Goed om te weten. Ik wil gewoon eerst zelf de exacte foutcode zien nu. Ik verbaas me er ook hogelijk over dat ze me met deze fout feitelijk een rood lampje (niet rijden) wegsturen met alleen wissen en hopen dat het niet terugkomt. Ook vind ik niet dat ze dan anderhalve maand verder kunnen plannen bij zoiets. Heeft gewoon een prioriteit en ik had het al van tevoren aangegeven dat hij deze foutmelding gaf. Toch is geen fatsoenlijke diagnose gesteld dus ook dat moet eerst nog en leer mij dealers kennen daarna wordt vaak het onderdeel pas besteld en kun je weer terugkomen.FCTW schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:12:
[...]
Met dezelfde melding was bij mij de auto afgesleept en de ICCU vervangen. Daarvoor een tijdje (9 maanden) gereden mer 12V waarschuwing. Bij mij reed de auto niet meer.
Bij een andere dealer een second opinion vragen. BMS foutmelding ivm airbag heb ik niet eerder gehoord. Ik zou het eerder bij de ICCU zoeken. Veel voorkomend probleem.
Je mag met die melding toch niet doorrijden.
Het kan m.i. geen historische foutcode zijn als deze elke dag bij het rijden naar voren komt. Iets ouds wordt wel in de log opgeslagen, maar komt niet dagelijks op je dashboard. Ook had ik de auto al een paar weken daarvoor in bezit zonder deze melding. Tot nu toe laadt en rijdt hij nog goed, maar volgens mij duidt dit inderdaad op een probleem in BMS/accupakket of de ICCU. Morgen komt mijn OBD-dongle en weet ik hopelijk meer.
Import van EVs