Ruffian schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:53:
[...]
Ik heb hem net een week en vond dit een gemiste kans. Of meer, ik had verwacht dat deze spaceshuttle zoiets wel gewoon standaard had. Ik denk dat ik de uitgebreide CarPlay dan ook niet hoef te verwachten.
De carlinkit 4.0 zit er nu in en werkt op het eerste oog. Komende dagen heb ik wat verre ritten op de planning en kan ik het mooi testen. Wat mij wel op viel is dat CarPlay niet automatisch start bij het verbinden (met kabel). Klopt dit?
Nota voor diegenen die alleen iets willen vatten in één zin lees alleen dit:
Wanneer je welbepaalde functies wil in een auto selecteer je best daarop voor je de auto aankoopt of langdurig gaat leasen en test je welbepaalde functies uit.
--------------------------------------------------------------------------
Mijn persoonlijke uitgebreide mening:
Na een selectie op budget, volgde een selectie op WLTP range gevolgd door een selectie op vergelijking technische specs en opties gevolgd door een bezoek aan de showroom en vervolgens een proefrit met de EV's die de eindmeet gehaald hadden.
Ik wist dus precies waar ik me wel en niet aan kon verwachten.
Wanneer je carplay/android auto, draadloos opladen phone,..... een noodzakelijk iets vindt moet je daar voorafgaandelijk op selecteren.
Voor mezelf was het sowieso geen vereiste want heb sowieso geen smartphone en de smartphone van de vriendin heeft geen draadloos opladen functie.
Een I-phone hebben we al niet dus weet niet hoe dat werkt of zou moeten werken met of zonder kabelverbinding. Bij de Samsung android smartphone van de vriendin werkt het feilloos met kabelverbinding. Zowel opladen via de USB A poort als Waze projecteren op het display van de KIA.
[
Voor 7% gewijzigd door
IvoB2 op 25-07-2024 13:21
]