Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
marc4547 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 06:49:
[...]

Ik zeg het maar weer eens na dat iedereen gist wat zijn 12 volt akku waart is op het moment, koop toch zo'n ding wat ik hieronder plaats. Kost bij bij ome Aie zo'n 5 of 6 euro , ik heb hem in de rechter console aansteker en je ziet precies wanneer er geladen wordt , loopt bij mij na starten altijd direct naar waarden van 13,9 tot zelfs 14,6 of 14,7 . Zet je een flinke gebruiiker aan zoals zoals stoelverwarming en stuur en achterruit verwarming zakt hij een paar tienden maar stijgt dan direct weer, naar 14, zoveel. Je hoeft dan niet te gissen hoe je akku ervoor staat, Ik heb het pas een paar keer gezegd maar je weet voor die 6 euro wel hoe je duracelletje voorin ervoor staat.!! _/-\o_ [Afbeelding]
Verbruikers gaan niet via de 12V accu, de LDC in de ICCU zorgt voor de 12V stroom voorziening in de auto wanneer deze actief is. Wel kan je spanningspiekje/dipje zien als verbruikers worden ingeschakeld, de LDC moet dan even weer de boel rechttrekken. De LDC is ook verantwoordelijk voor het opladen van de 12V accu.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:13
Sonicfreak schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:39:
[...]

Is bij de EV6 inderdaad ook zo. We zijn gewoon doorgereden tot de accu nog iets van 30% had.
.... tenzij de accu netjes voorverwarmd is door de auto. Ik weet alleen niet of voorverwarmen dan goed gaat als je steeds de laadpalen voorbij rijdt.
Ja hoor gaat prima, hij verwarmt gewoon verder voor als je je oorspronkelijke POI-laadstation voorbij rijdt (en dan kiest hij een nieuw laadstation...).

[ Voor 4% gewijzigd door Tacovdh op 08-01-2025 22:23 ]

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:32
Piet19882 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:26:
Ik vroeg me af, aangezien ik zelf een EV6 overweeg, wat jullie ervaringen zijn met de laadpaal van Zappi (MyEnergy) in combinatie met de EV6.
Ik weet, er is een laadpalen topic, maar in dit geval wil ik specifiek de ervaringen weten met de EV6. Hoe werkt het stoppen/starten en willen de verschillende modi van de laadpaal goed werken? 12v issues bijvoorbeeld door de Zappi? Of zijn er andere bijzonderheden zoals vergroot laadverlies?

Alvast heel erg bedankt!!
EV6 LE MY23 icm Zappi hier.
Alles werkt naar behoren.
Geen issues. Laad verliezen nooit naar gekeken maar laatst had ik had de auto geladen van 10% naar 100%, dat is 90% van 54kWh = ~49kWh De lader gaf aan ~55kWh geladen te hebben wat op ~90% uit komt.

Ook op PV laden werkt. Ik laad altijd handmatig met een schema in de Zappi.

[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 08-01-2025 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 18:38
Piet19882 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:26:
Ik lees hier nou een tijdje mee en heb al veel van jullie geleerd! Dank voor alle bijdragen!
Ik vroeg me af, aangezien ik zelf een EV6 overweeg, wat jullie ervaringen zijn met de laadpaal van Zappi (MyEnergy) in combinatie met de EV6.
Ik weet, er is een laadpalen topic, maar in dit geval wil ik specifiek de ervaringen weten met de EV6. Hoe werkt het stoppen/starten en willen de verschillende modi van de laadpaal goed werken? 12v issues bijvoorbeeld door de Zappi? Of zijn er andere bijzonderheden zoals vergroot laadverlies?

Alvast heel erg bedankt!!
Ook ik ben erg tevreden over zappi met de EV6. Enige nadeel voor mij is dat Tibber niet direct de laadpaal kan sturen. Daardoor krijg ik geen vergoeding (gridrewards) die met ondersteunde laadpalen wel haalbaar is. Laden op zonopbrengst werkt perfect, maar zorgt voor hogere laadverliezen door het lagere vermogen. Dynamische tarieven kan de paal prima aan, de paal staat in de winter op fast en de auto wordt aangestuurd om de sessie te starten of stoppen. Als je met dynamische tarieven wil werken zou ik met de kennis van nu kijken of er een paal is die ondersteund wordt door de leverancier. De Kia app is niet echt stabiel met starten en stoppen. Daarom zou ik nu liever een paal hebben die zorgt voor de sturing, de kans dat die stabieler is dan de Kia app acht ik groot. Solar laden is dan minder belangrijk, zowel vanuit economisch als duurzaam perspectief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
PrimaBB schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:36:
[...]

Je moet steeds beter opletten. Amazon wordt inmiddels ook overspoeld met dropshippers...
Na bestellen blijkt het gewoon direct uit China of China-EU warehouse te komen.

Voor electro kleinmateriaal (met name halffabrikaat) is Aliexpress voor mij nog steeds het makkelijkste loket.
Mouser, Reichelt of Conrad kan er met regelmaat niet aan tippen.
Amazon is ook in de ban, net als Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet19882
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 18:03
Card Nox schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:17:
[...]

EV6 LE MY23 icm Zappi hier.
Alles werkt naar behoren.
Geen issues. Laad verliezen nooit naar gekeken maar laatst had ik had de auto geladen van 10% naar 100%, dat is 90% van 54kWh = ~49kWh De lader gaf aan ~55kWh geladen te hebben wat op ~90% uit komt.

Ook op PV laden werkt. Ik laad altijd handmatig met een schema in de Zappi.
Dank je wel voor de toelichting! Ik denk inderdaad dat je met 10% verlies gewoon genoegen moet nemen. Als alles geïnstalleerd is, zal ik zelf eens kijken ook. Ik knal er ook een Homewizard meter tussen nog dus dan zou je het ook moeten kunnen checken. :)
xxander968 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:44:
[...]

Ook ik ben erg tevreden over zappi met de EV6. Enige nadeel voor mij is dat Tibber niet direct de laadpaal kan sturen. Daardoor krijg ik geen vergoeding (gridrewards) die met ondersteunde laadpalen wel haalbaar is. Laden op zonopbrengst werkt perfect, maar zorgt voor hogere laadverliezen door het lagere vermogen. Dynamische tarieven kan de paal prima aan, de paal staat in de winter op fast en de auto wordt aangestuurd om de sessie te starten of stoppen. Als je met dynamische tarieven wil werken zou ik met de kennis van nu kijken of er een paal is die ondersteund wordt door de leverancier. De Kia app is niet echt stabiel met starten en stoppen. Daarom zou ik nu liever een paal hebben die zorgt voor de sturing, de kans dat die stabieler is dan de Kia app acht ik groot. Solar laden is dan minder belangrijk, zowel vanuit economisch als duurzaam perspectief.
Perfecte uitleg, dank je! Ik blijf voorlopig nog even weg bij dynamisch, met 22 panelen op het dak. Want ik denk dat ik meer aan eigen opwek heb dan een goedkope kWh prijs als ik toch opwek. Daarnaast wil mijn vriendin zich niet bezig moeten houden of de wasmachine nu tussen 13-14 u of 14-15 u aan staat :9
Ik denk dat het beter is om alles te laten sturen vanuit de paal. De auto zal wel volgen. Het lijkt mij met de Kia app alleen al vanwege activatie van het AVN en eventuele 12v issues tot gevolg onverstandig.

[ Voor 51% gewijzigd door Piet19882 op 09-01-2025 08:24 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
king_dude schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:07:
[...]

Ik heb een afspraak op 7 januari voor ook cel 97 vervangen. Carscanner laten zien was voldoende.
Het kan óf een rotte cel zijn, of vanuit fabriek een slecht stukje kabel.
Vandaag gaat mijn accupakket onder de auto uit, en wordt de unit waar cel97 in zit onderzocht. Óf kabel vervangen óf lossnijden en de unit wisselen voor een nieuwe. Ik mag komen kijken -> zal wat foto’s maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
Sinds kort heb ik een 1,5 jaar oude EV6 vanuit de pool van mijn werkgever overgenomen. De auto heeft de kleur yacht blue. Icm de zwarte wielkasten van de plus advanced uitvoering vind ik dat een prachtige kleur. Helaas zitten er werkelijk over de gehele auto lichte oppervlakkige krasjes in de lak.

Is de vorige berijder wekelijks door een slechte wasstraat gereden? Is de kwalitreit van de metallic lak van Kia zo matig of een combinatie van beiden? Er is nu niets meer aan te doen, maar vind het wel jammer. Zeker straks in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 21:57
ThijsR schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:31:
Sinds kort heb ik een 1,5 jaar oude EV6 vanuit de pool van mijn werkgever overgenomen. De auto heeft de kleur yacht blue. Icm de zwarte wielkasten van de plus advanced uitvoering vind ik dat een prachtige kleur. Helaas zitten er werkelijk over de gehele auto lichte oppervlakkige krasjes in de lak.

Is de vorige berijder wekelijks door een slechte wasstraat gereden? Is de kwalitreit van de metallic lak van Kia zo matig of een combinatie van beiden? Er is nu niets meer aan te doen, maar vind het wel jammer. Zeker straks in de zomer.
Beide, na bijna elke wasstraat heeft een ev6 dit soort krasjes. Ik heb het bij mijn rode (lease) ev6 voor lief genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:58
ThijsR schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:31:

1: kan, dat kunnen wij niet weten
2: lak is niet van de hoogste kwaliteit
3: kan wordfen opgelost, maar kost je wel geld (en/of tijd) om de boel te polijsten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:19
Leezer14 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:35:
[...]

Beide, na bijna elke wasstraat heeft een ev6 dit soort krasjes. Ik heb het bij mijn rode (lease) ev6 voor lief genomen.
Mijn rode EV6 (lease) heeft dit niet, maar de dealer heeft voor aflevering de lakbescherming aangebracht. Dit zorgt ervoor dat er minder snel krassen komen van bijvoorbeeld de wasstraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:32
@Sonicfreak, tenzij het ppf is zal het niet bijster veel helpen tegen een krasstraat, een ceramische coating beschermt daar simpelweg niet voldoende voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Card Nox schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:09:
@Sonicfreak, tenzij het ppf is zal het niet bijster veel helpen tegen een krasstraat, een ceramische coating beschermt daar simpelweg niet voldoende voor.
Het zal waarschijnlijk een ceramische coating zijn, maar blijkbaar beschermt die bij mij wel voldoende want mijn auto gaat alleen door de wasstraat. Ik was nooit met de hand. Nu is het wel zo dat ik alleen naar een wasstraat ga met goede voorwas en zachte borstels. Dat zal ook helpen.
Met mijn voorgaande auto's ging ik ook altijd naar dezelfde wasstraat en nog nooit krassen gehad van de wasstraat. Wel van mensen die met een rits van een jas of tas langs je auto gelopen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
greg-a schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:35:
[...]

1: kan, dat kunnen wij niet weten
2: lak is niet van de hoogste kwaliteit
3: kan wordfen opgelost, maar kost je wel geld (en/of tijd) om de boel te polijsten etc.
Als het van een Kia dealer komt heb ik niet een bijster hoge verwachting van de lakverzegeling. Kan ook niet voor die prijs. Een ‘waxguard’ achtig item heeft vaak een beperkte standtijd, zeker wanneer in gebruik bij krasstraat.
Coatings helpen niet tegen krassen. Een gebruiker wel: simpelweg niet door de wasstraat.

Ps de lak van ev6 (en kunststof lichtbalk koffer) is boterzacht. Je ontkomt er niet aan, mits in ppf te zetten

[ Voor 31% gewijzigd door king_dude op 09-01-2025 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:47
Is er nu wel of niet al een update? Als ik de navigation updater laat zoeken zegt hij dat augustus 2024 de laatste was. Of ben ik te vroeg?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
marc4547 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:09:
Is er nu wel of niet al een update? Als ik de navigation updater laat zoeken zegt hij dat augustus 2024 de laatste was. Of ben ik te vroeg?
Er is nergens iets gezegd over een update in januari. Eerder maart/april verwacht ik.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:39
marc4547 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:09:
De update was 10 jaar garantie……
Onder voorwaarden, dat dan weer wel

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 21:59
Hoelang zou je met dit weer dus -1/0 graden je accu moeten voorverwarmen om de hoge laadsnelheid te halen?

Ik sta nu bij de snellader en haal maar 80kW
Of haal je met deze temperaturen nooit de 230kW laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:09
Deze ochtend waren de deurklinken en laadklep vastgevroren. Heb ze wel los kunnen krijgen gelukkig. Zijn er tips om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:11
sgouman schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:02:
Hoelang zou je met dit weer dus -1/0 graden je accu moeten voorverwarmen om de hoge laadsnelheid te halen?

Drie graden per 10 minuten is zo’n beetje de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-09 21:59
bokkie72 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:21:
Deze ochtend waren de deurklinken en laadklep vastgevroren. Heb ze wel los kunnen krijgen gelukkig. Zijn er tips om dit te voorkomen?
De auto van te voren voorverwarmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:11
Achterzijde van de grepen insmeren met vaseline of WD40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
Auto in een (verwarmde) garage zetten…

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11:51
sgouman schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:02:

Met rond de 5 graden buitentemperatuur en 130 rijden op de snelweg was er laatst bij mij ca een half uur nodig. Met 0 graden en langzamer rijden zal dat al gauw 45 minuten zijn denk ik.

Maar op zich hoeft de accu ook niet perse op de optimale temp te zitten bij starten snelladen. De accu warmt immers tijdens het snelladen ook op en daarom kun je dan alsnog hoge snelheden halen. Ook al zijn die dan wat lager dan de max van 240kW (pre-facelift) en de gemiddelde laadsnelheid is dan natuurlijk ook lager.

De SoC heeft uiteraard ook invloed op de (te behalen) laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
sgouman schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:36:
[...]

De auto van te voren voorverwarmen?
Dat helpt helaas niet kan ik uit ervaring vertellen.
Van de week ook een paar keer gehad dat de deurklinken vastgevroren waren. Auto was voorverwarmd.
Gelukkig ging de deurklink aan de bestuurderskant nog wel open.

Toevallig van de week ook een filmpje gezien op YouTube over Tesla met vastgevroren deurklinken en ramen. Dat is nog veel erger aangezien die ramen hebben zonder frame. Bij het openen van de deur gaat het raam automatisch een stukje naar beneden en bij sluiten weer omhoog in een sleuf. Wanneer je ramen vastgevroren zijn dan gaan die niet naar beneden. Als je dan je deur opentrekt dan barst het raam. Een keer voorverwarmen helpt niet omdat dit te kort is om de zijramen te ontdooien. Je moet dan meerdere keren voorverwarmen. Het kon tot wel 20 minuten duren voordat de ramen ontdooien werd in het filmpje gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Franciesco schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:30:
[...]

Met rond de 5 graden buitentemperatuur en 130 rijden op de snelweg was er laatst bij mij ca een half uur nodig. Met 0 graden en langzamer rijden zal dat al gauw 45 minuten zijn denk ik.

Maar op zich hoeft de accu ook niet perse op de optimale temp te zitten bij starten snelladen. De accu warmt immers tijdens het snelladen ook op en daarom kun je dan alsnog hoge snelheden halen. Ook al zijn die dan wat lager dan de max van 240kW (pre-facelift) en de gemiddelde laadsnelheid is dan natuurlijk ook lager.

De SoC heeft uiteraard ook invloed op de (te behalen) laadsnelheid.
Ik laat accu altijd voorverwarmen stilstaand voor bij mijn huis. Is auto meteen warm van binnen. Duur: 30-45 min en kost je max ongeveer 4kW (tussen 6-10% accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
king_dude schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:50:
[...]

Ik laat accu altijd voorverwarmen stilstaand voor bij mijn huis. Is auto meteen warm van binnen. Duur: 30-45 min en kost je max ongeveer 4kW (tussen 6-10% accu)
Maar waarom zou je dat doen? Moet je 30 minuten later aan een DC lader? Of bedoel je gewoon interieurverwarming ipv accu-preconditioning?

[ Voor 8% gewijzigd door blb4 op 11-01-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Laatst online: 17-09 23:06

Harrie van Til

Doe maar blauw

[...]

Is dat iets nieuws in het faceliftmodel? Bij mijn weten betreft het voorverwarmen in het pre facelift model alleen het interieur. Dat kan remote en duurt 10 minuten (per sessie} en kost je dus minder dan 1kWh

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Harrie van Til schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:45:
[...]

Is dat iets nieuws in het faceliftmodel? Bij mijn weten betreft het voorverwarmen in het pre facelift model alleen het interieur. Dat kan remote en duurt 10 minuten (per sessie} en kost je dus minder dan 1kWh
Auto aan, waypoint er in. Oja. Huis weer binnen lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:58
[...]

Accu stilstaand voorverwarmen? Hoe doe je dat?

Edit, lees het net.

[ Voor 3% gewijzigd door HansAuutB op 11-01-2025 17:43 ]

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

king_dude schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 17:16:
[...]

Auto aan, waypoint er in. Oja. Huis weer binnen lopen!
Blijft mij niet duidelijk waarom je de accu zou voorverwarmen op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 22:34
Batterij voorverwarmen gaat toch al via de app met de laatste updates (i.c.m. update om je batterij te kunnen voorverwarmen). Of mis ik iets?

[ Voor 4% gewijzigd door Tolga07 op 11-01-2025 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 20:25
Tolga07 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:04:
Batterij voorverwarmen gaat toch al via de app met de laatste updates (i.c.m. update om je batterij te kunnen voorverwarmen). Of mis ik iets?
Ik zie nergens geen mogelijkheid om de batterij voor te verwarmen bij het pre facelift model.
Zou interessant geweest zijn aangezien ik dan direct aan de snellader kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til

Harrie van Til

Doe maar blauw

RenegadexRIPxx schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:11:
[...]

Ik zie nergens geen mogelijkheid om de batterij voor te verwarmen bij het pre facelift model.
Ja, dat is er dus wel als je leest wat @king_dude beschrijft. POI snellader invoeren en dan 30-45 minuten (thuis) wachten. Het voorverwarmen van de accu start dan al na enkele ogenblikken.
Maar de zin van dit alles blijft me ontgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Heel simpel, als ik weet dat ik het niet ga redden met mijn acculading, dan doe ik dit. Ik heb geen thuislader en ben veel onderweg. Het is pure tijdswinst.
3/4 van laadpogingen van mijn 120k kilometers is snelladen..

[ Voor 5% gewijzigd door king_dude op 11-01-2025 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
Harrie van Til schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:31:
[...]

Ja, dat is er dus wel als je leest wat @king_dude beschrijft. POI snellader invoeren en dan 30-45 minuten (thuis) wachten. Het voorverwarmen van de accu start dan al na enkele ogenblikken.
Maar de zin van dit alles blijft me ontgaan.
Ja heb zitten zoeken hoe hij dat doet. Ik heb enkel kunnen voorverwarmen voor de afstand van een 25km. Dus van de locatie tot snellaadlocatie in de geburen van thuis. Aangezien ik thuis, voorlopig, geen laadmogelijkheid heb.(medeeigendom, en er mag geen laadinfrastructuur gezet worden in de eigen garage wegens brandgevaar) En doordat ik de POI had ingegeven.

Normaliter laad ik op aan de winkel of zo. Wat mij in normale omstandigheden minstens 1 maand doet toekomen met 1 lading tot 80%. Waarna ik dan "moet" snelladen (is het meest praktische) Maar in veel gevallen ook 2 maand. Maar nu moest ik maandag een langere afstand doen. Het voorverwarmen zou niet werken onder 20% en ik zou vandaag thuis komen rond 19% waardoor ik ook geen gebruik kon maken van het voorverwarmen op maandag om maandag dan vb 50km te rijden en dan op 18 minuten de wagen op te laden tot +/-80%

Wat interessant is aangezien ik via de laadkaart kan laden aan 0.39 - 0.41 €/kwh wat redelijk voordelig is. Nu had ik opgeladen door de mindere snelheid (70 bij start, eventjes piek op 150 en daarna terug op 130kwh omdat de batterij onvoldoende opgewarmd was en de temperatuur was verder aan het zakken) waardoor het mij 0.48€/kwh kostte voor het laden (en maar tot 60%). Al is die prijszetting niet slecht natuurlijk.

Voorlopig mocht ik wegens risico brandgevaar de wagen ook niet in de garage zetten. Maar dat hoop ik volgend jaar uitgeklaard te hebben... waardoor die nu in de straat staat. Ik kan die dus ook niet onbeheerd opzetten denk ik.

Of is het mogelijk om die op te zetten. De POI in te geven. Uit te stappen, wagen niet af te zetten maar sleutel wel mee te nemen. De auto te sluiten maar die dan wel verder te laten voorverwarmen?

Ik hoopte op een mogelijkheid zoals bij de airco op te zetten ook voor de voorverwarming. Dat ik gewoon op een knop kon duwen en dat die dan startte. Ik heb mijn routeplanning ook al eens gestuurd, en dan staat die route klaar. Maar bij mijn weten startte die dan niet het voorverwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
RenegadexRIPxx schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:11:
[...]

Is het niet zo dat als je climate control start via de app, dat de auto ook kan besluiten om de batterij voor te verwarmen?

Edit:
zie plaatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_KTQdPlmVXb3XcU3bbMlf2Zaew=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q2OU00DvO3ZUmrrEePFDiPQg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Tolga07 op 11-01-2025 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Tolga07 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:36:
[...]

Is het niet zo dat als je climate control start via de app, dat de auto ook kan besluiten om de batterij voor te verwarmen?

Edit:
zie plaatje
[Afbeelding]
Ik heb dit echt nog nooit gezien in mn app bij pre-facelift model…

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
LAD93 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:51:
[...]

Ik heb dit echt nog nooit gezien in mn app bij pre-facelift model…
Dat is het vraagtekentje naast de battery status.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tolga07
Meerderen op dit forum hebben gemeld dat het batterij wordt voorverwarmd bij het aanzetten van remote climate.

TheX in "Het grote Kia EV6 topic"
Solarman in "Het grote Kia EV6 topic"
king_dude in "Het grote Kia EV6 topic"

[ Voor 27% gewijzigd door Tolga07 op 12-01-2025 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
Tolga07 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:36:
[...]

Ik heb die climate control al meerdere keren gedaan. Ik ben dat nog nooit tegengekomen.En ik zou ook niet weten hoe ik dat wel gedaan zou kunnen krijgen op het pre facelift model.Maar moet eerlijk zijn dat ik er nu ook nog niet zo naar gekeken heb.

Maar als ik het zo lees, zou die dat automatisch moeten doen wanneer je winter mode hebt aangezet. Had uitzonderlijk de scheduler uitgezet vandaag. En enkel bij eerste vertrekmoment de preconditioning gedaan. Zal het volgende keer even checken of het zo effectief werkt. Want dat zou nifty zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door RenegadexRIPxx op 12-01-2025 01:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Tolga07 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 00:18:
Meerderen op dit forum hebben gemeld dat het batterij wordt voorverwarmd bij het aanzetten van remote climate.

TheX in "Het grote Kia EV6 topic"
Solarman in "Het grote Kia EV6 topic"
king_dude in "Het grote Kia EV6 topic"
Afhankelijk of je alle updates hebt, gaat auto (deels) preconnen als het koud is. Met als doel een goede werking van de accu genereren. Wat is het verschil tov waypoint invoer? Doeltemperatuur is een stuk lager. Je kunt immers in 15 min een zware massa minder opwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Tolga07 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 00:01:
[...]

Dat is het vraagtekentje naast de battery status.
Je hebt nog gelijk ook ! Zojuist verwarming gestart (auto staat niet aan de laadpaal ) en het icoontje gaat iets later aan. De volgende keer ga ik eerst even kijken wat de temp van de accu is voor en na het voorverwarmen van het interieur via de app.

Alleen wel jammer dat dit nog steeds niet werkt als ik onderweg de accu wil preconditioneren voor snelladen. (Betreft een Kia ev6 2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
greg-a schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Je hebt nog gelijk ook ! Zojuist verwarming gestart (auto staat niet aan de laadpaal ) en het icoontje gaat iets later aan. De volgende keer ga ik eerst even kijken wat de temp van de accu is voor en na het voorverwarmen van het interieur via de app.

Alleen wel jammer dat dit nog steeds niet werkt als ik onderweg de accu wil preconditioneren voor snelladen. (Betreft een Kia ev6 2022)
Als ik een POI laadpaal ingeef dan werkt dat wel.

Het leek echter wel niet te werken als die zelf al een route instelt onderweg waar hij dan zelf een laadpaal bijvoorziet.
En moet ook eens kijken hoe ik ervoor zorg dat ik de wagen verbied om dan een 50kw paal te nemen als er 150 of zelfs 350kw palen zijn in de geburen. Al dan niet met een beetje omrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
RenegadexRIPxx schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:08:
[...]

Als ik een POI laadpaal ingeef dan werkt dat wel.

Het leek echter wel niet te werken als die zelf al een route instelt onderweg waar hij dan zelf een laadpaal bijvoorziet.
En moet ook eens kijken hoe ik ervoor zorg dat ik de wagen verbied om dan een 50kw paal te nemen als er 150 of zelfs 350kw palen zijn in de geburen. Al dan niet met een beetje omrijden.
We hebben het nu over andere dingen vriend. Mijn reactie ging louter en alleen om dat als je de auto (het interieur dus) voorverwarmd dmv de app, de batterij ook automatisch kan gaan voorverwarmen. Wat dus te zien is aan het icoontje in de app.

Mijn reactie ging niet om dat als je een laadpaal instelt als poi de auto , onder bepaalde condities, de batterij gaan voorverwarmen. Dat was al bekend ;).

Wat zou een handmatige knop toch handig zijn hè. Zou een hoop verwarring schelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
greg-a schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:01:
[...]

We hebben het nu over andere dingen vriend. Mijn reactie ging louter en alleen om dat als je de auto (het interieur dus) voorverwarmd dmv de app, de batterij ook automatisch kan gaan voorverwarmen. Wat dus te zien is aan het icoontje in de app.

Mijn reactie ging niet om dat als je een laadpaal instelt als poi de auto , onder bepaalde condities, de batterij gaan voorverwarmen. Dat was al bekend ;).

Wat zou een handmatige knop toch handig zijn hè. Zou een hoop verwarring schelen :*)
Ik begrijp wat je zegt. Maar :

1) als via het klimatiseren die de batterij ook conditioneert en dus perfect voorverwarmt als de wagen stilstaat. Op voorwaarde dat je in de instelling in het systeem dat winter mode hebt aangevinkt.
Enige test die ik nog graag zou zien is of er een significant verschil is tussen als je dit doet in de zomer of winter (om de batterij op de juiste temperatuur te krijgen). Maar is puur informatief.
2) je de mogelijkheid hebt om de batterij te laten conditioneren terwijl je aan het rijden bent met het instellen van een POI.

Dan is de conclusie toch voor een stuk dat qua functionaliteit de behoefte gedekt is?
Het zou nog beter zijn om die knop te hebben. Maar, voor mij is dat dan eerder een luxe dan echt een noodzaak.

Bij afwezigheid van 1 en 2 zou die knop in mijn ogen een noodzaak zijn. Nu is dat een meerwaarde, maar op voorwaarde dat het werkt zoals ik het interpreteer.
Maar ok, ik begrijp uw antwoord nu beter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:58
RenegadexRIPxx schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:25:
[...]

1) als via het klimatiseren die de batterij ook conditioneert en dus perfect voorverwarmt als de wagen stilstaat. Op voorwaarde dat je in de instelling in het systeem dat winter mode hebt aangevinkt.
Enige test die ik nog graag zou zien is of er een significant verschil is tussen als je dit doet in de zomer of winter (om de batterij op de juiste temperatuur te krijgen). Maar is puur informatief.
2) je de mogelijkheid hebt om de batterij te laten conditioneren terwijl je aan het rijden bent met het instellen van een POI.

Dan is de conclusie toch voor een stuk dat qua functionaliteit de behoefte gedekt is?
Het zou nog beter zijn om die knop te hebben. Maar, voor mij is dat dan eerder een luxe dan echt een noodzaak.

Bij afwezigheid van 1 en 2 zou die knop in mijn ogen een noodzaak zijn. Nu is dat een meerwaarde, maar op voorwaarde dat het werkt zoals ik het interpreteer.
Als je interne software is bijgewerkt tm poi-precon dan heb je vlgs mij geen wintermode meer.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
RenegadexRIPxx schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:25:
[...]

Precies. Zoals ik aangaf: auto aanzetten poi erin. Uitstappen en 30 minuutjes later: warme accu én cabine :)

[ Voor 65% gewijzigd door king_dude op 12-01-2025 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ligt het aan mij of worden de verschillende camera’s extreem snel vies? De 360 view was echt bagger en ook de achteruit rij camera leek weinig tot niets meer te doen. Op de egolf (die de camera slim onder een klepje verstopt) in 5 jaar nooit hoeven schoonmaken. De EV6 nu al 3x in evenveel weken.

Kwam er net - ondanks dat ik er niks over kon vinden in het instructieboekje ;-) - er achterin ook wat USB-C laad aansluitingen zitten, in de voorstoelen. Was al bang dat ik de ingebouwde 220V stekker moest gaan gebruiken :D

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Tomba schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:23:
Ligt het aan mij of worden de verschillende camera’s extreem snel vies? De 360 view was echt bagger en ook de achteruit rij camera leek weinig tot niets meer te doen. Op de egolf (die de camera slim onder een klepje verstopt) in 5 jaar nooit hoeven schoonmaken. De EV6 nu al 3x in evenveel weken.

Kwam er net - ondanks dat ik er niks over kon vinden in het instructieboekje ;-) - er achterin ook wat USB-C laad aansluitingen zitten, in de voorstoelen. Was al bang dat ik de ingebouwde 220V stekker moest gaan gebruiken :D
Het ligt aan jou. De camera’s zitten niet achter een klepje, en extreem weer = ook extreem snel vies ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

king_dude schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:25:
[...]

Het ligt aan jou. De camera’s zitten niet achter een klepje, en extreem weer = ook extreem snel vies ;)
Dan ligt het dus niet aan mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

[…]

- ondanks dat ik er niks over kon vinden in het instructieboekje ;-)

[…]
I stand corrected
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuATSr82_KlBqFhAEo2trDbLPto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1w2KTNT4zB1mazyGM14VHv9W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4

Op m'n e-Niro hiervoor had ik en een achterruitwisser en een camwipe, sinds die camwipe nooit meer de achteruitrijcamera hoeven schoon te vegen. Bij de EV6 is hij inderdaad zeer snel vies, slecht ontwerp. Net als die ene achteruitrijlamp, daar zie je ook beroerd weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

blb4 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 16:50:
[...]

Op m'n e-Niro hiervoor had ik en een achterruitwisser en een camwipe, sinds die camwipe nooit meer de achteruitrijcamera hoeven schoon te vegen. Bij de EV6 is hij inderdaad zeer snel vies, slecht ontwerp. Net als die ene achteruitrijlamp, daar zie je ook beroerd weinig mee.
Ow wauw dat was idd handig geweest voor de EV6 maar die heeft niet eens een achterruitwisser }:|

Oké dan gaan we dat maar in ons systeem brengen, verder op alle vlakken een vooruitgang t.o.v. de egolf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevistox5
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16-09 19:53
Mijn eerste berichtje hier (volg al 2 jaar in stilte), maar 1 met een minder leuke en toch bekende mededeling: "Another one bites the dust". Vanochtend met het wegrijden een knoep geluid achter, daarna snel (20m) probleem met electra melding daarna (40m verder) turtle mode. Waarschijnlijk dus ICCU. Auto was op 94% vol en de accu gaf geen probleem bij de status voor het starten.Wat wel opviel was dat de remote auto climate niet werkte. Dus heb ik op de accessoire stand eerst de wagen verwarmd en toen de auto gestart. Teveel van het electra systeem gevraagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 19:02
Mevistox5 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:12:
Mijn eerste berichtje hier (volg al 2 jaar in stilte), maar 1 met een minder leuke en toch bekende mededeling: "Another one bites the dust". Vanochtend met het wegrijden een knoep geluid achter, daarna snel (20m) probleem met electra melding daarna (40m verder) turtle mode. Waarschijnlijk dus ICCU. Auto was op 94% vol en de accu gaf geen probleem bij de status voor het starten.Wat wel opviel was dat de remote auto climate niet werkte. Dus heb ik op de accessoire stand eerst de wagen verwarmd en toen de auto gestart. Teveel van het electra systeem gevraagd?
Ik denk dat dat de 12v accu is.
Bij iccu kun je niet meer (ac) laden namelijkz maar blijft de auto meestal wel gewoon werken.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevistox5
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16-09 19:53
De accu in app geeft aan dat deze OK is. Maar goed, hij is net opgehaald en naar de dealer gebracht. Kunnen zij een (de) diagnose stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:10
Korte update van mijn ICCU problemen.
De auto staat al bijna een week bij de dealer. Ik ben de 4e(!!!) in de rij voor een nieuwe ICCU en de onderdelen staan in order. Verwachting van de dealer is week of 3, dus nog 2 weken te gaan.
Naar mijn idee is het niet of de ICCU stukgaat maar wanneer en is iedereen een keer aan de beurt.

In de tussentijd wel een prima vervangende auto meegekregen (fully loaded Kia Niro EV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Boel-Shit schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:02:
De auto staat al bijna een week bij de dealer. Ik ben de 4e(!!!) in de rij voor een nieuwe ICCU en de onderdelen staan in order. Verwachting van de dealer is week of 3, dus nog 2 weken te gaan.
Naar mijn idee is het niet of de ICCU stukgaat maar wanneer en is iedereen een keer aan de beurt.

In de tussentijd wel een prima vervangende auto meegekregen (fully loaded Kia Niro EV).
Ik vind het nog steeds ironisch dat KIA niet gewoon ergens in de benelux een voorraad iccu's heeft staan.

Ik hoop wel dat het met die nieuwe iccu's en software ook is opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:29
Mevistox5 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:12:
Sinds 2 weken had ik ook 12V accu problemen en startte de remote auto Climate ook niet op. Vandaag is bij de garage geconstateerd dat een cel in de 12V accu kapot was en is de accu onder garantie vervangen. Snelle service van Kia houten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
Nu gaat spontaan de batterijconditionering aan terwijl ik naar een gewoon adres navigeer. Batterij op 35% range 130 km, geplande rit 25 km. Hij had zonder te vragen toch een tussenstop ingepland bij een snellader. Daar hoor je toch een melding van te krijgen en de keuze of je dat wilt of niet? Conditionering ging uit na passeren van de snellader. Daar vroeg ie dan wel weer om of dat de bedoeling was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Flips schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:38:
[...]

Sinds 2 weken had ik ook 12V accu problemen en startte de remote auto Climate ook niet op. Vandaag is bij de garage geconstateerd dat een cel in de 12V accu kapot was en is de accu onder garantie vervangen. Snelle service van Kia houten!
Mijn remote climate werkt al maanden niet. Maar heb totaal geen 12v probleem...of in iedergeval niets van gemerkt...

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
@Flips als het vinkje aan staat om laadstops toe te voegen krijg je geen melding als hij dat daadwerkelijk doet. Tenminste, niet bij mijn pre-facelift EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:26
izzet3838 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:35:
[...]

Ik vind het nog steeds ironisch dat KIA niet gewoon ergens in de benelux een voorraad iccu's heeft staan.

Ik hoop wel dat het met die nieuwe iccu's en software ook is opgelost...
Ik heb na een nieuwe iccu eind vorig jaar een nieuw probleem en dat is dat op het moment dat de verwarming aan staat (lampje bij heat) en ik ongeveer 25 km/h of meer rijdt een ventilator op vol vermogen gaat blazen ergens onder de motorkap. Geluid lijkt op een stofzuiger die aanstaan. Dit gaat door totdat de snelheid weer onder die 25 km/h is gekomen. Ben al terug geweest bij de dealer en die zeggen dat dit normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:37
GoEV6 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:58:
[...]

Ik heb na een nieuwe iccu eind vorig jaar een nieuw probleem en dat is dat op het moment dat de verwarming aan staat (lampje bij heat) en ik ongeveer 25 km/h of meer rijdt een ventilator op vol vermogen gaat blazen ergens onder de motorkap. Geluid lijkt op een stofzuiger die aanstaan. Dit gaat door totdat de snelheid weer onder die 25 km/h is gekomen. Ben al terug geweest bij de dealer en die zeggen dat dit normaal is.
Dat hoor ik ook, als is het niet zo heftig als hier omschreven. Lijkt mij meer een producteigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
Franciesco schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:46:
@Flips als het vinkje aan staat om laadstops toe te voegen krijg je geen melding als hij dat daadwerkelijk doet. Tenminste, niet bij mijn pre-facelift EV6.
Waar kan ik dat vinkje vinden? Bij batterijconditionering staat het in ieder geval niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 09:26
Fiorano schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:55:
[...]

Dat hoor ik ook, als is het niet zo heftig als hier omschreven. Lijkt mij meer een producteigenschap.
Ik heb het pas na de nieuwe ICCU. In 35K km daarvoor nooit gehad. Erg irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
Flips schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:06:
[...]

Waar kan ik dat vinkje vinden? Bij batterijconditionering staat het in ieder geval niet
In het preview scherm van de route (vinkje rechts in beeld).
Even plaatje uit ander topic geleend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mflE3ROqHCf4SF--Dkj4t5RAZgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fBxJNcdl5maMdrugmyPSsPbe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Highvelocity
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09 19:20
Boel-Shit schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:02:

Na 180k km in de awd (nog) geen iccu problemen👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
king_dude schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:32:
[...]

Vandaag gaat mijn accupakket onder de auto uit, en wordt de unit waar cel97 in zit onderzocht. Óf kabel vervangen óf lossnijden en de unit wisselen voor een nieuwe. Ik mag komen kijken -> zal wat foto’s maken.
Helaas is de wereld niet zo mooi als we denken. Dealer loopt vertraging op, en kans is klein dat dit op een donderdag (pappadag) gebeurt. Dat is enige dag voor foto’s maken voor mij. #tbc..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:47
Zo ziet een akku pak van de EV6 eruit....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycTiuhNDUOsfCqUMEVcQWpzeqBc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/1AwzpHY1HmhVZZZwf1s1mRx7.webp?f=user_large

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
--HOOLIE-- schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:46:
[...]

Mijn remote climate werkt al maanden niet. Maar heb totaal geen 12v probleem...of in iedergeval niets van gemerkt...
Heb je geprobeerd om met een paperclip de infotainment te resetten? Gaatje daarvoor zit naast de volumeknop. Bij mij was dit laatst de oplossing en nu werkt remote climate weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
marc4547 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 06:37:
Zo ziet een akku pak van de EV6 eruit....[Afbeelding]
Daarvoor hoefde je toch niet per de je auto te slopen en naar de dealer te brengen? :p

Daar hebben we andere mensen voor; YouTube: Hyundai Ioniq 5: Integrated cooling plate | Battery Pack Breakdown

(Toegegeven dit is de Ioniq 5 pack, maar die is hetzelfde als in de ev6. ) dit kanaal (Munro live) heeft meerdere interessante video’s over o.a accu’s van auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:52
Even een update 'to whom it may concern'. De SC327 terugroepactie voor de ICCU (een nieuwe dus) is al beschikbaar. Ik woon in Spanje maar neem aan dat het voor hel Europa geldt. Ofschoon ik nog geen officiële notificatie heb gehad, heb ik zelf contact opgenomen met de dealer en ze hebben me bevestigd dat ze de fix kunnen uitvoeren.

Ik ben een beetje panisch voor het hele ICCU verhaal dus wil er alles aan doen om zo snel mogelijk de updates te hebben om potentiële schade aan de ICCU te voorkomen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Sonicfreak schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 07:49:
[...]

Heb je geprobeerd om met een paperclip de infotainment te resetten? Gaatje daarvoor zit naast de volumeknop. Bij mij was dit laatst de oplossing en nu werkt remote climate weer.
Al zo vaak dat ik nu met een priem in dat gaatje kan.....

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:19:
[...]

Dat vermoedde ik al, maar ik dacht ik geef het toch even mee als tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:19:
[...]

Account uitloggen + opnieuw inloggen in app. Helpt dat?

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

PrimaBB schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:32:
[...]

Account uitloggen + opnieuw inloggen in app. Helpt dat?
Ook al gedaan.
Ik ktijg ook keurig netjes bevestiging van de app dat alles is gestart, alleen gebeurt er niks.
Als ik dan later in de auto kom en start, dan begint wel de voorruitverwarming meteen de blazen ( zoals had gemoeten via de app en nee, die stond niet aan de laatste keer dat ik de auto uit zette )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
--HOOLIE-- schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:41:
[...]

Ook al gedaan.
Ik ktijg ook keurig netjes bevestiging van de app dat alles is gestart, alleen gebeurt er niks.
Als ik dan later in de auto kom en start, dan begint wel de voorruitverwarming meteen de blazen ( zoals had gemoeten via de app en nee, die stond niet aan de laatste keer dat ik de auto uit zette )
Andere app commando's werken wel? unlock/lock, ofzo

Misschien nog:
In app eerst refresh (rond pijltje) uitvoeren.
Climate settings in app eerste aanpassen, triggeren, dan remote climate starten.
Telefoon herstart (heb je vast ook al gedaan).
App verwijderen + opnieuw installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

PrimaBB schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:09:
[...]

Andere app commando's werken wel? unlock/lock, ofzo

Misschien nog:
In app eerst refresh (rond pijltje) uitvoeren.
Climate settings in app eerste aanpassen, triggeren, dan remote climate starten.
Telefoon herstart (heb je vast ook al gedaan).
App verwijderen + opnieuw installeren...
Andere commando's werken prima
En al het andere dat je opnoemt inderdaad al tig keer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Wow, hardnekkig dus.

Je zit op de 'laatste' Info/Entertainment update?

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar als het ooit wel heeft gewerkt op dat toestel lijkt me dat ook uitgesloten.

Tja, je moet het aandurven, maar de 12V accu even loskoppelen en weer aansluiten. Volgens mij blijft dat dan als enige over om te proberen zelf.

Dan blijft daarna een bezoekje aan de dealer nog over. Evt ook om je 12V door te laten meten.
Kan me voorstellen als deze aan z'n einde is dat opstarten van eea, terwijl niet aangestekkerd, dit voor een brakke 12V ook problematisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

PrimaBB schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:32:
Wow, hardnekkig dus.

Je zit op de 'laatste' Info/Entertainment update?

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar als het ooit wel heeft gewerkt op dat toestel lijkt me dat ook uitgesloten.

Tja, je moet het aandurven, maar de 12V accu even loskoppelen en weer aansluiten. Volgens mij blijft dat dan als enige over om te proberen zelf.

Dan blijft daarna een bezoekje aan de dealer nog over. Evt ook om je 12V door te laten meten.
Kan me voorstellen als deze aan z'n einde is dat opstarten van eea, terwijl niet aangestekkerd, dit voor een brakke 12V ook problematisch is.
Om heel eerlijk te zijn....het heeft nog nooit gewerkt!
En ja laatste info-update is geïnstalleerd en alle dealer updates ook.
Auto in het bezit sinds 30nov 2021 en ook op 2 eerdere telefoons niet.
Dochter heeft ook een account en een iphone 15 ( ik gebruik android ) en bij haar gebeurd ook niks...

[ Voor 3% gewijzigd door --HOOLIE-- op 14-01-2025 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamjo01
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-07 13:14
Hallo allemaal,

Vraagje mbt BlueTooth Adapters. Ik ben van plan er eentje te kopen, maar welke moet het worden. Bij veel adapters lees ik dat ze alleen geschikt zijn voor systemen waar Android Auto als is ingebouwd. Nu gebruik ik de USB-A poort om connectie te maken met de telefoon.

Graag hoor ik jullie ervaring en/of adviezen mbt welke adapter jullie hebben en hoe dat werkt.

John

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
kamjo01 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:30:
Hallo allemaal,

Vraagje mbt BlueTooth Adapters. Ik ben van plan er eentje te kopen, maar welke moet het worden. Bij veel adapters lees ik dat ze alleen geschikt zijn voor systemen waar Android Auto als is ingebouwd. Nu gebruik ik de USB-A poort om connectie te maken met de telefoon.

Graag hoor ik jullie ervaring en/of adviezen mbt welke adapter jullie hebben en hoe dat werkt.

John
De meeste adapters zouden goed moeten werken met de ev6.

Zelf heb ik gewoon eentje van 25 euro bij ali gekocht die goede reviews had.

Nu heb ik een carlinkit ai box, dan heb je meer functies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

GerkeP

Vragen mag altijd........

--HOOLIE-- schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:46:
[...]

Bij mij heb ik na 1 dag al actie ondernomen, gewoon even de reset indrukken en toen werkte het weer

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

GerkeP schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:49:
[...]

Bij mij heb ik na 1 dag al actie ondernomen, gewoon even de reset indrukken en toen werkte het weer
Wil je dat ik hier een serieus antwoord op geef??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leezer14
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 21:57
izzet3838 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:37:
[...]

De meeste adapters zouden goed moeten werken met de ev6.

Zelf heb ik gewoon eentje van 25 euro bij ali gekocht die goede reviews had.

Nu heb ik een carlinkit ai box, dan heb je meer functies...
Geen problemen met vertaagde GPS? Dat had ik met dit soort kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
De Ideale Man schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:21:
[...]

De dashcam aansluit op de binnenspiegel helemaal niets wegwerken.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@De Ideale Man : Hoe bevalt deze manier van aansluiten? Werkt de dashcam altijd (dus met parkmode/sentry mode) of alleen als de auto aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
slim_fan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:36:
[...]

@De Ideale Man : Hoe bevalt deze manier van aansluiten? Werkt de dashcam altijd (dus met parkmode/sentry mode) of alleen als de auto aan staat?
Gaat mee uit met het contact. Voor Parkmode moet je een 12V constant pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Leezer14 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:09:
[...]

Bij gebruik van Android Auto wordt de GPS/Accelerator van de auto gebruikt, niet die van de telefoon. Mits de headunit Android Auto ondersteunt. Het maakt niet uit als het nou via een kastje gaat of via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Leezer14 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:09:
[...]

Gebeurt zo heel zelden idd.

Ook wat andere vreemde issues maar carlinkit zou een van de beste zijn op dat vlak, over de gehele lijn werkt die goed genoeg.

Perfect is die niet, maar ik zou niet meer zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:36
slim_fan schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:36:
[...]

Zou zelf graag deze willen maar ruim 200 euro voor een dashcam kan ik niet verantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Nu online

GerkeP

--HOOLIE-- schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:36:
[...]

Wil je dat ik hier een serieus antwoord op geef??
Dat moet jezelf weten, ik geef alleen aan hoe ik het heb opgelost
Maar ik zal je in het lijstje zetten van mensen die waar ik niet op moet reageren 8)7

GerkeP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

GerkeP schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:16:
[...]

Dat moet jezelf weten, ik geef alleen aan hoe ik het heb opgelost
Maar ik zal je in het lijstje zetten van mensen die waar ik niet op moet reageren 8)7
Als je de moeite had genomen om de posts erboven te lezen, dan had je jouw oplossing niet eens hoeven melden....
EN zoals in dit topic wel vaker voorbij is gekomen , wat voor de 1 werkt, werkt niet automatisch voor andere ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Nu online

GerkeP

--HOOLIE-- schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:21:
[...]

Als je de moeite had genomen om de posts erboven te lezen, dan had je jouw oplossing niet eens hoeven melden....
EN zoals in dit topic wel vaker voorbij is gekomen , wat voor de 1 werkt, werkt niet automatisch voor andere ook....
Sorry ik zal je posts over slaan, ik kijk een keer per dag en de versnippering van de berichten is en blijft lastig.
Ik zal geen moeite meer doen om je te helpen

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
GoEV6 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:58:
[...]

Dit is iets van een compressor van de verwarmingsunit. Dit probleem had ik ook na vervanging ICCU. Bij die ingreep moeten ze kennelijk ook iets met het koelsysteem. Het opnieuw laten onluchten van het koelvloeistofsysteem heeft het geluid bij mij aanzienlijk verminderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHorsie
  • Laatst online: 10:18
db I Delirium schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:10:
[...]

Zou zelf graag deze willen maar ruim 200 euro voor een dashcam kan ik niet verantwoorden
Bij de officiële site (?) is het iets goedkoper: https://fitcamx.com/produ...2-2023-kia-ev6-kia-ev6-gt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flips
Ik ervaar dezelfde problemen als Hoolie. Sinds de 12 V accuproblemen werkt de remote interieurverwarming via de app maar heel soms. In eerste instantie leek het met de 12V accu te maken te hebben, maar die is gisteren vervangen en dit probleem is gebleven. App communiceert wel en stelt bijv. ook de temperatuur in de auto in op de stand van de app. Reset geprobeerd, accu is dus losgekoppeld bij vervanging. Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan maar weer even naar de dealer. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat we moeten krabben s ochtends

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
Flips schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:26:
Ik ervaar dezelfde problemen als Hoolie. Sinds de 12 V accuproblemen werkt de remote interieurverwarming via de app maar heel soms. In eerste instantie leek het met de 12V accu te maken te hebben, maar die is gisteren vervangen en dit probleem is gebleven. App communiceert wel en stelt bijv. ook de temperatuur in de auto in op de stand van de app. Reset geprobeerd, accu is dus losgekoppeld bij vervanging. Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan maar weer even naar de dealer. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat we moeten krabben s ochtends
Ook voor @--HOOLIE--

Ik vond deze instructie hieronder op https://kiaev6forum.com/t...remote-climate-control.7/

Omdat ik een dergelijke ‘workaround’ voor ‘Escape from zombie mode’ zelf met succes heb gebruikt, zou het me niets verbazen als dit gewoon ook werkt en een oplossing is voor de remote climate control problemen.

Easy peasy… 8)7

To begin, let's perform a soft reset. This can be done by pressing in the small button that resembles a pinhole with a pen or a pin. This button is typically located by the volume or radio tuner knobs. After the screen goes blank, please allow 3 minutes for the modem to reestablish connectivity with the wireless network.

After the 3 minutes has passed, do a reconfigure and a refresh to get the Server, Modem and App in sync. Please follow these steps:
1. Press the SETUP button on your headunit.
2. Press the UVO (Or Kia Connect or Data/Network) icon on the screen.
3. Press SERVICE ACTIVATION or RECONFIGURE MODEM. (Whatever option is above 911 Connect)
4. Upon completion, open Kia Access App.
5. With the vehicle running, press the refresh icon in the upper right corner of the app.
6. When it says UPDATED NOW, attempt a remote command. Ensure you're meeting the preconditions.

After this troubleshooting is complete, if connection is restored no further steps are needed. If it is not restored, please continue with this guide:

Perform an ignition cycle on the vehicle by turning off the engine, removing the keys (if your vehicle uses a FOB simply turn off the ignition), and opening/closing the driver side front door with the ignition turned off. This will cause the computer/modem to turn off completely.

Our last step in the vehicle will be performing a slightly more in depth reset that does not erase any user data or connections. You can perform this from the head unit of your vehicle by pressing the following:
Setup > Data/Network > Reconfigure

Our last step would be to uninstall and reinstall the mobile app to ensure it is not only running on the latest software per your device operating system but that it also reconnects with your vehicle digitally.

Als dit niet werkt lijkt een eol 12V accu of kapotte A/C compressor een andere mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
Ik ga het morgen eens proberen. Alvast bedankt voor het meedenken
Pagina: 1 ... 412 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic