Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
grotegok schreef op woensdag 1 december 2021 @ 06:39:
[...]

De dealer laadt vaak de auto niet DC op maar AC.
Ja ok, maar bij was er sprake van dat alleen de granny charger werkt. Ik dacht dus dat 7kWh of hoger dan ook niet werkte. Verkeerde aanname.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricEB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09 08:19
PsychoMania schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:12:
[...]

Ja met de granny toch? Ook al gelukt met een laadpaal?

Ik geloof niet dat het aan de app ligt. Ik heb beide apps op mijn telefoon. Als ik de remote climat control start via de UVO, krijg ik zowel van de UVO als op de KIA connect een push dat het is gestart en vice versa.
Geldt ook voor gepland climate control. Krijg twee keer door dat de het niet is gestart,omdat er geen stekker in zou zitten, wat wel het geval is.
Ik denk dat het een bug is in de EV6. Immers alle andere E modellen van KIA werken prima met de UVO of KIA connect app...
Auto heeftt nu ook weer hele nacht aan granny gehangen. Met Uvo app (idd nieuwer dan Connect) ingesteld 8 uur rijden, 7.30 verwarming aan.
Heb net in regen staan luisteren....hij sprong gewoon aan, pomp zoemt en blaast nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 17:26
Moet je verder nog ergens op letten met een granny charger?
Het enige wat ik weer is dat je een haspel volledig uit moet rollen ivm warmte.

Maar hoe zit dit bijvoorbeeld met een oudere woning, of een woning in het buitenland waar het allemaal minder goed geregeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
KingOfNorway schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:33:
Tijdens de navigatie moet je de auto aan laten staan. Begrijpelijk want je wilt niet dat halverwege het proces de 12V accu ermee op houdt. Alleen is het dan jammer dat je dan niet de auto op slot kan doen als je tijdens het half uur / drie kwartier die dat duurt iets anders wilt doen.
Alle wagens die ik tot nog toe heb gehad waren prima van buitenaf afsluitbaar met de sleutel bij ingeschakeld contact. Zou bij de Hyundai Kia ook moeten werken denk ik. Kleine moeite om je wagen een uurtje z'n gang te laten gaan met de update als hij op de openbare weg staat voor je woning of oprit ofzo.

Edit: werkt dus ook niet volgens @KingOfNorway.

[ Voor 4% gewijzigd door -MD- op 01-12-2021 11:26 . Reden: Dat krijg je als je meerdere topics volgt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vau7wFVwtmB7t7UlFRfWwR57o04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqT8g9z9BftSAUm7P9CqhhWy.jpg?f=fotoalbum_large

Nou was volgens de app ingepland maar kwam in een koude auto. Dus zonder aan de lader te staan wordt ie niet warm. Zijn er mensen die het wel voor elkaar gekregen hebben? Hoeft niet via een schedule maar beide werkt niet, inplannen en aanzetten.

Iemand tips? Uvo app nog niet geprobeerd, kan ik straks wel even doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
Ik moest het ook uitvogelen...

In de app eerst wekelijkse (?) rit aanmaken en bevestigen, dag en tijdstip vertrek.
Dan de verwarming inplannen met temperatuur en wel of geen voorruitontwaseming. Ook bevestigen. Dan versturen naar auto.
Tussentijds bevestigen, anders doet hij niets.

Vwb stroom...volgens mij pakt hij 6 amp op de 220V.(het bllok in de kabel geeft een 6 aan) Elk huishouden kan dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

anc

ruudje1983 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:25:
[Afbeelding]

Nou was volgens de app ingepland maar kwam in een koude auto. Dus zonder aan de lader te staan wordt ie niet warm. Zijn er mensen die het wel voor elkaar gekregen hebben? Hoeft niet via een schedule maar beide werkt niet, inplannen en aanzetten.

Iemand tips? Uvo app nog niet geprobeerd, kan ik straks wel even doen.
Heb je ook andere verwarmingsproblemen? Dan zou het ook door die inverter komen die vervangen moet worden. Tenminste dat is waar ze nu al mijn verwarmingsproblemen onder scharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 18:58
EricEB schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:38:
Ik moest het ook uitvogelen...

In de app eerst wekelijkse (?) rit aanmaken en bevestigen, dag en tijdstip vertrek.
Dan de verwarming inplannen met temperatuur en wel of geen voorruitontwaseming. Ook bevestigen. Dan versturen naar auto.
Tussentijds bevestigen, anders doet hij niets.

Vwb stroom...volgens mij pakt hij 6 amp op de 220V.(het bllok in de kabel geeft een 6 aan) Elk huishouden kan dit hebben.
Dit is de standaard, maximaal is 12A. Kun je instellen op het blok zelf door de knop lang in te drukken en vervolgens kort te drukken om te wisselen :)

@Loei123 Denk dat het vooral belangrijk is om te weten of de aders dik genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 12:14
Dartlink schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:45:
[...]

Dit is de standaard, maximaal is 12A. Kun je instellen op het blok zelf door de knop lang in te drukken en vervolgens kort te drukken om te wisselen :)

@Loei123 Denk dat het vooral belangrijk is om te weten of de aders dik genoeg zijn.
Geen mogelijkhed tot 16 dus? Is dat een echte standaard of heeft Kia dat tot 12A beperkt?

Want mi als je het netjes maakt en aansluit (aparte groep, fatsoenlijk bekabeld en aangesloten) zou dat toch moeten kunnen.

Ik zou ook zeggen dat als je een beroerde aansluiting hebt (oud huis, onbekend hoe de bekabeling eruit ziet en wat er nog meer op die groep zit) dat 12A dan al te veel is.......

[ Voor 0% gewijzigd door diGierre op 01-12-2021 09:03 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
diGierre schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:54:
[...]

Geen mogelijkhed tot 16 dus? Is dat een echte standaard of heeft Kia dat tot 12A beperkt?

Want mi als je het netjes maakt en aansluit (aparte groep, fatsoenlijk bekabeld en aangesloo dat toch moten kunnen.

Ik zou ook zeggen dat als je een beroerde aansluiting hebt (oud huis, onbekend hoe de bekabeling eruit ziet en wat er nog meer op die groep zit) dat 12A dan al te veel is.......
Volgens mij heeft Kia dat beperkt tot 12A inderdaad. Ben nu even aan het werk, maar kan zo wel ff een foto maken van de handleiding van de granny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Had het hier al eens gepost, maar miss verloren gegaan in de massa :-). Als ik aan het rijden ben, en de verwarming aan staat, hoor ik de warmtepomp werken. Is dit normaal? Ik ga vandaag of morgen de dealer rappeleren, want ze gingen mij bellen (helaas nog niets gehoord). Dan kan ik dit meenemen.
Alvast bedankt voor jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Als je dit niet kunt controleren? Zit je dan met 6 altijd veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:13

Adjo

my first vectrex...

TomVeeCee schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:28:
Had het hier al eens gepost, maar miss verloren gegaan in de massa :-). Als ik aan het rijden ben, en de verwarming aan staat, hoor ik de warmtepomp werken. Is dit normaal? Ik ga vandaag of morgen de dealer rappeleren, want ze gingen mij bellen (helaas nog niets gehoord). Dan kan ik dit meenemen.
ik hoor niets, geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:40
Ik hoor ook niks.
Wel het beetje blazen van de ventilatie (ligt eraan welke stand hij staat).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Gisteren mijn GT-line in Pearl Black opgehaald.
Wat een genot.
Dealer was ook compleet op de hoogte van alle problemen (KIA Woerden ).
Wist ook te vertellen dat er in december een update vanuit KIA komt over het warmte probleem en welke onderdelen er dan besteld moeten worden om het op te lossen.

Viel mij wel op dat cruisecontrol niet werkte ( danwel heb ik het niet goed gedaan.) Elke keer als ik een snelheid instelde en deze ook zichtbaar werd op het display en dan gas losliet, verminderde de auto snelheid..

Gisterenavond wel meteen even via de connect app de airco aan gezet en 10 minuten later stapte ik in een warme auto.

Nu verder met alle settings....zal nog wel ff een stief kwartiertje duren voordat ik alles heb gevonden en naar wens is...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diGierre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 12:14
Loei123 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:31:
[...]

Veilig wel, in zijn algemeenheid in NL. Bedenk dat een elektrisch kacheltje al zo 2kW is, > 8.5A en die sluiten de meeste mensen aan zonder verder na te denken.

Maar als je inductiekookplaat ook op die groep zit springt wel je zekeringsautomaat eruit als je de turbostand aanzet......dus daar moet je vooral op letten. En het duurt natuurlijk een eeuwigheid voor je EV is geladen tot 80..90..100% met 6A

[ Voor 2% gewijzigd door diGierre op 01-12-2021 09:43 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swat!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:37

swat!

computeraar

luck schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:24:
Rondom laden als het kouder wordt dan 12 graden.

Wat ik tot nu toe heb gelezen is het een generieke probleem als de omgeving koud wordt zijn de batterijen niet warm genoeg om full speed te laden. Keuze is in de software gemaakt. Het is bewuste keuze.
Ik rij zelf in een GT-line + winter modus geselecteerd en kwam zaterdag na 200km niet hoger dan 134KW.

Ook andere auto merken doen het minder als buiten koud is.
Mijn verwachting is dat je max 150 KW kan halen na verloop van je laadproces bij de huidige temperatuur en hangt ook af hoe lang je al aan het laden bent.

Het zou mooi zijn dat je in de EV6 kan checken wat de huidige batterij temperatuur is.

Voorbeeld:
https://www.ioniqforum.co...ng-during-charging.38603/

Op na de lente en zomer. :)
Als ik de video's van Bjorn goed heb geinterpreteerd dan zou HVAC ook uit moeten voor optimale verwarming.
Had je dat ook toevallig?

EV6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
In de auto is het mij niet opgevallen. Ik heb wel een keer de HVAC via de app aangezet en toen hoorde ik vooral (wat ik denk) de warmtepomp draaien. Een beetje het geluid van een oude koelkast. Maar toen stond ik dus buiten de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Laatst online: 23-09 15:20
Loei123 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:31:
[...]

12A is minder dan wat normaal is toegelaten op 2.5mm2 wat toch de standaard voor stopcontacten is. Als dat niet kan zit je met een groter probleem. Best zou zijn om een apart stopcontact te voorzien op een 20A zekering. Het probleem met constant zoveel stroom trekken is dat je opwarming van de kabel kan krijgen dus als je met een verlengkabel werkt volledig uitrollen.
6A zou idd altijd moeten lukken maar dat is echt niet meer van deze tijd... dan opteer je beter voor een ICE ;) :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
diGierre schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:54:
[...]

Want mi als je het netjes maakt en aansluit (aparte groep, fatsoenlijk bekabeld en aangesloten) zou dat toch moeten kunnen.

Vandaar heb ik meteen een laadkabel gekocht die aangesloten kan worden op gewoon Stopkontakt en op 3 fase stopcontact. Hij is instelbaar op 8-10-13 en 16A zowel bij 1 dan wel 3 fase. Dus keuze van minimaal 1,6KW tot maximaal 11KW laden. Tevens uitgesteld laden instelbaar tussen 2 en 10 uur. Verder zit er een KW uur teller op zodat het totale aantal KW afgelezen kan worden voor elke laadbeurt. Dus ook ideaal als je een keer bij ander mensen wil laden of op een camping bijvoorbeeld. Eigenlijk een mobiele wallbox. En dat voor € 315. Ik ben er blij mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Wiliyama op 01-12-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Wiliyama schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:17:
[...]

Vandaar heb ik meteen een laadkabel gekocht die aangesloten kan worden op gewoon Stopkontakt en op 3 fase stopcontact. Hij is instelbaar op 8-10-13 en 16A zowel bij 1 dan wel 3 fase. Tevens uitgesteld laden instelbaar tussen 2 en 10 uur. Verder zit er een KW uur teller op zodat het totale aantal KW afgelezen kan worden voor elke laadbeurt. Dus ook ideaal als je een keer bij ander mensen wil laden of op een camping bijvoorbeeld. Eigenlijk een mobiele laadbox. En dat voor € 315. Ik ben er blij mee.
[Afbeelding]
Zit er geen kabel bij de auto geleverd dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Vandaar heb ik meteen een laadkabel gekocht die aangesloten kan worden op gewoon Stopkontakt en op 3 fase stopcontact. Hij is instelbaar op 8-10-13 en 16A zowel bij 1 dan wel 3 fase. Tevens uitgesteld laden instelbaar tussen 2 en 10 uur. Verder zit er een KW uur teller op zodat het totale aantal KW afgelezen kan worden voor elke laadbeurt. Dus ook ideaal als je een keer bij ander mensen wil laden of op een camping bijvoorbeeld. Eigenlijk een mobiele laadbox. En dat voor € 315. Ik ben er blij mee.
[Afbeelding]
China?

Ik heb diverse slechte verhalen gehoord over dit soort kabels. Zou er voorzichtig mee zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:05
[...]

[Afbeelding]
Die slippers maken het af op 1 december :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:45
Hoeveel kost zo'n kabel dan als je hem bij Kia zelf haalt? Lijkt me wel ideaal als ik in Frankrijk op een camping sta of een huisje huur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:05
1Mark schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:26:
Hoeveel kost zo'n kabel dan als je hem bij Kia zelf haalt? Lijkt me wel ideaal als ik in Frankrijk op een camping sta of een huisje huur.
Een kabel met een stekker voor een normale wandcontactdoos is standaard vanaf de Basisversie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
1Mark schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:26:
Een huisje heeft geen 3 fase stekker, dus heeft geen zin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:19:
[...]

Zit er geen kabel bij de auto geleverd dan?!
Zowel een normale laadkabel van 5 meter en een granny is bijgeleverd :)

We zijn geen Audi waar je de granny los bij mag kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
[...]

ok, dit wist ik niet...ik drukte al op de knop maar gebeurde niets...zal de handleiding even lezen.

12A is plm 2600Watt...geen probleem dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:57:
[...]

Zowel een normale laadkabel van 5 meter en een granny is bijgeleverd :)

We zijn geen Audi waar je de granny los bij mag kopen :+
Ah kijk aan, ik schrok al even.

Weet iemand hoe lang die granny kabel is?

[ Voor 26% gewijzigd door Loei123 op 01-12-2021 11:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dartlink
Loei123 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:59:
[...]

Ah kijk aan, ik schrok al even.

Weet iemand hoe lang die granny kabel is?
+/- 5 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Je kan ook zoiets kopen als alternatief voor de Grannykabel.

https://nl.juice-world.com/juice-booster. Zit alleen wel een stevig prijskaartje aan. "Auto Motor und Sport" op Youtube biedt wel een korting hierop aan. Moet je even een door hen gesponsorde video vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingOfNorway
-MD- schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:17:
[...]

Alle wagens die ik tot nog toe heb gehad waren prima van buitenaf afsluitbaar met de sleutel bij ingeschakeld contact. Zou bij de Hyundai ook moeten werken denk ik. Kleine moeite om je wagen een uurtje z'n gang te laten gaan met de update als hij op de openbare weg staat voor je woning of oprit ofzo.
Ik kreeg hem niet op slot, niet met de FOB en ook niet met de App. In dit geval een EV6 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
KingOfNorway schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:17:

https://nl.juice-world.com/juice-booster. Zit alleen wel een stevig prijskaartje aan. "Auto Motor und Sport" op Youtube biedt wel een korting hierop aan. Moet je even een door hen gesponsorde video vinden.
Gelukkig waarschuwen ze er zelf al voor (exact waarom ik zoiets niet zou gebruiken) :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCwCtLNGfxcn-B4R-fsqAA3YxtE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GiRnqLAf1GBm6ym3z0l7bLEy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Phusebox schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:19:
[...]

Gelukkig waarschuwen ze er zelf al voor (exact waarom ik zoiets niet zou gebruiken)

[Afbeelding]
Waar waarschuwen ze precies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:19:
[...]

Gelukkig waarschuwen ze er zelf al voor (exact waarom ik zoiets niet zou gebruiken)

[Afbeelding]
Ik volg je tot op zekere hoogte. Zeker wat "shady" merken betreft maar die juice booster is wel degelijk materiaal. Het kost een pak maar je krijgt kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bogey555
Loei123 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:22:
[...]

Waar waarschuwen ze precies voor?
Hij doelt waarschijnlijk op die vlammen in de achtergrond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Bogey555 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:57:
[...]

12A is minder dan wat normaal is toegelaten op 2.5mm2 wat toch de standaard voor stopcontacten is. Als dat niet kan zit je met een groter probleem. Best zou zijn om een apart stopcontact te voorzien op een 20A zekering. Het probleem met constant zoveel stroom trekken is dat je opwarming van de kabel kan krijgen dus als je met een verlengkabel werkt volledig uitrollen.
6A zou idd altijd moeten lukken maar dat is echt niet meer van deze tijd... dan opteer je beter voor een ICE ;) :*)
Let op met 20A de meeste schuko stopcontacten zijn ontworpen met max 16A in gedachte.

Stroomsterke is ook afhankelijk van lengte kabel, plaatsing kabel, etc je kijkt best even de geldige normen na NEN of AREI. Moderne installatie gebruiken altijd 2,5 mm2 voor stopcontacten maar in oude installaties kan het nog wel eens voorkomen dat er dunnere kabels zijn gebruikt.

Stroomsterkte (A)Aderdikte in millimeters25 meter
10 A1 mm21,5 mm2
16 A1.5 mm22,5 mm2
25 A2.5 mm24 mm2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ev6rijder
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-01-2022
Recent mijn Ev6 plus Interstellar Grey opgehaald.

Wat een wagen! Heel erg blij mee.

Echter loop ik ook tegen een aantal dingen aan;

- Verwarmingsproblemen: soms gaat de verwarming een rit lang niet aan of soms stopt de verwarming halverwege de rit. Met deze temperaturen geen prettig 60km vanaf het werk. Morgen naar de lokale dealer voor diagnose. Mochten mensen nog kentekens of dealer namen willen delen die ik kan doorgeven bij mijn bezoek stuur een pb.
- Apple carplay stopt er soms een paar keer per rit mee. Ik ga testen met ander kabeltje. Lees ook net in dit topic dat er geen wireless carplay in een update oid komt, gemiste kans en eigenlijk niet meer van deze tijd toch?
- Snelladen bij FastNet pasgeleden geprobeerd (die bij Willemstad voor de brug) maar bij 3 palen geen connectie. Leek wel alsof de laadkabel niet wilde vastklikken. Aan andere palen op mijn werk en in steden/de wijk nooit last. Ik zal dit ook bij de dealer aangeven morgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyXhlbXwuBtGrBdvS1lAFjWQMU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJqhJvAqE9hbz8omiw8eNBzc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
KeiFront schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:53:
[...]

Let op met 20A de meeste schuko stopcontacten zijn ontworpen met max 16A in gedachte.

Stroomsterke is ook afhankelijk van lengte kabel, plaatsing kabel, etc je kijkt best even de geldige normen na NEN of AREI. Moderne installatie gebruiken altijd 2,5 mm2 voor stopcontacten maar in oude installaties kan het nog wel eens voorkomen dat er dunnere kabels zijn gebruikt.

Stroomsterkte (A)Aderdikte in millimeters25 meter
10 A1 mm21,5 mm2
16 A1.5 mm22,5 mm2
25 A2.5 mm24 mm2
Inderdaad :) Ik doelde vooral op het Belgische AREI wat 20A automatische zekeringen voorziet voor stopcontacten als maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Ev6rijder schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:13:

- Verwarmingsproblemen: soms gaat de verwarming een rit lang niet aan of soms stopt de verwarming halverwege de rit. Met deze temperaturen geen prettig 60km vanaf het werk. Morgen naar de lokale dealer voor diagnose. Mochten mensen nog kentekens of dealer namen willen delen die ik kan doorgeven bij mijn bezoek stuur een pb.
- Apple carplay stopt er soms een paar keer per rit mee. Ik ga testen met ander kabeltje. Lees ook net in dit topic dat er geen wireless carplay in een update oid komt, gemiste kans en eigenlijk niet meer van deze tijd toch?
- Snelladen bij FastNet pasgeleden geprobeerd (die bij Willemstad voor de brug) maar bij 3 palen geen connectie. Leek wel alsof de laadkabel niet wilde vastklikken. Aan andere palen op mijn werk en in steden/de wijk nooit last. Ik zal dit ook bij de dealer aangeven morgen.

[Afbeelding]
Supermooie kleur :) spijtig genoeg niet beschikbaar op alle modellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruudje1983
anc schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:38:
[...]

Heb je ook andere verwarmingsproblemen? Dan zou het ook door die inverter komen die vervangen moet worden. Tenminste dat is waar ze nu al mijn verwarmingsproblemen onder scharen.
Nope wordt prima warm!
Inplannen lijkt gewoon niet doorgevoerd te worden. Als ik het verwarmen adhoc stuur naar de auto doet ie het pas ik hem start, is dat wellicht een instelling ergens?

[ Voor 20% gewijzigd door ruudje1983 op 01-12-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

anc

Ik vind het voice command via android auto totaal niet lekker werken.
Als ik dan roep Bel <naam> Dan belt hij een willekeurig bedrijf met die naam ipv uit mijn contacten. Meerdere malen geprobeerd met verschillende mensen maar krijg nooit de persoon die ik wil spreken.
Iemand tips hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-09 07:55
KingOfNorway schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:17:

Koop hem dan via Car Maniac, super sympathieke gast met veel en goede video’s! Video’s over elektromobiliteit zonder roze bril zoals hij zelf zegt B-)

In elke video staat zijn referral code en ik gun hem de centjes meer dan een bedrijf als Auto Motor und Sport. Ik neem aan dat de korting gelijk is maar dat heb ik niet gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
dosh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:29:
[...]

Een kabel met een stekker voor een normale wandcontactdoos is standaard vanaf de Basisversie.
Ja, maar de bijgeleverde kabel laad met maximaal 10A. Tevens heeft Kia geen kabels die ook op 3 fase stopcontact aangesloten kunnen worden en zit er geen KWh teller op ook heb ik thuis toch nog een duurdere wallbox nodig. Vandaar dat ik deze kabel heb aangeschaft. Hij heeft wel al deze voordelen. Natuurlijk is het te hopen dat het kwalitatief een goed product is. We zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:03

Reacher

oldschool

Ev6rijder schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:13:

[Afbeelding]
Louwman Breda? Zo stond mijn Ev6 er ook prcies bij. Zelfde kleur ook

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Phusebox schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:20:
[...]

China?

Ik heb diverse slechte verhalen gehoord over dit soort kabels. Zou er voorzichtig mee zijn.
Ik heb ook diverse slechte verhalen gehoord over de EV6. ;-) Toch lijkt het voor mij de ideale auto zolang hij het doet. Ook deze kabel lijkt voor mij ideaal zolang hij het doet.
Trouwens ik heb geen idee hoe ik er voorzichtig mee moet zijn. Of ik gebruik hem of ik gebruik hem niet. Soms moet je wat riskeren in het leven. ;-) Maar ik begrijp goed wat je bedoeld Phusebox.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wiliyama
dosh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:22:
[...]

Die slippers maken het af op 1 december :D
Ik loop nu dagelijks op deze slippers. Binnen en buiten. Alleen maar om mijn voeten te laten wennen aan koude. Zodat ze straks tegen kou kunnen als ik de EV6 ga rijden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Wiliyama schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:35:
[...]

Ik loop nu dagelijks op deze slippers. Binnen en buiten. Alleen maar om mijn voeten te laten wennen aan koude. Zodat ze straks tegen kou kunnen als ik de EV6 ga rijden. _/-\o_
_O- ... je zou ook kunnen leren sturen met je voeten... de stuurverwarming doet het altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
RobbieHifi schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:48:
[...]

Een huisje heeft geen 3 fase stekker, dus heeft geen zin.
Er zijn genoeg mensen die thuis wel krachtstroom hebben. Ik in ieder geval wel. Tevens vrijwel elk bedrijf heeft dat. Dus veel meer opties om te laden. Ook in buitenland op plaatsen waar weinig laadpalen zijn, zijn er genoeg bedrijfjes waar je misschien gebruik mag maken ( tegen betaling) van hun krachtstroom aansluiting. Dan kun je na een uurtje laden toch mooi weer 50 km rijden in geval van nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev6rijder
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-01-2022
Reacher schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:24:
[...]

Louwman Breda? Zo stond mijn Ev6 er ook prcies bij. Zelfde kleur ook
Yes, klopt als een bus. Eind oktober besteld en 11 november op mogen halen :-)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• KingOfNorway
Wat ben ik toch blij met deze auto. Glad stukje asfalt, rechts het woeste water van het Markermeer, links het natuurgebied de Lepelaars plassen. Mozart en Beethoven op de boxen. Regen striemt tegen de ruiten, SCC aan. De auto zoeft over de weg.

Wat een traktatie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 15:11
KingOfNorway schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:50:
Wat ben ik toch blij met deze auto. Glad stukje asfalt, rechts het woeste water van het Markermeer, links het natuurgebied de Lepelaars plassen. Mozart en Beethoven op de boxen. Regen striemt tegen de ruiten, SCC aan. De auto zoeft over de weg.

Wat een traktatie!
Bedankt man.......

Met dit bericht heb je het voor mij nog veel moeilijker gemaakt om tot maart op mijn levering te wachten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Wiliyama schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:43:
[...]

Er zijn genoeg mensen die thuis wel krachtstroom hebben. Ik in ieder geval wel. Tevens vrijwel elk bedrijf heeft dat. Dus veel meer opties om te laden. Ook in buitenland op plaatsen waar weinig laadpalen zijn, zijn er genoeg bedrijfjes waar je misschien gebruik mag maken ( tegen betaling) van hun krachtstroom aansluiting. Dan kun je na een uurtje laden toch mooi weer 50 km rijden in geval van nood.
vakantiehuisje doorgaans niet. daar ging het om.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• R3vz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-11-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_saEvkQF5OR60M26NUYI-zF88y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yk4t2R47fqH2iqamH59BaHLR.jpg?f=fotoalbum_large
Sinds vanochtend ook een blije eigenaar van een Plus Interstellar Grey. De dealer wist me te vertellen dat veel van de hier aangegeven problemen inmiddels bij Kia bekend waren. Hij vertelde dus ook over de zombie mode, dat dat o.a. een probleem in de software is en had het over dat er een "update van het systeem en een kabelcheck" (?) nodig was ofzo wat het zou verhelpen? Hij trad er niet echt over in details, maar toen hij ging kijken of ze al klaar waren met m'n auto poetsen bleek dat ze em niet aankregen en dat ie dus in die zombie mode stond :+ . Hij zei dat ze nu dan die update zouden doen en die kabelcheck en dat het dan in ieder geval in de toekomst niet meer voor moet komen.
Vervolgens 10 minuten zitten wachten in z'n kantoortje, kwam ie uiteindelijk de garage uit lopen met een nespresso apparaat - waarna de auto voorgereden werd en ik een korte uitleg kreeg.

Al met al neem ik dat hele updaten in ieder geval met een korreltje zout, want via de menu's zie ik gewoon dat de software versies die uit juli zijn. Maargoed, fijne vent en opzich wel gelachen met em dus ik geef em 't voordeel van de twijfel. Bij gezeik gewoon bellen, tot die tijd gewoon lekker aan 't cruisen in die dikke bak. Voordat ik thuis was het eerste duimpje omhoog bij het stoplicht al gehad. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Poulske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:51:
[...]

Bedankt man.......

Met dit bericht heb je het voor mij nog veel moeilijker gemaakt om tot maart op mijn levering te wachten. :+
Wat in het vat zit... En mocht je gaan twijfelen door de berichten van kinderziektes. Niet doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
Bogey555 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:38:
[...]

_O- ... je zou ook kunnen leren sturen met je voeten... de stuurverwarming doet het altijd :P
Bedankt voor de tip. Ik denk dat het ideaal gaat als je de stoel in de slaapstand zet. Vanaf nu doe ik thuis weer gewone schoenen met sokken aan. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
KingOfNorway schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:53:
[...]

Wat in het vat zit... En mocht je gaan twijfelen door de berichten van kinderziektes. Niet doen!
Nee daar maak ik mij niet zo druk om. Voordeel van een wat langere levering is dat anderen de kinderziektes mogen testen.

Daarnaast is het lease, dus dan is het ook niet mijn probleem, maar die van de leasemaatschappij/KIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Wiliyama schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:20:
[...]

Ja, maar de bijgeleverde kabel laad met maximaal 10 of 12A. Tevens heeft Kia geen kabels die ook op 3 fase stopcontact aangesloten kunnen worden en zit er geen KWh teller op ook heb ik thuis toch nog een duurdere wallbox nodig. Vandaar dat ik deze kabel heb aangeschaft. Hij heeft wel al deze voordelen. Natuurlijk is het te hopen dat het kwalitatief een goed product is. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Poulske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:51:
[...]

Bedankt man.......

Of juni... juli... kerst 2022? -O- :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Phusebox schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:57:
[...]

Dat zie ik dan wel weer, voorlopig staat ie op week 10. Ik was er op tijd bij dus heb er wel vertrouwen in. En anders wacht ik nog wat langer. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
ruudje1983 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:28:
[...]

Nope wordt prima warm!
Inplannen lijkt gewoon niet doorgevoerd te worden. Als ik het verwarmen adhoc stuur naar de auto doet ie het pas ik hem start, is dat wellicht een instelling ergens?
Ik heb hetzelfde probleem. Het rare is, als ik in de App handmatig de temperatuur instelbaar, dan is dat wel in de auto zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Poulske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:58:
[...]

Dat zie ik dan wel weer, voorlopig staat ie op week 10. Ik was er op tijd bij dus heb er wel vertrouwen in. En anders wacht ik nog wat langer. Zo simpel is het.
Bedoelde voor mij dan. Ik heb nog geen leverindicatie gehad buiten een hele grove schatting van eind mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Phusebox schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:59:
[...]

Bedoelde voor mij dan. Ik heb nog geen leverindicatie gehad buiten een hele grove schatting van eind mei.
Aah zo, ja dat is wel spannend dan. Hoorde vanmorgen nog op de radio dat de chips niet aan te slepen zijn. Ik duim met je mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:57:
[...]

Op mijn bestelbon stond ... uiterste datum levering maart 2023 :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingOfNorway
Wiliyama schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:30:
[...]

Ik heb ook diverse slechte verhalen gehoord over de EV6. ;-) Toch lijkt het voor mij de ideale auto zolang hij het doet. Ook deze kabel lijkt voor mij ideaal zolang hij het doet.
Trouwens ik heb geen idee hoe ik er voorzichtig mee moet zijn. Of ik gebruik hem of ik gebruik hem niet. Soms moet je wat riskeren in het leven. ;-) Maar ik begrijp goed wat je bedoeld Phusebox.
Ik stop niks wat ik direct in China heb besteld in een stopcontact. Er is geen enkele garantie dat het aan de Europese normen voldoet. Je loopt zelfs kans dat als het mis gaat je verzekering moeilijk gaat doen of dat Kia geen garantie meer geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 15:13
6 december is het zover, dan mag ik een GT-line RWD ophalen bij Wassink. Op voorhand even navraag gedaan met betrekking tot de zombie modus en verwarmings issues die gemeld worden door verschillende bestuurders.

Reactie Wassink
Zombie modus zal veroorzaakt worden doordat de EV6 op contact staat en dan de stekker wordt aangesloten.
Bij het aansluiten van de stekker voor het laden dient de EV6 dus van contact af te zijn. Daarna kan indien gewenst het contact weer worden ingeschakeld.

Mbt de verwarming zijn enkele van bekend Kia werkt aan een oplossing.
Advies wat hierbij nu gegeven wordt is;

De verwarming wel gaat werken als hij de temp op 25 graden of hoger instelt en de PTC heater aanzet of laat staan, we weten dat dit niet een super oplossing is, maar op dit moment kunnen we niets anders doen.
Ook de voorverwarming via de app zal niet gaan werken tot dat de oplossing verder is uitgewerkt.
Zijn er Tweakers die deze workarounds herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
MaikDuif1981 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:04:
6 december is het zover, dan mag ik een GT-line RWD ophalen bij Wassink. Op voorhand even navraag gedaan met betrekking tot de zombie modus en verwarmings issues die gemeld worden door verschillende bestuurders.

Reactie Wassink

[...]

Zijn er Tweakers die deze oplossingen herkennen?
Ik moet wel Heat activeren voordat ie warm wordt inderdaad en via de app opwarmen lukt niet. Dus ik vermoed dat ik uiteindelijk ook wel te maken heb met in ieder geval een gedeelte van de issues. Zombies ben ik nog niet tegen gekomen O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• O-B-One
[...]

Zit jouw dealer misschien ook op dit forum en durft hij de auto niet meer te leveren aan je uit angst je teleur te stellen….? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink

Reactie Wassink

[...]

Nouja oplossingen is een groot woord.

Auto uit bij laden staat ook letterlijk in de handleiding bij aan- en afkoppelen. Dus dat klopt. Anderzijds kan het soms zijn dat de 12V accu niet goed is aangedraaid waardoor deze versneld leegloopt.

Verwarming is idd de officiële workaround voor KIA NL, maar dit werkt persoonlijk niet voor mij, maar voor anderen weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
Dartlink schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:08:
[...]

Nouja oplossingen is een groot woord.

Auto uit bij laden staat ook letterlijk in de handleiding bij aan- en afkoppelen. Dus dat klopt. Anderzijds kan het soms zijn dat de 12V accu niet goed is aangedraaid waardoor deze versneld leegloopt.

Verwarming is idd de officiële workaround voor KIA NL, maar dit werkt persoonlijk niet voor mij, maar voor anderen weer wel.
Kun jij dan wel via de app het verwarmen aanzetten zonder dat ie aan de lader hangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:46
Wat betreft die verwarming vind ik het toch vaag dat daar hardware voor vervangen moet worden. Zowel gisteren als vandaag totaal geen problemen, binnen 30 seconde warme lucht en schone ruiten. Achterliggende week alleen maar koude lucht en de voorruit was pas na 20 minuten volledig schoon. Dus waarom werkt het de ene keer wel en de andere keer niet?

Zombie modus heeft bij mij niets te maken met het aansluiten van de kabel. Toen ik vorige week voor de trekhaak naar de dealer wilde stond hij na starten in zombie modus terwijl de kabel niet was aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One

Reactie Wassink

[...]

HEAT is bij mij idd de enige manier om warmte te krijgen. Gister op weg terug naar huis nog even geprobeerd met alleen de AC aan, in stapjes tot en met 27 graden (=maximum) maar bij geen enkele temperatuur geeft de AC warme lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
ruudje1983 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:09:
[...]

Kun jij dan wel via de app het verwarmen aanzetten zonder dat ie aan de lader hangt?
Si, maar ik merk dat het een beetje hit-n-miss is soms. Voor mij werkt een hoge temperatuur instellen, aanjager uitgeschakeld wel het vaakst. Als ik de aanjager aanvink heeft nog nooit gewerkt. Maar n=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway

Reactie Wassink

[...]

Ja die adviezen zijn al vaker langs gekomen. Wat betreft tante Zombie, die komt ook langs als je de laadsessie start met het contact uit.

De beste remedie ik tot nu toe ueb gehoord is FOB in de voorste bekerhouder leggen en dan nogmaals uit/aan zetten. En als je hem aanzet, de.rem intrappen. Geen idee wat daar de logica van is, maar ik heb gemerkt dat de auto soms in de war raakt als ik dat niet doe. Misschien ook toeval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:05
[...]

Ik denk dat ze mee lezen hier.

Die moeten we toch iets langer laten wachten tot de EV6 volledig uit de kinderschoenen is, hij is zeer kritisch en schakelt direct rechtsbijstand in waarna hij direct contact op neemt met Kia Korea HQ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
KingOfNorway schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:12:
[...]
De beste remedie ik tot nu toe ueb gehoord is FOB in de voorste bekerhouder leggen en dan nogmaals uit/aan zetten. En als je hem aanzet, de.rem intrappen. Geen idee wat daar de logica van is, maar ik heb gemerkt dat de auto soms in de war raakt als ik dat niet doe. Misschien ook toeval.
Sorry maar bij een auto met automaat moet je toch altijd de rem intrappen om de auto in te schakelen?
Anders gaat enkel het contact aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
O-B-One schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:07:
[...]

Zit jouw dealer misschien ook op dit forum en durft hij de auto niet meer te leveren aan je uit angst je teleur te stellen….? :+
Kan wel zijn, misschien moeten ze dan ook even lezen dat ik de auto ga annuleren als ik juni er geen heb, want langer kan ik niet wachten ivm aflopen huidige private lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heems78
  • Laatst online: 24-04-2024
KingOfNorway schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:50:

Wat een traktatie!
Klinkt als Lelystad of Almere? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrbubble456
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:18
[...]

Ja die adviezen zijn al vaker langs gekomen. Wat betreft tante Zombie, die komt ook langs als je de laadsessie start met het contact uit.

Ik ben ook wel eens een zombie tegengekomen waarbij het systeem expliciet vroeg om de startknop met de sleutel in te drukken. Sindsdien leg ik altijd de sleutel in de voorste bekerhouder en valt het aantal zombies mee (1 keer slechts in 3 dagen, tegenover 3 keer in 1 dag).

Overigens heb ik een afspraak bij de dealer gepland om hier nog eens naar te kijken. Waarschijnlijk zit er toch een fout in de startonderbreker, aangezien de monteur de vorige keer een fout in het immobilizer system (startonderbreker) tegenkwam in de log. Ik houd jullie op de hoogte van eventuele nieuwe inzichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Loei123 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:16:
[...]

Sorry maar bij een auto met automaat moet je toch altijd de rem intrappen om de auto in te schakelen?
Anders gaat enkel het contact aan.
Als je de versnelling verzet, dan moet je het rempedaal sowieso intrappen. Voor het indrukken van de aan/uit knop hoeft dat niet. Dan zet je alleen maar het contact aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Heems78 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:17:
[...]

Klinkt als Lelystad of Almere? :)
Helemaal goed, van Buiten naar Poort via de dijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
KingOfNorway schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:23:
[...]

Als je de versnelling verzet, dan moet je het rempedaal sowieso intrappen. Voor het indrukken van de aan/uit knop hoeft dat niet. Dan zet je alleen maar het contact aan.
Maar dat bedoel ik ook. Als je de auto dus aanzet/start, moet je de rem intrappen, dit is heel normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Freezhost schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:10:
Wat betreft die verwarming vind ik het toch vaag dat daar hardware voor vervangen moet worden. Zowel gisteren als vandaag totaal geen problemen, binnen 30 seconde warme lucht en schone ruiten. Achterliggende week alleen maar koude lucht en de voorruit was pas na 20 minuten volledig schoon. Dus waarom werkt het de ene keer wel en de andere keer niet?
Zonder er al te veel verstand van te hebben vermoed ik een storing in het canbus systeem oid. Van het weekend werkte het allemaal prima, totdat de auto ivm rijden in een lange tunnel de ventilatie op circulatie zette. Nadat ik de tunnel uit reed de voorruitontwaseming aangezet, dat ging ook nog goed en de ruit was snel weer schoon. Maar daarna na het systeem weer op autoclimate te hebben gezet kreeg ik geen warmte meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Hier nog een video van Car Maniac (auf Deutsch) waar de laadproblemen van de Ioniq 5 bij lage temperaturen worden gedemonstreerd. Het lijkt echt een software probleem te zijn. Het enige moment dat hij een fatsoenlijke laad performance krijgt is als hij eerst een heel stuk 180 op de autobahn heeft gereden. Hij appelleert aan Hyundai om dit snel op te lossen met een software update.

YouTube: Großes Hyundai IONIQ 5 Winter-Lade-Problem: Ursache + Lösung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
Freezhost schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:10:

Zombie modus heeft bij mij niets te maken met het aansluiten van de kabel. Toen ik vorige week voor de trekhaak naar de dealer wilde stond hij na starten in zombie modus terwijl de kabel niet was aangesloten.
vraag 1: 'los' contactje in het betreffende onderdeel of canbus geeft soms wel soms geen storing zei dealer..na vervanging is het heerlijk warm....al 3 weken !
vraag 2. volledig eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
Is er al iemand met zijn bolide door de wasstraat gereden en hier heelhuids uitgekomen?
Ontvang graag tips.

Wordt nu na drie weken tijd om hem een keer te wassen. Maar met de sensoren voor de opengaande portieren, achterklep etc toch best spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
[...]

Dit klopt en is geen toeval. Zo moet het. De startknop kent 3 fases...(auto start de 12V en pas bij 3e fase Met voet op de rem, gaat de status van de auto naar "ready' , dit zie je links onderin klein in het groen en even later groot rechts in het groen. Pas dan kan je naar D of R en rijden....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
PieterSn schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:50:
Is er al iemand met zijn bolide door de wasstraat gereden en hier heelhuids uitgekomen?
Ontvang graag tips.

Wordt nu na drie weken tijd om hem een keer te wassen. Maar met de sensoren voor de opengaande portieren, achterklep etc toch best spannend.
Krasstraat vermijden, zeker met die plastic lip boven de ledbalk achter.

Lekker met het handje doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 16:45
Ik moet waarschijnlijk nog wel een tijdje wachten op mijn Plus, die bijna besteld wordt.

Maar wat ik me intussen afvraag is of iemand, met een standard of Plus (dus zonder ingebouwde telefoonoplader), mooi het USB kabeltje heeft kunnen leggen van USB aansluiting naar de plek waar je je telefoon legt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Hier ook maar de obd stekker erin gestopt. Volgende keer laden maar eens in de gaten houden wat er gebeurt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1LVEPhPXRacha5kNLZN9VU_MvE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NfjUnSR5Zl25qR8lXNoDEddX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Mijn dealer weet niet of ik de laatste software update heb. Hoe kan ik dit zelf te weten komen? Dit zou volgens hem het "laadsnelheidprobleem" oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:03

Reacher

oldschool

Dartlink schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:05:
Hier ook maar de obd stekker erin gestopt. Volgende keer laden maar eens in de gaten houden wat er gebeurt

[Afbeelding]
Welke is de tempratuur van het batterijsysteem ?

Batt min / Max ? Moet je aanhouden ?

[ Voor 4% gewijzigd door Reacher op 01-12-2021 16:08 ]

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Reacher schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:07:
[...]

Volgens mij is dat de 9 graden (de auto staat al sinds gisteravond stil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
TomVeeCee schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:06:
Mijn dealer weet niet of ik de laatste software update heb. Hoe kan ik dit zelf te weten komen? Dit zou volgens hem het "laadsnelheidprobleem" oplossen.
De updates die je van update.kia.com kan zijn alleen maar updates voor het navigatie / infotainment systeem. Die lossen geen problemen op met de software van de batterij of andere componenten. Er staat ook niks in de release notes dat erop wijst dat de update dergelijke code bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Reacher schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:07:
[...]

Batt min / Max ? Moet je aanhouden ?
Volgens mij, omdat de batterij zo groot is, wordt de temperatuur op verschillende plekken op de batterij gemeten. Van die metingen worden dan de minimale en de maximaal gemeten waarde getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legofan
  • Laatst online: 02-01 17:26
PieterSn schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:50:
Ontvang graag tips.

Ik ben al een keer of 8 door de wasstraat gegaan zonder problemen (kon de eerste keer knop van de inklapbare spiegels niet vinden :)). Voor- en achterbumper worden wel schoon, maar blijven nat na de luchtdroger. Vanuit de zijspiegels lekt er vrij veel water.

Nu ik erover nadenk, er is volgens mij een instelling die het openen van de de kofferbak blokkeert als het contact aan staat. Ik ga wel checken nu hoe het staat ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
legofan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:29:
[...]

Ik ben al een keer of 8 door de wasstraat gegaan zonder problemen (kon de eerste keer knop van de inklapbare spiegels niet vinden :)). Voor- en achterbumper worden wel schoon, maar blijven nat na de luchtdroger. Vanuit de zijspiegels lekt er vrij veel water.

Nu ik erover nadenk, er is volgens mij een instelling die het openen van de de kofferbak blokkeert als het contact aan staat. Ik ga wel checken nu hoe het staat ingesteld...
En hoe ziet je ledbar er uit aan de bovenkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Een keer of 8? Rij je veel over het strand? :+

Je hebt hem twee weken, dat is zo ongeveer om de dag. Is na een jaar dan de lak niet in het riool verdwenen zo ongeveer?

[ Voor 9% gewijzigd door FirePuma142 op 01-12-2021 16:42 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Heb net de update van de navigatie gestart. Maar kan ik ook ergens zien wat de status daarvan is?

Heb voor de standaard duur gekozen. Als ik via het menu naar de update ga en op bijwerken druk gebeurt er niks. Dus denk dat er wel wat loopt, maar wanneer dat ding nu klaar is?

Net stond er in dit scherm wel een voortgangsstatus, duurt dus blijkbaar even voordat dat getoond wordt.

[ Voor 64% gewijzigd door Peetman op 01-12-2021 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEB
[...]

Heel irritant dit....je kan als je in de auto zit ( te wachten oid..) niet de kofferklep van binnen openen, je moet eerst auto 'uitzetten' ...grrr
Pagina: 1 ... 56 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic