Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:18
Mad_Master schreef op zondag 27 april 2025 @ 13:23:
[...]

Nouja, ik heb sinds ik de auto hebt ontvangen waarschuwingen op de 12v en auto is 3 weken geleden voor onderhoud gegaan en hebben ze mijn batterij doorgemeten en was gewoon goed.
Ik heb inmiddels wel een vervolg afspraak gepland want de 12v was een paar dagen geleden dood na 2 dagen stil te staan. ANWB was langs gekomen en zeiden dat de batterij wel gewoon bij laad. Maar er is vast iets anders die niet werkt, want de 12v komt bij mij nooit boven 15% dus zal wel aan het meet instrument liggen…

[Afbeelding]
Heb je een stappenplan hoe je tot de info in screenshot komt?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:21
De Ideale Man schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:06:
[...]

Ja dat geluid heb ik ook. Precies hetzelfde bij lage snelheid stopt het.
Sinds een reparatie of altijd al? En toevallig naar laten kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:26
HansAuutB schreef op zondag 27 april 2025 @ 13:36:
[...]

Heb je een stappenplan hoe je tot de info in screenshot komt?
Zie deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06:40
Ik heb een link gevonden waar duidelijk wordt verteld wat de update inhoudt voor de EV6.

https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Ik heb Android helaas (in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
De Ideale Man schreef op zondag 27 april 2025 @ 16:41:
Ik heb een link gevonden waar duidelijk wordt verteld wat de update inhoudt voor de EV6.

https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v
Betreft update voor de facelift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Net geïnstalleerd, leuk script! Ook de automatisering om de portieren te sluiten bij verbreken bluetooth verbinding geïnstalleerd, ben benieuwd hoe dat gaat werken (pas over een week te testen, de EV6 rijdt nu nog zonder mij in zweden rond....

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Vraagje
Is het mogelijk om tijdens de navigatie van de kia zelf de eind soc waarde live te kunnen zien? Nu moet ik op het vlaggetje drukken en dan wordt het pas getoond. Lijkt me wel handig als je waarde snel lager wordt als harder door de bergen gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
De Ideale Man schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:42:
Vraagje
Is het mogelijk om tijdens de navigatie van de kia zelf de eind soc waarde live te kunnen zien? Nu moet ik op het vlaggetje drukken en dan wordt het pas getoond. Lijkt me wel handig als je waarde snel lager wordt als harder door de bergen gaat rijden.
Dank.
Grappig, ik wist niet dat dit eronder zit. Of heb je de facelift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 22:59
HansAuutB schreef op zondag 27 april 2025 @ 23:31:
[...]

Dank.
Dit zit ook op de pre-facelift versie. Ik gebruik het regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
HansAuutB schreef op zondag 27 april 2025 @ 23:31:
[...]

Dank.
Nee 22 versie. Maar bij de meeste navigatie zie meteen wat je over houdt. Nu moet je een extra handeling uitvoeren om het te zien. Misschien bij de nieuwe versie is dat aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Ik wou dat de navigatie zelf wat meer up to date was. Gebeurt me nog te regelmatig dat ik een straat ingestuurd wordt waar ik niet in mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:18
De Ideale Man schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:18:
[...]

Nee 22 versie. Maar bij de meeste navigatie zie meteen wat je over houdt. Nu moet je een extra handeling uitvoeren om het te zien. Misschien bij de nieuwe versie is dat aangepast?
Hier in de facelift versie staat inderdaad op het scherm vermeld met hoeveel % accu de aankomst is.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:41
Loei123 schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:22:
Ik wou dat de navigatie zelf wat meer up to date was. Gebeurt me nog te regelmatig dat ik een straat ingestuurd wordt waar ik niet in mag.
Ligt niet alleen aan de Kia navi hoor, Google Maps en TomTom Go stuurde mij gisteren nog in een straat waar ik niet in mocht in Haarlem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Ik zie nu een bericht dat we als ev6 volledige snelheid kunnen gebruiken van de Tesla laders. Zou mooi zijn. Binnenkort uitproberen of heeft iemand dat pas geleden al gedaan?

https://www.notebookcheck...erchargers.1004885.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:32
De Ideale Man schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:57:
Ik zie nu een bericht dat we als ev6 volledige snelheid kunnen gebruiken van de Tesla laders. Zou mooi zijn. Binnenkort uitproberen of heeft iemand dat pas geleden al gedaan?

Huh? Waar lees je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:08

Harrie van Til

Doe maar blauw

Gaat over de VS.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie

Tenzij Tesla de V4 laders gaat uitrollen/upgraden kunnen wij niet de volledige snelheid halen. In de USA zijn de laders pas recent opengesteld voor KIA rijders wat hier in Europa al langer is gedaan. Ze gaan daar zelfs de auto's aanpassen zodat ze de Tesla aansluiting gaan krijgen (en een verloop voor bestaande eigenaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:00
Zojuist in mijn MY 2022 nieuwe gebruikersvoorwaarden geaccepteerd, voorbode voor de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
Fiorano schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:47:
Zojuist in mijn MY 2022 nieuwe gebruikersvoorwaarden geaccepteerd, voorbode voor de update?
Ik kreeg ook nieuwe voorwaarden in de Kia Connect app

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• brackman
  • Laatst online: 16:17

brackman

Gooi die pc maar uit het raam!

GHorsie schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:49:
[...]

Ik kreeg ook nieuwe voorwaarden in de Kia Connect app
Nieuwe voorwaarden die irritant te voorschijn kwamen tijdens begin rijden en dan niet geaccepteerd kunnen worden omdat je rijdt 8)7 . Geef die voorwaardenacceptatie dan als je geparkeerd bent. Denk zeker te logisch na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 09:05

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQ7Vmi-UOjLJx5oJLuFkNGlMLXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OD54ZNBtToUXcA0iWOe2WnwX.jpg?f=fotoalbum_large

Het warme weer helpt nog niet echt helaas...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:10
brackman schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:49:
[...]

Nieuwe voorwaarden die irritant te voorschijn kwamen tijdens begin rijden en dan niet geaccepteerd kunnen worden omdat je rijdt 8)7 . Geef die voorwaardenacceptatie dan als je geparkeerd bent. Denk zeker te logisch na.
Die voorwaarden komen pas na een tijdje nadat je de auito ingeschakeld hebt dan ben je vaak al weggereden. Heeft denk ik meer met de 'trage' infortianment te maken. Dus zou inderdaad leuk zijn als die pop-up komt als je geparkeerd bent, maar in de praktijk ga je niet wachten tot er mogelijk een pop-up komt. Je zet de auto aan, in versnelling D en je rijdt weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Sonicfreak schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:12:
[...]

Die voorwaarden komen pas na een tijdje nadat je de auito ingeschakeld hebt dan ben je vaak al weggereden. Heeft denk ik meer met de 'trage' infortianment te maken. Dus zou inderdaad leuk zijn als die pop-up komt als je geparkeerd bent, maar in de praktijk ga je niet wachten tot er mogelijk een pop-up komt. Je zet de auto aan, in versnelling D en je rijdt weg.
ik heb vaak dat als ik er op druk (en in de P sta) dat de auto dan overschakelt naar android auto. Als je dan terug gaat naar het Kia systeem zie je melding noch de voorwaarden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
greg-a schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:15:
[...]

ik heb vaak dat als ik er op druk (en in de P sta) dat de auto dan overschakelt naar android auto. Als je dan terug gaat naar het Kia systeem zie je melding noch de voorwaarden....
Klopt, dat heb ik ook. Wat ik gisteren deed toen de melding kwam terwijl ik aan het rijden was, is bij het rode stoplicht snel naar P schakelen en op Ja drukken. Toen kwamen de voorwaarden tevoorschijn terwijl ik Android Auto ook had draaien. Niet ideaal, maar het werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
Maar heeft iemand ook ontdekt wat de wijzigingen waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
GHorsie schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:07:
Maar heeft iemand ook ontdekt wat de wijzigingen waren?
Voor de MY25 zag ik in de release notes dat je kunt plannen naar eigen restpercentage bij een laadstop. Dat was het belangrijkste wat ik heb onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 15:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

--HOOLIE-- schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:37:
[Afbeelding]

Het warme weer helpt nog niet echt helaas...
Hier gokt de GoM dat ik ruimschoots 500km ga halen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xv9QwIAsaK-drfj6oFPc8XHjOFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UEQLv1TKnKAJ4TFNSGrMqxFN.jpg?f=fotoalbum_large

(MY23 AWD 77kWh)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-05 23:45
Tomba schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:33:
[...]

Hier gokt de GoM dat ik ruimschoots 500km ga halen:
[Afbeelding]

(MY23 AWD 77kWh)
Alles hangt af van het verbruik. Met twee fietsen achterop en door heuvelachtig landschap is mijn verbruik zomaar 22 / 23 kWh per 100 km (met fietsen rij ik zelden harder dan 110 km/u). Als ik op mijn gemakkie over secundaire wegen tuf met met snelheden van 60-70 km/u is mijn verbruik rond de 13.5 kWh / 100 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Soms ligt het niet aan de EV6, maar toch echt aan de gebruiker...

Met de hitte van de afgelopen dagen de airco aangehad in de auto. Vond de mate van koude lucht uit de roosters echt zeer bedroevend. Stond op het punt om maar eens een afspraak bij de dealer te maken.

Totdat.....ik er achter kwam dat alle luchtroosters dicht stonden.

Bij mijn vorige auto kon je de roosters links en rechts richten; dicht zetten ging met een apart schuifje.

En aangezien wij liever geen directe luchtstroom voelen, waren zowat alle roosters dus maximaal de andere kant op gericht -> dus dicht... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:08
Vrienden,

Ik maak al bijna 2 jaar gebruik van een carplay dongel en die doet het altijd, om de 2 a 3 maanden haal ik een keer de usb eruit en dan start hij weer op. Maar ik weet niet of het toeval is maar ik trok hem er even uit om de aangeboden voorwaarden te accepteren, en nadat ik dat gedaan had maakt mijn dongel geen verbinding meer. Het kan toeval zijn natuurlijk dat hij de geest gegeven heeft, ik deed dat bij mijn werk dat akkoord gaan met de voorwaarden en terug naar huis geen apple carplay meer. Toen thuis nog eens proberen en ik weet zeker dat hij altijd via Bluetooth verbinding maakte, maar als ik dat doe heb ik geen beeld. Tot ik dezelfde naam van de dongel opeens zag in mijn telefoon tussen de rij met met wifi punten, en ik klik erop en nu weer beeld. Heel vreemd , ik weet zeker dat ik het altijd via Bluetooth deed en nu na de acceptatie doet hij het alleen nog met wifi. Hij geeft dan aan dat hij verbonden is met de dongel en een streep door het internet signaal. Heeft dit nu met de voorwaarden te maken die je geaccepteerd hebt of is mijn dongel spontaan overleden.... Wel toevallig....

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Nu online
@marc4547, draadloos carplay werkt altijd met bluetooth en wifi.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
marc4547 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:51:
Vrienden,

Ik maak al bijna 2 jaar gebruik van een carplay dongel en die doet het altijd, om de 2 a 3 maanden haal ik een keer de usb eruit en dan start hij weer op. Maar ik weet niet of het toeval is maar ik trok hem er even uit om de aangeboden voorwaarden te accepteren, en nadat ik dat gedaan had maakt mijn dongel geen verbinding meer. Het kan toeval zijn natuurlijk dat hij de geest gegeven heeft, ik deed dat bij mijn werk dat akkoord gaan met de voorwaarden en terug naar huis geen apple carplay meer. Toen thuis nog eens proberen en ik weet zeker dat hij altijd via Bluetooth verbinding maakte, maar als ik dat doe heb ik geen beeld. Tot ik dezelfde naam van de dongel opeens zag in mijn telefoon tussen de rij met met wifi punten, en ik klik erop en nu weer beeld. Heel vreemd , ik weet zeker dat ik het altijd via Bluetooth deed en nu na de acceptatie doet hij het alleen nog met wifi. Hij geeft dan aan dat hij verbonden is met de dongel en een streep door het internet signaal. Heeft dit nu met de voorwaarden te maken die je geaccepteerd hebt of is mijn dongel spontaan overleden.... Wel toevallig....
Je dongle gebruikt Bluetooth voor de handshake, wifi voor connecten erna. Het kan zijn dat 1e handshake niet meer nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:16
ik weet dat het hier ergens staat, ik heb het al eens gedownload (de uitleg in pdf ) maar die ben ik inmiddels kwijt |:( . kan iemand mij even helpen ?

ik wil nu voor de eerste keer zelf de wagen updaten, MY24 , ik zit nog op CV_E.EUR.S5W_L001.001.231102 en kaartversie EUR.16.48.69.024.631.5

welke post bevatte de link of de pdf met de handleiding zelf de wagen te updaten middels usb.

zal allemaal wel niet te ingewikkeld zijn, maar ik volg graag de voorgeschreven stapjes.

thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:46
murky123 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:30:
ik weet dat het hier ergens staat, ik heb het al eens gedownload (de uitleg in pdf ) maar die ben ik inmiddels kwijt |:( . kan iemand mij even helpen ?

ik wil nu voor de eerste keer zelf de wagen updaten, MY24 , ik zit nog op CV_E.EUR.S5W_L001.001.231102 en kaartversie EUR.16.48.69.024.631.5

welke post bevatte de link of de pdf met de handleiding zelf de wagen te updaten middels usb.

zal allemaal wel niet te ingewikkeld zijn, maar ik volg graag de voorgeschreven stapjes.

thanks
Alle info vind je hier.

https://update.kia.com/EU/NL/Main

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
murky123 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:30:
Het gerucht gaat dat er heel binnenkort een nieuwere versie komt. Je kunt dus nu de momenteel recente versie pakken en alvast oefenen of even wachten op de nieuwere versie :)

Zal je zien dat de nieuwere versie nog een maand op zich laat wachten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
Wel een mooiere app geworden van Kia. Alles ziet er net wat gelikter uit.

https://apps.apple.com/app/id6740517042

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Nu online
petertenboer schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:06:

Navigatie is wel een rommeltje en die reclame in die app is wel een afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
king_dude schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 10:27:
[...]

Je dongle gebruikt Bluetooth voor de handshake, wifi voor connecten erna. Het kan zijn dat 1e handshake niet meer nodig is?
Ok bedankt , ik zal het proberen uit te vinden!

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
petertenboer schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:06:

Is dat Kia Connect?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migoet
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 18:49
Mijn Kia EV6 is vannacht gestolen (Antwerpen, België). Ik kon met de app de status niet meer vernieuwen, dat hadden ze dus geblokkeerd.
De politie heeft hem vanmiddag al teruggevonden op een parking een paar kilometer verderop.
Blijkbaar was er nog een Kia EV6 gestolen in de buurt van Antwerpen, die stond een paar straten verder. Kreeg hem wel nog niet mee omdat ze sporenonderzoek willen doen.
Volgens de politie laten ze hem dan een paar dagen staan om te zien of niemand hem op het spoort komt. Om zeker te zijn dat er geen Airtag ofzo in verstopt zit.
Het verontrust me wel dat er op één nacht 2 dezelfde auto's gestolen wordt. Is het zo makkelijk voor dieven om in een EV6 binnen te geraken? Valt daar iets tegen te doen?
Ik ga in ieder geval op zoek naar een Airtag alternatief, want ben zelf geen Apple klant. Als iemand tips heeft...?

[ Voor 3% gewijzigd door migoet op 03-05-2025 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
De toekomstige vervanger daarvan.
Wat mij betreft een verbetering tov Kia Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:47
petertenboer schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:28:
[...]

De toekomstige vervanger daarvan.
Wat mij betreft een verbetering tov Kia Connect.
Hoe noemt het dan ? Bij mij blijft die op connecting staan en kan dus niet zien naar welke app je het linkt, maar ik heb ook geen apple account.

Zojuist ook de nieuwe voorwaarden moeten aanvaarden. Zou actief zijn tot 2030 of zo. Maar was in het frans terwijl mijn menu wel in het nederlands was en heb het nu wel niet allemaal gelezen. Was een beetje te veel om alles even te gaan lezen.

Ook is de MY23 infotainment nu ook niet zo snel. Om niet te zeggen enorm traag...

[ Voor 3% gewijzigd door RenegadexRIPxx op 03-05-2025 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
RenegadexRIPxx schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:40:
[...]

Hoe noemt het dan ? Bij mij blijft die op connecting staan en kan dus niet zien naar welke app je het linkt, maar ik heb ook geen apple account.

Zojuist ook de nieuwe voorwaarden moeten aanvaarden. Zou actief zijn tot 2030 of zo. Maar was in het frans terwijl mijn menu wel in het nederlands was en heb het nu wel niet allemaal gelezen. Was een beetje te veel om alles even te gaan lezen.

Ook is de MY23 infotainment nu ook niet zo snel. Om niet te zeggen enorm traag...
Geen idee hoe dat bij niet Apple werkt. De App kun je waarschijnlijk wel vinden als je zoekt op Kia in de android store. Ik heb de Kia Connect app ook nog steeds en beide werken naast elkaar.

Het enig waar ik tegenaan loop,is dat ik geen symbool heb om de ramen te openen op afstand terwijl in het Duitse forum men aangeeft dit wel te hebben. Geen idee of er een verschil per land is of dat dit bij mij exemplarisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
petertenboer schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:58:
[...]

Geen idee hoe dat bij niet Apple werkt. De App kun je waarschijnlijk wel vinden als je zoekt op Kia in de android store. Ik heb de Kia Connect app ook nog steeds en beide werken naast elkaar.

Het enig waar ik tegenaan loop,is dat ik geen symbool heb om de ramen te openen op afstand terwijl in het Duitse forum men aangeeft dit wel te hebben. Geen idee of er een verschil per land is of dat dit bij mij exemplarisch is.
Hoe noemt de app dan ?

Ik heb even in de play store op KIA gezocht en enkel KIA charge en KIA connect tegengekomen. Niets anders.
Dus als je de naam van die app naar waar je verwees post dan kunnen wij dat ook even bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
migoet schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:06:
Mijn Kia EV6 is vannacht gestolen (Antwerpen, België). Ik kon met de app de status niet meer vernieuwen, dat hadden ze dus geblokkeerd.
De politie heeft hem vanmiddag al teruggevonden op een parking een paar kilometer verderop.
Blijkbaar was er nog een Kia EV6 gestolen in de buurt van Antwerpen, die stond een paar straten verder. Kreeg hem wel nog niet mee omdat ze sporenonderzoek willen doen.
Volgens de politie laten ze hem dan een paar dagen staan om te zien of niemand hem op het spoort komt. Om zeker te zijn dat er geen Airtag ofzo in verstopt zit.
Het verontrust me wel dat er op één nacht 2 dezelfde auto's gestolen wordt. Is het zo makkelijk voor dieven om in een EV6 binnen te geraken? Valt daar iets tegen te doen?
Ik ga in ieder geval op zoek naar een Airtag alternatief, want ben zelf geen Apple klant. Als iemand tips heeft...?
Oh bah wat naar! Gelukkig heel teruggevonden hoop ik?

Ik zou zelf persoonlijk niet iets van een airtag erin stoppen of varianten. Maar als je graag zekerheid wil zou ik eerder gaan voor een soort 4g gps tracker. Beetje wat die fleet management bedrijven ook hebben voor trucks. Beetje wegmoffelen en wellicht aan de 12 volt aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
migoet schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:06:
In ieder geval doen wat ik altijd doe:
1. De auto normaal sluiten
2. De sluit en open knop tegelijk ingedrukt houden voor ca. 5 sec. Afhankelijk van je model, werkt bij EV3, EV6 en EV9, zie je de alarmlichten knipperen.

Op dat moment is het keyless entry systeem uitgeschakeld en is je auto niet meer te stelen met de zogenaamde Gameboy methode. Met zo'n apparaatje open je elke EV6 binnen 30 tot 60 sec en kun je de auto normaal starten.

Als extra beveiliging eventueel de Valet mode activeren. Dan kunnen ze de tracking ook niet uitzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2025 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
RenegadexRIPxx schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:02:
[...]

Hoe noemt de app dan ?

Ik heb even in de play store op KIA gezocht en enkel KIA charge en KIA connect tegengekomen. Niets anders.
Dus als je de naam van die app naar waar je verwees post dan kunnen wij dat ook even bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ks0Xl-Jkhtruo2lDiDnXGbEfFzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkjNdMmSasSWOXIy2aG4sby6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:16
RenegadexRIPxx schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:02:
[...]

Hoe noemt de app dan ?

Hij staat gewoon in de Google Play store (voor de mensen met Android).

App is inderdaad een stuk gelikter. Zeker in dark mode.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiB0uPFH9QUKT8okPWnSckPq-Ls=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PEULuqcGJ0lZY6dBvKFlYzbR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Net ook geïnstalleerd maar de functionaliteit lijkt redelijk beperkt.

Ik vind het verder een onoverzichtelijke app. Lelijke icons. Omslachtige menus. De data klopt ook niet. Auto heeft vandaag hele dag stil gestaan maar volgens de app heb ik 31km gereden.

Ja het ziet er "anders" uit, maar de interface is echt een drama. Alles zig verstopt achter tabs en menus en het is meer een website met reclame dan wat anders.

PS. Interfaces ontwerpen is mijn beroep.

[ Voor 102% gewijzigd door Phusebox op 03-05-2025 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Driving insight misschien interessant.
Maar service niet beschikbaar; lijkt mede afhankelijk van keuze voor OTA (en die wil ik niet).

De app is zeker niet intuïtief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-05 22:57
Het heeft een mooiere widget

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-05 18:59
Phusebox schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:12:
[...]

2. De sluit en open knop tegelijk ingedrukt houden voor ca. 5 sec. Afhankelijk van je model, werkt bij EV3, EV6 en EV9, zie je de alarmlichten knipperen.

Op dat moment is het keyless entry systeem uitgeschakeld en is je auto niet meer te stelen met de zogenaamde Gameboy methode. Met zo'n apparaatje open je elke EV6 binnen 30 tot 60 sec en kun je de auto normaal starten.

Als extra beveiliging eventueel de Valet mode activeren. Dan kunnen ze de tracking ook niet uitzetten.
Bedankt voor de tip _/-\o_. Naast veiligheid, wanneer je op onbekende plaatsen parkeert, heeft het ook het voordeel dat niet steeds de spiegels openklappen als ik naast de auto het oprijpad op- en afloop.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 7700Wp; KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 2* Marstek 5kWh (v1.48) + HW P1 ++ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
JanAllElectric schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:47:
[...]

Bedankt voor de tip _/-\o_. Naast veiligheid, wanneer je op onbekende plaatsen parkeert, heeft het ook het voordeel dat niet steeds de spiegels openklappen als ik naast de auto het oprijpad op- en afloop.
Dat kun je ook permanent uitzetten. Het dient nergens toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Kan iemand uitleggen wat de zogenaamde gameboy manier is om in de auto te komen of om hem te starten , en ik zag iets met 2032 celletjes om dat tegen te gaan? Zou iemand wat duidelijker kunnen uitleggen hoe je dat tegen gaat of alleen de keyless entry uitschakelen ?

Bedankt. Ik heb wel een airtag in de auto op een hele goede plaats die echt niet te vinden is voor het dievengilde maar wat een ellende zou dat zijn..?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
marc4547 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:17:
Kan iemand uitleggen wat de zogenaamde gameboy manier is om in de auto te komen of om hem te starten , en ik zag iets met 2032 celletjes om dat tegen te gaan? Zou iemand wat duidelijker kunnen uitleggen hoe je dat tegen gaat of alleen de keyless entry uitschakelen ?

Bedankt. Ik heb wel een airtag in de auto op een hele goede plaats die echt niet te vinden is voor het dievengilde maar wat een ellende zou dat zijn..?.
Om kort te zijn; die sleeping battery gaat je niet helpen. Ook het "automatisch ontgrendelen" in de auto uitvinken helpt niet.

De enige manier om dit tegen te gaan is dat doen wat ik hier gisteren heb gepost (auto afsluiten, openen en sluiten knop ingedrukt houden ca. 5 seconden).

De GameBoy methode is een kastje dat je voor ca. 30.000 euro kunt kopen waarmee je het signaal dat de auto uitzend opvangt kunt "kraken" en een digitale sleutel genereert waarmee je de auto kunt openen en starten in 60 sec. Op Youtube staan of stonden enkele filmpjes, maar die mag ik hier niet plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 06-05-2025 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:08
Net 2 weken geleden de ICCU vervangen, nu is de 12V accu dood. Had de auto afgelopen 4 dagen niet gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coxiAeuLoH0NNMzdkGPjlfbd88c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwmHHDZxs1tukeeBjfvs9Efz.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik hem net met startkabels weer aan de praat gekregen en hij staat nu bijna 30 minuten "stationair" aan op de oprit. Wat zijn de eventuele vervolgstappen? Zou ik naar de dealer moeten om de accu te vervangen? of heb ik kans dat hij het nu weer een tijdje blijft doen?

De Kia integratie in HomeAssistant gaf 90% aan voor de status van de 12V accu. Daar heb je dus ook niks aan...

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Phusebox schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:12:
[...]

Ik heb bovenstaande stappen gevolgd maar bij mij (MY25) gebeurt er dan helemaal niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Edje040 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:41:
[...]

Ik heb bovenstaande stappen gevolgd maar bij mij (MY25) gebeurt er dan helemaal niets ;)
Niets in de zin van, je alarmlichten knipperen niet? Dat kan goed zijn, want dat doet de EV9 ook niet, Maar als je daarna met de sleutel naar de auto loopt zou die niet open mogen gaan, ook niet als je op de handgreep drukt.

Heb het bij de dealer getest met een EV9 en daar werkte het ook, alleen geen knipperende alarmlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Phusebox schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Niets in de zin van, je alarmlichten knipperen niet? Dat kan goed zijn, want dat doet de EV9 ook niet, Maar als je daarna met de sleutel naar de auto loopt zou die niet open mogen gaan, ook niet als je op de handgreep drukt.

Heb het bij de dealer getest met een EV9 en daar werkte het ook, alleen geen knipperende alarmlichten.
Ik heb een EV6. Ik zal het nog wel eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Edje040 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:36:
[...]

Ik heb een EV6. Ik zal het nog wel eens testen.
Ik weet ook niet of de gameboy methode momenteel al werkt op de nieuwe generaties Kia EV's, zoals de EV3, EV9 en facelift EV6. Maar is waarschijnlijk een kwestie van tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27

GerkeP

Vragen mag altijd........

Was al vermeld

[ Voor 97% gewijzigd door GerkeP op 06-05-2025 12:10 ]

GerkeP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:27
sMoKeFiSh schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:21:
Net 2 weken geleden de ICCU vervangen, nu is de 12V accu dood. Had de auto afgelopen 4 dagen niet gebruikt.

[Afbeelding]

Nu heb ik hem net met startkabels weer aan de praat gekregen en hij staat nu bijna 30 minuten "stationair" aan op de oprit. Wat zijn de eventuele vervolgstappen? Zou ik naar de dealer moeten om de accu te vervangen? of heb ik kans dat hij het nu weer een tijdje blijft doen?

De Kia integratie in HomeAssistant gaf 90% aan voor de status van de 12V accu. Daar heb je dus ook niks aan...
Dat is balen.

12V aanzwengelen helpt + EV in 'kampeermodus' laadt 12V weer op. Of de KIA aan de laadpaal hangen,
Rijden en/of stationair draaien biedt geen garantie tot laden van de 12V.

Bluelinky info is server-side data, geen live data. Hier maakt je HomeAssistant ook gebruik van.
Dit om max # bevragingen van de auto te voorkomen + anders je 12V (te veel) belast wordt.

Server-side 12V data wordt pas updated na een 'auto aan' activiteit.
Zelf heb ik inmiddels een 12V battery monitor aangesloten op de accu. Is veel nauwkeuriger.

Zelf heb ik ook een ietwat brakke (nog originele) 12V. 2 Keer moeten aanzwengelen in de winter.
Ik wacht de zomer weer even af. Wel een booster mee onderweg.
Met wat hogere temps zal het beter gaan. Was behoorlijk fris 's nachts afgelopen dagen.

Wil je geen gedoe, dan adviseer ik je om ook de 12V om te wisselen.
Kan eenvoudig zelf als je beetje handig bent. Of ff langs dealer rijden.

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elhovo
PrimaBB schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:24:
[...]

Ik zou aanraden een AGM accu te plaatsen. Deze zijn veel resistenter tegen diep ontladen en hebben daardoor een langere levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruysen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:11
Even de vraag of een AGM gebruiken verstandig is: (tekst even uit ChatGPT)
⚠ AGM-accu in een EV6? Ja, maar:
- Compatibiliteit: De EV6 heeft een intern laadsysteem dat via een DC-DC converter de 12V-accu oplaadt. Dit systeem is afgestemd op standaard loodzuuraccu's.
- AGM vraagt hogere laadspanning: AGM-accu’s presteren het best met een laadspanning van 14,7V, terwijl veel EV’s (waaronder de EV6) de 12V-accu rond de 14,2–14,4V laden.
- Risico: Bij langdurig gebruik kan de AGM-accu niet volledig opladen, wat de levensduur verkort.

Dus het zal geen probleem zijn, alleen het is er eigenlijk niet voor geschikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
cruysen schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:44:
Even de vraag of een AGM gebruiken verstandig is: (tekst even uit ChatGPT)
⚠ AGM-accu in een EV6? Ja, maar:
- Compatibiliteit: De EV6 heeft een intern laadsysteem dat via een DC-DC converter de 12V-accu oplaadt. Dit systeem is afgestemd op standaard loodzuuraccu's.
- AGM vraagt hogere laadspanning: AGM-accu’s presteren het best met een laadspanning van 14,7V, terwijl veel EV’s (waaronder de EV6) de 12V-accu rond de 14,2–14,4V laden.
- Risico: Bij langdurig gebruik kan de AGM-accu niet volledig opladen, wat de levensduur verkort.

Dus het zal geen probleem zijn, alleen het is er eigenlijk niet voor geschikt.
ClaudeAI is er wat positiever over (gebaseerd op zoekresultaten, bronvermelding heb ik weggelaten) :)

I'd be happy to look into whether a 12V AGM battery can be used in a Kia EV6. Let me search for some information on this topic.

Ja, het is zeker mogelijk om een 12V AGM accu in een Kia EV6 te gebruiken. Sterker nog, het wordt zelfs sterk aanbevolen door veel eigenaren. De standaard af-fabriek geleverde accu in oudere Kia EV6 modellen is meestal een traditionele loodzuur (lead-acid) accu, maar deze gaat vaak niet lang mee - typisch slechts 10-15 maanden volgens veel gebruikers.

Uit de zoekresultaten blijkt het volgende:

1. Vanaf ongeveer februari 2024 is Kia begonnen met het standaard installeren van AGM-accu's in nieuwe EV6 modellen vanaf de fabriek. Als je auto vóór die datum is geproduceerd, heeft deze waarschijnlijk nog de standaard loodzuur accu.

2. Veel EV6-eigenaren vervangen proactief hun originele accu door een AGM-accu vanwege de betere prestaties en levensduur. AGM-accu's zijn beter bestand tegen diepe ontlading en algemeen betrouwbaarder voor gebruik in elektrische voertuigen.

3. De juiste grootte voor de Kia EV6 is H5/Groep 47 (dezelfde fysieke afmetingen als de originele accu). Er zijn verschillende opties beschikbaar:
- Everstart AGM H5 (verkrijgbaar bij Walmart)
- Weize Platinum 47/H5 AGM
- DieHard EV Battery H5
- Interstate AGM (verkrijgbaar bij Costco)

4. Er zijn ook lithium-alternatieven beschikbaar, zoals de Ohmmu 12V LiFePO4 accu, specifiek gemaakt voor de Kia EV6. Deze zijn lichter, efficiënter en gaan langer mee dan AGM-accu's, maar zijn ook aanzienlijk duurder.

De vervanging lijkt eenvoudig te zijn aangezien de AGM-accu's dezelfde afmetingen hebben als de originele accu. Het is een directe vervanging zonder dat er aanpassingen nodig zijn.

EDIT: En een vervolgvraag over wat de 12V laadspanning is bij de EV6:

Uit de eerdere zoekresultaten blijkt dat de 12V laadspanning van een Kia EV6 aan de hoge kant lijkt te zijn. Sommige gebruikers rapporteren een laadspanning van ongeveer 15V, wat als hoog wordt beschouwd. Bij metingen met de SC302 software-update werd een spanning van 14,67V gemeten tijdens het laden van de standaard loodzuur accu.

Ter vergelijking: de maximale aanbevolen laadspanning voor een standaard loodzuur accu wordt meestal aangegeven als 14,7V. De hogere spanning van soms 15V die sommige gebruikers meten, zou mogelijk een rol kunnen spelen bij de relatief korte levensduur van de standaard 12V-accu's in de EV6.

Voor een nauwkeuriger antwoord zou ik meer specifieke informatie moeten zoeken, aangezien de laadspanning kan variëren afhankelijk van de softwareversie van de auto en mogelijk ook van de geïnstalleerde 12V accutype (loodzuur vs. AGM vs. lithium).

Wilt u dat ik meer specifieke informatie zoek over de laadspanning voor verschillende accutypes in de EV6?

[ Voor 17% gewijzigd door PrimaBB op 06-05-2025 14:08 ]

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
EDIT: Toch nog even doorgevraagd over de 12V laadspanning in de EV6

Ik zal op zoek gaan naar meer specifieke informatie over de laadspanning in de Kia EV6.

Op basis van de aanvullende zoekresultaten kan ik meer specifieke informatie geven over de 12V laadspanning in de Kia EV6:

Verschillende gebruikers hebben metingen gedaan van de 12V laadspanning in hun EV6. Eén gebruiker met de SC327 software-update en een nieuwe AGM-accu observeerde dat de spanning langzaam opliep naar ongeveer 12,0V gedurende 15 minuten. Vervolgens ging het oranje laadlampje aan gedurende ongeveer 45 minuten waarbij de spanning steeg naar circa 14,5V.

Een andere gebruiker meldde een laadspanning van 15V bij een auto die de hele nacht aan de AC-lader had gestaan, wat als erg hoog wordt beschouwd. Met de SC302 software-update werd een waarde van 14,67V gemeten tijdens het laden van de standaard loodzuur accu.

Wanneer een gebruiker een onderhoudslader op de 12V accu aansloot, was de beginspanning meestal ongeveer 12,3V. Na volledig opladen met de onderhoudslader werd een spanning van ongeveer 13,6V gemeten.

De 12V laadsysteem van de EV6 werkt zo dat er een "Aux Battery Saver+" functie is die de 12V accu automatisch bijlaadt wanneer deze onder de 80% capaciteit komt. Dit systeem heeft echter een eigenaardigheid: als het 10 keer achter elkaar moet bijladen sinds de laatste keer dat de auto "aan" stond, neemt het systeem aan dat de accu defect is en stopt het met opladen.
EDIT: Dit lijkt oude informatie en is volgens mij inmiddels fixed met een SW update.

De auto heeft verschillende energietoestanden die verschillende hoeveelheden stroom verbruiken van de 12V accu. In de lichte slaapstand, waarbij enkele modules actief zijn en de auto ongeveer elke 90 minuten contact maakt met Kia, wordt genoeg stroom verbruikt om één dagelijkse bijlading nodig te maken.

De informatie suggereert dat de normale laadspanning voor de 12V accu in de EV6 tussen de 13,6V en 14,7V ligt. De hogere waardes van 15V die sommige gebruikers observeerden lijken aan de hoge kant te zijn. Dit kan mogelijk verklaren waarom sommige gebruikers problemen ervaren met hun originele 12V loodzuur accu's, aangezien deze mogelijk overladen worden.

Het is ook belangrijk op te merken dat software-updates (zoals SC302 en SC327) invloed kunnen hebben op het laadgedrag van de 12V accu. Als u problemen ervaart met uw 12V accu, kan het zinvol zijn om te controleren of uw auto de meest recente software-updates heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Kreeg een mail dat er een nieuwe uodate is , klopt dat? ( ik bedoel ook voorde 23' modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:26
marc4547 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:20:
Kreeg een mail dat er een nieuwe uodate is , klopt dat? ( ik bedoel ook voorde 23' modellen?
Ik zie nog niks online op Kia's website. Misschien komt die binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:26
PrimaBB schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:24:
[...]

Dat is balen.

12V aanzwengelen helpt + EV in 'kampeermodus' laadt 12V weer op. Of de KIA aan de laadpaal hangen,
Rijden en/of stationair draaien biedt geen garantie tot laden van de 12V.

Bluelinky info is server-side data, geen live data. Hier maakt je HomeAssistant ook gebruik van.
Dit om max # bevragingen van de auto te voorkomen + anders je 12V (te veel) belast wordt.

Server-side 12V data wordt pas updated na een 'auto aan' activiteit.
Zelf heb ik inmiddels een 12V battery monitor aangesloten op de accu. Is veel nauwkeuriger.

Zelf heb ik ook een ietwat brakke (nog originele) 12V. 2 Keer moeten aanzwengelen in de winter.
Ik wacht de zomer weer even af. Wel een booster mee onderweg.
Met wat hogere temps zal het beter gaan. Was behoorlijk fris 's nachts afgelopen dagen.

Ik krijg al vaker klachten van mijn EV6 met lage 12v accu spanning... vaker naar dealer geweest en die meten het door en vinden het "goed genoeg".

Heb net als hierboven, 2 dagen auto stil gelaten en kon ik hem niet meer opstarten. Ik ga hem denk ik ook zelf vervangen binnenkort. Is er een type/merk AGM die je aanraad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Die nieuwe Kia app werkt momenteel helemaal niet meer bij mij trouwens. Top software weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Wie stuurt die email dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Mad_Master schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:25:
[...]

Ik zie nog niks online op Kia's website. Misschien komt die binnenkort?
Volgens mij gaat dat over OTA updates kopen viade Kia Connect store. Die heb ik iig vanmorgen ontvangen. Naar mijn beste weten is er (nog) geen nieuwe update beschikbaar. Maar ik kan me wel herinneren dat ik een soortgelijke mail ontvangen had vlak voor de maart update (CCNC) beschikbaar kwam. Dus wie weet komt er een update aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Ik kom overigens net terug van een weekendje Duitsland. Ik had TomTom Go (betaald) gebruikt als primair naviatiesysteem via de Tbox en op de achtergrond de Kia navigatie aan. Ik weet niet wat de TomTom had, maar de Kia was toch echt een stuk efficienter! De TomTom stuurde me vaak veel te vroeg van de snelweg af ondanks dat het er niet druk was. De reistijd en afstand van de Kia navigatie was vaak veel korter dan die van de TomTom. En als ik dan na een tijdje besloot de Kia navigatie te volgen door e.g. een TomTom afslag wel/niet te nemen, nam opeens de reistijd en afstand van de TomTom ook af.

Wel jammer, want ik vind de weergave en notificaties van de TomTom een stuk beter. Maar ik blijf iig de Kia de navigatie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 12:36
greg-a schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:42:
Ik kom overigens net terug van een weekendje Duitsland. Ik had TomTom Go (betaald) gebruikt als primair naviatiesysteem via de Tbox en op de achtergrond de Kia navigatie aan. Ik weet niet wat de TomTom had, maar de Kia was toch echt een stuk efficienter! De TomTom stuurde me vaak veel te vroeg van de snelweg af ondanks dat het er niet druk was. De reistijd en afstand van de Kia navigatie was vaak veel korter dan die van de TomTom. En als ik dan na een tijdje besloot de Kia navigatie te volgen door e.g. een TomTom afslag wel/niet te nemen, nam opeens de reistijd en afstand van de TomTom ook af.

Wel jammer, want ik vind de weergave en notificaties van de TomTom een stuk beter. Maar ik blijf iig de Kia de navigatie gebruiken.
Misschien in TomTom een max. snelheid ingesteld of een route voorkeur voor efficient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:52:
Die nieuwe Kia app werkt momenteel helemaal niet meer bij mij trouwens. Top software weer :D
Hier werkt ie nog gewoon.
EN..............het is BÈTA software hè. 8)

KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Solarman schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:51:
[...]

Hier werkt ie nog gewoon.
EN..............het is BÈTA software hè. 8)
Beta moet je niet publiek releasen.

Na cache wissen deed ie het weer

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 06-05-2025 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:53:
[...]

Beta moet je niet publiek releasen.

Na cache wissen deed ie het weer
Ahh....fijn dat het weer werkt. (y)

Wat betreft niet publiekelijk zijn de meningen zeer verdeeld.
In dit geval draait de bèta naast de originele en geeft KIA aan dat het een bèta versie is.
Zo krijg je veel testers welke anders uit een beperkte groep bestaat.
KIA zal zijn app grotendeels klaar hebben en om de finale foutjes er zoveel mogelijk uit te halen geven ze de app als bèta vrij, ik zeg SLIM. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Inmiddels al een jaartje of 2 met plezier meegedaan op dit forum, maar ik ga helaas binnen een maand of 3 dit forum verlaten. Tot die tijd zal ik proberen zinvolle bijdragen te leveren indien nodig.
Om medische redenen moet ik stoppen met de EV6 (in-/uitstappen is problematisch geworden sinds eind 2024), en heb daarom een hogere EV moeten nemen die juli/aug geleverd gaat worden.

Ondanks de aanloop kinderziektes vind ik het nog steeds een fantastische auto om mee te rijden, eigenlijk de prettigste tot heden.

Mijn private lease EV6 Gt-line komt binnenkort ter overname op https://privateleaseovernemen.nl/
Ik zal dan een link posten.
Leasecontract blijkt ook omgezet te kunnen worden naar zakelijke lease.
Mocht iemand sowieso interesse hebben stuur dan een DM.

Sowieso alvast iedereen bedankt voor de informatie/kennis die ik via dit forum mocht eigen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Mijn EV6 is sinds vanochtend aan het downloaden geslagen via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brackman
  • Laatst online: 16:17

brackman

Gooi die pc maar uit het raam!

petertenboer schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:32:
[...]

Mijn EV6 is sinds vanochtend aan het downloaden geslagen via OTA.
Top, kreeg net ook de melding van nieuwe update via OTA. Wacht wel dat ik via usb update kan uitvoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
Mad_Master schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:28:
[...]

Ik krijg al vaker klachten van mijn EV6 met lage 12v accu spanning... vaker naar dealer geweest en die meten het door en vinden het "goed genoeg".

Heb net als hierboven, 2 dagen auto stil gelaten en kon ik hem niet meer opstarten. Ik ga hem denk ik ook zelf vervangen binnenkort. Is er een type/merk AGM die je aanraad?
Zelf geen ervaring met een AGM, omdat ik nog steeds draai met de originele Kia 12V (knock on wood).

Wel heb ik een keer wat uitgezocht en toen kwam ik op de De Bosch S5A05 – 60ah AGM of de VARTA Silver Dynamic AGM D52.
Volgens mij beide compatibel wat formaat betreft en voldoende capaciteit.

EV Odyssee heeft het in z’n video over de YUASA HSB013/HSB027. Een regulier loodaccu alternatief met ietsje meer capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Vraag: ik heb sinds een week een EV6 84kW Plus Advanced. Binnenkort ga ik met het vliegtuig op vakantie en staat de auto in een ondergrondse parkeerplaats op het vliegveld. Als ik daar aankom zal de accu rond de 75% zijn. Waar moet ik rekening mee houden als ik de auto 10 dagen wegzet (zonder aan een laadpaal te hangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 15:31
Edje040 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:30:
Vraag: ik heb sinds een week een EV6 84kW Plus Advanced. Binnenkort ga ik met het vliegtuig op vakantie en staat de auto in een ondergrondse parkeerplaats op het vliegveld. Als ik daar aankom zal de accu rond de 75% zijn. Waar moet ik rekening mee houden als ik de auto 10 dagen wegzet (zonder aan een laadpaal te hangen?
Nergens mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Laatst online: 12:08

Harrie van Til

Doe maar blauw

Nergens.
Behalve dat je ws. met 75% wegrijdt.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Harrie van Til schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:39:
[...]

Nergens.
Behalve dat je ws. met 75% wegrijdt.
Dat klinkt geruststellend.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:54
Waar moet ik rekening mee houden als ik de auto 10 dagen wegzet (zonder aan een laadpaal te hangen?
Afhankelijk van je leeftijd de locatie, dus vooral even een fototje maken. Maar verder nergens, lekker genieten van je vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Vanochtend kreeg ik op de snelweg ineens een melding over "Check systeem Hulp bij rijden op snelweg HDA".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFq03Pr5fKZ1M4L8tRuqGt2yEYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NAnJorfphGldAKE3XP4zOa6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik reed met ACC en LKA aan en na die melding werkten beide systemen nog gewoon dus de auto remde netjes af voor andere auto's en bleef netjes meesturen zodat de auto binnen de lijnen blijft.
Na uit- en weer aanzetten van de auto is de melding verdwenen. Vanmiddag moet ik toevallig mijn auto wegbrengen voor onderhoud en kan ik het melden bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:18
Sonicfreak schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:59:
Vanochtend kreeg ik op de snelweg ineens een melding over "Check systeem Hulp bij rijden op snelweg HDA".

[Afbeelding]

Ik reed met ACC en LKA aan en na die melding werkten beide systemen nog gewoon dus de auto remde netjes af voor andere auto's en bleef netjes meesturen zodat de auto binnen de lijnen blijft.
Na uit- en weer aanzetten van de auto is de melding verdwenen. Vanmiddag moet ik toevallig mijn auto wegbrengen voor onderhoud en kan ik het melden bij de dealer.
Wat je zelf zou kunnen doen is even checken of je sensoren schoon zijn. Mijn vorige auto gaf regelmatig een vergelijkbare melding en dan was bijv. het raam bij de camera vies of een van de andere (parkeer)sensoren. Kan een mogelijkheid zijn met al dat Sahara zand en de pollen van de afgelopen periode.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

1) Foto maken waar je auto staat, ik ben mijn auto altijd kwijt als ik terug kom :+
2) Zorgen dat je hem op een veilige plek neerzet zodat je niet 4 extra deuken in je auto hebt...

Ow je bedoeld EV-technisch? :P
Nou dus eigenlijk niets, je gaat je auto weer op 75% aantreffen na 10 dagen.
Enige waar je rekening mee moet houden is dat de auto na een dag of 7 in de slaap-stand gaat en je hem dus niet meer via je app kan bedienen. Wat echt schijt-irritant is, want zeker in de winter kun je hem dan ook niet meer van afstand voorverwarmen....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

henri8096

BIM is not a software!

Atlas schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:02:
[...]
Enige waar je rekening mee moet houden is dat de auto na een dag of 7 in de slaap-stand gaat en je hem dus niet meer via je app kan bedienen. Wat echt schijt-irritant is, want zeker in de winter kun je hem dan ook niet meer van afstand voorverwarmen....
Gaat die dan per definitie in de slaapstand? Of zou je dat kunnen voorkomen door na 6 dagen de auto te laten voorverwarmen/koelen?

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwan_app
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-05 09:02
Atlas schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:02:
[...]

1) Foto maken waar je auto staat, ik ben mijn auto altijd kwijt als ik terug kom :+
2) Zorgen dat je hem op een veilige plek neerzet zodat je niet 4 extra deuken in je auto hebt...

Ow je bedoeld EV-technisch? :P
Nou dus eigenlijk niets, je gaat je auto weer op 75% aantreffen na 10 dagen.
Dit doe ik ook altijd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

henri8096 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:09:
[...]

Gaat die dan per definitie in de slaapstand? Of zou je dat kunnen voorkomen door na 6 dagen de auto te laten voorverwarmen/koelen?
Nee dat heb ik vorige keer geprobeerd, maar hij gaat toch echt in de slaapstand erna….
Of iemand moet nog een leuk truukje weten hiervoor?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
Ik zou wel dit zeker doen :

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82347096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dat heb ik geprobeerd maar werkt niet bij mij (MY25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Edje040 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:10:
[...]

Dat heb ik geprobeerd maar werkt niet bij mij (MY25)
De alarmlichten knipperen niet als je dat doet, of heb je ook getest of keyless entry actief blijft?

Gek dat het op een EV9 met dezelfde software wel werkt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNL87
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-05 00:42
Goedendag allemaal,

Wij hebben recent een Kia EV6 gekocht en de koopovereenkomst getekend. Miss hebben we het zelf over het hoofd gezien, maar heb nog wel gevraagd of de auto ooit schade heeft gehad. Bij aflevering zagen we een groot verschil qua naad aan de rechter achterzijde van het voertuig. We hebben de auto laten staan en aangegeven dat we willen afzien van de koop. De andere partij geeft nu aan dat dit een producteigenschap is? Ze willen de klep later verstellen en wellicht dat hierdoor de naad minder word, maar in mijn ogen is dit niet normaal voor een auto in deze prijscategorie. Graag jullie meningen en wellicht dat iemand anders hetzelfde heeft? Het gaat om een Kia EV6 GT van 2023 met 3600km op de teller.

Alvast bedankt voor jullie meningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5i38Q2JLt8z5vetwRoC08yDCcm4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jCPOzKU05Fy95AZs6vu7WmKB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vak-r0a6dtamoIAvy7gNyfu70Mc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GaqJ2dseqnvTyQmx6pgpNygH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door DutchNL87 op 07-05-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:09
DutchNL87 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:14:
Goedendag allemaal,

Wij hebben recent een Kia EV6 gekocht en de koopovereenkomst getekend. Miss hebben we het zelf over het hoofd gezien, maar heb nog wel gevraagd of de auto ooit schade heeft gehad. Bij aflevering zagen we een groot verschil qua naad aan de rechter achterzijde van het voertuig. We hebben de auto laten staan en aangegeven dat we willen afzien van de koop. De andere partij geeft nu aan dat dit een producteigenschap is? Ze willen de klep later verstellen en wellicht dat hierdoor de naad minder word, maar in mijn ogen is dit niet normaal voor een auto in deze prijscategorie. Graag jullie meningen en wellicht dat iemand anders hetzelfde heeft? Het gaat om een Kia EV6 GT van 2023 met 3600km op de teller.

De schadehistorie van een voertuig is online op te halen. Kleurverschillen in de lak verraden ook een schadeverleden. Wanneer je de wagen bij een merkdealer koopt zou ik mij er persoonlijk niet zo druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 20:49
Hier inmiddels al 6 weken een (deels) stukke ICCU. Gelukkig laadt ie nog wel DC, maar ook daar langzamer dan normaal. Dealer heeft ook nog geen update gehad over mogelijke leverdatum... |:(
Vergt toch iets meer planning als je niet meer in de straat kan laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:32
DutchNL87 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:14:
Goedendag allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel heel extreem. Zo erg had ik het niet eens na reparatie nadat er iemand achterop was geklapt.

Als dit inderdaad een producteigenschap is dan mogen wij geen grapjes meer maken over Teslas en hun bouwkwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Tolga07 op 07-05-2025 15:52 ]

Pagina: 1 ... 430 ... 432 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic