Phusebox schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 06:55:
Zijn er mensen die (privé) een pre-facelift hebben ingeruild voor een facelift model? Kan me dat zelf niet echt voorstellen. Het verschil is niet echt groot genoeg om zoveel geld weg te gooien en ik zou dan persoonlijk liever iets anders willen proberen.
Tijdens vakantie een BMW als huurauto gereden, en ook al was het geen luxe uitvoering het voelde qua stoelen en rijden, zelfs voor een benzine, al stukken aangenamer dan de EV6.
Ik rij met veel wagens en er is een reden dat Bmw's zo populair zijn, ze zijn volgens mij ook steevast ieder jaar het populairste automerk(in België, nl zal een ander verhaal zijn).
De reden dat ik er niet voor ben gegaan was dat ik bij de ev6 veel meer uitrusting kreeg, bij bmw had ik met dat budget of een x1 20 die veel te traag was, of een x1 30 die te weinig range had en matig was uitgerust of een i4 35 die helemaal geen opties had...
Prive is het natuurlijk een ander verhaal, wat wel een dingetje is is de packaging de ev6 is een zeer ruime wagen voor zijn afmetingen en je zult 800v moeten missen.
Ik ben er persoonlijk zeer blij mee, vooral het rijden, de ophanging doet zeker niet onder voor de bmw modellen in deze klasse en is veel beter dan bv vw, sturen vind ik ook best goed voor een ev van 2 ton, tuurlijk mijn mx5 stuurt beter maar dat is ook de reden waarvoor ik hem heb gekocht
Al bij al zeer tevreden van de ev6, enige waar ik me echt aan stoor zijn de stoelen tijdens lange ritten maar ik heb dat met mijn scoliose bij zeer veel wagens...
Had dat bijvoorbeeld ook in mijn audi en vw hiervoor, bij mijn polestar 2 had ik dat niet, daar kon ik echt uren in blijven zitten.
Trouwens akkoord dat dat facelift niet heel veel toevoegt, maar anders was het ook geen facelift geweest
Het blijft een van de beste ev's in zijn prijsklasse wat mij betreft, als zijn er veel meer alternatieven als een paar jaar terug...
[
Voor 16% gewijzigd door
izzet3838 op 10-10-2025 08:09
]