wel in de Shell Recharge app, vandaar dat ik ervan af wist :P Moet regelmatig op Go Planet zijn, dus dat ding ligt ideaal op de route.
Verwarming doet het bij mij dikke prima (was net effe naar de teststraat met mijn dochter).
Maar wel alleen als ik rij.
Had de auto op voorverwarmen gezet, maar alleen het stuur en de stoel was 'goed dooi', maar de rest was nog behoorlijk koud.
Maar binnen paar minuten voel je wel dat er warmte komt.

wel zou het dan vreemd zijn als gepland voorverwarmen hier aan gelinkt wordt, aangezien de rest goed werkt.

Airco/verwarming is niet stabiel -> Wat bedoel je hiermee?
Dat er soms ineens een koude stroom is (heb ik soms last van).

De onderstaande punten heb ik dus ook last van:
- Middelste gordellampje brandt. <-- pingelt hij dan ook? Had ik namelijk last van. Terwijl er niemand zit
- Motorkap isolatie ontbreekt <-- geen last van met een AWD ;)
- Ja soms ineens HEUL warm en daarna HEUL koud. Alsof het 100% koelen of 100% verwarmen is.

- Gordellampje: ja dat doet is soms ook bij mij, en dan ligt er niets op de achterbank
- Isolatie: Ah, jij hebt het wel? :) Ik kan me voorstellen dat het op zich ook wel prettig is voor de elektronica :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Wat moet die motorkap isolatie nu verhelpen dan bij een RWD ?
Kan ik dat morgen opnoemen bij de dealer

FUMES et CARNES

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yilar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-07 12:54
Iusedto schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:05:
Wat moet die motorkap isolatie nu verhelpen dan bij een RWD ?
Kan ik dat morgen opnoemen bij de dealer
Dat je broodjes niet te warm of te koud worden als je die picknick mand in je frunk zou vervoeren..

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 11:10
KingOfNorway schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:48:
[...]

Het gaat me vooral om de feit dat mensen zegen dat de plus variant veel light opbrengst hebben en de GT-line variant weer niet. Zo'n verschil zou zichtbaar moeten zijn met een foto vanuit de bestuurders stoel in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
ID4 vs EV6, battle of the two letters and one number :D

Beetje gebrekkige vergelijking, RWD vs AWD.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 29-11-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 09:55

alwinus

Tweaked

Hallo allemaal.

Ik vind eigenlijk de communicatieproblemen interessanter. Het issue van de temp van de batterij en snelladen is al vastgelegd en de invloed van de HVAC hierop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 09:55

alwinus

Tweaked

Ik haakte al af bij vergelijking AWD en RWD voor een rangetest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Lol Ik had dit compleet mislezen... vermits we het al een tijdje over lichten hadden dacht ik dat er stond "light battle" :o Ik dacht nog amai dat is toevallig 8)7 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Papa73
  • Laatst online: 26-04 09:16
Over de Matrix-Led verlichting de garage (Wensink) gesproken, zij geven aan dat deze niet instelbaar zijn en ook nog geen klachten hierover hebben gehad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dartlink
[...]

Samenvattend:

- Verwarming

Zojuist een erg uitgebreide reactie van Kia NL ontvangen. Hierin worden ook veel antwoorden van dit topic beantwoord:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hier heb ik wat vervolg vragen op gesteld (samengevat, de mail is uitgebreider)

- Is er nu ook al een oplossing anders dan 27 graden zetten (welke niet werkt);
- Snelladen: hoe werkt een handmatige batterijverwarming? En de fastned curve is mij nog nooit gelukt.
In het verlengde daarvan: Van Mossel heeft een melding aangemaakt bij Kia NL hierover. Hengelo kende het probleem niet welke ik schets.
- VESS: gevraagd waarom andere nieuwe EV's wel zachtjes klinken of in ieder geval minder hard.

[ Voor 36% gewijzigd door Dartlink op 01-12-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Dartlink schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:38:
[...]

Zojuist een erg uitgebreide reactie van Kia NL ontvangen. Hierin worden ook veel antwoorden van dit topic beantwoord:

[...]

- Snelladen: hoe werkt een handmatige batterijverwarming? En de fastned curve is mij nog nooit gelukt.
In het verlengde daarvan: Van Mossel heeft een melding aangemaakt bij Kia NL hierover. Hengelo kende het probleem niet welke ik schets.
- VESS: gevraagd waarom andere nieuwe EV's wel zachtjes klinken of in ieder geval minder hard.
Het is in ieder geval een begin en fijn om te weten dat er een hardware fix voor de verwarming is.

Geen vraag over de zombie mode gesteld? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Phusebox schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:41:
[...]

Het is in ieder geval een begin en fijn om te weten dat er een hardware fix voor de verwarming is.

Geen vraag over de zombie mode gesteld? 8)
Haha nee, want dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Dus kan ik geen scenario's uitleggen. Dat moet iemand die dit vaker heeft maar doen :p dit waren problemen waar zelf dagelijks tegenaan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Wat is de wintermodus waar KIA Nederland het over heeft ?
En waar zit dat ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-11-2024
Naar mijn idee is Kia 1 stap verwijderd van soort navi zoals Tesla wat betreft een route uit stippelen en de laadstations daar tussen.

In de Kia Charge app kun je alle laadpalen zien en ook een route maken. Alleen moet je deze nu nog handmatig zoeken en toevoegen aan je route. Zou top zijn als ze dit weten te koppelen… (En ja ABRP is er, maar Kia Charge kun je direct in Google maps laden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-AEraF8wc0SD7iMXDi65snEe6M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HAerMGJzRURu8oJ7iLXF00zX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Iusedto schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:52:
Wat is de wintermodus waar KIA Nederland het over heeft ?
En waar zit dat ?
https://ev6.synology.me/e...r2_3_6.html?SEARCH=winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
VESS...is dat alleen voor achteruit rijden bedoeld? Als ik ga rijden maakt de auto geen geluid, ik rijd stapvoets door de straat (meer dan 20 kleine kinderen...)
Rijd ik achteruit....is het net of ik bij een distributiecentrum woon, een buurman einde straat sprak mij nu ook al aan, of dat geluid 's avonds zachter kan....grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Vraagje in de KIA connect app staat een optie "charging limits"
Die staan bij mij op 50%
(charging will end when the defined charge limit is reached)

Kan iemand die wel kan snel laden vertellen waar ze bij jouw op staan ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
EricEB schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:04:
VESS...is dat alleen voor achteruit rijden bedoeld? Als ik ga rijden maakt de auto geen geluid, ik rijd stapvoets door de straat (meer dan 20 kleine kinderen...)
Rijd ik achteruit....is het net of ik bij een distributiecentrum woon, een buurman einde straat sprak mij nu ook al aan, of dat geluid 's avonds zachter kan....grrr
Vooruit maakt ie ook geluid hoor, alleen stuk minder luid en binnen nauwelijks hoorbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
EricEB schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:04:
De eerste keer dat ik het hoorde was als ze de auto kwamen brengen voor een testrit... ik dacht dat ze met een vorklift afkwamen 8)7 :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Iusedto schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:06:
Die staan bij mij op 50%

Bij mij staat het laden als volgt
AC = 100%
DC = 80 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullytje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10-2024
JT900 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:14:
[...]

Bij mij staat het laden als volgt
AC = 100%
DC = 80 %
Bij mij vergelijkbaar.

AC=90%
DC=80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Iusedto schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:06:
Die staan bij mij op 50%

Ik heb ze handmatig aangepast naar 80% voor DC en 100% voor AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Bogey555 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:13:
[...]

De eerste keer dat ik het hoorde was als ze de auto kwamen brengen voor een testrit... ik dacht dat ze met een vorklift afkwamen 8)7 :*)
Overdrijven is ook een vak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingOfNorway
PieterSn schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:53:
Naar mijn idee is Kia 1 stap verwijderd van soort navi zoals Tesla wat betreft een route uit stippelen en de laadstations daar tussen.

In de Kia Charge app kun je alle laadpalen zien en ook een route maken. Alleen moet je deze nu nog handmatig zoeken en toevoegen aan je route. Zou top zijn als ze dit weten te koppelen… (En ja ABRP is er, maar Kia Charge kun je direct in Google maps laden)

[Afbeelding]
Volgens mij maakt Kia gebruik van TomTom Traffic Services. De kaart en de symbolen lijken erg op die ik ook heb in mijn TomTom Mobile app. Ik heb ergens op een forum voor TomTom gelezen dat ze bezig zijn met de laadpaal planning in te bouwen. Dus ik vermoed dat het dan ook in de navigatie van Kia komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Hoe zet je handmatig de batterij verwarming aan?
Dartlink schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:38:
[...]

[...]

Pagina: 1 ... 53 ... 439 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic