Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-06 23:58
izzet3838 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:16:
[...]

Ze hebben vorig jaar een update gedaan en op basis daarvan sommige iccu's vervangen, maar volgens mij was dat maar een klein deel.

Ik hoop dat je lader nog heel is?

Dat de iccu eruut klapt vind ik een ding. Maar als die men lader van 1.5k sloopt is het een stuk minder grappig...
De auto doet het nog wel, dus vandaag kijken of ik naar bij de garage terecht kan en of ze iccu op voorraad hebben. Wie weet kan ik nog wel gebruik maken van DC laden.

Geen idee of m’n lader nog werkt- geen tweede ev. , maar merk daar iig niets vreemds aan. Dus fingers crossed.

Lader was gelukkig een stuk minder duur (610 euro). Maar alsnog veel geld en het is een goede laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16
Vandaag nog eens de SoH gecheckt met car scanner. 92%, maximale capaciteit rond de 63 kWh.
Na 3 jaar en 67.000 km.

Snelladen maximaal 15 a 20 keer gedaan. Rest alles AC en tot max 80%, met uitzondering van een keer per maand ongeveer naar 100%.

Valt mij persoonlijk dus tegen als ik andere cijfers hier zie.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2025 10:01 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:22
@Phusebox en weet je ook of dit in lijn is met andere vergelijkbare modellen??
heb je dat bijgehouden? is er een tabelletje of zo?

[ Voor 33% gewijzigd door Hansieo op 14-06-2025 10:02 ]

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Hansieo schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:01:
@Phusebox en weet je ook of dit in lijn is met andere vergelijkbare modellen??
heb je dat bijgehouden? is er een tabelletje of zo?
Volgens ChatGPT is dit normaal en zou het tussen de 90 en 95 procent liggen normaal na 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:22
Phusebox schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:04:
[...]

Volgens ChatGPT is dit normaal en zou het tussen de 90 en 95 procent liggen normaal na 3 jaar.
Voor de Kia?? of algemeen EV? wat was je zoekterm?

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Hansieo schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:05:
[...]

Voor de Kia?? of algemeen EV? wat was je zoekterm?
Samenvatting:

How Other EVs Compare
Tesla Model 3 : ~88–92%
Nissan Leaf : ~85–90%
Hyundai Kona EV : ~91–94%
Kia EV6 : ~90–95%

So your EV6's SoH is very much in line with—or slightly better than—comparable EVs, especially given the distance you've driven.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2025 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:06
Gevoelsmatig zit ik ook op zoiets. In de eerste jaren haalde ik nog 550km (77kwh) op de meest ideale dag. En nu net onder de 500.

Volgens mij blijft deze SoH voor de komende jaren zo en dat zou prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
1Mark schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:34:
Gevoelsmatig zit ik ook op zoiets. In de eerste jaren haalde ik nog 550km (77kwh) op de meest ideale dag. En nu net onder de 500.

Volgens mij blijft deze SoH voor de komende jaren zo en dat zou prima zijn.
Ik mag blij zijn als de GoM 450 aangeeft bij 100%.
Morgen kan ik nog eens testen, rit van 350km, maar ik verwacht niet dat ik dat haal zonder te laden tussendoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-06 22:35
Phusebox schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:37:
[...]

Ik mag blij zijn als de GoM 450 aangeeft bij 100%.
Morgen kan ik nog eens testen, rit van 350km, maar ik verwacht niet dat ik dat haal zonder te laden tussendoor.
EV6 RWD 77kWh april 2022. 100% geladen, 80650km gereden. 505 km (na aftrek airco anders zelfs 525km). Valt mij na 3 jaar niet tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xujFwjGpnE4KR2PGfAxehy5n-Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sehRtspcaDzsG6oYXB9CqOWy.jpg?f=fotoalbum_large

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-06 16:35
Ik heb gisteren gemerkt dat de batterijkoeling stopt als je de auto uitzet. Na snelladen kan de batterij temp to 60 graden oplopen. Als je dan de auto bij een temperatuur van 35 graden in de zon laat staan en je gaat aansluitend lunchen, dan lijkt me dat niet zo best voor de batterij. Hier lijkt Kia toch echt wel een behoorlijke misser te hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:18
Tijdens het snelladen wordt de accu, als dat nodig is, gekoeld, dan staan de kleppen onder de voorbumper open en hoor je een ventilator (en pomp?) lopen.
Dat gebeurt onafhankelijk van het áán- of uit- staan van de auto.
Als dat bij jouw auto anders is, en blijft, zou ik zeggen: na laten kijken!

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
Peter-036 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:18:
Tijdens het snelladen wordt de accu, als dat nodig is, gekoeld, dan staan de kleppen onder de voorbumper open en hoor je een ventilator (en pomp?) lopen.
Dat gebeurt onafhankelijk van het áán- of uit- staan van de auto.
Als dat bij jouw auto anders is, en blijft, zou ik zeggen: na laten kijken!
Ja dat weet ik. Maar als je vervolgens de auto afkoppelt en uit laat staan houdt het koelen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:29

The Wizard

Moderator Mobile
Peter-036 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:18:
Kleppen worden idd geopend wanneer de airco nodig is (interieur koeling of batterij koeling). Ze moeten beiden de airco delen, dus voor maximale efficiëntie is het beter om de interieur airco uit te zetten.

In koudere omstandigheden staat de interieur verwarming los van de batterijverwarming, die kan je gerust naast elkaar draaien, en als je daarna gaat rijden wordt de accu ook nog extra afgekoeld door met deze warmte het interieur te verwarmen, dat gebeurd niet in de zomer, dan zal de accu alleen afkoelen als je conditionering ingesteld hebt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
The Wizard schreef op zondag 15 juni 2025 @ 12:57:
[...]

Kleppen worden idd geopend wanneer de airco nodig is (interieur koeling of batterij koeling). Ze moeten beiden de airco delen, dus voor maximale efficiëntie is het beter om de interieur airco uit te zetten.

In koudere omstandigheden staat de interieur verwarming los van de batterijverwarming, die kan je gerust naast elkaar draaien, en als je daarna gaat rijden wordt de accu ook nog extra afgekoeld door met deze warmte het interieur te verwarmen, dat gebeurd niet in de zomer, dan zal de accu alleen afkoelen als je conditionering ingesteld hebt.
Allemaal waar maar.... Alleen als de auto is gestart. Anders koelt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Elhovo schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:18:
[...]

Allemaal waar maar.... Alleen als de auto is gestart. Anders koelt er niks.
Als je je echt zorgen maakt zet je toch de koeling via de app toch gewoon aan. Wordt je interieur ook lekker koel meteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:37
greg-a schreef op zondag 15 juni 2025 @ 18:35:
[...]

Als je je echt zorgen maakt zet je toch de koeling via de app toch gewoon aan. Wordt je interieur ook lekker koel meteen.
Het gaat om de koeling van de hoofdbatterij 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
petertenboer schreef op zondag 15 juni 2025 @ 18:55:
[...]

Dit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Phusebox schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 09:15:
Vandaag nog eens de SoH gecheckt met car scanner. 92%, maximale capaciteit rond de 63 kWh.
Na 3 jaar en 67.000 km.

Snelladen maximaal 15 a 20 keer gedaan. Rest alles AC en tot max 80%, met uitzondering van een keer per maand ongeveer naar 100%.

Valt mij persoonlijk dus tegen als ik andere cijfers hier zie.
Goh dan heb je toch veel tijd van je leven weggegooid.
Ons verschil is niet groter:

140k gereden, 75% van alle laadpogingen snelladen + nergens naar kijken. SOH 95% met 2vervangen cellen. Auto 3 jaar oud, poor men’s versie 56kWh Air.

De techniek van Kia is goed, want anders was ik er slechter aan toe. Gewoon gebruiken is het devies: het is gemaakt om lang mee te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
king_dude schreef op zondag 15 juni 2025 @ 22:05:
[...]

Goh dan heb je toch veel tijd van je leven weggegooid.
Ons verschil is niet groter:

140k gereden, 75% van alle laadpogingen snelladen + nergens naar kijken. SOH 95% met 2vervangen cellen. Auto 3 jaar oud, poor men’s versie 56kWh Air.

De techniek van Kia is goed, want anders was ik er slechter aan toe. Gewoon gebruiken is het devies: het is gemaakt om lang mee te gaan
Waarom zou ik snelladen als ik thuis of op het werk kan laden? Snelladen alleen nodig voor vakantie en heb nagenoeg nooit vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vandaag goed kunnen testen, 340 km gereden. Verbruik was 55 kWh. Op zich een nette 16,2 kWh/100 km.

Maar bereik blijft rond de 420 km bij 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrubLeo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16-06 19:38
Hallo,
sinds een maandje rijd ik in een EV6.
Dit forum heb ik uitgebreid doorgespit.
Alles wat ik hier lees, heeft me niet weerhouden van de aanschaf van een tweedehands EV6
Dus ik rijd er nu een uit 2021 met 85K op de teller waarbij al een keer de 12V accu vervangen is.
Geen idee of er nu een AGM versie in zit (ik heb nog niet gekeken).

Hier staan een hele berg meldingen over meermaals uitvallende ICCU's.
Ik vroeg mij af of de "snelladers" overwegend bij hetzelfde merk snellader snelladen.
(excuus voor het veelvuldig gebruik van het woord 'snelladen' in bovenstaande zin).

En ik heb nog een andere vraag.
De 'knop' van het microfoontje bij navigatie (spraaksturing) zit helemaal rechts en dat is te ver van de bestuurder (te korte armpjes).
Ik wil de ster knop op het stuur zodanig instellen dat ik spraaksturing kan aanzetten.
Maar het is nog niet gelukt.
Kan dat wel?
Ik vind niks in de handleiding en in het menu in de EV6 ook niet (heb memo geprobeerd maar dat was m niet).

Thxs voor de oplossing.

PS:
Toen ik voor het eerst met de auto reed was de range iets meer dan 400km. Ik heb er inmiddels zo'n 1000 gereden en bij 100% vol zie ik nu 495km. Ik rijd 80% (geschat) snelweg tot 110kph (ook na 19h00) en volgens de auto haal ik dan >6 km/kWh. Ik verwacht nog wel iets boven de 500 km range te komen.
Ik laad thuis op met 7KW (zonnepanelen met loadbalancing met de rest van het huis). In de regel tot 80% tenzij ik minder dan een dag na opladen weer 100+ km moet rijden (dan laad ik naar 100%).

[ Voor 19% gewijzigd door GrubLeo op 15-06-2025 23:28 ]

Kia EV6, Peblar laadpaal, Homewizard P1 meter en accu, Nefit AW Split 7 B-S, Compress 3000i, Proline NXT HRC30, type 33 rads & home-made vents. 28 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:10
GrubLeo schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:10:
En ik heb nog een andere vraag.
De 'knop' van het microfoontje bij navigatie (spraaksturing) zit helemaal rechts en dat is te ver van de bestuurder (te korte armpjes).
Ik wil de ster knop op het stuur zodanig instellen dat ik spraaksturing kan aanzetten.
Maar het is nog niet gelukt.
Kan dat wel?
Ik vind niks in de handleiding en in het menu in de EV6 ook niet (heb memo geprobeerd maar dat was m niet).

Thxs voor de oplossing.
Waarom wil je die microfoon knop bij de navigatie gebruiken als bestuurder? Je kunt gewoon de microfoon knop op het stuur gebruiken en zeggen 'navigeer naar <plaats>'. Dan gaat alles via spraakbesturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrubLeo
GHorsie schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:28:
[...]

Waarom wil je die microfoon knop bij de navigatie gebruiken als bestuurder? Je kunt gewoon de microfoon knop op het stuur gebruiken en zeggen 'navigeer naar <plaats>'. Dan gaat alles via spraakbesturing.
Oei, dat had ik niet bedacht 8)7
Ga ik proberen.
Bedankt voor de tip

Kia EV6, Peblar laadpaal, Homewizard P1 meter en accu, Nefit AW Split 7 B-S, Compress 3000i, Proline NXT HRC30, type 33 rads & home-made vents. 28 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:08

henri8096

BIM is not a software!

GrubLeo schreef op zondag 15 juni 2025 @ 23:10:
volgens de auto haal ik dan >6 km/kWh.
Als je verbruiks waardes met anderen wil vergelijken,
het schijnt dat 'kWh/100km' gebruikt dient te worden bij EV's i.p.v. 'km/kWh' zoals je bij ICE's zou doen.
(persoonlijk vind ik de verbruik per 100km waarde niet echt handig
om mee te werken "but if you can't beat them . . . ")

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrubLeo
henri8096 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:18:
[...]

Als je verbruiks waardes met anderen wil vergelijken,
het schijnt dat 'kWh/100km' gebruikt dient te worden bij EV's i.p.v. 'km/kWh' zoals je bij ICE's zou doen.
(persoonlijk vind ik de verbruik per 100km waarde niet echt handig
om mee te werken "but if you can't beat them . . . ")
Ach, ik verbruik energie om mij te verplaatsen
Andersom mag ook: 100/6 = 16,7 kWh/100 km.
En dat is nog dalend.

Zolang ik boven 6 km/kWh blijf is het prima.
Met mijn VW Passat reed ik 16,5 km/l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:43
(jarig!)
Zo. Mijn eerste lange rit met mijn 2e handse Ev6 2WD long range (85000km) zit erop.

De rit was 756 km richting bretagne met een windkracht 3 tegen over het algemeen. Overal waar het kon de maximum snelheid gereden (dus lekker 130 in Frankrijk).

Verbruik valt mij toch wat tegen (ik ben de hyundai ioniq classic gewend met 13 kWh/100km), zeker omdat de airco pas in de middag aanging ivm lage temp. Maar het kan ook wel liggen door volle bepakking van het gezin (je sleept wat mee met 2 kleine Kids).

20.9 kWh/100km. Uiteindelijke kosten zijn (met de ionity laadpas): 53.64 euro. 7 cent / km.

Over het comfort: de auto zelf rijdt heerlijk alleen ik en mijn vrouw (1.9m / 1.78m) hebben beide last van onze rug en van ons achterwerk. De stoelen zijn niet optimaal voor zo'n lange rit.

Nog een dramatische note: we kwamen aan met 6% bij een ionity lader die het blijkbaar niet deed. Ook na bellen niet. Uiteindelijk hebben we daar anderhalf uur aan een 11kW laadpaal gehangen a 65 cent de kWh omdat we anders niet het volgende fastcharge station zouden bereiken. ABRP vindt ik toch wat te optimistisch in het bereik berekenen (ingesteld minimaal 15% en hij trackt het live mee met obd2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:40
djoenez schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:15:
Over het comfort: de auto zelf rijdt heerlijk alleen ik en mijn vrouw (1.9m / 1.78m) hebben beide last van onze rug en van ons achterwerk. De stoelen zijn niet optimaal voor zo'n lange rit.
Hetzelfde hier. Afgelopen weekje ritje op en neer naar Utrecht gemaakt (zo'n 1u45min enkele rit). Wederom last van mijn onderrug. Heb de stoel wat hoger gezet en wat met de lendesteun gespeeld maar pijn bleef, al duurt het wellicht langer de volgende keer voordat ik het krijg.
Nog een dramatische note: we kwamen aan met 6% bij een ionity lader die het blijkbaar niet deed. Ook na bellen niet. Uiteindelijk hebben we daar anderhalf uur aan een 11kW laadpaal gehangen a 65 cent de kWh omdat we anders niet het volgende fastcharge station zouden bereiken. ABRP vindt ik toch wat te optimistisch in het bereik berekenen (ingesteld minimaal 15% en hij trackt het live mee met obd2).
Oei dat is wel vervelend, al helemaal na zo'n goede voorbereiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
Zo. Mijn eerste lange rit met mijn 2e handse Ev6 2WD long range (85000km) zit erop.

De rit was 756 km richting bretagne met een windkracht 3 tegen over het algemeen. Overal waar het kon de maximum snelheid gereden (dus lekker 130 in Frankrijk).

Verbruik valt mij toch wat tegen (ik ben de hyundai ioniq classic gewend met 13 kWh/100km), zeker omdat de airco pas in de middag aanging ivm lage temp. Maar het kan ook wel liggen door volle bepakking van het gezin (je sleept wat mee met 2 kleine Kids).

20.9 kWh/100km. Uiteindelijke kosten zijn (met de ionity laadpas): 53.64 euro. 7 cent / km.

130 rijden is wel redelijk killing voor je range. Dat de klassieke ioniq zuiniger is verbaast waarschijnlijk niemand. Die auto is veel lichter, maar ook veel lager en smaller.

Rugklachten lijken heel individueel te zijn. Wij hebben een tocht gemaakt naar zuid Italie, 5.000 km in 2 weken. Geen centje pijn. Nu ben ik zeker een stuk korter dan jij.

En mooi kloten van ionity.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb zelf de stoel wat naar achteren gekanteld. Rugklachten vallen mee (na 2 hernia's ben ik er wel gevoelig voor), je moet toch om de 2 uur een kwartier stoppen.

Mis vooral ondersteuning voor mijn bovenbenen eigenlijk, maar de stoel an sich kan ook stukken beter. De sportstoelen in een BMW vind ik top, maar de normale stoelen in een BMW zijn ook prut voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
zit er verschil in de stoelen van de gt line?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanKoen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:29

Was deze Ionity paal een “stand alone” ? Meestal staan er 4,6 of soms nog meer ?
Altijd even checken op de Ionity-app of de palen wel in werking zijn. Voorkomt teleurstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
petertenboer schreef op zondag 15 juni 2025 @ 18:55:
[...]

Ja dat snap ik. De app verwarming/koeling doet ook aan batterijconditionering als de auto het nodig vindt. Iig in de winter. Ik zal even kijken of ik de specifieke post nog kan vinden.

Zie onder andere deze post. Preconditioneren van de HV batterij kan dus wel door via de app de verwarming aan te zetten. Mogelijk dus ook bij koelen van de auto als de auto vind dat de temperatuur van de cellen te heet is.
Tolga07 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 00:18:
Meerderen op dit forum hebben gemeld dat het batterij wordt voorverwarmd bij het aanzetten van remote climate.

TheX in "Het grote Kia EV6 topic"
Solarman in "Het grote Kia EV6 topic"
king_dude in "Het grote Kia EV6 topic"

[ Voor 47% gewijzigd door greg-a op 16-06-2025 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:14

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Na de afgelopen weken steeds rond de 385km bij 100% laden te hebben gehad, zat ik vandaag opeens op 393km bij 100% laden....

We gaan vooruit!!

* verkapt wat-ben-ik-jaloers-op-andere-ranges post!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
--HOOLIE-- schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:49:
Na de afgelopen weken steeds rond de 385km bij 100% laden te hebben gehad, zat ik vandaag opeens op 393km bij 100% laden....

We gaan vooruit!!

* verkapt wat-ben-ik-jaloers-op-andere-ranges post!
Niet blind staren op die cijfers, sterk afhankelijk van je rijstijl. Je kan beter kijken met Carscanner wat je accu capaciteit is na 100% laden en naar de SOH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:14

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

The Wizard schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 07:50:
[...]

Niet blind staren op die cijfers, sterk afhankelijk van je rijstijl. Je kan beter kijken met Carscanner wat je accu capaciteit is na 100% laden en naar de SOH.
Die heb ik helaas niet....

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:38
Bitaktus19 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:55:
zit er verschil in de stoelen van de gt line?
Hangt er van af met welke je vergelijkt.

De bekleding is sowieso anders, als je vergelijkt met de duurdere uitvoeringen is de stoel wel hetzelfde, de goedkopere uitvoeringen hebben o.a. geen lendensteun...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:15
izzet3838 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:24:
[...]

Hangt er van af met welke je vergelijkt.

De bekleding is sowieso anders, als je vergelijkt met de duurdere uitvoeringen is de stoel wel hetzelfde, de goedkopere uitvoeringen hebben o.a. geen lendensteun...
Niet helemaal waar. Ik rijd de EV6 Light oftewel de instapversie en die heeft wel degelijk een lendensteun.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Sonicfreak schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:16:
[...]

Niet helemaal waar. Ik rijd de EV6 Light oftewel de instapversie en die heeft wel degelijk een lendensteun.
Het grote verschil is de hardheid van de stoel.

De stoelen met verwarming / koeling zitten veel harder. Vond die niet fijn zitten bij het proefrijden in de altijd fullspec demo auto's.

Was dan ook erg blij verrast dat de Light stoelen, voor mij in ieder geval, veel beter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Laatst online: 14:05
Ze willen wel heel graag dat je OTA updates gaat afnemen. Kreeg vandaag een reminder email.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqYia3ufmBAsyHMYclBh8GNuJFk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zCpmIkM21BIcTwxV1XgYxbsY.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Belachelijk ook dat ze geen USB updates meer uitbrengen. Lekker uitmelken. 89 euro voor twee flut updates, als je geluk hebt want als die niet binnen 12 maanden komen betaal je dus 89 euro voor 1 update.

Met name voor pre facelift eigenaren stelt het niks meer voor. Map update, die ten tijden dat je hem krijgt ook alweer een jaar achter loopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 18-06-2025 06:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:25
Phusebox schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:27:
Belachelijk ook dat ze geen USB updates meer uitbrengen. Lekker uitmelken. 89 euro voor twee flut updates, als je geluk hebt want als die niet binnen 12 maanden komen betaal je fus 89 euro voor 1 update.
Inderdaad, zeer slechte move van Kia, zeker in een tijdperk waarin software-defined vehicles een opmars maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
Tolga07 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 22:04:
[...]

Inderdaad, zeer slechte move van Kia, zeker in een tijdperk waarin software-defined vehicles een opmars maken.
In Duitsland worden klanten van Kia ook “lastig gevallen” met mails om OTA aan te schaffen. Echter staat er ook nog de volgende passage waar nog steeds de mogelijkheid geboden wordt om via USB te kunnen updaten. Moet deze natuurlijk wel worden aangeboden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMlLrOxVyzvNe1htXnLjBvqe6-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4oEPjFqizt5gMSjwOyIpG10.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Reacher

oldschool

Ik vraag mij af of ze het op deze manier mogen doen.
Ze ontnemen, of zo lijkt het, de mogelijkheid om het alternatief nog te gebruiken met een overduidelijk commercieel doel wat totaal niet in verhouding staat tot de gemaakte kosten.

Daarbij heb ik 7 jaar updates gekocht bij de aankoop van de auto, dus waarom moet ik nu betalen voor de delivery die voor mij onnodig is.

Ik snap wel waarom ze ota willen buiten het financiële aspect, het is meer van deze tijd en laagdrempelig. Maar deze wijze waarop is wel erg zuur.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Reacher schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:07:
Ze ontnemen, of zo lijkt het, de mogelijkheid om het alternatief nog te gebruiken met een overduidelijk commercieel doel wat totaal niet in verhouding staat tot de gemaakte kosten.

Daarbij heb ik 7 jaar updates gekocht bij de aankoop van de auto, dus waarom moet ik nu betalen voor de delivery die voor mij onnodig is.

Ik snap wel waarom ze ota willen buiten het financiële aspect, het is meer van deze tijd en laagdrempelig. Maar deze wijze waarop is wel erg zuur.
Deze post van Ioniq Guy biedt ook weinig hoop.
De Koreanen verzaken behoorlijk op after sales en klantenbinding.

http://youtube.com/post/U...GEudp?si=jfxWccr7qwYuaMni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Reacher schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:07:

Maar mijn weten doen ze nog steeds updates tijdens onderhoudsbeurten. Het is jammer dat ze voor ota geld willen en niet (of extreem langzaam) de updates online gratis publiceren. Maar je kan dus nog steeds de update krijgen. Je moet alleen de auto voor onderhoud wegbrengen - wat uiteraard ook niet gratis is en je waarschijnlijk niet elk jaar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 08:01

TGEN

Hmmmx_

De chat van Kia gisteravond was vooral heel erg verontschuldigend, en kon me niet meer vertellen dan dat ze er 'heel hard aan werken' en dat door 'overmacht' er nog geen download beschikbaar is. Een verklaring waarom de OTA wel beschikbaar is maar de download niet bleven ze me schuldig, maar dat kan je van een gemiddelde chat/helpdesk medewerker/bot ook niet echt verwachten dat ze dat weten...

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
TGEN schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:03:
De chat van Kia gisteravond was vooral heel erg verontschuldigend, en kon me niet meer vertellen dan dat ze er 'heel hard aan werken' en dat door 'overmacht' er nog geen download beschikbaar is. Een verklaring waarom de OTA wel beschikbaar is maar de download niet bleven ze me schuldig, maar dat kan je van een gemiddelde chat/helpdesk medewerker/bot ook niet echt verwachten dat ze dat weten...
Ik denk dat die chat mensen niet eens voor Kia werken maar een extern bedrijf en totaal niks weten van Kia, de software of de auto's.

Enige wat die altijd doen is zeggen "zal ik een dealer voor je opzoeken?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Reacher

oldschool

greg-a schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:03:
[...]

Maar mijn weten doen ze nog steeds updates tijdens onderhoudsbeurten. Het is jammer dat ze voor ota geld willen en niet (of extreem langzaam) de updates online gratis publiceren. Maar je kan dus nog steeds de update krijgen. Je moet alleen de auto voor onderhoud wegbrengen - wat uiteraard ook niet gratis is en je waarschijnlijk niet elk jaar doet.
Tijdens onderhoud moet ik hier minimaal 1 uur werkplaatstarief voor betalen.. dus dan kun je ook voor de ota kosten gaan.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
greg-a schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:52:
Ik ben bang dat ik me ook mag aanmelden voor het ICCU lijstje met 61.7k km op de teller (KIA EV6 GT-Line 2022).

woensdag de groep van de AC lader eruit. Vandaag schakelde Home Assistant de lader in en kreeg ik direct een foutmelding (zonder iets specifieks) en werd er geladen met 0.1kW. Auto aangezet en kreeg de melding "Controleer Elektrische Systemen Wagen" --> volgens de handleiding mag ik dan niets met de auto doen.

Kia dealer gebeld en ook vermeld dat ik vermoed dat dit ICCU gerelateerd is, en zij vroeg direct of de ICCU nog niet vervangen was bij mij. dus mogelijk doen ze dit bij sommige auto's? Grappige is dat mijn auto begin april voor onderhoud is geweest....

Daarna doorverbonden met kia pechhulp, die zijn nu onderweg. ben benieuwd.....
Update re de ICCU. De Kia garage heeft na uitvoerige analyse vastgesteld dat het idd de ICCU is die vervangen moet worden. Het snelladen werkt gelukkig (nog) wel, dus ik kon de auto mee naar huis nemen. Het onderdeel moet besteld worden en kan pas worden geplaatst eind juli!!

Vergoeding vanuit Kia voor de extra gemaakte kosten ivm snelladen was niet mogelijk....

Maar iig blij dat ik gewoon nog kan doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:31
greg-a schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 09:39:
[...]

Update re de ICCU. De Kia garage heeft na uitvoerige analyse vastgesteld dat het idd de ICCU is die vervangen moet worden. Het snelladen werkt gelukkig (nog) wel, dus ik kon de auto mee naar huis nemen. Het onderdeel moet besteld worden en kan pas worden geplaatst eind juli!!

Vergoeding vanuit Kia voor de extra gemaakte kosten ivm snelladen was niet mogelijk....

Maar iig blij dat ik gewoon nog kan doorrijden.
Ongelofelijk, na al die jaren ellende met de ICCU's hebben ze dit nog steeds niet voor elkaar:
  • Van nieuwe Ioniqs 5 & 6 en EV6'en gaan ze nog steeds stuk.
  • En er is nog steeds geen voorraad van nieuwe, na al die tijd hadden ze toch best gelegenheid gehad om de productie ervan wat op te schalen lijkt me.
Voor mij een reden om de EV6 of Ioniq 5 (die voor de rest prima bij ons profiel zouden passen) over te slaan. Jammer.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
Kop in het zand en doormodderen. Dat lijkt de tactiek van Kia te zijn. Ik begrijp niet dat ze er nog mee wegkomen. Zeker in de USA niet waar ze voor minder al een Class Action zaak beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Andrehj schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:23:
[...]

Ongelofelijk, na al die jaren ellende met de ICCU's hebben ze dit nog steeds niet voor elkaar:
  • Van nieuwe Ioniqs 5 & 6 en EV6'en gaan ze nog steeds stuk.
  • En er is nog steeds geen voorraad van nieuwe, na al die tijd hadden ze toch best gelegenheid gehad om de productie ervan wat op te schalen lijkt me.
Voor mij een reden om de EV6 of Ioniq 5 (die voor de rest prima bij ons profiel zouden passen) over te slaan. Jammer.
Er is wel een voorraad, maar nieuwe auto's gaan voor op auto's die met die problemen in de garage staan.... Zo werkt kapitalisme helaas.

Pagina: 1 ... 435 436 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic