Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Edje040 schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:17:
Dank. Weer wat gerustgesteld;-)
Hou er wel rekening mee dat ie geen sigarettenaansteker heeft (ik heb 'm toch nog niet gevonden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10

The Wizard

Moderator Mobile
IvoB2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:36:
[...]

Hou er wel rekening mee dat ie geen sigarettenaansteker heeft (ik heb 'm toch nog niet gevonden).
Sigarettenaansteker niet, maar een 12 V aansluiting heeft ie zeker :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Dames en heren,

Een vraag. Ik lease (operational) mijn EV6 (Plus, dec '21) via mijn eigen bedrijf. Het contract loopt tot dec '25.

Ik ben nu erg aan het dubben wat ik zal doen. Ik zie grofweg drie opties:
  1. de lease met een jaar verlengen (indien leasemij meewerkt). Voordeel: lekker goedkoop en de huidige auto voldoet. Nadeel: geen emotie
  2. een EV my25 in de GT-Line variant. Voordeel: emotie, nieuwere software, HDA2, AR, 360 camera. Grotere accu. Nadeel: waarschijnlijk duurder dan nu.
  3. overstappen naar een andere auto. Voordeel: emotie, grotere kofferbak, nieuwere (schonere) techniek. Nadeel: waarschijnlijk duurder dan nu.
In het geval van 3:

Geen idee wat het dan zou kunnen worden. Vereisten zijn: EV, grote kofferbak en een respectabele snellaadsnelheid. (Binnen een uur vol). ACC. Een model recenter dan de EV6 my21. Absoluut uitgesloten zijn Tesla en auto's gefabriceerd in China (Peng, BYOD, Geely)
We vinden de ID Buzz en EV9 wel erg stoer maar ook wel weer erg groot. Vooral die laatste.

Wat zouden jullie doen?
1, 2 of 3? En wat voor auto als je voor iets anders zou gaan dan de EV6?

Voor de duidelijkheid: ik vraag niet om andere constructies dan operational lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:34
IvoB2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:27:
[...]

Dat en de lak.
Blij dat ik er zelf geen 5 tot 6 jaar mee moet doen wat dat overleefd de lak niet.
De "draaicirkel" is grotendeels op te vangen met de 360° camera (waar ik zelf vind dat dit - gezien de draaicirkel - bij de EV6 bijna een noodzaak is).
Wat doe je met de lak dat een auto dat niet overleefd?
De draaicirkel vind ik inderdaad wel flink in vergelijking met de eNiro, de eerste keer achteruit de oprit op verkeek ik me daar flink aan, maar het went. Heb geen 360 en daar ook nog geen behoefte aan gehad al is het wellicht iets dat je pas mist als je het niet meer hebt (zoals AdaptiveCC, verwarmde zetels en stuur en andere luxe zaken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:30
@henrov luxe problemen! :)

Ik zou eigenlijk niet kunnen zeggen wat ik zou doen. Maar wat ik iig zou doen is de auto’s die mij aanstaan eens gaan bekijken, een proefrit maken en een offerte aanvragen. Pas dan is het mijn inziens enigszins mogelijk om een keuze te maken.
Maar als je liever niet duurder uit wilt zijn dan nu, dan is het vast niet verstandig om te gaan kijken naar wat anders…

Op dit moment zou ik zelf dan denk ik, indien geen Tesla en geen Chinese auto, naar de ID 7 tourer gaan kijken. En met wat meer budget kan de A6 avant misschien ook interessant zijn. Verder ben ik overigens geen VAG fan hoor, maar deze merken hebben toevallig een elektrische stationwagon en daar houd ik van. Idem voor de i5 touring, maar die viel mij als BMW liefhebber helaas wat tegen in de showroom.

Polestar 3 en 4 lijken me ook mooi maar zijn beide aan de prijs in vergelijking met een EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Card Nox schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:32:
[...]
Wat doe je met de lak dat een auto dat niet overleefd?
De auto zal het wel overleven maar de lak niet.
Als in met zekerheid niet ongeschonden uitkomen.
Ik heb nog geen andere auto gehad met zo'n krasgevoelig lakwerk.
Er zitten na vier maanden nu al meer steenslag en krasjes op dan de E-Niro na 52 maanden gebruik.
En dan moet de winter nog beginnen.
Mij niet gelaten want hij mag na vier jaar al ingeruild. Maar privé zou ik daar toch anders over denken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
henrov schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:31:
Wat zouden jullie doen?

Voor de duidelijkheid: ik vraag niet om andere constructies dan operational lease.
Smaken en verwachtingen verschillen dus je zal er weinig aan hebben wat een ander zou doen.
Moest ik nu kiezen zou ik kiezen tussen een EV3 GT line, een R5 in topuitvoering of misschien wel de Alpine A290.
De eerste voor het evenwicht tussen betaalbaarheid, comfort en praktische inzetbaarheid. De tweede idem plus een klein beetje emotie en de laatste alleen voor de emotie. :)
Maar iets zegt me dat dit helemaal niet in jouw lijn van de verwachtingen ligt. :+

De EV9 zegt me niets. Veel te groot en onhandig in dagelijks gebruik en een lompe rechthoekige bak.
De VW ID. Buzz ziet er iets leuker en handiger uit maar daar lees ik weinig bemoedigende recensies over als het gaat over betrouwbaarheid van de software en beperkte range (dorstig). En bestaat VW over enkele jaren nog in zijn huidige vorm of hebben ze hun Kodakmoment dan al achter de rug? Maar bij lease moet je bij dat laatste dan weer weinig rekening houden.

[ Voor 23% gewijzigd door IvoB2 op 03-11-2024 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:30

PeaceNlove

Deugleuter

Dames en heren,

Een vraag. Ik lease (operational) mijn EV6 (Plus, dec '21) via mijn eigen bedrijf. Het contract loopt tot dec '25.

1. de lease met een jaar verlengen (indien leasemij meewerkt). Voordeel: lekker goedkoop en de huidige auto voldoet. Nadeel: geen emotie
  2. een EV my25 in de GT-Line variant. Voordeel: emotie, nieuwere software, HDA2, AR, 360 camera. Grotere accu. Nadeel: waarschijnlijk duurder dan nu.
  3. overstappen naar een andere auto. Voordeel: emotie, grotere kofferbak, nieuwere (schonere) techniek. Nadeel: waarschijnlijk duurder dan nu.
In het geval van 3:

Geen idee wat het dan zou kunnen worden. Vereisten zijn: EV, grote kofferbak en een respectabele snellaadsnelheid. (Binnen een uur vol). ACC. Een model recenter dan de EV6 my21. Absoluut uitgesloten zijn Tesla en auto's gefabriceerd in China (Peng, BYOD, Geely)
We vinden de ID Buzz en EV9 wel erg stoer maar ook wel weer erg groot. Vooral die laatste.

Wat zouden jullie doen?

Optie 1 is altijd goed zolang je er nog niet uit bent of je 2 of 3 wil. Voordeel van wachten is dat er dan eventueel nog wat nieuws interessants op de markt kan komen als het huidige aanbod je niet bevalt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Ik besef me absoluut dat het een luxe probleem is!
Ook hier een voorkeur voor station's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
IvoB2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:58:
[...]

Smaken en verwachtingen verschillen dus je zal er weinig aan hebben wat een ander zou doen.
Goede opmerkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
PeaceNlove schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:03:
[...]

Optie 1 is altijd goed zolang je er nog niet uit bent of je 2 of 3 wil. Voordeel van wachten is dat er dan eventueel nog wat nieuws interessants op de markt kan komen als het huidige aanbod je niet bevalt…
Helemaal eens. Er is momenteel niets wat een WOW-factor heeft zoals de EV6 en de EV9 die wel bij mij hadden. (Maar de EV9 is te duur en te groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:08
Edje040 schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:01:
De EV6 staat op nummer 1 op mijn shortlist (lease). Maar wat ik hier allemaal lees (ICCU, 12V, airco etc) doet me toch wel twijfelen nu..
Zijn dit uitzonderingen of is er echt iets aan de hand met de EV6?
Er zijn best wat mensen geweest die iccu issues hebben gehad. Maarrrr, alleen mensen met slechte ervaringen schrijven. De goede verhalen hoor je zelden.
Verder echt een fijne en vooral mooie auto.
Gewoon kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-09 21:13
Phusebox schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:37:
[...]

Verkopen is geen optie omdat niemand meer een EV wil, inruilen idem.
Dat is natuurlijke pure BS. EV verkopen zitten nog steeds in de lift wereldwijd. Ook in Duitsland, waar het een aantal maanden slecht ging met EV verkoop, is er weer ineens een forse stijging.

Ik heb dezelfde nick die jij hebt ook op andere fora zien posten, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je een beetje aan het trollen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Dames en heren,

In het geval van 3:

Wat zouden jullie doen?

Waarom generiek Chinese auto's uitsluiten?
Dan vallen dus ook Volvo en Polestar af. En wat te denken van Zeekr? De Zeekr 001 zou nu mijn keuze zijn.
Echt geen Chinees, dan zou ik contract verlengen. Zo spectaculair is de nieuwe EV6 nou ook weer niet.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
HansAuutB schreef op zondag 3 november 2024 @ 22:44:
[...]

Waarom generiek Chinese auto's uitsluiten?
Dan vallen dus ook Volvo en Polestar af. En wat te denken van Zeekr? De Zeekr 001 zou nu mijn keuze zijn.
Echt geen Chinees, dan zou ik contract verlengen. Zo spectaculair is de nieuwe EV6 nou ook weer niet.
Dat is een morele keus. Een reden is dat ik probeer te vermijden dat ik koop uit landen waar mensen niet fatsoenlijk gerespecteerd worden. En dat gaat niet helemaal lukken helaas maar ik kan mijn best doen. Maar dat is niet een discussie voor hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
IvoB2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:27:
[...]

Dat en de lak.
Blij dat ik er zelf geen 5 tot 6 jaar mee moet doen want dat overleeft de lak niet.
De "draaicirkel" is grotendeels op te vangen met de 360° camera (waar ik zelf vind dat dit - gezien de draaicirkel - bij de EV6 bijna een noodzaak is).
Ik heb er geen moeite mee, nooit problemen gehad met parkeren, zelfs niet in grote steden. Kwestie van in kunnen schatten hoe groot je auto is en skills :+

Ook qua lak, ik heb 2 krasjes, zelf schuld, en inderdaad iets meer steenslag dan normaal. Maar verder geen grote beschadigingen. Ga er uiteraard niet meer door de wasstraat.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 04-11-2024 07:49 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Elhovo schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:52:
[...]

Dat is natuurlijke pure BS. EV verkopen zitten nog steeds in de lift wereldwijd. Ook in Duitsland, waar het een aantal maanden slecht ging met EV verkoop, is er weer ineens een forse stijging.

Ik heb dezelfde nick die jij hebt ook op andere fora zien posten, en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je een beetje aan het trollen bent.
Ik heb gekeken naar inruilen, maar de afschrijving was fors hoger dan normaal. Dan maar langer doen met een miskoop, het is wat het is, ik heb de keuze zelf gemaakt en soms valt het tegen helaas.

Gelukkig rij ik er nauwelijks nog in, heb geruild met mijn vrouw en ik rij nu in een Fiesta die wel warm wordt en niet rammelt en kraakt over elke zandkorrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:50

ThaDude

Hang Loose

Ik lees hier een aantal dagen mee. Hoop info, mooi voer waarvoor dank! }:O

Ik rij nu bijna 3 jaar in een polestar 2. Hiervoor 2 jaar een model 3, na 5 jaar tijd moet de P2 eruit. Short list is
Xpeng G6 (mag nog niet van werkgever)
EV6 gt-line
Cupra Tarascan

Twijfel een beetje tussen Cupra en de EV6. Vind de cupra het vetst eruit zien maar dit is natuurlijk persoonlijk. Van binnen vind ik de kia mooier. Systemen en stuur lijken ook beter te werken in Kia. Merk dat ik direct me spotify in de auto mis (m3 en P2). Onderstaande vragen poppen mij op

1) We rijden best wat km's op vakantie richting Kroatie. Klopt het dat als ik de EV6 kies ik in principe een streep zet door het laden bij Tesla i.v.m. 800V technologie?

2) Ik dacht altijd dat de laadpoort links de juiste was. Nu hebben al deze auto hem aan de rechterkant. Is dit lastig met laden?

3) Model 3 en Polestar krijgen tenminste 2 x per maand een update. De Kia krijgt dit dus niet? Alleen als je naar de garage ga?

4) Kan en doet de EV6 nou wel of niet als je op pad gaat de accu pre-conditioneren, in ochtend voordat ik naar me werk ga via een vooraf ingestelde tijd, zoals M3 en P2?

5) De GT-line kent matrix led. Werkt dit een beetje goed? Nu met p2 natuurlijk die pixel led die bijzonder goed zij werk doet.

Ik lees hier mindere verhalen over het Meridian systeem. Ik vond hem zaterdag absoluut niet verkeerd klinken en beter de de HK in de Polestar en op zelfde niveau of beter dan Sennheiser van Cupra.

Meer mensen die overstap van M3 of P2 hebben gemaakt?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Phusebox schreef op maandag 4 november 2024 @ 07:46:
[...]
Ga er uiteraard niet meer door de wasstraat.
Hier ook niet.
Uitsluitend met de hand met fibertools en uitsluitend met regenwater.

Een grotere draaicirkel blijft een grotere draaicrikel.
Skills gaan die niet verkleinen.
Het went inderdaad maar zal - in krappe ruimtes - nooit zo makkelijk indraaien worden dan een kleinere auto met een kortere draaicirkel.
Komt daar nog bij dat de A-stijlen van de EV6 het zicht naar links voor fors inperken en de aflopende daklijn het zicht naar achteren ook niet echt optimaliseren. En dan vind ik de 360° camera met birdsview daarbij een dankbare hulp om die tekortkomingen op te vangen.

Ook geen probleem mee om te erkennen dat mijn ontoereikende skills als bestuurder daarmee van de baan zijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:41
ThaDude schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:44:

1) We rijden best wat km's op vakantie richting Kroatie. Klopt het dat als ik de EV6 kies ik in principe een streep zet door het laden bij Tesla i.v.m. 800V technologie?

2) Ik dacht altijd dat de laadpoort links de juiste was. Nu hebben al deze auto hem aan de rechterkant. Is dit lastig met laden?

3) Model 3 en Polestar krijgen tenminste 2 x per maand een update. De Kia krijgt dit dus niet? Alleen als je naar de garage ga?

4) Kan en doet de EV6 nou wel of niet als je op pad gaat de accu pre-conditioneren, in ochtend voordat ik naar me werk ga via een vooraf ingestelde tijd, zoals M3 en P2?

5) De GT-line kent matrix led. Werkt dit een beetje goed? Nu met p2 natuurlijk die pixel led die bijzonder goed zij werk doet.

Ik lees hier mindere verhalen over het Meridian systeem. Ik vond hem zaterdag absoluut niet verkeerd klinken en beter de de HK in de Polestar en op zelfde niveau of beter dan Sennheiser van Cupra.

Meer mensen die overstap van M3 of P2 hebben gemaakt?
1. > Nee, kan gewoon. Maar je kan beter bij bijvoorbeeld Ionity gaan laden omdat je dan simpelweg sneller bent

2. > Boeit niet, bij Tesla mogelijk ietsje lastiger maar als niet alle stalls bezet zijn zet je hem gewoon even "verkeerd" neer.

3. > Als je gelukt hebt 1x per half jaar een update, kan OTA of via een USB-stick. Betreft wel je navigatie. Andere updates gaan via de dealer, maar zeker niet zo vaak als Tesla of Polestar

4. > Accu precon kan handmatig van MY25, maar dat is voor laden. Als je het aanzetten van je Climate Control bedoelt. Dat kan de EV6 ook.

5. > Geen idee, heb zelf normale LED en dat is oké

6. > Soundsysteem > Het kan beter, het kan slechter. Het is niet verkeerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
Aan een Tesla SuC voor V4 kom je dan idd maar aan een 100 kW max.
Kies je toch gewoon een FastNed, Ionity, e.a. snelladers.
Die kom je, toch waar ik woon en doorgaans rij, veelvuldiger tegen dan Tesla chargers.
In de EU wordt doorgaans aan de rechterzijde van de rijbaan geparkeerd en met het verkeer mee.
Dan lijkt de laadpoort rechtsachter me juist de meest logische keuze.
Parkeer je recht voor een laadpaal in maakt het niet uit. Dan is achteraan ook beter dan vooraan want na het laden rij je gewoon voorruit weg.
Wil je uitsluitend aan Tesla chargers laden kan het af en toe een nadeel zijn. Maar dan kies je beter ook voor een Tesla om in te rijden.
Aan bv. Fastned doet de EV6 ook autocharge (na eenmalige instelling via de app).
Er zijn twee gratis OTA updates maar dat is alleen voor infotainment systeem.
Daarna moet je voor die updates naar de dealer of kan je ze nog gratis binnenhalen via een USB stick en vervolgens in de auto met die stick uploaden.
Systeemupdates zijn sowieso via de dealer.
Wanneer je op pad onderweg een snellaadpaal kiest om bij te laden gaat ie tegen dan pre-conditioneren.
Vanaf MY 25 kan je dat ook zelf manueel instellen.
Maar dat gaat om het feit om de accu te pre-conditioneren om onderweg sneller te kunnen laden.
Het voordeel om de accu te pre-conditoneren voor vertrek ontgaat me en is volgens mij bij de EV6 ook niet mogelijk.
Over de voorlichten hoor je uiteenlopende verhalen.
Ik rij zelf de GT-line en heb geen enkel probleem met de voorverlichting. Je moet al redelijk bijziend zijn om daar onvoldoende zicht mee te hebben. Ook nog geen "opmerkingen" gekregen van tegenliggers dat ze erdoor verblind worden.
Blijkbaar ook een redelijk individuele beleving.
Ik lees ook dat gebruikers het audiosysteem op stand tien tot 25 moeten zetten om iets te horen. :+
Hier staat ie doorgaans op stand 2 tot 3 wat meer dan luid genoeg is.
Verder vind ik het Meridian audiosysteem ook niet verkeerd klinken. Maar dat kan ook aan mij liggen. Ik aanvaard dat je in een auto uit center zit omgeven door blik en dat dit nooit zo goed kan klinken dan life in een daartoe ingerichte concertzaal op zoals thuis bij een optimaal opgestelde premium installatie.
Het is en blijft een auto en geen rijdende concertzaal.
Kortom, wat mij betreft absoluut niets mis met dat audiosysteem. Wel niet afgaan op de standaard instellingen en wat experimenteren met de instellingen om een voor jou best resultaat te komen.

Zelf kom ik niet van een Polestar 2. Maar mijn maat heeft drie jaar in een Polestar 2 gereden (en bleek een dorstig beestje te zijn) en ingeruild voor een Volvo 40. :+

[ Voor 9% gewijzigd door IvoB2 op 04-11-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07 22:50
IvoB2 schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:00:

[...]

Wanneer je op pad onderweg een snellaadpaal kiest om bij te laden gaat ie tegen dan pre-conditioneren.
Vanaf MY 25 kan je dat ook zelf manueel instellen.
Maar dat gaat om het feit om de accu te pre-conditioneren om onderweg sneller te kunnen laden.
Het voordeel om de accu te pre-conditoneren voor vertrek ontgaat me en is volgens mij bij de EV6 ook niet mogelijk.

[...]
Hoe kan je deze manueel instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:27
PieterSn schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:51:
[...]

Hoe kan je deze manueel instellen?
Via EV settings of via Kia Connect app

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:26
The Wizard schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:59:
Misschien heb ik een memo gemist, maar ik heb nog nooit de laadsnelheid zien staan... Of ik scroll nooit ver genoeg naar beneden :P

[Afbeelding]
Bij mij zie ik die nog steeds niet - ook geen update voor de App? Welke versie EV6 (en app) heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:25
magicstar schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:04:
[...]

Bij mij zie ik die nog steeds niet - ook geen update voor de App? Welke versie EV6 (en app) heb jij?
Android App is al aangepast.
De IPhone App nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Welke app versie is dat dan?
(hier staat er nog android 2121 op geïnstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
petertenboer schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:30:
[...]

De IPhone App nog niet.
Ik heb die laadsnelheid ook niet in de laatste Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
petertenboer schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:30:
[...]

De IPhone App nog niet.
Ik heb de laadsnelheid wel in iPhone app (versie 2.1.20) maar heb MY25, mogelijk is dat anders.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

blb4 schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:17:
[...]

Ik heb de laadsnelheid wel in iPhone app (versie 2.1.20) maar heb MY25, mogelijk is dat anders.
In Android ook gewoon ook met de MY21 die ik heb.

Ik heb App-versie 2.1.21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:25
IvoB2 schreef op maandag 4 november 2024 @ 13:43:
[...]
Welke app versie is dat dan?
(hier staat er nog android 2121 op geïnstalleerd)
https://youtu.be/Pmq1iEA_Tfc?si=fLDhUSrp0r0Tm6rh
Begin van video verwijst hij naar versie 2.1.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ha, blijkbaar update de KIA app dan automatisch want dat is de versie die er hier momenteel opstaat.
Bij de volgende laadbeurt eens checken of dat vermogen nu getoond wordt (uit nieuwsgierigheid want de praktische meerwaarde zie ik niet, vermogen wordt al getoond in de app van de laadpaal).

[ Voor 25% gewijzigd door IvoB2 op 04-11-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final_Aeon
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11:39
Vanochtend voor het eerst opnieuw moeten inloggen in de KIA app. Auto is net 1 jaar oud.
Collega met EV6 MY2023 zegt dat hij dit zowat maandelijks voor heeft...

Deze middag gaf hij inderdaad mooi de laadsnelheid aan (10,9 aan paal van het werk).

Wat ik hier nog niet vermeld vind, zijn de aanpassingen aan de dashboard km/u t.o.v. reële km/u.
Gisteren Antwerpen-Gent, dus heel veel traject controle. Viel me ineens op dat veel meer auto's dan gewoonlijk mij aan het inhalen waren. Coyote gaf idd gemiddelde aan van 117km, toen hij op 123 cruise stond.

Moet nog wat testen, maar voor mensen die graag op de limiet hun cruise zetten:

50km: was 52 -> nu 54 (55 lijkt hij nét boven de 50 te verspringen)
70km: was 73 -> nu 75
120km: was 123 -> nu 126

Nu dus meer in lijn met andere merken qua afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
Final_Aeon schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:25:
Vanochtend voor het eerst opnieuw moeten inloggen in de KIA app. Auto is net 1 jaar oud.
Collega met EV6 MY2023 zegt dat hij dit zowat maandelijks voor heeft...

Deze middag gaf hij inderdaad mooi de laadsnelheid aan (10,9 aan paal van het werk).

Wat ik hier nog niet vermeld vind, zijn de aanpassingen aan de dashboard km/u t.o.v. reële km/u.
Gisteren Antwerpen-Gent, dus heel veel traject controle. Viel me ineens op dat veel meer auto's dan gewoonlijk mij aan het inhalen waren. Coyote gaf idd gemiddelde aan van 117km, toen hij op 123 cruise stond.

Moet nog wat testen, maar voor mensen die graag op de limiet hun cruise zetten:

50km: was 52 -> nu 54 (55 lijkt hij nét boven de 50 te verspringen)
70km: was 73 -> nu 75
120km: was 123 -> nu 126

Nu dus meer in lijn met andere merken qua afwijking.
Heb je niet recent andere banden om laten leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike 1957
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-02 14:33
Phusebox schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:37:
[...]

Dankzij de overheid zit ik gevangen in deze EV... Verkopen is geen optie omdat niemand meer een EV wil, inruilen idem. Dus het wordt nog minimaal 5 jaar kou lijden in de winter en met een afname van 10% bereik per jaar alleen nog korte ritjes tegen het eind.
Tweedehands auto in trek, vooral elektrische variant veel meer verkocht https://www.nu.nl/economi...t-veel-meer-verkocht.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Final_Aeon schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:25:
Een update van de Kia app heeft toch geen gevolgen voor de aanpassing van de snelheid weergegeven op het dashboard?
Hier zijn de afwijkingen weergegeven snelheid/GPS gemeten snelheid nog steeds hetzelfde als bij oplevering (geen update van infotainment noch andere banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12:15
Update van mijn 12V perikelen.

Zoals gezegd in mijn post van 27 oktober heb ik het allemaal nog even aangekeken en tadaa, na de enorme 12V drop van 18 oktober is mijn state of charge van de 12V weer opgekrabbeld.

Maar het vreemde is dat het en behoorlijke tijd heeft geduurd voordat de EV6 besloten heeft de accu eens flink op te laden. De wagen heeft een tijdje minimaal bijgeladen om de12V enigszins op peil te houden, vlak boven 50%, voordat er volledig werd bijgeladen.

Geen idee hoe/wat/waarom, maar het goede nieuws is dat de 12V weer op peil is.

Mijn rijgedrag is wekelijks ongeveer hetzelde geweest in die periode, vlak ervoor tot vandaag.
Wel is mijn laadgedrag wat anders geweest sinds eind vorige week, omdat ik ook een poging onderneem mijn SoH van de EV batterij wat op te schudden.

Hieronder de data van afgelopen maand van de SoC van beide accu’s. Inclusief de drop en herstel vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVBaBE-1Z3TDzl9TeZ5nIRLKR7I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zSJB3cbyON7sz0TUaJIjSekF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door PrimaBB op 04-11-2024 19:14 ]

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVrom
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07-02 20:51
Mjas schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:32:
[...]

Is als het goed is, in te stellen op scherm in het navigatiemenu via het luidspreker icoontje. Bij mij stond deze op 15. Nu op 10 gezet. Is nu een stuk beter.
Helaas, bij mij lukt dit niet. Hiermee worden wel de meldingen van bijvoorbeeld de waarschuwing voor een snelheidscamera in volume verminderd. Maar de verkeersinformatie (TA gelinkt aan radio) blijft luidkeels de auto binnenvallen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
PrimaBB schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:10:

Zoals gezegd in mijn post van 27 oktober heb ik het allemaal nog even aangekeken en tadaa, na de enorme 12V drop van 18 oktober is mijn state of charge van de 12V weer opgekrabbeld.

Maar het vreemde is dat het en behoorlijke tijd heeft geduurd voordat de EV6 besloten heeft de accu eens flink op te laden. De wagen heeft een tijdje minimaal bijgeladen om de12V enigszins op peil te houden, vlak boven 50%, voordat er volledig werd bijgeladen.

Mijn rijgedrag is wekelijks ongeveer hetzelde geweest in die periode, vlak ervoor tot vandaag.
Wel is mijn laadgedrag wat anders geweest sinds eind vorige week, omdat ik ook een poging onderneem mijn SoH van de EV batterij wat op te schudden.

Hieronder de data van afgelopen maand van de SoC van beide accu’s. Inclusief de drop en herstel vandaag.

[Afbeelding]
Ik moet de mijne nog steeds eens een nacht via de Granny aan een thuis stekker laden om te balanceren. Dat is (denk ik) enige manier om balanceerprocew te starten, aangezien alle andere laders bij 100% ontkoppelen. Maar kabel langs kiepraam keuken maakt woonkamer wat koud tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
king_dude schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:07:
[...]

Ik moet de mijne nog steeds eens een nacht via de Granny aan een thuis stekker laden om te balanceren. Dat is (denk ik) enige manier om balanceerprocew te starten, aangezien alle andere laders bij 100% ontkoppelen. Maar kabel langs kiepraam keuken maakt woonkamer wat koud tegenwoordig ;)
Dat klinkt inderdaad ook niet praktisch.

Ik had ‘m tot vlak boven de 20% weer tot 100% bijgeladen. 3 uur laten staan.
Netto effect: cells keurig op 4.12V (2 cells wat klapperend op 4.1V), SoH met 0,1 verbeterd.
Zegt niet heel veel, maar max range 381km.
Nog niet echt geholpen lijkt het.

Deze week nog een poging, maar dan dieper ontladen + langere rit na recharge tot 100%. In 1x leegrijden is beter, maar lukt me niet deze week
Kijken wat ie dan doet.

[ Voor 5% gewijzigd door PrimaBB op 04-11-2024 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Vannacht toch maar aan de Granny gehangen. Afgesloten weggezet om 22:15 met 97% soc BMS, en Granny op 6A laden.
Wat viel op:

* obd poort viel niet uit als normaal: carscanner heeft hele nacht kunnen loggen
* Om 23:24 melding app: laden voltooid, soc bms 97%. Min. Cell 4.04 max cell 4.08. Cell diff 0.04V, dit is cel 97. Deze cel verklaar het verschil
* Om 02:03 zijn achterlichten aangegaan zonder verklaring (melding Kia app + check camerasysteem). Om 04:12 via app uitgeschakeld
* Gedurende de nacht is de soc bms gezakt naar 92%,
* 04:12 laden opnieuw gestart door bms
* Gedurende de nacht (4 graden kou) is batt min niet onder 14 graden geweest
* Vanaf 05:30 langzaamaan de Cell diff met spikes zakken (ik heb carscanner graphs op een range van 15 min staan)

Jammer, ik moet zo weg maar zie dat auto nog niet klaar is met balanceren. Volgende keer de Granny op setting 08 of 10 zetten.

Foto’s op volgorde van tijd. Deze is zichtbaar linksboven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDYDhHrIt1tw208P7CjATBN3yPs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c53CX1eZBiKARKxCAK3xyNiA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64j4U8UEZkVX31tAhJW9PVPZtv8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSdIfuXLzvPTTjljB5ACM3q0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7dIcYW1398Zv23NvvExJodcSws=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/me0npoUvOKbn7zZBYu9vsFi6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4PLLDqXThNDWuLXisP5gxgh_yA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UKjC6S0JPOQKICLAKwv3Cx8M.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2hk4qJAijWdLf6Ivv31YrgA8q8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GS6S2EhMrTnQhMy9zfuPXbwz.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ya9BWKLxwvbFfPjJduG469EbCFQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BSzBvbMNfbFVd9phPl32JaTp.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDnPgOGE_tQBpT6ZYrM7ykIJbHU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/96EGOgef1GVHz6kSlP15yPJn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRUW4EWl2UOaETs0hZn8tL4H-1o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SDz0W0kJjhjQSA9I3FRGvp81.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72LRE0MQ-9dteqByiGMSxZ0lJg0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mCgNcuAo2nDsloYR18TiRNub.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGZbni4f3Uvfxn1fkzNRJCQHkAk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PWg6naTYoOxJZ2icsRrI6zI4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-kiAquvfs2zssVnyHvhc9j8n0s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QCNzLX3lefXJp9Wimtdg33IF.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyMk1yO18ldbWDB4lewD762PKzg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GoZVf1WfZQ6TRhJbL246FztM.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0y2vprk-3K8clzHSnUEaFPilLw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QD6dCceH53fJzfX1u7jVlV9Y.png?f=fotoalbum_tile

Je ziet hier dat de Cell diff in tijd afneemt, en dat het voltage van alle cellen nu aan het verhogen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anPZ7CJFEow_wLup7aRBAaSXtb4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ODPuNPAw6YBZCSo28VIs9qwu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C61-fq2ONEnSXEAAq02kGYs6E5k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WeNupP9Hl23NvyVIjz8cbfFK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i96d5XZucWnVYApZQQfbehU4LYc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/y22f0ynuDq1vi48CGwDEETaM.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 9% gewijzigd door king_dude op 05-11-2024 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maar dat balanceren doet ie toch (nagenoeg) elke keer bij AC laden? Bij mij althans wel. Hij zegt bijna altijd dat ie over 10 minuten klaar is en dan gaat ie nog uren door. Meestal eindigt het laden dan ook 2-3% hoger dan ik heb ingesteld (behalve bij 100% uiteraard ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
blb4 schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:40:
[...]

Via EV settings of via Kia Connect app
Sorry, maar ik kan dit zowel in de app als in de settings op de auto nergens vinden..
Heb de updates gedaan.

Heb je misschien een screenshot of een ''klik schema'' van de stappen die je neemt (settings> ev> etc.)?

Groetjes,

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
PieterSn schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:03:
[...]

Sorry, maar ik kan dit zowel in de app als in de settings op de auto nergens vinden..
Heb de updates gedaan.

Heb je misschien een screenshot of een ''klik schema'' van de stappen die je neemt (settings> ev> etc.)?

Groetjes,

Pieter
In de Kia Connect app onder Remote en op het dashboard onder EV settings -> tandwiel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDuKdxycqRDO-ZzFOR0bZJ5Zboo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6ep0Vq0xEfl6Q2FGnsHXW3j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33nWqqi-X5LNxsbMIT2puo0VDvU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFuEKbd1po563ezwkxduj0mg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOTnFPBxjiLPcNqAel5V5kPO46c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZ4WEQaA42ELx04rkXu8TVNj.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:03

Afgelopen zomer ben ik naar Kroatie geweest met de vouwwagen. De enige laadfile die ik gezien heb was in Slovenie bij de Tesla supercharger, Daar zag ik een rij van zeker 6 auto's zichtbaar vanaf de snelweg. Zelf heb ik geladen bij wat er voorhangen kwam en dat was overal OK. Als ik jou was zou ik me daar dan ook niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polo132
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-08 12:46
Iemand interesse om per februari een lease contract over te nemen?

Model: 58KWh Air 125kW MY24
Kleur: Aurora Black Pearl
Looptijd: 03-10-2027 (1 jaar oud)
Km jaar: 35.000 KM
Leasebedrag: €969 p.m.
Cat. waarde: €48.760
Km stand: 27K km

[ Voor 9% gewijzigd door Polo132 op 05-11-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvR1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 00:13
@blb4 Ook ik was hier nieuwsgierig naar maar bij mij staat dit niet in de app
Ik heb een Light Edition 58 Kw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGJG1PlNs31oKankhybkGARGRfo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FYwiuUFKWtBOqqKcN3HD84rq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Polo132 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:39:

Ik weet niet, maar voor dat bedrag kan ik een nieuwe leasen met de grote accu en meer uitrusting. Levering in maart volgend jaar....(en jij wilt er per februari vanaf, zal toch niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:38
RvR1 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:51:
@blb4 Ook ik was hier nieuwsgierig naar maar bij mij staat dit niet in de app
Ik heb een Light Edition 58 Kw.
[Afbeelding]
Bij de MY24 of ouder is de optie niet beschikbaar. Alleen vanaf MY25 oftewel de facelift is het beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
Polo132 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:39:

Km jaar: 35.000 KM
Dat is behoorlijk aan de prijs. Niet (meer) marktconform vlgs mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterSn
blb4 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:22:
[...]

In de Kia Connect app onder Remote en op het dashboard onder EV settings -> tandwiel
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

jeroenkb schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:53:
[...]

Ik weet niet, maar voor dat bedrag kan ik een nieuwe leasen met de grote accu en meer uitrusting. Levering in maart volgend jaar....(en jij wilt er per februari vanaf, zal toch niet ;-)
Met dezelfde jaarkilometrage?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
TGEN schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:35:
[...]

Met dezelfde jaarkilometrage?
initiële post had geen jaarkilometrage

25k voor 959 per maand
30k voor 999 per maand
35k geeft de website niet -> 1039 per maand?

Dan zou ik het nog wel weten voor die 70 euro per maand meer

[ Voor 28% gewijzigd door jeroenkb op 05-11-2024 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
blb4 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:27:
Ik heb mijn (MY25) EV6 nog maar een week maar heb idd ook al een paar dingetjes ervaren:

3) Alle bestuurdershulpmiddelen in 1 x op oranje en regeneratie volledig uitgeschakeld. Op de kruising van de Naarderweg (vanuit Hilversum) naar de Franse Kampweg (richting Hilversumse Meent) sprongen in 1 x alle bestuurdershulpmiddelen op oranje en werkte regeneratie niet meer. Na uit/aanzetten werkte 't allemaal weer. Zoiets had ik in de e-Niro ook wel eens, dan gin 't om 't systeem ter voorkoming van kop/start botsingen, dat gebeurde regelmatig op een aantal vaste plekken, bijvoorbeeld Utrecht uitrijdend via de Dominee Martin Luther Kinglaan / de Meernbrug.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zijn dit bekende euvels en is er wat aan te doen?
Update over storing in de bestuurdershulpmiddelen (inclusief ABS) en regeneratie:
Deze storing kwam elke rit voor, vandaag is de auto bij de dealer onderzocht en na 3 uur zoeken is geconstateerd dat er iets mis is met de aansturing van de rem van het linkerachterwiel en dat er ergens een nieuwe kabel in moet. Deze is besteld en hopelijk wordt deze dan morgen gemonteerd. Ik ben voor de verandering met de elektrische fiets naar huis gereden....

Update 20241106: Het zat blijkbaar een keertje mee met de drukte bij de garage, de auto staat hier vanaf 13:00u weer op de oprit, 't euvel is verholpen. Als het goed is..... Naar huis rijdend ging alles in elk geval goed.

[ Voor 6% gewijzigd door blb4 op 06-11-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
PrimaBB schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:10:

[Afbeelding]
Morgen wordt mijn 12v accu vervangen. Na meedere keren (donderdag, zondag, dinsdag en vanochtend) een lege 12v accu te hebben wordt het wel irritant en ga ik niet meer wachten op mijn 60K beurt volgende week. Na een lange rit van 1,5 uur kan de 12v accu gewoon leeg zijn bij de nieuwe rit 10 min later.

Ga ik langs de dealer vertel ik mijn verhaal zegt hij. We gaan hem door meten en als hij verkeerde waarde aangeeft wordt hij vervangen. Ik zeg vriend maakt me niet uit welke waarde hij aangeeft, gewoon vervangen!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De Ideale Man schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:23:
[...]

Morgen wordt mijn 12v accu vervangen. Na meedere keren (donderdag, zondag, dinsdag en vanochtend) een lege 12v accu te hebben wordt het wel irritant en ga ik niet meer wachten op mijn 60K beurt volgende week. Na een lange rit van 1,5 uur kan de 12v accu gewoon leeg zijn bij de nieuwe rit 10 min later.

Ga ik langs de dealer vertel ik mijn verhaal zegt hij. We gaan hem door meten en als hij verkeerde waarde aangeeft wordt hij vervangen. Ik zeg vriend maakt me niet uit welke waarde hij aangeeft, gewoon vervangen!! |:(
Tja heb hetzelfde gehad. De Kia test zegt altijd dat de accu ok is, dan hoeven ze geen garantie te geven. Voor maar 165 euro heb je een nieuwe accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Dankzij 1 onderhoudsbeurt elders is bij mij de pechhulp niet verlend.

Dus 2x pechhulp bellen en de nieuwe accu plaatsen (zit maar 2 jaar garantie op) resultaat in een nieuwe 12v accu van totaal meer dan 1K. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Loei123 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:32:
Dankzij 1 onderhoudsbeurt elders is bij mij de pechhulp niet verlend.

Dus 2x pechhulp bellen en de nieuwe accu plaatsen (zit maar 2 jaar garantie op) resultaat in een nieuwe 12v accu van totaal meer dan 1K. ;)
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft een EV6 uit zeg 2021 ook al die verplichte ik-hou-je-in-de-gaten piepjes en waarschuwingen bij iets te hard rijden of even niet naar de weg kijken? Of wordt dat middels een update ook bij een EV6 verplicht ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
In mijn MY24 zit de "even niet naar de weg gekeken biep" gewoon niet op (ik veronderstel dus ook niet op voorgaande jaargangen) en de andere biepjes kunnen, mits de laatste update, juist met één druk op de knop op het stuur (mute ingedrukt houden) het zwijgen opgelegd worden (dat laatste van horen zeggen want ik heb de laatste update - wegens geen persoonlijke meerwaarde - bewust niet uitgevoerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:30

PeaceNlove

Deugleuter

IvoB2 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:47:
In mijn MY24 zit de "even niet naar de weg gekeken biep" gewoon niet op (ik veronderstel dus ook niet op voorgaande jaargangen) en de andere biepjes kunnen, mits de laatste update, juist met één druk op de knop op het stuur (mute ingedrukt houden) het zwijgen opgelegd worden (dat laatste van horen zeggen want ik heb de laatste update - wegens geen persoonlijke meerwaarde - bewust niet uitgevoerd).
Ik heb recent een update gedaan maar totaal geen last van piepjes, kan harder dan de aangegeven maximale snelheid zonder piepjes en de piepjes van de dodehoek detectie e.d. had ik al en vind ik prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Snap de verwarming van de EV nog niet helemaal.

Heb een Light uitvoering. Dus geen warmtepomp. Maar vandaag had ik de de auto voorverwarmd. Toen ik instapte stond de verwarming op auto; airco en heat knoppen aan.

Na een tijdje ging heat knop uit, airco knop bleef aan.

De hele rit wel een warm stroom lucht uit de roosters gekregen (minuut of 20 lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
PeaceNlove schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:42:
[...]

Ik heb recent een update gedaan maar totaal geen last van piepjes, kan harder dan de aangegeven maximale snelheid zonder piepjes en de piepjes van de dodehoek detectie e.d. had ik al en vind ik prima.
Ik heb ook geen last van vervelende piepjes hoor.
Ik ga doorgaans niet harder dan de aangegeven snelheid en wanneer ik dat uit onoplettendheid toch eens doe ben ik blij dat de auto mij attent maakt op de onoplettendheid zodat ik tijdig kan corrigeren.

Ik gaf alleen maar aan wat er pre 2024 - voor wie dat wil - kan en niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
jeroenkb schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:55:
Snap de verwarming van de EV nog niet helemaal.

Heb een Light uitvoering. Dus geen warmtepomp. Maar vandaag had ik de de auto voorverwarmd. Toen ik instapte stond de verwarming op auto; airco en heat knoppen aan.

Na een tijdje ging heat knop uit, airco knop bleef aan.

De hele rit wel een warm stroom lucht uit de roosters gekregen (minuut of 20 lang)
Als je een WP hebt dan merk je het wel, de auto trilt lichtjes in het stuur door de compressor, als de frunk open doet kan je het ook horen. Heb je een OBD reader met Car scanner dan kan je het ook zien door de hogere coolant 1 en hoge inverter temperatuur (rond de 80 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
The Wizard schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:27:
[...]

Als je een WP hebt dan merk je het wel, de auto trilt lichtjes in het stuur door de compressor, als de frunk open doet kan je het ook horen. Heb je een OBD reader met Car scanner dan kan je het ook zien door de hogere coolant 1 en hoge inverter temperatuur (rond de 80 graden).
Thanks.

Zal er de volgende keer eens op letten. Ga er ook niet vanuit dat er 1 in zit; vind het alleen wel raar dat de heat knop uitgaat, terwijl er nog wel gewoon verwarmd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
jeroenkb schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:32:
[...]

Thanks.

Zal er de volgende keer eens op letten. Ga er ook niet vanuit dat er 1 in zit; vind het alleen wel raar dat de heat knip uitgaat, terwijl er nog wel gewoon verwarmd wordt.
Dat kan gewoon, heat uit is niet verwarming uit, don't ask... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
The Wizard schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:32:
[...]

Dat kan gewoon, heat uit is niet verwarming uit, don't ask... ;)
Ik kan het toch niet laten te vragen hoe dat dan werkt in een EV zonder WP?

In de EV6 met WP is verwarmen via de weerstandsverwarming te zien op het verbruikscherm (en daar heb je geen OBD voor nodig, zit gewoon op het infotainmentdisplay) en zie je doordat de led boven de "heat" brandt. Schakelt de verwarming over op de WP (genoeg vermogen opgebouwd) gaat de led boven "heat" uit en schakelt de led boven "A/C" aan. Op het verbruikscherm zie je dan ook het benodigde vermogen voor verwarming navenant dalen.

Zonder WP is er altijd verwarming via de weerstandsverwarming, dus de "heat". Die blijft normaliter ook geen 20 minuten nagloeien. Dus wanneer de "heat" niet meer actief is waar blijft de warmte zonder WP dan vandaan komen?

ps. zet je in koude omstandigheden de geforceerde voorruit ontdooiing/ontwaseming aan gaan A/C en heat trouwens gelijktijdig werken met de ventilator in de hoogste stand (tot je het zelf manueel bijstelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
IvoB2 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:45:
[...]

Ik kan het toch niet laten te vragen hoe dat dan werkt in een EV zonder WP?

In de EV6 met WP is verwarmen via de weerstandsverwarming te zien op het verbruikscherm (en daar heb je geen OBD voor nodig, zit gewoon op het infotainmentdisplay) en zie je doordat de led boven de "heat" brandt. Schakelt de verwarming over op de WP (genoeg vermogen opgebouwd) gaat de led boven "heat" uit en schakelt de led boven "A/C" aan. Op het verbruikscherm zie je dan ook het benodigde vermogen voor verwarming navenant dalen.

Zonder WP is er altijd verwarming via de weerstandsverwarming, dus de "heat". Die blijft normaliter ook geen 20 minuten nagloeien. Dus wanneer de "heat" niet meer actief is waar blijft de warmte zonder WP dan vandaan komen?

ps. zet je in koude omstandigheden de geforceerde voorruit ontdooiing/ontwaseming aan gaan A/C en heat trouwens gelijktijdig werken met de ventilator in de hoogste stand (tot je het zelf manueel bijstelt).
Vanochtend met buitentemp van 8 graden was de auto aan het voorverwarmen/verwarmen tijdens het rijden met de WP, en toch de heat lampje aan en niet de AC, dus die theorie gaat niet op :).

Als heat + airco gelijk branden dan wordt de AC gebruikt voor het ontvochtigen en de weerstandsverwarming voor de warme lucht.

Als de WP wordt gebruikt om te verwarmen zie je het ook in de energiestromen maar dan lager dan bij gebruik van de weerstandsverwarming (max rond de 3 kW, meestal 2 tot 2,5 kW). Bij het voorverwarmen wordt trouwens direct de WP gebruikt (zie je aan de openstaande flap in de voorbumper, alleen bij WP/Airco gebruik gaat die open), er wordt niet eerst warmte opgebouwd, de WP gebruikt immers het koelsysteem van de inverter om warmte op te wekken, dat gaat razendsnel.

Misschien dat het heatlampje uitgaat bij een bepaalde minimum vermogensvraag, geen idee eigenlijk, ik wil dit nog allemaal gaan testen, maar het systeem beslist zelf wanneer de WP en wanneer de weerstandsverwarming wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
De Ideale Man schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:23:
[...]

Dat is balen en begrijp op zich wel je standpunt die accu zo snel mogelijk te willen omwisselen.

Ik moet zeggen dat mijn echt lege accu moment tot nu toe eenmalig is geweest. Maar de booster ligt nu standaard in de frunk.

De 12V is bij mij echt een week lang op het randje geweest. In de app de gehele week een oranje accu icon.
Als mijn accu door een willekeurige garagist in die week doorgemeten zou zijn was deze absoluut vervangen.

Maar hoe het BMS van de 12V functioneert en waarom plotseling ruim bijgeladen wordt na lange tijd lage spanning is mij een raadsel.
In ieder geval is bij mij sinds de wederopstanding van de accu hij nu elke dag op peil. Keurig tussen 90-100%.

Hopelijk is na vervanging je probleem (voorlopig) weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even: ik lees wel dat alle waarschuwingen en piepjes verplicht worden voor modellen die nu nog worden verkocht in de EU omdat elk model dat nu nog nieuw wordt verkocht deze systemen geïmplementeerd moet hebben volgens de EU wet. Dat zou dus betekenen dat ook de EV6 deze veiligheidssystemen middels een update alsnog krijgt toch? Ook dus modellen die al verkocht zijn maar nog steeds nieuw (als model) te koop zijn. Dus een e-Niro is niet meer nieuw te koop dus niet, maar de EV6 is wel nog nieuw te koop dus die (ook oude modellen EV6) moeten dan toch ook een verplichte update krijgen met de vereiste veiligheidssystemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Verwacht je dan een terugroepactie voor alle reeds verkochte EV6'en om alsnog een eyesensor in te bouwen?

En zoals reeds geschreven, de andere biepjes zitten er al op maar kan je ook uitschakelen.
Ze moeten alleen bij start automatisch geactiveerd worden maar kunnen vooralsnog manueel voor de ganse verdere rit uitgeschakeld worden.

[ Voor 55% gewijzigd door IvoB2 op 06-11-2024 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:09:
Toch even: ik lees wel dat alle waarschuwingen en piepjes verplicht worden voor modellen die nu nog worden verkocht in de EU omdat elk model dat nu nog nieuw wordt verkocht deze systemen geïmplementeerd moet hebben volgens de EU wet. Dat zou dus betekenen dat ook de EV6 deze veiligheidssystemen middels een update alsnog krijgt toch? Ook dus modellen die al verkocht zijn maar nog steeds nieuw (als model) te koop zijn. Dus een e-Niro is niet meer nieuw te koop dus niet, maar de EV6 is wel nog nieuw te koop dus die (ook oude modellen EV6) moeten dan toch ook een verplichte update krijgen met de vereiste veiligheidssystemen?
Zulke zaken worden eigenlijk nooit met terugwerkende kracht geactiveerd. En de MY25 is een gefacelifte versie, wat als een nieuw model wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
In de MY25 staan deze piepjes idd standaard aan en zijn met de mute knop lang indrukken in 1 x uit te zetten. De piepjes zijn ook weer niet zo luid dat je er direct gek van wordt. Ik niet althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
Beste mensen,

Ik krijg de iPedal modus niet geactiveerd. In 1e instantie had ik AUTO regen aanstaan maar las dat dat niet werkt. Dus AUTO uitgezet, de linker flipper geflipperd tot het 3e niveau regen is bereikt maar als ik dan de linker flipper indruk en ingedrukt houdt krijg ik alleen MAX te zien maar geen iPedal.

Is er nog ergens een setting die ik moet activeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:48
Elhovo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 22:21:
Beste mensen,

Ik krijg de iPedal modus niet geactiveerd. In 1e instantie had ik AUTO regen aanstaan maar las dat dat niet werkt. Dus AUTO uitgezet, de linker flipper geflipperd tot het 3e niveau regen is bereikt maar als ik dan de linker flipper indruk en ingedrukt houdt krijg ik alleen MAX te zien maar geen iPedal.

Flipper na 3e niveau nog 1x indrukken, dan activeer je iPedal. Ingedrukt houden is tijdelijk maximale regeneratie totdat je het niet meer indrukt. Let er wel op dat iPedal uitschakelt als je achteruitrijdt.

[ Voor 11% gewijzigd door Tolga07 op 06-11-2024 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Elhovo schreef op woensdag 6 november 2024 @ 22:21:
Beste mensen,

In het blauw staat max maar er boven in het groen staat I-pedal. Ff goed kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:41
The Wizard schreef op woensdag 6 november 2024 @ 22:13:
[...]

Zulke zaken worden eigenlijk nooit met terugwerkende kracht geactiveerd. En de MY25 is een gefacelifte versie, wat als een nieuw model wordt gezien.
én, je kan de piepjes eigenlijk gewoon standaard uitzetten. Je kan het volume op 0 zetten waardoor je geen piepjes hebt. Enkel het lampje in je spiegel en een trillinkje in het stuur hou je wel. Vind dat niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:19
Ik heb het niet kunnen vinden tijdens mijn vakantie, maar is er een dagteller mogelijkheid?
De enige tellers die ik zie worden of per rit gereset of na het laden gereset.

Ik zou graag een teller willen hebben die ik zelf op 0 kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Je hebt drie tellers en die kan je zelf* op ieder ogenblik zelf resetten door in het desbetreffende menu voor reset te kiezen en dan de OK knop in te drukken.

*de teller die van nul begint na een laadsessie nog niet geprobeerd te resetten dus daar ben ik niet zeker van.

[ Voor 58% gewijzigd door IvoB2 op 07-11-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
IvoB2 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:50:
Je hebt drie tellers en die kan je zelf* op ieder ogenblik zelf resetten door in het desbetreffende menu voor reset te kiezen en dan de OK knop in te drukken.

*de teller die van nul begint na een laadsessie nog niet geprobeerd te resetten dus daar ben ik niet zeker van.
Laat het svp eens zien. Ik kan alleen de totaalteller vinden, rechtsonder in het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:02
HansAuutB schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:31:
[...]

Laat het svp eens zien. Ik kan alleen de totaalteller vinden, rechtsonder in het dashboard.
je moet op het het knopje drukken op je stuur (knop met " A4-tjes erop" naast de cruise control knop). Dan zie je het beeld op het midden van je dashboard veranderen. blijven drukken totdat je de (totaal)tripmeter ziet met verbruik. Eenmaal daar beland kan je met de " pijltjes omhoog/omlaag/ok" trigger naar de verschillende tripmeters gaan. je hebt daar 3 van: 1) totaal, 2) na laden, 3) huidige rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
greg-a schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:41:
[...]

je moet op het het knopje drukken op je stuur (knop met " A4-tjes erop" naast de cruise control knop). Dan zie je het beeld op het midden van je dashboard veranderen. blijven drukken totdat je de (totaal)tripmeter ziet met verbruik. Eenmaal daar beland kan je met de " pijltjes omhoog/omlaag/ok" trigger naar de verschillende tripmeters gaan. je hebt daar 3 van: 1) totaal, 2) na laden, 3) huidige rit.
Ja, dat ken ik.

Maar je hebt dus geen trip- of dagteller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 21:40
HansAuutB schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:52:
[...]

Ja, dat ken ik.

Bij mijn weten niet. Alleen wordt de huidige rit vermeld. Eigenlijk jammer. Als ik op vakantie ga dan zette ik de dagteller op nul. Bij thuiskomst kon ik dan meteen zien wat ik totaal gereden had.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
HansAuutB schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:31:
[...]

In het midden van het dashboarddisplay (niet het infotainment display).
Te bedienen met de "bladzijde" knop op het linker stuurcluster.
Door deze knop omhoog/omlaag te bewegen scroll je door de verschillende tellerdisplays.
De teller(s) zet je op nul door "reset" te selecteren en dan op OK te drukken.

[ Voor 19% gewijzigd door IvoB2 op 07-11-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
HansAuutB schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:52:
[...]

Ja, dat ken ik.

Zie dit gedeelte : Eenmaal daar beland kan je met de " pijltjes omhoog/omlaag/ok" trigger naar de verschillende tripmeters gaan. je hebt daar 3 van: 1) totaal, 2) na laden, 3) huidige rit.

huidige rit is dus je trip teller en/of na het laden. Of bedoel je toch iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
greg-a schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:06:
[...]

Zie dit gedeelte : Eenmaal daar beland kan je met de " pijltjes omhoog/omlaag/ok" trigger naar de verschillende tripmeters gaan. je hebt daar 3 van: 1) totaal, 2) na laden, 3) huidige rit.

huidige rit is dus je trip teller en/of na het laden. Of bedoel je toch iets anders?
Ik bedoel idd anders.
Ik zou bv m'n vakantietrip willen weten. Dat gaat dus over meerdere ritten en ladingen zoals KIA die nu laat zien heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Wanneer je dat wil kies je het "accumulated info display"
Hou de "ok" knop langer dan een seconde ingedrukt en alle tellers resetten naar nul.
De tellers lopen terug op tot je manueel terug een reset uitvoert.
Wordt dus niet gereset na een trip noch laadsessie.

[ Voor 11% gewijzigd door IvoB2 op 07-11-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-09 10:39
HansAuutB schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:16:
[...]

Ik bedoel idd anders.
Ik zou bv m'n vakantietrip willen weten. Dat gaat dus over meerdere ritten en ladingen zoals KIA die nu laat zien heen.
Dan zou je volgens mij je 'totaalteller' kunnen resetten en die als tripteller gaan gebruiken, probleem is dan wel dat je je verbruik over je totaal gereden kilometers kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
dosh schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:39:
[...]

Dan zou je volgens mij je 'totaalteller' kunnen resetten en die als tripteller gaan gebruiken, probleem is dan wel dat je je verbruik over je totaal gereden kilometers kwijt bent.
Ja, en dat wil je dus niet.
Plus dat je totaal-km van de auto niet meer weet.
Zou je toaalteller wel mogen resetten? Lijkt mij eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
HansAuutB schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:59:
[...]
Ja, en dat wil je dus niet.
Plus dat je totaal-km van de auto niet meer weet.
Zou je toaalteller wel mogen resetten? Lijkt mij eigenlijk niet.
De totaalteller rechts onder op je bestuurdersdisplay wordt daarmee NIET gereset.
Accumulated info display is iets anders dan de totaal km-teller. Ze bevinden zich ook op een andere plaats.
De eerste kan je zelf manueel resetten. De andere kan je via de normale weg als gebruiker niet aan.

[ Voor 22% gewijzigd door IvoB2 op 07-11-2024 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
IvoB2 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 12:01:
[...]

De totaalteller rechts onder op je bestuurdersdisplay wordt daarmee NIET gereset.
Accumulated info display is iets anders dan de totaal km-teller. Ze bevinden zich ook op een andere plaats.
De eerste kan je zelf manueel resetten. De andere kan je via de normale weg als gebruiker niet aan.
En het totaal gemiddeld verbruik iets naar links dan? Is dat over het totaal-totaal of over het triptotaal (Accumulated info)?
Als dat over het totaal-totaal gemiddeld is, dan kun je dus Accumulated info als trip-/dagteller gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjas
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 01-09 13:23
HansAuutB schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:16:
[...]

Ik bedoel idd anders.
In de app kun je onder Status - Vehicle management, Vehicle report - Driving info detail per dag je ritten met tijdstip en afstanden terugvinden tot 3 maanden terug. Het is wel wat rekenwerk, maar je kunt in ieder geval zo wel het aantal vakantie kilometers / rit kilometers bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjas
KVrom schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:30:
[...]

Helaas, bij mij lukt dit niet. Hiermee worden wel de meldingen van bijvoorbeeld de waarschuwing voor een snelheidscamera in volume verminderd. Maar de verkeersinformatie (TA gelinkt aan radio) blijft luidkeels de auto binnenvallen :-(
Sorry, dan weet ik het ook niet. Wellicht een idee om de hele TA-informatie uit te zetten? Dat kan onder radio. Het navigatiesysteem houdt bij de bepaling van de route toch al rekening met de verkeersinformatie (tenminste als dat zo is ingesteld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 16:50
Sinds vandaag zie ik in de Kia Connect App niet alleen dat de auto aan het opladen is en hoelang dit nog duurt maar ook met welke snelheid (AC) er geladen wordt.. Dit is nieuw. Zijn er nog meer nieuwigheidjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Sinds app versie 2121. :)
Zijn er nog meer nieuwigheidjes?
Yep, in ruil hebben ze er een heel scherm - dat de meeste gebruikers niet wisten vinden - uitgegooid. :)
Scroll een paar pagina's terug, daar had men het er al in detail over. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:19
Ok, duidelijk wat er mogelijk is wat betreft een dagteller. Er is dus niet iets wat ik kan/wil gebruiken omdat ik mijn teller voor het verbruik niet wil resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjas
GHorsie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:01:
Ok, duidelijk wat er mogelijk is wat betreft een dagteller. Er is dus niet iets wat ik kan/wil gebruiken omdat ik mijn teller voor het verbruik niet wil resetten.
Ja, in de app zit iets. Zie mijn eerdere post van vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
GHorsie schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:01:
Koop voor een paar tientjes en OBDII port bluetooth adapter en zet carscanner op je mobiel. Dan heb je the totaal aantal laadsessies (AC en DC), je totaal gebruikte kWh en je totaalteller en kan je op die manier je overall verbruik bepalen. Dat kan je de "trip" teller weer gewoon als tripteller gebruiken en resetten als je aan een vakantie oid begint. Ik de e-Niro die ik hiervoor had ging deze teller trouwens niet verder dan 10.000 km dus je kon 'm sowieso niet als totaalteller gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
blb4 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:56:
[...]

Koop voor een paar tientjes en OBDII port bluetooth adapter en zet carscanner op je mobiel. Dan heb je the totaal aantal laadsessies (AC en DC), je totaal gebruikte kWh en je totaalteller en kan je op die manier je overall verbruik bepalen. Dat kan je de "trip" teller weer gewoon als tripteller gebruiken en resetten als je aan een vakantie oid begint. Ik de e-Niro die ik hiervoor had ging deze teller trouwens niet verder dan 10.000 km dus je kon 'm sowieso niet als totaalteller gebruiken.
Die aantal laadsessies klopt helemaal niks van bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Phusebox schreef op donderdag 7 november 2024 @ 15:47:
[...]

Die aantal laadsessies klopt helemaal niks van bij mij.
Zijn het via de OBD minder dan je verwacht te hebben? Dan kan het zijn dat OBD mogelijk het aantal AC en DC laadcycli rapporteert (en dus niet het aantal sessies)

[ Voor 5% gewijzigd door greg-a op 07-11-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
Beste mensen. Ik ben op zoek naar een dakdrager. Ga die eigenlijk alleen maar gebruiken om een kayak over een afstand van max 500 meter mee te nemen van vakantiehuis naar de zee en terug. Dus voor sporadisch, kortstondig gebruik.

Ik dacht eraan om van de dragers met zuignappen te kopen maar ben een beetje bang voor de lak. Iemand ervaring hiermee?
Pagina: 1 ... 398 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic