Op de 12v accu zit 2 jaar garantie bij Kia. (Veel te kort naar mijn mening.)🤔
Mijn ICCU is vorig jaar vervangen, maar toen was er niets met de accu.
Nu dus al 3x met lege accu gestaan. (Iedere keer thuis gelukkig) Maar auto is nu 2,5 jaar, dus geen garantie meer. 🤷🏻♂️
Dus vandaag nieuwe accu besteld: Varta D24 Accu voor €82.99 en voor €1 extra dezelfde dag thuis bezorgd. Vanmorgen besteld, dus vanavond ff inbouwen. 👍 Dus vind die €180 voor nieuwe accu aardig prijzig.
P.s. En op deze accu zit 3 jaar garantie. 😇
Edit: Las op een ander forum dat als de EV-accu meer dan 20% heeft de 12v accu automatisch bijgeladen wordt. Bij mij was dat 3x dat idd het geval dat deze bijna leeg was. Iemand hier meer ervaring mee?
Edit 2: Hier de manual hoe de accu te vervangen.
Dit is op een site met de Kia EV6 (CV) 2022–2024 Workshop Manual (Tip)
Edit 3: Verwisselen is kleine moeite. 👍 Min pool los, gele stekker in zekeringkastjes los (hoogspanningsaccu uit), plus pool los. Klem voorzijde los.(dop 11
) Accu eruit, accu erin. Accu weer vast, polen weer vast en gele stekker weer terug. En klaar. 👌
Mijn ICCU is vorig jaar vervangen, maar toen was er niets met de accu.
Nu dus al 3x met lege accu gestaan. (Iedere keer thuis gelukkig) Maar auto is nu 2,5 jaar, dus geen garantie meer. 🤷🏻♂️
Dus vandaag nieuwe accu besteld: Varta D24 Accu voor €82.99 en voor €1 extra dezelfde dag thuis bezorgd. Vanmorgen besteld, dus vanavond ff inbouwen. 👍 Dus vind die €180 voor nieuwe accu aardig prijzig.
P.s. En op deze accu zit 3 jaar garantie. 😇
Edit: Las op een ander forum dat als de EV-accu meer dan 20% heeft de 12v accu automatisch bijgeladen wordt. Bij mij was dat 3x dat idd het geval dat deze bijna leeg was. Iemand hier meer ervaring mee?
Edit 2: Hier de manual hoe de accu te vervangen.
Dit is op een site met de Kia EV6 (CV) 2022–2024 Workshop Manual (Tip)
Edit 3: Verwisselen is kleine moeite. 👍 Min pool los, gele stekker in zekeringkastjes los (hoogspanningsaccu uit), plus pool los. Klem voorzijde los.(dop 11

[ Voor 43% gewijzigd door cruysen op 18-11-2024 21:40 ]