Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:28

Peetman

Tjah....

EricEB schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:59:
[...]

Heel irritant dit....je kan als je in de auto zit ( te wachten oid..) niet de kofferklep van binnen openen, je moet eerst auto 'uitzetten' ...grrr
Volgens mij kan dat wel als je de klep open doen knop ingedrukt houdt. Of je moet eerst de auto van slot doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik merk wel dat ik vanaf komende vrijdag erg veel moet gaan onderzoeken :|.
Dit topic tesamen met het gebreken document gaat onder de favo's op mijn telefoon.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een vraag voor de meer doorgewinterde laders onder ons. Ik heb vandaag mijn e-flux ontvangen en meteen maar even geprobeerd. Pas eerst ge-activeert en vervolgens naar de Lidl gegaan om daar even te testen.

Volgorde van uitvoering:

1. Auto uit
2. Kabel in lader
3. Kabel in auto
4. Pas voor de paal

Lader ging van groen naar geel en daarna naar blauw, laden was begonnen met 10,9kW. Dit ging een tijd goed, ondertussen wat boodschappen gedaan maar bij terug komst was de paal geel aan het knipperen (langzaam knipperen).

Pas voor de paal gedaan, los gekoppeld aan de kant van de auto, nogmaals in de auto en pas weer voor de paal. Weer ging het laden starten, ging voor ongeveer 20 minuten goed maar daarna was hij weer geel aan het knipperen.

Een Tesla die naast mij stond en al aan het laden was was nog steeds aan het laden in al die tijd. Dus ik denk geen beperking in tijd op het laden.

iemand ideeën waarom hij stop met laden?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 11:32
[...]

Heel irritant dit....je kan als je in de auto zit ( te wachten oid..) niet de kofferklep van binnen openen, je moet eerst auto 'uitzetten' ...grrr
Dit was al een "feature" op mijn tien jaar oude C3 Diesel. Ik denk om te voorkomen dat je met je klep open gaat rijden. Alsof wij mensen te stom zijn om te kakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
ronaldmathies schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:07:
Een vraag voor de meer doorgewinterde laders onder ons. Ik heb vandaag mijn e-flux ontvangen en meteen maar even geprobeerd. Pas eerst ge-activeert en vervolgens naar de Lidl gegaan om daar even te testen.

Volgorde van uitvoering:

1. Auto uit
2. Kabel in lader
3. Kabel in auto
4. Pas voor de paal

Lader ging van groen naar geel en daarna naar blauw, laden was begonnen met 10,9kW. Dit ging een tijd goed, ondertussen wat boodschappen gedaan maar bij terug komst was de paal geel aan het knipperen (langzaam knipperen).

Pas voor de paal gedaan, los gekoppeld aan de kant van de auto, nogmaals in de auto en pas weer voor de paal. Weer ging het laden starten, ging voor ongeveer 20 minuten goed maar daarna was hij weer geel aan het knipperen.

Een Tesla die naast mij stond en al aan het laden was was nog steeds aan het laden in al die tijd. Dus ik denk geen beperking in tijd op het laden.

Ik kom nooit bij de Lidl, dus ik kan je niet helpen met die specifieke situatie. Vaak zit op de paal een sticker met wat de verschillende statussen betekenen. Wellicht kan je daaruit afleiden waarom die geel knippert.

In de app en in het menu in de auto kan je instellen bij welk percentage de laadsessie wordt beëindigd. Wellicht heeft het daarmee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
KingOfNorway schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:11:
[...]

Ik kom nooit bij de Lidl, dus ik kan je niet helpen met die specifieke situatie. Vaak zit op de paal een sticker met wat de verschillende statussen betekenen. Wellicht kan je daaruit afleiden waarom die geel knippert.

In de app en in het menu in de auto kan je instellen bij welk percentage de laadsessie wordt beëindigd. Wellicht heeft het daarmee te maken?
Die waarden waren nog niet bereikt, ik had het afbreken ingesteld op 90%, hij was toen 81%.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-09 15:20
KingOfNorway schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:08:
[...]

Dit was al een "feature" op mijn tien jaar oude C3 Diesel. Ik denk om te voorkomen dat je met je klep open gaat rijden. Alsof wij mensen te stom zijn om te kakken.
Ik denk dat ze dat ingebouwd hebben als veiligheid. In sommige landen zou stoppen aan de lichten misschien kunnen resulteren in een lege koffer ;) :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:58
Bij Lidl kun je gratis laden, tot 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
xxander968 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:23:
[...]

Bij Lidl kun je gratis laden, tot 80%.
Aahhh, dat verklaar dat dan. Want bij 80 was hij gestopt, toen weer aangesloten toen ging hij nog door naar 83.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
[...]

Dat is wel irritant ja...

Iemand die even iets uit de kofferbak moet pakken, oh wacht eerst auto uitzetten... En dan *zombie*...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik had eigenlijk gedacht dat het een stuk eenvoudiger uit zou zien onder de motorkap...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francos
  • Laatst online: 28-10-2024
Mustang Mach-e. Dat is pas schrikken onder de frunk.

Ziet er bij de Koreanen toch wel wat meer geordend uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Francos op 01-12-2021 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Die video bevestigd dus dat ook de rdw versies motorkap isolatie horen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-09-2024
Loei123 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:23:
[...]

Die video bevestigd dus dat ook de rdw versies motorkap isolatie horen te hebben.
Waarom? Er zitten geen onderdelen onder die geluid producern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
JPoers83 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:32:
[...]

Omdat de auto in de video een rdw is en ook de isolatie heeft.

Tevens zou de elektro motor die er bij de awd zit ook weinig geluid produceren.
Dat zou dus geen reden moeten zijn om dan wel de isolatie te plaatsen.

[ Voor 23% gewijzigd door Loei123 op 01-12-2021 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JPoers83 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:32:
[...]

Om de marters lekker warm te houden en ze iets geven om aan te knagen...

Note to self, dealer vragen marter afweer in te bouwen voor aflevering. Serieus probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapperdeflapp
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-06 14:41

Volgorde van uitvoering:

1. Auto uit
2. Kabel in lader
3. Kabel in auto
4. Pas voor de paal

Ja lidl heeft een maximale tijd van 20 0f 30 minuten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan_67
  • Laatst online: 16-12-2021
Peetman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:00:
[...]

Volgens mij kan dat wel als je de klep open doen knop ingedrukt houdt. Of je moet eerst de auto van slot doen.
In de P-stand zetten kan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruudje1983
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-08-2024
Zojuist remote opwarmen gestart zonder defrost en dan doet ie het wel. Ben benieuwd of ie nu morgenochtend ook opgewarmd is volgens schedule.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
De eerste GT in het wild?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 18:58
Phusebox schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:28:
[...]

Dat is wel irritant ja...

Iemand die even iets uit de kofferbak moet pakken, oh wacht eerst auto uitzetten... En dan *zombie*...
Toevalligerwijs heb ik dit net getest, moest zelf even laden lossen. Auto in P gezet, kofferbak met knop open gedaan, uitgestapt, gelost, ingestapt, en naar D gezet en weggereden.

Ook zelfde scenario getest, maar dan ipv knop drukken, uitgestapt en dan handmatig kofferbak opengedaan. Gemeende deler is wel dat de auto dan ontgrendeld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-SkyLimit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:01
Ik lees best wel wat negatieve berichten over het Meridian systeem in de Kia EV6. Kan het niet zijn dat de speakers ingespeeld moeten worden gezien het een premium- speaker betreft?

Ik heb zelf verschillende streaming platforms gebruikt (Tidal of QobuZ) en merk dat de installatie echt wel heel natuurgetrouw over komt. Het lijkt ook wel met de dag beter te worden. Wat mij wel opvalt, is dat de kwaliteit via Spotify echt matig is te noemen. Wellicht is dit ook te verwijten aan de kwaliteit van de opname en lagere audiokwaliteit 't.o.v. Tidal of QobuZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovit
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 07:40
D-SkyLimit schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:32:
Ik lees best wel wat negatieve berichten over het Meridian systeem in de Kia EV6. Kan het niet zijn dat de speakers ingespeeld moeten worden gezien het een premium- speaker betreft?

Ik heb zelf verschillende streaming platforms gebruikt (Tidal of QobuZ) en merk dat de installatie echt wel heel natuurgetrouw over komt. Het lijkt ook wel met de dag beter te worden. Wat mij wel opvalt, is dat de kwaliteit via Spotify echt matig is te noemen. Wellicht is dit ook te verwijten aan de kwaliteit van de opname en lagere audiokwaliteit 't.o.v. Tidal of QobuZ.
Heb je wel ingesteld dat je de high quality gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink

In het begin was ik ook negatief over Meridian. Maar nu 4k km verder ben ik best tevreden. EQ ingesteld zoals ik prettig vind. Rare intelligente systemen van Meridian uitgezet. En klinkt een heel stuk beter!

Spotify vind ik op zich wel redelijk klinken. Heb dan ook kwaliteit op "zeer hoog" staan, maar geen flauw idee of dat wat zou uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 21:13

Adjo

my first vectrex...

Dartlink schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:39:
[...]

In het begin was ik ook negatief over Meridian. Maar nu 4k km verder ben ik best tevreden. EQ ingesteld zoals ik prettig vind. Rare intelligente systemen van Meridian uitgezet. En klinkt een heel stuk beter!

Spotify vind ik op zich wel redelijk klinken. Heb dan ook kwaliteit op "zeer hoog" staan, maar geen flauw idee of dat wat zou uitmaken.
idem hier, even de custom setting aanpassen naar je wensen en dan is het een uitstekend en natuurgetrouw geluidssysteem. Waar ik wel last van heb is dat Spotify via BT een stuk zachter klinkt dan de radio. Heeft dat met de volume instelling van mijn gsm te maken? Of hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:46

Ik heb nu 3000 op de teller en het viel mij vandaag op dat het beter klinkt dan in het begin. Lijkt er inderdaad op dat de speakers ingespeeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa73
  • Laatst online: 26-04 09:16
Vandaag twee lange ritten gemaakt. Met donker weg en met donker thuis. De lichtopbrengst (matrix-led) is echt veel te weinig en te dichtbij, ook met automatisch groot-licht aan (en nee aan mijn ogen 'licht' het niet). Zoals eerder aangegeven kan de dealer deze niet anders instellen. Heeft iemand anders deze ervaring ook en hoe is het opgelost? Daarnaast de lane-assist, nogmaals deze grijpt veel te hard in en moet het iedere keer uitzetten na het starten van de auto. Again.. suggesties zijn welkom.. En voor de rest nergens problemen mee; Laden, zombie-modus nooit gehad en de verwarming (ook starten op afstand) werkt allemaal prima..

[ Voor 12% gewijzigd door Papa73 op 01-12-2021 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legofan
  • Laatst online: 02-01 17:26
FirePuma142 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:36:
[...]

Een keer of 8? Rij je veel over het strand? :+

Je hebt hem twee weken, dat is zo ongeveer om de dag. Is na een jaar dan de lak niet in het riool verdwenen zo ongeveer?
Haha nee ik rij niet over het strand hoor. Tijdens de eerste weken is het gewoon leuk om iedere dag in een splinternieuwe en brandschone auto te rijden. En ik heb toch een abonnement bij de wasstraat om bij klantbezoek met een schone auto aan te komen rijden.

Ik heb nog geen krassen door het wassen ontdekt.

En die instelling dat de kofferbak niet geopend kan worden als de auto aan staat kon ik vandaag niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Papa73 Vandaag bewust even naar de lichtopbrengst gekeken maar ik heb die ervaring niet. De rijbaan is goed verlicht en met automatisch groot licht wordt het alleen maar beter. Misschien is het ook afhankelijk van wat je gewend bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa73
@Freezhost, misschien zijn mijn ogen dan toch in de afgelopen twee weken achteruit gegaan, maar ik denk het niet. :) Gaat mij meer om de afstand die de verlichting overbrugt.. Max 30-40 meter en dan houdt het op. Mijn vijf jaar oude superb gaf veel meer licht ook over een langere afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Ik kan me ook niet vinden dat het slecht zou zijn.

Het is vergelijkbaar of zelfs beter dan mijn BMW die ook LED had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
@Papa73 ok dan zal ik het binnenkort testen op een landweg zonder verlichting...

Edit: zou het een niet het verschil tussen hallogeen en led kunnen verlichting kunnen zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door Freezhost op 01-12-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa73
@Freezhost dat lijkt mij een goed idee, heb ik nog niet gedaan. Alleen in day-2-day traffic valt het mij op. Landwegen zonder verlichting heb ik niet echt in mijn buurt ;) Hoor graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:14
Freezhost schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:56:
[...]

Ik heb nu 3000 op de teller en het viel mij vandaag op dat het beter klinkt dan in het begin. Lijkt er inderdaad op dat de speakers ingespeeld moeten worden.
Ik moet ook toegeven dat het inderdaad ook bij mij een stuk beter klinkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:14
legofan schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:03:
[...]

Haha nee ik rij niet over het strand hoor. Tijdens de eerste weken is het gewoon leuk om iedere dag in een splinternieuwe en brandschone auto te rijden. En ik heb toch een abonnement bij de wasstraat om bij klantbezoek met een schone auto aan te komen rijden.

Ik heb nog geen krassen door het wassen ontdekt.

En die instelling dat de kofferbak niet geopend kan worden als de auto aan staat kon ik vandaag niet vinden.
Die van mij moet ook nog even, dus gewoon in N en spiegels inklappen is voldoende?
Wil niet voor joker staan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
grotegok schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:19:
[...]

Die van mij moet ook nog even, dus gewoon in N en spiegels inklappen is voldoende?
Wil niet voor joker staan....
Yes, en als je minuutje in N staat, dan krijg je de vraag of ie in N moet blijven of in P moet gaan. Even accepteren met de OK knop dan blijft ie in N :) (en denk eraan om je regensensor ff uit te zetten :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikfly
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 21:12
Adjo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:47:
[...]
Spotify via BT een stuk zachter klinkt dan de radio.
Ik heb de Boom app op mijn iPhone die het Spotify streamen drastisch verbetert. SoundCloud is helaas totaal niet te pruimen als het om een lage bitrate gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06 12:38
Adjo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:47:
[...]

idem hier, even de custom setting aanpassen naar je wensen en dan is het een uitstekend en natuurgetrouw geluidssysteem. Waar ik wel last van heb is dat Spotify via BT een stuk zachter klinkt dan de radio. Heeft dat met de volume instelling van mijn gsm te maken? Of hebben meer mensen hier last van?
Dito hier. Moet bij BT streamen volume van de auto of de telefoon omhoog pompen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsychoMania

Ik ben zeer te spreken over het Meridian systeem. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMania
Loei123 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:33:
[...]

Omdat de auto in de video een rdw is en ook de isolatie heeft.

Tevens zou de elektro motor die er bij de awd zit ook weinig geluid produceren.
Dat zou dus geen reden moeten zijn om dan wel de isolatie te plaatsen.
Er is volgens mij al eens genoemd dat de video's van RDW versies met isolatie in de motorkap pre produktie modellen zijn.
In de mijne zit ook geen isolatie. Mis het ook niet. Er zijn andere dingen die ik meer mis: geplande airco bijvoorbeeld... :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
PsychoMania schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:57:
[...]

Dito hier. Moet bij BT streamen volume van de auto of de telefoon omhoog pompen...
Heb dit zelf geautomatiseerd, ervaar hetzelfde namelijk bij mijn huidige auto.

Als ik nu verbinding maak met mijn auto gaat automatisch het media volume op maximaal. Op Android kan dit via apps als Tasker of Bixby Routines op een Samsung device. iPhone weet ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 01-12-2021 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
EV6 'wint' de titel Crossover of the Year bij Top Gear

https://www.kianewscenter...bf-4c24-a08a-78d410ca85ef?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anunnaki
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:19
Oe, een hele echte GT. Die had ik eigenlijk gewild, is er toch al 1 die op de weg rijd. Als ik dat geweten had……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Anunnaki schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:42:
[...]

Oe, een hele echte GT. Die had ik eigenlijk gewild, is er toch al 1 die op de weg rijd. Als ik dat geweten had……
Als je naar Zuid-Korea was verhuist... Maar bestel er een, verkoop je de plebs EV6 volgend jaar ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08:51
Ik heb vandaag ook de EV6 opgehaald. Echt een topuitleg gehad van de dealer. Kende alle problemen mbt zombie, laden, verwarming en gaf aan dat ik direct contact op moest nemen bij problemen.

Ritje naar huis ging super, verwarming was goed warm, lichten waren goed (was al donker buiten), Meridian was echt bijzonder mooi, niks negatiefs te melden.

Ik kijk uit naar de vele kilometers die ik ga doorbrengen met mijn EV6 <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
dosh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:01:
Ik heb vandaag ook de EV6 opgehaald. Echt een topuitleg gehad van de dealer. Kende alle problemen mbt zombie, laden, verwarming en gaf aan dat ik direct contact op moest nemen bij problemen.

Ritje naar huis ging super, verwarming was goed warm, lichten waren goed (was al donker buiten), Meridian was echt bijzonder mooi, niks negatiefs te melden.

Ik kijk uit naar de vele kilometers die ik ga doorbrengen met mijn EV6 <3
Congrats en enjoy.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rethink
  • Laatst online: 19-12-2024

Ik ben een absolute HiFi fan en oud verkoper van Meridian. Tevens ruim 20 jaar Kia rijder. Mooie combinatie. Toen de eerste EV6 in Breukelen arriveerde mocht ik het audio systeem testen. Ik was er op slag verliefd op. Waarom? omdat alles tegenwoordig zo belachelijk op diepe bas gestuurd is en dit systeem dat dus gewoon niet doet. Natuurlijk geluid als bedoeld. Wel had ik FLAC op een usb stick meegenomen. Spotify is absurd op bas gestuurd. Logisch ook, dat klinkt beter op oordoppies. Tidal Highres is beter. In mijn ogen (oren), is het systeem prima en dient idd twee weken minimaal in te draaien. Maar als ik alles hier op het Topic zo lees.... houd ik toch een beetje mijn hart vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricEB
  • Laatst online: 24-09 08:19
Ik heb vanavond een dik uur gereden en gespeeld met de Merifian, van alles uitgeprobeerd, ook verschillende muziekstijlen. Na 3 weken en 3500km vind ik het echt heel mooi klinken. Wel alles default en eigen equalizer settings gedaan.
Enige puntje is dat het niet tot recht komt op convrrsatieniveau. Pas bij volume flink hoger komt de kwaliteit ook naar boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heems78
  • Laatst online: 24-04-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand op FB schreef dit:
BTW, the Ev6 is an absolute champ in the snow (currently 30cm of snow here), traction is flawless and doesn't understeer.
My Ev6 is a LR RWD with heatpump.
Fijn om te weten dat zelfs de RWD goed te rijden is in de sneeuw. (uiteraard maar 1 mening)

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 02-12-2021 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Heems78 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 05:47:
[...]

Dank je, eindelijk beelden !!!
Lijkt wel mat zwart trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 06:40
Phusebox schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:46:
Iemand op FB schreef dit:

[...]

Fijn om te weten dat zelfs de RWD goed te rijden is in de sneeuw. (uiteraard maar 1 mening)
en is dat zonder of met winterbanden (Neem aan met)?
En dan ligt het waarschijnlijk ook nog aan welk type/merk band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:54:
[...]

Ik ga even uit van met... als je ergens woont waar 30cm sneeuw ligt. Heb het gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
ruudje1983 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:00:
Zojuist remote opwarmen gestart zonder defrost en dan doet ie het wel. Ben benieuwd of ie nu morgenochtend ook opgewarmd is volgens schedule.
Helaas niks gedaan. Volgens de app was mijn auto niet afgesloten, terwijl deze toch echt op slot was… starten van verwarming adhoc werkt wel, dat dan maar even gebruiken voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 06:40
ruudje1983 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:22:
[...]

Helaas niks gedaan. Volgens de app was mijn auto niet afgesloten, terwijl deze toch echt op slot was… starten van verwarming adhoc werkt wel, dat dan maar even gebruiken voorlopig.
zelfde probleem hier.
Adhoc starten met de app doet wel wat (maar de verwarming wordt niet warm, alleen stuur/stoelverwarming).
Gepland verwarmen doet bij mij ook niks (zelfde al gepland laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T42
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11-2022

T42

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bogey555
Bedankt voor het posten... :9 :9 :9 dit wordt de mijne in exact de zelfde kleur ... kan niet wachten :*) Wat zou het leuk zijn moesten ze het geluid van die achtervolgende motor denk ik ook op elektrische wagens hebben :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:06:
[...]

Heb dit zelf geautomatiseerd, ervaar hetzelfde namelijk bij mijn huidige auto.

Als ik nu verbinding maak met mijn auto gaat automatisch het media volume op maximaal. Op Android kan dit via apps als Tasker of Bixby Routines op een Samsung device. iPhone weet ik niet.
Bedankt voor de tip... ik heb dat probleem nu ook en ik heb toevallig een Samsung :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dosh
Misschien een knullige vraag, maar hoor ik de elektronische handrem (EPB) (dus de knop aan de linkerzijde van het stuur) ook te gebruiken op een vlakke weg als ik geparkeerd sta? Of volstaat de Park button?

Ik kom van een ouwe trekstok dus dit is new territory.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Anunnaki
En weer een update:
Kenteken op naam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bush2AONkS6WT4hf4uRFrq3hsW8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R6bblFskfrN958NCfZWPypv9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbPIn7KIErbvpezuSSyrDTOISBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xU4JGrwugGb4JqEJIN8BAs9y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcdWKfXdS4enkd2wB6eNTJICs6o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4qusUgQa3cvzMrOuXXwshWdm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dosh schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:03:
Misschien een knullige vraag, maar hoor ik de elektronische handrem (EPB) (dus de knop aan de linkerzijde van het stuur) ook te gebruiken op een vlakke weg als ik geparkeerd sta? Of volstaat de Park button?

Met een ICE automaat zet ik hem zelf altijd alleen maar in P op een vlakke weg. Bij een steile helling gebruik ik de handrem. Volgens mij is dat bij de EV6 hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cork
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-02 21:37
Dartlink schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:27:
[...]

Yes, en als je minuutje in N staat, dan krijg je de vraag of ie in N moet blijven of in P moet gaan. Even accepteren met de OK knop dan blijft ie in N :) (en denk eraan om je regensensor ff uit te zetten :+ )
En de AutoHold uitschakelen, het is niet fijn als je weer terug moet door de rij terwijl de auto al ingesopt is zoals mij de 1e keer overkwam🙃

Corky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Alleen jammer dat ze bij RDW niet de exacte kleuren registreren.

Grijs is populair aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudje1983
stimpyrulez schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:25:
[...]

zelfde probleem hier.
Adhoc starten met de app doet wel wat (maar de verwarming wordt niet warm, alleen stuur/stoelverwarming).
Gepland verwarmen doet bij mij ook niks (zelfde al gepland laden).
Ik heb het gelijk maar even bij de dealer gemeld, dan kunnen ze hem gelijk in plannen om het onderdeel te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
Phusebox schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:12:
[...]

Met een ICE automaat zet ik hem zelf altijd alleen maar in P op een vlakke weg. Bij een steile helling gebruik ik de handrem. Volgens mij is dat bij de EV6 hetzelfde.
Bedankt voor je reactie, goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cork
  • Laatst online: 20-02 21:37
Papa73 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:01:
Vandaag twee lange ritten gemaakt. Met donker weg en met donker thuis. De lichtopbrengst (matrix-led) is echt veel te weinig en te dichtbij, ook met automatisch groot-licht aan (en nee aan mijn ogen 'licht' het niet). Zoals eerder aangegeven kan de dealer deze niet anders instellen. Heeft iemand anders deze ervaring ook en hoe is het opgelost? Daarnaast de lane-assist, nogmaals deze grijpt veel te hard in en moet het iedere keer uitzetten na het starten van de auto. Again.. suggesties zijn welkom.. En voor de rest nergens problemen mee; Laden, zombie-modus nooit gehad en de verwarming (ook starten op afstand) werkt allemaal prima..
Het dimlicht is qua lichtopbrengst redelijk maar veel te dicht voor de auto, als ik 60 rijd zou ik graag wat verder voor me kunnen kijken zonder fietsers te verblinden met groot licht. De grootlicht opbrengst vind ik ook niet super en op een donkere weg kun je de afzonderlijke led bundels duidelijke onderscheiden omdat ze elkaar onvoldoende overlappen.
Wat betreft de lane - assist deze kan niet volledig uit. Bij aanvang van iedere rit hou ik de knop op het stuur ingedrukt totdat de symbols in het display verdwijnen,

Corky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:45
cork schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:27:
[...]

En de AutoHold uitschakelen, het is niet fijn als je weer terug moet door de rij terwijl de auto al ingesopt is zoals mij de 1e keer overkwam🙃
Als hij in z'n neutraal staat dan werkt AutoHold toch sowieso niet? Of is dat bij KIA anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezhost
dosh schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:03:

De EV6 zet de handrem automatisch aan als de auto beweegt of op een helling staat. Ik zet hem altijd in de P en bedien de handrem nooit zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
Bogey555 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:34:
[...]

Bedankt voor het posten... :9 :9 :9 dit wordt de mijne in exact de zelfde kleur ... kan niet wachten :*) Wat zou het leuk zijn moesten ze het geluid van die achtervolgende motor denk ik ook op elektrische wagens hebben :*)
Ja is mooi dat geluid. Maar het is van een achtervolgende sport auto. Het beeld blijft namelijk in bochten horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Wiliyama schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:22:
[...]

Ja is mooi dat geluid. Maar het is van een achtervolgende sport auto. Het beeld blijft namelijk in bochten horizontaal.
Ja inderdaad top geluid. Ik wist het niet zeker maar op het moment in het filmpje dat ik hieronder zet gaan ze over een bult en lijk je de front van een moto te zien. Het is in elk geval likkebaarden :9 :9 :9

YouTube: 기아 슈퍼 전기차 EV6 GT 남한산성 와인딩 따라가기 feat. R8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-09 00:16
Waarom zou een je lawaai in je auto willen geloof me zo'n klaagpip ben zo beu het is alleen maar voor kijk mij nou goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Bogey555 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:27:
[...]

Ja inderdaad top geluid. Ik wist het niet zeker maar op het moment in het filmpje dat ik hieronder zet gaan ze over een bult en lijk je de front van een moto te zien. Het is in elk geval likkebaarden :9 :9 :9

Volgens mij is het een R8, als ik de beschrijving van YouTube moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
oldie127 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:28:
Waarom zou een je lawaai in je auto willen geloof me zo'n klaagpip ben zo beu het is alleen maar voor kijk mij nou goed
Ik snap je volledig maar ik zou het enkel binnen het interieur willen dus niks met opvallen te maken. En het is geen natuurlijk geluid want dat kan niet dus als ik het niet wil kan ik het afzetten. Net zoals nu op de EV6 zit maar eerder belabberd klinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yilar
  • Laatst online: 23-09 15:46
oldie127 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:28:
Precies - blij met het geluidloos zoeven van de EV :)

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.” Terry Pratchett, Diggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Phusebox schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:29:
[...]

Volgens mij is het een R8, als ik de beschrijving van YouTube moet geloven.
Dat is mijn droomauto :9 alleen niet te betalen met de taksen in Belgie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 08:24

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Ik ben ff in verwarring.
Wireless charging is wel aanwezig, Android Auto wireless niet...toch??

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
--HOOLIE-- schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:50:
Ik ben ff in verwarring.
Wireless charging is wel aanwezig, Android Auto wireless niet...toch??
Vanaf de Plus is er wireless charging. Geen van de modellen heeft wireless Carplay/AA en dat komt niet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev6rijder
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-01-2022
Update van mijn Dealer bezoek.

Vijf kwartier in de koffiehoek gezeten. Mevrouw van de balie wist mij na check te vertellen dat het een bekend probleem was, dat er een 'bulletin' was uitgestuurd naar de dealers en dat er mid-december meer communicatie volgt vanuit KIA. Op mijn vraag of ik dan gebeld zou worden voor reparatie was haar antwoord; ja, dat moeten we dan maar doen...

Vond het een beetje vaag dus ben ook even KIA aan het contacten.

Vind het toch niet echt fijn om in de winter in een (soms) koude auto rond te rijden. Als het mid-december gelijk opgelost kan worden is het prima maar we weten ook dat het zo maar mid januari zou kunnen worden als het druk is. Ik heb ook nog geen work-around gevonden die werkt voor mij en zelfs wanneer de kachel wel werkt als ik vertrek kan het zomaar zijn dat halverwege de rit hij alsnog uitvalt.

brrrrrrrr.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Net terug van de bandencentrale, toch maar de winterbanden er laten opleggen (verplicht door de leaseco blijkbaar volgens HR) Nu de snelheidsindex gaat van H (op de zomerbanden) naar T op de winterbanden. Ik dacht dat je maar 1 letter mocht zakken voor winterbanden. Weet er iemand dit? Alvast bedankt voor jullie hulp. Ook de druk op de banden is betrekkelijk lager dan waar de zomerbanden op stonden, kan dit kwaad of is dit eerder een goede zaak?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tempo_del_sole
  • Laatst online: 04-09-2024
Beste mede EV6 enthausiastelingen, even een update van mij na een kleine week EV6 met inmiddels 1200 KM op de teller.

Hij bevalt nog steeds prima! Nadat ik in het begin last had van beslagen ruiten lijkt dit vanzelf opgelost te zijn, ik denk dat het een kwestie is geweest van een hoge luchtvochtigheid en lang stilstaan op de boot en in de haven.

Verwarming doet het nog steeds prima bij mij, temperatuur is stabiel en redelijk vlot warm. Achterruit blijft ook bij deze weersomstandigheden redelijk schoon. Achteruitrijcamera is minder gelukkig geplaatst wat dat betreft, beetje Rain-X heeft dat grotendeels verholpen.

De Kia Connect app is inderdaad een beetje een raadsel, die update niet lekker, soms het rijbereik wel maar baterijpercentage niet bijvoorbeeld. Ik ga ervan uit dat een en ander wel opgelost wordt door Kia Connect (is een apart bedrijf heb ik begrepen).

Ik rijd 80% snelweg en heel weinig in de stad, gemiddeld verbruik tot nu toe 18,3 kwh/100km. Wat neerkomt op een theoretisch bereik van 422 Km, dat vind ik gezien de weersomstandigheden (wind, regen en kou) helemaal niet slecht. Zeker als je in ogenschouw neemt dat ik dus vooral met 100 Km/u over de snelweg zoef.

Wat bij mij wel een vreemde gewaarwording is en ik ben benieuwd hoe dat bij anderen is, versnellen als je al 80/90 rijdt. Dat gaat met een schokje, in twee stappen zeg maar, en de ESP lijkt in te moeten grijpen.

Voor iedereen die nog twijfelt over de aanschaf, gewoon doen. De zaken die nu nog niet helemaal soepel werken komen er echt wel aan, dit is geen VAG product...

Als er mensen zijn die specifieke zaken willen weten, ik rijd een Plus op all-season banden in het groen. Vragen staat vrij :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
BDelamontagne schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:00:
[...]

Vanaf de Plus is er wireless charging. Geen van de modellen heeft wireless Carplay/AA en dat komt niet ook.
Nee, vanaf de GT-Line pas. Plus heeft geen wireless charging,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
TomVeeCee schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:02:
Net terug van de bandencentrale, toch maar de winterbanden er laten opleggen (verplicht door de leaseco blijkbaar volgens HR) Nu de snelheidsindex gaat van H (op de zomerbanden) naar T op de winterbanden. Ik dacht dat je maar 1 letter mocht zakken voor winterbanden. Weet er iemand dit? Alvast bedankt voor jullie hulp. Ook de druk op de banden is betrekkelijk lager dan waar de zomerbanden op stonden, kan dit kwaad of is dit eerder een goede zaak?
Volgens mij moet die snelheidsindex hoger zijn dan de maximum snelheid van de auto. Max snelheid is 185kmh en een T band is 190kmh. Dus op papier kan dat kloppen. Ik heb zelf "gewoon" een V band gekregen, want daar is mijn auto ook op geleverd.

Druk op de banden kijk ik altijd zelf na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Bogey555 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:27:
[...]

Het staat in de titel: R8 (Audi dus, met DSG)
Een motor klinkt niet als een V8/V10 :P

In de reflectie van de voorruit zie je ook een dashboard en google tranlate zegt dat de titel van het filmpje:
"Kia Super Electric EV6 GT Namhansanseong Winding Follow feat. R8" is

[ Voor 14% gewijzigd door SniperGuy op 02-12-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
SniperGuy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:11:
[...]

Het staat in de titel: R8 (Audi dus, met DSG)
Een motor klinkt niet als een V8/V10 :P

In de reflectie van de voorruit zie je ook een dashboard en google tranlate zegt dat de titel van het filmpje:
"Kia Super Electric EV6 GT Namhansanseong Winding Follow feat. R8" is
Wel ik moet eerlijk toegeven dat had ik eigenlijk zelf moeten horen :$ Ik rijd zelf Audi en ga soms wel eens naar bijeenkomsten waar wel een aantal V8/10's tussenrijden. Nu hopen dat KIA het mogelijk maakt om die interne geluiden achteraf te tweaken met soundfiles ofzo. Ik zit niet te wachten op een brulauto om naar mijn werk te rijden maar als ik wat circuit tijd inboek mag het best brullen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 19-09 11:37
TomVeeCee schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:02:
Veel belangrijker dat de belastingsindex klopt i.v.m. hoge gewicht.
Deze auto heeft belastingsindex nodig van 105.
Dus 105V. Lager is niet goed. Ik betwijfel of alle Bandengaragen hier rekening mee houden. Ik zou het goed nakijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Wiliyama op 02-12-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Wiliyama schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:37:
[...]

Dus 105V. Lager is niet goed
101 kan toch ook nog? (Max gewicht / 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anunnaki
Ev6rijder schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:00:
Vijf kwartier in de koffiehoek gezeten. Mevrouw van de balie wist mij na check te vertellen dat het een bekend probleem was, dat er een 'bulletin' was uitgestuurd naar de dealers en dat er mid-december meer communicatie volgt vanuit KIA.
Ik krijg de mijne mid december, dat zal dan denk ik net te vroeg zijn voor de dealers om te weten wat ze van uit Kia moeten gaan doen om dit probleem te kunnen verhelpen. Denk dat ik maar ga duimen, niet allemaal hebben dit probleem blijkbaar.

En anders blijft hij toch iets langer bij de dealer staan. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Phusebox schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:04:
[...]

Nee, vanaf de GT-Line pas. Plus heeft geen wireless charging,
Oh, mijn fout! Dacht dat dat het geval was 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 14:44

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Dartlink schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:40:
[...]

101 kan toch ook nog? (Max gewicht / 4)
Dan loop je de kans dat de banden na een paar dagen stilstand wat platte kanten hebben. Daar had mijn Lexus van 1.800 kg ook last van tot ik de goede banden eronder liet zetten. De eerste kilometer hobbelde je over de straat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomVeeCee
  • Laatst online: 12-10-2022
Wiliyama schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:37:
[...]

Dus 105V. Lager is niet goed. Ik betwijfel of alle Bandengaragen hier rekening mee houden. Ik zou het goed nakijken.
Dus mailtje naar de leaseco is jouw advies? Of is het toch ok? Sorry ben echt een leek als het op banden aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben trouwens benieuwd wanneer de Euro NCAP test van de EV6 gedaan gaat worden. De Ioniq 5 scoorde overall ok, maar de hulpsystemen werden niet zo goed gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingOfNorway
Zojuist het vastlopen van het infotainment systeem gehad. Bij het starten van de auto ging het allemaal goed. Alleen duurde het lang voordat informatie zoals het weer werd opgehaald. Toen ik ging rijden viel als eerste op dat het kompas niet draaide en de positie van de auto op de kaart was bevroren. Tijdens het rijden werden ook de borden niet meer herkend en werd de snelheidslimiet niet meer aangepast. Het touchscreen functioneerde in eerste instantie nog wel, maar als ik de kaart of de navigatie selecteerde werden die niet geopend.

Ik heb aan het begin van de week de navigatie bijgewerkt.

Straks maar even kijken of de boel zichzelf heeft herstelt, anders even het systeem resetten met het loshalen van de negatieve accupool. Morgen ga ik maar even langs de lokale Kia dealer en ze mijn lijstje geven met gebreken die ik heb gezien. Eens kijken of zij nog goede ideeën hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kayflay
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
KingOfNorway schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:31:
Zojuist het vastlopen van het infotainment systeem gehad. Bij het starten van de auto ging het allemaal goed. Alleen duurde het lang voordat informatie zoals het weer werd opgehaald. Toen ik ging rijden viel als eerste op dat het kompas niet draaide en de positie van de auto op de kaart was bevroren. Tijdens het rijden werden ook de borden niet meer herkend en werd de snelheidslimiet niet meer aangepast. Het touchscreen functioneerde in eerste instantie nog wel, maar als ik de kaart of de navigatie selecteerde werden die niet geopend.

Ik heb aan het begin van de week de navigatie bijgewerkt.

Straks maar even kijken of de boel zichzelf heeft herstelt, anders even het systeem resetten met het loshalen van de negatieve accupool. Morgen ga ik maar even langs de lokale Kia dealer en ze mijn lijstje geven met gebreken die ik heb gezien. Eens kijken of zij nog goede ideeën hebben.
Je kan het systeem toch ook resetten met een paperclip? Dacht dat ergens te hebben gezien.
Succes in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ev6rijder
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-01-2022
Anunnaki schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:42:
[...]

Ik krijg de mijne mid december, dat zal dan denk ik net te vroeg zijn voor de dealers om te weten wat ze van uit Kia moeten gaan doen om dit probleem te kunnen verhelpen. Denk dat ik maar ga duimen, niet allemaal hebben dit probleem blijkbaar.

En anders blijft hij toch iets langer bij de dealer staan. :-(
Van wat ik lees in dit topic is het bij het merendeel van de uitgeleverde auto's geen issue.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JT900
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-06 23:14
Ik heb er nu ook 1300km opzitten , ik ben super tevreden!

Hopen dat ik het nu niet vervloek maar de auto doet bij mij wat hij moet doen.
- warme auto
- nog geen zombie mode
- en geen andere kwaaltjes.

2 minpuntjes, de lane assist is inderdaad met momenten heel zenuwachtig en grijpt in wanneer niet nodig. Zeker nu met de vele regen , dan ziet hij soms een rijspoor als een witte lijn.
Het verwarmen via de app werkt ook bij mij alleen heb ik het gevoel dat hij de gevraagde temperatuur niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik vraag me af hoe smerig de warmtepomp (of de condensor) gaat worden als ik deze foto's zie... met de klep open en dicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GuwNhZtr4RBSL6xIpj4mxOED4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TPKZSDFhYoB0a9BSwiPPYPW2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajs7igFv9UvbmdIjaMimKizyuIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ad1oR4kjTzWDn5TVdXtLRI5t.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:54:
[...]

Reactie:
yes, continental 19 inch. Best car in the snow by far i've ever driven, none of my prev cars (12 sofar.. 11 front wheel drive and 1 of them 4x4), doesn't even come close. Traction is out of this world and the electronics are superb in handling sliding and keeps the car straight on roads with compacted snow/ice... no jerky movements or anything when slipping of the compacted snow/ice tracks

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dosh
Wat betreft zombie-modus trouwens. De dealer wist mij nog het volgende te vertellen en dat lijkt op wat hier ook vaker langs is gekomen.

Mismatch tussen sleutel en auto waardoor bij het in drive zetten (voordat de groene Ready in beeld is) zorgt voor startonderbreking ter beveiliging. Daardoor dus het symbool met de sleutel op het dashboard. Als je vervolgens veelvuldig gaat proberen de auto opnieuw in D/R te zetten, raakt het systeem in de war en schiet het in verdere storing.

Workaround was volgens hem om als dit zich voordoet, niet te gaan proberen in D/R te zetten, maar uit te stappen, weg te lopen en weer terug te komen om het startproces opnieuw te volgen. De startonderbreking zou namelijk na weglopen + locken weg moeten zijn.

Wat zou kunnen is dat bij de personen waarbij dit niet hielp, de auto dus al in de volgende fase (door het te vaak proberen in D/R te zetten) was beland. Dan moet 'ie dus een reset krijgen door de 12V accu te ontkoppelen.

Advies: echt wachten totdat de groene Ready in beeld is en dán pas in D/R. Als Ready niet in beeld komt, uitstappen, locken en opnieuw beginnen.

(Gelukkig) heb ik dit nog niet uit hoeven proberen dus pin me niet vast op het advies, maar misschien helpt het wat echte storingsgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
En voor de EV6-bezitters:

Via https://www.kia.com/nl/mijnkia/ kun je een account aanmaken, auto koppelen (indien nog niet gedaan). Ga vervolgens naar 'Mijn auto'. Dan 'handleidingen' voor een PDF-versie van de handleiding. Werkt m.i. wat handiger dan die Synology handleiding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

Zit nu bij Van Mossel Hengelo in de showroom (winterbanden wisselen voor mijn e-Niro) en daar krijgt een gelukkige meneer een nieuwe EV6 uitgereikt. Mooie bak om te zien hoor! Vond het iets te brutaal om er in te gaan zitten maar van binnen zag het er ook goed uit :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 57 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic