xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Vandaag voor het eerst met fietsdrager gereden op mijn facelift. Geïnstalleerd door Kia dealer bij aankoop, dus met originele Kia bedrading.Card Nox schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 00:33:
[...]
Afgelopen weekend met fietsendrager op trekhaak gereden. HDA blijft actief. EV6 LE 2024.
Alle drive assist systemen worden disabled zodra de fietsdrager ingeplugd is. Ook met trailer/aanhanger mode op off.
ACC leek wel iets te werken maar ging uit het niets de fout in, schakelde zichzelf uit, ik nam zelf het gas over, en vervolgens ging hij zelf in houden, gas geven, toch weer inhouden... Het leek wel een hobbelpaard
I-pedal kon ik wel aan zetten.
Heb je een dure auto met fancy assist systemen, doet het het allemaal niet als je een simpele fietsdrager monteert.
Bij mijn minder fancy e-Niro bleef alles gewoon werken.
Snap ook totaal niet waarom LFA uit moet. Ja, met lange trailer, maar fietsdrager?
Ik rij 50% van de tijd met een fietsdrager.
Ben dan ook uitermate niet blij dat ACC en LFA niet goed werken en zelfs uit staan.
Daar ga ik wel een klacht van maken.
[ Voor 3% gewijzigd door oldchap op 24-05-2025 05:36 ]
Ik meen ergens gezien te hebben dat je zelf nog drie profielen aan kunt maken in de trailer mode. Zelf nog niet getest. Misschien dan mogelijk om ook de rijhulpsystemen in/uit te schakelen?oldchap schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 05:16:
[...]
Vandaag voor het eerst met fietsdrager gereden op mijn facelift. Geïnstalleerd door Kia dealer bij aankoop, dus met originele Kia bedrading.
Alle drive assist systemen worden disabled zodra de fietsdrager ingeplugd is. Ook met trailer/aanhanger mode op off.
ACC leek wel iets te werken maar ging uit het niets de fout in, schakelde zichzelf uit, ik nam zelf het gas over, en vervolgens ging hij zelf in houden, gas geven, toch weer inhouden... Het leek wel een hobbelpaard
Heb je een dure auto met fancy assist systemen, doet het het allemaal niet als je een simpele fietsdrager monteert.
Snap ook totaal niet waarom LFA uit moet. Ja, met lange trailer, maar fietsdrager?
Ben dan ook uitermate niet blij dat ACC en LFA niet goed werken en zelfs uit staan.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Bij Kia autolease zelf?ThatGuy2303 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:18:
[...]
Diagnose bij Braber in Ede, inderdaad de ICCU. Ze gaan een nieuwe bestellen. Als ze eruit zijn wie het gaat betalen. Ben voorbij de 150.000 km, dus geen garantie meer, dus dan zal Kia Lease het moeten betalen (is private lease).
Uit interesse: hoe zit dat met vervangend vervoer met een PL contract? Na 24/48h en dan gedurende de termijn van reparatie?
Ik ben vooral benieuwd hoe dat dan zit stel het overkomt je op vakantie. Zelfde voorwaarden?
Ik haal dat niet heel goed uit de voorwaarden.
Bij KIA private lease aanvullende voorwaarden.d0s schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:02:
[...]
Bij Kia autolease zelf?
Uit interesse: hoe zit dat met vervangend vervoer met een PL contract? Na 24/48h en dan gedurende de termijn van reparatie?
Ik ben vooral benieuwd hoe dat dan zit stel het overkomt je op vakantie. Zelfde voorwaarden?
Ik haal dat niet heel goed uit de voorwaarden.
*Art. 15. Pechhulp, staat ook voor buitenland.
*Art. 18. na 48 uur recht op vervangend vervoer. (eerste 48 uur is voor eigen rekening).
*Art. 19. Autoklasse dient vermeld te staan op leasecontract.
Is voor duur dat leaseauto niet beschikbaar is.
Zie Algemen voorwaarden en Aanvullende voorwaarden.
[ Voor 22% gewijzigd door Solarman op 24-05-2025 10:32 ]
NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Daar zou ik niet 100% vanuit gaan omdat trekhaken een aftermarket product is bij KIA.oldchap schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 05:16:
[...]
Vandaag voor het eerst met fietsdrager gereden op mijn facelift. Geïnstalleerd door Kia dealer bij aankoop, dus met originele Kia bedrading.
................................................................................................
Eerst maar eens op papier krijgen dat ze werkelijk de originel KIA bekabeling incl. de originel module hebben gemonteerd, en of deze ook voor MY25 is. (Vanaf MY25 is er een andere bekabeling en module nodig dan de eerdere modeljaren).
Zo ja, is er iets net goed.
Zover ik nog weet gaan de parkeersensoren achter uit, i-padel - auto - en level 3 gaat uit, en de dodehoekradar gaat uit (laatst weet ik niet zeker meer).
[ Voor 11% gewijzigd door Solarman op 24-05-2025 10:01 ]
Wacht even. Minder regeneratie bij gebruik van een aanhanger? Dat kan niet waar zijn. Die EV6 mag toch een hele dikke caravan trekken? Hoe moet je dan afremmen op de motor bij het afdalen van bergen?Flips schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:08:
Mijn ervaring met de fietsendrager is dat alles gewoon blijft werken. Alleen de regeneratie wordt teruggeschroefd naar maximaal level 2. Zou op de my25 toch ook zo moeten zijn?
Je hebt juist meer regeneratie nodig als er iets achter hangt, niet minder!
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Klopt, trekken.Andrehj schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:33:
[...]
Wacht even. Minder regeneratie bij gebruik van een aanhanger? Dat kan niet waar zijn. Die EV6 mag toch een hele dikke caravan trekken? Hoe moet je dan afremmen op de motor bij het afdalen van bergen?![]()
Je hebt juist meer regeneratie nodig als er iets achter hangt, niet minder!
Level 3 en i-padel remmen dusdanig zwaar af dat je dat niet wilt bij stroompedaal (helemaal) loslaten op een vlakke weg.
Dus voor mij zit er echt logica in dat ze dit blokkeren..
Je parkeert, laadt de boodschappen uit en gebruikt daarna RPA om de auto de laatste 2 meter de oprit op te zetten. Resultaat: hij rijdt 1 meter, stopt en schakelt helemaal uit. Je moet 'm dan opnieuw starten, weer achteruitrijden voor het 2de stukje, schietgebedje dat 'tie niet weer gaat bokken en dan staat 'tie. Kan ermee naar de dealer gaan, maar die gaat het geheid niet oplossen. Vraag me af of het herkenbaar is ?
Wat bedoel je daarmee? Kun je met de paddles wel extra elektrisch remmen?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Je kunt de paddels inderdaad nog gebruiken voor regeneratiestanden 0, 1 en 2.Andrehj schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:32:
[...]
Wat bedoel je daarmee? Kun je met de paddles wel extra elektrisch remmen?
Nee, dat herken ik niet.JeJeBe schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 14:38:
voor de gebruikers van RPA, herkennen jullie dit ?
Je parkeert, laadt de boodschappen uit en gebruikt daarna RPA om de auto de laatste 2 meter de oprit op te zetten. Resultaat: hij rijdt 1 meter, stopt en schakelt helemaal uit. Je moet 'm dan opnieuw starten, weer achteruitrijden voor het 2de stukje, schietgebedje dat 'tie niet weer gaat bokken en dan staat 'tie. Kan ermee naar de dealer gaan, maar die gaat het geheid niet oplossen. Vraag me af of het herkenbaar is ?
Wel moet ik dicht bij de auto blijven anders stopt hij, maar schakelt niet uit.
Ben dus blij dat ik een trekhaak van een trekhaakboer heb. Niks intelligente trailer-mode. Alles blijft gewoon werken, al gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat dode hoek detectie af en toe blijft hangen (de fiets staat in de weg), dus die zet ik dan maar uit.oldchap schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 05:16:
[...]
Yep, dichtbij is wel noodzaak. Maar in mijn geval hoor je het mechaniek afschakelen, dash gaat uit, de handrem er weer op en wordt het helemaal stilSolarman schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:21:
[...]
Nee, dat herken ik niet.
Wel moet ik dicht bij de auto blijven anders stopt hij, maar schakelt niet uit.
En heb je waarschijnlijk ook geen feedback over het functioneren van de verlichting op de aanhangerElhovo schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:45:
[...]
Ben dus blij dat ik een trekhaak van een trekhaakboer heb. Niks intelligente trailer-mode. Alles blijft gewoon werken, al gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat dode hoek detectie af en toe blijft hangen (de fiets staat in de weg), dus die zet ik dan maar uit.
of het omschakelen van het mistachterlicht van de auto maar de aanhanger ?
[ Voor 7% gewijzigd door JeJeBe op 24-05-2025 19:58 ]
Ik begrijp er nog steeds niks van. Juist mét een zware aanhanger of caravan wil je maximaal regeneratief kunnen afremmen, om je normale remmen bergaf niet te oververhitten.Solarman schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:45:
Je kunt de paddels inderdaad nog gebruiken voor regeneratiestanden 0, 1 en 2.
Waarom ze dat hoogste level uit hebben geschakeld bij gebruik van een aanhanger is mij een raadsel.
Zijn er hier overigens ervaringsdeskundigen? Mensen die al eens met een EV6 (of Ioniq 5/6) + 1500 kg caravan een lange steile bergafdaling hebben gemaakt? Hoe ging dat?
Lijkt mij ook alhoewel boven de 750 kg de aanhanger natuurlijk geremd moet zijn.Andrehj schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:37:
[...]
Ik begrijp er nog steeds niks van. Juist mét een zware aanhanger of caravan wil je maximaal regeneratief kunnen afremmen, om je normale remmen bergaf niet te oververhitten.
Waarom ze dat hoogste level uit hebben geschakeld bij gebruik van een aanhanger is mij een raadsel.
Zijn er hier overigens ervaringsdeskundigen? Mensen die al eens met een EV6 (of Ioniq 5/6) + 1500 kg caravan een lange steile bergafdaling hebben gemaakt? Hoe ging dat?
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Ik gebruik het als een parkeerplek te krap is om uit te stappen.JeJeBe schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 14:38:
voor de gebruikers van RPA, herkennen jullie dit ?
Geen probleem bij inparkeren of eruit rijden.
Is het alleen op die plek of ook bij andere locaties?
Nee, geen meldingen, geen waarschuwingen, niks.JeJeBe schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:56:
[...]
En heb je waarschijnlijk ook geen feedback over het functioneren van de verlichting op de aanhanger?
of het omschakelen van het mistachterlicht van de auto maar de aanhanger ?
Soms bekruipt me het gevoel dat al die zogenaamde 'intelligentie' in auto's ons alleen maar dommer maakt.
Ik had ooit een VW Passat, ergens in 1995. Die auto had een trekhaak en ik had op een bepaald moment de euvele moed om er een dubbelasser achter te hangen die was volgeladen met zand. Het was een vroege zaterdagochtend toen ik dat zand naar de stortplaats bracht. Ik ging met plm 90 km/u u over de provinciale weg (gelukkig zonder verkeer) en voelde dat de auto ineens naar links begon te trekken. Ik ging de linkerrijbaan op en stuurde tegen. De auto sleurde nu naar rechts. En weer naar links. En naar rechts. Ik leek Snollebollekes wel. Ik begon te zweten en liet het gas los en probeerde met voorzichtige stuurbewegingen de auto in het gareel te krijgen. Dat lukte.
Sinds die tijd ben ik wijzer, voorzichtiger en een ervaring rijker. Dat doet geen rijhulp me na
[ Voor 7% gewijzigd door JT op 24-05-2025 23:32 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
23,6/123*100 = 19,2 kWh/100km is niet echt vreemd.JT schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 23:05:
Ik moet zeggen, het rijd allemaal comfortabel. Maar qua bereik valt het me toch wat tegen zover. Vandaag een retourrit gemaakt. 123km bij elkaar. Grofweg 15km stadsverkeer, 12km provinciale weg, 95km snelweg bij maximale snelheid (105 op de teller). Rustig opgetrokken. 45% accu eraf. Als ik dat omreken kom ik uit op 273km bereik met de 70kwh-accu...terugrit heb ik iets meer details bijgehouden. Die was 60,5km, 6km provinciaal, 7km stadsverkeer, 47,5km snelweg. 105 op de teller. Verwarming aan op 19 graden, voor een deel van de rit airco ook aan in verband met beslaan en stoelverwarming. Op de snelweg liep het verbruik op tot bijna 25kwh per 100km vlak voor we de afrit op gingen. Uiteindelijk de hele rit 23,6kwh. Dat is 180km bereik op een volle accu...In de winter is dat helemaal een lachertje als er nog eens 30% vanaf gaat ofzo...klopt dat wel? Ik weet dat verwarming stroom kost maar dit lijkt mij erg veel.
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Daar zou ik blij mee zijn ja. Dan haal ik 364km op een accu. Dat is een significant verschil met wat ik dus haal.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Ik vind het een hoog verbruik inderdaad. Gisteren 152km gereden met een gemiddelde snelheid van 91 en max 135 (het was na 19.00 op de snelweg). Klimaat op automatisch 20,5 graden. Gemiddelde verbruik deze retourrit 19,4kWh per 100km. De 25kWh per 100km heb ik tot nu toe gemiddeld alleen gehaald met een aanhangertje voor de kampeerspullen in de mei vakantie (wel met 90-100km per uur max).JT schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 23:05:
Ik moet zeggen, het rijd allemaal comfortabel. Maar qua bereik valt het me toch wat tegen zover. Vandaag een retourrit gemaakt. 123km bij elkaar. Grofweg 15km stadsverkeer, 12km provinciale weg, 95km snelweg bij maximale snelheid (105 op de teller). Rustig opgetrokken. 45% accu eraf. Als ik dat omreken kom ik uit op 273km bereik met de 70kwh-accu...terugrit heb ik iets meer details bijgehouden. Die was 60,5km, 6km provinciaal, 7km stadsverkeer, 47,5km snelweg. 105 op de teller. Verwarming aan op 19 graden, voor een deel van de rit airco ook aan in verband met beslaan en stoelverwarming. Op de snelweg liep het verbruik op tot bijna 25kwh per 100km vlak voor we de afrit op gingen. Uiteindelijk de hele rit 23,6kwh. Dat is 180km bereik op een volle accu...In de winter is dat helemaal een lachertje als er nog eens 30% vanaf gaat ofzo...klopt dat wel? Ik weet dat verwarming stroom kost maar dit lijkt mij erg veel.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
Jawel, mijn (handmatige) trigger:Maarten69 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:56:
Beetje offtopic misschien, maar is er iemand met een EV6 bouwjaar 2024 die met succes (via de HA integratie kia/uvo) de kia_uvo.set_charging_current (60, 90, 100%) kan aanpassen?
(dit doe ik na 1 minuut).
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
werkt op een MY22 ook niet. Geeft soms "OK", maar meestal "unknown error" en doet uiteindelijk niets.Maarten69 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:56:
Beetje offtopic misschien, maar is er iemand met een EV6 bouwjaar 2024 die met succes (via de HA integratie kia/uvo) de kia_uvo.set_charging_current (60, 90, 100%) kan aanpassen?
Durf te wedden dat van de tabel op github het merendeel van de functioncalls het niet doet, ook als staat er een vinkje (ramen, alarmlichten, laadklep, valetmode ...)
Dat is voor de ontwikkelaar (die er mee genokt is !) ook bijna niet testen natuurlijk. Wereldwijd en dan alle rariteiten per land en per model. Ga er maar aan staan.
[ Voor 20% gewijzigd door JeJeBe op 25-05-2025 11:41 ]
ja, en laadt de auto nu ook daadwerkelijk met 60% ? die functiecall aanroepen bewijst nog niet zo erg veel natuurlijk, het gaat om het resultaat.
dat dus, het lijkt soms te lukken, maar uiteindelijk noppes resultaat.Maarten69 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:48:
@blb4 ik zie en kan exact hetzelfde, maar hij past dit niet aan (geen foutmelding). Als ik hierna een andere actie (stop laden) doe krijg ik een duplicate request melding.
(dit doe ik na 1 minuut).
"overal" eigenlijk. Bij vooruitrijden heb ik het nog nooit ervaren, altijd bij achteruit en dan net voor de laatste meter, als de sonarpiepers hun eerste waarschuwingen geven, maar er nog voldoende ruimte is om verder te rijden.FCTW schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:00:
[...]
Ik gebruik het als een parkeerplek te krap is om uit te stappen.
Geen probleem bij inparkeren of eruit rijden.
Is het alleen op die plek of ook bij andere locaties?
[ Voor 13% gewijzigd door blb4 op 25-05-2025 12:20 ]
Dan heb jij denk ik een ander model EV6, want mijn app vermeld de max laadstroom instelling niet eens.blb4 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:18:
Na dat commando geeft de app netjes aan 60% en laad de auto met 6,7 kW op mijn 11 kW laadpunt. Als ik daarna 90% stuur gaat 't vermogen naar 10 kW. 't Werkt hier dus 'gewoon'. Stop & Start laden werkt dan bij mij weer niet .....
Als je het kan herhalen. De garage ernaar laten kijken. Waarschijnlijk iets met de achtersensoren.JeJeBe schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:48:
[...]
"overal" eigenlijk. Bij vooruitrijden heb ik het nog nooit ervaren, altijd bij achteruit en dan net voor de laatste meter, als de sonarpiepers hun eerste waarschuwingen geven, maar er nog voldoende ruimte is om verder te rijden.
Zijn de sensoren schoon?
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Nice, start/stop laden werkt hier dan weer meestal wel, schakel met een timer vanuit HA in en uit rondom de goedkopere stroomuren. Blijkt in de praktijk echter niet 100% betrouwbaarblb4 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:18:
Na dat commando geeft de app netjes aan 60% en laad de auto met 6,7 kW op mijn 11 kW laadpunt. Als ik daarna 90% stuur gaat 't vermogen naar 10 kW. 't Werkt hier dus 'gewoon'. Stop & Start laden werkt dan bij mij weer niet .....
Je kunt onder "status"", "opladen en klimaatregeling" wel zien hoeveel je auto uit je laadpunt slurpt, toch ?Maarten69 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:53:
[...]
Dan heb jij denk ik een ander model EV6, want mijn app vermeld de max laadstroom instelling niet eens.
Zou sowieso niet handmatig de kachel aanzetten, zeker niet met dit weer. Afgelopen week ruim 800km door Nederland getuft. 90% snelweg, verbruik 15,7kwh/100km. Airco op 20,5, indien hij toch gaat verwarmen druk ik die uit met deze tempraturen. Cruise control op 105, beetje goed vooruitkijken zodat je niet constant afremt/optrekt.JT schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 23:05:
Yep, die zijn schoon en werken ook naar behoren. Het is redelijk goed te reproduceren, zal een filmpje maken en meenemen naar de dealer. Dat is de (één van de vijf) beste KIA dealer van NL, dus de verwachtingen zijn hoogFCTW schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:01:
[...]
Als je het kan herhalen. De garage ernaar laten kijken. Waarschijnlijk iets met de achtersensoren.
Zijn de sensoren schoon?
MY25 Edition AdvancedMaarten69 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:53:
[...]
Dan heb jij denk ik een ander model EV6, want mijn app vermeld de max laadstroom instelling niet eens.
[ Voor 42% gewijzigd door blb4 op 25-05-2025 14:02 ]
hoei, heftig meer opties. tot zover de ondersteuning van early adaptors
[ Voor 12% gewijzigd door JeJeBe op 25-05-2025 14:24 ]
Ik heb die opties niet in app. Jammer.
Jawel, ze zijn echter niet zo overzichtelijk. (de kia connect had die optie ook al, al was het daar gelijkaardig qua gebruiksvriendelijkheid)Maarten69 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 15:44:
Het is dus een verschil tussen de MY22/24 en MY25.
Ik heb die opties niet in app. Jammer.
Voor dat ding van die vertrektijd : Beheer, EV en dan klikken op volgende vertrektijd.
Die andere zaken staan op hetzelfde scherm : dus Beheer, EV op dat radertje langs de charge van uw wagen.
Enkel het VDL en de AC laadstroom ben ik niet zo zeker van. Maar moet eens zien als ik hem heb insteken of ik dan ergens die laadstroom op die manier kan beperken.
Ik heb, doordat ik bouwjaar 2023 heb, nog altijd de OTA updates actief. Echter die update leek enkel een update te zijn voor het infotainment stuk. Kwam niets naar voor over aanpassingen aan de mapinhoud.Reacher schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:11:
Ik kreeg gisteren weer 2 keer dat melding over het installeren van de update via het OTA proces. Op de site zie ik nog niks steeds staan. Gaat dit de nieuwe werkwijze mogelijk worden? Dat zou ik wel matig vinden, tenzij de OTA updates gewoon zonder aanvullende kosten zijn/worden.
Geen idee of dit updates zijn die normaliter enkel via de dealer kunnen gebeuren. Of dat men gewoon nog wacht totdat de volledige update in orde is voordat men die in zijn geheel pusht via de downloadweg. En je via de OTA update enkel maar een beperkte aanpassing hebt gekregen.
De update leek in ieder geval nu wel niet direct zo belangrijk dat ik er 99€ voor zou betalen om eerlijk te zijn... was iets over het via de spraakmogelijkheid om de snelheidsbeeps of whatever te kunnen uitschakelen.
Wat is steil?Andrehj schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:37:
[...]
Ik begrijp er nog steeds niks van. Juist mét een zware aanhanger of caravan wil je maximaal regeneratief kunnen afremmen, om je normale remmen bergaf niet te oververhitten.
De Brenner op en af en de doorsteek naar Spanje gingen echt zonder een centje pijn. Piece of cake. Veel fijner dan met een ICE.
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Vorig jaar met ev6 en caravan naar Noord Italie gegaan.Andrehj schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:37:
[...]
Brennerpas naar beneden ging prima net als rijden in de berg.
Auto heeft koppel zat en remt prima af op regeneratie 2. Zelf rij ik bijna 90% met HDA (adaptive cruise control) Dan blijf je netjes 90 rijden zowel omhoog als omlaag. Niks geen problemen.
Die nuance m.b.t. 400/800 Volt i.c.m. beperking Tesla Superchargers wist ik niet.jouwheld schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:49:
[...]
Voorverwarmen voor Tesla SuC gaat niet veel uithalen, aangezien je daar sowieso niet meer dan 100 kW gaat halen. De EV6 heeft een 800 volt accu en tesla heeft 400 volt laders, in het begin werkte het helemaal niet, maar nu ga je nog steeds niet de max snelheid van je EV6 halen. Bij mijn weten zijn er ook nog geen V4 laders met 800 volt in EU.
Als je max snelheid eens wilt zien, zoek dan bv een Ionity uit op je route. Veel aanbieders hebben ook goedkope tarieven als je een abbo afsluit voor een maand. Ikzelf pak daarom altijd Iontiy met maand abbo waardoor ik 39 cent per kWh betaal, is nog goedkoper dan Tesla. Ik pak Tesla alleen als ik niks anders goedkoops kan vinden en de tijd heb.
Ik zat zelf ook al met het idee te spelen om deze keer Ionity te proberen. Al was het maar om net weer een beetje minder geld richting de enge CEO te sturen.
Toevallig ga ik ook naar Frankrijk deze keer, dus dat ga ik wellicht wel even proberen.JanAllElectric schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:50:
[...]
Ik neem altijd voor vakantie een maand een power abbo van ionity (eenmalig € 11 en €0,39/kWh). Die staan overal in Europa en geven max laadsnelheid (ca 230kW tot 50/60% en daarna ca 150kW tot 70/80%). Die vindt de KIA navigatie altijd.
Alternatief is Freshmile. Geen abonnement en even duur (althans voor de snelladende EV6 omdat deels het tarief per minuut gaat). Voornamelijk in Frankrijk te vinden, maar ook elders (bv Allegro opladers). Een goede app hiervoor is Chargeprice. Die kent van de meeste oplaadstations de prijzen per kaartsoort.
25 kWh per 100, dat is echt heel erg veel. Volgens mij reed ik onderweg naar wintersport over de Autobahn nog gunstiger dan dat. En dan reed ik zeker geen 105 op de teller. Sterker nog, toen ik een flink stuk 160 gereden had, met veel snelheidswisselingen, zat ik geloof ik nog op 28 Kwh per 100. Dat moet je natuurlijk eigenlijk niet doen in een EV, maar ik had wel even zin om door te rijden, en met de 84 kWh accu toch wel genoeg capaciteit om supercharger op de Fernpass te halen.JT schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 23:05:
Weet iemand of je op de een of andere manier het verbruik per rit kan terughalen? (Dat mis ik nu een beetje, ik zag volgens mij in de rittenadministratie maar heel summiere informatie)
Dankjewel, ook @HansAuutB , met slechts twee regeneratielevels is een afdaling dus prima te doen. De Brennerpas (aan de Oostenrijkse kant) is daarvoor inderdaad wel een goed voorbeeld, want aardig steil.lzondervan schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:41:
Vorig jaar met ev6 en caravan naar Noord Italie gegaan.
Brennerpas naar beneden ging prima net als rijden in de berg.
Auto heeft koppel zat en remt prima af op regeneratie 2. Zelf rij ik bijna 90% met HDA (adaptive cruise control) Dan blijf je netjes 90 rijden zowel omhoog als omlaag. Niks geen problemen.
Ik vraag me dan wel af wat je nog met niveau drie aan moet, als je op niveau 2 al een hele caravan tegen kunt houden bij het afdalen van de Brenner.
Maar nu valt me op dat de airco behoorlijk luid is. Echt een prominent sissend geluid, constant als deze aanstaat. Nog bij geen enkele andere auto ooit zo gehoord. Is dat normaal? Of even mee naar de verkoper/andere Kia dealer? Dank!
Datzelfde ervaar ik ook, zet hem handmatig regelmatig op standje 1 als ik in de stad rij.B00st3r schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:31:
Sinds vandaag, via de zaak, een Kia EV6 GT-Line in ontvangst mogen nemen. 40k op de teller, uit 2022. Echt een geweldig ding, heel mooi en van alle gemakken voorzien (ik kom van een Ioniq 5 privé).
Maar nu valt me op dat de airco behoorlijk luid is. Echt een prominent sissend geluid, constant als deze aanstaat. Nog bij geen enkele andere auto ooit zo gehoord. Is dat normaal? Of even mee naar de verkoper/andere Kia dealer? Dank!
Op de snelweg overheerst het rijgeluid en heb ik er geen last van.
Heb dit bij andere auto’s nooit zo ervaren. Bij de Niro had ik dit overheersende geluid ook niet, dus ik denk dat het bij de EV6 niet goed gemanaged is.
Rij dezelfde auto, ervaar weinig geluidsoverlast van de airco.B00st3r schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:31:
Sinds vandaag, via de zaak, een Kia EV6 GT-Line in ontvangst mogen nemen. 40k op de teller, uit 2022. Echt een geweldig ding, heel mooi en van alle gemakken voorzien (ik kom van een Ioniq 5 privé).
Dat kan wel kloppen, past bij de "koudeval" in de winters als het interieur net warm is en de airco laat voelen dat tie ook koud kan blazen. Is nog steeds met stip irritatie punt 1 van dit vehikel.petertenboer schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:02:
[...]
Heb dit bij andere auto’s nooit zo ervaren. Bij de Niro had ik dit overheersende geluid ook niet, dus ik denk dat het bij de EV6 niet goed gemanaged is.
heb je 'm al zachter gezet? Als je t via de app voorverwamt/koelt kan het zijn dat de voorruit verwarming ook aan staat. Bij het starten van de auto gaat de airco direct op standje 8.B00st3r schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:31:
Gefeliciteerd! We hebben precies dezelfde uitvoering en bouwjaar.B00st3r schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:31:
Vwb de airco: je hebt 3 automatische standen (links op het cluster van de climate control) waarmee je volledig automatisch alles laat draaien obv je ingestelde temp, maar je kiest zelf tussen Low/Medium/High vwb het blazen. Mijn mening? Alles behalve low maakt best wat geluid en blaast veel te hard. Alleen op een erg warme dag wil ik even beginnen op High om de gevoelstemp snel te doen dalen, maar zodra ik dat goed vind gaat hij gelijk naar Low.
Wat ik ook vaak merk: vanmiddag vanuit werk was het door wat doorbrekende zon toch wat warm geworden in de auto en de eerste ±3-5 min blaast hij zelfs op Low een aardig koude lucht, te koud voor mijn gevoel. Daarna lijkt hij te stabiliseren. Op het begin compenseerde ik dat door bijv. van 19,5C naar 20 of 20,5C te veranderen, maar dan merkte ik omdat het buiten dan bijv. 15/16C is hij zelfs overcompenseert en probeert te verwarmen na die 3-5min! Kortom: laat hem elke rit de eerste paar min even erin komen en ga dan pas knoeien met temp of instellingen.
Na de update zou ik nu een nieuwere kaart moeten hebben maar verder is er niks gewijzigd zoals al verwacht voor het oudere model. Niet eens het instellen van de hoeveelheid accu bij aankomst bij het plannen van een route
ik zie het ook niet zo snel staan in de navigation updater software die ik op mn pc heb staan.
zelf zit ik nu op
Gen5W MY24 model bouwjaar eind 23
infotainment : 240726 ( de laatste cijfers ) en kaart : eur.17.45.50.013.632.5
een week of 2 geleden mn MY24 geupdate, maar ik blijf maar meldingen in de app krijgen dta er updates zijn, terwijl die update die ik 2 weken geleden gedaan heb, suc6 vol was. al zie ik weinig wat er nieuw zou moeten zijn.
dus ik dacht ik zoek even...
[ Voor 3% gewijzigd door murky123 op 27-05-2025 10:24 ]
Reparatie duurde 10 weken!!!
In de tussentijd mijn nwe lease wagen opgehaald een Byd seal awd.
Ik heb alleen nog een gloednieuwe granny granny lader en V2L adapter beide origineel Kia, misschien iemand interesse.
Laatse versies zijn.murky123 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:16:
waar kan ik op de kia site vinden wat de laatste infotainment versie is en de laatste kaartversie ?
ik zie het ook niet zo snel staan in de navigation updater software die ik op mn pc heb staan.
zelf zit ik nu op
een week of 2 geleden mn MY24 geupdate, maar ik blijf maar meldingen in de app krijgen dta er updates zijn, terwijl die update die ik 2 weken geleden gedaan heb, suc6 vol was. al zie ik weinig wat er nieuw zou moeten zijn.
dus ik dacht ik zoek even...
Kaart: 17.50.49.026.631.5
Infotainment: 250226
Tot heden alleen als OTA geleverd.
Heeft iemand een foto van waar de bodemplaat zou kunnen klapperen?
is dat voor Gen5W ? en alleen OTA? dus wil je dit als je al 2x update gedaan hebt moet je betalen?Solarman schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:41:
[...]
Laatse versies zijn.
Kaart: 17.50.49.026.631.5
Infotainment: 250226
Tot heden alleen als OTA geleverd.
maar waar staat deze info, dat is eigenlijk wat ik vroeg
Zou dit het kunnen zijn?r0el schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:51:
Mijn EV6 MY22 ratelt rechtsvoor al vanaf het begin. De dealer hoort niks/vindt niks.... Diverse dingen bekeken en het sterke vermoeden dat het of de KIA EV6 GT LINE 22-23 RADIATOR COOLANT COOLER BATTERY CHILLER OEM of de bodemplaat is. Blik onder de auto gehad maar geen idee waar te beginnen.
https://www.ev6-forum.de/...%A4ulen-bereich/?pageNo=2
Heb je de Kia Connect APP? klik dan (rechtsonder) op MEER en scroll helemaal naar beneden dan zie je VERSIE staan. Klik hierop en je vind de laatste versies. Ik heb het vandaag via de (betaalde) OTA binnen gekregen omdat mijn 2 gratis downloads verbruikt waren. Maar de volgende keer neem ik wel een USB stick, € 89,00 is wel erg prijzig. Bij mijn weten is dit alleen voor Gen5W.murky123 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:32:
[...]
is dat voor Gen5W ? en alleen OTA? dus wil je dit als je al 2x update gedaan hebt moet je betalen?
EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl
Ik heb helaas geen antwoord voor je.r0el schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:51:
Mijn EV6 MY22 ratelt rechtsvoor al vanaf het begin. De dealer hoort niks/vindt niks.... Diverse dingen bekeken en het sterke vermoeden dat het of de KIA EV6 GT LINE 22-23 RADIATOR COOLANT COOLER BATTERY CHILLER OEM of de bodemplaat is. Blik onder de auto gehad maar geen idee waar te beginnen.
Zelf heb ik hier ook al 2 jaar last van. Precies ook rechtsvoor.
Het geluid is enigszins snelheid/wind gerelateerd is mijn vermoeden.
En het gekke is dat de ratel af en toe een tijd helemaal weg is.
Ik heb onder de auto gelegen en bij bodemplaat en wielkast aan van alles getrokken, maar het zit allemaal vast als een huis lijkt het.
Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
dat had ik al gevonden, maar....Wakkie schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:59:
[...]
Heb je de Kia Connect APP? klik dan (rechtsonder) op MEER en scroll helemaal naar beneden dan zie je VERSIE staan. Klik hierop en je vind de laatste versies. Ik heb het vandaag via de (betaalde) OTA binnen gekregen omdat mijn 2 gratis downloads verbruikt waren. Maar de volgende keer neem ik wel een USB stick, € 89,00 is wel erg prijzig. Bij mijn weten is dit alleen voor Gen5W.
ik neem aan dat ik daar de versie zie die op mijn wagen geinstalleerd is, en niet de laatste versie die te downloaden is. of wel?
ik zoek gewoon een stukje bevestiging op een KIA website ofzo. wat de laatst beschikbare versie is voor de wagen.
Ik ga ervan uit dat dit de laatste versie is omdat deze vandaag bij mij geïnstalleerd is. De vorige versie infotainment 240726 huidige 250226. Kaartversie was EUR 17.45.50.013.632.5 huidige versie 17.40.49.036.631.5. Anders de klantenservice van KIA bellen/mailen.murky123 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:04:
[...]
dat had ik al gevonden, maar....
ik neem aan dat ik daar de versie zie die op mijn wagen geinstalleerd is, en niet de laatste versie die te downloaden is. of wel?
ik zoek gewoon een stukje bevestiging op een KIA website ofzo. wat de laatst beschikbare versie is voor de wagen.
Ja, is voor Gen5W em wordt momenteel alleen via OTA aangeboden.murky123 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:32:
[...]
is dat voor Gen5W ? en alleen OTA? dus wil je dit als je al 2x update gedaan hebt moet je betalen?
Aangezien de update nog niet op de site wordt aangeboden/weergegeven is het verder ook niet voor je te controleren.
De updates zijn die @Wakkie en ik je hebben opgegeven.
toch raar.Wakkie schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:18:
[...]
Ik ga ervan uit dat dit de laatste versie is omdat deze vandaag bij mij geïnstalleerd is. De vorige versie infotainment 240726 huidige 250226. Kaartversie was EUR 17.45.50.013.632.5 huidige versie 17.40.49.036.631.5. Anders de klantenservice van KIA bellen/mailen.
dat dan in jou app de laatste versie staat wat dan zou zijn.
infotainment 250226
kaartversie 17.40.49.036.631.5
tenmiste volgens jou beredenering.
als ik in mijn kia connect app kijk staat er wat anders.
:strip_exif()/f/image/lor4N2qH0Pu0XfOwBtHTRzlk.jpg?f=fotoalbum_medium)
je zou toch verwachten dat in 1 en dezelfde app voor 1 en dezelfde wagen toch dan dezelfde laatste beschikbare updates moeten staan?
begrijp me niet verkeerd hoor, ik waardeer je input, maar het klopt mijninziens niet.
en kia klantenservice bellen? daar heb ik nog minder vertrouwen in
zelf zit ik nu op
Dit is dus de "oude" versie en krijg je nu steeds een bericht dat er een nieuwe update is. En als je je 2 graties updates al gehad hebt kun je alleen tegen betaling de update via OTA krijgen.
omdat ik dat oplas uit de app, aangezien ik er vanuit gaat dat de app weergeeft wat er is geinstalleerd in de auto. niet wat de laatste beschikbare zou zijn, ik zal vanavond eens kijken wat er in de auto zelf is af te lezen. om e.e.a. uit te sluiten.Wakkie schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:49:
@murky123 Dan vermoed ik dat je de laatste update nog niet hebt. Wijkt de versie in je auto af van de versie in de APP? Als ik je bericht teruglees dan vermeld je zelf:
zelf zit ik nu op
Dit is dus de "oude" versie en krijg je nu steeds een bericht dat er een nieuwe update is. En als je je 2 graties updates al gehad hebt kun je alleen tegen betaling de update via OTA krijgen.
Het wind- en snelheid gerelateerd zijn herken ik ook. Helaas is het bij mij altijd aanwezig, in meer of mindere mate. Binnenkort eens kijken of ik deze kabel kan vinden en zonodig fixeren YouTube: VID 20250503 145112PrimaBB schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:00:
[...]
@erb Ik lees dat jij je bodemplaat hebt gefixeerd. Kan jij richting geven waar we moeten zijn? Dank!
Ik zit inmiddels ook bij de club.r0el schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:22:
[...]
Het wind- en snelheid gerelateerd zijn herken ik ook. Helaas is het bij mij altijd afwezig, in meer of mindere mate. Binnenkort eens kijken of ik deze kabel kan vinden en zonodig fixeren YouTube: VID 20250503 145112
@erb Ik lees dat jij je bodemplaat hebt gefixeerd. Kan jij richting geven waar we moeten zijn? Dank!
En inderdaad het is er niet altijd . . . . .
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
&henri8096 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:30:
[...]
Ik zit inmiddels ook bij de club.
En inderdaad het is er niet altijd . . . . .
&PrimaBB schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:00:
[...]
Ik heb helaas geen antwoord voor je.
Ik heb onder de auto gelegen en bij bodemplaat en wielkast aan van alles getrokken, maar het zit allemaal vast als een huis lijkt het.
Zou het dit niet kunnen zijn?r0el schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:51:
[ Voor 20% gewijzigd door Piet19882 op 27-05-2025 15:19 ]
Binnen een maand, dus voor de volgende vervaldatum.Wakkie schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:04:
Ik ga eind deze week naar Frankrijk en ga een Ionity abo afsluiten voor 1 maand. Vorig jaar ook gedaan en is goed bevallen, maar nu ben ik vergeten wanneer je het abo weer moet opzeggen zonder dat je een 2e maand moet betalen. Ik dacht dezelfde dag dat je het abo afsluit dit weer opzeggen. Is dit correct?
EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024
Interessant, waar heb je dit vandaan? Net geïnspecteerd en aan beide zijden is de bodemplaat hier niet vastgezet. Ik wil 'm zelf wel vastzetten maar welke maat bout zou erin moeten?
Pak een schuifmaat (of een boutje) en je weet hetr0el schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:24:
[...]
Interessant, waar heb je dit vandaan? Net geïnspecteerd en aan beide zijden is de bodemplaat hier niet vastgezet. Ik wil 'm zelf wel vastzetten maar welke maat bout zou erin moeten?
:strip_exif()/f/image/MlrKffJ1ZciBp8xqc358HF39.jpg?f=fotoalbum_large)
Uitgespeeld. 😂
Qua gamification kunnen ze misschien ook wel iets met verbruikscijfers vergelijken met andere EV6 rijders en ten opzichte van je eigen beste resultaten etc.
Goed gedaan! Krijg je dan ook een sticker?Phusebox schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 06:47:
[Afbeelding]
Uitgespeeld. 😂
Qua gamification kunnen ze misschien ook wel iets met verbruikscijfers vergelijken met andere EV6 rijders en ten opzichte van je eigen beste resultaten etc.
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
ik heb nog even gekeken in de wagen, daar staan ook de versienummers die weergegeven worden in de connect app. dus dat komt ook wel overeen met wat ik zeg, de app geeft dus niet de laatst beschikbare versies weer, maar de laatst geinstalleerde versies. en dat heb ik op 17-5-2025 nog gedaan, middels de USB optie. en die versies zijn dan: infotainment : 240726 ( de laatste cijfers ) en kaart : eur.17.45.50.013.632.5Wakkie schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:49:
@murky123 Dan vermoed ik dat je de laatste update nog niet hebt. Wijkt de versie in je auto af van de versie in de APP? Als ik je bericht teruglees dan vermeld je zelf:
zelf zit ik nu op
vind het wel jammer dat je als klant niet op een KIA website kan vinden welke de laatste beschikbare versie is voor het model wat je rijd.
Bedoel je deze? https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/owEq3vmurky123 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:34:
[...]
vind het wel jammer dat je als klant niet op een KIA website kan vinden welke de laatste beschikbare versie is voor het model wat je rijd.
Blijkbaar heb je de laatste versies
[ Voor 5% gewijzigd door Henry65 op 28-05-2025 10:00 ]
die bedoel ik ja , die had ik ook gevonden, en toch zijn er die nieuwere versies hebben ( dan wel via OTA )Henry65 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:59:
[...]
Bedoel je deze? https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticePopup/owEq3v
Blijkbaar heb je de laatste versies
[ Voor 3% gewijzigd door murky123 op 28-05-2025 10:52 ]
Stond in de Facebook groep van de EV6.r0el schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:24:
[...]
Moet wel zeggen dat ik zelf dit niet zou doen. Je weet niet of er een reden is. Wellicht is het open voor afwatering.. Ik zou dit de dealer als tip meegeven zodat zij dat kunnen controleren.
Mogelijk vraag ik nu iets heel doms, maar waar zie jij dit scherm? De Kia Connect app ziet er bij mij iig totaal anders uit? (Ik heb een updated EV6 van dit jaar, maakt dat uit?)Phusebox schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 06:47:
[Afbeelding]
Uitgespeeld. 😂
Ziet er niet uit als de Kia app? Misschien iets van de verzekeringsmaatschappij?Martao schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:23:
[...]
Mogelijk vraag ik nu iets heel doms, maar waar zie jij dit scherm? De Kia Connect app ziet er bij mij iig totaal anders uit? (Ik heb een updated EV6 van dit jaar, maakt dat uit?)
En waarmee ze weer meer data van je willen verzamelen waaronder je rijgedrag.murky123 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:56:
tis de beta versie van de nieuwe kia app die straks de connect app, charge enzv samenvoegd tot 1
Bij mij staat geschatte jaarlijkse rijafstand op 3. Echt een flauwekul dingetje, als je veel rijdt krijg je strafpunten. Dus gewoon voor de deur neerzetten en niet aankomen en je haalt een 10!Phusebox schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 06:47:
[Afbeelding]
Uitgespeeld. 😂
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Mocht je willen. Pas in een garage met klimaatbeheersing krijg je een 10. Anders geeft de bal van de buurtkinderen en vogelpoep nog lakschade.The Wizard schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:40:
[...]
Bij mij staat geschatte jaarlijkse rijafstand op 3. Echt een flauwekul dingetje, als je veel rijdt krijg je strafpunten. Dus gewoon voor de deur neerzetten en niet aankomen en je haalt een 10!
Inderdaad. Ik heb die widget dan ook uitgeschakeld. Dan krijg je in de app wel een tekst waarin iets staat van 'Driving info disabled, click here to enable' of zoiets. Dat is ook wel irritant, maar liever dat dan slaaf van een algoritme dat waarschijnlijk is bedacht door een puistige tiener of een gewiekste marketeer.blb4 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 16:37:
[...]
En waarmee ze weer meer data van je willen verzamelen waaronder je rijgedrag.
Net bij de dealer (Vaneman Amsterdam) geweest. Wordt vervangen onder garantie netzo als de sierstrip in het stuur want die was gebroken.Darth_Fedor schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:47:
O flips! Heb mijn auto kennelijk een keer naast die van Phuse geparkeerd! Nou heb ik ook het bekende koplamp probleem. 😫
Op deze zijn je onderin de interne beschadigen terwijl op de nieuwe (vervangen na aanrijding) die niet zitten. Iemand ervaring et vervangen en of Kia lastig doet?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"May The Force be with me"
:strip_exif()/f/image/sfJJIkDRsrsv7o1FAn3IrGci.jpg?f=fotoalbum_large)
Is de 17.50 versie. Lijkt een hogere versie dan dat ik bij jullie las.
[ Voor 8% gewijzigd door Darth_Fedor op 29-05-2025 00:56 ]
"May The Force be with me"
17.50 is idd de laatste versie voor Gen5W.Darth_Fedor schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 00:54:
Mijn infotainment update na de OTA:
[Afbeelding]
Is de 17.50 versie. Lijkt een hogere versie dan dat ik bij jullie las.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Bij hebben ze dit ook opgelost, zouden veerrondellen zijn die er bij mij niet geplaatst waren..Phusebox schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:12:
[...]
Bij mij is dit wel opgelost de laatste beurt. Wat ze gedaan hebben weet ik niet.
Mijn dealer gaat hem zelfs kitten op instructies van Kia.... 🫣Piet19882 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:39:
[...]
Stond in de Facebook groep van de EV6.
Moet wel zeggen dat ik zelf dit niet zou doen. Je weet niet of er een reden is. Wellicht is het open voor afwatering.. Ik zou dit de dealer als tip meegeven zodat zij dat kunnen controleren.
Is daar een bulletin voor? Als het een instructie is!Phusebox schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 05:52:
[...]
Mijn dealer gaat hem zelfs kitten op instructies van Kia.... 🫣
Geen idee, ze hebben Kia gevraagd hoe dit gemaakt moest worden.king_dude schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:19:
[...]
Is daar een bulletin voor? Als het een instructie is!
“As ge ut nie mir wit, dan pur en kit.”king_dude schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:19:
[...]
Is daar een bulletin voor? Als het een instructie is!
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
:strip_exif()/f/image/LP8QjHkfi98iDWgCpkq5pEhP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n39oJKUEcQGSUsFj3tLftc8z.jpg?f=fotoalbum_large)