Beetje vreemde gedachtengang want ik ben geen invalide maar heb wel een EV.
Moest ik invalide zijn zou ik zolang ik die beperking heb idd de plek voor de invalide innemen.
Net zoals ik een plek aan de laadpaal zou innemen wanneer de EV aan het laden is. En dat is voor de ene EV een half uur en kan bij een andere EV, afhankelijk van type en omstandigheden idd uren duren.
...Ik denk dat het idee is dat het snelladers zijn om zoveel mogelijk stroom in je auto te jassen in de tijd dat je een boodschap doet. Niet om te zeggen: 'ik ga tot 100% want dat doe ik thuis ook.' Ook de mensen met 400v halen als ze fatsoenlijk zijn, de auto weer weg na een redelijke tijd.
Dan verschillen we van mening over wat "redelijke tijd" is.
Zelf maakt het me niet uit want nog nooit geladen aan een DC snellaadpaal want de luxe om thuis te laden, op het werk te laden of meermaals per week aan een 22 kW lader te laden dus DC niet nodig.
Maar ik kan me wel inleven in de situatie van EV bezitters die deze luxe niet hebben en wel eens omstandigheden tegenomen waarbij het noodzakelijk is dat hun EV tot 100% wordt opgeladen en dat ze geen EV hebben die dan op een half uurtje is volgeladen.
Met die mentaliteit 'haast je en dan wegwezen want je houdt mijn plek bezet" ga je nooit de meerderheid van de particuliere autorijders overtuigen om over te schakelen op EV rijden. Je versterkt alleen nog maar hun afkeer van het systeem.
De EA freaks, de bezitters van een thuislaadpaal/bedrijfswagen waar de baas bijna alle kosten betaalt moet je niet meer overtuigen.
Als ik al langer winkel dan dat de auto nodig heeft haal ik hem van de snellader af zodra ik de kans heb, ook als dat betekent dat ik bij de Lidl mijn boodschappenwagentje even bij een personeelslid moet parkeren. 3 uur lang een snellader bezet houden vind ik egoïstisch.
Dan verschillen we daarin van mening.
(Ik ga overigens nooit meer bij de Lidl laden gezien het daar DC50 laders zijn en ze er nu een nogal ingewikkelde betaalmethode hanteren. In de praktijk hou ik daar dus niemand "zijn" plek bezet zelfs niet voor een minuut. en op de invalideparking ga ik er ook nooit parkeren gezien niet gerechtigd).
Maar wanneer ik bv. naar de stad moet en op de randparking aan een 7/11 AC lader de auto kan parkeren zal ik deze daar idd laten laden zolang hij geen 100% bereikt heeft.
Ik ga idd vanuit het centrum niet al na 1,5 uur te voet terugkeren om de auto te verplaatsen en dan terug keren laat staan dat ik temidden van een voorstelling de zaal zou verlaten omdat ik anders een laadpaal te lang bezet hou.
Dan moeten ze maar meer laadpalen plaatsen. Plek genoeg op plaatsen die nu nog ingenomen zijn door ICE auto's. Indien je wil dat de meerderheid op relatief korte termijn elektrisch gaat rijden moet je dat faciliteren en niet achter de feiten willen aanhollen want dan staat, zoals nu, gewoon bijna iedereen te wachten wie de eerste zet doet.