Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:20
IvoB2 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:14:
Ha vandaar.
Hier (België) is de R20 alleen te verkrijgen op de GT-line en op de GT-line is de Meridium dan weer standaard.
Ik heb een Frankenstein versie van de EV6(Edition Advanced) iets goedkoper model maar wel een paar opties uit duurdere versies. Dus bijvoorbeeld R20 banden. LED Matrix en een paar meer opties.

[ Voor 8% gewijzigd door sgouman op 30-10-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdiew
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 06-06 10:12
Hallo,

Ik wil voor dit jaar een nieuwe elektrische auto private lease aanschaffen. Binnen de SEPP subsidie kan ik de EV6 Light Edition aanschaffen. Heeft er iemand ervaring met deze auto? Of zou je een andere (ruime) elektrische auto adviseren?
Ik heb een proefrit gemaakt in een EV6 GT Versie, dit is lastig vergelijken met een Light Edition.
De alternatieven (qua private lease prijs, accu en opties) zijn de Ford explorer Limited Edition, Tesla model Y (alhoewel ik geen fan ben van Musk) of de Skoda Elroq (met een groot optie pakket).
Ik heb al een aantal autovakanties binnen Europa gereden=n met de Kia Niro Executive line, dit is prima bevallen.
Ik lees graag jullie adviezen.

Groeten Sjoerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-06 10:21
sjoerdiew schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:52:
Hallo,

Ik wil voor dit jaar een nieuwe elektrische auto private lease aanschaffen. Binnen de SEPP subsidie kan ik de EV6 Light Edition aanschaffen. Heeft er iemand ervaring met deze auto? Of zou je een andere (ruime) elektrische auto adviseren?
Ik heb een proefrit gemaakt in een EV6 GT Versie, dit is lastig vergelijken met een Light Edition.
De alternatieven (qua private lease prijs, accu en opties) zijn de Ford explorer Limited Edition, Tesla model Y (alhoewel ik geen fan ben van Musk) of de Skoda Elroq (met een groot optie pakket).
Ik heb al een aantal autovakanties binnen Europa gereden=n met de Kia Niro Executive line, dit is prima bevallen.

Groeten Sjoerd
Houdt er rekening mee dat de Light de versie is met de kleinere accu met 428 km WLTP bereik terwijl de Ford Explorer Limited Edition een extended range heeft en dus 545 km WLTP. Als dat voor je belangrijk is. Verder kan ik van de Kia zeggen dat zelfs de Light als behoorlijk ruim uitgerust is t.o.v. concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Phusebox schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 11:14:
[...]

Met zelf ingebouwde subwoofer moet het volume hier toch wel op 12-15 staan om enigszins fatsoenlijk muziek te kunnen luisteren.

Nou is de radio wel standaard luider dan Android Auto volgens mij.
Net zoals alles dus een redelijk individuele beleving.
Smaak kan je ook niet vergelijken dus de invulling over wat fatsoenlijke muziek is en wat een daarbij fatsoenlijk behorend volume is zal dus ook totaal verschillen.
Maar Android auto gebruik ik idd zelf nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:20
Hallo,

Groeten Sjoerd
Ik had dezelfde auto’s in mijn short list staan (ongeveer), ik heb gereden met een model 3 en aan die knipperlichtknoppen ga ik denk ik niet wennen, tegen de tijd dat ik de nieuwe auto mag ophalen zou het kunnen dat die ook op de y zitten. Van de Ford Explorer vondbik de stoel niet lekker zitten. De Skoda Elroq, moest ik twee optie paketten nemen om de dingen te krijgen die ik minimaal wil hebben en dan was het kwa prijs niet meer aantrekkelijk. Dus voor mij is het een EV6 Air geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:11

The Wizard

Moderator Mobile
Misschien heb ik een memo gemist, maar ik heb nog nooit de laadsnelheid zien staan... Of ik scroll nooit ver genoeg naar beneden :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkxkPtpSvSBuYOLl0cUfL7qwlyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7oAA7WDwZpcb5reuQu2x1MRU.jpg?f=fotoalbum_large

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:29
The Wizard schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 15:59:
Misschien heb ik een memo gemist, maar ik heb nog nooit de laadsnelheid zien staan... Of ik scroll nooit ver genoeg naar beneden :P

[Afbeelding]
Ik heb mijn EV6 MY25 nu 2 weken en zie ook ‘t laadvermogen in de app staan. Dat had ik niet in mijn vorige auto (e-Niro MY20).

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
blb4 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:08:
[...]

Ik heb mijn EV6 MY25 nu 2 weken en zie ook ‘t laadvermogen in de app staan. Dat had ik niet in mijn vorige auto (e-Niro MY20).
Ik heb een pre-facelift MY23, maar vraag me echt af sinds wanneer dit er staat, het viel op ivm de gekleurde laadbalk, dat had ik vorige week nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVrom
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 07-02 20:51
Als ik mij niet vergis, was er ergens vorige week een melding dat de app even onbeschikbaar zou zijn wegens een update. Wellicht zit dit er voor iets tussen?
Net even gekeken in de app-store en er stond inderdaad een update klaar. Was versie 2.1.20. Wordt na update versie 2.1.21.
Straks eens kijken tijdens het opladen of ik verschil merk….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
KVrom schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:57:
Als ik mij niet vergis, was er ergens vorige week een melding dat de app even onbeschikbaar zou zijn wegens een update. Wellicht zit dit er voor iets tussen?
Net even gekeken in de app-store en er stond inderdaad een update klaar. Was versie 2.1.20. Wordt na update versie 2.1.21.
Straks eens kijken tijdens het opladen of ik verschil merk….
Hier idd versie 2.1.21, dus goed mogelijk dat je het straks ziet. Wel een welkome aanvulling. Nu nog manuele batt heating :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KVrom
Wie de update nog niet heeft, zou misschien beter even wachten hiermee. Ik stel vast dat de voertuig instellingen (in gebruikersprofiel) verdwenen zijn😒...
Op mijn iOS tablet heb ik nog de vorige versie staan en daar zitten die wel nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 01:12
blb4 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:08:
[...]

Is er nog wat gedaan met het voorverwarmen van de accu bij de MY25 ? Ik begreep dat dit bij het 1e model nogal een probleem was en enkel werkte tot 20% SoC.

Heeft de MY25 navigatie die rekening houdt met hoogteprofiel ? Zodat de SoC bij aankomst redelijk klopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Harrie van Til

Doe maar blauw

KVrom schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:31:
Wie de update nog niet heeft, zou misschien beter even wachten hiermee. Ik stel vast dat de voertuig instellingen (in gebruikersprofiel) verdwenen zijn😒...
Op mijn iOS tablet heb ik nog de vorige versie staan en daar zitten die wel nog in.
YouTube: Kia Connect 2.1.21 has arrived. So what’s new?

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:09
Klopt als ik het filmpje van onze Engelse vriend zie: https://youtu.be/yWdM2kS-Bwg?si=0CKy-IQveyUTHMJk

Weer een bijzondere move van Kia 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:09
Op het Duitse forum wordt ook heftig gediscussieerd over het verdwijnen van voertuiginstellingen in de Kia connect App. Iemand heeft de vraag gesteld over het waarom aan Kia en kreeg het volgende antwoord:

"vielen Dank für Ihre Anfrage.

Wir haben beschlossen, diese Funktion aufgrund geringer Nutzung zu entfernen. Diese Änderung wurde in unseren aktualisierten Nutzungsbedingungen vom März 2024 aufgeführt, in denen wir ihre Entfernung beschrieben haben.

Wir entschuldigen uns für eventuelle Unannehmlichkeiten, falls Sie ein aktiver Nutzer dieser Funktion waren, und danken Ihnen für Ihr Verständnis."

Met andere woorden: Werd niet veel gebruikt, sorry voor het ongemak en we rekenen op uw begrip......
Daarbij nog vermeldend dat het al in maart in de gebruikersvoorwaarden was aangekondigd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WillemSuper
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:51
Hallo,

Groeten Sjoerd
Ik heb de light edition uit de actie met de grote accu en draadloos je telefoon laden. Voor mij een heerlijke auto met meer opties en functies dan ik gewend was in mijn vorige auto. Enige optie die ik mis het s stoelverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-04 09:06
Hallo,

Groeten Sjoerd
Heb ook de light edition met 170 pk,deze auto is vlot genoeg,trekt ook lekker snel op,zitten wat minder opties op dan de gtline,heb de 58 kw versie wat mij ook goed bevalt,op de reis naar Oostenrijk deze zomer moestbik 4 keer laden,wat lekker vlot ging,ik ben er wel tevreden over,de actieradius is natuurlijk iets minder maar voor die paar lange ritten per jaar voldoet deze versie,en stel dat je 400 km per dag rijdt dan is een kwartiertje bij de snellader de auto weer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:45
WillemSuper schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 23:45:
[...]

Ik heb de light edition uit de actie met de grote accu en draadloos je telefoon laden. Voor mij een heerlijke auto met meer opties en functies dan ik gewend was in mijn vorige auto. Enige optie die ik mis het s stoelverwarming.
Zo te lezen heb je een Light net als ik heb, ik heb alleen de 58 kWh. De Light heeft geen stoelverwarming.
Er is echter ook een Light Edition die wel stoelverwarming (en ook stuurverwarming) heeft. Ik weet het, beetje verwarrend allemaal en Kia had beide uitvoeringen beter een aparte naam kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Wordt een EV6 standaard geleverd met een granny charger? Ik zie het als accessoire staan dus het zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Ik zie inderdaad dat die optie verdwenen is helaas. Ik heb het van de week nog gebruikt om de zomertijd uit te vinken. Bizar eigenlijk dat je handmatig de zomer- en wintertijd in moet stellen door een vinkje in of uit te schakelen.
Je zou tegenwoordig toch mogen verwachten dat de zomer- en wintertijd automatisch aangepast wordt. Het infotainmentsysteem is eigenlijk een veredelde smartphone interface dus als je smartphone het kan, waarom het Kia infotainmentsysteem niet? In principe is het een soort computer, net als je smartphone.
Misschien kan Kia daar nog eens een update voor uitbrengen. ;)
Is dat bij MY25 ook zo dat je zelf de zomer- en wintertijd aan moet passen of hebben ze voor de facelift het gefikst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
wortelsoft schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:39:
Wordt een EV6 standaard geleverd met een granny charger? Ik zie het als accessoire staan dus het zal wel niet.
Nee, wordt niet meegeleverd. Moet je inderdaad los bestellen.
Bij mijn vorige auto, Hyundai Ioniq, zat die er wel standaard bij en heeft mijn vrouw in 5 jaar tijd het 1x gebruikt.
Tegenwoordig heb je steeds meer laadpalen en heb je het niet nodig is mijn ervaring.
Vooral niet omdat ik nu 300 km range heb i.p.v. 200 km. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Nee.
Zat wel nog in onze e-Niro en is nooit uit de verpakking geweest.
De bijgeleverde type 2 is wel drie fase wat 'm stijver en iets meer onhandelbaar maakt dan de 1F laadkabel van de voormalige e-Niro.
Anderzijds kan je er openbaar nu wel tegen 11 kW mee laden ipv 3 of 7 kW.
Daardoor ook nog altijd geen DC rapid charge nodig gehad.

[ Voor 30% gewijzigd door IvoB2 op 31-10-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
Tegenwoordig niet meer idd/helaas. Ik maak er zo af en toe wel gebruik van; bv op camping en heb er dus zelf maar 1 aangeschaft.

[ Voor 16% gewijzigd door blb4 op 31-10-2024 08:55 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
Sonicfreak schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

Bizar eigenlijk dat je handmatig de zomer- en wintertijd in moet stellen door een vinkje in of uit te schakelen.
Je zou tegenwoordig toch mogen verwachten dat de zomer- en wintertijd automatisch aangepast wordt. Het infotainmentsysteem is eigenlijk een veredelde smartphone interface dus als je smartphone het kan, waarom het Kia infotainmentsysteem niet? In principe is het een soort computer, net als je smartphone.
Is dat bij MY25 ook zo dat je zelf de zomer- en wintertijd aan moet passen of hebben ze voor de facelift het gefikst?
Ook in de MY25 mag je dit zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4

[ Voor 100% gewijzigd door blb4 op 31-10-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Ik heb de granny best vaak gebruikt, maar dat was bij mijn ouders die toen in Zuid Frankrijk woonden, waarschijnlijk ga ik hem nu niet meer gebruiken. Nog eens over nadenken of ik zo'n ding koop of niet (in ieder geval niet via de dealer , die prijzen :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 14:59
Sonicfreak schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

Hoe werkt dit i.c.m. gepland voorverwarmen? Is het dan zo dat als de Kia nog op zomertijd staat dat ie dan een uur te laat start met voorverwarmen?

Als dan wel automatisch de juiste tijd wordt aangehouden is het des te vreemder dat je nog een aanpassing moet doen.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Weet iemand of er op de MY25 een manuele preconditionerings knop zit ? en tot welke SoC werkt het preconen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
wortelsoft schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:54:
Ik heb de granny best vaak gebruikt, maar dat was bij mijn ouders die toen in Zuid Frankrijk woonden, waarschijnlijk ga ik hem nu niet meer gebruiken. Nog eens over nadenken of ik zo'n ding koop of niet (in ieder geval niet via de dealer , die prijzen :X )
Prijzen op mp zijn vaak ook nog hoog, eentje nieuw voor €99 aangeschaft met 8/10/13/16A laadstroom standen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
blb4 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:00:
[...]

Prijzen op mp zijn vaak ook nog hoog, eentje nieuw voor €99 aangeschaft met 8/10/13/16A laadstroom standen.
Bij ome Ali staan ze voor ~54 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
mm1987 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:56:
Weet iemand of er op de MY25 een manuele preconditionerings knop zit ? en tot welke SoC werkt het preconen ?
Zit er op, ook in de app / geen idee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpPr8QClsLSkkH8C7P9ISqYb0fk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmoKd7xGpD9NgE6a46W9AiDa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9bTh1iNQSbprylKEV3Vm70HaRc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/boCzt2clmA3phId7WnPaJh9y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j5X3LKJFEK62SzKwFN1B-SvO-o0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRCCSkT2DbGVLH60PN2BRPX0.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 71% gewijzigd door blb4 op 31-10-2024 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Top dankjewel, ik navigeer namelijk nooit naar een snellader, daarom is de manuele optie wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
blb4 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:51:
[...]

Ook in de MY25 mag je dit zelf doen.
Ongelooflijk dat dit anno 2024 nog zo is. Hoe moeilijk kan het zijn voor een autofabrikant om een automatische zomer- wintertijd te programmeren? De auto heeft al internetverbinding voor van alles en nog wat dus in principe kan dit gewoon via internet gepusht worden. Net zoals een Windows pc zijn datum en tijd van internet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Jorco schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

Hoe werkt dit i.c.m. gepland voorverwarmen? Is het dan zo dat als de Kia nog op zomertijd staat dat ie dan een uur te laat start met voorverwarmen?

Als dan wel automatisch de juiste tijd wordt aangehouden is het des te vreemder dat je nog een aanpassing moet doen.
Geen idee eigenlijk, ik gebruik gepland voorverwarmen niet. Ik zet zelf het voorverwarmen aan via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
wortelsoft schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:54:
Waarom heb je de granny weggedaan?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:30
je kan er om vragen bij de dealer of hij er 1 mee wil leveren. die dingen hebben ze wel liggen.
een beetje schappelijke dealer geeft je er 1 mee ( gratis )

is mij wel gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
HansAuutB schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:42:
[...]

Waarom heb je de granny weggedaan?
Die is meegeleverd met mijn E-Niro en is dus eigendom van de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:32
murky123 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:24:
[...]

je kan er om vragen bij de dealer of hij er 1 mee wil leveren. die dingen hebben ze wel liggen.
een beetje schappelijke dealer geeft je er 1 mee ( gratis )

is mij wel gelukt
Ik kreeg alleen de sleutels en tot ziens…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-06 22:59
Zojuist de EV6 ingeleverd. Ruim 48.000km mee gereden in net geen anderhalf jaar (langer op gewacht dan in gereden _O- ). Nu 2 weken op dinosap en dan op de 16e de nieuwe wagen op prik ophalen.

Iedereen nog veel plezier met de EV6 en bedankt voor alle info in dit topic. Zeker in het begin veel aan gehad. _/-\o_

In Aanbod staat mijn Dongar adapter voor een dashcam trouwens.

[ Voor 16% gewijzigd door DaMenaz op 02-11-2024 10:20 ]

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:41
@DaMenaz, wat ga je rijden?

Sterkte de komende twee weken in ieder geval 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casa82
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:10
Ik rijd sinds een week of drie in de EV6. Volg het topic al een tijdje. Auto bevalt uitstekend. Wat ik onderhandig vind is het volgende:

Als ik de auto nader openen de portieren;
Vervolgens open ik de kofferbak en sluit deze weer;
Als ik wil instappen zijn de portieren weer gesloten em moet ik de auto ontgrendelen met de knop op de sleutel.

Is er een instelling waarbij de portieren ontgrendeld blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:28
Weet niet welke versie je hebt, maar openen met gleufje op deurklink? Zie ook Overstag in "Het grote Kia EV6 topic"
Er is volgens mij geen setting om deur open te houden.

[ Voor 16% gewijzigd door jouwheld op 31-10-2024 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
casa82 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:17:
Ik rijd sinds een week of drie in de EV6. Volg het topic al een tijdje. Auto bevalt uitstekend. Wat ik onderhandig vind is het volgende:

Als ik de auto nader openen de portieren;
Vervolgens open ik de kofferbak en sluit deze weer;
Als ik wil instappen zijn de portieren weer gesloten em moet ik de auto ontgrendelen met de knop op de sleutel.

Is er een instelling waarbij de portieren ontgrendeld blijven?
De koffer benaderen vanaf de linker of rechterhoek, dan opent alleen de koffer. Koffer sluiten.
Een van de voorste portieren benaderen en dan ontgrendelen de deurhendels van de portieren.

De portieren kan je ook ontgrendelen via een druk op het gleufje op één van de voorste protieren.
Daar heb je de sleutel niet voor nodig (indien een uitvoering waarbij de portieren ontgrendelen bij naderen voordeuren).

Portieren sluiten alleen terug wanneer je ze eerst ontgrendeld (door bv. de voorportieren kort te benaderen en zo ingesteld) en dan de deur niet opent. Open je een deur dan vergrendelen de portieren daarna niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door IvoB2 op 31-10-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casa82
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:10
Het is een edition advanced (nog voor de facelift). Geen idee welk gleufje jullie bedoelen. Zal het morgen eens proberen bij daglicht. Bedankt voor de snelle reactie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky74
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15-06 18:28
Iemand een idee wanneer in België de ev6 configurator aangepast zal worden voor my2025?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Ik twijfel de overstap te maken van ID7 naar een Ev6 my25.

Heb een paar dingen waar ik over twijfel:

* 12v issues
* ICCU issues
* Laadsnelheid bij temperaturen onder de 10 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-06 21:04
mm1987 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:22:

* 12v issues
* ICCU issues
Bevalt de ID7 niet?

Wel degelijk, misschien wat saai imago, maar dat is toch ook een beste wagen?

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mm1987
Helaas redelijk wat issues met mijn ID7, voornamelijk software bugs en 12 volt issues, er komen ook maar geen updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21-04 09:06
Volgens mij beneden de 20% niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:27

* 12v issues
* ICCU issues
Laadsnelheid onder de 10 graden zal in veel gevallen alsnog sneller zijn dan bij de id7.

Als je je echt zorgen maakt om de 12v kun je een jumpstarter kopen.

Iccu zou in theorie opgelost moeten zijn, alleen moet dit nog blijken uit praktijkervaringen.

Ik hoor de laatste tijd wel minder klachten hier precies...

Check ook even de zetels van de ev6, ik denk dat de massagestoelen van de id7 wel een stuk lekkerder zijn.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-06 18:28

* 12v issues
* ICCU issues
Waarom zou de laadsnelheid een probleem zijn onder de 10 graden? De batterij wordt immers gepreconditioneerd als je naar een snellader navigeert. En bovendien zit er in MY2025 ook een handmatige preconditionerings knop.

Dus alleen als je de auto in de kou weg zet met een lage SoC en vervolgens wilt gaan laden bij de HPC zeg 10 minuten verderop zul je maar lage laadsnelheden krijgen. Dit laatste voorbeeld speelt overigens bij elke EV en is dus niet specifiek EV6. Bij de EV6 is dit trouwens minder erg als bv bij Tesla waar de laadsnelheden beduidend lager liggen als de batterij erg koud is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-06 21:04
mm1987 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 23:32:
Helaas redelijk wat issues met mijn ID7, voornamelijk software bugs en 12 volt issues, er komen ook maar geen updates...
Ah ok. Ja VW en software blijft een dingetje.

Op zich heeft Kia de software wel redelijk voor elkaar.
Ook de bediening via de app is ok.

Een grote tekortkoming, nog steeds, vind ik zelf dat voor scheduled voorverwarmen (met dit weer nuttig) alleen kan als de Kia aan stekker hangt. Dit is bij mij 's ochtends bijna nooit en dus moet ik op tijd 's ochtends dit handmatig starten via de app.

Maar goed, dat is klein leed.

Wat betreft de 12V + ICCU issues zijn er inderdaad wel wat issues.

Kia geeft aan dat 1%( https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2024/RCLRPT-24V200-2390.PDF) last heeft van ICCU issue. Altijd te veel natuurlijk, maar te overzien misschien.

De 12V issues lijken mij alleen problematisch bij te veel onbedoeld belasten van de accu. Bv igv vaak langslopen met sleutel in de zak + auto openen/sluiten van de EV6. Of vaak contact met auto zoeken via app.
Zelf belast ik mijn 12V al 28mnd met een dashcam inclusief parkeermodus + sinds 1 jaar een active sub woofer.
En ja op dit moment ondervind ik zelf wat 12V problemen. Ik kijk het nog een weekje aan (wordt nu wat kouder ook) en evt vervang ik de accu. Dan is de levensduur weliswaar wat kort misschien, maar voor mijn situatie redelijk verklaarbaar.
Jumpstarter heb ik paraat.

Lage laadsnelheid bij koude temp. Tja, dit is onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Preconditioning zou iets moeten helpen.
Maar eigen ervaring ontbreekt enigszins. Zelf kan ik thuisladen en sta zelden bij DC lader.

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Sonicfreak schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:34:
[...]
Ongelooflijk dat dit anno 2024 nog zo is. Hoe moeilijk kan het zijn voor een autofabrikant om een automatische zomer- wintertijd te programmeren? De auto heeft al internetverbinding voor van alles en nog wat dus in principe kan dit gewoon via internet gepusht worden. Net zoals een Windows pc zijn datum en tijd van internet haalt.
En vergeet ook niet te switchen tussen zomer- en wintertijd voor elk profiel.
Het wijzigen van de klokinstelling is alleen van toepassing op het profiel waarin je je op dat ogenblik bevindt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wakkie
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
IvoB2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:06:
[...]

En vergeet ook niet te switchen tussen zomer- en wintertijd voor elk profiel.
Het wijzigen van de klokinstelling is alleen van toepassing op het profiel waarin je je op dat ogenblik bevindt. :)
Dat klopt. Mijn partner verbaasde zich erover dat het bij mij wel op de goede tijd stond en bij haar niet. Gezegd dat ze dat zelf moet wijzigen op haar profiel. Heel vreemde gang van zaken, waarom moet dat per profiel gewijzigd worden? Bij mijn vorige auto ging de omschakeling automatisch ongeacht profiel.

EV6 77.4kWh GT-Line RWD Snow White Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Voor het geval jij en je partner in een verschillende tijdzone leven? :+

Bij mijn vorige auto moest ik dat ook telkens handmatig wijzigen (maar dat was een Kia), bij de auto daarvoor ook nog (dat was een Hyundai) en daarvoor (een Opel MY2011) ging het automatisch. :)

Maar, dankzij dit forum, kom ik er na pas achter dat dit niet via het men moet maar ook gewoon kan door op de klok te tikken. |:( 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door IvoB2 op 01-11-2024 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 08:58

* 12v issues
* ICCU issues
Iccu zou geen issue meer moeten zijn. Laadsnelheid is geen issue. Als ik je verhaal zo hoor heb je nu ook een hoop gedoe, dus slechter zal het niet worden 😇
De EV 6 is een onderscheidende auto, alleen al om die reden zou je he, moeten nemen.

De grootste makke van een EV6?
Het climate controle systeem.
Dat kan echt veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
macfocus schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:01:
[...]

De grootste makke van een EV6?
Het climate controle systeem.
Dat kan echt veel beter
Ik heb hem nu continue op 22 graden staan en moet zeggen dat de climate control nu een stuk stabieler is zonder de irritante koude luchtstromen. Maar de echte test moet nog komen als de buitentemp < 5 graden is en bij een langere rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:01
The Wizard schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:05:
[...]

Ik heb hem nu continue op 22 graden staan en moet zeggen dat de climate control nu een stuk stabieler is zonder de irritante koude luchtstromen. Maar de echte test moet nog komen als de buitentemp < 5 graden is en bij een langere rit.
Same here. 22 graden is echt een prima tempratuur!

--

Overigens liggen de winterbanden er ook onder nu. Pirelli Winter Scorpions, eerste indruk is prima. Redelijk stil en voldoende grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Fiorano schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:57:
[...]

--

Overigens liggen de winterbanden er ook onder nu. Pirelli Winter Scorpions, eerste indruk is prima. Redelijk stil en voldoende grip.
Hier ook de winterbanden eronder laten leggen. Verbruik ligt ongeveer 1 kWh/100 km hoger bij mij, ervaring van afgelopen winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-06 18:27
Fiorano schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:57:
[...]

--

Hier ook altijd 22 graden maar na 1 uur toch koude lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjas
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:23
De Ideale Man schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:11:
[...]

Hier ook altijd 22 graden maar na 1 uur toch koude lucht.
Dat herken ik ook. Na 100 km, wordt het vanwege de koude lucht echt onaangenaam in de auto. Wat je daarna ook probeert met bediening van de verwarming, de koude luchtstroom blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Airco/automodus uitschakelen en uitsluitend verwarmen op de weerstandheater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50
The Wizard schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 12:05:
[...]

Bij mij doet ie nu helemaal niks op 22 graden. Nou ja niks, energie verbruiken als de neten dat doet ie wel.

Zonder stoel- en stuurverwarming had ik de auto om deze reden al lang weggedaan.

Ik ben normaal iemand die altijd aanbied om te rijden als we met vrienden ergens heen gaan maar van november tot april schaam ik me om iemand mee te nemen. Vrieskist.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2024 17:53 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
IvoB2 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:30:
Airco/automodus uitschakelen en uitsluitend verwarmen op de weerstandheater.
Dat is ook een optie. Dan haal je de 100 km niet. :+

Geintje he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KVrom
Kan iemand mij helpen bij het volgende? Bij het instellen van TA (verkeersinfo) staat aangegeven dat deze informatie wordt weergegeven op een vooraf ingesteld geluidsniveau. Weet iemand of en hoe je dit zelf kan instellen? Voor mij staat dit immers steeds te hard. Ik ben het nu al wat gewoon, maar passagiers schrikken zich steeds een bult. Als er informatie wordt uitgezonden kan je het volume wel manueel aanpassen, maar dit moet blijkbaar telkens opnieuw gebeuren. In de handleiding vind ik hierover nergens iets vermeld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjas
KVrom schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:54:
Kan iemand mij helpen bij het volgende? Bij het instellen van TA (verkeersinfo) staat aangegeven dat deze informatie wordt weergegeven op een vooraf ingesteld geluidsniveau. Weet iemand of en hoe je dit zelf kan instellen? Voor mij staat dit immers steeds te hard. Ik ben het nu al wat gewoon, maar passagiers schrikken zich steeds een bult. Als er informatie wordt uitgezonden kan je het volume wel manueel aanpassen, maar dit moet blijkbaar telkens opnieuw gebeuren. In de handleiding vind ik hierover nergens iets vermeld…
Is als het goed is, in te stellen op scherm in het navigatiemenu via het luidspreker icoontje. Bij mij stond deze op 15. Nu op 10 gezet. Is nu een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:39
Gisteren mijn EV6 opgehaald. Heerlijke auto. Maar de hud is op zijn zachtst gezegd nogal matig, d.w.z. dubbele symbolen en tekst. Dat is nogal vermoeiend. IK heb wat gegoogeld en meer mensen hebben er last van. Ik heb de stoel lager gezet en de hud instellingen wat getweakt. Het is wat beter maar verre van scherp. In de handleiding van Kia staat dat auto's met een hud een speciale voorruit vereisen omdat je anders dubbel kun zien.

Zouden ze so simpel zijn geweest om de verkeerde voorruit in mijn auto te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVrom
Elhovo schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:24:
Gisteren mijn EV6 opgehaald. Heerlijke auto. Maar de hud is op zijn zachtst gezegd nogal matig, d.w.z. dubbele symbolen en tekst. Dat is nogal vermoeiend. IK heb wat gegoogeld en meer mensen hebben er last van. Ik heb de stoel lager gezet en de hud instellingen wat getweakt. Het is wat beter maar verre van scherp. In de handleiding van Kia staat dat auto's met een hud een speciale voorruit vereisen omdat je anders dubbel kun zien.

Zouden ze so simpel zijn geweest om de verkeerde voorruit in mijn auto te zetten?
Dat lijkt mij niet normaal…. Ik zou de HUD niet meer kunnen missen. Is bij mij haarscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVrom
Mjas schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:32:
[...]

Is als het goed is, in te stellen op scherm in het navigatiemenu via het luidspreker icoontje. Bij mij stond deze op 15. Nu op 10 gezet. Is nu een stuk beter.
Dank 🙏.
Ik zal het morgen eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVrom
Gisteren mijn EV6 opgehaald. Heerlijke auto. Maar de hud is op zijn zachtst gezegd nogal matig, d.w.z. dubbele symbolen en tekst.
Zou het kunnen dat de spiegel voor projectie (uitsparing in dashboard) vuil, bestoft of aangeslagen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
Mjas schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:24:
[...]

Dat herken ik ook. Na 100 km, wordt het vanwege de koude lucht echt onaangenaam in de auto. Wat je daarna ook probeert met bediening van de verwarming, de koude luchtstroom blijft.
Ik geloof dat ik dit vandaag in mijn MY25 ook gehad heb, niet na 100km maar na ongeveer 1 uur. Zondag 2 x rit van 125km voor de boeg, zal er beter op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15-06 19:35
KVrom schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:54:
Terwijl TA wordt vermeld kan je de geluid lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Geen idee over je voorruit maar hier geen probleem met de HUD.
Staat hier altijd op de laagste stand van helderheid. Zoniet geeft het teveel licht en afleiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-06 22:17
Phusebox schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:46:
[...]

Bij mij doet ie nu helemaal niks op 22 graden. Nou ja niks, energie verbruiken als de neten dat doet ie wel.

Zonder stoel- en stuurverwarming had ik de auto om deze reden al lang weggedaan.

Ik ben normaal iemand die altijd aanbied om te rijden als we met vrienden ergens heen gaan maar van november tot april schaam ik me om iemand mee te nemen. Vrieskist.
Het is toch raar dat ik en vele andere dit niet hebben. Heerlijk warm, soms zelfs raampje iets open.
Ga naar de garage en haal de auto niet op totdat ze het gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
grotegok schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:32:
[...]

Het is toch raar dat ik en vele andere dit niet hebben. Heerlijk warm, soms zelfs raampje iets open.
Ga naar de garage en haal de auto niet op totdat ze het gemaakt hebben.
Al drie keer gecontroleerd en enige dat ze zeggen is "alles werkt zoals het hoort" en "ja de climate control in de EV6 is helaas niet al te best".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macfocus
op het gevaar af een oeverloze discussie te starten.
Welke bandenspanning op 19"?
Zomerbanden stonden op 2,5 volgens de auto (min of meer dan) en de winterbanden op 2.8/2.9/3.0
Lijkt me wat hard. Over de verschillen gaan we het maar even niet hebben.
Aangezien RA altijd 0,2 meer aangeeft als de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjas
Phusebox schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:34:
[...]

Al drie keer gecontroleerd en enige dat ze zeggen is "alles werkt zoals het hoort" en "ja de climate control in de EV6 is helaas niet al te best".
Bij mij ook al een aantal keren gecontroleerd. Is niets aan te doen. Kwestie van geluk of pech hebben. Ik doe de roosters dan maar dicht, als het weer zover is. Dikke jas aan en koude voeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
macfocus schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:56:
op het gevaar af een oeverloze discussie te starten.
Welke bandenspanning op 19"?
Zomerbanden stonden op 2,5 volgens de auto (min of meer dan) en de winterbanden op 2.8/2.9/3.0
Lijkt me wat hard. Over de verschillen gaan we het maar even niet hebben.
Aangezien RA altijd 0,2 meer aangeeft als de anderen.
In de deur staan de adviesdrukken, afhankelijk van de belasting. Ik heb ze altijd 0,1 hoger staan dan advies druk. Garages/bandenboeren gooien er vaak 3.0 in, dan stuitert de auto over de weg, totaal niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
KVrom schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:40:
[...]

Zou het kunnen dat de spiegel voor projectie (uitsparing in dashboard) vuil, bestoft of aangeslagen is?
Ik zal 's kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elhovo
Phusebox schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:46:
[...]

Energie verbruiken zonder warmte te genereren? Dat is in tegenspraak met de wetten van de natuur: er wordt geen energie gemaakt en er gaat geen energie verloren.

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat er een of andere klep niet open of sluit en de warmte elders heen gaat.

Heb mijn EV6 nu welgeteld 3 dagen en moet zeggen dat ik nog geen klachten heb over het klimaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Elhovo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:15:
[...]

Energie verbruiken zonder warmte te genereren? Dat is in tegenspraak met de wetten van de natuur: er wordt geen energie gemaakt en er gaat geen energie verloren.

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat er een of andere klep niet open of sluit en de warmte elders heen gaat.

Heb mijn EV6 nu welgeteld 3 dagen en moet zeggen dat ik nog geen klachten heb over het klimaatbeheer.
Ik weet niet wat het ding doet maar met Heat aan stijgt het verbruik 40 tot 50 procent, maar warm worden in de auto doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online

* 12v issues
* ICCU issues
Ik zou me ook zorgen maken over comfort, echt een stap terug imo, heb je er al in gereden?
(of de facelift moet beter rijden dan de oude, maar daar heb ik niks over gelezen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
The Wizard schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:18:
[...]

In de deur staan de adviesdrukken, afhankelijk van de belasting. Ik heb ze altijd 0,1 hoger staan dan advies druk. Garages/bandenboeren gooien er vaak 3.0 in, dan stuitert de auto over de weg, totaal niet prettig.
Dat had ik zelf ook kunnen bedenken....
Maar dat deed ik niet , dus dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elhovo
Phusebox schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:20:
[...]

Ik weet niet wat het ding doet maar met Heat aan stijgt het verbruik 40 tot 50 procent, maar warm worden in de auto doet het niet.
Het verbruikt stijgt 40%. Dat is wel veel. Een PTC heater verbruikt max 6 kW en dan moet het wel verrekt koud zijn,

Andere dealer zoeken. Want als je verhaal klopt, is er echt wel iets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Zonder heater heeft Phusebox zijn EV maar een gemiddeld verbruik van 12 kWh/100 km.
Gezien zijn heater niet het interieur verwarmt maar iets totaal anders blijft de heater dus max. vermogen leveren zolang de heater opstaat. Dan klopt zijn verhaal uiteraard wel.

Ter info: Hier verwarmt de heater wel het interieur van de EV6 en dat doet bij een buitentemp. van 10°C de range dan met een 8% afnemen (er rekening mee houdend dat na de eerste km's de heater dan al overschakelt naar de WP).

Bij een EV die zoveel issues heeft dan deze van Phusebox zal overstappen naar een andere dealer niet meer helpen. Dan kan je beter van EV veranderen. Bv. naar een ID7 (zolang VAG nog overeind blijft).
Of terug overschakelen naar een goedkope ICE. :+

[ Voor 50% gewijzigd door IvoB2 op 03-11-2024 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Elhovo schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:22:
[...]

Het verbruikt stijgt 40%. Dat is wel veel. Een PTC heater verbruikt max 6 kW en dan moet het wel verrekt koud zijn,

Andere dealer zoeken. Want als je verhaal klopt, is er echt wel iets aan de hand.
Als de heater aan staat is mijn verbruik rond de 24 kWh, zonder rond de 17 in deze tijd van het jaar.

Lijkt er dus op dat ie continue die 6 kW verbruikt, maar de warmte waarschijnlijk in de buitenlucht verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
IvoB2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 08:11:
Zonder heater heeft Phusebox zijn EV maar een gemiddeld verbruik van 12 kWh/100 km.
Gezien zijn heater niet het interieur verwarmt maar iets totaal anders blijft de heater dus max. vermogen leveren zolang de heater opstaat. Dan klopt zijn verhaal uiteraard wel.

Ter info: Hier verwarmt de heater wel het interieur van de EV6 en dat doet bij een buitentemp. van 10°C de range dan met een 8% afnemen (er rekening mee houdend dat na de eerste km's de heater dan al overschakelt naar de WP).

Bij een EV die zoveel issues heeft dan deze van Phusebox zal overstappen naar een andere dealer niet meer helpen. Dan kan je beter van EV veranderen. Bv. naar een ID7 (zolang VAG nog overeind blijft).
Of terug overschakelen naar een goedkope ICE. :+
Dankzij de overheid zit ik gevangen in deze EV... Verkopen is geen optie omdat niemand meer een EV wil, inruilen idem. Dus het wordt nog minimaal 5 jaar kou lijden in de winter en met een afname van 10% bereik per jaar alleen nog korte ritjes tegen het eind.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IvoB2
Ik heb een vermoeden dat je eerder in je eigen negatieve narratief gevangen zit. :-(

Tot daar aan toe maar blijkbaar moeten we met zijn allen de volgende vijf jaar die klaagzangen onafgebroken blijven aanhoren?

Man, wanneer het niet aan jezelf ligt dan heb je gewoon een uitzonderlijk slecht exemplaar te pakken gekregen dat zowat alle issues opstapelt die er in een EV te vinden zijn.
Doe er dan wat aan ipv je in zelfmedelijden te blijven wentelen.
Jij koos die auto, niet de overheid.
Af en toe moet je even slikken, je verlies nemen en gewoon terug verder gaan op een ander pad.

[ Voor 78% gewijzigd door IvoB2 op 03-11-2024 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 16:03
Phusebox schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:37:
[...]

een afname van 10% bereik per jaar alleen nog korte ritjes tegen het eind.
Dat wordt dicht bij huis blijven

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58

Reacher

oldschool

IvoB2 schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:50:
Ik heb een vermoeden dat je eerder in je eigen negatieve narratief gevangen zit. :-(

Tot daar aan toe maar blijkbaar moeten we met zijn allen de volgende vijf jaar die klaagzangen onafgebroken blijven aanhoren?

Man, wanneer het niet aan jezelf ligt dan heb je gewoon een uitzonderlijk slecht exemplaar te pakken gekregen dat zowat alle issues opstapelt die er in een EV te vinden zijn.
Doe er dan wat aan ipv je in zelfmedelijden te blijven wentelen.
Jij koos die auto, niet de overheid.
Af en toe moet je even slikken, je verlies nemen en gewoon terug verder gaan op een ander pad.
Dat. Het calimero gedrag druipt er vanaf.

Veranderende omstandigheden. Fact of life. Pas je aan.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 21:56
De EV6 staat op nummer 1 op mijn shortlist (lease). Maar wat ik hier allemaal lees (ICCU, 12V, airco etc) doet me toch wel twijfelen nu..
Zijn dit uitzonderingen of is er echt iets aan de hand met de EV6?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:33
Edje040 schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:01:
De EV6 staat op nummer 1 op mijn shortlist (lease). Maar wat ik hier allemaal lees (ICCU, 12V, airco etc) doet me toch wel twijfelen nu..
Negatieve zaken hoor je sneller op het forum.
Heb ook een lease sinds maart en vind het een heerlijke auto, mijn beste lease tot nu toe
Geen problemen mee gehad.
De airco doet het ook goed het is alleen even proberen welke settings voor jou prettig zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:41
@Edje040, same here. Al 6 maanden de EV6 en geen klachten hier. Gem verbruik van 13.8KwH/100km over zo'n 14k km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Phusebox schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:36:
[...]

Als de heater aan staat is mijn verbruik rond de 24 kWh, zonder rond de 17 in deze tijd van het jaar.

Lijkt er dus op dat ie continue die 6 kW verbruikt, maar de warmte waarschijnlijk in de buitenlucht verdwijnt.
Met deze info moet een garage (ander dan dealer?) het probleem toch kunnen vinden en verhelpen.
Foute aansturing kleppen?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58

Reacher

oldschool

Ik heb een ev6 van de eerste levering. In het begin wat issues gehad die iedereen wel in meer of mindere vormen heeft gehad.

Maar na een software update nooit meer problemen gehad. Vorige week nog een rondje Nederland moeten doen, geen problemen whatsoever. Ik zet de climat control op 22, stel de navi in, muziekje aan en kom overal zonder problemen. Met regelmaat haal ik 450 - 500 km met een enkele charge.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mjas
Qua rijden is het een geweldige auto. Qua efficiency ook prima. Verwarming in de koudste maanden van het jaar is wel een dingetje. Maar blijkbaar ook niet bij iedere auto. Er gaan wel eens wat dingen stuk, maar wordt tot op heden keurig opgelost binnen de garantie. Hou wel rekening met een grote draaicirkel, dat is nog wel eens lastig met parkeren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 16:03
Ik herken geen van de klachten. 85k gereden sinds dec '21.
ICCU is een probleem voor 1% van de KIA' s maar in dit forum is het een veelvoorkomend probleem.
Omdat men makkelijker klaagt?
Omdat je hier de tech-savvy mensen vindt die dit sneller herkennen/benoemen?
Omdat we een Phusebox hebben bij wie zelfs de sigaretten aansteker de verkeerde temperatuur heeft? 🤭
Omdat je hier de mensen vindt die intensief met hun auto bezig zijn?
Omdat je alleen de mensen met problemen hoort?

(On a side-note: mijn stuur deed het fantastisch vandaag)

Zeg het maar. De groep hier is in ieder geval niet representatief voor alle EV6-rijders.
Mijn 2ct en die van 3 forum-loze vrienden met dezelfde auto: prima auto, rijdt heerlijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 21:56
Dank. Weer wat gerustgesteld;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:15
Nou, na 3 jaar en 120k km heb ik dan ook mijn ICCU defect. :+

Melding via de app Alarm Cannot start charging. Unexpected vehicle status. Na het aansluiten op de ac laadpaal. Vervolgens via obd P0D5C en P1E13 te pakken.

DC laden werkt gelukkig nog wel. Zo maar eens even de dealer alvast mailen en morgenochtend direct bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Mjas schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:41:
[...]
Hou wel rekening met een grote draaicirkel, dat is nog wel eens lastig met parkeren.
Dat en de lak.
Blij dat ik er zelf geen 5 tot 6 jaar mee moet doen want dat overleeft de lak niet.
De "draaicirkel" is grotendeels op te vangen met de 360° camera (waar ik zelf vind dat dit - gezien de draaicirkel - bij de EV6 bijna een noodzaak is).
Pagina: 1 ... 397 ... 436 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic