Geen idee of dit vanuit NCAP extra scores oplevert voor de fabrikant, maar als berijder is het in mijn ogen van weinig tot geen toegevoegde waarde inderdaad.Phusebox schreef op zondag 11 mei 2025 @ 06:28:
Die rijveiligheidsscore in de nieuwe app is ook een gevalletje: we willen een grafiekje of iets in de app, verzin maar wat.
Als je meer kilometers rijdt, en tijdens drukke tijden op de weg zit kun je blijkbaar niet veilig rijden is de gedachte.
Verbruiks info. 300km rit met 2 fietsen op een fietsendrager op een trekhaak. Snelheid 107kmph op de teller van Venlo naar Spa en terug. Geen airco aan gehad. 18,2kWh/100km. Had nog 3%/7km over bij thuiskomst. Vandaag 7 euro verdiend om 40kWh te laden, was een goedkoop ritje zo.
Ps. Ik vind de stoelen in de EV6 LE (geen idee of ze anders zijn in andere versies) echt slecht. Krijg na een goed 1,5u last van de onderrug. Tips?
Ps. Ik vind de stoelen in de EV6 LE (geen idee of ze anders zijn in andere versies) echt slecht. Krijg na een goed 1,5u last van de onderrug. Tips?
Ik vind ze fantastisch zitten. Ook mijn vrouw vindt ze geweldig. We hadden voorheen een e-Niro en daar vond ze nooit een goeie zit in.Card Nox schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:35:
Zijn je stoelen electrisch? Ik zou voorstellen je stoel helemaal naar onder en naar achter te zetten. Zoek dan een positie waarin je fijn zit, en waarbij je ongeveer bij het stuur kan. Stel dan het stuur zodanig in dat je handen en armen relaxt het stuur kunnen vasthouden.
Ik vind persoonlijk de lendensteun niet prettig als deze niet helemaal in de achterste stand staat. Wellicht moet je daar ook naar kijken.
Wat ik zelf het meeste mis in deze stoelen zijn een meer gevormde zit, deze is te breed en plat. Een in hoogte verstelbare lendensteun, nu is ie voor mij onbruikbaar door de hoogte, en als laatste maar zeker niet minste: meer ondersteuning voor je bovenbenen.Elhovo schreef op zondag 11 mei 2025 @ 23:50:
[...]
Ik vind ze fantastisch zitten. Ook mijn vrouw vindt ze geweldig. We hadden voorheen een e-Niro en daar vond ze nooit een goeie zit in.
Zijn je stoelen electrisch? Ik zou voorstellen je stoel helemaal naar onder en naar achter te zetten. Zoek dan een positie waarin je fijn zit, en waarbij je ongeveer bij het stuur kan. Stel dan het stuur zodanig in dat je handen en armen relaxt het stuur kunnen vasthouden.
Ik vind persoonlijk de lendensteun niet prettig als deze niet helemaal in de achterste stand staat. Wellicht moet je daar ook naar kijken.
Het zijn niet de slechtste stoelen die ik ooit heb gehad maar ook zeker niet de beste.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Geen klachten over de stoelen. Afgelopen 2 weken 5.000km gereden (op en neer zuid Italie) en geen centje pijn.
Meest comfortabele stoelen zaten voor ons in een oude Volvo c70, maar dat is een heel ander soort auto uit een hele andere tijd. Daar zou ik in kunnen slapen
Meest comfortabele stoelen zaten voor ons in een oude Volvo c70, maar dat is een heel ander soort auto uit een hele andere tijd. Daar zou ik in kunnen slapen
@Elhovo, ik had hiervoor ook een eNiro daar zat ik net wat beter in dan de EV6. De stoelen voelen te groot aan, mijn Golf 5 stoelen zaten perfect, die sloten wat beter aan op mijn lichaam en daar kon ik uren in zitten zonder een centje pijn.
Mijn stoelen zijn niet electrisch op de lendesteun na, deze heb ik juist een stuk naar voren gezet omdat ik anders het gevoel heb een bolle rug te krijgen. Ik rij vaak korte afstanden dus dan is het geen probleem, maar als je dan wat verder moet is het wel shit. Van de zomer gaan we naar Oostenrijk dan moet ik wel een betere zit gevonden hebben. Lastige is dat is niet vaak kan testen...
@Phusebox, same here. Ben 178cm met 68kg dus een smallere stoel zou mij beter passen. Ik snap echter dat een groter/breder persoon er dan niet fijn in zit dus dat ze de stoelen liever iets groter dan iets kleiner maken.
Mijn stoelen zijn niet electrisch op de lendesteun na, deze heb ik juist een stuk naar voren gezet omdat ik anders het gevoel heb een bolle rug te krijgen. Ik rij vaak korte afstanden dus dan is het geen probleem, maar als je dan wat verder moet is het wel shit. Van de zomer gaan we naar Oostenrijk dan moet ik wel een betere zit gevonden hebben. Lastige is dat is niet vaak kan testen...
@Phusebox, same here. Ben 178cm met 68kg dus een smallere stoel zou mij beter passen. Ik snap echter dat een groter/breder persoon er dan niet fijn in zit dus dat ze de stoelen liever iets groter dan iets kleiner maken.
Van het weekend erachter gekomen dat de mat bij mij als bestuurder een afgebroken ring heeft, waar hij aan de deurkant mee vastklikt zeg maar.
Bij Kia heb ik de set gevonden, maar €89 voor een stukje mat vind ik nogal duur, zeker aangezien het puur om een ringetje gaat eigenlijk.
Heeft iemand een idee waar ik vervangers goedkoper kan halen? Ik heb een GT-Line en dat staat ook op de mat dus als het even kan wil ik dat ook zo houden om het 'origineel' te houden, maar als het veel scheelt dan niet.
Bij Kia heb ik de set gevonden, maar €89 voor een stukje mat vind ik nogal duur, zeker aangezien het puur om een ringetje gaat eigenlijk.
Heeft iemand een idee waar ik vervangers goedkoper kan halen? Ik heb een GT-Line en dat staat ook op de mat dus als het even kan wil ik dat ook zo houden om het 'origineel' te houden, maar als het veel scheelt dan niet.
[ Voor 6% gewijzigd door MooDyBLueS op 12-05-2025 10:05 ]
@MooDyBLueS, dealer even contacten vragen of ze wellicht een ringetje kunnen regelen? Zonde om de hele mat te vervangen alleen daarvoor.
Ik kom van een eGolf (dus Golf 7.5) en vind de EV6 stoelen (met die knoerharde lendesteun zo ver mogelijk naar achteren) juist veel prettiger. Ik ben wat langer en breder dan jij dus ik denk dat je wel eens gelijk zou hebbenCard Nox schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:52:
@Elhovo, ik had hiervoor ook een eNiro daar zat ik net wat beter in dan de EV6. De stoelen voelen te groot aan, mijn Golf 5 stoelen zaten perfect, die sloten wat beter aan op mijn lichaam en daar kon ik uren in zitten zonder een centje pijn.
Goed punt, ga ik doen! Leek mij inderdaad ook zonde want de mat zelf ziet er nog keurig uit en ze worden blijkbaar alleen in setjes verkocht, wat het extra zonde maakt.Card Nox schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:20:
@MooDyBLueS, dealer even contacten vragen of ze wellicht een ringetje kunnen regelen? Zonde om de hele mat te vervangen alleen daarvoor.
Met 180cm en 80 kg, zitten de stoelen van de EV6 voor mij perfect. Ook op de lange afstand. In het verleden heb ik problemen gehad met de stoelen van de BMW 3 serie. Het is denk ik heel persoonlijk. Je kunt een aangepaste stoel laten maken of de stoel laten aanpassen, dat vergroot het rijplezier, maar zal wel een kostbare zaak zijn, denk ik.Card Nox schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:52:
Ik ben zelf bijna exact zoals de persoon hierboven op 1cm en 2kg na, dus ook iets onder gemiddeld en hoewel ik de EV6 stoelen heerlijk vind zitten en wel van langere zittingen houd, zou met name een smallere stoel wel prettiger zijn.Tomba schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:23:
[...]
Ik kom van een eGolf (dus Golf 7.5) en vind de EV6 stoelen (met die knoerharde lendesteun zo ver mogelijk naar achteren) juist veel prettiger. Ik ben wat langer en breder dan jij dus ik denk dat je wel eens gelijk zou hebben
Hiervoor een Model 3 gehad en die had overall betere stoelen voor mijn postuur, al vond ik de zitting dan wel weer kort.
Wat BMW doet met verstelbare diepte van de zitting aan de voorkant lijkt mij de ideale oplossing, maar dat zal voor iedereen verschillen.
Misschien heeft dealer nog een oude mat liggen waar z'n ringetje op zit. Merk maakt vaak niet uit. Die gaan meestal toch de container in.Card Nox schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:20:
Als je een auto particulier nieuw of bijna nieuw koopt en er zeg 8-10 jaar in gaat rijden lijkt het mij de investering wel waard, ik heb het weleens voorbij zien komen, maar niet als je elke 3-5 jaar van auto wisselt. Dan kan je beter gewoon iets meer geld uitgeven aan een luxere uitvoering of merk die meer aanpasbaarheid van de stoel biedt.Mjas schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:29:
[...]
Met 180cm en 80 kg, zitten de stoelen van de EV6 voor mij perfect. Ook op de lange afstand. In het verleden heb ik problemen gehad met de stoelen van de BMW 3 serie. Het is denk ik heel persoonlijk. Je kunt een aangepaste stoel laten maken of de stoel laten aanpassen, dat vergroot het rijplezier, maar zal wel een kostbare zaak zijn, denk ik.
Zijn genoeg zakelijke leaserijders die een aangepaste stoel hebben en deze laten overzetten naar hun nieuwe leaseauto. Soms moet het frame wel aangepast worden, al is het tegenwoordig wel lastiger met de sensoren en airbags in de stoelen.MooDyBLueS schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:31:
[...]
Als je een auto particulier nieuw of bijna nieuw koopt en er zeg 8-10 jaar in gaat rijden lijkt het mij de investering wel waard, ik heb het weleens voorbij zien komen, maar niet als je elke 3-5 jaar van auto wisselt. Dan kan je beter gewoon iets meer geld uitgeven aan een luxere uitvoering of merk die meer aanpasbaarheid van de stoel biedt.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Blijft HDA / Lane Following Assist bij jullie beschikbaar wanneer je een trailer of fietsenrek koppelt?
Ik lees dat het volgens sommigen wel, en volgens andere niet wordt uitgeschakeld.
Binnenkort ga ik 1400km naar Italië rijden, en wil twee fietsen meenememen. Heb echter geen zin in 1400 km rijden zonder HDA.
Ik lees dat het volgens sommigen wel, en volgens andere niet wordt uitgeschakeld.
Binnenkort ga ik 1400km naar Italië rijden, en wil twee fietsen meenememen. Heb echter geen zin in 1400 km rijden zonder HDA.
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
Als ik iets in de aanhanger aansluiting plug, gaat hij automatisch op aanhanger modus. Dan werkt ipedal niet; lane assist kan ik niet herinneren (dus ik gok dat dit wel werkt). Hoe dan ook, aanhangermodus kan je weer handmatig uitzetten en dan werkt ipedal iig weer (maar overschat de GOM de range).Coffee schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:05:
Blijft HDA / Lane Following Assist bij jullie beschikbaar wanneer je een trailer of fietsenrek koppelt?
Hmm, hoe zet je dit weer uit dan? Voor zo ver ik begrijp veranderd de trailer mode naar “uit” alleen de GOM, maar niet de ADAS systeem beperking toch?slim_fan schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:39:
[...]
Als ik iets in de aanhanger aansluiting plug, gaat hij automatisch op aanhanger modus. Dan werkt ipedal niet; lane assist kan ik niet herinneren (dus ik gok dat dit wel werkt). Hoe dan ook, aanhangermodus kan je weer handmatig uitzetten en dan werkt ipedal iig weer (maar overschat de GOM de range).
I-pedal vind ik zelf minder erg dan het missen van lane following assist. Even wennen, maar het gaat.
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
Ik heb een trekhaak laten plaatsen bij een trekhaakboer. Die heeft gewoon de draadjes aangekoppeld voor verliching etc en dus detecteert de auto de drager niet.Coffee schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:05:
Het enige waar ik last van heb is dat soms de dode hoek detectie aan de linkerzijde continu aangeeft dat er een obstakel is dus dat zet ik dan maar handmatig uit.
Als je de 'intelligente' aansluiting hebt zal de auto de trailermodus inschakelen maar ik begrijp dat je dat handmatig kunt uitschakelen zodat alle assistenten weer werken.
Kun je wel achteruit rijden dan? Ooit een VAG auto gehad die de dealer was vergeten in te lezen met de trekhaak. Eerste keer achteruit rijden en gelijk een noodstop. Knap lastig rijdenElhovo schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:58:
[...]
Ik heb een trekhaak laten plaatsen bij een trekhaakboer. Die heeft gewoon de draadjes aangekoppeld voor verliching etc en dus detecteert de auto de drager niet.
Het enige waar ik last van heb is dat soms de dode hoek detectie aan de linkerzijde continu aangeeft dat er een obstakel is dus dat zet ik dan maar handmatig uit.
Als je de 'intelligente' aansluiting hebt zal de auto de trailermodus inschakelen maar ik begrijp dat je dat handmatig kunt uitschakelen zodat alle assistenten weer werken.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Afgelopen weekend met fietsendrager op trekhaak gereden. HDA blijft actief. EV6 LE 2024.Coffee schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:05:
Ja hoor, geen probleem.Bo0bz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:09:
[...]
Kun je wel achteruit rijden dan? Ooit een VAG auto gehad die de dealer was vergeten in te lezen met de trekhaak. Eerste keer achteruit rijden en gelijk een noodstop. Knap lastig rijden
UIteraard gaan de sensoren piepen maar daar hebben we een knopje voor.
Wel leuk om te zien dat in de nieuwe Kia App de climate control aangezet kan worden op basis van de uitgelezen temperatuur van de EV6 op dat moment. Oftewel koelen bij hogere temperatuur en en verwarmen bij lage.
Da's wel nice; paar weken terug had ik per ongeluk nog de stoel- en stuurverwarming op full blast bij 25 graden omdat ik m'n remote climate settings nog niet had aangepastpetertenboer schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:12:
Wel leuk om te zien dat in de nieuwe Kia App de climate control aangezet kan worden op basis van de uitgelezen temperatuur van de EV6 op dat moment. Oftewel koelen bij hogere temperatuur en en verwarmen bij lage.
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Ik kan de optie niet meer terugvinden, weet je nog hoe je daar kwam?petertenboer schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:12:
Daarnaast meen ik me te herinneren dat hij de buitentemperatuur bedoelt, maar dat weet ik niet zeker meer en kan hem nu dus niet terugvinden.
Zoals gezegd in de nieuwe App en dan onder beheer.MooDyBLueS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:43:
[...]
Ik kan de optie niet meer terugvinden, weet je nog hoe je daar kwam?
Daarnaast meen ik me te herinneren dat hij de buitentemperatuur bedoelt, maar dat weet ik niet zeker meer en kan hem nu dus niet terugvinden.
En dan nu tijd voor een luchtig onderwerp 
Bij ons is het de gewoonte dat onze auto een naam heeft en ik ben heel benieuwd hoe jullie je EV6 noemen en waarom.
Onze (witte GT-Line) noemen we “Kim”, vanwege de kleur en brede heupen…
Hiervoor noemde we de e-Niro “Luci”, vanwege het bijzondere kenteken.
Daarvoor een Avensis station “Carry”, naar Carry **Slee**
Laatst hoorde ik iemand zijn witte EV6 “stormtrooper” noemen wat ik ook wel amusant vond.
Bij ons is het de gewoonte dat onze auto een naam heeft en ik ben heel benieuwd hoe jullie je EV6 noemen en waarom.
Onze (witte GT-Line) noemen we “Kim”, vanwege de kleur en brede heupen…
Hiervoor noemde we de e-Niro “Luci”, vanwege het bijzondere kenteken.
Daarvoor een Avensis station “Carry”, naar Carry **Slee**
Laatst hoorde ik iemand zijn witte EV6 “stormtrooper” noemen wat ik ook wel amusant vond.
De mijne heet EV6, ik heb zelfs een naamkaartje achterop klep zitten
[ Voor 60% gewijzigd door De Ideale Man op 13-05-2025 18:54 ]
Geef mijn auto nooit een naam.
In het bezit van plus advanced Interstellar grey
Mijn dochter (9) had daar een andere mening over en noemt mijn auto 'storm'
Ik reken het goed
Ik reken het goed
[ Voor 15% gewijzigd door d-vine op 13-05-2025 19:19 ]
Weet je zeker dat je die r goed gehoord hebtd-vine schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:15:
Geef mijn auto nooit een naam.
Ik reken het goed
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Zover was ik min of meer.petertenboer schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:40:
[...]
Zoals gezegd in de nieuwe App en dan onder beheer.
Ik weet dat ik hem op 30C had ingesteld, maar als dat de temp in de auto is zoals jij eerder aangaf, dan gaat die wel heel snel activeren, vandaar dat ik het toch even na wil kijken.
Geen EV6 hier, maar onze Niro heet Kimchi.
Dat is de korte naam, eigenlijk is het "Kimchi the Kia from Korea" maar dat is iets te lang voor het dagelijks gebruik.
Dat is de korte naam, eigenlijk is het "Kimchi the Kia from Korea" maar dat is iets te lang voor het dagelijks gebruik.
"De Kia" heet ie hier.
Idem. En de Citroen C1 heet "De C1"Phusebox schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:36:
"De Kia" heet ie hier.
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Onze Opel Karl heet (je raadt het niet) “Karel”, de EV6 noemen we soms “Kevin” of “dat zwarte ding”.
"de Kia" of "dat grote ding"
J-Lo was beter geweest.
J-Lo was beter geweest.
Is dat alleen voor de nieuwe EV6? Ik zie helemaal niets wat daarop lijkt in de app (Android). Maar misschien kijk ik niet goed.MooDyBLueS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:02:
[...]
Zover was ik min of meer.Alleen zie ik de knop "intelligent klimaatbeheer" wel staan, maar ik kan de instellingen ervoor niet vinden, als ik erop tap zegt ie dat ik hem 1 sec ingedrukt moet houden en als ik dat doe lijkt er vervolgens niks te gebeuren.
Ik weet dat ik hem op 30C had ingesteld, maar als dat de temp in de auto is zoals jij eerder aangaf, dan gaat die wel heel snel activeren, vandaar dat ik het toch even na wil kijken.
De EV6 is door de dochters omgedoopt tot bluey vanwege de donkerblauwe kleur.
[ Voor 3% gewijzigd door brackman op 14-05-2025 09:18 ]
Bij ons heten ze "De Blauwe" en "De Witte". Benieuwd wat er gebeurt als we een keer 2 auto's in dezelfde kleur hebben
Ik heb de update melding ook gehad en op "OK" gedrukt.Highlander1962 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:56:
[...]
Dank je. Even geduld dus.
Komt de melding automatisch in beeld of moet ik het zelf selecteren om te kijken of er een update is.
Nu zie ik al drie dagen dit bericht als ik bij "Algemene instellingen" kijk:
:strip_exif()/f/image/eswJwCW6ePyPEm70c9JNZat8.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee hoe lang zo'n OTA-update wel niet duurt ?
Download gaat alleen door als je de auto op contact hebt (stilstaan of rijden maakt niet uit).Jantienus123 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:22:
[...]
Ik heb de update melding ook gehad en op "OK" gedrukt.
Nu zie ik al drie dagen dit bericht als ik bij "Algemene instellingen" kijk:
[Afbeelding]
Iemand een idee hoe lang zo'n OTA-update wel niet duurt ?
Kan, afhankelijk van sterkte ontvangstsignaal goed vier tot zes uur duren.
Daarna nog een kleine tien minuten voor installatie.
Ik vind 2 zaken toch wel vrij storend wat betreft de kaartupdates:
1. Dat ik nu al meerdere meldingen via mail en inmiddels ook de app heb gehad dat de kaartupdate beschikbaar is. Maar dat deze nog steeds niet op USB te downloaden is. Waardoor men je in feite richting de betaalde OTA's duwt.
2. Dat die betaalde OTA's 89 euro kosten voor slechts 2 updates. Waar is in hemelsnaam die pricing op gebaseerd?! Tikkie vervelend wel dat ze hun klanten kennelijk als cashcow zien in plaats van een extra, desnoods redelijk geprijsde, service te verlenen.
1. Dat ik nu al meerdere meldingen via mail en inmiddels ook de app heb gehad dat de kaartupdate beschikbaar is. Maar dat deze nog steeds niet op USB te downloaden is. Waardoor men je in feite richting de betaalde OTA's duwt.
2. Dat die betaalde OTA's 89 euro kosten voor slechts 2 updates. Waar is in hemelsnaam die pricing op gebaseerd?! Tikkie vervelend wel dat ze hun klanten kennelijk als cashcow zien in plaats van een extra, desnoods redelijk geprijsde, service te verlenen.
Bedankt voor de duidelijkheid.petertenboer schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:32:
[...]
Download gaat alleen door als je de auto op contact hebt (stilstaan of rijden maakt niet uit).
Kan, afhankelijk van sterkte ontvangstsignaal goed vier tot zes uur duren.
Daarna nog een kleine tien minuten voor installatie.
Dan snap ik waarom de update in mijn geval nog niet afgerond kon worden.
En wat ik dan bijzonder vind is dat ik nog geen enkele melding (welk platform dan ook) over een update heb gehad.Martinblokhuis schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:00:
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Ik heb ook geen OTA als geen mail gehad overigens. Heb alle marketingzooi uit staan, wellicht ligt het daar aanHansAuutB schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:54:
[...]
En wat ik dan bijzonder vind is dat ik nog geen enkele melding (welk platform dan ook) over een update heb gehad.
[ Voor 57% gewijzigd door Phusebox op 14-05-2025 11:37 ]
Ook geen mail, maar wel in de auto ineens een OTA update toen we terug waren van vakantie en de auto voor het eerst weer opstarten in NL. Kan toeval zijn natuurlijk.
De manier hoe ze de nieuwe gebruiksvoorwaarden in de auto presenteren is echt onvoorstelbaar. Drie maal kreeg ik de melding dat er nieuwe voorwaarden waren, maar die komen steeds als je al aan het rijden bent en dan mag je ze niet accepteren. Tijdens een kop koffie thuis bedacht ik me dat dit wel eens goed moment kon zijn om ze te accepteren en dus ben ik in de auto gaan zitten en heb op start gedrukt. Geen melding, nog een keer op start en na even wachten nog steeds geen melding. Pas als je de auto rijklaar in drive zet komt de melding! Wie verzint zoiets, als je het dan toch niet mag accepteren?
Enige tijd terug melde ik dat ik met tibber de auto niet slim geladen kreeg. Sinds kort is de zappi laadpaal in de lead voor slim laden en nu werkt het perfect. De pre facelift ev6 kan dit kennelijk niet zelf goed verwerken en heeft echt een paal nodig die dat wel kan. Een beetje jammer nadat ze met veel bombarie slim laden aangekondigd hebben bij Kia.
Enige tijd terug melde ik dat ik met tibber de auto niet slim geladen kreeg. Sinds kort is de zappi laadpaal in de lead voor slim laden en nu werkt het perfect. De pre facelift ev6 kan dit kennelijk niet zelf goed verwerken en heeft echt een paal nodig die dat wel kan. Een beetje jammer nadat ze met veel bombarie slim laden aangekondigd hebben bij Kia.
En de onze heet Pimpy. Naast de Fiat 500 die Droppie heet is het een mooi setje.bokkie72 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:18:
En dan nu tijd voor een luchtig onderwerp
KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA; Nefit/Bosch WP 10kW
Ook mail gehad over OTA update. Ik heb vorig jaar april de OTA gekocht voor 2 updates echter de (gekochte) OTA loopt een jaar, in mijn geval van april 2024 tot april 2025. Wat blijkt nu, ik heb pas 1 update gehad via OTA ik meen in Juni 2024 en daarna niets meer. Ik denk niet dat ik de 2e update nog via OTA krijg, kan me dit niet herinneren. Op de factuur staat het volgende: OTA (Over-the-Air) updates voor kaart en infotainmentsysteem; 12-maandenpas (2 updates); Uitvoeringsdatum : 12.04.2024 ~ 12.04.2025.Martinblokhuis schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 10:00:
Dus bespaar je € 89,00, dit is je reinste geldklopperij en slechte voorlichting van KIA. Ik zet de updatet wel op een USB-stick.
De kaart update van mijn pre-lift Kia (2023) is volgens mij nog niet verkrijgbaar of vergis ik mij?
EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl
ik kreeg net een notificatie in de auto voor de OTA update. Geen idee of ik daar op moet wachten, maar gezien ik met 5 minuten weer de auto uit was maar niet laten uitvoeren. Doet het vanzelf wel een keertje via de USB wanneer die beschikbaar komt.
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Nee, want ik heb een 2022. Alleen kan ik dus (nog steeds) de instelling niet meer terugvinden op mijn iPhone. Heb ook een Android van werk en heb hem ook daarop geïnstalleerd, maar helaas niet terug te vinden ook.Bitaktus19 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:39:
[...]
Is dat alleen voor de nieuwe EV6? Ik zie helemaal niets wat daarop lijkt in de app (Android). Maar misschien kijk ik niet goed.
Kan zijn dat het met de nieuwste update die van de week uitkwam weer eruit is gehaald of dat een bug ervoor zorgt dat eenmaal ingesteld je hem niet meer terug kan vinden.
Ik kreeg gisteren ook die melding, ik heb op "later" geklikt omdat ik alweer 5 min aan het rijden was.Reacher schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 14:55:
ik kreeg net een notificatie in de auto voor de OTA update. Geen idee of ik daar op moet wachten, maar gezien ik met 5 minuten weer de auto uit was maar niet laten uitvoeren. Doet het vanzelf wel een keertje via de USB wanneer die beschikbaar komt.
Thuis aangekomen keek ik bij de software updates en daar stond hij ineens uit dat hij OTA mag binnenhalen.
Ook zie ik op de Kia Update website nog geen nieuwe update voor de Gen5W. Of rijd jij een ccNC?
Vandaag een onderhoudsbeurt gehad waarbij tevens de iccu upgrade is gedaan. Sindsdien geeft de app bij de status van het accu symbool aan: “Caution” en het symbool kleurt rood. Toeval? Het zal toch niet….
De dealer bij thuiskomst wel nig even gebeld en die zegt: “gewoon een stukje mee rijden dan verdwijnt het vanzelf”. Zal het?
De dealer bij thuiskomst wel nig even gebeld en die zegt: “gewoon een stukje mee rijden dan verdwijnt het vanzelf”. Zal het?
[ Voor 29% gewijzigd door Jugonoot04 op 14-05-2025 20:48 ]
Waarschijnlijk is je 12V leeg gelopen tijdens het onderhoud. Even aan de laadpaal hangen, in kampeer modus zetten of een stukje rijden/de auto aan hebben schijnt de accu op te laden. Niet direct zorgen maken over de ICCU.Jugonoot04 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:46:
Vandaag een onderhoudsbeurt gehad waarbij tevens de iccu upgrade is gedaan. Sindsdien geeft de app bij de status van het accu symbool aan: “Caution” en het symbool kleurt rood. Toeval? Het zal toch niet….
Gen5WMooDyBLueS schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:58:
[...]
Ik kreeg gisteren ook die melding, ik heb op "later" geklikt omdat ik alweer 5 min aan het rijden was.Dat moet beter Kia!
Thuis aangekomen keek ik bij de software updates en daar stond hij ineens uit dat hij OTA mag binnenhalen.
Ook zie ik op de Kia Update website nog geen nieuwe update voor de Gen5W. Of rijd jij een ccNC?
but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!
Mijn dealer gaf aan dat OTA updates de eerste 2 jaar gratis zijn, daarna kun je betalen of gewoon wachten tot de volgende beurt waarbij ze dat toch doen. Map updates zouden wel altijd moeten blijven komen.
Ik doe het wel met USB. Zo'n haast heb ik nou ook weer niet. Updates zijn toch niet spectaculair dus ik geloof het allemaal wel. Maandje eerder of later,
Ik doe het wel met USB. Zo'n haast heb ik nou ook weer niet. Updates zijn toch niet spectaculair dus ik geloof het allemaal wel. Maandje eerder of later,
Ik ben vier weken weggeweest, no issuesEdje040 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:30:
Vraag: ik heb sinds een week een EV6 84kW Plus Advanced. Binnenkort ga ik met het vliegtuig op vakantie en staat de auto in een ondergrondse parkeerplaats op het vliegveld. Als ik daar aankom zal de accu rond de 75% zijn. Waar moet ik rekening mee houden als ik de auto 10 dagen wegzet (zonder aan een laadpaal te hangen?
Vraagje .. in de APP was het volgens mij mogelijk om je favorieten toe te voegen en een naam te geven. Dan zijn die zichtbaar onderin bij de Navigatie om te selecteren. Ik krijg het nu niet meer voor elkaar om vanuit de APP een adres te selecteren en toe te voegen aan een favoriet ... ook geen overzicht van de huidige favorieten in APP .. ligt dit aan mij of wat doe ik fouddt?
Mismatch tussen profiel in app en auto op moment dat je het vanuit de app verstuurt?GerardIsHier schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:15:
Vraagje .. in de APP was het volgens mij mogelijk om je favorieten toe te voegen en een naam te geven. Dan zijn die zichtbaar onderin bij de Navigatie om te selecteren. Ik krijg het nu niet meer voor elkaar om vanuit de APP een adres te selecteren en toe te voegen aan een favoriet ... ook geen overzicht van de huidige favorieten in APP .. ligt dit aan mij of wat doe ik fouddt?
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Dat denk ik niet. Agenda werkt. En als ik vanuit de APP een bestemming stuur dan werkt dat ook probleemloos ...HansAuutB schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:53:
[...]
Mismatch tussen profiel in app en auto op moment dat je het vanuit de app verstuurt?
In de nieuwe app werkt het als volgt:GerardIsHier schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:15:
Kaart aanklikken, zoeken naar bestemming, dan daarop klikken (onderin scherm) en op sterretje klikken (opslaan).
Hoop dat het zo duidelijk is.
Thanks ... Die nieuwe app zal ik installeren. In de oude app werkt dit btw ook zie ik nu .. zojuist een sterretje gezet bij een adres. Zo even kijken of het in de auto zichtbaar is .. de favoriet een naam geven mis ik nog (irritant maar ik kan door met mijn levenpetertenboer schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:03:
[...]
In de nieuwe app werkt het als volgt:
Kaart aanklikken, zoeken naar bestemming, dan daarop klikken (onderin scherm) en op sterretje klikken (opslaan).
Hoop dat het zo duidelijk is.
Dat laatste kun je dan alsnog in de auto zelf doen.GerardIsHier schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:03:
[...]
Thanks ... Die nieuwe app zal ik installeren. In de oude app werkt dit btw ook zie ik nu .. zojuist een sterretje gezet bij een adres. Zo even kijken of het in de auto zichtbaar is .. de favoriet een naam geven mis ik nog (irritant maar ik kan door met mijn leven)
Maar zou natuurlijk in de app moeten kunnen.
Met de nieuwe app werkt het inderdaad goed. In de oude app lukt het alleen om het te sturen als een bestemming. Idd in de auto kan ik de favoriet een naam geven. (Nog) Niet gevonden in de app. Maar zo werkt het ook prima. Thanks.petertenboer schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:20:
[...]
Dat laatste kun je dan alsnog in de auto zelf doen.
Maar zou natuurlijk in de app moeten kunnen.
Getest. Niet handig (genoeg) als je je sleutels+ telefoon in de auto laat liggen, en je iwatch thuis aan het opladen is (daar kun je ook open/dicht commando mee uitvoeren).blb4 schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:11:
[...]
Net geïnstalleerd, leuk script! Ook de automatisering om de portieren te sluiten bij verbreken bluetooth verbinding geïnstalleerd, ben benieuwd hoe dat gaat werken (pas over een week te testen, de EV6 rijdt nu nog zonder mij in zweden rond....
Zeker niet als je de auto in een handwasbox geparkeerd hebt…
Actie: contact uit, uit auto stappen. Bluetooth verbroken. Commando ‘dicht auto’ verstuurd.
Gevolg 1: alle deuren op slot behalve bestuurder, want auto merkt sleutel in auto op.
Het raar vinden dat alles dicht is, dit toedichten aan kinderveiligheid. Naar de auto lopen, de knoppen in de deur gebruiken om alle deuren te openen, en denken: opgelost.
Gevolg 2: deur dicht doen en alles valt op slot.
Oplossing: iemand laten komen met reservesleutel.
Actie: reproduceren en testen of het écht zo is.
Was ffe klote
[ Voor 4% gewijzigd door king_dude op 15-05-2025 19:58 ]
Bij mij is het zo dat de app ook maar de helft van de tijd zichzelf bijwerkt na een rit. Vaak moet ik dan alsnog handmatig bijwerken.MooDyBLueS schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:48:
Ik gebruik sinds kort dit script/deze app van Github voor iPhones en blijkbaar was ik de eerste Europeaan met een Kia die het probeerde wat tot de nodige fouten leidde, maar ik heb een avondje met de developer heen en weer zitten dm-en en dat heeft uiteindelijk tot v0.7.0 geleid.
Geweldig, omdat je met een widget (small en medium formaat) altijd de actuele status kan zien. Zoals sommigen wel zullen weten, werkt de EV6 zich bij naar de server en daarmee de Kia app wanneer je ermee gereden hebt, maar moet je dus altijd actief de app openen, niet bijster handig.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Screenshots zijn van de website van de maker, vandaar de Ioniq 5 ipv EV6, ik ben te lui om zelf screenshots te maken.
Ook kan je de status van 12V batterij inzien en dat is misschien ook wel een handige met het oog op de ICCU problemen. Alleen daar komt wel een vraag van mij om de hoek kijken: gisteren stond mijn 12V accu op 86%, vandaag 2 ritten van ±35 min achter de rug en nu staat hij op 83%. Is dat nog binnen de marges? Of anders gezegd: vanaf wanneer moet ik me wellicht zorgen maken of gaan denken aan (preventief) de accu vervangen?
Nog een kleine tip over de widget/app: er zit een optie in om "remote refresh" te enablen, maar daar wordt voor gewaarschuwd omdat hij dan actief contact gaat zoeken periodiek en dat is belastender op de 12V accu. Ik zie er zelf ook geen meerwaarde in, want elke keer dat je gereden hebt stuurt de auto sowieso de laatste status naar de server en daarmee de Kia app en dus ook deze widget, die leest zonder remote refresh namelijk net als de Kia app ook gewoon de serverstatus uit. Maar je kan altijd handmatig refreshen net als in de Kia app zelf.
Tip 2: heb je meer dan 1 Kia (zoals wij) met Kia Connect, dan moet je de volledige VIN van de auto invullen die je op deze manier uit wilt lezen.
Verder kort nog wat andere mooie mogelijkheden: Siri support, lock screen widgets, automations, remote airco starten, etc. Ik ben er blij mee, heb de Kia app niet meer aan hoeven raken sindsdien.
Met de nieuwe KIA app zie ik nog maar 1 toegevoegde waarde van dat script en dat is de 12V accu status. Verder zie ik juist meer meerwaarde in de nieuwe KIA app, zo kan je namelijk 4 shortcut knoppen configureren voor bijv. climate control starten of auto ont-/vergrendelen en laadklep openen.Phusebox schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:22:
[...]
Bij mij is het zo dat de app ook maar de helft van de tijd zichzelf bijwerkt na een rit. Vaak moet ik dan alsnog handmatig bijwerken.
Los daarvan heb ik niet gemerkt dat hij zichzelf niet bijwerkt. Heb je wel bijgewerkt naar de nieuwste versie? Inmiddels is dat 1.4.0 en ik draai zelf 1.3.1. Er is namelijk in de tussentijd wel een bug fix geweest voor het al dan niet automatisch bijwerken weet alleen niet meer welke versie dat was.
Zowel met de oude als de nieuwe app, al sinds dag 1 dat ie regelmatig niet bijwerkt. Ook na meerdere ritten niet.MooDyBLueS schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:03:
[...]
Met de nieuwe KIA app zie ik nog maar 1 toegevoegde waarde van dat script en dat is de 12V accu status. Verder zie ik juist meer meerwaarde in de nieuwe KIA app, zo kan je namelijk 4 shortcut knoppen configureren voor bijv. climate control starten of auto ont-/vergrendelen en laadklep openen.
Los daarvan heb ik niet gemerkt dat hij zichzelf niet bijwerkt. Heb je wel bijgewerkt naar de nieuwste versie? Inmiddels is dat 1.4.0 en ik draai zelf 1.3.1. Er is namelijk in de tussentijd wel een bug fix geweest voor het al dan niet automatisch bijwerken weet alleen niet meer welke versie dat was.
Klinkt dan toch meer als een issue met ofwel de auto ofwel het mobiele bereik misschien? Ik heb een klant waarbij ik in een ondergrondse parkeergarage sta en vergeet maar dat ik daar überhaupt bereik heb. Gelukkig is het zo'n donker en ondergronds gebeuren dat zelfs hartje zomer climate control aanzetten niet nodig is, maar zien hoeveel km er nog in zit is dus ook onmogelijk.Phusebox schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:05:
[...]
Zowel met de oude als de nieuwe app, al sinds dag 1 dat ie regelmatig niet bijwerkt. Ook na meerdere ritten niet.
Nu weet ik niet welk netwerk Kia gebruikt voor de mobiele diensten, maar als sidenote: wij zijn vorig jaar verhuisd en heb toen voor werk een Delta sim-only afgesloten, Odido netwerk, en die heeft echt heel erg slecht bereik. Gelukkig worden tegenwoordig andere tools dan bellen vaker ingezet, anders was ik meest van tijd niet of slecht bereikbaar. KPN daarentegen: perfect bereik en zelfs bloedsnel 5G. Dit ligt maar net aan waar je woont/werkt. Heb je daar al eens naar gekeken? Er zijn kaarten beschikbaar waar je het theoretische bereik van de 3G/4G/5G masten per provider in de voor jou belangrijke plekken kan nakijken. Ik bleek dus met Odido/Delta in een dood stuk te wonen, dus in feite heb ik zelfs geluk dat soms bereik heb. Als dat bij jou met je Kia ook zo is dan is dat ook niet heel gek. Wel vervelend.
De plekken waar de auto dagelijks komt hebben voldoende bereik. En handmatig verversen werkt ook altijd gewoon dan. Het is alleen zo dat de auto niet automatisch update naar de server als je ergens parkeert. Zelfs niet als je opladen start, dan moet ik handmatig verversen.MooDyBLueS schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:13:
[...]
Klinkt dan toch meer als een issue met ofwel de auto ofwel het mobiele bereik misschien? Ik heb een klant waarbij ik in een ondergrondse parkeergarage sta en vergeet maar dat ik daar überhaupt bereik heb. Gelukkig is het zo'n donker en ondergronds gebeuren dat zelfs hartje zomer climate control aanzetten niet nodig is, maar zien hoeveel km er nog in zit is dus ook onmogelijk.
Nu weet ik niet welk netwerk Kia gebruikt voor de mobiele diensten, maar als sidenote: wij zijn vorig jaar verhuisd en heb toen voor werk een Delta sim-only afgesloten, Odido netwerk, en die heeft echt heel erg slecht bereik. Gelukkig worden tegenwoordig andere tools dan bellen vaker ingezet, anders was ik meest van tijd niet of slecht bereikbaar. KPN daarentegen: perfect bereik en zelfs bloedsnel 5G. Dit ligt maar net aan waar je woont/werkt. Heb je daar al eens naar gekeken? Er zijn kaarten beschikbaar waar je het theoretische bereik van de 3G/4G/5G masten per provider in de voor jou belangrijke plekken kan nakijken. Ik bleek dus met Odido/Delta in een dood stuk te wonen, dus in feite heb ik zelfs geluk dat soms bereik heb. Als dat bij jou met je Kia ook zo is dan is dat ook niet heel gek. Wel vervelend.
Wat ik trouwens liever zou zien in de app is een soort eco score, hoe efficiënt rij je.
Dan kon je ook gaan weerleggen dat het aan je rechtervoet ligt dat je bereik zo laag is.
Dan kon je ook gaan weerleggen dat het aan je rechtervoet ligt dat je bereik zo laag is.
Die is er! Het heet alleen rijveiligheidsscore, maar daar zie ik inmiddels op de volgende punten hoe ik de afgelopen tijd gereden heb: hard remmen, gemiddelde snelheid, max snelheid en uren op de weg. Die laatste is niet heel relevant maar de rest wel.Phusebox schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:25:
Wat ik trouwens liever zou zien in de app is een soort eco score, hoe efficiënt rij je.
Ter info: ik zit op 95% en de auto is net opgeladen en geeft 477 km bereik aan (2022 AWD GT-Line).
[ Voor 8% gewijzigd door MooDyBLueS op 16-05-2025 15:43 ]
MooDyBLueS schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:42:
[...]
Die is er! Het heet alleen rijveiligheidsscore, maar daar zie ik inmiddels op de volgende punten hoe ik de afgelopen tijd gereden heb: hard remmen, gemiddelde snelheid, max snelheid en uren op de weg. Die laatste is niet heel relevant maar de rest wel.
Ter info: ik zit op 95% en de auto is net opgeladen en geeft 477 km bereik aan (2022 AWD GT-Line).
:strip_exif()/f/image/X1nBwU4XIh1NgL5GGbngdLoI.jpg?f=fotoalbum_large)
420km hier bij 100% dus.
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 17-05-2025 10:17 ]
@Floppie Bij mij staat die melding niet, maar houd er rekening mee dat deze app erg nieuw is en nog vol met bugs (en slechte vertalingen) zit. Alleen al in jouw screenshots zitten meer fouten dan op een hand te tellen zijn.
Het kan dus zomaar zo zijn dat dit een false-positive is. Er is maar één manier om erachter te komen: bel je dealer of er daadwerkelijk iets open staat.
Het kan dus zomaar zo zijn dat dit een false-positive is. Er is maar één manier om erachter te komen: bel je dealer of er daadwerkelijk iets open staat.
@Floppie, ik heb ook een recall open staan. Zal bij de eerst volgende beurt eens aangeven, verwacht niets spannends.
@Card Nox Dat ook ja, als het echt iets ernstigs of zeer belangrijks is krijg je wel een brief thuis van de importeur namelijk.
Idd, als de veiligheid in het geding is dan kan je dit ook op RDW zien bij openstaande recalls.MooDyBLueS schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:10:
@Card Nox Dat ook ja, als het echt iets ernstigs of zeer belangrijks is krijg je wel een brief thuis van de importeur namelijk.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Hier vorige maand al gemeld dat ik een mail had gekregen van mijn dealer.
Is blijkbaar een update die ze bij het volgend onderhoud gaan uitvoeren...
Is blijkbaar een update die ze bij het volgend onderhoud gaan uitvoeren...
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Recalls vanuit KIA kun je ook hier zien, als het goed is, met je VIN.
NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
@Solarman Met mijn VIN blijft hij eeuwig laden.
Ik krijg wel netjes de gegevens van de auto en tot welke datum de recalls zijn bijgewerk, wel is daaronder de melding dat er een fout is opgetreden.
Anders in de week nog even proberen.
NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Maar kost je wel een gratis OtA update! Had die twee gratis updates nog niet gebruikt, maar nu kreeg ik hem opgedrongen. En dan voor niets. Slimme jongens daar bij KIA. Die nieuwe update staat ook nog steeds niet op de download site. Lekker dan.0208AD schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:01:
Voor de geïnteresseerden, de update stelt niet veel voor (eigenlijk gewoon niks).
"May The Force be with me"
Dat opdringen vind ik ook heel erg hinderlijk. Als je toch OTA updates gaat proberen door te drammen bij je klanten, maak het dan gratis. Nu heeft het dezelfde effect als reclame, en dat voor een auto van 50K.Darth_Fedor schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:23:
[...]
Maar kost je wel een gratis OtA update! Had die twee gratis updates nog niet gebruikt, maar nu kreeg ik hem opgedrongen. En dan voor niets. Slimme jongens daar bij KIA. Die nieuwe update staat ook nog steeds niet op de download site. Lekker dan.
Dat dacht ik dus ook, dus had OTA uitgezet. Tot ik na 2 jaar de melding kreeg dat mijn 2 gratis OTA updates op waren.Darth_Fedor schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:23:
[...]
Maar kost je wel een gratis OtA update! Had die twee gratis updates nog niet gebruikt, maar nu kreeg ik hem opgedrongen. En dan voor niets. Slimme jongens daar bij KIA. Die nieuwe update staat ook nog steeds niet op de download site. Lekker dan.
Kia bezeikt je toch, linksom of rechtsom.
krijg je die updates óók niet bij een onderhoud beurt?Darth_Fedor schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:23:
[...]
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Dat is nou net het probleem bij Kia. Geen enkele poging om iets echt nieuws of nuttig toe te voegen. Er zijn nog zoveel dingen die anders en/of beter kunnen maar het lijkt alsof daar bij Kia denkt, wagen verkocht, hoeven we geen moeite meer te doen. Of zit men hier te wachten op een set nieuwe natuurgeluiden?oldchap schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:48:
...
Slechts weinig dealers updaten je navigatiesysteem voor je. Hebben denk ik al genoeg werk aan de campagnes die wij niet zelf kunnen doen.Hansieo schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:19:
[...]
krijg je die updates óók niet bij een onderhoud beurt?
Ik vind het updaten zelf geen probleem maar wil niet betalen voor kleine updates waar je niet veel mee kunt. Ik vrees dat KIA een nieuw verdienmodel heeft gevonden.
"May The Force be with me"
Hoeveel dealers heb je gehad om dit als een constatering hier te plaatsen?Darth_Fedor schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:11:
[...]
Slechts weinig dealers updaten je navigatiesysteem voor je..
Ik heb de auto gekocht om wat die is, niet om wat het zou kunnen worden (itt Tesla met zijn FSD). Kia heeft ook niet beloofd dat ik nieuwe features zou krijgen.DigitalHombre schreef op zondag 18 mei 2025 @ 18:39:
[...]
Dat is nou net het probleem bij Kia. Geen enkele poging om iets echt nieuws of nuttig toe te voegen. Er zijn nog zoveel dingen die anders en/of beter kunnen maar het lijkt alsof daar bij Kia denkt, wagen verkocht, hoeven we geen moeite meer te doen. Of zit men hier te wachten op een set nieuwe natuurgeluiden?
Dus als er wat bij komt is dat bonus. Enige wat ik verwacht zijn bug fixes en map updates (alhoewel ik in de praktijk altijd op AA rijdt).
Als je geen verwachtingen hebt valt het ook niet tegen
Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
:strip_exif()/f/image/jVz71T4Q98RqG9uut9lrFGCR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UpJt81D8jcczvCs3Cn2cLiTp.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/57Cozm7ZuYiXhDpgZowgPRwe.png?f=fotoalbum_large)