Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:33:
[...]

Ik hoor bij elke keer optrekken, remmen en elke bocht die ik neem de sleutel bewegen. Erg vervelend...
Er een lap stof in proppen zodat de ruimte opgevuld wordt en de sleutel 'vast' ligt?

(Ik zou een hoop proberen voordat ik me overgeef aan een dure rekening van de dealer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Dat paneeltje met de USB aansluitingen is niet (eenvoudig) los te maken?
Ook als daaronder een plaatje oid zit, kun je dat- omdat het uit het zicht is- eventueel wel slopen/beschadigen.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:16
jeroenkb schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:35:
[...]

Er een lap stof in proppen zodat de ruimte opgevuld wordt en de sleutel 'vast' ligt?

(Ik zou een hoop proberen voordat ik me overgeef aan een dure rekening van de dealer)
Het is daaronder best erg open... en volgensmij een best grote ruimte waar hij in kan bewegen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
[...]

Ik hoor bij elke keer optrekken, remmen en elke bocht die ik neem de sleutel bewegen. Erg vervelend...
Dus als je er een draad met magneet in stopt, en je gaat rijden moet die sleutel ooit tegen de magneet aankomen en probeer je hem zo er uit te trekken.

Even ervan uitgaande dat het "bakje" er onder kunststof is. Neem wel een neodymium magneet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Phusebox schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:51:
[...]

Dus als je er een draad met magneet in stopt, en je gaat rijden moet die sleutel ooit tegen de magneet aankomen en probeer je hem zo er uit te trekken.

Even ervan uitgaande dat het "bakje" er onder kunststof is. Neem wel een neodymium magneet.
Ik denk, maar ik weet niet zeker dat ik het frame voel en niet plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:53:
[...]

Maar goed aluminium is niet magnetisch dus dat zou een kwestie van uitproberen zijn. Ik denk dat een magneet je beste optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:10
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:53:
[...]

Ah daaronder zit dus nog een kuil. Erg handig…. Wellicht ipv naar de officiële dealer te gaan een idee om een kleinschalige garage te zoeken om dit los te maken. Zal zomaar een flinke slok op een borrel kunnen schelen qua kosten. En anders iets van rubber matjes in die ruimte proberen te stoppen zodat het geen lawaai meer maakt en de sleutel laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
greg-a schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:59:
[...]

Ah daaronder zit dus nog een kuil. Erg handig…. Wellicht ipv naar de officiële dealer te gaan een idee om een kleinschalige garage te zoeken om dit los te maken. Zal zomaar een flinke slok op een borrel kunnen schelen qua kosten. En anders iets van rubber matjes in die ruimte proberen te stoppen zodat het geen lawaai meer maakt en de sleutel laten liggen.
Het is een leaseauto en ik weet niet hoe blij die zijn om naar een niet merkdealer hiervoor te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:01:
[...]

Het is een leaseauto en ik weet niet hoe blij die zijn om naar een niet merkdealer hiervoor te gaan...
Ze hoeven er toch niet van af te weten ? Zeker niet als de kosten toch voor jou zullen zijn en je niets aan de auto veranderd. Dit is een kastje verwijderen en terug plaatsen met zoveel woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Sinds een weekje ben ik de gelukkige eigenaar van een Kia EV6 GTLine AWD uit 2023. Komende vanaf een eGolf echt een wereld van verschil :)

Nu wil het geval dat er achterin een drietal kids moeten zitten (2 ISOFIX stoeltjes en daartussen een zitverhoger) De gordel zit erg mooi weggewerkt in de onderbank maar is daardoor ook lastig te bereiken. Geen probleem want daarvoor zijn natuurlijk gordelverlengers te koop maar bij het plaatsen daarvan kwam ik er achter dat in (in ieder geval mijn) EV6 de middelste gordel een afwijkende vorm heeft tov de andere gordels en dat de gordelverlenger die ik gekocht had dus niet wil sluiten.
De middelste:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNKD6OBFS96hEmnoYGrcKycvQLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdiHsQGAYAM7PI4DEhWD35rO.jpg?f=fotoalbum_large
De andere gordels zien er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOQ75h7LGjY0-uOA2ac8fJi10jU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgQYPxxcE5Y4MpJmGavN7Eu3.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan met de beste wil ter wereld geen gordelverlenger vinden die past op de middelste, iemand de gouden tip?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:22
[...]

De kans je verbruik onder de 150 Wh/km te krijgen 😬.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
blb4 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:32:
[...]

De kans je verbruik onder de 150 Wh/km te krijgen 😬.
Ja...

Ik kan alleen niet meer op ipdeal rijden want dat is al genoeg om de sleutel te laten bewegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:35
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:30:
[...]

Ja. Ik ga denk ik maar naar de dealer en maar vragen of de midden console er uit kan..

Zal een leuke kostenpost worden...
En de wa-verzekering van de sleuteleigenaar betaalt?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjas
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-09 13:23
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:01:
[...]

Heb zojuist even bij mijn EV6 gekeken, maar ik heb geen ruimte onder het middenconsole. Wellicht dat jouw console niet goed is gemonteerd en dat de dealer het toch gratis of onder coulance voor je wil oplossen, omdat het middenconsole niet goed vast heeft gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Mjas schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:10:
[...]

Heb zojuist even bij mijn EV6 gekeken, maar ik heb geen ruimte onder het middenconsole. Wellicht dat jouw console niet goed is gemonteerd en dat de dealer het toch gratis of onder coulance voor je wil oplossen, omdat het middenconsole niet goed vast heeft gezeten?
Dit betreft vlgs mij een GT met mogelijk een iets andere constructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:11
HansAuutB schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:15:
[...]

De gt heeft andere stoelen en de usb poorten zitten in de middenconsole en niet in de zetels, er zal dus sowieso een verschil zijn...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
HansAuutB schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:15:
[...]

Nee het is geen GT. Het is een normale maal had even een foto van internet gepakt was toevallig een GT was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Mjas schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:10:
[...]

Bedankt voor het checken!,

Ik ga morgen even naar de dealer en daar nog bij 1 voelen. Dan mag de garage het daarna oplossen. Het is aan 2 kanten hetzelfde. Als ik de stoelen naar voren doe. En dan net iets verder dan het metaal waar de stoel op zit kan je heel makkelijk het tapijt indrukken en kan ik dus met mijn hand er onder.

De sleutel beweegt van links naar rechts en van voor naar achter maar blijf wel redelijk op dezelfde plek liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjas
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:37:
[...]

Bedankt voor het checken!,

Ik ga morgen even naar de dealer en daar nog bij 1 voelen. Dan mag de garage het daarna oplossen. Het is aan 2 kanten hetzelfde. Als ik de stoelen naar voren doe. En dan net iets verder dan het metaal waar de stoel op zit kan je heel makkelijk het tapijt indrukken en kan ik dus met mijn hand er onder.

De sleutel beweegt van links naar rechts en van voor naar achter maar blijf wel redelijk op dezelfde plek liggen.
Excuses! Ik had in eerste instantie aan de achterkant en voorkant gekeken en constateerde daarbij geen ruimte. Ik heb nu de stoelen naar voren geschoven en aan de zijkant ter hoogte van de stoelen heb ik ook ruimte, waar mijn hand onder kan. Wellicht dat de dealer hem, zonder geheel te demonteren, iets omhoog kan krijgen, waardoor de sleutel gepakt kan worden?
Dit is inderdaad niet handig geconstrueerd, maar misschien nodig voor koeling of ontvochtiging (??).
Hopelijk weet de dealer een eenvoudige methode en is hij coulant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Mjas schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 16:03:
[...]

Excuses! Ik had in eerste instantie aan de achterkant en voorkant gekeken en constateerde daarbij geen ruimte. Ik heb nu de stoelen naar voren geschoven en aan de zijkant ter hoogte van de stoelen heb ik ook ruimte, waar mijn hand onder kan. Wellicht dat de dealer hem, zonder geheel te demonteren, iets omhoog kan krijgen, waardoor de sleutel gepakt kan worden?
Dit is inderdaad niet handig geconstrueerd, maar misschien nodig voor koeling of ontvochtiging (??).
Hopelijk weet de dealer een eenvoudige methode en is hij coulant.
Hmm oke, bedsnkt voor het kijken.

Het is erg vreemd gebouwd. Ookal gebeurd dit bijna nooit natuurlijk. Maargoed. De sleutel beweegt ook bij het rijden. Dus waarschijnlijk ligy hij niet meer precies op dezelfde plek en is hij nog lastiger te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:31
Kreeg vandaag een mail van mijn dealer:

Beste heer

Volgens onze gegevens is het tijd voor de jaarlijkse controle van uw auto! Het is namelijk van belang dat er goed voor uw Kia met kenteken ..... wordt gezorgd, zodat u verzekerd bent van zorgeloos en veilig rijplezier. Wij raden u aan om in ieder geval jaarlijks de olie en het oliefilter te laten vervangen.

Het belang van regelmatig onderhoud bij uw Kia Dealer
Bij regelmatig onderhoud blijft niet alleen uw auto in optimale conditie, u kunt hierdoor ook aanspraak blijven maken op de 7 jaar Kia fabrieksgarantie. Voorwaarde van deze garantie is namelijk dat de auto volgens de voorgeschreven onderhoudsintervallen wordt onderhouden. Daarnaast updaten wij bij elke onderhoudsbeurt gratis uw navigatiesysteem!

Iemand ook weleens zo'n mail van zijn dealer gehad?

Auto is een jaar oud. Volgens Kia zijn de intervallen voor het onderhoud om de twee jaar. In november ook een soortgelijke mail ontvangen. Hadden ze de intervallen in de auto op 1 jaar gezet. Door de dealer laten herstellen. Vind die mogen, de boeven! :+

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-05 20:32

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

Het is al vaker aan de orde geweest: de automatische activering van de lucht-recirculatie.

naar mijn idee moet deze (mits je dat zo instelt) aan én uitgaan:
1) bij het doorrijden van een tunnel
2) bij het wis/wassen van de voorruit

in mijn EV6 schakelt het lampje in bij een tunnel, lopen de kleppen ook om (ander geruis), maar gaat het lampje never nooit meer uit. daarna moet je twee keer op de toets drukken om er weer actie in te krijgen.

het omschakelen bij wis/wassen gebeurt zelden, meestal niet eigenlijk.

Wat is jullie ervaring met 1) en 2) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

-

[ Voor 99% gewijzigd door JeJeBe op 01-01-2025 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JeJeBe schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:37:
Het is al vaker aan de orde geweest: de automatische activering van de lucht-recirculatie.

in mijn EV6 schakelt het lampje in bij een tunnel, lopen de kleppen ook om (ander geruis), maar gaat het lampje never nooit meer uit. daarna moet je twee keer op de toets drukken om er weer actie in te krijgen.

Alle automatische onzin uitgeschakeld omdat het onzin is en nooit gewerkt heeft.

Handmatig ontwasemen is het enige dat werkt bij mijn EV6. En die recirculatie werkt ook niet. Bij mijn BMW werkte dat perfect, detecteerde zelfs als er een smerige diesel voor me reed.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 01-01-2025 20:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sgouman
Automatische luchtcirculatie voor een tunnel werkt bij mij prima in mij ev6. Gaat na een tunnel na een paar minuten weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
JeJeBe schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:37:

Ha JeJeBe, da’s lang geleden!

Beide scenario’s werken as designed (gaan uit), bij mij. Heb het uit staan, wat het werkt niet goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• casa82
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 07:19
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:13:
Automatische luchtcirculatie voor een tunnel werkt bij mij prima in mij ev6. Gaat na een tunnel na een paar minuten weer uit
Bij mij ook. Alleen is de ruit meestal al zo beslagen dat ik het niet kan laten om meteen na het verlaten van de tunnel handmatig te ontwasemen. 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Heeft iemand dit wel is gehad?

Zit soms paar minuten te wachten op dit scherm.
Als de navigatie al aan stond en ik b.v. even gepauzeerd heb en dan de auto weer start werkt de navigatiestem wel maar de rest niet.

Navigatiesysteem is al gereset.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bWl5larjrl9Nrdjy31L3hl9Jbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b36VmXMuaeyYTE3lbQmki0IP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casa82
Gisteren ging het weer eens mis met het preconditioneren van de accu.

Ik had de Kia-navigatie ingesteld naar een Ionity-oplader waar ik eerder met een geconditioneerde accu had geladen.
De afstand was 60 km (40 minuten) en de temperatuur was -2 graden. De accu was bij het begin van de reis ongeveer 60% en toen ik bij de oplader aankwam, ongeveer 40%.

Zie ik nog een voorwaarde over het hoofd waarom het niet zou moeten werken?

Als Kia per se het preconditioneren zo omslachtig via de navigatie wil laten verlopen, zouden ze tenminste aan het begin van de rit op een of andere manier moeten signaleren dat de auto heeft herkend dat hij gedurende de rit gaat preconditioneren.

Het is best frustrerend dat je de hele tijd nerveus zit te wachten of dat stomme icoontje van de spoel wel of niet zal verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

casa82 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:19:
[...]

Bij mij ook. Alleen is de ruit meestal al zo beslagen dat ik het niet kan laten om meteen na het verlaten van de tunnel handmatig te ontwasemen. 🤣
[quote]casa82 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:19:
[...]
Haha, ja dat herken ik maar al te goed :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjas
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:34:
Heeft iemand dit wel is gehad?

Zit soms paar minuten te wachten op dit scherm.
Als de navigatie al aan stond en ik b.v. even gepauzeerd heb en dan de auto weer start werkt de navigatiestem wel maar de rest niet.

Navigatiesysteem is al gereset.[Afbeelding]
Vorige week voor de tweede keer in 2,5 jaar gehad. Op een gegeven moment pakt ie het gewoon vanzelf weer op.
Ik heb nog geen reset te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43
casa82 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:42:
Nee dat had horen te werken inderdaad. Had je de navigatie ingesteld via ‘points of interest’ en dan iets van ‘opladers’ oid? Navi via kaart of adres werkt niet (waarschijnlijk bekend, maar just-in-case)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:34
casa82 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 21:42:
Gisteren ging het weer eens mis met het preconditioneren van de accu.

Ik had de Kia-navigatie ingesteld naar een Ionity-oplader waar ik eerder met een geconditioneerde accu had geladen.
De afstand was 60 km (40 minuten) en de temperatuur was -2 graden. De accu was bij het begin van de reis ongeveer 60% en toen ik bij de oplader aankwam, ongeveer 40%.

Als Kia per se het preconditioneren zo omslachtig via de navigatie wil laten verlopen, zouden ze tenminste aan het begin van de rit op een of andere manier moeten signaleren dat de auto heeft herkend dat hij gedurende de rit gaat preconditioneren.

Het is best frustrerend dat je de hele tijd nerveus zit te wachten of dat stomme icoontje van de spoel wel of niet zal verschijnen.
Ik herken dit. Vorige week heen en terug gereden naar Italië. Laadpunt >150 kw geselecteerd met POI. Bij aankomst >20%, temperatuur rond het vriespunt, maar in 5 van de 12 laadstops geen voorverwarmen. In de andere gevallen ging het wel goed dus ligt het niet aan de manier van instellen van het laadpunt.
Zo rond 15km voor het laadpunt begin je je zorgen te maken en probeer je een ander laadpunt te selecteren en soms werkt dat. Maar ja, in de resterende 15 km wordt die batterij niet warm meer. Het werkt dus niet feilloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flips
  • Laatst online: 20:34
Aanvulling op bovenstaande. In het rechterscherm kan je zien hoeveel laadpunten nog vrij zijn bij het ingevoerde laadpunt. Dat werkte wel dus stond er een laadpunt ingevoerd en niet een willekeurig punt op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casa82
Flips schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:23:
Aanvulling op bovenstaande. In het rechterscherm kan je zien hoeveel laadpunten nog vrij zijn bij het ingevoerde laadpunt. Dat werkte wel dus stond er een laadpunt ingevoerd en niet een willekeurig punt op de kaart.
Inderdaad wel een laadpunt ingevoerd, waarbij je ook de bezetting ervan ziet. Blijft toch jammer dat deze functionaliteit niet betrouwbaar is. Voor de rest na 10k km best tevreden over de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Nog 2 nachten tot 03-01-2025.
Roffel, roffel, roffel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:22
HansAuutB schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 23:29:
Nog 2 nachten tot 03-01-2025.
Roffel, roffel, roffel.
klopt, voor mij ook :)

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:13:
Bij mij ook. Recirculatie gaat net voor de tunnel automatisch aan en bij het verlaten van de tunnel weer uit. Ook gaat de recirculatie stand aan bij het sproeien van de voorruit.
Enig nadeel van de recirculatie in tunnels is dat de voorruit wel eens wil beslaan als het vochtig is in de auto. Dan moet je AC weer aanzetten om dat weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58

Reacher

oldschool

Wat is er zo speciaal aan 3 januari ?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Reacher schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 09:37:
Wat is er zo speciaal aan 3 januari ?
Kia gaat zogenaamd iets groots aankodigen.

Zullen uiteindelijk wel 4 nieuwe natuurgeluiden zijn voor maar 90 euro. :+
In ieder geval niks voor (pre facelift) EV6 eigenaren verwacht ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 02-01-2025 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:20
Phusebox schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 09:41:
[...]

Of een op kunstmatige intelligentie gebaseerd spraaksysyteem dat alleen getraind is op Koreaanse commando's dat uiteindelijk vertaald is naar Engels met Google translate en nog steeds geen moer snapt van de simpelste commando's en alleen op Nederlands reageert als de console op Nederlands staat. Plus nog meer zinloze AI systemen die totaal niets intelligents toevoegen, maar AI! AI! AI!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sgouman
De dealer heeft de sleutel gevonden!

De middenconsole moest er uit en een stoel moest er uit.

Totale schade, 60 euro. Valt me alles mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkie
Sonicfreak schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 09:19:
[...]

Bij mij ook. Recirculatie gaat net voor de tunnel automatisch aan en bij het verlaten van de tunnel weer uit. Ook gaat de recirculatie stand aan bij het sproeien van de voorruit.
Enig nadeel van de recirculatie in tunnels is dat de voorruit wel eens wil beslaan als het vochtig is in de auto. Dan moet je AC weer aanzetten om dat weg te krijgen.
Bij mij gaat de recirculatie wel aan, maar niet automatisch uit. Moet ik steeds handmatig uitzetten, wat wel eens vergeten wordt. Wel vreemd dat het bij de één wel werkt en bij de ander niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
Mooi. En fijn dat je er zo snel terecht kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:58
Wakkie schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:04:
[...]

Bij mij gaat de recirculatie wel aan, maar niet automatisch uit. Moet ik steeds handmatig uitzetten, wat wel eens vergeten wordt. Wel vreemd dat het bij de één wel werkt en bij de ander niet.
Heb ik ook, wel aan maar nooit uit. Heb sowieso de recirculatie uitgezet voor de ruitensproeier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:27
Phusebox schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 09:41:
[...]

In ieder geval niks voor (pre facelift) EV6 eigenaren verwacht ik.
Gaat het over nieuwe software of gaat Kia gewoon de ev4 voorstellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
[...]

Inderdaad heel vreemd.

Werkte bij mij feilloos. Ook in Oostenrijk / Italië met meerdere tunnels achterelkaar. Steeds netjes aan en uit binnen de minuut.

En geen last van ruiten die beslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
Ik vraag me af hoe dit opgelost kan worden. In het menu vind ik niets terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Laatst online: 00:28
GHorsie schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:45:
[...]

Wij weten het niet. Of iemand anders moet per toeval inside informatie hebben die hij of zij wil delen :p.

Ik gok op EV4, hoop op meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
GHorsie schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:45:
[...]

EV4 zou op 3 januari aangekondigd worden, had ik gelezen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
The Wizard schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 14:26:
[...]

EV4 zou op 3 januari aangekondigd worden, had ik gelezen.
Ziehier: de ev6 station!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76J8WZj3wklQ5lYFfeFBO4v96fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlUkpgAGCmdE57AHmMThqt3x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9QMUK-ohHxAN-tsNxBjwJH823M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvQezkijoNFpmX4vnC1oPBDw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8K_X9_ACNooN4w8-gWcbkrzBWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VlcSAOyy8a3vJe1wXUs8HGPf.jpg?f=fotoalbum_large

Deze :P

(Gegenereerd door AI)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Denk dat een station versie ook echt heel bruut kan zijn ❤️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:31:
Sinds een weekje ben ik de gelukkige eigenaar van een Kia EV6 GTLine AWD uit 2023. Komende vanaf een eGolf echt een wereld van verschil :)

Nu wil het geval dat er achterin een drietal kids moeten zitten (2 ISOFIX stoeltjes en daartussen een zitverhoger) De gordel zit erg mooi weggewerkt in de onderbank maar is daardoor ook lastig te bereiken. Geen probleem want daarvoor zijn natuurlijk gordelverlengers te koop maar bij het plaatsen daarvan kwam ik er achter dat in (in ieder geval mijn) EV6 de middelste gordel een afwijkende vorm heeft tov de andere gordels en dat de gordelverlenger die ik gekocht had dus niet wil sluiten.
De middelste:
[Afbeelding]
De andere gordels zien er zo uit:
[Afbeelding]

Ik kan met de beste wil ter wereld geen gordelverlenger vinden die past op de middelste, iemand de gouden tip?
Niemand?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Dat de middelste afwijkend is heeft logica.
Er zitten 2 gespen naast elkaar, om verwisseling in de gordelmelding te voorkomen is de middelste vaak afwijkend vermoedelijk gelijk aan type A. Het onderste deel is dan 21 mm breed.(Voorbeeld)
De overige zijn vermoedelijk type B. Onderste deel is dan 25 mm breed.

Zou zeggen bestel er 1 en probeer het.

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
En het grote nieuws is alle Kia's jonger dan 10 jaar, en minder dan 150.000km hebben gereden nu 10 jaar garantie krijgen.

Leuk voor de mensen die weinig rijden en voor de gevallen waarin de garantie ook echt iets betekent.

Die 150k zit ik helaas al binnen 6 jaar aan.

https://www.kia.com/nl/se...ie-en-zekerheden/10y-saw/

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 03-01-2025 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Dus, de grote aankondiging van 3 januari is dat alle Kia's van max 10 jaar oud en max 150k KM nu 3 jaar extra garantie krijgen. Lekker oninteressant voor m'n 4 jaar durende leaseauto die per aankomende februari ook nog eens 30 euro per maand meer gaat kosten dankzij onze vrinden in Den Haag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sn0x0r schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 07:32:
Dus, de grote aankondiging van 3 januari is dat alle Kia's van max 10 jaar oud en max 150k KM nu 3 jaar extra garantie krijgen. Lekker oninteressant voor m'n 4 jaar durende leaseauto die per aankomende februari ook nog eens 30 euro per maand meer gaat kosten dankzij onze vrinden in Den Haag. ;)
Jep, de bekende wassen neus van Kia. Leuk voor de boodschappenauto die weinig rijdt per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Hartstikke prima toch! Niet iedereen heeft de luxe van een lease bak.
Vraag me alleen wel af of dit niet een manier of meer onderhoudsafspraken binnen te halen voor Kia en dus meer geld voor weinig service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
greg-a schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:48:
Hartstikke prima toch! Niet iedereen heeft de luxe van een lease bak.
Vraag me alleen wel af of dit niet een manier of meer onderhoudsafspraken binnen te halen voor Kia en dus meer geld voor weinig service.
Mag het niet hopen. Kia heeft nu al nooit plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
sgouman schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:49:
[...]

Mag het niet hopen. Kia heeft nu al nooit plek.
Ik heb het geluk dat ik er weinig last van heb, maar die paar keer dat ik wel moest was het inderdaad lang wachten bij onze Kia/Nissan dealer. Ik begrijp dat het overigens overal zo is, want ook de lokale vakgarage plant afspraken minimaal 2, meestal 3 maanden vooruit. We hadden geluk met onze andere auto waarvan de APK verliep dat hij ons nog wel ergens tussen wilde proppen, anders moest ik moeite gaan doen met het zoeken van een andere garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjas
Het ware mooier geweest als ze ook de km’s hadden opgehoogd van 150.000km naar 200.000km, zoals Toyota. Maar wellicht/hopelijk komt dat nog?

KIA is hard gegroeid, vandaar die lange wachttijden. Volgens mij werken ze wel aan snellere en betere service, maar dat kost tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjas
Vandaag zag ik toevallig de dagwaarde van mijn EV6 (Air 58 kwh). Dat was wel schrikken. Ik kan me niet herinneren eerder in 2,5 jaar bijna € 19k te hebben afgeschreven. Het zij zo, hij rijdt lekker en je leeft maar één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Mjas schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:59:
Het ware mooier geweest als ze ook de km’s hadden opgehoogd van 150.000km naar 200.000km, zoals Toyota. Maar wellicht/hopelijk komt dat nog?

KIA is hard gegroeid, vandaar die lange wachttijden. Volgens mij werken ze wel aan snellere en betere service, maar dat kost tijd.
Kia is inderdaad hard gegroeid. Ze waren in 2024 het populairste automerk van Nederland. In 2023 kwam Kia net op de 2e plek.

https://www.autoweek.nl/a...024-kia-populairste-merk/

Niet verrassend was de Tesla Model Y de meeste verkochte auto van 2024. Ik voorspel dat in 2025 weer het geval zal zijn vooral omdat dit jaar de Juniper facelift verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Phusebox schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 07:28:
En het grote nieuws is alle Kia's jonger dan 10 jaar, en minder dan 150.000km hebben gereden nu 10 jaar garantie krijgen.

Leuk voor de mensen die weinig rijden en voor de gevallen waarin de garantie ook echt iets betekent.

Die 150k zit ik helaas al binnen 6 jaar aan.

https://www.kia.com/nl/se...ie-en-zekerheden/10y-saw/
Lijkt precies enkel voor Nederland te zijn, ik vind niet direct iets terug op de belgische site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:36
king_dude schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:09:
Denk dat een station versie ook echt heel bruut kan zijn ❤️
Ja!!! Die pics van @Phusebox zijn wel vet. Ik baal stiekem van mijn huidige EV6 al bestaat er niet eens een station variant 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
Card Nox schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:46:
[...]

Ja!!! Die pics van @Phusebox zijn wel vet. Ik baal stiekem van mijn huidige EV6 al bestaat er niet eens een station variant 7(8)7
Station wagen versie gaat de EV4 zijn dacht ik.
Al heb ik het niet zo voor een EV6 break. Ik vind de EV6 nu al te lang en breed :(.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:36
RenegadexRIPxx schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:11:
[...]
Ik vind de EV6 nu al te lang en breed :(.
3 jonge kids hier, kan niet lang en breed genoeg zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
izzet3838 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:31:
[...]

Lijkt precies enkel voor Nederland te zijn, ik vind niet direct iets terug op de belgische site.
Idem,

Daarom dat ik even op mijn KIA was ingelogd, en ik had een nieuw bericht wachtend op mij. Wat ik eerst dacht dat een melding zou zijn dat mijn wagen in aanmerking komt binnen België voor de verlenging naar 10j.

Voorlopig te snel geweest dus. Nog eventjes afwachten om te zien dat dit niet langzaamaan doorsijpelt naar de andere landen. Kan mij moeilijk inbeelden dat zoiets enkel voor Nederland zou gelden. Maar bon alles kan.

Echter, die nieuwe melding, handelde over :
Vereiste actie
Er zijn actieve terugroepacties voor jouw voertuig.
Dit was er 2 weken geleden nog niet. Iemand anders die met zijn EV6 nu ook zo'n melding heeft en effectief weet wat de inhoud ervan is of gaat zijn ? Ik dacht potentieel aan die ICCU recal waarover een melding was in deze thread zoals in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
RenegadexRIPxx schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:21:
[...]

Idem,

Daarom dat ik even op mijn KIA was ingelogd, en ik had een nieuw bericht wachtend op mij. Wat ik eerst dacht dat een melding zou zijn dat mijn wagen in aanmerking komt binnen België voor de verlenging naar 10j.

Voorlopig te snel geweest dus. Nog eventjes afwachten om te zien dat dit niet langzaamaan doorsijpelt naar de andere landen. Kan mij moeilijk inbeelden dat zoiets enkel voor Nederland zou gelden. Maar bon alles kan.

Echter, die nieuwe melding, handelde over :

[...]

Dit was er 2 weken geleden nog niet. Iemand anders die met zijn EV6 nu ook zo'n melding heeft en effectief weet wat de inhoud ervan is of gaat zijn ? Ik dacht potentieel aan die ICCU recal waarover een melding was in deze thread zoals in Amerika.
Is er niet al een recall geweest?

Of is dit een tweede, ik was namelijk al in augustus geweest voor een update van de iccu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
izzet3838 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:22:
[...]

Is er niet al een recall geweest?

Of is dit een tweede, ik was namelijk al in augustus geweest voor een update van de iccu...
Heb mijn wagen in november gekocht en deze is in december geleverd. Maar dit was de wagen van een KIA verkoper.

En ik had de vraag gesteld of alle updates en recalls gebeurd waren. En toen is er mij vermeld : ja.
Daarnaast was mijn kia blanco voor deze wagen tot vandaag (maar heb een weekje of zo niet meer gekeken).

Daarom dacht ik dat het "nieuw" was. Ook omdat in Amerika die pas rond november uit is. En men in Europa altijd iets later is dan in Amerika dacht ik.
https://www.cars.com/research/kia-ev6/recalls/

Daarom dat ik dacht, ik vraag het hier even of iemand anders iets gelijkaardigs voor heeft ;). Was een boodschap in mijn inbox op mykia. (geen mail of zo om mykia te checken) - gewoon per toeval met de melding van die 10j garantie dat ik dacht ik check het daar even om te zien of in België die 10j ook geldt.

[ Voor 8% gewijzigd door RenegadexRIPxx op 03-01-2025 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GHorsie
izzet3838 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:31:
[...]

Klopt. Zie https://archive.md/qLb4C

Ik heb een archive link gebruikt omdat het een premium artikel is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
RenegadexRIPxx schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:28:
[...]

Heb mijn wagen in november gekocht en deze is in december geleverd. Maar dit was de wagen van een KIA verkoper.

En ik had de vraag gesteld of alle updates en recalls gebeurd waren. En toen is er mij vermeld : ja.
Daarnaast was mijn kia blanco voor deze wagen tot vandaag (maar heb een weekje of zo niet meer gekeken).

Daarom dacht ik dat het "nieuw" was. Ook omdat in Amerika die pas rond november uit is. En men in Europa altijd iets later is dan in Amerika dacht ik.
https://www.cars.com/research/kia-ev6/recalls/

Daarom dat ik dacht, ik vraag het hier even of iemand anders iets gelijkaardigs voor heeft ;). Was een boodschap in mijn inbox op mykia. (geen mail of zo om mykia te checken) - gewoon per toeval met de melding van die 10j garantie dat ik dacht ik check het daar even om te zien of in België die 10j ook geldt.
De recall was hier later dan amerika, misschien is daar dan nog een tweede recall geweest.

Ik weet dat ik in augustus een update heb ontvangen voor de iccu bij de dealer, deze was gemeld in juni of juli...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
izzet3838 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:42:
[...]

De recall was hier later dan amerika, misschien is daar dan nog een tweede recall geweest.

Ik weet dat ik in augustus een update heb ontvangen voor de iccu bij de dealer, deze was gemeld in juni of juli...
Ja,zie mijn link die ik in mijn antwoord had gekoppeld voor amerika. Waar er rond maart in Amerika een recall was geweest.

nu echter :
Electrical system: 12v/24v/48v battery
Recall date
2024-11-17
Recall no.
24V867000
Kia America, Inc. (Kia) is recalling certain 2022-2024 EV6 vehicles. The Integrated Charging Control Unit (ICCU) may become damaged and stop charging the 12-volt battery, which can result in a loss of drive power.

EDIT : maar raar, als ik mijn VIN nummer hier ingeef : https://www.kia.com/eu/se...-maintenance/kia-recalls/

Dan zou er geen service recall zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door RenegadexRIPxx op 03-01-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeJeBe

JeJeBe

KIA EV6 GT-Line AWD MY22

[...]

is vast een GT-line grapje ;-)
maar zonder dollen, er zijn nog tig van die onduidelijk klimaat-instel-vinkjes die ook iets doen met die klep. wellicht maakt het nog uit of we die wel of niet gebruiken. Ben sowieso maar matig tevreden over de klima "regeling", zit nog steeds op koude dagen eerst redelijk warm om vervolgens een plens koude lucht over me heen te krijgen, ramen die steeds beslaan, beste optie voor een beetje constant klimaat is ontwasemen aanzetten en dan de ventilator laag zetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou ik heb weer een nieuw probleem. Dit keer met het audio systeem. Als ik het volume op 1 of hoger zet hoor je een keihard vervormd geluid.

Waarschuwing: luid geluid

Maar meldingen van de auto, of Android audio navigatiestem werken wel gewoon?

Auto al uit gehad, reset gedaan, audio instellingen gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 15:12
JeJeBe schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:13:
[...]

is vast een GT-line grapje ;-)
maar zonder dollen, er zijn nog tig van die onduidelijk klimaat-instel-vinkjes die ook iets doen met die klep. wellicht maakt het nog uit of we die wel of niet gebruiken. Ben sowieso maar matig tevreden over de klima "regeling", zit nog steeds op koude dagen eerst redelijk warm om vervolgens een plens koude lucht over me heen te krijgen, ramen die steeds beslaan, beste optie voor een beetje constant klimaat is ontwasemen aanzetten en dan de ventilator laag zetten ...
Ik hou de klima gewoon altijd op 23/24 graden, dan blijft die altijd op heat en springt die niet na een tijdje naar airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
sn0x0r schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 07:32:
Dat zijn toch kosten voor jouw baas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:36
Phusebox schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 07:33:
[...]

Jep, de bekende wassen neus van Kia. Leuk voor de boodschappenauto die weinig rijdt per jaar.
Ik zit nu op 36650 kilometer en hij is 2,5 jaar oud.
Dat wil dus zeggen 1221 kilometer per maand.

Als ik zo blijf doorrijden heb ik na 10 jaar 146520 op de teller staan.
Pas mooi binnen de garantie periode van 1 jaar 8)

En ja, wij als gezin (2 volwassen en 2 kinderen) hebben maar 1 auto en dat is de EV6. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R20141016 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:35:
[...]

Ik zit nu op 36650 kilometer en hij is 2,5 jaar oud.
Dat wil dus zeggen 1221 kilometer per maand.

Als ik zo blijf doorrijden heb ik na 10 jaar 146520 op de teller staan.
Pas mooi binnen de garantie periode van 1 jaar 8)

En ja, wij als gezin (2 volwassen en 2 kinderen) hebben maar 1 auto en dat is de EV6. ;)
Ok ja dan woon je dichtbij je werk en doe je verder niet veel met de auto denk ik.

Zit nu op bijna 58k na 31 maanden. Gemiddeld 1870 km per maand. Dus voor mij zal het voor die 7 jaar om zijn al gebeuren.

We hebben twee auto's, de EV6 gebruikt mijn vrouw voor woon- werkverkeer (1500 km per maand). We gaan er niet mee op vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:44
Hm met 98% weg gereden en na 175 al aan de snellader. Constant 140 gereden. Helaas geen precon dus voordat het laadtempo er in zit ben je toch even bezig.. Eerste keer dat ik even niet zijn blij ben met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
De Ideale Man schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:02:
[...]

Als je privé leaserijder bent zal m'n baas dat worst wezen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king_dude
  • Niet online
Fiorano schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 05:32:
Hm met 98% weg gereden en na 175 al aan de snellader. Constant 140 gereden. Helaas geen precon dus voordat het laadtempo er in zit ben je toch even bezig.. Eerste keer dat ik even niet zijn blij ben met de auto.
Normaal hoor. 140 rijden over 175km doet wel wat met verbruik. Zeker tegen vriespunt, met verwarming er bij. Als je dan niet precon’t.. dan ben je idd de sjaak (maar kan auto niets aan doen). Gelukkig veilig thuisgekomen en comfortabel gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
sn0x0r schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 05:50:
[...]

Als je privé leaserijder bent zal m'n baas dat worst wezen. ;)
Daar heb je één punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiorano
king_dude schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 07:58:
[...]

Normaal hoor. 140 rijden over 175km doet wel wat met verbruik. Zeker tegen vriespunt, met verwarming er bij. Als je dan niet precon’t.. dan ben je idd de sjaak (maar kan auto niets aan doen). Gelukkig veilig thuisgekomen en comfortabel gereden?
Zij nog onderweg heen haha. Precon gaat niet aan terwijl ik navigeer via Kia Navi. Staat in wintermodus, netjes de poi als tussenpunten. Jammer dat dat niet soepel gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Fiorano schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:49:
[...]

Zij nog onderweg heen haha. Precon gaat niet aan terwijl ik navigeer via Kia Navi. Staat in wintermodus, netjes de poi als tussenpunten. Jammer dat dat niet soepel gaat.
Als er bij je instellingen nog "Wintermodus" staat ipv "batterij conditionering" dan zal er inderdaad weinig gebeuren. (Er is tussendoor een update (nodig) geweest om dit te veranderen).
Mocht je de update wel hebben, en er staat inderdaad "Batterij conditionering" ,kan het zijn dat pre conditioneren alleen bij een ingestelde POI als eindbestemming werkt, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-09 15:57
Bij tussenbestemmingen met POI (incl laadplanning van het multimedia systeem zelf) werkt de precon ook.
Hij stopt wel met de batterij verwarmen bij 19% SOC, maar dat is al vanaf het begin zo/ sinds de EV6 überhaupt kan preconditioneren. Of dat tegenwoordig/ met de facelift anders is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
Solarman schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:07:
[...]

Als er bij je instellingen nog "Wintermodus" staat ipv "batterij conditionering" dan zal er inderdaad weinig gebeuren. (Er is tussendoor een update (nodig) geweest om dit te veranderen).
Mocht je de update wel hebben, en er staat inderdaad "Batterij conditionering" ,kan het zijn dat pre conditioneren alleen bij een ingestelde POI als eindbestemming werkt, maar dat weet ik niet zeker.
Ah kijk, heeft de dealer dus niet alle updates uitgevoerd... Ik neem dat je deze niet zelf kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Fiorano schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:11:
[...]

Ah kijk, heeft de dealer dus niet alle updates uitgevoerd... Ik neem dat je deze niet zelf kan doen.
Infotainment updates kun je wel zelf doen met een USB-stick. Een 32 GB is voldoende ook al zegt Kia dat je 64 GB nodig hebt.

https://update.kia.com/EU/NL/Main

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Fiorano schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 11:11:
[...]

Klopt, deze kun je inderdaad niet zelf doen. Deze update heeft niets te maken met de infotainment updates.
Vanaf MY2024 is dit al standaard, bij MY22 en MY23 moet de dealer dit doen. (Jij hebt volgens mij een auto uit 2022)
Afhankelijk van je dealer kunnen hier kosten aan verbonden zijn aangezien KIA het als een adviesupdate heeft gekenmerkt en niet als essentiele update, maar dat ligt aan hoe soepel je dealer is.

[ Voor 5% gewijzigd door Solarman op 04-01-2025 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
Fiorano schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 05:32:
Soms ben je met lagere snelheid eerder op de bestemming. Gevoel van snelheid izit ook tussen de oren. Vraag maar aan vrachtwagen chauffeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
De Ideale Man schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:02:
[...]

Dat hangt af van in hoeverre het in je lease budget past. De auto wordt duurder in de lease dus iemand moet het betalen. Als je je eigen bijdrage gebruikt om de auto te leasen dan komen die kosten dus bij jou te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:36
Phusebox schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:40:
[...]

Ok ja dan woon je dichtbij je werk en doe je verder niet veel met de auto denk ik.

Zit nu op bijna 58k na 31 maanden. Gemiddeld 1870 km per maand. Dus voor mij zal het voor die 7 jaar om zijn al gebeuren.

We hebben twee auto's, de EV6 gebruikt mijn vrouw voor woon- werkverkeer (1500 km per maand). We gaan er niet mee op vakantie.
Werk voornamelijk thuis. De auto gaat 1 tot 3 keer per week het dorp uit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Qls mijn ev6 een tijd heeft stilgestaan met de kou. Een paar uur. Als ik dan weg rijdt dan moet de parkeerrem los. Dat gaat met een flink kabaal. Als die vast zit ofzo.

Meer mensen die dat probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sgouman schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:18:
Qls mijn ev6 een tijd heeft stilgestaan met de kou. Een paar uur. Als ik dan weg rijdt dan moet de parkeerrem los. Dat gaat met een flink kabaal. Als die vast zit ofzo.

Jep. Kraakt redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Hmm okay, het is een vrij harde klap bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Laatst online: 22:42

Harrie van Til

Doe maar blauw

Ja, gebeurt wel met dit weer. Maar is geen 'probleem'.

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casa82

Ik zit nu in een wintersportgebied en wij schrokken ons ook kapot de eerste paar dagen. We gaan er nu maar vanuit dat het 'normaal' is bij een Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838

Idem, maar hoor van vrienden met andere ev's hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Hmm oke, het zal dan wel goed zijn.

Mijn Kia Proceed had het nooit.
Pagina: 1 ... 410 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic