Wanneer ik zijn verhaal goed begrepen heb deed hij de achterdeur open om de tas op de achterbank/achter de voorstoel te zetten en niet de achterklep.
Dat van die achterklep wist ik overigens ook niet want bij onze "stokoude" e-Niro kon je de portierenniet op slot doen wanneer de sleutel zich in het voertuig bevond. Smartphone van vriendin zit trouwens doorgaans ook in de tas dus dat zou in voorkomend geval niet geholpen hebben.
Gisteren had ik trouwens voor dat bij nadering van het voorportier met sleutel in zak de portierhendels niet openden en ik de deur alsnog moest openen met een druk op de hendelknop. Voorlopig is het bij een eenmalig feit gebleven.
En op de laadpoort moet je wel heel hard drukken (in tegenstelling tot de portierknop) voor deze zich wil openen.
Allemaal even wennen maar soms is mechanisch openen (zoals de laadklep van de e-Niro) eenvoudiger, sneller en meer bedrijfszeker.
edit, proef op de som genomen:
1. Auto op slot, loop naast de auto met sleutel in broekzak, portiergrendels gaan openen => linkerachter portier geopend en sleutel op achterbank gegooid en deur terug dicht.
Resultaat: alle vier de portierhendels blijven uitgeklapt tot ik zelf actie onderneem.
2. Auto op slot, benader de auto van achter en open de kofferklep/vijfde deur, sleutel in midden van koffer gegooid, sluit koffer met knop onder kofferrand.
Resultaat: alle vier de protierhendels springen gelijktijdig naar buiten en de portieren onsluiten en gelijktijdig klinkt er een luide pieptoon om aan te geven dat de sleutel zich in de auto bevindt en ik buiten de auto.
Werkt dus zoals het moet en zoals ontworpen zou moeten zijn. Zoniet zouden er regelmatig verstrooide bestuurders zich buiten hun auto sluiten.
Getest op een EV6 GT line MY 2024.
[
Voor 32% gewijzigd door
IvoB2 op 07-08-2024 12:31
]