Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Met alle tellerstanden (hier een keurige 21.1 met 70k kilometers): is het al iemand opgevallen dat de tijd bij Totale Informatie niet verder kan dan 999:99 ? Ik dacht de 1000 uur aan te tikken maar ho maar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

r0el schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:07:
Met alle tellerstanden (hier een keurige 21.1 met 70k kilometers): is het al iemand opgevallen dat de tijd bij Totale Informatie niet verder kan dan 999:99 ? Ik dacht de 1000 uur aan te tikken maar ho maar..
Ja had ik ook. Ik dacht eerste goede timing. Snel foto maken, maar staat nog steeds op die tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
In de ED1000 test was er ook een EV6 aanwezig.
Deze deed het, mijn mening, zeker niet slecht.
Op één dag 1000 km met een gemiddeld verbruik van 16,6 kWh/100 km en een reistijd van 12:35 uur en 3 snellaadstops.

YouTube: ED1000 2024: 18 Teams, 18.000 km an einem Tag - Wir schauen auf die ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:31
izzet3838 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:57:

Rijden jullie met je rechtervoet? :D
sorry ik snap em niet zo ( excuus ) :D maar met welke voet rij jij dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:47
Xoliul schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:02:
Wij zijn vanaf morgen ons VW ID4 kwijt (bedrijfswagen, andere job zonder auto).
Ik vond het wel een ok auto kwa rijden en afwerking, maar app, multimedia en connectiviteit was maar triestig.
Nu denken we aan een tweedehands EV6, budget 30-35k. Daarvoor vind je er wel soms van 2 jaar oud met tot 70k km.
Doet die het beter op de vlakken waar de ID4 me stoorde?
Die zijn wel allemaal RWD, ga ik me dat beklagen? 200pk op 2ton is vergelijkbaar met ID4, mij ok.

Verder vraag ik me af hoe het zit met de .. "openheid" van Kia? Ik pruts graag aan dingen, kleine aanpassingen, zelf repareren, dat zou met een eigen wagen wel weer gaan. Ik weet dat Tesla daar een soort van Apple mentaliteit heeft dus dat liever niet, en ik las al over hoe sommige andere Kia modellen (Kona, ioniq?) er veel mogelijk is met gehackte firmware, maar het is moelijk info te vinden over de EV6.
Alles is zelf te reparen natuurlijk tot een bepaalde hoogte. Enkel je hebt natuurlijk 7 (max 150k km) jaar garantie als netjes je onderhoud doet en gedaan is. Mijn ervaring is dat garantie netjes word opgepakt bij de dealer waar wij zitten. Auto is daar zelfs niet eens gekocht maar wel in onderhoud op dit moment.
Ik weet niet wat gehackte firmware updates kunnen doen met je garantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

The Wizard schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:10:
[...]

Het is juist niet complex. Of verwarmen of koelen. Tis gewoon een achterlijk systeem, vooral tussen de 12 en 17 graden buiten temp. Na verwarmen gelijk de AC aan ipv de buitenlucht te gebruiken. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn? In onze Megane Electric nooit problemen, als de buitenlucht koel genoeg is om te koelen wordt dat gebruikt ipv de AC, snap niet dat Kia zoiets simpels niet kan programmeren in de Climate Control. Als het straks weer onder de 10 graden komt is het probleem niet aanwezig aangezien hij dan continue door moet verwarmen, idem boven de 17/18 graden, dan moet ie blijven koelen, maar daar tussen in... En laat dat nou een temperatuur range zijn die wij in NL best lang hebben.
Vanmorgen voor het eerst de verwarming aan gehad tijdens het rijden (meestal verwarm ik voor vertrek de auto op en that's it). Ik snap nu wel wat je bedoelt. Als hij op Auto staat, is het óf verwarmen, óf actief koelen. En actief koelen is met 6 graden buiten echt totaal overbodig, maar als je graag standje Auto wil, dan ontkom je er niet aan. Kost gewoon 5-10% bereik, terwijl dat totaal niet nodig zou zijn als Kia het zo zou programmeren dat er rekening gehouden wordt met de buitentemperatuur.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
murky123 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:54:
[...]
sorry ik snap em niet zo ( excuus ) :D maar met welke voet rij jij dan ?
Hij bedoelt waarschijnlijk met een "zwaardere" rechtervoet? :)
Wanneer je echt wil heb je de rechtervoet alleen nodig om vanuit eerste stilstand het voertuig in beweging te krijgen. Van dan af moet het niet meer met de voet maar met een combinatie van de linkerduim (bedienen ACC) en de vingers van de twee handen (bedienen stuurshifters). :m
Maar je kan, wat je zelf wil, uiteraard ook altijd de rechtervoet gebruiken voor het pluspedaal en de linkervoet voor het minpedaal.

[ Voor 22% gewijzigd door IvoB2 op 04-10-2024 10:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Final_Aeon
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11:39
Gisteren 11 maanden oud - 21.000km - 20,5 verbruik.

Putje winter 2023 begonnen en altijd gereden als een ICE auto, dus eerste weken zat ik rond de 23.
Ik verwacht tegen 21,5-22 te zitten na de winter.

Alle dagen minstens 50 snelweg km's (woon-werk). Waar mogelijk cruise op 142.
Woensdag 360km gereden met 9% over, dus in goede omstandigheden (droog 15-20°) haal zelfs ik de 400km.

Rijbeleving primeert voor mij t.o.v. zuinigheid, maar ieder zijn ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• murky123
IvoB2 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:34:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk met een "zwaardere" rechtervoet? :)
Wanneer je echt wil heb je de rechtervoet alleen nodig om vanuit eerste stilstand het voertuig in beweging te krijgen. Van dan af moet het niet meer met de voet maar met een combinatie van de linkerduim (bedienen ACC) en de vingers van de twee handen (bedienen stuurshifters). :m
Maar je kan, wat je zelf wil, uiteraard ook altijd de rechtervoet gebruiken voor het pluspedaal en de linkervoet voor het minpedaal.
ik doe alles met rechtervoet. voor ik instap schroef ik mijn linkerbeen+voet los en leg ik in de kofferbak .
heb maar 1 voet nodig

I-pedal baby _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:30
murky123 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:30:
[...]

ik doe alles met rechtervoet. voor ik instap schroef ik mijn linkerbeen+voet los en leg ik in de kofferbak .
heb maar 1 voet nodig

I-pedal baby _/-\o_
Mag hopen dat je zonder i-Pedal ook alles met rechts doet. Of rem je met links?

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 10:29
Leuk om een keer te proberen remmen en gas geven met linkervoet, wel op een afgelegen terrein doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
DaMenaz schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:37:
[...]

Mag hopen dat je zonder i-Pedal ook alles met rechts doet. Of rem je met links?
remmen? wat is dat? ik verminder vaart middels het gaspedaal gedoseerd los te laten ( i-pedal ) sta ik stil dan laat ik mijn rechtervoet van het gaspedaal af en de wagen blijft gewoon stil staan , ook onder helling en zonder de functie autohold.

ik kan prima zonder rempedaal leven, wil het best wegslijpen met een slijptol, maar voor abrupte remacties is het soms nodig.

in druk verkeer kijk ik ook nooit naar de wagen direct voor mij, nee, ik kijk door de ramen van die wagen heen naar de auto die daarvoor nog rijd of zelfs nog 1 verder, zodat je altijd weet wat er gaat gebeuren.
zie ik 4 wagens verderop de remlichten aangaan, dan gaat mijn voet op het gaspedaal al lichtjes omhoog , enzv enzv.

[ Voor 34% gewijzigd door murky123 op 04-10-2024 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murky123
als I-pedal nou eens gewoon ingeschakeld blijft bij uit en aanzetten van de auto dan kunnen er voor mij een aantal dingen van de wagen af.

flippers achter het stuur, weg ermee
rempedaal, who needs it?
auto hold functie . wat is dat?

maar je hebt ook wispelturige medeweggebruikers die toch iets minder anticiperend rijden en dan heb je wel eens e.e.a. nodig wat je normaal niet gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik struikelde over de nieuwe Renault Embleme-concept. Die hebben qua basisvorm goed naar de EV6 gekeken zeg.

Afbeeldingslocatie: https://assets.autoweek.nl/m/2v1t11fac9ndca_1200.jpg

Best een mooie kar.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Zowat iedereen in het dagdagelijkse verkeer.
Ik zou geen noodstop/plots remmaneuver willen uitvoeren alleen op basis van regeneratie.

En tot nader order worden elektrische voertuigen, zo ook de EV6, ontworpen voor gebruik in dagelijkse omstandigheden op de openbare weg waarbij men rekening houdt met alle andere weggebruikers.

Dat zijn de normale omstandigheden op de openbare weg.
In de praktijk dus totaal iets anders dan het wensdenken over een niet te bereiken uitzonderlijke toestand waaraan men denkt zelf boven te staan.
Auto's worden tot nader order nog altijd bestuurd door mensen.

En zowat iedere mens, op de spreekwoordelijke uitzonderingen na, is al eens even verstrooid, schat een situatie al eens verkeerd in, wordt verrast door het gedrag van een ander,...... waardoor een rempedaal
dat vooralsnog remmen bediend een cruciaal onderdeel blijft van om het even welk gemotoriseerd voertuig.

Soit, u een proefrit doen met de EV3 (maar dat is voor een ander topic).

[ Voor 43% gewijzigd door IvoB2 op 04-10-2024 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murky123
IvoB2 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:17:
[...]

Zowat iedereen in het dagdagelijkse verkeer.
Ik zou geen noodstop/plots remmaneuver willen uitvoeren alleen op basis van regeneratie.

En tot nader order worden elektrische voertuigen, zo ook de EV6, ontworpen voor gebruik in dagelijkse omstandigheden op de openbare weg waarbij men rekening houdt met alle andere weggebruikers.
maak ik noodstops op basis van regeneratie? of schrijf ik dat ik het rempedaal gebruik voor abrupte remacties?

beste Ivo probeer eens te lezen met een beetje gevoel voor humor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ik durf grif toe te geven dat ik een rempedaal in een auto wel nog nodig heb.
Ik behoor dus tot de groep die je rechtstreeks aansprak.

Maar ieder zijn uitgangspunten.
Ik heb even met de I-pedal functie geëxperimenteerd in de EV6 maar op gevoel en op basis van metingen is het niet mijn ding.
Persoonlijk gebruik ik die functie dus nooit meer.
Het is minder zuinig met energie dan de auto LVL3 functie (toch op basis van mijn rijgedrag) en wat nog belangrijker is dat I-pedal veel te abrupt werkt. Met de flippers kan ik naargelang de omstandigheden verschuiven tussen remniveau's en dit van coasten tot sterk afremmen en - ook zonder I-pedal - precies tot stilstand komen waar ik dat wil. Met de linker flipper kan je ook afremmen tot stilstand en bij lostaten gaat de EV6 dan ook niet kruipen.

Van mij mogen dus alle voorziene functies behouden blijven zodat iedere bestuurder de keuze heeft wat hij wil gebruiken of niet wil gebruiken. Het is niet omdat een functie voorzien is dat je er ook (telkens) gebruik van moet maken.
Meer keuze laat meer opties open.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaMenaz
Ik las net de nieuwsbrief van KIA met als thema rijden in de regen/herfst.

Daarin deze poll:

Wat vind jij de grootste uitdaging bij rijden in de herfst?
A Het slechte zicht door de laagstaande zon
B Minder zicht op de weg door regen
C Minder grip op de weg door regen
D Slechter zicht door dat het langer donker is

Helaas ontbreekt keuze E: de baggerslechte koplampen van de EV6.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:51
Final_Aeon schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:58:
Gisteren 11 maanden oud - 21.000km - 20,5 verbruik.

Putje winter 2023 begonnen en altijd gereden als een ICE auto, dus eerste weken zat ik rond de 23.
Ik verwacht tegen 21,5-22 te zitten na de winter.

Alle dagen minstens 50 snelweg km's (woon-werk). Waar mogelijk cruise op 142.
Woensdag 360km gereden met 9% over, dus in goede omstandigheden (droog 15-20°) haal zelfs ik de 400km.

Rijbeleving primeert voor mij t.o.v. zuinigheid, maar ieder zijn ding.
Ook begonnen in December en net even gekeken en ik zit na +-2 jaar en +- 21000 km op 23.6 gemiddeld... het is wel een GT die gereden wordt als een GT, binnen de +- wettelijke grenzen op de openbare weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 10:20
izzet3838 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:34:
[...]

Allereerst veel succes in je nieuwe job.

De id4 heeft heel veel versies gehad, waarbih de wagen steeds beter werd, de vroege modellen waren zeer slecht, maar het is stapsgewijze beter geworden.

Het is dus moeilijk om te weten met welke versie je vergelijkt, dus ga sowieso eens langs bij een dealer en neem een kijkje.

De rwd is goed, 0-100 in ca 7 seconden en topsnelheid van 190(die je vlot kan halen :) )
In de regen met zomerbanden kan ik hem een stapje opzij laten doen en dat redelijk makkelijk, maar daar zeg ik meteen bij dat dit op 15.000km nog nooit ongewild is gebeurd en eigenlijk altijd met mijn eigen wil...

Ik ga proberen een aantal van je vragen te beantwoorden:
App: wat betreft app is de vw app toch redelijk dacht ik?
Zijn er bepaalde functies waar je naar zoekt?
De Kia app k4ijgt van mij ook een voldoende, maar het is geen Tesla app, bij lange na niet.

Maar hij doet voor mij wat ik er van vraag.

Multimedia& connectiviteit: het systeem van de ev6 is redelijk simpel, weinig toeters en bellen, maar het is meer functioneel ivm de id4, je vindt dingen sneller terug en het werkt iets sneller, ik vind het persoonlijk ook fijner werken.

Wel is het zo dat de kwaliteit van audio(optioneel) en het display(kleuren) beter zijn in de id4, of je je hieraan gaat storen moet je zelf ervaren.

Voor de rest vind ik wel dat de ev6 veeeeel beter rijdt, de bediening veel beter is(groot driver display, lekker veel knoppen, aparte klimaat controle, voorverwarmen van accu voor snelladen, betere ophanging, one p3dal drive).

Het is meer een klassieke auto ivm de id4(zou je niet zeggen op basis van exterior).

Aac in de id modellen vond ik trouwens ook beter, maar die van kia is dik in orde.

Wat betreft aanpassingen, wat bedoel je, heb je linkjes?
Volgebs mij kun niet veel software mods doen op wagens van hyundai/kia, wel zijn er mensen die zelf walk to lock enz hebben gemod, of die wat extra data uitlezen uit de canbus.
het is m'n vrouw haar auto/job geweest, maar toch thx :)

Onze ID4 was nog geen jaar oud, 2023 dus. Ik kan opsommen wat ik minder vond maar in kort:
-Profielen bestuurder nutteloos, VW zelf zei best gewoon zelfde profiel voor iedereen.
-Altijd maar dat vreselijke login scherm dat verplicht aangetikt moest worden.
-App heeft weinig functie (ontgrendelen, koffer open, auto settings aanpassen), locatie werkte nooit meer na 6 maand, laad % zetten was zeer onbetrouwbaar.
-Android auto connecten werkt 1 op 3 keer niet, zowel kabel of draadloos.

Ben vandaag wat auto's gaan testen (EQB, XC40, EV6). Die deden het allemaal beter op dat vlak, beste was wel de Volvo met full android interface.
De EV6 leek wel beste waar voor je geld, veel standaard opties, voelde het meest ruim aan, veel nice zaken zoals usb poorten, zetels achteraan verstelbaar. Moestie nu de interface van de volvo hebben was de Kia op alle vlakken de beste.

Wat ik bedoelde kwa "hacks" (sorry dit is echt mijn nerdy IT kant, mijn vrouw wordt vast weer boos als ze hoort dat ik hiernaar zoek haha):
https://hackaday.com/2022...-unit-writes-custom-apps/ (enorm cool en spannend als je het mij vraagt 8) )
https://www.kiaevforums.c...e-make-our-software.4245/ - staat wat extra info, iemand in vietnam heeft zn knippers aangepast enzo.
blijkbaar is dit in een optie: https://www.kiaevforums.c...-it-yourself-upgrade.492/

Ik las wel ergens op XDA (sorry link kwijt, was op mobiel) dat de EU EV6 pure linux draait, en asia en US android backend, waarmee meer mogelijk is. Je zou ind e EU versies dus weinig kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
murky123 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:49:
als I-pedal nou eens gewoon ingeschakeld blijft bij uit en aanzetten van de auto dan kunnen er voor mij een aantal dingen van de wagen af.
Meningen verschillen. Ik vind het fantastisch dat i-padel uitstaat bij starten. Voet van de rem en heel precies uitparkeren uit krappe plekken door alleen de rem iets los te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 15:36
murky123 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 07:36:
[...]

dit is een 58kwh light edition. 11 maanden oud, teller niet gereset. nu heb je van een paar mensen de gegevens en kan je een redelijk gemiddelde schatten.
noot: ik rijd niet veel snelweg.

[Afbeelding]
Grappig. Ik heb tijd en verbruik andersom staan. Instelling?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ter gelegenheid van de EV3 experience van heden ook de EV6 2025 in real life kunnen aanschouwen.
Het enige dat aan het exterieur echt opvalt zijn de voorlichten en dat ziet er in werkelijkheid zeker niet slecht uit.
Zeker niet bij de donkergrijze metaalkleur waar de voorlichten mooi in opgaan.
Achteraan is de rok ook wat hoekiger maar je moet het al echt weten om het verschil te zien.

Van op afstand is de verdwijning van de pianolak in het interieur inzake onderhoud een vooruitgang maar dat grijs ziet er nu niet echt beter uit. Doet nogal aan als gegoten plastic waar dat bij de pianolak beter verborgen wordt.

En drie infotainmentschermen ipv twee. Maar aan een extra scherm voor klimaatregeling heb ik nu niet echt nood. Zeker niet omdat het touchscreen deels achter het stuur verborgen wordt.

Blijft de grotere accu als echt pluspunt.
Maar die heb je doorgaans ook niet echt meer nodig.

Omruilen naar de EV3 gaat ook niet door.
Grootste "beloofde" pluspunt was de extra V2X functie die de EV6 niet heeft.
Maar dat blijkt in de realiteit vooralsnog een slag in het water te zijn en geen extra meerwaarde te bieden bovenop V2L.
(geen DC maar AC teruglevering, max. 3,6 kW terugleveren, extra bidirectionele laadpaal nodig van ong. 3000 € verkoopprijs, geen idee wanneer het systeem in België gehomologeerd zal worden voor effectieve aansluiting op het net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 15:27
Xoliul schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:38:
[...]

het is m'n vrouw haar auto/job geweest, maar toch thx :)

Onze ID4 was nog geen jaar oud, 2023 dus. Ik kan opsommen wat ik minder vond maar in kort:
-Profielen bestuurder nutteloos, VW zelf zei best gewoon zelfde profiel voor iedereen.
-Altijd maar dat vreselijke login scherm dat verplicht aangetikt moest worden.
-App heeft weinig functie (ontgrendelen, koffer open, auto settings aanpassen), locatie werkte nooit meer na 6 maand, laad % zetten was zeer onbetrouwbaar.
-Android auto connecten werkt 1 op 3 keer niet, zowel kabel of draadloos.

Ben vandaag wat auto's gaan testen (EQB, XC40, EV6). Die deden het allemaal beter op dat vlak, beste was wel de Volvo met full android interface.
De EV6 leek wel beste waar voor je geld, veel standaard opties, voelde het meest ruim aan, veel nice zaken zoals usb poorten, zetels achteraan verstelbaar. Moestie nu de interface van de volvo hebben was de Kia op alle vlakken de beste.

Wat ik bedoelde kwa "hacks" (sorry dit is echt mijn nerdy IT kant, mijn vrouw wordt vast weer boos als ze hoort dat ik hiernaar zoek haha):
https://hackaday.com/2022...-unit-writes-custom-apps/ (enorm cool en spannend als je het mij vraagt 8) )
https://www.kiaevforums.c...e-make-our-software.4245/ - staat wat extra info, iemand in vietnam heeft zn knippers aangepast enzo.
blijkbaar is dit in een optie: https://www.kiaevforums.c...-it-yourself-upgrade.492/

Ik las wel ergens op XDA (sorry link kwijt, was op mobiel) dat de EU EV6 pure linux draait, en asia en US android backend, waarmee meer mogelijk is. Je zou ind e EU versies dus weinig kunnen.
Dingen die je kan aanpassen zijn redelijk beperkt eigenlijk.

Locatie enzo werken redelijk goed in de kia app, alleen duurt het soms 10-15 seconden voordat je commando aankomt bij de auto...

Wat betreft de hacks zijn dit redelijk simpele dingen in die links die weinig toegevoegde waarde hebben denk ik, behalve je laatste link.

Daar sluit iemand een ai box aan, zelf heb ik dit ook al enkele maanden om zo dus yt, netflix,... Te kijken in de wagen, daarnaast heb je de volledige sporify en waze apps...

Dit werkt gewoon goed, maar zou volgens mij ook in een id4 moeten werken.

Ik heb zelf ook een polestar 2 gehad, en de c40 overwogen, maar qua rijgedrag, ophanging, ruimte en packaging is de ev6 vele malen beter.

Enig voordeel van de volvo lijken mij de zetels en het os, het is ook geen "echte" ev, je hebt bv vanachter een transmissietunnel...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-08 11:48
Eerlijk gezegd snap ik die focus op range niet zo goed.
Ik kom overal waar ik wil komen. Zelfs op langere ritten is de noodzaak om te plassen en mijn benen te strekken groter (en eerder) dan mijn behoefte om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
henrov schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 06:00:
Over de jaren heen aangeleerd gedrag dat daarna nog maar moeilijk af te leren is:
Je koopt/kocht een auto om iedere dag een 40-50 km mee af te malen maar af en toe moest je er mee naar de andere kant van het land op familiebezoek en, het belangrijkste, één tot twee keer per jaar moest je er op één nacht minstens 1000 km richting zuiden/skigebied kunnen mee afmalen en mocht de tussenstop niet langer duren dan een stuurwissel. :+
Die combinatie is heden nog niet mogelijk met een auto onder de 20K€.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
IvoB2 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 09:00:
[...]

Over de jaren heen aangeleerd gedrag dat daarna nog maar moeilijk af te leren is:
Je koopt/kocht een auto om iedere dag een 40-50 km mee af te malen maar af en toe moest je er mee naar de andere kant van het land op familiebezoek en, het belangrijkste, één tot twee keer per jaar moest je er op één nacht minstens 1000 km richting zuiden/skigiebied kunnen mee afmalen en mocht de tussenstop niet langer duren dan een stuurwissel. :+
Die combinatie is heden nog niet mogelijk met een auto onder de 20K€.
Dit is precies de reden denk ik @henrov. Ik ben zelf een korte ritten man, daarnaast stop ik liever vaker dan zo min mogelijk, omdat ik als persoon van 2.03m lang in een auto opgehokt zitten nooit als prettig heb ervaren. (Om die reden oprecht wel eens gekeken naar een busje zoals de ID.Buzz bijvoorbeeld)

Toegegeven, in de winter met temperaturen onder de nul met een afgeladen auto naar Oostenrijk rijden met slechte weersomstandigheden zal denk ik zeker betekenen dat je vaak aan de snellader staat. Als je dan meeneemt dat je in de vakantieperiode moet gaan en er een kans is dat je in de rij staat om te kunnen beginnen met laden dan doet dat wel iets met je opinie over de afstand die een auto moet kunnen afleggen. Hier heb ik nu nog geen last van omdat ik tot april volgend jaar nog gebruik kan maken van de periodes buiten de schoolvakanties, helaas is dat feestje binnenkort dus voorbij. Gelukkig ben ik ook geen fan van lange autorit vakanties, EN hebben we nog een benzine Qashqai die ook prima ver komt.

Buiten al dit geneuzel om kijk ik nul,nul naar m'n verbruik en de guess o meter z'n range. Ik laad op zodra de auto rond de 20% komt (tot max 90% altijd), en heb dat in de bijna 2 jaar dat ik de auto heb altijd zo gedaan. In het begin reed ik vaak in sport omdat dat leuk was, maar tegenwoordig altijd in eco, ook fijner voor de medepassagiers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik heb vast een verkeerde knop ingedrukt, maar mijn instrumentenpaneel staat ineens heel fel ingesteld en ik kan niet vinden hoe ik de helderheid weer terugschroef. In de handleiding vind ik wel ene knop waarmee je iets kunt regelen maar die knop heb ik niet. In het profiel van m’n vriendin is de brightness wel goed dus het zou toch ergens te regelen moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvGKJ4yFILbgoguZI63Hy9hPCtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4WcjZxBb5Ew97sz47EB0tGU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-09 21:23
murky123 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:49:

flippers achter het stuur, weg ermee
rempedaal, who needs it?
auto hold functie . wat is dat?

maar je hebt ook wispelturige medeweggebruikers die toch iets minder anticiperend rijden en dan heb je wel eens e.e.a. nodig wat je normaal niet gebruikt
I pedal is leuk maar zonder rempedaal? 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14-09 21:23
IvoB2 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:28:
Ik durf grif toe te geven dat ik een rempedaal in een auto wel nog nodig heb.
Ik behoor dus tot de groep die je rechtstreeks aansprak.

Maar ieder zijn uitgangspunten.
Ik heb even met de I-pedal functie geëxperimenteerd in de EV6 maar op gevoel en op basis van metingen is het niet mijn ding.
Persoonlijk gebruik ik die functie dus nooit meer.
Het is minder zuinig met energie dan de auto LVL3 functie (toch op basis van mijn rijgedrag) en wat nog belangrijker is dat I-pedal veel te abrupt werkt. Met de flippers kan ik naargelang de omstandigheden verschuiven tussen remniveau's en dit van coasten tot sterk afremmen en - ook zonder I-pedal - precies tot stilstand komen waar ik dat wil. Met de linker flipper kan je ook afremmen tot stilstand en bij lostaten gaat de EV6 dan ook niet kruipen.

Van mij mogen dus alle voorziene functies behouden blijven zodat iedere bestuurder de keuze heeft wat hij wil gebruiken of niet wil gebruiken. Het is niet omdat een functie voorzien is dat je er ook (telkens) gebruik van moet maken.
Meer keuze laat meer opties open.
I pedal moet je mee leren rijden,ik vind hem niet te abrupt,denk dat niet iedereen goed kan doseren met de ipedal,heb verschillende personen dit wel eens laten proberen,je wordt er zeeziek van. Moest er eerst ook aan wennen maar rij nu constant me ipedal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ik heb me waarschijnlijk verkeerd uitgedrukt.
Niet abrupt in de zin dat ie alle remmen dichtgooit of dat je er ziek van wordt maar dat het meer een stop and go ervaring is als met gewone remmen. Dat geeft minder range en een hoger verbruik dan vooruitzien, zo lang mogelijk coasten, vervolgens met de flipper afremmen tot precies het punt waar je wil stilstaan.
Wanneer je met de linker flipper afremt tot stilstand volgt er nadien ook geen kruipgedrag. Ook niet met de autohold op non-actief. Dat extra I-pedal voordeel is er dan niet.

Maar hey, ieder zijn ding.
In de EV6 zijn verschillende opties en talrijke combinaties mogelijk dus ieder vindt wel iets dat het beste bij zijn of haar rijstijl/einddoel past.

[ Voor 14% gewijzigd door IvoB2 op 05-10-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Laatst online: 15:36
henrov schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 06:00:
Ik kom overal waar ik wil komen. Zelfs op langere ritten is de noodzaak om te plassen en mijn benen te strekken groter (en eerder) dan mijn behoefte om te laden.
Qua laadpauzes snap ik dat.
Maar uitgaande van capaciteit batterij zegt range toch ook iets over verbruik en daarmee laadkosten? Ik betaal liever € 100 minder per maand.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Er zijn in de EV6 (tem 2024) maar twee accupakketten.
Range (bij eenzelfde accupakket) zegt dus meer over de individuele rijstijl en het soort weg waar men het meest op rijdt.
Bij eenzelfde accupakket lees je hier ook de meest uitenlopende max. range.

Verbruikskosten zijn ook niet altijd rechtstreeks gebonden aan behaalde range/gemiddeld verbruik.
De GOM toont immers de range/gemiddeld verbruik adhv de opgeslagen DC stroom in het accupakket.
Kosten worden afgerekend aan de laadpaal en dan kunnen de verliezen, afhankelijk van de gebruikte laadsnelheid bij de EV6 schommelen tussen 8 en 35% wat een rechtstreeks gevolg heeft op de laadkost.
Bij eenzelfde range kan deze kost ook nog eens verschillen.

Het hoeft uiteraard ook geen nadere uitleg dat de verbruikskost ook rechtstreeks verbonden is met de prijs (kWh/kW/starttarief/minuuttarief/...) aan de laadpaal.

Finaal dus iets ingewikkelder en meer parameters om rekening mee te houden dan accucapaciteit/range.

[ Voor 59% gewijzigd door IvoB2 op 05-10-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
dropie schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:17:
[...]

Serieus echt. Ik heb echt geen separaat rempedaal nodig in deze auto. Word zeer zelden gebruikt. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:40
Floppie schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:28:
Ik heb vast een verkeerde knop ingedrukt, maar mijn instrumentenpaneel staat ineens heel fel ingesteld en ik kan niet vinden hoe ik de helderheid weer terugschroef. In de handleiding vind ik wel ene knop waarmee je iets kunt regelen maar die knop heb ik niet. In het profiel van m’n vriendin is de brightness wel goed dus het zou toch ergens te regelen moeten zijn.
[Afbeelding]
Middelste kleine knopje tussen de knoppen waar je kiest voor radio en AC. Daar kun je het volgens mij instellen. Dat is ook het knopje waar je kunt instellen wat standaard moet zijn radioknoppen of AC-knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06
dropie schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:17:
[...]

Er gaan bij mij weken voorbij dat de enige keren dat ik het rempedaal aanraak is wanneer ik achteruit rij en de auto voor mij bedenkt dat ik dan geen ipedal wil. Hiervoor had ik een Tesla die wel gewoon netjes one pedal drive als default kan instellen en daar raakte ik het rempedaal echt wekenlang niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcdJ
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 02-09 19:39
DaMenaz schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:05:
Ik zit bijna altijd lang in de auto. Probleem wordt over 4 weken definitief opgelost.
Benieuwd hoe dat bij jou opgelost wordt DaMenaz, ik kreeg wat vermoeide reactie van de dealer vorig jaar. En ja mijn middelste roosters zitten dicht, airco is anders veel te koud.
Ben maar gestopt met hierover in gesprek te gaan. Ruiten ontwasemen op random momenten tijdens de rit begint weer te komen met dit weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:53
Sinds kort achterin de kofferbak een irritant “krakend/ blikkerig” geluid. Eerst zocht ik het in het oprolbare scherm, later in de vloer, maar na even een kort stukje achterin gezeten te hebben kon ik het lokaliseren. Het zat hem in de klep van de kofferbak waarna ik de in- en uitdraaibare dopjes om de klep van de kofferbak strakker tegen de carrosserie te laten drukken eerst verder heb uitgedraaid.

Echter was het geluid nog niet weg. Nu blijkt het in de “blokjes” te zitten die links en rechts in het midden van de klep zitten. Het maakt dat het metaal van de klep tegen het metaal van de carrosserie komt op met name klinkerwegen. Ik herinnerde mij dat “Ioniq guy” dit ooit eens benoemd heeft en ik kon het filmpje terugvinden: https://youtu.be/VIxFTtKcTig.
Er is bij Hyundai zelfs een servicebulletin voor: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2023/MC-10243374-0001.pdf

Maandag maar eens naar de dealer. Kon niets vinden gelijk aan het bulletin van Hyundai voor de Kia EV6, maar het is technisch gelijk aan elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door petertenboer op 05-10-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
marcel3 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:28:
[...

Dat viel mij deze week ook op. Normaal rijd ik altijd met Google Maps, nu eens een keer op de Kia Navigatie. De lane keeping werkt dan duidelijk zelfverzekerder. Bochten in de snelweg waar hij normaal halverwege loslaat (zonder waarschuwing 8)7) bleef hij gewoon meesturen en ook rechtuit voor mijn gevoel minder gezwabber.
Vandaag ook gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
MarcdJ schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 15:46:
[...]

Benieuwd hoe dat bij jou opgelost wordt DaMenaz
Dan ruil ik de EV6 in. 😳

Dus helaas niet de oplossing die jij zoekt.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Aan alle mensen die nooit/zeer zelden het rempedaal gebruiken (myself included). Gebruik het af en toe toch maar eens een keer om te vermijden dat de klauwen vast gaan zitten en het een keer niet werkt wanneer je het wel nodig hebt.

EDIT: ter compleetheid: stevig remmen zoals @IvoB2 hieronder zegt.

[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 06-10-2024 09:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
Wanneer dat het doel is moet je ook goed doorremmen.
Bij gewoon/zachte bediening van het rempedaal gebruikt de EV6 immers ook de remklauwen en schijven niet maar remt ie ook op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 18:14
Rond middernacht is onze 6 (en de auto van mijn vrouw èn die van de buurman) door iemand geramd 8)7 terwijl ze allen bij ons voor de deur op straat geparkeerd stonden. Ben samen met mijn zoon een rondje door de wijk gaan maken om te kijken of we een donkere auto met schade (we vonden een halve bumper op straat bij ons voor de deur) en goddank (alle goden, kies er maar 1) vonden we een Audi waar dit deel miste. Wel een flinke schade rechtsachter, met alle ellende die dat met zich meebrengt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qHEwpA5ALRqknCfKGPh4tqwnBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6pzK087bfYTmD8wP9rpCOkB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Laatst online: 15-09 23:06
dropie schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:22:
[...]

I pedal moet je mee leren rijden,ik vind hem niet te abrupt,denk dat niet iedereen goed kan doseren met de ipedal,heb verschillende personen dit wel eens laten proberen,je wordt er zeeziek van. Moest er eerst ook aan wennen maar rij nu constant me ipedal.
Inderdaad, super vloeiend rijden is mogelijk als je het pedaal bij het loslaten zeer subtiel bediend. Soms heeft dat gewenning nodig voordat je onderbewustzijn dat automatisch regelt. Waarschijnlijk is dat niet voor iedereen mogelijk. Conclusie: iedereen kiest de instelling die hij zelf het prettigst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
AnotherFruitcake schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:36:
Rond middernacht is onze 6 (en de auto van mijn vrouw èn die van de buurman) door iemand geramd 8)7 terwijl ze allen bij ons voor de deur op straat geparkeerd stonden. Ben samen met mijn zoon een rondje door de wijk gaan maken om te kijken of we een donkere auto met schade (we vonden een halve bumper op straat bij ons voor de deur) en goddank (alle goden, kies er maar 1) vonden we een Audi waar dit deel miste. Wel een flinke schade rechtsachter, met alle ellende die dat met zich meebrengt.

[Afbeelding]
Dat is flink balen! Dat degene die het gedaan heeft ook nog doodleuk doorgereden is, is gewoon asociaal. Ik vermoed dat er drank in het spel is. Anders zou je gewoon netjes aanbellen en schadeformulier invullen.
Wat ik uit je verhaal begrijp, heb je de dader gelukkig kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Ontzettend balen. Wat een malloten heb je ook. Hoop dat die gast verzekerd is en een flinke douw krijgt.

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 18:14
Berijder is er vandoor gegaan. We hebben tot 3 uur 's nachts in de kou buiten zijn woning gestaan, met assistentie van de politie, die er dan wel niet snel bij waren, maar in ieder geval tijd vonden om te komen op een zaterdagavond. Het was een arbeidsmigrant, maar de auto heeft een NL kenteken en is ook verzekerd, blijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bogey555
Card Nox schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 00:57:
Aan alle mensen die nooit/zeer zelden het rempedaal gebruiken (myself included). Gebruik het af en toe toch maar eens een keer om te vermijden dat de klauwen vast gaan zitten en het een keer niet werkt wanneer je het wel nodig hebt.

EDIT: ter compleetheid: stevig remmen zoals @IvoB2 hieronder zegt.
En ter volledigheid... regen 0 selecteren want dan gaat hij voor een bepaalde tijd enkel de schijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 22:04
Goedenavond,

Ik heb vanmiddag mijn auto aan de laadpaal gehangen(openbaar van totalenergies). Toen ik hem aan de laadpaal hing stond er dat de auto oplaadt met 11kwh en het ongeveer 5 uur zou duren.

Nu 4.5 uur verder en zegt de app dat het nog 3.5 uur duurt.
Als ik bij de auto ga kijken zie ik hem nog wel opladen(het lampje op de auto knippert bij de oplaadpoort) echter staat op het dashboard geen laadsnelheid meer aangegeven.

EDIT: ik krijg op de app opeens de melding opladen volgens schema voltooid. Echter is de auto pas op 62% en heb ik een limiet van 80% ingesteld. 15 minuten lader weer dezelfde melding in de app

Is dat een issue van de auto of van de laadpaal.

Ik heb geen schema oid ingesteld

Na opnieuw starten gaat hij wel weer verder met laden, maar lijkt na een tijd weer minder te worden.

App gaf net aan vol binnen 1.5 uur maar het is nu al weer 2.5 uur.

[ Voor 24% gewijzigd door sgouman op 06-10-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:43
sgouman schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:45:
Goedenavond,

Ik heb vanmiddag mijn auto aan de laadpaal gehangen(openbaar van totalenergies). Toen ik hem aan de laadpaal hing stond er dat de auto oplaadt met 11kwh en het ongeveer 5 uur zou duren.

Nu 4.5 uur verder en zegt de app dat het nog 3.5 uur duurt.
Als ik bij de auto ga kijken zie ik hem nog wel opladen(het lampje op de auto knippert bij de oplaadpoort) echter staat op het dashboard geen laadsnelheid meer aangegeven.

EDIT: ik krijg op de app opeens de melding opladen volgens schema voltooid. Echter is de auto pas op 62% en heb ik een limiet van 80% ingesteld. 15 minuten lader weer dezelfde melding in de app

Is dat een issue van de auto of van de laadpaal.

Ik heb geen schema oid ingesteld

Na opnieuw starten gaat hij wel weer verder met laden, maar lijkt na een tijd weer minder te worden.

App gaf net aan vol binnen 1.5 uur maar het is nu al weer 2.5 uur.
Waarschijnlijk load balancing van laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 22:04
Tolga07 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:43:
[...]

Waarschijnlijk load balancing van laadpaal
Maar het is gek dat het laden dan compleet stopt? Er staat overigens geen andere auto aan de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
sgouman schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:01:
[...]

Maar het is gek dat het laden dan compleet stopt? Er staat overigens geen andere auto aan de paal.
Ja, ik herken je verhaal bij een laadpaal op kantoor. Dan krijg je allerlei notificaties op je telefoon dat het laden compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
IvoB2 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:12:
Wanneer dat het doel is moet je ook goed doorremmen.
Bij gewoon/zachte bediening van het rempedaal gebruikt de EV6 immers ook de remklauwen en schijven niet maar remt ie ook op de motor.
Of je zet hem af en toe op regeneratie niveau 0 en remt dan paar keer goed af.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:41
FCTW schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:28:
[...]

Rij je in eco en is het gekoppeld met de airco eco stand? Die kan je loskoppelen.
Nope, airco zet ik af en toe wel uit omdat dat juist weer kou blaast op bijvoorbeeld mijn handen. Vind de auto-climate stand sowieso veel te hard blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Fiorano schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:06:
[...]

Nope, airco zet ik af en toe wel uit omdat dat juist weer kou blaast op bijvoorbeeld mijn handen. Vind de auto-climate stand sowieso veel te hard blazen.
Auto climate stand kun je 3 standen van kiezen waarbij 1 het laagste is en het minst hard blaast. Dit zie je ook aan de instelling van de ventilator die staat dan op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:32
Vrienden,

Ik heb zaterdag mijn 2e EV6 opgehaald, ( gebruikte occaision) na inruil. Maar wat waren ook alweer de symptomen van een kapotte Meridian versterker? Ik vind het geluid niet echt mooi klinken en heb nauwelijks geluid achter, als ik de fader naar achter zet. Ik had bij mijn eerste EV6 ook vrij snel een kapotte versterker en toen had ik ook geen geluid achter, die is toen netjes onder garantie vervangen. Maar zijn er nog ene andere symptomen waaraan je kunt zien dat de versterker kapot i. Ik wil dit bij de verkopende dealer aangeven.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiorano
Sonicfreak schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:21:
[...]

Auto climate stand kun je 3 standen van kiezen waarbij 1 het laagste is en het minst hard blaast. Dit zie je ook aan de instelling van de ventilator die staat dan op low.
I know, maar ik vind de zachtste stand nog steeds te hard. Beetje een zeikerd als het gaat over tocht/blazers daar ben ik mij ook bewust van. Eigenlijk zou je in kunnen willen stellen dat hij wat harde blaast op de vooruit en zachtjes door de ventilatierooster in het dashboard. Zonder dat je dan weer de richting veranderd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Fiorano schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:06:
[...]

I know, maar ik vind de zachtste stand nog steeds te hard. Beetje een zeikerd als het gaat over tocht/blazers daar ben ik mij ook bewust van. Eigenlijk zou je in kunnen willen stellen dat hij wat harde blaast op de vooruit en zachtjes door de ventilatierooster in het dashboard. Zonder dat je dan weer de richting veranderd :+
Van die hele airconditioning klopt naar mijn persoonlijke mening niets. Op het moment dat het buiten, zoals afgelopen dagen, in de ochtend 1 tot 5 graden is gaat hij eerst prima verwarmen op de automatische stand. Als na een tiental minuten de gewenste (in mijn geval) 20 graden is bereikt voel je ineens koude lucht uit de ventilatie komen. Blijkt de airo gewoon aan te zijn terwijl de buitentemperatuur zoals aangegeven gewoon ook koud genoeg te zijn om bij te mengen. Waarom vraag ik mij dan af gooit de Kia de airco aan?
Het enige wat ik kan verzinnen is dat de sensor voorin het dashboard beschenen wordt door de zon en deze interpreteert dat het warm is. 8)7

Ik heb meerdere merken auto's gereden met automatische airconditioning, maar dit gedrag heb ik nog bij geen een merk gehad. Naar mijn beleving kan en moet dat veel beter in te stellen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:23
petertenboer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:43:
[...]
Waarom vraag ik mij dan af gooit de Kia de airco aan?
Het enige wat ik kan verzinnen is dat de sensor voorin het dashboard beschenen wordt door de zon en deze interpreteert dat het warm is. 8)7

Ik heb meerdere merken auto's gereden met automatische airconditioning, maar dit gedrag heb ik nog bij geen een merk gehad. Naar mijn beleving kan en moet dat veel beter in te stellen zijn.
Wellicht om vocht uit de lucht te filteren, is maar een idee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
Fiorano schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:06:
[...]

Ik zet de ventilatiestand altijd handmatig op 1, idd zelfs de laagste automatische stand blijft nog steeds hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Loei123 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

Wellicht om vocht uit de lucht te filteren, is maar een idee. :P
Dacht ik eerst ook, maar als ik zelf de airconditioning uitzet worden de ramen niet vochtig. In mijn beleving dus onnodig dat de airconditioning aangezet wordt. Zoals aangegeven gebeurde dat bij mijn vorige auto’s ook niet.

Het is gewoon jammer, omdat daarmee het hele “automatische” gewoon wegvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
petertenboer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:43:
[...]

mijn Skoda Enyaq had het ook. Ik zette hem dan altijd op de voetenstand.

Bij de EV6 ben ik er na een week ook al achter dat de autostand niet werkt. Doe het gewoon handmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:23
petertenboer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:50:
[...]

Dacht ik eerst ook, maar als ik zelf de airconditioning uitzet worden de ramen niet vochtig. In mijn beleving dus onnodig dat de airconditioning aangezet wordt. Zoals aangegeven gebeurde dat bij mijn vorige auto’s ook niet.

Het is gewoon jammer, omdat daarmee het hele “automatische” gewoon wegvalt.
Ze zullen niet direct vochtig worden maar het gaat echt wel zorgen voor condens in de auto.

AC kan ook prima aan staan aan zal alleen resulteren in koele lucht wanneer je de temperatuur omlaag draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 13:21
Een vraagje voor de EV6 kenners hier:
Mijn EV6 Plus, besteld eind februari 2024, is definitief niet (meer) leverbaar volgens de dealer.
Nu bieden ze als alternatief een GT-Line uitvoering voor een meerprijs 500 Euro op de cataloguswaarde.
Het betreft hier een leasecontract overigens.

Ik heb de volgende vragen, bedenkingen:
- De cataloguswaarde van de Plus was destijds €56.465 en de dealer rekent voor de GT-Line dus een catalogusprijs van €56.965.
- Dat klinkt heel aantrekkelijk. Maar wat betekent dit voor de Fiscale waarde waar mijn bijtelling op gebaseerd is (de originele catalogusprijs van de GT-Line was/is natuurlijk een stuk hoger) ?
- Mijn reden om destijds voor een Plus uitvoering te kiezen ipv een Plus Advanced was het schuif-/kanteldak. Ik ben 1,96 meter en had het idee dat de uitvoering met schuif-/kanteldak minder hoofdruimte heeft. Klopt dat ?
De GT-Line heeft namelijk ook zo'n schuif-/kanteldak.
- Ik zou ook kunnen gaan voor het 2025 model maar dat betekent natuurlijk wederom een lever/wachttijd van minimaal 5 maanden. Maar dan heb je wel de nieuwe uitvoering natuurlijk.

Dus wat is wijsheid hier ?

[ Voor 3% gewijzigd door Jantienus123 op 07-10-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Jantienus123 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:50:- Dat klinkt heel aantrekkelijk. Maar wat betekent dit voor de Fiscale waarde waar mijn bijtelling op gebaseerd is (de originele catalogusprijs van de GT-Line was/is natuurlijk een stuk hoger) ?
De fiscale waarde is gewoon de waarde uit de brochure op het moment van kentekenregistratie. Kortingen van de dealer houdt de belasting geen rekening mee.

Mijn Plus Advanced is begin 2022 besteld en viel toen onder de prijsprotectie (Corona). Bij aflevering/kenteken in mei 2023 was hij inmiddels 6K duurder geworden. De leasemaatschappij heeft toen de prijs uit 2022 betaald voor de auto en mijn bijtelling wordt berekend op de prijs van mei 2023. Ik betaal dus bijtelling over 6K fiscale waarde die feitelijk nooit betaald is voor die auto.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:26
Jantienus123 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:50:
Mijn EV6 Plus, besteld eind februari 2024, is definitief niet (meer) leverbaar volgens de dealer.
Nu bieden ze als alternatief een GT-Line uitvoering voor een meerprijs 500 Euro op de cataloguswaarde.

- Mijn reden om destijds voor een Plus uitvoering te kiezen ipv een Plus Advanced was het schuif-/kanteldak. Ik ben 1,96 meter en had het idee dat de uitvoering met schuif-/kanteldak minder hoofdruimte heeft. Klopt dat ?

Ik ben zelf 1.95 en rijd een Advance Plus met schuifdak - ik wil erg graag licht in mijn auto heb ik gemerkt :P Qua hoogte past het voor mij net, als het tijd wordt om naar de kapper te gaan strijkt mijn haar langs het dak, voor mij okay hoewel even zoeken met stoel instellingen. Een goede vriend die nog net ietsje langer is kon niet echt een comfortabele zit positie vinden. Ik kan dus alleen maar aanraden om te testen bij iemand in de buurt of bij de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
DaMenaz schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:58:
[...]
De fiscale waarde is gewoon de waarde uit de brochure op het moment van kentekenregistratie. Kortingen van de dealer houdt de belasting geen rekening mee.
.....
Bedankt voor je reactie.

Hoe moet ik dat dan opvatten ?
Als mijn Plus uitvoering nog wel geleverd zou zijn geworden in Oktober dan vind ik die 77kWh Plus uitvoering toch helemaal niet meer in de brochure op dat moment want daarin staat geen 77kWh uitvoering meer ?

De dealer geeft overigens aan dat het hier gaat om "een extra bedrag in de bijtelling van in totaal 500 euro" maar ik heb dus ook mijn twijfels over deze uitspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slim_fan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 22:49

- De cataloguswaarde van de Plus was destijds €56.465 en de dealer rekent voor de GT-Line dus een catalogusprijs van €56.965.
- Dat klinkt heel aantrekkelijk. Maar wat betekent dit voor de Fiscale waarde waar mijn bijtelling op gebaseerd is (de originele catalogusprijs van de GT-Line was/is natuurlijk een stuk hoger) ?
- Ik zou ook kunnen gaan voor het 2025 model maar dat betekent natuurlijk wederom een lever/wachttijd van minimaal 5 maanden. Maar dan heb je wel de nieuwe uitvoering natuurlijk.

Hier ook iemand van 1.96; voor mij was alles met schuifdak een no-go. De stoel kon niet laag genoeg, dus is het een plus geworden, ondanks dat ik heel graag de HUD had willen hebben.. Conclusie, zeker passen vooraleer je besluit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
Jantienus123 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:30:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Hoe moet ik dat dan opvatten ?
Als mijn Plus uitvoering nog wel geleverd zou zijn geworden in Oktober dan vind ik die 77kWh Plus uitvoering toch helemaal niet meer in de brochure op dat moment want daarin staat geen 77kWh uitvoering meer ?
Dat is niet zo ingewikkeld. Dan pakken ze gewoon de meest recente prijslijst waar jouw Plus wel in stond.

https://www.kia.com/nl/over-kia/prijslijsten-archief/

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:36

PeaceNlove

Deugleuter

ja, let op die hoofdruimte. Ik heb indertijd in de showroom gezeten met schuifdak en er ook in proefgereden. Dat paste bij mij dus precies niet. Ter controle ook nog een een kakelverse Edition Advanced gezeten die naar een klant zou gaan en dat was gewoon goed. Dus dat is hem voor mij geworden, al hang ik wel met mijn kin op mijn stuur bij het verkeerslicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:40
PeaceNlove schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:31:
[...]

ja, let op die hoofdruimte. Ik heb indertijd in de showroom gezeten met schuifdak en er ook in proefgereden. Dat paste bij mij dus precies niet. Ter controle ook nog een een kakelverse Edition Advanced gezeten die naar een klant zou gaan en dat was gewoon goed. Dus dat is hem voor mij geworden, al hang ik wel met mijn kin op mijn stuur bij het verkeerslicht :+
Dat doet I-pedal toch wel voor je, dat stoplicht in de gaten houden en optrekken als 't groen wordt :+ ?

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:36

PeaceNlove

Deugleuter

blb4 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:45:
[...]

Dat doet I-pedal toch wel voor je, dat stoplicht in de gaten houden en optrekken als 't groen wordt :+ ?
Niet als je vooraan staan, ik weet dat ik achter kruisend verkeer detectie heb, maar voorop de auto volgens mij niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
PeaceNlove schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:21:
[...]
maar voorop de auto volgens mij niet
Op de GT line bv. al wel.

Maar hij gaat - als je eerst staat - niet uit zichzelf vertrekken.
Dat van die I-pedal lijkt me dan ook eerder een "geintje".

[ Voor 26% gewijzigd door IvoB2 op 07-10-2024 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:19
slim_fan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:34:
[...]

Hier ook iemand van 1.96; voor mij was alles met schuifdak een no-go. De stoel kon niet laag genoeg, dus is het een plus geworden, ondanks dat ik heel graag de HUD had willen hebben.. Conclusie, zeker passen vooraleer je besluit!
Ik ben niet zo lang maar ik vond het schuifdak ook niet prettig. Ik heb nu een Gt-line zonder schuifdak die ik dus ook kon bestellen. Zelfde prijs minder opties :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Het zal wel n=1 zijn hier, maar ik heb met mn 2 meter lengte toch gewoon een GT-Line met een schuifdak besteld en ik heb nergens last van… dus inderdaad vooral gewoon uittesten, het kan verkeren!

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyDriver
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-08 11:52
HappyDriver schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:34:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. Twee hoofdzekeringen eruit geklapt dit weekend en Stedin op bezoek gehad om de boel te herstellen. AC laden werkt niet meer, DC nog wel. De 77.4kw AWD is van December 2021. Garage gebeld en ik kon vanaf 6 november (!) terecht. Wat een slecht verhaal is dat! Gelukkig had ik al een afspraak staan voor de 60k beurt op 17 oktober. Wel bizar dat door een, blijkbaar bekend, probleem er 2 hoofdzekeringen uitklappen. Dit riekt naar onverantwoordelijke nalatigheid van Kia.
De EV6 heb ik op goed geluk bij de garage gezet en zowaar hadden ze tijd dezelfde dag tijd, de ICCU op voorraad, om het probleem te fixen. Inmiddels een rekening van Stedin van €135 voor het vervangen van de hoofdzekeringen. Maar ik kan gelukkig wel weer AC laden, thuis.....dacht ik. Ook de ZAPPI thuislader heeft de geest gegeven door de verstoring van de ICCU. Myenergi (fabrikant van ZAPPI) stuurt gratis (!) een relais en RCD board op om het probleem te verhelpen <geen idee of ik dit zelf op een veilige manier kan vervangen>.

Ik heb geen verstand van elektrotechniek, maar het het is toch heel bijzonder dat KIA dit laat gebeuren terwijl het al langere tijd een bekend probleem is?? Het is nogal heftig dat hoofdzekeringen en de thuislader eruit klappen, KIA dit dit had kunnen voorkomen (vervanging ICCU) of de kans erop had kunnen verkleinen (software update) door een terugroep actie. Nu zit ik met de gevolgen en de rekening. Nog even los van de gevaarlijke situatie die optreedt. Allemaal doordat KIA verzuimt adequaat te handelen. Het gaat hier niet om een paar handgrepen die wat bol staan of een geluidsinstallatie die ermee ophoudt maar een probleem dat schade en gevaar (?) oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
LAD93 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:47:
Het zal wel n=1 zijn hier, maar ik heb met mn 2 meter lengte toch gewoon een GT-Line met een schuifdak besteld en ik heb nergens last van… dus inderdaad vooral gewoon uittesten, het kan verkeren!
Ik denk dat het relevanter is om te lengte van heup tot kruin te melden i.p.v. totale lengte.

Iemand met lange benen in vergelijking tot bovenlijf zal geen problemen hebben met schuifdak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
jeroenkb schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:03:
[...]

Ik denk dat het relevanter is om te lengte van heup tot kruin te melden i.p.v. totale lengte.

Iemand met lange benen in vergelijking tot bovenlijf zal geen problemen hebben met schuifdak...
Klopt, maar daarom ook de opmerking dat iedereen het gewoon zelf uit moet proberen :)

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Final_Aeon
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11:39
LAD93 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:49:
[...]

Klopt, maar daarom ook de opmerking dat iedereen het gewoon zelf uit moet proberen :)
Ter referentie: ik ben 1,90m. De lengte zit vooral in de benen.
Testrit met schuifdak gedaan en voelde dat ik minder dan 5cm over had.

Daarom voor de Earth geopteerd en heb nooit het gevoel gehad dat het dak te laag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 15:25
Vraagje, hoe kan ik de auto voorverwarmen via de app? Ik kan de temperatuur instellen van de klimaatregeling zie ik en de enige andere optie die ik zie bij Remote is "airco starten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
Zo die is aardig aan de prijs, ik betaal €100 minder inclusief winterbanden en met 10.000km per jaar meer en hij heeft 40k minder gelopen.

(oke looptijd van 5 jaar, maar dat heeft deze ook wel gehad in oorsprong)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
HappyDriver schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:34:
[...]

De EV6 heb ik op goed geluk bij de garage gezet en zowaar hadden ze tijd dezelfde dag tijd, de ICCU op voorraad, om het probleem te fixen. Inmiddels een rekening van Stedin van €135 voor het vervangen van de hoofdzekeringen. Maar ik kan gelukkig wel weer AC laden, thuis.....dacht ik. Ook de ZAPPI thuislader heeft de geest gegeven door de verstoring van de ICCU. Myenergi (fabrikant van ZAPPI) stuurt gratis (!) een relais en RCD board op om het probleem te verhelpen <geen idee of ik dit zelf op een veilige manier kan vervangen>.

Ik heb geen verstand van elektrotechniek, maar het het is toch heel bijzonder dat KIA dit laat gebeuren terwijl het al langere tijd een bekend probleem is?? Het is nogal heftig dat hoofdzekeringen en de thuislader eruit klappen, KIA dit dit had kunnen voorkomen (vervanging ICCU) of de kans erop had kunnen verkleinen (software update) door een terugroep actie. Nu zit ik met de gevolgen en de rekening. Nog even los van de gevaarlijke situatie die optreedt. Allemaal doordat KIA verzuimt adequaat te handelen. Het gaat hier niet om een paar handgrepen die wat bol staan of een geluidsinstallatie die ermee ophoudt maar een probleem dat schade en gevaar (?) oplevert.
Kun je die kosten niet bij Kia claimen? Het is toch door hun product veroorzaakt?
Vooral omdat het een bekend issue is met de ICCU zou ik de claim bij Kia proberen neer te leggen. Eventueel met hulp van rechtsbijstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Zjoske78 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:53:
Vraagje, hoe kan ik de auto voorverwarmen via de app? Ik kan de temperatuur instellen van de klimaatregeling zie ik en de enige andere optie die ik zie bij Remote is "airco starten".
Airco starten is de optie om de auto voor te verwarmen. Beetje verwarrend, maar als je daarop drukt gaat de auto verwarmen of koelen naar de ingestelde temperatuur die in de app staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
Wanneer je "airco start" gaat ie voorverwarmen/koelen op de ingestelde temperatuur.
Afhankelijk van de ingestelde temperatuur en aanwezige interieurtemperatuur gaat ie dus koelen of verwarmen. Ze hadden het idd. beter starten klimaatregeling (of iets in die aard) benoemd.

Een airco (in se een A2A WP) met keerklep kan zowel koelen als verwarmen maar in de meeste mensen hun hoofd dient airco alleen om te koelen.

[ Voor 30% gewijzigd door IvoB2 op 08-10-2024 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Fiorano schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:56:
[...]

Zo die is aardig aan de prijs, ik betaal €100 minder inclusief winterbanden en met 10.000km per jaar meer en hij heeft 40k minder gelopen.

(oke looptijd van 5 jaar, maar dat heeft deze ook wel gehad in oorsprong)
Ik vind 'm ook wel prijzig voor maar 15.000 km/jaar.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36

Harrie van Til

Doe maar blauw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hoz_lG5YiwTDwUwQ02uCzsgBcFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHW0JMXJIeiQT2VxDGyQsDCL.jpg?f=fotoalbum_large

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Final_Aeon schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:39:
[...]

Ter referentie: ik ben 1,90m. De lengte zit vooral in de benen.
Testrit met schuifdak gedaan en voelde dat ik minder dan 5cm over had.

Daarom voor de Earth geopteerd en heb nooit het gevoel gehad dat het dak te laag komt.
Je kunt ook het schuifdak open zetten dan heb geen last van het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
De Ideale Man schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 18:27:
[...]

Je kunt ook het schuifdak open zetten dan heb geen last van het dak.
Ik kwam met mijn haren tegen de rand...

Maar ik heb redelijk lange haren die omhoog gekamd zijn, en ik zit redelijk rechtop in de auto.

Ik heb vrienden die even lang 1.84 zijn die als ze in mijn stoel gaan zitten de rug een stukje lager doen waardoor zei daar geen last van hebben.

Persoonlijk had ik er wel mee kunnen leven, maar het is beter zo, het is sowieso een redelijk klein schuifdak, en met het weer hier denk ik niet dat ik hem vaak zou gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bogey555
izzet3838 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:35:
[...]

Ik kwam met mijn haren tegen de rand...

Maar ik heb redelijk lange haren die omhoog gekamd zijn, en ik zit redelijk rechtop in de auto.

Ik heb vrienden die even lang 1.84 zijn die als ze in mijn stoel gaan zitten de rug een stukje lager doen waardoor zei daar geen last van hebben.

Persoonlijk had ik er wel mee kunnen leven, maar het is beter zo, het is sowieso een redelijk klein schuifdak, en met het weer hier denk ik niet dat ik hem vaak zou gebruiken...
Dat is een groot voordeel van de kuipzetels van de GT... je zit lager dus dan stoort dat schuifdak minder als je groot bent. Ik had het als optie genomen maar idd het heeft misschien 3 keer open gestaan in de 2 jaar dat ik al EV6 rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Bogey555 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:02:
[...]

heeft misschien 3 keer open gestaan in de 2 jaar dat ik al EV6 rijd.
Hangt ook wel van je rijgedrag af denk ik, persoonlijk gebruik ik het ook zelden maar ik rij gewoon altijd met airco aan, de ramen doe ik ook nooit open.

Als je iemand bent die eerder het raam open doet ipv de airco snap ik dat je het misschien wel nuttig vindt.

Zo'n glazen dak a la tesla had ik perosonlijk leuker gevonden, lekker veel lichtinval en het zorgt voor extra hoofdruimte want je dak is dunner.

Maar maakt de wagen natuurlijk ook een pak duurder...

In België is het trouwens altijd een optie, je kunt dus perfect een gt-line zonder schuifdak kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door izzet3838 op 09-10-2024 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06
izzet3838 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:23:
In België is het trouwens altijd een optie, je kunt dus perfect een gt-line zonder schuifdak kopen.
In Nederland ook, je moet er hooguit specifiek bij de dealer om vragen (in ieder geval voor mijn in 2023 bestelde GT-Line)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
In de nieuwe prijslijst van September 2024 is het schuifdak ook een optie geworden zie ik en dus niet meer standaard voor de GT Line.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:05
Zoveel mensen, zoveel wensen. Maar het schuif-/kanteldak van de EV6 vind ik juist super fijn en gebruik ik heel veel. Een panoramadak dat open kan, zoals ik vroeger had, zou ik nog liever willen.
Helaas zie je steeds minder auto's waarvan het (pano)dak open kan. Dat vind ik erg jammer.

PS: met mijn 181cm heb ik geen last van de iets kleinere hoofdruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Franciesco schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:36:
Zoveel mensen, zoveel wensen. Maar het schuif-/kanteldak van de EV6 vind ik juist super fijn en gebruik ik heel veel. Een panoramadak dat open kan, zoals ik vroeger had, zou ik nog liever willen.
Helaas zie je steeds minder auto's waarvan het (pano)dak open kan. Dat vind ik erg jammer.
Precies. Het dak dat open kan is voor mij één van de grootste pluspunten van de EV6. Zodra het kan, staat het open. oOo

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxander968
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:03
Afgelopen weekend ging ik met een paar vrienden een weekendje weg. Nadat er diverse tassen en jassen in de auto gelegd waren stapten we in, zwaaiden naar vrouw en kinderen en ... zombiemodus. Na drie jaar heb ik hem eindelijk te pakken. Sleutel op de startknop mocht niet baten. Weglopen en weer terugkomen ook niet. Dus hebben we eerst koffie gedronken om daarna weer in te stappen en weg te rijden. KIA heet hier in de straat voortaan Killed In Action :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
xxander968 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:55:
Afgelopen weekend ging ik met een paar vrienden een weekendje weg. Nadat er diverse tassen en jassen in de auto gelegd waren stapten we in, zwaaiden naar vrouw en kinderen en ... zombiemodus. Na drie jaar heb ik hem eindelijk te pakken. Sleutel op de startknop mocht niet baten. Weglopen en weer terugkomen ook niet. Dus hebben we eerst koffie gedronken om daarna weer in te stappen en weg te rijden. KIA heet hier in de straat voortaan Killed In Action :+ .
Voor de volgende keer, volgens mij werkte switchen naar gast en terug ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
izzet3838 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:10:
[...]

Voor de volgende keer, volgens mij werkte switchen naar gast en terug ook :D
Heb het één keer gehad (op een berg in Frankrijk). Dat werkte bij mij niet. Enige oplossing was echt ver van de auto weglopen en wachten. In eerste instantie stond ik op een meter of 25 en dat was toch nog te dichtbij.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bogey555
Ik heb het ook 1 keer gehad bij het te vroeg afbreken van de remote climate en enkel de accu loskoppelen werkte. Sindsdien heb ik een mini setje met sleutel 10 in de auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:43

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Mijn meest recente zombie modus was op vakantie in Duitsland. ~10 seconden de startknop ingedrukt houden en hij deed het weer.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1 ... 392 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic