Acties:
  • +4 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:33
De verandering van de komende update van de Gen5 die onze Engels vriend in zijn YouTube bijdrage vandaag deelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxUCeQW9OVO7BCMo09yfwdb51zU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cB9iTRE33fzKp36RRlDkCVdn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:07
petertenboer schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:11:
De verandering van de komende update van de Gen5 die onze Engels vriend in zijn YouTube bijdrage vandaag deelt.

[Afbeelding]
Zo te zien dus toch niet direct een reden om massaal om te ruilen naar MY25 😀

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:29

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Franciesco schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:59:
@Tomba is jouw EV6 de facelift of pre-facelift? Pre-facelift heeft namelijk netto ca 72-73kWh. Dan zou het laadverlies ca 11% geweest zijn, wat ik ook nog netjes vind.
MY23 dus pre facelift.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:07
blb4 schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:55:
[...]

Zo te zien dus toch niet direct een reden om massaal om te ruilen naar MY25 😀
Nou…

Volgens de Nederlandse versie wel, want daar zijn de updates alleen voor de auto’s vanaf model jaar 2025:

https://www.press-eu.kia....streaming-en-wifi-hotspot

Ik hoop dat de Engelse versie correct is :/

[ Voor 5% gewijzigd door GHorsie op 06-04-2025 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
GHorsie schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:17:
[...]

Nou…

Volgens de Nederlandse versie wel, want daar zijn de updates alleen voor de auto’s vanaf model jaar 2025:

Dus voorlopig de kia EV6 is de update alleen
Snelheidsmelding: naast vaste flitspalen, worden nu ook meldingen gegeven van mobiele flitspalen, gebaseerd op de informatie van TomTom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHorsie
De Ideale Man schreef op zondag 6 april 2025 @ 23:00:
[...]

Dus voorlopig de kia EV6 is de update alleen
Snelheidsmelding: naast vaste flitspalen, worden nu ook meldingen gegeven van mobiele flitspalen, gebaseerd op de informatie van TomTom?
Op basis van de Nederlandse site is dat alles inderdaad. Hopelijk heeft de Engelse site gelijk en krijgen wij wat meer wijzigingen zoals het aanpassen van de SoC bij de route opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdiew
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 24-09 16:04
[quote]greg-a schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:41:
[...]

Met hoeveel % accu ging je laden ?
Ongeveer 60%, is dat aan de hoge kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Franciesco schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:59:
@Tomba is jouw EV6 de facelift of pre-facelift? Pre-facelift heeft namelijk netto ca 72-73kWh. Dan zou het laadverlies ca 11% geweest zijn, wat ik ook nog netjes vind.
Waar haal je die waardes vandaan? Bjorn Nyland's metingen komen uit op 73,9 kWh voor de RWD en 74,4 kWh voor de GT (waar natuurlijk afwijkingen van zijn meetmethode in kunnen zitten zoals hij zelf ook erkend). En ook ev-database geeft voor de pre-facelift netto 74 kWh aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:18
sjoerdiew schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:20:
[quote]greg-a schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:41:
[...]

Met hoeveel % accu ging je laden ?
Ongeveer 60%, is dat aan de hoge kant?
Is wat aan de hoge kant, maar je zou nog altijd 190kwh moeten halen. Ik haal toch die snelheid met de mijne rond dat percentage. Al zakt het vanaf 80% wel meer.

Meestal laad ik rond de 20 - 30% (omdat hij vanaf 19% stopt met voorverwarmen, waardoor ik probeer om op de laadplaats boven de 19% uit te komen voorverwarmd).

Ik blijf het spijtig vinden dat er nergens een indicatie komt in de software die zegt van nog zoveel tijd voor geoptimaliseerd voor snelladen (al begrijp ik dat dit niet evident is om juist te hebben). Je kan gebruik maken van een dongle die u die temperatuur laat zien. Maar het is gewoon spijtig dat wij maar moeten gokken. En dus hopen dat je optimaal voorverwarmd aankomt.

Ik heb bij deze temperaturen al een paar keer aan de hand gehad, met de temperaturen van nu, dat die 10km op voorhand gestopt is met voorverwarmen voordat ik toekom op de laadplaats. En ik heb aan de hand gehad dat de tijd gewoon onvoldoende was om voor te verwarmen om supersnel te laden.

Daarnaast heb ik ook aan de hand gehad, via zo'n dongle, dat de laadpaal de schuldige was en niet de wagen. En dat de laadpaal gewoon niet de maximale snelheid aanleverde. Wat in uw geval ook nog eens het geval zou kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-10 14:50
sjoerdiew schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:47:
Sinds een paar dagen in het bezit van een nieuwe EV6 Light Edition. Vandaag voor het eerst bij een snellader gestaan. 15 minuten voordat ik ging laden de accu conditioning aangezet. Bij de Ionity laadpaal ging de snelheid niet boven de 70 kw.
Heeft iemand tips om de laadsnelheid te verhogen? Met mijn oude Kia Niro (max laadsnelheid 75kw) bleef de laadsnelheid tussen de 20% en 80% altijd netjes rond de 75kw. Vandaag was de laad snelheid tussen de 60 en 75 kw.
Over 2 weken op vakantie naar Zwitserland, hopelijk heeft iemand nog goede tips!
Op de website van Fastned staan de laadcurves.
https://www.fastnedchargi...n-overzicht/kia?model=EV6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:30
MooDyBLueS schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:50:
[...]

Waar haal je die waardes vandaan? Bjorn Nyland's metingen komen uit op 73,9 kWh voor de RWD en 74,4 kWh voor de GT (waar natuurlijk afwijkingen van zijn meetmethode in kunnen zitten zoals hij zelf ook erkend). En ook ev-database geeft voor de pre-facelift netto 74 kWh aan.
De 72-73kWh was gebaseerd op de test die Bjorn ooit in de winter gedaan heeft van de AWD versie. Daar kwam toen 72,4kWh uit. Als ik me niet vergis was dat de eerste test die hij ooit met de EV6 gedaan heeft.
Als je nu in zijn sheet kijkt, dan zijn er meerdere (nieuwere) testen gedaan waar de capaciteit inderdaad wat hoger uit komt: ongeveer 74kWh (pre-facelift).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
Vandaag met m'n pre facelift EV6 bij van Mossel geweest voor een grote beurt. Ik had daarbij nog specifiek aangegeven sowieso ook de KIA Smart Charge te willen. In de app kreeg ik namelijk dat huidige software van de auto niet compatible was.

Deze melding krijg ik nu echter nog steeds.
Is er iemand met een "oude" EV6 waar smart charge wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:55
Martinblokhuis schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:43:
Vandaag met m'n pre facelift EV6 bij van Mossel geweest voor een grote beurt. Ik had daarbij nog specifiek aangegeven sowieso ook de KIA Smart Charge te willen. In de app kreeg ik namelijk dat huidige software van de auto niet compatible was.

Deze melding krijg ik nu echter nog steeds.
Is er iemand met een "oude" EV6 waar smart charge wel werkt?
Gaat niet werken.
Smart Charge is er alleen voor de facelift (andere hard- en software).

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:44
Nu 12 dagen na aflevering van mijn auto (Plus MY25) staat er al een kleine 1500km op de teller. Ik haal een gemiddeld bereik van 430-450km per acculading op de normale stand. Sinds gisteren rij ik ECO om te vergelijken dus die resultaten laten nog even op zich wachten. Ik rij meestal op de snelweg iets harder (ca 110km/u) en de climate control op het laagste automatische standje. Tevreden met mijn bereik en ben vooral ook benieuwd wat beter weer doet voor de range.

Ik merk nog wel dat ik moet wennen aan alle rijhulpsystemen. Ik merk toch dat ze soms wat conservatief zijn afgesteld bijvoorbeeld na het inhalen weer terug naar de rechterbaan geeft een enorm luchtalarm of ik moet er echt een flink stuur voor gaan rijden. Daarnaast 'schrikt' de auto van invoegend verkeer op de snelweg terwijl een auto echt nog een flink stuk voor mij bezig is met invoegen. Als ik zelf de controle heb dan zou ik niet op de rem trappen zeg maar :) Misschien een kwestie van wennen?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagniro
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-08 20:55
Kan iemand me helpen. Ik wil heel graag een ev6 met licht grijs interieur. Maar ik krijg maar niet boven water welke kleur "lichtgrijs" het werkelijk is. Dealers hebben er nergens een staan. Via importeur uitgekomen bij 2 dealers die er een binnen kregen voor een klant. En die hadden volgens mij verschillende kleuren. De ene echt grijs, de andere wat meer bruine tint erin.
Ik wil graag een wolf grey of glacier lakkleur, maar de kleur interieur kan behoorlijk vloeken naar mijn idee.
Zijn er mensen hier met een lichtgrijs interieur? Met foto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinblokhuis
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-09 09:18
Bo0bz schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:13:
Nu 12 dagen na aflevering van mijn auto (Plus MY25) staat er al een kleine 1500km op de teller. Ik haal een gemiddeld bereik van 430-450km per acculading op de normale stand. Sinds gisteren rij ik ECO om te vergelijken dus die resultaten laten nog even op zich wachten. Ik rij meestal op de snelweg iets harder (ca 110km/u) en de climate control op het laagste automatische standje. Tevreden met mijn bereik en ben vooral ook benieuwd wat beter weer doet voor de range.

Ik merk nog wel dat ik moet wennen aan alle rijhulpsystemen. Ik merk toch dat ze soms wat conservatief zijn afgesteld bijvoorbeeld na het inhalen weer terug naar de rechterbaan geeft een enorm luchtalarm of ik moet er echt een flink stuur voor gaan rijden. Daarnaast 'schrikt' de auto van invoegend verkeer op de snelweg terwijl een auto echt nog een flink stuk voor mij bezig is met invoegen. Als ik zelf de controle heb dan zou ik niet op de rem trappen zeg maar :) Misschien een kwestie van wennen?
Je kunt de afstand, waar hij rekening mee houdt qua automatisch afremmen, aanpassen. Volgens mij 3 opties in totaal. Heb je daar al mee gespeeld?
De rest went inderdaad. De rijbaanhulp vind ik zelf 1 van de prettigste in het segment. Het kan tussen m'n oren zitten qua alarmen, maar volgens mij gaan die uitsluitend af wanneer je van rijbaan wisselt zonder de richtingaanwijzer te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blb4
Martinblokhuis schreef op maandag 7 april 2025 @ 23:35:
[...]

Je kunt de afstand, waar hij rekening mee houdt qua automatisch afremmen, aanpassen. Volgens mij 3 opties in totaal. Heb je daar al mee gespeeld?
De rest went inderdaad. De rijbaanhulp vind ik zelf 1 van de prettigste in het segment. Het kan tussen m'n oren zitten qua alarmen, maar volgens mij gaan die uitsluitend af wanneer je van rijbaan wisselt zonder de richtingaanwijzer te gebruiken.
En 't geluid kan uit, ik heb 'm op alleen trillen staan.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-10 20:20
Sinds een paar dagen in het bezit van een nieuwe EV6 Light Edition. Vandaag voor het eerst bij een snellader gestaan. 15 minuten voordat ik ging laden de accu conditioning aangezet. Bij de Ionity laadpaal ging de snelheid niet boven de 70 kw.
Heeft iemand tips om de laadsnelheid te verhogen? Met mijn oude Kia Niro (max laadsnelheid 75kw) bleef de laadsnelheid tussen de 20% en 80% altijd netjes rond de 75kw. Vandaag was de laad snelheid tussen de 60 en 75 kw.
Over 2 weken op vakantie naar Zwitserland, hopelijk heeft iemand nog goede tips!
Normaal begint de conditionering al veel eerder dan 15 minuten,ik haal bij Ionity altijd wel de volle bak. Kan ook aan de paal hebben gelegen,maar waarschijnlijk heb je niet lang genoeg gepreconditioned. Wel moet dan normaal na een poosje aan de paal de batterij warm genoeg zijn om volledig te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Martinblokhuis schreef op maandag 7 april 2025 @ 23:35:
[...]

Op 60km wegen met alleen buitenbelijning (zonder middenbelijning) is hij knap irritant. Je moet dan eigenlijk doorlopend over het lijntje rijden en dat vindt de auto niet goed 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Los van wat hierboven gezegd wordt: de Light Edition is altijd de 63 kWh accu, de kleinere dus. Op zich niks mis mee natuurlijk, maar die is sowieso al beperkter in snelladen dan de 77 kWh pre-facelift of 84 kWh facelift modellen. Die laatste hebben een theoretisch maximum van 233/263 kW en de 63 kWh facelift blijft op 195 kW steken. Beide hebben 800V architectuur, maar de 63 kWh kan tot max 523V tov de 84 kWh tot max 697V kan. Een flink verschil.

Komt bij dat deze dagen het overdag lekker warm kan zijn en bijna ideale temperaturen zijn voor een EV, maar in de ochtend en laat in de avond zijn het gewoon nog steeds bijna winterse temperaturen, het is hier nu 2C as we speak terwijl de zon volop schijnt. Dan is preconditioneren een absolute must wil je hogere temperaturen halen.

Want preconditioneren werkt dusdanig dat het bijna een aan/uit-knop is voor hoe snel je kan laden. Doe je dat op tijd en kom je op het juiste moment aan waarbij de accu volgens de auto op ideale temperatuur is, dan haal je de max snelheid of er dichtbij, maar is er te weinig tijd om te preconditioneren, dan is het niet zo dat je 80% van de snelheid haalt maar de auto juist zegt "voorwaarden niet voldaan" en dan gaat standaard snelladen wat jij nu ervaren hebt. Ja, er zijn wel vaak genoeg gevallen die ertussen vallen, maar dat zijn geen gevallen die je zelf in de hand hebt. Of je hebt genoeg gepreconditioneerd of niet, dat is het eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Bitaktus19 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:41:
[...]

Op 60km wegen met alleen buitenbelijning (zonder middenbelijning) is hij knap irritant. Je moet dan eigenlijk doorlopend over het lijntje rijden en dat vindt de auto niet goed 8)7
Dan noem je ook gelijk het énige echt problematische. En Nederland is ook nog eens een van de weinige landen die dit soort wegen heeft. Verder kan je dat prima uitschakelen met het knopje op het stuur, gewoon even 3 sec ingedrukt houden en lane keep assist wordt uitgezet.

Alle andere wegen doet hij fantastisch. Ik rijd zelfs in de route naar het dorp waar ik woon op een stuk wat ±3 km lang 50 km/u is op de cruise control. Ideaal want dan remt de auto ook als er ineens iemand uit het niets over denkt te steken of een auto zich ervoor gooit. En hij houdt zichzelf ook mooi binnen de lijntjes dat hele stuk wat af en toe een beetje slingert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:50:
[...]

Dan noem je ook gelijk het énige echt problematische. En Nederland is ook nog eens een van de weinige landen die dit soort wegen heeft. Verder kan je dat prima uitschakelen met het knopje op het stuur, gewoon even 3 sec ingedrukt houden en lane keep assist wordt uitgezet.

Alle andere wegen doet hij fantastisch. Ik rijd zelfs in de route naar het dorp waar ik woon op een stuk wat ±3 km lang 50 km/u is op de cruise control. Ideaal want dan remt de auto ook als er ineens iemand uit het niets over denkt te steken of een auto zich ervoor gooit. En hij houdt zichzelf ook mooi binnen de lijntjes dat hele stuk wat af en toe een beetje slingert.
Klopt hoor. Ik vind het verder prima werken. Mijn woon-werk route bestaat voor een deel uit zo'n 60km weg, dus dan is het een (persoonlijk en subjectieve) dagelijks terugkerende ergernis en daar kan de auto weinig aan doen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:23
Vrienden,

Gisteren gebeurde iets in de auto wat mij nog nooit overkomen is , ook niet in de eerste EV6, maar mijn straat is in een U gebouwd en ik rij vanaf mijn parkeerplek door de straat, en daar zit een drempel in en na ongeveer 150m. gereden te hebben het gas los te laten voor de drempel en dan weer wat gas bij willen geven reageert de auto totaal niet op het gas, kon het een aantal keren helemaal intrappen maar er gebeurde niets. Toen geremd, de auto uitgezet, weer aangezet en nadat ready verscheen, kon ik gewoon weer drive inschakelen en reed hij weer normaal. Ik heb daarna nog ongeveer 50 km gereden maar niets geen problemen. Heeft iemand dat wel eens eerder gehad of komt het bekend voor? Moet ik het melden bij de dealer of moet ik het zien als een "scheef" bitje?

Marc.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Bitaktus19 Ik ken het maar al te goed, ik woon in de Kop van Overijssel en kantoor zit in de randstad, klanten door het hele land. Maar waar ik ook heenga, ik heb bijna altijd eerst 20-30 min 60 en 80 wegen voordat ik een snelweg tref.

En het is een probleem wat niet alleen de EV6 heeft, maar elke auto met hulpsystemen van deze aard. En ik kan je ook melden dat Tesla's het helemaal waardeloos doen op die wegen. De EV6 kan je nog door de hulpsystemen heensturen en dan gaat de auto gewoon verder met blijven kijken om je te helpen. Bij Tesla is het zo dat hij echt heel rigide jou van die lijn af probeert te houden (en dus in het midden van de weg), er doorheen sturen kan maar kost meer kracht en levert een 'ruk' aan het stuur op en dan is de Tesla ineens compleet uit praktisch alle hulpsystemen gegooid. Het is daar echt een alles of niets en niet op een fijne manier kan ik je uit ervaring vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
marc4547 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:58:
Vrienden,

Gisteren gebeurde iets in de auto wat mij nog nooit overkomen is , ook niet in de eerste EV6, maar mijn straat is in een U gebouwd en ik rij vanaf mijn parkeerplek door de straat, en daar zit een drempel in en na ongeveer 150m. gereden te hebben het gas los te laten voor de drempel en dan weer wat gas bij willen geven reageert de auto totaal niet op het gas, kon het een aantal keren helemaal intrappen maar er gebeurde niets. Toen geremd, de auto uitgezet, weer aangezet en nadat ready verscheen, kon ik gewoon weer drive inschakelen en reed hij weer normaal. Ik heb daarna nog ongeveer 50 km gereden maar niets geen problemen. Heeft iemand dat wel eens eerder gehad of komt het bekend voor? Moet ik het melden bij de dealer of moet ik het zien als een "scheef" bitje?

Marc.
Het stroompedaal is drive-by-wire dus is 100% elektronisch, dat kan dit verklaren i.t.t. vroeger waar je gaspedaal van je brandstofauto letterlijk de gasklep verder open trok.

Desondanks zou ik dit zeker melden! Dit mag gewoon niet voorkomen, want op de snelweg ineens niet meer kunnen gasgeven kan toch wel gevaarlijke situaties opleveren. Ik zou een complete check eisen van de dealer, op z'n minst uit laten lezen, want dit moet in een fouten logboek staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:04:
[...]

Het stroompedaal is drive-by-wire dus is 100% elektronisch, dat kan dit verklaren i.t.t. vroeger waar je gaspedaal van je brandstofauto letterlijk de gasklep verder open trok.

Desondanks zou ik dit zeker melden! Dit mag gewoon niet voorkomen, want op de snelweg ineens niet meer kunnen gasgeven kan toch wel gevaarlijke situaties opleveren. Ik zou een complete check eisen van de dealer, op z'n minst uit laten lezen, want dit moet in een fouten logboek staan.
Dank je voor je reactie, ik zal mijn dealer bellen. :)

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjas
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:08
Vrienden,

Marc.
Ik heb 1 keer een soortgelijke ervaring gehad, bij het wegrijden vanuit stilstand. Ik kon het pedaal intrappen wat ik wou, maar niet van de plaats te krijgen. Vervolgens klikte ik de veiligheidsgordel vast en toen reed hij direct. Dit terwijl de EV6 normaliter bij het niet vastmaken van de veiligheidsgordel alleen maar een geluidssignaal geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Vrienden,

Marc.
Ik had het anders: teveel gas geven = vermogen weg, maar ook remdruk!

Bij mij was de Abs kleppen unit inclusief stuurcomputer kapot. Echter ik kon probleem reproduceren.

Wel teruggaan en even uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:43
Mjas schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:40:
[...]

Ik heb 1 keer een soortgelijke ervaring gehad, bij het wegrijden vanuit stilstand. Ik kon het pedaal intrappen wat ik wou, maar niet van de plaats te krijgen. Vervolgens klikte ik de veiligheidsgordel vast en toen reed hij direct. Dit terwijl de EV6 normaliter bij het niet vastmaken van de veiligheidsgordel alleen maar een geluidssignaal geeft.
Ik heb zelf dat er soms geen versnelling gekozen kan worden totdat de gordel vast is geklikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Loei123 en @Mjas Dat van jullie klinkt toch wel wezenlijk anders als wat @marc4547 benoemt. Daar was hij al aan het rijden en tijdens het rijden valt ineens het stroompedaal uit qua werking. Dat is echt totaal niet te vergelijken met vanuit stilstand (nog) niet kunnen wegrijden. Dat laatste is misschien irritant maar zeker niet onveilig, sterker nog: wel héél veilig als je niet eens weg kan rijden. :P Zoals eerder gezegd: iets wat uitvalt tijdens het rijden kan potentieel écht levensgevaarlijk zijn. In mijn ogen is dat daarom niet iets om te bagatelliseren.

Al is het alleen maar omdat er vanuit stilstand misschien een reden aan te wijzen is waarom je niet weg kan rijden zoals jullie al aangeven: gordel, wel/niet ready, etc. Maar als je al onderweg bent, 10 meter of 100 km maakt daarbij niet uit, dan mag het gewoon onder geen beding uitvallen!

[ Voor 20% gewijzigd door MooDyBLueS op 08-04-2025 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mjas
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:08
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:47:
@Loei123 en @Mjas Dat van jullie klinkt toch wel wezenlijk anders als wat @marc4547 benoemt. Daar was hij al aan het rijden en tijdens het rijden valt ineens het stroompedaal uit qua werking. Dat is echt totaal niet te vergelijken met vanuit stilstand (nog) niet kunnen wegrijden. Dat laatste is misschien irritant maar zeker niet onveilig, sterker nog: wel héél veilig als je niet eens weg kan rijden. :P Zoals eerder gezegd: iets wat uitvalt tijdens het rijden kan potentieel écht levensgevaarlijk zijn. In mijn ogen is dat daarom niet iets om te bagatelliseren.

Al is het alleen maar omdat er vanuit stilstand misschien een reden aan te wijzen is waarom je niet weg kan rijden zoals jullie al aangeven: gordel, wel/niet ready, etc. Maar als je al onderweg bent, 10 meter of 100 km maakt daarbij niet uit, dan mag het gewoon onder geen beding uitvallen!
Mee eens dat het gevaarlijk kan zijn. Echter, ik bagatelliseer niets. Ik deel alleen een ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:47:

Waarom had hij tijdens het rijden geen gordel om dan? Die volg ik niet helemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHorsie
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:46:
[...].

Want preconditioneren werkt dusdanig dat het bijna een aan/uit-knop is voor hoe snel je kan laden. Doe je dat op tijd en kom je op het juiste moment aan waarbij de accu volgens de auto op ideale temperatuur is, dan haal je de max snelheid of er dichtbij, maar is er te weinig tijd om te preconditioneren, dan is het niet zo dat je 80% van de snelheid haalt maar de auto juist zegt "voorwaarden niet voldaan" en dan gaat standaard snelladen wat jij nu ervaren hebt. Ja, er zijn wel vaak genoeg gevallen die ertussen vallen, maar dat zijn geen gevallen die je zelf in de hand hebt. Of je hebt genoeg gepreconditioneerd of niet, dat is het eigenlijk.
Aangezien hij een nieuwe ev6 heeft, omdat hij wel zomaar het preconditioneren aan kan zetten, is er volgens mij ook een indicatie bij die knop die aangeeft of de accu de optimale temperatuur heeft bereikt. Ik zou ook langer/eerder beginnen of gewoon naar de lader navigeren, maar de volgende keer ook even kijken wat de auto zegt bij het verwarmen van de accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Loei123 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:18:
[...]

Ik denk dat je nog eens zijn reactie moet teruglezen, het hele woord gordel komt er niet in voor.
marc4547 in "Het grote Kia EV6 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
GHorsie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:18:
[...]

Aangezien hij een nieuwe ev6 heeft, omdat hij wel zomaar het preconditioneren aan kan zetten, is er volgens mij ook een indicatie bij die knop die aangeeft of de accu de optimale temperatuur heeft bereikt. Ik zou ook langer/eerder beginnen of gewoon naar de lader navigeren, maar de volgende keer ook even kijken wat de auto zegt bij het verwarmen van de accu
Zeker, punt wat ik maakte is alleen dat om het even zo uit te drukken: als de accu voor 80% is voorverwarmd, ben je alsnog verwijderd van optimale temperaturen en de curve daarvoor is niet evenredig en kakt zogezegd hard in als het niet optimaal is.

Anders gezegd: wil je de 190+ kW halen, dan is het écht te allen tijde zaak om optimaal voorverwarmd te hebben, niet een beetje, niet 80%, maar volledig. De "operating window" is namelijk erg klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Independent
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-04 18:42
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:17:
Anders gezegd: wil je de 190+ kW halen, dan is het écht te allen tijde zaak om optimaal voorverwarmd te hebben, niet een beetje, niet 80%, maar volledig. De "operating window" is namelijk erg klein.
M.a.w. heb je voorverwarmen van de accu opstaan en bij bereiken laadpaal is de accu maar voor 90% voorverwarmd (tot het vereiste optimum) dan is al de energie verbruikt voor voorverwarmen gewoon verloren kWh.

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
MooDyBLueS schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:14:
[...]

Ik denk dat je nog eens zijn reactie moet teruglezen, het hele woord gordel komt er niet in voor.
marc4547 in "Het grote Kia EV6 topic"
De reactie van @marc4547 heb helemaal niet geciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Loei123 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:14:
[...]

De reactie van @marc4547 heb helemaal niet geciteerd.
Jij reageert op mjas die op marc4547 reageerde, diens quote staat letterlijk in de reactie van mjas waar jij op doorgaat. Hij zegt toch ook "ik heb een soortgelijke ervaring". Jij mist blijkbaar die context of wil het niet begrijpen, daardoor benadruk ik die oorspronkelijke post. Meer ga ik er niet over zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door MooDyBLueS op 09-04-2025 08:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petertenboer
Independent schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:01:
[...]

M.a.w. heb je voorverwarmen van de accu opstaan en bij bereiken laadpaal is de accu maar voor 90% voorverwarmd (tot het vereiste optimum) dan is al de energie verbruikt voor voorverwarmen gewoon verloren kWh.
Wat ik wel eens doe is de laadsessie stoppen bij 30-40% als hij blijft hangen op bijvoorbeeld 127 KW en ik weet dat de accu op temperatuur is. Daarna direct weer inpluggen en starten. Dan knalt de laadsessie direct naar 240 KW door en ben je alsnog snel klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@petertenboer Die ga ik onthouden, slim! Bizar dat zoiets mogelijk is, dan is de BMS toch niet al te best van Kia als je het als gebruiker zelf beter weet te doen. Blijkbaar kijkt de BMS alleen naar de start van de laadsessie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
petertenboer schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:23:
[...]

Wat ik wel eens doe is de laadsessie stoppen bij 30-40% als hij blijft hangen op bijvoorbeeld 127 KW en ik weet dat de accu op temperatuur is. Daarna direct weer inpluggen en starten. Dan knalt de laadsessie direct naar 240 KW door en ben je alsnog snel klaar.
Heel soms doe ik dit ook bij een laadpaal waarbij ik de snelheid deel met een andere auto en die daarna vertrekt! :)

Afhankelijk van mijn SoC of het nut heeft of niet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
MooDyBLueS schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:17:
[...]

Jij reageert op mjas die op marc4547 reageerde, diens quote staat letterlijk in de reactie van mjas waar jij op doorgaat. Hij zegt toch ook "ik heb een soortgelijke ervaring". Jij mist blijkbaar die context of wil het niet begrijpen, daardoor benadruk ik die oorspronkelijke post. Meer ga ik er niet over zeggen.
Ik citeer alleen @Mjas en van de tekst van @marc4547 staat geen woord in hetgeen ik citeer.
Vervolgens vergelijk ik mijn ervaring met die van @Mjas . Vandaar ook mijn opmerking over mijn ervaring met het niet kunnen rijden voor het vastklikken van de gordel (hij benoemde iets soortgelijks).

Maar blijkbaar wil ik het niet begrijpen?

Succes kerel. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Loei123 op 09-04-2025 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:03
De Ideale Man schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:45:
[...]

[Afbeelding]

Ik zou ook een schakelaar erbij bestellen. Dan kan het klepje dicht
Wat voor een schakelaar bedoel je?

Voor de rest: Op de site van ABRP staat een lijstje met compitabele ODB dongles. Heb ze even snel opgezocht en de Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0 wordt veel verkocht voor 26 euro, de Maclean MCE200 Interface is met 17 euro wat goedkoper maar ook minder reviews. De overige zijn allemaal meer dan 2x zo duur. Heb me er verder niet meer in verdiept.
quote: ChatGPT
The **Vgate vLinker** and **iCar** series are both OBD2 Bluetooth/Wi-Fi scanners, but they differ in features, compatibility, and target use cases. Here's a quick breakdown of the differences between the **vLinker** and **iCar** scanners:

---

### **1. Product Line Positioning**
- **iCar Series**: Generally aimed at **casual users** and basic diagnostics.
- **vLinker Series**: Designed for **enthusiasts and professionals**, offering broader protocol support and advanced features.

---

### **2. Protocol Support**
- **iCar**:
- Supports standard OBD2 protocols (CAN, ISO9141, KWP2000, J1850).
- Limited or no support for manufacturer-specific protocols.

- **vLinker**:
- Supports **more protocols**, including:
- CAN FD (in newer models like **vLinker FD**)
- ELM327 extensions
- J1850 VPW/PWM
- **Extended/advanced protocols** (e.g., used by FORScan, TOYOTA Techstream, etc.)
- Compatible with more diagnostic tools (FORScan, CarScanner, Torque, etc.)

---

### **3. Compatibility with Apps**
- **iCar**:
- Works with common apps like Torque, OBD Auto Doctor, Car Scanner, etc.
- May have limited compatibility with advanced diagnostic apps.

- **vLinker**:
- Designed to work with **advanced diagnostic software**, especially:
- **FORScan** (Ford/Mazda)
- **BimmerCode** (BMW/MINI, depending on model)
- **Carista**
- **OBD Fusion**, and more

---

### **4. Connectivity Options**
- Both series come in **Bluetooth**, **Wi-Fi**, and **USB** versions.
- **vLinker BM/MC/FS/FD**, for instance, come with Bluetooth 4.0/5.0 for low power and fast data rates.
- iCar typically has Bluetooth 3.0/4.0 and is sometimes less stable or slower with newer apps or phones.

---

### **5. Vehicle Coverage**
- **iCar**: Good for basic OBD2-compatible vehicles (2000+ in most regions).
- **vLinker**: Broader support, including some pre-OBD2 or non-standard vehicles depending on the model (especially vLinker FS and FD for Ford/Mazda CAN FD).

---

### **6. Price and Build**
- **iCar** is generally **cheaper** and more compact.
- **vLinker** is usually **more expensive**, but has better build quality, more robust firmware, and additional safety features (e.g., overcurrent protection, safer sleep modes, etc.).

---

### TL;DR: Summary

| Feature | Vgate iCar | Vgate vLinker |
|--------------------|------------------|--------------------------|
| Use Case | Casual / DIY | Enthusiast / Pro |
| Protocols | Basic OBD2 | Extended incl. CAN FD |
| App Compatibility | General apps | Advanced (FORScan, etc.) |
| Connectivity | BT 3.0/4.0, Wi-Fi| BT 4.0/5.0, Wi-Fi, USB |
| Price | Lower | Higher |

---

Let me know what car and app you're planning to use it with—then I can recommend the best fit between the two!

[ Voor 56% gewijzigd door Card Nox op 09-04-2025 09:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:59
Wanneer is die upgrade in laadsnelheid doorgevoerd? En nee, hij stond niet in de fik :P. Vraag me af waarom de waarde zo erg afwijkt van de werkelijke laadsnelheid...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdTswGtLSRWMv3ARYl3tJrOZcas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Vh3mvaDJjriAYEjBB0Kho5d.jpg?f=fotoalbum_large

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
MooDyBLueS schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:26:
@petertenboer Die ga ik onthouden, slim! Bizar dat zoiets mogelijk is, dan is de BMS toch niet al te best van Kia als je het als gebruiker zelf beter weet te doen. Blijkbaar kijkt de BMS alleen naar de start van de laadsessie.
Zoiets moet het haast wel zijn, maar soms zijn de algoritmes van een EV en de batterij ondoorgrondelijk. Ik had op een gegeven moment zoiets van waarom probeer ik het niet een keer uit en het werkte. Doe er je voordeel mee :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
Dartlink schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:45:
[...]

Heel soms doe ik dit ook bij een laadpaal waarbij ik de snelheid deel met een andere auto en die daarna vertrekt! :)

Haha, grappig dat doe ik ook O-)
We hebben tenslotte een auto die het kan en dan moet je de voordelen wel gebruiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
sMoKeFiSh schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:52:
Wanneer is die upgrade in laadsnelheid doorgevoerd? En nee, hij stond niet in de fik :P. Vraag me af waarom de waarde zo erg afwijkt van de werkelijke laadsnelheid...

[Afbeelding]
Heb je wel een hele grote accu aan boord. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
GHorsie schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:17:
[...]

Nou…

[ Voor 27% gewijzigd door petertenboer op 09-04-2025 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
Ik heb het officiële door Kia gepubliceerde document nog even opgezocht en het blijft dan toch bijzonder dat daarin zo expliciet het Gen5W systeem genoemd wordt als geschikt voor de nieuwe features.

Volgende week zullen we het weten……..

https://www.press-eu.kia....iaQsK4lbutx_WFW-0FPOXmfTI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
petertenboer schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:37:
[...]

Ik heb het officiële door Kia gepubliceerde document nog even opgezocht en het blijft dan toch bijzonder dat daarin zo expliciet het Gen5W systeem genoemd wordt als geschikt voor de nieuwe features.

Volgende week zullen we het weten……..

https://www.press-eu.kia....iaQsK4lbutx_WFW-0FPOXmfTI
Niet alleen Gen5W, maar ook voertuigen vanaf 2022. Dat geeft de burger moed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Loei123 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:18:
[...]

Ehh , ik had wel een gordel om, want mijn auto rijds niet weg zonder gordel, dan krijg ik zo'n oranje ESD melding. Maar bedankt allemaal voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
marc4547 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:00:
[...]

Ehh , ik had wel een gordel om, want mijn auto rijds niet weg zonder gordel, dan krijg ik zo'n oranje ESD melding. Maar bedankt allemaal voor het meedenken!
Je hebt helemaal gelijk, ik ging ook op geen enkele manier op jouw bericht in. :)
Na jouw bericht te hebben gelezen, zo'n ervaring heb ik nog nooit gehad, hier zou ik mee naar de dealer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:16
Bitaktus19 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:49:
[...]

Niet alleen Gen5W, maar ook voertuigen vanaf 2022. Dat geeft de burger moed. :)
Dat is goed nieuws. Ben benieuwd of ze de Niro EV ook nog gaan voorzien :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Hallo Vrienden

Ik heb nog een vraag, ik heb afgelopen maandag een update gedaan met USB stick, helemaal af laten lopen , aan het einde start het systeem opnieuw op maar als ik nu in softwareversie kijk, staat er nog steeds 24-07-26.

Er zou toch een nieuwe versie zijn? Ik doe het wel vaker op de navigation updater en dan haalt hij hem binnen zet het op een 128gb usb stick en dan laat ik die met de auto aan de update uitvoeren, maar heb nog steeds de oude datum staan. Of is er nog geen nieuwe sinds 24-07-26? P.S. Ik heb een MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:22
Dartlink schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:45:
[...]

Gisteren bij een 300 kW lader met een Tesla aan dezelfde lader bleef de snelheid 'steken' op 143 kWh, maar zodra de Tesla de sessie beëindigde ging de snelheid omhoog naar 250. Daarvoor hoefde ik dus niet eerste de sessie te stoppen en weer te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
marc4547 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:20:
Hallo Vrienden

Ik heb nog een vraag, ik heb afgelopen maandag een update gedaan met USB stick, helemaal af laten lopen , aan het einde start het systeem opnieuw op maar als ik nu in softwareversie kijk, staat er nog steeds 24-07-26.

Er zou toch een nieuwe versie zijn? Ik doe het wel vaker op de navigation updater en dan haalt hij hem binnen zet het op een 128gb usb stick en dan laat ik die met de auto aan de update uitvoeren, maar heb nog steeds de oude datum staan. Of is er nog geen nieuwe sinds 24-07-26? P.S. Ik heb een MY23
Je loopt al een jaar voor op ons man _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Henry65 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:23:
[...]

Gisteren bij een 300 kW lader met een Tesla aan dezelfde lader bleef de snelheid 'steken' op 143 kWh, maar zodra de Tesla de sessie beëindigde ging de snelheid omhoog naar 250. Daarvoor hoefde ik dus niet eerste de sessie te stoppen en weer te starten.
Oké, dat is top!
Bij welke provider was dit het geval?

Ik kreeg zojuist van Fastned het volgende antwoord toen ik aan gaf dat het handig zou zijn als de laadpaal dit zelf zou herkennen:

Bedankt voor je feedback!

Ik begrijp helemaal dat dit vervelend is. We zijn ons bewust van dit probleem en werken hard aan een oplossing. Het is inderdaad niet ideaal dat de laadpaal niet automatisch herkent dat de tweede auto vertrekt. We onderzoeken momenteel hoe we dit in de software kunnen aanpassen, zodat de laadpaal automatisch het volledige vermogen naar de ladende auto doorgeeft op het moment dat er nog maar één auto te laden staat.

We waarderen je geduld terwijl we aan een oplossing werken!

Mocht je hier verder nog vragen over hebben, laat het dan gerust weten 🙂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Henry65 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:23:
[...]

Fastned? Of een andere lader?

Heeeel sporadisch gebeurt het inderdaad bij mij, maar dat is meer een uitzondering op de regel in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:22
petertenboer schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:30:
[...]

Oké, dat is top!
Dat was Allego bij Van der Valk in Hoorn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08

henri8096

BIM is not a software!

Hallo Vrienden

De update die nu op de Kia website staat is alleen voor my25, de update voor de pre-facelift EV6 schijnt ergens deze maand te volgen. (my25 heeft een ccNc infotainmentsysteem en de pre-facelift is een Gen5W infotainmentsysteem)

De update die je hebt geinstalleerd is dus dezelfde versie die je al had.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Hallo Vrienden

Je hebt de laatste versie voor de pre-facelift, de update van 2024-08-08 (met daarin softwareversie 24-07-26).
Naar ik begrijp komt volgende week een nieuwe update.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Vorig jaar waren de zomerbanden versleten na 75000 km. Toen meteen winterbanden op de bestaande set velgen laten zetten. Nu weer tijd voor zomerbanden en heb meteen een mooie set velgen hier voor gekocht. Ben er blij moet ik zeggen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DT8voiHq5Uch5zXCEgwAsdc-CTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2UWCdKdUpD2DcxYQ3pKWxXVb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Mister I schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:23:
Vorig jaar waren de zomerbanden versleten na 75000 km. Toen meteen winterbanden op de bestaande set velgen laten zetten. Nu weer tijd voor zomerbanden en heb meteen een mooie set velgen hier voor gekocht. Ben er blij moet ik zeggen :)

[Afbeelding]
Mooie velgen. Welke zijn dit?

Lijkt op de Kia Rebel velgen, maar die zijn zo achterlijk duur. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Bitaktus19 op 09-04-2025 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Bitaktus19 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:24:
[...]

Mooie velgen. Welke zijn dit?

Lijkt op de Kia Rebel velgen, maar die zijn zo achterlijk duur. 8)7
Ja volgens mij zijn ze dat ook alleen heb ik verder gezocht naar welk merk het is. En toen kwam ik uit bij GMP Italia - Rebel.
En die zijn een stuk betaalbaarder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Mister I schreef op woensdag 9 april 2025 @ 14:47:
[...]

Ja volgens mij zijn ze dat ook alleen heb ik verder gezocht naar welk merk het is. En toen kwam ik uit bij GMP Italia - Rebel.
En die zijn een stuk betaalbaarder :)
Dat hebben wij ook met onze e-Soul gehad. Heb overwogen de standaard 17 inch te vervangen voor de mooiere 18 inch Matisse. Bij de dealer €1259 (zonder banden).

Bij de eerste de beste velgenshop €759.

Kia gebruikt vaak GMP velgen, dus rondshoppen helpt. Desnoods alleen via de dealer even een setje van 4 Kia centrale doppen, of hoe die dingen ook heten, erbij kopen of kijken of die van de vorige velgen overgezet kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

MooDyBLueS schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:22:
[...]

Dat hebben wij ook met onze e-Soul gehad. Heb overwogen de standaard 17 inch te vervangen voor de mooiere 18 inch Matisse. Bij de dealer €1259 (zonder banden).

Bij de eerste de beste velgenshop €759.

Kia gebruikt vaak GMP velgen, dus rondshoppen helpt. Desnoods alleen via de dealer even een setje van 4 Kia centrale doppen, of hoe die dingen ook heten, erbij kopen of kijken of die van de vorige velgen overgezet kunnen worden.
Nou dat dus inderdaad. Hier kond de bandenboer ook netjes de KIA naafdoppen meeleveren, dus dat was helemaal makkelijk geregeld. Scheelt een hoop zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:03
petertenboer schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:30:
[...]

Oké, dat is top!

Ik kreeg zojuist van Fastned het volgende antwoord toen ik aan gaf dat het handig zou zijn als de laadpaal dit zelf zou herkennen:

Bedankt voor je feedback!

Ik begrijp helemaal dat dit vervelend is. We zijn ons bewust van dit probleem en werken hard aan een oplossing. Het is inderdaad niet ideaal dat de laadpaal niet automatisch herkent dat de tweede auto vertrekt. We onderzoeken momenteel hoe we dit in de software kunnen aanpassen, zodat de laadpaal automatisch het volledige vermogen naar de ladende auto doorgeeft op het moment dat er nog maar één auto te laden staat.

We waarderen je geduld terwijl we aan een oplossing werken!

Mocht je hier verder nog vragen over hebben, laat het dan gerust weten 🙂️
Schan-da-lig... dat zoiets niet af fabriek wordt geleverd, ik bedoel er zijn niet oneindig veel scenario's te bedenken aan een paal met 2 aansluitingen... 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bo0bz
Alvast ter voorbereiding op de komende vakanties een set dakdragers besteld. Dit zijn de Thule WingBar Evo Black. Past perfect icm een Hapro Traxer 8.6 koffer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4VgJMZwjF1UW8i7lVAXjTos1dU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELL2UjHvnfyeVkpHwtlVEvFM.jpg?f=fotoalbum_large

Let niet op de vieze koffer en auto. Vanwege een verbouwing is er veel stof opgewaaid....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_KV9gPdD1EICu5-XjLAwUH90H0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3y4Z4mz7CVFcDX50lSQdfWkK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Bo0bz op 09-04-2025 18:02 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet19882
  • Laatst online: 16:33

[Afbeelding]
Keurig! Hoeveel inch is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Piet19882 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:09:
[...]

Keurig! Hoeveel inch is dit?
20 inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59
(jarig!)
HansAuutB schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:10:
[...]

Je hebt de laatste versie voor de pre-facelift, de update van 2024-08-08 (met daarin softwareversie 24-07-26).
Naar ik begrijp komt volgende week een nieuwe update.
Als je nu installeerd heb je wel al een nieuwe map-update volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
db I Delirium schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:25:
[...]

Als je nu installeerd heb je wel al een nieuwe map-update volgens mij.
Nee, is gewoon nog de versie EUR.17.45.50.013.632.5 van 26-7-2024.
Nog even geduld hebben....... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Solarman op 10-04-2025 10:53 ]

NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-10 12:42

[Afbeelding]
Ik heb met mijn af-fabriek 20'' Conti’s maar liefst 60.000 km gehaald. Exact dezelfde banden opnieuw gekocht. Tijdens de montage waren ze echt verbaasd dat je met een zware EV zóveel kilometers hebt kunnen rijden. En ik heb geen lichte rechtervoet! Volgens hen komen er regelmatig Tesla’s binnen waarvan de banden al na 30.000 à 35.000 km helemaal versleten zijn.

EV6 77,4kWh Plus Advanced AWD / MY23, Interstellar Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Canby schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:23:
[...]

Ik heb met mijn af-fabriek 20'' Conti’s maar liefst 60.000 km gehaald. Exact dezelfde banden opnieuw gekocht. Tijdens de montage waren ze echt verbaasd dat je met een zware EV zóveel kilometers hebt kunnen rijden. En ik heb geen lichte rechtervoet! Volgens hen komen er regelmatig Tesla’s binnen waarvan de banden al na 30.000 à 35.000 km helemaal versleten zijn.
Kan me voorstellen dat de AWD je wel helpt. Minder stress voor de achterbanden dan bij een RWD (van welk merk dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:14
[...]

Mijn vanaf fabriek afgemonteerde Nexen's waren toch echt wel bijna op de 1.6mm blokjes na 40.000km. Kon het goed merken met de RWD air die we hebben dat je echt minder grip had. We hebben ook geen winterbanden. De voorbanden daarin tegen kunnen nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canby
Bitaktus19 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:48:
[...]

Kan me voorstellen dat de AWD je wel helpt. Minder stress voor de achterbanden dan bij een RWD (van welk merk dan ook).
Wie weet, maar ik rijd eigenlijk zelden in de Sport-stand – hooguit 15% van de tijd. Meestal gebruik ik de Normaal-stand, en nooit Eco. Wat de banden betreft: de achterbanden waren inderdaad meer versleten. Achter had ik nog zo’n 1,7 mm profiel over, voor ongeveer 2,1 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
[...]

Dit is al vaker voorbijgekomen ook in artikelen van autonieuws sites. Wij hebben een e-Soul al 4 jaar en daar zitten nu ook al 55.000 km Michelin e-Primacy banden onder. En nog niet in de buurt van vervanging. Laatste keer dat ik ze checkte hadden ze 3,5mm profiel nog.

Tesla's gaan inderdaad harder met hun banden om, dat heeft 4 redenen is gebleken:
1. Tesla's rijden geforceerd op maximale regen, regen is ook gewoon (stevig) remmen en slijt de banden dus harder dan lift&coast
2. Tesla's hebben 2 standen (3 als je een Performance hebt): Chill en Standard acceleratie. Chill is wat je eigenlijk wilt als je gewoon normaal wilt rijden, maar is feller dan de Normal stand in de EV6. Standard is erg nerveus. En dat zeg ik als oud-Model 3 Highland rijder.
3. Tesla's hebben flink hogere bandenspanning. Mijn RWD met 19" moest naar 2,9 bar opgepompt worden. Hogere bandenspanning is zuiniger, maar daardoor slijten banden ook harder.
4. Tesla rijders denken vaker dan gemiddeld dat ze Max Verstappen zijn en de A2 Circuit Park Zandvoort is.

Tesla's zijn relatief licht, en de bandenmaat is ook gewoon normaal. Sterker nog: de Model 3 RWD Highland die we hadden was op een paar kg na even zwaar (of licht) als onze e-Soul 64 kWh, een stuk compactere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
happy killer schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:50:
[...]

Mijn vanaf fabriek afgemonteerde Nexen's waren toch echt wel bijna op de 1.6mm blokjes na 40.000km. Kon het goed merken met de RWD air die we hebben dat je echt minder grip had. We hebben ook geen winterbanden. De voorbanden daarin tegen kunnen nog even mee.
Nexen hadden we ook onder onze e-Soul en ik kan niet anders dan zeggen dat dat troep is. We waren de eerste herfst gewoon soms bang met hoe die zich gedroegen. Uiteindelijk vervroegd gekozen om Michelin Primacy's rondom te leggen en dat heeft ons weer vertrouwen in het rijden in suboptimale omstandigheden gegeven. Dusdanig dat ik gewoon op de zomerbanden doorrijd in de winter als particulier berijder, voor die paar weken per jaar dat winterbanden écht beter zijn rijd ik wel een stuk rustiger en nog meer anticiperend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Canby schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:43:
[...]

Wie weet, maar ik rijd eigenlijk zelden in de Sport-stand – hooguit 15% van de tijd. Meestal gebruik ik de Normaal-stand, en nooit Eco. Wat de banden betreft: de achterbanden waren inderdaad meer versleten. Achter had ik nog zo’n 1,7 mm profiel over, voor ongeveer 2,1 mm.
Ik heb ook de AWD en moet eerlijk zeggen dat het mij weinig uitmaakte of ik een RWD of AWD zou kopen, in die zin dat ik dusdanig graag van mijn Tesla Model 3 af wou dat de combinatie van inruil + uitvoering EV6 voor mij belangrijker was.

Mijn eisen waren: GT-Line, niet meer dan 80.000 km, rood of blauw. Uiteindelijk een GT-Line 52.000 km 2022 rood gevonden in AWD vorm.

De AWD is in Sport-stand echt bespottelijk snel, maar ook erg nerveus, het verbruik is flink hoger en de banden zullen sneller slijten. Omdat ik van nature een erg rustige rijder ben rijd ik juist meest van tijd in Eco. Snel zat. Dus ja, die voorste motor sleep ik nutteloos mee en ik betaal iets van €8/mnd onnodig mrb meer. :P

Overigens een tip voor alle AWD rijders: in i-Pedal forceert de auto het gebruik van AWD en rijd je dus altijd met beide motoren, ongeacht Eco/Normal/Sport. Nu vind ik level 1 regen zelf sowieso fijner, maar iets om rekening mee te houden dus. Zelfs in cruise control blijven in i-Pedal de beide motoren actief. Zet je hem echter eerst in level 3 regen, dan niet. Gekke keuze van Kia, maar goed.

Nog een vraagje hierover: de auto ligt rondom op Michelin Primacy 4 banden. Prima banden, maar vanuit de voorkant merk ik wel dat de banden wat veel geluid maken en dat lijkt harder te zijn als ik ze na een paar weken weer oppomp tot 2,7 bar en tijdens het rijden ze tot 2,9-3,0 bar stijgen.

Nu hebben EV banden zoals de e-Primacy of van welk merk dan ook altijd zo'n geluidsreducerende schuimlaag in de band. Wij hebben ook bij onze e-Soul van Nexen naar e-Primacy wel een geluidsreductie gemerkt, maar dat was ook van B-merk naar A-merk. Zijn er mensen die ervaring hebben van een A-merk niet-EV band naar een A-merk EV-band op de EV6?

Want dat bijgeluid is eigenlijk het enige waar ik me een klein beetje aan erger, de rest van de auto is echt perfect. Nou ja, het verbruik mag wat minder, maar goed. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bo0bz
@MooDyBLueS geen ervaring maar hier onder de EV6 liggen Continental PremiumContact 6 255/45 R20 105H XL  FR  EVc banden. Ik erger me niet aan rol geluiden van de banden. Ik hoor eerder de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
Bo0bz schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:25:
@MooDyBLueS geen ervaring maar hier onder de EV6 liggen Continental PremiumContact 6 255/45 R20 105H XL  FR  EVc banden. Ik erger me niet aan rol geluiden van de banden. Ik hoor eerder de wind.
Ik heb hetzelfde met Continental AllSeasonContact 2 in maat 19 inch. Hoor eerder de wind dan de banden.
Ik merkte wel verschil tussen Continental AllSeasonContact 1 en Continental AllSeasonContact 2.
De dealer had per ongeluk Continental AllSeasonContact 1 eronder gelegd bij aflevering, maar dit moest Continental AllSeasonContact 2 zijn. Na een paar weken zijn de banden gewisseld en ik merkte duidelijk verschil in hoe de band aanvoelt op de weg. De Continental AllSeasonContact 2 zijn echt een stuk beter. Het rijdt fijner op de een of andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-10 11:05
Canby schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:43:
[...]

AWD is altijd actief tot 25km/h, ook in eco of normal. Bij stevig remmen wordt de voorste motor ook ingeschakeld om te regenereren. Dit zal er wel voor zorgen dat de bandenslijtage bij een AWD wat gelijkwaardiger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canby
Sander-B schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:49:
[...]

AWD is altijd actief tot 25km/h, ook in eco of normal. Bij stevig remmen wordt de voorste motor ook ingeschakeld om te regenereren. Dit zal er wel voor zorgen dat de bandenslijtage bij een AWD wat gelijkwaardiger is.
De KIA-dealer heeft me verteld dat de auto in de Eco-stand altijd achterwielaandrijving (RWD) heeft, in de Normal-stand afhankelijk van hoe hard je accelereert, en in de Sport-stand altijd vierwielaandrijving (AWD).

En het is niet iets waar ik me veel zorgen over maak...
De auto rijdt comfortabel, en dat is wat het belangrijkst is.

[ Voor 9% gewijzigd door Canby op 11-04-2025 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:30
MooDyBLueS schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:10:
[...]
2. Tesla's hebben 2 standen (3 als je een Performance hebt): Chill en Standard acceleratie. Chill is wat je eigenlijk wilt als je gewoon normaal wilt rijden, maar is feller dan de Normal stand in de EV6. Standard is erg nerveus. En dat zeg ik als oud-Model 3 Highland rijder.
Grappig: op dit moment rijd ik zakelijk nog een Model 3 LR AWD (2021, dus geen Highland) die vrijwel altijd in Chill staat. Normal vind ik veel te zenuwachtig rijden. De EV6 AWD die ik prive heb, rijd ik in Eco. En die stand vind ik vergelijkbaar met de chill in de Model 3. Normal in de EV6 is in mijn beleving duidelijk feller dan chill, maar wel minder fel dan normal in de Model 3.

Als de trailermode inschakelt in de EV6 rijdt hij trouwens altijd met AWD. Helemaal prima als ik met de caravan of aanhanger op stap ben.

Over de banden: ik rijd de EV6 doorgaans met 4-seizoenen banden. Dat zijn de Hankook KINERGY 4S2 X H750A 235/55 R19 105W. Fijne en stille banden! Met nat weer ook duidelijk meer grip dan de Nexen Nfera Sport die ik van Kia af af fabriek gekregen heb. Omdat ik die Nexen wielset ook nog heb liggen ga ik die binnenkort denk ik weer onder de auto doen. Afgelopen zomer had ik dat niet gedaan. Eens kijken hoe dat bevalt of dat ik toch weer snel terugwissel naar de Hankook wielset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Weet iemand het volgende: ik heb gisteren de auto volgeladen tot 100% en de auto stond vandaag nog aan de lader omdat ik thuis werk en ineens zie ik via de egmp-bluelink widget dat de auto nu op 98% staat. Ik heb er niet mee gerereden, niks gestart, etc. Alleen hangt hij aan de lader die volgens diens app ook niks meer heeft gedaan sinds hij gisteren tot 100% laadde.

Nu vind ik 2% verlies wel heel veel in nog niet eens 24 uur (gisteren om 17u was de auto vol).

Normaal haalde ik de auto ook van de lader vrij vlot en rijd ik normaal ook al sneller weer een rit, maar toch ben ik benieuwd of dit een bekend probleem is met aan de lader laten hangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Auto is aan het kalibreren. Ik heb mijn EV6 in de nacht eens gevolgd. 3-4% verschil kan zomaar voorkomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

MooDyBLueS schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:07:
Weet iemand het volgende: ik heb gisteren de auto volgeladen tot 100% en de auto stond vandaag nog aan de lader omdat ik thuis werk en ineens zie ik via de egmp-bluelink widget dat de auto nu op 98% staat. Ik heb er niet mee gerereden, niks gestart, etc. Alleen hangt hij aan de lader die volgens diens app ook niks meer heeft gedaan sinds hij gisteren tot 100% laadde.

Nu vind ik 2% verlies wel heel veel in nog niet eens 24 uur (gisteren om 17u was de auto vol).

Normaal haalde ik de auto ook van de lader vrij vlot en rijd ik normaal ook al sneller weer een rit, maar toch ben ik benieuwd of dit een bekend probleem is met aan de lader laten hangen?
Temp verschil was ook best groot, en een warmere accu heeft nu eenmaal meer capaciteit dan een koudere accu. Dus lijkt me niet heel erg alarmerend :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
king_dude schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:17:
Auto is aan het kalibreren. Ik heb mijn EV6 in de nacht eens gevolgd. 3-4% verschil kan zomaar voorkomen
Aha, dat wist ik niet, thanks. In hoeverre sluit dat aan met wat ik ook 1x heb gehad dat hij op 99% zit en dan heel langzaam blijft druppelladen voor wel 2-3 uur lang?

Ik begreep destijds dat dat ook een vorm van kalibratie is, dus beide kunnen voorkomen begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Atlas schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:23:
[...]

Temp verschil was ook best groot, en een warmere accu heeft nu eenmaal meer capaciteit dan een koudere accu. Dus lijkt me niet heel erg alarmerend :)
Goed punt, had ik me niet gerealiseerd. in ieder geval goed om te weten dat het niet alarmerend is.

Was meer omdat hij nu aan de lader hangt en ik me niet kon herinneren dat wanneer ik hem eerder van de lader haalde hij ook zo 'snel' een paar procent verloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Vandaag weer mijn EV6 opgehaald. Stond stil vanaf 6 maart vanwege ICCU. Toch ff weg geweest. Voelt toch snel weer vertrouwd al was de polstar 2 ook niet verkeerd. Helaas voor de andere nog EV6's die ook stonden te wachten was we maar 1 ICCU geleverd.
Ik heb nu de ICCU update gekregen, hopelijk dat het werkt en een update voor de draaischijf DNR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
De Ideale Man schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:59:
Vandaag weer mijn EV6 opgehaald. Stond stil vanaf 6 maart vanwege ICCU. Toch ff weg geweest. Voelt toch snel weer vertrouwd al was de polstar 2 ook niet verkeerd. Helaas voor de andere nog EV6's die ook stonden te wachten was we maar 1 ICCU geleverd.
Ik heb nu de ICCU update gekregen, hopelijk dat het werkt en een update voor de draaischijf DNR
Update draaischijf? Waarom/voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bula
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-10 21:07
PrimaBB schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:33:
[...]

Officieel geen wisser model voor de EV6, maar goed alternatief voor de amper/niet verkrijgbare BoschAR892S
Voor de liefhebbers; Autodoc heeft de AR892S weer op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
HansAuutB schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:51:
[...]

Update draaischijf? Waarom/voor?
Was een verbetering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
Ik heb gisteren de OTA update notificatie gekregen. Vanwege een kort ritje van maar 10 minuten heb ik op uitstellen gedrukt. Hoe lang duurt eigenlijk een OTA update en moet ik daarvoor rijden of in de auto zitten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:30
Bo0bz schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 06:46:
Ik heb gisteren de OTA update notificatie gekregen. Vanwege een kort ritje van maar 10 minuten heb ik op uitstellen gedrukt. Hoe lang duurt eigenlijk een OTA update en moet ik daarvoor rijden of in de auto zitten?
Heb het nooit met een timer bijgehouden, maar ze duren best lang. Je hoeft er iig niet voor in de auto te (blijven) zitten (en dus ook niet te rijden :+).

Update van mijn auto: paar weken terug was telkens de 12v accu om de haverklap leeg. Auto voor teruggebracht, accu vervangen en nog steeds hetzelfde probleem. Een of andere weerstand van de achterklep laten aanpassen, maar helaas, weer lege 12v accu. Daarna auto paar dagen bij de dealer moeten laten voor onderzoek. Na 3 dagen auto weer opgehaald, ze hebben nu de communicatie module voor Kia Connect en dergelijke uitgezet. Het probleem van de 12v accu lijkt daarmee verholpen, dus volgende week afspraak maken om die module te laten vervangen. Die lijkt namelijk het probleem te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Vandaag voor t eerst na laden range > 500 in beeld.
Toch wel vet op de een of andere manier :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLu4RJjjdRZDJtwyUeliFjjM4lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5nfeywFjqDOCJgPajS7fDUI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Betekent dat de nieuwe Gen5w software uit is of heb je een MY25?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
Ik heb al tig x geprobeerd die update via USB te laden, steeds dezelfde fout, iets met corrupte bestanden. OTA update staat sinds een week aan, geen melding gezien, mijn vrouw die de afgelopen 2 dagen met de auto gereden heeft is zich ook van geen kwaad bewust. Net de auto ff aangezet, geen melding maar na nog een x naar ‘t sw scherm plotseling ‘t scherm dat ik ook zag als hij aan de USB update begon. En dat zonder USB stick. Wie weet gaat ‘t nu dus gebeuren….. MY25 idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blb4
Tomba schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:24:
[...]

@Bo0bz heeft een MY25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Tomba schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:24:
[...]

Ik heb inderdaad een MY25. Ik heb nog geen verschillen kunnen ontdekken in het entertainment systeem. Volgens mij is dit niet de allernieuwste firmware?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Kn5OksmxiAJcjY434Low1Cbqb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IR82uCT4eOdLpqkHz14up2B3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Bo0bz op 12-04-2025 19:43 ]

Pagina: 1 ... 427 ... 450 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic