Ah ok. Ja VW en software blijft een dingetje.
Op zich heeft Kia de software wel redelijk voor elkaar.
Ook de bediening via de app is ok.
Een grote tekortkoming, nog steeds, vind ik zelf dat voor scheduled voorverwarmen (met dit weer nuttig) alleen kan als de Kia aan stekker hangt. Dit is bij mij 's ochtends bijna nooit en dus moet ik op tijd 's ochtends dit handmatig starten via de app.
Maar goed, dat is klein leed.
Wat betreft de 12V + ICCU issues zijn er inderdaad wel wat issues.
Kia geeft aan dat 1%(
https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2024/RCLRPT-24V200-2390.PDF) last heeft van ICCU issue. Altijd te veel natuurlijk, maar te overzien misschien.
De 12V issues lijken mij alleen problematisch bij te veel onbedoeld belasten van de accu. Bv igv vaak langslopen met sleutel in de zak + auto openen/sluiten van de EV6. Of vaak contact met auto zoeken via app.
Zelf belast ik mijn 12V al 28mnd met een dashcam inclusief parkeermodus + sinds 1 jaar een active sub woofer.
En ja op dit moment ondervind ik zelf wat 12V problemen. Ik kijk het nog een weekje aan (wordt nu wat kouder ook) en evt vervang ik de accu. Dan is de levensduur weliswaar wat kort misschien, maar voor mijn situatie redelijk verklaarbaar.
Jumpstarter heb ik paraat.
Lage laadsnelheid bij koude temp. Tja, dit is onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Preconditioning zou iets moeten helpen.
Maar eigen ervaring ontbreekt enigszins. Zelf kan ik thuisladen en sta zelden bij DC lader.
Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025