Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:45
murky123 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:10:
maar dat kan alleen via USB neem ik dan aan, dus OTA is 89 euro en USB is gratis , toch?
Yes.

Ik ga de volgende berijder van mijn EV6 blij maken met twee gratis OTA's, want ik heb ze tot nu toe alleen via USB gedaan. :)

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
maar dat kan alleen via USB neem ik dan aan, dus OTA is 89 euro en USB is gratis , toch?
Via USB vanuit de KIA updater site gratis en via OTA twee updates gratis en daarna betalend via de Connect app.
https://update.kia.com/EU/NL/navigationUpdate

[ Voor 6% gewijzigd door IvoB2 op 17-09-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:54
er zullen er best veel mensen instinken en 89 euro betalen terwijl het gratis kan , en men dan niet weet of realiseert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ik vermoed dat de meeste mensen het gewoon tijdens een onderhoudsbeurt door de dealer laten uitvoeren.

En wie al zo ver is dat je een OTA betalend in de Connect app moet instellen (een betalende update gebeurt niet zonder je eigen tussenkomst en goedkeuring) meestal dan ook wel weten dat het ook anders kan.

In de e-Niro heb ik gedurende 5 jaar geen enkele update uitgevoerd (allemaal bij de dealer) en bij de EV6 de OTA updates gewoon uitgeschakeld (vlak nadat de eerste gratis OTA werd aangeboden). En via de updater ook nog altijd geen USB update uitgevoerd. De EV6 functioneert er tot nu toe niet minder door.

Het zal uiteraard van de gebruiker afhangen maar tot nu toe zit er niets in een update waarvan ik denk dat het de auto beter maakt of onmisbare functionaliteiten toevoegt.

[ Voor 43% gewijzigd door IvoB2 op 17-09-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
vraagt de app mij in te loggen. ik denk WTF? ik zit toch al in de app , ingelogd en wel. waarom dat opnieuw alles invullen om in te loggen.
Wanneer je inlogt is dat maar voor tien minuten geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
dat is toch ruk. elke andere app kan je ook ingelogd houden , en de kia app zou je dan maar voor 10 minuten ingelod houden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Dat is nu eenmaal hoe het werkt.
En elke andere app maakt ook geen OTA verbinding naar servers en dan terug naar de auto via 4G.

Ik kan ook bijna elke andere app installeren op een (android) tablet. De Kia Connect app kan enkel op een smartphone. So be it.
Het zit er gratis bij en geen verplichting om het te gebruiken. Mij hoor je dus niet klagen want gratis en niet noodzakelijk maar af en toe wel eens handig.

[ Voor 56% gewijzigd door IvoB2 op 17-09-2024 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55
murky123 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:15:
dat is toch ruk. elke andere app kan je ook ingelogd houden , en de kia app zou je dan maar voor 10 minuten ingelod houden 8)7
De Kia app houdt je ook ingelogd. Alleen moet je bij het activeren van remote functies dit bevestigen met je pincode of vingerafdruk, Face ID of iets dergelijks. Die sessie blijft 10 minuten geldig. Daar krijg je ook een melding van bijvoorbeeld als je de airco start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Wanneer je een actuele voertuigstatus wil opvragen moet je eveneens terug inloggen.
Dat moet niet echt om de app te kunnen bekijken maar je ziet dan gewoon verouderde info/info van de vorige inlogactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Sonicfreak schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:26:
[...]

De Kia app houdt je ook ingelogd. Alleen moet je bij het activeren van remote functies dit bevestigen met je pincode of vingerafdruk, Face ID of iets dergelijks. Die sessie blijft 10 minuten geldig. Daar krijg je ook een melding van bijvoorbeeld als je de airco start.
ik heb het over de functie / knop in de connect app , welke je dan door moet sturen naar de connect store.
ik zit in de connect app, ingelogd en wel. dan druk ik op die knop ( nog steeds ingelogd en wel ) dan moet ik om naar de connect store te gaan , mijn wachtwoord en email invullen, terwijl ik ingelogd ben in de connect app.

niet logisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
die apps van Kia is toch ook ruk, of niet.

kreeg vanmorgen een mailtje dat er een update klaar staat voor mij om te activeren,
prima dacht ik, en ik herrinerde mij dat de app ook geupdate was of zou zijn.

dus ik dacht laat ik de connect app maar eens openen. en dan op de connect store button drukken.
vraagt de app mij in te loggen. ik denk WTF? ik zit toch al in de app , ingelogd en wel. waarom dat opnieuw alles invullen om in te loggen.

maar goed. dat terzijde.

89 euro voor 2 updates, ik denk een kaart voor de navi. en een update voor het infotainment systeem.
ik download ze wel gratis via een usb stick denk ik dan maar.

maar kan je ergens uberhaupt vinden wat die updates dan inhouden? iig niet in de connectstore of app.

ik wil eerst zelf oordelen of ik die update het wel waard vind / nodig heb

edit : dit geld toch nog steeds :
DIY: software- en kaartupdate
Wil jij een software-update en een verse kaart in je navigatiesysteem? Bij elke nieuwe Kia met navigatie krijg je gratis 7 jaar kaartupdates. Regelmatig is er een software- en kaartupdate voor jouw Kia beschikbaar. Zo krijg jij altijd de beste route en blijft je infotainmentsysteem lekker snel werken.

Dat je voor eventuele aankopen opnieuw moet inloggen is niet vreemd, je logt nl. niet opnieuw bij de KIA Connect app maar op de KIA shop site.

De KIA Connect app zelf blijft na 1x inloggen gewoon direct toegankelijk zonder opnieuw in te loggen.
Alleen wanneer je een specifieke actie in de app wilt zoals op slot doen of ontgrendelen e.d. wordt ter verrificatie om een pincode of gezichtsherkenning gevraagd. (Ook niet onlogisch, is eigenlijk een deursleutel voor je auto).

@IvoB2 Om de huidige status te zien van je auto is het voldoende om naar het tabblad Status te gaan en op het driekwart pijltje rechtsbovenin de drukken, op dat moment wordt de huidige status opgevraagd van de auto.
(Of je sleept in het tabblad Status je scherm even naar beneden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dm2l0zMG3OeKdDDMiw0BHHPuw14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0OWiF9nBhztwyzK48hXkUDi.jpg?f=fotoalbum_large

ENYAQ SPORTLINE 210kW MY25 ( voorheen: KIA EV6 GT-Line 77,4 RWD MY23)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:25
Heb jij je auto zo genoemd omdat je anders vergeet welke uitvoering je hebt? :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Solarman schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:58:
[...]
@IvoB2 Om de huidige status te zien van je auto is het voldoende om naar het tabblad Status te gaan en op het driekwart pijltje rechtsbovenin de drukken, op dat moment wordt de huidige status opgevraagd van de auto.
Yep en wanneer er meer dan tien minuten zitten tussen de vorige statusopvraging moet je niet alleen op dat cirkeltje drukken maar ook nog eens inloggen.
Zowel via de "remote" tab als via de "status" tab moet ik na tien minuten terug inloggen en volstaat het niet om alleen op de cirkeltje te drukken of naar beneden te swipen.

[ Voor 15% gewijzigd door IvoB2 op 17-09-2024 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
IvoB2 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:35:
[...]

Yep en wanneer er meer dan tien minuten zitten tussen de vorige statusopvraging moet je niet alleen op dat cirkeltje drukken maar ook nog eens inloggen.
Zowel via de "remote" tab als via de "status" tab moet ik na tien minuten terug inloggen en volstaat het niet om alleen op de cirkeltje te drukken of naar beneden te swipen.
Je hebt gelijk.
Ik log in met vingerafdruk of gezichtsherkenning daarom dacht ik dat het niet hoefde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Loei123 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:20:
[...]

Heb jij je auto zo genoemd omdat je anders vergeet welke uitvoering je hebt? :+ :9
Je zou het bijna denken hè.maar inderdaad, ja. _O-
Ben een half jaar m'n auto kwijt geweest i.vm. reparatie en heb diverse EV6'en gereden, zo kon ik ze uit elkaar houden in de app. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:26
Is ergens een lijst met softwareupdates van de dealer. En is er ook een manier hoe je dit kan uitlezen. Gister was de auto bij de dealer voor wat garantie werk. Helaas dat niet uitgevoerd wegens missende onderdelen. Maar wel hadden ze weer software updates uitgevoerd. Zoals ongeveer elke keer als de auto daar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ja, in de instellingen/algemene instellingen/info versie-update vind je het scherm waar je de datum ziet van de laatste softwareupdate en welke softwareversie je dan hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxHngBkS44tkD2AIwsBHVtbnawQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jtdsgtvydj5FEbeZ7khHOz11.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door IvoB2 op 17-09-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:26
IvoB2 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:00:
Ja, in de instellingen/algemene instellingen vind je het scherm waar je de datum ziet van de laatste softwareupdate en welke softwareversie je dan hebt.
Is dat niet de versie van het Gen5w systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Inderdaad.
Uit je vraag kan ik niet afleiden welke software updates je precies wil zien.
Uit deze opmerking kan ik dan weer wel afleiden dat je de updates wil zien aan softwareupdates buiten het infotainment. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 08:30
Met de juiste OBD dongel en CarScanner kun je wel zien welke hardware met welke software werkt.
Je zult jezelf er in dat geval wel een beetje in moeten verdiepen, want het toont alleen wat er nu gebruikt wordt.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
happy killer schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:51:
Is ergens een lijst met softwareupdates van de dealer. En is er ook een manier hoe je dit kan uitlezen. Gister was de auto bij de dealer voor wat garantie werk. Helaas dat niet uitgevoerd wegens missende onderdelen. Maar wel hadden ze weer software updates uitgevoerd. Zoals ongeveer elke keer als de auto daar komt.
Gewoon de dealer vragen om de lijst af te drukken. Ik weet geen andere weg eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 23:06
petertenboer schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:15:
[...]

Geen idee hoe je het kan uitschakelen.
Maar zou zo maar kunnen zijn dat de balk onderdeel is van de Europese typegoedkeuring en je hier niet aan mag “rommelen” ivm de veiligheid. Zover ik weet zijn het ook je remlichten en ben je strafbaar als deze niet werken.
Nee geen remlicht. Die zitten rechts en links en derde remlicht zit in raam. Het is gewoon decoratie.

• Wiliyama
Peter-036 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:14:
[...]

Waarom zou je dat doen? Hoe vaak sta je zelf achter de auto terwijl de lichten aan zijn?
....

....
Nu vind ik de EV6 sowieso niet mooi, maar dat staat hierbuiten ;-).
Wil je écht antwoord? O.k. Dezelfde reden waarom ik ook de 2 remklauwen aan de rechterkant zwart heb gemaakt en niet alleen links. Aan de rechterkant sta ik ook nooit...:-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Wiliyama schreef op maandag 16 september 2024 @ 23:22:
Wie heeft een tip hoe ik het beste de lichtbalk op de achterklep kan uitschakelen. Persoonlijk vind ik die niet mooi.
Zal een grijs gebied zijn of dit is toegestaan, deze balk behoort niet tot de verplichte verlichting alleen tot de toegestane verlichting.
Ik vermoed dat de dealer dit eventueel kan uitzetten in de software, maar of die daartoe bereid is om dat te doen zal moeten blijken.

• IvoB2
Er staat ook een knop (twee zelfs) in de EV6 waarmee je dat licht kan uitschakelen wanneer je zelf niet in de auto zit (en dus zelf kan zien of het al dan niet brandt). :+

(Bij remklauwen is die mogelijkheid er niet, ze blijven altijd de kleur hebben die je ze gaf. Je kan ook de standaard velgen van bv. de GT-line monteren, dan zie je de remklauwen nauwelijks).

[ Voor 36% gewijzigd door IvoB2 op 18-09-2024 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Wie heeft een tip hoe ik het beste de lichtbalk op de achterklep kan uitschakelen. Persoonlijk vind ik die niet mooi.
Door je lichten overdag niet aan te doen?

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:11
Solarman schreef op woensdag 18 september 2024 @ 07:38:
[...]

Zal een grijs gebied zijn of dit is toegestaan, deze balk behoort niet tot de verplichte verlichting alleen tot de toegestane verlichting.
Ik vermoed dat de dealer dit eventueel kan uitzetten in de software, maar of die daartoe bereid is om dat te doen zal moeten blijken.
Volgens mij kun je in de ev6 niet zomaar software aanpassen zoals bij sommige duitse merken, of ja het zal wel mogelijk zijn maar er zijn geen tools voor helaas.

Een tool a la obdeleven op de ev6 zou heel fijn kunnen zijn...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
In dit filmpje zie je hoe je de trimdelen kunt verwijderen. Rond 13:25 zie je dat je een stekkertje kunt lostrekken van de lichtbalk. Die zal dan niet meer werken.
Het verhaal vertelt niet of je dan een foutmelding krijgt.

Catch my drift?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
DaMenaz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:54:
[...]

In dit filmpje zie je hoe je de trimdelen kunt verwijderen. Rond 13:25 zie je dat je een stekkertje kunt lostrekken van de lichtbalk. Die zal dan niet meer werken.
Het verhaal vertelt niet of je dan een foutmelding krijgt.

[YouTube: Turning my light bar into brake lights!]
Vooral aan de standaardverlichting van je auto gaan sleutelen, komt de veiligheid van jezelf en anderen om je heen vast ten goede. :| :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMenaz
Loei123 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:32:
[...]
Vooral aan de standaardverlichting van je auto gaan sleutelen, komt de veiligheid van jezelf en anderen om je heen vast ten goede. :| :F
Ga er vanuit dat iedereen hier oud en wijs genoeg is. Hij stelt een technische vraag, geen ethische.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Nou, bij de niet-matrix lichten versies zou dat niet onverstandig zijn :P. Straks in de winter ga ik vast wel een keer weer stoppen om te kijken of de verlichting het wel doet... Misschien moet ik waxinelichtjes in de koplampen gaan plaatsen, dan heb ik waarschijnlijk meer licht.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
Je kan ook nog in de engineeringmode komen van het systeem, ik weet niet of je het daar uit/aan kunt zetten.
ik weet ook niet of de opgegeven codes hiervoor (nog) werkzaam zijn.

https://www.youtube.com/w...7RIs&ab_channel=EVOdessey
(Kijk ook beslist de tekst van EVOdessey zelf onder de video aangezien er voor verschillende modeljaren verschillende codes lijken te zijn.

All at your own risk of course...... 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMenaz
Solarman schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:57:

All at your own risk of course...... 8)
Precies. Zoals alles op Tweakers. Anders kunnen we deze site wel omdopen in Moralizers. O-)

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
d0s schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:03:
[...]

Dat is de Light Edition, die is anders dan de Light ;) de light staat op pagina 6.

Ik help het je hopen natuurlijk maar denk niet dat dit er allemaal op zit. De prijslijst die hier eerder werd gedeeld van juli 2024 (voorraad) lijkt me betrouwbaarder.
Je hebt gelijk, na nog een keer navragen bleek inderdaad dat het om het model op pagina 6 gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiliyama
DaMenaz schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:30:
[...]

Ga er vanuit dat iedereen hier oud en wijs genoeg is. Hij stelt een technische vraag, geen ethische.
Hèhè, eindelijk iemand die in de gaten heeft dat ik een technische vraag stel en geen behoefte heb aan moraliseren antwoorden. Los daarvan rijden vrijwel alle autos zonder rode t.l. balk op de kont.
Dank je wel DaMenaz ik ga het binnenkort proberen en kijken of er een foutmelding komt.

[ Voor 7% gewijzigd door Wiliyama op 18-09-2024 23:57 ]

• Wiliyama
[...]

Dus jij denkt dat 98 van de 100 autos die in Nederland rondrijden niet veilig zijn omdat ze geen rode t.l. balk op hun kont hebben. Dit is geen verlichting die erop moet zitten voor de veiligheid anders zou er Europese wetgeving voor zijn. Het is verlichting die getolereerd wordt. Gelukkig heb ik inmiddels wel een antwoord op mijn vraag gekregen van een tweaker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loei123
Wiliyama schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:55:
[...]

Dus jij denkt dat 98 van de 100 autos die in Nederland rondrijden niet veilig zijn omdat ze geen rode t.l. balk op hun kont hebben. Dit is geen verlichting die erop moet zitten voor de veiligheid anders zou er Europese wetgeving voor zijn. Het is verlichting die getolereerd wordt. Gelukkig heb ik inmiddels wel een antwoord op mijn vraag gekregen van een tweaker.
Zeker niet.
Als ik een Kia EV6 zou zien met brandende lampen rechts en links achter dan denk ik dat die aan het remmen is, dat alleen is al een reden om niet zulke aanpassingen niet te gaan doen.
Met zo'n aanpassing wijk je af van hoe de verlichting er uit hoort te zien en wat een medeweggebruiker verwacht te zien, dat is simpelweg niet de bedoeling in het verkeer.

Dat je geen moraliserende antwoorden wilt vind ik wel grappig, gezien je alsnog met je auto gaat knoeien blijkbaar.

Jammer dat we dit op Tweakers tegen moeten komen.

Doe er mee wat je wilt verder. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Loei123 op 19-09-2024 08:16 ]

• Sonicfreak
Loei123 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:14:
[...]

Zeker niet.
Als ik een Kia EV6 zou zien met brandende lampen rechts en links achter dan denk ik dat die aan het remmen is, dat alleen is al een reden om niet zulke aanpassingen niet te gaan doen.
Met zo'n aanpassing wijk je af van hoe de verlichting er uit hoort te zien en wat een medeweggebruiker verwacht te zien, dat is simpelweg niet de bedoeling in het verkeer.

Dat je geen moraliserende antwoorden wilt vind ik wel grappig, gezien je alsnog met je auto gaat knoeien blijkbaar.

Jammer dat we dit op Tweakers tegen moeten komen.

Doe er mee wat je wilt verder. :)
Helemaal mee eens. Als je de lichtbalk achter op de auto niet mooi vindt dan had je misschien een andere auto moeten kiezen. Genoeg auto's die de lichtbalk niet hebben, Ioniq 5 bijvoorbeeld die is net zo ruim als de EV6. Ook nog eens dezelfde 800V techniek en aandrijflijn.

• sQuare
  • Laatst online: 20:03
0208AD schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:13:
Goedemorgen! Heeft een van jullie toevallig al ervaring met een fietsendrager achterop zonder een trekhaak te gebruiken?
Heb je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik heb nl geen trekhaak en zit toch naar een fiets oplossing te kijken voor af en toe.

Ik zag deze maar in onbevestigd of dit past op ev6.

https://www.thule.com/nl-...UV%2Cyear%3A2021-%7C2021-

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:48

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Sinds gisteren een wireless AA adapter in gebruik en dat scheelt enorm.
Telefoon wordt veel minder heet en valt niet meer uit.
Overigens een redelijk goedkoop adaptertje van Temu gekocht om te testen ( met goeie reviews ) en tot op heden uiterst tevreden.
Maakt meteen verbinding, snel en geen vertragingen..
Kortom, een blij man!!

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• murky123
sQuare schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:09:
[...]

Heb je hier nog een oplossing voor gevonden? Ik heb nl geen trekhaak en zit toch naar een fiets oplossing te kijken voor af en toe.

ik denk niet dat je dit gaat lukken met je kunstof spoilertje boven het achterraam / achterklep

edit: ik heb even op google gekeken voor je : https://www.kiaevforums.c...ed-bike-rack-on-ev6.2123/

[ Voor 10% gewijzigd door murky123 op 19-09-2024 09:26 ]

• 0208AD
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-09 13:10
sQuare schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:09:
[...]

Helaas niet. Dit ziet er wel goed uit!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/GrLlQWZtu3ES0ekQEABliKUd.jpg

Ik wil graag zoiets op mijn EV6 monteren. Iemand tips over hoe?

Geen moralizerende reacties alsjeblieft.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 19-09-2024 10:53 ]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

Bosmonster schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:52:
[Afbeelding]

Ik zou beginnen met de juiste steekmaat van je velg op te zoeken. :+

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[Afbeelding]

Is dit een serieuze vraag? Zie: https://apk-handboek.rdw....n-zijdelingse-afscherming

• Solarman
  • Niet online
[Afbeelding]

Geen probleem.
Gewoon langere wielbouten gebruiken oOo

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
--HOOLIE-- schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:22:
Overigens een redelijk goedkoop adaptertje van Temu gekocht om te testen ( met goeie reviews ) en tot op heden uiterst tevreden.
Kortom, een blij man!!
Heb je hier een linkje naar?

• sQuare
  • Laatst online: 20:03
murky123 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:24:
[...]

ik denk niet dat je dit gaat lukken met je kunstof spoilertje boven het achterraam / achterklep

edit: ik heb even op google gekeken voor je : https://www.kiaevforums.c...ed-bike-rack-on-ev6.2123/
Thanks die had ik nog niet gezien

EV6 77kWh Plus RWD MY:22

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMenaz
KIA heeft de facelift EV6 op de site gezet.

https://www.kia.com/nl/modellen/ev6/ontdekken/

De brochures en prijslijsten voor de EV6 en de EV6 GT (die (nog?) niet gefacelift is):

https://www.kia.com/nl/br...ijst-aanvragen/?model=EV6

Goed opletten wat de verschillen zijn. Zo heeft de Plus geen Meridian meer (vanaf Plus Advanced) en is het formaat velgen soms afhankelijk van de grote of kleine accu.

[ Voor 31% gewijzigd door DaMenaz op 19-09-2024 15:42 ]

Catch my drift?

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:44
--HOOLIE-- schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:22:
Kortom, een blij man!!
Hoe is het accuverbruik van je telefoon? Beetje fatsoenlijk? Of trek je hem met 2 uurtjes wel op 50% minder.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-09 15:57
@DaMenaz dank voor de links.

Bijna €67k voor een GT-line AWD zoals ik hem nu ook heb*... ik had verwacht dat de prijzen wat gezakt waren maar dat is niet het geval. Gezien het "geweld" uit China (bv de XPeng G6) en de Tesla Model Y prijzen vraag ik me af of de prijs van de EV6 niet wat hoog is.

*met o.a. metallic lak, schuif-/kanteldak, trekhaak met 13-polige aansluiting, extra kofferbakverlichting, anti slip kofferbakmat, bumperflap, Kia lakbescherming

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wiliyama
[Afbeelding]

Lijkt me geen probleem als je het ook meteen aan de rechter kant doet. Zolang je maar niet de rode lichtbalk gaat uitschakelen want dat is levensgevaarlijk..... :P

• Burn_and_Fire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 09:41
DaMenaz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:26:

De brochures en prijslijsten voor de EV6 en de EV6 GT (die (nog?) niet gefacelift is):

Goed opletten wat de verschillen zijn. Zo heeft de Plus geen Meridian meer (vanaf Plus Advanced) en is het formaat velgen soms afhankelijk van de grote of kleine accu.
Mooi snel gezien! Wat mij opvalt dat de Edition Advanced er (nog) niet tussen staat, terwijl ik van de dealer begrepen had dat die er toch ook weer aan zat te komen. Ook anderen forum-leden hebben natuurlijk ook al gehoord dat hun eerder bestelde Edtition Advanced in MY2025 uitvoering komt. Ben benieuwd hoe dat dan weer in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusH777
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:18
Burn_and_Fire schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:28:
[...]

Mooi snel gezien! Wat mij opvalt dat de Edition Advanced er (nog) niet tussen staat, terwijl ik van de dealer begrepen had dat die er toch ook weer aan zat te komen. Ook anderen forum-leden hebben natuurlijk ook al gehoord dat hun eerder bestelde Edtition Advanced in MY2025 uitvoering komt. Ben benieuwd hoe dat dan weer in elkaar zit.
Als ik naar de prijzen en uitrusting kijk, lijkt me dat een overbodige uitvoering t.o.v. de Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
[Afbeelding]

Als je rood wilt had je gewoon rood moeten bestellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:56
Zag het ook voorbij komen, benieuwd hoe de facelift er in het echt uitziet. Lak donkerblauw en op de standaard versie warmtepomp niet meer leverbaar.

Blij met mijn huidige EV6 en onlangs weer een mooie roadtrip door de Loire / Normandie gemaakt. Kilometers rijden makkelijk weg en laden gaat vlot. Valt wel op dat er veel steenslag op motorkap zit tov voorgaande Volkswagens die ik heb gereden (lak kwaliteit?).
DaMenaz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:26:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Fiorano schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:33:
[...]

Hoe is het accuverbruik van je telefoon? Beetje fatsoenlijk? Of trek je hem met 2 uurtjes wel op 50% minder.
Dat gaat best hard naar beneden ja...
Daarom telefoon aan de usb-c poort gehangen en jawel....weer oververhit..( alleen nu wat minder snel als aan de usb-a poort )

Ik ben een beetje lost...ligt het nu aan mijn telefoon? aan de usb-a/c poorten in de auto? een combi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Fazer013 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:32:
Zag het ook voorbij komen, benieuwd hoe de facelift er in het echt uitziet. Lak donkerblauw en op de standaard versie warmtepomp niet meer leverbaar.

Blij met mijn huidige EV6 en onlangs weer een mooie roadtrip door de Loire / Normandie gemaakt. Kilometers rijden makkelijk weg en laden gaat vlot. Valt wel op dat er veel steenslag op motorkap zit tov voorgaande Volkswagens die ik heb gereden (lak kwaliteit?).

[...]
Gewoon pech. Geen enkele lak is bestand tegen steenslag. Met iedere auto die ik heb gehad, had ik wel steenslag. Komt vooral omdat ik altijd snelweg rijd en dan heb je meer kans op steenslag. Vooral omdat het steentje met hogere snelheid tegen je auto komt. Op lagere snelheden heb je minder kans op steenslag.
Ik heb Renault, Seat, Toyota, MG, Hyundai en nu Kia gereden en bij allemaal steenslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:27
Franciesco schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:46:
@DaMenaz dank voor de links.

Bijna €67k voor een GT-line AWD zoals ik hem nu ook heb*... ik had verwacht dat de prijzen wat gezakt waren maar dat is niet het geval. Gezien het "geweld" uit China (bv de XPeng G6) en de Tesla Model Y prijzen vraag ik me af of de prijs van de EV6 niet wat hoog is.

*met o.a. metallic lak, schuif-/kanteldak, trekhaak met 13-polige aansluiting, extra kofferbakverlichting, anti slip kofferbakmat, bumperflap, Kia lakbescherming
Blijkbaar zijn de prijzen van de nieuwe versie wel lager dan voorheen. Ik las dat de basis versie €1000 euro goedkoper was.
Gevonden: https://www.autoweek.nl/a...a-ev6-goedkoper-en-beter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burn_and_Fire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 09:41
GHorsie schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:36:
[...]

Blijkbaar zijn de prijzen van de nieuwe versie wel lager dan voorheen. Ik las dat de basis versie €1000 euro goedkoper was.
Dat geldt dan weer niet voor de (aantrekkelijk "actiemodel") Edition Advanced. Dealer geeft aan dat die terugkomt als vergelijkbare Plus uitvoering en is daarmee € 1500,= duurder geworden.

[ Voor 1% gewijzigd door Burn_and_Fire op 20-09-2024 12:58 . Reden: Advanced Edition -> Edition Advanced ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-09 15:57
[...]

Ja, dat had ik ook gelezen.

Mijn vergelijk was met toen ik de mijne bestelde in het najaar van 2021. Ik weet het, dat is 3 jaar terug en de inflatie heeft vast invloed gehad. Maar toch: ca €5k meer in 3 jaar is toch best veel. Zeker als ik dan de concurrentie in de vorm van Tesla Model Y en XPeng G6 bekijk. Die zijn beide nog geen €56k in AWD versie inclusief trekhaak, metallic lak en alle goodies die ze leveren.

Mocht ik nu weer voor de keuze staan, dan denk ik niet dat ik €11k extra over zou hebben voor de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
[...]

Is niet helemaal waar. De Light uitvoering is verdwenen en die is 1500 euro goedkoper dan de Light Edition van de facelift.
Als je de Light Edition vergelijkt met de Light Edition van de facelift dan heb je gelijk dan is de facelift 1000 euro goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
--HOOLIE-- schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:57:
[...]

Dat gaat best hard naar beneden ja...
Daarom telefoon aan de usb-c poort gehangen en jawel....weer oververhit..( alleen nu wat minder snel als aan de usb-a poort )

Ik ben een beetje lost...ligt het nu aan mijn telefoon? aan de usb-a/c poorten in de auto? een combi?
De auto kan wel 26W leveren (USB C poort), de USB A levert 5V 1,4A. Dus het kan zijn dat je telefoon intern sneller oververhit door gebruik te maken van de USB C poort.

Zie The Wizard in "Het grote Kia EV6 topic" voor de meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Franciesco schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:17:
[...]

Ja, dat had ik ook gelezen.

Mijn vergelijk was met toen ik de mijne bestelde in het najaar van 2021. Ik weet het, dat is 3 jaar terug en de inflatie heeft vast invloed gehad. Maar toch: ca €5k meer in 3 jaar is toch best veel. Zeker als ik dan de concurrentie in de vorm van Tesla Model Y en XPeng G6 bekijk. Die zijn beide nog geen €56k in AWD versie inclusief trekhaak, metallic lak en alle goodies die ze leveren.

Mocht ik nu weer voor de keuze staan, dan denk ik niet dat ik €11k extra over zou hebben voor de EV6.
De catalogusprijs voor de RWD (GT-line incl. trekhaak maar zonder schuifdak) lag (in België) Q4 2023 (levering Q2 2024) al op 67K €.
Gelukkig was (incl. eindejaarskorting) de werkelijke prijs toen maar rond de 55K. Anders was ie er toen ook al niet ingekomen. :)
Een Tesla M3 catalogusprijs 45K was in de lease toen duurder dan de EV6 GT-line.

[ Voor 5% gewijzigd door IvoB2 op 20-09-2024 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Loei123 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:09:
[...]

Als je rood wilt had je gewoon rood moeten bestellen. ;)
Kon geen rood betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Had dan gewoon een andere goedkopere EV in rode kleur gekocht.
MG kan je bv. ook in het rood krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
😁😁

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
IvoB2 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:31:
[...]

Had dan gewoon een andere goedkopere EV in rode kleur gekocht.
MG kan je bv. ook in het rood krijgen.
Volgens mij maakte hij een grapje. :D

Ik heb ervaring met de MG4 en kan je zeggen dat de EV6 een stuk beter rijdt dan de MG.
Qua bouwkwaliteit en veiligheidssytemen en zelfs luxe kan de MG4 niet tippen aan de EV6.
Als de mogelijkheid er is dus altijd voor een EV6 gaan i.p.v. een MG4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Sonicfreak schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:50:
[...]
Ik heb ervaring met de MG4 en kan je zeggen dat de EV6 een stuk beter rijdt dan de MG.
Dat betwist ik dan ook niet.
Maar wanneer de kleur belangrijk is en de EV6 zo aan je budget vreet dat je de kleur van je keuze niet meer kan betalen kan je beter naar iets anders uitkijken.

Tenslotte koos ik ook voor een EV6 in standaard yacht blue (maar kleur is voor ons niet belangrijk) en niet voor een goedkopere MG met een kleurenpallet binnen budget.

De MG Cyberster in rode kleur zou ik dan weer wel in overweging nemen boven de EV6 GT line zonder kleuropleg (aan catalogusprijs).

[ Voor 27% gewijzigd door IvoB2 op 20-09-2024 16:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaMenaz
In NL was Runway Red de standaardkleur.

Voordat het weer kapotgeanaliseerd werd was het best een geestige opmerking.

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
IvoB2 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:06:
[...]

De catalogusprijs voor de RWD (GT-line incl. trekhaak maar zonder schuifdak) lag (in België) Q4 2023 (levering Q2 2024) al op 67K €.
Gelukkig was (incl. eindejaarskorting) de werkelijke prijs toen maar rond de 55K. Anders was ie er toen ook al niet ingekomen. :)
Een Tesla M3 catalogusprijs 45K was in de lease toen duurder dan de EV6 GT-line.
Klinkt bekend mijn business plus was 47k en ook goedkoper dan een model 3 in lease, eigenlijk heel blij dat het toch geen m3 is geworden al was dat toen de eerste keuze.

Alleen mis ik de 360 cam, de weergave van de parkeersensoren is echt ondermaats, ik wordt gek van die kleuren, mijn golf uit 2010 had zelfs lijntjes die de afstand toonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
izzet3838 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:12:
[...]

Klinkt bekend mijn business plus was 47k en ook goedkoper dan een model 3 in lease, eigenlijk heel blij dat het toch geen m3 is geworden al was dat toen de eerste keuze.

Alleen mis ik de 360 cam, de weergave van de parkeersensoren is echt ondermaats, ik wordt gek van die kleuren, mijn golf uit 2010 had zelfs lijntjes die de afstand toonden...
Uit nieuwsgierigheid, waarom ben je blij dat het geen model 3 is geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Wanneer je al eens in het interieur van de M3 en in de EV6 hebt gezeten (met hetzelfde te besteden budget) ligt mijn inziens het antwoord voor de hand.
In de M3 is in het interieur op zowat alles bespaard wat eruit gehaald kan worden. Zelfs fatsoenlijke bediening van richtingaanwijzers kan er niet meer af.
Om over het verschil in uiterlijk nog maar te zwijgen. Uiteraard kan je over smaken en kleuren geen discussie voeren maar persoonlijk ken ik weinig mensen die de M3 een "mooie" auto vinden.
De voorzijde ziet er gewoon kinderachtig uit (voor de Belgen een soort "vitamientje look" uit S&W. :+
In se is het een laptop met goede software waar ze een koetswerk met vier wielen aan rond gebouwd hebben.

Uiteraard is de M3 wat betreft efficiëntie en software (nog) onklopbaar maar de software in de EV6 is goed mee te leven en efficiëntie is niet zo belangrijk bij een bedrijfsauto gezien doorgaans de werkgever de stroom betaalt.

Persoonlijk vind ik bij eenzelfde leasebudget voor een M3 van 45K in vergelijking met bv. een EV6 van 67K (met bijna alle toeters en bellen) de keuze vlug gemaakt.

En, maar dat is persoonlijk, een autoconstructeur die alle functies centraal zet en dan nog wil besparen op een HUD/digitaal schermpje in het vooruitzicht van de bestuurder kan er bij mij echt niet in.

Inmiddels kan je de straten ook plaveien met Tesla's.
(Nu ja EV6'en zie je hier ook steeds meer en meer in het straatbeeld opduiken).

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB2 op 21-09-2024 08:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• izzet3838
Sonicfreak schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 23:20:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, waarom ben je blij dat het geen model 3 is geworden?
Vriend heeft recent een model 3(standard range, dus het model wat ik wou gekocht)
Ik zal ze kort even vergelijken:

Ev6:
-betere ophanging
-betere bediening
-betere zetels
-"betere bouwkwaliteit"(als in dingen voelen steviger en zitten beter vast), maar de model 3 heeft wel veel hogere kwaliteit aan stoffen en plastieken...
-veel ruimer in het interieur, ook ivm de model y, tesla's hebben meer kofferruimte maar voor mij is die van de ev6 ook te groot.

Voordelen van de model 3 dan:
-os
-stoelventilatie(standaard) en 3 zone lendensteun
-betere kwaliteit materialen
-suoercharger

Ik vind de ev6 ook mooier en unieker, de model 3 en model y zie ik in België elke dag meermaals rijden de ev6 is toch iets specialer, maar das persoonlijk.

Het is wat je wilt natuurlijk, maar als ik hem nu kon omruilen met een collega die een model 3 sr had zou ik het niet meer doen.

• IvoB2
Ongeveer eens met je bemerkingen met uitzondering van:
- Stoelventilatie: zit ook standaard op de GT line (die in het leasebudget van deze werkgever in dezelfde categorie zit als de M3 LR).
- SuC: hangt af van je woonplaats en gebruik. SuC vind ik hier nergens in de onmiddellijke omgeving terwijl Rapid Chargers (FastNed) wel in de onmiddellijke omgeving staan en de laadsnelheid van de EV6, indien nodig want zelf gebruik ik het nauwelijks, niet moet onderdoen voor een Tesla op een SuC.

Haal je die voordelen weg blijft er nauwelijks nog een voordeel over voor de M3.

• TinusH777
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:18
IvoB2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:37:
Ongeveer eens met je bemerkingen met uitzondering van:
- Stoelventilatie: zit ook standaard op de GT line (die in het leasebudget van deze werkgever in dezelfde categorie zit als de M3 LR).
- SuC: hangt af van je woonplaats en gebruik. SuC vind ik hier nergens in de onmiddellijke omgeving terwijl Rapid Chargers (FastNed) wel in de onmiddellijke omgeving staan en de laadsnelheid van de EV6, indien nodig want zelf gebruik ik het nauwelijks, niet moet onderdoen voor een Tesla op een SuC.

Haal je die voordelen weg blijft er nauwelijks nog een voordeel over voor de M3.
Prijs: de M3 SR heeft een vergelijkbare praktijk range als de EV6 LR. Inclusief subsidie mag je de M3 voor 40000 meenemen.
Restwaarde en betrouwbaarheid in voordeel van M3, zie https://www.whatcar.com/n...6-vs-tesla-model-y/n27001
Maar met de facelift model is het ICCU probleem verholpen (neem ik aan).

• IvoB2
Wij (@izzet3838 en ikzelf) wonen beiden in België en gebruiken, als ik het goed heb, een salarisauto.
Totaal ander uitgangspunt dus (niet de catalogusprijs voor privérijders is van toepassing maar het leasebudget en van subsidie is dan ook al geen sprake).

Om in aanmerking te komen voor de 5000 € subsidie voor particulieren mag een EV in Vlaanderen niet meer dan 40K € kosten. Geen van beiden voldoet daar nu aan.

De restwaarde wordt bepaald door de leaseMij en op het ogenblik van de keuze (incl. kortingen) was dat in het voordeel van de EV6 (ivm de M3).
Leaseprijzen voor bedrijfsauto's zijn van veel parameters afhankelijk en wijzigen dan ook bijna wekelijks.
Je dient dan ook op het ogenblik van keuze (voor mij was dat laatste week dec 23) een keuze te maken op wat op dat ogenblik gangbaar is en al zeker niet op basis van een algemene tabel die daar geen rekening mee houdt en dan nog eens over het buitenland gaat.

Tot op heden nog geen last van het ICCU probleem (met het MY24 model).
En zo ja is dat bij een lease geen probleem want op te lossen door de dealer/lease Mij want gebeurt bij lease altijd binnen de garantieperiode (een lease heb je zelf maar 4 tot 5 jaar in gebruik).

Kan zijn dat de Tesla SR in de praktijk dezelfde range heeft als de EV6 LR (de mijne haalt tot nu toe steeds tussen de 515 en 550 km) maar voor mijn afwegingen doet dat er niet toe.
500 km in de zomer is voor mij ruim voldoende voor een rit zonder bijladen (in de praktijk heb ik die range ook nooit nodig), de EV6 ziet er naar mijn smaak exterieur beter uit dan de M3 en inzake interieur is de EV6, naar mijn smaak, beter uitgerust dan de M3.
En zoals gezegd zaten ze beiden in hetzelfde budget (al zat er op het ogenblik van de beslissing bijna 20K verschil op de catalogusprijs).

[ Voor 71% gewijzigd door IvoB2 op 21-09-2024 10:06 ]

• Sonicfreak
izzet3838 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:04:
[...]

Vriend heeft recent een model 3(standard range, dus het model wat ik wou gekocht)
Ik zal ze kort even vergelijken:

Ev6:
-betere ophanging
-betere bediening
-betere zetels
-"betere bouwkwaliteit"(als in dingen voelen steviger en zitten beter vast), maar de model 3 heeft wel veel hogere kwaliteit aan stoffen en plastieken...
-veel ruimer in het interieur, ook ivm de model y, tesla's hebben meer kofferruimte maar voor mij is die van de ev6 ook te groot.

Voordelen van de model 3 dan:
-os
-stoelventilatie(standaard) en 3 zone lendensteun
-betere kwaliteit materialen
-suoercharger

Ik vind de ev6 ook mooier en unieker, de model 3 en model y zie ik in België elke dag meermaals rijden de ev6 is toch iets specialer, maar das persoonlijk.

Het is wat je wilt natuurlijk, maar als ik hem nu kon omruilen met een collega die een model 3 sr had zou ik het niet meer doen.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Als je het hebt over recente model 3 dan bedoel je Highland?
Ten opzichte van de originele model 3 zijn in Highland veel verbeteringen doorgevoerd heb ik gehoord. Zelf nog niet kunnen vergelijken. Ik heb alleen in de originele model 3 gereden.
Ik ben het met je eens dat de EV6 mooier en unieker is dan een Tesla model 3 of model Y.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruud76
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wiliyama schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:01:
[...]

AWD of RWD. Ik ben benieuwd of dat er misschien iets mee te maken kan hebben.
Wat ik wel gemerkt heb.. vanaf dat ik mijn auto kreeg was de auto bij het “zelf sturen” (groene wieltje aan) onrustig. Alsof hij steeds een beetje overstuurde om daarna weer te corrigeren, met hele kleine tikjes. Met winterbanden was het effect goed zichtbaar en voelbaar, met zomerbanden niet of nauwelijks. Ook melding van gemaakt bij de garage maar de uitlijning was perfect dus daar lag het niet aan.

Maar sinds het stuurhuis vervangen is, is dat onrustige effect helemaal weg. Dus ergens heb ik het vermoeden dat dit een voorteken was.

Geen idee of anderen dit herkennen maar ik dacht ik deel het toch eens :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Sonicfreak schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 12:57:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Als je het hebt over recente model 3 dan bedoel je Highland?
Ten opzichte van de originele model 3 zijn in Highland veel verbeteringen doorgevoerd heb ik gehoord. Zelf nog niet kunnen vergelijken. Ik heb alleen in de originele model 3 gereden.
Ik ben het met je eens dat de EV6 mooier en unieker is dan een Tesla model 3 of model Y.
Ja ik bedoel de higland, kwaliteit is zeer hoog, op het niveau van bmw durf ik zelfs te zeggen, maar dat geld dus enkel voor de materialen, al het plastiek is zacht, overtrokken met leer,...

Maar als je aan dingen gaat beginnen wiebelen merk je dat het niet zo stevig is, ik merk ook wel meer tolerantie fouten, dus dingen sluiten niet altijd even goed aan...

Al bij al een heel mooie wagen, als ik prive een ev moest rijden zou ik een model 3 uit stock kopen voor 39.900(na premie 35k dus, @IvoB2 model 3 is trouwens wel beschikbaar met premie, alleen moet je een uit stock met 0km kopen)

• WillemSuper
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07-07 14:42
Defector schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:20:
[...]

Daar probeer ik duidelijkheid over te krijgen, van die opties is het onduidelijk maar bijv draadloos laden van telefoons zit er wel weer op. En wanneer ik de prijslijsten doorga dan zijn de enige twee modellen met draadloos laden de GT versie en een Advanced Edition actie model. De GT versie is het natuurlijk niet, maar het actie model heeft een paar meer opties die welkom zouden zijn.

Het zou natuurlijk ook een geïmporteerd model kunnen zijn, ik ga eens kijken of ik een internationale prijslijst kan vinden.

Edit:
Wanneer ik bijvoorbeeld naar de Amerikaanse Light en Light 77.4 vergelijk dan zitten daar wel wat dingen standaard op: zoals privacy glas, warmtewerend glas, inklappende spiegels (even uit mijn hoofd) die niet op een Nederlandse Light zitten.
Vanmorgen de ev6 bij de dealer bekeken (gaan hem dinsdag ophalen), lijkt gewoon de light. Zat geen privacy glas of stoelverwarming in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
izzet3838 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:50:
[...]
model 3 is trouwens wel beschikbaar met premie, alleen moet je een uit stock met 0km kopen)
Aleen indien je kiest voor een basisversie in het wit of zwart en zonder enchanged autopilot.
Privé zou ik voor dat geld dan wel iets anders kiezen dat beter uitgerust is.

Maar sowieso vijgen na pasen want over ruim 2 maanden krijg je privé sowieso geen premie meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:16
Ik heb sinds vandaag een eV6,

Ik ga hem even updaten maar ik heb toch een paar vraagjes:

De kwaliteit van de achteruitrijcamera is vrij slecht. Zeker als ik het vergelijk met een sportage

Als de auto op I pedal staat en ik laat het "gas los" dan krijg ik een tik in mijn stoel onder de kont. Heel gek en het is ook niet altijd.

De auto heeft relatief laat door dat je bij de auto aankomt waardoor de handgrepen ook relatief laat open gaan.

Als ik voorruitrij ergens naartoe dan gaan de parkeersensoren alleen maar in het linkerscherm af(waar normaal staat hoeveel km je nog kan rijden). Als ik achteruitrij dan zie ik de camera en de parkeersensoren wel groot op het rechterscherm.

I Pedal wordt niet onthouden na het starten van de auto. Switched steeds terug naar level 3?

Iemand tips?

[ Voor 6% gewijzigd door sgouman op 21-09-2024 18:38 ]

• IvoB2
sgouman schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:38:
De kwaliteit van de achteruitrijcamera is vrij slecht. Zeker als ik het vergelijk met een sportage
Is de lens aan de achterzijde wel zuiver? Hier is de achteruitrijcamera loepzuiver.
Als de auto op I pedal staat en ik laat het "gas los" dan krijg ik een tik in mijn stoel onder de kont. Heel gek en het is ook niet altijd.
Nog niet ondervonden.
Maar niet relevante ervaring want ik gebruik de I-pedal bijna nooit.
Vind dat ik het met de flippers beter zelf kan regelen.
De auto heeft relatief laat door dat je bij de auto aankomt waardoor de handgrepen ook relatief laat open gaan.
Correct, zo is het nu eenmaal afgesteld. Je moet er bijna tegen staan voor de klinken opengaan.
Als ik voorruitrij ergens naartoe dan gaan de parkeersensoren alleen maar in het linkerscherm af(waar normaal staat hoeveel km je nog kan rijden). Als ik achteruitrij dan zie ik de camera en de parkeersensoren wel groot op het rechterscherm.
Ik weet niet welke uitvoering je hebt maar hier in de GT-line (met 360° camera) werkt het volledig anders:
Ik zie de parkeersensoren niet in de linker cirkel op het dashboard maar zowel bij vooruit als achteruit gelijktijdig op de rechter cirkel op het dashboard (een schematische voorstelling) en op de twee schermen op het infotainment (een fotorealistische voorstellifotore

Iets aanschouwelijker voorgesteld:

Dashboard achteruit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXdzVPGgDFSzJMz__ujA01--Gfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S47fcIMNAMP0VorpFOWXItV5.jpg?f=fotoalbum_large
Infotainment achteruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEDXxY8FL3SiksMgi2ePRVrZuyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQP7LaxneFo6Vscd9CxLlgfx.jpg?f=fotoalbum_large
Dashboard vooruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5wmSZOzDtU-tcp3pcagH78TRlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISo8oRmFfK4GYAu6Sn2fG8ru.jpg?f=fotoalbum_large
Infotainment vooruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_GPI3X4NT5Y_OpuKil0XqONWSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlgxdeKMHQMRRESvpSmj9j14.jpg?f=fotoalbum_large
I Pedal wordt niet onthouden na het starten van de auto. Switched steeds terug naar level 3?
Correct, zo is het ingesteld.
I-pedal kan je niet koppelen aan je account.

[ Voor 46% gewijzigd door IvoB2 op 21-09-2024 19:17 ]

• Sonicfreak

Bij mij is de achteruitrijcamera scherp en zeker niet slecht. Ik zou er even mee terug gaan naar de dealer.
Ik heb zelf geen ervaring met een Sportage, maar bij mij is het allemaal heel duidelijk. Alleen in het donker wat mindere kwaliteit.

• sgouman
IvoB2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:59:
[...]

Is de lens aan de achterzijde wel zuiver? Hier is de achteruitrijcamera loepzuiver.

[...]

Nog niet ondervonden.
Maar niet relevante ervaring want ik gebruik de I-pedal bijna nooit.
Vind dat ik het met de flippers beter zelf kan regelen.

[...]

Correct, zo is het nu eenmaal afgesteld. Je moet er bijna tegen staan voor de klinken opengaan.

[...]

Ik weet niet welke uitvoering je hebt maar hier in de GT-line (met 360° camera) werkt het volledig anders:
Ik zie de parkeersensoren niet in de linker cirkel op het dashboard maar zowel bij vooruit als achteruit gelijktijdig op de rechter cirkel op het dashboard (een schematische voorstelling) en op de twee schermen op het infotainment (een fotorealistische voorstellifotore

Iets aanschouwelijker voorgesteld:

Dashboard achteruit
[Afbeelding]
Infotainment achteruit:
[Afbeelding]
Dashboard vooruit:
[Afbeelding]
Infotainment vooruit:
[Afbeelding]

[...]

Correct, zo is het ingesteld.
I-pedal kan je niet koppelen aan je account.
Dit is mijn camera bij achteruit rijden,

Ik heb de edition advanced.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNz2uspgh-e27MKpcJp_8jlotsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AzFDLRgAV69c0rMbXuJpoO5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gm07eB78Ydc_kk1oPlYTY5eRFV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPdOFdA6k7IUYJoy0bH8AtMm.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens is dit hoe het er bij mij uitziet als ik vooruit rijd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KCR3J9wcqhdZZ8MQE3waXv9Oy4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2bkkxW0vCBKOHQUsrkcAWIR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door sgouman op 21-09-2024 19:45 ]

• IvoB2
Dan kan ik als tip alleen geven een model met 360° camera te bestellen maar dat is waarschijnlijk vijgen na pasen.

Ben je voor de bestelling dan niet gaan proefrijden?

• king_dude
  • Niet online
sgouman schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:44:
[...]

Dit is mijn camera bij achteruit rijden,

Ik heb de edition advanced.[Afbeelding]
[Afbeelding]

Tevens is dit hoe het er bij mij uitziet als ik vooruit rijd:
[Afbeelding]
Het lijkt alsof het middenstuk extra belicht is. Ik herken dit, maar alleen bij nacht. Ik zou er even mee teruggaan. Kun je een filmpje maken overdag? Ben benieuwd naar de korreligheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
king_dude schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:10:
[...]
Het lijkt alsof het middenstuk extra belicht is. Ik herken dit, maar alleen bij nacht.
Achteruitrijlicht?

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

Iemand tips?
Heb ik ook wel eens last van. Even dat groefje in de portiergreep aanraken met je vinger en dan gaat de auto alsnog van het slot.

• king_dude
  • Niet online
Dan nog steeds zie ik dat (bij mij) niet overdag. Als de camera dit oppikt overdag vol daglicht lijkt mij het niet te kloppen (wel ‘s nachts).

Het is niet loepzuiver en afwijkend (korrelig) tov mijn kia en. Gevraagd om filmpje om beter beeld te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door king_dude op 21-09-2024 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Bij mij zie je dat ook niet (en het achteruitrijlicht zit midden onderaan) maar dan was er ook nog voldoende daglicht.
Het volgende beeld is wel bijna drie kwartier later - bij valavond - gemaakt (dus niet onder dezelfde omstandigheden).

Het was ook maar een gok.
Waarschijnlijk zit zijn achteruitrijlicht ook niet in het midden?
(Heb in dit topic al eens gelezen dat dit bij lagere versies op de hoek zit).

Het besluit kan nu wel getrokken worden dat je tussen verschillende versies geen vergelijking kan maken.
De weergave van het beeld op het infotainment is al niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
IvoB2 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 18:14:
[...]

Aleen indien je kiest voor een basisversie in het wit of zwart en zonder enchanged autopilot.
Privé zou ik voor dat geld dan wel iets anders kiezen dat beter uitgerust is.

Maar sowieso vijgen na pasen want over ruim 2 maanden krijg je privé sowieso geen premie meer.
De eap kun je achteraf ook kopen in de store, is idd een basisversie maar heeft +500km wltp en is eigenlijk al full option uitgerust, behalve premium audio...

Prive zou ik voor een bmw m2 gaan :+

Maar als ik een verantwoorde keuze zou moeten maken is de m3 goedkoper dan een goed uitgeruste golf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
izzet3838 schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:30:
[...]
Prive zou ik voor een bmw m2 gaan :+
Privé zou ik voor een elektrische deelauto gaan of in het slechtste geval voor een Hyundai Inster in eigen beheer.
Maar dat is uiteraard louter theoretisch gezien deze keuze zich nu niet stelt en over vier jaar er waarschijnlijk weer een heel andere waaier aan keuzes en prijzen ter beschikking zal zijn.
Indien een eigen voertuig zal het minstens over V2L moeten beschikken en nog beter over V2X.

ieder zijn eigen smaak maar naar mijn smaak is een Tesla nooit full option uitgerust. Het is een gestripte auto waar om besparingsredenen bijna alles te bedienen is via een centraal geplaatste laptop.
Heb het nooit begrepen dat je al rijdend in een auto niet ongestraft met een smartphone aan de slag mag maar wel met een centraal vastgeschroefde laptop.
Wat je achteraf nog wil bestellen dien je uiteraard ook achteraf nog zelf te betalen.

[ Voor 38% gewijzigd door IvoB2 op 22-09-2024 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:36
Eerste 10k erop zitten. Geen issues gehad. Auto is goed zuinig so far. Wel iets stugger dan ik zou willen, rij met 2.5bar rond. Nu tripje van Venlo naar Texel gedaan. Verbruik van 14.0kWh/100km over 90%+ snelweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTeGEbfu9pjEaZVmHvczduO8vPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJ4nYzs18F0btgRHJNvjaI1x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
king_dude schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:33:
[...]

Dan nog steeds zie ik dat (bij mij) niet overdag. Als de camera dit oppikt overdag vol daglicht lijkt mij het niet te kloppen (wel ‘s nachts).

Het is niet loepzuiver en afwijkend (korrelig) tov mijn kia en. Gevraagd om filmpje om beter beeld te hebben.
Bijgaand een video van achteruit rijden

https://imgur.com/a/NNCk9yW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Vrienden zo maar een vraag , kun je bij een advanced plus zorgen dat het dak automatisch dicht gaat als je de auto afsluit, of moet dat altijd handmatig?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solarman
  • Niet online
marc4547 schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:17:
Vrienden zo maar een vraag , kun je bij een advanced plus zorgen dat het dak automatisch dicht gaat als je de auto afsluit, of moet dat altijd handmatig?
Nee, helaas behoort automatisch dichtgaan van het dak niet tot de mogelijkheden.
Altijd handmatig sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Dank je voor het antwoord, ik stel de vraag want ik heb gisteren mijn plus ingeruild voor een plus advanced, wel gebruikt, maar stuk minder kilometers, en vond het bijleggen voor het nieuwe model teveel.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Pagina: 1 ... 388 ... 446 Laatste

Let op:
Openbaar laden, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.

Bestellingen, leveringen en "waar is de boot"-posts over de Kia EV6 mogen in: Het KIA EV6 leveringen topic