Hallo,
sinds een maandje rijd ik in een EV6.
Dit forum heb ik uitgebreid doorgespit.
Alles wat ik hier lees, heeft me niet weerhouden van de aanschaf van een tweedehands EV6
Dus ik rijd er nu een uit 2021 met 85K op de teller waarbij al een keer de 12V accu vervangen is.
Geen idee of er nu een AGM versie in zit (ik heb nog niet gekeken).
Hier staan een hele berg meldingen over meermaals uitvallende ICCU's.
Ik vroeg mij af of de "snelladers" overwegend bij hetzelfde merk snellader snelladen.
(excuus voor het veelvuldig gebruik van het woord 'snelladen' in bovenstaande zin).
En ik heb nog een andere vraag.
De 'knop' van het microfoontje bij navigatie (spraaksturing) zit helemaal rechts en dat is te ver van de bestuurder (te korte armpjes).
Ik wil de ster knop op het stuur zodanig instellen dat ik spraaksturing kan aanzetten.
Maar het is nog niet gelukt.
Kan dat wel?
Ik vind niks in de handleiding en in het menu in de EV6 ook niet (heb memo geprobeerd maar dat was m niet).
Thxs voor de oplossing.
PS:
Toen ik voor het eerst met de auto reed was de range iets meer dan 400km. Ik heb er inmiddels zo'n 1000 gereden en bij 100% vol zie ik nu 495km. Ik rijd 80% (geschat) snelweg tot 110kph (ook na 19h00) en volgens de auto haal ik dan >6 km/kWh. Ik verwacht nog wel iets boven de 500 km range te komen.
Ik laad thuis op met 7KW (zonnepanelen met loadbalancing met de rest van het huis). In de regel tot 80% tenzij ik minder dan een dag na opladen weer 100+ km moet rijden (dan laad ik naar 100%).
[
Voor 19% gewijzigd door
GrubLeo op 15-06-2025 23:28
]
Kia EV6, Peblar laadpaal, Homewizard P1 meter en accu, Nefit AW Split 7 B-S, Compress 3000i, Proline NXT HRC30, type 33 rads & home-made vents. 28 zonnepanelen.