Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:57
Oké, afgelopen maandag de auto laten ophalen en naar de garage brengen omdat de accu leeg is. Daar gisteren de auto opgehaald, nu loop ik net naar de auto en is de accu weer leeg. Gisteren vertelde zij mij dat de accu vervangen is, dus ik heb wat moeite om te geloven dat dat daadwerkelijk gedaan is... of heb ik echt pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Wiliyama schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:59:
[...]
at is bekend. Ik ken mensen die een boete kregen omdat de parkeerschijf niet 3 talig was. Dat is verplicht. Ook omdat de parkeerschijf paars verkleurd was door de zon. Hij moet blau zijn ...pfff...
Om de vraag te beantwoorden waarom de blauwe 'E-auto' sticker?:
Elke Duitse e-auto of plug-in hybride heeft een 'E' als laatste letter op de kentekenplaat. Je mag dan bijvoorbeeld in een aantal Duitse plaatsen tijdelijk gratis naast de weg parkeren. Voorbeeld: In de binnenstad van Aken geldt nu een maximale parkeertijd van 1 uur à 3€/uur.
E-autos, of buitenlandse Autos met blauwe Sticker en parkeerschijf mogen 2 uur gratis parkeren naast de weg. Niet in parkeer garages. Huer nog meer info: https://magazin.insta-dri...enlos-parken-deutschland/
[…]
Maar voor steden die niet in die link staan hoe kom je er dan achter wat de regels zijn?
En; als je niet gratis wil parkeren heb je zo’n ding helemaal niet nodig toch? Vind het persoonlijk doodzonde om zo’n lelijke sticker mijn auto te laten verpesten ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-10 10:15
Tomba schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:00:
[...]

Maar voor steden die niet in die link staan hoe kom je er dan achter wat de regels zijn?
En; als je niet gratis wil parkeren heb je zo’n ding helemaal niet nodig toch? Vind het persoonlijk doodzonde om zo’n lelijke sticker mijn auto te laten verpesten ;)
Daarom leg ik hem achter de voorruit samen met de parkeerschijf alleen als ik hem nodig heb .Dan hoeft de parkeerwachter maar 1x te lopen.
Verder denk ik dat Google wel antwoord geeft als je naar een bepaalde stad wil gaan. In Aken staat het ook meestal verdekt aangegeven op de parkeermeters. Ook zie je auto's met 'E' nummerplaat bij betaald parkeren staan zonder parkeerkaart maar met blauwe parkeerschijf. Iets omslachtig maar scheelt soms wel 6€ binnen 60 to 89 minuten.

[ Voor 17% gewijzigd door Wiliyama op 21-03-2025 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:45
sn0x0r schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:27:
Oké, afgelopen maandag de auto laten ophalen en naar de garage brengen omdat de accu leeg is. Daar gisteren de auto opgehaald, nu loop ik net naar de auto en is de accu weer leeg. Gisteren vertelde zij mij dat de accu vervangen is, dus ik heb wat moeite om te geloven dat dat daadwerkelijk gedaan is... of heb ik echt pech?
Als je ICCU stuk is heb je hele erge pech.

Een kapotte ICCU laadt de 12V niet meer bij. Dan helpt zelfs het plaatsen van een nieuwe niet.

Zou wel slecht zijn als ze dit niet hebben geconstateerd bij de garage. Gezien dit een veelvoorkomend probleem is.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-10 15:14
Ik heb de laatste tijd veel last van dat als we de auto starten en op bevestigen drukken in het entertainment scherm dat deze niet weg gaat. Ook als je gaat rijden blijft hij staan. Via de knoppen wisselen naar bijvoorbeeld de kaart zorgt dat het weggaat en niet terugkomt. Meer mensen deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:56
Hier vandaag ook helaas weer* een lege 12V accu. Dit keer had de auto 4 dagen stil gestaan, de vorige keer 1,5 week. SoC van de HV batterij was 90%.
A.s. maandag laat ik de accu doormeten. Ik ben benieuwd of de accu inderdaad slecht is of dat er toch een andere reden is (ICCU)…

* Franciesco in "Het grote Kia EV6 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:25
happy killer schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:28:
Ik heb de laatste tijd veel last van dat als we de auto starten en op bevestigen drukken in het entertainment scherm dat deze niet weg gaat. Ook als je gaat rijden blijft hij staan. Via de knoppen wisselen naar bijvoorbeeld de kaart zorgt dat het weggaat en niet terugkomt. Meer mensen deze problemen?
Heb je de infotainment al gereset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:57
PrimaBB schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:02:
[...]

Als je ICCU stuk is heb je hele erge pech.

Een kapotte ICCU laadt de 12V niet meer bij. Dan helpt zelfs het plaatsen van een nieuwe niet.

Zou wel slecht zijn als ze dit niet hebben geconstateerd bij de garage. Gezien dit een veelvoorkomend probleem is.
Die was het vooralsnog niet. Ze vermoeden nu lekstroom, hij had het erover met de achterklep dat daar iets van een zekering was en dat het verbruik 0.16 was, maar dat het nu op de multimeter 0.01 was (heb de foto gezien). Daarna de auto meegenomen. We gaan het zien... dat de accu echt vervangen was zonder enige twijfel is herhaaldelijk gezegd, maar blijf het raar vinden dat je dat aan de schroeven waarmee de accu vastzit niet ziet, want die waren nog op exact dezelfde wijze stoffig. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
Franciesco schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:37:
Hier vandaag ook helaas weer* een lege 12V accu. Dit keer had de auto 4 dagen stil gestaan, de vorige keer 1,5 week. SoC van de HV batterij was 90%.
A.s. maandag laat ik de accu doormeten. Ik ben benieuwd of de accu inderdaad slecht is of dat er toch een andere reden is (ICCU)…

Dat is balen.

Ik had vorige week bij mijn bandenboer hetzelfde.
Weer aangezwengeld + bijgeladen.

Mijn dashcam met parkeerfunctie (wel met 12V beveiliging) + active subwoofer gewoon aangesloten gelaten.

Sindsdien houdt ik wel mijn 12V wat beter in de gaten met de BM2 monitor.
Te zien is dat de ICCU inkikt zo rond de 12.25V. Ook bij dagenlange stilstand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T42zhLuWN9B63eO4_c_Q5szlOSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cOTau1vdry6V6lyzcaLianZx.png?f=fotoalbum_large

Ter vergelijking hieronder de Kia SoC monitoring (via bluelinky) met bij de dip het moment van mijn bandenwissel. De BM2 heb ik dus vlak na de bandenwissel geplaatst.
Te zien is dat er dus geen updates van de 12V gegeven wordt als de auto uitstaat. De BM2 monitor laat een realistischer beeld zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jP1V7ZJKfsT294qocJVleGBM7-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3dHLa1GIL1t1R2AQp79xkMh.jpg?f=fotoalbum_large

En hieronder de 12V ontladingstabel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tncu79PAPTLy2ultkJh_fCsxfVU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jyQ643rQmXArLiQyhPodsx4t.png?f=user_large

Hoewel de BM2 van mening is dat bij 12.28V slechts een SoC van 51% is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWG02-_Kh6KOgGUcwkK7aKARcb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOzhont7tszQZDq0dpNauP3v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door PrimaBB op 21-03-2025 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:21
happy killer schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:28:
Jep.

Gaat ook nooit meer automatisch naar Android Auto terwijl dat eerst wel was. Is zo sinds de laatste updates zijn gedaan in de garage bij een beurt.

Zo irritant ook dat het zo megatraag is. Stap je in, oh staat nog op profiel van mijn vrouw... Even wisselen. Sta je dan een minuut of langer te wachten alsof je een pc uit de jaren 90 moet opstarten.

En nee 1 en 2 instellen op beide profielen werkt niet. For some reason raakt het hele systeem dan door elkaar. Dan klopt na een paar dagen tot weken geen inkele stoel instelling meer.

[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 22-03-2025 09:22 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 00:47
Phusebox schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 09:19:
[...]

Jep.

Gaat ook nooit meer automatisch naar Android Auto terwijl dat eerst wel was. Is zo sinds de laatste updates zijn gedaan in de garage bij een beurt.

Zo irritant ook dat het zo megatraag is. Stap je in, oh staat nog op profiel van mijn vrouw... Even wisselen. Sta je dan een minuut of langer te wachten alsof je een pc uit de jaren 90 moet opstarten.

En nee 1 en 2 instellen op beide profielen werkt niet. For some reason raakt het hele systeem dan door elkaar. Dan klopt na een paar dagen tot weken geen inkele stoel instelling meer.
Je kunt/moet op je telefoon instellen dat AA automatisch moet opstarten.

Je kunt ook een sneltoets programmeren om AA op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
FCTW schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:55:
[...]

Je kunt/moet op je telefoon instellen dat AA automatisch moet opstarten.

Je kunt ook een sneltoets programmeren om AA op te starten.
Zoals ik al zei, altijd zo geweest maar nu niet meer. Niks veranderd op mijn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:24

d0s

sssst

Phusebox schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:58:
[...]

Zoals ik al zei, altijd zo geweest maar nu niet meer. Niks veranderd op mijn telefoon
Je zou toch de instellingen nog eens na kunnen lopen ;-) was bij mij de oplossing (schuifje uit en aan zetten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erdeke
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:07
erdeke schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:52:
[...]

Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat ze bij deze dealer hun klanten niet serieus nemen. Twee jaar geleden toen ik op zoek was naar een nieuwe auto ben iik bij deze dealer, die dicht bij mijn huis zit geweest. Goed gesprek gehad met de verkoper en gevraagd om een proefrit in een EV6 GT. Die hadden ze (begrijpelijk) op dat moment niet, maar er zou er die maand 1 binnen komen en dan zouden ze me bellen. Twee maanden later nog niets gehoord, dus maar weer even langs gegaan. De verwachtte demo was vertraagd, maar zou er een maand later toch echt zijn. Ik zou gebeld worden. Bijna twee maanden later weer eens langs gegaan en zelfde verhaal. Uiteindelijk ben ik zelf gaan zoeken naar een dealer met de GT als demo. Werd daar prima ontvangen en omdat ik teleurgesteld was over het uitblijven van contact vanuit mijn voorkeursdealer heb ik de auto daar besteld. Als de voorkeursdealer het iets anders aan had gepakt, bijvoorbeeld gewoon netjes op tijd laten weten dat de demo er nog niet is, of hadden ze gezegd 'wij kunnen u op dit moment niet proef laten rijden, maar bij Kia .... staat er een demo. Wij kunnen niet voor u regelen om daar proef te rijden, maar als u zelf een afspraak maakt...' Dan had ik dat gedaan en dan had ik waarschijnlijk daar teruggekeerd om de auto te bestellen.

Vervolgens kom ik met mijn auto met pech te staan en denk ik laat ik hem toch maar naar mijn voorkeursdealer dicht bij huis laten brengen. Dan wordt je daar na 1,5 uur op een sleepdienst gewacht te hebben ontvangen met de uiterst vriendelijke opmerking 'deze auto is hier niet bekend'. Daar win je niet echt klanten mee. Een andere benadering waarmee je wel klanten scoort is; 'wat vervelend dat uw auto defect is, heeft u lang moeten wachten op de sleepdienst? Ik zie dat de auto hier niet bekend is, dus wat fijn dat u voor ons gekozen heeft. Wij gaan uiteraard ons best doen om uw auto zo snel mogelijk weer in orde te maken'. Dan had ik gedacht, jammer van de teleurstelling bij de verkoop, maar toch blij dat ik voor deze dealer gekozen heb...
Gisteren contact gehad met de dealer. Dit keer werd ik een stuk vriendelijker te woord gestaan. De diagnose is gesteld en het is inderdaad de ICCU die overleden is. Het onderdeel is besteld, maar de dealer weet niet wanneer hij deze zal ontvangen maar denk binnen een paar weken. Hij heeft wel aangegeven dat ze hem direct gaan monteren zodra die binnen is, zodat er niet nog langer gaat duren door het wachten op een plekje in de werkplaats.

Op de vraag of de nieuwe ICCU ook een gemodificeerde versie is, waarbij het probleem niet meer moet voorkomen gaf hij aan niet te weten of dat het geval is.

De leenauto die ik had is door de Leasemaatschappij inmiddels omgeruild voor een EV6, dus voorlopig kan ik weer prima rondrijden in afwachting van de reparatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
d0s schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:07:
[...]

Je zou toch de instellingen nog eens na kunnen lopen ;-) was bij mij de oplossing (schuifje uit en aan zetten)
Heb ik gedaan. Staat nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 00:47
Phusebox schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:01:
[...]

Heb ik gedaan. Staat nog goed.
Schuifje uit en aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:11
Welke ODB dongels gebruiken jullie? Ik ga as zomer met de EV6 Standard Range naar Oostenrijk en wil dan toch stiekem graag een ODB Dongle gebruiken (en voor de leuke nerd stats uiteraard).

Ik lees 1 reactie over de vgate iCar Pro OBD2 Bluetooth 4.0 (BLE) maar kan verder niets vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:29

Harrie van Til

Doe maar blauw

Card Nox schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:18:
Welke ODB dongels gebruiken jullie? Ik ga as zomer met de EV6 Standard Range naar Oostenrijk en wil dan toch stiekem graag een ODB Dongle gebruiken (en voor de leuke nerd stats uiteraard).

Ik lees 1 reactie over de vgate iCar Pro OBD2 Bluetooth 4.0 (BLE) maar kan verder niets vinden.
Veepeak OBDCheck BLE Bluetooth... https://www.amazon.nl/dp/B073XKQQQW?ref=ppx_pop_mob_ap_share

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:15
Ik heb deze: ScanTool 427201 OBDLink LX Bluetooth, maar heb 'm in '22 gekocht voor gebruik met CarScanner, naar aanleiding van het YouTube kanaal van TeslaBjorn, maar maak geen gebruik van ABRP met OBD dongle, dus weet niet of 'ie daarvoor geschikt is.
Hij is inmiddels wel een kleine 50% duurder geworden bij Amazon, ik kocht 'm voor ~75 euro, hij is nu 119 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Peter-036 op 23-03-2025 18:41 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
erdeke schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 20:37:
[...]

Gisteren contact gehad met de dealer. Dit keer werd ik een stuk vriendelijker te woord gestaan. De diagnose is gesteld en het is inderdaad de ICCU die overleden is. Het onderdeel is besteld, maar de dealer weet niet wanneer hij deze zal ontvangen maar denk binnen een paar weken. Hij heeft wel aangegeven dat ze hem direct gaan monteren zodra die binnen is, zodat er niet nog langer gaat duren door het wachten op een plekje in de werkplaats.

Op de vraag of de nieuwe ICCU ook een gemodificeerde versie is, waarbij het probleem niet meer moet voorkomen gaf hij aan niet te weten of dat het geval is.

De leenauto die ik had is door de Leasemaatschappij inmiddels omgeruild voor een EV6, dus voorlopig kan ik weer prima rondrijden in afwachting van de reparatie.
2 weken geleden is de ICCU besteld.
Nu nog geen leverdatum bekend. Zal nog wel ff duren ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Card Nox schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:18:

vLinker iCar Pro 2S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJBIikis15V3VfEoOwJDRcXEHoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MU5HXBqqjO2M9ahRrNU9bJYo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou ook een schakelaar erbij bestellen. Dan kan het klepje dicht

[ Voor 6% gewijzigd door De Ideale Man op 23-03-2025 22:47 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik gebruik sinds kort dit script/deze app van Github voor iPhones en blijkbaar was ik de eerste Europeaan met een Kia die het probeerde wat tot de nodige fouten leidde, maar ik heb een avondje met de developer heen en weer zitten dm-en en dat heeft uiteindelijk tot v0.7.0 geleid.

Geweldig, omdat je met een widget (small en medium formaat) altijd de actuele status kan zien. Zoals sommigen wel zullen weten, werkt de EV6 zich bij naar de server en daarmee de Kia app wanneer je ermee gereden hebt, maar moet je dus altijd actief de app openen, niet bijster handig.

Afbeeldingslocatie: https://bluelink.andyfase.com/images/widget_charging.png Afbeeldingslocatie: https://bluelink.andyfase.com/images/widget_home_small.png

Screenshots zijn van de website van de maker, vandaar de Ioniq 5 ipv EV6, ik ben te lui om zelf screenshots te maken. :P

Ook kan je de status van 12V batterij inzien en dat is misschien ook wel een handige met het oog op de ICCU problemen. Alleen daar komt wel een vraag van mij om de hoek kijken: gisteren stond mijn 12V accu op 86%, vandaag 2 ritten van ±35 min achter de rug en nu staat hij op 83%. Is dat nog binnen de marges? Of anders gezegd: vanaf wanneer moet ik me wellicht zorgen maken of gaan denken aan (preventief) de accu vervangen?

Nog een kleine tip over de widget/app: er zit een optie in om "remote refresh" te enablen, maar daar wordt voor gewaarschuwd omdat hij dan actief contact gaat zoeken periodiek en dat is belastender op de 12V accu. Ik zie er zelf ook geen meerwaarde in, want elke keer dat je gereden hebt stuurt de auto sowieso de laatste status naar de server en daarmee de Kia app en dus ook deze widget, die leest zonder remote refresh namelijk net als de Kia app ook gewoon de serverstatus uit. Maar je kan altijd handmatig refreshen net als in de Kia app zelf.

Tip 2: heb je meer dan 1 Kia (zoals wij) met Kia Connect, dan moet je de volledige VIN van de auto invullen die je op deze manier uit wilt lezen.

Verder kort nog wat andere mooie mogelijkheden: Siri support, lock screen widgets, automations, remote airco starten, etc. Ik ben er blij mee, heb de Kia app niet meer aan hoeven raken sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bij mijn auto is dat updaten naar de server toe erg wispelturig, zou je weinig aan hebben lijkt me. Hij update 1x per dag ofzo. Zelfs als ik er een flink stuk mee heb gereden, geparkeerd en afgesloten dan is er vaak geen enkele update, zelfs 10u later niet.

Zorgen over de 12V zou ik me gaan maken als hi zoals bij mij destijds regelmatig onder de 50% zit en langere tijd blijft.

De ICCU zie je niet echt aankomen, dat kan op een dag gebeurt zijn, van volle 12V naar lege omdat de ICCU stuk is.

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 24-03-2025 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-10 06:23
Tomba schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:00:
[...]

Ik plak voor die 3 of 4 keer per jaar de sticker met met 2 strookjes plakband op het raam naast de spiegel en haal hem bij terugkomst weer eraf, ga niet met zo'n grote lelijke sticker rondrijden.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
marc4547 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 06:35:
[...]

Ik plak voor die 3 of 4 keer per jaar de sticker met met 2 strookjes plakband op het raam naast de spiegel en haal hem bij terugkomst weer eraf, ga niet met zo'n grote lelijke sticker rondrijden.
Bij de sticker heb ik z'n hoesje gekocht €5 die heeft een plakrand en is ook rond. Kan ik er zo opplakken en weer eraf halen. Doen ik voor alle stickers. Werkt erg fijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-10 12:23
Iccu problemen zijn niet alleen bij Kia hardnekkig. De auto's van Stellantis (Peugeot, Opel, Citroën) hebben er ook last van en Radar gaat besteed hier nu aandacht aan. Veel klanten daar waren al buiten de twee jaar garantie en dat is nu opgerekt naar 4 jaar. Ik zie maar 1 belangrijk verschil met Kia: hier zit het nog in de garantie. Vanavond komt het in de uitzending bij Radar.

https://www.ad.nl/auto/el...-er-aan-de-hand~aa9ecd92/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:25

The Wizard

Moderator Mobile
MooDyBLueS schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:48:

Ook kan je de status van 12V batterij inzien en dat is misschien ook wel een handige met het oog op de ICCU problemen. Alleen daar komt wel een vraag van mij om de hoek kijken: gisteren stond mijn 12V accu op 86%, vandaag 2 ritten van ±35 min achter de rug en nu staat hij op 83%. Is dat nog binnen de marges? Of anders gezegd: vanaf wanneer moet ik me wellicht zorgen maken of gaan denken aan (preventief) de accu vervangen?
Rond de 80% ga je normaal gesproken geen/weinig verandering zien. Zaterdag nog 400 km gereden (7 uur) en bij het wegrijden was ie 83% en thuis nog steeds. Heb hem maar een paar keer rond de 99% gezien, voor de rest altijd tussen 75 en 87%.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 15:10
blb4 schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:51:
[...]

Niet alles kan via HA, maar een aantal zaken wel. o.a. 'Airco' aan/uit en de AC stroomlimiet op 60%/90%/100% zetten lukt mij met HA.
Hoe doe je dat dan? Welke exacte HA integratie heb je hiervoor nodig?

Ik zie met Kia evo integratie enkel een slider voor instellen max stroomsterkte. De rest is enkel uitgelezen informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Laatst online: 00:27
De Ideale Man schreef op maandag 24 maart 2025 @ 07:30:
[...]

Bij de sticker heb ik z'n hoesje gekocht €5 die heeft een plakrand en is ook rond. Kan ik er zo opplakken en weer eraf halen. Doen ik voor alle stickers. Werkt erg fijn.
heb je een linkje voor zo'n hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
The Wizard schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:42:
[...]

Rond de 80% ga je normaal gesproken geen/weinig verandering zien. Zaterdag nog 400 km gereden (7 uur) en bij het wegrijden was ie 83% en thuis nog steeds. Heb hem maar een paar keer rond de 99% gezien, voor de rest altijd tussen 75 en 87%.
Ah mooi om te horen, dat stelt me gerust. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 24 maart 2025 @ 05:45:
Bij mijn auto is dat updaten naar de server toe erg wispelturig, zou je weinig aan hebben lijkt me. Hij update 1x per dag ofzo. Zelfs als ik er een flink stuk mee heb gereden, geparkeerd en afgesloten dan is er vaak geen enkele update, zelfs 10u later niet.
Je kan dus met deze tool de remote refresh aanzetten, zoals ik het begreep gaat hij dan ook direct met de auto communiceren, wat daarnaast ook naar de server bijgewerkt wordt, maar sowieso lokaal in je app. Je kan de interval zelf aanpassen aan eens per uur, eens per 6 uur, wat je maar wilt. De developer waarschuwt alleen dat het voor je 12V accu het beste niet te vaak gebeurt.

Of handmatig bijwerken zoals ik al zei, dat zou ook gewoon moeten werken, ook in je Kia app. En zo niet, wordt het tijd om met je dealer te bellen. Wij hebben 2 Kia EV's en los van de Connect app er weleens uitligt (wat hier ook regelmatig voorbij is gekomen), is het daarnaast zo: als het werkt, werkt het.

Probeer het gewoon uit zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-10 14:50
greg-a schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:06:
[...]

heb je een linkje voor zo'n hoesje?
Je kunt ook kijken naar transparante raamfolie (statisch). Plak je de sticker op de raamfolie en klaar. Kun je de sticker erop plakken naar behoefte en simpel verwijderen.
Wel oppassen met de stickers voor tolwegen/oostenrijk/zwitserland die niet kenteken gebonden zijn (boete ivm frauderisico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-10 15:43
xxander968 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:07:
Iccu problemen zijn niet alleen bij Kia hardnekkig. De auto's van Stellantis (Peugeot, Opel, Citroën) hebben er ook last van en Radar gaat besteed hier nu aandacht aan. Veel klanten daar waren al buiten de twee jaar garantie en dat is nu opgerekt naar 4 jaar. Ik zie maar 1 belangrijk verschil met Kia: hier zit het nog in de garantie. Vanavond komt het in de uitzending bij Radar.

https://www.ad.nl/auto/el...-er-aan-de-hand~aa9ecd92/
Ik ben benieuwd welke fabrikant de ICCU van Hyundai/Kia produceert. Bij de Stellantis auto's is de boordlader van fabirkant Mahle en Stellantis is al overgestapt op een andere toeleverancier, maar daarmee lijkt het probleem nog niet verholpen te zijn volgens Autoweek.

https://www.autoweek.nl/a...aden-kun-je-dan-vergeten/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:53
Faraz schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:44:
[...]

Hoe doe je dat dan? Welke exacte HA integratie heb je hiervoor nodig?

Ik zie met Kia evo integratie enkel een slider voor instellen max stroomsterkte. De rest is enkel uitgelezen informatie.
Middels de Kia Uvo / Hyundai Bluelink integratie. Je moet hiervoor een automatisering maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZE8ym3gacjI_nna2M6sE2A1G1LY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NkBKk6kJtoBf0HKFZLpbABlq.png?f=fotoalbum_large

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De Ideale Man

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bitaktus19
Super handig als je geen zin hebt om zelf een rondje te knippen uit een stuk raamfolie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-10 17:33
Next level laden: 400 kilometer in vijf minuten.
In China kan het binnenkort met de 1000 Volt techniek.

https://electrek.co/2025/...charging-400km-5-minutes/

[ Voor 6% gewijzigd door petertenboer op 24-03-2025 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonicfreak
petertenboer schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:38:

Stond ook al op de frontpage. ;)

nieuws: BYD ontwikkelt 1000kW-laadsysteem, claimt 400km bereik na 5 minuten l...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
petertenboer schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:38:

verkeerde topic? (en oud nieuws :P nieuws: BYD ontwikkelt 1000kW-laadsysteem, claimt 400km bereik na 5 minuten l...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Franciesco schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:37:

Mijn 12V accu is doorgemeten en bleek in slechte staat. Hij is dan ook vervangen door een nieuwe. De EV6 is de eerste auto die ik ooit gehad heb waarbij de 12V accu binnen 3 jaar kapot ging…

Volgens de dealer was er (nu nog) niks mis met de ICCU. Wel bevestigde hij dat er ook bij hen diverse gevallen van een defecte ICCU bekend zijn en dat ze meerdere kapotte EV6-en hebben staan die wachten op een nieuwe ICCU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-10 22:55
Hoe zit het eigenlijk met die maart update? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

De Ideale Man schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:45:
[...]

[Afbeelding]

Ik zou ook een schakelaar erbij bestellen. Dan kan het klepje dicht
Das een andere, ik heb deze:
https://vgatemall.com/products-detail/i-80/
Daar kan het klepje gewoon mee dicht zonder 'schakelaar' (wat bedoel je daar precies mee?)

zie ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:02
Fiorano schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:47:
Die van maart 2024 bedoel je?
Die hebben we in augustus toch al gehad (als laatste).

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-10 17:33
Fiorano schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:47:
Toevallig gisteren een chat gehad met iemand van Kia connect.
De persoon in kwestie had het over half april dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-10 14:59
Zijn er hier EV6 rijders (prive) die nog iets van een vergoeding hebben gekregen van Kia m.b.t het ICCU issue? Worden de extra laadkosten (fastcharging) vergoed? Inmiddels wacht ik al 3 maanden op een nieuwe ICCU, maar nog geen enkele prognose vanuit de dealer wanneer deze vervangen gaat worden. Ik vind EV's heerlijk rijden. Maar het niet thuis kunnen laden is wel schijtirritant.

Heel toevallig heeft mijn vrouw eerder ook een Peugeot e-208 gehad welke ook issues had met de onboard charger. Deze hebben we uiteindelijk moeten wegdoen. Fijn dat er in de media nu ook eens wat aandacht voor is.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-10 15:52
sMoKeFiSh schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:47:
Zijn er hier EV6 rijders (prive) die nog iets van een vergoeding hebben gekregen van Kia m.b.t het ICCU issue? Worden de extra laadkosten (fastcharging) vergoed? Inmiddels wacht ik al 3 maanden op een nieuwe ICCU, maar nog geen enkele prognose vanuit de dealer wanneer deze vervangen gaat worden. Ik vind EV's heerlijk rijden. Maar het niet thuis kunnen laden is wel schijtirritant.

Heel toevallig heeft mijn vrouw eerder ook een Peugeot e-208 gehad welke ook issues had met de onboard charger. Deze hebben we uiteindelijk moeten wegdoen. Fijn dat er in de media nu ook eens wat aandacht voor is.
Bij Ioniq 5 gebruikers zijn er wel voorbeelden van vergoeding voor extra kosten vanwege snelladen. Zie jouwheld in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
HansAuutB schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:48:
[...]

Die van maart 2024 bedoel je?
Die hebben we in augustus toch al gehad (als laatste).
Nee, heb ooit ergens gelezen dat "we" 2 keer per jaar een update mogen verwachten. In maart en augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 09:14

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

sMoKeFiSh schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:47:

Je wacht al 3 maanden op een nieuwe ICCU en je rijd in vervangend vervoer nu??

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-10 14:59
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:36:
[...]

Je wacht al 3 maanden op een nieuwe ICCU en je rijd in vervangend vervoer nu??
Ik wacht al 3 maanden, maar rij nog in de EV6. Kan alleen maar DC laden. Dus moet een paar keer per week aan de snellader langs de snelweg.

Eerste week had ik vervangend vervoer, een Peugeot e-2008. Maar dat ding rijdt waardeloos vergeleken met de EV6.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

sMoKeFiSh schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:43:
[...]

Ik wacht al 3 maanden, maar rij nog in de EV6. Kan alleen maar DC laden. Dus moet een paar keer per week aan de snellader langs de snelweg.

Eerste week had ik vervangend vervoer, een Peugeot e-2008. Maar dat ding rijdt waardeloos vergeleken met de EV6.
Ok...
1) Mazzel dat je nog kan rijden met een defecte ICCU ( die van mij ging meteen in turtlemodus en kon niks meer )
2) Kijk maar uit dat het bij de jouwe niet gebeurd, want dan kan best gevaarlijke situaties opleveren

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Fiorano schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:31:
[...]

Nee, heb ooit ergens gelezen dat "we" 2 keer per jaar een update mogen verwachten. In maart en augustus
Welcome in the world of KIA.
KIA, de club die het lastig vindt om goed met (lever)tijden om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
petertenboer schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Toevallig gisteren een chat gehad met iemand van Kia connect.
De persoon in kwestie had het over half april dit jaar.
Oh, half april komt dus de update van najaar 2024. Eerder dan ik verwacht had >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
HansAuutB schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 20:56:
[...]

Oh, half april komt dus de update van najaar 2024. Eerder dan ik verwacht had >:)
Verwacht ook niet meer dan een simpele map update. Meer krijg je niet meer.

En aangezien ik de navigatie echt als ronduit slecht ervaren heb van Kia, biedt het mij nul meerwaarde om nog te updaten. Scheelt weer gekloot met usb sticks en gedaalde updates elke keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Top software. Kan niet eens voorbij 999 uur en 59 minuten. 😂

Happy flow developers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5nIs6FGkIzRb0bd2WITIVui8a0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0fOUrRHRq42U07nDtQ7HkBO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 26-03-2025 10:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bitaktus19
Phusebox schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:58:

Happy flow developers.

[57,800]https://tweakers.net/i/-S_kliyXbf9WmUINFB-jlS510NI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2slKBfG1R1kZyhUvlOqydEFg.jpg?f=fotoalbum_large[/IMG][/URL]

[Afbeelding]
Als dat de grootste zorg is in het leven.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Phusebox schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 07:58:

Happy flow developers.

[57,800]https://tweakers.net/i/-S_kliyXbf9WmUINFB-jlS510NI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2slKBfG1R1kZyhUvlOqydEFg.jpg?f=fotoalbum_large[/IMG][/URL]

[Afbeelding]
Je kunt het toch resetten? Dan begin je weer bij 0 en duurt het 999 uur en 59 minuten voordat je er weer tegenaan loopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sonicfreak schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:11:
[...]

Je kunt het toch resetten? Dan begin je weer bij 0 en duurt het 999 uur en 59 minuten voordat je er weer tegenaan loopt. ;)
Maar dan ben je ook je historische data kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Bitaktus19 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:47:
[...]

Als dat de grootste zorg is in het leven.... ;)
Nee maar het geeft aan wat een prutsers het zijn daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Phusebox schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:05:
[...]

Nee maar het geeft aan wat een prutsers het zijn daar.
Andere merken doen dit anders/beter? Of heb jij een uitzonderlijke behoefte?

Je kunt ook op 1 januari de teller op 0 zetten en kijken of je je hi score kunt verbeteren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bitaktus19 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:33:
[...]

Andere merken doen dit anders/beter? Of heb jij een uitzonderlijke behoefte?

Je kunt ook op 1 januari de teller op 0 zetten en kijken of je je hi score kunt verbeteren. :P
Elke andere auto die ik ooit heb gehad heeft een totaal teller die alles bij kan houden vanaf dag 0. Het feit dat je niet rekening houdt met meer dan 999 uur en 59 minuten is gewoon prutswerk. Of andere auto's dat beter doen is niet eens relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Je hebt een foto toch, dus resetten maar.
Key informatie blijft bewaard en is te benaderen via het hoofdscherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
Phusebox schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:05:
[...]

Elke andere auto die ik ooit heb gehad heeft een totaal teller die alles bij kan houden vanaf dag 0. Het feit dat je niet rekening houdt met meer dan 999 uur en 59 minuten is gewoon prutswerk. Of andere auto's dat beter doen is niet eens relevant.
Laat de negativiteit los, relax eens.. Het leven is te kort om je druk te maken over een tellertje in de auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Franciesco
Ik ben het wel eens met @Phusebox: het is gewoon en suffe softwarebeperking. Nee, het is geen ramp maar wat mij betreft weer een voorbeeld van het ontbreken van verfijning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Franciesco schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:31:
Ik ben het wel eens met @Phusebox: het is gewoon en suffe softwarebeperking. Nee, het is geen ramp maar wat mij betreft weer een voorbeeld van het ontbreken van verfijning.
Ja het toont gewoon aan hoe er over software wordt gedacht, en na 3 jaar is dit wel een kleine bug die je inmiddels had kunnen fixen.

Dit zijn dingen die op mijn werk er in ieder geval wel met testen uitgehaald worden.

Dat mensen denken dat ik hier wakker van lig is hun issue, ik postte het met een smiley en meteen duikt iedereen er weer bovenop.

Wat nu ICCU issue? Als dat het grootste probleem in je leven is, je kunt toch lopen, fietsen etc. Je hebt toch herinnerignen aan hoe je auto ooit reed? Niet zeuren en door. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 26-03-2025 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
Polo132 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:14:
[...]

[Afbeelding]

Dit werkte in 1x, waarschijnlijk geen toeval want daarvoor half uur lang allerlei andere combinaties geprobeerd
En weer, en dit keer werkt het niet, wat een tering auto. Vrouw moet lopend naar huis met kind en baby!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Master
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-10 19:06
Polo132 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:38:
[...]

En weer, en dit keer werkt het niet, wat een tering auto. Vrouw moet lopend naar huis met kind en baby!!!! :(
Wat bij mij de oplossing was is gewoon auto uit doen en 10 min wachten in de auto.
Wat belangrijk bij het wachten is dat de head unit helemaal uit gaat. Zodra je auto uit doet gaat die op een sort van stand-by modus. Je moet blijven wachten tot die helemaal uit gaat.

Is lastig maar op zo’n moment is geduld het enige lastige. Of je kan je 12v eruit gaan lopen trekken maar is iets onveiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Franciesco schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:31:
Ik sluit me hier ook bij aan, alleen is het niet nodig er met gestrekt been in te gaan (niet jij hoor), wat ik weer het andere uiterste vind. Feit is dat het slordig is. Feit is ook dat het niet het einde van de wereld is.

Moet wel zeggen, ik heb 3 Lexussen gereden voordat ik via BMW en Tesla bij Kia uit ben gekomen en het niveau van verfijning is bij een Lexus juist zeer hoog. Zo had ik in mijn 2013 Lexus IS 300h al de "Lexus Concierge" die volledig automatisch airco, maar ook welke kant en hoe hard en warm/koud, stuurverwarming en stoelverwarming/-verkoeling allemaal automatisch aanpaste en dat werkte erg goed, ik heb nooit meer een auto gehad waar de climate control echt "set and forget" was, in zomer en winter. De keerzijde is echter weer dat ze met bijv. infotainment erg achterliepen en nog steeds niet vooraanstaand zijn. Het is dus maar net wat je zoekt. Kia is heel vooruitstrevend, maar minder verfijnd. Overall vind ik het gewoon een erg fijn product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:47:
[...]

Das een andere, ik heb deze:
https://vgatemall.com/products-detail/i-80/
Daar kan het klepje gewoon mee dicht zonder 'schakelaar' (wat bedoel je daar precies mee?)

zie ook [YouTube: Vgate iCar Pro 2S vs iCar Pro Bluetooth 4.0]
Schakelaar is wenselijk omdat anders er stroom op de stekker blijft zitten. Dit is veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Polo132 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:38:
[...]

ik heb het een paar keer gehad. Wat werkte was uit de auto en de sleuten buiten bereik van de auto houden voor minstens 20 minuten. Daarna mezelf hard aangeleerd om de auto pas in D (or R) te zetten als er " READY" op het display komt te staan. Sindsdien nooit meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10 16:08

henri8096

BIM is not a software!

king_dude schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:31:
[...]

Schakelaar is wenselijk omdat anders er stroom op de stekker blijft zitten. Dit is veiliger.
Heb je daar een voorbeeld van? Oftewel waar koop je die?
En bedoel je dan veiliger voor de auto, of veiliger kwa anders kan iedereen met de carscanner app er op?

[ Voor 16% gewijzigd door henri8096 op 26-03-2025 16:56 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
greg-a schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:40:
[...]

ik heb het een paar keer gehad. Wat werkte was uit de auto en de sleuten buiten bereik van de auto houden voor minstens 20 minuten. Daarna mezelf hard aangeleerd om de auto pas in D (or R) te zetten als er " READY" op het display komt te staan. Sindsdien nooit meer last van gehad.
Bij mij staat Ready er echt meteen linksonder in de hoek. Zal wel per auto verschilen. Nooit last van die zombie gewoon gordel om op start drukken en meteen naar D en rijden! Sleutel 10 niet nodig.
Maar ja allemaal leuk als ICCU kapot is doet hij het niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
ik bedoel die grote READY in het rondje rechts van je display. Ik heb er vaker geen last gehad dan wel, maar better safe than sorry. Ik heb dus namelijk 1 keer lang moeten wachten om het te fixen. Gelukkig de sleutel 10 methode nooit nodig gehad, noch issues met de ICCU gehad (knock on wood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
Voor de mensen die nog nooit een zombie mode gehad hebben: prijs je gelukkig, maar het is geen garantie voor de toekomst.
Zelf kreeg ik pas mijn eerste zombie na meer dan 2 jaar met de EV6. Ik deed niks anders dan anders, dus voet stevig op de rem, en daarna op de START knop drukken. En toch was die zombie mode daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

king_dude schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:31:
[...]

Veiliger in welke zin? Deze plug gaat in ieder geval in Automatic sleep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:28
[...]

Ik wacht zelfs als Ready links in het hoekje staat. Dan naar D of R.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
[...]

Bij mij is het 2/2 keer gebeurt in R, dacht dat het wellicht alleen bij R was. Maar bij jou dus ook in D gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Laatst online: 22-10 12:23
HansAuutB schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:38:
[...]

Mooi voor je, ik gun het je graag.

Maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Vandaag heb ik eindelijk de vaststelling van de MRB. Mijn tijdvak is vastgesteld van 29 maart tot 28 juni en kost 95 euro. Het eerste kwartaal was gratis. Leuker kunnen ze het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-10 16:21
Wakkie schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:02:
[...]

Ik wacht zelfs als Ready links in het hoekje staat. Dan naar D of R.
Ik heb de automatische stoelen dus moet sowieso wachten tot de stoel (ongeveer goed staat) tegen dan staat die meestal ook op ready.

Daarnaast doe ik altijd eerst de start knop en dan mijn gordel.

Trouwens blijf ik het vreemd vinden dat je op de start knop moet duwen.
Bij de meeste ev's is dat niet eens nodig...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-10 06:23
Phusebox schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:05:
[...]

Ik heb het al eerder gezegd Phuse , verkoop die auto eens en neem weer een BMW want dat is het. Kan aleen maar zeggen dat ik met de eerste en nu met de tweede super tevreden ben en ik stap er iedere rit met enorm veel plezier in. Heerlijk auto en nooit problemen..Los dat hij heerlijk rijd is het ook een mooie auto, in vergelijking met het gros wat rondrijd. :)

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

marc4547 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 06:24:
[...]

Ik heb het al eerder gezegd Phuse , verkoop die auto eens en neem weer een BMW want dat is het. Kan aleen maar zeggen dat ik met de eerste en nu met de tweede super tevreden ben en ik stap er iedere rit met enorm veel plezier in. Heerlijk auto en nooit problemen..Los dat hij heerlijk rijd is het ook een mooie auto, in vergelijking met het gros wat rondrijd. :)
Beetje kort door de bocht misschien...
Dat jij nooit problemen hebt ervaren is heel fijn, maar als je net zo'n maandagmorgen model hebt als Phuse en nog meer gebruikers hier ( waaronder ik ook ) dan piep je denk ik wel anders.

En ja,de auto ziet er leuk uit en als hij rijd zoeft het ook. maar ik zal zeker geen 2de nemen..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fiorano
--HOOLIE-- schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:35:
[...]

Beetje kort door de bocht misschien...
Dat jij nooit problemen hebt ervaren is heel fijn, maar als je net zo'n maandagmorgen model hebt als Phuse en nog meer gebruikers hier ( waaronder ik ook ) dan piep je denk ik wel anders.

En ja,de auto ziet er leuk uit en als hij rijd zoeft het ook. maar ik zal zeker geen 2de nemen..
Maar een positief geluid mag ook genoteerd worden tegenover de negatieve geluiden toch? Anders is het alsof elke EV6 een volledig k*t product is en dat is niet zo.

T.o.v. VAG en Stellantis producten heb je een prima auto tegen een prima prijs. Ding zit lekker in de opties, gaat behoorlijk zuinig op met z'n stroom en laad als een kanon op bijvoorbeled vakantie. Is over het algemeen behoorlijk betrouwbaar, de meeste dealers doen gewoon hun werk. Kortom, prima product maar zoals bij alles wat op wielen staat heb je er ook bagger exemplaren tussen.

Dat sommige hier een bagger exemplaar hebben en dan ook daadwerkelijk alles lopen te bashen levert bij tevreden gebruikers een logische irritatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Fiorano schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:05:
[...]

Maar een positief geluid mag ook genoteerd worden tegenover de negatieve geluiden toch? Anders is het alsof elke EV6 een volledig k*t product is en dat is niet zo.

T.o.v. VAG en Stellantis producten heb je een prima auto tegen een prima prijs. Ding zit lekker in de opties, gaat behoorlijk zuinig op met z'n stroom en laad als een kanon op bijvoorbeled vakantie. Is over het algemeen behoorlijk betrouwbaar, de meeste dealers doen gewoon hun werk. Kortom, prima product maar zoals bij alles wat op wielen staat heb je er ook bagger exemplaren tussen.

Dat sommige hier een bagger exemplaar hebben en dan ook daadwerkelijk alles lopen te bashen levert bij tevreden gebruikers een logische irritatie op.
Nogmaals.... Als jouw auto perfect is, kan je dat misschien zo opvatten.
Maar als je een probleem model hebt, welke niet zo zuinig met stroom omgaat, ICCU problemen, onverklaarbare krassen rondom, dan piep je misschien wel anders.

En ja, soms is het ontevreden geluid misschien wat meer op de voorgrond, maar dat is voor sommige van ons best logisch dan...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Laatst online: 19:38
Ik ga deze chat verlaten.

Vanochtend is mijn auto weer overgeschreven naar de dealer.
De dealer heeft mijn auto weer terug gekocht (voor net iets minder dan ik had gehoopt, maar ja, weg is weg)

Helaas was ik klaar met mijn EV6 (AWD GT-Line).
Zoals gezegd heb/had ik wel (te) veel issues.

In ruim 3 jaar tijd:
- 2x ICCU stuk (staat nu nog kapot bij de dealer en het is nu ruim 7 weken)
- issues met de verwarming (beslagen ramen)
- issues met HUD (wordt super fel 's nachts)
- 12V issues
- 4x afgesleept vanaf huis
enz.

Dus ja, de maat was vol voor mij.

Was het dan allemaal kommer en kwel...
Nee, zeker niet.

Het was een zeer fijne auto om mee te rijden.
Lekker stil en moet zeggen dat ik de hulp functies zeer prettig vond ( ACC en lane assist).

De navigatie vond ik opzich prima, maar gebruikte meer maps.
Geluid was prima in mijn GT-line (maar vond het ook niet uitmunten of zo).

Ook met de caravan was het wel te doen, maar je merkt toch dat de laadplaatsen er niet op ingericht zijn en dat je vaak moet afkoppelen.
Qua caravan trekken was het heerlijk aangezien je niet door had dat hij er achter zat.
Het bereik was wel minimaal (gok rond de 220Km), maar was te doen.

Ik ga nu een ford Kuga plugin rijden (2024, oude model)
En nee, gelukkig valt die buiten de terugroepactie die er voor de Kuga open staan :X
Dus ja, hoop dat ik daar wat meer geluk/beter gevoel aan over hou.

Moet wel zeggen dat de dealer voor de rest wel alles netjes heeft afgehandeld (van mossel Hengelo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
oeps dubbel

[ Voor 89% gewijzigd door Phusebox op 27-03-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:46:

De dealer heeft mijn auto weer terug gekocht (voor net iets minder dan ik had gehoopt, maar ja, weg is weg)

In ruim 3 jaar tijd:
- 12V issues
enz.

Nee, zeker niet.

Lekker stil en moet zeggen dat ik de hulp functies zeer prettig vond ( ACC en lane assist).

Ook met de caravan was het wel te doen, maar je merkt toch dat de laadplaatsen er niet op ingericht zijn en dat je vaak moet afkoppelen.
Qua caravan trekken was het heerlijk aangezien je niet door had dat hij er achter zat.

En nee, gelukkig valt die buiten de terugroepactie die er voor de Kuga open staan :X

Moet wel zeggen dat de dealer voor de rest wel alles netjes heeft afgehandeld (van mossel Hengelo).
Ford Kuga... Die worden met de bosjes gestolen. Zeker in het zuiden van het land.
Hopelijk goede aanschafwaarde verzekering en bevalt deze auto beter. Mag ik vragen hoeveel % je hebt afgeschreven in 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Phusebox schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:03:
[...]

Ford Kuga... Die worden met de bosjes gestolen. Zeker in het zuiden van het land.
Hopelijk goede aanschafwaarde verzekering en bevalt deze auto beter. Mag ik vragen hoeveel % je hebt afgeschreven in 3 jaar?
Hier in het oosten is het mij niet bekend dat ze veel gestolen worden.
Maar ja, wel goed verzekerd hoor ;)

Afschrijving... tja.. Ongeveer 48,5% in 41 maanden / 3,5 jaar.
Tja... het is (te) veel, maar was de auto echt zat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
stimpyrulez schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Ai ja pijnlijk.

Anderzijds, als je had geleased, was je in 41 maanden ook zeker 24k kwijt geweest. Dus heel veel duurder was het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
stimpyrulez schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Volgens mij is dat verhoogd risico van diefstal bij de niet-PHEV versie het geval.

Ik moet zeggen dat ik bij aanschaf van al mijn auto's nog nooit dit risico mee heb laten wegen.
En ik heb toch best een aantal wagens uit het duurdere segment gereden.

Jammer dat jouw EV6 ervaring op deze manier eindigt.
Veel plezier met je Kuga gewenst!

[ Voor 6% gewijzigd door PrimaBB op 27-03-2025 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:39
stimpyrulez schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:46:

In ruim 3 jaar tijd:
- 12V issues
enz.

Nee, zeker niet.

Was het toevallig een rode? :P

Maar met al die issues, heb je nog ergens recht op, of kun je nog ergens werk van maken?
Niks anders dan ellende en daarna de auto aflveren met flinke afschrijving klinkt niet alsof het de bedoeling is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
Loei123 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:39:
[...]

Was het toevallig een rode? :P

Maar met al die issues, heb je nog ergens recht op, of kun je nog ergens werk van maken?
Niks anders dan ellende en daarna de auto aflveren met flinke afschrijving klinkt niet alsof het de bedoeling is...
Jep was een rode (je kan hem zien staan vanaf de weg bij het hek) ;)

Qua werk van maken... Tja.. denk het niet.
Auto had ik zakelijk gekocht en dan heb je sowieso al 'minder rechten' dan als particulier kopen.

Helaas gewoon een bittere pil om effe weg te slikken en weer door.

Las laatst op FB dat er iemand was met een auto van 2023 (ook AWD GT-Line) met 5K minder km en die kreeg er 2K meer voor terug bij een dealer dan dat ik heb gekregen.
Dus ja.. heb mijn verlies genomen en we kijken weer vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
stimpyrulez schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:48:
[...]

Jep was een rode (je kan hem zien staan vanaf de weg bij het hek) ;)

Qua werk van maken... Tja.. denk het niet.
Auto had ik zakelijk gekocht en dan heb je sowieso al 'minder rechten' dan als particulier kopen.

Helaas gewoon een bittere pil om effe weg te slikken en weer door.

Las laatst op FB dat er iemand was met een auto van 2023 (ook AWD GT-Line) met 5K minder km en die kreeg er 2K meer voor terug bij een dealer dan dat ik heb gekregen.
Dus ja.. heb mijn verlies genomen en we kijken weer vooruit.
Er staat een rode AWD te koop onder het afdak bij de laadpalen.

Over service gesproken daar....
Afgelopen dinsdag om 13.00 uur de auto er heen gebracht voor de bandenwissel naar zomderbanden.
Na 3 uur wachten was de 60.000 km beurt uitgevoerd en de navigatie bijgewerkt, om vervolgens weer op de winterbanden naar huis te kunnen rijden... 8)7

Volgende week weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Loei123 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:50:
[...]

Er staat een rode AWD te koop onder het afdak bij de laadpalen.

Over service gesproken daar....
Afgelopen dinsdag om 13.00 uur de auto er heen gebracht voor de bandenwissel naar zomderbanden.
Na 3 uur wachten was de 60.000 km beurt uitgevoerd en de navigatie bijgewerkt, om vervolgens weer op de winterbanden naar huis te kunnen rijden... 8)7

Volgende week weer terug.
Nee, het is niet die rode onder het afdak ;-).

Tja... das wel lomp ja dat de banden dan niet gewisseld zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:30
:+ Hengelo... :')

Ik mag dinsdag voor de 120k beurt. Ook stoel schakelaar vervangen en kijken naar oplaad unit, die heeft mijn Alfen laadpaal gesloopt. Ben benieuwd hoever te komen.

@stimpyrulez jammer maar ik snap je keuze volledig, mijn WG heeft al gezegd dat niemand meer een EV6 mag leasen omdat die te vaak bij de dealer staan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Ja dat beïnvloed mij keuze wel dusdanig dat er volgend jaar hoogstwaarschijnlijk geen Kia weer komt.
De auto heeft hier in weinig tot geen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:30
Loei123 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:11:
[...]

Ja dat beïnvloed mij keuze wel dusdanig dat er volgend jaar hoogstwaarschijnlijk geen Kia weer komt.
De auto heeft hier in weinig tot geen schuld.
Jep ik zou het zelf nu ook niet meer willen. Ga hem voor voor de bijtelling nog wel proberen een jaar langer te leasen. Maar daarna maar verder zoeken. VAG bij ons in de regio is nu ook niet je-van-het...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Dartlink schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:26:
[...]

Jep ik zou het zelf nu ook niet meer willen. Ga hem voor voor de bijtelling nog wel proberen een jaar langer te leasen. Maar daarna maar verder zoeken. VAG bij ons in de regio is nu ook niet je-van-het...
Mijn hoop is gevestigd op de nieuwe CX-5 daar ik niet meer verplicht ben elektrisch te leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Loei123 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:39:
[...]

Mijn hoop is gevestigd op de nieuwe CX-5 daar ik niet meer verplicht ben elektrisch te leasen.
Ben benieuwd hoe je dat bevalt.

Ik vond de benzine auto na een EV een flinke stap terug en ben weer snel terug gegaan naar een EV.
De nieuwe CX5 is wel een leuke auto om te zien. Ga je vast geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Bitaktus19 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:44:
[...]

Ben benieuwd hoe je dat bevalt.

Ik vond de benzine auto na een EV een flinke stap terug en ben weer snel terug gegaan naar een EV.
De nieuwe CX5 is wel een leuke auto om te zien. Ga je vast geen spijt van krijgen.
Ja nu nog niet, ik wacht op de nieuwe die binnenkort aan moet worden gekondigd voor eind dit jaar of ergens volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Fedor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:08
O flips! Heb mijn auto kennelijk een keer naast die van Phuse geparkeerd! Nou heb ik ook het bekende koplamp probleem. 😫

Op deze zijn je onderin de interne beschadigen terwijl op de nieuwe (vervangen na aanrijding) die niet zitten. Iemand ervaring et vervangen en of Kia lastig doet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pf6xidNJJf9ENhkf8FqCeLxV4wM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LOBHVU7BZxgCKMNocZx9e6B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xYE-Aj8YWsFC6U_lu286vxmWUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZvBoNOoxoejq5yQYnpYBBXy.jpg?f=fotoalbum_large

"May The Force be with me"

Pagina: 1 ... 424 ... 450 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic