Wij (@
izzet3838 en ikzelf) wonen beiden in België en gebruiken, als ik het goed heb, een salarisauto.
Totaal ander uitgangspunt dus (niet de catalogusprijs voor privérijders is van toepassing maar het leasebudget en van subsidie is dan ook al geen sprake).
Om in aanmerking te komen voor de 5000 € subsidie voor particulieren mag een EV in Vlaanderen niet meer dan 40K € kosten. Geen van beiden voldoet daar nu aan.
De restwaarde wordt bepaald door de leaseMij en op het ogenblik van de keuze (incl. kortingen) was dat in het voordeel van de EV6 (ivm de M3).
Leaseprijzen voor bedrijfsauto's zijn van veel parameters afhankelijk en wijzigen dan ook bijna wekelijks.
Je dient dan ook op het ogenblik van keuze (voor mij was dat laatste week dec 23) een keuze te maken op wat op dat ogenblik gangbaar is en al zeker niet op basis van een algemene tabel die daar geen rekening mee houdt en dan nog eens over het buitenland gaat.
Tot op heden nog geen last van het ICCU probleem (met het MY24 model).
En zo ja is dat bij een lease geen probleem want op te lossen door de dealer/lease Mij want gebeurt bij lease altijd binnen de garantieperiode (een lease heb je zelf maar 4 tot 5 jaar in gebruik).
Kan zijn dat de Tesla SR in de praktijk dezelfde range heeft als de EV6 LR (de mijne haalt tot nu toe steeds tussen de 515 en 550 km) maar voor mijn afwegingen doet dat er niet toe.
500 km in de zomer is voor mij ruim voldoende voor een rit zonder bijladen (in de praktijk heb ik die range ook nooit nodig), de EV6 ziet er naar mijn smaak exterieur beter uit dan de M3 en inzake interieur is de EV6, naar mijn smaak, beter uitgerust dan de M3.
En zoals gezegd zaten ze beiden in hetzelfde budget (al zat er op het ogenblik van de beslissing bijna 20K verschil op de catalogusprijs).
[
Voor 71% gewijzigd door
IvoB2 op 21-09-2024 10:06
]