Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebow1987
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-07 16:31
Welke zaken zijn van invloed op de laadsnelheid van mijn EV6?

Ik sta af en toe bij een snelle lader, en zoek sinds de ev6 dan zelfs bewust naar 300kw palen. Echter, ik had een hogere verwachting dan de werkelijkheid tot nu toe heeft uitgewezen, als het gaat om de laadsnelheid. Tot nu toe was het steeds na een stuk rijden, en met een bijna lege accu (onder 10%).
Ongetwijfeld zijn er naast invloeden die van toepassing zijn op de auto/accu, ook invloeden op de paal. Ik zou het graag beter begrijpen.

Wat mag ik maximaal verwachten van de ev6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:29
Phusebox schreef op zondag 29 december 2024 @ 08:27:
[...]

Ik heb helaas toen een andere booster gekocht, alhoewel ik deze in mijn lijstje had staan. Dus bij mij is het een andere knop, klein rond knopje, lijkt op een reset knopje.

Batterij was echt helemaal dood. Zelfs de pechhulp met een veel zwaardere booster had meerdere pogingen nodig.
Dat is best vreemd. Je start immers niet met een jump starter als in de zin met een benzine motor die een startmotor EN electronica tijdelijk van energie moet voorzien.
Bij een EV dus alleen de electronica.
Als een accu zo slecht is dat hij een enorm lage inwendige weerstand heeft zou ik dit kunnen verklaren.
Dan zou ik de jumpstarter er wat langer ophouden ipv direct proberen.

Ik heb de EV6 van nov 2021 en nog de originele accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
thebow1987 schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:36:

Ik sta af en toe bij een snelle lader, en zoek sinds de ev6 dan zelfs bewust naar 300kw palen. Echter, ik had een hogere verwachting dan de werkelijkheid tot nu toe heeft uitgewezen, als het gaat om de laadsnelheid. Tot nu toe was het steeds na een stuk rijden, en met een bijna lege accu (onder 10%).
Ongetwijfeld zijn er naast invloeden die van toepassing zijn op de auto/accu, ook invloeden op de paal. Ik zou het graag beter begrijpen.

Maximaal is ongeveer 230kW

De laadsnelheid is afhankelijk van verschillende factoren, onder andere: SoC(= State of Charge =accu percentage), temperatuur accu maar ook beschikbaar vermogen van het laadstation.
Zie ook https://support.fastned.n...rticles/4408899202193-Kia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flips
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:34

Gisteren van Italië naar Nederland gereden en 6 laadstops gemaakt. Helaas ging niet altijd de batterijconditionering aan. In dat geval starte hij meestal met 50-70 kw en eindigde bij ca 125 kw bij 80%. Als de batterij wel goed was voorberwarmd schoot hij direct naar de 230 kw. Buitentemperatuur was rond de 0 graden. Heeft ook te maken hoe druk het bij het laadstation is. Als alle palen bezet zijn haal je vaak niet de maximale snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:22

't viel mij gisteren ook wat tegen. 't was gisteren natuurlijk redelijk fris, zo rond de 4 graden en ik kwam na 40 km rijden met pre-conditioning aan bij fastned met 30% SOC. Fastned station stond aardig vol, 4 palen, 8 laadposities. Ik had geluk, toen ik mijn auto aansloot stopte net degene die dezelfde paal gebruikte. Vermogen ging vrij snel naar 120 kW. Daarna kwam er een andere auto aan dezelfde paal en ging 't vermogen terug naar tussen de 60 en 70 kW, soms zelfs even terug naar 55 kW. Omdat ik toch die 120 kW gezien had neem ik eigenlijk aan dat 't vermogen beperkt werd door 't laadstation en niet door de auto, ik heb geladen tot 60% SOC dus de auto zou niet al zelf weer moeten beperken neem ik aan.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Flips schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:28:
Ik lees het alweer. Ik koop een goede jumpstarter en als de dealer hem niet wil vervangen koop ik zelf een nieuwe accu. Nu voor mijn vrouw nog even een handleiding schrijven " wat te doen als" . Steeksleutel 10, jumpstarter, wat moet er nog meer in het noodpakket zitten?
Iets om je klinken te ontdooien.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:06
In opvolging op mijn bericht van eergisteren.
Vandaag de terugrit gemaakt vanuit Noord-Frankrijk.
Met 100% SOC weg wegens de eigen grannylader.

Bij Habay aan de E411 (dat is vanuit Frankrijk gezien vóór de afslag naar Luik) staan bij de grote truckstop nu ook 8 HPC chargers.
En op de E25 vindt je bij Baraque de fraiture er zelfs 12!
4 van FastNed naast de Baraque zelf (en dus druk).
150 meter verder een heel laadplein van Ionity met 12 palen. Daarvan werkte degene die ik uitzocht natuurlijk net niet.
Ik heb de max laadsnelheid niet gehaald, maar de auto was 100% voor voordat het patatje op was, dus prima.

Als laatste op de A50 bij Arnhem nog even een splash en dash stopje gedaan. Was niet echt nodig (27 km gepland over), maar ik was moe.

Daar vielen me een paar dingen op:
- FastNed heeft de laadsnelheden aan de achterkant van de palen staan…
- Niemand kijkt waar ze gaan staan. De langzame laders staan bij de 300Kw palen, en met je EV6 kom je dan bij een 150Kw paal uit…
Ik gok dat de meeste mensen geen idee hebben.

Dan moet beide beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 18:10
Flips schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:28:
Ik lees het alweer. Ik koop een goede jumpstarter en als de dealer hem niet wil vervangen koop ik zelf een nieuwe accu. Nu voor mijn vrouw nog even een handleiding schrijven " wat te doen als" . Steeksleutel 10, jumpstarter, wat moet er nog meer in het noodpakket zitten?
Steeksleutel 10? Waarvoor is die nodig bij de ev6?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-09 15:57
@greg-a oplossen van een hardnekkige zombie modus door min pool accu tijdelijk los te koppelen. Een probleem dat met name in het eerste jaar van de EV6 voorkwam. Zie talloze eerdere berichten in dit topic en de topic start.

[ Voor 4% gewijzigd door Franciesco op 29-12-2024 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Mijn ervaring is dat tijdens spits het er steeds minder toe doet of je 230kW laden haalt ja/nee ivm drukte. Veelal blijven ze steken op 120kW.

Ik richt mij daar nu veel meer op tijdens het preconnen. Kan ik eerder stoppen met voorverwarmen. Pak ik mijn winst niet in tijd, maar in verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
greg-a schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:17:
[...]

- pool 12v accu loshalen als je met geen andere mogelijkheid uit zombie-mode komt.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:11
blb4 schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:03:
[...]

- pool 12v accu loshalen als je met geen andere mogelijkheid uit zombie-mode komt.
In principe zou de zombie modus niet meer moeten voorkomen, of je moet echt serieus je best doen...

Blijkbaar duurde het bij de vroege softwareversies eventjes voordat je ready zag op je scherm tegenwoordig is het vrijwel instant.

Los daarvan onnozel dat je (ook bij de facelift) nog steeds op de aan uit knop moet duwen.

Ik zie het voordeek van de knop wel in, maar het zou fijn zijn als je zoals bij vw, polestar, tesla het zonder de knop zou kunnen doen...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
izzet3838 schreef op maandag 30 december 2024 @ 01:05:
[...]

In principe zou de zombie modus niet meer moeten voorkomen, of je moet echt serieus je best doen...

Blijkbaar duurde het bij de vroege softwareversies eventjes voordat je ready zag op je scherm tegenwoordig is het vrijwel instant.

Los daarvan onnozel dat je (ook bij de facelift) nog steeds op de aan uit knop moet duwen.

Ik zie het voordeek van de knop wel in, maar het zou fijn zijn als je zoals bij vw, polestar, tesla het zonder de knop zou kunnen doen...
Dan heeft mijn vrouw serieus haar best gedaan (facelift model), 't lukt dus in elk geval om ook die uitvoering nog in zombie-modus te krijgen. Er ligt dus idd een sleuteltje 10 in de frunk....

Nu 't wat kouder is, zet ik meestal net voor 't wegrijden via de app de 'airco' aan, dan heeft ook als voordeel dat je direct kan wegrijden en dus niet de power button hoeft in te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:55

Naast zaken van de EV6 zelf is het de laatste tijd ook steeds vaker dat de laadpalen “geknepen” worden op bepaalde tijdstippen. Als er in de omgeving van het plein meer energie nodig is, dan wordt de benodigde energie bij een laadpalen vandaan gehaald. Fastned is een partij die daar bijvoorbeeld aan meewerkt.
https://www.fastnedchargi...citeitsnet-te-verminderen

Laatst was ik bij Tango electric langs de A28 bij Harderwijk en daar kreeg geen een van de vier voertuigen die stonden te laden meer dan 60 Kw terwijl er 300 Kw beloofd wordt.

Het ligt niet altijd aan je EV6.

[ Voor 5% gewijzigd door petertenboer op 30-12-2024 07:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
blb4 schreef op maandag 30 december 2024 @ 01:54:
[...]

Dan heeft mijn vrouw serieus haar best gedaan (facelift model), 't lukt dus in elk geval om ook die uitvoering nog in zombie-modus te krijgen. Er ligt dus idd een sleuteltje 10 in de frunk....

Nu 't wat kouder is, zet ik meestal net voor 't wegrijden via de app de 'airco' aan, dan heeft ook als voordeel dat je direct kan wegrijden en dus niet de power button hoeft in te drukken.
Dat is dan veranderd tov de pre facelift. Want als ik met de app de airco aanzet en vervolgens de deur open doe van de auto gaat de airco uit en is de auto niet aan.

Lijkt me wel onveilig trouwens. Dus als jij via de app de climate control aanzet, kan iemand je ruit intikken en met je auto wegrijden?

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 30-12-2024 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Phusebox schreef op maandag 30 december 2024 @ 07:21:
[...]

Dat is dan veranderd tov de pre facelift. Want als ik met de app de airco aanzet en vervolgens de deur open doe van de auto gaat de airco uit en is de auto niet aan.

Lijkt me wel onveilig trouwens. Dus als jij via de app de climate control aanzet, kan iemand je ruit intikken en met je auto wegrijden?
Is dat niet wat vergezocht?

Dus die persoon moet weten hoe een ev6 werkt, en voor je ogen(want je hebt zelf de wagen aangezet) de ruit intikken en er dan mee wegrijden?

Ik vraag me serieus af waar jullie wonen :D hier blijven zelfs pakjes netjes een hele dag voor de voordeur liggen zonder dat iemand ze aanraakt, en als iemand ze aanraakt zijn dat vaak buren die ze verplaatsen :D

Ik heb regelmatig dat als ik thuis iets ben vergeten ik de auto laat draaien, het is tenslotte geen bmw m5...

Los daarvan gaat dan ook nog eens het alarm af, en eens de wagen gestopt is krijgt die hem niet meer aan, maar jij kunt wel de locatie zien...

[ Voor 7% gewijzigd door izzet3838 op 30-12-2024 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
izzet3838 schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:43:
[...]

Dus die persoon moet weten hoe een ev6 werkt, en voor je ogen(want je hebt zelf de wagen aangezet) de ruit intikken en er dan mee wegrijden?
Voor je ogen? Als jij de verwarming met de app aanzet?

En weten hoe een EV6 werkt? Je bedoelt aan de grote ronde knop draaien voor D of R?

Ik zet wel eens de climate control aan via de app als ik op 15 min lopen van de auto ben. Als mijn auto dan volledig aan zou zijn, zou ik dat nooit meer doen.

Kan me ook niet voorstellen dat dit bij de facelift echt zo is want dat zou redelijk dom design zijn.

Alarm weet ik niet, als ie volledig aan is verwacht ik dat het alarm ook uitstaat want de blazers van de airco kunnen makkelijk het alarm triggeren.

En locatie is dus ook simpel uit te schakelen als je full access hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 30-12-2024 09:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 23:06
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwGk5hgeEUbGsNF6_2aqPl3s4dM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHHHyXxzbQP62YEsaOm6tQgH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Wiliyama op 30-12-2024 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Oh je hebt je AliExpress plaatje weggehaald.

Tja, wanneer je je hele leven alleen maar pech hebt met alles, ga je je daar op instellen. Ik ga altijd maar uit van het ergste. (Ja en dan nog valt de EV6 tegen :+ )

[ Voor 83% gewijzigd door Phusebox op 30-12-2024 10:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• petertenboer
izzet3838 schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:43:
[...]

Ik vraag me serieus af waar jullie wonen :D hier blijven zelfs pakjes netjes een hele dag voor de voordeur liggen zonder dat iemand ze aanraakt, en als iemand ze aanraakt zijn dat vaak buren die ze verplaatsen :D

Ik heb regelmatig dat als ik thuis iets ben vergeten ik de auto laat draaien, het is tenslotte geen bmw m5...

Los daarvan gaat dan ook nog eens het alarm af, en eens de wagen gestopt is krijgt die hem niet meer aan, maar jij kunt wel de locatie zien...
Ha, ha, ha, kom net van boodschappen doen bij mij in het dorp. Tassen uit de kofferbak gehaald om mee te nemen in de winkel en op de knop gedrukt om kofferdeksel dicht te laten gaan. Ben 20 minuten boodschappen wezen doen en kom bij de auto terug. Staat de kofferbak nog helemaal open. Bleek er een handvat van een tas tussen te zitten en is hij weer open gegaan. Niets gejat en de auto stond er nog. Het kan wel op het platteland 😉.

Les voor mijzelf: altijd even achterom kijken of de kofferbak echt gesloten is…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Phusebox schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:45:
[...]

Voor je ogen? Als jij de verwarming met de app aanzet?

En weten hoe een EV6 werkt? Je bedoelt aan de grote ronde knop draaien voor D of R?

Ik zet wel eens de climate control aan via de app als ik op 15 min lopen van de auto ben. Als mijn auto dan volledig aan zou zijn, zou ik dat nooit meer doen.

Kan me ook niet voorstellen dat dit bij de facelift echt zo is want dat zou redelijk dom design zijn.

Alarm weet ik niet, als ie volledig aan is verwacht ik dat het alarm ook uitstaat want de blazers van de airco kunnen makkelijk het alarm triggeren.

En locatie is dus ook simpel uit te schakelen als je full access hebt.
Als de persoon op de power knop zou klikken gaat de auto weer uit bv...

Dan nog moet die persoon weten dat de auto werkt, de eigenaar ver weg is, de ruit inslaan, in de auto gaan, en ik verwacht dat als je de wagen van binnen opent terwijl de deuren op slot zijn het alarm alsnog zal afgaan.

En zelfs dan ben je verzekerd want je hebt beide sleutels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 16:06

ThaDude

Hang Loose

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Oe, in 2026 Android Automotive, dan is een Kia weer een grote kanshebber voor de volgende leasebak.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Korte termijnvisie daar. Dus ze hebben voor twee jaar een nieuw infotainmentsysteem gemaakt en dat wordt dan ook weer gedumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Ik denk dat ie de auto remote gestart heeft met de afstandsbediening, dan is de auto idd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Phusebox schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:31:
[...]

Korte termijnvisie daar. Dus ze hebben voor twee jaar een nieuw infotainmentsysteem gemaakt en dat wordt dan ook weer gedumpt.
Wie zegt dat? Misschien zijn die systemen te upgraden naar Android Automotive. Bijna al die systemen werken al op een Linux based systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
The Wizard schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:32:
[...]

Wie zegt dat? Misschien zijn die systemen te upgraden naar Android Automotive. Bijna al die systemen werken al op een Linux based systeem.
Dan nog hebben ze compleet nieuwe software ontwikkeld die maar 2 jaar gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
The Wizard schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat ie de auto remote gestart heeft met de afstandsbediening, dan is de auto idd aan.
't kan op beide manieren, met de app en met de remote. Ik neem aan dat Kia 't zo geregeld heeft dat je niet kan wegrijden als de remote niet in de auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
blb4 schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:49:
[...]

't kan op beide manieren, met de app en met de remote. Ik neem aan dat Kia 't zo geregeld heeft dat je niet kan wegrijden als de remote niet in de auto is.
Guess again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
't is in elk geval zo dat als je de 'airco' met de app start terwijl de auto open staat je niet weg kan rijden, hij geeft dan aan dat je met de remote de startknop moet indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
blb4 schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:49:
[...]

Gewoon een keer testen. Raam openen, auto sluiten, via App airco aan, sleutel buiten bereik van auto en vervolgens deur openen en proberen weg te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
Wiliyama schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:19:
[...]

Gewoon een keer testen. Raam openen, auto sluiten, via App airco aan, sleutel buiten bereik van auto en vervolgens deur openen en proberen weg te rijden.
gedaan: bij openen deur gaat claxon (alarm) aan en de auto geeft aan dat remote nodig is om auto aan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
blb4 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:01:
[...]

gedaan: bij openen deur gaat claxon (alarm) aan en de auto geeft aan dat remote nodig is om auto aan te krijgen.
Super! Dank je wel. Meteen alle aannames en invullingen die voorheen werden gepost uit de wereld geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
blb4 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:01:
[...]

Dus was je auto ook niet aan en moet je ook op start drukken om weg te rijden?

Want jij beweerde dus dat als je met de app de airco aanzet en dan instapt je zo weg kunt rijden zonder de auto aan te zetten.

Maar misschien is dat in de facelift dan wel zo en is die beter beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Dus wij krijgen dan ook poi's van google maps als ik dit juist lees?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
Phusebox schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:01:
[...]

Dus was je auto ook niet aan en moet je ook op start drukken om weg te rijden?

Want jij beweerde dus dat als je met de app de airco aanzet en dan instapt je zo weg kunt rijden zonder de auto aan te zetten.

Maar misschien is dat in de facelift dan wel zo en is die beter beveiligd.
Klopt. Normale actie:
Airco via app aan, naar auto met remote, deuren ontgrendelen automatisch, instappen, met voet op rempedaal selectie schakelaar naar D en rijden maar.

Uitgeprobeerd:
Autoraam open, airco via app aan, naar auto zonder remote, deur openen met portier greep binnen, alarm gaat af (claxon en alarmlichten), instappen, melding op dashboard dat remote nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
blb4 schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:29:
[...]

Klopt. Normale actie:
Airco via app aan, naar auto met remote, deuren ontgrendelen automatisch, instappen, met voet op rempedaal selectie schakelaar naar D en rijden maar.

Uitgeprobeerd:
Autoraam open, airco via app aan, naar auto zonder remote, deur openen met portier greep binnen, alarm gaat af (claxon en alarmlichten), instappen, melding op dashboard dat remote nodig is.
Dan is de facelift dus beduidend anders. Bij mij gaat de airco uit zodra ik de deur open en is de auto zeker niet aan

Als ie aan is kan ik ook gewoon zonder sleutel wegrijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:30:
[...]

Dan is de facelift dus beduidend anders. Bij mij gaat de airco uit zodra ik de deur open en is de auto zeker niet aan

..........................................................................
Dan is jou auto zelfs anders dan mijn pre-facelift.
Bij mij blijft de airco aan bij instappen, na remote aanzetten airco, totdat ik de auto start.
Alleen bij openen achterklep gaat de remote gestarte airco direct uit.
(Is bij een tussentijdse update, via OTA update op de achtergrond, geupdatet).

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 00:35
Solarman schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:58:
[...]

Bij mij blijft de airco aan bij instappen, na remote aanzetten airco, totdat ik de auto start.
Bij mij hetzelfde.
Zonder ota maar wel met de laatste usb-update.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Solarman schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:58:
[...]

Idem, wel gaat de airco kort even uit wanneer ik op de start knop duw om daarna terug aan te gaan, onlogisch maar goed ik heb andere zorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:27
petertenboer schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:01:
[...]

Les voor mijzelf: altijd even achterom kijken of de kofferbak echt gesloten is…..
Krijg jij dan geen melding op je telefoon dat je auto niet is afgesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:36
GHorsie schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:56:
[...]

Vast wel, maar wellicht heeft hij zijn telefoon niet gechecked. Ik kijk in ieder geval niet na elk piepje op mijn telefoon, ik probeer zo veel mogelijk te minderen (typend vanaf een telefoon in bed 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:36
petertenboer schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:48:
Voor de liefhebbers is er nu een erg eenvoudige oplossing voor deuren die zelf op slot gaan bij het wegwandelen van de EV6: https://youtu.be/TscSFhKEPs0?si=8Y5scrlByjRsa_nf
Heeft iemand ervaring met deze kit? Ik heb wel een trekhaak en ik begrijp dat je dan niet gebruik kunt maken van de stekker links achteri, maar dat je met Wire taps moet werken? Ik weet niet of dat met garantie problemen op levert....? Maar heeft iemand ervaring hiermee?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
GHorsie schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:56:
[...]

Jazeker er komt een melding binnen. Die had ik ook gekregen zag ik later.
In de winkel niet gehoord of slechte ontvangst door veel beton.

[ Voor 4% gewijzigd door petertenboer op 31-12-2024 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 08:24
jeroenkb schreef op zondag 22 december 2024 @ 08:15:
Net eerste lange rit (Dolomieten) er op zitten. Wat een HEERLIJKE reisauto. Geen last van mijn rug (hoofdreden om mijn Enyaq) in te ruilen.
En als is het onderhand een cliché, maar de EV6 zal bij laden steeds alweer boven de 90% terwijl we de koffie nog niet op hadden. Nul laadstress, wel laadprijs stress 😉 want ik wilde goedkoop bij IONITY laden. Steeds gelukt zonder te wachten.

Precieze verbruik niet op gelet, maar op bepaalde stukken zat ik bij 125km/u rond de 19kWh en rond de 90km/h bij -4 graden zelfs op 18.

Preconditionering werkte steeds en de automatische tunnelstand (recirculatie binnenlucht) is erg fijn.
Blijkbaar doe ik iets fout.... Ik ben net terug van wintersport in Oostenrijk (nagenoeg dezelfde route) en heb de snelheid op automatisch gezet. 130, 120, en 100 (of zelfs 80 bij wegwerkzaamheden) waarbij de auto de snelheid aanpast op aangeven van de borden. Mijn verbruik kwam boven de 25 uit! Dat is bijna 1,5x het verbruik!

Heeft er hier iemand een verklaring voor deze verschillen (wat ik anders zou moeten doen)?

Verder heb ik ook voornamelijk Ionity gepakt met preconditioning.

De automatische tunnelstand vind ik ook erg prettig, maar als de tunnel wat langer is beslaan de ramen wel heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Phusebox schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:31:
[...]

"Het gaat om 250 miljoen points of interest, die in de bestaande navigatie-software in de auto's gebruikt zullen worden."

Geen nieuw infotainment systeem, ze gaan de Places API aanroepen voor (extra) POI en bijhorende informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bokes schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:40:
[...]

"Het gaat om 250 miljoen points of interest, die in de bestaande navigatie-software in de auto's gebruikt zullen worden."

Geen nieuw infotainment systeem, ze gaan de Places API aanroepen voor (extra) POI en bijhorende informatie.
En verder staat er dat ze vanaf 2026 Android Automotive gaan implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
greg-a schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:17:
[...]

Die heb je nodig als je niet weet hoe je een auto moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
[...]

Het is een Kia dus de kans is al klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
markvw schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:34:
[...]

Blijkbaar doe ik iets fout.... Ik ben net terug van wintersport in Oostenrijk (nagenoeg dezelfde route) en heb de snelheid op automatisch gezet. 130, 120, en 100 (of zelfs 80 bij wegwerkzaamheden) waarbij de auto de snelheid aanpast op aangeven van de borden. Mijn verbruik kwam boven de 25 uit! Dat is bijna 1,5x het verbruik!

Heeft er hier iemand een verklaring voor deze verschillen (wat ik anders zou moeten doen)?

Verder heb ik ook voornamelijk Ionity gepakt met preconditioning.

De automatische tunnelstand vind ik ook erg prettig, maar als de tunnel wat langer is beslaan de ramen wel heel erg.
Heb net het verbruik iets preciezer berekend op basis van de Ionity rekeningen. Heenreis uiteindeijk verbruik op 21,5. De terugreis 20.

In beide gevallen steeds de snelheid gereden die mag en 130 indien geen limiet.

Enige wat ik kan bedenken is stand van de verwarming. Wij hebben het algauw te warm in de auto en de verwarming stond tijdens deze vakantie op 19 graden en ventilatorstand 1 /2. Ik heb wel gemerkt dat range flink daalt als de ventilatorstand boven de 3 komt en de temperatuur boven de 20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
jeroenkb schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:54:
[...]

Heb net het verbruik iets preciezer berekend op basis van de Ionity rekeningen. Heenreis uiteindeijk verbruik op 21,5. De terugreis 20.

In beide gevallen steeds de snelheid gereden die mag en 130 indien geen limiet.

Enige wat ik kan bedenken is stand van de verwarming. Wij hebben het algauw te warm in de auto en de verwarming stond tijdens deze vakantie op 19 graden en ventilatorstand 1 /2. Ik heb wel gemerkt dat range flink daalt als de ventilatorstand boven de 3 komt en de temperatuur boven de 20.
Is normaal, gisteren 300km naar duitsland gedaan, er waren redelijk wat werken en ook een stuk nederland aan 100kmh, de plaatsen zonder limiet heb ik 120 gedaan en ik kwam uit op 20-21.

Het is winter en de wagen verbruikt sowieso een pak meer op snelheden van +100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Phusebox schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:30:
[...]

Als ie aan is kan ik ook gewoon zonder sleutel wegrijden.
Dan heb je niet de laaste update. Dat is aangepast en nu gaat de verwarming alleen uit bij openen klep of als hij de lader staat bij stoppen met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
izzet3838 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:56:
[...]

Is normaal, gisteren 300km naar duitsland gedaan, er waren redelijk wat werken en ook een stuk nederland aan 100kmh, de plaatsen zonder limiet heb ik 120 gedaan en ik kwam uit op 20-21.

Het is winter en de wagen verbruikt sowieso een pak meer op snelheden van +100...
Van de week naar Noord-Frankrijk en weer terug. Das twee maal 500km met volle auto.
In NL115/u en in B 130/u en in F 90/u op provinciale wegen/weggetjes.

Volgens de auto was het verbruik net geen 25Kw/100km.
Buitentemp tussen -2 en +4.
Preconditioning van 3 kwartier! Vreet energie.

Ik vermoed dat de precon het verbruik tijdens het rijden vertroebelt. Maar je hebt het natuurlijk wel nodig, dus moet je het meerekenen,

Over de tunnel/wisserstandstand. Die heb ik uitgezet. Gek werd ik van de beslagen ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 10:03
Phusebox schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:45:
[...]

En verder staat er dat ze vanaf 2026 Android Automotive gaan implementeren.
Inderdaad, excuses, over gelezen!
Dit komt, helaas, heel vaak voor in de softwarewereld.
Zal voor nu wel ergens beloofd zijn dat het install en play wordt en waarschijnlijk op termijn goedkoper dan ontwikkeling van eigen software.

Het aandeel van Google in automotive groeit gestaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
macfocus schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:06:
[...]

Van de week naar Noord-Frankrijk en weer terug. Das twee maal 500km met volle auto.
In NL115/u en in B 130/u en in F 90/u op provinciale wegen/weggetjes.

Volgens de auto was het verbruik net geen 25Kw/100km.
Buitentemp tussen -2 en +4.
Preconditioning van 3 kwartier! Vreet energie.

Ik vermoed dat de precon het verbruik tijdens het rijden vertroebelt. Maar je hebt het natuurlijk wel nodig, dus moet je het meerekenen,

Over de tunnel/wisserstandstand. Die heb ik uitgezet. Gek werd ik van de beslagen ramen.
Qua verbruik zitten we dichtbij elkaar, voor snelweg in de winter lijkt 20-25 normaal.

Als je in een tunnel de ac aanzet heb ik gemerkt dat ze niet beslaan of toch veel minder...

Sowieso snap ik niet waarom die auto stand de ac constant uitzet, is heel frustrerend...

[ Voor 5% gewijzigd door izzet3838 op 31-12-2024 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highvelocity
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 13:40
izzet3838 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:16:
[...]

Qua verbruik zitten we dichtbij elkaar, voor snelweg in de winter lijkt 20-25 normaal.

Als je in een tunnel de ac aanzet heb ik gemerkt dat ze niet beslaan of toch veel minder...

Sowieso snap ik niet waarom die auto stand de ac constant uitzet, is heel frustrerend...
Airco unit is redelijk ondoorgrondelijk bij de EV6.
Heb nu zo’n 180k km mee gereden en nog steeds blaast de airco na 20min. verwarmen ineens koude lucht. Ramen ook vaak beslagen.
Voor mij geen EV6 meer, auto rijd verder prima, software matig, Kia app, oplaad snelheid bevallen mij goed.
Licht opbrengst koplampen is zwaar onder de maat, voorruit is slecht schoon te wissen kan misschien ook komen doordat de voorruit wat vlak staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final_Aeon
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-09 11:39
Nog niet zelf ervaren, maar collega met EV6 heeft ineens last van 12v batterij.
Ik zit ondertussen lang genoeg op deze thread en de EV6 thread van kiaevforums, om te weten dat de standaard 12v voor veel issues zorgt.

Echter kreeg hij te horen van de garage (Sint-Niklaas, BE), dat er een security breach zou zijn in de KIA app. Omdat er via de app constant geprobeerd wordt de auto te bereiken, zou de batterij leeg getrokken worden. Van de garage raden ze zelfs aan om de app te verwijderen...

Gisteren had mijn collega met zijn EV6 het voor. Was opgelost vanaochtend maar heeft het nu weer voor.
Zou het bullshit/onwetendheid van de garage zijn of heeft nog iemand gelijkaardige bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Highvelocity schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:30:
[...]

Airco unit is redelijk ondoorgrondelijk bij de EV6.
Heb nu zo’n 180k km mee gereden en nog steeds blaast de airco na 20min. verwarmen ineens koude lucht. Ramen ook vaak beslagen.
Voor mij geen EV6 meer, auto rijd verder prima, software matig, Kia app, oplaad snelheid bevallen mij goed.
Licht opbrengst koplampen is zwaar onder de maat, voorruit is slecht schoon te wissen kan misschien ook komen doordat de voorruit wat vlak staat.
Mey de matrix koplampen nergens last van gelukkig, vond ze bij de bestelling onnodig maar nu toch blij dat ik ze heb...

Met het beslaan van de ramen heb ik eigenlijk niet vaak problemen, alleen in het donker als het regent dus dan de ac manueel aanduwen...

Het is niet perfect maar dat is geen enkele auto kan ik je zeggen.

Ik had hiervoor een polestar 2 en die had weer een reeks andere problemen...

Zelf ben ik voorlopig tevreden van de ev6, zou ik nu opnieuw kunnen kiezen zou ik denk ik de facelift nemen(tenzij de bmw i4 40 mogelijk is :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Final_Aeon schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:55:
Nog niet zelf ervaren, maar collega met EV6 heeft ineens last van 12v batterij.
Ik zit ondertussen lang genoeg op deze thread en de EV6 thread van kiaevforums, om te weten dat de standaard 12v voor veel issues zorgt.

Echter kreeg hij te horen van de garage (Sint-Niklaas, BE), dat er een security breach zou zijn in de KIA app. Omdat er via de app constant geprobeerd wordt de auto te bereiken, zou de batterij leeg getrokken worden. Van de garage raden ze zelfs aan om de app te verwijderen...

Gisteren had mijn collega met zijn EV6 het voor. Was opgelost vanaochtend maar heeft het nu weer voor.
Zou het bullshit/onwetendheid van de garage zijn of heeft nog iemand gelijkaardige bevindingen?
De app verwijderen wat een onzin van de dealer.
Dan kunnen ze beter bij verkoop auto aangeven wat allemaal niet of wel mag om een EV6 te rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:25
[...]

Autostand moet je ook zeker niet gebruiken.

Heb zelf altijd handmatig met AC aan en een temp van 19,5 of 21,5, heb nooit problemen met climate control in deze setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highvelocity
izzet3838 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:14:
[...]

Mey de matrix koplampen nergens last van gelukkig, vond ze bij de bestelling onnodig maar nu toch blij dat ik ze heb...

Met het beslaan van de ramen heb ik eigenlijk niet vaak problemen, alleen in het donker als het regent dus dan de ac manueel aanduwen...

Het is niet perfect maar dat is geen enkele auto kan ik je zeggen.

Ik had hiervoor een polestar 2 en die had weer een reeks andere problemen...

Zelf ben ik voorlopig tevreden van de ev6, zou ik nu opnieuw kunnen kiezen zou ik denk ik de facelift nemen(tenzij de bmw i4 40 mogelijk is :) ).
Mijn EV6 lease ik zakelijk, rij er max 3 jr en 190k km mee. Bovengenoemde zaken zijn ergerlijk maar gezien mijn looptijd te overzien. Kan me wel voorstellen dat Phusebox dit wel anders ziet daar hij privé deze auto heeft. Kia had al (ruime)ervaring met ev’s viel mij dan ook tegen dat elke 80k km de 12v accu vervangen moest worden, volgens de anwb pechhulp kwam dit ook voor bij het eerste model van de Niro en Hyundai had er ook last van. Wat wel goed blijft is het grote batterij pakket, ik schat de mijne zeker wel beter dan 95% na 180k km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
[...]

Dat AC aanzetten helpt tegen beslagen ramen is logisch.
Een airco heeft naast het koelen nog een belangrijke eigenschap, ontvochtigen.

Maar verder kunnen we rustig vaststellen dat het klimaatsysteem van de EV6 ( en van de Ceed), volkomen ondoorgrondelijk tot slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:44
Loei123 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:42:
[...]

Autostand moet je ook zeker niet gebruiken.

Heb zelf altijd handmatig met AC aan en een temp van 19,5 of 21,5, heb nooit problemen met climate control in deze setup.
Juist de autostand is mijn ervaring dat die een stuk beter werkt dan handmatig. Wel wat warmer zetten dan "gebruikelijk" dus rond de 21/21,5 en dan na +- 45 minuten kan hij terug naar 20,5. Dan pakt hij over het algemeen ook A/C ipv Heat bij mij :).

Vrijdag op naar Frankrijk voor de wintersport, toch weer mooi 1150km enkel reis knallen. Na het verhaal hier van stilstaan op een autotrein toch maar even een boostertje aangeschaft.

Vond kettingen wat te duur voor de EV6, dus een setje sneeuwsokken gekocht. Vooral snelweg, laatste 30km een grote provinciale weg en het appartement lijkt goed te bereiken. Gaan er maar vanuit dat het goed komt. Gelukkig verse winterbandjes er onder (Pirelli Scorpions).

Overigens, mocht je niet in het laadpassen topic komen. Tipje voor als je naar Frankrijk gaat; Via de Renault app de Mobilize pas aanschaffen en een maandje een abonnement nemen. Goedkoop laden bij Ionity en altijd 9% korting op andere laders. Gelukkig had ik nog een tolpoortje kastje, dus ook daar kunnen we lekker doorrijden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Highvelocity schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:55:
[...]

Mijn EV6 lease ik zakelijk, rij er max 3 jr en 190k km mee. Bovengenoemde zaken zijn ergerlijk maar gezien mijn looptijd te overzien. Kan me wel voorstellen dat Phusebox dit wel anders ziet daar hij privé deze auto heeft. Kia had al (ruime)ervaring met ev’s viel mij dan ook tegen dat elke 80k km de 12v accu vervangen moest worden, volgens de anwb pechhulp kwam dit ook voor bij het eerste model van de Niro en Hyundai had er ook last van. Wat wel goed blijft is het grote batterij pakket, ik schat de mijne zeker wel beter dan 95% na 180k km.
Wat zie je dan als (beter) alternatief ipv de facelift ev6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
De Ideale Man schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:52:
[...]

Die heb je nodig als je niet weet hoe je een auto moet starten.

[...]

Het is een Kia dus de kans is al klein.
Jij denkt: laat ik 2024 nog ff positief afsluiten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highvelocity
HansAuutB schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:28:
[...]

Wat zie je dan als (beter) alternatief ipv de facelift ev6?
Ik heb nu een Byd seal awd besteld…
Proefrit gemaakt en vindt deze auto beter rijden dan mijn huidige EV6, ook de stoelen en zithouding is beter.
Laad snelheid is wel minder, maar ik laad voornamelijk thuis en met de wintersport neem ik een ice mee.
Byd is serieus snel ik rij nu de awd EV6 maar deze heeft zeker niet de performance van de Byd. Hou persoonlijk meer van snelheid dan allerlei ( uitgebreide)rijhulpsystemen etc.
Verder nog gereden met de Xpeng G6 en de Tesla Y performance deze vond ik in vergelijking met de Kia minder goed rijden.
BMW i4 veel te duur (cq hoge bijtelling)icm awd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:16
Ik weet niet hoe.

Maar een passagier in mijn ev6 heeft zijn huissleutel tussen de bijtijderstoel en de middenconsole laten vallen. Geen probleem zou je denken raap je zo op.

Maar nee de sleutel is onder de middenconsole geschoven en zelfs als je het plastic indrukt kan je er niet meer bij. Je voelt hem wel liggen in een soort van verdieping.

Iemand tips hoe hem er uit te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sgouman schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:28:
Ik weet niet hoe.

Maar een passagier in mijn ev6 heeft zijn huissleutel tussen de bijtijderstoel en de middenconsole laten vallen. Geen probleem zou je denken raap je zo op.

Maar nee de sleutel is onder de middenconsole geschoven en zelfs als je het plastic indrukt kan je er niet meer bij. Je voelt hem wel liggen in een soort van verdieping.
Als ie er in kan vallen, kan ie ook er uit. Heb je niet een magneetstok ofzo? Superhandig om in huis te hebben, daarmee krijg je hem wellicht wel er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Phusebox schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:31:
[...]

Als ie er in kan vallen, kan ie ook er uit. Heb je niet een magneetstok ofzo? Superhandig om in huis te hebben, daarmee krijg je hem wellicht wel er uit.
Probleem is je komt alleen met een gebogen vinger met heel veel pijn en moeite in dat soort bakje of inkepig waar die in is gevallen. Ik moet ook mijn vinger buigen en een stok oid kan ik niet buigen.

Ik heb niet zo'n zin om de middenconsole er uit te laten halen...

[ Voor 6% gewijzigd door sgouman op 31-12-2024 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sgouman schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:33:
[...]

Probleem is je komt alleen met een gebogen vinger met heel veel pijn en moeite in dat soort bakje of inkepig waar die in is gevallen. Ik moet ook mijn vinger buigen en een stok oid kan ik niet buigen.

Zit het onder de middenconsole of de stoel? En een stugge draad (bijvoorbeeld solid netwerkkabel) met een magneet eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Phusebox schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:34:
[...]

Zit het onder de middenconsole of de bak? En een stugge draad (bijvoorbeeld solid netwerkkabel) met een magneet eraan.
Ongeveer 10-15cm van de achterkant van de midden console vandaan. Dus dat zal dan nog net onder de bak zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sgouman schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:36:
[...]

Ongeveer 10-15cm van de achterkant van de midden console vandaan. Dus dat zal dan nog net onder de bak zijn denk ik.
Vanuit achterin gezien kun je ook een gat zien onder de bijrijdersstoel volgens mij. Je kunt eens kijken of ie daar terecht is gekomen.

Denk dat je toch iets met een magneet moet gaan doen als je niks uit elkaar wil moeten halen.

Voor de toekomst:
https://www.bol.com/nl/p/...-2-stuks/9300000190086546

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 31-12-2024 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Phusebox schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:41:
[...]

Vanuit achterin gezien kun je ook een gat zien onder de bijrijdersstoel volgens mij. Je kunt eens kijken of ie daar terecht is gekomen.

Denk dat je toch iets met een magneet moet gaan doen als je niks uit elkaar wil moeten halen.
We weten dat hij onder de middenconsole ligt want we zagen hem liggen en met pakken gleed hij er verder onder...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• blb4
sgouman schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:33:
[...]

De auto ff op z'n kant zetten en dan goed schudden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Kan dat bakje onder de middenarmsteun er niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 18:10
sgouman schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:42:
[...]

We weten dat hij onder de middenconsole ligt want we zagen hem liggen en met pakken gleed hij er verder onder...
Hard accelereren of remmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 18:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
Phusebox schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:41:
[...]

Voor de toekomst:
https://www.bol.com/nl/p/...-2-stuks/9300000190086546
Exact die zelfde heb ik ook bij Ali gekocht voor €3,50. nadat diverse keren iets tussen de stoel en de console was gevallen. Zijn wel iets te breed. Dus iets smaller snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Bedankt voor de handleiding.

Helaas krijg ik al die clipjes geeneens los. Dus kom niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
greg-a schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 20:45:
[...]

Hard accelereren of remmen?
Helaas hoor je dan continu de sleutel bewegen. Maar je kan er nergens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:15:
[...]

Helaas hoor je dan continu de sleutel bewegen. Maar je kan er nergens bij.
Misschien met perslucht verplaatsen en dan erbij kunnen...!!!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Wiliyama schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:24:
[...]

Misschien met perslucht verplaatsen en dan erbij kunnen...!!!???
Probleem is. Je kan er nergens bij want je krijgt niks los dat je bij het frame kan.

Zal morgen naar de dealer worden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:27:
[...]

Probleem is. Je kan er nergens bij want je krijgt niks los dat je bij het frame kan.

Zal morgen naar de dealer worden denk ik...
Als het erin kan glijden moet je er ook bij kunnen. Heb je geen stugge kabel of iets waar je een magneet aan kunt bevestigen? Of een haakje? Blijft lastig natuurlijk omdat je niet ziet wat je aan het doen bent.

Wordt een duur grapje als ze de console er helemaal af moeten halen.

Ik neem aan dat als je het rubber matje eraf haalt en de draadloze lader eruitklikt je niet tot op de bodem kunt kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Phusebox schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:31:
[...]

Als het erin kan glijden moet je er ook bij kunnen. Heb je geen stugge kabel of iets waar je een magneet aan kunt bevestigen? Of een haakje? Blijft lastig natuurlijk omdat je niet ziet wat je aan het doen bent.

Wordt een duur grapje als ze de console er helemaal af moeten halen.

Ik neem aan dat als je het rubber matje eraf haalt en de draadloze lader eruitklikt je niet tot op de bodem kunt kijken?
Nee helaas niet. Hij ligt ook onder de bak waar de armsteun op ligt zegmaar. Dus dan moet heel die bak er uit en daar kom je niet zomaar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Heb je al zo'n Aliexpress stofzuiger met kleine sliertjes geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Loei123 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:46:
Heb je al zo'n Aliexpress stofzuiger met kleine sliertjes geprobeerd?
Probleem is hij is er hier tussen gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JivE6nMkuufWUZN_mSEnyKSnzjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBfZ6I5SXgAb0s4K9PLafD8J.jpg?f=fotoalbum_large

Je krijgt de sleutel er dus alleen plat uit... maar dat lukt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-09 21:23
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:56:
[...]

[Afbeelding]

Ik vind dit eigenlijk een mankement en dit moet de dealer oplossen,was mij bij mijn auto oogevallen dat hier veel ruimte zit,ik heb nog nooit een auto gehad waarbij dit zo’n gat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
dropie schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 12:32:
[...]

Ik vind dit eigenlijk een mankement en dit moet de dealer oplossen,was mij bij mijn auto oogevallen dat hier veel ruimte zit,ik heb nog nooit een auto gehad waarbij dit zo’n gat was.
Ik krijg ook mijn halve hand er onder. Zonder enige moeite.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7Kb7qLvtkeX8sxKVCN_utW0tzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAm8IlJ4kHQgsojiKb2GMJfE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:55
Huh? Hebben alle EV6'en zo'n gat onder de middenconsole? Dat is iets wat je bij een goedkope Chinees (die voor het eerst een auto bouwt) verwacht, maar toch niet bij Kia? Want dan passen er ook knikkers etc van de kinderen onder. Wat een &^%$*-constructie. Ik kan me niet voorstellen waarom je dit zo zou ontwerpen. Vooral niet omdat ongeveer alle auto's een dergelijke middenconsole hebben, en iedereen dit (met een goede reden) hetzelfde doet, namelijk de middenconsole vastzetten bovenop het tapijt. Dan is er geen onnodige kier.

[ Voor 3% gewijzigd door Andrehj op 01-01-2025 13:03 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Andrehj schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:02:
Huh? Hebben alle EV6'en zo'n gat onder de middenconsole? Dat is iets wat je bij een goedkope Chinees (die voor het eerst een auto bouwt) verwacht, maar toch niet bij Kia? Want dan passen er ook knikkers etc van de kinderen onder. Wat een &^%$*-constructie. Ik kan me niet voorstellen waarom je dit zo zou ontwerpen. Vooral niet omdat ongeveer alle auto's een dergelijke middenconsole hebben, en iedereen dit (met een goede reden) hetzelfde doet, namelijk de middenconsole vastzetten bovenop het tapijt. Dan is er geen onnodige kier.
Dat zou je wel zeggen dat ze het zo zouden bouwen.

Ik weet niet of dit alleen bij mij is of bij alle ev6 en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:56:
[...]

[Afbeelding]

En dit past er dan niet onder?

https://nl.aliexpress.com...13-4246-b1f6-b1b71e799b95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 12:49:
[...]

Ik krijg ook mijn halve hand er onder. Zonder enige moeite.
[Afbeelding]
2 vingerkootjes zijn een halve hand? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Mogelijk dat dat er onder past. Maar ik voel de sleutel niet. Stel ik zuig de sleutel al iets op dan krijg ik hem nooit uit dat gat onsat ik hem er alleen liggend uit ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07:17
Als je die ruimte aan beide zijden van die console hebt, kun je er een stevige (installatie?) draad onderdoor steken en die aan beide zijden gelijk terughalen om de sleutel te slepen.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Peter-036 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:24:
Als je die ruimte aan beide zijden van die console hebt, kun je er een stevige (installatie?) draad onderdoor steken en die aan beide zijden gelijk terughalen om de sleutel te slepen.
Ik denk het niet. Want als ik met mijn hand er in ga voel je gelijk dat het naar beneden loopt als een soort bakje zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Dan zou je het met een stuk karton of iets dergelijks kunnen proberen.
Alternatief is om de vloerbedekking er onderuit te trekken, dat geeft meer ruimte, maar wordt een 'ramp' om de vloerbedekking er weer netjes onder te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Peter-036 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:28:
Dan zou je het met een stuk karton of iets dergelijks kunnen proberen.
Alternatief is om de vloerbedekking er onderuit te trekken, dat geeft meer ruimte, maar wordt een 'ramp' om de vloerbedekking er weer netjes onder te krijgen.
Ja. Ik ga denk ik maar naar de dealer en maar vragen of de midden console er uit kan..

Zal een leuke kostenpost worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
sgouman schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:30:
[...]

Ja. Ik ga denk ik maar naar de dealer en maar vragen of de midden console er uit kan..

Zal een leuke kostenpost worden...
En de sleutel gewoon lekker laten waar hij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
(Duct-) tape met de kleefkant aan de buitenkant ergens omheen vouwen, en daarmee proberen?
Naar de dealer kan altijd nog.
Overigens staat het zo 'los' om (geluiden van) trillingen tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
jeroenkb schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:32:
[...]

En de sleutel gewoon lekker laten waar hij is?
Ik hoor bij elke keer optrekken, remmen en elke bocht die ik neem de sleutel bewegen. Erg vervelend...
Pagina: 1 ... 409 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic