Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 14:20
HansAuutB schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:52:
Let 3 januari maar op je inbox. Roffel roffel.
Ben erg benieuwd wat er 3 januari staat te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-06 21:04
sgouman schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:26:
[...]

Ben erg benieuwd wat er 3 januari staat te gebeuren
Op 3 januari 2025 is het eindelijk zover

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Sinds vanochtend hoor ik bij het automatisch uitklappen van de deurgreep bij de deurgreep van de bestuurdersdeur een soort schrapend geluid.

Iemand die dat ook wel is heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:09
Bra-Jo schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:18:
Heel raar, vanmorgen wilde ik een andere radiozender opzetten (stuurbediening) en kreeg ik de melding dat er geen favorieten waren opgeslagen. Terwijl ik er toch een stuk of 8, 9 had. Alle andere instellingen stonden nog gewoon goed, ook gewoon mijn eigen profiel geladen, verder helemaal niks raars. Alleen wel alle voorkeuzezenders weg. :?

Ik heb ze uiteraard wel weer teruggezet, kleinigheid, maar vind het wel apart dat dat zo ineens kan gebeuren.
Heb ik ook een keer gehad. Paar dagen later was alles weer als vanouds…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:09
Phusebox schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:31:
Krijg net deze mail:

[...]

Wat een bullshit is dit. OTA staat uit en heb ik ook nog nooit gedaan.

Wat een crap bedrijf, je zet het bewust uit om op te sparen voor het geval je het ooit toch wil gebruiken. En dan zetten ze het dus gewoon uit en mag je 89 euro betalen als je het wil gebruiken.

👎 Kia. Om die andere vinger maar niet te gebruiken.
Niets mis mee toch. Gewoon een e-mail dat het kan en dat er binnenkort weer een update aan komt. Heb die een mail twee weken geleden ontvangen. In diezelfde e-mail staat ook netjes dat je de update zelf kan downloaden. Dus alleen maar een prima heads-up van Kia. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Benieuwd of de volgende update iets brengt dat voor mij de moeite waard is om "m binnen te halen.

Iemand die weet of je updates kan overslaan?
Of gaat ie bij een volgende update de vorige (indien de vorige update niet werd uitgevoerd) ook de vorige binnenhalen?

[ Voor 4% gewijzigd door IvoB2 op 24-12-2024 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:46
IvoB2 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:17:
Benieuwd of de volgende update iets brengt dat voor mij de moeite waard is om "m binnen te halen.

Of gaat ie bij een volgende update de vorige (indien niet zelf geen update uitgevoerd) ook de vorige binnenhalen?
Vlgs mij zijn updates cumulatief. Maw steeds een complete laatste versie.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16
sgouman schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:10:
Sinds vanochtend hoor ik bij het automatisch uitklappen van de deurgreep bij de deurgreep van de bestuurdersdeur een soort schrapend geluid.

Iemand die dat ook wel is heeft gehad?
Jep, bij alle vier de klinken, begon na 5 maandrn. Zijn vervangen na 6 maanden wachten op nieuwe klinken.
Zes maanden later begon hetzelfde weer opnieuw. Zijn ook allevier weer krom.

Als het hetzelfde is als dit tenminste:

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 24-12-2024 16:51 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Phusebox schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:50:
[...]

Jep, bij alle vier de klinken, begon na 5 maandrn. Zijn vervangen na 6 maanden wachten op nieuwe klinken.
Zes maanden later begon hetzelfde weer opnieuw. Zijn ook allevier weer krom.

Als het hetzelfde is als dit tenminste:

[YouTube: Kia EV6 - Electric door handles creaking noise]

[YouTube: EV6 doorhandle issue returns]
Dat geluid is bij mij maar heel kort. Als ze zijn uitgeklapt stopt het.

Mijn auto is 3 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:57
IvoB2 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:17:

Of gaat ie bij een volgende update de vorige (indien de vorige update niet werd uitgevoerd) ook de vorige binnenhalen?
Hier ook wel benieuwd, de auto geeft zelf aan dat er een "grote" update aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:50
Loei123 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:32:
[...]
Hier ook wel benieuwd, de auto geeft zelf aan dat er een "grote" update aankomt.
Ik hoop :

1) handmatige preconditioning bindable naar een fysieke knop en natuurlijk ook via de software aanzetbaar.
2) ook preconfitioning mogelijk onder 20%. Optie om dit aan te zetten in de software dat ook onder 20% dit kan actief zijn.

Voor de rest is er niet direct iets dat mij te binnen schiet om te zeggen dat ontbreekt er nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:44

The Wizard

Moderator Mobile
sgouman schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:12:
[...]

Dat geluid is bij mij maar heel kort. Als ze zijn uitgeklapt stopt het.

Mijn auto is 3 maanden
Yep, rechterklinken zijn recent vervangen (aangegeven bij de 60.000 km beurt, 2,5 week later zijn ze vervangen). De linker kraken ook, die worden bij de volgende beurt vervangen.

Uiteraard allemaal garantie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
The Wizard schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:43:
[...]

Yep, rechterklinken zijn recent vervangen (aangegeven bij de 60.000 km beurt, 2,5 week later zijn ze vervangen). De linker kraken ook, die worden bij de volgende beurt vervangen.

Uiteraard allemaal garantie.
Ik heb 28 januari een afspraak omdat ze een recall van de stoel moeten uitvoeren en ze moeten alle parkeersensoren voor vervangen.

Dus misschien moet ik even bellen dan kunnen ze dat gelijk vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
sgouman schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:47:
[...]

Ik heb 28 januari een afspraak omdat ze een recall van de stoel moeten uitvoeren en ze moeten alle parkeersensoren voor vervangen.

Dus misschien moet ik even bellen dan kunnen ze dat gelijk vervangen
Sensoren voor dat af en toe piepen bij stilstand (bij een verkeerslicht)? Zal geen oplossing zijn, is gewoon een bug waar bijna elke EV6 last van heeft. Als ie het elke keer doet bij altijd dezelfde dan kan het corrosie zijn in de sensor, maar meestal is het wisselend welke sensor het is, dan is er geen directe oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
The Wizard schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:51:
[...]

Sensoren voor dat af en toe piepen bij stilstand (bij een verkeerslicht)? Zal geen oplossing zijn, is gewoon een bug waar bijna elke EV6 last van heeft. Als ie het elke keer doet bij altijd dezelfde dan kan het corrosie zijn in de sensor, maar meestal is het wisselend welke sensor het is, dan is er geen directe oplossing.
Hmm, ja het is willekeurig.
Wr gaan het zien. Maarja als het het niet fixt dan zij het zo.

De stoel is vervelender. Als ik iets harder een bocht om ga beweegt er vanalles in de stoel lijkt het.

De monteurs voelen het echter niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
sgouman schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:03:
[...]

Hmm, ja het is willekeurig.
Wr gaan het zien. Maarja als het het niet fixt dan zij het zo.

De stoel is vervelender. Als ik iets harder een bocht om ga beweegt er vanalles in de stoel lijkt het.

De monteurs voelen het echter niet...
Monteurs horen/voelen/zien heel vaak dingen niet :P. Wat je kan doen is meerijden, dan kan je aanwijzen waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
The Wizard schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:23:
[...]

Monteurs horen/voelen/zien heel vaak dingen niet :P. Wat je kan doen is meerijden, dan kan je aanwijzen waar het probleem zit.
Monteur heeft zelf geredne terwijl ik ernaast zat. Hij heeft vrij stevige bochten genomen maar voelde niks.

En als ik rijd en ik voel het dan voelen zij niks dus is het niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 13:21
RenegadexRIPxx schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:21:
[...]

Ik hoop :

1) handmatige preconditioning bindable naar een fysieke knop en natuurlijk ook via de software aanzetbaar.
2) ook preconfitioning mogelijk onder 20%. Optie om dit aan te zetten in de software dat ook onder 20% dit kan actief zijn.

Voor de rest is er niet direct iets dat mij te binnen schiet om te zeggen dat ontbreekt er nog.
Voor mij graag 'snelweg vermijden'.
Heeft geen doel om dat hier te verzoeken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]
Dat de sfeerverlichting langzaam door alle kleuren loopt. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:37
[...]

Ik hoop :

Zou het dan echt… automatische zomer-/wintertijd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Boel-Shit schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:56:
[...]

Zou het dan echt… automatische zomer-/wintertijd!
Nah, daar acht ik de Koreanen niet toe in staat. :+

Ik denk 8 nieuwe natuurgeluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:40
Ik kan wel wat dingen verzinnen:
  • Betere LFA en ACC zou altijd welkom zijn
  • Auto zuiniger gemaakt
  • Wireless AA (of miste hier hardware voor, no idea)!/li]
  • Settings laten onthouden zoals Max regen bij start vd auto
  • Lage snelheid geluid veranderen (kan onze Renault Zoe)
  • Bug opgelost met verbruik in de onderste balk als je ACC aanzet dat hij altijd actuele verbruik last zien ipv een gemiddelde (of whatever het nu doet)
  • Meer power 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik vraag me uberhaubt af of er een een grote update komt voor het Gen5W systeem of dat het alleen voor het nieuwe CCNC systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sgouman schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:52:
Ik vraag me uberhaubt af of er een een grote update komt voor het Gen5W systeem of dat het alleen voor het nieuwe CCNC systeem is.
Waarschijnlijk. De klanten, of beta testers, met een pre facelift EV6 zullen wel niet meer meetellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-04 09:06
Ik hoop dat ze met de update ook iets doen aan de verlichting die maar 15 seconden aan blijft als je de auto opent,bij de meeste auto’s kun je dit in het menu veranderen,bij de EV6 niet. Vind het vaak irritantbals ik in het donker iets in de koffer wil doen, dan gaan de lampen op de klep etc al na 15 seconden uit. En de preconditioning zou ook mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Phusebox schreef op woensdag 25 december 2024 @ 09:08:
[...]

Waarschijnlijk. De klanten, of beta testers, met een pre facelift EV6 zullen wel niet meer meetellen.
Gaat dan over heel veel meer modellen. Niet alleen de ev6 met gen5w waar niks meer bij komt.

Dat heeft tesla wel beter voor elkaar.
Alsmede de OTA updates. Waarom zijn die bij tesla gratis maar moet je bij kia na 2 updates betalen.
Ik snap dat het Kia data kost maar dan hadden ze een wifi chip in moeten bouwen zodat ik hem kon verbinden met mijn wifi thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sgouman schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:27:
[...]

Gaat dan over heel veel meer modellen. Niet alleen de ev6 met gen5w waar niks meer bij komt.

Alsmede de OTA updates. Waarom zijn die bij tesla gratis maar moet je bij kia na 2 updates betalen.
Ik snap dat het Kia data kost maar dan hadden ze een wifi chip in moeten bouwen zodat ik hem kon verbinden met mijn wifi thuis.
True, maar dat is ook vrijwel het enige dan waar Tesla goed in is... Toegegeven de auto's zijn wel beter geworden maar ze zijn van ver moeten komen. Was eerst echt dramatisch om in te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:18
....
En 'm wijd open zetten voor hackers?
Een tweaker zal 'm wel 'dichtzetten', maar Jan modaal?

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:22
Loei123 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:32:
[...]

Ik zit met smart te wachten op een trip counter die zich niet reset elke keer als je de auto uitzet maar handmatig. Wat mij betreft vervangen ze de teller van verbruik sinds laatste keer laden want daar zie ik echt het nut niet van in.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• IvoB2
[...]
Of had je gewoon beter een Tesla gekocht ipv een Kia?

Ik begrijp sommige commentaren toch niet hoor.
Je weet op voorhand toch wat je koopt en wat er wel en niet opzit (of je zou als geïnformeerde klant dat moeten nagaan voor je tot zo'n belangrijke koop overgaat).
Alles wat er nadien nog bijkomt is gewoon mooi meegenomen en geen voorafgaandelijk verworven recht of zo.

Of komt dat omdat ik nog stam uit de tijd dat wanneer je een auto kocht het dat was tot ie de geest gaf of je hem van de hand deed en men nu zo verwend is dat alles per direct moet, terugverdiend moet worden op een zo kort mogelijke tijd, zo veel mogelijk krijg voor zo weinig mogelijk geef,...... :)
Ik heb nog nooit zoveel auto gekregen voor relatief zo weinig geld als heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Peter-036 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:39:
[...]

En 'm wijd open zetten voor hackers?
Een tweaker zal 'm wel 'dichtzetten', maar Jan modaal?
Want een Kia is nu zo moeilijk te steken bedoel je?
Kia Hyundai, samen met een aantal andere merken, zijn wonderbaarlijk eenvoudig te stelen.

Ik zet zelf elke keer bij parkeren de auto unlock uit zodat de auto niet open staat voor deze simpele (Gameboy) methodes om de auto te stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Elhovo schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:41:
[...]

Ik zit met smart te wachten op een trip counter die zich niet reset elke keer als je de auto uitzet maar handmatig. Wat mij betreft vervangen ze de teller van verbruik sinds laatste keer laden want daar zie ik echt het nut niet van in.
Iets meer dashboard opties was welkom geweest. Je hebt een enorm scherm maar kunt er weinig info tegelijkertijd op zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
IvoB2 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:47:
[...]

Of had je gewoon beter een Tesla gekocht ipv een Kia?

Ik begrijp sommige commentaren toch niet hoor.
Je weet op voorhand toch wat je koopt en wat er wel en niet opzit (of je zou als geïnformeerde klant dat moeten nagaan voor je toch zo'n belangrijke koop overgaat).
Alles wat er nadien nog bijkomt is gewoon mooi meegenomen en geen voorafgaandelijk verworven recht of zo.

Of komt dat omdat ik nog stam uit de tijd dat wanneer je een auto kocht het dat was tot ie de geest gaf of je hem van de hand deed en men nu zo verwend is dat alles per direct moet, terugverdiend moet worden op een zo kort mogelijke tijd, zo veel mogelijk krijg voor zo weinig mogelijk geef,...... :)
Ik heb nog nooit zoveel auto gekregen voor relatief zo weinig geld als heden.
Ik klaag toch niet?

Ik zeg alleen dat een ander merk het beter voor elkaar heeft.

Zo heeft Kia weer andere zaken beter voor elkaar en wint b.v. Tesla op andere fronten weer van Kia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Phusebox schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:08:
[...]

Want een Kia is nu zo moeilijk te steken bedoel je?
Kia Hyundai, samen met een aantal andere merken, zijn wonderbaarlijk eenvoudig te stelen.

Ik zet zelf elke keer bij parkeren de auto unlock uit zodat de auto niet open staat voor deze simpele (Gameboy) methodes om de auto te stelen.
Maar wie wil er nu een auto stelen waar werkelijk niets aan deugd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
IvoB2 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:39:
[...]

Maar wie wil er nu een auto stelen waar werkelijk niets aan deugd?
Dezelfde mensen die stelen. Domme mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:40
@Phusebox, volgens mij bedoelde @IvoB2 het met een wink aangezien je niet tevreden bent over je auto, dus wie zou zo'n auto willen hebben ;) (los van dat de steler dat natuurlijk niet weet, maar dat ter zijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Card Nox schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:05:
@Phusebox, volgens mij bedoelde @IvoB2 het met een wink aangezien je niet tevreden bent over je auto, dus wie zou zo'n auto willen hebben ;) (los van dat de steler dat natuurlijk niet weet, maar dat ter zijde).
Had het wel begrepen ;)

Ach ja. In het geest van de kerstgedachte laten we de EV6 maar staan vandaag. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Ik ben er vrij zeker van dat autodieven zeer goed geïnformeerd zijn over de auto's die ze stelen.
Doorgaans beter dan de kopers. :+
Domme mensen hacken ook geen auto's noch beveiligingssystemen zonder sporen na te laten/schade aan te richten.

[ Voor 29% gewijzigd door IvoB2 op 25-12-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
De stelers van een ev6 zijn best slim
Zo verwijderen ze gelijk de kia connect activatie.
Wat best gek is dat day zonder pincode oid verwijderd kan worden uit de auto waardoor je de auto niet meer kan volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sgouman schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:13:
De stelers van een ev6 zijn best slim
Zo verwijderen ze gelijk de kia connect activatie.
Wat best gek is dat day zonder pincode oid verwijderd kan worden uit de auto waardoor je de auto niet meer kan volgen
Moet je je auto altijd op Valet modus zetten. Dan kan dat niet.

Verder dus na het afsluiten van de auto de vergendel en ontgrendel knop ingedrukt houden totdat de knipperlichten knipperen. Dan is je keyless entry ook uitgeschakeld.

Triest maar waar dat dit nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Phusebox schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:18:
[...]

Verder dus na het afsluiten van de auto de vergendel en ontgrendel knop ingedrukt houden totdat de knipperlichten knipperen. Dan is je keyless entry ook uitgeschakeld.

Ja het is zeker triest. Ik ga ook niet altijd mijn auto in valet modus zetten.

Het was vanuit kia redelijk simpel geweest om een pincode achter de deactivatie van kia connect te zetten.

Verder is vanaf modeljaar 2022 of 2023 de sleutel standaard uitgevoerd met een slaapfunctie waardoor je sleutel automatisch geen signaal meer uitstuurt als die x tijd niet heeft bewogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sgouman schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:22:
[...]

Ja het is zeker triest. Ik ga ook niet altijd mijn auto in valet modus zetten.

Het was vanuit kia redelijk simpel geweest om een pincode achter de deactivatie van kia connect te zetten.

Verder is vanaf modeljaar 2022 of 2023 de sleutel standaard uitgevoerd met een slaapfunctie waardoor je sleutel automatisch geen signaal meer uitstuurt als die x tijd niet heeft bewogen.
Het zou sowieso met dubbele authenticatie moeten werken. En niet zonder authenticatie.

Die slaap functie gaat je niet helpen. Het is de auto die constant een signaal uitzendt of gaat uitzenden als je op de klink drukt. Zoek maar eens op Gameboy methode. 15 sec is je auto open en kan die gestart worden, ook al ben jij met je sleutel in een ander land.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 25-12-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:58
[...]

Misschien is dat wel de grote update op 3 januari :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:35
Kwam vanochtend, via een Duits YouTube kanaal, deze site tegen: https://evkx.net/models/.
Hier staat leuke data op met mooie grafieken, laadcurves en tabellen om goed elektrische voertuigen te kunnen vergelijken.

Ook als je wat meer wilt weten over je EV6 is het het waard om een kijkje te nemen.

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-04 09:06
petertenboer schreef op donderdag 26 december 2024 @ 08:49:
Kwam vanochtend, via een Duits YouTube kanaal, deze site tegen: https://evkx.net/models/.
Hier staat leuke data op met mooie grafieken, laadcurves en tabellen om goed elektrische voertuigen te kunnen vergelijken.

Ook als je wat meer wilt weten over je EV6 is het het waard om een kijkje te nemen.
Leuk om even naar te kijken,wat me opvalt dat de Kia het heel goed doet qua gemiddelde laadsnelheid,de ID4,Tesla Model 3 hebben wel een vergelijkbare top laadsnelheid maar als je kijkt naar de laadtijd bij 85% dan hebben ze bijna 20 minuten langer werk om tot dit punt te komen,dit duurt echt veel te lang.

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
[...]

Je bedoelt vanaf alle ev6’en?

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 16:03
Phusebox schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:18:
[...]

Dat vind ik onzin.

• Phusebox
Wat vind je onzin?

Je mag zelf bepalen hoeveel risico's je bereid bent te nemen. Ik doe het omdat ik mijn geluk ken en als het met een simpele handeling te voorkomen is dan moet dat maar, hoe vervelend het ook is om dit soms meerdere keren per dag te doen.

Dit is voor fabrikanten vrij simpel op te lossen, maar daar verkoop je geen auto's mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 26-12-2024 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elhovo
Phusebox schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:34:
[...]

Wat vind je onzin?

Je mag zelf bepalen hoeveel risico's je bereid bent te nemen. Ik doe het omdat ik mijn geluk ken en als het met een simpele handeling te voorkomen is dan moet dat maar, hoe vervelend het ook is om dit soms meerdere keren per dag te doen.

Dit is voor fabrikanten vrij simpel op te lossen, maar daar verkoop je geen auto's mee.
Met alle ellende die je met je EV6 hebt zou ik 'm in jouw geval niet eens op slot zetten. Verzekering dekt de schade.....

• Phusebox
Elhovo schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:47:
[...]

Met alle ellende die je met je EV6 hebt zou ik 'm in jouw geval niet eens op slot zetten. Verzekering dekt de schade.....
Dat hoop je. Ondertussen mag je zelf wel 3 maanden vervangend vervoer betalen.

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:04
Vandaag viel me iets op in de navigatie, namelijk dat continue 't eerstvolgende rustplaats getoond wordt (in dit geval De Somp). Van alles geprobeerd om dit weg te krijgen maar niet gelukt. Is dit onvermijdelijk (bij gebruik ingebouwde navigatie)?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLn1fe2x5UgJqwNJRUTsf0altMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cFmWYLorzhuzxQakwqqTTuQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• Phusebox
blb4 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:38:
Vandaag viel me iets op in de navigatie, namelijk dat continue 't eerstvolgende rustplaats getoond wordt (in dit geval De Somp). Van alles geprobeerd om dit weg te krijgen maar niet gelukt. Is dit onvermijdelijk (bij gebruik ingebouwde navigatie)?
[Afbeelding]
Deze navigatie ziet er al stukken rustiger uit dan die van de pre-facelift versie, dus daar kun je al blij mee zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:47
Ach , als ze je auto willen hebben kunnen ze hem toch wel stelen, ik heb op een zeer moeilijk vindbare plaatst een Apple Air tag in de auto, had ik in de eerste EV6 ook op die plek en nu weer maar je moet zelf bepalen als die gestolen wordt of je dat wel of niet bekend wil maken....... Er zijn mensen in dit forum die het niet erg zouden vinden als hij gestolen wordt. Daar hoor ik niet bij..... Maar ik heb nog nooit gehoord dat er een in Nederland is gestolen. IK datcht dat er in de UK 4 waren gestolen heb ik eens ergens gelezen, Maar ik maak me daar niet druk om.....

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
marc4547 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 07:01:
Ach , als ze je auto willen hebben kunnen ze hem toch wel stelen, ik heb op een zeer moeilijk vindbare plaatst een Apple Air tag in de auto, had ik in de eerste EV6 ook op die plek en nu weer maar je moet zelf bepalen als die gestolen wordt of je dat wel of niet bekend wil maken....... Er zijn mensen in dit forum die het niet erg zouden vinden als hij gestolen wordt. Daar hoor ik niet bij..... Maar ik heb nog nooit gehoord dat er een in Nederland is gestolen. IK datcht dat er in de UK 4 waren gestolen heb ik eens ergens gelezen, Maar ik maak me daar niet druk om.....
Je weet dat je daar als dief dan een melding van krijgt en die af kunt laten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:47
Phusebox schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 07:38:
[...]

Je weet dat je daar als dief dan een melding van krijgt en die af kunt laten gaan?
Dat is toch juist prima?
Goed verstopt is lastig te vinde n en duurt te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:52:
[...]

Deze navigatie ziet er al stukken rustiger uit dan die van de pre-facelift versie, dus daar kun je al blij mee zijn...
....

[ Voor 4% gewijzigd door grotegok op 27-12-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:43:
[...]

Dat is toch juist prima?
Goed verstopt is lastig te vinde n en duurt te lang.
Hoe moeilijk kan het te vinden zijn als je de airtag of wat voor tracker dan ook kunt laten afgaan. Vervolgens kun je dus gewoon op het geluid af gaan en hem binnen 2 min gevonden hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 27-12-2024 08:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 16:03
Phusebox schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:57:
[...]

Dat hoop je. Ondertussen mag je zelf wel 3 maanden vervangend vervoer betalen.
Zeg je nu dat al je gemopper, problemen en diepe ellende niet opwegen tegen 3 maanden vervangend vervoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
henrov schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:53:
[...]

Zeg je nu dat al je gemopper, problemen en diepe ellende niet opwegen tegen 3 maanden vervangend vervoer?
Niet als ik daar nog eens 2000 euro tegenaan mag gooien om er dan achter te komen dat ze het miserabel stuk metaal met wielen nog ergens gevonden hebben. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IvoB2
marc4547 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 07:01:
Er zijn mensen in dit forum die het niet erg zouden vinden als hij gestolen wordt.
+1.
Staat er morgen een vervangwagen voor de deur in afwachting van de uitlevering van een MY 2025.
Heeft jaren verzekeringspremies betalen toch nog praktisch nut gehad. O-)
(En toch eens goed over nadenken of dat dan nog een EV6 zal zijn en niet beter een EV3, R5,..... :) ).

Maar blijkbaar al decennia lang whisful thinking.
Nog nooit heeft iemand een auto van mij willen stelen. :S

Tip voor kandidaat dieven: het is een exemplaar waar nauwelijks iets aan scheelt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door IvoB2 op 27-12-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Daar ben ik het wel mee eens.

Vraag me af of dat in de grote update naar de pre-facelift modellen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ben wel blij dat mij accu verlies bij stilstand opgelost is. Blijkbaar had ik dus al na ongeveer een jaar een gare 12V accu, want toen begonnen de problemen. Elke nacht verloor ik 2 tot 3 procent lading (hoofdaccu).

Zelf op eigen kosten paar maanden geleden, na 3x stilstaan met lege accu, de 12V accu vervangen en het probleem is opgelost. En dan dus geen garantie geven, die hele 7 jaar garantie is een wassen neus.

Nu meer dan een week stil gestaan en nog geen procent eraf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IvoB2
Phusebox schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:25:
En dan dus geen garantie geven, die hele 7 jaar garantie is een wassen neus.
Nee, jouw dealer zet jou een wassen neus (of je relatie met je dealer is verziekt).
En er is je al regelmatig aangeboden je auto aan te bieden bij een andere dealer.
Maar blijkbaar haal je meer energie uit ononderbroken kunnen klagen over je auto ipv naar een (aangeboden) oplossing te streven.

ps. Ik ben nog nooit bij een dealer - en al helemaal niet bij een KIA dealer - wandelen gestuurd zonder dat het probleem uiteindelijk werd opgelost.
En in vergelijking met andere merken/dealers ging dat bij Kia redelijk vlotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
IvoB2 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:29:
[...]

Nee, jouw dealer zet jou een wassen neus (of je relatie met je dealer is verziekt).
En er is je al regelmatig aangeboden je auto aan te bieden bij een andere dealer.
Maar blijkbaar haal je meer energie uit ononderbroken kunnen klagen over je auto ipv naar een (aangeboden) oplossing te streven.

ps. Ik ben nog nooit bij een dealer - en al helemaal niet bij een KIA dealer - wandelen gestuurd zonder dat het probleem uiteindelijk werd opgelost.
En in vergelijking met andere merken/dealers ging dat bij Kia redelijk vlotjes.
De dealer kan niks. Kia Nederland moet een garantie verzoek goedkeuren en doet dat dus niet.

Ik ben al bij 3 verschillende dealers geweest, uiteraard niet binnen dezelfde groep.

Eentje zei eerst, nou als het weer gebeurt kom maar terug dan vervangen we de accu onder garantie. Je hebt het nu gemeld, en ik heb het in het systeem gezet. Toen ik terug ging die keer dat ik 6 uur op de pechhulp heb moeten wachten tot in de nacht, in de kou op een verlaten terrein, was de toon opeens heel anders. Oh nee hoor, je accu is nog goed, er is niks aan de hand. Sorry je krijgt geen garantie.

De verkopende dealer heeft me dan nog het beste geholpen, door iets van korting te geven en altijd een vervangende auto gratis.

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 27-12-2024 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Misschien leest Kia Nederland hier mee? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grotegok
Phusebox schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:46:
[...]

Hoe moeilijk kan het te vinden zijn als je de airtag of wat voor tracker dan ook kunt laten afgaan. Vervolgens kun je dus gewoon op het geluid af gaan en hem binnen 2 min gevonden hebben...
Door het speakertje eruit te slopen, zijn div filmpjes over. Gameboy trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
De EV6 uit 2-2022 van mijn schoonouders (mijn vorige) heeft volgens mij een ICCU-probleem. Onlangs sprong hun aardlek en een van de hoofdzekeringen eruit thuis. Nu kunnen ze niet meer opladen of de aardlek klapt eruit (dit terwijl de Keba laadpaal al een ingebouwde DC-aardlek heeft).
Vervolgens rondje door de buurt en daar ook een aantal openbare palen de storing ingejaagd. Wil niet AC laden.

Auto geeft geen enkele melding. Hij gaat vandaag de garage bellen of langs. Hopelijk liggen deze inmiddels op voorraad gezien de problemen?

Import van EVs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
IvoB2 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:29:
[...]

Nee hoor.
Ik heb eenmalig elders een onderhoudsbeurt gehad, meteen geen verlenging van pechhulp (dit wordt NIET gecommuniceerd) en de 12 volt accu zelf valt ook niet onder garantie (volgens mij maar 2 jaar en dat op een splinternieuwe auto...).

Dus 2x pechhulp, een dure accu en 1 manuur en je hebt een nieuwe 12v accu van grofweg 1100 euro. :+

Nee, die 7 jaar garantie is echt geen wassen neus en ligt echt een @Phusebox zijn dealer... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Er staat nergens dat het een all risk zevenjarige garantie is.
Heb je de garantievoorwaarden wel gelezen?
Wat niet in de garantievoorwaarden staat daar kan je geen beroep op doen.
Dan rest alleen wat goodwill van de verkoper en dealer en dat zal dan van klant tot klant (en de houding/insteek van de klant) uiteenlopend opgelost worden.

Wat er wel in de voorwaarden staat dat kan je desnoods afdwingen.
Onmacht bij herhaling op fora uitschreeuwen zonder zelf de nodige rechtmatige stappen te ondernemen helpt je daarin geen stap vooruit.

Tja, wanneer jij een auto van 2 jaar als splinternieuw beschouwt hebben we een totaal ander uitgangspunt over splinternieuw.

Dat sommige mensen de voorwaarden waaronder ze iets kopen niet begrijpen en/of de moeite niet nemen deze door te nemen ligt niet aan de auto/dealer/producent maar aan de koper zelf.
Iets met rechten en plichten. :)

All round pechhulp zit trouwens inbegrepen in de all risk verzekering van onze auto.
Geen nood aan beperkte 'gratis" bijstand. When you pay peanuts....... :)

[ Voor 40% gewijzigd door IvoB2 op 27-12-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
IvoB2 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:25:
All round pechhulp zit trouwens inbegrepen in de all risk verzekering van onze auto.
Geen nood aan beperkte 'gratis" bijstand. When you pay peanuts....... :)
Dat is heel fijn voor jou, gelukkig rij ik hem ook zakelijk.

Maar los daarvan constateert de "Kia" pechhulp een lege accu, ik gaf direct aan dat die defect was, want de dag ervoor was er minstens 100km mee gereden.

Ik moest maar een half uur rijden en dan was alle weer in orde, de dag erna natuurlijk weer bellen en weer een bezoekje van €300,-.

Dit is pechhulp die Kia zelf aanbiedt en naar mijn mening ondermaats is (in mijn specifieke geval dan).

En nee mijn auto is niet splinternieuw meer, maar van alle auto's die ik ooit heb gereden heeft deze veruit het meest bij de garage gestaan... Ook toen hij nog wel behoorlijk nieuw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Tja, n = 1.
Bij mij was dat bv. een Opel Insignia ST.
Gekocht bij een ketendealer die ook tot weinig te bewegen was.
Gewoon naar een kleine garage gegaan met nog klantbinding en die hebben uiteindelijk alles opgelost.

Je kan een probleem beschouwen als iets onoplosbaar en/of aanslepende negatieve invloed op je leven of het bekijken als iets dat opgelost moet worden en desnoods wat creativiteit en inspanning vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
IvoB2 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:09:
Tja, n = 1.
Bij mij was dat bv. een Opel Insignia ST.
Gekocht bij een ketendealer die ook tot weinig te bewegen was.
Gewoon naar een kleine garage gegaan met nog klantbinding en die hebben uiteindelijk alles opgelost.

Je kan een probleem beschouwen als iets onoplosbaar en/of aanslepende negatieve invloed op je leven of het bekijken als iets dat opgelost moet worden en desnoods wat creativiteit en inspanning vraagt.
Allemaal oplosbaar, dus zo sta ik er niet in.

Maar bepaalde zaken vallen gewoon tegen, toen ik lang moest wachten ( > 1 maand) en je krijgt voor een EV6 GT-Line een Kia Stonic als leenauto... Dan ben je niet bezig om je klanten tevreden te houden.

En zo zijn er meer kleine dingen die te overkomen zijn, maar na verloop van tijd gaat alles optellen en ben/word je ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Loei123 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:19:
[...]
Allemaal oplosbaar, dus zo sta ik er niet in.
Het is duidelijk dat daar het verschil in aanpak zit. :)
Het kan ook anders. Toen mijn e-Niro binnen moest voor vervanging motor was er "geen vervangvoertuig voorzien". Ik ben buiten gereden met een splinternieuwe EV6 GT-line.
"Pech" dat het na 2 dagen al opgelost was. :)
Blijkbaar hangt het er gewoon vanaf hoe je erin staat. :)

Het is een luxe gebruiksvoorwerp.
Daar kan al eens iets mis mee gaan. Problemen zijn er dan om opgelost te worden.
Wat mij betreft redelijk eerste klas first world problems.

[ Voor 54% gewijzigd door IvoB2 op 27-12-2024 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
IvoB2 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:29:
[...]

Het is een luxe gebruiksvoorwerp.
Dat is voor jou misschien zo, voor een ander niet.

Ik ben heel gek met auto's en zie ze zelf ook als meer dan een gebruiksvoorwerp, maar ik rij hem zakelijk en in die zin is het een stuk gereedschap wat moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
De EV6 is gewoon een relatief dure luxe uitvoering van een gebruiksvoorwerp.
Welke job vereist een relatief dure luxe uitvoering zoals de EV6 GT-line?
Welke job kan niet gedaan worden met een minder dure auto?

Wanneer de job het vereist dat je altijd mobiel bent dan investeer je daar voorafgaandelijk in door bv. een mobiliteitsgarantieverzekering te nemen. Is zakelijk ook nog eens recupereerbaar.
Of een minder dure auto zodat er meer budget beschikbaar is voor een goede all risk verzekering.

[ Voor 47% gewijzigd door IvoB2 op 27-12-2024 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 13:21
henrov schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:53:
[...]

En dan waarschijnlijk ook nog in een leenauto die probleemloos is...hoe mooi kan het worden.
Maar ja, vind eerst naar eens iemand die de EV6 kan en wil stelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
IvoB2 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:00:
De EV6 is gewoon een relatief dure luxe uitvoering van een gebruiksvoorwerp.
Welke job vereist een relatief dure luxe uitvoering zoals de EV6 GT-line?
Welke job kan niet gedaan worden met een minder dure auto?

Wanneer de job het vereist dat je altijd mobiel bent dan investeer je daar voorafgaandelijk in door bv. een mobiliteitsgarantieverzekering te nemen. Is zakelijk ook nog eens recupereerbaar.
Of een minder dure auto zodat er meer budget beschikbaar is voor een goede all risk verzekering.
Poeh je wilt wel graag gelijk hebben of niet.

Was het oke als ik de meest kale uitoering had? Nee.
Was het oke als de meest goedkope Dacia deze mankementen had? Nee.

De EV6 is een auto, een luxe auto welliswaar, maar als hoofdzaken zoals een 12V accu of de ICCU het met regelmaat begeven waardoor de hoofdfunctie van de auto (jezelf vervoeren) niet meer mogelijk is, dan is heel logisch dat je een negatieve mening over de auto krijgt.

Dat jij dingen als een mobiliteitsgarantieverzekering normaal vind tijdens het bezit van een nieuwe auto maakt mij duidelijk dat wij van mening verschillen.
Voor mij zijn mensen zoals jij ook de reden dat fabrikanten hier mee weg komen en dat de algehele kwaliteit van producten (maakt niet uit welke branche of categorie) over het algemeen behoorlijk aan het dalen is.

Nu is dit laatste natuurlijk een discussiepunt die hier niet thuis hoort, maar ik en veel mensen om mij heen merken dat.

[ Voor 18% gewijzigd door Loei123 op 27-12-2024 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Loei123 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:56:
Voor mij zijn mensen zoals jij ook de reden dat fabrikanten hier mee weg komen en dat de algehele kwaliteit van producten (maakt niet uit welke branche of categorie) over het algemeen behoorlijk aan het dalen is.
Integendeel.
Met een fabrikant heb ik geen contact maar een dealer/ verkoper/winkelier komt bij mij niet weg voor ik bij problemen afdoende geholpen ben.
Desnoods door van dealer te veranderen of ultiem via juridische weg. Dat laatste uiteraard op basis van de contractuele afspraken. Het heeft weinig zin om iets juridisch aan te vechten waar geen basis voor is. Vandaar dat men zich als koper op voorhand beter informeert en niet na de feiten tot de verrassende vaststelling komt dat men dacht dat er meer garantie was dan overeen gekomen of men dacht hierover "niet ingelicht te zijn".

Problemen afdoen als "de dealer heeft mij wandelen gestuurd, verder is er niets aan te doen, ik heb de kosten van de herstelling dan maar op mij genomen,...... en daar ga ik dan voor de eigen gemoedsrust bijna dagelijks online wat over klagen zorgen er juist voor dat de dealer/fabrikant er mee weg gekomen is.
Niet door ter plekke voet bij stuk te houden en niet je onverrichterzake af te laten schepen en het daar bij te laten.

En ja, wanneer een auto voor mij iets is dat 24/7 noodzakelijk is en probleemloos ter beschikking moet zijn sluit ik daar zelf het risico voor uit. Het is immers techniek waar altijd iets onverwacht mis mee kan gaan en dat is merkonafhankelijk.
Ik zorg thuis voor essentiële zaken ook altijd voor een back up en leg mijn vertrouwen niet 100% in één systeem.

Dat onze uitgangspunten daarin verschillen is wel duidelijk.
Problemen kan je grotendeels voorkomen door deels zelf het heft in handen te nemen en/of oplossen door voorafgaandelijk goede afspraken te maken of in eerste instantie de gemaakte afspraken zelf te doorgronden/begrijpen.
Je bij de feiten neerleggen en daar dan online bij herhaling je beklag over doen lost doorgaans weinig tot niets op.
En van dat laatste worden hier door betrokkenen duidelijke voorbeelden van gegeven. :+

[ Voor 26% gewijzigd door IvoB2 op 27-12-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtka
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-06 23:22
Luiaard schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:58:
De EV6 uit 2-2022 van mijn schoonouders (mijn vorige) heeft volgens mij een ICCU-probleem. Onlangs sprong hun aardlek en een van de hoofdzekeringen eruit thuis. Nu kunnen ze niet meer opladen of de aardlek klapt eruit (dit terwijl de Keba laadpaal al een ingebouwde DC-aardlek heeft).
Vervolgens rondje door de buurt en daar ook een aantal openbare palen de storing ingejaagd. Wil niet AC laden.

Auto geeft geen enkele melding. Hij gaat vandaag de garage bellen of langs. Hopelijk liggen deze inmiddels op voorraad gezien de problemen?
Hier een soortgelijk probleem gehad, bij mij sprong de alamat van de laadpaal er uit. Het probleem was opgelost na het installeren van deze fix:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hAdU7zkGODxOYonJEDmEI-R0G4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/scFHNcaertxpGR9fjWAZyRNb.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Ramtka op 27-12-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
Ramtka schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:27:
[...]

Hier een soortgelijk probleem gehad, was opgelost na het installeren van deze fix:
[Afbeelding]
Ik denk dat die al eens eerder gedaan is. Ze hadden eerder problemen met hun oude laadpaal (TWC) maar dit bleek uiteindelijk in die paal te zitten. Auto is toen ook naar Kia geweest en daar hebben ze updates gedaan, maar dit hielp niet. Ik heb die TWC vervangen voor een Keba P30 en onlangs hebben we de groepenkast naar 3-fase omgebouwd.

Ik denk dat het gewoon de ICCU is aangezien AC laden niet meer werkt, koud in de lader klapt er direct uit zodra relais in de laadpaal aan schakelt. Maar goed er was nu geen personeel dat er naar kon kijken dus wordt volgende week donderdag vervolgt.

Import van EVs

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:58
Vandaag weer eens een ritje buitenland gedaan.
Naar en door een gebied wat ik goed ken, maar nog niet met een elektrische auto.
Ergo, met 5 man en een kofferbak vol met de 77Kw richting de Lorraine in Noord-Frankrijk. Vanuit de richting Deventer, dus over Maastricht.

Nou ken ik Wallonië een klein beetje. Voor brandstoffen zoals LPG een heel diep donker zwart gat.
Voor elektra verwachtte ik iets dergelijks en dat klopt ook wel.
Bijkomstig belangrijk feit, ik wilde met minstens 50% SOC aankomen. Dit omdat ik ter plekke alleen maar met 16A kan laden.

Dus, vol weg, 115 p/u ter hoogte van Beek, Limburg de snellader gepland.
Druk, druk druk.
Alle 4 de FastNed laders bezet waarvan eentje door een vrachtwagen.. en geen opstelruimte, dus we blokkeerden met 2 auto’s de hele weg achterlangs de benzinepomp.
Dat moet echt beter.

10 minuten wachten, kon ik aan de lader. En na het bakkie koffie kon ik met 86% weer verder.
De Tesla naast die er al ruim een half uur stond, zat pas op 67%…

In Noord-Frankrijk nog een setje 240KW laders gevonden. Ook daar (geen voorzieningen) een 18 minuutjes geladen en met 67% aangekomen.

Per saldo:
De andere trage gebruikers en het gebrek aan laadpleinen met minstens 6 HPC laders is het probleem. Niet de EV6 die zo heerlijk snel laad.

Ja, de reis duurt nu 25 minuten langer als vroeger.
En dat ie vooral omdat ik vrij vol wil aankomen, anders zou het 10 minuten meer zijn.

Prima voor een 500km winterrit met een afgeladen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
macfocus schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:17:
Dus, vol weg, 115 p/u ter hoogte van Beek, Limburg de snellader gepland.
Druk, druk druk.
Alle 4 de FastNed laders bezet waarvan eentje door een vrachtwagen.. en geen opstelruimte, dus we blokkeerden met 2 auto’s de hele weg achterlangs de benzinepomp.
Dat moet echt beter.

[..]

Per saldo:
De andere trage gebruikers en het gebrek aan laadpleinen met minstens 6 HPC laders is het probleem. Niet de EV6 die zo heerlijk snel laad.
.
Vandaag van Utrecht naar Maastricht gereden, ‘t viel mij op dat alle Fastned stations langs de snelweg in Limburg stampvol stonden en er idd soms zelfs een rij stond.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
[...]

Dat ben ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
blb4 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:58:
[...]

Vandaag van Utrecht naar Maastricht gereden, ‘t viel mij op dat alle Fastned stations langs de snelweg in Limburg stampvol stonden en er idd soms zelfs een rij stond.
Ik rij er dagelijks langs drie, en zie nooit iemand staan bij de Fastneds langs de A2 in Limburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
blb4 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:58:
[...]

Het was gewoon erg druk, veel vakantieverkeer. Ik vermoed dat veel mensen na het kerstdiner bij (schoon) pa & ma nog even een weekje sneeuw pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• petertenboer
Voor de liefhebbers is er nu een erg eenvoudige oplossing voor deuren die zelf op slot gaan bij het wegwandelen van de EV6: https://youtu.be/TscSFhKEPs0?si=8Y5scrlByjRsa_nf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
Phusebox schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:11:
[...]

Ik rij er dagelijks langs drie, en zie nooit iemand staan bij de Fastneds langs de A2 in Limburg.
Bij jou werkt alles 100% niet wat bij een ander wel werkt en andersom.
We hadden het specifiek over gisteren, niet over jouw dagelijkse rit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
macfocus schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:51:
[...]

Bij jou werkt alles 100% niet wat bij een ander wel werkt en andersom.
We hadden het specifiek over gisteren, niet over jouw dagelijkse rit.
En ik had het over alle andere dagen in het jaar dat het dus niet druk is, en die enkele drukke dagen per jaar een uitzondering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
  • Laatst online: 18-06 17:05
Omdat ik zoveel mogelijk met eigen zonne-energie wil laden stop ik het laden vaak via de Kia Connect app als de zon weg is. Als de zon weer terug is start ik het laden dan weer via de app. Nu is het echter al een aantal keer gebeurd dat het laden vanzelf weer verder gaat. Dit op een volledig random tijdstip, vanochtend bijvoorbeeld om 7.30u toen ik nog op één oor lag. Ik heb geen laadschema ingesteld. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elhovo
niroot schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:12:
Omdat ik zoveel mogelijk met eigen zonne-energie wil laden stop ik het laden vaak via de Kia Connect app als de zon weg is. Als de zon weer terug is start ik het laden dan weer via de app. Nu is het echter al een aantal keer gebeurd dat het laden vanzelf weer verder gaat. Dit op een volledig random tijdstip, vanochtend bijvoorbeeld om 7.30u toen ik nog op één oor lag. Ik heb geen laadschema ingesteld. Iemand enig idee hoe dit kan?
Heb je geen slimme lader die dat zelf allemaal automatisch regelt dan? Wellicht een verlaat kerstcadeau om die eentje aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
Haha, die vraag ik voor kerst 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:42
niroot schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:12:
Doet die hier ook, geen idee wat voor lader je hebt, ik heb een alfen.

Ik zet nu (in de zomer) de lader gewoon op green modus waardoor die bijna volledig op solar gaat laden.

Na de slimme oplossingen lijkt dat me de beste optie.

Die slimme opties moet ik me ooit in verdiepen maar ik wacht het nog af, eens zien wat er gaat gebeuren op de elektriciteitsmarkt de komende jaren.

In vlaanderen is die voorlopig niet echt ev proof met dingen als het capaciteitstarief...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
izzet3838 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 16:28:
[...]

Doet die hier ook, geen idee wat voor lader je hebt, ik heb een alfen.
Ik heb een vrij oude en domme newmotion/shell recharge lader. Die kan ik in de natuurlijk ook stoppen en starten in de Shell recharge app. Maar op zich werkt het prettiger en sneller in de Kia Connect app. Op dat onverklaarbare random starten na…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flips
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-06 19:30
Ik ben er 1,5 jaar en 30 K km mee weggekomen, maar vandaag had ik dan ook een 12 V probleempje. 12 V accu laag, zet auto veilig aan de kant. Leuk als je dan net op een Zwitserse autotrein staat en je de mensen achter je uit moet gaan leggen dat jouw KIA niet voor of achteruit meer wil. Gelukkig wist ik door het lezen van dit forum dat een jumpstarter uitkomst kon bieden en gelukkig had de belader van de trein er eentje in zijn broekzak zitten. Met 10 min vertraging kon ik en de mensen achter mij weer op pad. Verder de hele reis naar Nederland geen gedoe meer gehad. Komende week maar even naar de dealer om door te laten meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Flips schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:38:
Ik ben er 1,5 jaar en 30 K km mee weggekomen, maar vandaag had ik dan ook een 12 V probleempje. 12 V accu laag, zet auto veilig aan de kant. Leuk als je dan net op een Zwitserse autotrein staat en je de mensen achter je uit moet gaan leggen dat jouw KIA niet voor of achteruit meer wil. Gelukkig wist ik door het lezen van dit forum dat een jumpstarter uitkomst kon bieden en gelukkig had de belader van de trein er eentje in zijn broekzak zitten. Met 10 min vertraging kon ik en de mensen achter mij weer op pad. Verder de hele reis naar Nederland geen gedoe meer gehad. Komende week maar even naar de dealer om door te laten meten.
Bespaar jezelf een hoop ellende als de dealer niet meewerkt en laat er sowieso een nieuwe accu inzetten, desnoods op eigen kosten.

Ik heb ooit 6 uur op de Kia pechhulp moeten wachten, de accu was dermate plat dat die huis tuin en keuken jumpstarters niet meer werkten. Had er een bij me maar was niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Phusebox schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:26:
[...]

Bespaar jezelf een hoop ellende als de dealer niet meewerkt en laat er sowieso een nieuwe accu inzetten, desnoods op eigen kosten.

Ik heb ooit 6 uur op de Kia pechhulp moeten wachten, de accu was dermate plat dat die huis tuin en keuken jumpstarters niet meer werkten. Had er een bij me maar was niet voldoende.
Daarom adviseer ik mensen, die mij vragen, altijd een jumpstarter te kopen met een “manual override knop”. Wellicht zijn die een klein beetje duurder, maar het kan een hoop ellende besparen. Ipv zes uur wachten, was je gewoon in vijf minuten weer onderweg geweest.

https://youtu.be/trW1O0JC9Q0?si=B-C70lHpunal_HGR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
petertenboer schreef op zondag 29 december 2024 @ 06:44:
[...]

Daarom adviseer ik mensen, die mij vragen, altijd een jumpstarter te kopen met een “manual override knop”. Wellicht zijn die een klein beetje duurder, maar het kan een hoop ellende besparen. Ipv zes uur wachten, was je gewoon in vijf minuten weer onderweg geweest.

https://youtu.be/trW1O0JC9Q0?si=B-C70lHpunal_HGR
Heb wel een boost knop maar dat hielp ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
Phusebox schreef op zondag 29 december 2024 @ 06:57:
[...]

Heb wel een boost knop maar dat hielp ook niet
Is dat dan hetzelfde op jouw jumpstarter als de getoonde override knop? Bij ons in de werkplaats lukt het statistisch gezien bij 1 op de 1000 voertuigen niet om hem met de genoemde override functie te starten. Al is de accu nog zo verrot, het werkt nagenoeg altijd.

Wel bijzonder vervelend dat dit jou dan net weer moet treffen.

[ Voor 9% gewijzigd door petertenboer op 29-12-2024 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
petertenboer schreef op zondag 29 december 2024 @ 08:25:
[...]

Is dat dan hetzelfde op jouw jumpstarter als de getoonde override knop? Bij ons in de werkplaats lukt het statistisch gezien bij 1 op de 1000 voertuigen niet om hem met de genoemde override functie te starten. Al is de accu nog zo verrot, het werkt nagenoeg altijd.

Wel bijzonder vervelend dat dit jou dan net weer moet treffen.
Ik heb helaas toen een andere booster gekocht, alhoewel ik deze in mijn lijstje had staan. Dus bij mij is het een andere knop, klein rond knopje, lijkt op een reset knopje.

Batterij was echt helemaal dood. Zelfs de pechhulp met een veel zwaardere booster had meerdere pogingen nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 29-12-2024 08:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flips
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17-06 19:30
Ik lees het alweer. Ik koop een goede jumpstarter en als de dealer hem niet wil vervangen koop ik zelf een nieuwe accu. Nu voor mijn vrouw nog even een handleiding schrijven " wat te doen als" . Steeksleutel 10, jumpstarter, wat moet er nog meer in het noodpakket zitten?
Pagina: 1 ... 408 ... 436 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic