--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
En ik stond vandaag te laden bij Fastned aan de A28 bij Harderwijk (met 2 andere EV6's) met een dc-limiet op 90% en alles stopt opeens op 75%. Heb het maar zo gelaten maar vreemd is het wel.murky123 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:56:
[...]
Ik heb bij tesla superchargers een vergelijkbare situatie .
Zelf maakt ik geen gebruik van charge limit .
Bij mij is gewoon 100% , 100% . lekker volduwen die accu.
Maar in de tesla app zodra ik dan 80% vol nadert, dan kakt de supercarger helemaal in naar 4kw, om dan na een paar minuten toch weer op te krabbelen naar de maximaal beschikbare laadsnelheid.
EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024
Heb een EV6 Light en ging er niet vanuit dat het hier ook op zat. Wel paar keer hand voor het streepje gehouden, maar dat deed niets.Card Nox schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:25:
[...]
Op sommige modellen moet je vrij fors drukken op het uiteinde van het portier, dus het deel dat naar je toe komt, bij de bestuurderskant is dit recht op de hendel.
Congrats met je auto, geniet er van 👍
Het harder drukken (tot buigen aan toe) werkt. Erg blij mee..!
Komt dat tegen. Kwestie de kosten te drukken door standaardisatie?Card Nox schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:28:
@IvoB2, de hendel op de Light (Edition) modellen ziet er anders uit.
Gelukkig is op de GT line een lichte aanraking van de inkeping voldoende om te portieren te sluiten.
Ik begrijp overigens niet waarom Kia softwarematig er niet in slaagt bij "vergeten" sluiten portieren dat na een tijdje automatisch te doen. Hardwarematig kan het geen probleem zijn gezien bij openen van de portieren - en je ze dan niet fysiek opent - de deuren zich na korte tijd dan wel automatisch terug afsluiten.
Kan ik helemaal niet bevestigen. Bij mij blijft het stuur (ook bij autosteer) heel onrustig en blijft wagen naar rechts trekken. De dealer heeft het inmiddels opgegeven. Hij heeft bij KIA Belux te horen gekregen dat 95% van de Belgische wegen wel afloopt en hier dus niets mis mee isSonicfreak schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:40:
[...]
LKA werkt in de EV6 prima. Wel is het zaak om onderscheid te maken tussen LKA en autosteer. LKA is als je de groene lijntjes in het dashboard ziet en die is inderdaad onrustig.
Wanneer je autosteer aanzet door het knopje op het stuur in te drukken met het icoontje van een stuur erop.
Dan werkt het heerlijk rustig. Je ziet dan ook een groen stuurwiel icoontje op je dashboard.
Autosteer werkt ook goed wanneer HDA aan staat op de snelweg. Dit krijg je wanneer je ACC aanzet en dan het knopje voor autosteer indrukt dan zie je HDA op je dashboard staan. Soms hoef je niet op het autosteer knopje te drukken en gaat HDA automatisch aan wanneer je ACC inschakelt. Dan heeft de auto door dat je op de snelweg rijdt.
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de EV6 straks. Vooral in vergelijking met de Ioniq 5.
Misschien kun je een lijstje maken met plus- en minpunten.
Dealer heeft mij de hint gegeven om klacht in te dienen bij de klantendienst maar ik vraag mij af of dit veel zal uithalen. Ik zal nog eens overleggen met leasemaatschappij of we hiermee doorgaan, dan wel hiermee leren leven….
Voor het overige een fantastische wagen om te rijden
Heb je hier ergens details over? Misschien kan ik het alsnog eens onder de neus schuiven bij KIA…ThijsR schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:23:
Hallo Kia EV6 forum-leden,
- LKA is bij veel IONIQ5 rijders erg onrustig en werkt pas soepel na fysieke ingreep aan de stuurkolom icm software update door de dealer. Speelt dit ook bij de EV6?
Dat is vervelend om te horen. Ik heb daar geen last van. Vanmiddag toevallig even een klein stukje (10 seconden) zonder handen gereden om wat in het handschoenenkastje te leggen en de auto blijft netjes tussen de lijnen zelfs in een flauwe bocht. Ook even daarna getest en wat langer de handen los gelaten, maar wel zo dat ik meteen het stuur kon overnemen en ook dan geen trekken naar links of rechts.KVrom schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:00:
[...]
Kan ik helemaal niet bevestigen. Bij mij blijft het stuur (ook bij autosteer) heel onrustig en blijft wagen naar rechts trekken. De dealer heeft het inmiddels opgegeven. Hij heeft bij KIA Belux te horen gekregen dat 95% van de Belgische wegen wel afloopt en hier dus niets mis mee is…
Dealer heeft mij de hint gegeven om klacht in te dienen bij de klantendienst maar ik vraag mij af of dit veel zal uithalen. Ik zal nog eens overleggen met leasemaatschappij of we hiermee doorgaan, dan wel hiermee leren leven….
Voor het overige een fantastische wagen om te rijden
Helemaal met je eens dat het een fantastische wagen is om te rijden.
Maar het stuur is in dat laatste geval zo onrustig dat het niet meer aangenaam aanvoelt.
Ik evenmin. Nochtans verplaats ik me hoofdzakelijk over "afhellende" Belgische wegen.
ik snap het ook niet zo, ik verdenk de tesla app , in dit geval. die app laat ook een streepje zien bij de 80%, en ik vermoed ongacht wat de wagen zelf heeft ingesteld staan, dat het laadproces daar wel op reageert, dat 80% streepje in die app.Harrie van Til schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:04:
[...]
En ik stond vandaag te laden bij Fastned aan de A28 bij Harderwijk (met 2 andere EV6's) met een dc-limiet op 90% en alles stopt opeens op 75%. Heb het maar zo gelaten maar vreemd is het wel.
zelf heb ik nietzoveel met ingestelde laad limiten.
die HV accu in je wagen heeft een maximale capaciteit, en dat is vaak al een paar kilowatt meer dan dat je kan weg rijden.
bijvoorbeeld de 58kw accu, heeft netto 54 kw om te verrijden. er is dus al een softwarematige cap, en dat is wat wij zien als 100%, waarom dat nog separaat 80% instellen?
bij snelladen word de curve toch wel afgebouwd als je de ingestelde eindstand nadert.
Bij AC laden op bestemming heeft het, mijn mening, idd niet veel zin om maar tot 80% te laden en kan je best laden zolang je niet bij de auto moet zijn.
Bij DC laden neemt na 78-80% de laadsnelheid sowieso af (ook al is er geen limiet ingesteld).
Ben je onderweg aan het snelladen win je doorgaans minder tijd dan langer te laden tov op 80% doorrijden.
Ben je niet gehaast of heb je zelf meer tijd nodig om te pauzeren kan je idd oom beter gewoon verder laden.
De max. laadsnelheid van een EV6 aan de meeste Tesla SuC is trouwens sowieso iets lager dan 50% van wat ie aan een 800V snellader zou kunnen bereiken.
I know, maar 100kw laden is snel zat voor mij, tijdens mijn lunch op werk.IvoB2 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:50:
[...]
Bij AC laden op bestemming heeft het, mijn mening, idd niet veel zin om maar tot 80% te laden en kan je best laden zolang je niet bij de auto moet zijn.
Bij DC laden neemt na 78-80% de laadsnelheid sowieso af (ook al is er geen limiet ingesteld).
Ben je onderweg aan het snelladen win je doorgaans minder tijd dan langer te laden tov op 80% doorrijden.
Ben je niet gehaast of heb je zelf meer tijd nodig om te pauzeren kan je idd oom beter gewoon verder laden.
De max. laadsnelheid van een EV6 aan de meeste Tesla SuC is trouwens sowieso iets lager dan 50% van wat ie aan een 800V snellader zou kunnen bereiken.
Idd, maar dat is dan iets anders dan over een grote afstand onderweg zijn => laadstops van een tien tot twintig minuten en verder.murky123 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:54:
[...]
I know, maar 100kw laden is snel zat voor mij, tijdens mijn lunch op werk.
Ik doe het dan wel met een AC22 kW (aan 11 kW).
(Nog steeds geen passende gelegenheid gehad om het superchargen in de praktijk uit te testen
Geen last van bij mijn auto. Met alle rijbaan hulp aan doet de EV6 't uitstekend, als ik 't stuur z'n gang laat gaan blijft hij netjes midden op de rijstrook, ook bij (zelfs redelijk scherpe) bochten. Dat wat bij m'n e-Niro hiervoor wel anders, die caramboleerde tussen de strepen links en rechts en bij een beetje bocht hield tie 'm niet.KVrom schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:22:
Begrijp mij niet verkeerd. Auto trekt onmiddellijk naar rechts als ik alle rijhulp uitschakel. Met alles op blijft hij ook heel mooi binnen de lijnen en kan ik bijna de krant lezen als acc opstaat.
Maar het stuur is in dat laatste geval zo onrustig dat het niet meer aangenaam aanvoelt.
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
Voor mij is de gulden middenweg max DC charge instelling op 90%. Streven is om onderweg (op lange vakantierit) bij 80% weer te vertrekken maar als de stop iets langer duurt dan is 't zonde om niet nog ff door te laden. AC heb ik gewoon op 100% staan, 't is al lang duidelijk dat dit geen significante negatieve gevolgen heeft.IvoB2 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:50:
[...]
Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23
om 7:30 vertrokken naar de dealer. Auto wou niet harder dan 40km/h en ging over in stop auto en controleer.
Dus KIA assistence maar gebeld en die gaat hem hopelijk naar de dealer brengen.
Hoe stel ik dit nu in, als ik dit in de app instel moet ik een vertrekuur ingeven, ik heb hier eentje ingesteld(iedere dinsdag om 6 uur) maar de scheduled charging werkt precies niet helemaal, ik vind het ook raar dat ik geen laadschema kan maken zonder een vertrekuur op te geven?
7600X3D - RTX 5080 | Kia EV6 long range rwd (MY24)
Ik heb dat "laadschema" (of wat daar voor moet doorgaan) van de EV6 al vlug gelaten voor wat het is en laat dat de laadpaal regelen.
Ja in de alfen app kan dat tegenwoordig, alleen heb ik nog niet de moed gevonden om de paal te updaten aangezien alles goed werkt en updates soms problemen veroorzaken...IvoB2 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:17:
Kan je dat niet instellen via de laadpaal?
Ik heb dat "laadschema" (of wat daar voor moet doorgaan) van de EV6 al vlug gelaten voor wat het is en laat dat de laadpaal regelen.
Dus ik zou dit het liefst doen via de auto als het lukt natuurlijk.
Wat een slecht advies van de dealer. Als je ICCU defect is dan moet je de EV6 juist niet meer aan een gewone AC laadpaal koppelen. Je leest hier op het forum van meer mensen dat na een defecte ICCU de laadpaal het ook begeven heeft. Vaak werkt alleen DC laden dan nog.happy killer schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:11:
Nou dat was een succes richting de dealer. Op hun advies ook nog een keer getest aan een publiekepaal. 1 grote knal in de paal en paal ging uit dinsdagavond. Na dat gaf hij melding controleer elektrische systemen.
om 7:30 vertrokken naar de dealer. Auto wou niet harder dan 40km/h en ging over in stop auto en controleer.
Dus KIA assistence maar gebeld en die gaat hem hopelijk naar de dealer brengen.
Sinds 11 nov krijg ik vanuit de app geen verbinding meer. Info systeem al gereset, maar dat lost niets op.
Reactie in de app: "geen reactie van voertuig"
In de auto zelf krijg ik bij het offline willen zetten van de auto (bij het maar iets proberen om het op te lossen) de melding: geen verbinding met netwerk mogelijk (o.i.d.)
Als ik de enige blijk dan wordt het ritje naar de dealer
Het enige wat bij mij werkt is dan de vertrektijd op 16u zetten, de daluren instellen op 10 tot 16 uur, en zeggen alleen opladen tijdens daluren.izzet3838 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:10:
Kan iemand mij helpen, ik wil dat de wagen gaat opladen tussen 10 en 16 uur(zonnepanelen).
Hoe stel ik dit nu in, als ik dit in de app instel moet ik een vertrekuur ingeven, ik heb hier eentje ingesteld(iedere dinsdag om 6 uur) maar de scheduled charging werkt precies niet helemaal, ik vind het ook raar dat ik geen laadschema kan maken zonder een vertrekuur op te geven?
Laadschema instellen in mijn laadpaal (Zappi v2) werkt dan weer totaal niet. Al die instellingen in Zappi werken voor mij voor geen meter en is nog onduidelijker dan Kia software.
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 14-11-2024 10:21 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
izzet3838 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:10:
Kan iemand mij helpen, ik wil dat de wagen gaat opladen tussen 10 en 16 uur(zonnepanelen).
:strip_exif()/f/image/e7uuH6hCgn213j791pEjgPBm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jqpPmT9lIpr4tm7u3OaoMO3L.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijken naar 2e vertrektijd (die je natuurlijk ook als 1e kunt instellen).
[ Voor 3% gewijzigd door HansAuutB op 14-11-2024 10:28 ]
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Thanks, gaat de wagen dan ook preconnen tegen 16 uur als ik het goed heb begrepen?HansAuutB schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:26:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kijken naar 2e vertrektijd (die je natuurlijk ook als 1e kunt instellen).
Je climate control bedoel je? Dat is een andere scheduling, die kijkt alleen naar de vertrektijd inderdaad.izzet3838 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:33:
[...]
Thanks, gaat de wagen dan ook preconnen tegen 16 uur als ik het goed heb begrepen?
Preconditioning is hier niet van toepassing.
Waarom? Preconditioning is alleen voor snelladen.izzet3838 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:33:
[...]
Thanks, gaat de wagen dan ook preconnen tegen 16 uur als ik het goed heb begrepen?
Sinds dinsdagmiddag werkt de app weer naar behoren.jeroenkb schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:11:
Zijn er nog mensen met verbindingsproblemen met de app?
Sinds 11 nov krijg ik vanuit de app geen verbinding meer. Info systeem al gereset, maar dat lost niets op.
In de auto zelf krijg ik bij het offline willen zetten van de auto (bij het maar iets proberen om het op te lossen) de melding: geen verbinding met netwerk mogelijk (o.i.d.)
Dit is ook bevestigd door KIA Connect helpdesk.
Mediasysteem al eens gereset met papeclip? rechts naast de linkse draaiknop temp/vol.
[ Voor 6% gewijzigd door Solarman op 14-11-2024 12:17 ]
NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 FACELIFT ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Werkt in de Alfen SPL veel eenvoudiger dan in de EV6.izzet3838 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:03:
[...]
Ja in de alfen app kan dat tegenwoordig, alleen heb ik nog niet de moed gevonden om de paal te updaten aangezien alles goed werkt en updates soms problemen veroorzaken...
Ooit zal je toch een update moeten doen.
De Alfen laadpaal is hier al zes jaar oud en destijds nog geïnstalleerd met firmware 4.x
Zit momenteel op 7.x.
Indien je het niet vertrouwt doe je de updates beter via de windows ACe installer ipv de MyEve app.
Al gaat dat laatste (hier) ook. Wel een paar keer moeten herbeginnen en wat geduld uitoefenen.
Was je ook geen betatester voor de Alfen EveConnect? Dan heb je vroeg of laat toch een nieuwe firmware update nodig.
Wat bedoel je met preconnen?izzet3838 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:33:
[...]
De accu preconditioneren werkt in de EV6 alleen wanneer je in de nav onderweg een DC lader meeneemt.
Het interieur voorverwarmen is een andere instelling.
(Nou ja, is voor mij louter theorie. In de praktijk beiden nog nooit nodig gehad).
De partner wil vanaf het werk de EV wel eens voorverwarmen maar dat gebeurt dan gewoon via de Kia app die zichzelf na tien tot vijftien minuten terug uitschakelt.
[ Voor 23% gewijzigd door IvoB2 op 14-11-2024 12:21 ]
Raar dat dit in 1 instelling moet.
Ik wil gewoon dat de wagen gaat laden tussen 10 en 16 uur, en dat iedere dinsdag en donderdag het interieur warm is om 06 uur.
Maar goed ik zal de laadpaal dan toch moeten updaten.
@IvoB2 ik ben inderdaad beta tester, paal zit op fw 6.x ik heb gewoon schrik dat als hij kapot zou gaan ik een probleem heb aangezien de paal door mijzelf online gekocht en aangesloten is, ik ben dus eigenaar van de paal...
De lease/garantie liep maar drie jaar.
Maar wanneer ik met alle elektronica zou aarzelen om een update te doen omdat ik schrik heb dat er iets stuk zou gaan zou er hier niet veel vooruitgang geboekt worden.
Wanneer een laadpaal stuk gaat door een voor publieke release goedgekeurde update/firmware lijkt me de verantwoordelijkheid ook te liggen bij de uitgever.
Bij een betatester ken je op voorhand de risico's.
Begrijp dan eigenlijk ook niet dat je wel betatester wil zijn maar gelijktijdig angstig bent om een software update uit te voeren. Bij een firmware update wordt er geen hardware vervangen waar je zelf aan zit te prutsen.
[ Voor 129% gewijzigd door IvoB2 op 14-11-2024 13:53 ]
Zelf heb ik voor de extra wielset die ik gekocht heb CMS C32-Aero Diamond Black R19 velgen genomen. Dat heb ik hier ook wel eens eerder gepost. Deze velgen zijn, zoals de naam al doet vermoeden, ontworpen voor een relatief lage luchtweerstand.slim_fan schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:31:
Wegens een aankomende aanschaf van een extra set velgen tbv winterbanden, ben ik op zoek naar 'zuinige' velgen. Tot mijn verbazing kan ik hier eigenlijk heel erg weinig over vinden.
Overigens heb ik 4-seizoenen banden (Hankook KINERGY 4S2 X H750A) om deze velgen liggen en gebruik ik ze vooral buiten de zomer. Als zomerbanden heb ik nog de standaard wielset die bij de EV6 geleverd was (Nexen nFera Sport). Maar eigenlijk bevallen de Hankook 4-seizoenen banden mij beter dan de Nexen zomerbanden: de Hankooks hebben meer grip op zowel droog als nat asfalt. Dus "stiekem" heb ik ze afgelopen zomer ook gebruikt.
Naar mijn mening en gebaseerd op diverse testen zijn 4-seizoenen banden in de Nederlandse winters in veel gevallen beter passend dan winterbanden. Maar ieder zijn mening en natuurlijk ook afhankelijk van of s' winters iedere maand naar de sneeuw gaat.
![]() | ![]() |
je kan instelling 1 gebruiken voor laden en instelling 2 voor verwarmen.izzet3838 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:44:
Ik bedoelde inderdaad voorverwarmen en niet preconnen.
Raar dat dit in 1 instelling moet.
Ik wil gewoon dat de wagen gaat laden tussen 10 en 16 uur, en dat iedere dinsdag en donderdag het interieur warm is om 06 uur.
Maar goed ik zal de laadpaal dan toch moeten updaten.
@IvoB2 ik ben inderdaad beta tester, paal zit op fw 6.x ik heb gewoon schrik dat als hij kapot zou gaan ik een probleem heb aangezien de paal door mijzelf online gekocht en aangesloten is, ik ben dus eigenaar van de paal...
Edit: zie nu bij mij (MY25) dat gepland verwarmen en gepland laden lost van elkaar zitten, in mijn e-Niro was 't dacht ik wel gecombineerd maar weet niet 100% zeker).
[ Voor 10% gewijzigd door blb4 op 14-11-2024 15:06 ]
Geen idee welke Alfen laadpaal je hebt, maar ik heb een single line pro. Deze heb ik zo ingesteld dat ik altijd met het overschot aan zonneopbrengst laad. Op deze manier voorkom je ook terugleverkosten van je energiemaatschappij.izzet3838 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:03:
[...]
Ja in de alfen app kan dat tegenwoordig, alleen heb ik nog niet de moed gevonden om de paal te updaten aangezien alles goed werkt en updates soms problemen veroorzaken...
Mocht ik toch sneller willen laden dan kan ik dat instellen via de Alfen EVE Connect app.
Dit alles werkt zeer eenvoudig en intuïtief.
Je moet wel een Cat kabel van de paal naar je modem hebben en een softwareversie 6.X of hoger, maa zo te lezen heb jij dat allemaal voor elkaar. Ik zou het gewoon doen, je hebt er erg veel plezier van. Het schedulen werkt ook erg goed is mijn ervaring.
[ Voor 8% gewijzigd door petertenboer op 14-11-2024 15:21 ]
Bij MY24 is het ook los van elkaar dus gepland verwarmen en gepland laden zijn 2 verschillende opties in de app.blb4 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:02:
[...]
je kan instelling 1 gebruiken voor laden en instelling 2 voor verwarmen.
Edit: zie nu bij mij (MY25) dat gepland verwarmen en gepland laden lost van elkaar zitten, in mijn e-Niro was 't dacht ik wel gecombineerd maar weet niet 100% zeker).
Ik ben betatester voor de myeve app, niet voor betasoftware op de laadpaal...IvoB2 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:48:
Ik ben ook eigenaar van de laadpaal hoor.
De lease/garantie liep maar drie jaar.
Maar wanneer ik met alle elektronica zou aarzelen om een update te doen omdat ik schrik heb dat er iets stuk zou gaan zou er hier niet veel vooruitgang geboekt worden.
Wanneer een laadpaal stuk gaat door een voor publieke release goedgekeurde update/firmware lijkt me de verantwoordelijkheid ook te liggen bij de uitgever.
Bij een betatester ken je op voorhand de risico's.
Begrijp dan eigenlijk ook niet dat je wel betatester wil zijn maar gelijktijdig angstig bent om een software update uit te voeren. Bij een firmware update wordt er geen hardware vervangen waar je zelf aan zit te prutsen.
Wat betreft de paal heeft het redelijk wat moeite gekost om alles goed te kunnen instellen, vandaar dat ik hesitant ben om de update te doen, maar ik heb het toch gedaan daarnet, niet zonder de nodige issues, updaten naar 6.6 ging niet via de app en moest via de pc, updaten naar 7 ging dan weer niet via ace maar moest via de app
Hier ook een pro met solar, ik gebruikte de solar green optie in de zomer, nu leveren mijn panelen niet genoeg terug en wil ik dus op solar comfort 2.4 gaan laden, maar dan enkel tussen 10 en 16 uur zodat al het overschot van mijn panelen zeker naar de wagen gaat...petertenboer schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:19:
[...]
Geen idee welke Alfen laadpaal je hebt, maar ik heb een single line pro. Deze heb ik zo ingesteld dat ik altijd met het overschot aan zonneopbrengst laad. Op deze manier voorkom je ook terugleverkosten van je energiemaatschappij.
Mocht ik toch sneller willen laden dan kan ik dat instellen via de Alfen EVE Connect app.
Je moet wel een Cat kabel van de paal naar je modem hebben en een softwareversie 6.X of hoger, maa zo te lezen heb jij dat allemaal voor elkaar. Ik zou het gewoon doen, je hebt er erg veel plezier van. Het schedulen werkt ook erg goed is mijn ervaring.
Update is nu uitgevoerd dus ik kan straks gaan testen of het zo wel werkt.
In Vlaanderen zijn er geen terugleverkosten op zonnestroom.petertenboer schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:19:
[...]
Geen idee welke Alfen laadpaal je hebt, maar ik heb een single line pro. Deze heb ik zo ingesteld dat ik altijd met het overschot aan zonneopbrengst laad. Op deze manier voorkom je ook terugleverkosten van je energiemaatschappij.
(@izzet3838 is als ik me niet vergis ook woonachtig in het Vlaamse Gewest.
Er is wel een capaciteitstarief dus niet iedereen wil dan snel van het net laden.Mocht ik toch sneller willen laden dan kan ik dat instellen via de Alfen EVE Connect app.
Mee eens. De laatste fouten zijn ook uit het schema gehaald.Je moet wel een Cat kabel van de paal naar je modem hebben en een softwareversie 6.X of hoger, maa zo te lezen heb jij dat allemaal voor elkaar. Ik zou het gewoon doen, je hebt er erg veel plezier van. Het schedulen werkt ook erg goed is mijn ervaring.
[ Voor 3% gewijzigd door IvoB2 op 14-11-2024 15:37 ]
Hier niet anders maar mijn punt was dat je sommige updates van de MyEve app pas kan testen mits een voldoende hoge firmwareupdate van de laadpaal.izzet3838 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:28:
[...]
Ik ben betatester voor de myeve app, niet voor betasoftware op de laadpaal...
Indien je het nog niet gedaan hebt, vergeet dan ook niet de MyEve app te updaten naar de versie van vier nov. ll. Dat haalt de bug van de "middernachtgap" uit de vorige versie.
[ Voor 20% gewijzigd door IvoB2 op 14-11-2024 15:43 ]
Bij mij werkte alles weer normaal nadat ik een remote opdracht naar de auto had gestuurd. Dat werkte nl. wel gewoon. Daarna geen netwerk error meer gehad.jeroenkb schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:11:
Zijn er nog mensen met verbindingsproblemen met de app?
EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024
Dat werkt helaas ook niet.Harrie van Til schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:18:
[...]
Bij mij werkte alles weer normaal nadat ik een remote opdracht naar de auto had gestuurd. Dat werkte nl. wel gewoon. Daarna geen netwerk error meer gehad.
Wordt bezoekje aan de dealer
Mocht ‘m er niet naast zetten helaas 👍
:strip_exif()/f/image/QQUpzux0RrLeSiKCNgmGTqhU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door king_dude op 14-11-2024 16:23 ]
Is geen Tesla dingetje, is een bug, bij een Fastned of een andere snellader heb je daar ook last van. Bij 80% inkak momentje om daarna weer langzaam op te krabbelen. Is niet temperatuur gerelateerd en komt niet altijd voor (wel vaak).murky123 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:56:
[...]
Maar in de tesla app zodra ik dan 80% vol nadert, dan kakt de supercarger helemaal in naar 4kw, om dan na een paar minuten toch weer op te krabbelen naar de maximaal beschikbare laadsnelheid.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Kan een bug zijn, ze zeggen dat het wel te maken heeft met een controle of de accu niet te warm is. Dit zou opgelost moeten zijn bij my25.The Wizard schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:51:
[...]
Is geen Tesla dingetje, is een bug, bij een Fastned of een andere snellader heb je daar ook last van. Bij 80% inkak momentje om daarna weer langzaam op te krabbelen. Is niet temperatuur gerelateerd en komt niet altijd voor (wel vaak).
Ik zal er op proberen te letten als ik een x bij een snellader staGHorsie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:02:
[...]
Kan een bug zijn, ze zeggen dat het wel te maken heeft met een controle of de accu niet te warm is. Dit zou opgelost moeten zijn bij my25.
Vreemde reactie van jou dat ik de banden misschien moet oppompen.Card Nox schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:12:
[...]
Uhm, wellicht je banden oppompen, heb de mijne vorige week weer op spanning gebracht, heb er ~0,3 bij gedaan.
Verder eens met al het bovenstaande. luchtweerstand neemt quadratisch toe met je snelheid.
Ter vergelijk. Ik rij elke dag 100km op hoofdzakelijk 80kmph wegen en haal met dit weer 14kWh/100km.
Ik reageerde op de vraag van
Sgouman of zijn hoge verbruik normaal is en ik geef algemene informatie over factoren die het verbruik kunnen beïnvloeden.
Zal wel een vergissing van jou zijn geweest.
[ Voor 3% gewijzigd door Wiliyama op 15-11-2024 08:39 ]
Skuzie, was meer in algemene zin niet specifiek naar jou. Als je bandendruk lager is (door kouder weer) moet je je banden oppompen en niet met lagere druk rondrijden.Wiliyama schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:37:
[...]
Vreemde reactie van jou dat ik de banden misschien moet oppompen.
Is dat bij jullie ook zo?
Ik kan bij het sluiten van de klep ook niet zien of ze uitgaan.
De "koelkastparadox"?
Een "laadsessie" wordt hier overigens pas beëindigd wanneer de laadstekker uit de laadpoort getrokken wordt. Tot dan blijven de led's in de laadpoort branden. Dat is ook zo bij terugleveren en er niet effectief stroom wordt afgenomen.
En eerlijk gezegd of de leds vroeger uitgingen bij bereiken 100% accu SoC herinner ik me niet meer want nooit echt aandacht aan besteed. Ik dacht van niet maar weet het niet 100% zeker.
[ Voor 80% gewijzigd door IvoB2 op 15-11-2024 09:34 ]
Tijdens het laden knipperen ze; zodra het laden gestopt is branden ze constant (naar mate van vulling van de accu). Dit is op mijn EV6 nooit anders geweest.Mjas schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:23:
Sinds kort blijven bij mijn EV6 de ledindicatoren aan bij het beëindigen van een laadsessie. Volgens mij gingen ze in het verleden altijd uit. Ik kan niet zien of de ledindicatoren uitgaan bij het sluiten van de laadklep.
Is dat bij jullie ook zo?
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Het SoC deel dat al bereikt is brandt continu en de led(s) van het SoC deel dat nog niet bereikt is brandt niet.
Van de vier indicatie leds knippert er tijdens het laden dus altijd maar eentje (en bij 100% SoC branden ze allemaal continu).
De vijfde led (verlichting in laadpoort vanaf MY24) blijft bij geopende laadpoort ook altijd aan.
[ Voor 92% gewijzigd door IvoB2 op 15-11-2024 09:43 ]
Ben je er met de dealer uitgekomen? Heb hier nu sinds aantal dagen ook last van. De app ziet de auto wel (status open/dicht, SOC, etc), maar remote commando’s genereren een netwerkfout [997].jeroenkb schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:20:
[...]
Dat werkt helaas ook niet.
Wordt bezoekje aan de dealer
Dat is wat Bjørn Nyland de Korean siesta noemt, heeft ioniq 5 ook.The Wizard schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:51:
[...]
Is geen Tesla dingetje, is een bug, bij een Fastned of een andere snellader heb je daar ook last van. Bij 80% inkak momentje om daarna weer langzaam op te krabbelen. Is niet temperatuur gerelateerd en komt niet altijd voor (wel vaak).
Nee, ik zit nog in de fase melden bij de Kia klantenservice. Eerst een algemene melding. Reactie ontvangen. Nu een technische melding (ander webformulier)Timbus schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:10:
[...]
Ben je er met de dealer uitgekomen? Heb hier nu sinds aantal dagen ook last van. De app ziet de auto wel (status open/dicht, SOC, etc), maar remote commando’s genereren een netwerkfout [997].
Op zich tot nu toe op de dag zelf nog reactie ontvangen dus daar kan ik niet over klagen.
Reactie van de servicedesk (naast resetten van het entertainment systeem)Timbus schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:31:
Als je het niet erg vindt wordt een terugkoppeling hier gewaardeerd.
'Open de app, ga naar Meer > Servicelijst > Schakel Waarschuwingen & Beveiliging uit > Ga opnieuw naar de pagina Servicelijst > Schakel Waarschuwingen & Beveiliging in > Opslaan.'
Heeft bij bij niet geholpen. Mijn probleem is nu doorgezet naar de 2e lijn.
Hopelijk werkt bovenstaande bij jou wel.
Uiteindelijk 3x bij Ionity geweest, App werkte nu wel goed. Dat had ook 2x kunnen zijn, maar ik moest naar de wc, en was daarom met hogere snelheid onderweg dan ik bedacht had. En die stomme EV6 laad veel te snel, dus toen ik bij de auto kwam had ik te veel range, dus toen nog maar een keer stampen
Die Kia e-Niro hiervoor was een veel betere auto, kon je tenminste even rustig eten en naar de wc zonder dat je opgejaagd wordt door die auto
Heb je nog gebruik gemaakt van de conditioneren van de accu? Het lijkt me van niet omdat je dan een laadstation als bestemming moet opvoeren volgens mij.PeaceNlove schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:34:
Gisteren weer terug uit Berlijn gekomen. Mijn probleem met de Kia Navigatie die me ondanks voldoende range maar langs snelladers blijft sturen nog niet weten op te lossen, maar je krijgt zo wel leuk zicht op de hoeveelheid snelladers die er al staan, want iedere herberekening was er 15 km verder weer een andere snellader waar ik niet wilde zijn![]()
Uiteindelijk 3x bij Ionity geweest, App werkte nu wel goed. Dat had ook 2x kunnen zijn, maar ik moest naar de wc, en was daarom met hogere snelheid onderweg dan ik bedacht had. En die stomme EV6 laad veel te snel, dus toen ik bij de auto kwam had ik te veel range, dus toen nog maar een keer stampen![]()
Die Kia e-Niro hiervoor was een veel betere auto, kon je tenminste even rustig eten en naar de wc zonder dat je opgejaagd wordt door die auto
Blijkbaar niet want dan was hij niet eens tot in de toiletten geraakt.jeroenkb schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:37:
[...]
Heb je nog gebruik gemaakt van de conditioneren van de accu? Het lijkt me van niet omdat je dan een laadstation als bestemming moet opvoeren volgens mij.
Jawel, de eerste laadstop werd er gepreconditioneerd, dat was dus niet helemaal de planning, maar de navigatie had een Ionity als tussenstop uitgezocht, dus ik was op weg naar de snellader. De 2e niet, had toen nog steeds de rasthof in de navigatie staan en niet de Ionity. De derde keer navigeerde ik naar de Ionity en kreeg ik weer preconditioneren in beeld.IvoB2 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:40:
[...]
Blijkbaar niet want dan was hij niet eens tot in de toiletten geraakt.
Ik heb de laadstekker eruit gehaald, opnieuw erin, charger activeren en toen in één keer OK. Vind dit een beetje matig, want wat als dit gebeurt als ik de auto aankoppel maar pas 's nachts laat laden??
Zoniet krijg je soms voor wat je nu beschrijft.
Voor ik wil laden en de auto verlaat kijk ik dan ook altijd op de lader of die het wel degelijk begrepen heeft.
Blijkbaar was er nog steeds een storing op één van de servers.jeroenkb schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:22:
[...]
Reactie van de servicedesk (naast resetten van het entertainment systeem)
'Open de app, ga naar Meer > Servicelijst > Schakel Waarschuwingen & Beveiliging uit > Ga opnieuw naar de pagina Servicelijst > Schakel Waarschuwingen & Beveiliging in > Opslaan.'
Ik ben zelf een week met de Kia Connect helpdesk aan het mailen geweest met soortgelijke netwerkproblemen.
Is na een paperclip reset van de headunit sinds vanavond opgelost.
Ik kreeg trouwens na het scannen van de qr code en een paar minuten wachten de foutmelding dat het netwerk van de auto instabiel is [4081].
[ Voor 19% gewijzigd door asennamm op 15-11-2024 23:20 ]
Klopt. Mijn Tesla Wall Connector moet ik iets bv omhoog tillen totdat auto locked.IvoB2 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:11:
Ik heb ondervonden dat je bij de EV6 de AC laadstekker er redelijk diep en krachtig moet induwen.
Voor ik wil laden en de auto verlaat kijk ik dan ook altijd op de lader of die het wel degelijk begrepen heeft.
Mijn vermoeden is dat er een kleine afwijking in het formaat van het stekker-contact zit waardoor de controller kabel connectie net niet goed aansluit.
Andere EVs hebben geen problemen met mijn TWC.
[ Voor 3% gewijzigd door PrimaBB op 15-11-2024 23:24 ]
Taycan 4S Cross Turismo Volcano Grey 2024 (pre-facelift) | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Dank. Ook aan PrimaBB voor de bevestiging.IvoB2 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 21:11:
Ik heb ondervonden dat je bij de EV6 de AC laadstekker er redelijk diep en krachtig moet induwen.
Wel een beetje meh dat die connector zo overgevoelig is. Met mijn e-Niro nooit last gehad....
Verdomd, dit lijkt bij mij te werken! Bedankt!jeroenkb schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:22:
[...]
Hopelijk ben jij ook snel van het geouwehoer af.
[ Voor 4% gewijzigd door Timbus op 16-11-2024 09:29 ]
Bij mij is de laadpoort van de Niro vervangen in het verleden. Bij snelladen maakte de laadstekker niet voldoende connectie omdat de poort te wijd geworden was en de connectoren hun verbinding verloren met de poort. AC laden ging toen overigens prima.Elhovo schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:26:
[...]
Dank. Ook aan PrimaBB voor de bevestiging.
Wel een beetje meh dat die connector zo overgevoelig is. Met mijn e-Niro nooit last gehad....
En zo ja: wat is het ledig gewicht wat op het kenteken staat?
Reden voor mijn vraag: ik heb een brief gekregen van de Belastingdienst dat volgend jaar het kwarttarief gaat gelden voor MRB van elektrische auto’s en ben nieuwsgierig of het ledig gewicht van het facelift model hetzelfde is als van het model daarvoor.
Het ledig gewicht van mijn GT-line AWD is 1990kg volgens de RDW (massa ledig voertuig). En voor een elektrische auto van dit formaat is dat eigenlijk niet heel hoog in vergelijking met andere modellen. Een Tesla Model Y Long Range AWD zit bijvoorbeeld op 1954kg wat dezelfde MRB gewichtsklasse is (1951-2050kg). En dat model staat als relatief licht bekend.
PS: niet dat ik de auto wil vervangen door een andere met lager gewicht, mijn vraag is puur uit nieuwsgierigheid.
Net een reset gedaan; helaas werkt het nog steeds niet.asennamm schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:15:
[...]
Blijkbaar was er nog steeds een storing op één van de servers.
Ik ben zelf een week met de Kia Connect helpdesk aan het mailen geweest met soortgelijke netwerkproblemen.
Is na een paperclip reset van de headunit sinds vanavond opgelost.
Ik kreeg trouwens na het scannen van de qr code en een paar minuten wachten de foutmelding dat het netwerk van de auto instabiel is [4081].
Je schreef het niet, maar heb je na de eerste verandering 'waarschuwingen & beveiliging' ook die wijziging eerst opgeslagen?jeroenkb schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:22:
[...]
...
Anders nog eens proberen, en na het opslaan van de 1e wijziging, de auto even met rust laten.
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Volgens de nieuwe prijslijst is de massa ledig voertuig van de GT-Line 84 kW AWD 2060 kg.Franciesco schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:33:
Zijn er in dit topic mensen die een facelift (MY2025) EV6 GT-line in AWD uitvoering hebben?
Reden voor mijn vraag: ik heb een brief gekregen van de Belastingdienst dat volgend jaar het kwarttarief gaat gelden voor MRB van elektrische auto’s en ben nieuwsgierig of het ledig gewicht van het facelift model hetzelfde is als van het model daarvoor.
Het ledig gewicht van mijn GT-line AWD is 1990kg volgens de RDW (massa ledig voertuig). En voor een elektrische auto van dit formaat is dat eigenlijk niet heel hoog in vergelijking met andere modellen. Een Tesla Model Y Long Range AWD zit bijvoorbeeld op 1954kg wat dezelfde MRB gewichtsklasse is (1951-2050kg). En dat model staat als relatief licht bekend.
PS: niet dat ik de auto wil vervangen door een andere met lager gewicht, mijn vraag is puur uit nieuwsgierigheid.
NL, ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 FACELIFT ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)
Ja. en krijg dan gelijk de melding "geen reactie van voertuig". Als ik vervolgens de knop 'waarschuwingen & beveiliging' weer activeer kan ik die verandering niet opslaan De opslaan knop is dan grijs en niet klikbaar.Peter-036 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:45:
[...]
Je schreef het niet, maar heb je na de eerste verandering 'waarschuwingen & beveiliging' ook die wijziging eerst opgeslagen?
Anders nog eens proberen, en na het opslaan van de 1e wijziging, de auto even met rust laten.
Ik ga dit weekend denk ik alles eens resetten. Dus de app weggooien, in de auto de koppeling weggooien en dan met een nieuw account opnieuw de auto alsof et de eerste keer is koppelen.
Ik vermoed alleen meer en meer dat er iets hardwarematigs het niet doet
Ik ga ervan uit dat je de app al een keer van je telefoon verwijderd hebt en weer opnieuw hebt geïnstalleerd?jeroenkb schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:37:
[...]
Net een reset gedaan; helaas werkt het nog steeds niet.
En na de paperclip reset op herinitialiseren onder Kia connect op de headunit hebt gedrukt.
Uiteindelijk waren het bij mij de medewerkers van de technische support bij Kia connect die het probleem op konden lossen. Ik heb ze op een gegeven moment de qr code gegeven, zodat zelf konden experimenteren.
Succes en hopelijk is het snel opgelost.
Ik zag je laatste post te laat.
Mooi dat het opgelost is.
Ik heb dat ook gedaan en alles opnieuw in moeten stellen.
Dat valt uiteindelijk wel mee.
En als je je oude account in de app nog aan de auto kunt koppelen ( als 2e bestuurder) kun je misschien alle instellingen vanuit de app naar de auto sturen.
Ik kreeg die optie/vraag na het koppelen van mijn account als 1e bestuurder.
Maar toen had toen alles al opnieuw ingesteld.
[ Voor 27% gewijzigd door asennamm op 16-11-2024 12:03 ]
Ik begreep dat ze allemaal circa 70 kg in gewicht omhoog gaan. Dus in dit geval andere tariefklasse.Franciesco schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:33:
Zijn er in dit topic mensen die een facelift (MY2025) EV6 GT-line in AWD uitvoering hebben?
Nee, is geen stekker/contact probleem, er komt een palletje aan de bovenzijde naar beneden om de connector te locken, als die niet goed ervoor zit gaat deze gelijk weer open en probeert het daarna weer een keer, daarom meerdere keren dat geluid. KWestie van goed indrukken, evt. idd omhoog tillen om het gaatje iets beter boven het palletje te krijgen.PrimaBB schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:23:
[...]
Klopt. Mijn Tesla Wall Connector moet ik iets bv omhoog tillen totdat auto locked.
Mijn vermoeden is dat er een kleine afwijking in het formaat van het stekker-contact zit waardoor de controller kabel connectie net niet goed aansluit.
Andere EVs hebben geen problemen met mijn TWC.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Niet volgens wat er in die brief van de belastingdienst staat.Phusebox schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:23:
Er zou toch ook een gewichtscorrectie worden toegepast?
Kan ook niet, dat moet 'de politiek' (het kabinet en dan de beide kamers nog) regelen, en die zijn met andere dingen bezig.
Stond toch in de plannen van Prinsjesdag. Ipv 40% gewichtscorrectie zou het 25% worden.Peter-036 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:49:
[...]
Niet volgens wat er in die brief van de belastingdienst staat.
Kan ook niet, dat moet 'de politiek' (het kabinet en dan de beide kamers nog) regelen, en die zijn met andere dingen bezig.
Maar over de exacte bedragen weten we nog niets, daarover komt nog een bericht.
[ Voor 26% gewijzigd door Peter-036 op 16-11-2024 17:23 ]
Ik heb er nu aandacht aan besteed en kan dat eveneens bevestigen.Franciesco schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:48:
Bij mij gaan de laadlampjes wel uit als het laden voltooid is en de kabel nog aangeloten is. Maar dat gebeurt pas na een tijdje (geen idee hoe lang precies).
Ingestoken op 45% en toen ik terug kwam was het laden voltooid en waren de leds en de poortverlichting uit. Uiteraard ook geen idee hoe lang het duurde tussen 100% SoC en uitgaan leds want daar was ik niet bij.
Na 30 minuten gaan ze uitIvoB2 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:06:
[...]
Ik heb er nu aandacht aan besteed en kan dat eveneens bevestigen.
Ingestoken op 45% en toen ik terug kwam was het laden voltooid en waren de leds en de poortverlichting uit. Uiteraard ook geen idee hoe lang het duurde tussen 100% SoC en uitgaan leds want daar was ik niet bij.
Bij mij net iig binnen 10 minuten uit.
Zelfde meegemaakt ICCU moet vervangen wordenmitch123 schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:31:
Een paar weken geleden begaf de 12v accu het en vandaag stopte de auto er helemaal mee. De melding: controleer elektrische systemen.
Ben benieuwd wat de dealer te melden heeft morgen, hij is vorige maand nog langs geweest voor een onderhoudsbeurt..
[Afbeelding]
Ik hoop dat ze het op voorraad hebben, dan is het snel opgelost
[ Voor 5% gewijzigd door FCTW op 17-11-2024 15:53 ]
Bij mij blijven ze nu branden. Vroeger gingen ze ook uit. Volgens de dealer blijven ze altijd branden, maar dat klopt dus niet. Benieuwd waarom ze nu bij mij blijven branden. Als het maar geen voorbode is van ellende dat gaat komen?
Sterkte! Is een naar gezicht. Vervelend dat ze de ICCU en 12 volt problemen niet preventief kunnen oplossen.mitch123 schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:31:
Een paar weken geleden begaf de 12v accu het en vandaag stopte de auto er helemaal mee. De melding: controleer elektrische systemen.
Ben benieuwd wat de dealer te melden heeft morgen, hij is vorige maand nog langs geweest voor een onderhoudsbeurt..
[Afbeelding]
Hier ook gehad 2 weken geleden. Na 1 week was de ICCU vervangen en rijdt hij weer. Heb sinds de reparatie wel een nieuw geluid erbij. Soort van stofzuiger die aan gaat bij gasgeven. Blijft dan op een gelijk toerental draaien. Geen idee wat het is en heb die in de 35K km hiervoor nog nooit gehad.mitch123 schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:31:
[Afbeelding]
Zijn er nou mensen die hier úberhaupt iets in veranderd hebben weten te krijgen?
Dan weet ik of het het proberen nog waard is.
Mijn Matrixverlichting (GT) is niet om over naar huis te schrijven. Toch maar vaak adaptief grootlicht aan, tot ergernis van medeweggebruikers. Maar anders kan ik op de donkere binnenwegen echt geen klap zien. Dikwijls dat als een auto achter me rijdt, diens verlichting nog meer licht voor mij geeft dan mijn eigen verlichting.
Ik vond hem door de dealer ook slecht afgesteld, maar volgens hen was het "binnen marge".kraaknogschaak schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:06:
Zonder opnieuw de discussie te willen starten of de verlichting wel of niet goed genoeg is:
Zijn er nou mensen die hier úberhaupt iets in veranderd hebben weten te krijgen?
Mijn Matrixverlichting (GT) is niet om over naar huis te schrijven. Toch maar vaak adaptief grootlicht aan, tot ergernis van medeweggebruikers. Maar anders kan ik op de donkere binnenwegen echt geen klap zien. Dikwijls dat als een auto achter me rijdt, diens verlichting nog meer licht voor mij geeft dan mijn eigen verlichting.
Voor een bandenwissel heb ik even de monteur lief aangekeken, en die heeft in vijf minuutjes hem echt een stuk omhoog kunnen draaien waardoor het lichtbeeld bij mij zeer positief verandert is. Nog niet perfect uiteraard, afkomend van laser koplampen, maar zeker een stuk verder.
Ik vind de matrix voldoende, ja mijn Polestar(niet matrix!) en Audi a5(matrix) waren beter, maar ik vind de matrix op de ev6 wel goed genoeg.kraaknogschaak schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:06:
Zonder opnieuw de discussie te willen starten of de verlichting wel of niet goed genoeg is:
Heeft iemand anders er ook last van dat sinds de laatste update de navi te snel aanstuurt op een laad stop?
Gister viel me opeens op dat de batterij werd voorverwarmd toen ik van Amsterdam naar Nijmegen(thuis) reed. Ik zet altijd de navi aan.
Nog 100km te gaan en 200km bereik, dus helemaal geen noodzaak tot laden. Ook viel op dat toen ik de laadstop verwijderde de berekende soc bij aankomst thuis 5% zou zijn. Veels te laag, het was 29%. Voor de update had ik dit niet. Iemand anders veranderingen opgemerkt?
De (standaard) lampen van mijn EV6 Plus (MY2023) stonden na vervanging (garantie wegens scheuren) ook veel te laag, althans dat vond ik. Met deze schroevendraaier heb ik ze met succes hoger gezet. Nu tevreden,kraaknogschaak schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:06:
[ Voor 20% gewijzigd door r0el op 18-11-2024 13:16 ]
Hoe oud is je auto? en hoeveel km's?happy killer schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:19:
Mijn ICCU word vandaag vervangen. Enkel gaven ze aan dat de start accu slecht is. Ik vind dit een oorzaak van de geklapte ICCU maar dat vonden hun niet. 180 euro om te laten vervangen. Zijn er mensen die wel de accu gratis vervangen hebben gekregen tijdens de ICCU reparatie.
Indien 2 jaar of zo, dan lijkt me dat toch hun probleem. Maar goed, zie het maar eens voor elkaar te krijgen.
In NL. hebben we het consumenten recht en dat bepaalt dat producten moeten voldoen een aan redelijke te verwachten termijn (zoek de wettekst vooral op voor de specifics).
Eventueel zelf een beetje bij betalen zou natuurlijk kunnen.
Hij is 2,5 jaar oud. Ze begonnen idd gelijk over ja 2 jaar garantie.macfocus schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:27:
[...]
Hoe oud is je auto? en hoeveel km's?
Indien 2 jaar of zo, dan lijkt me dat toch hun probleem. Maar goed, zie het maar eens voor elkaar te krijgen.
In NL. hebben we het consumenten recht en dat bepaalt dat producten moeten voldoen een aan redelijke te verwachten termijn (zoek de wettekst vooral op voor de specifics).
Eventueel zelf een beetje bij betalen zou natuurlijk kunnen.
Nooit problemen gehad met de start accu hiervoor.
Ga met ophalen nogmaals is klagen. Ook was gratis vervangend vervoer onmogelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door happy killer op 18-11-2024 13:29 ]
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic
:strip_exif()/f/image/VRid4HBQYniAwiwpBUcjkCKe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8M4th2FFjaAq50loGyD4SsPd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/3l2J4TQSW5cqPbSReXnUZHTP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/b9bN7URYFtOpvnrGZWY6WXlQ.jpg?f=fotoalbum_large)